abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:12:46 #1
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_64379120
Mooi van Al zeg
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_64379140
Leuk voor hem inderdaad. Moet toch wel een absoluut hoogtepunt voor die gast zijn, een WB winnen op Belgische bodem.
pi_64379149
Dat boegeroep van enkele dronken Belgen daar weer Sommigen daar leren het nooit.
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:14:14 #4
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_64379151
Ook leuk afscheidscadeautje voor z'n sponsoren.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_64379163
***ELDRIJDEN********************** 1/2
**** Thijs Al wint WB-veldrit Heusden
**Thijs Al is in het Belgische Heusden-
Zolder winnaar geworden van de zevende
wereldbekerveldrit.De mountainbiker van
origine bleef de Belgen Eddy Pauwels en
Sven Vanthourenhout voor.

NOS TT Eddy Pauwels
pi_64379181
Al
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:15:54 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_64379187
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:14 schreef TheArt het volgende:
Dat boegeroep van enkele dronken Belgen daar weer Sommigen daar leren het nooit.
Dat is blijkbaar eigen aan Zolder. Toen De Clercq daar wereldkampioen werd, was dat vooral onder boegeroep.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:15:56 #8
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_64379189
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:14 schreef TheArt het volgende:
***ELDRIJDEN********************** 1/2
**** Thijs Al wint WB-veldrit Heusden
**Thijs Al is in het Belgische Heusden-
Zolder winnaar geworden van de zevende
wereldbekerveldrit.De mountainbiker van
origine bleef de Belgen Eddy Pauwels en
Sven Vanthourenhout voor.

NOS TT Eddy Pauwels
Dat zou wat zijn, op je 70e (?) een cross rijden
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_64379203
D'n Eddy.
pi_64379222
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:15 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Dat zou wat zijn, op je 70e (?) een cross rijden
Eddy Pauwels is nu 73
pi_64379279
Overigens weinig mis met het parcours, zelfs onder de huidige omstandigheden. Er kon gewoon verschil gemaakt worden door de beteren.
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:22:03 #12
67640 SaintOfKillers
pi_64379335
Pauwels vindt alles "mwoah".
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_64379369
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Pauwels vindt alles "mwoah".
Ach ja, hij had liever gewonnen, maar mwoah.
pi_64380265
Net even de samenvatting gezien. Mooie koers, mooi parcours, leuke winnaar! Al.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_64380817
Mooi die Belgen een loer gedraaid

Alhoewel een loer gedraaid, het was natuurlijk dikverdiend.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_64381759
Al
pi_64382353
behoorlijk wat volk in Zolder.
pi_64384048
Ik ben net terug van Zolder. Het is iig geen makkelijk parcours maar doordat het gevroren heeft en alles dus hard is, is het bij tijde net een wegkoers. Daarbij is het parcours niet publieksvriendelijk ondanks dat het beredruk was. Door de circuit omheining moet je vaak ver omlopen om ergens te geraken.
pi_64387118
Yeahh Vos ! Jullie die gemist ofzo?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_64393307
Ik kijk net de samenvatting, wat een ongelofelijk irritant klotepubliek zeg

Zo ontzettend triest
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  zaterdag 27 december 2008 @ 10:58:09 #21
67640 SaintOfKillers
pi_64395316
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 03:54 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik kijk net de samenvatting, wat een ongelofelijk irritant klotepubliek zeg

Zo ontzettend triest
Volgens sommige veldrijders zijn degenen die dat doen voetbalfans, aangezien ze dat gedrag "toevallig" altijd zien op 't moment dat de voetbalcompetitie stil ligt.

Gezien het niveau van sommige voetbalfans lijkt me dat een realistische theorie.
pi_64395684
Lijk voor Al om eens te winnen .
sig verwijderd door FA
pi_64398224
Balen dat ik het niet heb kunnen zien, sympathieke gozer wel die Al
pi_64406866
quote:
Jonathan Page miste dopingcontrole in Duinencross
Geen Jonathan Page aan de start van de Wereldbekermanche in Zolder op tweede Kerst. De Amerikaan miste in Koksijde de dopingcontrole, waardoor hem een schorsing boven het hoofd hangt.
UCI-coördinator Peter Van den Abeele bevestigde ons telefonisch dat Page na de Duinencross inderdaad niet kwam opdagen voor zijn plasje. "Toen ik Jonathan daar telefonisch op de hoogte van bracht viel hij uit de lucht. Hij was ook bijzonder zwaar aangeslagen door deze vergetelheid", aldus de Oost-Vlaming.

"Hij was er zo van aangedaan dat hij het niet zag zitten om te starten in Zolder, ondanks hij er nog steeds startgerechtigd was", gaat Van den Abeele verder. De dopingafdeling en de juridische cel van de UCI zal zich één dezer over de zaak buigen.

"Wellicht zal Page een straf niet kunnen ontlopen", besluit de UCI-coördinator. "Maar ik ben absoluut niet de bevoegde persoon daar een oordeel over te vellen."
Het ziet er dus naar uit dat het WK in Hoogerheide het straks zonder de ex-Amerikaanse kampioen zal moeten doen. (cyclocross.info
pi_64406912
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:56 schreef kawotski het volgende:
Yeahh Vos ! Jullie die gemist ofzo?
Vos reed goed . Kupfernagel ook ze had nochtans een zwakke start. Wordt een leuke WK bij de dames met een stuk of 5 kanshebbers op de zege met Vos, Kupfernagel, Compton als de topfavorieten en vd Brand en Salvetat als schaduwfavorieten.
  zondag 28 december 2008 @ 16:10:38 #27
189777 zagevent
what's in a name
pi_64432712
Straks in het donker in Diegem.
  zondag 28 december 2008 @ 17:29:17 #28
67640 SaintOfKillers
pi_64435454
Albert rijdt niet mee, die vond het te risicovol om in het donker te gaan rijden en eventueel opnieuw te vallen.

Voor de rest is dat kunstlicht het enige interessante aan de cross, verder denk ik dat er geen cross bestaat met meer asfalt/verharde wegen dan Diegem.
  zondag 28 december 2008 @ 18:33:02 #29
189777 zagevent
what's in a name
pi_64437533
Mooie zege van Stybar. Jammer van Nys' slippertje in de laatste ronde, dom van Al dat hij zich in de spurt voor de derde plaats nog laat kloppen.

Maar wat was dat met Paige in ongeveer half cross? Niet die valpartij.
pi_64438137
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:33 schreef zagevent het volgende:
Mooie zege van Stybar. Jammer van Nys' slippertje in de laatste ronde, dom van Al dat hij zich in de spurt voor de derde plaats nog laat kloppen.

Maar wat was dat met Paige in ongeveer half cross? Niet die valpartij.
Hij reed de volledige zandstrook van begin tot eind (als enige dacht in de hele koers dacht ik), kreeg daar applaus voor en bedankte het publiek.
  zondag 28 december 2008 @ 18:57:26 #31
189777 zagevent
what's in a name
pi_64438276
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hij reed de volledige zandstrook van begin tot eind (als enige dacht in de hele koers dacht ik), kreeg daar applaus voor en bedankte het publiek.
Ah. Nys lukte het ook in de voorlaatste ronde.
  zondag 28 december 2008 @ 19:37:46 #32
67640 SaintOfKillers
pi_64439532
Niels Albert heeft laten weten dat hij op 't WK voor zichzelf zal rijden en als hij niet goed genoeg is, rijdt hij volledig in dienst van Simunek.

Uiteraard zullen ze het niet durven, maar als ik de Belgische bondscoach was, dan liet ik 'm thuis. Als hij dan toch een grote bek wil opzetten, dan zou ik hem erop pakken.

Zijn ze eindelijk van Nys af die zijn remmen dichtknijpt voor Nederlanders, begint er een ander mee.
pi_64440028
Verdoeme weer ginne Vlaming gewonne.
pi_64440904
quote:
Op zondag 28 december 2008 19:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Niels Albert heeft laten weten dat hij op 't WK voor zichzelf zal rijden en als hij niet goed genoeg is, rijdt hij volledig in dienst van Simunek.

Uiteraard zullen ze het niet durven, maar als ik de Belgische bondscoach was, dan liet ik 'm thuis. Als hij dan toch een grote bek wil opzetten, dan zou ik hem erop pakken.

Zijn ze eindelijk van Nys af die zijn remmen dichtknijpt voor Nederlanders, begint er een ander mee.
Een potentiële winnaar (ok, iets meer een vraagteken op dit moment, maar toch, hij zal meer kunnen dan pakweg Rob Peeters of Dieter Vanthourenhout) laat je niet thuis lijkt me. Bovendien rijden ze in feite allemaal voor hun ploeg. De kans dat Simunek er nog bijzit op dit parcours lijkt me ook niet heel groot trouwens.
pi_64471911
Sven Nys wint Noordzeecross in Middelkerke. Thijs Al was 2e, Enrico Franzoi 3e.

Al is goed bezig de laatste weken.
  maandag 29 december 2008 @ 18:20:22 #36
67640 SaintOfKillers
pi_64472017
Bondscoach Rudy De Bie heeft laten weten dat hij niet echt gecharmeerd was door de uitlating van Albert en dat ze nog eens goed moeten praten. Als hij niet optimaal voor de ploeg wil rijden, dan laat hij hem gewoon thuis.

Nys en Wellens namen akte van de uitspraak en lieten weten dat zij wel te vinden zijn voor een groot Belgisch anti-Boom pact, alles zolang er maar een Belg wint. Dit vooral omdat ze schijnen door te hebben dat Boom op een parcours dat voor hem is getekend alleen maar te verslaan is door een hecht blok te vormen.

Albert krabbelde ondertussen al enorm terug, had het over een jeugdzonde en dat hij het had gezegd tijdens de grote ontgoocheling vlak na zijn val, bla bla bla. Op 't WK is hij wel degelijk van plan enkel en alleen voor zichzelf te rijden.
pi_64472409
Albert moet eens tot 10 tellen voordat hij weer eens wat roept.
pi_64496758
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bondscoach Rudy De Bie heeft laten weten dat hij niet echt gecharmeerd was door de uitlating van Albert en dat ze nog eens goed moeten praten. Als hij niet optimaal voor de ploeg wil rijden, dan laat hij hem gewoon thuis.

Nys en Wellens namen akte van de uitspraak en lieten weten dat zij wel te vinden zijn voor een groot Belgisch anti-Boom pact, alles zolang er maar een Belg wint. Dit vooral omdat ze schijnen door te hebben dat Boom op een parcours dat voor hem is getekend alleen maar te verslaan is door een hecht blok te vormen.

Albert krabbelde ondertussen al enorm terug, had het over een jeugdzonde en dat hij het had gezegd tijdens de grote ontgoocheling vlak na zijn val, bla bla bla. Op 't WK is hij wel degelijk van plan enkel en alleen voor zichzelf te rijden.
Maar laten we realistisch zijn. Elke Belgische topper rijdt voor zichzelf, Albert is de enige die het durft te zeggen (al moet hij inderdaad wat beter nadenken voor hij wat roept). Als pakweg Wellens vooruit is zal Pauwels wel eens een keer de benen stilhouden, maar veel meer moet je toch niet verwachten. Zeker niet dat een topper zijn kansen opoffert voor het team.

Ik vind dat Nys trouwens dat z'n koersen meer en meer op anderen (Boom) afstemt, dat komt z'n resultaten niet ten goede.
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:54:31 #39
67640 SaintOfKillers
pi_64497298
Boom heeft laten weten dat Nederland zeker als één blok zal rijden en dat niemand tegen hen zal opkunnen.

Ik zie het best gebeuren dat Nys, Wellens, Vervecken en co als gekken op elke beweging van Boom springen en Al (of zelfs Stybar of Mourey) gewoon laten rijden.
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:24:10 #40
pi_64497748
Je zal nog zien dat Albert gaat en er vijf Belgen achter springen ...
pi_64498107
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boom heeft laten weten dat Nederland zeker als één blok zal rijden en dat niemand tegen hen zal opkunnen.

Ik zie het best gebeuren dat Nys, Wellens, Vervecken en co als gekken op elke beweging van Boom springen en Al (of zelfs Stybar of Mourey) gewoon laten rijden.
Nu kan je wel als gokken op elke beweging van Boom springen, maar als het erop aankomt, zal alleen Nys Boom op de lastige stukken (die er in het parcours zat liggen) kunnen volgen. Maar wat betreft het laten rijden van Al, daar zit wat in. Alleen denk ik dat Nys er vroeg aan gaat moeten beginnen om überhaupt van Boom af te geraken.
pi_64498356
Jemig wat is er veel gevallen in de overige wedstrijden.
pi_64498367
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:38 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nu kan je wel als gokken op elke beweging van Boom springen, maar als het erop aankomt, zal alleen Nys Boom op de lastige stukken (die er in het parcours zat liggen) kunnen volgen. Maar wat betreft het laten rijden van Al, daar zit wat in. Alleen denk ik dat Nys er vroeg aan gaat moeten beginnen om überhaupt van Boom af te geraken.
Nys heeft vaak nog een snelle ronde in de benen op het einde. Probleem voor hem is dat als Boom in vorm is, Boom dat niveau dan gemakkelijk aankan. Albert moet het vooral hebben van een harde cross en hij zal ook niet anders doen dan vanaf het begin doortrekken, als hij op niveau is. Dan kunnen er normaalgesproken uberhaupt maar 2 man volgen, plus eventueel de traditionele verrassing op een kampioenschap. Dan kan het hele ploegenspel-scenario de prullenbak in en sowieso moeten Nys en Albert dan aanvallen omdat ze in een sprint kansloos zijn.
pi_64498695
Sowieso, ploegentactiek..
Ik zie het nooit in het veldrijden gebeuren dat iemand door een gecoördineerde achtervolging teruggepakt wordt. Als de sterkste weg is, dan blijft 'ie weg.
  dinsdag 30 december 2008 @ 15:07:19 #45
11102 knep
Mountainfreak
pi_64498851
tvp .
pi_64499123
Boom valt
pi_64499142
Hoe toevallig. Ik dacht eerder deze cross nog toen ik al die jongeren en vrouwen zag vallen van goh, Boom valt eigenlijk vrij weinig. En verdomd, daar valt hij.
  dinsdag 30 december 2008 @ 15:24:40 #48
67640 SaintOfKillers
pi_64499211
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:48 schreef wimderon het volgende:
Dan kan het hele ploegenspel-scenario de prullenbak in en sowieso moeten Nys en Albert dan aanvallen omdat ze in een sprint kansloos zijn.
Dan nog kunnen die 2 iets afspreken als ze echt willen. Ze zijn allebei handiger/technischer dan Boom, dus ze kunnen zich in een slotfase op een technisch stuk allebei wel voorbij Boom wringen en dan een gat laten vallen voor de ander.

Al vermoed ik dat Van Der Poel alles wat ook maar in de buurt van technisch komt zal verwijderen, zeker in de laatste kilometer, anders kan Boom het misschien niet meer tijdig terug dichtknallen. Trouwens niet alleen in het voordeel van Boom, Vos en Eising zijn ook meer afhankelijk van kracht dan techniek.
pi_64499353
Toch wel wat schade bij Boom zo te horen, maar hij kan waarschijnlijk overmorgen gewoon starten.
sig verwijderd door FA
pi_64499405
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 15:38 schreef Ambrosius het volgende:
Toch wel wat schade bij Boom zo te horen, maar hij kan waarschijnlijk overmorgen gewoon starten.
Als het bij die vleeswonden blijft, valt het mee.
pi_64499428
Schakel net in. Boom en die Luxemburger dus gevallen. Hopen dat het geen grote gevolgen heeft.
  dinsdag 30 december 2008 @ 15:55:44 #52
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_64499667
Argh, ik wist niet dat er cross op tv was
LastFM
pi_64499766
Leuk Vlaams-Tsjechisch duel dit.
pi_64499785
Stybar toch wel ongelooflijk sterk. Een cross op zijn maat ook wel.
pi_64499786
Stybar wint 'm, straffe laatste ronde zeg , Nys 2e.
sig verwijderd door FA
pi_64499788
Stybar wint.
pi_64499807
Mooie laatste ronde.
  dinsdag 30 december 2008 @ 16:04:01 #58
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_64499808
Pfoe, die laatste ronde van Stybar
LastFM
pi_64499915
Auw!

Dus nu al 4 TV crossen op een rij geen Vlaming gewonnen. Dat is denk ik jaaaaren geleden.
pi_64499957
Ook grappig dat Van IJzendoorn eindelijk weer zijn kopje boven water steekt. Dat is ook een tijd geleden dat we die nog eens van voren gezien hebben. Zakte er in de laatste ronde iets door, maar toch een knappe cross gereden.
pi_64500298
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 16:09 schreef TheArt het volgende:
Ook grappig dat Van IJzendoorn eindelijk weer zijn kopje boven water steekt. Dat is ook een tijd geleden dat we die nog eens van voren gezien hebben. Zakte er in de laatste ronde iets door, maar toch een knappe cross gereden.
Eddy rijdt het hele seizoen al niet slecht alleen in de zwaardere crossen komt die nog wat kracht te kort. Maar idd jammer dat hij zijn motor wat opgeblazen had anders had die zeker podium gereden. Had wel een sprintje voor de winst tussen Stybar en hem willen zien
pi_64528089
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 15:24 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dan nog kunnen die 2 iets afspreken als ze echt willen. Ze zijn allebei handiger/technischer dan Boom, dus ze kunnen zich in een slotfase op een technisch stuk allebei wel voorbij Boom wringen en dan een gat laten vallen voor de ander.

Al vermoed ik dat Van Der Poel alles wat ook maar in de buurt van technisch komt zal verwijderen, zeker in de laatste kilometer, anders kan Boom het misschien niet meer tijdig terug dichtknallen. Trouwens niet alleen in het voordeel van Boom, Vos en Eising zijn ook meer afhankelijk van kracht dan techniek.
Je hebt het hier al heel het jaar over dat het parcours in Hoogerheide niet technisch zou zijn en dat Van der Poel technische stukken heeft verwijderd voor Boom. Ik zal je gerust stellen het WK parcours ligt al 2 jaar vast en is dus het parcours waar vorig jaar de WB op werd verreden. Daarin zijn meer technische passages te vinden dan in 70% van de crossen. Zoals die lastige afdaling/bocht/klim in het bos waar Boom vorig jaar technisch de beste in koers was, de zwitsers aandoende afdaling (schuin over de helling) van de Brabantse wal, trapje, bochtjes en steile klim achter de kerk en de levensgevaarlijke afdaling vanaf de doorgaandeweg in de laatste 500 meter. Hoogerheide is niet een cross waar eindeloos paaltjes worden geslagen om lussen te creëren. Tot 5 jaar werd er om die parcoursen gelachen om dit soort singletrack parcoursen zonder passagemogelijkheden, maar nu blijkt het dat sommige mensen dit technisch noemen. SInds vorig jaar zijn juist grote stukken weg en zandpad vervangen door echte crossstukken en technische passages. Hoogerheide hoort bij de mooiste parcousen die er zijn als je het mij vraagt. Je kan op de site van het WK een animatie zien van het parcours.

Boom is technisch ook echt niet zo slecht als jij, Michel Wuijts en vele andere soms denken. Boom is groot en heeft daardoor wel moeite met het korte draaien en keren, zoals bv Hasselt, Hamme en Essen (dat stuk in de weide). Dat komt puur door zijn lengte en niet door een gebrekkige beheersing van zijn fiets, maar op stroken die echt iets vragen van je fietsbeheersing zoals de afdaling van de Koppenberg, Overijse, zandstroken etc, daar doet Boom gewoon met de beste mee.

En Vos is na Van de Brand de vrouw met de meeste techniek.

[ Bericht 3% gewijzigd door MVH84 op 31-12-2008 12:16:56 ]
  woensdag 31 december 2008 @ 12:24:30 #63
67640 SaintOfKillers
pi_64528518
quote:
Op woensdag 31 december 2008 12:10 schreef MVH84 het volgende:
Boom is technisch ook echt niet zo slecht als jij, Michel Wuijts en vele andere soms denken.
Ik zeg niet dat hij slecht is, alleen dat de anderen beter zijn. Werd ook in Overijse duidelijk, hij ging volle bak "stoempend" in die moeilijke, lange afdaling na de Tenotsberg aanvallen, Nys bleef quasi freewheelend op techniek in 't wiel. En Pauwels ging uiteraard iets handiger naar beneden op dat laatste stukje waardoor Boom net te laat kwam om hem nog te remonteren.
pi_64529333
quote:
Op woensdag 31 december 2008 12:24 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat hij slecht is, alleen dat de anderen beter zijn. Werd ook in Overijse duidelijk, hij ging volle bak "stoempend" in die moeilijke, lange afdaling na de Tenotsberg aanvallen, Nys bleef quasi freewheelend op techniek in 't wiel. En Pauwels ging uiteraard iets handiger naar beneden op dat laatste stukje waardoor Boom net te laat kwam om hem nog te remonteren.
Heeft vaak ook met risico's te maken (en ook lengte in zo'n bocht, puur natuurkundig fenomeen). Boom neemt amper risico's, waar een Pauwels bv volle bak die afdaling nam. En die risico's gaat hij wel nemen in Hoogerheide. En als je goed kijkt zie je dat Pauwels door die demarrage al met meer snelheid dat hellinkje van het voetbalveld neemt en daar eigenlijk zijn voorsprong al pakt. Boom was ook de enige die geen fouten maakte op dat lastige stukje afdaling naar de kasseien. Boom in de afdaling van de koppenberg was ronduit indrukwekkend. Geef Boom singletrack en hij heeft meer ruimte voor zijn draai nodig (net als een Vervecken of Dlask) geef hem multitrack (zoals op de oude crossparcoursen en je rijdt Boom er zelden af en is dan ook zelden op een echte fout te betrappen. Zoals Art hier al eerder zei: Boom valt amper. Gisteren dan wel, en dat was dan nog brute pech.

Maar de omloop in Hoogerheide is heel gevarieerd. De besten (technisch en conditioneel) komen daar normaal vooraan. En niet zoals op veel omlopen dat als de renner voor je een gat laat vallen dat je dan pas weer op de weg kan passeren.
  woensdag 31 december 2008 @ 13:14:04 #65
67640 SaintOfKillers
pi_64530281
quote:
Op woensdag 31 december 2008 12:45 schreef MVH84 het volgende:
Zoals Art hier al eerder zei: Boom valt amper. Gisteren dan wel, en dat was dan nog brute pech.
Is volgens mij een gevolg van
quote:
Heeft vaak ook met risico's te maken (en ook lengte in zo'n bocht, puur natuurkundig fenomeen). Boom neemt amper risico's, waar een Pauwels bv volle bak die afdaling nam. En die risico's gaat hij wel nemen in Hoogerheide.
Hij neemt maar 1 keer per jaar risico's. Daarom zal hij waarschijnlijk nog vaak wereldkampioen worden en waarschijnlijk nooit een regelmatigheidskriterium winnen of eerste staan op de wereldranglijst. Die keuze staat hem uiteraard vrij en is logisch gezien zijn capaciteiten op de weg, maar valt niet altijd even goed bij alle liefhebbers van het veldrijden.
pi_64530317
Die Belgen leren het ook niet hè
quote:
De Backer: "Albert moet dit rechtzetten"

Laurent De Backer, voorzitter van de Belgische wielerbond (KBWB), heeft gereageerd op de uitlatingen van Niels Albert. "Niels zal zich eerst moeten bewijzen", zegt De Backer.

Albert wil zich weer op het crossen concentreren, maar dat is buiten De Backer gerekend. De voorzitter van de KBWB wil een gesprek met Albert na zijn pikante uitspraken over zijn aanpak op het WK in Hoogerheide. (Belga) "Eerst dacht ik dat het een jeugdzonde was", zegt De Backer.

"Maar toen Albert de dag erna bij zijn standpunt bleef (dat hij eerder een ploegmaat zou helpen dan een Belg, red), schrok ik wel. Ik wil klaarheid scheppen. Een gesprek dringt zich op. Met mij en bondscoach Rudy De Bie. En als het echt nodig is, confronteren we Albert met de rest van de ploeg", noteert Gazet van Antwerpen.

De Backer wil het scenario van het WK 2000 in Sint-Michielsgestel, toen Sven Nys Richard Groenendaal hielp, nooit meer meemaken. "Na dat WK heb ik mezelf gezworen: dit gebeurt geen tweede keer. Dat Albert er eerst maar voor zorgt dat de bondscoach niet om hem heen kan. Elfde worden in Zolder is niet slecht, maar hij moet bewijzen dat hij klaar is. In elk geval: hij moet dit rechtzetten."

Albert: "Natuurlijk help ik eerst Belg"
Niels Albert zelf is de commotie beu en vindt het maar "logisch dat je eerst een landgenoot aan de trui probeert te helpen. Ik heb ondertussen genoeg "naar mijn vijs gehad" over die uitspraak", zegt Albert.
Vooral hierover door blijven gaan, dan staan er straks op het WK een Nederlander, een Tsjech en een Fransman op het podium.
  woensdag 31 december 2008 @ 13:23:21 #67
67640 SaintOfKillers
pi_64530581
Ja, dat ontbrak nog, De Backer die zijn groot licht over de zaak laat schijnen.

Nu Eric De Vlaeminck nog (en Roger die de dag erna het tegenovergestelde komt beweren )
pi_64530718
quote:
Op woensdag 31 december 2008 13:14 schreef SaintOfKillers het volgende:

Hij neemt maar 1 keer per jaar risico's. Daarom zal hij waarschijnlijk nog vaak wereldkampioen worden en waarschijnlijk nooit een regelmatigheidskriterium winnen of eerste staan op de wereldranglijst. Die keuze staat hem uiteraard vrij en is logisch gezien zijn capaciteiten op de weg, maar valt niet altijd even goed bij alle liefhebbers van het veldrijden.
Ik denk dat hij dit jaar z'n zinnen had gezet op de GvA-trofee waar hij voor z'n fysieke problemen ook een prima uitgangspositie had en ook constant meedeed in de tussensprints.

Vorig jaar was hij trouwens al vrij dicht bij de #1-positie op de wereldranglijst, gezien zijn matige programma. Dit jaar, met een heel aantal crossen meer op zijn oorspronkelijke programma, zou hij daar zeker een gooi naar hebben gedaan, maar met eerst die nierbekkenontsteking en gisteren weer die val zal dat waarschijnlijk niet lukken.
  woensdag 31 december 2008 @ 13:45:17 #69
67640 SaintOfKillers
pi_64531221
quote:
Op woensdag 31 december 2008 13:28 schreef wimderon het volgende:
Vorig jaar was hij trouwens al vrij dicht bij de #1-positie op de wereldranglijst, gezien zijn matige programma. Dit jaar, met een heel aantal crossen meer op zijn oorspronkelijke programma, zou hij daar zeker een gooi naar hebben gedaan, maar met eerst die nierbekkenontsteking en gisteren weer die val zal dat waarschijnlijk niet lukken.
Dat komt natuurlijk ook door de kromme puntenverdeling, waarbij de winnaar van Gavere of de Koppenberg even veel punten krijgt als de 17e van een WB-klucht.

Zonder valpartijen stond Albert waarschijnlijk met een straat voorsprong nu eerste op de wereldranglijst. Nu heeft Nys bijna het dubbele aantal punten van Albert en Boom.
pi_64531569
quote:
Op woensdag 31 december 2008 13:45 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat komt natuurlijk ook door de kromme puntenverdeling, waarbij de winnaar van Gavere of de Koppenberg even veel punten krijgt als de 17e van een WB-klucht.

Zonder valpartijen stond Albert waarschijnlijk met een straat voorsprong nu eerste op de wereldranglijst. Nu heeft Nys bijna het dubbele aantal punten van Albert en Boom.
Dat klopt en ik ben het ook volledig met je kritiek eens, maar met deze puntentelling doet Boom normaal mee om de toppositie, zelfs met een beperkt programma. En ik denk ook dat Albert de meest constante zou zijn geweest dit seizoen. Als iedereen zijn volledige programma af zou hebben kunnen werken zou Albert op 1 eindigen, voor Boom en dan pas Nys denk ik.
  woensdag 31 december 2008 @ 13:58:55 #71
67640 SaintOfKillers
pi_64531677
quote:
Lars Boom zal wellicht pas op het Nederlands kampioenschap veldrijden in Huijbergen (11 januari) zijn wederoptreden maken. De Nederlander moest in Loenhout opgeven na een val en doet het de komende dagen rustig aan. Dat betekent dat de wereldkampioen niet alleen past voor de Grote Prijs Sven Nys in Baal, op nieuwjaarsdag, maar ook voor de veldrit in Sint-Michielsgestel, drie dagen later. In Huijbergen verdedigt Boom zijn nationale veldrittitel
Waarom zit Sint-Michielsgestel trouwens niet meer in de SP? Dat was tenminste een mooie cross.
quote:
Op woensdag 31 december 2008 13:55 schreef wimderon het volgende:
Dat klopt en ik ben het ook volledig met je kritiek eens, maar met deze puntentelling doet Boom normaal mee om de toppositie, zelfs met een beperkt programma.
Wat ik vooral bedoelde is dat Boom met een voller programma relatief weinig puntenwinst zou boeken. Als hij toch de SP had gereden, dan had hij 6 of 7 van de 8 wedstrijden moeten winnen om voorbij Nys te gaan. Terwijl Albert (daar ben ik weer ) die dus geen WB reed, gewoon in alle WB-wedstrijden 6e had moeten eindigen om voor Nys te eindigen.

[ Bericht 20% gewijzigd door SaintOfKillers op 31-12-2008 14:06:50 ]
pi_64531766
quote:
Op woensdag 31 december 2008 13:58 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Waarom zit Sint-Michielsgestel trouwens niet meer in de SP? Dat was tenminste een mooie cross.
[..]
Die is verloren gegaan aan Eerde.
pi_64531970
quote:
Op woensdag 31 december 2008 14:02 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Die is verloren gegaan aan Eerde.
En het parcours is verplaats, het is nu een paar honderd meter verder en het is er op niet bepaald mooier op geworden.
pi_64532231
quote:
Op woensdag 31 december 2008 13:14 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Is volgens mij een gevolg van
[..]

Het is onmogelijk om het iedereen naar zijn zin te maken. Ik denk dat de meeste veldritliefhebbers er gelukkig mee zijn dat zo'n talent op deze leeftijd de strijd nog durft aan te gaan in het veld. Daar waar de laatste 10 jaar de meeste multitalenten vanaf hun 18/19 al fulltime voor de weg gaan.
pi_64533060
quote:
Op woensdag 31 december 2008 14:08 schreef MVH84 het volgende:

[..]

En het parcours is verplaats, het is nu een paar honderd meter verder en het is er op niet bepaald mooier op geworden.
door wat lussen te draaien in die wei niet al was het wel spannend vorig jaar bij het NK.
Maar goed ben zondag wel aanwezig in Gestel .

Boom gaat overigens niet van start In Baal morgen
pi_64535522
quote:
Op woensdag 31 december 2008 14:37 schreef Bartoli het volgende:

[..]
Boom gaat overigens niet van start In Baal morgen
En ook niet in Gestel. 11 januari weer
pi_64537909
Binnen de Belgische ploeg zouden ze er denk ik goed aan doen om een soort van man-op-man verdediging af te spreken. Nys (en evt. 1-2 anderen) reageren op Boom, de anderen krijgen een ander Nederlandse (of buitenlandse) kanshebber toegewezen. Zo geef je de andere toppers nog altijd een kans zonder dat je het ploegbelang teniet doet.
  woensdag 31 december 2008 @ 17:02:57 #78
pi_64538254
Probleem is dat iedereen gaat willen reageren op Boom want ze willen vooral zelf winnen en niet noodzakelijk een andere landgenoot ...
  woensdag 31 december 2008 @ 17:09:40 #79
67640 SaintOfKillers
pi_64538473
Maakt niet echt uit of ze allemaal achter Boom gaan, ze moeten alleen blijven zitten als er een andere Belg gaat en elkaar niet opzij gaan duwen om toch maar als eerste dat gat terug dicht te rijden. Ik denk dat vooral Albert en Vantornout daar problemen mee zullen hebben.
pi_64540734
team tactiek is in het veldrijden ook niet echt nodig tenzij zoals SoK al zegt dat een Belg voorop rijdt en Boom of een andere NL moet reageren.
pi_64544441
quote:
Op woensdag 31 december 2008 17:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maakt niet echt uit of ze allemaal achter Boom gaan, ze moeten alleen blijven zitten als er een andere Belg gaat en elkaar niet opzij gaan duwen om toch maar als eerste dat gat terug dicht te rijden. Ik denk dat vooral Albert en Vantornout daar problemen mee zullen hebben.
Albert sowieso, die heeft maar één tactiek die voor hem werkt en dat is na een ronde of een, twee vol aangaan en dat doortrekken tot het einde.
pi_64553238
Vanmiddag de GP Sven Nys (tevens een thuiswedstrijd voor Albert die toch start). Nieuw jaar, dus ook een aantal veranderingen, de mannen van Palmans in rijden vanaf nu voor BKCP-Powerplus, de mannen van Rabo in een nieuw tenue en met Giant ipv Colnago. Vervecken dus ook voor Revor vanaf nu, maar die start niet vandaag.
pi_64554285
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 13:45 schreef wimderon het volgende:
Vanmiddag de GP Sven Nys (tevens een thuiswedstrijd voor Albert die toch start). Nieuw jaar, dus ook een aantal veranderingen, de mannen van Palmans in rijden vanaf nu voor BKCP-Powerplus, de mannen van Rabo in een nieuw tenue en met Giant ipv Colnago. Vervecken dus ook voor Revor vanaf nu, maar die start niet vandaag.
En Thijs Al in de kleuren van AA Drink en niet meer Be One.
pi_64554515
Renaat heeft het laat gemaakt zo te zien
pi_64554557
Het is even wennen
pi_64554656
Ik blijf lachen om Kevin Pauwels... Alsof ie elk moment jankend op de schoot van zn moeder wil kruipen...
pi_64554724
We gaan weer beginnen
Nou ja, zij eigenlijk. Ik zit alleen maar TV te kijken
pi_64554813
Dat nieuwe rabo tenue is toch net niets vind ik.
pi_64555788
Tsjonge, valt me tegen van Al dat ie niet over die drempel kan springen, als ex-mountainbiker nog wel... Verliest steeds 4, 5 plaatsen...
pi_64556108
Nys wint 'm, voor Stybar.
sig verwijderd door FA
pi_64556148
Knappe winst hoor van Nys.
  donderdag 1 januari 2009 @ 16:11:14 #92
14505 OProg
A Life in Music
pi_64556370
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 15:42 schreef marcodej het volgende:
Tsjonge, valt me tegen van Al dat ie niet over die drempel kan springen, als ex-mountainbiker nog wel... Verliest steeds 4, 5 plaatsen...
idd.

Mooie overwinning Nys. Albert ook weer goed want die heeft toch ook een hoop werk gedaan.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_64556382
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 16:11 schreef OProg het volgende:

[..]

idd.

Mooie overwinning Nys. Albert ook weer goed want die heeft toch ook een hoop werk gedaan.
Gelukkig nieuwjaar, OProg.
pi_64556588
wat simunek deed was ook niet echt zuiver maar goed voor Albert en hem zal dat weinig uitmaken. En VTH is gewoon een overschat coureur. Goed renner daar niet van maar wordt net altijd iets te hoog opgehemeld.
pi_64557112
Stybar is goed bezig.
pi_64620183
quote:
Lars Boom is met een ontsteking aan zijn verwonde elleboog opgenomen in het ziekenhuis in Amersfoort
Lars Boom (foto) heeft een terugslag in het genezingsproces van zijn in Loenhout bij een val opgelopen elleboogblessure. De wereldkampioen Veldrijden is na een controle op vrijdag in het ziekenhuis in Amersfoort opgenomen met een ontsteking aan de wond aan zijn linker-elleboog.

In de wond aan de elleboog van Boom zijn op de avond na de val in een ziekenhuis in Den Bosch twaalf hechtingen aangebracht. In Amersfoort is een deel van de wond weer geopend en wordt deze regelmatig schoongespoeld. Een antibiotica-kuur moet het genezingsproces nu bevorderen. >

Indien alles volgens plan verloopt, kan Boom zondagavond of in de loop van maandag het ziekenhuis verlaten en naar huis terugkeren. Later in de komende week wordt besloten wanneer Boom zijn terugkeer in het veld maakt

Rabosport.nl
Dag NK dus. Misschien zelfs wel dag WK (of in ieder geval titel), want ik weet niet wanneer hij weer kan trainen en op deze manier loop je toch een flinke achterstand op.
pi_64620382
  zondag 4 januari 2009 @ 14:52:35 #98
67640 SaintOfKillers
pi_64646135
Tervuren nu op Sporza.
pi_64647181
Albert nu al alleen weg, onder meer door een val van Vantornout. Nys lijkt zich te sparen voor de kampioenschappen en alle risico's te mijden...
  zondag 4 januari 2009 @ 15:23:56 #100
pi_64647458
Is natuurlijk een cross buiten competitie , maar Albert lijkt toch beter te worden , Stybar is in vorm, ... Lars Boom is toch nog niet thuis hoor om wereldkampioen te worden ...
pi_64648064
Albert nog altijd alleen op kop, flink gaatje op Franzoi.
sig verwijderd door FA
pi_64648227
Albert gaat hier gewoon winnen.

In Sint-Michielsgestel is nog niet veel duidelijk. Een half uur geleden reed Eddy van IJzendoorn nog op kop.
  zondag 4 januari 2009 @ 15:49:45 #103
pi_64648473
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:44 schreef TheArt het volgende:
Albert gaat hier gewoon winnen.

In Sint-Michielsgestel is nog niet veel duidelijk. Een half uur geleden reed Eddy van IJzendoorn nog op kop.
Hadden ze eigenlijk beter gisteren gereden. Hadden ze een veel mooier deelnemersveld gehad ...
pi_64648948
Sint-Michielsgestel stond allang op de kalander. Tervuren pas sinds 2 maanden. Saaiste cross van de winter daar in Tervuren trouwens.
pi_64649175
Uitslag Sint-Michielsgestel:

1 - Van IJzendoorn
2 - Wellens
3 - Groenendaal

Van IJzendoorn reed weg van Wellens in de slotfase.
pi_64649308
Mooie overwinning voor Eddy
pi_64649802
quote:
LARS BOOM ONTSLAGEN UIT ZIEKENHUIS
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Lars Boom heeft slechts 1 nachtje door-
gebracht in het ziekenhuis van Amers-
foort. De wereldkampioen mocht zondag-
namiddag al naar huis. Hij liet zich
zaterdag opnemen na zijn zware val van
dinsdag op zijn elleboog in Loenhout.

Boom viel zwaar op zijn linkerelleboog.
Hij kreeg 12 hechtingen aan zijn ge-
wricht, maar de wonde raakte ontstoken.
In het ziekenhuis werd die regelmatig
schoongespoeld. Een antibioticakuur
moest het genezingsproces bevorderen.

Boom wilde graag komende zondag, op het
NK in Huibergen, zijn comeback maken,
maar zeker is dat nog niet.
pi_64652389
Nog een berichtje over Groenendaal:
quote:
Voor Groenendaal,die na dit seizoen
afscheid neemt,viel er ondanks zijn
derde plaats toch nog genoeg te lachen.
De wereldkampioen van 2000 werd na de
wedstrijd benoemd tot Ridder in de Orde
van Oranje Nassau voor zijn verdiensten
in de wielersport.

Bron: NOS-TT
sig verwijderd door FA
pi_64652638
Waarom hebben ze die afscheidswedstrijd niet op het einde van het seizoen gedaan? Is toch veel mooier?
pi_64654780
Ik heb kaartjes voor volgende week, dus ik hoop wel dat Lars erbij is.
pi_64688427
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Waarom hebben ze die afscheidswedstrijd niet op het einde van het seizoen gedaan? Is toch veel mooier?
Richard wilde zelf niet. Hij wilde afscheid nemen van het Gestelse publiek in een officiele wedstrijd waarin er voor de overwinning gestreden wordt, en niet in één waar hij dus van te voren al weet dat ze hem moeten laten winnen.

Ben er gisteren geweest. Fotos komen vandaag nog online. Eddy was sterk
pi_64698212
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:36 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Richard wilde zelf niet. Hij wilde afscheid nemen van het Gestelse publiek in een officiele wedstrijd waarin er voor de overwinning gestreden wordt, en niet in één waar hij dus van te voren al weet dat ze hem moeten laten winnen.

Ben er gisteren geweest. Fotos komen vandaag nog online. Eddy was sterk
Ik dacht dat het een eenmalige wedstrijd was, echter het moet een jaarlijks terugkerende wedstrijd worden dus logisch dat hij nu gehouden werd.
pi_64704566
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:11 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik dacht dat het een eenmalige wedstrijd was, echter het moet een jaarlijks terugkerende wedstrijd worden dus logisch dat hij nu gehouden werd.
het is een voortzetting van de wedstrijd die al jaren in Gestel was, toen nog Superprestige. Nu is de locatie in gestel wel verplaatst en reden ze gisteren over grotendeel het NK parcours van verleden jaar.

fotos GP Richard Groenendaal - Mannen

Fotos GP Richard Groenendaal - Vrouwen

Fotos GP Richard Groenendaal - Nieuwelingen/Junioren
pi_64767572
Hoe liggen de parcoursen in Huijbergen en Ruddervoorde er eigenlijk bij?
pi_64767841
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:38 schreef wimderon het volgende:
Hoe liggen de parcoursen in Huijbergen en Ruddervoorde er eigenlijk bij?
In Huijbergen (of iig in de buurt ) was het vannacht iig ruim -10, nu is het net iets boven nul. Lijkt me wel dat het nog even duurt voordat de vorst echt uit de grond is. De sneeuw ligt hier nog overal waar niet gestrooid is.
sig verwijderd door FA
pi_64771830
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:45 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

In Huijbergen (of iig in de buurt ) was het vannacht iig ruim -10, nu is het net iets boven nul. Lijkt me wel dat het nog even duurt voordat de vorst echt uit de grond is. De sneeuw ligt hier nog overal waar niet gestrooid is.
Huijbergen met die twee klimmen zal iig zwaar worden ongeacht of het parcours snel is door de vorst of dat het drassig is omdat het dooit.

Ik ben dit weekend iig van de partij in Huijbergen
pi_64772566
Als het platgetrapte/platgereden sneeuw is dan wordt het één grote ijsbaan in ieder geval. Wordt Van Amerongen NK en Wesley van der Linden BK ofzo
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:35:36 #118
67640 SaintOfKillers
pi_64772783
In België blijft de temperatuur nog de hele week onder 0.

Ik verwacht een wilde start van Albert waarbij alleen Nys kan volgen en dan is de top 2 al bekend.
pi_64772880
En voor de top 1 ga ik ook voor Albert.
pi_64773190
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:31 schreef wimderon het volgende:
Als het platgetrapte/platgereden sneeuw is dan wordt het één grote ijsbaan in ieder geval. Wordt Van Amerongen NK en Wesley van der Linden BK ofzo
ik ga voor NK Eddy van IJzendoorn
pi_64773950
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:45 schreef Bartoli het volgende:

[..]

ik ga voor NK Eddy van IJzendoorn
Zó gek zou dat nou ook weer niet zijn..
pi_64784263
Boom is fit voor het NK
pi_64784387
Zal Al de nootjesberg op komen?
pi_64794906
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:08 schreef BB-boy het volgende:
Zal Al de nootjesberg op komen?
pi_64847771
quote:
Van IJzendoorn hoort op podium

WIELRENNEN - Eddy van IJzendoorn is terug. En hoe! In Sint-Michielsgestel won Fast Eddy afgelopen zondag de naar zijn nieuwe teambaas Richard Groenendaal vernoemde Grote Prijs. In Huijbergen gaat hij dit weekeinde op het NK voor niet minder dan het goud. "Geloof me, veldrijden was altijd al het liefste wat ik deed.

Vanaf nu ga ik er voor 200 procent voor. Dit draai ik niet meer terug", kijkt de 23-jarige man uit Tiel terug op lange periode van zoeken en tobben.

De jongeman, die in 2003 op het WK voor junioren in Monopoli nog als tweede eindigde tussen winnaar Lars Boom en nummer drie Zdenek Stybar (zie foto), leek verloren voor het cyclo-crossen.

"Niet dat ik dat wilde, maar het liep gewoon zo. Ik kon geen sponsors vinden voor het veldrijden. Ik kon wel terecht bij een wegploeg."

Hij had het er moeilijk mee. "Het overkwam me, maar misschien heb ik het ook wel over me heen laten komen. Ik was te verlegen om voor mezelf op te komen. Dan vind je ook minder snel een sponsor," analyseert hij zichzelf in die bewuste periode.

Maar hij was toch de nummer twee van het junioren-WK van 2003? "Lars Boom was de nummer 1. Het leek wel of het daarom niet opviel dat ik tweede was geworden."

Wie of wat zette hem alsnog terug op de rails? Eddy van IJzendoorn lacht. "Ik zal het eerlijk zeggen", klinkt het bijna beschaamd. Alsof hij het nu pas durft te vertellen. "Met de wegploeg (Line Lloyd, red.) was ik een jaar geleden op trainingskamp in Calpe. Daar op de tv keek ik naar het wereldkampioenschap veldrijden in Treviso. Lars Boom won. Ik zag hem op het podium, Stybar stond naast hem. Alleen ik ontbrak. Toen brak er iets bij me. Waarom had ik het laten lopen? Vanaf dat moment wilde ik nog maar een ding: terug naar het veld."

Een gesprek met Richard Groenendaal deed de rest. De oud-wereldkampioen was bezig zijn eigen crossploeg (AA Drink) op te zetten. "Hij wilde weten of ik echt voor het veldrijden ging kiezen. Niets liever. Toen de argwaan weg was bij Richard, waren we er zo uit. Bij hem vind ik wat ik altijd al zocht: een goede ploeg, met goed materiaal, een equipe waar alles goed geregeld is."

Zes jaar na Monopoli lijkt voor Eddy van IJzendoorn alles alsnog op zijn plaats te vallen. "Ik had dit seizoen al snel in de gaten dat ik de aansluiting aan het maken was. Het viel alleen niet zo op omdat ik bij gebrek aan punten steeds achteraan moest starten."

In Gieten liet hij zich even voorin zin. In Overijse reed hij verbluffend sterk en in Loenhout verbaasde hij de Vlamingen met een brutale aanval in de slotfase. Fast Eddy is terug aan het front. "Ik hoef het niet meer alleen te hebben van de snelle parkoersen", voegt hij er trots aan toe. Op het NK kan hij het laten zien. "Ik ga voor het podium. En voor het goud."

Een startbewijs voor het WK, dat over drie weken wordt gehouden in Hoogerheide, lijkt hij al op zak te hebben. En dan? Samen op het podium met Boom en Stybar? "Het zou een geweldig verhaal zijn, maar daar heb ik dus nog niet aan durven denken."
pi_64873546
quote:

Wat was Cor Vos weer arrogant he...
pi_64877140
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 00:16 schreef jens007 het volgende:

[..]

Wat was Cor Vos weer arrogant he...
behoorlijk , maar zo kennen we hem allanger
pi_64885856
Van den Brand NK bij de vrouwen iig. Vos pas 5e.
sig verwijderd door FA
pi_64898484
Stybar prolongeert in Tsjechië, mede met dank aan Dlask schijnbaar.

1. Zdenek Stybar
2. Radomir Simunek
3. Petr Dlask
4. Kamil Ausbuher
5. Martin Bina
pi_64899510
Ik vind het nieuwe tenue van Nederland wel mooi eigenlijk.
pi_64904245
Lekker fel oranje

Boy (en Daphny) wint vandaag toch wel mooi. Jasper zevende.

Wat denken we ervan voor morgen, mensen?

NK:

Lars Boom

**
Thijs Al, Eddy van IJzendoorn

*
Richard Groenendaal, Gerben de Knecht, Thijs van Amerongen

Junioren:

Tijmen Eising (lijkt me duidelijk)

**
Lars van der Haar, Mike Teunissen

*
Corné van Kessel, Jelle Lugten, Daan Meijers

BK:

* * * Nys

* * Albert, Wellens

* Vantornout, Pauwels, Vervecken
pi_64909520
Is het NK of BK ergens in beeld te volgen?
Volgens mij niet he?
in iedergeval ik kan het nergens vinden!
pi_64909773
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:55 schreef MxM het volgende:
Is het NK of BK ergens in beeld te volgen?
Volgens mij niet he?
in iedergeval ik kan het nergens vinden!
Ik heb alwat gevonden; op de NOS Studiosport site staat een filmpje van het NK van de vrouwe.
Vanavond zal daar dus ook een verslag van de elite staan en voor het BK moet ik Sporza maar in de gate houden
  zondag 11 januari 2009 @ 12:13:19 #135
67640 SaintOfKillers
pi_64909898
Belgische kampioenschappen (zowel veld als de weg) zitten bij de commerciële omroep.
pi_64910488
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Belgische kampioenschappen (zowel veld als de weg) zitten bij de commerciële omroep.
Is er wel een stream? Kon er op de site van VT4 (daar zit het toch?) niet direct iets over vinden.
pi_64910531
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Is er wel een stream? Kon er op de site van VT4 (daar zit het toch?) niet direct iets over vinden.
Inderdaad, bij VT4 hebben ze normalite een stream bij de superprestige ritten!
Als het VT4 niet is welke zender heeft dan de rechten?
pi_64910670
De rechten zijn dan ook in handen van 2be, of die een stream hebben weet ik niet

Het Frans Kampioenschap is in ieder geval hier te bekijken:
http://video-direct.france3.fr/player.php?id=330
  zondag 11 januari 2009 @ 12:45:38 #139
67640 SaintOfKillers
pi_64910690
VTM en dit geval wordt het uitgezonden op hun 2e kanaal 2BE.
  zondag 11 januari 2009 @ 15:08:16 #141
pi_64914935
Albert mogen we al vergeten dus
pi_64915143
Boom rijdt nu al weg van de concurrentie. Al kan nog enigszins volgen op een paar sec. De rest al op een wat ruimere achterstand en dat in de 2e ronde.
pi_64915156
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Albert mogen we al vergeten dus
Verkeerde bandenkeuze hoorde ik?
pi_64915263
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:14 schreef wimderon het volgende:

[..]

Verkeerde bandenkeuze hoorde ik?
Klopt. Een groep weg op het BK met een voorsprong van 13 sec: Nys, Pauwels, Vantornhout en Vanthourenhout.

Op het NK rijdt Boom steeds verder weg van de rest.
pi_64915326
Dieter Vanthourenhout leidt de achtervolging, in dienst van Albert lijkt me. Nys blijft op kop sleuren, en de mannen van Sunweb werken nu ook mee.
pi_64915883
Boom lijkt een beetje stil te vallen, Groenendaal (met de Knegt als afstopper) heeft het gat van 22 naar 13 seconden teruggebracht, kort daarachter Al en van Ijzendoorn.
  zondag 11 januari 2009 @ 15:40:08 #147
67640 SaintOfKillers
pi_64916033
Vantornout gevallen, Pauwels lag er ook werd gehinderd, Vanthourenhout was gelost.

Het lijkt binnen voor Nys.
pi_64916171
Groenendaal en Al op 13 sec. van Boom. Het verschil was 8 sec. net.
  zondag 11 januari 2009 @ 15:43:28 #149
67640 SaintOfKillers
pi_64916181
Albert is ondertussen wel bij Pauwels en Vanthourenhout geraakt, die kan nog 2e worden.
pi_64916186
Nys lijkt voor een keer dan toch écht top in de kampioenschapsperiode, al is het nog wel 3 weken naar het WK.
pi_64916246
Ergens een link met live stream of ticker?
  zondag 11 januari 2009 @ 15:46:19 #152
67640 SaintOfKillers
pi_64916278
Ik weet niet of Nys al top is, zonder val was hij Vantornout en Pauwels niet kwijt geraakt en Albert lijkt even sterk.
pi_64916288
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:45 schreef TargaFlorio het volgende:
Ergens een link met live stream of ticker?
Live op Radio 1 en de liveticker op wielerland.nl.
pi_64916361
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:46 schreef TheArt het volgende:

[..]

Live op Radio 1 en de liveticker op wielerland.nl.
pi_64916429
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik weet niet of Nys al top is, zonder val was hij Vantornout en Pauwels niet kwijt geraakt en Albert lijkt even sterk.
Das waar inderdaad. Maar onder deze omstandigheden is het toch lastig verschil te maken en de achtervolgers waren toch langzaam maar zeker aan het kraken. Albert in topvorm schat ik trouwens sterker in dan Nys vandaag de dag.
  zondag 11 januari 2009 @ 15:52:22 #156
67640 SaintOfKillers
pi_64916509
Albert komt terug van 17 naar 11 seconden.
pi_64916713
En Al en Groenendaal komen terug van 18 naar 13 seconden.
  zondag 11 januari 2009 @ 16:00:34 #158
67640 SaintOfKillers
pi_64916833
Zonder valpartijen is het podium bekend, Nys, Albert, Pauwels. Het zou de 6e titel zijn voor Nys.
  zondag 11 januari 2009 @ 16:03:01 #159
67640 SaintOfKillers
pi_64916920
Albert plots nog maar op een seconde of 4.
pi_64916982
Nederland:

1 - Boom
2 - Al
3 - Groenendaal

België:

1 - Nys
2 - Albert
3 - Pauwels
  zondag 11 januari 2009 @ 16:04:42 #161
67640 SaintOfKillers
pi_64916983
Albert eindigt op 2 meter.
  zondag 11 januari 2009 @ 16:06:38 #162
67640 SaintOfKillers
pi_64917061
Zo moe heb ik Nys zelden gezien, zwaar puffend.
pi_64917236
Die reactie van Albert
pi_64917263
Mourey wint in Frankrijk, vlak voor Chainel.
pi_64917268
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:11 schreef wimderon het volgende:
Die reactie van Albert
Ach, zo kennen we hem weer
  zondag 11 januari 2009 @ 16:19:47 #166
67640 SaintOfKillers
pi_64917520
Albert veronderstelt dat hij op het WK ook wel weer pech zal hebben.
pi_64917529
De uitslag van Frankrijk/Italie al bekend?
pi_64918922
Italie:
1. Franzoi
2. Fontana
3. Bianco

Zwitserland:
1 Christian Heule
2 Simon Zahner
3 Lukas Flückiger
4 Ralph Naf
5 Florian Vogel
6 Marcel Wildhaber
7 Andreas Kugler
8 Alexandre Moos
9 Martin Gujan
10 Andreas Moser
pi_64919679
En Walsleben wint in Duitsland, niet echt verrassend natuurlijk.
pi_64919838
Naar Huijbergen geweest, maar het was eigenlijk nooit spannend. Boom was zoals verwacht veel te sterk.

Wel mooi van Groenendaal, was erg blij met z'n derde plek.
  zondag 11 januari 2009 @ 18:32:11 #171
pi_64922076
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zo moe heb ik Nys zelden gezien, zwaar puffend.
Die schrok zich een hoedje toen Albert opeens nog terug bijna in z'n wiel opdook , denk ik ...
pi_64935187
Concluderend moeten we zeggen dat alle kampioenen uit de grote landen hun titel geprolongeerd hebben

(Op Franzoi na die vorig jaar niet mee kon doen)

[ Bericht 4% gewijzigd door wimderon op 12-01-2009 00:22:03 ]
pi_64935367
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:15 schreef wimderon het volgende:
Concluderend moeten we zeggen dat alle kampioenen hun titel geprolongeerd hebben

(Op Franzoi na die vorig jaar niet mee kon doen)
wat eigenlijk ook niet verrassend is. Ben ook in Huijbergen geweest twee dagen. Fotos komen morgen online op de bekende plek. Wel alvast hier wat fotos van me te vinden: http://www.dailypeloton.com/displayarticle.asp?pk=13963
pi_64936144
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:22 schreef Bartoli het volgende:

[..]

wat eigenlijk ook niet verrassend is. Ben ook in Huijbergen geweest twee dagen. Fotos komen morgen online op de bekende plek. Wel alvast hier wat fotos van me te vinden: http://www.dailypeloton.com/displayarticle.asp?pk=13963
Met de aantekening dat Albert voor de tweede maal op rij door pech teruggeslagen werd.
  maandag 12 januari 2009 @ 01:06:40 #175
pi_64936540
Albert zou nog wel eens voor een leuk WK kunnen zorgen. Als die er in het begin volle bak vandoor gaat ...
pi_64936918
quote:
Op maandag 12 januari 2009 01:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Albert zou nog wel eens voor een leuk WK kunnen zorgen. Als die er in het begin volle bak vandoor gaat ...
Dan zie ik Boom en waarschijnlijk Nys gewoon volgen en dan heeft Boom normaal het beste eindschot. Ik snap ook niet dat er door de Belgen gesproken wordt over reageren op Boom, de beste troeven moeten het immers hebben van ageren, niet alleen omdat daar hun kracht ligt, maar ook omdat ze geen eindschot hebben. Als ze hun koers op Boom afstemmen gaat Stybar of zelfs een Al er straks mee lopen of anders zijn ze in een sprint alsnog geklopt. De beste tactiek is in mijn ogen gewoon Albert zijn ding laten doen in de hoop dat Boom kraakt of in een fout gedwongen wordt. Zou Nys of een ander eventueel meekunnen dan kun je later nog wat spelen met Boom.
  maandag 12 januari 2009 @ 01:42:31 #177
pi_64937167
Let op van zo'n Pauwels , die was vandaag sterk , en als je die mee neemt naar de meet is normaal gesproken zelfs Boom geklopt ...
pi_64937304
quote:
Op maandag 12 januari 2009 01:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Let op van zo'n Pauwels , die was vandaag sterk , en als je die mee neemt naar de meet is normaal gesproken zelfs Boom geklopt ...
Pauwels zou zeker een kans hebben, maar ik schat Boom toch net wat hoger in dan Pauwels in een sprint.
pi_64943970
quote:
Op maandag 12 januari 2009 01:55 schreef wimderon het volgende:

[..]

Pauwels zou zeker een kans hebben, maar ik schat Boom toch net wat hoger in dan Pauwels in een sprint.
Absoluut. De sprintsnelheid van Boom wordt vooral door Belgen schromelijk onderschat. Die jongen kan in een goede dag (en die zal hij wel hebben op het WK) iedereen erop leggen. Zelfs Vanthourenhout, zelfs Vervecken, zelfs Stybar en ook Pauwels.
  maandag 12 januari 2009 @ 13:14:12 #180
67640 SaintOfKillers
pi_64946252
Boom vind ik vooral sterk, niet zozeer snel (à la Steegmans). Van ver beginnen en hopen dat er niemand over komt. Als er een handig sprintertje meedoet, dan komt die daar probleemloos uit. Gelukkig voor Boom bestaan die niet in het veldrijden, daar gaat het allemaal op kracht.
pi_64947240
Het gaat zeker een interessant WK worden, met toch nog een sterk blok belgen.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_64947575
het wordt toch een loterij daar in Hoogerheide. Belgen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en nu gaan roepen dat ze als team moeten opereren. Heb ik Nys in z'n rabo tijd nog nooit horen zeggen. En dan nog denken dat een Wellens of Pauwels die Nys ook maar één meter gunnen. En Alberts al helemaal niet. Maar afhankelijk van de temperatuur zal er of wel op uitdraaien dat heel Belgie op het wiel van Lars Boom rijdt en dat zo een Stybar er met de zege vandoor gaat, ofdat het een modderkoers wordt en Boom met twee vingers in de neus wint. Maar ja historie herhaalt zich: Hoe vaak was Adrie van der Poel niet de gedoodverfde winnaar en eindigde hij telkens als tweede? 5 keer geloof ik.
pi_64947922
Nog zo'n gefrustreerde uitspaak van Nys in "De Morgen": Het lijkt allemaal zo fantastisch wat die Boom presteert, en wint waar hij wil. Ik heb dit seizoen meer dan twintig keer tegen hem gecrosst en hij heeft maar drie keer gewonnen.

Nou al moet ik hem persoonlijk bij z'n shirt grijpen (doen we dat in Nederland ook eens ...... ), die Nys wint niet in Hoogerheide. Als er dan toch een Belg wint laat het dan maar Bartje Wellens zijn. Sympathieke knul die ook nooit meer wat wint sinds die niet meer de juiste apotheek weet te vinden.
pi_64949997
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boom vind ik vooral sterk, niet zozeer snel (à la Steegmans). Van ver beginnen en hopen dat er niemand over komt. Als er een handig sprintertje meedoet, dan komt die daar probleemloos uit. Gelukkig voor Boom bestaan die niet in het veldrijden, daar gaat het allemaal op kracht.
Vanthourenhout wordt niet voor niets 2e op het BK op de weg. Die kan echt wel wat. Boom is echt rapper dan jij nu ook denkt. Stybar zat ook perfect vorig jaar in Loenhout en toen ging Boom ook niet van ver aan. Die heeft gewoon zo'n tempoversnelling in de benen dat ook sprinters daar ook heel veel moeite mee hebben.
  maandag 12 januari 2009 @ 15:01:24 #185
67640 SaintOfKillers
pi_64950413
Het BK op de weg was een kermiskoers met een ontregelde sprint vol kwakken en valpartijen die iedereen had kunnen winnen (waarbij bijna de halve top 10 uit veldrijders en pistiers bestond). Dat betekent dus eigenlijk wel bijna niets.
pi_64951109
Boom zelf zegt dat hij een Steven de Jongh er wel oplegt in de sprint-a-deux, dan moet je toch aardig kunnen sprinten.
pi_64952194
Dat zegt Boom ja

Ik denk dat het verschil in sprintsnelheid tussen Boom, Pauwels en Vanthourenhout te verwaarlozen is, het hangt dan meer af van de vorm van de dag, en hoe fris je nog bij de meet bent.

Ik vond die uitspraak van Nys van laatst wel mooi, en hij had ook gelijk. Boom heeft een stuk of vijf crossen gewonnen dit jaar, en toch is er haast het beeld dat hij onklopbaar is, alsof de enige reden dat hij de rest niet won was omdat hij daar geen interesse in had. Dat is natuurlijk ook een kwaliteit. Armstrong kon dat ook altijd geweldig, zo'n aura van onoverwinnelijkheid rond zich scheppen.
pi_64952336
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:43 schreef Ereinion het volgende:
Dat zegt Boom ja

Geef jij mij eens een paar uitspraken van Boom die later feitelijk onjuist bleken te zijn
pi_64952691
Ik heb mijn databank met uitspraken van Boom even niet bij de hand, dus ik kan op dit moment geen uitspraken van hem tonen die feitelijk onjuist waren.

Ik geloof dat die uitspraak van na het NK was? Ik wil best geloven dat op een lastig parcours een frisse Boom de Jongh goed kan hebben, maar volgens mij hebben ze nog nooit tegen elkaar gesprint, dus dat is natuurlijk ook van Booms kant speculatie.

Delhaye van Rabobank heeft wel eens geschreven dat Boom de beste versnelling van de hele ploeg heeft (nog meer dan Freire, maar die traint ook zelden met een SRM systeem). Dat zie je ook wel bij de start van de meeste veldritten, Boom gaat bijna altijd als eerste het veld in.
pi_64953023
Zijn startsnelheid was gisteren iig indrukwekkend.
pi_64957549
De sprint van Boom begint vaak al bij het ingaan van de laatste ronde, eenmaal bij het laatste rechte stuk aangekomen heeft Boom dan nog een versnelling en de tegenstand vaak niet meer. Maar in een reguliere sprint kan hij het dus ook.
  maandag 12 januari 2009 @ 18:28:10 #192
67640 SaintOfKillers
pi_64958830
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:43 schreef Ereinion het volgende:
Ik vond die uitspraak van Nys van laatst wel mooi, en hij had ook gelijk. Boom heeft een stuk of vijf crossen gewonnen dit jaar, en toch is er haast het beeld dat hij onklopbaar is, alsof de enige reden dat hij de rest niet won was omdat hij daar geen interesse in had. Dat is natuurlijk ook een kwaliteit. Armstrong kon dat ook altijd geweldig, zo'n aura van onoverwinnelijkheid rond zich scheppen.
Dat komt ook omdat hij in die crossen die hij niet wint (maar waar hij wel goed reed en 2e of 3e werd) steeds moet benadrukken dat hij helemaal niet top is, dat hij daar nog een heel eind af is.

Terwijl hij daar gewoon wel goed is, maar die crossen liggen hem minder. De crossen waar hij aankondigt te gaan winnen, zijn ook de crossen waarvan iedereen voor het seizoen zegt dat het echte Boom-crossen zijn.

Hij speelt dat gewoon erg handig en het is vooral de media (Renaat ) die dat dan nog gelooft ook, Nys duidelijk niet.
  maandag 12 januari 2009 @ 18:30:58 #193
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_64958910
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 12 januari 2009 @ 19:18:20 #194
14505 OProg
A Life in Music
pi_64960498
quote:
Belgisch veldrijden in oproer

BRUSSEL - Bondscoach Rudy de Bie heeft voor zaterdag een spoedvergadering belegd in een poging de Belgische veldrijders op een lijn te krijgen voor het wereldkampioenschap op 1 februari in Hoogerheide.

Aanleiding zijn de uitspraken van Niels Albert. Die zei zondag bij het nationaal kampioenschap dat hij zich niet te beroerd voelt zijn Tsjechische ploegmaat Radomir Simunek aan de titel te helpen.

Overeenkomst
De Bie wil met de renners praten voor de wereldbekerwedstrijd in Roubaix. “Ik heb dit nooit eerder meegemaakt”, reageerde Sven Nys. “Maar ik vind dat De Bie gelijk heeft. We moeten het samen opnemen tegen een heel sterke renner uit het buitenland”, verwees Nys naar titelverdediger Lars Boom.

“Ik denk dat we tot een overeenkomst moeten komen. Als die renner de lijn van de Belgische ploeg niet wil volgen, moet hij thuisblijven. De Bie heeft het recht om dat te eisen.”

Blok
De Belgen hadden eerder juist laten weten een blok te willen vormen om de strijd met Boom aan te gaan. Na afloop van de Nederlandse kampioenschappen in Huijbergen twijfelde met name Richard Groenendaal hieraan.

De veteraan gelooft niet in een Belgische eenheid, omdat die ploeg te veel kanshebbers voor de titel heeft. Voor de Nederlandse renners ligt dat anders. Boom is de uitgesproken favoriet en kan rekenen op de steun van zijn landgenoten.

Vrede
Nys vindt het vooral belangrijk dat iedereen vrede heeft met het resultaat na de WK. “Wie zelf niet meer kan winnen, moet bereid zijn om iemand anders een steuntje te geven. Zoals Richard Groenendaal dat vorig jaar met Lars Boom deed in Treviso. Als ik zelf niet meer kan winnen, zal ik best bereid zijn om me voor de kar van Niels Albert te spannen”, aldus Nys.
Ik dacht dat deze storm inmiddels al was gaan liggen maar bijkbaar nog niet.
Eb gelukkig heeft Nyn nog nooit een renner uit een ander land in bescherming genomen tijdens de koers
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_64960615
Lijkt wel een oud niieuwsbericht
  maandag 12 januari 2009 @ 19:44:42 #197
14505 OProg
A Life in Music
pi_64961662
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Lijkt wel een oud niieuwsbericht
Er staat ook iets van die strekking op Sporza.

http://www.sporza.be/cm/s(...)Bveldrijden/1.448940

Wel net iets anders maar toch.
  maandag 12 januari 2009 @ 19:44:54 #198
67640 SaintOfKillers
pi_64961673
quote:
Lars Boom: 'Geen schrik voor het Belgische blok'

Lars Boom heeft zondag zijn Nederlandse titel verlengd en extra vertrouwen opgedaan met het oog op het WK veldrijden, dat binnen drie weken in zijn thuisland plaatsvindt. Het "Belgische blok" vreest hij absoluut niet. Integendeel.

Lars Boom kroonde zich zondag in Huijbergen op overtuigende wijze tot nationaal kampioen veldrijden van Nederland. Hij reed bijna de helft van het kampioenschap solo. Meteen na de race stond het vizier al op het WK, dat op 1 februari in Hoogerheide wordt gereden.

De 20-jarige Rabobank-renner verklaarde al eerder dat Nederland als één blok in zijn dienst zal rijden. Later verklaarde ook België als een hecht team te willen strijden tegen de gemeenschappelijke vijand uit Vlijmen.

Boom zelf lijkt niet onder de indruk van het "Belgische blok". "Ze zullen niet achter elkaar rijden, meer is dat niet. Bij ons gaat iedereen onbevangen voor mij werken. Dat is toch anders", klinkt het in Gazet van Antwerpen.

"Ik heb nog wat last van mijn schouder, maar dat hoort erbij. Ik moet nu goed trainen, maar heb het gevoel dat ik de koers weer naar mijn hand kan zetten. De Belgen zijn terecht bang van mij, denk ik."
pi_64961900
Zou wel lachen zijn als de Belgen allemaal op Boom loeren en dat Stybar er met de titel van doorgaat.
  maandag 12 januari 2009 @ 19:55:51 #200
67640 SaintOfKillers
pi_64962200
Dat vindt Wuyts dan ongetwijfeld weer een halve Belg en ook een succes.
pi_64962979
Inderdaad
pi_64970250
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat vindt Wuyts dan ongetwijfeld weer een halve Belg en ook een succes.
Net zoals hij overwinningen van Roy Sentjens van toen hij nog Nederlander was als een Belgische overwinning rekent..
  maandag 12 januari 2009 @ 22:50:13 #203
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_64971300
Wonen in een Vlaams dorp of een Vlaamse vriendin/vrouw hebben is voldoende, hoor
LastFM
pi_65048507
quote:
Niels Albert is de beste één dag na het BK

Niels Albert heeft de veldrit van Otegem gewonnen. Hij haalde het voor Bart Wellens en Klaas Vantornout, die zich meteen tot kampioen van West-Vlaanderen kroont. Kersvers Belgisch kampioen Sven Nys was niet van de partij in Otegem.
De veldrit in Otegem staat bekend als de revanche op het Belgisch kampioenschap, maar zonder de driekleur van Sven Nys viel dat wat in het water. (Belga) In de tweede ronde lag de wedstrijd al in een beslissende plooi. Albert, Wellens en Vantornout reden weg van de andere deelnemers.

In de voorlaatste ronde hadden Wellens en Vantornout geen antwoord in huis op een versnelling van Albert.

Albert was vertrokken en begon aan een indrukwekkende solo. Wellens liet Vantornout nog achter zich, maar dat leverde enkel de tweede plaats op.

"Ik had goeie benen en had mijn zinnen gezet op de overwinning", vertelde Albert. "Het BK is volledig vergeten. Sven Nys is Belgisch kampioen en vandaag wint Niels Albert."

Wellens: "De minste van de drie"
Bart Wellens was tevreden met zijn tweede plaats. Bart Wellens: "Ik was de minste van de drie aanvallers en moest echt aanklampen."

"Toen Albert aanviel, had ik geen passend antwoord. Ik had net een schuiver gemaakt, waardoor ik veel tijd verloor. Nu is het afwachten hoe het verder gaat met mijn hoogzwangere vrouw."

Vantornout: "Heel slechte nacht gehad"
Klaas Vantornout werd West-Vlaams kampioen met zijn derde plaats: "Ik had liever een dag eerder de titel behaald. In de eerste wedstrijdhelft was ik nog de evenknie van mijn twee metgezellen, daarna vloeide de kracht uit mijn benen."

"Ik heb een heel slechte nacht achter de rug. Mijn val in Ruddervoorde leverde me een rugblessure op. Ook mijn heup doet pijn en dat bezorgde me veel last vandaag."

Uitslag
1. Niels Albert in 57'12"
2. Bart Wellens op 15"
3. Klaas Vantornout - 51"
4. Davy Commeyne - 1'10"
5. Sven Vanthourenhout - z.t.
6. Jan Verstraeten
7. Kevin Pauwels - 1'20"
8. Tom Van Den Bosch - 1'24"
9. Kenneth Van Compernolle - 1'27"
10. Jan Soetens 1'31"
11. Dieter Vanthourenhout - 1'39"
12. Vincent Baestaens - 2'06"
13. Stijn Huys - 2'28"
14. Gianni Denolf - 2'33"
15. Björn Rondelez - 3'02"
16. Ben Berden - z.t.
quote:
Boom is de beste in Surhuisterveen

Lars Boom heeft de internationale veldrit in Surhuisterveen gewonnen. De wereldkampioen bleef in het Friese dorp zijn landgenoten Thijs Al en Gerben de Knegt voor.

Boom was met voorsprong de voorlaatste ronde ingegaan, maar kreeg toen af te rekenen met een lekke band. Al en De Knegt passeerden hun landgenoot, maar die legde zich niet neer bij de nederlaag.

De Rabobank-renner haalde zijn landgenoten in de slotronde nog in en schudde ze zelfs nog van zich af. Voor Boom was het de vijfde overwinning van het seizoen.

Erwin Vervecken was op de zevende plaats de eerste Belg. Sven Nys werd pas tiende in zijn eerste wedstrijd als kersvers Belgisch kampioen.

De renner van Landbouwkrediet had tot twee keer toe af te rekenen met een lekke band en was al snel uitgeschakeld voor de ereplaatsen.

Uitslag
1. Lars Boom (Ned)
2. Thijs Al (Ned)
3. Gerben de Knegt (Ned)
4. Richard Groenendaal (Ned)
5. Philipp Walsleben (Dui)
6. Radomir Simunek (Tsj)
7. Erwin Vervecken
8. Eddy IJzendoorn (Ned)
9. Thijs van Amerongen (Ned)
10. Sven Nys
11. Ben Berden
12. Marco Bianco (Ita)
13. Keiichi Tsujiura (Jap)
14. Tim Van Nuffel
15. Jonathan Page (VS)

Wat doet die Japanner daar in de buurt van Bianco en Page

En de soap gaat door
quote:
"Belg die niet wil helpen, moet thuisblijven"

Eén dag na het BK in Ruddervoorde blikt Sven Nys ook al vooruit naar het WK van 1 februari in Hoogerheide. Zaterdag houdt de Belgische ploeg een vergadering in Roubaix. Het onderwerp is de WK-tactiek. "Nooit eerder meegemaakt", zegt Nys.

"Bondscoach De Bie heeft overschot van gelijk", zegt Sven Nys. "We moeten tot een overeenkomst komen. Als een renner de lijn van de ploeg niet wil volgen, moet hij thuis blijven. De bondscoach mag dat eisen. Hij is er niet enkel om de hotels te regelen en met de jeugd te werken."

"Hoofdzaak is dat iedereen zich achteraf goed voelt. Wie zelf niet meer kan winnen, moet een andere Belg helpen."

Omdat België de uittredende wereldkampioen niet levert, mag Rudy De Bie slechts zeven renners selecteren voor het WK. "Ik denk dat niemand moeite zal hebben met zes namen", zegt Nys.

"Vantornout, Pauwels, Wellens, Albert, Sven Vanthourenhout en ik: dat zijn de zes. Voor de zevende plaats gaat het tussen Peeters, Vervecken, Aernouts en Dieter Vanthourenhout."

"Vervecken maakt wellicht de meeste kans, maar Peeters hielp me knap op het BK en Vanthourenhout reed sterk voor Albert. Het woord is aan De Bie." Tot slot zegt Nys dat hij dit jaar weer op zijn mountainbike kruipt. "Als ik een goeie startpositie heb, wil ik op het EK of WK in de top vijf eindigen."
pi_65057036
Die Keiichi Tsujiura is best een goede crosser. Ik denk dat als hij een volledig seizoen in Europa draait hij best een aantal keer de top 10 zou kunnen halen.
  donderdag 15 januari 2009 @ 01:21:54 #206
pi_65057108
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 01:17 schreef Bartoli het volgende:
Die Keiichi Tsujiura is best een goede crosser. Ik denk dat als hij een volledig seizoen in Europa draait hij best een aantal keer de top 10 zou kunnen halen.
Vreemd dat hij hier niet meer rijdt dan. Een Japanner die wat redelijk meekan zou volgens mij zelfs door veel organisatoren nog aangetrokken worden als extra "attractie" in hun cross ...
pi_65064809
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 01:17 schreef Bartoli het volgende:
Goh, ik zou toch zweren dat ik hem op driekwart van de koers in een bosje zag zitten te wachten totdat de kopgroep weer voorbij kwam.

Nee serieus, hij is me nog niet eerder opgevallen. Maar nu was het gisteren voor het grootste deel wel gewoon meer een behoorlijke trainingsrit dan een echte wedstrijd. Ja, in het begin werd er even stevig doorgetrokken maar als een Vervecken en IJzendoorn aan een touwtje de kop op een continue gelijkblijvende afstand kunnen volgen dan weet je natuurlijk wel dat er geen volle bak is gereden. Hoeft ook niet. Maar daarom worden wedstrijden die niet voor enig klassement meetellen wel steeds minder interessant om naar te gaan kijken.
pi_65064916
Ander vraagje:

Weet iemand hoe het toch is verlopen met onze coming man van een paar jaar geleden: Thijs Verhagen. Ik had toen toch het idee dat hij toch minstens het nivo van gerben de Knegt zou overstijgen en mogelijk nu op een nivo van Thijs Al zou kunnen acteren.
pi_65066618
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:01 schreef Buzz129 het volgende:
Ander vraagje:

Weet iemand hoe het toch is verlopen met onze coming man van een paar jaar geleden: Thijs Verhagen. Ik had toen toch het idee dat hij toch minstens het nivo van gerben de Knegt zou overstijgen en mogelijk nu op een nivo van Thijs Al zou kunnen acteren.
Sinds 2003 niet meer gekoerst. Had in 2004 heel veel te kampen met vermoeidheidverschijnselen. Ze zijn er niet achter gekomen waar dat door kwam. Hij besloot pas te gaan koersen als hij helemaal fit zou zijn en dat is hij nooit meer geweest.
pi_65067924
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 01:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Vreemd dat hij hier niet meer rijdt dan. Een Japanner die wat redelijk meekan zou volgens mij zelfs door veel organisatoren nog aangetrokken worden als extra "attractie" in hun cross ...
hij komt doorgaans net als de meeste Amerikanen pas over naar Europa na hun eigen Nationale Kampioenschap half december ergens.
pi_65169494
Op VRT: om 14:00 WB vrouwen in Roubaix, om 14:55 WB mannen.
  zondag 18 januari 2009 @ 14:45:46 #212
pi_65171148
quote:
Op zondag 18 januari 2009 14:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Op VRT: om 14:00 WB vrouwen in Roubaix, om 14:55 WB mannen.
Met meer Vlamingen dan Fransen daar aanwezig op en rond de piste zo te zien
pi_65171281
quote:
Op zondag 18 januari 2009 14:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Met meer Vlamingen dan Fransen daar aanwezig op en rond de piste zo te zien
Het is ook maar net over de grens natuurlijk.
  zondag 18 januari 2009 @ 14:52:05 #214
pi_65171363
quote:
Op zondag 18 januari 2009 14:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is ook maar net over de grens natuurlijk.
Inderdaad, zelfs van bij mij thuis sta je binnen het uur daar in Noord-Afrika ...
pi_65171583
Tof: over de wielerbaan
Sporza heeft geen geluid?
  zondag 18 januari 2009 @ 14:58:20 #216
66825 Reya
Fier Wallon
pi_65171597
Over de piste
pi_65171707
Wat een bagger
pi_65171897
Boom hoeft z'n bril niet meer
pi_65171985
Nys rijdt achteraan en dus op reserve, ik vraag me af wat de commentatoren zouden zeggen als Boom daar reed
pi_65172003
quote:
Op zondag 18 januari 2009 14:57 schreef Wombcat het volgende:
Tof: over de wielerbaan
Sporza heeft geen geluid?
En nu ook geen beeld meer, bij mij. Lang leve sporza.be dus.
  zondag 18 januari 2009 @ 15:08:37 #221
66825 Reya
Fier Wallon
pi_65172012
Leuk, afwisselend parcours.
pi_65172074
quote:
Op zondag 18 januari 2009 15:08 schreef Tommeke het volgende:
Nys rijdt achteraan en dus op reserve, ik vraag me af wat de commentatoren zouden zeggen als Boom daar reed
Nu al 4 opmerkingen gehoord over de beperkte technische capaciteiten van Boom.

Nu is dat ook wel zo, maar bij die afdaling zag je duidelijk dat Boom geen idiote risico's wilde nemen...
Jack does it in real time...
  zondag 18 januari 2009 @ 15:14:15 #223
66825 Reya
Fier Wallon
pi_65172243
Aernouts
  zondag 18 januari 2009 @ 15:14:42 #224
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_65172263
Puike afdaling van Bartje Aernouts
LastFM
  zondag 18 januari 2009 @ 15:16:13 #225
67640 SaintOfKillers
pi_65172319
Iedereen lijkt op reserve te rijden met hier en daar een testje voor het WK. Zal in Milaan niet anders zijn.
  zondag 18 januari 2009 @ 15:16:37 #226
66825 Reya
Fier Wallon
pi_65172344
quote:
Op zondag 18 januari 2009 15:09 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Niet geheel ten onrechte, natuurlijk, hij verliest consequent op de technische stukken.
pi_65172447
quote:
Op zondag 18 januari 2009 15:09 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Nu is dat ook wel zo, maar bij die afdaling zag je duidelijk dat Boom geen idiote risico's wilde nemen...
Ah, daar beginnen ze er al over nu Boom niet op de eerste of tweedie positie rijdt
  zondag 18 januari 2009 @ 15:18:59 #228
66825 Reya
Fier Wallon
pi_65172449
Maar goed, als Boom achterop raakt kan hij niet, en als Nys achterop raakt wil hij niet. Tsja...
  zondag 18 januari 2009 @ 15:19:24 #229
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_65172460
Dit is wel hoe een cross hoort te zijn, lekker smerig
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  zondag 18 januari 2009 @ 15:19:59 #230
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_65172480
Stybar is wel een held, met die afdalingen steeds.
LastFM
pi_65172531
quote:
Op zondag 18 januari 2009 15:19 schreef -skippybal- het volgende:
Stybar is wel een held, met die afdalingen steeds.
tenminste lef. zelfs sommige dames gingen er iit de mannen nog rijdend naar beneden
pi_65173075
Boom problemen godver
pi_65173111
quote:
Op zondag 18 januari 2009 15:21 schreef Bartoli het volgende:

[..]

tenminste lef. zelfs sommige dames gingen er iit de mannen nog rijdend naar beneden
Dames deden daar een ander stukje toch?

Die reden een ander lusje en die steilste afdaling was afgesloten volgens mij hoor...

Boom z'n clips verneukt...ja, krijg je met zoveel bagger...
pi_65173198
quote:
Op zondag 18 januari 2009 15:36 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Dames deden daar een ander stukje toch?

Die reden een ander lusje en die steilste afdaling was afgesloten volgens mij hoor...

Boom z'n clips verneukt...ja, krijg je met zoveel bagger...
zou kunnen wat betreft die steilste afdaling maar toch. Ook in die andere afdaling reden Compton en andere waar ze nu lopen
pi_65173428
Ja, dat klopt...dat is een stukje ervoor...

Boom lijkt wel uitgeschakeld nu door dat geklooi met z'n schoenen en pedalen...tussen Nys, Vervecken en Albert om de overwinning lijkt het.
pi_65174640
Vervecken wint dus knap van hem. Revor doet goede zaken vandaag. Ook Eising won voor Revor bij de junioren.
pi_65175497
quote:
Op zondag 18 januari 2009 15:19 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Dit is wel hoe een cross hoort te zijn, lekker smerig

Knap gedaan van Vervecken.

Jammer van Boom.
pi_65175556
quote:
Op zondag 18 januari 2009 15:47 schreef Bartoli het volgende:
Stybar
Eindelijk een Tsjech die een heel seizoen van voren rijdt.
pi_65175660
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:24 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Eindelijk een Tsjech die een heel seizoen van voren rijdt.
nuja eigenlijk pas sinds half december. daarvoor was die nog herstellende van een knieblessure/operatie
pi_65175750
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:27 schreef Bartoli het volgende:

[..]

nuja eigenlijk pas sinds half december. daarvoor was die nog herstellende van een knieblessure/operatie
Maar hij is wel in staat om een vol seizoen goed te zijn.
pi_65175829
Het WK staat weer voor de deur en Vervecken gaat weer goed rijden.

Gaat die oude vos straks weer de gevaarlijkste Belg worden?
  zondag 18 januari 2009 @ 16:32:24 #244
67640 SaintOfKillers
pi_65175901
Ik vermoed van niet, Vervecken is op zijn gevaarlijkst als ze afwachtend beginnen en indien het lang gesloten blijft. Dat gaat Boom nooit toelaten. Albert al helemaal niet als hij een goede dag/start heeft.
pi_65255038
quote:
EERDE - De toekomst van de superprestige veldrit in Eerde-Veghel lijkt in gevaar. Hoofdsponsor Hans van Kasteren overweegt zich namelijk terug te trekken.

De asbestverwijderaar uit Veghel ziet geen stijging in de inkomsten. Volgens hem is er te weinig aandacht van publiek en sponsoren.

Bovendien wil Van Kasteren duidelijkheid van de Nederlandse wielerbond over haar plannen met de veldrit. Veghel wil in 2011 het Nederlands kampioenschap organiseren, maar de bond heeft nog niet gereageerd.

Omroep Brabant Televisie zond de afgelopen twee jaar de veldrit in Eerde-Veghel live uit.
Bron: Omroep Brabant
quote:
Volgend jaar komt er een WB-cross bij
zo 18/01/09 - Volgend jaar komt er opnieuw een Zwitserse wedstrijd in de Wereldbeker. Dat heeft UCI-coördinator Peter Van den Abeele gezegd.
"En daar ben ik uitermate tevreden mee. Het is niet Aigle, maar de plaats van de wedstrijd maak ik pas bekend bij de uitreiking van de Wereldbeker op het WK in Hoogerheide."

"Ook Treviso komt opnieuw in het rijtje. Volgend jaar zullen er dus tien wedstrijden zijn, één meer dan nu."
Bron: Sporza
pi_65279210
Ik heb een kaartje voor het WK gekregen, maar ik kijk het eigenlijk liever op TV
pi_65324536
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:48 schreef Bartoli het volgende:
Veldrijden Olympich?
Hopelijk

Dat zou een enorme aantrekkingskracht op de sport hebben, niet alleen van veel meer landen, maar ook renners die niet zonder meer voor de weg kiezen. Ik durf wel te zeggen dat veldrijden een grotere sport gaat worden dan mountainbiken als veldrijden Olympisch zou worden.
pi_65324591
Als veldrijden op de spelen komt zal het echt een enorme stimulans zijn voor de sport, dat weet ik zeker. Net als bij mountainbiken is gebeurt.

Maar even over de wereldbeker wedstrijden. Is Hoogerheide nou volgend jaar opnieuw een wereldbeker wedstrijd of is er na het WK even helemaal geen wedstrijd meer net als in Zeddam en Hooglede? En waarom krijgt Sankt Wendel geen Wereldbeker? dat is toch gebruikelijk als ze dat jaar daarna het Wk moeten organiseren?
pi_65325270
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hopelijk

Dat zou een enorme aantrekkingskracht op de sport hebben, niet alleen van veel meer landen, maar ook renners die niet zonder meer voor de weg kiezen. Ik durf wel te zeggen dat veldrijden een grotere sport gaat worden dan mountainbiken als veldrijden Olympisch zou worden.
Dat denk ik ook wel. Al was het alleen maar omdat op de Olympische Winterspelen de concurrentie van andere sporten toch kleiner is.
pi_65328169
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel. Al was het alleen maar omdat op de Olympische Winterspelen de concurrentie van andere sporten toch kleiner is.
Dat niet alleen. Je hoeft als renner in principe minder te kunnen om mee te kunnen draaien en daarnaast is het natuurlijk als tv-sport vele malen geschikter dan mountainbiken; duurt korter, verschillen zijn kleiner, wedstrijdverloop is doorgaans spannender en met een paar camera's kun je bijna het hele parcours coveren.
pi_65331426
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:51 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat niet alleen. Je hoeft als renner in principe minder te kunnen om mee te kunnen draaien en daarnaast is het natuurlijk als tv-sport vele malen geschikter dan mountainbiken; duurt korter, verschillen zijn kleiner, wedstrijdverloop is doorgaans spannender en met een paar camera's kun je bijna het hele parcours coveren.
Ik vraag me af of het zo geschikt is als TV-sport. Het is teveel een Nederlands-Belgisch onderonsje om het echt interessant te maken.

Maar goed, van mij mag het bij de Winterspelen. Ik vind het interessanter dan curling.
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:00:52 #253
67640 SaintOfKillers
pi_65331802
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het zo geschikt is als TV-sport. Het is teveel een Nederlands-Belgisch onderonsje om het echt interessant te maken.
3 landen, Tsjechie ook, die staan maar vlak na Nederland in de UCI ranking.

En als de Franzois en Moureys van deze wereld door het Olympisch te maken echt vol voor de cross zouden gaan, dan zijn dat gewoon toppers en dan volgen de andere Fransen en Italianen ook wel en hebben we er al 2 toplanden bij.

Als Walsleben en Voss (en nog wat anderen) doorgroeien, heb je ook de Duitsers. Ik veronderstel dat er ook nog genoeg Zwitsers talent verborgen zit en als ze zich focussen, dan heb je waarschijnlijk meteen wat Amerikanen.

Er is echt niet zo heel veel nodig om het een tikkeltje mondialer/interessanter te maken en ik denk zelfs dat dit op vrij korte termijn kan.
pi_65331897
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:00 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

3 landen, Tsjechie ook, die staan maar vlak na Nederland in de UCI ranking.

En als de Franzois en Moureys van deze wereld door het Olympisch te maken echt vol voor de cross zouden gaan, dan zijn dat gewoon toppers en dan volgen de andere Fransen en Italianen ook wel en hebben we er al 2 toplanden bij.

Als Walsleben en Voss (en nog wat anderen) doorgroeien, heb je ook de Duitsers. Ik veronderstel dat er ook nog genoeg Zwitsers talent verborgen zit en als ze zich focussen, dan heb je waarschijnlijk meteen wat Amerikanen.

Er is echt niet zo heel veel nodig om het een tikkeltje mondialer/interessanter te maken en ik denk zelfs dat dit op vrij korte termijn kan.
Er zijn toch altijd al wel Duitsers, Italianen, Zwitsers, Amerikanen, etc met talent geweest. Bij de junioren winnen ze nog weleens ook.

Toch halen Nederlanders en met name Belgen wel de top en haken Italianen en Amerikanen op een gegeven moment af. Die kerel die bijvoorbeeld toen Vanthourenhout versloeg bij de Junioren, waar is die gebleven?
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:33:59 #255
pi_65332529
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:04 schreef Halcon het volgende:

[..]
f. Die kerel die bijvoorbeeld toen Vanthourenhout versloeg bij de Junioren, waar is die gebleven?
Is die niet vrij onsuccesvol beginnen mountainbiken ?
pi_65332573
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Is die niet vrij onsuccesvol beginnen mountainbiken ?
Dat zou best kunnen inderdaad. Het valt me op dat bij de Junioren andere nationaliteiten het de Nederlanders en Belgen erg lastig kunnen maken, maar dat je er daarna nooit meer wat van hoort.
pi_65332929
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Maar goed, van mij mag het bij de Winterspelen. Ik vind het interessanter dan curling.
Met geschiktheid voor tv bedoel ik dat het een goede kijksport is: het duurt een uurtje, niet te kort en ook zeker niet te lang, je rijdt rondjes waardoor alles prima in beeld te brengen is en het blijft vaak langere tijd spannend. Mountainbiken is bijvoorbeeld een absolute non-kijksport: het is bijna onmogelijk om het volledige parcours te coveren met camera's, het duurt veel te lang en na een tijd liggen de plaatsen meestal wel vast.
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen inderdaad. Het valt me op dat bij de Junioren andere nationaliteiten het de Nederlanders en Belgen erg lastig kunnen maken, maar dat je er daarna nooit meer wat van hoort.
Omdat er voor hen geen droog brood mee te verdienen valt, omdat ze kunnen knechten op de weg voor een modaal salaris, kiezen voor het mountainbiken of zelfs gewoon helemaal stoppen. Zo snel het Olympisch wordt gloort er in een hele hoop landen opeens een zak geld.
pi_65333085
Op die manier is het zeker geschikt. Het is pure actie, geen lange zit en het kan tot de laatste meters spannend zijn. Op zich is het leuker om te volgen dan een overgangsrit in de Tour de France natuurlijk.

Veldrijden is ook spectaculairder dan mountainbiken. De verschillen zijn kleiner en het is meer draaien en keren. Mountainbiken is vooral duursport en met een klein verzetje steile heuvels op rijden. Om te kijken is het absoluut niets.

ik vind veldrijden nu zeker niet internationaal genoeg. Al heb je absoluut een punt dat een Olympische status een steuntje in de rug is. Wat mij betreft het proberen waard.
pi_65333508
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:53 schreef Halcon het volgende:
Op die manier is het zeker geschikt. Het is pure actie, geen lange zit en het kan tot de laatste meters spannend zijn. Op zich is het leuker om te volgen dan een overgangsrit in de Tour de France natuurlijk.

Veldrijden is ook spectaculairder dan mountainbiken. De verschillen zijn kleiner en het is meer draaien en keren. Mountainbiken is vooral duursport en met een klein verzetje steile heuvels op rijden. Om te kijken is het absoluut niets.

ik vind veldrijden nu zeker niet internationaal genoeg. Al heb je absoluut een punt dat een Olympische status een steuntje in de rug is. Wat mij betreft het proberen waard.
Wat dat betreft zou het wel handig zijn als Compton WK bij de vrouwen wordt.
pi_65336152
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:05 schreef wimderon het volgende:

[..]

Wat dat betreft zou het wel handig zijn als Compton WK bij de vrouwen wordt.
Compton bij de vrouwen, Boom bij de mannen, Walsleben bij de beloften en Eising bij de junioren. zou internationaal genoeg zijn idd.

al zouden zo'n Zach Mc Donald en Luke Keough als Amerikanen bij een WK ook wel podium kunnen halen bij de Junioren. En bij de beloften is het na Walsleben toch al vaak internationaal met een hoop verschillende namen zoals Jouffroy, Van Comernolle, Baestaens,Bambula, Cominelli, Duval en nog wat van die mannen.
pi_65383101
v/d Brand
  zondag 25 januari 2009 @ 13:52:19 #262
67640 SaintOfKillers
pi_65383319
quote:
'Olympische droom lijkt een fabeltje'

Peter Van Den Abeele, de Belgische UCI-coördinator voor het veldrijden, gelooft niet dat er olympische hoop is voor het veldrijden. Dat bleek nochtans uit een artikel uit De Telegraaf , waarin een lid van de Italiaanse federatie verzekert dat er goede contacten zijn tussen verschillende bonden en het Internationaal Olympisch Comité.

'Maar ik geloof er niet echt in', zegt Van Den Abeele. 'Het lijkt me eerder een fabeltje dan werkelijkheid. Want als er zoiets bezig zou zijn, dan had het IOC me toch al gecontacteerd? Ik heb vandaag (gisteren, red.) navraag gedaan, en er is absoluut nog geen communicatie geweest. Trouwens, vroeger is die aanvraag ook al ingediend. En dan kregen we steeds hetzelfde antwoord: een sport op de Winterspelen moet op sneeuw of ijs zijn.'

Volgens De Telegraaf zou het IOC eraan denken om, na het gelobby van verschillende bonden, dat reglement te schrappen. De Belgische wielerbond is alvast nog niet op de hoogte. 'Wij hebben nog niks gehoord', is technisch directeur Jos Smets formeel.
  zondag 25 januari 2009 @ 13:59:34 #263
67640 SaintOfKillers
pi_65383566
Statistisch gezien is vandaag belangrijk om bij de profs bij de eerste drie te eindigen. De laatste 10 jaar stond de wereldkampioen bij de laatste grote cross voor het WK steeds op het podium.
  zondag 25 januari 2009 @ 15:06:08 #264
67640 SaintOfKillers
pi_65385760
Net als vorige week een vage cross waarbij er ondertussen al een renner of 7/8 een half rondje op kop heeft "getest".
  zondag 25 januari 2009 @ 15:38:00 #265
67640 SaintOfKillers
pi_65386768
Nys leek het er echt om te doen.
pi_65386780
Lol, verliest Boom de sprint ook nog.

Commentatoren aan het juichen alsof Nys gelijk ook hiermee alvast de wereldtitel pakte ongeveer...
  zondag 25 januari 2009 @ 15:51:28 #267
67640 SaintOfKillers
pi_65387279
1. Nys
2. Boom
3. Stybar
4. Albert
5. Vanthourenhout
6. Wellens
7. Pauwels
8. Fontana
9. Chainel
10. Vantornout
pi_65387819
met Nys, Boom en Stybar heb je inderdaad de belangrijkste figuren voor volgende week
pi_65387960
Is de volledige uitslag al ergens te vinden?
pi_65389060
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:05 schreef Bartoli het volgende:
met Nys, Boom en Stybar heb je inderdaad de belangrijkste figuren voor volgende week
En Albert natuurlijk
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 25 januari 2009 @ 16:48:02 #271
67640 SaintOfKillers
pi_65389711
Ik denk dat deze cross niet zoveel zegt, Vervecken was nergens en die zal er echt wel staan.

Alleen vond ik Albert niet erg indrukwekkend en denk ik dat die volgende week net tekort gaat komen. Ook verwacht ik dat Nys nog nooit met zoveel zelfvertrouwen aan een WK begon (wat altijd een groot probleem was)
pi_65392085
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:09 schreef Helly het volgende:
Is de volledige uitslag al ergens te vinden?
1 10 BEL19760617 NYS Sven LANDBOUWKREDIET - COLNAGO 1:05:42
2 1 NED19851230 BOOM Lars RABOBANK +00:01
3 21 CZE19851211 STYBAR Zdenek FIDEA CYCLING TEAM +00:03
4 13 BEL19860205 ALBERT Niels BKCP- POWERPLUS +00:03
5 15 BEL19810114 VANTHOURENHOUT Sven SUNWEB PRO JOB CYCLING TEAM +00:03
6 11 BEL19780810 WELLENS Bart FIDEA CYCLING TEAM +00:04
7 12 BEL19840412 PAUWELS Kevin FIDEA CYCLING TEAM +00:10
8 31 ITA19841012 FONTANA Marco Aurelio --- +00:11
9 43 FRA19830906 CHAINEL Steve BBOX BOUYGUES TELECOM +00:12
10 14 BEL19820519 VANTORNOUT Klaas SUNWEB PRO JOB CYCLING TEAM +00:14
11 3 NED19751211 DE KNEGT Gerben --- +00:28
12 2 NED19800616 AL Thijs --- +00:37
13 29 ITA19820808 FRANZOI Enrico LIQUIGAS +00:39
14 18 BEL19850620 VANTHOURENHOUT Dieter BKCP- POWERPLUS +00:39
15 4 NED19710713 GROENENDAAL Richard --- +01:01
16 17 BEL19820623 AERNOUTS Bart --- +01:23
17 16 BEL19720323 VERVECKEN Erwin REVOR-JARTAZI CYCLINGTEAM +01:24
18 6 NED19850321 VAN IJZENDOORN Eddy --- +01:24
19 30 ITA19821211 BIANCO Marco --- +01:25
20 44 FRA19860114 LOPEZ Jonathan --- +01:26
21 24 CZE19761020 DLASK Petr FIDEA CYCLING TEAM +01:27
22 42 FRA19830609 BAZIN Nicolas --- +02:07
23 38 SUI19830306 ZAHNER Simon --- +02:10
24 65 FRA19780309 DEREPAS David --- +02:15
25 34 ITA19850205 VISINELLI Rafael --- +02:29
26 37 SUI19750402 HEULE Christian --- +02:32
27 35 ITA19840719 GAMBINO Alessandro --- +02:35
28 26 CZE19820419 ZLAMALIK Martin --- +02:38
29 7 NED19860718 VAN AMERONGEN Thijs VACANSOLEIL PRO CYCLING TEAM +02:39
30 59 POL19830506 GIL Mariusz --- +02:43
31 39 SUI19850517 WILDHABER Marcel --- +02:49
32 32 ITA19861107 URSI Fabio --- +02:52
33 5 NED19790629 VAN GILS Wilant --- +04:01
34 9 NED19830401 VAN HEESWIJK Roy --- +04:01
35 33 ITA19880522 COMINELLI Cristian --- +04:13
36 48 SVK19740114 BARENYI Milan --- +04:17
37 60 LUX19800225 BAUSCH Gusty --- +04:48
38 62 DEN19741118 PARBO Joachim --- +05:12
39 8 NED19850416 VAN LEEUWEN Patrick --- +05:51
40 36 ITA19841108 DAMIANI Luca COLAVITA / SUTTER HOME +05:54
41 56 CAN19770320 ST JOHN Derrick --- -1LAP
42 49 SVK19730408 METLICKA Vaclav --- -1LAP
43 28 CZE19820322 KYZIVAT Vladimir --- -3LAP
pi_65392978
Het wordt spannend volgende week!
  zondag 25 januari 2009 @ 19:48:31 #274
67640 SaintOfKillers
pi_65395937
quote:
NYS: "VANDAAG HAD IK WK-BENEN"

Sven Nys heeft vertrouwen getankt voor het wereldkampioenschap. "Vandaag had ik WK-benen, die kunnen volgende week niet weg zijn. Ik zit echt op rozen. Ik had de wedstrijd voortdurend onder controle en voelde een aantal ronden voor het einde al dat het erin zat. Ik had een enorme acceleratie in de benen.
Als je Lars Boom kunt verslaan in een sprint, dan is dat mooi meegenomen. Boom is ook op het WK te pakken. Hij is zeer gemotiveerd, maar ik geef me niet gewonnen. Ik heb een goed gevoel bij de Belgische ploeg. Albert en Wellens willen de handen in elkaar slaan."

BOOM: "GEEN SPRAKE VAN BELGISCH BLOK"
Lars Boom gelooft niet dat de Belgen voor mekaar zullen rijden op het WK. Er is geen sprake van een blok bij de Belgen", zei hij na de cross in Milaan. "De ploegbelangen zullen primeren bij de Belgen. Dat zeg ik niet om te jennen, maar omdat het zo is. Wij zullen wel een blok vormen. Als er een Belg demarreert, dan heb ik Thijs Al. Alles kan foutlopen op een WK, maar ik ga ervan uit dat het goed zal gaan. Een pronostiek? Ik hoop op een mooi podium met een Belg, een Tsjech en een Nederlander. Sven Nys klopt me vandaag, maar een mentale tik? Neen, helemaal niet."

WELLENS: "WE ZITTEN OP EEN LIJN"
Bart Wellens heeft niet veel geleerd uit de WB-cross van Milaan. "Er is met het verstand gereden vandaag. Iedereen was aan mekaar gewaagd", vertelde hij. "Ik heb gezien dat Nys heel makkelijk rijdt. Hij is samen met Boom favoriet voor het WK. Als Nys ook op het WK zo goed is, dan weten we wat ons te doen staat. We hebben nog geen plan maar de Belgische ploeg zit op één lijn. Boom is te pakken, zeker weten", klonk het. "Mijn tiercé voor het WK? Nys, Boom en Wellens. Over mijn prestatie van vandaag ben ik tevreden. Het was moeilijk na een week van veel en hard trainen."
Wellens lijkt zich er al bij neer te leggen dat hij voor Nys zal moeten gaan rijden, het was dan ook half zijn idee. Boom blijft net iets te dwangmatig herhalen dat de Belgen zeker geen blok gaan vormen (al de 4e of 5e keer dat ik dat in een interview lees), alsof hij vooral zichzelf wil overtuigen.
  zondag 25 januari 2009 @ 20:07:07 #275
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_65396690
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:48 schreef SaintOfKillers het volgende:

Boom blijft net iets te dwangmatig herhalen dat de Belgen zeker geen blok gaan vormen (al de 4e of 5e keer dat ik dat in een interview lees), alsof hij vooral zichzelf wil overtuigen.
misschien is het juist om de Belgen onderling aldoor zelf in discussie te laten gaan dat het goed zit: 'ja die Boom zei weer dat, maar je werkt toch wel voor mij?...." maar goed dat weten we toch nooit .

Misschien een rare vraag hoor, maar hoe laat begint volgende week de wedstrijd?
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_65396793
Tja, vandaag was Boom dan ook niet oppermachtig. Weliswaar op een parcours dat perfect bij Nys (en Albert) aansloot en niet bij Boom, maar die sprint had hij toch wel mogen winnen. Het leek ook wel alsof Boom bang was op weer op z'n bek te gaan zoals in Loenhout, elke keer als hij het rechte stuk opdraaide moest hij een gaatje laten en trok hij voor zijn doen zeer behoedzaam op.

Volgende week wordt echter totaal anders natuurlijk, met een (waarschijnlijk) veel zwaardere wedstrijd en totaal andere spanning. Iedereen zal er dan wel staan zeker.
pi_65396818
Gaan er nog mensen naar Hoogerheide volgende week? Ik ben er geboren, woont nog familie, dus dat is handig. Ga er dus zeker wel kijken.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_65397482
Hebben wij net pagina's lang de sprint van Boom zitten ophemelen..
pi_65402997
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:10 schreef Suijk het volgende:
Gaan er nog mensen naar Hoogerheide volgende week? Ik ben er geboren, woont nog familie, dus dat is handig. Ga er dus zeker wel kijken.
present vanaf vrijdag
pi_65403014
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hebben wij net pagina's lang de sprint van Boom zitten ophemelen..
9 van de 10x wint Boom ook in de sprint van die mannen
  zondag 25 januari 2009 @ 23:46:46 #281
67640 SaintOfKillers
pi_65404784
Het was vreemd. Normaal gezien maakte het niet echt uit hoe er werd gesprint, degene die eerst door die laatste bocht kwam, was 99% zeker van winst. Aangezien het dan nog Boom was ook, sowieso een van de rapsten en er is niemand die sneller kan optrekken, kon hij die sprint eigenlijk in geen duizend jaar verliezen. Maar hij deed het wel. Vreemd dus.
pi_65404839
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:10 schreef wimderon het volgende:
Volgende week wordt echter totaal anders natuurlijk, met een (waarschijnlijk) veel zwaardere wedstrijd en totaal andere spanning. Iedereen zal er dan wel staan zeker.
Ze geven wel weer wat vorst op, dus de vraag is of het allemaal modderig wordt.
sig verwijderd door FA
pi_65405038
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het was vreemd. Normaal gezien maakte het niet echt uit hoe er werd gesprint, degene die eerst door die laatste bocht kwam, was 99% zeker van winst. Aangezien het dan nog Boom was ook, sowieso een van de rapsten en er is niemand die sneller kan optrekken, kon hij die sprint eigenlijk in geen duizend jaar verliezen. Maar hij deed het wel. Vreemd dus.
Misschien teveel gegeven om terug te komen na die lekke band en/of op het parcours dat hem in feite helemaal niet ligt?

In Hoogerheide is er in ieder geval een asfaltstrook van 800 meter met één bocht tot de finish.
pi_65405271
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:48 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ze geven wel weer wat vorst op, dus de vraag is of het allemaal modderig wordt.
ja lichte nachtvorst inderdaad, maar 's middags is dat toch allemaal kapot gereden dus zwaar zal het worden
  maandag 26 januari 2009 @ 09:04:12 #285
67640 SaintOfKillers
pi_65410387
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:53 schreef wimderon het volgende:
Misschien teveel gegeven om terug te komen na die lekke band en/of op het parcours dat hem in feite helemaal niet ligt?
Dat laatste vond ik nogal overdreven, na elke draai- en keerzone zat lange (quasi-)rechte stroken die dan ook nog eens steeds drassiger gingen liggen. Het was zeker technischer dan die flauwe 30 km/u crossen, maar echt supertechnisch zou ik het toch niet noemen, eerder een mix.

Volgens mij had Boom gewoon geen superdag, want niet eens onlogisch is een week voor het WK.
  maandag 26 januari 2009 @ 09:49:09 #286
11102 knep
Mountainfreak
pi_65411245
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:10 schreef Suijk het volgende:
Ben er ook bij .
pi_65416071
Er zal toch geen Belg zijn die serieus denkt dat wanneer het aankomt op een eindsprint in de Raadhuisstraat in Hoogerheide ook maar iemand in het wiel van Lars Boom kan blijven denk ik zo .....

Alle Belgen hebben een dubbele agenda. Wellens die een ontsnapte Stybar voor Nys terug gaat halen of Alberts die Simunek niet laat rijden? Laat me niet lachen zeg. Probleem van die Belgen is dat ze teveel local heroes hebben die allemaal denken dat ze wereldkampioen kunnen worden en als ze de kans krijgen, ze stuk voor stuk Nys er af willen rijden. Dus ze zullen wel een blok vormen, allemaal op het wiel van Boom rijden met als gevolg dat het wonder van Getxo 1990 zich wel eens zou kunnen gaan herhalen en Thijs Al als lachende derde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Buzz129 op 26-01-2009 13:03:48 ]
  maandag 26 januari 2009 @ 12:48:40 #288
67640 SaintOfKillers
pi_65416211
quote:
Geen schorsing voor Jonathan Page

Jonathan Page hoeft niet te vrezen voor een schorsing. De Amerikaanse veldrijder liep in november na de veldrit in het Belgische Kokstijde een dopingcontrole mis waardoor er voor hem een uitsluiting dreigde.

Page liet zich na de wedstrijd behandelen voor een blessure aan zijn hoofd en wist niet dat zijn naam op de lijst met renners stond die gecontroleerd moesten worden. Het Amerikaanse anti-dopingcomité heeft daarom beslist de 32-jarige Page geen straf op te leggen. Het is nog onduidelijk of de Amerikaan mee mag doen aan het WK volgende week in Hoogerheide.
pi_65421177
quote:
Op maandag 26 januari 2009 12:43 schreef Buzz129 het volgende:
Er zal toch geen Belg zijn die serieus denkt dat wanneer het aankomt op een eindsprint in de Raadhuisstraat in Hoogerheide ook maar iemand in het wiel van Lars Boom kan blijven denk ik zo .....

Alle Belgen hebben een dubbele agenda. Wellens die een ontsnapte Stybar voor Nys terug gaat halen of Alberts die Simunek niet laat rijden? Laat me niet lachen zeg. Probleem van die Belgen is dat ze teveel local heroes hebben die allemaal denken dat ze wereldkampioen kunnen worden en als ze de kans krijgen, ze stuk voor stuk Nys er af willen rijden. Dus ze zullen wel een blok vormen, allemaal op het wiel van Boom rijden met als gevolg dat het wonder van Getxo 1990 zich wel eens zou kunnen gaan herhalen en Thijs Al als lachende derde.
Overmoedig aan het worden omdat boom een paar veldritjes gewonnen heeft? Hij is niet oppermachtig en hij is zeker niet de beste. Als stybar gaat dan MOET boom ook mee hoor.... kunnen die belgen gerust de kat uit de Boom kijken
  maandag 26 januari 2009 @ 15:20:18 #290
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_65421233
Want die Belgen willen dat Stybar wint? Boom moet gewoon in ronde 2 even flink doortrekken en misschien dat dan Ny, Albert en Wellens mee kunnen. En die gaan echt niet voor elkaar rijden.
LastFM
  maandag 26 januari 2009 @ 15:37:51 #291
67640 SaintOfKillers
pi_65421877
Volgens Nys wilde Albert gisteren al de krachten bundelen, mits de koers zo evolueerde. Die kwam daar tijdens de wedstrijd over praten.

Verder waren De Clercq en Vervecken veel grotere concurrenten/vijanden dan Nys, Wellens of Albert ooit zijn geweest en die reden zelfs samen om Dlask te kloppen, dus zo onrealistisch of vergezocht is het niet.
  maandag 26 januari 2009 @ 15:40:34 #292
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_65421979
Maar waarom zouden ze dat doen? Voor het geld? Dat zijn nou net namen die echt geen extra geld nodig hebben en toch liever een regenboogtrui hebben, lijkt me.
Ik zie Albert echt geen actie uithalen als VTH toen Nys wk werd.
LastFM
  maandag 26 januari 2009 @ 15:42:21 #293
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_65422056
In ieder geval, we zullen het zondag wel zien. Ik hoop zelf dat ze geen blok gaan vormen. Lijkt me beter voor de cross
LastFM
pi_65425608
quote:
Op maandag 26 januari 2009 15:18 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Overmoedig aan het worden omdat boom een paar veldritjes gewonnen heeft? Hij is niet oppermachtig en hij is zeker niet de beste. Als stybar gaat dan MOET boom ook mee hoor.... kunnen die belgen gerust de kat uit de Boom kijken
Niet overmoedig, maar de Belgische overheersing gedurende de laatste jaren is wel bijna de doodsteek voor het mondiale aspect van het veldrijden. Wat is er nog van over? Het zou dus heel slecht voor de internationalisering van deze sport zijn wanneer er weer een Belg wereldkampioen wordt.

Wanneer Stybar gaat zullen Nys en Alberts toch moeten reageren. Alleen denk ik dat dat alleen op een tactisch moment kan gebeuren en wanneer Boom het zou doen, wat ik niet verwacht wanneer iedereen top is, is dat op kracht gebaseerd. Maar iedereen weet dat Boom geen twee keer achter elkaar een sprint van Nys verliest. En dat weet Nys ook, alleen durft hij dat deze week niet hardop te zeggen.

Maar het blijft allemaal speculeren totaan zondag! Leuk hé?
  maandag 26 januari 2009 @ 17:53:40 #295
67640 SaintOfKillers
pi_65427088
quote:
Op maandag 26 januari 2009 15:42 schreef -skippybal- het volgende:
In ieder geval, we zullen het zondag wel zien. Ik hoop zelf dat ze geen blok gaan vormen. Lijkt me beter voor de cross
Tja, de leukste/tofste/spannendste cross van het jaar was Koksijde en dat was een éénling tegen een blok (Nys vs. Fidea).
pi_65485884
quote:
'Wellens rijdt niet achter Stybar op het WK'

Hans van Kasteren, de controversiële Nederlandse manager van Fidea, heeft een bom gelegd onder het Belgisch Blok op het WK veldrijden.

Ondanks de vele beloften van zijn kopman Bart Wellens, die al weken van de daken schreeuwt dat hij voor Sven Nys zal rijden, is Van Kasteren ervan overtuigd dat zijn renners de Fidea-belangen laten primeren. 'Mijn jongens zullen het spel wel zo slim spelen dat ze niet met lege handen achterblijven', zegt Van Kasteren in P-Magazine . 'De nationale belangen? Ach, ze weten wel hoe ze dat moeten aanpakken. Als onze Tsjech Stybar weg is, zal Bart Wellens er niet achter rijden. Neen, ook niet in dienst van Sven Nys. Al moet hij dan ook niet zo opvallend weigeren zoals Nys in Sint-Michielsgestel. Veins een slechte dag, steek het op materiaalpech, of ga er desnoods bij liggen.'

Straffe taal, maar bondscoach Rudy De Bie maakt zich niet al te druk. 'Ik heb het volste vertrouwen in mijn renners. Het waren net Wellens en Nys die toenadering zochten de laatste weken om een blok te vormen op het WK. Bart is volwassen genoeg om te weten wat er van hem verwacht wordt.' (bhe)
Niet echt verrassend.
  woensdag 28 januari 2009 @ 20:42:22 #297
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_65505608
ook vreemd dat België niet één of twee kopmannen aanwijst. Dat zien ze wel in de koers, maar als er iemand 'denkt' dat hij het kan redden offert hij zichzelf dus niet op. Dan krijgt Boom dus inderdaad gelijk dat ze geen blok vormen
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_65509889
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:42 schreef The_Hives het volgende:
ook vreemd dat België niet één of twee kopmannen aanwijst. Dat zien ze wel in de koers, maar als er iemand 'denkt' dat hij het kan redden offert hij zichzelf dus niet op. Dan krijgt Boom dus inderdaad gelijk dat ze geen blok vormen
Voor mij is dat al weken heel duidelijk. Ik vind het niet verrassend, en die De Die, Rudy dan die staat echt in zijn hemd ten overstaan van heel Vlaanderen. En broer Danny houdt wijselijk z'n mond hierover. Die doet alleen maar stoere uitspraken.

Er is geen Belg die Nys het licht in de ogen gunt. Als ze hem beentje kunnen lichten zullen ze het niet nalaten zoals een paar jaar geleden bij die laatste WB wedstrijd in Pijnacker om de dubbele punten. Wesley van der Linden nog sprinten voor de 7e plaats of zoiets..... :-)
pi_65533454
Nou als ik zo eens naar de weersvoorspellingen kijk zal het dit weekend toch wel weer zoiets als een wegwedstrijd over bevroren paden worden!

Ik weet niet wat ik daar nu van moet denken. Een paar jaar geleden kon je dan Mario de Clercq als bijna zekere winnaar opschrijven maar sinds die gestopt is en nog steeds dat boek aan het schrijven is, weet ik het niet.
Stybar, Boom en Nys in die volgorde misschien als ze allemaal een goede dag hebben en Boom en Nys naar elkaar gaan zitten kijken of wellicht Vervecken als onverwachte outsider?

Welke kenner laat er hier z'n bespiegelingen eens op los?
pi_65533656
Stybar was bij de beloften Albert en Boom altijd de baas als het parcours bevroren was. Maar dit is wel een parcours met erg weinig bochten, dus zelfs op een bevroren parcours is het de vraag of hij zijn technische voorsprong kan uitbuiten. Wellens had volgens mij in het verleden wel eens moeite met veel kou, maar daar heb ik dit seizoen nog weinig over gehoord.
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:02:22 #301
67640 SaintOfKillers
pi_65539549
Stybar kan je makkelijk buitenspel zetten, supersnel starten, wat Albert en Boom al eerder deden dit seizoen, en als Stybar niet meteen mee is, dan zie je die niet meer terug. Die kan geen gat van 10/15 seconden zelf dichtrijden in tegenstelling tot Boom of Albert (of Nys).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')