abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65396793
Tja, vandaag was Boom dan ook niet oppermachtig. Weliswaar op een parcours dat perfect bij Nys (en Albert) aansloot en niet bij Boom, maar die sprint had hij toch wel mogen winnen. Het leek ook wel alsof Boom bang was op weer op z'n bek te gaan zoals in Loenhout, elke keer als hij het rechte stuk opdraaide moest hij een gaatje laten en trok hij voor zijn doen zeer behoedzaam op.

Volgende week wordt echter totaal anders natuurlijk, met een (waarschijnlijk) veel zwaardere wedstrijd en totaal andere spanning. Iedereen zal er dan wel staan zeker.
pi_65396818
Gaan er nog mensen naar Hoogerheide volgende week? Ik ben er geboren, woont nog familie, dus dat is handig. Ga er dus zeker wel kijken.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_65397482
Hebben wij net pagina's lang de sprint van Boom zitten ophemelen..
pi_65402997
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:10 schreef Suijk het volgende:
Gaan er nog mensen naar Hoogerheide volgende week? Ik ben er geboren, woont nog familie, dus dat is handig. Ga er dus zeker wel kijken.
present vanaf vrijdag
pi_65403014
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hebben wij net pagina's lang de sprint van Boom zitten ophemelen..
9 van de 10x wint Boom ook in de sprint van die mannen
  zondag 25 januari 2009 @ 23:46:46 #281
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_65404784
Het was vreemd. Normaal gezien maakte het niet echt uit hoe er werd gesprint, degene die eerst door die laatste bocht kwam, was 99% zeker van winst. Aangezien het dan nog Boom was ook, sowieso een van de rapsten en er is niemand die sneller kan optrekken, kon hij die sprint eigenlijk in geen duizend jaar verliezen. Maar hij deed het wel. Vreemd dus.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_65404839
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:10 schreef wimderon het volgende:
Volgende week wordt echter totaal anders natuurlijk, met een (waarschijnlijk) veel zwaardere wedstrijd en totaal andere spanning. Iedereen zal er dan wel staan zeker.
Ze geven wel weer wat vorst op, dus de vraag is of het allemaal modderig wordt.
sig verwijderd door FA
pi_65405038
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het was vreemd. Normaal gezien maakte het niet echt uit hoe er werd gesprint, degene die eerst door die laatste bocht kwam, was 99% zeker van winst. Aangezien het dan nog Boom was ook, sowieso een van de rapsten en er is niemand die sneller kan optrekken, kon hij die sprint eigenlijk in geen duizend jaar verliezen. Maar hij deed het wel. Vreemd dus.
Misschien teveel gegeven om terug te komen na die lekke band en/of op het parcours dat hem in feite helemaal niet ligt?

In Hoogerheide is er in ieder geval een asfaltstrook van 800 meter met één bocht tot de finish.
pi_65405271
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:48 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ze geven wel weer wat vorst op, dus de vraag is of het allemaal modderig wordt.
ja lichte nachtvorst inderdaad, maar 's middags is dat toch allemaal kapot gereden dus zwaar zal het worden
  maandag 26 januari 2009 @ 09:04:12 #285
67640 SaintOfKillers
pi_65410387
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:53 schreef wimderon het volgende:
Misschien teveel gegeven om terug te komen na die lekke band en/of op het parcours dat hem in feite helemaal niet ligt?
Dat laatste vond ik nogal overdreven, na elke draai- en keerzone zat lange (quasi-)rechte stroken die dan ook nog eens steeds drassiger gingen liggen. Het was zeker technischer dan die flauwe 30 km/u crossen, maar echt supertechnisch zou ik het toch niet noemen, eerder een mix.

Volgens mij had Boom gewoon geen superdag, want niet eens onlogisch is een week voor het WK.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 26 januari 2009 @ 09:49:09 #286
11102 knep
Mountainfreak
pi_65411245
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:10 schreef Suijk het volgende:
Ben er ook bij .
pi_65416071
Er zal toch geen Belg zijn die serieus denkt dat wanneer het aankomt op een eindsprint in de Raadhuisstraat in Hoogerheide ook maar iemand in het wiel van Lars Boom kan blijven denk ik zo .....

Alle Belgen hebben een dubbele agenda. Wellens die een ontsnapte Stybar voor Nys terug gaat halen of Alberts die Simunek niet laat rijden? Laat me niet lachen zeg. Probleem van die Belgen is dat ze teveel local heroes hebben die allemaal denken dat ze wereldkampioen kunnen worden en als ze de kans krijgen, ze stuk voor stuk Nys er af willen rijden. Dus ze zullen wel een blok vormen, allemaal op het wiel van Boom rijden met als gevolg dat het wonder van Getxo 1990 zich wel eens zou kunnen gaan herhalen en Thijs Al als lachende derde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Buzz129 op 26-01-2009 13:03:48 ]
  maandag 26 januari 2009 @ 12:48:40 #288
67640 SaintOfKillers
pi_65416211
quote:
Geen schorsing voor Jonathan Page

Jonathan Page hoeft niet te vrezen voor een schorsing. De Amerikaanse veldrijder liep in november na de veldrit in het Belgische Kokstijde een dopingcontrole mis waardoor er voor hem een uitsluiting dreigde.

Page liet zich na de wedstrijd behandelen voor een blessure aan zijn hoofd en wist niet dat zijn naam op de lijst met renners stond die gecontroleerd moesten worden. Het Amerikaanse anti-dopingcomité heeft daarom beslist de 32-jarige Page geen straf op te leggen. Het is nog onduidelijk of de Amerikaan mee mag doen aan het WK volgende week in Hoogerheide.
pi_65421177
quote:
Op maandag 26 januari 2009 12:43 schreef Buzz129 het volgende:
Er zal toch geen Belg zijn die serieus denkt dat wanneer het aankomt op een eindsprint in de Raadhuisstraat in Hoogerheide ook maar iemand in het wiel van Lars Boom kan blijven denk ik zo .....

Alle Belgen hebben een dubbele agenda. Wellens die een ontsnapte Stybar voor Nys terug gaat halen of Alberts die Simunek niet laat rijden? Laat me niet lachen zeg. Probleem van die Belgen is dat ze teveel local heroes hebben die allemaal denken dat ze wereldkampioen kunnen worden en als ze de kans krijgen, ze stuk voor stuk Nys er af willen rijden. Dus ze zullen wel een blok vormen, allemaal op het wiel van Boom rijden met als gevolg dat het wonder van Getxo 1990 zich wel eens zou kunnen gaan herhalen en Thijs Al als lachende derde.
Overmoedig aan het worden omdat boom een paar veldritjes gewonnen heeft? Hij is niet oppermachtig en hij is zeker niet de beste. Als stybar gaat dan MOET boom ook mee hoor.... kunnen die belgen gerust de kat uit de Boom kijken
  maandag 26 januari 2009 @ 15:20:18 #290
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_65421233
Want die Belgen willen dat Stybar wint? Boom moet gewoon in ronde 2 even flink doortrekken en misschien dat dan Ny, Albert en Wellens mee kunnen. En die gaan echt niet voor elkaar rijden.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 26 januari 2009 @ 15:37:51 #291
67640 SaintOfKillers
pi_65421877
Volgens Nys wilde Albert gisteren al de krachten bundelen, mits de koers zo evolueerde. Die kwam daar tijdens de wedstrijd over praten.

Verder waren De Clercq en Vervecken veel grotere concurrenten/vijanden dan Nys, Wellens of Albert ooit zijn geweest en die reden zelfs samen om Dlask te kloppen, dus zo onrealistisch of vergezocht is het niet.
  maandag 26 januari 2009 @ 15:40:34 #292
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_65421979
Maar waarom zouden ze dat doen? Voor het geld? Dat zijn nou net namen die echt geen extra geld nodig hebben en toch liever een regenboogtrui hebben, lijkt me.
Ik zie Albert echt geen actie uithalen als VTH toen Nys wk werd.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 26 januari 2009 @ 15:42:21 #293
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_65422056
In ieder geval, we zullen het zondag wel zien. Ik hoop zelf dat ze geen blok gaan vormen. Lijkt me beter voor de cross
LastFM
pi_65425608
quote:
Op maandag 26 januari 2009 15:18 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Overmoedig aan het worden omdat boom een paar veldritjes gewonnen heeft? Hij is niet oppermachtig en hij is zeker niet de beste. Als stybar gaat dan MOET boom ook mee hoor.... kunnen die belgen gerust de kat uit de Boom kijken
Niet overmoedig, maar de Belgische overheersing gedurende de laatste jaren is wel bijna de doodsteek voor het mondiale aspect van het veldrijden. Wat is er nog van over? Het zou dus heel slecht voor de internationalisering van deze sport zijn wanneer er weer een Belg wereldkampioen wordt.

Wanneer Stybar gaat zullen Nys en Alberts toch moeten reageren. Alleen denk ik dat dat alleen op een tactisch moment kan gebeuren en wanneer Boom het zou doen, wat ik niet verwacht wanneer iedereen top is, is dat op kracht gebaseerd. Maar iedereen weet dat Boom geen twee keer achter elkaar een sprint van Nys verliest. En dat weet Nys ook, alleen durft hij dat deze week niet hardop te zeggen.

Maar het blijft allemaal speculeren totaan zondag! Leuk hé?
  maandag 26 januari 2009 @ 17:53:40 #295
67640 SaintOfKillers
pi_65427088
quote:
Op maandag 26 januari 2009 15:42 schreef -skippybal- het volgende:
In ieder geval, we zullen het zondag wel zien. Ik hoop zelf dat ze geen blok gaan vormen. Lijkt me beter voor de cross
Tja, de leukste/tofste/spannendste cross van het jaar was Koksijde en dat was een éénling tegen een blok (Nys vs. Fidea).
pi_65485884
quote:
'Wellens rijdt niet achter Stybar op het WK'

Hans van Kasteren, de controversiële Nederlandse manager van Fidea, heeft een bom gelegd onder het Belgisch Blok op het WK veldrijden.

Ondanks de vele beloften van zijn kopman Bart Wellens, die al weken van de daken schreeuwt dat hij voor Sven Nys zal rijden, is Van Kasteren ervan overtuigd dat zijn renners de Fidea-belangen laten primeren. 'Mijn jongens zullen het spel wel zo slim spelen dat ze niet met lege handen achterblijven', zegt Van Kasteren in P-Magazine . 'De nationale belangen? Ach, ze weten wel hoe ze dat moeten aanpakken. Als onze Tsjech Stybar weg is, zal Bart Wellens er niet achter rijden. Neen, ook niet in dienst van Sven Nys. Al moet hij dan ook niet zo opvallend weigeren zoals Nys in Sint-Michielsgestel. Veins een slechte dag, steek het op materiaalpech, of ga er desnoods bij liggen.'

Straffe taal, maar bondscoach Rudy De Bie maakt zich niet al te druk. 'Ik heb het volste vertrouwen in mijn renners. Het waren net Wellens en Nys die toenadering zochten de laatste weken om een blok te vormen op het WK. Bart is volwassen genoeg om te weten wat er van hem verwacht wordt.' (bhe)
Niet echt verrassend.
  woensdag 28 januari 2009 @ 20:42:22 #297
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_65505608
ook vreemd dat België niet één of twee kopmannen aanwijst. Dat zien ze wel in de koers, maar als er iemand 'denkt' dat hij het kan redden offert hij zichzelf dus niet op. Dan krijgt Boom dus inderdaad gelijk dat ze geen blok vormen
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_65509889
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:42 schreef The_Hives het volgende:
ook vreemd dat België niet één of twee kopmannen aanwijst. Dat zien ze wel in de koers, maar als er iemand 'denkt' dat hij het kan redden offert hij zichzelf dus niet op. Dan krijgt Boom dus inderdaad gelijk dat ze geen blok vormen
Voor mij is dat al weken heel duidelijk. Ik vind het niet verrassend, en die De Die, Rudy dan die staat echt in zijn hemd ten overstaan van heel Vlaanderen. En broer Danny houdt wijselijk z'n mond hierover. Die doet alleen maar stoere uitspraken.

Er is geen Belg die Nys het licht in de ogen gunt. Als ze hem beentje kunnen lichten zullen ze het niet nalaten zoals een paar jaar geleden bij die laatste WB wedstrijd in Pijnacker om de dubbele punten. Wesley van der Linden nog sprinten voor de 7e plaats of zoiets..... :-)
pi_65533454
Nou als ik zo eens naar de weersvoorspellingen kijk zal het dit weekend toch wel weer zoiets als een wegwedstrijd over bevroren paden worden!

Ik weet niet wat ik daar nu van moet denken. Een paar jaar geleden kon je dan Mario de Clercq als bijna zekere winnaar opschrijven maar sinds die gestopt is en nog steeds dat boek aan het schrijven is, weet ik het niet.
Stybar, Boom en Nys in die volgorde misschien als ze allemaal een goede dag hebben en Boom en Nys naar elkaar gaan zitten kijken of wellicht Vervecken als onverwachte outsider?

Welke kenner laat er hier z'n bespiegelingen eens op los?
pi_65533656
Stybar was bij de beloften Albert en Boom altijd de baas als het parcours bevroren was. Maar dit is wel een parcours met erg weinig bochten, dus zelfs op een bevroren parcours is het de vraag of hij zijn technische voorsprong kan uitbuiten. Wellens had volgens mij in het verleden wel eens moeite met veel kou, maar daar heb ik dit seizoen nog weinig over gehoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')