Dan zie ik Boom en waarschijnlijk Nys gewoon volgen en dan heeft Boom normaal het beste eindschot. Ik snap ook niet dat er door de Belgen gesproken wordt over reageren op Boom, de beste troeven moeten het immers hebben van ageren, niet alleen omdat daar hun kracht ligt, maar ook omdat ze geen eindschot hebben. Als ze hun koers op Boom afstemmen gaat Stybar of zelfs een Al er straks mee lopen of anders zijn ze in een sprint alsnog geklopt. De beste tactiek is in mijn ogen gewoon Albert zijn ding laten doen in de hoop dat Boom kraakt of in een fout gedwongen wordt. Zou Nys of een ander eventueel meekunnen dan kun je later nog wat spelen met Boom.quote:Op maandag 12 januari 2009 01:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Albert zou nog wel eens voor een leuk WK kunnen zorgen. Als die er in het begin volle bak vandoor gaat ...
Pauwels zou zeker een kans hebben, maar ik schat Boom toch net wat hoger in dan Pauwels in een sprint.quote:Op maandag 12 januari 2009 01:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Let op van zo'n Pauwels , die was vandaag sterk , en als je die mee neemt naar de meet is normaal gesproken zelfs Boom geklopt ...
Absoluut. De sprintsnelheid van Boom wordt vooral door Belgen schromelijk onderschat. Die jongen kan in een goede dag (en die zal hij wel hebben op het WK) iedereen erop leggen. Zelfs Vanthourenhout, zelfs Vervecken, zelfs Stybar en ook Pauwels.quote:Op maandag 12 januari 2009 01:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Pauwels zou zeker een kans hebben, maar ik schat Boom toch net wat hoger in dan Pauwels in een sprint.
Vanthourenhout wordt niet voor niets 2e op het BK op de weg. Die kan echt wel wat. Boom is echt rapper dan jij nu ook denkt. Stybar zat ook perfect vorig jaar in Loenhout en toen ging Boom ook niet van ver aan. Die heeft gewoon zo'n tempoversnelling in de benen dat ook sprinters daar ook heel veel moeite mee hebben.quote:Op maandag 12 januari 2009 13:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boom vind ik vooral sterk, niet zozeer snel (à la Steegmans). Van ver beginnen en hopen dat er niemand over komt. Als er een handig sprintertje meedoet, dan komt die daar probleemloos uit. Gelukkig voor Boom bestaan die niet in het veldrijden, daar gaat het allemaal op kracht.
Dat komt ook omdat hij in die crossen die hij niet wint (maar waar hij wel goed reed en 2e of 3e werd) steeds moet benadrukken dat hij helemaal niet top is, dat hij daar nog een heel eind af is.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:43 schreef Ereinion het volgende:
Ik vond die uitspraak van Nys van laatst wel mooi, en hij had ook gelijk. Boom heeft een stuk of vijf crossen gewonnen dit jaar, en toch is er haast het beeld dat hij onklopbaar is, alsof de enige reden dat hij de rest niet won was omdat hij daar geen interesse in had. Dat is natuurlijk ook een kwaliteit. Armstrong kon dat ook altijd geweldig, zo'n aura van onoverwinnelijkheid rond zich scheppen.
Ik dacht dat deze storm inmiddels al was gaan liggen maar bijkbaar nog niet.quote:Belgisch veldrijden in oproer
BRUSSEL - Bondscoach Rudy de Bie heeft voor zaterdag een spoedvergadering belegd in een poging de Belgische veldrijders op een lijn te krijgen voor het wereldkampioenschap op 1 februari in Hoogerheide.
Aanleiding zijn de uitspraken van Niels Albert. Die zei zondag bij het nationaal kampioenschap dat hij zich niet te beroerd voelt zijn Tsjechische ploegmaat Radomir Simunek aan de titel te helpen.
Overeenkomst
De Bie wil met de renners praten voor de wereldbekerwedstrijd in Roubaix. “Ik heb dit nooit eerder meegemaakt”, reageerde Sven Nys. “Maar ik vind dat De Bie gelijk heeft. We moeten het samen opnemen tegen een heel sterke renner uit het buitenland”, verwees Nys naar titelverdediger Lars Boom.
“Ik denk dat we tot een overeenkomst moeten komen. Als die renner de lijn van de Belgische ploeg niet wil volgen, moet hij thuisblijven. De Bie heeft het recht om dat te eisen.”
Blok
De Belgen hadden eerder juist laten weten een blok te willen vormen om de strijd met Boom aan te gaan. Na afloop van de Nederlandse kampioenschappen in Huijbergen twijfelde met name Richard Groenendaal hieraan.
De veteraan gelooft niet in een Belgische eenheid, omdat die ploeg te veel kanshebbers voor de titel heeft. Voor de Nederlandse renners ligt dat anders. Boom is de uitgesproken favoriet en kan rekenen op de steun van zijn landgenoten.
Vrede
Nys vindt het vooral belangrijk dat iedereen vrede heeft met het resultaat na de WK. “Wie zelf niet meer kan winnen, moet bereid zijn om iemand anders een steuntje te geven. Zoals Richard Groenendaal dat vorig jaar met Lars Boom deed in Treviso. Als ik zelf niet meer kan winnen, zal ik best bereid zijn om me voor de kar van Niels Albert te spannen”, aldus Nys.
Er staat ook iets van die strekking op Sporza.quote:
quote:Lars Boom: 'Geen schrik voor het Belgische blok'
Lars Boom heeft zondag zijn Nederlandse titel verlengd en extra vertrouwen opgedaan met het oog op het WK veldrijden, dat binnen drie weken in zijn thuisland plaatsvindt. Het "Belgische blok" vreest hij absoluut niet. Integendeel.
Lars Boom kroonde zich zondag in Huijbergen op overtuigende wijze tot nationaal kampioen veldrijden van Nederland. Hij reed bijna de helft van het kampioenschap solo. Meteen na de race stond het vizier al op het WK, dat op 1 februari in Hoogerheide wordt gereden.
De 20-jarige Rabobank-renner verklaarde al eerder dat Nederland als één blok in zijn dienst zal rijden. Later verklaarde ook België als een hecht team te willen strijden tegen de gemeenschappelijke vijand uit Vlijmen.
Boom zelf lijkt niet onder de indruk van het "Belgische blok". "Ze zullen niet achter elkaar rijden, meer is dat niet. Bij ons gaat iedereen onbevangen voor mij werken. Dat is toch anders", klinkt het in Gazet van Antwerpen.
"Ik heb nog wat last van mijn schouder, maar dat hoort erbij. Ik moet nu goed trainen, maar heb het gevoel dat ik de koers weer naar mijn hand kan zetten. De Belgen zijn terecht bang van mij, denk ik."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |