Echte thrash is gewoon in E-standardquote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Klinkt als iets waarmee je korting krijgt op de bioscoop
[..]
Ja wat zijn "standaard" snaren![]()
Vaakbij trash ga je downtunen, dus word de spanning wat lager. Bij dunne snaren gaan ze dus al heel snel heel slap houden, om toch wat spanning over te houden kan je dus wat dikkere snaren erop zetten
Misschien sla je je snaren gewoon te hard aan?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 02:32 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Mwoah.. ik kan het niet echt een probleem noemen hoorwas vanaf de eerste dag al zo toen ik 'm kocht.
ik bedoel meer van.. dat ik wat dikkere snaren nodig zal hebben omdat ik nu alleen metal speel ipv andere dingen? snaren zijn best dun opzich, als ik heel goed indruk dan beweegt die nog tussen mijn vingersdat heb ik niet met de dikke E A D
ik zal wel foto's(/videos) maken, misschien wordt het dan wat duidelijker.
btw wat zijn de channelinstellingen voor ska deuntjes bij een roland cube 30? No doubt ofzo, ik wou dat ff uitproberen.
Soort oppernerd...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:38 schreef Witchfynder het volgende:
Nou, gelukkig nieuw jaar indeed. Promotie op mijn werk gekregen. Ik ben nu senior medewerker, want zoveel betekent dat ik assistent ben van de leidinggevende. Mensen moeten nu naar mij luisteren..
Dus ik als ik zulke snaren koop dan klinkt metallica/slayer wat beter?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:43 schreef The_Dean het volgende:
[..]
.010-.046
Tenmisnte, daar doe ik het ook mee...
Nee, je moet gewoon leren spelen in klank gaat dat kleine verschil minimaal verschil maken. Maar ik zou sowieso wel dat 0.09 (???) setje eraf halen dan en dat erop zetten. Is beetje afwegen wat je wil. Dikkere snaren geeft wat meer tone mee maarrr met soleren enz met bends speelt het weer zwaarder. Kiezen of delenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:49 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Dus ik als ik zulke snaren koop dan klinkt metallica/slayer wat beter?
I wish.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Klinkt als iets waarmee je korting krijgt op de bioscoop
Bij thrash metal downtune je juist niet of max naar Eb. Dat zijn die death metal en moderne Amerikaanse apen die in C gaan spelen. Dat kan ook, want echt virtuoos maken ze het niet. Bij thrash moet je juist vingervlug kunnen spelen en dat kan niet met van die dikke snaren.quote:Ja wat zijn "standaard" snaren![]()
Vaakbij trash ga je downtunen, dus word de spanning wat lager. Bij dunne snaren gaan ze dus al heel snel heel slap houden, om toch wat spanning over te houden kan je dus wat dikkere snaren erop zetten
of niet hard genoeg.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:46 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Misschien sla je je snaren gewoon te hard aan?
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
[..]
Bij thrash metal downtune je juist niet of max naar Eb. Dat zijn die death metal en moderne Amerikaanse apen die in C gaan spelen. Dat kan ook, want echt virtuoos maken ze het niet. Bij thrash moet je juist vingervlug kunnen spelen en dat kan niet met van die dikke snaren..
ehm ja ik kom er nu achter dan ik soms onbewust achter de snaar aansla, zodat de snaar wat omhoog vliegt lolquote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:09 schreef Cynic het volgende:
[..]
of niet hard genoeg.
je mag best stevig spelen, zolang je je aanslag maar regelmatig houdt.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:15 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
ehm ja ik kom er nu achter dan ik soms onbewust achter de snaar aansla, zodat de snaar wat omhoog vliegt lol
Dat is geen True Thrash dan.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:12 schreef Cynic het volgende:
[..]
Mwoa, lijkt me dat er nogal wat voorbeelden te noemen zijn die het tegendeel bewijzen
Accidental raking ofzo.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:19 schreef Cynic het volgende:
[..]
![]()
Daar kan ik even geen plaatje van maken
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:28 schreef The_Dean het volgende:
Echte mannen spelen gewoon in E drop D
Ik doelde eerder op het vingervlugheid gedeelte in combinatie met dikke snarenquote:
Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk. Sommigen zeggen dat je geen metal kunt maken met single coil elementen, maar er zijn genoeg gitaristen die dat best goed kunnen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik doelde eerder op het vingervlugheid gedeelte in combinatie met dikke snaren![]()
Zal inderdaad geen thrash zijn dan.
Ik ken er geenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk. Sommigen zeggen dat je geen metal kunt maken met single coil elementen, maar er zijn genoeg gitaristen die dat best goed kunnen..
Yngwie speelt geen metal, het is niet eens een echte gitarist. Hij is alleen maar een aansteller.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:36 schreef Witchfynder het volgende:
Ik kom zo snel alleen op Yngwie Malmsteen.. Maar er zijn er vast meer.
.
Ssstquote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:41 schreef brother52 het volgende:
[..]
Yngwie speelt geen metal, het is niet eens een echte gitarist. Hij is alleen maar een aansteller.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |