Dat is blijkbaar eigen aan Zolder. Toen De Clercq daar wereldkampioen werd, was dat vooral onder boegeroep.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:14 schreef TheArt het volgende:
Dat boegeroep van enkele dronken Belgen daar weerSommigen daar leren het nooit.
Dat zou wat zijn, op je 70e (?) een cross rijdenquote:Op vrijdag 26 december 2008 16:14 schreef TheArt het volgende:
***ELDRIJDEN********************** 1/2
**** Thijs Al wint WB-veldrit Heusden
**Thijs Al is in het Belgische Heusden-
Zolder winnaar geworden van de zevende
wereldbekerveldrit.De mountainbiker van
origine bleef de Belgen Eddy Pauwels en
Sven Vanthourenhout voor.
NOS TTEddy Pauwels
Eddy Pauwels is nu 73quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:15 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn, op je 70e (?) een cross rijden
Volgens sommige veldrijders zijn degenen die dat doen voetbalfans, aangezien ze dat gedrag "toevallig" altijd zien op 't moment dat de voetbalcompetitie stil ligt.quote:Op zaterdag 27 december 2008 03:54 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik kijk net de samenvatting, wat een ongelofelijk irritant klotepubliek zeg
Zo ontzettend triest
quote:Jonathan Page miste dopingcontrole in Duinencross
Geen Jonathan Page aan de start van de Wereldbekermanche in Zolder op tweede Kerst. De Amerikaan miste in Koksijde de dopingcontrole, waardoor hem een schorsing boven het hoofd hangt.
UCI-coördinator Peter Van den Abeele bevestigde ons telefonisch dat Page na de Duinencross inderdaad niet kwam opdagen voor zijn plasje. "Toen ik Jonathan daar telefonisch op de hoogte van bracht viel hij uit de lucht. Hij was ook bijzonder zwaar aangeslagen door deze vergetelheid", aldus de Oost-Vlaming.
"Hij was er zo van aangedaan dat hij het niet zag zitten om te starten in Zolder, ondanks hij er nog steeds startgerechtigd was", gaat Van den Abeele verder. De dopingafdeling en de juridische cel van de UCI zal zich één dezer over de zaak buigen.
"Wellicht zal Page een straf niet kunnen ontlopen", besluit de UCI-coördinator. "Maar ik ben absoluut niet de bevoegde persoon daar een oordeel over te vellen."
Het ziet er dus naar uit dat het WK in Hoogerheide het straks zonder de ex-Amerikaanse kampioen zal moeten doen. (cyclocross.info
Vos reed goedquote:
Hij reed de volledige zandstrook van begin tot eind (als enige dacht in de hele koers dacht ik), kreeg daar applaus voor en bedankte het publiek.quote:Op zondag 28 december 2008 18:33 schreef zagevent het volgende:
Mooie zege van Stybar. Jammer van Nys' slippertje in de laatste ronde, dom van Al dat hij zich in de spurt voor de derde plaats nog laat kloppen.
Maar wat was dat met Paige in ongeveer half cross? Niet die valpartij.
Ah. Nys lukte het ook in de voorlaatste ronde.quote:Op zondag 28 december 2008 18:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij reed de volledige zandstrook van begin tot eind (als enige dacht in de hele koers dacht ik), kreeg daar applaus voor en bedankte het publiek.
Een potentiële winnaar (ok, iets meer een vraagteken op dit moment, maar toch, hij zal meer kunnen dan pakweg Rob Peeters of Dieter Vanthourenhout) laat je niet thuis lijkt me. Bovendien rijden ze in feite allemaal voor hun ploeg. De kans dat Simunek er nog bijzit op dit parcours lijkt me ook niet heel groot trouwens.quote:Op zondag 28 december 2008 19:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Niels Albert heeft laten weten dat hij op 't WK voor zichzelf zal rijden en als hij niet goed genoeg is, rijdt hij volledig in dienst van Simunek.
Uiteraard zullen ze het niet durven, maar als ik de Belgische bondscoach was, dan liet ik 'm thuis. Als hij dan toch een grote bek wil opzetten, dan zou ik hem erop pakken.
Zijn ze eindelijk van Nys af die zijn remmen dichtknijpt voor Nederlanders, begint er een ander mee.
Maar laten we realistisch zijn. Elke Belgische topper rijdt voor zichzelf, Albert is de enige die het durft te zeggen (al moet hij inderdaad wat beter nadenken voor hij wat roept). Als pakweg Wellens vooruit is zal Pauwels wel eens een keer de benen stilhouden, maar veel meer moet je toch niet verwachten. Zeker niet dat een topper zijn kansen opoffert voor het team.quote:Op maandag 29 december 2008 18:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bondscoach Rudy De Bie heeft laten weten dat hij niet echt gecharmeerd was door de uitlating van Albert en dat ze nog eens goed moeten praten. Als hij niet optimaal voor de ploeg wil rijden, dan laat hij hem gewoon thuis.
Nys en Wellens namen akte van de uitspraak en lieten weten dat zij wel te vinden zijn voor een groot Belgisch anti-Boom pact, alles zolang er maar een Belg wint. Dit vooral omdat ze schijnen door te hebben dat Boom op een parcours dat voor hem is getekend alleen maar te verslaan is door een hecht blok te vormen.
Albert krabbelde ondertussen al enorm terug, had het over een jeugdzonde en dat hij het had gezegd tijdens de grote ontgoocheling vlak na zijn val, bla bla bla. Op 't WK is hij wel degelijk van plan enkel en alleen voor zichzelf te rijden.
Nu kan je wel als gokken op elke beweging van Boom springen, maar als het erop aankomt, zal alleen Nys Boom op de lastige stukken (die er in het parcours zat liggen) kunnen volgen. Maar wat betreft het laten rijden van Al, daar zit wat in. Alleen denk ik dat Nys er vroeg aan gaat moeten beginnen om überhaupt van Boom af te geraken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boom heeft laten weten dat Nederland zeker als één blok zal rijden en dat niemand tegen hen zal opkunnen.
Ik zie het best gebeuren dat Nys, Wellens, Vervecken en co als gekken op elke beweging van Boom springen en Al (of zelfs Stybar of Mourey) gewoon laten rijden.
Nys heeft vaak nog een snelle ronde in de benen op het einde. Probleem voor hem is dat als Boom in vorm is, Boom dat niveau dan gemakkelijk aankan. Albert moet het vooral hebben van een harde cross en hij zal ook niet anders doen dan vanaf het begin doortrekken, als hij op niveau is. Dan kunnen er normaalgesproken uberhaupt maar 2 man volgen, plus eventueel de traditionele verrassing op een kampioenschap. Dan kan het hele ploegenspel-scenario de prullenbak in en sowieso moeten Nys en Albert dan aanvallen omdat ze in een sprint kansloos zijn.quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nu kan je wel als gokken op elke beweging van Boom springen, maar als het erop aankomt, zal alleen Nys Boom op de lastige stukken (die er in het parcours zat liggen) kunnen volgen. Maar wat betreft het laten rijden van Al, daar zit wat in. Alleen denk ik dat Nys er vroeg aan gaat moeten beginnen om überhaupt van Boom af te geraken.
Dan nog kunnen die 2 iets afspreken als ze echt willen. Ze zijn allebei handiger/technischer dan Boom, dus ze kunnen zich in een slotfase op een technisch stuk allebei wel voorbij Boom wringen en dan een gat laten vallen voor de ander.quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:48 schreef wimderon het volgende:
Dan kan het hele ploegenspel-scenario de prullenbak in en sowieso moeten Nys en Albert dan aanvallen omdat ze in een sprint kansloos zijn.
Als het bij die vleeswonden blijft, valt het mee.quote:Op dinsdag 30 december 2008 15:38 schreef Ambrosius het volgende:
Toch wel wat schade bij Boom zo te horen, maar hij kan waarschijnlijk overmorgen gewoon starten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |