Dat móét echt he tméést verpunkte nummer ever zijnquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:36 schreef Daantke het volgende:
Vanmiddag Summer of 69 verpunkt met een paar vrienden
quote:
Klassiekerquote:
Puik.quote:
Wil je een pedaltuner die je ook live kan gebruiken of gewoon alleen voor thuis? Als het alleen voor thuis is zijn ze allemaal gewoon goed, klaarquote:Op dinsdag 30 december 2008 21:13 schreef acidd91 het volgende:
Wat is een goed tunertje voor mijn gitaar? Ik heb op internet verschillende dingen van bijvoorbeeld korg van twee tientjes gezien. Wat is een goede tuner voor een schappelijke prijs en waar kan ik deze het beste bestellen (op internet) of eventueel ophalen?
Wat voor tuning wil je? Nieuwe velgen? Of wil je de motor ook aanpakken?quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:13 schreef acidd91 het volgende:
Wat is een goed tunertje voor mijn gitaar? Ik heb op internet verschillende dingen van bijvoorbeeld korg van twee tientjes gezien. Wat is een goede tuner voor een schappelijke prijs en waar kan ik deze het beste bestellen (op internet) of eventueel ophalen?
Gewoon bij de gitaarzaak halenquote:Op dinsdag 30 december 2008 21:36 schreef tim. het volgende:
Weten jullie een site waar je online goedkoop snaren kan bestellen?Feedback rekent ¤5 verzendskosten, Google-resultaat Snarenshop.nl ¤4. Voor een set snaren van ¤6 loopt dat toch wat hoog op.
O ja, als jullie een flinke aanbieding weten van een DC Brick zoals op bovenstaande foto, meld het ook ff.
Wat doet dat voeten vegen ding?quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:29 schreef Jorikjet het volgende:
[ afbeelding ]
mijn pedalboardje
(tvp)
lordofthestrings.nl, vanaf 25 euro geen verzendkostenquote:Op dinsdag 30 december 2008 21:36 schreef tim. het volgende:
Weten jullie een site waar je online goedkoop snaren kan bestellen?Feedback rekent ¤5 verzendskosten, Google-resultaat Snarenshop.nl ¤4. Voor een set snaren van ¤6 loopt dat toch wat hoog op.
O ja, als jullie een flinke aanbieding weten van een DC Brick zoals op bovenstaande foto, meld het ook ff.
is een fuzz factory kloon! en ja, ik heb eh 5 drive/distortion/fuzz pedaaltjesquote:Op dinsdag 30 december 2008 21:39 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Wat doet dat voeten vegen ding?![]()
LOL 4 vervorm pendalen naast elkaar
Hm, dan is Snarenshop.nl goedkoper, met vanaf ¤20 geen verzendkosten. Ik heb alleen geen zin om meteen meerdere sets te kopen, hoewel ik nu wel verschillende diktes uitprobeer.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:42 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
lordofthestrings.nl, vanaf 25 euro geen verzendkosten
quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:29 schreef Jorikjet het volgende:
[ afbeelding ]
mijn pedalboardje
(tvp)
Ik ben gewoon niet zo'n goede tapdanser.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:58 schreef guitarist.nl het volgende:
.. lekker compact, alleen het noodzakelijke.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:06 schreef Jorikjet het volgende:
http://darkfireecard.gibs(...)f0-9ce8-98d7ac19f475
Neem es opquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat móét echt he tméést verpunkte nummer ever zijn![]()
Maar die kende ik al ..quote:
Vet!quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:29 schreef Jorikjet het volgende:
[ afbeelding ]
mijn pedalboardje
(tvp)
quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:47 schreef Dribbel_ het volgende:
Normaal heb ik het niet zo op punkcovers
Behalve Me First
tudududgeniaal om live te zien
Ik heb een versterkertje van 15 Watt.. en daar zit een overdrive op.. daar moet ik het dan mee doenquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:08 schreef Daantke het volgende:
Pedalboards zijn voor homo's!Je hebt toch een overdrive channel?
so do iquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:13 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Ik heb een versterkertje van 15 Watt.. en daar zit een overdrive op.. daar moet ik het dan mee doen
2 zelfsquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:08 schreef Daantke het volgende:
Te zwakke distortionquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:08 schreef Daantke het volgende:
Klopt, die is best te doen... maar echt goed weet ik het niet.. ik en verstand van cleanquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:38 schreef brother52 het volgende:
Distortion moet ik dus uit een pedaaltje gaan halen. Moet te doen zijn. Ik heb hier nog wel wat liggen.
Clean klinkt hij volgens mij wel goed, wat 'donkerder' dan mijn marshall als ik het me goed herinner.
Dan moet je toch eens een volume pedaal aan gaan schaffenquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:41 schreef The_Dean het volgende:
Klopt, die is best te doen... maar echt goed weet ik het niet.. ik en verstand van clean
Ik schakel alleen naar het cleane channel om soort van te muten aand het einde van het nummer zeg maar
Tja.. ik wil toch nog iets langer in dit huis wonen dan alleen vandaag..quote:Op woensdag 31 december 2008 00:02 schreef The_Dean het volgende:
Fuck je buren, ben je nou rock 'n roll, ofniet?
Zolang ze niet komen klagen hebben ze er ook geen last van
Precies, pas toen ik het huis uit ging zeiden de buren van mijn ouders dat ze af en toe de tv niet meer konden verstaan als ik aan het spelen wasquote:Op woensdag 31 december 2008 00:02 schreef The_Dean het volgende:
Fuck je buren, ben je nou rock 'n roll, ofniet?
Zolang ze niet komen klagen hebben ze er ook geen last van
Heb jij je gitaardingen dan verzekerd ?quote:
Wij hebben al onze gear zeker wel verzekerd voor dat soort dingenquote:Op woensdag 31 december 2008 00:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Heb jij je gitaardingen dan verzekerd ?En nee dat valt dan niet onder inboedel
Voor dat geld wat je daaraan per jaar kwijt bent kan je een neiuwe gitaar kopen
Dat is echt moeilijk verzekeren. Heb de vraag aan Centraal Beheer gesteld en zij hebben er gewoon geen passende verzekering voor. ABN Amro wel. Kost je maar een paar euro per maand. Die ga ik dus afsluitenquote:Op woensdag 31 december 2008 00:47 schreef KaMo het volgende:
Niet verzekerd dan?
Bij mijn weten valt dat gewoon onder de inboedelverzekering.. Waarom zou ik anders extra aan moeten geven dat ik muziekinstrumenten had bij het afsluiten ervan? En ik ben bij Unive verzekerd.quote:Op woensdag 31 december 2008 00:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee als je je instrumenten meeneem zeg maar naar optreden of oefenruimte, zodra het je huis uit is vervalt die inboedel natuurlijk.quote:Op woensdag 31 december 2008 01:18 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Bij mijn weten valt dat gewoon onder de inboedelverzekering.. Waarom zou ik anders extra aan moeten geven dat ik muziekinstrumenten had bij het afsluiten ervan? En ik ben bij Unive verzekerd.
Doen we niet meerquote:
quote:Op woensdag 31 december 2008 02:17 schreef The_Dean het volgende:
Friese vertolking van Metallica's Thin Lizzy's Whiskey In The Jar. Let vooral op dat achterlijke tempo dat ingezet word...
quote:
The Poet, lijkt me duidelijk. Onze ode aan Conorach. Let vooral niet op die riff die ik perongeluk inzet.
D'OH!quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:38 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Te zwakke distortion![]()
Ik heb trouwens het versterkerprobleem opgelost!Ik had 2 kabels verwisseld, waardoor ik de gitaar rechtstreeks op de effect loop ingang van de GT-8 had geplugd, ja, geen wonder dat de preamp van mijn Marshall het dan niet doet
en dan heb je een bergje aan wahs ineens!quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:54 schreef The_Dean het volgende:
Misschien dat ik ooit verstandig word en ouwe lullen muziek ga maken, dat het dan handig is... maar tot die tijd houd ik het mooi zo...
Enige pedaal wat ik nog wel eens zou willen is een BBE Sonic Stomp
En wellicht een wah, maar moet eerst die van Ares maar eens werkend krijgen
dan is het hopen dat je een goede instrument verzekering hebt...quote:Op woensdag 31 december 2008 00:32 schreef Witchfynder het volgende:
Er is vorige week een studio/oefenruimte in Aalsmeer afgebrand. Alle apparatuur van 2 bands van BGF-leden is verbrand :|.
Wel een goed nieuws voor Marshallbezitters...
Deze jongen schijnt dus nog geluid te maken:
[ afbeelding ]
volgend jaar pas, wanneer me gitaar binnen isquote:Op woensdag 31 december 2008 00:54 schreef The_Dean het volgende:
Tijd voor de GASrekening van 2008
Dean ML Tropical -> Verkocht.
[ afbeelding ]
Dean BlackGold V.
[ afbeelding ]
Epiphone SG Special black -> Verkocht.
[ afbeelding ]
Epiphone LP Speical red -> Te koop.
[ afbeelding ]
Fender Frontman 15R
[ afbeelding ]
GLX heavy metal HM100 -> Weggegeven.
[ afbeelding ]
Ibanez GSA60 -> Verkocht.
[ afbeelding ]
Dean VX black -> Te koop, soort van.
[ afbeelding ]
Marshall Valvestate VS100RH head.
[ afbeelding ]
Mijn main setup is nu dus:
Dean BlackGold V
Marshall VS100RH in een MG cab
Boss TU-2
Epiphone LP Special als backup
Nu jullie
Ik wilde 'm ook al een opvoedkundige tik geven daarvoor.quote:Op woensdag 31 december 2008 07:19 schreef Witchfynder het volgende:
Yes, alles verzekerd.....kost me iets van 20 euro per 1000 euro verzekerd per jaar.quote:Op woensdag 31 december 2008 00:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Voor dat geld wat je daaraan per jaar kwijt bent kan je een neiuwe gitaar kopen
black sabbath-black sabbath denk ikquote:Op woensdag 31 december 2008 08:32 schreef GoodGawd het volgende:
Dus welk nummer is de eerste die je speelt in 2009?
tvp
ja klopt! pedaal klinkt echt super goed. velenmalen beter dan de gt500, die 2x zo duur is bijna. die gaat dan ook weer weg en komt een ocd voor terug.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Vet!
Die crunch box vind ik persoonlijk echt vet voor dikke rocksounds!
Oooooow zo, op die fiets.. Ik ben alleen een slaapkamergitarist, dus ik heb die zorgen nietquote:Op woensdag 31 december 2008 01:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee als je je instrumenten meeneem zeg maar naar optreden of oefenruimte, zodra het je huis uit is vervalt die inboedel natuurlijk.
En dat zijn juist de plekken waar er iets mis mee kan gaan.
Nee, maar hoezo zou het ook? Heb jij daadwerkelijk minder te besteden nu?quote:Op woensdag 31 december 2008 10:03 schreef --H-I-M-- het volgende:
de kredietcrisis is op het gitaartopic in ieder geval nog niet van toepassing zo te lezen!
Maar dat heeft niets met de kredietcrisis te maken, of moet jij het verlies van het aandeel Fortis vergoeden?quote:Op woensdag 31 december 2008 11:01 schreef Aresdreams het volgende:
ik deze maand wel, doordat er nog wat rekeningen betaald dienen te worden
Nou, ik ga failliet 2009 in maar dat heeft vast meer te maken met mijn excessieve shopgedrag van afgelopen maanden in Vietnam en Chicagoquote:Op woensdag 31 december 2008 10:57 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, maar hoezo zou het ook? Heb jij daadwerkelijk minder te besteden nu?
Wij spelen toch echt de versie van Metallicaquote:Op woensdag 31 december 2008 07:53 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik wilde 'm ook al een opvoedkundige tik geven daarvoor.
Alsnog dan
Nicequote:Op woensdag 31 december 2008 11:31 schreef Jorikjet het volgende:
oeh, hebbehebebebebe, vrijdag ff langs gitaarzaak denk ik
[ afbeelding ]
daar hangt deze, dan 3 pickup, faded versie (dus niet afgelakt ofzo), voor 750 euro...
Als ze die dan wel eens allemaal zouden leveren met zilverkleurige hardware en niet dat strontlelijke goud...quote:Op woensdag 31 december 2008 11:36 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nicenog even en iedereen stapt over op witte gitaren
![]()
Iddquote:Op woensdag 31 december 2008 11:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Als ze die dan wel eens allemaal zouden leveren met zilverkleurige hardware en niet dat strontlelijke goud...
Onwaarschijnlijk. Blondjes FTW.quote:Op woensdag 31 december 2008 11:36 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nicenog even en iedereen stapt over op witte gitaren
![]()
Duh. Er IS niks beters.quote:Op woensdag 31 december 2008 11:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Blondjes zijn voor als je ff niks beters bij de hand hebt
Hoe ze zingt, jammert, huilt en hoe ze in je handen ligt. Niet helemaal innerlijk, maar ook vooral niet alleen uiterlijk.quote:
quote:Op woensdag 31 december 2008 15:05 schreef Jorikjet het volgende:
of plaats je gewoon 2 plaatjes van 1 gitaar
ja mooi setje zo! versterkertje heeft modelling dingen erin, dus ook overdrive en wat ingebouwde effectenquote:Op woensdag 31 december 2008 15:09 schreef SperZii het volgende:
Is dit een mooi pakketje om over te stappen van akoestisch naar elektrisch? Ik speel voornamelijk classic rock met rock 'n roll invloeden zoals AC/DC.
http://www.feedback.nl/?b=EPG400&a=
http://www.feedback.nl/?b=CUBE20X&a=
Ik neem trouwens aan dat er geen distortion/overdrive effect op de versterker zit? Weet er vrij weinig vanaf, vandaar deze vragen!
Dat is dan ook een exacte weinig toevoegende cover van de Thin Lizzy versie, dus je speelt gewoon de Thin Lizzy versie.quote:Op woensdag 31 december 2008 11:27 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wij spelen toch echt de versie van Metallica
Fan my ekquote:Op donderdag 1 januari 2009 03:51 schreef brother52 het volgende:
Folle lok en seine yn it nije jier.
Sorry, 16 jaar en ouder.quote:Op donderdag 1 januari 2009 14:43 schreef Gitaarmat het volgende:Gelukkig nieuwjaar.
Zaterdag is hier in het noorden een Night of the Guitars
Hey, jij hebt dit jaar toch ook een cab gekocht?quote:Op woensdag 31 december 2008 10:02 schreef Aresdreams het volgende:
hmmm.... eigenlijk was dit voor mij een heel rustig jaar voor gear, als ik kijk naar vorig jaar
erbij:
H&K Warp Factor
Line6 M13
(voor 1/3 +/-) Bo~el MC-7 TOL tb
Eraf:
Wahwah pedaaltje
nog gewenst:
brain may red special copy
Crafter twinbird
Schecter Deamon 7 FR (misschien)
zo, het lijstje wordt al korter
November 2007quote:Op donderdag 1 januari 2009 14:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hey, jij hebt dit jaar toch ook een cab gekocht?.
hier staat een beetje uitlegquote:Op donderdag 1 januari 2009 20:11 schreef RoW_0 het volgende:
wow!? wat wat wat?enige wat ik weet is Pickups
2x single en 1 humbucker heb ik.
yamaha 112ovs.
Liggen je elementen vlak in de body? Dan bedoel ik zeg maar waterpas? Onderkant op je knieën leggen, en dan kijken of ze horizontaal liggen. Ze hoeven dus niet op hoogte met de body te liggen, maar wel waterpas. Zo niet, bijstellenquote:Op donderdag 1 januari 2009 19:11 schreef RoW_0 het volgende:
allereerst happy new year..
Ben er weet met mn vragen![]()
Als ik met de onderste 3/4 snaren speel dan klinkt het heel zachtjes zeg maar, als ik een stuk van een solo uitprobeer dan klinkt het niet zo hrd, maar de E en de A snaren gaan lekker hard met metal, maar die andere 2 lijken wel of die string helemaal knapt best dun.
De verkoper raadde me al wat dikkere snaren aan als ik frusciante ging spelen (toen luisterde ik geen metallica) maar nu denk ik dat ik dat wel nodig heb.
Met seek en destroy bijvoorbeeld, als ik op youtube kijk dan klinkt bij mensen veel 'voller' bij mij heel zachtjes
dikkere snaren nodig?
Oja en ben ook wel gek op no doubt.. die heeft weleens van die leuke ska deuntjes, wat zijn de instellingen daarvoor op mijn roland cube? welke channel en hoeveel gain?
Thanks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Mwoah.. ik kan het niet echt een probleem noemen hoorquote:Op donderdag 1 januari 2009 21:49 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Liggen je elementen vlak in de body? Dan bedoel ik zeg maar waterpas? Onderkant op je knieën leggen, en dan kijken of ze horizontaal liggen. Ze hoeven dus niet op hoogte met de body te liggen, maar wel waterpas. Zo niet, bijstellen
Heb je wellicht oude snaren? Als de snaren wat ouder worden en mogelijk wat roestig, dan verliezen ze erg veel van hun geluid en klank, vooral de hogere [dus de dunnere] snaren hebben daar last van.
Als dat beide geen probleem is, dan kan je eens proberen om het element wat omhoog te schroeven, de onderkant dan, de bovenkant werkt dus wel naar behoren. Of je pickup is aan het overlijden, maar dat vind ik nogal een overdreven aanname eigenlijk
Hoe klinkt de gitaar op de single coils? Hetzelfde probleem?
*meldtquote:
Het klinkt nu alsof je de EAD snaren op een hogere spanning hebt dan de GBe...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 02:32 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Mwoah.. ik kan het niet echt een probleem noemen hoorwas vanaf de eerste dag al zo toen ik 'm kocht.
ik bedoel meer van.. dat ik wat dikkere snaren nodig zal hebben omdat ik nu alleen metal speel ipv andere dingen? snaren zijn best dun opzich, als ik heel goed indruk dan beweegt die nog tussen mijn vingersdat heb ik niet met de dikke E A D
ik zal wel foto's(/videos) maken, misschien wordt het dan wat duidelijker.
btw wat zijn de channelinstellingen voor ska deuntjes bij een roland cube 30? No doubt ofzo, ik wou dat ff uitproberen.
Ik al meer dan 3 maanden niet meer, heb peesontsteking in pols, word er dinsdag aan geopereerdquote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb de afgelopen 2 weken bijna geen gitaar aangeraaktdaar moet even wat verandering in komen
![]()
Laat ik het zo vragen..quote:Op vrijdag 2 januari 2009 04:35 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Het klinkt nu alsof je de EAD snaren op een hogere spanning hebt dan de GBe...
En die ska dingen.... veel hoog in ieder geval, en de goede akkoorden pakken, veel op de hoge snaren
Speel het zelf verder nooit, dus heb er verder niet echt een idee van.
Clean, redelijk wat hoog, hoge snaren... dan ben je al een heel eind volgens mij...
Verder vind ik je 'probleem' nog best vaag eigenlijk... kan je het eens kort en bondig omschrijven? Of draaf ik weer eens te ver door, en is er eigenlijk niet eens een [groot] probleem]...
Klinkt als iets waarmee je korting krijgt op de bioscoopquote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:38 schreef Witchfynder het volgende:
Nou, gelukkig nieuw jaar indeed. Promotie op mijn werk gekregen. Ik ben nu senior medewerker, want zoveel betekent dat ik assistent ben van de leidinggevende. Mensen moeten nu naar mij luisteren..
Ja wat zijn "standaard" snarenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:35 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Laat ik het zo vragen..
ik heb nu standaard snaren, maar ik speel nu veel thrash metal. heb ik nu wat dikkere snaren nodig om het wat beter te laten klinken of dat dan weer niet?
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:38 schreef Witchfynder het volgende:
Nou, gelukkig nieuw jaar indeed. Promotie op mijn werk gekregen. Ik ben nu senior medewerker, want zoveel betekent dat ik assistent ben van de leidinggevende. Mensen moeten nu naar mij luisteren..
.010-.046quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:35 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Laat ik het zo vragen..
ik heb nu standaard snaren, maar ik speel nu veel thrash metal. heb ik nu wat dikkere snaren nodig om het wat beter te laten klinken of dat dan weer niet?
Echte thrash is gewoon in E-standardquote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Klinkt als iets waarmee je korting krijgt op de bioscoop
[..]
Ja wat zijn "standaard" snaren![]()
Vaakbij trash ga je downtunen, dus word de spanning wat lager. Bij dunne snaren gaan ze dus al heel snel heel slap houden, om toch wat spanning over te houden kan je dus wat dikkere snaren erop zetten
Misschien sla je je snaren gewoon te hard aan?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 02:32 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Mwoah.. ik kan het niet echt een probleem noemen hoorwas vanaf de eerste dag al zo toen ik 'm kocht.
ik bedoel meer van.. dat ik wat dikkere snaren nodig zal hebben omdat ik nu alleen metal speel ipv andere dingen? snaren zijn best dun opzich, als ik heel goed indruk dan beweegt die nog tussen mijn vingersdat heb ik niet met de dikke E A D
ik zal wel foto's(/videos) maken, misschien wordt het dan wat duidelijker.
btw wat zijn de channelinstellingen voor ska deuntjes bij een roland cube 30? No doubt ofzo, ik wou dat ff uitproberen.
Soort oppernerd...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:38 schreef Witchfynder het volgende:
Dus ik als ik zulke snaren koop dan klinkt metallica/slayer wat beter?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:43 schreef The_Dean het volgende:
[..]
.010-.046
Tenmisnte, daar doe ik het ook mee...
Nee, je moet gewoon leren spelen in klank gaat dat kleine verschil minimaal verschil maken. Maar ik zou sowieso wel dat 0.09 (???) setje eraf halen dan en dat erop zetten. Is beetje afwegen wat je wil. Dikkere snaren geeft wat meer tone mee maarrr met soleren enz met bends speelt het weer zwaarder. Kiezen of delenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:49 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Dus ik als ik zulke snaren koop dan klinkt metallica/slayer wat beter?
I wish.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Klinkt als iets waarmee je korting krijgt op de bioscoop
Bij thrash metal downtune je juist niet of max naar Eb. Dat zijn die death metal en moderne Amerikaanse apen die in C gaan spelen. Dat kan ook, want echt virtuoos maken ze het niet. Bij thrash moet je juist vingervlug kunnen spelen en dat kan niet met van die dikke snaren.quote:Ja wat zijn "standaard" snaren![]()
Vaakbij trash ga je downtunen, dus word de spanning wat lager. Bij dunne snaren gaan ze dus al heel snel heel slap houden, om toch wat spanning over te houden kan je dus wat dikkere snaren erop zetten
of niet hard genoeg.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:46 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Misschien sla je je snaren gewoon te hard aan?
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
[..]
Bij thrash metal downtune je juist niet of max naar Eb. Dat zijn die death metal en moderne Amerikaanse apen die in C gaan spelen. Dat kan ook, want echt virtuoos maken ze het niet. Bij thrash moet je juist vingervlug kunnen spelen en dat kan niet met van die dikke snaren..
ehm ja ik kom er nu achter dan ik soms onbewust achter de snaar aansla, zodat de snaar wat omhoog vliegt lolquote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:09 schreef Cynic het volgende:
[..]
of niet hard genoeg.
je mag best stevig spelen, zolang je je aanslag maar regelmatig houdt.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:15 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
ehm ja ik kom er nu achter dan ik soms onbewust achter de snaar aansla, zodat de snaar wat omhoog vliegt lol
Dat is geen True Thrash dan.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:12 schreef Cynic het volgende:
[..]
Mwoa, lijkt me dat er nogal wat voorbeelden te noemen zijn die het tegendeel bewijzen
Accidental raking ofzo.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:19 schreef Cynic het volgende:
[..]
![]()
Daar kan ik even geen plaatje van maken
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:28 schreef The_Dean het volgende:
Echte mannen spelen gewoon in E drop D
Ik doelde eerder op het vingervlugheid gedeelte in combinatie met dikke snarenquote:
Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk. Sommigen zeggen dat je geen metal kunt maken met single coil elementen, maar er zijn genoeg gitaristen die dat best goed kunnen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik doelde eerder op het vingervlugheid gedeelte in combinatie met dikke snaren![]()
Zal inderdaad geen thrash zijn dan.
Ik ken er geenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk. Sommigen zeggen dat je geen metal kunt maken met single coil elementen, maar er zijn genoeg gitaristen die dat best goed kunnen..
Yngwie speelt geen metal, het is niet eens een echte gitarist. Hij is alleen maar een aansteller.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:36 schreef Witchfynder het volgende:
Ik kom zo snel alleen op Yngwie Malmsteen.. Maar er zijn er vast meer.
.
Ssstquote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:41 schreef brother52 het volgende:
[..]
Yngwie speelt geen metal, het is niet eens een echte gitarist. Hij is alleen maar een aansteller.
Ja, die zanger speelt inderdaad met single coils.quote:
Maiden speelt niet op Tele'squote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:59 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zijn het niet gewoon van die hotrails zoals bij maiden ?
Hehequote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:33 schreef The_Dean het volgende:
Supertof spul man, perfect om mee te beginnen
Beter dan zo'n 100 startkitje van de Blokker
Hele lekkere Ibanez, en een dijk van een versterkertje, wat wil je nog meer
Bedankt. Ik ben niet van plan om in een bandje te spelen. Althans, nu nog niet in ieder geval. Ik wil eerst gewoon een beetje thuis jammen etc.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:40 schreef Cynic het volgende:
Mooie set inderdaad, versterkertje zal het denk ik alleen net niet redden als je met een bandje gaat oefenen.
Oke dan, misschien hierna dan toch maar een d'Addario setje proberen. Bedanktquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:45 schreef The_Dean het volgende:
Laatst een setje op de LP van onze zanger gezet, maar ik vind er niks aan, vind ze wat dood klinken... met d'Addario's klonk hij veel beter, dus die gaan er binnenkort ook weer op. Ben totaal geen Ernie Ball fan, maar kwa kwaliteit zijn het supersnaartjes, gaan lang mee.
De EXL110. .010-.046quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:48 schreef Shadeauw het volgende:
[..]
Oke dan, misschien hierna dan toch maar een d'Addario setje proberen. Bedankt
Lag maakt wel redelijk goede gitaren in die prijsklasse.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:19 schreef BigKahuna het volgende:
Zijn hier ook mensen met een beetje oog voor akoestische gitaren?
Ik ben op zoek naar een gitaar waarmee ik een beetje van die 'singer-songwriter-muziek' kan spelen. Bijvoorbeeld John Mayer.
Ik heb iets van 400 euro te besteden, maar ik wil ook niet zomaar iets kopen. Iemand ervaring met merken of types? Alle hulp is welkom.
Dean? Ik dacht altijd dat Dean een soort Stagg was.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Lag maakt wel redelijk goede gitaren in die prijsklasse.
Dean heeft ook wel leuk spul.
Dude, grotere belediging is er nietquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:29 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Dean? Ik dacht altijd dat Dean een soort Stagg was.
Hehe, okee sorryquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:34 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dude, grotere belediging is er niet
Toegegeven, Dean heeft ook wel gitaren in de onderklasse, zo rond de 150 euro, maar zodra je de 2-300 voorbij bent schiet je zo enorm in kwaliteit omhoog en laat je Stagg zover achter je! Zelfs de instapmodellen van Dean [de X series] zijn al zoveel beter dan Stagg.
Zo zijn er hier een paar helemaal gek op de Dean Performer E, Witchfynder en ik willen er een, en er zijn een of twee anderen die er daadwerkelijk een hebben, dus dat zegt genoeg.
Is een hele fijne gitaar voor een nog fijnere prijs.
Ik zou het knap vinden als het je lukt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:37 schreef BigKahuna het volgende:
Oh en trouwens nog een vraagje; wat gebeurt er eigenlijk als je nylon snaren op een western gitaar zet?
Dan zien we een huilende BigKahuna die zichzelf vervloekt omdat hij niet gewoon stalen snaren kocht.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:37 schreef BigKahuna het volgende:
Oh en trouwens nog een vraagje; wat gebeurt er eigenlijk als je nylon snaren op een western gitaar zet?
Die gitaar heb ik zelf ook, alleen dan samen met deze versterker. Beide zijn echte aanraders, alleen met die gitaar krijg je niet echt een echte AC/DC sound, ik vind het zelf nog veels te modderig klinken, er zit gewoon geen lekkere scheur in.quote:Op woensdag 31 december 2008 15:09 schreef SperZii het volgende:
Is dit een mooi pakketje om over te stappen van akoestisch naar elektrisch? Ik speel voornamelijk classic rock met rock 'n roll invloeden zoals AC/DC.
http://www.feedback.nl/?b=EPG400&a=
http://www.feedback.nl/?b=CUBE20X&a=
Ik neem trouwens aan dat er geen distortion/overdrive effect op de versterker zit? Weet er vrij weinig vanaf, vandaar deze vragen!
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:50 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zou het knap vinden als het je lukt.
Dit soort antwoorden krijg ik van iedereen aan wie ik het vraag, en dat maakt me alleen maar nieuwsgierigerquote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:05 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dan zien we een huilende BigKahuna die zichzelf vervloekt omdat hij niet gewoon stalen snaren kocht.
Wil je niet zo vloeken alsjeblieft. En gewoon een Dean Performer E kopenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:37 schreef BigKahuna het volgende:
Ik bestel regelmatig bij GFS, dus als je eens iets wil moet je het zeggen... Komt het bij mij binnen, zorg ik wel dat het bij jou beland, kost het je ook geen verzendkostenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:11 schreef Xylon het volgende:
Nylon snaren op een western gitaar is toch bij lange na niet zo dodelijk als stalen snaren op een spaanse gitaar?![]()
[..]
Die gitaar heb ik zelf ook, alleen dan samen met deze versterker. Beide zijn echte aanraders, alleen met die gitaar krijg je niet echt een echte AC/DC sound, ik vind het zelf nog veels te modderig klinken, er zit gewoon geen lekkere scheur in.
GFS heeft wat degelijk pickups, iig zo heb ik hier vernomen, alleen op dit moment zit ik 'n beetje krap bij kas, maandje terug met de opleiding gestopt, dus binnekort geen StuFi meer en ook nog geen baan gevonden![]()
Bedankt voor het aanbod, maar eerst wil ik toch liever ergens een baantje vindenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:56 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik bestel regelmatig bij GFS, dus als je eens iets wil moet je het zeggen... Komt het bij mij binnen, zorg ik wel dat het bij jou beland, kost het je ook geen verzendkosten
Heb trouwens ook nog wel een Crunchy Pat chrome liggen ergens...
Ik heb een 75 watt roland in gebruik maar de distortion daarop is vet kut.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:21 schreef Gitaarmat het volgende:
Wat voor versterker heb je dan?
Ik ga dit jaar ook beginnen met het verzamelen van losse pedaaltjes, een multi-effect doet onder aan de losse pedaaltjes imo.
Losse is meestal wel mogelijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:24 schreef Shadeauw het volgende:
Oke, ik zet dus zonet mijn setje snaren erop, knapt de E snaar (de high E). Snijdt me zo in m'n hand. Kun je bij de muziek winkel ook losse snaren kopen van een bepaald merk, of moet je per se een setje kopen?
Ik heb zelf ook een roland versterker 35 watt en de distortion vind ik opzich wel oké, maar op marktplaats valt me op dat er wel veel boss pedaaltjes weggaan voor een leuke prijs.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:23 schreef Moozze het volgende:
[..]
Ik heb een 75 watt roland in gebruik maar de distortion daarop is vet kut.
Los kan ookquote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:24 schreef Shadeauw het volgende:
Oke, ik zet dus zonet mijn setje snaren erop, knapt de E snaar (de high E). Snijdt me zo in m'n hand. Kun je bij de muziek winkel ook losse snaren kopen van een bepaald merk, of moet je per se een setje kopen?
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:31 schreef Moozze het volgende:
Ik doe niet aan marktplaats, ik ga morgen naar Feedback
(Niet feedback gaan bashen, ook over distortion pedaaltjes praten voor mijn verjaard)
Ik wil een lekker divers geluid. (quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:53 schreef allsystemshalt het volgende:
Weet je wel hoeveel distortion's er te koop zijn?
Alleen boss heeft al meer dan 20 verschillende in de aanbieding.
Even wat meer info graag wat voor geluid wil je ?
Speel je enkelspoel of humbucker?
More input
Klinkt als een humbucker.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:57 schreef Moozze het volgende:
[..]
Ik wil een lekker divers geluid. ()
Ik heb geen idee wat ik ga spelen, ik wil gewoon dat het mogelijk is om een beetje meer crunch te krijgen. Dat het net niet meer clean is, maar dattie ook wat 'harder' kan zeg maar.
Ik heb volgens mij humbuckers, Duncan/Ibanez staat erop.
Dacht ik alquote:
Speel ik dan nooit meer vals?quote:Dan nog de volgende vraag wil je nog dat je noten duidelijk te onderscheiden zijn of mag het in een ruis ondersneeuwen?
Ik denk dat ik het liefst een reggae.ska.five iron frenzy geluidje wil maar niet te punk, veel midden denk ik dus.quote:En wil je een warm(veel miden en bas) of een wat kouder/scherper geluid?
En ik ben juist wel een Ernie Ball fan en vind precies het omgekeerdequote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:45 schreef The_Dean het volgende:
Laatst een setje op de LP van onze zanger gezet, maar ik vind er niks aan, vind ze wat dood klinken... met d'Addario's klonk hij veel beter, dus die gaan er binnenkort ook weer op. Ben totaal geen Ernie Ball fan, maar kwa kwaliteit zijn het supersnaartjes, gaan lang mee.
*kuch* Ik heb nog een 2e hands Boss ME-8 MultiFX staan met diverse distortions (o.a. de geluiden van de MT-2, DS-1, OD-1 erin) *kuch*quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:19 schreef Moozze het volgende:
Ik ben bijna jarig en ik ga denk ik een gitaar effect vragen. Op de lange termijn wil ik een toffe pedalboard samenstellen, het lijkt me fijn te beginnen met een distortion pedaaltje. Suggesties?
Ik speel geen metal.
Kuch ik wil geen multi effect kuchquote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:43 schreef Metalfreak het volgende:
*kuch* Ik heb nog een 2e hands Boss ME-8 MultiFX staan met diverse distortions (o.a. de geluiden van de MT-2, DS-1, OD-1 erin) *kuch*
You Bastardquote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:54 schreef Jorikjet het volgende:
witte gibson explorer gekocht!
Ik denk dat je meer naar een overdirve en/of crunch pendaal moet gaan kijken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:01 schreef Moozze het volgende:
Ja maar nu heb ik nog geen advies gehad...
Wat voor ding?quote:
Weet je wat dat kost?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:55 schreef Cynic het volgende:
Volgens mij moet je gewoon de Jemini van Steve Vai gaan kopen!
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:54 schreef Jorikjet het volgende:
witte gibson explorer gekocht!
190 euro ofzo zag ik?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:55 schreef Cynic het volgende:
Volgens mij moet je gewoon de Jemini van Steve Vai gaan kopen!
Net iets te duur eigenlijkquote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:17 schreef Cynic het volgende:
[..]
190 euro ofzo zag ik?
maar als je niet voor tweedehands gaat mag dat geen probleem zijn toch?
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:27 schreef Moozze het volgende:
[..]
Ik wil niet iets waar 'metal' op staat
Probeer eens een Diamond Fireburst Tquote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:52 schreef Moozze het volgende:
In plaats van dat jij mij ook advies gaat geven
Dan mag je ook wel eens wat aan je uitspraak doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:55 schreef allsystemshalt het volgende:
Heb je wat tegen mijn fonetische fetish?
Nee, maar iedereen probeert je hier gewoon dean aan te smeren omdat ze daarvan houden.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:37 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Hehe, okee sorry![]()
.
Akoestische Dean-gitaren van 300 tot 400 euro zijn dus prima?
Lekker kortzichtig weer, zeg.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:20 schreef Moozze het volgende:
Maar ik zei al dat ik geen metal speel, onderscheidbare noten dus.
En die onderscheidbare noten moet je uiteindelijk ook nog steeds zelf spelenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Lekker kortzichtig weer, zeg.. Je moet een element hebben dat definitie heeft, dán heb je onderscheidbare noten, zoals jij dat noemt. De kwaliteit van het element is het voornaamst, ongeacht welke muzieksoort je speelt.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:01 schreef Cynic het volgende:
[..]
En die onderscheidbare noten moet je uiteindelijk ook nog steeds zelf spelen
Je ziet ze voorbijkomen hoor, lui met een PRS en een dikke MESA bak en dan niet kunnen spelenquote:
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 04:40 schreef brother52 het volgende:
Dan mag je ook wel eens wat aan je uitspraak doen.
Je kan een brei-geluid ook gebruiken om een slechte dag te verdoezelenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:01 schreef Cynic het volgende:
[..]
En die onderscheidbare noten moet je uiteindelijk ook nog steeds zelf spelen
ja echt, op youtube van die gasten die echt alles hebben, en dan spelen ze little wing zonder enig gevoel van timing, valse gitaar enzo...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:07 schreef Cynic het volgende:
[..]
Je ziet ze voorbijkomen hoor, lui met een PRS en een dikke MESA bak en dan niet kunnen spelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |