Eddy rijdt het hele seizoen al niet slecht alleen in de zwaardere crossen komt die nog wat kracht te kort. Maar idd jammer dat hij zijn motor wat opgeblazen had anders had die zeker podium gereden. Had wel een sprintje voor de winst tussen Stybar en hem willen zienquote:Op dinsdag 30 december 2008 16:09 schreef TheArt het volgende:
Ook grappig dat Van IJzendoorn eindelijk weer zijn kopje boven water steekt. Dat is ook een tijd geleden dat we die nog eens van voren gezien hebben. Zakte er in de laatste ronde iets door, maar toch een knappe cross gereden.
Je hebt het hier al heel het jaar over dat het parcours in Hoogerheide niet technisch zou zijn en dat Van der Poel technische stukken heeft verwijderd voor Boom. Ik zal je gerust stellen het WK parcours ligt al 2 jaar vast en is dus het parcours waar vorig jaar de WB op werd verreden. Daarin zijn meer technische passages te vinden dan in 70% van de crossen. Zoals die lastige afdaling/bocht/klim in het bos waar Boom vorig jaar technisch de beste in koers was, de zwitsers aandoende afdaling (schuin over de helling) van de Brabantse wal, trapje, bochtjes en steile klim achter de kerk en de levensgevaarlijke afdaling vanaf de doorgaandeweg in de laatste 500 meter. Hoogerheide is niet een cross waar eindeloos paaltjes worden geslagen om lussen te creëren. Tot 5 jaar werd er om die parcoursen gelachen om dit soort singletrack parcoursen zonder passagemogelijkheden, maar nu blijkt het dat sommige mensen dit technisch noemen. SInds vorig jaar zijn juist grote stukken weg en zandpad vervangen door echte crossstukken en technische passages. Hoogerheide hoort bij de mooiste parcousen die er zijn als je het mij vraagt. Je kan op de site van het WK een animatie zien van het parcours.quote:Op dinsdag 30 december 2008 15:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan nog kunnen die 2 iets afspreken als ze echt willen. Ze zijn allebei handiger/technischer dan Boom, dus ze kunnen zich in een slotfase op een technisch stuk allebei wel voorbij Boom wringen en dan een gat laten vallen voor de ander.
Al vermoed ik dat Van Der Poel alles wat ook maar in de buurt van technisch komt zal verwijderen, zeker in de laatste kilometer, anders kan Boom het misschien niet meer tijdig terug dichtknallen. Trouwens niet alleen in het voordeel van Boom, Vos en Eising zijn ook meer afhankelijk van kracht dan techniek.
Ik zeg niet dat hij slecht is, alleen dat de anderen beter zijn. Werd ook in Overijse duidelijk, hij ging volle bak "stoempend" in die moeilijke, lange afdaling na de Tenotsberg aanvallen, Nys bleef quasi freewheelend op techniek in 't wiel. En Pauwels ging uiteraard iets handiger naar beneden op dat laatste stukje waardoor Boom net te laat kwam om hem nog te remonteren.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:10 schreef MVH84 het volgende:
Boom is technisch ook echt niet zo slecht als jij, Michel Wuijts en vele andere soms denken.
Heeft vaak ook met risico's te maken (en ook lengte in zo'n bocht, puur natuurkundig fenomeen). Boom neemt amper risico's, waar een Pauwels bv volle bak die afdaling nam. En die risico's gaat hij wel nemen in Hoogerheide. En als je goed kijkt zie je dat Pauwels door die demarrage al met meer snelheid dat hellinkje van het voetbalveld neemt en daar eigenlijk zijn voorsprong al pakt. Boom was ook de enige die geen fouten maakte op dat lastige stukje afdaling naar de kasseien. Boom in de afdaling van de koppenberg was ronduit indrukwekkend. Geef Boom singletrack en hij heeft meer ruimte voor zijn draai nodig (net als een Vervecken of Dlask) geef hem multitrack (zoals op de oude crossparcoursen en je rijdt Boom er zelden af en is dan ook zelden op een echte fout te betrappen. Zoals Art hier al eerder zei: Boom valt amper. Gisteren dan wel, en dat was dan nog brute pech.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij slecht is, alleen dat de anderen beter zijn. Werd ook in Overijse duidelijk, hij ging volle bak "stoempend" in die moeilijke, lange afdaling na de Tenotsberg aanvallen, Nys bleef quasi freewheelend op techniek in 't wiel. En Pauwels ging uiteraard iets handiger naar beneden op dat laatste stukje waardoor Boom net te laat kwam om hem nog te remonteren.
Is volgens mij een gevolg vanquote:Op woensdag 31 december 2008 12:45 schreef MVH84 het volgende:
Zoals Art hier al eerder zei: Boom valt amper. Gisteren dan wel, en dat was dan nog brute pech.
Hij neemt maar 1 keer per jaar risico's. Daarom zal hij waarschijnlijk nog vaak wereldkampioen worden en waarschijnlijk nooit een regelmatigheidskriterium winnen of eerste staan op de wereldranglijst. Die keuze staat hem uiteraard vrij en is logisch gezien zijn capaciteiten op de weg, maar valt niet altijd even goed bij alle liefhebbers van het veldrijden.quote:Heeft vaak ook met risico's te maken (en ook lengte in zo'n bocht, puur natuurkundig fenomeen). Boom neemt amper risico's, waar een Pauwels bv volle bak die afdaling nam. En die risico's gaat hij wel nemen in Hoogerheide.
Vooral hierover door blijven gaan, dan staan er straks op het WK een Nederlander, een Tsjech en een Fransman op het podium.quote:De Backer: "Albert moet dit rechtzetten"
Laurent De Backer, voorzitter van de Belgische wielerbond (KBWB), heeft gereageerd op de uitlatingen van Niels Albert. "Niels zal zich eerst moeten bewijzen", zegt De Backer.
Albert wil zich weer op het crossen concentreren, maar dat is buiten De Backer gerekend. De voorzitter van de KBWB wil een gesprek met Albert na zijn pikante uitspraken over zijn aanpak op het WK in Hoogerheide. (Belga) "Eerst dacht ik dat het een jeugdzonde was", zegt De Backer.
"Maar toen Albert de dag erna bij zijn standpunt bleef (dat hij eerder een ploegmaat zou helpen dan een Belg, red), schrok ik wel. Ik wil klaarheid scheppen. Een gesprek dringt zich op. Met mij en bondscoach Rudy De Bie. En als het echt nodig is, confronteren we Albert met de rest van de ploeg", noteert Gazet van Antwerpen.
De Backer wil het scenario van het WK 2000 in Sint-Michielsgestel, toen Sven Nys Richard Groenendaal hielp, nooit meer meemaken. "Na dat WK heb ik mezelf gezworen: dit gebeurt geen tweede keer. Dat Albert er eerst maar voor zorgt dat de bondscoach niet om hem heen kan. Elfde worden in Zolder is niet slecht, maar hij moet bewijzen dat hij klaar is. In elk geval: hij moet dit rechtzetten."
Albert: "Natuurlijk help ik eerst Belg"
Niels Albert zelf is de commotie beu en vindt het maar "logisch dat je eerst een landgenoot aan de trui probeert te helpen. Ik heb ondertussen genoeg "naar mijn vijs gehad" over die uitspraak", zegt Albert.
Ik denk dat hij dit jaar z'n zinnen had gezet op de GvA-trofee waar hij voor z'n fysieke problemen ook een prima uitgangspositie had en ook constant meedeed in de tussensprints.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hij neemt maar 1 keer per jaar risico's. Daarom zal hij waarschijnlijk nog vaak wereldkampioen worden en waarschijnlijk nooit een regelmatigheidskriterium winnen of eerste staan op de wereldranglijst. Die keuze staat hem uiteraard vrij en is logisch gezien zijn capaciteiten op de weg, maar valt niet altijd even goed bij alle liefhebbers van het veldrijden.
Dat komt natuurlijk ook door de kromme puntenverdeling, waarbij de winnaar van Gavere of de Koppenberg even veel punten krijgt als de 17e van een WB-klucht.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:28 schreef wimderon het volgende:
Vorig jaar was hij trouwens al vrij dicht bij de #1-positie op de wereldranglijst, gezien zijn matige programma. Dit jaar, met een heel aantal crossen meer op zijn oorspronkelijke programma, zou hij daar zeker een gooi naar hebben gedaan, maar met eerst die nierbekkenontsteking en gisteren weer die val zal dat waarschijnlijk niet lukken.
Dat klopt en ik ben het ook volledig met je kritiek eens, maar met deze puntentelling doet Boom normaal mee om de toppositie, zelfs met een beperkt programma. En ik denk ook dat Albert de meest constante zou zijn geweest dit seizoen. Als iedereen zijn volledige programma af zou hebben kunnen werken zou Albert op 1 eindigen, voor Boom en dan pas Nys denk ik.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk ook door de kromme puntenverdeling, waarbij de winnaar van Gavere of de Koppenberg even veel punten krijgt als de 17e van een WB-klucht.
Zonder valpartijen stond Albert waarschijnlijk met een straat voorsprong nu eerste op de wereldranglijst. Nu heeft Nys bijna het dubbele aantal punten van Albert en Boom.
Waarom zit Sint-Michielsgestel trouwens niet meer in de SP? Dat was tenminste een mooie cross.quote:Lars Boom zal wellicht pas op het Nederlands kampioenschap veldrijden in Huijbergen (11 januari) zijn wederoptreden maken. De Nederlander moest in Loenhout opgeven na een val en doet het de komende dagen rustig aan. Dat betekent dat de wereldkampioen niet alleen past voor de Grote Prijs Sven Nys in Baal, op nieuwjaarsdag, maar ook voor de veldrit in Sint-Michielsgestel, drie dagen later. In Huijbergen verdedigt Boom zijn nationale veldrittitel
Wat ik vooral bedoelde is dat Boom met een voller programma relatief weinig puntenwinst zou boeken. Als hij toch de SP had gereden, dan had hij 6 of 7 van de 8 wedstrijden moeten winnen om voorbij Nys te gaan. Terwijl Albert (daar ben ik weerquote:Op woensdag 31 december 2008 13:55 schreef wimderon het volgende:
Dat klopt en ik ben het ook volledig met je kritiek eens, maar met deze puntentelling doet Boom normaal mee om de toppositie, zelfs met een beperkt programma.
Die is verloren gegaan aan Eerde.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waarom zit Sint-Michielsgestel trouwens niet meer in de SP? Dat was tenminste een mooie cross.
[..]
En het parcours is verplaats, het is nu een paar honderd meter verder en het is er op niet bepaald mooier op geworden.quote:Op woensdag 31 december 2008 14:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die is verloren gegaan aan Eerde.
Het is onmogelijk om het iedereen naar zijn zin te maken. Ik denk dat de meeste veldritliefhebbers er gelukkig mee zijn dat zo'n talent op deze leeftijd de strijd nog durft aan te gaan in het veld. Daar waar de laatste 10 jaar de meeste multitalenten vanaf hun 18/19 al fulltime voor de weg gaan.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Is volgens mij een gevolg van
[..]
Hij neemt maar 1 keer per jaar risico's. Daarom zal hij waarschijnlijk nog vaak wereldkampioen worden en waarschijnlijk nooit een regelmatigheidskriterium winnen of eerste staan op de wereldranglijst. Die keuze staat hem uiteraard vrij en is logisch gezien zijn capaciteiten op de weg, maar valt niet altijd even goed bij alle liefhebbers van het veldrijden.
door wat lussen te draaien in die wei niet al was het wel spannend vorig jaar bij het NK.quote:Op woensdag 31 december 2008 14:08 schreef MVH84 het volgende:
[..]
En het parcours is verplaats, het is nu een paar honderd meter verder en het is er op niet bepaald mooier op geworden.
En ook niet in Gestel. 11 januari weerquote:Op woensdag 31 december 2008 14:37 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Boom gaat overigens niet van start In Baal morgen
Albert sowieso, die heeft maar één tactiek die voor hem werkt en dat is na een ronde of een, twee vol aangaan en dat doortrekken tot het einde.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maakt niet echt uit of ze allemaal achter Boom gaan, ze moeten alleen blijven zitten als er een andere Belg gaat en elkaar niet opzij gaan duwen om toch maar als eerste dat gat terug dicht te rijden. Ik denk dat vooral Albert en Vantornout daar problemen mee zullen hebben.
En Thijs Al in de kleuren van AA Drink en niet meer Be One.quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:45 schreef wimderon het volgende:
Vanmiddag de GP Sven Nys (tevens een thuiswedstrijd voor Albert die toch start). Nieuw jaar, dus ook een aantal veranderingen, de mannen van Palmans in rijden vanaf nu voor BKCP-Powerplus, de mannen van Rabo in een nieuw tenue en met Giant ipv Colnago. Vervecken dus ook voor Revor vanaf nu, maar die start niet vandaag.
idd.quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:42 schreef marcodej het volgende:
Tsjonge, valt me tegen van Al dat ie niet over die drempel kan springen, als ex-mountainbiker nog wel... Verliest steeds 4, 5 plaatsen...
Gelukkig nieuwjaar, OProg.quote:Op donderdag 1 januari 2009 16:11 schreef OProg het volgende:
[..]
idd.
Mooie overwinning Nys.Albert ook weer goed want die heeft toch ook een hoop werk gedaan.
Dag NK dus. Misschien zelfs wel dag WK (of in ieder geval titel), want ik weet niet wanneer hij weer kan trainen en op deze manier loop je toch een flinke achterstand op.quote:Lars Boom is met een ontsteking aan zijn verwonde elleboog opgenomen in het ziekenhuis in Amersfoort
Lars Boom (foto) heeft een terugslag in het genezingsproces van zijn in Loenhout bij een val opgelopen elleboogblessure. De wereldkampioen Veldrijden is na een controle op vrijdag in het ziekenhuis in Amersfoort opgenomen met een ontsteking aan de wond aan zijn linker-elleboog.
In de wond aan de elleboog van Boom zijn op de avond na de val in een ziekenhuis in Den Bosch twaalf hechtingen aangebracht. In Amersfoort is een deel van de wond weer geopend en wordt deze regelmatig schoongespoeld. Een antibiotica-kuur moet het genezingsproces nu bevorderen. >
Indien alles volgens plan verloopt, kan Boom zondagavond of in de loop van maandag het ziekenhuis verlaten en naar huis terugkeren. Later in de komende week wordt besloten wanneer Boom zijn terugkeer in het veld maakt
Rabosport.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |