Eerlijke postquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens hebben mijn katten het ook niet optimaal. Vooral de komst van 3 kinderen in redelijk korte tijd heeft hun stresslevels verhoogd. Zeker de kater heeft er last van gehad, die ging ook sproeien in huis en dergelijk. Dat is eigenlijk wel vreemd omdat die juist gek is op de kinderen, ze steevast opzoekt en het niet erg vind als er iets te hardhandig met 'm omgegaan wordt.
De poes vermijd de kinderen gewoon. Alleen de oudste kan ze nu een beetje waarderen.
Maar ik erken dat ze te kort zijn gedaan. Het was een samenloop van omstandigheden en er is erg weinig wat ik er aan doen kon, maar dat betekent niet dat het niet zo was/is.
Nou ja, die hebben ze wel, wij beknotten die allen, vinden dat we het recht hebben ze op te sluiten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:30 schreef seilram het volgende:
Ik denk inderdaad ook dat de meeste katten graag naar buiten gaan, maar goed, vrije wil hebben ze niet en volgens mij storen de meeste zich absoluut niet aan een leven binnen, mits genoeg uitdagingen aanwezig.
Ja, laat ik het anders zeggen, een kat heeft niet het bewust zijn dat ze niet naar buiten kunnen... ze weten niet eens meer wat ze gisteren hebben gedaan.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:59 schreef As_33 het volgende:
[..]
Nou ja, die hebben ze wel, wij beknotten die allen, vinden dat we het recht hebben ze op te sluiten.
Denk je? Mijn ervaring is dat katten wel bepaalde patronen herkennen, daar is toch wel enige herinnering voor nodig. Poes weet waar het eten staat bijvoorbeeld, ze weet ook heel goed de weg hier, naar buiten en weer naar binnen, op verschillende manieren, dat is toch ook herinnering. Ik merkte gisteren nog dat ze nog wist dat ik weken geleden boos ben geworden toen ze op het aanrecht sprong, een enkele beweging van mij was al genoeg voor haar om weer angstig weg te springen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:00 schreef seilram het volgende:
[..]
Ja, laat ik het anders zeggen, een kat heeft niet het bewust zijn dat ze niet naar buiten kunnen... ze weten niet eens meer wat ze gisteren hebben gedaan.
De jouwe misschien niet, maar de mijne wel hoorquote:Op donderdag 8 januari 2009 16:00 schreef seilram het volgende:
Ja, laat ik het anders zeggen, een kat heeft niet het bewust zijn dat ze niet naar buiten kunnen... ze weten niet eens meer wat ze gisteren hebben gedaan.
en daarbij! al die lievvvvve postertjesquote:
hij was vanavond weer super! ik ga binnenkort meer fotos plaatsen van deze topkat!quote:
Je verwart katten met goudvissen (en zelfs daarvan hebben ze bij Mythbusters aangetoond dat je die kunt trainen, en de training tenminste enkele dagen blijft hangen).quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:00 schreef seilram het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen: relpost.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:00 schreef seilram het volgende:
[..]
Topcat?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 04:23 schreef Ole het volgende:
[..]
hij was vanavond weer super! ik ga binnenkort meer fotos plaatsen van deze topkat!
Kan je niet de andere kat hetzelfde dieet geven? Bij ons eten alle katten voer Feline C/D (ter voorkoming van blaasgruis), mag ook gegeten worden door katten die hiervoor geen aanleg hebben. Kost wel meer (40 euro ongeveer voor 5 kilo voer), maar dan kunnen ze gewoon allemaal bij elkaar in de keuken eten en hoef ik niet erop te letten (kan gewoon voer hele dag laten staan).quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:56 schreef Cat22 het volgende:
Mijn katten hebben ieder hun eigen dieet. De een eet beneden, de ander boven.
Het is vast toeval dat 'bovenkat' iedere ochtend de trap op sprint terwijl 'benedenkat' trouw beneden blijft wachten op de plek waar hij eten krijgt.
Bij mij kan dat niet.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:50 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
Kan je niet de andere kat hetzelfde dieet geven? Bij ons eten alle katten voer Feline C/D (ter voorkoming van blaasgruis), mag ook gegeten worden door katten die hiervoor geen aanleg hebben. Kost wel meer (40 euro ongeveer voor 5 kilo voer), maar dan kunnen ze gewoon allemaal bij elkaar in de keuken eten en hoef ik niet erop te letten (kan gewoon voer hele dag laten staan).
Het zou niet werken als ik ze onbegeleid samen neerzet. Maar dat heeft simpelweg ermee te maken dat beiden het voer van de ander veel interessanter vinden dan hun eigen hap en wachten tot ik er niet bij ben om hun slag te slaan.quote:Jouw methode werkt trouwens niet als je de katten beiden beneden neerzet. Het is wel degelijk zo dat katten heel snel vergeten, al is het niet gelijk de volgende dag. Maar na 2 weken wel. Volgens mij kan je een kat ook gewoon mishandelen en komt hij toch weer bij je terug om kopjes te geven na een tijdje. Ze zijn gewoon niet al te slim.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |