abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64936918
quote:
Op maandag 12 januari 2009 01:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Albert zou nog wel eens voor een leuk WK kunnen zorgen. Als die er in het begin volle bak vandoor gaat ...
Dan zie ik Boom en waarschijnlijk Nys gewoon volgen en dan heeft Boom normaal het beste eindschot. Ik snap ook niet dat er door de Belgen gesproken wordt over reageren op Boom, de beste troeven moeten het immers hebben van ageren, niet alleen omdat daar hun kracht ligt, maar ook omdat ze geen eindschot hebben. Als ze hun koers op Boom afstemmen gaat Stybar of zelfs een Al er straks mee lopen of anders zijn ze in een sprint alsnog geklopt. De beste tactiek is in mijn ogen gewoon Albert zijn ding laten doen in de hoop dat Boom kraakt of in een fout gedwongen wordt. Zou Nys of een ander eventueel meekunnen dan kun je later nog wat spelen met Boom.
  maandag 12 januari 2009 @ 01:42:31 #177
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_64937167
Let op van zo'n Pauwels , die was vandaag sterk , en als je die mee neemt naar de meet is normaal gesproken zelfs Boom geklopt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_64937304
quote:
Op maandag 12 januari 2009 01:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Let op van zo'n Pauwels , die was vandaag sterk , en als je die mee neemt naar de meet is normaal gesproken zelfs Boom geklopt ...
Pauwels zou zeker een kans hebben, maar ik schat Boom toch net wat hoger in dan Pauwels in een sprint.
pi_64943970
quote:
Op maandag 12 januari 2009 01:55 schreef wimderon het volgende:

[..]

Pauwels zou zeker een kans hebben, maar ik schat Boom toch net wat hoger in dan Pauwels in een sprint.
Absoluut. De sprintsnelheid van Boom wordt vooral door Belgen schromelijk onderschat. Die jongen kan in een goede dag (en die zal hij wel hebben op het WK) iedereen erop leggen. Zelfs Vanthourenhout, zelfs Vervecken, zelfs Stybar en ook Pauwels.
  maandag 12 januari 2009 @ 13:14:12 #180
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_64946252
Boom vind ik vooral sterk, niet zozeer snel (à la Steegmans). Van ver beginnen en hopen dat er niemand over komt. Als er een handig sprintertje meedoet, dan komt die daar probleemloos uit. Gelukkig voor Boom bestaan die niet in het veldrijden, daar gaat het allemaal op kracht.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_64947240
Het gaat zeker een interessant WK worden, met toch nog een sterk blok belgen.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_64947575
het wordt toch een loterij daar in Hoogerheide. Belgen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en nu gaan roepen dat ze als team moeten opereren. Heb ik Nys in z'n rabo tijd nog nooit horen zeggen. En dan nog denken dat een Wellens of Pauwels die Nys ook maar één meter gunnen. En Alberts al helemaal niet. Maar afhankelijk van de temperatuur zal er of wel op uitdraaien dat heel Belgie op het wiel van Lars Boom rijdt en dat zo een Stybar er met de zege vandoor gaat, ofdat het een modderkoers wordt en Boom met twee vingers in de neus wint. Maar ja historie herhaalt zich: Hoe vaak was Adrie van der Poel niet de gedoodverfde winnaar en eindigde hij telkens als tweede? 5 keer geloof ik.
pi_64947922
Nog zo'n gefrustreerde uitspaak van Nys in "De Morgen": Het lijkt allemaal zo fantastisch wat die Boom presteert, en wint waar hij wil. Ik heb dit seizoen meer dan twintig keer tegen hem gecrosst en hij heeft maar drie keer gewonnen.

Nou al moet ik hem persoonlijk bij z'n shirt grijpen (doen we dat in Nederland ook eens ...... ), die Nys wint niet in Hoogerheide. Als er dan toch een Belg wint laat het dan maar Bartje Wellens zijn. Sympathieke knul die ook nooit meer wat wint sinds die niet meer de juiste apotheek weet te vinden.
pi_64949997
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boom vind ik vooral sterk, niet zozeer snel (à la Steegmans). Van ver beginnen en hopen dat er niemand over komt. Als er een handig sprintertje meedoet, dan komt die daar probleemloos uit. Gelukkig voor Boom bestaan die niet in het veldrijden, daar gaat het allemaal op kracht.
Vanthourenhout wordt niet voor niets 2e op het BK op de weg. Die kan echt wel wat. Boom is echt rapper dan jij nu ook denkt. Stybar zat ook perfect vorig jaar in Loenhout en toen ging Boom ook niet van ver aan. Die heeft gewoon zo'n tempoversnelling in de benen dat ook sprinters daar ook heel veel moeite mee hebben.
  maandag 12 januari 2009 @ 15:01:24 #185
67640 SaintOfKillers
pi_64950413
Het BK op de weg was een kermiskoers met een ontregelde sprint vol kwakken en valpartijen die iedereen had kunnen winnen (waarbij bijna de halve top 10 uit veldrijders en pistiers bestond). Dat betekent dus eigenlijk wel bijna niets.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_64951109
Boom zelf zegt dat hij een Steven de Jongh er wel oplegt in de sprint-a-deux, dan moet je toch aardig kunnen sprinten.
pi_64952194
Dat zegt Boom ja

Ik denk dat het verschil in sprintsnelheid tussen Boom, Pauwels en Vanthourenhout te verwaarlozen is, het hangt dan meer af van de vorm van de dag, en hoe fris je nog bij de meet bent.

Ik vond die uitspraak van Nys van laatst wel mooi, en hij had ook gelijk. Boom heeft een stuk of vijf crossen gewonnen dit jaar, en toch is er haast het beeld dat hij onklopbaar is, alsof de enige reden dat hij de rest niet won was omdat hij daar geen interesse in had. Dat is natuurlijk ook een kwaliteit. Armstrong kon dat ook altijd geweldig, zo'n aura van onoverwinnelijkheid rond zich scheppen.
pi_64952336
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:43 schreef Ereinion het volgende:
Dat zegt Boom ja

Geef jij mij eens een paar uitspraken van Boom die later feitelijk onjuist bleken te zijn
pi_64952691
Ik heb mijn databank met uitspraken van Boom even niet bij de hand, dus ik kan op dit moment geen uitspraken van hem tonen die feitelijk onjuist waren.

Ik geloof dat die uitspraak van na het NK was? Ik wil best geloven dat op een lastig parcours een frisse Boom de Jongh goed kan hebben, maar volgens mij hebben ze nog nooit tegen elkaar gesprint, dus dat is natuurlijk ook van Booms kant speculatie.

Delhaye van Rabobank heeft wel eens geschreven dat Boom de beste versnelling van de hele ploeg heeft (nog meer dan Freire, maar die traint ook zelden met een SRM systeem). Dat zie je ook wel bij de start van de meeste veldritten, Boom gaat bijna altijd als eerste het veld in.
pi_64953023
Zijn startsnelheid was gisteren iig indrukwekkend.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_64957549
De sprint van Boom begint vaak al bij het ingaan van de laatste ronde, eenmaal bij het laatste rechte stuk aangekomen heeft Boom dan nog een versnelling en de tegenstand vaak niet meer. Maar in een reguliere sprint kan hij het dus ook.
  maandag 12 januari 2009 @ 18:28:10 #192
67640 SaintOfKillers
pi_64958830
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:43 schreef Ereinion het volgende:
Ik vond die uitspraak van Nys van laatst wel mooi, en hij had ook gelijk. Boom heeft een stuk of vijf crossen gewonnen dit jaar, en toch is er haast het beeld dat hij onklopbaar is, alsof de enige reden dat hij de rest niet won was omdat hij daar geen interesse in had. Dat is natuurlijk ook een kwaliteit. Armstrong kon dat ook altijd geweldig, zo'n aura van onoverwinnelijkheid rond zich scheppen.
Dat komt ook omdat hij in die crossen die hij niet wint (maar waar hij wel goed reed en 2e of 3e werd) steeds moet benadrukken dat hij helemaal niet top is, dat hij daar nog een heel eind af is.

Terwijl hij daar gewoon wel goed is, maar die crossen liggen hem minder. De crossen waar hij aankondigt te gaan winnen, zijn ook de crossen waarvan iedereen voor het seizoen zegt dat het echte Boom-crossen zijn.

Hij speelt dat gewoon erg handig en het is vooral de media (Renaat ) die dat dan nog gelooft ook, Nys duidelijk niet.
  maandag 12 januari 2009 @ 18:30:58 #193
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_64958910
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 12 januari 2009 @ 19:18:20 #194
14505 OProg
A Life in Music
pi_64960498
quote:
Belgisch veldrijden in oproer

BRUSSEL - Bondscoach Rudy de Bie heeft voor zaterdag een spoedvergadering belegd in een poging de Belgische veldrijders op een lijn te krijgen voor het wereldkampioenschap op 1 februari in Hoogerheide.

Aanleiding zijn de uitspraken van Niels Albert. Die zei zondag bij het nationaal kampioenschap dat hij zich niet te beroerd voelt zijn Tsjechische ploegmaat Radomir Simunek aan de titel te helpen.

Overeenkomst
De Bie wil met de renners praten voor de wereldbekerwedstrijd in Roubaix. “Ik heb dit nooit eerder meegemaakt”, reageerde Sven Nys. “Maar ik vind dat De Bie gelijk heeft. We moeten het samen opnemen tegen een heel sterke renner uit het buitenland”, verwees Nys naar titelverdediger Lars Boom.

“Ik denk dat we tot een overeenkomst moeten komen. Als die renner de lijn van de Belgische ploeg niet wil volgen, moet hij thuisblijven. De Bie heeft het recht om dat te eisen.”

Blok
De Belgen hadden eerder juist laten weten een blok te willen vormen om de strijd met Boom aan te gaan. Na afloop van de Nederlandse kampioenschappen in Huijbergen twijfelde met name Richard Groenendaal hieraan.

De veteraan gelooft niet in een Belgische eenheid, omdat die ploeg te veel kanshebbers voor de titel heeft. Voor de Nederlandse renners ligt dat anders. Boom is de uitgesproken favoriet en kan rekenen op de steun van zijn landgenoten.

Vrede
Nys vindt het vooral belangrijk dat iedereen vrede heeft met het resultaat na de WK. “Wie zelf niet meer kan winnen, moet bereid zijn om iemand anders een steuntje te geven. Zoals Richard Groenendaal dat vorig jaar met Lars Boom deed in Treviso. Als ik zelf niet meer kan winnen, zal ik best bereid zijn om me voor de kar van Niels Albert te spannen”, aldus Nys.
Ik dacht dat deze storm inmiddels al was gaan liggen maar bijkbaar nog niet.
Eb gelukkig heeft Nyn nog nooit een renner uit een ander land in bescherming genomen tijdens de koers
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_64960615
Lijkt wel een oud niieuwsbericht
  maandag 12 januari 2009 @ 19:44:42 #197
14505 OProg
A Life in Music
pi_64961662
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Lijkt wel een oud niieuwsbericht
Er staat ook iets van die strekking op Sporza.

http://www.sporza.be/cm/s(...)Bveldrijden/1.448940

Wel net iets anders maar toch.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 12 januari 2009 @ 19:44:54 #198
67640 SaintOfKillers
pi_64961673
quote:
Lars Boom: 'Geen schrik voor het Belgische blok'

Lars Boom heeft zondag zijn Nederlandse titel verlengd en extra vertrouwen opgedaan met het oog op het WK veldrijden, dat binnen drie weken in zijn thuisland plaatsvindt. Het "Belgische blok" vreest hij absoluut niet. Integendeel.

Lars Boom kroonde zich zondag in Huijbergen op overtuigende wijze tot nationaal kampioen veldrijden van Nederland. Hij reed bijna de helft van het kampioenschap solo. Meteen na de race stond het vizier al op het WK, dat op 1 februari in Hoogerheide wordt gereden.

De 20-jarige Rabobank-renner verklaarde al eerder dat Nederland als één blok in zijn dienst zal rijden. Later verklaarde ook België als een hecht team te willen strijden tegen de gemeenschappelijke vijand uit Vlijmen.

Boom zelf lijkt niet onder de indruk van het "Belgische blok". "Ze zullen niet achter elkaar rijden, meer is dat niet. Bij ons gaat iedereen onbevangen voor mij werken. Dat is toch anders", klinkt het in Gazet van Antwerpen.

"Ik heb nog wat last van mijn schouder, maar dat hoort erbij. Ik moet nu goed trainen, maar heb het gevoel dat ik de koers weer naar mijn hand kan zetten. De Belgen zijn terecht bang van mij, denk ik."
pi_64961900
Zou wel lachen zijn als de Belgen allemaal op Boom loeren en dat Stybar er met de titel van doorgaat.
  maandag 12 januari 2009 @ 19:55:51 #200
67640 SaintOfKillers
pi_64962200
Dat vindt Wuyts dan ongetwijfeld weer een halve Belg en ook een succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')