Nouja.. ik vond het wel fijn dat het een naam heeft. Ik had er nog nooit van gehoord, dus wist niet echt wat ik van die momenten moest maken.quote:Op vrijdag 26 december 2008 22:17 schreef Popples het volgende:
miffy lijkt me wel raar als je zoiets leest en het herkent.
Tel je ook soep, yoghurt, pap, vla, fruit en dat soort dingen mee?quote:Op zaterdag 27 december 2008 20:09 schreef Popples het volgende:
toch vraag ik mij af. mijn oudste drinkt soms echt maar 300cc op een dag.
ik krijg meer vocht gewoon niet binnen. kan dat nu wel of geen kwaad?
uit bekertjes haalt ze nooit zoveel maar uit de rietjesbeker mag ik blij zijn met 400cc.
Welkomquote:Op zondag 28 december 2008 09:57 schreef missCMS het volgende:
oh ja, natuurlijk wil ik graag in de lijst, maar doen we dat zelf of word dat gedaan...
30april 2007, Caithlynn Maria, dochter van miss CMS
hhaha, dat nog net....maar met ze ontbijten niet, want ik krijg 100 x te horen dat ze zich wel gaat redden en dat ik maar lekker moet gaan slapen...quote:Op zondag 28 december 2008 17:43 schreef Stiemie het volgende:
KP jij kunt ze dus gewoon nog zelf uit bed halen? Die optie is er hier niet eens als mijn (schoon)moeder er isLeuk toch als de oma's zo enthousiast zijn
9 van de 10 x wordt het fout geschreven... of moet ik het dus weer spellenquote:Welkom , ik heb Caithlynn (je moet het zeker voortdurend spellen?) erbij gezet hoor.
Oei Miffy, dat is heel heftig, ik heb daar tot een paar jaar geleden erge last van gehad en nu nog wel eens in tijden van stress. Ik heb het pas gekregen toen ik een jaar of 12, 13 was en mijn moeder was destijds bang dat ik aan de hallicunogenen zatquote:Op vrijdag 26 december 2008 22:09 schreef Miffy1984 het volgende:
Het naar beneden gaan met Jesper willen we ook echt wel vermijden, maar hij was toen zo overstuur dat het soms de enige manier is om hem te kalmeren. En inderdaad ging hij daarna vrij snel slapen. (maar het moet geen gewenning worden idd) Vannacht heeft hij heeerlijk geslapen en vanavond is hij ook zonder een kik gaan slapen.
Toevallig kwam ik vanmiddag een artikel tegen en dat ging over ' pavor nocturnus'. Anders gezegd: nachtangst. De omschrijving daarvan was voor ons 1 en al herkenning. Dat is echt waar Jesper af en toe last van heeft. Als ik hem op dat moment ook oppak of probeer te troosten wordt het aleen maar heftiger. De volgende keer als het gebeurd zal ik eens afwachten of hij er zelf uitkomt.
Maar als meneer gewoon wakker wordt om niks, proberen we wat 'strenger' te zijn.
JESPER staat niet op de lijst zie ik ineens
![]()
25 januari wordt hij twee
quote:Op maandag 29 december 2008 11:46 schreef DaviniaHR het volgende:
En ff cross-post vanuit het fototopic.
We waren bij vrienden die hun eerste kindje binnenkort verwachten en dus hun bedje nog hoog hebben staan, en Eli deed even zijn middagdutje daar. Ik denk, toch ff kijken hoe het gaat...
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 29 december 2008 20:54 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
boven in de woonkamer...ik voorzie een heel leuk speels huis ?
Hihi... zie het zo voor me! Geinig!quote:Op maandag 29 december 2008 20:45 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Cool....samen met Pien aan de puzzels, dan maar ? Die vindt dat ook leuk !
Floor loopt ALTIJD met het laatste stukje weg, zo irritant...
Gij ! stiekeme gluurder !quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:10 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Hihi... zie het zo voor me! Geinig!
quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:13 schreef Nijna het volgende:
Driftig worden om dingen die niet mogen/waar je het niet mee eens bent en je duidelijk laten horen... fase zeker???
Eer ik mijn cam heb heeft Dana al doorgetrokken en gezwaait naar de inhoudquote:Op woensdag 31 december 2008 11:05 schreef Vivi het volgende:
Pics or it didn't happen Nikky![]()
Dean en zijn piem zijn gisteren naar de dokter geweest, en het viel reuze mee (het was ook al veel minder rood maar ik ben toch maar gegaan to be sure). Gewoon ff weken in een badje Betadine.
Zo, en nu snel oliebollen halen! Zalig uiteinde allemaal!![]()
caithlynn krijgt ook al heel lang geen fles meer, nadat ik over ging na nutrilon 3 en dat ging halveren, was het gedaan met de pret... never geen melk meequote:Krijgen jullie dreumessen nog een melkfles voor het slapen gaan Volgens mij heeft Linde zo'n 5 maanden geleden de laatste avondfles gekregen.
Pics or it didn't happen Vievquote:Op woensdag 31 december 2008 11:05 schreef Vivi het volgende:
Pics or it didn't happen Nikky![]()
Dean en zijn piem zijn gisteren naar de dokter geweest, en het viel reuze mee (het was ook al veel minder rood maar ik ben toch maar gegaan to be sure). Gewoon ff weken in een badje Betadine.
Zo, en nu snel oliebollen halen! Zalig uiteinde allemaal!![]()
quote:Op woensdag 31 december 2008 11:11 schreef nikky het volgende:
[..]
Eer ik mijn cam heb heeft Dana al doorgetrokken en gezwaait naar de inhoud.
Kusje voor Dean. Fijn dat het niets ernstigs is. Ik zou later heel graag oma willen worden.
tja de kids snappen er niks van dat de kerstboom ineens weg is.quote:Op donderdag 1 januari 2009 16:34 schreef Stiemie het volgende:
Hoezo willen ze niet komen dan Karin? Lijkt me toch best een noodsituatie of niet?
Toen we de boom beneden bij de container wilden leggen bleken veel buren er net zo over te denken. Er liggen er al een stuk of zes! Linde moet ook wennen dat ie weg is. Boom? zegt ze dan
*bekijkt van positieve kant* ...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:16 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hier zitten we weer droog. Moeten helaas nog wel met Meikes kamertje aan de slag, want het vocht heeft de vloer aangetast, en de ondervloer begint al te schimmelen, dus dat is iets minder.
Morgen naar Ballorig!
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Naja, daar komen we ook wel weer overheen...
Dan die avatar van jou! Jeumig, ik krijg er zere ogen van zo snel gaat dat ding.
Zeker! We zijn vanmiddag weer geweest en er was weer een grote verbetering zichtbaar. De platte zijkant is nu bijna helemaal rond, alleen het achterhoofd moet nog uitdeuken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ja gezellig! Zegt zij die er ook pas 2 dagen is.
Hoe is het met je meisje? Nog helm-nieuws?
Echt heel eerlijk vertel ik liever hier dat Lilah d'r 4e tand heeftquote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Is het zo ongezellig in het babietjes topic? Of doen jullie aan "follow the leader (lees:BE)"
Jaaa maar zo schuiven wij met onze dreumessen natuurlijk ook weer een topicje op he als we het over de basisbeginselen gaan hebbenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wow wat een verschil zeg! Echt heel erg duidelijk!
Mijn meisje was vanmiddag voor het eerst zelf gaan zitten op dr billen. In de box dus ik vermoed dat ze was valsgespeeld heeft hier en daar
Ik weet dat nooit zoquote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, er is daar een ware babyboom gaande.Vandaar dat ik vorige week hier ook over de pap kwam vragen.
4e tandje! Woei! En zonder al te veel trouble?
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:10 schreef k_i_m het volgende:
.
Ik weet dat ik hier officieel nog niet hoef te zijn, maar mag ik vast komen proefdraaien?
Maandag ben ik hier officieel weg, maar ik hoor wel weer opnieuw tussen Maneki en Kimquote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:13 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hoi
Ik kom alvast een plekkie reserveren
Nah, ik kwam pas ook al een keer kijken voordat BE kwamquote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Is het zo ongezellig in het babietjes topic? Of doen jullie aan "follow the leader (lees:BE)"
Nou nou...het kan ook even de schrik en de eerste pijn zijn. Ze was binnen no time weer gewoon Floor. Nadat ze lekker gegeten en gedronken had kreeg ze weer kleur op haar wangen en toen ze weer allerlei spullen wou die Pien in haar bezit had, had ik er weer het volste vertrouwen in dat het goed zat.quote:Op maandag 5 januari 2009 09:47 schreef Miffy1984 het volgende:
Brrr als mijn kind met ogen draait en slap wordt na een val, zou ik eerlijk gezegd op zn minst de huisarts bellen.
Oeh, dat is inderdaad wel een goede! Dat had ik nooit zelf verzonnen denk ikquote:Op maandag 5 januari 2009 12:00 schreef Nijna het volgende:
Memmel ook een stuiter kind.... Ik heb idd op de "kinderehbo" geleerd dat je ze beter even kan laten liggen ipv ze gelijk op te pakken inderdaad om te zien of ze zelf weer opkrabbelen. Kinderen doen het niet als het niet kan. Maar je eerste gevoel is om je kind op te pakken en te troosten. Ik moet zeggen dat ik er sinds mn cursus wel meer bij stil sta dan ervoor.
Zo doe ik het ook op school. Als een kind op het schoolplein is gevallen, dan komt er altijd wel een vriendje dat vertellen. Ik zeg altijd eerst : " laat Pietje maar even naar mij komen"....Vriendje komt altijd terug om te zeggen als dat niet lukt.quote:Op maandag 5 januari 2009 12:00 schreef Nijna het volgende:
Memmel ook een stuiter kind.... Ik heb idd op de "kinderehbo" geleerd dat je ze beter even kan laten liggen ipv ze gelijk op te pakken inderdaad om te zien of ze zelf weer opkrabbelen. Kinderen doen het niet als het niet kan. Maar je eerste gevoel is om je kind op te pakken en te troosten. Ik moet zeggen dat ik er sinds mn cursus wel meer bij stil sta dan ervoor.
Dat is absoluut waar KP!quote:Op maandag 5 januari 2009 14:19 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook op school. Als een kind op het schoolplein is gevallen, dan komt er altijd wel een vriendje dat vertellen. Ik zeg altijd eerst : " laat Pietje maar even naar mij komen"....Vriendje komt altijd terug om te zeggen als dat niet lukt.
En als het echt serieuze boel is, dan hoor en zie je dat meteen.
Maar ik moet eerlijk zeggen. Een kind van een ander is toch makkelijker in ehbo/val en of stuitergevallen.
Wat een slaapaap !quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Het is ook heel gezellig, zo'n lief slapend kindje naast je in bed.. Maar hij is dan ook de enige die slaapt.
Ik ga hem maar uit bed plukken. Het is wel mooi geweest zo
wat is een duodeken ? Klinkt goed voor mijn duo...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:42 schreef p_iglet het volgende:
hier dekentjes in een dekbedhoesje.
we hebben zo'n duo dekentje van de v&d.
Pepijn heeft vannacht gelukkig weer goed geslapen!!
van 20.45 tot 9.30(ok met een bv om 7.00)
Het is toch niet normaal... Jesper is bijna 2 en 81 cm en 10 kiloquote:Op maandag 5 januari 2009 13:26 schreef Brighteyes het volgende:
Vanmorgen zijn we even naar het CB geweest voor een extra ogen controle voor Sasha. ZIjn rechter-oog lijkt iets naar binnen te trekken, maar echt maar een heeeeeeeel klein beetje. Mij was het nog niet opgevallen.
Anyway, iig wilde hij deze keer niet mee werken, dus over 6 weken nog maar een keertje kijken.
Meteen maar even gewogen en gemeten en de lijntjes buigen nog steeds ietjes af naar beneden, maar alles gaat wel gelijk op met elkaar zeg maar, gewoon een eigen lijntje en niet zo'n grote flinke meer als hij was toen hij geboren werd.
1 jaar oud: 77,5cm en 9480gr
En nu ben ik weer wakker mama!!!!!!!!! Kom me nou ha-halen!!!!!!!!!!!
Een uurtje geslapen maar, jammer ik hoopte op 2.
Ja hoiquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:01 schreef Miffy1984 het volgende:
[..]
Het is toch niet normaal... Jesper is bijna 2 en 81 cm en 10 kilo![]()
Hebben hier mensen ook KLEINE kinderen??
mama van klein kind meldquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:01 schreef Miffy1984 het volgende:
[..]
Het is toch niet normaal... Jesper is bijna 2 en 81 cm en 10 kilo![]()
Hebben hier mensen ook KLEINE kinderen??
Ah kijk, wat 'fijn' om een keer te horen!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:34 schreef p_iglet het volgende:
[..]
mama van klein kind meld
Met 15 maanden 8,5 kilo en 72cm...
14 januari moeten we weer, dan heb ik recentere cijfers van met ruim 18 maanden.
recentere cijfers, hahaha.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:34 schreef p_iglet het volgende:
[..]
mama van klein kind meld
Met 15 maanden 8,5 kilo en 72cm...
14 januari moeten we weer, dan heb ik recentere cijfers van met ruim 18 maanden.
quote:Op maandag 5 januari 2009 16:25 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
oh oh....en ? Hoe is het met de val ? Kapot ?
Dean heeft al een half jaar ofzo een dekbedje!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:20 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Wat een slaapaap !
Liggen jullie kinderen nog onder een dekentje of hebben ze al een dekbedje ?
Ah, dat is hier ook favoriet momenteel, tellen en kleuren (al is het meeste nog wel "blauw"quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Geen idee hoe zwaar Meike is. Denk dat ze wel rond de 90 cm zit, aan de kleren te merken.
In bed heeft Meike aan:
-romper
-pyama (katoen)
-winterslaapzak met mouwen
-3 dekens in een dekbedhoesje
Jaik heb een koukleum gekweekt. Als ze bijv een slaapzak zonder mouwen aanheeft is ze sochtends een uur eerder wakker met ijskoude handjes en voetjes.
Wisten jullie trouwens al dat mijn kleine kabouter met hulp tot 10 kan tellen!! (om en om een getal noemen)
En ze kent en herkent al 5 kleuren! blauw, rood, geel, groen en paars!![]()
Haha, die staat bij de Babypark in de etalage en ik had me al eens bedacht dat ik dat echt iets voor jou vond!quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:10 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dean heeft al een half jaar ofzo een dekbedje!
En eind van de maand voor zijn verjaardag krijgt ie een nieuw bed (+ grote jongenskamer).
[ afbeelding ].
quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Haha, die staat bij de Babypark in de etalage en ik had me al eens bedacht dat ik dat echt iets voor jou vond!
Hebben jullie dat nu ook dat als je man wat zegt dat je denkt "Hm? Oh ja. Jajajjajjaja.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
whihi daarom ben ik ook erg benieuwd naar het verslag van het feestje!
hij luisterde in ieder geval nog, die van mij gaat dan zo op in een film ofzo dattie mij niet meer hoort/wil horen
quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:59 schreef Memmel het volgende:
Bij ons is het soms wel andersom...dan probeer ik te koken en zit J. vanuit de zithoek maar te roepen: Oh kijk dan, kijk dan, wat lief, wat leuk, wat knap, kom nou kijken M je mist het!! En dan komt ie rapporteren in de keuken hoe geweldig het allemaal was....
quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:56 schreef Lois het volgende:
VievIk vind jou zo'n keigave moeder he, heerlijk
Wat lief, dat vind ik echt een cadeautje! Vooral omdat het van iemand als jij komtquote:Op woensdag 7 januari 2009 12:29 schreef Lois het volgende:
Nee hoor dat vind ik al een tijdje, maar had nu even de kans om het te zeggen. Al vanaf je bekentenis dat je in een winkeltje bij jou om de hoek, een houten speelgoedwinkeltje volgens mij, zoveeeeeel zou willen kopen.
Daarna omdat je duidelijk zo trots bent op Dean en omdat je zo ontzettend veranderd bent. (ten goede dus he)
Dan zie ik ineens weer zo'n bed en lees ik over dat verjaardagsfeestje en dan denk ik "ach, dit kan alleen maar Vivi zijn"
Het moet echt een feest zijn om jouw kindje te zijn.
(en daar bedoel ik niks ten nadele van anderen hoor, ik vind de meeste moeders hele geweldige moeders, maar dit geval spreek ik nu toevallig uit)
Hahaha!! deadliest catch inderdaad!!!!quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Hebben jullie dat nu ook dat als je man wat zegt dat je denkt "Hm? Oh ja. Jajajjajjaja."
En dat je dan niet kan wachten om weer wat leuks te vertellen over je kind..
En dat ik me er dan rot aan erger, als ik zeg hoe leuk, lief, slim en zulks Dean is, hij "Ja, dat is ook zo." zegt en dan weer begint te blaten over zijn motor of Deadliest Catch gaat kijken.
Met mijn mama kan ik tenminste uuuuuren kwijlen over mijn broedsel.
Hier ook een gevalletje hoofdbonken. Het werd bij Jesper op een gegeven moment zo erg.... het ging steeds harder. Echt mega bulten op zijn voorhoofd. Totdat ik het spuugzat was. Elke keer gaf ik hem weer die negatieve aandacht, dus hij bleef er maar mee doorgaan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:51 schreef maffemuts het volgende:
Ik heb het wel geprobeerd te negeren hoor toen het alleen bij zichzelf slaan bleef, ondanks dat het een naar gezicht is om je kindje zo boos te zien zag ik daar niet zoveel kwaad in, maar dan zoekt ze gewoon iets extremers op zoals de vloer, een tafelpoot (zijn van metaal) haar hoofdschot van het bed en verder. Korte smanevatting zichzelf slaan vind ik vervelend maar niet eng, met haar hoofd tegen dingen aanslaan vind ik wel engen probeer mezelf dan 1 minuut in de hand te houden maar ben dan weer n bange muts omdat ik dan bang ben dat ze zichzelf nog eens wat aandoet.
Nou, ik zag er laatst wel een leuk programma!quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:33 schreef Miffy1984 het volgende:
[..]
Hahaha!! deadliest catch inderdaad!!!!Dan is er 0 aandacht !
Miffy haat discovery
Eensch!quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Als ik hier soms lees wat sommige kindje al kunnen aan woorden en begrippen en motoriek.. Dan kan ik me niet voorstellen dat over een half jaar Chris dat ook zou kunnen.. Ik verbaas me nog bijna elke dag over hoe groot hij is, en hoe wijs hij nu soms al doet.
ja maar ja maar, zo snel gaan die 2 nou eenmaal...quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:58 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
KP, wanneer verander je je avatar weer? Please? Of iig een langzamer variant ervan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |