abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64384082
http://forum.fok.nl/topic/1228586

De dreumessen, dreumussen en dreumesen...

17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
30 april 2007: Caithlynn Maria, dochter van miss CMS
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 06-01-2023 08:23:55 ]
pi_64384092
Nogmaals dankjewel voor de antwoorden
pi_64384100
pi_64384798
mijn muppie staat boven aan
mama van 3 kids!
pi_64385322
Miss CMS, wil je met Caithlynn in het lijstje hierboven?
Alles oke hier, kerstdagen weer overleefd, Meike is schandalig verwend met aandacht en "toepies" (snoepies) dat wordt afkicken komende week.

Hallo Ardenlyn!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_64385863
volgens mij moeten ze allemaal afkicken

vanavond zijn mijn ouders en zusje met vriend nog geweest. ik zal je zeggen mij hele tafel staat vol met kleding en ondergoed voor de dames echt veel en met haar verjaardag krijgt ze nog meer van mijn ouders. achja alleen nog een zomer garderobe en we zijn tot volgend jaar klaar
mama van 3 kids!
  vrijdag 26 december 2008 @ 22:09:48 #7
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_64385956
Het naar beneden gaan met Jesper willen we ook echt wel vermijden, maar hij was toen zo overstuur dat het soms de enige manier is om hem te kalmeren. En inderdaad ging hij daarna vrij snel slapen. (maar het moet geen gewenning worden idd) Vannacht heeft hij heeerlijk geslapen en vanavond is hij ook zonder een kik gaan slapen.

Toevallig kwam ik vanmiddag een artikel tegen en dat ging over ' pavor nocturnus'. Anders gezegd: nachtangst. De omschrijving daarvan was voor ons 1 en al herkenning. Dat is echt waar Jesper af en toe last van heeft. Als ik hem op dat moment ook oppak of probeer te troosten wordt het aleen maar heftiger. De volgende keer als het gebeurd zal ik eens afwachten of hij er zelf uitkomt.
Maar als meneer gewoon wakker wordt om niks, proberen we wat 'strenger' te zijn.

JESPER staat niet op de lijst zie ik ineens
25 januari wordt hij twee
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_64386140
miffy lijkt me wel raar als je zoiets leest en het herkent.
mama van 3 kids!
  vrijdag 26 december 2008 @ 22:30:06 #9
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64386489
Ardenlyn, nog van harte met je Maarten!
Heppie foto's van de jarige job?

Miss CMS, ook welkom in dit topic
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 27 december 2008 @ 08:09:23 #10
197301 Miffy1984
pi_64394217
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:17 schreef Popples het volgende:
miffy lijkt me wel raar als je zoiets leest en het herkent.
Nouja.. ik vond het wel fijn dat het een naam heeft. Ik had er nog nooit van gehoord, dus wist niet echt wat ik van die momenten moest maken.
Het is al erg vaak bij Jesper gebeurd dat hij begin vd nacht wakker wordt en helemaal van de wereld is. Hij heeft een soort driftbui, maar dan heel erg. En hij reageert niet op mijn stem. Als ik hem wil troosten of oppakken uit zijn bedje raakt hij nog meer in paniek en probeert hij te vluchten zeg maar... Het heeft wel eens een uur geduurd voordat hij eruit kwam.

Gelukkig is het nu eigenlijk al een tijdje niet meer gebeurd. Voor het laatst een keer bij mijn moeder. Toen hij daar sliep ivm Thijmen. Vannacht heeft hij weer heerlijk geslapen
pi_64394221
Adriaantjeeeeeeeeeeeeeee Baby
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_64394365
miffy wat goed dat hij doorgeslapen heeft.

die driftbuien ken ik ook wel. dan moet ik haar ook uit laten razen niks heeft zin. dan is huilen, schreeuwen slaan. en dat reageren op onze stem doet ze dan idd ook niet. gelukkig is het hier niet zo heel vaak.

hoe is het met de andere dreumessen allemal verwend?

ow nog een leuk grapje ik was gistern bezig met de jongste(verschonen)
oudste was in de keuken bezig, kreeg haar maar niet gelokt naar mij toe.
op eens komt manlief naar beneden die ziet een aangegeten appel op de fruitschaal liggen.
die vraagt wie weet hier meer van. zegt de oudste lady(hond). dus ik zeg nee wie heeft dat gedaan? zegt madam: baby renske. haar gezicht erbij was zo leuk.
mama van 3 kids!
pi_64394427
Welkom hier, alle nieuwen

Wat naar voor Jesper dat hij dan zo onbereikbaar wordt, alsof hij vastzit in zijn eigen angst en wanhoop. Devin heeft dat ook weleens, je kan hem dan vrijwel niet troosten. Ik krijg er altijd een beetje de bibbers van...

We hebben gezellig Chanoeka & Kerst gevierd de afgelopen dagen. De enige die minder gezellig was is helaas Devin...
Donderdag tijdens een feestje bij mijn ouders wilde hij alleen maar hangen en vastgehouden worden. Bleek zijn koorts ineens weer terug en zat hij op 39.9! Zou ik persoonlijk ook niet gezellig van worden Daar even met een paracetamolletje in bed gelegd waarna hij na een uurtje weer wat lekkerder was.
Gisteren met de schoonfamilie ging al wat beter, hij heeft lekker kunnen patseren met zijn BROER! - shirt
We hadden zijn deken meegenomen, kon hij af en toe even bijtanken terwijl hij ermee knuffelde en erop lag.
Sinds donderdagavond geen koorts meer, maar hij hoest nu als een 80-jarige kettingroker en wil nog steeds weinig tot niks eten. De broeken vallen van zijn kont, geen gezicht! Als hij vandaag weer niet wil eten maar even naar de hap, ik vind het nu lang genoeg duren.

Vraagje: hoeveel keer per dag kun je "papa" roepen?
Ik denk dat zoonlief voor een nieuw wereldrecord gaat, het is bijna het enige dat uit zijn mond komt: papa? papa? papa? papa? papa! papa! papa? papa.... PAPA! papa? etcetc.
Of hij nou in de buurt is of niet!
.... met gevoel voor drama....
pi_64394795
arme devin gelukkig gaat het weer beter. niks aan dat ziek zijn.

papa roepen kunnen de meiden ook. gisteren stod de oudste en lag de jongste voor de deur papa inkoor aan het roepen. leuk hoor. en als je mama zegt tegen de jongste zegt ze niks en kijkt ze je aan van ja wat wil je nu? terwijl als het flesjes tijd of als ze iets wil dan kan ze wel mama roepen
mama van 3 kids!
pi_64399915
Gelukkig maar Kersjes, dat de koorts in ieder geval weg is, nu het hoesten nog.
Ik heb vanmorgen met Meike de bovenverdieping schoongemaakt, Meike had het weer erg druk met muren poetsen....
en verder is haar eigen stofzuigertje een erg goed idee van Sinterklaas geweest, nu kan ik tenminste stofzuigen zonder dat Meike hem steeds uitzet. Ze heeft nu haar eigen apparaat. Wel lastig dat ze het liefst precies op dezelfde plek als ik bezig wil, maar dat mag de pret niet drukken.
Vanavond gaan we kolonisten met MissCMS + vriend, en komt Caithlynn ook gezellig mee. Zal wel weer een gezellige boel worden met die 2 dames!
pi_64401707
Iedereen leuke feestdagen gehad?
Arme Devin aan de hoest.. Die hangt hier ook nog steeds van die griep 3 weken geleden.

Onze kerstdagen waren, eh, bijzonder..
Chris heeft mij en zijn papa getrakteerd op een portie buikgriep. Chris heeft dinsdag en woensdag weinig binnengehouden. Maar gelukkig maar 1 dag echt slecht gedronken. Alleen het eten wil nog niet zo goed. Eigenlijk al een maand niet.. Waarom, nou.. Sinds 5 december hebben we griep+oorontsteking, de buikgriep en 4 ! hoektanden te pakken..
Hij eet gelukkig nog wel kleine beetjes, dus hij heeft nog wel energie genoeg. Maar het mag van mij wel beter worden. Zijn maagje is ook nog "onstabiel". Dus bij elke hoest/dramabui komt er iets eten omhoog. Maar echt heel erg ziek is hij gelukkig niet meer nu.
pi_64402264
Meike, mama's kleine schoonmaakhulp!

Deepfreeze, wat ellendig, dit is qua gezondheid geen goede maand voor jullie geweest
Hopelijk meer gezondheid in 2009, voor iedereen hier trouwens

Zal ik hard uitgelachen worden als ik me bij de hap meld met: mijn dreumes wil niet eten?
Niet dat zoiets me ervan zal weerhouden langs te gaan, maar het is altijd zo'n gedoe.
Hij heeft geen koorts meer, wel veel snot, gehoest en een zere keel... en dus niks willen eten.
Geen brood, geen fruit, geen warm eten... zelfs koek en chocola (wanhopige mama ) worden vandaag geweigerd!
Omdat ik niet weet hoeveel bv er nog is, en hij het niet meer graag drinkt, geef ik hem nu al een paar dagen opvolgmelk (dreumesmelk). Hij heeft vandaag 1 1/2 fles op en ook wat diksap, maar eigenlijk heeft hij de hele week al heel, heel weinig gegeten.
Hij is nu voor de 2e keer vandaag lang aan het slapen, hij zal wel erg slapjes zijn. Als hij wakker is nog 1 keer proberen en anders bel ik de hap.
pi_64402395
hmm zolang hij nog drinkt en alert is zou ik me niet zo'n zorgen maken.
Kinderen kunnen heel lang leven van lucht zegt men.
pi_64403647
kinderen groeien van lucht en liefde
Haalt hij de 500cc vocht wel?
Maar als je het niet vertrouwd: Liever een keer teveel gebeld dan te weinig!
pi_64404153
Kersjes, Nathan is net een jaar en die moest van de arts in het ziekenhuis minimaal 600 ml per dag drinken. Volgens mij zou Devin toch wat meer moeten drinken op een dag dus als je er niet aan komt zou ik gewoon even de huisarts bellen. En zo lang ze drinken kan een beetje minder eten geen kwaad. Totaal geen eten lijkt me ook niet goed dus ook even bellen, zeker als het al een aantal dagen gaande is. Maar door het hoesten zou het heel goed kunnen dat hij opgezette klieren in zijn keel heeft en dan is misschien gepureerd fruit een idee. Of anders een beetje bouillon dat hij toch ook nog wat zouten binnen krijgt.
pi_64404492
Dank voor de tips Faja!

Ik heb de hap inmiddels gebeld. Heb een kwartier in de wacht gehangen, ze hebben het druuuuuk
In de tussentijd begon Devin zijn bakje Honey Loops leeg te eten, hoera!
We kijken het, na uitgebreid overleg nog even aan, ben in ieder geval gerust gesteld. Hij slaapt nu trouwens, alweer....
pi_64405178
Fijn dat Devin iets gegeten heeft!
pi_64408306
Die 500-600ml is het minimum voor iedereen boven de 6 maanden, ZONDER diaree...
net 1, of 1,5 maakt qua benodigde vochthoeveelheid niet zoveel uit.
meer dan een paar dagen onder de 500ml geeft kans op uitdroging.
pi_64409349
toch vraag ik mij af. mijn oudste drinkt soms echt maar 300cc op een dag.
ik krijg meer vocht gewoon niet binnen. kan dat nu wel of geen kwaad?
uit bekertjes haalt ze nooit zoveel maar uit de rietjesbeker mag ik blij zijn met 400cc.
mama van 3 kids!
pi_64411342
Linde heeft ook wel eens een dagje dat ze leeft op alleen drinken. Geen idee waarom ze dan niks wil eten, maar ach ze heeft genoeg reserves dus als het niet langer dan een dagje duurt, maak ik me geen zorgen. Drinken moet ze dan wel blijven doen, dat is belangrijk. Gelukkig begon Devin tijdens het telefoongesprek weer te eten (zal je altijd zien ) Ik zat eens met een druk kletsende en kruipende Linde bij de HAP omdat ze al 2 dagen zo ziek/sloom en lusteloos was Ja maar thuis was ze ECHT anders hoor dokter

Hier ook nog steeds een griepvirus in huis. Linde en ik zijn beter, maar nu heeft mijn vriend ineens weer hoge koorts. Schiet niet echt op zo
pi_64412226
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 20:09 schreef Popples het volgende:
toch vraag ik mij af. mijn oudste drinkt soms echt maar 300cc op een dag.
ik krijg meer vocht gewoon niet binnen. kan dat nu wel of geen kwaad?
uit bekertjes haalt ze nooit zoveel maar uit de rietjesbeker mag ik blij zijn met 400cc.
Tel je ook soep, yoghurt, pap, vla, fruit en dat soort dingen mee?
Hier wordt de 500ml puur vocht ook niet altijd gehaald, maar incl yoghurt enzo makkelijk.

Het is minimaal 500cc vocht ter voorkoming van uitdroging, aanbevolen minimaal 1000cc vocht voor kinderen minimaal 1500cc voor volwassenen, maar dat is incl vocht uit eten en drinken.
pi_64412264
Ow ja en zolang ze gewoon vrolijk is, goed plast en voldoende aangeboden krijgt en zelf aangeeft of ze nog meer wil, of niet meer. Dan komt het echt goed. Kinderen kunnen dat soort dingen prima zelf regelen en zullen echt zichzelf niet zomaar uitdrogen.
Alleen bij hele jonge kindjes en bij ziekte moet je daar meer bedacht op zijn.
pi_64422636
piglet dank je wel voor je uitleg.

die 300cc is alleen sap. soep wil ze niet(alleen bde soepballetjes ) yoghurt enzo dat had ik er niet inverwerkt maar ook dat eet ze heel slecht. ze eet sowieso heel slecht.
maar verder is ze nooit ziek, ze heft goede luiers is heeeeel vrolijk. dus eigenlijk gewoon geen reden om me zorgen te maken.
aanbieden doen we altijd al. mijn drinken is nooit veilig.

wij hebben gisteren het verjaardagscadeau(keuken) opgehaald. en ze is er nu al de hele tijd mee aan het spelen. maar we gaan er nog wat dingetjes aanmaken(rekje en haakjes,kraan) en oma aan het werk zetten voor theedoekjes en handdoekjes
mama van 3 kids!
  zondag 28 december 2008 @ 09:57:52 #29
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_64422809
hallo allemaal,

die griep ook.... iedereen heeft er volgens mij al bijna last van gehad...
bij ons in huis is het ook al mis gegaan...
mijn vriend is doodziek naar huis gegaan toen ik net werd opgenomen in het ziekenhuis om een curetage te krijgen..... heel vervelend..
caithlynn had daarvoor al een aantal keren overgegegen maar dat werd nog veel meer...
die spuugd nu ook al meer dan een week..
gisteren een spuugvrije dag, maar wel beetje hangerig en niet willen slapen....
tot nu toe moet ik afkloppen dat ik er nog niet heel veel last van heb gehad...

mij is in het ziekenhuis een keer verteld, wanneer een kind nog huilt met tranen is het nog goed, wel voor zorgen dat ze genoeg te drinken krijgen.. ze kunnen een aantal dagen zonder eten,
zon periode heeft caithlynn ook gehad...

kom er net achter dat Caithlynn eindelijk haar hoektanden er door krijgt...
en ze wil nu steeds op het potje zitten en zegt dan bah... en heeft 2 minuten ook wat in de luier dus ben beineuwd of ze dit vaker gaat doen...

oh ja, natuurlijk wil ik graag in de lijst, maar doen we dat zelf of word dat gedaan...
30april 2007, Caithlynn Maria, dochter van miss CMS
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_64433082
Is niet helemaal waar, als een kind nog tranen heeft wil niet gelijk zeggen dat het niet uitgedroogd is. Nathan was in april dit jaar ook doodziek en verloor heel veel vocht. Toch kon hij er nog wel wat tranen uit persen maar zijn mond was kurkdroog en je kan het zien aan het velletje. Als je dat tussen 2 vingers op trekt en het blijft omhoog staan is het ook mis. Plus minder dan 1 of 2 plasluiers per dag is ook niet goed. Het is meestal een optelsom van allerlei symptonen waaruit blijkt dat het kind uitdroogt.

Dus goed opletten dat het minimaal 600 ml per dag binnen krijgt (en dat is inderdaad incl vocht uit fruit, zuivel, groenten) en dat de mond niet droog is, het velletje mooi terug plooit en niet recht op blijft staan, zeker 2 plasluiers per dag (is echt minimaal) en dat het nog traantjes heeft. Maar bovenal, het is ook je moedergevoel. Als je denkt dat er iets niet klopt, gewoon aan de bel trekken. Je weet als geen ander hoe je kind zich gedraagt als hij of zij kiplekker is en hoe het zich gedraagt als het ziek is.
pi_64433585
Zo.
Wij zijn weer thuis !
Even heerlijk een week met z'n 4-en.
Ik heb het gevoel dat ik een midweek achtervolgd ben door oma,opa,tante,oom etc etc..en al hun goede bedoelde gesprekken/adviezen/tips/bemoeienissen. Het was erg gezellig, maar zo'n midweek is meer dan genoeg.

Als jullie 's ochtends je kind uit bed halen staat dan oma binnen 5 seconde naast je ?
Is dat een oma ding ?
pi_64434910
KP je moet maar zo denken, ze bedoelen het goed (ze vergeten alleen hoe irritant het soms kan zijn). De mijne moet ook altijd even kijken als de mijne op bed liggen of hij al slaapt of dat hij nog wakker is. Als hij dan bijna slaapt is hij gelijk wakker van de pottenkijkers.
pi_64435991
KP jij kunt ze dus gewoon nog zelf uit bed halen? Die optie is er hier niet eens als mijn (schoon)moeder er is Leuk toch als de oma's zo enthousiast zijn
pi_64436197
quote:
Op zondag 28 december 2008 09:57 schreef missCMS het volgende:

oh ja, natuurlijk wil ik graag in de lijst, maar doen we dat zelf of word dat gedaan...
30april 2007, Caithlynn Maria, dochter van miss CMS
Welkom , ik heb Caithlynn (je moet het zeker voortdurend spellen?) erbij gezet hoor.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64437006
mijn moeder gaat geregeld luisteren bij de deur die op een kier staat. hier bij mij thuis niet maar bij hun thuis wel.
andere heb ik geen contact meer mee.

het zal wel een oma ding zijn denk ik.
mama van 3 kids!
pi_64437519
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:43 schreef Stiemie het volgende:
KP jij kunt ze dus gewoon nog zelf uit bed halen? Die optie is er hier niet eens als mijn (schoon)moeder er is Leuk toch als de oma's zo enthousiast zijn
hhaha, dat nog net....maar met ze ontbijten niet, want ik krijg 100 x te horen dat ze zich wel gaat redden en dat ik maar lekker moet gaan slapen...

En de HELE dag...."ze zijn zoooo moe, lekker slapen strakjes", of (P of F moppert 1 sec) 'Ach, lieffie wat is er ???, ben je zooo moe ??"

Klaagmodus uit.
pi_64437544
sorry...

of " ze zit vast te poepen", ze zit zo stilletjes "
pi_64438609
Hahaha heeel herkenbaar
pi_64438918
kp heerlijk toch ik zou er knetter van worden denk ik als het elke keer en elke dag zo was.

ik zou best willen dat er hier zo een oma rond liep die een beetje betrokken was.
mijn moeder kent mijn kids van binnen en buiten maar de andere oma echt niet.
hier kreeg mijn kind te horen dat ze te dik is, vraagt ze erna of mijn kind een lange vinger mag .
mama van 3 kids!
  zondag 28 december 2008 @ 21:41:02 #40
239293 missCMS
pi_64443997
quote:
Welkom , ik heb Caithlynn (je moet het zeker voortdurend spellen?) erbij gezet hoor.
9 van de 10 x wordt het fout geschreven... of moet ik het dus weer spellen
pi_64444974
Wij zijn weer terug van een weekje Frankrijk met opa en oma.
Mirte heeft heel druk geoefend met lopen langs de tafel en overstappen naar de bank. Ze heeft zich voorbeeldig gedragen onderweg en ze is gewoon een heerlijk ding .

We hadden voor de vakantie een kuurtje AB gehad van de huisarts omdat ze zo hoestte, het kuurtje is op (drama zeg, zo makkelijk als het met haar eerste kuur van de zomer ging, zo lastig was het nu om het erin te krijgen...) en het hoesten lijkt minder te worden.
Fake it till you make it...
  maandag 29 december 2008 @ 09:41:30 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64456647
*alvast om een hoekje kijkt...

Wat gaven/geven jullie je mini-dreumusjes als pap?
Sasha krijgt nu groeipap (of hoe het dan ook heet) voor kindjes van 8mnd en ouder, maar er is dan ook weer van die pap voor 12 maanden en ouder. Alleen zie ik daarvan alleen maar de 'appel-knisper' versie en dat hoeft voor mij niet zo nodig eigenlijk.
Kan ik hem al gewone Brinta geven? Of is er nog ergens een echte baby/dreumes versie van Bambix ofzo?
Of kan ik gewoon bij dat 8maanden spul blijven?
pi_64456871
wat jij wilt...
gewoon brinta kan prima voor kindjes boven het jaar, heeft als voordeel dat het niet gezoet is. Wat al die baby en peuter pap dingen wel zijn. Maar 8 maanden pap kan ook prima, daar zitten waarschijnlijk wat meer vitamines aan toegevoegd.
pi_64456875
Ik geef Brinta, gewoon naturel.
Te koop bij AH of de ETOS....
Staat op het pak 12 maanden.
pi_64456893
BE
Chris krijgt bambix als ontbijt. Dat is 8 granen peuterontbijt, rode accenten op de verpakking. Volgens mij de meest standaard bambix voor 12+maanden. Chris wil die heerlijk luxe appelknisper niet eens
Ik zit wel te twijfelen om binnenkort over te stappen op brinta. Dat mag ook wel vanaf 1 jaar. Maar er zit zout in, dus daar zijn we niet gelijk mee begonnen op 12 maanden.
pi_64457580
BE wat gaat het snel.

wij geven gewoon boterham aan de dreumes. de jongste gaat binnenkort ook gewoon over op de boterham.
mama van 3 kids!
  maandag 29 december 2008 @ 10:51:08 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64458075
Oh ja, die vitaminen. Ik moet nog steeds Vit. D halen omdat dat nu niet meer in de melk zit.
Ik weet dat het geen halszaak is en Sasha komt bijna elke dag wel een uur buiten, maar toch.

Bedankt voor jullie tips.
Popples, boterham kan idd ook, maar zo'n papfles 's morgens op bed is zo gezellig nog.
pi_64458395
BE ik snap dat het idd gezellig is maar mijn oudste blijft echt niet liggen die wil naar beneden ja?
geniet er maar lekker van nu het nog kan.
mama van 3 kids!
pi_64459499
wij hebben nog heel lang bambix gegeven, vond ie zo lekker. nu eet hij wel eens brinta. maar daar moet dan wel suiker in. anna houdt helemaal niet van pap.
  maandag 29 december 2008 @ 11:46:11 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64459558
Oh, ik wist niet dat die bambix met suiker was.
wij geven nu bambix 15 mnd, de naturel versie.

als dit pak op is, dus over naar brinta. staat genoteerd
PR en ik eten ook cruesli en kellogg's resp., dus dan is papje voor eli ook lekker makelijk. als hij zelf niet wil eten, schep je het zo naar binnen

En ff cross-post vanuit het fototopic.

We waren bij vrienden die hun eerste kindje binnenkort verwachten en dus hun bedje nog hoog hebben staan, en Eli deed even zijn middagdutje daar. Ik denk, toch ff kijken hoe het gaat...

(We hebben hem na het maken van de foto meteen weer plat gelegd in bed.)

Gelukkig kan hij ook leuk kijken als hij wakker is
pi_64460019
Wat hangt Eli daar lekker
Ik had al een poosje geen foto's meer van Eli gezien, maar hij begint ook echt een jongenskoppie te krijgen..
  maandag 29 december 2008 @ 13:14:25 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64462134
Wat staat dat kortere haar hem leuk zeg! En dat hangen over dat bedje!

Ik ga denk ik maar over op de half om half groeipap en brinta en dan door naar de brinta om hem wat langzamer van het zoete af te wennen dan. Hij hapt wel eens van mijn brinta, maar idd kan ik aan zijn gezichtje zien dat dat toch minder lekker is dan zijn pap.
  maandag 29 december 2008 @ 13:18:55 #53
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64462267
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:09 schreef Miffy1984 het volgende:
Het naar beneden gaan met Jesper willen we ook echt wel vermijden, maar hij was toen zo overstuur dat het soms de enige manier is om hem te kalmeren. En inderdaad ging hij daarna vrij snel slapen. (maar het moet geen gewenning worden idd) Vannacht heeft hij heeerlijk geslapen en vanavond is hij ook zonder een kik gaan slapen.

Toevallig kwam ik vanmiddag een artikel tegen en dat ging over ' pavor nocturnus'. Anders gezegd: nachtangst. De omschrijving daarvan was voor ons 1 en al herkenning. Dat is echt waar Jesper af en toe last van heeft. Als ik hem op dat moment ook oppak of probeer te troosten wordt het aleen maar heftiger. De volgende keer als het gebeurd zal ik eens afwachten of hij er zelf uitkomt.
Maar als meneer gewoon wakker wordt om niks, proberen we wat 'strenger' te zijn.

JESPER staat niet op de lijst zie ik ineens
25 januari wordt hij twee
Oei Miffy, dat is heel heftig, ik heb daar tot een paar jaar geleden erge last van gehad en nu nog wel eens in tijden van stress. Ik heb het pas gekregen toen ik een jaar of 12, 13 was en mijn moeder was destijds bang dat ik aan de hallicunogenen zat , omdat het bij mij gepaard ging met extreem slaapwandelen en praten en gillen tegen de dingen die ik "zag" in mijn droom. Ik zag dus ook echt dingen als hele grote insecten en andere nare dingen. Heel beangstigend.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 29 december 2008 @ 13:23:48 #54
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64462419
K_P, klinkt bekend hoor. Als ik met mijn moeder aan de telefoon zit en Anna zit te mekkeren, zegt ze gelijk: wat is er met Anna, waarom huilt ze? Dan zeg ik: ze huilt niet, ze zit te zeuren. Ma: Ja, ja, nou ik vind het zielig

Anna eet 's ochtends ook pap, Bambix peuterontbijt 12+. Maar ik ga bij het volgende pak ook over op Brinta. Wel zo makkelijk.

Eli!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_64463171
BE, er is ook 12 maanden bambix zonder smaakje. Alleen die verkopen ze hier in elk geval niet overal. Die appel-knisper was hier geen succes, ze haalde er haar neus voor op (had hem gekregen). Ik heb laatst een pak peutermuesli (15mnd) meegenomen dat gaan we morgen maar eens proberen. Kijken of ze dat wel uit een bordje wil... want de bambix drinkt ze uit de fles nog steeds.

Eli, engerd... . Wat een heerlijk koppie heb je trouwens.
pi_64465237
Hier geen pap. Fles melk en een broodje als ontbijt!

Leuk om Eli eens weer te zien! Maar wat een enge capriolen haalt hij uit zeg!

En oma's....leuk om te zien hoe verkikkerd ze zijn op dat kleine spul.
Schril contrast met mijn buurvrouw die 3 maanden geleden oma is geworden, en het kind niet mag vasthouden. Ook niet als ze vraagt.... Zielig hoor, ze heeft in 3 maand tijd 1 keer de fles gegeven, en dat was uit noodzaak! Sneu om te zien, ze was zo dolblij dat ze oma was geworden, en nu kan ze er wel om janken.

Vandaag wezen zwemmen, Meike was ooit een angsthaas in het water, maar nu...ze springt en laat zich voorover vallen in het water, geweldig om te zien!
pi_64467269
Karin, wat heerlijk dat Meike zo vrij is in het water!
pi_64468967
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:46 schreef DaviniaHR het volgende:
En ff cross-post vanuit het fototopic.

We waren bij vrienden die hun eerste kindje binnenkort verwachten en dus hun bedje nog hoog hebben staan, en Eli deed even zijn middagdutje daar. Ik denk, toch ff kijken hoe het gaat...
[ afbeelding ]
hij is nu al een hang-jongere
pi_64470472
Zo net hier een volledig over de rooie gaande dreumes. We gingen even een boodschapje doen, Pepijn bij mij op mijn rug in de draagdoek. Was er ineens een giganstische knal van vuurwerk. Pepijn schrok blijkbaar echt enorm.
Van mijn rug af gehaald, maar dat maakte niet uit ik kreeg hem echt niet gekalmeerd. Gillen, krijsen, schoppen, slaan, blinde paniek tot bijna hyperventileren aan toe. Dus maar snel op mijn buik geknoopt, maar ook stevig vasthoudend tegen mij aan kalmeerde hij niet. Pas toen we thuis waren kalmeerde hij en zit nu heel rustig sesamstraat te kijken.
Bah wat was dat ellendig, ik werd er gewoon misselijk van
pi_64473158
Piglet, wat naar, dat hij zo blijft hangen in die angst. Kan me voorstellen dat je daar niet lekker van bent! Zeker met oud&nieuw nog voor de boeg.

Karin, fijn dat Meike een lekkere waterrat wordt.

Hier weer een dagje KDV achter de rug. Het is nog wennen, maar we gaan vooruit. Hij was wel wat verlegen en voorzichtig, maar wel zichzelf. En vanavond lekker zelf erwtensoep gelepeld!
Hij is weer helemaal beter, en heerlijk vrolijk
  maandag 29 december 2008 @ 20:18:45 #61
239293 missCMS
pi_64475844
@ piglet, hopen dat pepijn het volhoud met oud en nieuw en dat hij doorslaapt....

karin, fijn dat meike zich nu lekker voelt in het water.....wordt binnenkort maar ff zwemmen dan hahaha

leuke foto van eli... maar hij hangt daar wel eng uit het bedje....hoe kun je zo slapen hahaha
caithlynn is voor een tijd terug al uit bed gevallen en weet nu precies hoe ze uit bed kan komen.( klimmen)...

caithlynn had eerder pap met een appelsmaak heerlijk vond ze het
alleen vertikt ze het nu om melk te drinken... krijg het er met geen mogelijkheid in...
  maandag 29 december 2008 @ 20:22:07 #62
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64475975
Aw, wat zielig voor pepijn ..

Dean heeft volgens mij een ontstoken piemie...is rood en opgezet, morgen maar ff de HAP bellen.
pi_64476065
Ach Pepijn......X
En Dean, wat een pech,zeg.
pi_64476836
Nou vanaf hier binnen is het geknal geen enkel punt, en het knalt hier echt regelmatig.
Ach met oud en nieuw zijn we gelukkig niet hier, maar bij mijn schoonvader, daar is het vuurwerk vast minder dan hier!

Jeetje Dean, das vervelend! Idd morgen maar ff langs de huisarts vivi.

Pepijn verbaasde me vandaag echt enorm. Hij heeft 2 nopjes puzzels, 1tje met 9 figuurtjes en een hele grote met 27 figuurtjes. HIj vind ze erg leuk want beide zijn met boerderij dieren.
Tot vandaag moesten we altijd aanwijzen waar de figuurtjes moesten en sinds een week ofzo lukt het dan om ze erin te draaien. Maar het onderste boven gooien van de puzzels bleef favoriet.
Vanochtend maakt hij ineens die van 9 stukjes helemaal zelf. En vanavond ook die van 27
Alleen nog wat hulp nodig met concentreren en stimuleren, maar verder helemaal zelf.
pi_64476918
Cool....samen met Pien aan de puzzels, dan maar ? Die vindt dat ook leuk !
Floor loopt ALTIJD met het laatste stukje weg, zo irritant...
pi_64476956
Eli Pepijn ventje toch! Dean ik zag je foto's in het fototopic wat een mooi ventje ben je toch! En beterschap!

Hier gaat alles goed We hebben een ontzettende leuke kerst gehad, dit jaar waren we eens niet ziek Jet gaat enorm en kletst waanzinnig!
Doe je nou? Niet doen? Mammie mammie waar ben je nou? Meezingen met ohhhhh denneeeeboom
ze kan al behoorlijk kletsen dus, maar dat heeft ze niet van een vreemde
En ze is officieel over naar de peutergroep op het kdv en ze vind het geweldig! Ze ook niet eenkennig meer en ze eet ook best wel weer goed

Ik hoop echt in 2009 vaker te kunnen Fok!ken, maar onze computer staat boven in de woonkamer en ik zit altijd in de keuken beneden en heb dan gewoon geen zin om heen weer te lopen

Iedereen die nieuw is welkom
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_64477248
boven in de woonkamer...ik voorzie een heel leuk speels huis ?
pi_64477724
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:54 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
boven in de woonkamer...ik voorzie een heel leuk speels huis ?

Enne de volgende mini meet zou bij ons zijn dusse ....
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_64478119
aha ! Ik dacht al...wanneer krijgen de flensjes een 2e kans om Linde te meeten.

(de vorige x werden/waren ze ziek re en redelijk uit hun humeur, waardoor KP vroeg wegging en de 2e beeb aankondiging van Memmel gemist had)
pi_64478739
Oeh ja een 2e mini-meet

Eli Wat hang je daar lekker te slapen Maar goed dat je ging kijken Davinia. Wat is zijn nieuwe kapsel leuk zeg! Hij is echt heel erg verandert. Echt geen baby meer, maar een mini-jongetje. Maar goed dat ik 'm nu nog even gezien heb, dan herken ik 'm woensdag tenminste

Toen ik die verhalen over pap las, bedacht ik me ineens dat Linde al zeker 2 maanden geen pap meer gegeten heeft Eigenlijk eet ze altijd een boterham. Als pap gaven we altijd biobim van de natuurwinkel. Dat at ze eigenlijk wel altijd goed. Maar sinds alles hier "zelf doen" is, is een boterham toch wel makkelijker dan dat gekledder met pap.

Gelukkig dat Pepijn normaal niet bang is van vuurwerk. Andersx werd het de komende dagen toch wel erg lastig voor 'm.

En Jet gaat ook lekker Misschien moet je eens op zoek naar een laptop Beaker zodat je ons vanuit de keuken verslag kan doen

Hier gaat alles verder prima. We zijn allebei 2 weken vrij en genieten heerlijk van ons meisje

Arme Dean zeg! Klinkt als erg pijnlijk. Hopelijk is ie snel weer beter!
  maandag 29 december 2008 @ 21:45:17 #71
239293 missCMS
pi_64479255
caithlynn ging vanavond naar bed en zei......

mama, papa!! bam bam... woh!!!!!!

@ vivi, wat sneu voor Dean , auw auw
pi_64480558
bam bam woh!!! ? Wat wil ze dan zeggen MissCMS?

Weet iemand trouwens vanaf welke leeftijd kindjes in een 'groot bed' gaan slapen? Ik heb leuke stofjes gekocht om hoeslakentjes van te maken, maar als Linde niet lang meer in dit bedje blijft, bewaar ik ze liever om iets anders van te maken.
pi_64481860
stiemie meestal als het kidn 2 is. maar ik merk dat de oudste er nog niet aan toe is dus die blijft nog lekker in haar ledikantje. ze slaapt ook op de raarste manieren dus dan zal ze wel 10 keer uit bed donderen.

eli wat een heerlijk koppie heeft hij davinia

arme Dean. succes morgen vivi

beaker klinkt lekker groot jullie huis.

piglet wat rot zeg. arm ventje.

nou ik ben er vandoor. morgen visite en dan komen we morgen echt afscheid nemen hier.
mama van 3 kids!
  maandag 29 december 2008 @ 23:10:37 #74
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64483008
Wij geven Dean voor zijn verjaardag een peuterbedje idd!
pi_64483162
Popples een hele fijne dag morgen!

Hmm dan zou ze er nog zo'n zes maanden gebruik van kunnen maken... Eens kijken of ik dat wel de moeite waard vind. Nou ja het was een goedkoop stofje dus als ik nog tijd heb misschien toch maar doen.
pi_64483819
Vanavond zat ik met lief aan tafel en de kleine in de kinderstoel. Kijk ik half naar hem hangt ie met 1 been op dat blad ervoor zeg maar. Hj kon zich er gewoon uitwurmen!! Tis dat we erbij zaten, maar ik heb ook wel eens als ik hem niet alleen wil laten in de huiskamer (al kruipend) dat ik hem in zn stoel voor de tv zet. Bijvoorbeeld als ik ga douchen. Nou ''mooi'' dat ik er nu zo achterkom dat hij dit kan. Dat ding is dus ook geen optie meer
Nee er zitten geen riempjes in oid dus of een nieuwe kopen of helemaal niets hebben...
pi_64484003
TD, je kunt hem ook gewoon leren op een gewone stoel te zitten, of blad van de kinderstoel afhalen.
Pepijn zit vanaf een maand of 10/11 zonder verkleiner en beugel op een triptrapstoel, omdat hij toen door had hoe er zelf in en uit kon klimmen. En ik dat met beugel gevaarlijker vond als zonder.
Heeft een week of 2 gekost, maar nu blijft hij er gewoon netjes op zitten tijdens het eten.

Maar een "vastzetoptie" werkt nu niet meer nee
Prenatal verkoopt losse tuigjes.
pi_64484362
Maar zonder blad lazert hij er toch nog sneller uit?
Misschien snap ik je niet helemaal hoor.

En een gewone stoel is allerminst een optie. Ik zal eens kijken naar die losse tuigjes.
Is dat trouwens niet voor kinderen als je met ze gaat lopen? (ja ik had er vroeger een)
pi_64484503
nou Pepijn lazert niet van de stoel af hoor, ik ben eerder bang dat hij valt tijdens het in en uit de stoel klimmen.
Zonder blad/beugel hoeft hij daar niet overheen te klimmen, wat hier dus minder valrisico oplevert. Want klimmen doet hij toch wel. Bewust leren zitten zonder begrenzing zorgt mijn inziens dus juist voor minder kans op vallen.
pi_64484765
Ja maar dan nog zou de kinderstoel even onveilig zijn. Kijk, je kan een kind dat wel leren als je erbij zit, maar er zijn zat situaties dat je even op moet staan en weg moet lopen. En zoals ik net beschreef, als ik wil gaan douchen of iets anders waardoor ik even de kamer uit ben. Soms laat ik hem wel alleen met Wes maar dat is eigenlijk net zo onveilig gezien de dingen waar hij aan kan zitten.

En een gewone stoel, tja, daar is hij zeker nog niet aan toe. Hij is nog erg weinig zelfstandig met dingen en zou gerust als hij zit eraf duiken. Ik wil hem niet tig keer van de grond moeten rapen
pi_64484828
Oh en deze kinderstoel heeft ook als het blad eraf is ook nog een beugel, vandaar dat ik bedoel dat het dan nog op die manier onveilig blijft...
pi_64485301
ik vind douchen met je kind in een andere kamer eigenlijk zowieso een belachelijke situatie...
Als ik de kamer uit ga, dan gaat Pepijn mee, naja niet als ik voor 2 tellen ff iets naar de keuken breng.
Maar als ik de was ga doen, of iets dan helpt Pepijn mee.
Met douchen gaat Pepijn mee, of als ik daar geen zin in heb, dan douche ik als Pepijn slaapt of als papa thuis is.
pi_64485348
ik vind 't ook wat link klinken TDb. heb je geen box ofzo waar je 'm nog in kunt 'stallen'? of z'n bedje. in ieder geval iets waar hij niet uit kan klimmen.
pi_64485426
Nu is mijn voordeel dat ik alles gelijkvloers heb, dus ook eventueel alles open kan laten staan en de kinderen op zn minst kan horen. Of soms om het hoekje gluur.

Ja de box staat er nog wel maar zit helemaal vol met speelgoed, heb er even gewoon de plek niet voor. Maar goed, deze situaties komen niet veel voor en daar ging het ook niet om in de eerste instantie.
pi_64485461
Kan je de stoel anders niet bij je in de badkamer zetten zodat je er zicht op hebt? Dat doe ik nog wel eens. Dat gaat Linde ondertussen 'Boekie lees' of rozijntjes eten ofzo
pi_64485482
Als je ze kan horen of om het hoekje gluurt waarom moet hij dan "vast"?
pi_64485537
Ik kan Linde ook horen als ik onder de douche sta (gelijkvloers appartement) maar het gaat dan juist om de momenten dat ik haar niet hoor
pi_64485592
Omdat hij dan zoiezo geen kant op kan misschien?

Maar goed, ik gaf net al aan dat dat niet de reden was hoor, dat hij daarom persé in die kinderstoel moet zitten op dat moment. Ik haalde dat aan als voorbeeld dat hij er uit had kunnen vallen op het moment dat hij dus in de stoel had gezeten terwijl ik er niet bij was.
pi_64485657
Dus zorgen dat je kind niet in een kinderstoel zit als jij er niet bij bent
pi_64485664
als ie valt met / uit zo'n hoge stoel kan hij zich natuurlijk wel rottig bezeren/verwonden. dus ik snap piglets huiver zeker. die dingen zijn eigenlijk alleen bedoeld om onder voortdurend toezicht gebruikt te worden.
pi_64485762
Nee dat was het idee ''mooi dat het gebeurt waar ik bij ben en niet als ik daar had gestaan''

Maar tevens een beetje verontwaardiging dat hij eruit kón hoor. Want het is Wes zn oude stoel en die heeft er nooit uit kunnen klimmen. Ik dacht ook dat het smal genoeg was zeg maar zodat ze niet eens eens tussenuit konden. Dus had er niet bij stil gestaan.
pi_64489637
TD jeejtje zeg je zult wel flink geschrokken zijn. kindjes klimmen overal uit. mijn oudste die heeft een stoel en het blad zit van de rugleunig misschien 10 cm opening dan zit hij op zijn verst maar daar klimt mevrouw zo uit.

maar wij komen afscheid nemen hier. mijn eigenwijze dreumes is een echte peuter geworden
onze dame heeft veel geleerd dit jaar. maar ze is ook een echte peuter met peuterstreken nu.
jullie komen ons toch volgen naar het peutertopic en wij lezen hier toch wel mee. allemaal tot snel.
mama van 3 kids!
pi_64490550
Alweer een dreumesje klaargestoomt voor het peuterwerk.. Veel plezier daar popples, en tot over een boel maandjes

Chris blijft voorlopig wel in zijn ledikant. Hij ligt zo onmogelijk soms. En dan zou ik ook nog elke dag de kasten weer in kunnen ruimen

Als ik snel moet douchen, omdat we weg moeten, dan gaat Chris even in de box. Dan zit hij wel eventjes alleen beneden, maar hij vermaakt zich prima, met speelgoed&tv. In de kinderstoel zou ik hem niet achterlaten, niet eens voor een wc-bezoekje. Hij zit wel in een tuigje, maar daar wurmt hij zich ook wel tussenuit als hij het wil. Dan nog liever los in de woonkamer.
pi_64491440
Daag popples .

Ik douche als Mirte nog in bed ligt, zolang ik haar kamer niet op kom blijft ze redelijk rustig liggen (met af en toe gemopper).
Ze heeft vanmorgen peutermuesli gegeten, van een lepeltje .
Driftig worden om dingen die niet mogen/waar je het niet mee eens bent en je duidelijk laten horen... fase zeker???
pi_64494051
Dag Popples, tot ziens

BE, Devin drinkt pap van Friso, die je zelf moet aanmaken, en om de zoveel tijd krijgt hij kant-en-klare Pyjamapapje van Nestle, waar hij gek op is!

Eli, jij stuntman
Zo heb ik bij de IKEA Devin eens op een hoogstaand bedje gezet terwijl ik er naast bleef staan. Ik kon hem net op tijd vastgrijpen voordat hij head first naar beneden kukelde.

Pepijn al zo goed puzzelen, knap hoor

Vivi, hoe ging het bij de dokter?

Jongens.... ik heb nieuws. Goed nieuws. Nieuws waar ik helemaal blij van word elke keer als ik er weer aan denk.
Devin zegt "mama"
pi_64496192
Devin
pi_64499770
Hoe lang zijn jullie nog door gegaan met de avond fles?
Ik vind het nog zo fijn met hem in de zitzak en dan hem een fles geven.

Ik heb nog een halve blik nr2. Moet het nu persee nr3 worden of kan ik de nr2 blik gewoon opmaken?
pi_64499834
Tuurlijkkun je nummer 2 melk gewoon nog opmaken.
Het is echt niet van de een op de andere dag niet meer geschikt.
Nummer 3 melk is redelijk onzin eigenlijk, tenzij je graag de kunstvoedingsindustrie blijft financieren.
Je kunt ook als dit pak op is overstappen op gewone koemelk. Moet je alleen bedenken of je dan vitamine D bij wilt geven, want dat zit wel in de kunstvoeding maar neit in gewone melk.
pi_64499902
Ardenlyn, de meiden krijgen 's avonds nog een flesje opvolgmelk.
  dinsdag 30 december 2008 @ 16:37:21 #100
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64500721
Hier ook! En dat kan ook gewoon nummer 2 zijn, zo werd mij verteld. Dat maakt niks uit.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 30 december 2008 @ 19:10:24 #101
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_64504439
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:45 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Cool....samen met Pien aan de puzzels, dan maar ? Die vindt dat ook leuk !
Floor loopt ALTIJD met het laatste stukje weg, zo irritant...
Hihi... zie het zo voor me! Geinig!
pi_64504720
Chris krijgt nu voor het slapengaan een flesje warme gewone melk. Om de voedingsstoffen heeft hij geen extra's nodig, dus met 12 maanden zijn we gestopt met poedermelk.
  dinsdag 30 december 2008 @ 19:38:57 #103
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64505406
Devin, wat goed!

Popples, van harte met je dochter! En tot weer in het peutertopic!

Ja. Nijna, het is een fase

Wij doen s ochtends nog een papje met friso3. gewoon voor het idee dat hij dan iig die vitamines binnenkrijgt op een dag. vanochtend bambix en brinta gemengd. geen seconde gemopper gehoord.
morgen de verdeling dus iets aanpassen, meer brinta, minder bambix

we waren net uit eten, en meneer weigerde eerst zijn viskoekje (ziet er ook een beetj euit als vegaburger )in alle toonaarden en at alleen een beetje brood, dus wij eten verder, laten stukje viskoekje voor hem liggen, en warempel! hij pakt het heel geniepigjes en eet het op! toch nog een half viskoekje weggestouwd dus! Ben blij!

al is hij superhangerig, vooral naar mij toe. ik vind het wel gezellig, maar PR is ook niet voed genoeg als ik in de kamer ben. vind ik dan weer zielig voor hem... naja, fase? (+ minstens 1 kies op springen)

Net op de radio "Onderweg" van Abel:
"Je hart is zo dichtbij me, maar het klopt niet"

pi_64505714
Eli, stiekum toch wel lekker he zo'n viskoekje ;-).

Mirte heeft voor het eerst meer dan 1 muizenhapje zuurkool gegeten. De worst vindt gretig aftrek, en de zuurkool ging er redelijk in. Ze probeerde het met lepeltje en later gewoon met haar handen.
En de yoghurt wil ze ook graag zelluf doen, ze lijkt geloof ik behoorlijk op haar moeder... .
Ze krijgt sinds een weekje zo ongeveer geen avondfles meer. Ze krijgt denk ik nu zo'n 300-350ml op een dag gewone melk en vit. D.

Mirte was vandaag trouwens vrolijker dan gisteren, zit ze zo lief naar me te grijnzen
pi_64506323
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 19:10 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Hihi... zie het zo voor me! Geinig!
Gij ! stiekeme gluurder !
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:33:31 #106
239293 missCMS
pi_64507401
hey hoi

super van Devin!!!!
Popless tot over 4 maandjes....

en dat eten met die kleintjes....
Caithlynn heeft een hele poos alles gegeten zonder gemopper.
maar nu wil ze het liefst alleen eten en owee als wij eten geven....
oei....dan kan ze gillen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kun je soms helemaal van worden...

oh ja dat... bam bam ...woh betekende dat ze het vuurwerk wat ze hoorde mooi vond hahahahaha
pi_64508156
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:13 schreef Nijna het volgende:

Driftig worden om dingen die niet mogen/waar je het niet mee eens bent en je duidelijk laten horen... fase zeker???
welkom in de wereld die dreumes heet,
het schijnt nog lang niet over te gaan

Vuurwerk wordt hier ook gewaardeerd, Meike noemt het een "ter" (ster)
Ze knalde me daarnet toch met haar kin op punt van de salontafel! Auw!
Bloed op de kin, en in haar mondje, en BRULLEN!
Zielig is dat. Zal wel flink blauw zijn morgen denk ik.

En Caithlynn kan inderdaad gillen!!!

Dag Popples ! nog maar even en dan komen we dr aan! Gefeliciteerd met je kleine grote meid!
Vivi, hoe is het met Dean?
En Devin die mama zegt! Nog net voor het 2009 is, super!

[ Bericht 24% gewijzigd door XXXKarinXXX op 30-12-2008 20:58:11 ]
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:10:39 #108
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64508973
Meike, das niet slim, he? Kusje op je kin!

En, hier het bewijs dat ik me niet iets inbeeld...
De eerste kies!

Al verwachtte ik een kies linkesvoor, en niet rechtsmidden, maar dat terzijde...
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:21:30 #109
197301 Miffy1984
pi_64509442
Ik vind dat hele douchen sowieso altijd een probleem. Jesper zou misschien op zich wel op de bovenverdieping kunnen spelen (traphek dicht) en dat ik ga douchen met de badkamerdeur open. Maarja... altijd weer die stille momenten :-) En Thijmen die vast en zeker huilt op de achtergrond... pffff. Nee, ik vind dat douchen altijd maar een gedoe.

Ik neem Jesper altijd overal mee naartoe in huis. Vooral een wasje draaien vindt hij meer dan geweldig. Altijd op een krukje zitten en naar de wasmachine staren; 'draaien' 'draaien' 'draaien' zegt ie dan En HUILEN als ik weer terug wil naar de huiskamer.
Hij zorgt er wel voor dat ik niet achter loop op me was ...
pi_64509585
En uitkijken dat ze je de wasmachine niet opnieuw aanzetten als die net klaar is....

Ik douche altijd savonds, als ze op bed ligt, of beneden met papa is.
En anders samen met haar. Ik laat haar echt niet alleen terwijl ik me douche
pi_64512596
ik ga dan nog lekker door met een fles 's avonds
  dinsdag 30 december 2008 @ 22:32:57 #112
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64513260
Anna begint zich tegenwoordig al uit te kleden als ze de badkamer oploopt. Ook wanneer ze net gedouched heeft. Ze vindt het tegenwoordig gewoon helemaal prachtig, getuige ook deze foto:

Morgen gaat Anna toch nog even naar de creche, er worden oliebollen gegeten, dus ik breng haar maar even. Dan kan ik rustig boodschappen doen en mijn vader "helpen" met oliebollen bakken... Na de scene vandaag bij AH ga ik liever even alleen (kernwoorden: gillen, drama, gillen, aanstellen etc. En dat alles omdat ze 10 minuten eerder mee moest toen we weggingen bij de kinderboerderij en ze een soort sit-in hield bij de koeien. )
  † In Memoriam † dinsdag 30 december 2008 @ 22:39:20 #113
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_64513605
Wat een schattige foto Memmel. Hier is douchen ineens ook helemaal favoriet. Vooral als papa en mama ook meegaan onder de douche. Is voor ons gewoon een heel gezellig familiemoment in het weekend
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_64514157
Devin je zegt mama! Goed zeg!

Eli lekker he die viskoekjes Net doen of je niet ziet wat ze doen is hier ook vaak de allerbeste aansporing om te gaan eten. En een kies

Meike wel voorzichtig doen he

Anna lekker he douchen. Linde wilde laatst zo met haar kleren aan de douche inlopen. Fijn dat de opvang bij jou trouwens gewoon open is Memmel. Hier is ie tussen kerst en 1 januari dicht. Nou ja he is natuurlijk wel heel gezellig zo met zijn allen thuis

Krijgen jullie dreumessen nog een melkfles voor het slapen gaan Volgens mij heeft Linde zo'n 5 maanden geleden de laatste avondfles gekregen. En verder ook geen opvolgmelk meer. Ze eet flink mee met het avondeten (mits ze zelf mag eten, anders is het hopeloos ) en dus leek me dat ik die laatste fles dan wel weg kon laten. Linde is echt een vreetzak(je). Er is bijna niets dat ze niet lekker vindt, behalve ei, gekookte aardappels en pannenkoeken. Ach verder eet ze alles dus het is haar vergeven Na het avondeten krijgt ze nog een danoontje/beetje yoghurt/banaan voor het slapen. Dan nog een beetje water en dan tanden poetsen en hup naar bed.

Hier komt er onderin eindelijk nog een tand door. Ze heeft inmiddels wel een stuk of 4 kiezen, maar qua gewone tanden is ze onderin nog steeds Thea van Theo.
pi_64514495
Karin, bedankt voor het warme welkom in de wereld die dreumes heet... ;-).
Arme meike met haar kin op de tafel

Eli, een heuse kies, stoer man!

Anna, wat is dat lekker he onder de douche!

Stiemie, weer een tand erbij .
pi_64518300
* Webkim kwam Sasha en BE even brengen
Hardloper.
IG @webkim
pi_64523718
eli

anna memmel dat drama gedoe kan nog wel even doorgaan hoor.

karin ervaring met de wasmaschine opnieuw aanzetten?
wij hebben nu een klein maandje een nieuwe vaatwasser maar mevrouw weet precies hoe hij werkt.
dus dat ding ben ik 10 keer op een dag uit aan het drukken.

dank jullie wel voor jullie felicitaties. ze heeft genoten. vooral toen de kindjes kwamen.
mama van 3 kids!
  woensdag 31 december 2008 @ 08:05:52 #118
197301 Miffy1984
pi_64523723
Welkom Sasha!

Jesper krijgt voor zijn middag en avond slaapje nog een flesje gewone warme melk.
Gewoon als ritueel. Ik heb alijd gezegd dat ik met zijn 2e verjaardag stop met de flesjes. Dus dat is al bijna.... ik vind het altijd zo schattig Maargoed, jesper kan ook prima uit een normale beker drinken, dus hij zal het niet missen denk ik.
pi_64523751
BE en Sasha !

Hier gaan de meiden ook nog even naar het kdv...heerlijk !
Over een klein uurtje lig ik weer in bed
pi_64524232
Haha, de wasmachine, die wordt hier ook steeds aan of uit gezet! Net als de TV, de Xbox, de stereo... hij is helemaal van de knopjes.

Anna

Devin is ook gek op douchen. Tegenwoordig altijd met zijn badje erbij op de grond, kan hij lekker water scheppen en er af en toe zelf inspringen.
Douchen als ik alleen met hem ben doe ik als hij slaapt en anders moet ik hem mee eronder nemen. Compleet onverantwoord om mijn kleine slopert/brokkenpiloot/acrobaat alleen te laten!
  Milf woensdag 31 december 2008 @ 09:29:14 #121
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_64524329
Gelukkig blijft Dana van alle knopjes af. Het enige wat ze aan mag zetten is de kerstboom.

Vief, hoest met mijn schoonzoon lieffie?

Oh en Dana heeft gisteren voor het eerst een drol geproduceerd op de WC . Ik ben best wel trots

Van harte gefeliciteerd BE, stinkie en Sasha
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 31 december 2008 @ 11:05:58 #122
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64525945
Pics or it didn't happen Nikky

Dean en zijn piem zijn gisteren naar de dokter geweest, en het viel reuze mee (het was ook al veel minder rood maar ik ben toch maar gegaan to be sure). Gewoon ff weken in een badje Betadine .

Zo, en nu snel oliebollen halen! Zalig uiteinde allemaal!
  Milf woensdag 31 december 2008 @ 11:11:22 #123
16000 nikky
pi_64526082
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:05 schreef Vivi het volgende:

Dean en zijn piem zijn gisteren naar de dokter geweest, en het viel reuze mee (het was ook al veel minder rood maar ik ben toch maar gegaan to be sure). Gewoon ff weken in een badje Betadine .

Eer ik mijn cam heb heeft Dana al doorgetrokken en gezwaait naar de inhoud .

Kusje voor Dean. Fijn dat het niets ernstigs is. Ik zou later heel graag oma willen worden.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 31 december 2008 @ 13:04:53 #124
239293 missCMS
pi_64529969
gelukkig maar dat het mee veel voor Dean... hopen dat alles snel helemaal over is

kusje voor Meike van caithlynn

en caithlynn gaat altijd mee de badkamer in.
de ene keer doucht ze samen met mij en de andere keer speelt ze lekker
maar moet altijd oppassen dat de toiletbril omlaag is, anders heb ik de wc vol liggen met toiletpapier en speelgoed

en karin...de wasmachine is bekend verhaal, ik dacht een tijd geleden ook is de was nu nog niet klaar??? maar had Caithlynn hem ook weer aan gezet..
quote:
Krijgen jullie dreumessen nog een melkfles voor het slapen gaan Volgens mij heeft Linde zo'n 5 maanden geleden de laatste avondfles gekregen.
caithlynn krijgt ook al heel lang geen fles meer, nadat ik over ging na nutrilon 3 en dat ging halveren, was het gedaan met de pret... never geen melk mee
nu nog steeds niet
zij eet ook voldoende en krijg genoeg gezonde voeidingsstoffen binnen.

voor iedereen een heel goed uiteinde en een super 2009!!
pi_64530544
Ik weet nu dat ik Maarten nog gerust een aantal weekjes melk kan geven voor het slapen gaan.
Mannetje word al zo groot en alles gaat al veel te snel soms.

Gaat 1 tot 2 jaar ook snel met de ontwikkeling?
  woensdag 31 december 2008 @ 13:47:27 #126
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64531297
Wat een mooie foto van Anna!

voor BE, Stinkie en Sasha! Welkom in het dreumestopic

Wat goed van Dana, al poepen op de WC!

Vivi, veel succes met het weken!

Als ik dit soort verhalen lees, ben ik blij dat onze wasmachine op zolder staat, waar eli nooit komt
  † In Memoriam † woensdag 31 december 2008 @ 13:49:28 #127
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_64531378
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:05 schreef Vivi het volgende:

Pics or it didn't happen Viev Normaal gesproken doe je als moeder zijnde altijd "kusje erop, over" maar in jouw geval lijkt me dat toch een beetje vreemd overkomen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 31 december 2008 @ 14:19:52 #128
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64532370
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:11 schreef nikky het volgende:

[..]

Eer ik mijn cam heb heeft Dana al doorgetrokken en gezwaait naar de inhoud .

Kusje voor Dean. Fijn dat het niets ernstigs is. Ik zou later heel graag oma willen worden.
pi_64533724
Nou Nikky van mij mag je die drollenfoto wel houden hoor, maar ik vind het wel knap van Dana!!

Fijn Vivi, dat het onschuldig is. Hoe ga je dat weken in vredesnaam voor elkaar boksen? Dan mag hij meteen in het bad vol betadine ofzo?

Meike's kin valt mee, ik had het bont en blauw verwacht, maar tis alleen beschadigd.

Speelgoed in de wc....a jakkes!
Meike heeft wel een keer haar favo knuf erin gemieterd, die kon dus regelrecht de wasmachine in.

K_P, wat gaat er gebeuren dat je alvast in voren moet slapen? Ga je weer flink aan de lampen hangen vanaaf?

Maken jullie je kindje(s) ook wakker voor het vuurwerk vannacht? Wij laten Meike lekker slapen, en zien wel of ze wakker wordt. Zo ja, mag ze vuurwerk kijken.
pi_64533862
Wij laten Maarten lekker slapen en als hij toch wakker zal worden dan gaan we pas vuurwekr kijken.
Hier even een foto van onze dreumes
Met z'n nieuwe muts en schoenen
pi_64533894
Cool ventje die Maarten!
pi_64537832
Maarten wat word je al groooot! Stoere vent op je auto!

Ik laat Mirte lekker slapen. Als ze wakker wordt gaan we wel even voor het raam kijken.
  woensdag 31 december 2008 @ 20:03:42 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64543166
Hallo allemaal, wij komen ons hier melden!

Ons deumesje ligt uitgeput in bed, het was wel een hele heftige drukke middag hoor!
Sasha is heerlijk verwend, maar ik heb even geen puf om de foto'sop de laptop te zetten enzo.

Ik ben er ook nog niet helemaal uit of we Sasha nou wakker gaan maken of niet. Ik maak hem normaal om 23.00 wakker voor een fles, doen we dat nu om 0.00, of wel om 23.00 en kijken we dan of hij door alles heen slaapt...
Ik hoop dat ik het ergens halverwege de avond zal besluiten.
pi_64543523
Ik laat Nathan gewoon lekker slapen en als hij zelf wakker word door al die herrie mag hij gerust uit bed en voor het raam naar al die kleurtjes kijken. Morgaine gaat samen met papa vuurwerk (kindervuurwerk dus sterretjes) af steken.

Oh en tandje nummer 6 en 7 zijn ook door gekomen !! En de eerste losse stapjes zonder hulpmiddelen zijn gezet!!!!!!
pi_64551700
Gelukkig nieuwjaar allemaal Ik wens iedereen een mooi 2009 vol liefde, geluk en gezondheid

Welkom Sasha en BE

En Nathan wat ga je hard!

Linde is gisteren/vandaag opgebleven tot het vuurwerk. Nou ja vanuit ons gezien niet geheel vrijwillig hoor. We wilden haar om half negen in bed leggen en daar was ze zo aan het huilen dat we het vermoeden hadden dat er iets was. Nou had ze de hele dag nog niet gepoept, dus we dachten dat ze dat nog moest doen. Zit ze bij mijn vader op schoot, moet ze ineens overgeven Tussen 21 en 23.56 heeft ze vier keer overgegeven. Misschien overbodig om te zeggen dat we het proosten met champagne om 12 uur dus maar hebben overgeslagen Vannacht heeft ze in haar bedje bij ons op de kamer geslapen en ook nog een keer overgegeven, maar nu lijkt het goed te gaan. Ze heeft uitgeslapen tot 11 uur en begint nu rustig met een biscuitje en slappe thee en nu maar hopen dat het goed gaat.

Ze vond het vuurwerk trouwens prachtig. We wonen vrij hoog en dus kan je het hier heel goed zien. Het vuurwerk noemde ze trouwens steeds "auto's". Waarschijnlijk omdat we wel eens 's avonds naar de auto's met lichten aan gaan kijken voordat ze naar bed gaat
  donderdag 1 januari 2009 @ 13:00:31 #136
239293 missCMS
pi_64552451
hallo allemaal

een super gezond, gelukkig 2009 gewenst.....

Caithlynn werd mooi om kwart voor 12 wakker en heb ik maar uit bed gehaald....
ze vond het toch prachtig.. wilde dus naar buiten....
heb haar dik ingepakt...
bij mama op de arm en daar zat mevrouw .....woh....woh,....bam.bam.. en maar klappen in de handen..prachtig!!!!
en ja toen weer nar bed... iets minder leuk, maar toch opgegeven alleen om kwart voor 7 ..mama..papa..bah!!!!!!!!!!! en ja hoor mevrouw was wakker met een vieze luier...

maarten wat ze je er geweldig uit...en wat een heerlijke bolle toet hoor..
welkom sasha en BE
  donderdag 1 januari 2009 @ 13:04:00 #137
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64552519
BE, welkom lieffie En jij natuurlijk ook Sasha, stoere knappe pleuter dat je d'r bent!

Maak er een mooi jaar van, hier, en overal!

donderdag 1 januari 2009 @ 13:05:09 #138
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64552538
En IEDEREEN natuurlijk heel veel geluk, gezondheid, en alles wat leuk mooi en fijn is gewenst, voor 2009
pi_64552562
BE en Sasha, welkom .

Mirte heeft overal doorheen geslapen en er werd aardig wat afgestoken hier.
Vanmorgen om 8 uur was ze aan de klets, ik eruit, douchen en aankleden. Ben ik klaar, ligt ze weer heerlijk te slapen. Zit je dan op nieuwjaarsochtend fris en fruitig in je uppie beneden .
We gaan zo maar eens een frisse neus halen.

Linde, gelukkig lijk je je alweer beter te voelen

Allemaal de beste wensen voor 2009!
  donderdag 1 januari 2009 @ 13:42:13 #140
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64553178
Maarten, wat een leuk kereltje ben jij zeg!
Linde, wat naar! voor jou

Ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar!!

Eli is overal doorheen geslapen. We hadden 11 man beneden
Ben ik erg blij mee Vanochtend hebben we ook mogen blijven liggen tot 10u, toen vond eli het wel genoeg geweest en was hij uitgepraat met zijn beer, dus moest ik eruit. Ook een prima score, toch?
  donderdag 1 januari 2009 @ 14:21:05 #141
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64554002
Wij zijn ook weer boven water. Gelukkig nieuwjaar iedereen! Anna heeft vannacht bij mijn ouders geslapen, zodat ze niet van hot naar her gesleept hoefde te worden door de kou. En wij hebben lekker tot half tien kunnen uitslapen. Half tien! Zolang heb ik in tijden al niet meer geslapen. Heerlijk. Wat een zalige joggingbroek-en-slobbertrui-ochtend was het.
pi_64556206
Memmel, uitslapen....HEERLIJK!!! wat kun je daar dan van genieten he!
Nathan, los lopen is stoer en handig! Goed van je!
En uiteraard doe ik mee met het warme onthaal van Sasha en BE, welkom!!

Meike sliep ook lekker door het voorwerk heen!
Heerlijk is dat!
Vanmorgen naar de opa's en oma's en vanmiddag lekker thuis aanklungelen.

Beetje minder grappig is dat we op Meikes kamer een lek hebben in de waterleiding (in de muur dus)
Het komt door het plafond naar beneden....
pi_64556679
Caitlynn leuk he dat vuurwerk?

Nijna zal je altijd zien dat ze dan besluit lekker weer verder te slapen Ach even heerlijk niksdoen is ook wel lekker toch?

Eli lekker doorgeslapen! Ik had gisteren in Tunfun echt niet het idee dat Linde niet lekker was en we zijn vanuit daar ook nog onderweg gaan lunchen bij de kalvertoren. Ze heeft nog heerlijk zitten smullen. Het kwam dan ook echt als een verrassing (ook voor mijn vader bij wie ze op schoot zat ) Nou ze heeft net alweer 2 boterhammen op en ligt nu lekker te slapen dus hopelijk hebben we het ergste weer achter de rug.

En Memmel klinkt als een heerlijke ochtend Vooral de pyamabroek en slobbertrui. Heerlijk

Karin succes met de lekkage!

Hier is er wat meer actie geweest. Ik was dat hele kerst en nieuwjaarsgebeuren zo zat dat de boom en alle kerstspullen hier al opgeruimd zijn. Normaal wachten we nog een weekje maar hij viel nogal uit en Linde probeerde steeds alle uitgevallen naaldjes terug te stoppen in de boom Dus ik heb mijn kind maar een traumaatje bespaard... Ik ben net klaar met stofzuigen en nu gaat mijn vriend dweilen en dan kunnen we fris het nieuwe jaar in.
pi_64556829
tja we kunnen eerst niet zoveel doen aan de lekkage, want ze willen niet komen.
Dus flink met handdoeken in de weer om het zoveel mogelijk tegen te houden.
De vloer begint al krom te staan op Meikes kamer dus dat gaat lekker.

Stiemie ook al zo ijverig de kerstspullen opgeruimd! Wij ook al!
Gelukkig is dat stomme ding weer naar zolder verkast.
Meike vindt het alleen maar raar, die loopt steeds te roepen om de kerstboom, en dattie aan moet enzo
pi_64556913
Hoezo willen ze niet komen dan Karin? Lijkt me toch best een noodsituatie of niet?

Toen we de boom beneden bij de container wilden leggen bleken veel buren er net zo over te denken. Er liggen er al een stuk of zes! Linde moet ook wennen dat ie weg is. Boom? zegt ze dan
pi_64557007
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 16:34 schreef Stiemie het volgende:
Hoezo willen ze niet komen dan Karin? Lijkt me toch best een noodsituatie of niet?

Toen we de boom beneden bij de container wilden leggen bleken veel buren er net zo over te denken. Er liggen er al een stuk of zes! Linde moet ook wennen dat ie weg is. Boom? zegt ze dan
tja de kids snappen er niks van dat de kerstboom ineens weg is.
Meike roept nu: boom inne doos!!!

Ze willen niet komen, want geen tijd.
En het was nu toch al door het plafond, en erger kon het niet worden zei de storingsmeneer. We moeten morgen maar weer bellen daar gaat ons dagje Ballorig.
pi_64561744
Wat irritant Karin, kan je het nog enigzins opvangen in bakken ofzo? Of loopt het langs de muren...
Wat stom dat ze er niet voor komen, straks heb je je eigen indoor zwembad...
pi_64561994
we hebben er wat doeken omheen gedaan, af en toe even vervangen door droge, en dan houden we het wel redelijk droog. Bel morgen wel weer met de hulpdiensten. Volgens mijn vriend gaan we ons Ballorig dagje niet in het water laten vallen, dus extra doekies erom en gaan! Dat zal Meike wel weer helemaal prachtig vinden!

Vandaag een beetje harrie in de warrie ons Meikie, vanmiddag maar een half uurtje geslapen dus vanavond was ze helemaal gesloopt.
Heb het nog een poosje kunnen rekken met grappige filmpjes van YouTube, van katten die van aanrechten afvallen enzo, ze lag in een deuk!
  donderdag 1 januari 2009 @ 22:14:41 #149
239293 missCMS
pi_64566909
karin wat super vervelend zeg....
hoop voor jullie dat ze snel komen... gewoon doordringen......!!!
en have fun bij ballorig! ( gaat vast wel door)

wij hebben onze kerstboom meteen na kerst opgeruimd... ik was helaas niet zo in de kerstsfeer dit jaar door omstandigheden dus was al lang blij dat die dagen weer voorbij waren...
caithlynn vond het heel vreemd... maar wanneer ze nu ergens lichtjes ziet hangen, roept ze nog oh boom!!!!

oliebollen vallen trouwens ook goed in de smaak bij caithlynn!
pi_64574781
Ik zit hier een beetje achter mn pc, draai ik me om, zit Damian in de stoel Ik denk, nou dat gaat ook ineens hard. Eerst uit zn kinderstoel klimmen en nu al op de stoel kunnen klimmen!
Dus ik even testen door er speelgoed op te zetten, maar hij maakte niet echt aanstalten.... Even doorvragen bij Wesley ( nee ik heb het niet gedaan! ) maar die bleek er dus wél mee te maken te hebben. Hij had hem een handje geholpen
  vrijdag 2 januari 2009 @ 10:03:57 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64575193
Ik ga er straks maar eens op uit om een medicijnkastje te halen. Alles ligt in mijn nachtkastje, maar nu Sasha zo af en toe rondscharrelt boven moet het toch maar snel weg daar.
Te laat nu natuurlijk eigenlijk al, maar ja.
pi_64593425
Wat is het hier rustig vandaag....allemaal lieve moppies vandaag ?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:12:04 #153
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_64593495
K_P heb je nog wat gewonnen bij de postcodeloterij gezien het feestje waar je heen ging?
pi_64593706
Hier zitten we weer droog. Moeten helaas nog wel met Meikes kamertje aan de slag, want het vocht heeft de vloer aangetast, en de ondervloer begint al te schimmelen, dus dat is iets minder.
Morgen naar Ballorig!
pi_64593734
niets gewonnen, ook geen lid en verkeerde postcode...haha
Onze 2 vorige huizen stonden in dat postcodegebied en dat is echt 3 minuten hier vandaan.
Was wel erg leuk om een x mee te maken. Anita Meijer, Thomas Berger en van die foute meezingers,heerlijk! Oude achterbuurman...6,5 miljoen....echt niet normaal, wat een geld......

Vriendinnetjes en andere bekenden hadden in de de meeste gavallen 1 lot, dus 7000 euro rijker! Echt super.
pi_64593819
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:16 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hier zitten we weer droog. Moeten helaas nog wel met Meikes kamertje aan de slag, want het vocht heeft de vloer aangetast, en de ondervloer begint al te schimmelen, dus dat is iets minder.
Morgen naar Ballorig!
*bekijkt van positieve kant* ...
nieuw kamertje voor Meike....en potentiele baby in Meike haar kamer....
*bemoei modus uit*
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:20:44 #157
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_64593903
O wat leuk zeg zoveel bekenden met een prijs! Wow je achterbuurman is nu miljonair

Hier een lekker klein grietje vandaag dat bijna niets wilde eten (en dat is hier echt superzeldzaam bij ons kleine vreetzakje ) Hoop maar dat ze niet weer misselijk is...
pi_64594001
haha K_P, gaat niet door dat plan van jou!
Want Meike heeft al de grootste kamer, dus de evt nieuwkomer krijgt het kleine kamertje.
Een nieuwe vloer laten we leggen (lang leve de verzekering) dus dat valt ook nog mee.
Alleen de zooi die je er van hebt he.
pi_64594365
Ach..en het was zo'n briljant uitgedacht plan.....
Ja, die zooi...das irritant. En die gasten over de vloer....
pi_64594944
Naja, daar komen we ook wel weer overheen...
Dan die avatar van jou! Jeumig, ik krijg er zere ogen van zo snel gaat dat ding.
pi_64595001
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Naja, daar komen we ook wel weer overheen...
Dan die avatar van jou! Jeumig, ik krijg er zere ogen van zo snel gaat dat ding.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:10:53 #162
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64596088
.

Ik weet dat ik hier officieel nog niet hoef te zijn, maar mag ik vast komen proefdraaien?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:11:40 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64596118
Ja gezellig! Zegt zij die er ook pas 2 dagen is.
Hoe is het met je meisje? Nog helm-nieuws?
pi_64596177
Hoi
Ik kom alvast een plekkie reserveren
Saartje
pi_64596263
Karin, lekker dat jullie weer droog zitten. Effe de zooi, maar hopelijk zitten jullie er dan weer netjes bij!

Mirte weet hoe het laatje van de cd speler open kan . Vanavond stond ik eten te maken, hoor ik een cd-tje vallen. Die had ze er dus uitgevist... Bijdehandte tante...
pi_64596341
Is het zo ongezellig in het babietjes topic? Of doen jullie aan "follow the leader (lees:BE)"
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:21:47 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64596505
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:27:45 #168
14746 k_i_m
pi_64596750
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ja gezellig! Zegt zij die er ook pas 2 dagen is.
Hoe is het met je meisje? Nog helm-nieuws?
Zeker! We zijn vanmiddag weer geweest en er was weer een grote verbetering zichtbaar. De platte zijkant is nu bijna helemaal rond, alleen het achterhoofd moet nog uitdeuken.

Links is voor en rechts is hoe het nu is:

In my life
Why do I smile
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:30:09 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64596850
Jeetje wat kan je dat goed zien zeg! Fijn dat het echt wel zoden aan de dijlk zet!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:31:05 #170
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_64596879
Wat een verschil zeg k_i_m!

Zo dames jullie zijn er snel bij zeg! Welkom
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:32:29 #171
14746 k_i_m
pi_64596930
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Is het zo ongezellig in het babietjes topic? Of doen jullie aan "follow the leader (lees:BE)"
Echt heel eerlijk vertel ik liever hier dat Lilah d'r 4e tand heeft . dan tussen de melk/poep en slaapverhalen. Maar dat is ook logisch, want er zitten nu heel veel mensen met kleine babietjes daar. Ik heb nu weer advies en tips nodig die ik daar niet meer lees omdat die mensen er nog helemaal niet mee bezig zijn. Vandaar de aanmelding .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:41:41 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64597303
Ja, er is daar een ware babyboom gaande. Vandaar dat ik vorige week hier ook over de pap kwam vragen.

4e tandje! Woei! En zonder al te veel trouble?
pi_64597760
Wow wat een verschil zeg! Echt heel erg duidelijk!
Mijn meisje was vanmiddag voor het eerst zelf gaan zitten op dr billen. In de box dus ik vermoed dat ze was valsgespeeld heeft hier en daar
Saartje
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:11:29 #174
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_64598617
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wow wat een verschil zeg! Echt heel erg duidelijk!
Mijn meisje was vanmiddag voor het eerst zelf gaan zitten op dr billen. In de box dus ik vermoed dat ze was valsgespeeld heeft hier en daar
Jaaa maar zo schuiven wij met onze dreumessen natuurlijk ook weer een topicje op he als we het over de basisbeginselen gaan hebben

Nee hoor erg knap van je meisje Maneki

[ Bericht 9% gewijzigd door Stiemie op 02-01-2009 23:24:03 ]
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:50:22 #175
14746 k_i_m
pi_64600464
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, er is daar een ware babyboom gaande. Vandaar dat ik vorige week hier ook over de pap kwam vragen.

4e tandje! Woei! En zonder al te veel trouble?
Ik weet dat nooit zo . Ze wilde gisteren niet echt van harte slapen, maar heeft wel de hele nacht doorgetrokken. En vanochtend zag ik ineens een wit randje. Maar dat blijft toch gissen, want ze begint steeds vaker d'r momenten van aanstelleritus te krijgen. Er wordt hier heel wat af genephuild tegenwoordig .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 3 januari 2009 @ 00:11:25 #176
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64601263
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:10 schreef k_i_m het volgende:
.

Ik weet dat ik hier officieel nog niet hoef te zijn, maar mag ik vast komen proefdraaien?
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:13 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hoi
Ik kom alvast een plekkie reserveren
Maandag ben ik hier officieel weg, maar ik hoor wel weer opnieuw tussen Maneki en Kim

Nou doet Nienke in gedrag absoluut niet onder voor de gemiddelde dreumes.. ze schuifelt langs de tafels en stoelen, laat af en toe twee handen los als ze iets wil bekijken.. 6 tanden..
Nope, een baby is ze allang al niet meer
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64606590
et ik vind een volgend kindje zowiezo sneller gaan.
nou ja behalve die van mij dan die zijn liever lui dan moe.

lilah gaat snel kim. wat zie je de verbetering goed zeg.

maneki vals spelen is cool

ik krijg het in het babytjes topic nooit bij gehouden. dus reageer er eigenlijk ook nooit.

een vriendin van zei pas tegen mij dat haar zoontje die 8 maanden is nu al 8 tanden heeft.
die van mij moet nog beginnen want haar tand is zomaar verdwenen
mama van 3 kids!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 08:48:40 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_64606750
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nah, ik kwam pas ook al een keer kijken voordat BE kwam

Er is gewoon een te groot verschil tussen de bijna eenjarigen en de pasgeboren baby's.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64606943
Sasha en BE nog gefeliciteerd!

Hier een enorme doorbraak.
Na bijna 6 maanden geleefd te hebben op brood eet Damian eindelijk weer groente.
Jammer genoeg wil hij tot nu toe alleen nog maar potjes, maar je moet ergens beginnen.

Damian heeft met oud en nieuw gewoon lekker geslapen. Vlak voor hij naar bed ging zijn we even vuurwerk gaan kijken. Dat was al spannend genoeg met een pot die verderop in de straat was omgevallen en dus het vuurwerk tegen mijn been aan knalde en recht voor het gezicht van Damian.
pi_64607172
en tegen zo'n plat hoofdje heeft jouw CB gezegd van "joh er groeit wel haar over omdat het een meisje is"??
Ik schrik ervan!
Belachelijk

Wat een verbetering!!
Heel erg fijn voor jouw en vooral Lilah!

Met oud en nieuw heeft Maarten er dwars doorheen geslapen terwijl er toch behoorlijke knallen waren.
Vreemde is dat hij de laatste weken echt ruk slaapt!
Ben ook bekaf ervan en hoop dat deze fase gauw weg gaat.
hij huilt meer en is onwijs jengelig de laatste tijd maar kan ook ineens weer vrolijk zijn.
FASE FASE FASE.....toch?

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2009 10:08:57 ]
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:13:26 #181
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64607254
Kom maar gezellig hier hoor Kim

Dean werd met O&N om half 12 wakker omdat ie een beetje verkouden was en toen hebben we hem er maar even uitgehaald zodat ie naar het "Fuuwek" kon kijken. Hij was er al helemaal van begeisterd als ze de dagen vantevoren een beetje aan het "proefdraaien"waren hier in de straat en nu was het helemaam Ooooh en Aaahhh .

Hij was er niet bij weg te slaan. Als ie later maar geen carbid in melkbussen gaat proppen net als zijn vader toen ie nog een rotjochie was .

Ik heb er zelf helemaal niks mee..alleen het siervuurwerk vind ik leuk om naar te kijken.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:14:01 #182
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64607264
Oh en hij is ook vre-se-lijk tegendraads. Idd, een fase hopelijk .
pi_64607508
Kim, wat een verschil zeg!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:04:09 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64610526
appelsap, wat fijn zeg! En ach... die potjes, daar zit toch echt ook gewoon groente in hoor. Beter iets dan niets.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:31:09 #185
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_64611190
Iedereen een heel fijn en gelukkig 2009 toegwenst
Dit is Devin's 3e jaar: geboren in '07, heel '08 meegemaakt en nu al een paar dagen van '09.

Sasha en BE, beter laat dan nooit: welkom hier!
En andere meeliftende (mama's van) bijna-dreumessen ook

Hoera voor Damian, eindelijk weer aan de groente! Heeft lang geduurd zeg. Maar at hij dan echt alleen brood, geen ander warm eten?

Hier hebben we een rustige jaarwisseling meegemaakt. We zouden naar mijn schoonzus gaan, maar M. & Devin waren herstellende van de griep en ik was/ben constant misselijk. Lekker thuisgebleven dus en ik heb zelfs 1 uurtje op de bank geslapen totdat M. me om 23:45 wakker maakte
Iets na 12 uur werd Devin wakker, hij is dus lekker warm ingepakt op mijn rug meegweest naar buiten waar we naar vuurwerk hebben staan kijken. Hij vond het prachtig! Toen ons vuurwerk op was zijn we op de galerij van de flat gaan staan en konden we vanaf 4 hoog veel moois zien tot in de verre omgeving. Om 1 uur lag hij weer in bed en heeft uitgeslapen tot 9:45 uur!
M. is ook nog eens jarig op 1 januari en van 14:00 tot 21:00 veel familie en vrienden over de vloer gehad.
Erg druk, maar gezellig en Devin heeft lief gespeeld met zijn neefjes.

Oh ja, mijn mobiele telefoon is al sinds woensdagmiddag "kwijt". Ik verdenk een zeker jochie dat het geweldig vindt om van alles te verstoppen en vervolgens weer tevoorschijn te toveren. Wanneer het hem uitkomt natuurlijk!
pi_64612413
Tjonge, wat een verschil k_i_m! wat goed dan dat ze nu toch een helmpje draagt. Hoe is het voor haar?
En hoe lang duurt het voordat ze weer helmloos door het leven kan gaan?

Wat leuk dat de kids allemaal zo hebben genoten van het vuurwerk. Meike noemt het een ster...
Alleen toen ze rotjes begonnen af te steken kwam ze naar me toe "mama, ter, eng!"

Vanochtend naar Ballorig geweest, Meike kijkt even de kat uit de boom maar dan is het ook helemaal geweldig! Ballenbak, springkussen, klimmen en klauteren, ze vond het fantastisch.
En dan moet je op een gegeven moment weer met je papa en mama mee naar huis.....tja dan trakteer je je papa en mama gezellig de hele terugweg naar huis op boze blikken.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 15:47:45 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64614995
Meiden, even thuisdokteren hoor.
Een net-dreumesje met een hese stem die heel naar uit zijn mondje ruikt na het slapen.
Moet ik daar nou wel of niet mee naar een huisarts? Ik vind het zoiets triviaals, maar het kan natuurlijk zijn dat hij er echt last van heeft...
pi_64615063
Koorts???
klinkt als een beginnende keelontsteking
pi_64615128
eet en drinkt hij nog goed? heeft hij verhoging? is hij hangerig/lusteloos?
Zijn allemaal zaken die mee kunnen wegen in je beslissing
Ik kijk dingen (mits de situatie dat toelaat) graag altijd even aan, soms lossen ze zichzelf op
Saartje
  Jubileum moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 16:05:56 #190
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64615524
Waar ik vooral altijd naar kijk is de hoeveelheid die het kindje nog tot zich neemt, en of ze/hij niet te suf is. Zolang er nog drinken ingaat is er meestal geen reden tot paniek, zou ik het gewoon even aankijken en evt. paracetamol als hij duidelijk pijn heeft.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:22:54 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64617868
Oh ja sorry, dat had ik er nog bij moeten zeggen.
Hij eet, drinkt, lacht en zingt gewoon alsof er niks aan de hand is. Ook geen koorts.
Dus er lijkt niks aan de hand te zijn verder.

Gezien jullie reacties moet ik het daar idd maar op houden. Thanks.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:49:57 #192
239293 missCMS
pi_64624836
K-I-M..geweldig resultaat....wat mooi om te zien dat het zo vooruit gaat...

yeh Damian..... goed zo

leuk hè al die fases bij de kids....
zo gilt caithlynn dus naar mensen en als ze iets niet wil of mag.... oei... begin een beetje doof te worden

Karin, fijn dat de lekkerij weg is, en nu maar hopen dat de boel snel weer op orde is...

@kersjes,.... das balen voor je. hopen dat je telefoon snel weer opduikt en of dat die kleine boef hem weer terug tovert

BE zal gewoon ff afwachten

vandaag met caithlynn op het ijs geweest, geweldig!!!!! ze genoot volop... eerst even aftasten maar toen rennen... hahaha dat ging dus niet helemaal goed... oei.. boem ijs ;zegt ze
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:02:24 #193
239293 missCMS
pi_64625339
[img][/img]

hier staat ze dan.... voor het eerst op ijs!
pi_64628283
Caithlynn op het ijs, wat lief zeg!

Wij hebben een optie op een vakantie naar Mallorca Voor het eerst alleen met ons kleine meisje op vakantie en ik heb er zo'n zin in Voor zover we nu hebben kunnen ontdekken is het een leuk appartement en een leuk plaatsje dus we gaan het waarschijnlijk gewoon doen
  zondag 4 januari 2009 @ 00:42:11 #195
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64633573
k_i_m, wat een groot verschil! Wel heel goed van de vooruitgang, maar wat slecht dat het cb vindt dat het niet erg is!

Appelsap, jouw verhaal geeft de burger moed ze gaan dus op een gegeven moment ook andere dingen eten

voor stiemies vakantie

Mijn zus is terug van vakantie, en we hebben inmiddels 6 (!!!) slaapknuffelberen....
pi_64639020
Hmm kom ik hier ook maar eens gluren

sinds ik fanatiek f&f-ert was.. is de wereld hier ook doorgedraaid en wandelt hier (nouja ze slaapt nu) ook een stoere dreumes van alweer 15 maanden
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_64639045
enneh.. vakantie.. dat slaan we voorlopig maar even over

wat een klein draakje was ze zeg

afwisselend vond ze het geweldig en te druk... dus na 2 dagen hebben we anne stelstelmatig voor het eten naar bed gedaan.. en toen leefde ze gelukkig weer aardig op.

maar ze heeft thuis echt al haar speelgoed door de kamer gesleept en overal mee gespeeld
alsof ze ze gemist ahd
(en ja er was een grote doos speelgoed mee)
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  zondag 4 januari 2009 @ 14:10:44 #198
239293 missCMS
pi_64644510
ik wil ook op vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!
wat een heerlijk vooruitzicht !mallorca!
pi_64644900
Zo, wij zijn ook weer in het land des internet, na een paar dagen bij mijn ouders te hebben gelogeerd.
Dus: nog een gelukkig nieuwjaar allemaal!

Vakantie.. Dat klinkt leuk. En dan naar een lekker warm plekkie!

Hier helaas een ziek dreumusje.. Woensdag toen we richting mijn ouders gingen had hij al koorts en was verkouden. En donderdagavond bij de huisarts bleek hij weer een oorontsteking te hebben. Een milde deze keer, dus neussprayen en zetpillen tegen de pijn. Het lijkt nu al iets beter te gaan, maar echt fatsoenlijk nachten heeft hij niet gehad, door het gehoest en geproest. En die huisarts dacht dat we tot april wel meer ooronstekingen zouden gaan zien. Fijn vooruitzicht dus.
Morgen maar eens met onze eigen huisarts bellen, of die het nog wil nakijken.
Maar hij lijkt wel steeds meer met zijn taal te gaan doen. Hap bij eten, opuh bij een boek, mama, papa, ebbuh als in hebben. Niet heel duidelijk nog, maar wel steeds gerichter.
pi_64646514
Ach Chris! waarom zag de huisarts nog meer oorontstekingen in de toekomst dan?
Of was het Derek Ogilvie vermomd als huisarts?

Leuk, Miss CMS, Caithlynn op het ijs! Ze vond het leuk of niet?
Meike was in het begin een beetje aan het glibberen, maar na een paar minuten vond ze dat ze wel kon rennen op het ijs. Kedeng...! Handig toch zo'n luier!
(foto zet ik in het kinderfototopic!)
pi_64647394
Lief, Karin. Wat een scheetje is het toch!

Ik ben net wakker en de meiden slapen nog. Vanochtend echt een ochtend out of hell !
Floor valt keihard op haar neus. Blijft liggen, doet niets. Ik schraap haar vd vloer, ze begint keihard te gillen, valt zelfs een beetje weg (draait met ogen en wordt wat slap). Bloed stroomr haar neus (mond ??) uit....eenmaal dat weer op orde....loopt Pien tegen de deurpost...

Terwijl Floor dus snikkend in de kinderstoel een peertje eet struikelt Pien. Pffff. Ik heb ze daarna in de kinderwagen gezet en lekker gewandeld. Ik was kapot om 13.00 uur...
pi_64647522
Tjonge, wat een rampscenario Pannekoek!
Dat is wel het nadeel van 2 tegelijk afbakken he.....
Wel eng dat Floor zo met de ogen draaide enz, zou het maar in de gaten houden.
Kus dr'op!

Meike mag volgend weekend een nachtje bij Mikoxx slapen, kan ze vast oefenen ;-)
pi_64648955
inmiddels wakker incl. de praatjes !

Mikoxx op trainingskamp...ze mag zich hier ook wel melden...
pi_64650450
KP, dat heb je even je handen vol met 2 flensjes. gelukkig hebben ze alweer praatjes!

Karin, dit was al de 2e oorontsteking in een maand tijd. En meestal herhaalt het zich dan nog vaker. Heeft te maken met de bouw van het oor-neusgebied. Ik dacht dat het te maken had met de buis(eustachius?) tussen oor en neus, die dan sneller gaat dichtzitten dan gemiddeld en het oor de rommel niet kwijt kan. Het is iets wat vaker voorkomt bij kinderen (mijn zusje& schoonzusje ook) en waar ze wel overheengroeien als het hoofd groeit. Maar bij elke verkoudheid moeten we er dus rekening mee houden dat er ook een oorontsteking kan ontstaan, dus goed openhouden door te sprayen. Het is ook typisch iets voor de winterperiode met al die koutjes, vandaar dus april.
pi_64651217
Kp, wat een stuntelflenzen, gelukkig wel weer praatjes

DF, balen die oorontsteking .
pi_64663495
Deepfreeze, wat vet irritant. Oorontsteking is zo gemeen!
Meike heeft het ook gehad, nou die stond echt op dr kop van de pijn!
Hopelijk gaat het allemaal meevallen voor Chris!!
pi_64667225
Gelukkig heeft Chris er niet echt veel (merkbaar) pijn van. Maar dat maakt het ook weer lastiger. Hij heeft wel last, maar is vooral hangerig (door 39,5+ koorts), en af en toe een huiltje, wat een kort lontje. Maar niet duidelijk oren grijpen ofzo. En paracetamol werkt heel goed. Dat scheelt ook nog. We zijn nu in ieder geval alert, en kunnen hem een zetpil geven als het te erg wordt. Dan zie je hem echt opleven.
  maandag 5 januari 2009 @ 09:07:07 #208
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_64676285
Arme Chris! Gaat het na vannacht alweer wat beter met hem?
  maandag 5 januari 2009 @ 09:36:58 #209
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64676805
Oei KP, wat een verhaal, alles goed gegaan daarna?
  maandag 5 januari 2009 @ 09:47:17 #210
197301 Miffy1984
pi_64676997
Brrr als mijn kind met ogen draait en slap wordt na een val, zou ik eerlijk gezegd op zn minst de huisarts bellen.
pi_64678423
Stiemie, het gaat alweer de goede kant op. Hij heeft nu al 2 nachten zonder zetpil gehaald. Hij is alleen steeds wakker door zijn gehoest en gesnotter. En dus is hij overdag ook chagerijnig en snel gefrustreerd.
Net nog even de huisarts gebeld, maar het hoesten en de oorontsteking zouden in de loop van de week beter moeten worden. Anders eind van de week even langskomen.
Vandaag heeft hij lekker een dagje vrij van het KDV. Hij wil het liefst de hele dag op me hangen, dus het KDV leek me niet zo'n goede plek voor zo'n zielig hompie dreumus.
  maandag 5 januari 2009 @ 10:56:29 #212
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_64678647
Agossie arme Chris

Zielig hoor als ze zo ziekig zijn
pi_64678789
Ik begin me ook zorgen te maken over zijn eten. Hij heeft heel december nog geen dag fatsoenlijk gegeten. En hij heeft wel reserves, maar dat raken ook eens op.
  maandag 5 januari 2009 @ 11:01:49 #214
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_64678833
Maar zelf heb je toch ook niet zoveel trek als je niet lekker bent DF?
pi_64678909
Ik kan het me ook wel voorstellen. Met 4 hoektanden, 2 oorontstekingen en een buikgriep sinds sinterklaas. Maar toch zie ik hem liever bunkeren, dan met 4 happen avondeten naar bed gaan..
  maandag 5 januari 2009 @ 11:21:12 #216
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64679374
K_P, hoe is het nou met de flenzen? Heeft Floor geen last meer gehad?

Anna donderde gisteren van haar stoel af, op haar achterhoofd... . Ik had als tip gekregen om in zo'n geval wel er naar toe te gaan, maar te wachten tot ze zelf weer opkrabbelt, dan weet je iig dat er geen ernstig hoofdletsel is. Anna was dus krijsend opgekrabbeld en zat bij mij op schoot, toen haar neus begon te bloeden. Ik wist niet zeker of ze die nou gestoten had of niet. Ik ben vannacht dus twee keer gaan kijken of ze rustig sliep en heb tot even de ha gebeld of het ok was zo. En dat was zo, hij dacht niet dat er wat aan de hand zou zijn. Maar je houdt je hart vast he...
pi_64679444
Pfff al die vallende en stotende deumesjes

Pepijn heeft de hele nacht lopen spoken, we vermoeden tandjes. Maar als we dan bij hem waren was het ineens wel erg gezellig Niet helemaal de bedoeling.
Maar duimen dat het een uitzondering was en dat hij vanaf nu weer gewoon doorslaapt.
pi_64679835
Anna ook al aan de stuiter.. Fijn dat het allemaal meevalt..
En de flensjes?

p_iglet, ook al zo'n brakke nacht. Hopelijk was het voor een nachtje. Chris had meestal 2 nachten feest bij tandjes..
pi_64680365
quote:
Op maandag 5 januari 2009 09:47 schreef Miffy1984 het volgende:
Brrr als mijn kind met ogen draait en slap wordt na een val, zou ik eerlijk gezegd op zn minst de huisarts bellen.
Nou nou...het kan ook even de schrik en de eerste pijn zijn. Ze was binnen no time weer gewoon Floor. Nadat ze lekker gegeten en gedronken had kreeg ze weer kleur op haar wangen en toen ze weer allerlei spullen wou die Pien in haar bezit had, had ik er weer het volste vertrouwen in dat het goed zat.

Ik heb dus niet de huisarts gebeld.

Ze zijn vandaag super lief !
pi_64680426
Oh ja...

en toen ze samen een stapel boeken onder de deurklink hadden gelegd om daarna te deur te openen en naar boven te lopen om mij uiteindelijk de 3e hartverzakking te geven, dacht ik : " dat zit wel snor ".
pi_64680648
Memmel ook een stuiter kind... . Ik heb idd op de "kinderehbo" geleerd dat je ze beter even kan laten liggen ipv ze gelijk op te pakken inderdaad om te zien of ze zelf weer opkrabbelen. Kinderen doen het niet als het niet kan. Maar je eerste gevoel is om je kind op te pakken en te troosten. Ik moet zeggen dat ik er sinds mn cursus wel meer bij stil sta dan ervoor.

KP, wat een boefjes zijn het toch. Wel slim die flenzen van je

Hier lijkt tandje 8 door te schemeren. En mn dreumus is op mn rug in slaap gevallen .
  maandag 5 januari 2009 @ 12:04:15 #222
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64680789
Het is een kwestie van tijd voordat K_P gewoon buiten wordt gesloten, de flenzen van binnenuit de deur op slot draaien, de koelkast leeghalen en met een DVD-tje op de bank ploffen!
pi_64681550
Hihihi ik zie het al helemaal voor me memmel
  maandag 5 januari 2009 @ 13:18:46 #224
239293 missCMS
pi_64683381
wat een geval en gestuiter hier....
hoop dat alles goed gaat de de kids..

papa gaat naar het werk en mama komt net weer van het werk zwaai papa even uit
sta ik bij het dressoir,, dacht toch echt dat hij bruin was en niet blauw.......
lief he van caithlynn, die vind blauw toch wat mooier..dan bewerk ik hem maar
dus kon meteen boenen om alles eraf te krijgen.....
  maandag 5 januari 2009 @ 13:26:12 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64683632
Vanmorgen zijn we even naar het CB geweest voor een extra ogen controle voor Sasha. ZIjn rechter-oog lijkt iets naar binnen te trekken, maar echt maar een heeeeeeeel klein beetje. Mij was het nog niet opgevallen.
Anyway, iig wilde hij deze keer niet mee werken, dus over 6 weken nog maar een keertje kijken.
Meteen maar even gewogen en gemeten en de lijntjes buigen nog steeds ietjes af naar beneden, maar alles gaat wel gelijk op met elkaar zeg maar, gewoon een eigen lijntje en niet zo'n grote flinke meer als hij was toen hij geboren werd.
1 jaar oud: 77,5cm en 9480gr

En nu ben ik weer wakker mama!!!!!!!!! Kom me nou ha-halen!!!!!!!!!!!
Een uurtje geslapen maar, jammer ik hoopte op 2.
  maandag 5 januari 2009 @ 13:33:03 #226
14746 k_i_m
pi_64683884
quote:
Op maandag 5 januari 2009 12:00 schreef Nijna het volgende:
Memmel ook een stuiter kind... . Ik heb idd op de "kinderehbo" geleerd dat je ze beter even kan laten liggen ipv ze gelijk op te pakken inderdaad om te zien of ze zelf weer opkrabbelen. Kinderen doen het niet als het niet kan. Maar je eerste gevoel is om je kind op te pakken en te troosten. Ik moet zeggen dat ik er sinds mn cursus wel meer bij stil sta dan ervoor.
Oeh, dat is inderdaad wel een goede! Dat had ik nooit zelf verzonnen denk ik .
In my life
Why do I smile
pi_64684745
Goh Miss CMS, blauw is hier ook zo favoriet, zouden ze elkaar hebben toegesproken ofzo? "doe jij eerst thuis de muren? Doe ik later het dressoir!"

K_P, kun je die terreurbende van je nog aan? Ze spannen gewoon al samen tegen je!

En Anna ook al zo naar gevallen, schrikken hoor! Gelukkig lijkt alles mee te vallen!

Wij krijgen zo weer de monteur voor de verwarming op Meikes kamer. Hij is 2 jan, ook al geweest, maar nu kwam het water ons alweer om de oren, dus in de herhaling.
pi_64685503
quote:
Op maandag 5 januari 2009 12:00 schreef Nijna het volgende:
Zo doe ik het ook op school. Als een kind op het schoolplein is gevallen, dan komt er altijd wel een vriendje dat vertellen. Ik zeg altijd eerst : " laat Pietje maar even naar mij komen"....Vriendje komt altijd terug om te zeggen als dat niet lukt.
En als het echt serieuze boel is, dan hoor en zie je dat meteen.

Maar ik moet eerlijk zeggen. Een kind van een ander is toch makkelijker in ehbo/val en of stuitergevallen.
  maandag 5 januari 2009 @ 14:56:10 #229
239293 missCMS
pi_64686858
ik bekijk de situaties ook altijd eerst aan, komt caithlynn zelf of niet...
ze viel voor een tijd terug zo hard op haar voorhoofd, gieren brullen, bleef ook eerst liggen maar kwam daarna meteen naar mij toe lopen...een dikke knuffel en een kus doen wonderen bij kids

karin hoop voor je dat de boel snel op orde is, anders moeten we met een paraplu en regenkleding op visite komen de volgende keer
pi_64689284
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:19 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Zo doe ik het ook op school. Als een kind op het schoolplein is gevallen, dan komt er altijd wel een vriendje dat vertellen. Ik zeg altijd eerst : " laat Pietje maar even naar mij komen"....Vriendje komt altijd terug om te zeggen als dat niet lukt.
En als het echt serieuze boel is, dan hoor en zie je dat meteen.

Maar ik moet eerlijk zeggen. Een kind van een ander is toch makkelijker in ehbo/val en of stuitergevallen.
Dat is absoluut waar KP!

Ah nee Karin, weer lekkage
pi_64689502
ik ben een slechte moeder
Was net heel verantwoord met ilse op zolder bezig met de was...klapt er een muizenval op haar teen!
Wáárom gaat ze nou ook in dat hoekje staan?
Zielig en lachwekkend gezicht hoor, zo'n muizenval-voetje

ik zal 't nooit meer doen
pi_64690871
oh oh....en ? Hoe is het met de val ? Kapot ?
  maandag 5 januari 2009 @ 16:27:56 #233
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64690985
Even een klein updeetje hier, vanuit Z&G: Anna krijgt een broertje! Gek he, heb nu al medelijden met de knul met zo'n zusje....Mijn moeder haalt ook graag aan dat ik op jonge leeftijd mijn broertje met zijn hoofd door de spijlen van de trap duwde, hem op 4-jarige leeftijd in een skipak voor een dreumesje had gepropt enz. enz. 't wordt beregezellig hier!!
pi_64690998
hihi..die niet nee

edit: wat leuk ! een broertje !!! Was de echo goed ook verder ?
pi_64691098
JAAAAAAAAAAAAAA, een broertje...COOL ! Ik zeg

SHOPPEN !!!!!!!!!!!!!!!

Was alles ok ?
pi_64691138
haha Anna kan haar lol dus wel op met een broertje! Leuk zeg!

Oh die Ilse!!! haar nieuwsgierigheid wordt meteen bestraft....arm ding
En de muizen zijn nu massaal aan het juichen bij jullie! YEAH vrij spel!
pi_64693175
Shop ze Memmel ;-). Ach voor een meisje had je vast ook nieuwe aankopen willen doen, hehehe.
Vertel Anna maar niet wat je zelf allemaal hebt uitgehaald vroeger...
Maar leuk een broertje!
  maandag 5 januari 2009 @ 18:48:58 #238
239293 missCMS
pi_64697301
gaat goed met de kleine teentjes van ilse???? gossie...
ongeluk zit in een klein hoekje
pi_64698239
Memmel, wat leuk, een broertje!! Een goede reden om nieuwe dingen te gaan shoppen
En Ilse een blauwe teen? Ze zal voorlopig wel uitkijken op zolder
pi_64699037
Papa deelde vanavond zn wortels met hongerlapje Mirte en vroeg aan haar: zo en wie is nu de liefste?
Er kwam volmondig "mama" uit (al verwacht ik niet dat ze echt een idee had waar ze antwoord op gaf, maar toch )
  maandag 5 januari 2009 @ 21:33:10 #241
239293 missCMS
pi_64705814
wees blij dat ze mama zegt hahahaha
als ik aan caithlynn vraag wie is de aller aller liefste zegt zij Anita.... ( haar oppas ) hahaha
pi_64718213
Wat lief van Mirte Tenminste voor mama dan..

Hier vannacht een dramaqueen.. Eerst om half 1 al hoestend wakker. Dus wat drinken, hoestsiroop, toch maar een zetpil (prikte 1 keer in oor), en weer terug naar bed. Dat ging goed. Maar om 5 uur was het weer feest. En meneer bliefde niet te slapen. Tenminste niet in zijn bed. Ook niet ondanks die zetpil, en nog wat drinken. Alleen bij papa op de schouder, lopend of op ons bed. Vermoedelijk toch iets teveel verwend door hem de laatste week regelmatig bij ons in bed te nemen. Dat was handig met een kuchend en snotterend jongetje. Maar niet met een eigenwijze dreumus. Het was uiteindelijk half 7 voordat hij opgaf. En nu slaapt het arme ding nog. We konden echt geen andere problemen ontdekken, behalve het gezellig in het grote bed willen slapen.
Hopelijk wordt het een beetje gezellig vandaag. Want vannacht zette hij zich steeds af tegen me. Duidelijk in een papa-fase.
pi_64718639
Ik heb volgens mij emo cruesli gegeten...

Mijn meiden staan hand in hand te dansen op de muziek vd bi ba boerderij...
pi_64718876
Die flensje blijven leuk

Chris slaapt nog steeds. Die zal me zo een honger hebben
pi_64718993
Miss, hier geen oppas, dat scheelt!

DF, is natuurlijk ook wel heel fijn zo dicht bij papa en mama .

KP gaaf
pi_64719114
Het is ook heel gezellig, zo'n lief slapend kindje naast je in bed.. Maar hij is dan ook de enige die slaapt.

Ik ga hem maar uit bed plukken. Het is wel mooi geweest zo
pi_64726023
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Het is ook heel gezellig, zo'n lief slapend kindje naast je in bed.. Maar hij is dan ook de enige die slaapt.

Ik ga hem maar uit bed plukken. Het is wel mooi geweest zo
Wat een slaapaap !

Liggen jullie kinderen nog onder een dekentje of hebben ze al een dekbedje ?
pi_64726692
hier dekentjes in een dekbedhoesje.
we hebben zo'n duo dekentje van de v&d.

Pepijn heeft vannacht gelukkig weer goed geslapen!!
van 20.45 tot 9.30 (ok met een bv om 7.00)
pi_64726777
Chris ligt nog onder een dekentje. Nu in de winter 2, en een laken, slaapzak+pyamatrui. Ik dacht dat een dekbadje pas vanaf 2 jaar "mocht". Voorlopig is hij zo lekker warm genoeg.
Ik denk dat ik zo'n dekbedje voor zijn 2e verjaardag ga vragen, voor zijn nieuwe peuterbedje die hij dan krijgt.

Een slaapaap, it is.. Hij ligt nu ook alweer. Van half 10 tot half 12 wakker geweest. Maar hij had de wallen op zijn knieen hangen Dus nu weer lekker plat. Wat slaap inhalen
pi_64727042
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:42 schreef p_iglet het volgende:
hier dekentjes in een dekbedhoesje.
we hebben zo'n duo dekentje van de v&d.

Pepijn heeft vannacht gelukkig weer goed geslapen!!
van 20.45 tot 9.30 (ok met een bv om 7.00)
wat is een duodeken ? Klinkt goed voor mijn duo...
pi_64732024
Dekentje??? Ik hoef het niet eens te proberen, ze blijft er toch niet onder liggen.
Winterslaapzakje hier met mouwtjes en pyamaatje aan (en mocht het te koud worden dan meldt ze zich wel, ga ik van uit...).
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:20:48 #252
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_64733254
Ik vind Linde steeds in de meest vreemde houdingen in bed terug dus die slaapt alleen in een winterslaapzak. Ik heb 1 keer een poging met een deken gedaan, maar toen werd ik 's nachts wakker omdat ze moest huilen. Zat mevrouw helemaal vast in haar eigen deken Dat doen we dus maar niet meer.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:26:39 #253
35189 Troel
scherp en bot
pi_64733530
Ruben heeft meestal een slaapzak aan, maar soms ook gewoon een pyjamaatje. Geen dekentjes in bed, daar is hij veel te onrustig voor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:44:22 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64734295
Romper met lange mouwen, pyama met lange mouwen, sokjes, zomerslaapzak en dekentje. De ene keer ligt hij er wel onder, de andere keer niet.
  Milf dinsdag 6 januari 2009 @ 16:55:59 #255
16000 nikky
pi_64734824
Dekbedje en een lekkere warme pyjama. Voor ik naar bed ga ga ik nog even kijken of mevrouw wel onder de dekens ligt. Vaak ligt ze met haar kont omhoog en beentjes gekruisd ( jaja nog steeds ) naast haar dekentje. Dan dek ik haar toe. Als ik haar smorgens dan wakker kom maken dan ligt ze er nog netjes onder. Ze is nog veel te druk met de dag als ze naar bed gaat. Knuffeltjes spelen, kletsen etc. Dan kan ze niet zichzelf toedekken.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:58:06 #256
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_64734907
Rachel idd pyama of romper lange mouwen en winterslaapzakje.
Deken is hier totaal geen succes omdat ze die er A uitgooid B zichzelf er inwikkeld en vervolgens niet los komt C hem los trekt en over haar hoofd legt.
Kortom geen deken.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:01:46 #257
197301 Miffy1984
pi_64735061
quote:
Op maandag 5 januari 2009 13:26 schreef Brighteyes het volgende:
Vanmorgen zijn we even naar het CB geweest voor een extra ogen controle voor Sasha. ZIjn rechter-oog lijkt iets naar binnen te trekken, maar echt maar een heeeeeeeel klein beetje. Mij was het nog niet opgevallen.
Anyway, iig wilde hij deze keer niet mee werken, dus over 6 weken nog maar een keertje kijken.
Meteen maar even gewogen en gemeten en de lijntjes buigen nog steeds ietjes af naar beneden, maar alles gaat wel gelijk op met elkaar zeg maar, gewoon een eigen lijntje en niet zo'n grote flinke meer als hij was toen hij geboren werd.
1 jaar oud: 77,5cm en 9480gr

En nu ben ik weer wakker mama!!!!!!!!! Kom me nou ha-halen!!!!!!!!!!!
Een uurtje geslapen maar, jammer ik hoopte op 2.
Het is toch niet normaal... Jesper is bijna 2 en 81 cm en 10 kilo
Hebben hier mensen ook KLEINE kinderen??
pi_64735436
nee...hier niet...bij P_iglet thuis wel !

Mijn pummels zijn ook al 83 cm en 12,5 kilo schoon aan de haak....
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:19:16 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_64735824
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:01 schreef Miffy1984 het volgende:

[..]

Ja hoi Hier niet

Ruben is nog net geen 1 en is nog geen 9 kilo en 79 centimeter (en hij is inmiddels alweer gegroeid, dus hij zal langer zijn en hopelijk ook zwaarder)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64744117
Geen idee hoe zwaar Meike is. Denk dat ze wel rond de 90 cm zit, aan de kleren te merken.

In bed heeft Meike aan:
-romper
-pyama (katoen)
-winterslaapzak met mouwen
-3 dekens in een dekbedhoesje

Ja ik heb een koukleum gekweekt. Als ze bijv een slaapzak zonder mouwen aanheeft is ze sochtends een uur eerder wakker met ijskoude handjes en voetjes.

Wisten jullie trouwens al dat mijn kleine kabouter met hulp tot 10 kan tellen!! (om en om een getal noemen)
En ze kent en herkent al 5 kleuren! blauw, rood, geel, groen en paars!
pi_64746999
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:01 schreef Miffy1984 het volgende:

[..]

mama van klein kind meld

Met 15 maanden 8,5 kilo en 72cm...
14 januari moeten we weer, dan heb ik recentere cijfers van met ruim 18 maanden.
pi_64747181
Meike, wat goed zeg! Knap hoor.

Ik had vandaag visite van een mama met dreumesje van Mirte haar leeftijd. Leuk hoor om die twee te zien. Dreumesje stond al los en was wat handiger in bepaalde dingen en Mirte lult je de oren van het hoofd (helaas versta ik nog lang niet alles), .

Volgens mij hier een vrij gemiddeld kind, laatste keer CB (14 mnd) net geen 10 kilo en 76 cm.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:07:05 #263
197301 Miffy1984
pi_64748366
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:34 schreef p_iglet het volgende:

[..]

mama van klein kind meld

14 januari moeten we weer, dan heb ik recentere cijfers van met ruim 18 maanden.
Ah kijk, wat 'fijn' om een keer te horen!
Jesper is zo'n klein ventje, het is altijd zo'n verschil met zijn leeftijdgenootjes. Hij was met 15 mnd 8200 en 75 cm :-)

Ik denk dat zn broertje misschien wat groter wordt. Hij draagt al kleding van Jesper, die Jesper destijds nog niet paste op zijn leeftijd. Terwijl Thijmen een groeiachterstand had, hij haalt het goed in

Jesper draagt nu met slapen trouwens romper met lange mouwen, hema pyamaatje en winterslaapzak met mouwen. Een deken gaat bij hem volgens mij echt nog niet werken.
pi_64748764
Ach kleine kindjes moeten er ook zijn, en pepijn zijn papa is ook een frummeltje
Wel goedkoop met kleertjes, Pepijn heeft maat 62-68 rompers ruim een jaar gedragen
Ik ben wel heel benieuwd hoe groot Pepijn nu is, de vorige meet met Anna & Pien & Floor & Jet was Pepijn echt een heel stuk kleiner. Terwijl dat van de week toen hij bij Anna aan het spelen was wel een stuk minder leek.
Ach misschien vinden ze op het CB nu eindelijk dat hij niet gekrompen is

Wij dekken Pepijn zodra hij ingeslapen is, en voordat wij naar bed gaan nog een keer toe. Zonder deken is hier ondanks pyjama en winterslaapzak echt te koud. We hebben geen verwarming in de slaapkamers, en alleen een gaskachel in de woonkamer. Als we het ventilatierooster 's nachts open laten dan staan de ijsbloemen op het raam 's morgens
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:22:05 #265
197301 Miffy1984
pi_64749055
OE koud nu dan zeker!! Ik hoop niet dat je ook enkel glas hebt op de slaapkamers?

Maar ach... het is wel gezond, slapen met een lage temp. Het slaapt ook beter.
Alleen ijsbloemen op het raam, das wel koud
pi_64749256
nee gelukkig wel dubbel glas!!
en hier gaat de kachel in de woonkamer dus ook niet meer laag 's nachts, want dan duurt het gewoon een uur 's morgens voor het huis weer warm is.

ach prima mee te leven, wil alleen d ekomende gasrekening niet weten

voor pepijn vandaag een wollen rompertje en wollenpakje gekocht voor de echt hele koude nachten.
pi_64757721
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:34 schreef p_iglet het volgende:

[..]

mama van klein kind meld

recentere cijfers, hahaha.
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:06:48 #268
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64760388
quote:
Op maandag 5 januari 2009 16:25 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
oh oh....en ? Hoe is het met de val ? Kapot ?
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:10:21 #269
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64760514
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:20 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Wat een slaapaap !

Liggen jullie kinderen nog onder een dekentje of hebben ze al een dekbedje ?
Dean heeft al een half jaar ofzo een dekbedje!
En eind van de maand voor zijn verjaardag krijgt ie een nieuw bed (+ grote jongenskamer).

.
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:13:01 #270
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64760589
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 20:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Geen idee hoe zwaar Meike is. Denk dat ze wel rond de 90 cm zit, aan de kleren te merken.

In bed heeft Meike aan:
-romper
-pyama (katoen)
-winterslaapzak met mouwen
-3 dekens in een dekbedhoesje

Ja ik heb een koukleum gekweekt. Als ze bijv een slaapzak zonder mouwen aanheeft is ze sochtends een uur eerder wakker met ijskoude handjes en voetjes.

Wisten jullie trouwens al dat mijn kleine kabouter met hulp tot 10 kan tellen!! (om en om een getal noemen)
En ze kent en herkent al 5 kleuren! blauw, rood, geel, groen en paars!
Ah, dat is hier ook favoriet momenteel, tellen en kleuren (al is het meeste nog wel "blauw" ).
En idd de hele dag zijn teentjes tellen, hoewel het nog wel zo gaat van "ééééén...tee, vier.. Zes!!!!!"

.
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:20:38 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64760802
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:10 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dean heeft al een half jaar ofzo een dekbedje!
En eind van de maand voor zijn verjaardag krijgt ie een nieuw bed (+ grote jongenskamer).

[ afbeelding ].
Haha, die staat bij de Babypark in de etalage en ik had me al eens bedacht dat ik dat echt iets voor jou vond!
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:25:37 #272
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64760951
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Haha, die staat bij de Babypark in de etalage en ik had me al eens bedacht dat ik dat echt iets voor jou vond!
Echt? Hoezo dan?
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:30:19 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64761090
Ja, ik weet niet. Je bent zo lekker over the top. En dat bedoel ik echt lief hoor.
Het is gewoon zo leuk om te zien hoe je zo lekker overboard kan gaan om Dean maar het beste en het leukste te geven. Denk luchtkasteel enzo.
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:35:46 #274
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64761255
I know, je hebt wel gelijk .

Ik heb al de meest afgrijselijke ideeen voor zijn feestje, Stanley zat gisteren zo --> " " op de bank naar me te luisteren .

[ Bericht 22% gewijzigd door Vivi op 07-01-2009 11:49:32 ]
pi_64762259
whihi daarom ben ik ook erg benieuwd naar het verslag van het feestje!
hij luisterde in ieder geval nog, die van mij gaat dan zo op in een film ofzo dattie mij niet meer hoort/wil horen

Blauw is hier ook de favo kleur, als ik vraag wat voor kleren ze aanwil zegt ze: "blauw!" of "anoukkewees"
(dan wil ze iets aan wat van haar nichtje Anouk is geweest)
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:52:01 #276
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64763858
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
whihi daarom ben ik ook erg benieuwd naar het verslag van het feestje!
hij luisterde in ieder geval nog, die van mij gaat dan zo op in een film ofzo dattie mij niet meer hoort/wil horen

Hebben jullie dat nu ook dat als je man wat zegt dat je denkt "Hm? Oh ja. Jajajjajjaja. "

En dat je dan niet kan wachten om weer wat leuks te vertellen over je kind. .

En dat ik me er dan rot aan erger, als ik zeg hoe leuk, lief, slim en zulks Dean is, hij "Ja, dat is ook zo." zegt en dan weer begint te blaten over zijn motor of Deadliest Catch gaat kijken .

Met mijn mama kan ik tenminste uuuuuren kwijlen over mijn broedsel .
  Jubileum moderator woensdag 7 januari 2009 @ 11:56:18 #277
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64764020
Viev Ik vind jou zo'n keigave moeder he, heerlijk
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:59:02 #278
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64764114
Bij ons is het soms wel andersom...dan probeer ik te koken en zit J. vanuit de zithoek maar te roepen: Oh kijk dan, kijk dan, wat lief, wat leuk, wat knap, kom nou kijken M je mist het!! En dan komt ie rapporteren in de keuken hoe geweldig het allemaal was....
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:09:40 #279
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_64764444
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:59 schreef Memmel het volgende:
Bij ons is het soms wel andersom...dan probeer ik te koken en zit J. vanuit de zithoek maar te roepen: Oh kijk dan, kijk dan, wat lief, wat leuk, wat knap, kom nou kijken M je mist het!! En dan komt ie rapporteren in de keuken hoe geweldig het allemaal was....
Hier soms ook zo! Of dan liggen we in bed nog wat TV te kijken, kijkt hij me opeens zwijmelachtig aan: "Ethan is zoooo lief he?"
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:13:25 #280
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_64764550
Klinkt zo bekend Memmel
Toch n vraagje van deze muts, Rachel is verslaafd aan mandarijntjes en nu vraag ik me voorzichtjes af hoeveel nou eigenlijk maximaal is, k hou t nu op 3 max perdag (1 smorgens, 1 smiddags en 1 savonds nadat ze haar bordje leegheeft)
Buiten mandarijntjes wil ze banaan of peer de rest vind ze dus niks.
Verder zoek ik tips om met een driftkikker om te gaan, in haar driftbuien slaat ze zichzelf of slaat ze met haar hoofd tegen alles wat maar hard is.. dit speelt al minimaal een maand dus is niet iets van de laatste week, huisarts zegt het is een fase, CB geeft niet thuis en ik word er minofmeer radeloos van, het is zelfs al n keer zover gegaan dat ze n bont en blauw koppie had en de blikken die je dan van mensen krijgt is echt niet leuk, k wil eigenlijk niet eens weten wat die mensen denken.
Tips iemand ?
Gewoon n stuiterballetje
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:20:19 #281
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64764783
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:56 schreef Lois het volgende:
Viev Ik vind jou zo'n keigave moeder he, heerlijk
Naar aanleiding hiervan!?
  Jubileum moderator woensdag 7 januari 2009 @ 12:29:42 #282
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64765134
Nee hoor dat vind ik al een tijdje, maar had nu even de kans om het te zeggen. Al vanaf je bekentenis dat je in een winkeltje bij jou om de hoek, een houten speelgoedwinkeltje volgens mij, zoveeeeeel zou willen kopen.
Daarna omdat je duidelijk zo trots bent op Dean en omdat je zo ontzettend veranderd bent. (ten goede dus he)
Dan zie ik ineens weer zo'n bed en lees ik over dat verjaardagsfeestje en dan denk ik "ach, dit kan alleen maar Vivi zijn"
Het moet echt een feest zijn om jouw kindje te zijn.
(en daar bedoel ik niks ten nadele van anderen hoor, ik vind de meeste moeders hele geweldige moeders, maar dit geval spreek ik nu toevallig uit)
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:46:33 #283
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64765736
Maffe, ik zou willen dat die van mij verslaafd was aan fruit. Daar komt alleen maar "Happe! Koek!" uit Niet dus.
En wat betreft die driftbuien: ik zou het niet weten. Anna is ook wel eens driftig, maar niet zozeer dat ze zichzelf pijn doet. Ik kan me voorstellen dat je je daar wel druk om maakt. Misschien merkt ze dat het effect heeft, omdat ze aandacht heeft? Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Heeft totaal negeren zin of vind je dat eng?
Moeilijk!
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:51:03 #284
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_64765874
Ik heb het wel geprobeerd te negeren hoor toen het alleen bij zichzelf slaan bleef, ondanks dat het een naar gezicht is om je kindje zo boos te zien zag ik daar niet zoveel kwaad in, maar dan zoekt ze gewoon iets extremers op zoals de vloer, een tafelpoot (zijn van metaal) haar hoofdschot van het bed en verder. Korte smanevatting zichzelf slaan vind ik vervelend maar niet eng, met haar hoofd tegen dingen aanslaan vind ik wel eng en probeer mezelf dan 1 minuut in de hand te houden maar ben dan weer n bange muts omdat ik dan bang ben dat ze zichzelf nog eens wat aandoet.
Gewoon n stuiterballetje
pi_64766275
hmm lastig maffemuts. Linde heeft dat zichzelf slaan wel een tijdje gedaan maar dat is eigenlijk vanzelf weer overgegaan nadat we het negeerden. In het begin schrok ik erg en greep ik in, maar dat had dus juist een tegenovergesteld effect. Ze ging het toen ook wel gebruiken op momenten dat ze aandacht wilde (bv als ik aan het koken of bellen was).

Mandarijntjes, peer en banaan zijn hier ook erg favoriet. En druiven ook. Ik geef ook meestal maximaal 3 mandarijntjes per dag. Zou eigenlijk niet weten of het kwaad kan om er meer te geven.
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:27:39 #286
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64767167
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:29 schreef Lois het volgende:
Nee hoor dat vind ik al een tijdje, maar had nu even de kans om het te zeggen. Al vanaf je bekentenis dat je in een winkeltje bij jou om de hoek, een houten speelgoedwinkeltje volgens mij, zoveeeeeel zou willen kopen.
Daarna omdat je duidelijk zo trots bent op Dean en omdat je zo ontzettend veranderd bent. (ten goede dus he)
Dan zie ik ineens weer zo'n bed en lees ik over dat verjaardagsfeestje en dan denk ik "ach, dit kan alleen maar Vivi zijn"
Het moet echt een feest zijn om jouw kindje te zijn.
(en daar bedoel ik niks ten nadele van anderen hoor, ik vind de meeste moeders hele geweldige moeders, maar dit geval spreek ik nu toevallig uit)
Wat lief, dat vind ik echt een cadeautje! Vooral omdat het van iemand als jij komt .

.
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:33:56 #287
197301 Miffy1984
pi_64767390
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:52 schreef Vivi het volgende:

[..]

Hebben jullie dat nu ook dat als je man wat zegt dat je denkt "Hm? Oh ja. Jajajjajjaja. "

En dat je dan niet kan wachten om weer wat leuks te vertellen over je kind. .

En dat ik me er dan rot aan erger, als ik zeg hoe leuk, lief, slim en zulks Dean is, hij "Ja, dat is ook zo." zegt en dan weer begint te blaten over zijn motor of Deadliest Catch gaat kijken .

Met mijn mama kan ik tenminste uuuuuren kwijlen over mijn broedsel .
Hahaha!! deadliest catch inderdaad!!!! Dan is er 0 aandacht !
Miffy haat discovery
pi_64767479
Dat is lastig maffemust.. Chris slaat ook wel eens met zijn hoofd tegen de vloer/muur. En we proberen hem echt te negeren. Tot nu toe wordt het nog niet erger, maar bij elke driftbui is het wel raak. We pakken hem meestal op als hij zich echt pijn doet, dan na een klein minuutje. Maar dan is de driftbui-huil ook echt veranderd in een pijn-huil..
Mandarijntjes lijken me niet zoveel kwaad kunnen. Is toch vooral water. 3 lijkt me wel een mooi getal.

Hier lijkt de storm weer voorbij te zijn.. Chris heeft vannacht goed geslapen, alleen wat papa-honger om half 11, en een hoestbui rond 4 uur. Maar na die hoestbui is hij zelf weer in slaap gevallen. Vandaag dus weer een vrolijk kereltje. Hij was echt weer gezellig.
Ik hoorde vanochtend een raar geluid uit de keuken komen. Ga ik eens om het hoekje kijken. Kruipt hij met de theedoek naar de vaatwasser. Daar was de klep van open, en die was echt dicht toen ik naar de kamer ging. Meneer vind het echt leuk om samen de vaatwasser uit te ruimen. Dus dat gaat later zijn klusje worden
En nu zit hij op het KDV. Hij heeft maar 2 minuutje gehuild bij het afscheid. Maar het was al goed voordat ik de deur uitwas.. Er is dus hoop

Als ik hier soms lees wat sommige kindje al kunnen aan woorden en begrippen en motoriek.. Dan kan ik me niet voorstellen dat over een half jaar Chris dat ook zou kunnen.. Ik verbaas me nog bijna elke dag over hoe groot hij is, en hoe wijs hij nu soms al doet.
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:38:39 #289
197301 Miffy1984
pi_64767563
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:51 schreef maffemuts het volgende:
Ik heb het wel geprobeerd te negeren hoor toen het alleen bij zichzelf slaan bleef, ondanks dat het een naar gezicht is om je kindje zo boos te zien zag ik daar niet zoveel kwaad in, maar dan zoekt ze gewoon iets extremers op zoals de vloer, een tafelpoot (zijn van metaal) haar hoofdschot van het bed en verder. Korte smanevatting zichzelf slaan vind ik vervelend maar niet eng, met haar hoofd tegen dingen aanslaan vind ik wel eng en probeer mezelf dan 1 minuut in de hand te houden maar ben dan weer n bange muts omdat ik dan bang ben dat ze zichzelf nog eens wat aandoet.
Hier ook een gevalletje hoofdbonken. Het werd bij Jesper op een gegeven moment zo erg.... het ging steeds harder. Echt mega bulten op zijn voorhoofd. Totdat ik het spuugzat was. Elke keer gaf ik hem weer die negatieve aandacht, dus hij bleef er maar mee doorgaan.
Toen hij weer eens niet wou slapen, en hij met zn hoofdje tegen zijn bed bleef rammen, heb ik hem laten gaan Het bonken stopte vrij snel, het huilen duurde nog even... maar na 1 keer negeren is ie er eigenlijk meteen mee gestopt. Het is echt een fase. Wat je ook doet, het gaat vanzelf weer over.
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:39:49 #290
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64767610
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:33 schreef Miffy1984 het volgende:

[..]

Hahaha!! deadliest catch inderdaad!!!! Dan is er 0 aandacht !
Miffy haat discovery
Nou, ik zag er laatst wel een leuk programma!
Over een topkok die de wereld rondreist en dan overal lekker gaat eten .
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:42:33 #291
197301 Miffy1984
pi_64767735
Nouja, op zich zijn het wel leuke programma's allemaal. Maar 9 van de 10 keer haat ik het, omdat manlief niet luistert :-)

En aarrgg mythbusters, das pas erg.
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:54:55 #292
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_64768254
Eindelijk, Maffe net maar weer gebeld met het CB alleen nu met het telefonisch spreekuur waar "echte" mensen zitten.
Ik wordt vanmiddag teruggebeld door haar na t spreekuur (is tot 3 uur) en dan gaan we een afspraak inplannen voor morgen of overmorgen voor een thuisbezoek.
Tot die tijd mag rachel zichzelf wel slaan maar zodra ze verder gaat dan dat moet ik haar dus oppakken, en stevig knuffelen ( om verlatingsangst cq afwijzinggevoel te voorkomen door het te negeren) Deze mw dacht wel mee, en wilde ook zelf kijken hoe zo'n driftbui verloopt. we moeten ook vanavond het beddrama even vast leggen zodat ze dit ook kan bekijken. Zometeen dus ff mn webcam verplaatsen naar Rachel haar kamer.
Juist omdat ik al zoveel aan mijn hoofd heb op dit moment, ben ik blij dat deze mevrouw het serieus neemt, er valt gewoon n last van mijn schouders
oh en stiekum haar ook nog gevraagd over de mandarijntjes
3 is idd het maximum als ze verder geen sinaasappelsap drinkt. citrusvruchten kunnen namelijk t maagje beschadigen als het in overvloed gegeven wordt. 1bekertje sinaasappelsap is dus 1 mandarijn minder pd.
Gewoon n stuiterballetje
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:58:15 #293
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64768403
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:36 schreef Deepfreeze het volgende:

Als ik hier soms lees wat sommige kindje al kunnen aan woorden en begrippen en motoriek.. Dan kan ik me niet voorstellen dat over een half jaar Chris dat ook zou kunnen.. Ik verbaas me nog bijna elke dag over hoe groot hij is, en hoe wijs hij nu soms al doet.
Eensch!
Ik vind het nu echt een superleuke leeftijd. eli is vrolijk en blij, en kan al zo ontzettend veel. vooral de fijne motoriek is goed, en dat is leuk om te zien in zijn spel.
taalvaardigheid komt ook nog wel een keer. hoop ik

Wat fijn dat Chris steeds minder lang huilt op het kdv. Het is ook gewoon leuk daar lekker de hele dag spelen, spelen, eten, spelen, slapen, spelen, spelen. what's not to like

Maffe, fijn dat je serieus genomen bent op het CB! Hopelijk hebben ze met goede tips voor jullie

KP, wanneer verander je je avatar weer? Please? Of iig een langzamer variant ervan?
pi_64769189
Mythbusters is cool! Net zoals brianiac.. En als ik gaar ben, dan blijft zelfs deadliest catch aanstaan.. Lang leve discovery
Paps,mams en Chris gaan later ook allemaal dingen laten ontploffen

Maffe, fijn dat ze zo goed en snel reageren op het CB. Hopelijk komen ze morgen/overmorgen met een goede oplossing.
pi_64770937
Maffe, hopelijk heeft ze ook goede oplossingen. fijn dat ze met je meedenken .
Ik ken het bonken gelukkig (nog) niet.
pi_64773556
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:58 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

KP, wanneer verander je je avatar weer? Please? Of iig een langzamer variant ervan?
ja maar ja maar, zo snel gaan die 2 nou eenmaal...

met andere woorden...geen idee hoe je zoiets maakt, laat staan langzamer laat gaan...
Ik zal vanavond even Manny achter de Crabfishers vandaan halen en even vragen of dat mogelijk is.
pi_64773820
K_P ik tuur me de hele tijd suf op die flitsende plaatjes. Dan vang ik weer een flits op van Pien of is het toch Floor? En zit er nou een flensje voor de spiegel of zijn het allebei je flensjes samen? En ga zo maar verder

(voor mensen die het niet meer trekken: druk eens op escape, daar gaat ie van stil staan )

Wij eten vanavond poffertjes Kan me nu al helemaal verheugen op dat koppie van Linde
pi_64773891
Dat blauwe is een gat in een houten ding in de speeltuin waar Pien haar hoofd doorheen steekt. En je ziet Pien en Floor staand in bed...
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:01:19 #299
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64773935
K_Ptje, moet ik je even helpen? Ik lig toch ziek en verkouden te zijn op de bank.
pi_64786128
ik zag je berichtje te laat op de msn, memmel. Toch dank !
  donderdag 8 januari 2009 @ 09:30:24 #301
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64800399
Zal ik em ff dichtgooien, dan?

Eli heeft een nw record qua hoeveelheid eten per dag. In het negatieve...
Ontbijt, lunch, 2 bekers melk, een sopestengel en 2 mini rijstewafeltjes was gister de score van de hele dag

Kies (:X wat een grote bobbels vormen die kiezen. echt zielig ) + wrs. sprong is geen goede combi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')