abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64384082
http://forum.fok.nl/topic/1228586

De dreumessen, dreumussen en dreumesen...

17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
30 april 2007: Caithlynn Maria, dochter van miss CMS
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 06-01-2023 08:23:55 ]
pi_64384092
Nogmaals dankjewel voor de antwoorden
pi_64384100
pi_64384798
mijn muppie staat boven aan
mama van 3 kids!
pi_64385322
Miss CMS, wil je met Caithlynn in het lijstje hierboven?
Alles oke hier, kerstdagen weer overleefd, Meike is schandalig verwend met aandacht en "toepies" (snoepies) dat wordt afkicken komende week.

Hallo Ardenlyn!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_64385863
volgens mij moeten ze allemaal afkicken

vanavond zijn mijn ouders en zusje met vriend nog geweest. ik zal je zeggen mij hele tafel staat vol met kleding en ondergoed voor de dames echt veel en met haar verjaardag krijgt ze nog meer van mijn ouders. achja alleen nog een zomer garderobe en we zijn tot volgend jaar klaar
mama van 3 kids!
  vrijdag 26 december 2008 @ 22:09:48 #7
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_64385956
Het naar beneden gaan met Jesper willen we ook echt wel vermijden, maar hij was toen zo overstuur dat het soms de enige manier is om hem te kalmeren. En inderdaad ging hij daarna vrij snel slapen. (maar het moet geen gewenning worden idd) Vannacht heeft hij heeerlijk geslapen en vanavond is hij ook zonder een kik gaan slapen.

Toevallig kwam ik vanmiddag een artikel tegen en dat ging over ' pavor nocturnus'. Anders gezegd: nachtangst. De omschrijving daarvan was voor ons 1 en al herkenning. Dat is echt waar Jesper af en toe last van heeft. Als ik hem op dat moment ook oppak of probeer te troosten wordt het aleen maar heftiger. De volgende keer als het gebeurd zal ik eens afwachten of hij er zelf uitkomt.
Maar als meneer gewoon wakker wordt om niks, proberen we wat 'strenger' te zijn.

JESPER staat niet op de lijst zie ik ineens
25 januari wordt hij twee
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_64386140
miffy lijkt me wel raar als je zoiets leest en het herkent.
mama van 3 kids!
  vrijdag 26 december 2008 @ 22:30:06 #9
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64386489
Ardenlyn, nog van harte met je Maarten!
Heppie foto's van de jarige job?

Miss CMS, ook welkom in dit topic
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 27 december 2008 @ 08:09:23 #10
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_64394217
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:17 schreef Popples het volgende:
miffy lijkt me wel raar als je zoiets leest en het herkent.
Nouja.. ik vond het wel fijn dat het een naam heeft. Ik had er nog nooit van gehoord, dus wist niet echt wat ik van die momenten moest maken.
Het is al erg vaak bij Jesper gebeurd dat hij begin vd nacht wakker wordt en helemaal van de wereld is. Hij heeft een soort driftbui, maar dan heel erg. En hij reageert niet op mijn stem. Als ik hem wil troosten of oppakken uit zijn bedje raakt hij nog meer in paniek en probeert hij te vluchten zeg maar... Het heeft wel eens een uur geduurd voordat hij eruit kwam.

Gelukkig is het nu eigenlijk al een tijdje niet meer gebeurd. Voor het laatst een keer bij mijn moeder. Toen hij daar sliep ivm Thijmen. Vannacht heeft hij weer heerlijk geslapen
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_64394221
Adriaantjeeeeeeeeeeeeeee Baby
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_64394365
miffy wat goed dat hij doorgeslapen heeft.

die driftbuien ken ik ook wel. dan moet ik haar ook uit laten razen niks heeft zin. dan is huilen, schreeuwen slaan. en dat reageren op onze stem doet ze dan idd ook niet. gelukkig is het hier niet zo heel vaak.

hoe is het met de andere dreumessen allemal verwend?

ow nog een leuk grapje ik was gistern bezig met de jongste(verschonen)
oudste was in de keuken bezig, kreeg haar maar niet gelokt naar mij toe.
op eens komt manlief naar beneden die ziet een aangegeten appel op de fruitschaal liggen.
die vraagt wie weet hier meer van. zegt de oudste lady(hond). dus ik zeg nee wie heeft dat gedaan? zegt madam: baby renske. haar gezicht erbij was zo leuk.
mama van 3 kids!
pi_64394427
Welkom hier, alle nieuwen

Wat naar voor Jesper dat hij dan zo onbereikbaar wordt, alsof hij vastzit in zijn eigen angst en wanhoop. Devin heeft dat ook weleens, je kan hem dan vrijwel niet troosten. Ik krijg er altijd een beetje de bibbers van...

We hebben gezellig Chanoeka & Kerst gevierd de afgelopen dagen. De enige die minder gezellig was is helaas Devin...
Donderdag tijdens een feestje bij mijn ouders wilde hij alleen maar hangen en vastgehouden worden. Bleek zijn koorts ineens weer terug en zat hij op 39.9! Zou ik persoonlijk ook niet gezellig van worden Daar even met een paracetamolletje in bed gelegd waarna hij na een uurtje weer wat lekkerder was.
Gisteren met de schoonfamilie ging al wat beter, hij heeft lekker kunnen patseren met zijn BROER! - shirt
We hadden zijn deken meegenomen, kon hij af en toe even bijtanken terwijl hij ermee knuffelde en erop lag.
Sinds donderdagavond geen koorts meer, maar hij hoest nu als een 80-jarige kettingroker en wil nog steeds weinig tot niks eten. De broeken vallen van zijn kont, geen gezicht! Als hij vandaag weer niet wil eten maar even naar de hap, ik vind het nu lang genoeg duren.

Vraagje: hoeveel keer per dag kun je "papa" roepen?
Ik denk dat zoonlief voor een nieuw wereldrecord gaat, het is bijna het enige dat uit zijn mond komt: papa? papa? papa? papa? papa! papa! papa? papa.... PAPA! papa? etcetc.
Of hij nou in de buurt is of niet!
.... met gevoel voor drama....
pi_64394795
arme devin gelukkig gaat het weer beter. niks aan dat ziek zijn.

papa roepen kunnen de meiden ook. gisteren stod de oudste en lag de jongste voor de deur papa inkoor aan het roepen. leuk hoor. en als je mama zegt tegen de jongste zegt ze niks en kijkt ze je aan van ja wat wil je nu? terwijl als het flesjes tijd of als ze iets wil dan kan ze wel mama roepen
mama van 3 kids!
pi_64399915
Gelukkig maar Kersjes, dat de koorts in ieder geval weg is, nu het hoesten nog.
Ik heb vanmorgen met Meike de bovenverdieping schoongemaakt, Meike had het weer erg druk met muren poetsen....
en verder is haar eigen stofzuigertje een erg goed idee van Sinterklaas geweest, nu kan ik tenminste stofzuigen zonder dat Meike hem steeds uitzet. Ze heeft nu haar eigen apparaat. Wel lastig dat ze het liefst precies op dezelfde plek als ik bezig wil, maar dat mag de pret niet drukken.
Vanavond gaan we kolonisten met MissCMS + vriend, en komt Caithlynn ook gezellig mee. Zal wel weer een gezellige boel worden met die 2 dames!
pi_64401707
Iedereen leuke feestdagen gehad?
Arme Devin aan de hoest.. Die hangt hier ook nog steeds van die griep 3 weken geleden.

Onze kerstdagen waren, eh, bijzonder..
Chris heeft mij en zijn papa getrakteerd op een portie buikgriep. Chris heeft dinsdag en woensdag weinig binnengehouden. Maar gelukkig maar 1 dag echt slecht gedronken. Alleen het eten wil nog niet zo goed. Eigenlijk al een maand niet.. Waarom, nou.. Sinds 5 december hebben we griep+oorontsteking, de buikgriep en 4 ! hoektanden te pakken..
Hij eet gelukkig nog wel kleine beetjes, dus hij heeft nog wel energie genoeg. Maar het mag van mij wel beter worden. Zijn maagje is ook nog "onstabiel". Dus bij elke hoest/dramabui komt er iets eten omhoog. Maar echt heel erg ziek is hij gelukkig niet meer nu.
pi_64402264
Meike, mama's kleine schoonmaakhulp!

Deepfreeze, wat ellendig, dit is qua gezondheid geen goede maand voor jullie geweest
Hopelijk meer gezondheid in 2009, voor iedereen hier trouwens

Zal ik hard uitgelachen worden als ik me bij de hap meld met: mijn dreumes wil niet eten?
Niet dat zoiets me ervan zal weerhouden langs te gaan, maar het is altijd zo'n gedoe.
Hij heeft geen koorts meer, wel veel snot, gehoest en een zere keel... en dus niks willen eten.
Geen brood, geen fruit, geen warm eten... zelfs koek en chocola (wanhopige mama ) worden vandaag geweigerd!
Omdat ik niet weet hoeveel bv er nog is, en hij het niet meer graag drinkt, geef ik hem nu al een paar dagen opvolgmelk (dreumesmelk). Hij heeft vandaag 1 1/2 fles op en ook wat diksap, maar eigenlijk heeft hij de hele week al heel, heel weinig gegeten.
Hij is nu voor de 2e keer vandaag lang aan het slapen, hij zal wel erg slapjes zijn. Als hij wakker is nog 1 keer proberen en anders bel ik de hap.
pi_64402395
hmm zolang hij nog drinkt en alert is zou ik me niet zo'n zorgen maken.
Kinderen kunnen heel lang leven van lucht zegt men.
pi_64403647
kinderen groeien van lucht en liefde
Haalt hij de 500cc vocht wel?
Maar als je het niet vertrouwd: Liever een keer teveel gebeld dan te weinig!
pi_64404153
Kersjes, Nathan is net een jaar en die moest van de arts in het ziekenhuis minimaal 600 ml per dag drinken. Volgens mij zou Devin toch wat meer moeten drinken op een dag dus als je er niet aan komt zou ik gewoon even de huisarts bellen. En zo lang ze drinken kan een beetje minder eten geen kwaad. Totaal geen eten lijkt me ook niet goed dus ook even bellen, zeker als het al een aantal dagen gaande is. Maar door het hoesten zou het heel goed kunnen dat hij opgezette klieren in zijn keel heeft en dan is misschien gepureerd fruit een idee. Of anders een beetje bouillon dat hij toch ook nog wat zouten binnen krijgt.
pi_64404492
Dank voor de tips Faja!

Ik heb de hap inmiddels gebeld. Heb een kwartier in de wacht gehangen, ze hebben het druuuuuk
In de tussentijd begon Devin zijn bakje Honey Loops leeg te eten, hoera!
We kijken het, na uitgebreid overleg nog even aan, ben in ieder geval gerust gesteld. Hij slaapt nu trouwens, alweer....
pi_64405178
Fijn dat Devin iets gegeten heeft!
pi_64408306
Die 500-600ml is het minimum voor iedereen boven de 6 maanden, ZONDER diaree...
net 1, of 1,5 maakt qua benodigde vochthoeveelheid niet zoveel uit.
meer dan een paar dagen onder de 500ml geeft kans op uitdroging.
pi_64409349
toch vraag ik mij af. mijn oudste drinkt soms echt maar 300cc op een dag.
ik krijg meer vocht gewoon niet binnen. kan dat nu wel of geen kwaad?
uit bekertjes haalt ze nooit zoveel maar uit de rietjesbeker mag ik blij zijn met 400cc.
mama van 3 kids!
pi_64411342
Linde heeft ook wel eens een dagje dat ze leeft op alleen drinken. Geen idee waarom ze dan niks wil eten, maar ach ze heeft genoeg reserves dus als het niet langer dan een dagje duurt, maak ik me geen zorgen. Drinken moet ze dan wel blijven doen, dat is belangrijk. Gelukkig begon Devin tijdens het telefoongesprek weer te eten (zal je altijd zien ) Ik zat eens met een druk kletsende en kruipende Linde bij de HAP omdat ze al 2 dagen zo ziek/sloom en lusteloos was Ja maar thuis was ze ECHT anders hoor dokter

Hier ook nog steeds een griepvirus in huis. Linde en ik zijn beter, maar nu heeft mijn vriend ineens weer hoge koorts. Schiet niet echt op zo
pi_64412226
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 20:09 schreef Popples het volgende:
toch vraag ik mij af. mijn oudste drinkt soms echt maar 300cc op een dag.
ik krijg meer vocht gewoon niet binnen. kan dat nu wel of geen kwaad?
uit bekertjes haalt ze nooit zoveel maar uit de rietjesbeker mag ik blij zijn met 400cc.
Tel je ook soep, yoghurt, pap, vla, fruit en dat soort dingen mee?
Hier wordt de 500ml puur vocht ook niet altijd gehaald, maar incl yoghurt enzo makkelijk.

Het is minimaal 500cc vocht ter voorkoming van uitdroging, aanbevolen minimaal 1000cc vocht voor kinderen minimaal 1500cc voor volwassenen, maar dat is incl vocht uit eten en drinken.
pi_64412264
Ow ja en zolang ze gewoon vrolijk is, goed plast en voldoende aangeboden krijgt en zelf aangeeft of ze nog meer wil, of niet meer. Dan komt het echt goed. Kinderen kunnen dat soort dingen prima zelf regelen en zullen echt zichzelf niet zomaar uitdrogen.
Alleen bij hele jonge kindjes en bij ziekte moet je daar meer bedacht op zijn.
pi_64422636
piglet dank je wel voor je uitleg.

die 300cc is alleen sap. soep wil ze niet(alleen bde soepballetjes ) yoghurt enzo dat had ik er niet inverwerkt maar ook dat eet ze heel slecht. ze eet sowieso heel slecht.
maar verder is ze nooit ziek, ze heft goede luiers is heeeeel vrolijk. dus eigenlijk gewoon geen reden om me zorgen te maken.
aanbieden doen we altijd al. mijn drinken is nooit veilig.

wij hebben gisteren het verjaardagscadeau(keuken) opgehaald. en ze is er nu al de hele tijd mee aan het spelen. maar we gaan er nog wat dingetjes aanmaken(rekje en haakjes,kraan) en oma aan het werk zetten voor theedoekjes en handdoekjes
mama van 3 kids!
  zondag 28 december 2008 @ 09:57:52 #29
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_64422809
hallo allemaal,

die griep ook.... iedereen heeft er volgens mij al bijna last van gehad...
bij ons in huis is het ook al mis gegaan...
mijn vriend is doodziek naar huis gegaan toen ik net werd opgenomen in het ziekenhuis om een curetage te krijgen..... heel vervelend..
caithlynn had daarvoor al een aantal keren overgegegen maar dat werd nog veel meer...
die spuugd nu ook al meer dan een week..
gisteren een spuugvrije dag, maar wel beetje hangerig en niet willen slapen....
tot nu toe moet ik afkloppen dat ik er nog niet heel veel last van heb gehad...

mij is in het ziekenhuis een keer verteld, wanneer een kind nog huilt met tranen is het nog goed, wel voor zorgen dat ze genoeg te drinken krijgen.. ze kunnen een aantal dagen zonder eten,
zon periode heeft caithlynn ook gehad...

kom er net achter dat Caithlynn eindelijk haar hoektanden er door krijgt...
en ze wil nu steeds op het potje zitten en zegt dan bah... en heeft 2 minuten ook wat in de luier dus ben beineuwd of ze dit vaker gaat doen...

oh ja, natuurlijk wil ik graag in de lijst, maar doen we dat zelf of word dat gedaan...
30april 2007, Caithlynn Maria, dochter van miss CMS
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_64433082
Is niet helemaal waar, als een kind nog tranen heeft wil niet gelijk zeggen dat het niet uitgedroogd is. Nathan was in april dit jaar ook doodziek en verloor heel veel vocht. Toch kon hij er nog wel wat tranen uit persen maar zijn mond was kurkdroog en je kan het zien aan het velletje. Als je dat tussen 2 vingers op trekt en het blijft omhoog staan is het ook mis. Plus minder dan 1 of 2 plasluiers per dag is ook niet goed. Het is meestal een optelsom van allerlei symptonen waaruit blijkt dat het kind uitdroogt.

Dus goed opletten dat het minimaal 600 ml per dag binnen krijgt (en dat is inderdaad incl vocht uit fruit, zuivel, groenten) en dat de mond niet droog is, het velletje mooi terug plooit en niet recht op blijft staan, zeker 2 plasluiers per dag (is echt minimaal) en dat het nog traantjes heeft. Maar bovenal, het is ook je moedergevoel. Als je denkt dat er iets niet klopt, gewoon aan de bel trekken. Je weet als geen ander hoe je kind zich gedraagt als hij of zij kiplekker is en hoe het zich gedraagt als het ziek is.
pi_64433585
Zo.
Wij zijn weer thuis !
Even heerlijk een week met z'n 4-en.
Ik heb het gevoel dat ik een midweek achtervolgd ben door oma,opa,tante,oom etc etc..en al hun goede bedoelde gesprekken/adviezen/tips/bemoeienissen. Het was erg gezellig, maar zo'n midweek is meer dan genoeg.

Als jullie 's ochtends je kind uit bed halen staat dan oma binnen 5 seconde naast je ?
Is dat een oma ding ?
pi_64434910
KP je moet maar zo denken, ze bedoelen het goed (ze vergeten alleen hoe irritant het soms kan zijn). De mijne moet ook altijd even kijken als de mijne op bed liggen of hij al slaapt of dat hij nog wakker is. Als hij dan bijna slaapt is hij gelijk wakker van de pottenkijkers.
pi_64435991
KP jij kunt ze dus gewoon nog zelf uit bed halen? Die optie is er hier niet eens als mijn (schoon)moeder er is Leuk toch als de oma's zo enthousiast zijn
pi_64436197
quote:
Op zondag 28 december 2008 09:57 schreef missCMS het volgende:

oh ja, natuurlijk wil ik graag in de lijst, maar doen we dat zelf of word dat gedaan...
30april 2007, Caithlynn Maria, dochter van miss CMS
Welkom , ik heb Caithlynn (je moet het zeker voortdurend spellen?) erbij gezet hoor.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64437006
mijn moeder gaat geregeld luisteren bij de deur die op een kier staat. hier bij mij thuis niet maar bij hun thuis wel.
andere heb ik geen contact meer mee.

het zal wel een oma ding zijn denk ik.
mama van 3 kids!
pi_64437519
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:43 schreef Stiemie het volgende:
KP jij kunt ze dus gewoon nog zelf uit bed halen? Die optie is er hier niet eens als mijn (schoon)moeder er is Leuk toch als de oma's zo enthousiast zijn
hhaha, dat nog net....maar met ze ontbijten niet, want ik krijg 100 x te horen dat ze zich wel gaat redden en dat ik maar lekker moet gaan slapen...

En de HELE dag...."ze zijn zoooo moe, lekker slapen strakjes", of (P of F moppert 1 sec) 'Ach, lieffie wat is er ???, ben je zooo moe ??"

Klaagmodus uit.
pi_64437544
sorry...

of " ze zit vast te poepen", ze zit zo stilletjes "
pi_64438609
Hahaha heeel herkenbaar
pi_64438918
kp heerlijk toch ik zou er knetter van worden denk ik als het elke keer en elke dag zo was.

ik zou best willen dat er hier zo een oma rond liep die een beetje betrokken was.
mijn moeder kent mijn kids van binnen en buiten maar de andere oma echt niet.
hier kreeg mijn kind te horen dat ze te dik is, vraagt ze erna of mijn kind een lange vinger mag .
mama van 3 kids!
  zondag 28 december 2008 @ 21:41:02 #40
239293 missCMS
pi_64443997
quote:
Welkom , ik heb Caithlynn (je moet het zeker voortdurend spellen?) erbij gezet hoor.
9 van de 10 x wordt het fout geschreven... of moet ik het dus weer spellen
pi_64444974
Wij zijn weer terug van een weekje Frankrijk met opa en oma.
Mirte heeft heel druk geoefend met lopen langs de tafel en overstappen naar de bank. Ze heeft zich voorbeeldig gedragen onderweg en ze is gewoon een heerlijk ding .

We hadden voor de vakantie een kuurtje AB gehad van de huisarts omdat ze zo hoestte, het kuurtje is op (drama zeg, zo makkelijk als het met haar eerste kuur van de zomer ging, zo lastig was het nu om het erin te krijgen...) en het hoesten lijkt minder te worden.
Fake it till you make it...
  maandag 29 december 2008 @ 09:41:30 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64456647
*alvast om een hoekje kijkt...

Wat gaven/geven jullie je mini-dreumusjes als pap?
Sasha krijgt nu groeipap (of hoe het dan ook heet) voor kindjes van 8mnd en ouder, maar er is dan ook weer van die pap voor 12 maanden en ouder. Alleen zie ik daarvan alleen maar de 'appel-knisper' versie en dat hoeft voor mij niet zo nodig eigenlijk.
Kan ik hem al gewone Brinta geven? Of is er nog ergens een echte baby/dreumes versie van Bambix ofzo?
Of kan ik gewoon bij dat 8maanden spul blijven?
pi_64456871
wat jij wilt...
gewoon brinta kan prima voor kindjes boven het jaar, heeft als voordeel dat het niet gezoet is. Wat al die baby en peuter pap dingen wel zijn. Maar 8 maanden pap kan ook prima, daar zitten waarschijnlijk wat meer vitamines aan toegevoegd.
pi_64456875
Ik geef Brinta, gewoon naturel.
Te koop bij AH of de ETOS....
Staat op het pak 12 maanden.
pi_64456893
BE
Chris krijgt bambix als ontbijt. Dat is 8 granen peuterontbijt, rode accenten op de verpakking. Volgens mij de meest standaard bambix voor 12+maanden. Chris wil die heerlijk luxe appelknisper niet eens
Ik zit wel te twijfelen om binnenkort over te stappen op brinta. Dat mag ook wel vanaf 1 jaar. Maar er zit zout in, dus daar zijn we niet gelijk mee begonnen op 12 maanden.
pi_64457580
BE wat gaat het snel.

wij geven gewoon boterham aan de dreumes. de jongste gaat binnenkort ook gewoon over op de boterham.
mama van 3 kids!
  maandag 29 december 2008 @ 10:51:08 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64458075
Oh ja, die vitaminen. Ik moet nog steeds Vit. D halen omdat dat nu niet meer in de melk zit.
Ik weet dat het geen halszaak is en Sasha komt bijna elke dag wel een uur buiten, maar toch.

Bedankt voor jullie tips.
Popples, boterham kan idd ook, maar zo'n papfles 's morgens op bed is zo gezellig nog.
pi_64458395
BE ik snap dat het idd gezellig is maar mijn oudste blijft echt niet liggen die wil naar beneden ja?
geniet er maar lekker van nu het nog kan.
mama van 3 kids!
pi_64459499
wij hebben nog heel lang bambix gegeven, vond ie zo lekker. nu eet hij wel eens brinta. maar daar moet dan wel suiker in. anna houdt helemaal niet van pap.
  maandag 29 december 2008 @ 11:46:11 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64459558
Oh, ik wist niet dat die bambix met suiker was.
wij geven nu bambix 15 mnd, de naturel versie.

als dit pak op is, dus over naar brinta. staat genoteerd
PR en ik eten ook cruesli en kellogg's resp., dus dan is papje voor eli ook lekker makelijk. als hij zelf niet wil eten, schep je het zo naar binnen

En ff cross-post vanuit het fototopic.

We waren bij vrienden die hun eerste kindje binnenkort verwachten en dus hun bedje nog hoog hebben staan, en Eli deed even zijn middagdutje daar. Ik denk, toch ff kijken hoe het gaat...

(We hebben hem na het maken van de foto meteen weer plat gelegd in bed.)

Gelukkig kan hij ook leuk kijken als hij wakker is
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64460019
Wat hangt Eli daar lekker
Ik had al een poosje geen foto's meer van Eli gezien, maar hij begint ook echt een jongenskoppie te krijgen..
  maandag 29 december 2008 @ 13:14:25 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64462134
Wat staat dat kortere haar hem leuk zeg! En dat hangen over dat bedje!

Ik ga denk ik maar over op de half om half groeipap en brinta en dan door naar de brinta om hem wat langzamer van het zoete af te wennen dan. Hij hapt wel eens van mijn brinta, maar idd kan ik aan zijn gezichtje zien dat dat toch minder lekker is dan zijn pap.
  maandag 29 december 2008 @ 13:18:55 #53
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64462267
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:09 schreef Miffy1984 het volgende:
Het naar beneden gaan met Jesper willen we ook echt wel vermijden, maar hij was toen zo overstuur dat het soms de enige manier is om hem te kalmeren. En inderdaad ging hij daarna vrij snel slapen. (maar het moet geen gewenning worden idd) Vannacht heeft hij heeerlijk geslapen en vanavond is hij ook zonder een kik gaan slapen.

Toevallig kwam ik vanmiddag een artikel tegen en dat ging over ' pavor nocturnus'. Anders gezegd: nachtangst. De omschrijving daarvan was voor ons 1 en al herkenning. Dat is echt waar Jesper af en toe last van heeft. Als ik hem op dat moment ook oppak of probeer te troosten wordt het aleen maar heftiger. De volgende keer als het gebeurd zal ik eens afwachten of hij er zelf uitkomt.
Maar als meneer gewoon wakker wordt om niks, proberen we wat 'strenger' te zijn.

JESPER staat niet op de lijst zie ik ineens
25 januari wordt hij twee
Oei Miffy, dat is heel heftig, ik heb daar tot een paar jaar geleden erge last van gehad en nu nog wel eens in tijden van stress. Ik heb het pas gekregen toen ik een jaar of 12, 13 was en mijn moeder was destijds bang dat ik aan de hallicunogenen zat , omdat het bij mij gepaard ging met extreem slaapwandelen en praten en gillen tegen de dingen die ik "zag" in mijn droom. Ik zag dus ook echt dingen als hele grote insecten en andere nare dingen. Heel beangstigend.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 29 december 2008 @ 13:23:48 #54
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64462419
K_P, klinkt bekend hoor. Als ik met mijn moeder aan de telefoon zit en Anna zit te mekkeren, zegt ze gelijk: wat is er met Anna, waarom huilt ze? Dan zeg ik: ze huilt niet, ze zit te zeuren. Ma: Ja, ja, nou ik vind het zielig

Anna eet 's ochtends ook pap, Bambix peuterontbijt 12+. Maar ik ga bij het volgende pak ook over op Brinta. Wel zo makkelijk.

Eli!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_64463171
BE, er is ook 12 maanden bambix zonder smaakje. Alleen die verkopen ze hier in elk geval niet overal. Die appel-knisper was hier geen succes, ze haalde er haar neus voor op (had hem gekregen). Ik heb laatst een pak peutermuesli (15mnd) meegenomen dat gaan we morgen maar eens proberen. Kijken of ze dat wel uit een bordje wil... want de bambix drinkt ze uit de fles nog steeds.

Eli, engerd... . Wat een heerlijk koppie heb je trouwens.
pi_64465237
Hier geen pap. Fles melk en een broodje als ontbijt!

Leuk om Eli eens weer te zien! Maar wat een enge capriolen haalt hij uit zeg!

En oma's....leuk om te zien hoe verkikkerd ze zijn op dat kleine spul.
Schril contrast met mijn buurvrouw die 3 maanden geleden oma is geworden, en het kind niet mag vasthouden. Ook niet als ze vraagt.... Zielig hoor, ze heeft in 3 maand tijd 1 keer de fles gegeven, en dat was uit noodzaak! Sneu om te zien, ze was zo dolblij dat ze oma was geworden, en nu kan ze er wel om janken.

Vandaag wezen zwemmen, Meike was ooit een angsthaas in het water, maar nu...ze springt en laat zich voorover vallen in het water, geweldig om te zien!
pi_64467269
Karin, wat heerlijk dat Meike zo vrij is in het water!
pi_64468967
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:46 schreef DaviniaHR het volgende:
En ff cross-post vanuit het fototopic.

We waren bij vrienden die hun eerste kindje binnenkort verwachten en dus hun bedje nog hoog hebben staan, en Eli deed even zijn middagdutje daar. Ik denk, toch ff kijken hoe het gaat...
[ afbeelding ]
hij is nu al een hang-jongere
pi_64470472
Zo net hier een volledig over de rooie gaande dreumes. We gingen even een boodschapje doen, Pepijn bij mij op mijn rug in de draagdoek. Was er ineens een giganstische knal van vuurwerk. Pepijn schrok blijkbaar echt enorm.
Van mijn rug af gehaald, maar dat maakte niet uit ik kreeg hem echt niet gekalmeerd. Gillen, krijsen, schoppen, slaan, blinde paniek tot bijna hyperventileren aan toe. Dus maar snel op mijn buik geknoopt, maar ook stevig vasthoudend tegen mij aan kalmeerde hij niet. Pas toen we thuis waren kalmeerde hij en zit nu heel rustig sesamstraat te kijken.
Bah wat was dat ellendig, ik werd er gewoon misselijk van
pi_64473158
Piglet, wat naar, dat hij zo blijft hangen in die angst. Kan me voorstellen dat je daar niet lekker van bent! Zeker met oud&nieuw nog voor de boeg.

Karin, fijn dat Meike een lekkere waterrat wordt.

Hier weer een dagje KDV achter de rug. Het is nog wennen, maar we gaan vooruit. Hij was wel wat verlegen en voorzichtig, maar wel zichzelf. En vanavond lekker zelf erwtensoep gelepeld!
Hij is weer helemaal beter, en heerlijk vrolijk
  maandag 29 december 2008 @ 20:18:45 #61
239293 missCMS
pi_64475844
@ piglet, hopen dat pepijn het volhoud met oud en nieuw en dat hij doorslaapt....

karin, fijn dat meike zich nu lekker voelt in het water.....wordt binnenkort maar ff zwemmen dan hahaha

leuke foto van eli... maar hij hangt daar wel eng uit het bedje....hoe kun je zo slapen hahaha
caithlynn is voor een tijd terug al uit bed gevallen en weet nu precies hoe ze uit bed kan komen.( klimmen)...

caithlynn had eerder pap met een appelsmaak heerlijk vond ze het
alleen vertikt ze het nu om melk te drinken... krijg het er met geen mogelijkheid in...
  maandag 29 december 2008 @ 20:22:07 #62
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64475975
Aw, wat zielig voor pepijn ..

Dean heeft volgens mij een ontstoken piemie...is rood en opgezet, morgen maar ff de HAP bellen.
pi_64476065
Ach Pepijn......X
En Dean, wat een pech,zeg.
pi_64476836
Nou vanaf hier binnen is het geknal geen enkel punt, en het knalt hier echt regelmatig.
Ach met oud en nieuw zijn we gelukkig niet hier, maar bij mijn schoonvader, daar is het vuurwerk vast minder dan hier!

Jeetje Dean, das vervelend! Idd morgen maar ff langs de huisarts vivi.

Pepijn verbaasde me vandaag echt enorm. Hij heeft 2 nopjes puzzels, 1tje met 9 figuurtjes en een hele grote met 27 figuurtjes. HIj vind ze erg leuk want beide zijn met boerderij dieren.
Tot vandaag moesten we altijd aanwijzen waar de figuurtjes moesten en sinds een week ofzo lukt het dan om ze erin te draaien. Maar het onderste boven gooien van de puzzels bleef favoriet.
Vanochtend maakt hij ineens die van 9 stukjes helemaal zelf. En vanavond ook die van 27
Alleen nog wat hulp nodig met concentreren en stimuleren, maar verder helemaal zelf.
pi_64476918
Cool....samen met Pien aan de puzzels, dan maar ? Die vindt dat ook leuk !
Floor loopt ALTIJD met het laatste stukje weg, zo irritant...
pi_64476956
Eli Pepijn ventje toch! Dean ik zag je foto's in het fototopic wat een mooi ventje ben je toch! En beterschap!

Hier gaat alles goed We hebben een ontzettende leuke kerst gehad, dit jaar waren we eens niet ziek Jet gaat enorm en kletst waanzinnig!
Doe je nou? Niet doen? Mammie mammie waar ben je nou? Meezingen met ohhhhh denneeeeboom
ze kan al behoorlijk kletsen dus, maar dat heeft ze niet van een vreemde
En ze is officieel over naar de peutergroep op het kdv en ze vind het geweldig! Ze ook niet eenkennig meer en ze eet ook best wel weer goed

Ik hoop echt in 2009 vaker te kunnen Fok!ken, maar onze computer staat boven in de woonkamer en ik zit altijd in de keuken beneden en heb dan gewoon geen zin om heen weer te lopen

Iedereen die nieuw is welkom
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_64477248
boven in de woonkamer...ik voorzie een heel leuk speels huis ?
pi_64477724
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:54 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
boven in de woonkamer...ik voorzie een heel leuk speels huis ?

Enne de volgende mini meet zou bij ons zijn dusse ....
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_64478119
aha ! Ik dacht al...wanneer krijgen de flensjes een 2e kans om Linde te meeten.

(de vorige x werden/waren ze ziek re en redelijk uit hun humeur, waardoor KP vroeg wegging en de 2e beeb aankondiging van Memmel gemist had)
pi_64478739
Oeh ja een 2e mini-meet

Eli Wat hang je daar lekker te slapen Maar goed dat je ging kijken Davinia. Wat is zijn nieuwe kapsel leuk zeg! Hij is echt heel erg verandert. Echt geen baby meer, maar een mini-jongetje. Maar goed dat ik 'm nu nog even gezien heb, dan herken ik 'm woensdag tenminste

Toen ik die verhalen over pap las, bedacht ik me ineens dat Linde al zeker 2 maanden geen pap meer gegeten heeft Eigenlijk eet ze altijd een boterham. Als pap gaven we altijd biobim van de natuurwinkel. Dat at ze eigenlijk wel altijd goed. Maar sinds alles hier "zelf doen" is, is een boterham toch wel makkelijker dan dat gekledder met pap.

Gelukkig dat Pepijn normaal niet bang is van vuurwerk. Andersx werd het de komende dagen toch wel erg lastig voor 'm.

En Jet gaat ook lekker Misschien moet je eens op zoek naar een laptop Beaker zodat je ons vanuit de keuken verslag kan doen

Hier gaat alles verder prima. We zijn allebei 2 weken vrij en genieten heerlijk van ons meisje

Arme Dean zeg! Klinkt als erg pijnlijk. Hopelijk is ie snel weer beter!
  maandag 29 december 2008 @ 21:45:17 #71
239293 missCMS
pi_64479255
caithlynn ging vanavond naar bed en zei......

mama, papa!! bam bam... woh!!!!!!

@ vivi, wat sneu voor Dean , auw auw
pi_64480558
bam bam woh!!! ? Wat wil ze dan zeggen MissCMS?

Weet iemand trouwens vanaf welke leeftijd kindjes in een 'groot bed' gaan slapen? Ik heb leuke stofjes gekocht om hoeslakentjes van te maken, maar als Linde niet lang meer in dit bedje blijft, bewaar ik ze liever om iets anders van te maken.
pi_64481860
stiemie meestal als het kidn 2 is. maar ik merk dat de oudste er nog niet aan toe is dus die blijft nog lekker in haar ledikantje. ze slaapt ook op de raarste manieren dus dan zal ze wel 10 keer uit bed donderen.

eli wat een heerlijk koppie heeft hij davinia

arme Dean. succes morgen vivi

beaker klinkt lekker groot jullie huis.

piglet wat rot zeg. arm ventje.

nou ik ben er vandoor. morgen visite en dan komen we morgen echt afscheid nemen hier.
mama van 3 kids!
  maandag 29 december 2008 @ 23:10:37 #74
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64483008
Wij geven Dean voor zijn verjaardag een peuterbedje idd!
pi_64483162
Popples een hele fijne dag morgen!

Hmm dan zou ze er nog zo'n zes maanden gebruik van kunnen maken... Eens kijken of ik dat wel de moeite waard vind. Nou ja het was een goedkoop stofje dus als ik nog tijd heb misschien toch maar doen.
pi_64483819
Vanavond zat ik met lief aan tafel en de kleine in de kinderstoel. Kijk ik half naar hem hangt ie met 1 been op dat blad ervoor zeg maar. Hj kon zich er gewoon uitwurmen!! Tis dat we erbij zaten, maar ik heb ook wel eens als ik hem niet alleen wil laten in de huiskamer (al kruipend) dat ik hem in zn stoel voor de tv zet. Bijvoorbeeld als ik ga douchen. Nou ''mooi'' dat ik er nu zo achterkom dat hij dit kan. Dat ding is dus ook geen optie meer
Nee er zitten geen riempjes in oid dus of een nieuwe kopen of helemaal niets hebben...
pi_64484003
TD, je kunt hem ook gewoon leren op een gewone stoel te zitten, of blad van de kinderstoel afhalen.
Pepijn zit vanaf een maand of 10/11 zonder verkleiner en beugel op een triptrapstoel, omdat hij toen door had hoe er zelf in en uit kon klimmen. En ik dat met beugel gevaarlijker vond als zonder.
Heeft een week of 2 gekost, maar nu blijft hij er gewoon netjes op zitten tijdens het eten.

Maar een "vastzetoptie" werkt nu niet meer nee
Prenatal verkoopt losse tuigjes.
pi_64484362
Maar zonder blad lazert hij er toch nog sneller uit?
Misschien snap ik je niet helemaal hoor.

En een gewone stoel is allerminst een optie. Ik zal eens kijken naar die losse tuigjes.
Is dat trouwens niet voor kinderen als je met ze gaat lopen? (ja ik had er vroeger een)
pi_64484503
nou Pepijn lazert niet van de stoel af hoor, ik ben eerder bang dat hij valt tijdens het in en uit de stoel klimmen.
Zonder blad/beugel hoeft hij daar niet overheen te klimmen, wat hier dus minder valrisico oplevert. Want klimmen doet hij toch wel. Bewust leren zitten zonder begrenzing zorgt mijn inziens dus juist voor minder kans op vallen.
pi_64484765
Ja maar dan nog zou de kinderstoel even onveilig zijn. Kijk, je kan een kind dat wel leren als je erbij zit, maar er zijn zat situaties dat je even op moet staan en weg moet lopen. En zoals ik net beschreef, als ik wil gaan douchen of iets anders waardoor ik even de kamer uit ben. Soms laat ik hem wel alleen met Wes maar dat is eigenlijk net zo onveilig gezien de dingen waar hij aan kan zitten.

En een gewone stoel, tja, daar is hij zeker nog niet aan toe. Hij is nog erg weinig zelfstandig met dingen en zou gerust als hij zit eraf duiken. Ik wil hem niet tig keer van de grond moeten rapen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')