abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64460019
Wat hangt Eli daar lekker
Ik had al een poosje geen foto's meer van Eli gezien, maar hij begint ook echt een jongenskoppie te krijgen..
  maandag 29 december 2008 @ 13:14:25 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64462134
Wat staat dat kortere haar hem leuk zeg! En dat hangen over dat bedje!

Ik ga denk ik maar over op de half om half groeipap en brinta en dan door naar de brinta om hem wat langzamer van het zoete af te wennen dan. Hij hapt wel eens van mijn brinta, maar idd kan ik aan zijn gezichtje zien dat dat toch minder lekker is dan zijn pap.
  maandag 29 december 2008 @ 13:18:55 #53
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64462267
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:09 schreef Miffy1984 het volgende:
Het naar beneden gaan met Jesper willen we ook echt wel vermijden, maar hij was toen zo overstuur dat het soms de enige manier is om hem te kalmeren. En inderdaad ging hij daarna vrij snel slapen. (maar het moet geen gewenning worden idd) Vannacht heeft hij heeerlijk geslapen en vanavond is hij ook zonder een kik gaan slapen.

Toevallig kwam ik vanmiddag een artikel tegen en dat ging over ' pavor nocturnus'. Anders gezegd: nachtangst. De omschrijving daarvan was voor ons 1 en al herkenning. Dat is echt waar Jesper af en toe last van heeft. Als ik hem op dat moment ook oppak of probeer te troosten wordt het aleen maar heftiger. De volgende keer als het gebeurd zal ik eens afwachten of hij er zelf uitkomt.
Maar als meneer gewoon wakker wordt om niks, proberen we wat 'strenger' te zijn.

JESPER staat niet op de lijst zie ik ineens
25 januari wordt hij twee
Oei Miffy, dat is heel heftig, ik heb daar tot een paar jaar geleden erge last van gehad en nu nog wel eens in tijden van stress. Ik heb het pas gekregen toen ik een jaar of 12, 13 was en mijn moeder was destijds bang dat ik aan de hallicunogenen zat , omdat het bij mij gepaard ging met extreem slaapwandelen en praten en gillen tegen de dingen die ik "zag" in mijn droom. Ik zag dus ook echt dingen als hele grote insecten en andere nare dingen. Heel beangstigend.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 29 december 2008 @ 13:23:48 #54
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64462419
K_P, klinkt bekend hoor. Als ik met mijn moeder aan de telefoon zit en Anna zit te mekkeren, zegt ze gelijk: wat is er met Anna, waarom huilt ze? Dan zeg ik: ze huilt niet, ze zit te zeuren. Ma: Ja, ja, nou ik vind het zielig

Anna eet 's ochtends ook pap, Bambix peuterontbijt 12+. Maar ik ga bij het volgende pak ook over op Brinta. Wel zo makkelijk.

Eli!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_64463171
BE, er is ook 12 maanden bambix zonder smaakje. Alleen die verkopen ze hier in elk geval niet overal. Die appel-knisper was hier geen succes, ze haalde er haar neus voor op (had hem gekregen). Ik heb laatst een pak peutermuesli (15mnd) meegenomen dat gaan we morgen maar eens proberen. Kijken of ze dat wel uit een bordje wil... want de bambix drinkt ze uit de fles nog steeds.

Eli, engerd... . Wat een heerlijk koppie heb je trouwens.
Fake it till you make it...
pi_64465237
Hier geen pap. Fles melk en een broodje als ontbijt!

Leuk om Eli eens weer te zien! Maar wat een enge capriolen haalt hij uit zeg!

En oma's....leuk om te zien hoe verkikkerd ze zijn op dat kleine spul.
Schril contrast met mijn buurvrouw die 3 maanden geleden oma is geworden, en het kind niet mag vasthouden. Ook niet als ze vraagt.... Zielig hoor, ze heeft in 3 maand tijd 1 keer de fles gegeven, en dat was uit noodzaak! Sneu om te zien, ze was zo dolblij dat ze oma was geworden, en nu kan ze er wel om janken.

Vandaag wezen zwemmen, Meike was ooit een angsthaas in het water, maar nu...ze springt en laat zich voorover vallen in het water, geweldig om te zien!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_64467269
Karin, wat heerlijk dat Meike zo vrij is in het water!
pi_64468967
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:46 schreef DaviniaHR het volgende:
En ff cross-post vanuit het fototopic.

We waren bij vrienden die hun eerste kindje binnenkort verwachten en dus hun bedje nog hoog hebben staan, en Eli deed even zijn middagdutje daar. Ik denk, toch ff kijken hoe het gaat...
[ afbeelding ]
hij is nu al een hang-jongere
pi_64470472
Zo net hier een volledig over de rooie gaande dreumes. We gingen even een boodschapje doen, Pepijn bij mij op mijn rug in de draagdoek. Was er ineens een giganstische knal van vuurwerk. Pepijn schrok blijkbaar echt enorm.
Van mijn rug af gehaald, maar dat maakte niet uit ik kreeg hem echt niet gekalmeerd. Gillen, krijsen, schoppen, slaan, blinde paniek tot bijna hyperventileren aan toe. Dus maar snel op mijn buik geknoopt, maar ook stevig vasthoudend tegen mij aan kalmeerde hij niet. Pas toen we thuis waren kalmeerde hij en zit nu heel rustig sesamstraat te kijken.
Bah wat was dat ellendig, ik werd er gewoon misselijk van
pi_64473158
Piglet, wat naar, dat hij zo blijft hangen in die angst. Kan me voorstellen dat je daar niet lekker van bent! Zeker met oud&nieuw nog voor de boeg.

Karin, fijn dat Meike een lekkere waterrat wordt.

Hier weer een dagje KDV achter de rug. Het is nog wennen, maar we gaan vooruit. Hij was wel wat verlegen en voorzichtig, maar wel zichzelf. En vanavond lekker zelf erwtensoep gelepeld!
Hij is weer helemaal beter, en heerlijk vrolijk
  maandag 29 december 2008 @ 20:18:45 #61
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_64475844
@ piglet, hopen dat pepijn het volhoud met oud en nieuw en dat hij doorslaapt....

karin, fijn dat meike zich nu lekker voelt in het water.....wordt binnenkort maar ff zwemmen dan hahaha

leuke foto van eli... maar hij hangt daar wel eng uit het bedje....hoe kun je zo slapen hahaha
caithlynn is voor een tijd terug al uit bed gevallen en weet nu precies hoe ze uit bed kan komen.( klimmen)...

caithlynn had eerder pap met een appelsmaak heerlijk vond ze het
alleen vertikt ze het nu om melk te drinken... krijg het er met geen mogelijkheid in...
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
  maandag 29 december 2008 @ 20:22:07 #62
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64475975
Aw, wat zielig voor pepijn ..

Dean heeft volgens mij een ontstoken piemie...is rood en opgezet, morgen maar ff de HAP bellen.
pi_64476065
Ach Pepijn......X
En Dean, wat een pech,zeg.
pi_64476836
Nou vanaf hier binnen is het geknal geen enkel punt, en het knalt hier echt regelmatig.
Ach met oud en nieuw zijn we gelukkig niet hier, maar bij mijn schoonvader, daar is het vuurwerk vast minder dan hier!

Jeetje Dean, das vervelend! Idd morgen maar ff langs de huisarts vivi.

Pepijn verbaasde me vandaag echt enorm. Hij heeft 2 nopjes puzzels, 1tje met 9 figuurtjes en een hele grote met 27 figuurtjes. HIj vind ze erg leuk want beide zijn met boerderij dieren.
Tot vandaag moesten we altijd aanwijzen waar de figuurtjes moesten en sinds een week ofzo lukt het dan om ze erin te draaien. Maar het onderste boven gooien van de puzzels bleef favoriet.
Vanochtend maakt hij ineens die van 9 stukjes helemaal zelf. En vanavond ook die van 27
Alleen nog wat hulp nodig met concentreren en stimuleren, maar verder helemaal zelf.
pi_64476918
Cool....samen met Pien aan de puzzels, dan maar ? Die vindt dat ook leuk !
Floor loopt ALTIJD met het laatste stukje weg, zo irritant...
pi_64476956
Eli Pepijn ventje toch! Dean ik zag je foto's in het fototopic wat een mooi ventje ben je toch! En beterschap!

Hier gaat alles goed We hebben een ontzettende leuke kerst gehad, dit jaar waren we eens niet ziek Jet gaat enorm en kletst waanzinnig!
Doe je nou? Niet doen? Mammie mammie waar ben je nou? Meezingen met ohhhhh denneeeeboom
ze kan al behoorlijk kletsen dus, maar dat heeft ze niet van een vreemde
En ze is officieel over naar de peutergroep op het kdv en ze vind het geweldig! Ze ook niet eenkennig meer en ze eet ook best wel weer goed

Ik hoop echt in 2009 vaker te kunnen Fok!ken, maar onze computer staat boven in de woonkamer en ik zit altijd in de keuken beneden en heb dan gewoon geen zin om heen weer te lopen

Iedereen die nieuw is welkom
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_64477248
boven in de woonkamer...ik voorzie een heel leuk speels huis ?
pi_64477724
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:54 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
boven in de woonkamer...ik voorzie een heel leuk speels huis ?

Enne de volgende mini meet zou bij ons zijn dusse ....
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_64478119
aha ! Ik dacht al...wanneer krijgen de flensjes een 2e kans om Linde te meeten.

(de vorige x werden/waren ze ziek re en redelijk uit hun humeur, waardoor KP vroeg wegging en de 2e beeb aankondiging van Memmel gemist had)
pi_64478739
Oeh ja een 2e mini-meet

Eli Wat hang je daar lekker te slapen Maar goed dat je ging kijken Davinia. Wat is zijn nieuwe kapsel leuk zeg! Hij is echt heel erg verandert. Echt geen baby meer, maar een mini-jongetje. Maar goed dat ik 'm nu nog even gezien heb, dan herken ik 'm woensdag tenminste

Toen ik die verhalen over pap las, bedacht ik me ineens dat Linde al zeker 2 maanden geen pap meer gegeten heeft Eigenlijk eet ze altijd een boterham. Als pap gaven we altijd biobim van de natuurwinkel. Dat at ze eigenlijk wel altijd goed. Maar sinds alles hier "zelf doen" is, is een boterham toch wel makkelijker dan dat gekledder met pap.

Gelukkig dat Pepijn normaal niet bang is van vuurwerk. Andersx werd het de komende dagen toch wel erg lastig voor 'm.

En Jet gaat ook lekker Misschien moet je eens op zoek naar een laptop Beaker zodat je ons vanuit de keuken verslag kan doen

Hier gaat alles verder prima. We zijn allebei 2 weken vrij en genieten heerlijk van ons meisje

Arme Dean zeg! Klinkt als erg pijnlijk. Hopelijk is ie snel weer beter!
  maandag 29 december 2008 @ 21:45:17 #71
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_64479255
caithlynn ging vanavond naar bed en zei......

mama, papa!! bam bam... woh!!!!!!

@ vivi, wat sneu voor Dean , auw auw
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_64480558
bam bam woh!!! ? Wat wil ze dan zeggen MissCMS?

Weet iemand trouwens vanaf welke leeftijd kindjes in een 'groot bed' gaan slapen? Ik heb leuke stofjes gekocht om hoeslakentjes van te maken, maar als Linde niet lang meer in dit bedje blijft, bewaar ik ze liever om iets anders van te maken.
pi_64481860
stiemie meestal als het kidn 2 is. maar ik merk dat de oudste er nog niet aan toe is dus die blijft nog lekker in haar ledikantje. ze slaapt ook op de raarste manieren dus dan zal ze wel 10 keer uit bed donderen.

eli wat een heerlijk koppie heeft hij davinia

arme Dean. succes morgen vivi

beaker klinkt lekker groot jullie huis.

piglet wat rot zeg. arm ventje.

nou ik ben er vandoor. morgen visite en dan komen we morgen echt afscheid nemen hier.
mama van 3 kids!
  maandag 29 december 2008 @ 23:10:37 #74
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64483008
Wij geven Dean voor zijn verjaardag een peuterbedje idd!
pi_64483162
Popples een hele fijne dag morgen!

Hmm dan zou ze er nog zo'n zes maanden gebruik van kunnen maken... Eens kijken of ik dat wel de moeite waard vind. Nou ja het was een goedkoop stofje dus als ik nog tijd heb misschien toch maar doen.
pi_64483819
Vanavond zat ik met lief aan tafel en de kleine in de kinderstoel. Kijk ik half naar hem hangt ie met 1 been op dat blad ervoor zeg maar. Hj kon zich er gewoon uitwurmen!! Tis dat we erbij zaten, maar ik heb ook wel eens als ik hem niet alleen wil laten in de huiskamer (al kruipend) dat ik hem in zn stoel voor de tv zet. Bijvoorbeeld als ik ga douchen. Nou ''mooi'' dat ik er nu zo achterkom dat hij dit kan. Dat ding is dus ook geen optie meer
Nee er zitten geen riempjes in oid dus of een nieuwe kopen of helemaal niets hebben...
pi_64484003
TD, je kunt hem ook gewoon leren op een gewone stoel te zitten, of blad van de kinderstoel afhalen.
Pepijn zit vanaf een maand of 10/11 zonder verkleiner en beugel op een triptrapstoel, omdat hij toen door had hoe er zelf in en uit kon klimmen. En ik dat met beugel gevaarlijker vond als zonder.
Heeft een week of 2 gekost, maar nu blijft hij er gewoon netjes op zitten tijdens het eten.

Maar een "vastzetoptie" werkt nu niet meer nee
Prenatal verkoopt losse tuigjes.
pi_64484362
Maar zonder blad lazert hij er toch nog sneller uit?
Misschien snap ik je niet helemaal hoor.

En een gewone stoel is allerminst een optie. Ik zal eens kijken naar die losse tuigjes.
Is dat trouwens niet voor kinderen als je met ze gaat lopen? (ja ik had er vroeger een)
pi_64484503
nou Pepijn lazert niet van de stoel af hoor, ik ben eerder bang dat hij valt tijdens het in en uit de stoel klimmen.
Zonder blad/beugel hoeft hij daar niet overheen te klimmen, wat hier dus minder valrisico oplevert. Want klimmen doet hij toch wel. Bewust leren zitten zonder begrenzing zorgt mijn inziens dus juist voor minder kans op vallen.
pi_64484765
Ja maar dan nog zou de kinderstoel even onveilig zijn. Kijk, je kan een kind dat wel leren als je erbij zit, maar er zijn zat situaties dat je even op moet staan en weg moet lopen. En zoals ik net beschreef, als ik wil gaan douchen of iets anders waardoor ik even de kamer uit ben. Soms laat ik hem wel alleen met Wes maar dat is eigenlijk net zo onveilig gezien de dingen waar hij aan kan zitten.

En een gewone stoel, tja, daar is hij zeker nog niet aan toe. Hij is nog erg weinig zelfstandig met dingen en zou gerust als hij zit eraf duiken. Ik wil hem niet tig keer van de grond moeten rapen
pi_64484828
Oh en deze kinderstoel heeft ook als het blad eraf is ook nog een beugel, vandaar dat ik bedoel dat het dan nog op die manier onveilig blijft...
pi_64485301
ik vind douchen met je kind in een andere kamer eigenlijk zowieso een belachelijke situatie...
Als ik de kamer uit ga, dan gaat Pepijn mee, naja niet als ik voor 2 tellen ff iets naar de keuken breng.
Maar als ik de was ga doen, of iets dan helpt Pepijn mee.
Met douchen gaat Pepijn mee, of als ik daar geen zin in heb, dan douche ik als Pepijn slaapt of als papa thuis is.
pi_64485348
ik vind 't ook wat link klinken TDb. heb je geen box ofzo waar je 'm nog in kunt 'stallen'? of z'n bedje. in ieder geval iets waar hij niet uit kan klimmen.
pi_64485426
Nu is mijn voordeel dat ik alles gelijkvloers heb, dus ook eventueel alles open kan laten staan en de kinderen op zn minst kan horen. Of soms om het hoekje gluur.

Ja de box staat er nog wel maar zit helemaal vol met speelgoed, heb er even gewoon de plek niet voor. Maar goed, deze situaties komen niet veel voor en daar ging het ook niet om in de eerste instantie.
pi_64485461
Kan je de stoel anders niet bij je in de badkamer zetten zodat je er zicht op hebt? Dat doe ik nog wel eens. Dat gaat Linde ondertussen 'Boekie lees' of rozijntjes eten ofzo
pi_64485482
Als je ze kan horen of om het hoekje gluurt waarom moet hij dan "vast"?
pi_64485537
Ik kan Linde ook horen als ik onder de douche sta (gelijkvloers appartement) maar het gaat dan juist om de momenten dat ik haar niet hoor
pi_64485592
Omdat hij dan zoiezo geen kant op kan misschien?

Maar goed, ik gaf net al aan dat dat niet de reden was hoor, dat hij daarom persé in die kinderstoel moet zitten op dat moment. Ik haalde dat aan als voorbeeld dat hij er uit had kunnen vallen op het moment dat hij dus in de stoel had gezeten terwijl ik er niet bij was.
pi_64485657
Dus zorgen dat je kind niet in een kinderstoel zit als jij er niet bij bent
pi_64485664
als ie valt met / uit zo'n hoge stoel kan hij zich natuurlijk wel rottig bezeren/verwonden. dus ik snap piglets huiver zeker. die dingen zijn eigenlijk alleen bedoeld om onder voortdurend toezicht gebruikt te worden.
pi_64485762
Nee dat was het idee ''mooi dat het gebeurt waar ik bij ben en niet als ik daar had gestaan''

Maar tevens een beetje verontwaardiging dat hij eruit kón hoor. Want het is Wes zn oude stoel en die heeft er nooit uit kunnen klimmen. Ik dacht ook dat het smal genoeg was zeg maar zodat ze niet eens eens tussenuit konden. Dus had er niet bij stil gestaan.
pi_64489637
TD jeejtje zeg je zult wel flink geschrokken zijn. kindjes klimmen overal uit. mijn oudste die heeft een stoel en het blad zit van de rugleunig misschien 10 cm opening dan zit hij op zijn verst maar daar klimt mevrouw zo uit.

maar wij komen afscheid nemen hier. mijn eigenwijze dreumes is een echte peuter geworden
onze dame heeft veel geleerd dit jaar. maar ze is ook een echte peuter met peuterstreken nu.
jullie komen ons toch volgen naar het peutertopic en wij lezen hier toch wel mee. allemaal tot snel.
mama van 3 kids!
pi_64490550
Alweer een dreumesje klaargestoomt voor het peuterwerk.. Veel plezier daar popples, en tot over een boel maandjes

Chris blijft voorlopig wel in zijn ledikant. Hij ligt zo onmogelijk soms. En dan zou ik ook nog elke dag de kasten weer in kunnen ruimen

Als ik snel moet douchen, omdat we weg moeten, dan gaat Chris even in de box. Dan zit hij wel eventjes alleen beneden, maar hij vermaakt zich prima, met speelgoed&tv. In de kinderstoel zou ik hem niet achterlaten, niet eens voor een wc-bezoekje. Hij zit wel in een tuigje, maar daar wurmt hij zich ook wel tussenuit als hij het wil. Dan nog liever los in de woonkamer.
pi_64491440
Daag popples .

Ik douche als Mirte nog in bed ligt, zolang ik haar kamer niet op kom blijft ze redelijk rustig liggen (met af en toe gemopper).
Ze heeft vanmorgen peutermuesli gegeten, van een lepeltje .
Driftig worden om dingen die niet mogen/waar je het niet mee eens bent en je duidelijk laten horen... fase zeker???
pi_64494051
Dag Popples, tot ziens

BE, Devin drinkt pap van Friso, die je zelf moet aanmaken, en om de zoveel tijd krijgt hij kant-en-klare Pyjamapapje van Nestle, waar hij gek op is!

Eli, jij stuntman
Zo heb ik bij de IKEA Devin eens op een hoogstaand bedje gezet terwijl ik er naast bleef staan. Ik kon hem net op tijd vastgrijpen voordat hij head first naar beneden kukelde.

Pepijn al zo goed puzzelen, knap hoor

Vivi, hoe ging het bij de dokter?

Jongens.... ik heb nieuws. Goed nieuws. Nieuws waar ik helemaal blij van word elke keer als ik er weer aan denk.
Devin zegt "mama"
.... met gevoel voor drama....
pi_64496192
Devin
pi_64499770
Hoe lang zijn jullie nog door gegaan met de avond fles?
Ik vind het nog zo fijn met hem in de zitzak en dan hem een fles geven.

Ik heb nog een halve blik nr2. Moet het nu persee nr3 worden of kan ik de nr2 blik gewoon opmaken?
pi_64499834
Tuurlijkkun je nummer 2 melk gewoon nog opmaken.
Het is echt niet van de een op de andere dag niet meer geschikt.
Nummer 3 melk is redelijk onzin eigenlijk, tenzij je graag de kunstvoedingsindustrie blijft financieren.
Je kunt ook als dit pak op is overstappen op gewone koemelk. Moet je alleen bedenken of je dan vitamine D bij wilt geven, want dat zit wel in de kunstvoeding maar neit in gewone melk.
pi_64499902
Ardenlyn, de meiden krijgen 's avonds nog een flesje opvolgmelk.
  dinsdag 30 december 2008 @ 16:37:21 #100
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64500721
Hier ook! En dat kan ook gewoon nummer 2 zijn, zo werd mij verteld. Dat maakt niks uit.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')