Oooooow zo, op die fiets.. Ik ben alleen een slaapkamergitarist, dus ik heb die zorgen nietquote:Op woensdag 31 december 2008 01:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee als je je instrumenten meeneem zeg maar naar optreden of oefenruimte, zodra het je huis uit is vervalt die inboedel natuurlijk.
En dat zijn juist de plekken waar er iets mis mee kan gaan.
Nee, maar hoezo zou het ook? Heb jij daadwerkelijk minder te besteden nu?quote:Op woensdag 31 december 2008 10:03 schreef --H-I-M-- het volgende:
de kredietcrisis is op het gitaartopic in ieder geval nog niet van toepassing zo te lezen!
Maar dat heeft niets met de kredietcrisis te maken, of moet jij het verlies van het aandeel Fortis vergoeden?quote:Op woensdag 31 december 2008 11:01 schreef Aresdreams het volgende:
ik deze maand wel, doordat er nog wat rekeningen betaald dienen te worden
Nou, ik ga failliet 2009 in maar dat heeft vast meer te maken met mijn excessieve shopgedrag van afgelopen maanden in Vietnam en Chicagoquote:Op woensdag 31 december 2008 10:57 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, maar hoezo zou het ook? Heb jij daadwerkelijk minder te besteden nu?
Wij spelen toch echt de versie van Metallicaquote:Op woensdag 31 december 2008 07:53 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik wilde 'm ook al een opvoedkundige tik geven daarvoor.
Alsnog dan
Nicequote:Op woensdag 31 december 2008 11:31 schreef Jorikjet het volgende:
oeh, hebbehebebebebe, vrijdag ff langs gitaarzaak denk ik
[ afbeelding ]
daar hangt deze, dan 3 pickup, faded versie (dus niet afgelakt ofzo), voor 750 euro...
Als ze die dan wel eens allemaal zouden leveren met zilverkleurige hardware en niet dat strontlelijke goud...quote:Op woensdag 31 december 2008 11:36 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nicenog even en iedereen stapt over op witte gitaren
![]()
Iddquote:Op woensdag 31 december 2008 11:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Als ze die dan wel eens allemaal zouden leveren met zilverkleurige hardware en niet dat strontlelijke goud...
Onwaarschijnlijk. Blondjes FTW.quote:Op woensdag 31 december 2008 11:36 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nicenog even en iedereen stapt over op witte gitaren
![]()
Duh. Er IS niks beters.quote:Op woensdag 31 december 2008 11:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Blondjes zijn voor als je ff niks beters bij de hand hebt
Hoe ze zingt, jammert, huilt en hoe ze in je handen ligt. Niet helemaal innerlijk, maar ook vooral niet alleen uiterlijk.quote:
quote:Op woensdag 31 december 2008 15:05 schreef Jorikjet het volgende:
of plaats je gewoon 2 plaatjes van 1 gitaar
ja mooi setje zo! versterkertje heeft modelling dingen erin, dus ook overdrive en wat ingebouwde effectenquote:Op woensdag 31 december 2008 15:09 schreef SperZii het volgende:
Is dit een mooi pakketje om over te stappen van akoestisch naar elektrisch? Ik speel voornamelijk classic rock met rock 'n roll invloeden zoals AC/DC.
http://www.feedback.nl/?b=EPG400&a=
http://www.feedback.nl/?b=CUBE20X&a=
Ik neem trouwens aan dat er geen distortion/overdrive effect op de versterker zit? Weet er vrij weinig vanaf, vandaar deze vragen!
Dat is dan ook een exacte weinig toevoegende cover van de Thin Lizzy versie, dus je speelt gewoon de Thin Lizzy versie.quote:Op woensdag 31 december 2008 11:27 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wij spelen toch echt de versie van Metallica
Fan my ekquote:Op donderdag 1 januari 2009 03:51 schreef brother52 het volgende:
Folle lok en seine yn it nije jier.
Sorry, 16 jaar en ouder.quote:Op donderdag 1 januari 2009 14:43 schreef Gitaarmat het volgende:Gelukkig nieuwjaar.
Zaterdag is hier in het noorden een Night of the Guitars
Hey, jij hebt dit jaar toch ook een cab gekocht?quote:Op woensdag 31 december 2008 10:02 schreef Aresdreams het volgende:
hmmm.... eigenlijk was dit voor mij een heel rustig jaar voor gear, als ik kijk naar vorig jaar
erbij:
H&K Warp Factor
Line6 M13
(voor 1/3 +/-) Bo~el MC-7 TOL tb
Eraf:
Wahwah pedaaltje
nog gewenst:
brain may red special copy
Crafter twinbird
Schecter Deamon 7 FR (misschien)
zo, het lijstje wordt al korter
November 2007quote:Op donderdag 1 januari 2009 14:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hey, jij hebt dit jaar toch ook een cab gekocht?.
hier staat een beetje uitlegquote:Op donderdag 1 januari 2009 20:11 schreef RoW_0 het volgende:
wow!? wat wat wat?enige wat ik weet is Pickups
2x single en 1 humbucker heb ik.
yamaha 112ovs.
Liggen je elementen vlak in de body? Dan bedoel ik zeg maar waterpas? Onderkant op je knieën leggen, en dan kijken of ze horizontaal liggen. Ze hoeven dus niet op hoogte met de body te liggen, maar wel waterpas. Zo niet, bijstellenquote:Op donderdag 1 januari 2009 19:11 schreef RoW_0 het volgende:
allereerst happy new year..
Ben er weet met mn vragen![]()
Als ik met de onderste 3/4 snaren speel dan klinkt het heel zachtjes zeg maar, als ik een stuk van een solo uitprobeer dan klinkt het niet zo hrd, maar de E en de A snaren gaan lekker hard met metal, maar die andere 2 lijken wel of die string helemaal knapt best dun.
De verkoper raadde me al wat dikkere snaren aan als ik frusciante ging spelen (toen luisterde ik geen metallica) maar nu denk ik dat ik dat wel nodig heb.
Met seek en destroy bijvoorbeeld, als ik op youtube kijk dan klinkt bij mensen veel 'voller' bij mij heel zachtjes
dikkere snaren nodig?
Oja en ben ook wel gek op no doubt.. die heeft weleens van die leuke ska deuntjes, wat zijn de instellingen daarvoor op mijn roland cube? welke channel en hoeveel gain?
Thanks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Mwoah.. ik kan het niet echt een probleem noemen hoorquote:Op donderdag 1 januari 2009 21:49 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Liggen je elementen vlak in de body? Dan bedoel ik zeg maar waterpas? Onderkant op je knieën leggen, en dan kijken of ze horizontaal liggen. Ze hoeven dus niet op hoogte met de body te liggen, maar wel waterpas. Zo niet, bijstellen
Heb je wellicht oude snaren? Als de snaren wat ouder worden en mogelijk wat roestig, dan verliezen ze erg veel van hun geluid en klank, vooral de hogere [dus de dunnere] snaren hebben daar last van.
Als dat beide geen probleem is, dan kan je eens proberen om het element wat omhoog te schroeven, de onderkant dan, de bovenkant werkt dus wel naar behoren. Of je pickup is aan het overlijden, maar dat vind ik nogal een overdreven aanname eigenlijk
Hoe klinkt de gitaar op de single coils? Hetzelfde probleem?
*meldtquote:
Het klinkt nu alsof je de EAD snaren op een hogere spanning hebt dan de GBe...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 02:32 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Mwoah.. ik kan het niet echt een probleem noemen hoorwas vanaf de eerste dag al zo toen ik 'm kocht.
ik bedoel meer van.. dat ik wat dikkere snaren nodig zal hebben omdat ik nu alleen metal speel ipv andere dingen? snaren zijn best dun opzich, als ik heel goed indruk dan beweegt die nog tussen mijn vingersdat heb ik niet met de dikke E A D
ik zal wel foto's(/videos) maken, misschien wordt het dan wat duidelijker.
btw wat zijn de channelinstellingen voor ska deuntjes bij een roland cube 30? No doubt ofzo, ik wou dat ff uitproberen.
Ik al meer dan 3 maanden niet meer, heb peesontsteking in pols, word er dinsdag aan geopereerdquote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb de afgelopen 2 weken bijna geen gitaar aangeraaktdaar moet even wat verandering in komen
![]()
Laat ik het zo vragen..quote:Op vrijdag 2 januari 2009 04:35 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Het klinkt nu alsof je de EAD snaren op een hogere spanning hebt dan de GBe...
En die ska dingen.... veel hoog in ieder geval, en de goede akkoorden pakken, veel op de hoge snaren
Speel het zelf verder nooit, dus heb er verder niet echt een idee van.
Clean, redelijk wat hoog, hoge snaren... dan ben je al een heel eind volgens mij...
Verder vind ik je 'probleem' nog best vaag eigenlijk... kan je het eens kort en bondig omschrijven? Of draaf ik weer eens te ver door, en is er eigenlijk niet eens een [groot] probleem]...
Klinkt als iets waarmee je korting krijgt op de bioscoopquote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:38 schreef Witchfynder het volgende:
Nou, gelukkig nieuw jaar indeed. Promotie op mijn werk gekregen. Ik ben nu senior medewerker, want zoveel betekent dat ik assistent ben van de leidinggevende. Mensen moeten nu naar mij luisteren..
Ja wat zijn "standaard" snarenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:35 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Laat ik het zo vragen..
ik heb nu standaard snaren, maar ik speel nu veel thrash metal. heb ik nu wat dikkere snaren nodig om het wat beter te laten klinken of dat dan weer niet?
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:38 schreef Witchfynder het volgende:
Nou, gelukkig nieuw jaar indeed. Promotie op mijn werk gekregen. Ik ben nu senior medewerker, want zoveel betekent dat ik assistent ben van de leidinggevende. Mensen moeten nu naar mij luisteren..
.010-.046quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:35 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Laat ik het zo vragen..
ik heb nu standaard snaren, maar ik speel nu veel thrash metal. heb ik nu wat dikkere snaren nodig om het wat beter te laten klinken of dat dan weer niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |