abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:12:46 #1
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_64379120
Mooi van Al zeg
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_64379140
Leuk voor hem inderdaad. Moet toch wel een absoluut hoogtepunt voor die gast zijn, een WB winnen op Belgische bodem.
pi_64379149
Dat boegeroep van enkele dronken Belgen daar weer Sommigen daar leren het nooit.
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:14:14 #4
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_64379151
Ook leuk afscheidscadeautje voor z'n sponsoren.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_64379163
***ELDRIJDEN********************** 1/2
**** Thijs Al wint WB-veldrit Heusden
**Thijs Al is in het Belgische Heusden-
Zolder winnaar geworden van de zevende
wereldbekerveldrit.De mountainbiker van
origine bleef de Belgen Eddy Pauwels en
Sven Vanthourenhout voor.

NOS TT Eddy Pauwels
pi_64379181
Al
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:15:54 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_64379187
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:14 schreef TheArt het volgende:
Dat boegeroep van enkele dronken Belgen daar weer Sommigen daar leren het nooit.
Dat is blijkbaar eigen aan Zolder. Toen De Clercq daar wereldkampioen werd, was dat vooral onder boegeroep.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:15:56 #8
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_64379189
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:14 schreef TheArt het volgende:
***ELDRIJDEN********************** 1/2
**** Thijs Al wint WB-veldrit Heusden
**Thijs Al is in het Belgische Heusden-
Zolder winnaar geworden van de zevende
wereldbekerveldrit.De mountainbiker van
origine bleef de Belgen Eddy Pauwels en
Sven Vanthourenhout voor.

NOS TT Eddy Pauwels
Dat zou wat zijn, op je 70e (?) een cross rijden
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_64379203
D'n Eddy.
pi_64379222
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:15 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Dat zou wat zijn, op je 70e (?) een cross rijden
Eddy Pauwels is nu 73
pi_64379279
Overigens weinig mis met het parcours, zelfs onder de huidige omstandigheden. Er kon gewoon verschil gemaakt worden door de beteren.
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:22:03 #12
67640 SaintOfKillers
pi_64379335
Pauwels vindt alles "mwoah".
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_64379369
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Pauwels vindt alles "mwoah".
Ach ja, hij had liever gewonnen, maar mwoah.
pi_64380265
Net even de samenvatting gezien. Mooie koers, mooi parcours, leuke winnaar! Al.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_64380817
Mooi die Belgen een loer gedraaid

Alhoewel een loer gedraaid, het was natuurlijk dikverdiend.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_64381759
Al
pi_64382353
behoorlijk wat volk in Zolder.
pi_64384048
Ik ben net terug van Zolder. Het is iig geen makkelijk parcours maar doordat het gevroren heeft en alles dus hard is, is het bij tijde net een wegkoers. Daarbij is het parcours niet publieksvriendelijk ondanks dat het beredruk was. Door de circuit omheining moet je vaak ver omlopen om ergens te geraken.
pi_64387118
Yeahh Vos ! Jullie die gemist ofzo?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_64393307
Ik kijk net de samenvatting, wat een ongelofelijk irritant klotepubliek zeg

Zo ontzettend triest
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  zaterdag 27 december 2008 @ 10:58:09 #21
67640 SaintOfKillers
pi_64395316
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 03:54 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik kijk net de samenvatting, wat een ongelofelijk irritant klotepubliek zeg

Zo ontzettend triest
Volgens sommige veldrijders zijn degenen die dat doen voetbalfans, aangezien ze dat gedrag "toevallig" altijd zien op 't moment dat de voetbalcompetitie stil ligt.

Gezien het niveau van sommige voetbalfans lijkt me dat een realistische theorie.
pi_64395684
Lijk voor Al om eens te winnen .
sig verwijderd door FA
pi_64398224
Balen dat ik het niet heb kunnen zien, sympathieke gozer wel die Al
pi_64406866
quote:
Jonathan Page miste dopingcontrole in Duinencross
Geen Jonathan Page aan de start van de Wereldbekermanche in Zolder op tweede Kerst. De Amerikaan miste in Koksijde de dopingcontrole, waardoor hem een schorsing boven het hoofd hangt.
UCI-coördinator Peter Van den Abeele bevestigde ons telefonisch dat Page na de Duinencross inderdaad niet kwam opdagen voor zijn plasje. "Toen ik Jonathan daar telefonisch op de hoogte van bracht viel hij uit de lucht. Hij was ook bijzonder zwaar aangeslagen door deze vergetelheid", aldus de Oost-Vlaming.

"Hij was er zo van aangedaan dat hij het niet zag zitten om te starten in Zolder, ondanks hij er nog steeds startgerechtigd was", gaat Van den Abeele verder. De dopingafdeling en de juridische cel van de UCI zal zich één dezer over de zaak buigen.

"Wellicht zal Page een straf niet kunnen ontlopen", besluit de UCI-coördinator. "Maar ik ben absoluut niet de bevoegde persoon daar een oordeel over te vellen."
Het ziet er dus naar uit dat het WK in Hoogerheide het straks zonder de ex-Amerikaanse kampioen zal moeten doen. (cyclocross.info
pi_64406912
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 22:56 schreef kawotski het volgende:
Yeahh Vos ! Jullie die gemist ofzo?
Vos reed goed . Kupfernagel ook ze had nochtans een zwakke start. Wordt een leuke WK bij de dames met een stuk of 5 kanshebbers op de zege met Vos, Kupfernagel, Compton als de topfavorieten en vd Brand en Salvetat als schaduwfavorieten.
  zondag 28 december 2008 @ 16:10:38 #27
189777 zagevent
what's in a name
pi_64432712
Straks in het donker in Diegem.
  zondag 28 december 2008 @ 17:29:17 #28
67640 SaintOfKillers
pi_64435454
Albert rijdt niet mee, die vond het te risicovol om in het donker te gaan rijden en eventueel opnieuw te vallen.

Voor de rest is dat kunstlicht het enige interessante aan de cross, verder denk ik dat er geen cross bestaat met meer asfalt/verharde wegen dan Diegem.
  zondag 28 december 2008 @ 18:33:02 #29
189777 zagevent
what's in a name
pi_64437533
Mooie zege van Stybar. Jammer van Nys' slippertje in de laatste ronde, dom van Al dat hij zich in de spurt voor de derde plaats nog laat kloppen.

Maar wat was dat met Paige in ongeveer half cross? Niet die valpartij.
pi_64438137
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:33 schreef zagevent het volgende:
Mooie zege van Stybar. Jammer van Nys' slippertje in de laatste ronde, dom van Al dat hij zich in de spurt voor de derde plaats nog laat kloppen.

Maar wat was dat met Paige in ongeveer half cross? Niet die valpartij.
Hij reed de volledige zandstrook van begin tot eind (als enige dacht in de hele koers dacht ik), kreeg daar applaus voor en bedankte het publiek.
  zondag 28 december 2008 @ 18:57:26 #31
189777 zagevent
what's in a name
pi_64438276
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hij reed de volledige zandstrook van begin tot eind (als enige dacht in de hele koers dacht ik), kreeg daar applaus voor en bedankte het publiek.
Ah. Nys lukte het ook in de voorlaatste ronde.
  zondag 28 december 2008 @ 19:37:46 #32
67640 SaintOfKillers
pi_64439532
Niels Albert heeft laten weten dat hij op 't WK voor zichzelf zal rijden en als hij niet goed genoeg is, rijdt hij volledig in dienst van Simunek.

Uiteraard zullen ze het niet durven, maar als ik de Belgische bondscoach was, dan liet ik 'm thuis. Als hij dan toch een grote bek wil opzetten, dan zou ik hem erop pakken.

Zijn ze eindelijk van Nys af die zijn remmen dichtknijpt voor Nederlanders, begint er een ander mee.
pi_64440028
Verdoeme weer ginne Vlaming gewonne.
pi_64440904
quote:
Op zondag 28 december 2008 19:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Niels Albert heeft laten weten dat hij op 't WK voor zichzelf zal rijden en als hij niet goed genoeg is, rijdt hij volledig in dienst van Simunek.

Uiteraard zullen ze het niet durven, maar als ik de Belgische bondscoach was, dan liet ik 'm thuis. Als hij dan toch een grote bek wil opzetten, dan zou ik hem erop pakken.

Zijn ze eindelijk van Nys af die zijn remmen dichtknijpt voor Nederlanders, begint er een ander mee.
Een potentiële winnaar (ok, iets meer een vraagteken op dit moment, maar toch, hij zal meer kunnen dan pakweg Rob Peeters of Dieter Vanthourenhout) laat je niet thuis lijkt me. Bovendien rijden ze in feite allemaal voor hun ploeg. De kans dat Simunek er nog bijzit op dit parcours lijkt me ook niet heel groot trouwens.
pi_64471911
Sven Nys wint Noordzeecross in Middelkerke. Thijs Al was 2e, Enrico Franzoi 3e.

Al is goed bezig de laatste weken.
  maandag 29 december 2008 @ 18:20:22 #36
67640 SaintOfKillers
pi_64472017
Bondscoach Rudy De Bie heeft laten weten dat hij niet echt gecharmeerd was door de uitlating van Albert en dat ze nog eens goed moeten praten. Als hij niet optimaal voor de ploeg wil rijden, dan laat hij hem gewoon thuis.

Nys en Wellens namen akte van de uitspraak en lieten weten dat zij wel te vinden zijn voor een groot Belgisch anti-Boom pact, alles zolang er maar een Belg wint. Dit vooral omdat ze schijnen door te hebben dat Boom op een parcours dat voor hem is getekend alleen maar te verslaan is door een hecht blok te vormen.

Albert krabbelde ondertussen al enorm terug, had het over een jeugdzonde en dat hij het had gezegd tijdens de grote ontgoocheling vlak na zijn val, bla bla bla. Op 't WK is hij wel degelijk van plan enkel en alleen voor zichzelf te rijden.
pi_64472409
Albert moet eens tot 10 tellen voordat hij weer eens wat roept.
pi_64496758
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bondscoach Rudy De Bie heeft laten weten dat hij niet echt gecharmeerd was door de uitlating van Albert en dat ze nog eens goed moeten praten. Als hij niet optimaal voor de ploeg wil rijden, dan laat hij hem gewoon thuis.

Nys en Wellens namen akte van de uitspraak en lieten weten dat zij wel te vinden zijn voor een groot Belgisch anti-Boom pact, alles zolang er maar een Belg wint. Dit vooral omdat ze schijnen door te hebben dat Boom op een parcours dat voor hem is getekend alleen maar te verslaan is door een hecht blok te vormen.

Albert krabbelde ondertussen al enorm terug, had het over een jeugdzonde en dat hij het had gezegd tijdens de grote ontgoocheling vlak na zijn val, bla bla bla. Op 't WK is hij wel degelijk van plan enkel en alleen voor zichzelf te rijden.
Maar laten we realistisch zijn. Elke Belgische topper rijdt voor zichzelf, Albert is de enige die het durft te zeggen (al moet hij inderdaad wat beter nadenken voor hij wat roept). Als pakweg Wellens vooruit is zal Pauwels wel eens een keer de benen stilhouden, maar veel meer moet je toch niet verwachten. Zeker niet dat een topper zijn kansen opoffert voor het team.

Ik vind dat Nys trouwens dat z'n koersen meer en meer op anderen (Boom) afstemt, dat komt z'n resultaten niet ten goede.
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:54:31 #39
67640 SaintOfKillers
pi_64497298
Boom heeft laten weten dat Nederland zeker als één blok zal rijden en dat niemand tegen hen zal opkunnen.

Ik zie het best gebeuren dat Nys, Wellens, Vervecken en co als gekken op elke beweging van Boom springen en Al (of zelfs Stybar of Mourey) gewoon laten rijden.
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:24:10 #40
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_64497748
Je zal nog zien dat Albert gaat en er vijf Belgen achter springen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_64498107
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boom heeft laten weten dat Nederland zeker als één blok zal rijden en dat niemand tegen hen zal opkunnen.

Ik zie het best gebeuren dat Nys, Wellens, Vervecken en co als gekken op elke beweging van Boom springen en Al (of zelfs Stybar of Mourey) gewoon laten rijden.
Nu kan je wel als gokken op elke beweging van Boom springen, maar als het erop aankomt, zal alleen Nys Boom op de lastige stukken (die er in het parcours zat liggen) kunnen volgen. Maar wat betreft het laten rijden van Al, daar zit wat in. Alleen denk ik dat Nys er vroeg aan gaat moeten beginnen om überhaupt van Boom af te geraken.
pi_64498356
Jemig wat is er veel gevallen in de overige wedstrijden.
pi_64498367
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:38 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nu kan je wel als gokken op elke beweging van Boom springen, maar als het erop aankomt, zal alleen Nys Boom op de lastige stukken (die er in het parcours zat liggen) kunnen volgen. Maar wat betreft het laten rijden van Al, daar zit wat in. Alleen denk ik dat Nys er vroeg aan gaat moeten beginnen om überhaupt van Boom af te geraken.
Nys heeft vaak nog een snelle ronde in de benen op het einde. Probleem voor hem is dat als Boom in vorm is, Boom dat niveau dan gemakkelijk aankan. Albert moet het vooral hebben van een harde cross en hij zal ook niet anders doen dan vanaf het begin doortrekken, als hij op niveau is. Dan kunnen er normaalgesproken uberhaupt maar 2 man volgen, plus eventueel de traditionele verrassing op een kampioenschap. Dan kan het hele ploegenspel-scenario de prullenbak in en sowieso moeten Nys en Albert dan aanvallen omdat ze in een sprint kansloos zijn.
pi_64498695
Sowieso, ploegentactiek..
Ik zie het nooit in het veldrijden gebeuren dat iemand door een gecoördineerde achtervolging teruggepakt wordt. Als de sterkste weg is, dan blijft 'ie weg.
  dinsdag 30 december 2008 @ 15:07:19 #45
11102 knep
Mountainfreak
pi_64498851
tvp .
pi_64499123
Boom valt
pi_64499142
Hoe toevallig. Ik dacht eerder deze cross nog toen ik al die jongeren en vrouwen zag vallen van goh, Boom valt eigenlijk vrij weinig. En verdomd, daar valt hij.
  dinsdag 30 december 2008 @ 15:24:40 #48
67640 SaintOfKillers
pi_64499211
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:48 schreef wimderon het volgende:
Dan kan het hele ploegenspel-scenario de prullenbak in en sowieso moeten Nys en Albert dan aanvallen omdat ze in een sprint kansloos zijn.
Dan nog kunnen die 2 iets afspreken als ze echt willen. Ze zijn allebei handiger/technischer dan Boom, dus ze kunnen zich in een slotfase op een technisch stuk allebei wel voorbij Boom wringen en dan een gat laten vallen voor de ander.

Al vermoed ik dat Van Der Poel alles wat ook maar in de buurt van technisch komt zal verwijderen, zeker in de laatste kilometer, anders kan Boom het misschien niet meer tijdig terug dichtknallen. Trouwens niet alleen in het voordeel van Boom, Vos en Eising zijn ook meer afhankelijk van kracht dan techniek.
pi_64499353
Toch wel wat schade bij Boom zo te horen, maar hij kan waarschijnlijk overmorgen gewoon starten.
sig verwijderd door FA
pi_64499405
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 15:38 schreef Ambrosius het volgende:
Toch wel wat schade bij Boom zo te horen, maar hij kan waarschijnlijk overmorgen gewoon starten.
Als het bij die vleeswonden blijft, valt het mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')