Net zoals hij overwinningen van Roy Sentjens van toen hij nog Nederlander was als een Belgische overwinning rekent..quote:Op maandag 12 januari 2009 19:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat vindt Wuyts dan ongetwijfeld weer een halve Belg en ook een succes.
quote:Niels Albert is de beste één dag na het BK
Niels Albert heeft de veldrit van Otegem gewonnen. Hij haalde het voor Bart Wellens en Klaas Vantornout, die zich meteen tot kampioen van West-Vlaanderen kroont. Kersvers Belgisch kampioen Sven Nys was niet van de partij in Otegem.
De veldrit in Otegem staat bekend als de revanche op het Belgisch kampioenschap, maar zonder de driekleur van Sven Nys viel dat wat in het water. (Belga) In de tweede ronde lag de wedstrijd al in een beslissende plooi. Albert, Wellens en Vantornout reden weg van de andere deelnemers.
In de voorlaatste ronde hadden Wellens en Vantornout geen antwoord in huis op een versnelling van Albert.
Albert was vertrokken en begon aan een indrukwekkende solo. Wellens liet Vantornout nog achter zich, maar dat leverde enkel de tweede plaats op.
"Ik had goeie benen en had mijn zinnen gezet op de overwinning", vertelde Albert. "Het BK is volledig vergeten. Sven Nys is Belgisch kampioen en vandaag wint Niels Albert."
Wellens: "De minste van de drie"
Bart Wellens was tevreden met zijn tweede plaats. Bart Wellens: "Ik was de minste van de drie aanvallers en moest echt aanklampen."
"Toen Albert aanviel, had ik geen passend antwoord. Ik had net een schuiver gemaakt, waardoor ik veel tijd verloor. Nu is het afwachten hoe het verder gaat met mijn hoogzwangere vrouw."
Vantornout: "Heel slechte nacht gehad"
Klaas Vantornout werd West-Vlaams kampioen met zijn derde plaats: "Ik had liever een dag eerder de titel behaald. In de eerste wedstrijdhelft was ik nog de evenknie van mijn twee metgezellen, daarna vloeide de kracht uit mijn benen."
"Ik heb een heel slechte nacht achter de rug. Mijn val in Ruddervoorde leverde me een rugblessure op. Ook mijn heup doet pijn en dat bezorgde me veel last vandaag."
Uitslag
1. Niels Albert in 57'12"
2. Bart Wellens op 15"
3. Klaas Vantornout - 51"
4. Davy Commeyne - 1'10"
5. Sven Vanthourenhout - z.t.
6. Jan Verstraeten
7. Kevin Pauwels - 1'20"
8. Tom Van Den Bosch - 1'24"
9. Kenneth Van Compernolle - 1'27"
10. Jan Soetens 1'31"
11. Dieter Vanthourenhout - 1'39"
12. Vincent Baestaens - 2'06"
13. Stijn Huys - 2'28"
14. Gianni Denolf - 2'33"
15. Björn Rondelez - 3'02"
16. Ben Berden - z.t.
Wat doet die Japanner daar in de buurt van Bianco en Pagequote:Boom is de beste in Surhuisterveen
Lars Boom heeft de internationale veldrit in Surhuisterveen gewonnen. De wereldkampioen bleef in het Friese dorp zijn landgenoten Thijs Al en Gerben de Knegt voor.
Boom was met voorsprong de voorlaatste ronde ingegaan, maar kreeg toen af te rekenen met een lekke band. Al en De Knegt passeerden hun landgenoot, maar die legde zich niet neer bij de nederlaag.
De Rabobank-renner haalde zijn landgenoten in de slotronde nog in en schudde ze zelfs nog van zich af. Voor Boom was het de vijfde overwinning van het seizoen.
Erwin Vervecken was op de zevende plaats de eerste Belg. Sven Nys werd pas tiende in zijn eerste wedstrijd als kersvers Belgisch kampioen.
De renner van Landbouwkrediet had tot twee keer toe af te rekenen met een lekke band en was al snel uitgeschakeld voor de ereplaatsen.
Uitslag
1. Lars Boom (Ned)
2. Thijs Al (Ned)
3. Gerben de Knegt (Ned)
4. Richard Groenendaal (Ned)
5. Philipp Walsleben (Dui)
6. Radomir Simunek (Tsj)
7. Erwin Vervecken
8. Eddy IJzendoorn (Ned)
9. Thijs van Amerongen (Ned)
10. Sven Nys
11. Ben Berden
12. Marco Bianco (Ita)
13. Keiichi Tsujiura (Jap)
14. Tim Van Nuffel
15. Jonathan Page (VS)
quote:"Belg die niet wil helpen, moet thuisblijven"
Eén dag na het BK in Ruddervoorde blikt Sven Nys ook al vooruit naar het WK van 1 februari in Hoogerheide. Zaterdag houdt de Belgische ploeg een vergadering in Roubaix. Het onderwerp is de WK-tactiek. "Nooit eerder meegemaakt", zegt Nys.
"Bondscoach De Bie heeft overschot van gelijk", zegt Sven Nys. "We moeten tot een overeenkomst komen. Als een renner de lijn van de ploeg niet wil volgen, moet hij thuis blijven. De bondscoach mag dat eisen. Hij is er niet enkel om de hotels te regelen en met de jeugd te werken."
"Hoofdzaak is dat iedereen zich achteraf goed voelt. Wie zelf niet meer kan winnen, moet een andere Belg helpen."
Omdat België de uittredende wereldkampioen niet levert, mag Rudy De Bie slechts zeven renners selecteren voor het WK. "Ik denk dat niemand moeite zal hebben met zes namen", zegt Nys.
"Vantornout, Pauwels, Wellens, Albert, Sven Vanthourenhout en ik: dat zijn de zes. Voor de zevende plaats gaat het tussen Peeters, Vervecken, Aernouts en Dieter Vanthourenhout."
"Vervecken maakt wellicht de meeste kans, maar Peeters hielp me knap op het BK en Vanthourenhout reed sterk voor Albert. Het woord is aan De Bie." Tot slot zegt Nys dat hij dit jaar weer op zijn mountainbike kruipt. "Als ik een goeie startpositie heb, wil ik op het EK of WK in de top vijf eindigen."
Vreemd dat hij hier niet meer rijdt dan. Een Japanner die wat redelijk meekan zou volgens mij zelfs door veel organisatoren nog aangetrokken worden als extra "attractie" in hun cross ...quote:Op donderdag 15 januari 2009 01:17 schreef Bartoli het volgende:
Die Keiichi Tsujiura is best een goede crosser. Ik denk dat als hij een volledig seizoen in Europa draait hij best een aantal keer de top 10 zou kunnen halen.
Goh, ik zou toch zweren dat ik hem op driekwart van de koers in een bosje zag zitten te wachten totdat de kopgroep weer voorbij kwam.quote:Op donderdag 15 januari 2009 01:17 schreef Bartoli het volgende:
Die Keiichi Tsujiura is best een goede crosser. Ik denk dat als hij een volledig seizoen in Europa draait hij best een aantal keer de top 10 zou kunnen halen.
Sinds 2003 niet meer gekoerst. Had in 2004 heel veel te kampen met vermoeidheidverschijnselen. Ze zijn er niet achter gekomen waar dat door kwam. Hij besloot pas te gaan koersen als hij helemaal fit zou zijn en dat is hij nooit meer geweest.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:01 schreef Buzz129 het volgende:
Ander vraagje:
Weet iemand hoe het toch is verlopen met onze coming man van een paar jaar geleden: Thijs Verhagen. Ik had toen toch het idee dat hij toch minstens het nivo van gerben de Knegt zou overstijgen en mogelijk nu op een nivo van Thijs Al zou kunnen acteren.
hij komt doorgaans net als de meeste Amerikanen pas over naar Europa na hun eigen Nationale Kampioenschap half december ergens.quote:Op donderdag 15 januari 2009 01:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vreemd dat hij hier niet meer rijdt dan. Een Japanner die wat redelijk meekan zou volgens mij zelfs door veel organisatoren nog aangetrokken worden als extra "attractie" in hun cross ...
Met meer Vlamingen dan Fransen daar aanwezig op en rond de piste zo te zienquote:Op zondag 18 januari 2009 14:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Op VRT: om 14:00 WB vrouwen in Roubaix, om 14:55 WB mannen.
Het is ook maar net over de grens natuurlijk.quote:Op zondag 18 januari 2009 14:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Met meer Vlamingen dan Fransen daar aanwezig op en rond de piste zo te zien
Inderdaad, zelfs van bij mij thuis sta je binnen het uur daar in Noord-Afrika ...quote:Op zondag 18 januari 2009 14:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is ook maar net over de grens natuurlijk.
En nu ook geen beeld meer, bij mij. Lang leve sporza.be dus.quote:Op zondag 18 januari 2009 14:57 schreef Wombcat het volgende:
Tof: over de wielerbaan
Sporza heeft geen geluid?
Nu al 4 opmerkingen gehoord over de beperkte technische capaciteiten van Boom.quote:Op zondag 18 januari 2009 15:08 schreef Tommeke het volgende:
Nys rijdt achteraan en dus op reserve, ik vraag me af wat de commentatoren zouden zeggen als Boom daar reed
Niet geheel ten onrechte, natuurlijk, hij verliest consequent op de technische stukken.quote:Op zondag 18 januari 2009 15:09 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Nu al 4 opmerkingen gehoord over de beperkte technische capaciteiten van Boom.
Ah, daar beginnen ze er al over nu Boom niet op de eerste of tweedie positie rijdtquote:Op zondag 18 januari 2009 15:09 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Nu al 4 opmerkingen gehoord over de beperkte technische capaciteiten van Boom.
Nu is dat ook wel zo, maar bij die afdaling zag je duidelijk dat Boom geen idiote risico's wilde nemen...
tenminste lef. zelfs sommige dames gingen er iit de mannen nog rijdend naar benedenquote:Op zondag 18 januari 2009 15:19 schreef -skippybal- het volgende:
Stybar is wel een held, met die afdalingen steeds.
Dames deden daar een ander stukje toch?quote:Op zondag 18 januari 2009 15:21 schreef Bartoli het volgende:
[..]
tenminste lef. zelfs sommige dames gingen er iit de mannen nog rijdend naar beneden![]()
zou kunnen wat betreft die steilste afdaling maar toch. Ook in die andere afdaling reden Compton en andere waar ze nu lopenquote:Op zondag 18 januari 2009 15:36 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dames deden daar een ander stukje toch?
Die reden een ander lusje en die steilste afdaling was afgesloten volgens mij hoor...
Boom z'n clips verneukt...ja, krijg je met zoveel bagger...
quote:Op zondag 18 januari 2009 15:19 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Dit is wel hoe een cross hoort te zijn, lekker smerig
nuja eigenlijk pas sinds half december. daarvoor was die nog herstellende van een knieblessure/operatiequote:Op zondag 18 januari 2009 16:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Eindelijk een Tsjech die een heel seizoen van voren rijdt.
Maar hij is wel in staat om een vol seizoen goed te zijn.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:27 schreef Bartoli het volgende:
[..]
nuja eigenlijk pas sinds half december. daarvoor was die nog herstellende van een knieblessure/operatie
Bron: Omroep Brabantquote:EERDE - De toekomst van de superprestige veldrit in Eerde-Veghel lijkt in gevaar. Hoofdsponsor Hans van Kasteren overweegt zich namelijk terug te trekken.
De asbestverwijderaar uit Veghel ziet geen stijging in de inkomsten. Volgens hem is er te weinig aandacht van publiek en sponsoren.
Bovendien wil Van Kasteren duidelijkheid van de Nederlandse wielerbond over haar plannen met de veldrit. Veghel wil in 2011 het Nederlands kampioenschap organiseren, maar de bond heeft nog niet gereageerd.
Omroep Brabant Televisie zond de afgelopen twee jaar de veldrit in Eerde-Veghel live uit.
Bron: Sporzaquote:Volgend jaar komt er een WB-cross bij
zo 18/01/09 - Volgend jaar komt er opnieuw een Zwitserse wedstrijd in de Wereldbeker. Dat heeft UCI-coördinator Peter Van den Abeele gezegd.
"En daar ben ik uitermate tevreden mee. Het is niet Aigle, maar de plaats van de wedstrijd maak ik pas bekend bij de uitreiking van de Wereldbeker op het WK in Hoogerheide."
"Ook Treviso komt opnieuw in het rijtje. Volgend jaar zullen er dus tien wedstrijden zijn, één meer dan nu."
Hopelijkquote:
Dat denk ik ook wel. Al was het alleen maar omdat op de Olympische Winterspelen de concurrentie van andere sporten toch kleiner is.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hopelijk![]()
Dat zou een enorme aantrekkingskracht op de sport hebben, niet alleen van veel meer landen, maar ook renners die niet zonder meer voor de weg kiezen. Ik durf wel te zeggen dat veldrijden een grotere sport gaat worden dan mountainbiken als veldrijden Olympisch zou worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |