SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere voorbeelden:
Toen de man het licht zag knipperen wist hij dat het te laat was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er ligt een man aan de rand van een berg, hij is naakt en dood. Hij heeft een lucifer in zijn handen. Wat is er gebeurt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik en mijn maat zijn door deze raadsels heenWie heeft er nog leuke raadsels?
[ Bericht 0% gewijzigd door sinterklaaskapoentje op 24-12-2008 15:27:20 ]:')![]()
Jezus wat vergezocht
Zo kun je bij iedere situatie wel een compleet verhaal bedenken.Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!![]()
Het is kut en staat op dit forum?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het scoreverloop was niet in ons voordeel - L. van Gaal
Understatement van de eeuw![]()
Er ligt een lijk in de kroeg. Als de agenten binnen komen zijn ze al te laat. Het is 12 uur 's middags en de waard is dood. Ze onderzoeken de kroeg maar kunnen zo op het eerste gezicht niets vinden: De tap is aangesloten, de glazen schoon en de asbakken geleegd. Toch klopt er iets niet.... Wat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
quote:Op woensdag 24 december 2008 15:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Er ligt een man aan de rand van een berg, hij is naakt en dood. Hij heeft een lucifer in zijn handen. Wat is er gebeurt?Hoe kan iemand bloot dood liggen wanneer die eerst z'n kleren had aangetrokkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik en mijn maat zijn door deze raadsels heenWie heeft er nog leuke raadsels?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Een pittige; komt ie dan:
Er liggen 170 mensen dood op de grond verspreid door de stad...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lang leve mij! *O*sinterklaaskapoentje
![]()
Wie komt er alle jaren...![]()
oke foutje geëditquote:Op woensdag 24 december 2008 15:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoe kan iemand bloot dood liggen wanneer die eerst z'n kleren had aangetrokken
:')![]()
Op een eiland staat een palmboom met 4 dieren er omheen. Een chimpansee, een eekhoorn, een leeuw en een giraffe.
Welk van deze dieren zal als eerst een banaan uit de boom halen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.p.s. ik deed er gewoon lang over
Gewoon, omdat het kan.![]()
quote:Op woensdag 24 december 2008 15:34 schreef -AnneX- het volgende:
Op een eiland staat een palmboom met 4 dieren er omheen. Een chimpansee, een eekhoorn, een leeuw en een giraffe.
Welk van deze dieren zal als eerst een banaan uit de boom halen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.p.s. ik deed er gewoon lang over
Lang leve mij! *O*![]()
Hmm, las 't begin van dit topic en dacht "Leuk, even wat raadsels oplossen" maar dit topic is kut!
Echt raadsel: Er zijn in de wereld 4 landen waarvan de inwoners en het land dezelfde naam hebben; bijvoorbeeld Polen.
Noem de overige 3."When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
ZwedenTo most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod![]()
Check, de overige 2 liggen iig buiten Europa.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:38 schreef pisnicht het volgende:
Zweden"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
quote:Op woensdag 24 december 2008 15:34 schreef -AnneX- het volgende:
Welk van deze dieren zal als eerst een banaan uit de boom halen?Die klopt gewoon niet, er kan best iemand een tros bananen in die palmboom gehangen hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.p.s. ik deed er gewoon lang overzzz![]()
Filipijnen.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:39 schreef Bolter het volgende:
[..]
Check, de overige 2 liggen iig buiten Europa.
![]()
Maak kloppend door 1 cijfer te verplaatsen:
26-1=63SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 42% gewijzigd door RemcoDelft op 24-12-2008 15:51:22 ]censuur :O![]()
Zweden
Filipijnen
En dan weet ik het niet
edit:
Ooh kut..
As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.![]()
Wie kan dit gezegd hebben? "Jij bent wel mijn zoon, maar ik ben niet jouw vader."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 24 december 2008 15:44 schreef DemonRage het volgende:
Wie kan dit gezegd hebben? "Jij bent wel mijn zoon, maar ik ben niet jouw vader."MelkboerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lang leve mij! *O*![]()
63-62=1quote:Op woensdag 24 december 2008 15:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Maak kloppend door 1 cijfer te verplaatsen:
26-1=63“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'![]()
Een blinde zeeman bestelt in een restaurant een broodje albatros. Hij neemt 1 hap, dan pleegt hij plotseling zelfmoord. Waarom pleegt hij zelfmoord?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jemen?quote:Op woensdag 24 december 2008 15:39 schreef Bolter het volgende:
[..]
Check, de overige 2 liggen iig buiten Europa.
As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.![]()
da's wel iets meer dan 1 cijfer.quote:"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
Zijn dat geen Jemenieten oid?quote:
Niet goed iig, net als Filipijnen.
Oké, 1 is eilandengroep.."When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
Hmm... dan weet ik het echt niet meer.quote:As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.![]()
Ik zat te denken aan Seychellen of Maldiven, maar weet eigenlijk helemaal niet zeker hoe de inwoners daar hetenquote:Op woensdag 24 december 2008 15:49 schreef Bolter het volgende:
[..]
Zijn dat geen Jemenieten oid?
Oké, 1 is eilandengroep..
![]()
![]()
Oh ja.quote:
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
Aleoeten?quote:Op woensdag 24 december 2008 15:49 schreef Bolter het volgende:
[..]
Oké, 1 is eilandengroep..
Ben toch wel benieuwd eigenlijkquote:Op woensdag 24 december 2008 15:49 schreef Bolter het volgende:
[..]
Oké, 1 is eilandengroep..Je hebt plenty eilandengroepen waarvan de naam een meervoud is, maar die zijn het allemaal niet: ANtillen, Malediven, Seychellen, Andamanen, Nicobaren, Balearen, Azoren etc etc.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oké, ik moet even eerlijk zijn.. Het is vrij lang geleden en ben er eentje vergeten. De eilandengroep:quote:Op woensdag 24 december 2008 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben toch wel benieuwd eigenlijkJe hebt plenty eilandengroepen waarvan de naam een meervoud is, maar die zijn het allemaal niet: ANtillen, Malediven, Seychellen, Andamanen, Nicobaren, Balearen, Azoren etc etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
Als een vliegtuig neerstort op de grens van Nederland en België, waar worden de overlevenden dan begraven?![]()
Mag je btw wel overige tekens toevoegen, maal/plus/min/deel-tekens?quote:Op woensdag 24 december 2008 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Anders lees je de opdracht even..."When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
Overlevenden zijn niet doohood.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:59 schreef DemonRage het volgende:
Als een vliegtuig neerstort op de grens van Nederland en België, waar worden de overlevenden dan begraven?“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
Het antwoord staat al in een spoiler.quote:Op woensdag 24 december 2008 16:00 schreef Bolter het volgende:
Mag je btw wel overige tekens toevoegen, maal/plus/min/deel-tekens?“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
ah die had ik even gemist. Wel een leuke btw.quote:Op woensdag 24 december 2008 16:03 schreef beequeen het volgende:
[..]
Het antwoord staat al in een spoiler."When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
quote:Op woensdag 24 december 2008 15:56 schreef Bolter het volgende:
Oké, ik moet even eerlijk zijn.. Het is vrij lang geleden en ben er eentje vergeten. De eilandengroep:Nou, ga ik niet zomaar in mee. Waarom zou dat daar wel zo zijn en bij al die andere eilandengroepen niet? De engelse Wikipedia geeft als demoniem "Comorian" dus dat zou "Komorianen" worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die laatste was je vergeten?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oh, nja de gene die mij dat raadsel heeft verteld zei dat. En dat was tijdens een avond goed zuipen dus daarom ben ik die laatste vergetenquote:Op woensdag 24 december 2008 16:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, ga ik niet zomaar in mee. Waarom zou dat daar wel zo zijn en bij al die andere eilandengroepen niet? De engelse Wikipedia geeft als demoniem "Comorian" dus dat zou "Komorianen" worden.
En die laatste was je vergeten?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
Neequote:Op woensdag 24 december 2008 16:00 schreef Bolter het volgende:
[..]
Mag je btw wel overige tekens toevoegen, maal/plus/min/deel-tekens?
Er zijn er nog meer maar ik ben ze een beetje vergeten...censuur :O![]()
De mens, maar ik kan me ff niet meer voor de geest halen waar ik dat vandaan heb. Iets van een fantasy-cartoon of -film of zo, waarin een entiteit deze raadsel als test aan een jong persoon vraagt. Of was het nou met Star Trek The next generation?quote:Op woensdag 24 december 2008 15:46 schreef innepin het volgende:
Ondertussen even een klassieker:
Wat loopt 's ochtends op vier, 's middags op twee en 's avonds op drie poten?
Bonuspunten voor wie weet waar ik 'm vandaan heb
Anyway: als een mens jong is, loopt-ie op handen en voeten. Tijdens het volwassen leven loopt-ie op 2 benen en op de oude dag loopt-ie met een wandelstok; 3 benen.![]()
quote:Op woensdag 24 december 2008 19:08 schreef ToT het volgende:
[..]
De mens, maar ik kan me ff niet meer voor de geest halen waar ik dat vandaan heb. Iets van een fantasy-cartoon of -film of zo, waarin een entiteit deze raadsel als test aan een jong persoon vraagt. Of was het nou met Star Trek The next generation?
Anyway: als een mens jong is, loopt-ie op handen en voeten. Tijdens het volwassen leven loopt-ie op 2 benen en op de oude dag loopt-ie met een wandelstok; 3 benen.
Goed!
![]()
maar hij komt niet uit Star Trek, kom nou![]()
Nog véél klassieker dan dat...![]()
![]()
een tekenfilm, ik wist het ook, maar ik kijk geen sci-fi alleen cartoonsquote:Op woensdag 24 december 2008 19:08 schreef ToT het volgende:
[..]
De mens, maar ik kan me ff niet meer voor de geest halen waar ik dat vandaan heb. Iets van een fantasy-cartoon of -film of zo, waarin een entiteit deze raadsel als test aan een jong persoon vraagt. Of was het nou met Star Trek The next generation?
Anyway: als een mens jong is, loopt-ie op handen en voeten. Tijdens het volwassen leven loopt-ie op 2 benen en op de oude dag loopt-ie met een wandelstok; 3 benen.![]()
![]()
Riiiight.....ik zat tijdens mijn overpeinzingen o.a. aan de strip "Papyrus" te denken.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:35 schreef luciferist het volgende:
het orgineel komt trouwens uit een verhaal over Oedipus en de Sphinx.![]()
![]()
Een man komt bij een ravijn met een hangbrug. Voor de man de brug op loopt trekt een groot bord zijn aandacht met daarop de volgende tekst die hij zorgvuldig leest:Hmmm denkt de man, goed dat ik dat gelezen heb. Voor hij de brug op stapt kijkt hij goed om zich heen om te zien of hij alleen is. In de verste verte zijn geen andere mensen te zien en dus waagt hij het er op. Hij is inderdaad helemaal alleen, maar toch zakt hij opeens door de brug en stort in het ravijn. Hoe is dit te verklaren? Je mag er vanuit gaan dat hij echt de enige op de brug was, en dat op het bord de waarheid staat.quote:PAS OP !!!!!!!
DEZE BRUG IS STERK GENOEG OM ÉÉN PERSOON TE DRAGEN
TWEE OF MEER PERSONEN ZULLEN ER ONHERROEPELIJK DOORHEEN ZAKKEN !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Welk dier bestaat voor driekwart uit wol?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Aladdin natuurlijk. Dohquote:Op woensdag 24 december 2008 19:24 schreef innepin het volgende:
[..]Goed!
![]()
maar hij komt niet uit Star Trek, kom nou![]()
Nog véél klassieker dan dat...
quote:Op woensdag 24 december 2008 15:47 schreef DJKoster het volgende:
Een blinde zeeman bestelt in een restaurant een broodje albatros. Hij neemt 1 hap, dan pleegt hij plotseling zelfmoord. Waarom pleegt hij zelfmoord?Hey die vertelde mijn leraar in de 2e. Daar zijn we toen 2 lessen mee bezig geweest die te radenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een man loopt een straat binnen en kijkt om zich heen. Opeens ziet hij een bepaald hotel staan en roept: "ut, ik ben failliet!"
Wat is hier gebeurd?Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
quote:Ik kan niet geloven dat mijn moeder zo laag is gegaan.....
Onderwaterweegtest (c) Ikzoekiets
Mijn zus moest een strak broekje aan en een sport bh.![]()
quote:Op woensdag 24 december 2008 20:17 schreef vosss het volgende:
Welk dier bestaat voor driekwart uit wol?ProestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
Ik kan niet geloven dat mijn moeder zo laag is gegaan.....
quote:Op woensdag 24 december 2008 20:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Een man komt bij een ravijn met een hangbrug. Voor de man de brug op loopt trekt een groot bord zijn aandacht met daarop de volgende tekst die hij zorgvuldig leest:
[..]
Hmmm denkt de man, goed dat ik dat gelezen heb. Voor hij de brug op stapt kijkt hij goed om zich heen om te zien of hij alleen is. In de verste verte zijn geen andere mensen te zien en dus waagt hij het er op. Hij is inderdaad helemaal alleen, maar toch zakt hij opeens door de brug en stort in het ravijn. Hoe is dit te verklaren? Je mag er vanuit gaan dat hij echt de enige op de brug was, en dat op het bord de waarheid staat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan niet geloven dat mijn moeder zo laag is gegaan.....
Ik ken 'm uit de Donald Duck, was zo'n verhaal van die ene oude heks Madam Mikmak oid? Maar da's echt al heeeeel lang geledenquote:Op woensdag 24 december 2008 19:43 schreef innepin het volgende:
Ik ken 'm alleen gewoon uit het originele Oedipusverhaal hoorNiks sci-fi, cartoons en lompe tv-series
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
Dit is ook zo'n onoplosbaar kutraadsel:
Een man springt van een gebouw af om zelfmoord te plegen. Tijdens zijn val hoort hij nog net de telefoon overgaan in zijn flat. "Kut!" denkt hij. Waarom denkt hij dat?
Ps. om alvast van die vragen te vermeiden: aan de andere kant van de lijn is er niet iemand die hij kent.![]()
Een teken dat zijn telefoon niet is afgesloten. Zit ik in de buurt ?quote:Op woensdag 24 december 2008 23:05 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Dit is ook zo'n onoplosbaar kutraadsel:
Een man springt van een gebouw af om zelfmoord te plegen. Tijdens zijn val hoort hij nog net de telefoon overgaan in zijn flat. "Kut!" denkt hij. Waarom denkt hij dat?
Ps. om alvast van die vragen te vermeiden: aan de andere kant van de lijn is er niet iemand die hij kent.
![]()
Een man krijgt een hartstilstand in de metro toen de stroom uitviel. Het rookverbod was de schuldige. Hoe kan dit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een man woont op de 16e etage van een flat. Elke dag als hij terugkomt van zijn werk neemt hij de lift tot de 13e etage en neemt de overige drie etages de trap. Wat is er met deze man aan de hand?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uit mijn kindertijd.
![]()
Ehm, niet zo letterlijk, maar wel in de buurt jaquote:Op woensdag 24 december 2008 23:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Een teken dat zijn telefoon niet is afgesloten. Zit ik in de buurt ?
![]()
Het is grijs en het woont op een berg, en het is geen wolf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is zwart en als het uit de boom valt is je kachel stuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.het heeft 6 gaten en als het in je reet zit ben je doodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De rest zal ik jullie besparen..![]()
quote:Op woensdag 24 december 2008 23:55 schreef GustavFTW het volgende:
Het is zwart en als het uit de boom valt is je kachel stuk.Dat moet natuurlijk zijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
een man zit in een diepe kuil met een kratje bier.
een eindje verderop is een diepe rivier.
bij de rivier (nog wel aan de kant van de man) staat een ezel.
aan de andere kant van de rivier staat een blikjes automaat waar 2 keer een kwartje in moet.
hoe komt de man aan een blikje?![]()
Een vriend vertelde dit bijzondere verhaal van hoe zijn oom was gestorven,
Het ging namelijk zo; Zijn oom en tante gingen naar de kerk. Terwijl de priester zat te lezen uit de bijbel, werd zijn oom slaperig en viel uiteindelijk ook in slaap. Tijdens zijn slaap droomde hij dat hij in de franse revolutie zat, omdat hij één van de adelen was en opgepakt werd door de boze boeren, werd hem de doodstraf opgelegd met de guillotine. Terwijl de priester zijn laatste woorden zat te spreken, werd het hoofd van de oom al in positie gebracht in de guillotine. De beul had net het touw doorgehakt, en net op het moment dat het blad de nek van de oom raakte, sneurkte hij heel hard in de kerk. Zijn vrouw (de tante) werd hierdoor zo kwaad dat ze haar man bij zijn keel vastgreep. De stress die dit teweeg bracht bij de oom, denkend dat de handen het blad van de guillotine was, stierf ter plekke aan een hartaanval.
Toen mijn vriend dit verhaal vertelde, zei ik tegen hem, dat dit verhaal nooit echt gebeurd zou kunnen zijn.
Hoe kwam ik tot deze conclusie?
[ Bericht 0% gewijzigd door Lombat op 25-12-2008 01:49:50 ]![]()
Van thuis meegenomen, een echte man gaat voorbereid zijn huis uitquote:Op donderdag 25 december 2008 00:41 schreef BarbaRob het volgende:
een man zit in een diepe kuil met een kratje bier.
een eindje verderop is een diepe rivier.
bij de rivier (nog wel aan de kant van de man) staat een ezel.
aan de andere kant van de rivier staat een blikjes automaat waar 2 keer een kwartje in moet.
hoe komt de man aan een blikje?
![]()
![]()
Enige waar ik op kan komen is: een guillotine wordt naar mijn weten geactiveerd met een hendel, en niet met een touw dat doorgehakt moet wordenquote:Op donderdag 25 december 2008 00:43 schreef Lombat het volgende:
Het ging namelijk zo; Zijn oom en tante gingen naar de kerk. Terwijl de priester zat te lezen uit de bijbel, werd zijn oom slaperig en viel uiteindelijk ook in slaap. Tijdens zijn slaap droomde hij dat hij in de franse revolutie zat, omdat hij één van de adelen was en opgepakt werd door de boze boeren, werd hem de doodstraf opgelegd met de guillotine. Terwijl de priester zijn laatste woorden zat te spreken, werd zijn hoofd al in positie gebracht in de guillotine. De beul had net het touw doorgehakt, en net op het moment dat het blad de nek van de oom raakte, sneurkte hij heel hard in de kerk. Zijn vrouw (de tante) werd hierdoor zo kwaad dat ze haar man bij zijn keel vastgreep. De stress die dit teweeg bracht bij de oom, denkend dat de handen het blad van de guillotine was, stierf ter plekke aan een hartaanval.
Toen mijn vriend dit verhaal vertelde, zei ik tegen hem, dat dit verhaal nooit echt gebeurd zou kunnen zijn.
Denkniveau is laag in de avond![]()
![]()
omdat je niet kan weten wat die oom droomdequote:Op donderdag 25 december 2008 00:43 schreef Lombat het volgende:
Het ging namelijk zo; Zijn oom en tante gingen naar de kerk. Terwijl de priester zat te lezen uit de bijbel, werd zijn oom slaperig en viel uiteindelijk ook in slaap. Tijdens zijn slaap droomde hij dat hij in de franse revolutie zat, omdat hij één van de adelen was en opgepakt werd door de boze boeren, werd hem de doodstraf opgelegd met de guillotine. Terwijl de priester zijn laatste woorden zat te spreken, werd zijn hoofd al in positie gebracht in de guillotine. De beul had net het touw doorgehakt, en net op het moment dat het blad de nek van de oom raakte, sneurkte hij heel hard in de kerk. Zijn vrouw (de tante) werd hierdoor zo kwaad dat ze haar man bij zijn keel vastgreep. De stress die dit teweeg bracht bij de oom, denkend dat de handen het blad van de guillotine was, stierf ter plekke aan een hartaanval.
![]()
![]()
Er waren meerdere variaties van de guillotine, dus dit is fout.
Een hint: Als je het antwoord weet, weet je zeker dat dat de enige mogelijkheid is.![]()
Een dode man ligt in een veld met een gesloten pakje naast zich. Het pakje kon zijn leven redden. Wat zat er in het pakje?![]()
Lombat, het antwoord van Siniti is niet goed?
(Nu ik het antwoord van Siniti denet las dacht ik "eumg natuurlijk")
![]()
Wat een teringraadsels in de OP. Slaan echt helemaal nergens op. Je kunt er wel veertig antwoorden op verzinnen die allemaal net zo onwaarschijnlijk zijn![]()
![]()
Het eerste raadsel klopt sowieso niet. Waarom zou je zeggen dat je vis dik een meter lang is als hij in een vissenkom past.quote:Op donderdag 25 december 2008 00:57 schreef Bananenman het volgende:
Wat een teringraadsels in de OP. Slaan echt helemaal nergens op. Je kunt er wel veertig antwoorden op verzinnen die allemaal net zo onwaarschijnlijk zijnTen percent faster with a sturdier frame![]()
Er was eens een dorp dat sommige dingen dingen had, maar miste weer andere dingen, zo hadden ze geen voertuigen, maar wel auto´s. Ze hadden geen groen, maar wel geel. Ook hadden ze geen water, maar wel vloeistof. Wat had dit dorp niet?![]()
Ze hadden de RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR niet, hihihihihi!quote:Op donderdag 25 december 2008 01:26 schreef Lombat het volgende:
Er was eens een dorp dat sommige dingen dingen had, maar miste weer andere dingen, zo hadden ze geen voertuigen, maar wel auto´s. Ze hadden geen groen, maar wel geel. Ook hadden ze geen water, maar wel vloeistof. Wat had dit dorp niet?![]()
Er was eens een arabier op zijn sterftebed, de man had drie zoons.
Met zijn laatste woorden zei hij:
Lieve zonen ik heb 17 kamelen die ik onder jullie wil verdelen.
Mijn oudste zoon krijgt van mij de helft van de kamelen,
mijn tweede zoon zal 1/3 van de kamelen krijgen
en mijn jongste zoon, zal 1/9 van de kamelen krijgen.
Nadat de vader was gestorven, konden de zonen het niet voor elkaar krijgen om de kamelen te verdelen.
De oudste zoon claimde dat hij 9 kamelen moest krijgen, maar de andere twee waren het hier mee oneens, want dit was niet de helft.
Omdat dit probleem niet opgelost kon worden, gingen ze naar een heel wijze man en vertelden hun probleem.
De wijze man dacht even na, en zei tegen de broers dat hij nog wel een kameel heeft, en die aan de zoons geeft zodat het makkelijker te verdelen is.
dus 17 + 1 = 18
De oudste kreeg er 9 (1/2)
de tweede zoon kreeg er 6 (1/3)
en de jongste kreeg er 2 (1/9)
Maar wacht eens zei de man, 9 + 6 + 2 = 17, dus ik kan gewoon weer mijn kameel terug nemen. En dat deed de man ook.
Hoe is het mogelijk dat dankzij de wijze man de kamelen wél verdeeld konden worden?![]()
Het was het hoofd was de oom, niet van de priester!!quote:Op donderdag 25 december 2008 00:43 schreef Lombat het volgende:
Hoe kwam ik tot deze conclusie?![]()
1/2+1/3+1/9 = 17/18, dus er blijft altijd een kameel over als je er 18 wilt verdelen.quote:Op donderdag 25 december 2008 01:45 schreef Lombat het volgende:
Er was eens een arabier op zijn sterftebed, de man had drie zoons.
Met zijn laatste woorden zei hij:
Lieve zonen ik heb 17 kamelen die ik onder jullie wil verdelen.
Mijn oudste zoon krijgt van mij de helft van de kamelen,
mijn tweede zoon zal 1/3 van de kamelen krijgen
en mijn jongste zoon, zal 1/9 van de kamelen krijgen.
Nadat de vader was gestorven, konden de zonen het niet voor elkaar krijgen om de kamelen te verdelen.
De oudste zoon claimde dat hij 9 kamelen moest krijgen, maar de andere twee waren het hier mee oneens, want dit was niet de helft.
Omdat dit probleem niet opgelost kon worden, gingen ze naar een heel wijze man en vertelden hun probleem.
De wijze man dacht even na, en zei tegen de broers dat hij nog wel een kameel heeft, en die aan de zoons geeft zodat het makkelijker te verdelen is.
dus 17 + 1 = 18
De oudste kreeg er 9 (1/2)
de tweede zoon kreeg er 6 (1/3)
en de jongste kreeg er 2 (1/9)
Maar wacht eens zei de man, 9 + 6 + 2 = 17, dus ik kan gewoon weer mijn kameel terug nemen. En dat deed de man ook.
Hoe is het mogelijk dat dankzij de wijze man de kamelen wél verdeeld konden worden?Ten percent faster with a sturdier frame![]()
Hmmm....quote:
Zijn vader en moeder hadden geen broers en zussen (dus had hij geen ooms of tantes)?
Een priester leest altijd staand voor?
geen idee![]()
Het antwoord van Siniti is toch goed? Omdat de oom direct dood ging toen zijn vrouw hem bij de keel greep is er geen manier om te achterhalen wat die oom droomde toen hij dood gingIk ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.![]()
Jan is een nachtwacht in een groot bedrijf. Op een zekere ochtend wanneer Jan op het moment is te vertrekken om van zijn weekend te genieten komt zijn baas naar hem toe. De baas zegt dat hij voor een zakenreis naar Noorwegen gaat, en dat hij met het vliegtuig zaterdagmiddag zal vertrekken. Jan adviceert zijn baas om niet met het vliegtuig te gaan, maar met de boot. "Waarom dat?" Vraagt de baas. "Nou," zegt Jan, "Afgelopen nacht droomde ik dat het vliegtuig naar Noorwegen gaat, zal neerstorten op het moment dat het probeert te landen." De baas lacht eerst een beetje, maar vanwege zijn bijgeloofheid had hij toch de boot genomen. Eenmaal aangekomen in Noorwegen hoort hij inderdaad dat het vliegtuig is neergestort, zonder overlevenden. Als de baas terug is in Nederland, laat hij een groot bos bloemen bezorgen aan Jan, ook met een geldbeloning. Met een briefje er in dat hij bedankt word, maar ook dat hij per direct ontslagen is.
Wat was het motief van de baas om Jan te ontslaan?![]()
ja het antwoord van Siniti is goed, maar ik zie dat nu pas omdat hij het had ge-edit van zijn vorige, foute antwoord.![]()
Jan droomt snachts terwijl hij nachtwacht isquote:Op donderdag 25 december 2008 02:01 schreef Lombat het volgende:
Jan is een nachtwacht in een groot bedrijf. Op een zekere ochtend wanneer Jan op het moment is te vertrekken om van zijn weekend te genieten komt zijn baas naar hem toe. De baas zegt dat hij voor een zakenreis naar Noorwegen gaat, en dat hij met het vliegtuig zaterdagmiddag zal vertrekken. Jan adviceert zijn baas om niet met het vliegtuig te gaan, maar met de boot. "Waarom dat?" Vraagt de baas. "Nou," zegt Jan, "Afgelopen nacht droomde ik dat het vliegtuig naar Noorwegen gaat, zal neerstorten op het moment dat het probeert te landen." De baas lacht eerst een beetje, maar vanwege zijn bijgeloofheid had hij toch de boot genomen. Eenmaal aangekomen in Noorwegen hoort hij inderdaad dat het vliegtuig is neergestort, zonder overlevenden. Als de baas terug is in Nederland, laat hij een groot bos bloemen bezorgen aan Jan, ook met een geldbeloning. Met een briefje er in dat hij bedankt word, maar ook dat hij per direct ontslagen is.
Wat was het motief van de baas om Jan te ontslaan?![]()
![]()
ik heb heul niks ge-edit, dit was mijn eerste antwoordquote:Op donderdag 25 december 2008 02:02 schreef Lombat het volgende:
ja het antwoord van Siniti is goed, maar ik zie dat nu pas omdat hij het had ge-edit van zijn vorige, foute antwoord.
![]()
![]()
Sorry!!quote:Op donderdag 25 december 2008 02:04 schreef Lombat het volgende:
zit ik zo'n enorm verhaal te typen, weet je meteen het antwoord
Twee keer goed lezen![]()
![]()
In het jaar 1923 heeft een archeologist een munt gevonden met het geschrift: 31 B.C (Voor Christus).
Wat kun je zeggen over de leeftijd van deze munt?![]()
Dat het iig niet BC is want dat wisten ze toen namelijk nog nietquote:Op donderdag 25 december 2008 02:06 schreef Lombat het volgende:
In het jaar 1923 heeft een archeologist een munt gevonden met het geschrift: 31 B.C (Voor Christus).
Wat kun je zeggen over de leeftijd van deze munt?
mag ik nog meedoen?![]()
Een man gaat vanuit zijn basis op jacht, eerst gaat hij 50 km naar het zuiden, daar schiet hij een beer, dan gaat hij 50 km naar het oosten. De man heeft berekent dat de afstand van dit punt tot naar zijn basis 50 km is.
Welke kleur vacht had de beer?![]()
Witquote:Op donderdag 25 december 2008 02:11 schreef Lombat het volgende:
Een man gaat vanuit zijn basis op jacht, eerst gaat hij 50 km naar het zuiden, daar schiet hij een beer, dan gaat hij 50 km naar het oosten. De man heeft berekent dat de afstand van dit punt tot naar zijn basis 50 km is.
Welke kleur vacht had de beer?HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!![]()
Knap dat ze toen al wisten dat christus over 31 jaar zou worden geborenquote:Op donderdag 25 december 2008 02:06 schreef Lombat het volgende:
Wat kun je zeggen over de leeftijd van deze munt?
![]()
![]()
Vanwege je usericonquote:Op donderdag 25 december 2008 02:13 schreef Lombat het volgende:
waarom was de kleur van de vacht wit?
Nee, omdat hij op de Noordpool zit.HJ 14-punt-gift.
alsje 50 km naar et zuiden gaat, dan 90 graden draait naar het oosten en 50 km gaat, is de afstand van dat punt naar je basis geen 50 kmquote:Op donderdag 25 december 2008 02:11 schreef Lombat het volgende:
Welke kleur vacht had de beer?
![]()
Technically doorzichtig, maar dat is mierenneukerij.quote:
Het enige punt op de aarde waarvandaan je 50 km naar het zuiden kan lopen, dan 50 naar het oosten waarna de originele basis 50 km verderop is is bij de Noordpool.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.![]()
Twee mannen is verteld dat ze hun paarden naar een bepaalde boom moeten racen. Anders dan een normale race, zal de eigenaar van het sloomste paard de prijs krijgen.
De mannen denken even na, stijgen op de paarden, en galloperen naar de finish om de eerste te zijn.
Waarom?![]()
Een spion zit in de struiken bij de muren van een vijandige stad in de Middeleeuwen. Hij wil graag naar binnen, maar er is een speciale code die de spion niet weet. Daaorm wacht hij op stadsbewoners die weer naar binnen willen.
De eerste bezoeker komt aan bij de wacht. De wacht zegt alleen maar "Twaalf!' De man antwoordt "Zes!" en mag naar binnen.
Niet veel later komt er een tweede man aan. De wachter roept "Zes!", de man antwoordt "Drie!" en ook hij mag naar binnen.
Ondertussen krijgt de spion al een idee van de code, maar voor de zekerheid wacht hij nog een bezoeker af.
Gelukkig voor dit raadsel komt nog geen minuut later de volgende bezoeker bij de wachter. De wacht roept "Acht!", de boerin antwoordt "Vier!" en ook zij mag naar binnen.
De spion weet het nu zeker! Hij loopt op de wachter af, die gelijk "Tien!" roept. De spion antwoordt zelfverzekerd "Vijf!" Diezelfde middag nog stond de spion op de brandstapel.
Wat was zijn fout?Ik ben de kleur MAGENTA
Ze bestijgen elkaars paardenquote:Op donderdag 25 december 2008 02:18 schreef Lombat het volgende:
Twee mannen is verteld dat ze hun paarden naar een bepaalde boom moeten racen. Anders dan een normale race, zal de eigenaar van het sloomste paard de prijs krijgen.
De mannen denken even na, stijgen op de paarden, en galloperen naar de finish om de eerste te zijn.
Waarom?
![]()
Ze klommen op elkaars paardquote:Op donderdag 25 december 2008 02:18 schreef Lombat het volgende:
Waarom?Ik ben de kleur MAGENTA
Edit: Dank
Ik ben de kleur MAGENTA
ja ik weet het!
Het antwoord is 4, omdat T I E N 4 letters heeft, bij T W A A L F zijn het 6 letters, A C H T zijn het 4 letters.![]()
Scherp.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:25 schreef Lombat het volgende:
ja ik weet het!
Het antwoord is 4, omdat T I E N 4 letters heeft, bij T W A A L F zijn het 6 letters, A C H T zijn het 4 letters.![]()
Gelukkig vroeg de wachter dan nooit om ZEVENENTWINTIGquote:Op donderdag 25 december 2008 02:25 schreef Lombat het volgende:
ja ik weet het!
Het antwoord is 4, omdat T I E N 4 letters heeft, bij T W A A L F zijn het 6 letters, A C H T zijn het 4 letters.
Hoe zit dat nou met die berenvacht van jou?![]()
Was toch al uitgelegd? Het kamp staat precies op de Noordpoolquote:Op donderdag 25 december 2008 02:28 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Gelukkig vroeg de wachter dan nooit om ZEVENTENTWINTIG
Hoe zit dat nou met die berenvacht van jou?HJ 14-punt-gift.
Nee, dan nog klopt het meetkundig absoluut niet. Of ben ik dan echt debiel?quote:Op donderdag 25 december 2008 02:29 schreef freiss het volgende:
[..]
Was toch al uitgelegd? Het kamp staat precies op de Noordpool![]()
Ergens in Zoetermeer heeft het gespookt. Drie spoken zijn opgepakt en verdachten van deze zaak. Ze zijn naar de rechtbank gebracht. Een feit is dat spoken die hebben gespookt ALTIJD liegen, en spoken die niet hebben gespookt ALTIJD de waarheid vertellen. (neem aan dat 2 van de spoken niet gespookt hebben).
Terwijl de drie spoken voor de rechter staan, mompelt het rode spook iets, de rechter hoorde het niet en vroeg wat deze gezegd had, het gele spook zei daarop; Het rode spook zei dat hij heeft gespookt in Zoetermeer. HIJ LIEGT schreeuwt het witte spook. AHA zegt de rechter NU WEET IK WIE DE DADER IS!
Welk spook heeft gespookt in Zoetermeer?![]()
Ik ben het met je eens hoorquote:Op donderdag 25 december 2008 02:30 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Nee, dan nog klopt het meetkundig absoluut niet. Of ben ik dan echt debiel?
Natuurkundig gezien is er toch überhaupt geen zuiden/oosten/westen/noorden op de aardbol aangezien deze rond is?![]()
Meetkundig klopt het wel, de aarde is niet plat, maar bol, daarom kan je dus pythagoras hierop niet losgooien.![]()
Nu is het te laat maar morgen ga ik het in Autocad uitzetten.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:32 schreef Lombat het volgende:
Meetkundig klopt het wel, de aarde is niet plat, maar bol, daarom kan je dus pythagoras hierop niet losgooien.![]()
Dat wordt gezien vanuit magnetische noordpool. Dan is er dus wel degelijk noord, oost, zuid en westquote:Op donderdag 25 december 2008 02:32 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor
Natuurkundig gezien is er toch überhaupt geen zuiden/oosten/westen/noorden op de aardbol aangezien deze rond is?![]()
![]()
Je moet niet vergeten dat de wereld een bol is, en geen plat vlak. Het maakt niet uit van welke kant van de bol je richting het noorden toegaat, je komt altijd op de noordpool uit. Daarom maakt die 50 kilometer naar het oosten ook niets uit.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:30 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Nee, dan nog klopt het meetkundig absoluut niet. Of ben ik dan echt debiel?HJ 14-punt-gift.
De gele, omdat de witte zij dat de gele loog en degene die liegt hebt het gedaan, de witte zei dat hij loog en spreekt de waarheid en rode heeft de waarheid gesproken omdat hij het ook niet heeft gedaanquote:Op donderdag 25 december 2008 02:31 schreef Lombat het volgende:
Ergens in Zoetermeer heeft het gespookt. Drie spoken zijn opgepakt en verdachten van deze zaak. Ze zijn naar de rechtbank gebracht. Een feit is dat spoken die hebben gespookt ALTIJD liegen, en spoken die niet hebben gespookt ALTIJD de waarheid vertellen. (neem aan dat 2 van de spoken niet gespookt hebben).
Terwijl de drie spoken voor de rechter staan, mompelt het rode spook iets, de rechter hoorde het niet en vroeg wat deze gezegd had, het gele spook zei daarop; Het rode spook zei dat hij heeft gespookt in Zoetermeer. HIJ LIEGT schreeuwt het witte spook. AHA zegt de rechter NU WEET IK WIE DE DADER IS!
Welk spook heeft gespookt in Zoetermeer?
ofzoiets...|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
mind = blownquote:Op donderdag 25 december 2008 02:31 schreef Lombat het volgende:
Welk spook heeft gespookt in Zoetermeer?
![]()
![]()
![]()
hmmm, mijn benevelde brein gaat werken....je hebt gelijk.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:37 schreef freiss het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat de wereld een bol is, en geen plat vlak. Het maakt niet uit van welke kant van de bol je richting het noorden toegaat, je komt altijd op de noordpool uit. Daarom maakt die 50 kilometer naar het oosten ook niets uit.![]()
![]()
volgens mij heb je nog gelijk ookquote:Op donderdag 25 december 2008 02:38 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
De gele, omdat de witte zij dat de gele loog en degene die liegt hebt het gedaan, de witte zei dat hij loog en spreekt de waarheid en rode heeft de waarheid gesproken omdat hij het ook niet heeft gedaan
ofzoiets...
![]()
Ik ben altijd al slecht in uitleggenquote:Op donderdag 25 december 2008 02:40 schreef Siniti het volgende:
[..]
volgens mij heb je nog gelijk ook
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Stel geel spreekt de waarheid, dan heeft het rode spook gespookt en zou de witte dus liegen. Dan hebben zowel rood als wit het gedaan, en dat kan niet. Stel geel liegt, dan heeft rood het niet gedaan en spreekt wit de waarheid.
De gele is dus schuldig.Ten percent faster with a sturdier frame![]()
Ik zat te twijfelen aan de witte, aangezien hij blijkbaar weet wie het gedaan heeft, en dat weet je alleen als je het zelf gedaan hebt. Alleen klopt zijn bewering dan niet meer, omdat hij zou moeten liegen.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:38 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
De gele, omdat de witte zij dat de gele loog en degene die liegt hebt het gedaan, de witte zei dat hij loog en spreekt de waarheid en rode heeft de waarheid gesproken omdat hij het ook niet heeft gedaan
ofzoiets...
edit: Oh ja, er werd van te voren gemompeld, dus hij kon het wel weten.HJ 14-punt-gift.
Ja, maar ik ben niet zo goed in uitleggen.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:44 schreef TC03 het volgende:
Stel geel spreekt de waarheid, dan heeft het rode spook gespookt en zou de witte dus liegen. Dan hebben zowel rood als wit het gedaan, en dat kan niet. Stel geel liegt, dan heeft rood het niet gedaan en spreekt wit de waarheid.
De gele is dus schuldig.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Mijn uitleg klopte niet. Aangezien schuldigen altijd liegen en onschuldigen altijd de waarheid spreken kan een spook nooit zeggen dat hij gespookt heeft. Daarom liegt geel dus.Ten percent faster with a sturdier frame![]()
ja dat zei ik alquote:Op donderdag 25 december 2008 02:54 schreef TC03 het volgende:
Mijn uitleg klopte niet. Aangezien schuldigen altijd liegen en onschuldigen altijd de waarheid spreken kan een spook nooit zeggen dat hij gespookt heeft. Daarom liegt geel dus.
ik ga nu slapen mazsl|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Het antwoord is eigenlijk nog makkelijker, namelijk; Het rode spook kan niet hebben gezegd dat hij in Zoetermeer heeft gespookt. Dan zou hij namelijk de waarheid vertellen, en dat kunnen spoken die gespookt hebben niet. Dus geel moet liegen, dus geel heeft gespookt.![]()
Dat zei ik dus.quote:Op donderdag 25 december 2008 03:10 schreef Lombat het volgende:
Het antwoord is eigenlijk nog makkelijker, namelijk; Het rode spook kan niet hebben gezegd dat hij in Zoetermeer heeft gespookt. Dan zou hij namelijk de waarheid vertellen, en dat kunnen spoken die gespookt hebben niet. Dus geel moet liegen, dus geel heeft gespookt.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:54 schreef TC03 het volgende:
Mijn uitleg klopte niet. Aangezien schuldigen altijd liegen en onschuldigen altijd de waarheid spreken kan een spook nooit zeggen dat hij gespookt heeft. Daarom liegt geel dus.Ten percent faster with a sturdier frame![]()
Klaas zijn zakmes heeft 5 soorten functies, een schroevendraaier, pincet, kurkentrekker, een vijl en nog iets, wat is de vijfde functie?![]()
Een mes?quote:Op donderdag 25 december 2008 03:22 schreef Lombat het volgende:
Klaas zijn zakmes heeft 5 soorten functies, een schroevendraaier, pincet, kurkentrekker, een vijl en nog iets, wat is de vijfde functie?![]()
Een slak is in een put gevallen van 5 meter diep. Elke dag klimt de slak 3 meter omhoog, maar glijdt 2 meter omlaag.
In hoeveel dagen is de slak uit de put?![]()
Houd de slak er een trauma aan over?quote:Op donderdag 25 december 2008 03:40 schreef Lombat het volgende:
Een slak is in een put gevallen van 5 meter diep. Elke dag klimt de slak 3 meter omhoog, maar glijdt 2 meter omlaag.
In hoeveel dagen is de slak uit de put?
WOS'ser for life.![]()
Vleesquote:Op donderdag 25 december 2008 03:46 schreef Lombat het volgende:
Een slager is 1.83m lang en heeft een buikomtrek van 75 cm, wat weegt de slager?
WOS'ser for life.![]()
Tijdens het onderzoeken van een zelfmoord scene, vindt de politie een videoband die klaar is om af te spelen. Tijdens het afspelen krijgen ze een typische zelfmoordberichtje, en horen het geluid van een pistoolschot aan het eind van de band. De politie had meteen door dat dit om moord ging en niet zelfmoord.
Hoe wist de politie dit?
[ Bericht 94% gewijzigd door Lombat op 25-12-2008 03:57:55 ]![]()
De band was terug gespoeld.quote:Op donderdag 25 december 2008 03:50 schreef Lombat het volgende:
Tijdens het onderzoeken van een zelfmoord scene, vindt de politie een videoband die klaar is om af te spelen. Tijdens het afspelen krijgen ze een typische zelfmoordberichtje, en horen het geluid van een pistoolschot aan het eind van de band. De politie had meteen door dat dit om moord ging en niet zelfmoord.
Hoe wist de politie dit?
![]()
Een jonge vrouw gaat naar de begrafenis van haar moeder, die is overleden aan kanker. Als de kist de grond in zakt, ziet ze opeens een mooie jongeman staan. Op slag is ze verliefd op hem, spreekt hem aan, en wordt nog verliefder. Als ze thuis komt, slaat ze zichzelf voor haar kop. Ze heeft geen telefoonnummer of emailadres gevraagd! Nu zal ze hem waarschijnlijk nooit meer zien. Een paar dagen later vermoord ze haar zus. Wat is haar motief?![]()
Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren.
In elk huis woont een persoon van een andere nationaliteit.
De vijf eigenaars drinken ieder andere dranken, roken ieder andere sigaretten en hebben ieder een ander soort huisdier.
De vraag is : wie is eigenaar van de vis?
Wat weten we ?
-De Engelsman woont in het rode huis.
-De Zweed heeft honden.
-De Deen drinkt thee.
-Het groene huis staat links van het witte huis.
-De eigenaar van het groene huis drinkt koffie.
-De persoon die Pall Mall rookt, heeft vogels.
-De eigenaar van het gele huis rookt Dunhill.
-De man die in het middelste huis woont, drinkt melk
-De Noor woont in het eerste huis.
-De man die Lucky Strike rookt, is de gebuur van degene die katten heeft.
-De eigenaar van de paarden woont naast de Dunhill-roker.
-De man die Stuyvesant rookt, drinkt bier.
-De Duitser rookt Caballero.
-De Noor woont vlak naast het blauwe huis.
-De man die Lucky Strike rookt, heeft een gebuur die water drinkt.![]()
Ze hoopt dan op de begrafenis van haar zus weer diezelfde "mooie jongeman" te zien staan. En dan wel zijn contactgegevens te fixen.quote:Op donderdag 25 december 2008 04:34 schreef AryaMehr het volgende:
Een jonge vrouw gaat naar de begrafenis van haar moeder, die is overleden aan kanker. Als de kist de grond in zakt, ziet ze opeens een mooie jongeman staan. Op slag is ze verliefd op hem, spreekt hem aan, en wordt nog verliefder. Als ze thuis komt, slaat ze zichzelf voor haar kop. Ze heeft geen telefoonnummer of emailadres gevraagd! Nu zal ze hem waarschijnlijk nooit meer zien. Een paar dagen later vermoord ze haar zus. Wat is haar motief?
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.![]()
Ha, de gedachte van een psychopaat!!!quote:Ze hoopt dan op de begrafenis van haar zus weer diezelfde "mooie jongeman" te zien staan. En dan wel zijn contactgegevens te fixen.
Onslaught, No One Is SAFE!![]()
You're damn right.quote:Op donderdag 25 december 2008 05:18 schreef Onslaught het volgende:
[..]
Ha, de gedachte van een psychopaat!!!
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.![]()
Hij probeerde een licht te werpen op de vraag waarom je gebeurt in de verleden tijd met een t schrijft..quote:Er ligt een man aan de rand van een berg, hij is naakt en dood. Hij heeft een lucifer in zijn handen. Wat is er gebeurt?
![]()
De Duitser.quote:Op donderdag 25 december 2008 04:39 schreef AryaMehr het volgende:
De vijf eigenaars drinken ieder andere dranken, roken ieder andere sigaretten en hebben ieder een ander soort huisdier.
Wat weten we ?
-De Zweed heeft honden.
-De Deen drinkt thee.
-De man die Lucky Strike rookt, heeft een gebuur die water drinkt.
WOS'ser for life.![]()
Deze gaat fout. Op het magnetisch centrum van de noordpool werkt je kompas namelijk niet echt. Je kan dus ook niet zeggen dat je "naar het zuiden" gaat (alle richtingen zouden naar het zuiden gaan)!quote:Op donderdag 25 december 2008 02:11 schreef Lombat het volgende:
Welke kleur vacht had de beer?censuur :O![]()
Er ligt een man dood in een kamer met daarin alleen een plankje met een gat erin.
Het raam is dicht en hij heeft een kogel in zijn hoofd. Hoe is dit gebeurt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dat was die van waar gezegd word dat Einstein die gemaakt had en dacht dat slechts 2% van de wereldbevolking hem zou kunnen oplossen toch?quote:Op donderdag 25 december 2008 04:39 schreef AryaMehr het volgende:
Wat weten we ?
-De Zweed heeft honden.
-De Deen drinkt thee.
-De man die Lucky Strike rookt, heeft een gebuur die water drinkt.
Als dat echt zo is dan zat of Einstein er goed naast, ofwel waren 98% van de mensen gewoon zo achterlijk als een strijkplank.
Het is gewoon een kwestie van logisch nadenken en als je het op papier zet is het al helemaal makkelijk.
De eerste keer dat ik die zag had ik hem binnen 3 minuten opgelost.
Ben ik nou geniaal?
vosss is de naam,
Care to share jouw oplossing?quote:Op donderdag 25 december 2008 10:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat was die van waar gezegd word dat Einstein die gemaakt had en dacht dat slechts 2% van de wereldbevolking hem zou kunnen oplossen toch?
Als dat echt zo is dan zat of Einstein er goed naast, ofwel waren 98% van de mensen gewoon zo achterlijk als een strijkplank.
Het is gewoon een kwestie van logisch nadenken en als je het op papier zet is het al helemaal makkelijk.
De eerste keer dat ik die zag had ik hem binnen 3 minuten opgelost.
Ben ik nou geniaal?
WOS'ser for life.![]()
Ik heb er verder niet naar gekeken nu, en daar heb ik ook geen zin in.quote:Op donderdag 25 december 2008 10:58 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Care to share jouw oplossing?
Als deze exact hetzelfde is als die wat ik toen zag dan is de vis van de duitser.
En nee, ik ga het niet voor je uitschrijven waarom dat zo is.
Het is gewoon logica. Maak een tabel en vul alle bekende gegevens in. Vervolgens kun je aan de hand van wat er nog gezegd word conclusies trekken. Als er bv van 4 gezegd word wat ze roken en je hebt 5 merken dan vul je dat 5de merk in bij diegene waarvan je nog niet wist wattie rookt.
Etc etc. Het is niet moeilijk
vosss is de naam,
Eigenlijk wel ja, alleen dan met een ander soort gegevens.quote:Op donderdag 25 december 2008 11:06 schreef RemcoDelft het volgende:
vosss ==> 't Is gewoon een soort sudoku
Je hebt in ieder geval genoeg gegevens om hem op te lossen.
vosss is de naam,
Gast, check anders ff mijn laatste replyquote:Op donderdag 25 december 2008 11:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb er verder niet naar gekeken nu, en daar heb ik ook geen zin in.
Als deze exact hetzelfde is als die wat ik toen zag dan is de vis van de duitser.
En nee, ik ga het niet voor je uitschrijven waarom dat zo is.
Het is gewoon logica. Maak een tabel en vul alle bekende gegevens in. Vervolgens kun je aan de hand van wat er nog gezegd word conclusies trekken. Als er bv van 4 gezegd word wat ze roken en je hebt 5 merken dan vul je dat 5de merk in bij diegene waarvan je nog niet wist wattie rookt.
Etc etc. Het is niet moeilijk
Ben ik geniaal?
WOS'ser for life.![]()
Ow, juist ja. Die had ik niet gezien, maar inderdaad, wij zijn geniaal. Volgens Einstein danquote:Op donderdag 25 december 2008 11:08 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Gast, check anders ff mijn laatste reply
Ben ik geniaal?
vosss is de naam,
De camera zou auto-rewind kunnen hebben... om het dan alsnog te verklaren moet een stuk van de tape nog leeg zijn en geen doorgang van de opname. Andere mogelijkheid: de tape is uit de camera gehaaldquote:Ik ben de kleur MAGENTA
Haar zus had wel zijn contactgegevens en wilde die niet met haar delen. Toen werd ze boos.quote:Op donderdag 25 december 2008 04:34 schreef AryaMehr het volgende:
Een jonge vrouw gaat naar de begrafenis van haar moeder, die is overleden aan kanker. Als de kist de grond in zakt, ziet ze opeens een mooie jongeman staan. Op slag is ze verliefd op hem, spreekt hem aan, en wordt nog verliefder. Als ze thuis komt, slaat ze zichzelf voor haar kop. Ze heeft geen telefoonnummer of emailadres gevraagd! Nu zal ze hem waarschijnlijk nooit meer zien. Een paar dagen later vermoord ze haar zus. Wat is haar motief?![]()
![]()
In een brandweerauto zit water, in water zwemmen vissen, vissen hebben finnen, Finnen wonen naast de Russen en de kleur van de vlag van de Russen is rood..quote:![]()
![]()
bijna goedquote:Op donderdag 25 december 2008 17:47 schreef tijntjethf het volgende:
[..]
In een brandweerauto zit water, in water zwemmen vissen, vissen hebben finnen, Finnen wonen naast de Russen en de kleur van de vlag van de Russen is rood..
![]()
een brandweerwagen heeft slangen
slangen leven in et oerwoud
oerwoud grenst aan water
en vanaf hier mag jij verder
pies on joe toe![]()
Jezus veranderde water in wijn.quote:Op donderdag 25 december 2008 18:48 schreef bonke het volgende:
[..]
bijna goed![]()
een brandweerwagen heeft slangen
slangen leven in et oerwoud
oerwoud grenst aan water
en vanaf hier mag jij verder
Wijn is rood.
Tadaaa![]()
![]()
Ja, zulke raadsels vind ik dus ook echt niet leukquote:Op donderdag 25 december 2008 00:57 schreef Bananenman het volgende:
Wat een teringraadsels in de OP. Slaan echt helemaal nergens op. Je kunt er wel veertig antwoorden op verzinnen die allemaal net zo onwaarschijnlijk zijn
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.![]()
Tenzij het witte wijn wasquote:Op donderdag 25 december 2008 18:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Jezus veranderde water in wijn.
Wijn is rood.
Tadaaa
![]()
In de laatste klas van de basisschool had ik een meester die helemaal leip was van zulke raadsels.
Not my thing at all.Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep![]()
Jij zei dat het een leuk topic was, dan ga ik kijken. Ik vertrouwde in jouw beoordelingsvermogen, wist ik veel dat die niet klopte en het een kuttopique isquote:Op donderdag 25 december 2008 20:04 schreef lynda het volgende:
Sommige zijn echt van
[..]
toevallig net 5 minuten nadat ik deze link in je msn gooide![]()
Laffe huichelaar![]()
Een man gaat op een dag met zijn roeibootje ergens in het waddengebied vissen. Hij had een mooi eilandje uitgekozen en haalde al zijn spullen uit zijn boot. Nadat hij een hele dag gevist had, had hij al een flinke berg vissen gevangen, dus hij vond het wel mooi zo. Hij ruimde alles op, nam de vissen mee en ging weer huiswaarts. Echter, na enkele meters merkte hij dat hij een van zijn hengels vergeten was, dus hij draaide zich om om naar het eilandje te kijken, maar... het eiland was verdwenen. Hij had geen idee hoe dat kon. Het was niet vloed, want dat had hij wel gemerkt. Hij keek nog eens goed, maar hij kon het niet vinden.
Rara..![]()
Hij zat op het vaste land?quote:Op donderdag 25 december 2008 22:32 schreef Renderclippur het volgende:
Een man gaat op een dag met zijn roeibootje ergens in het waddengebied vissen. Hij had een mooi eilandje uitgekozen en haalde al zijn spullen uit zijn boot. Nadat hij een hele dag gevist had, had hij al een flinke berg vissen gevangen, dus hij vond het wel mooi zo. Hij ruimde alles op, nam de vissen mee en ging weer huiswaarts. Echter, na enkele meters merkte hij dat hij een van zijn hengels vergeten was, dus hij draaide zich om om naar het eilandje te kijken, maar... het eiland was verdwenen. Hij had geen idee hoe dat kon. Het was niet vloed, want dat had hij wel gemerkt. Hij keek nog eens goed, maar hij kon het niet vinden.
Rara..|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
quote:Op woensdag 24 december 2008 23:45 schreef Hagelkaas het volgende:
Een man krijgt een hartstilstand in de metro toen de stroom uitviel. Het rookverbod was de schuldige. Hoe kan dit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een man woont op de 16e etage van een flat. Elke dag als hij terugkomt van zijn werk neemt hij de lift tot de 13e etage en neemt de overige drie etages de trap. Wat is er met deze man aan de hand?Die eerste is een beetje onzin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uit mijn kindertijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/![]()
Het was een walvis?quote:Op donderdag 25 december 2008 22:32 schreef Renderclippur het volgende:
Rara..![]()
![]()
Nee, gewoon een eilandje in het waddengebiedquote:Haha, neequote:
Btw, dit is geen 'black story' raadsel, een beetje nadenken is genoeg om het antwoord te vinden![]()
![]()
Ik kom er niet uitquote:Op vrijdag 26 december 2008 00:12 schreef Renderclippur het volgende:
[..]
Nee, gewoon een eilandje in het waddengebied
[..]
Haha, nee
Btw, dit is geen 'black story' raadsel, een beetje nadenken is genoeg om het antwoord te vinden![]()
Geef eens een hint
![]()
Hij kijkt naar de verkeerde kant. Aangezien de meeste mensen met hun rug naar hun bestemming roeien, en hij van het eilandje wegroeit ziet hij het eiland wel maar als hij omkijkt juist niet.quote:Op donderdag 25 december 2008 22:32 schreef Renderclippur het volgende:
Rara..![]()
Dat is geen raadsel, dat is gewoon domquote:Op vrijdag 26 december 2008 01:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hij kijkt naar de verkeerde kant. Aangezien de meeste mensen met hun rug naar hun bestemming roeien, en hij van het eilandje wegroeit ziet hij het eiland wel maar als hij omkijkt juist niet.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Dat moet je inderdaad wel erg achterlijk zijn.quote:Op vrijdag 26 december 2008 01:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat is geen raadsel, dat is gewoon dom![]()
![]()
Dat mensen het niet doorhebben, jaquote:Op vrijdag 26 december 2008 01:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat is geen raadsel, dat is gewoon dom
![]()
![]()
Dat we wat niet doorhebben?quote:Op vrijdag 26 december 2008 01:14 schreef Renderclippur het volgende:
[..]
Dat mensen het niet doorhebben, ja![]()
Hij heeft verloren met monopolyquote:Op woensdag 24 december 2008 21:47 schreef kalinho het volgende:
Een man loopt een straat binnen en kijkt om zich heen. Opeens ziet hij een bepaald hotel staan en roept: "ut, ik ben failliet!"
Wat is hier gebeurd?![]()
Een man wil met de dochter van de koning trouwen, en gaat om haar hand vragen. De koning stemt in, maar alleen als de man hem precies 1 appel uit zijn tuin kan brengen.
De man denkt: goed geregeld, dus hij gaat naar de tuin, maar onderweg komt hij een wachter tegen. Hij vertelt de man wat hij gaat doen, en de wachter laat hem door, maar hij moet op de terugweg wel de helft van alle appels, plus nog een halve appel, die hij bij zich heeft aan hem afstaan. Hij mag er alleen geen doorsnijden.
De man loopt verder en probeert ondertussen een oplossing te bedenken voor dit nieuwe probleem, als hij een tweede wachter tegenkomt, die precies hetzelfde van hem eist.
Omdat hij nu niet meer terug kan keren loopt hij nog weer verder naar de appelbomen, maar ja hoor, hij komt weer een wachter tegen, die ook weer hetzelfde van hem vraagt.
Vraag: Hoeveel appels moet de man plukken, zodat hij er nog precies 1 aan de koning kan geven, en aan de eisen van de wachters kan voldoen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 26 december 2008 01:48 schreef kingjotte het volgende:
Een man wil met de dochter van de koning trouwen, en gaat om haar hand vragen. De koning stemt in, maar alleen als de man hem precies 1 appel uit zijn tuin kan brengen.
De man denkt: goed geregeld, dus hij gaat naar de tuin, maar onderweg komt hij een wachter tegen. Hij vertelt de man wat hij gaat doen, en de wachter laat hem door, maar hij moet op de terugweg wel de helft van alle appels, plus nog een halve appel, die hij bij zich heeft aan hem afstaan. Hij mag er alleen geen doorsnijden.
De man loopt verder en probeert ondertussen een oplossing te bedenken voor dit nieuwe probleem, als hij een tweede wachter tegenkomt, die precies hetzelfde van hem eist.
Omdat hij nu niet meer terug kan keren loopt hij nog weer verder naar de appelbomen, maar ja hoor, hij komt weer een wachter tegen, die ook weer hetzelfde van hem vraagt.
Vraag: Hoeveel appels moet de man plukken, zodat hij er nog precies 1 aan de koning kan geven, en aan de eisen van de wachters kan voldoen?Ja, of je neemt gewoon een stuk of 50 van die appels mee en je pleurt de rest weg voordat je bij de koning komt....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het scoreverloop was niet in ons voordeel - L. van Gaal
Understatement van de eeuw![]()
Ik ben de eerste van drie en de laatste van de maand
Aan het begin van de dag ben ik alleen
In de middag zijn we met z'n tweeen
aan het eind van de avond ben ik weer alleen
Je ziet me niet in zonlicht maar in donker kun je me vinden
rara??![]()
![]()
d (de letter)quote:Op vrijdag 26 december 2008 02:54 schreef NorthernStar het volgende:
Ik ben de eerste van drie en de laatste van de maand
Aan het begin van de dag ben ik alleen
In de middag zijn we met z'n tweeen
aan het eind van de avond ben ik weer alleen
Je ziet me niet in zonlicht maar in donker kun je me vinden
rara??
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!![]()
neem een getal in je hoofd
doe dat maal 2
tel er 16 bij op
deel dat door 2 en haal het gatal wat je in je hoofd had er van af
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.pies on joe toe![]()
quote:Op vrijdag 26 december 2008 09:13 schreef bonke het volgende:
doe dat maal 2
tel er 16 bij op
Wel verdommeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._!
TvP, mja als je logisch nadenkt krijg je ddat dan altijd![]()
Alle handelingen draai je terug, dan blijft er 16/2 over en dat is 8. Wel leuk gevonden though.
[ Bericht 6% gewijzigd door DonPerignon op 26-12-2008 09:43:37 ]![]()
Die bepaalde boom is een slagboom terwijl ze op de rails staan?quote:Op donderdag 25 december 2008 02:18 schreef Lombat het volgende:
Waarom?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”![]()
Stiekem wel vloed!!!quote:Op donderdag 25 december 2008 22:32 schreef Renderclippur het volgende:
Rara..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Antwoord was al gepost afaik: ze gaan op elkaars paard zitten.quote:Op vrijdag 26 december 2008 10:56 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Die bepaalde boom is een slagboom terwijl ze op de rails staan?Nee, want dan kun je niet voldoen aan de eis van de wachters, en word je dus opgesloten.quote:Op vrijdag 26 december 2008 02:39 schreef Bedaarten het volgende:
[..]
Ja, of je neemt gewoon een stuk of 50 van die appels mee en je pleurt de rest weg voordat je bij de koning komt....![]()
Het nieuwe schooljaar is begonnen en de congierge doet alle kluisjes op slot, het zijn er 200. Alle 200 leerlingen komen 1 voor 1 binnen en krijgen een sleutel van de congierge.
De eerste leerling doet alle kluisjes weer open
De tweede leerling veranderd het 2e, 4e, 6e, 8e etc kluisje
De derde leerling veranderd het 3e, 6e, 9e, 12e etc kluisje
etc etc
Vraag: Welke kluisjes zijn open als alle leerlingen langs zijn geweest?![]()
Hmmm, kwadraten?quote:Op vrijdag 26 december 2008 14:08 schreef McGilles het volgende:
Het nieuwe schooljaar is begonnen en de congierge doet alle kluisjes op slot, het zijn er 200. Alle 200 leerlingen komen 1 voor 1 binnen en krijgen een sleutel van de congierge.
De eerste leerling doet alle kluisjes weer open
De tweede leerling veranderd het 2e, 4e, 6e, 8e etc kluisje
De derde leerling veranderd het 3e, 6e, 9e, 12e etc kluisje
etc etc
Vraag: Welke kluisjes zijn open als alle leerlingen langs zijn geweest?
1, 4, 9, 16, 25, 36, 49, 64, 81, 100, 121, 144, 169, 196![]()
Antwoord is:quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:22 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Hmmm, kwadraten?
1, 4, 9, 16, 25, 36, 49, 64, 81, 100, 121, 144, 169, 196
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:28 schreef McGilles het volgende:
[..]
Antwoord is:Wel achterlijk dat iedere leerling een sleutel krijgt die op alle kluisjes pastSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Inderdaad, maakt het raadsel niet minder leukquote:Op vrijdag 26 december 2008 15:34 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Wel achterlijk dat iedere leerling een sleutel krijgt die op alle kluisjes past
![]()
![]()
200 kluisjes maar wij hebben 1600 kluisjes hier op school en nog is er een te kort aan kluisjes omdat het er niet meer bij past
Der zijn 2 mannen, allebei 35 jaar oud.
Ze zijn allebei aan de andere kant van de wereld van elkaar en de een loopt op 2 strakke kabels tussen 2 wolkenkrabbers terwijl de ander oraal bevredigd word door een 82 jarige tandloze dame. Ze kennen elkaar niet en hebben elkaar nog nooit gezien... toch denken ze op dat moment hetzelfde.... wat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon, omdat het kan.![]()
quote:Op woensdag 31 december 2008 14:25 schreef -AnneX- het volgende:
Der zijn 2 mannen, allebei 35 jaar oud.
Ze zijn allebei aan de andere kant van de wereld van elkaar en de een loopt op 2 strakke kabels tussen 2 wolkenkrabbers terwijl de ander oraal bevredigd word door een 82 jarige tandloze dame. Ze kennen elkaar niet en hebben elkaar nog nooit gezien... toch denken ze op dat moment hetzelfde.... wat?Vind ik eigenlijk niet een "echt" raadsel want je kan ook iets anders verzinnenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
correct, maar je moet toch iets om het topique levendig te houdenquote:Op woensdag 31 december 2008 16:11 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk niet een "echt" raadsel want je kan ook iets anders verzinnen
Gewoon, omdat het kan.![]()
een jas en een das kosten samen 85 euro, maar de jas kost 80 euro meer dan de das... Hoeveel kost de das? (makkelijk maargoed...)Gewoon, omdat het kan.![]()
Weet ik veel..quote:Op woensdag 31 december 2008 18:07 schreef -AnneX- het volgende:
een jas en een das kosten samen 85 euro, maar de jas kost 80 euro meer dan de das... Hoeveel kost de das? (makkelijk maargoed...)
EDIT: 2,50|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
De Sfinx uit de Griekse mythologie. Volgens mij was het Perseus die dit raadsel had opgelost en gooide de Sfinx zichzelf ipv Perseus in een ravijn en was de stad van het beest bevrijd?quote:Op woensdag 24 december 2008 15:46 schreef innepin het volgende:
Ondertussen even een klassieker:
Wat loopt 's ochtends op vier, 's middags op twee en 's avonds op drie poten?
Bonuspunten voor wie weet waar ik 'm vandaan heb
Edit: Nu pas gekeken of iemand het al had gezegd, maar het was Oidipous. Ik haal alle helden door elkaar, echt kut als je al die verhalen kent maar slecht bent in namen.
Hele flauwe:
Een man komt bij een brug met de waarschuwing "Betreed deze brug slechts met 1 persoon tegelijk, anders zakt deze door." De man is alleen en loopt over de brug. De brug stort in. Waarom?
[ Bericht 12% gewijzigd door -Trinity- op 31-12-2008 19:41:00 ]![]()
Reeds genoemd.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:25 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
De Sfinx uit de Griekse mythologie. Volgens mij was het Perseus die dit raadsel had opgelost en gooide de Sfinx zichzelf ipv Perseus in een ravijn en was de stad van het beest bevrijd?
Edit: Nu pas gekeken of iemand het al had gezegd, maar het was Oidipous. Ik haal alle helden door elkaar, echt kut als je al die verhalen kent maar slecht bent in namen.
Hele flauwe:
Een man komt bij een brug met de waarschuwing "Betreed deze brug slechts met 1 persoon tegelijk, anders zakt deze door." De man is alleen en loopt over de brug. De brug stort in. Waarom?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Je kan niet met 1 persoon tegelijk? dan moeten er minstens 2 zijn??quote:Op woensdag 31 december 2008 19:25 schreef -Trinity- het volgende:
Hele flauwe:
Een man komt bij een brug met de waarschuwing "Betreed deze brug slechts met 1 persoon tegelijk, anders zakt deze door." De man is alleen en loopt over de brug. De brug stort in. Waarom?|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
IIg geen 5 zoals vele denkenquote:Op woensdag 31 december 2008 18:07 schreef -AnneX- het volgende:
een jas en een das kosten samen 85 euro, maar de jas kost 80 euro meer dan de das... Hoeveel kost de das? (makkelijk maargoed...)![]()
![]()
¤ 2,50 + ¤80,- = jas 82,50 + das 2,50 = ¤85,-quote:Op woensdag 31 december 2008 20:46 schreef fotostarter het volgende:
[..]
IIg geen 5 zoals vele denken|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
5+5+5=550 maak de som kloppend door 1 streepje te zetten
Op de kermis kan je meedoen aan het spel "Fruitraden". Op een tafel staan vier afgesloten dozen. In elke doos zit een verschillend stuk fruit, te weten een appel, een peer, een meloen of een mango. De bedoeling van het spel is natuurlijk om te raden in welke doos welk stuk fruit zit.
Er zijn 100 deelnemers die allemaal hun uiterste best doen om alle vier stuks fruit goed te raden. Na afloop blijkt dat 23 mensen geen enkel stuk fruit goed heeft geraden, 58 mensen precies een stuk fruit goed heeft en 14 mensen precies twee stukken fruit goed hebben geraden. Hoeveel mensen hebben precies drie stukken fruit goed? En hoeveel mensen precies vier?
--
zo we kunnen er weer even tegenaan, en als je een antwoord geeft geef dan ook meteen een nieuw raadsel dan loopt het nog een beetje door..|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Een streepje door de "="quote:Op woensdag 31 december 2008 21:59 schreef Dagoduck het volgende:
5+5+5=550 maak de som kloppend door 1 streepje te zetten
HJ 14-punt-gift.
0 hebben er precies drie, 5 hebben er precies vier goed. Als je er drie goed hebt heb je automatisch e vierde goed.quote:Op woensdag 31 december 2008 22:02 schreef Dagoduck het volgende:
Op de kermis kan je meedoen aan het spel "Fruitraden". Op een tafel staan vier afgesloten dozen. In elke doos zit een verschillend stuk fruit, te weten een appel, een peer, een meloen of een mango. De bedoeling van het spel is natuurlijk om te raden in welke doos welk stuk fruit zit.
Er zijn 100 deelnemers die allemaal hun uiterste best doen om alle vier stuks fruit goed te raden. Na afloop blijkt dat 23 mensen geen enkel stuk fruit goed heeft geraden, 58 mensen precies een stuk fruit goed heeft en 14 mensen precies twee stukken fruit goed hebben geraden. Hoeveel mensen hebben precies drie stukken fruit goed? En hoeveel mensen precies vier?
--
zo we kunnen er weer even tegenaan, en als je een antwoord geeft geef dan ook meteen een nieuw raadsel dan loopt het nog een beetje door..
Uhhmm, nieuw raadsel?
----
In een café kan je meedoen aan het spel "Fruitraden". Op een tafel staan vier afgesloten dozen. In elke doos zit een verschillend stuk fruit, te weten een appel, een peer, een meloen of een mango. De bedoeling van het spel is natuurlijk om te raden in welke doos welk stuk fruit zit.
Er zijn 100 deelnemers die allemaal hun uiterste best doen om alle vier stuks fruit goed te raden. Na afloop blijkt dat 23 mensen geen enkel stuk fruit goed heeft geraden, 58 mensen precies een stuk fruit goed heeft en 14 mensen precies twee stukken fruit goed hebben geraden. Hoeveel mensen hebben precies drie stukken fruit goed? En hoeveel mensen precies vier?![]()
Van de honderd mensen hebben 95 mensen 0, 1 of 2 stukken goed geraden. De overige 5 hebben 3 of 4 stukken goed geraden. Maar als je 3 stukken goed hebt, dan is de 4e automatisch ook goed ***.quote:Op woensdag 31 december 2008 22:02 schreef Dagoduck het volgende:
--
zo we kunnen er weer even tegenaan, en als je een antwoord geeft geef dan ook meteen een nieuw raadsel dan loopt het nog een beetje door..
Antwoord:
0 mensen hebben exact drie stukken fruit goed geraden
5 mensen hebben exact vier stukken fruit goed geraden
*** Ik heb de aanname gemaakt dat mensen geen antwoorden als "meloen", "peer", "mango", "sinaasappel" hebben gegeven, want dan gaat bovenstaande redenering niet meer op.![]()
quote:Op vrijdag 26 december 2008 09:13 schreef bonke het volgende:
doe dat maal 2
tel er 16 bij op
xSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2x
2x + 16
x + 8 - x
8
x is irrelevant.censuur :O![]()
quote:quote:Op donderdag 1 januari 2009 12:15 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Of een + teken veranderen in een 4 --> 545+5=550
zo had rdzl.nl het ookquote:Op donderdag 1 januari 2009 13:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Van de honderd mensen hebben 95 mensen 0, 1 of 2 stukken goed geraden. De overige 5 hebben 3 of 4 stukken goed geraden. Maar als je 3 stukken goed hebt, dan is de 4e automatisch ook goed ***.
Antwoord:
0 mensen hebben exact drie stukken fruit goed geraden
5 mensen hebben exact vier stukken fruit goed geraden
*** Ik heb de aanname gemaakt dat mensen geen antwoorden als "meloen", "peer", "mango", "sinaasappel" hebben gegeven, want dan gaat bovenstaande redenering niet meer op.puur toeval natuurlijk ...
Alle kabouters dragen ofwel een rode, ofwel een blauwe puntmuts. De opperkabouter draagt altijd een rode puntmuts. Kabouters weten van zichzelf niet welke kleur puntmuts ze ophebben en er is ook geen enkele manier waarop ze de kleur van hun eigen puntmuts kunnen zien. Ze kunnen wel zien welke kleur de andere kabouters op hun hoofd hebben. Kabouters kunnen elkaar niet vertellen welke kleur de puntmuts van de ander heeft. Kortom: kabouters kunnen alleen achter de kleur van hun eigen puntmuts komen door te redeneren.
Iedere dag komen de kabouters een keer bij elkaar om te vergaderen. De opperkabouter stuurt iedereen naar huis als hij een of meer blauwe puntmutsen ziet. Als er alleen rode puntmutsen zijn gaat de vergadering door. Elke kabouter zal blijven terugkomen totdat hij door heeft dat hij een blauwe puntmuts draagt. Er zijn buiten de opperkabouter 123 kabouters waarvan er 104 een rode puntmuts dragen en 19 een blauwe puntmuts. Op de hoeveelste dag kan de vergadering doorgaan?![]()
quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:48 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
zo had rdzl.nl het ookpuur toeval natuurlijk ...
Ken je de quiz "per seconde wijzer"? Daar is ook geen ronde waar je acht van de negen vragen goed moet hebben. Om precies dezelfde reden.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2009 13:56:32 ]![]()
Weten de kabouters dit zelf ook? Dan gaat de vergadering de tweede dag door.quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Alle kabouters dragen ofwel een rode, ofwel een blauwe puntmuts. De opperkabouter draagt altijd een rode puntmuts. Kabouters weten van zichzelf niet welke kleur puntmuts ze ophebben en er is ook geen enkele manier waarop ze de kleur van hun eigen puntmuts kunnen zien. Ze kunnen wel zien welke kleur de andere kabouters op hun hoofd hebben. Kabouters kunnen elkaar niet vertellen welke kleur de puntmuts van de ander heeft. Kortom: kabouters kunnen alleen achter de kleur van hun eigen puntmuts komen door te redeneren.
Iedere dag komen de kabouters een keer bij elkaar om te vergaderen. De opperkabouter stuurt iedereen naar huis als hij een of meer blauwe puntmutsen ziet. Als er alleen rode puntmutsen zijn gaat de vergadering door. Elke kabouter zal blijven terugkomen totdat hij door heeft dat hij een blauwe puntmuts draagt. Er zijn buiten de opperkabouter 123 kabouters waarvan er 104 een rode puntmuts dragen en 19 een blauwe puntmuts. Op de hoeveelste dag kan de vergadering doorgaan?censuur :O![]()
Als je wilt falen en je faalt, heb je dan gefaald?![]()
Is niet echt een raadsel, maar om dit topic levend te houden heb ik hem gepost. Stond in Quest 101, ik zal het antwoord ook nog posten als ik hem kan vinden.![]()
nee, want er gebeurt iets dat je wel wilquote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:31 schreef Sneijder5 het volgende:
Als je wilt falen en je faalt, heb je dan gefaald?![]()
Je hebt dan behoorlijk gefaald in de voorgaande jaren als je wil falen. Maar feitelijk faal je op dat moment dan ff niet.The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.![]()
idd, hoer-aquote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:45 schreef Twerk het volgende:
Je hebt dan behoorlijk gefaald in de voorgaande jaren als je wil falen. Maar feitelijk faal je op dat moment dan ff niet.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ik vind juist dat je hebt gefaald, maar in het falen ben je niet gefaald.![]()
Kan hem zo snel niet vinden.![]()
![]()
Een man ligt dood op de bank. Op zijn buik ligt een moppenboekje. Wat is er gebeurd?
-------------------------------------
100 kabouters hebben puntmutsen op maar weten van zichzelf niet welke kleur, zwart of wit. Ze mogen niet communiceren met elkaar (praten of gebaren maken bijv,) maar uiteindelijk moeten de witte mutsen en de zwarte mutsen gescheiden worden. Hoe kunnen ze dit voor elkaar krijgen?
(ze kunnen van elkaar dus wel de mutsen zien!)![]()
Is die laatste geen domme mop?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 02:57 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Een man ligt dood op de bank. Op zijn buik ligt een moppenboekje. Wat is er gebeurd?
100 kabouters hebben puntmutsen op maar weten van zichzelf niet welke kleur, zwart of wit. Ze mogen niet communiceren met elkaar (praten of gebaren maken bijv,) maar uiteindelijk moeten de witte mutsen en de zwarte mutsen gescheiden worden. Hoe kunnen ze dit voor elkaar krijgen?
(ze kunnen van elkaar dus wel de mutsen zien!)
![]()
quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Iedere dag komen de kabouters een keer bij elkaar om te vergaderen. De opperkabouter stuurt iedereen naar huis als hij een of meer blauwe puntmutsen ziet. Als er alleen rode puntmutsen zijn gaat de vergadering door. Elke kabouter zal blijven terugkomen totdat hij door heeft dat hij een blauwe puntmuts draagt. Er zijn buiten de opperkabouter 123 kabouters waarvan er 104 een rode puntmuts dragen en 19 een blauwe puntmuts. Op de hoeveelste dag kan de vergadering doorgaan?misschien eerst eens kijken of hij al is geweest, en neem eens een andere avaquote:Op vrijdag 2 januari 2009 02:57 schreef Mr.Houdoe het volgende:
(ze kunnen van elkaar dus wel de mutsen zien!)
en die bovenste van je:
Hij heeft zich dood gelachen?|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Sorryquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:13 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[..]
misschien eerst eens kijken of hij al is geweest, en neem eens een andere ava
en die bovenste van je:
Hij heeft zich dood gelachen?
![]()
En correct ja![]()
quote:
---
Op welke tijdstippen liggen de grote en de kleine wijzer van een klok precies boven elkaar? Geef de tijdstippen in seconden nauwkeurig. (het is heel wat rekenen)
---
voor degene die niet van rekenen houden:
Mijn eerste deel van mijn naam is een rund en het tweede deel een lekkernij. Welke vogel ben ik?
Koekoek is juist
[ Bericht 10% gewijzigd door Dagoduck op 02-01-2009 17:08:46 ]|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Klopt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:59 schreef Mr.Houdoe het volgende:
koekoek!|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Hoezo veel rekenwerk?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
---
Op welke tijdstippen liggen de grote en de kleine wijzer van een klok precies boven elkaar? Geef de tijdstippen in seconden nauwkeurig. (het is heel wat rekenen)
[s]
---
sin(2pix)=sin(1/6pix)
x = 12k/11
dus elk 12/11 uur vanaf 12 uur. Seconden nauwkeurig is natuurlijk dom, want dan ga je afronden.![]()
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hoezo veel rekenwerk?
sin(2pix)=sin(1/6pix)
x = 12k/11
dus elk 12/11 uur vanaf 12 uur. Seconden nauwkeurig is natuurlijk dom, want dan ga je afronden.
Noem de stand van de korte wijzer m, het aantal minuten.
Noem de stand van de lange wijzer h:m, het aantal uren + minuten.
De positie van de lange wijzer op de klok is in minuten gelijk aan: 60 * (h + m/60) / 12.
De lange wijzer raakt dus de korte als m = 60 * (h + m/60) / 12 = 5*h + m / 12.
Oftewel m = 60/11 * h.
Dus als h = 1 dan hebben we m = 60/11 = 5,45 minuten. Dat komt dus overeen met 1 uur, 5 minuten en 0.45*60 = 27 s. Op dezelfde manier vinden we dat de grote wijzer de kleine wijzer raakt om:
12:00.00
1:05.27
2:10.55
3:16.22
4:21.49
5:27.16
6:32.44
7:38.11
8:43.38
9:49.05
10:54.33|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Meer rekenwerk, zelfde antwoordquote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:01 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Noem de stand van de korte wijzer m, het aantal minuten.
Noem de stand van de lange wijzer h:m, het aantal uren + minuten.
De positie van de lange wijzer op de klok is in minuten gelijk aan: 60 * (h + m/60) / 12.
De lange wijzer raakt dus de korte als m = 60 * (h + m/60) / 12 = 5*h + m / 12.
Oftewel m = 60/11 * h.
Dus als h = 1 dan hebben we m = 60/11 = 5,45 minuten. Dat komt dus overeen met 1 uur, 5 minuten en 0.45*60 = 27 s. Op dezelfde manier vinden we dat de grote wijzer de kleine wijzer raakt om:
12:00.00
1:05.27
2:10.55
3:16.22
4:21.49
5:27.16
6:32.44
7:38.11
8:43.38
9:49.05
10:54.33
![]()
![]()
tvp'tjeStel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<![]()
Iemand koopt lucifers, deze worden verpakt in pakjes van 6, 9 en 20.
Wat is het grootste aantal lucifers wat hij NIET kan kopen?![]()
19?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:00 schreef McGilles het volgende:
Wat is het grootste aantal lucifers wat hij NIET kan kopen?|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Nope, maar kom ook met een berekening, want zonder berekening weet je nooit of je antwoord goed is, want er zijn oneindig getallen dus wie zegt dat jouw getal het grootst is?quote:![]()
![]()
Oneindig. Gewoon oneindig veel pakjes met lucifers kopen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:00 schreef McGilles het volgende:
Wat is het grootste aantal lucifers wat hij NIET kan kopen?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Dat kan hij dus kopen, zoals je waarschijnlijk zelf al raadde, is je antwoord foutquote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:26 schreef 2cv het volgende:
[..]
Oneindig. Gewoon oneindig veel pakjes met lucifers kopen.
![]()
![]()
Dan is het 0. Je kan niet 0 lucifers kopen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:30 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat kan hij dus kopen, zoals je waarschijnlijk zelf al raadde, is je antwoord fout
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
20+9+6=35
35+6=41
35+9=44
44+6=50=59=68=77=86=95=104=113=122=131=140 (en dan begint dat van het 0 getal weer opnieuw
daar zal het wel iets mee zijn -- maarja ik ben geen rekenwonder|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ook onjuist, de vraag is, wat is het grootste aantal lucifers wat hij niet kan kopen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:37 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dan is het 0. Je kan niet 0 lucifers kopen.
1 is al groter dan 0, dus komt met een sluitend bewijs en een goed antwoord![]()
![]()
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:38 schreef Dagoduck het volgende:
44+6=50=59=68=77=86=95=104=113=122=131=140 (en dan begint dat van het 0 getal weer opnieuw
daar zal het wel iets mee zijn -- maarja ik ben geen rekenwonder
![]()
![]()
Geen idee wat je hier doet, maar wiskundig is het zeer fout
tip:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
34?'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”![]()
oooooooooooooooooooooooooh het heeft dan iets te maken met een parabool.'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
Een antwoord alleen is nooit goed, omdat je zonder berekening zelf niet hebt aangetoond dat dat getal het grootst mogelijk is.quote:
Tevens is je antwoord opzich niet goed![]()
![]()
Armen hebben het
Rijken willen het
En als je het eet ga je doodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van het concert des levens krijgt niemand een program.![]()
Niemand een idee?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:00 schreef McGilles het volgende:
Wat is het grootste aantal lucifers wat hij NIET kan kopen?
Of is het te lastig
![]()
![]()
Hij kan toch alles kopen?quote:Op zondag 4 januari 2009 17:17 schreef McGilles het volgende:
[..]
Niemand een idee?Of is het te lastig
Als hij 744244514 lucifers wil hebben koopt hij toch lekker 744244514 pakjes van 6. Dan heeft hij er meer dan genoeg. Wil hij 1 lucifer, dan koopt hij 1 pakje van 6. Ook zat.
Alleen 0 lucifers kopen is niet te doen aangezien niks gratis is.
Verder is je gezeik om een berekening nogal kinderachtig. Een antwoord is een antwoord. Met of zonder berekening, met of zonder onderbouwing, het is een antwoord.![]()
Ook al laten we een berekening terzijde, het antwoord blijft fout.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:29 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Hij kan toch alles kopen?
Als hij 744244514 lucifers wil hebben koopt hij toch lekker 744244514 pakjes van 6. Dan heeft hij er meer dan genoeg. Wil hij 1 lucifer, dan koopt hij 1 pakje van 6. Ook zat.
Alleen 0 lucifers kopen is niet te doen aangezien niks gratis is.
Verder is je gezeik om een berekening nogal kinderachtig. Een antwoord is een antwoord. Met of zonder berekening, met of zonder onderbouwing, het is een antwoord.
Het is en blijft een normaal raadsel en je weet best wat de vraag is, dan hoef je hem nog niet op een kinderachtige manier proberen op te lossen door te zeggen dat hij er gewoon meer koopt omdat het dan genoeg is.
Ik denk dat sommige mensen deze raadsels niet respecteren, ik denk vaak ook de mensen die er niet van houden of niet in staat zijn om het op te lossen.
En waarom zou een berekening kinderachtig zijn? Hoe kan je een raadsel oplossen als je maar wat gokt?![]()
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:42 schreef McGilles het volgende:
[..]
![]()
![]()
Geen idee wat je hier doet, maar wiskundig is het zeer fout
tip:De oplossing moet dus een waarde hebben die modulo 20 niet 0 mag zijn, het resultaat daarvan modulo 9 niet 0 en het resultaat daarvan modulo 6 niet 0. Heb ik het zo goed?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Hint:quote:Op zondag 4 januari 2009 17:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De oplossing moet dus een waarde hebben die modulo 20 niet 0 mag zijn, het resultaat daarvan modulo 9 niet 0 en het resultaat daarvan modulo 6 niet 0. Heb ik het zo goed?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hey, jij kinderachtig doen met een berekening, ik kinderachtig doen met logica.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:35 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ook al laten we een berekening terzijde, het antwoord blijft fout.
Het is en blijft een normaal raadsel en je weet best wat de vraag is, dan hoef je hem nog niet op een kinderachtige manier proberen op te lossen door te zeggen dat hij er gewoon meer koopt omdat het dan genoeg is.
Ik denk dat sommige mensen deze raadsels niet respecteren, ik denk vaak ook de mensen die er niet van houden of niet in staat zijn om het op te lossen.
En waarom zou een berekening kinderachtig zijn? Hoe kan je een raadsel oplossen als je maar wat gokt?![]()
Mijn antwoord: 43Ik ben de kleur MAGENTA
moet met berekening...quote:Op zondag 4 januari 2009 19:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Mijn antwoord: 43|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Correctquote:
Vele wegen leiden naar Rome, dus hoe heb jij hem opgelost?Want dit antwoord, zonder onderbouwing is practisch niks waard
![]()
![]()
Stel je zit in een rubberboot in het zwembad. In de boot ligt een steen. Deze steen gooi je overboord. Stijgt of daalt het waterpeil in het zwembad daardoor?|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Mij lijkt dat het waterpeil daalt.quote:Op zondag 4 januari 2009 19:23 schreef Dagoduck het volgende:
Stel je zit in een rubberboot in het zwembad. In de boot ligt een steen. Deze steen gooi je overboord. Stijgt of daalt het waterpeil in het zwembad daardoor?
De steen in de rubberboot zorgt ervoor dat de bodem van de boot naar beneden word getrokken, dus neemt dit veel ruimte in en komt het waterpeil hoger te liggen. Zodra de steen uit de boot word gegooid word deze ruimte opgevuld met water en dus daalt het peil. Het volume van de steen is te verwaarlozen t.o.v. de ruimte die de bodem van de boot innam.
Echter, mocht de steen zo licht zijn dat het geen invloed heeft op de bodem van de boot, dan stijgt het waterpeil![]()
![]()
Eigenlijk gewoon getallen langsgaan en steeds bekijken of het wel of niet kan. Heel low-tech dusquote:Op zondag 4 januari 2009 19:23 schreef McGilles het volgende:
[..]
Correct
Vele wegen leiden naar Rome, dus hoe heb jij hem opgelost?Want dit antwoord, zonder onderbouwing is practisch niks waard
. Als je boven de 20 komt kan je steeds 20 er af halen en kijken of het wel of niet kan.
En andere optie is een schema maken en op die manier te kijken.
Edit: met schema bedoel ik een lijst maken van getallen en deze met kleuren markeren voor deelbaar door 6, deelbaar door 9 (eventueel deelbaar door 20). Alle getallen die deelbaar zijn door 6 of 9 kan je gelijk negeren, net als al die getallen plus 6, 9 of 20.Ik ben de kleur MAGENTA
Je vindt mij vast een zeikerd, maar dit is natuurlijk geen bewijs. Een voorbeeld is nooit een bewijsquote:Op zondag 4 januari 2009 19:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon getallen langsgaan en steeds bekijken of het wel of niet kan. Heel low-tech dus. Als je boven de 20 komt kan je steeds 20 er af halen en kijken of het wel of niet kan.
En andere optie is een schema maken en op die manier te kijken
Maar voor de rest goed werk
bewijs:
Je hebt de volgende opties:
6x = 0 modulo 6
20 + 6x = 2 modulo 6
40 + 6x = 4 modulo 6
9 + 6x = 3 modulo 6
20 + 9 + 6x = 5 modulo 6
40 + 9 + 6x 1 modulo 6
Alle getallen komen dus aan bod. Echter beginnen alle reeksen met x=0, dus neem de hoogste reeks en neem waarde x = -1, dus 49 + 6 * -1 = 43![]()
![]()
Ik heb een methode uitgeschreven nu
Ik ben de kleur MAGENTA
En hier het schema, gemaakt in Excel:
Geel staat voor deelbaar door 6, turqoise voor deelbaar door 9, rood voor deelbaar door 20, groen voor deelbaar door een combinatie. Vanaf het moment dat er een getal verdeeld kan worden, is dat getal +6 ook te verdelen. De onderste rij had dus eigenlijk niet eens gehoeven.Ik ben de kleur MAGENTA
/edit: methode was goed, maar een klein rekenfoutje gemaakt. Onderstaande verhaal is juist en een alternatief voor wie niet weet wat modulo rekenen is:
X is het aantal lucifers
a is het aantal doosjes van 6
b is het aantal doosjes van 9
c is het aantal doosjes van 20
Dan geldt:
X = 6a + 9b + 20c
Als je 1 lucifer meer wil kun je dat doen door 3 doosjes van 9 er bij te doen en 1 van 6 en 1 van 20 er af:
X + 1 = 6(a-1) + 9(b+3) + 20(c-1)
wil je er nog meer dan gaat dat als volgt:
X + 2 = 6a + 9(b-2) +20(c+1)
X + 3 = 6(a-1) + 9(b+1) + 20c
X + 4 = 6(a+4) + 9b + 20(c-1)
X + 5 = 6(a-1) + 9(b-1) + 20(c+1)
X + 6 = 6(a+1) + 9b + 20c
en vanaf X+6 kun je weer van voor af aan beginnen, als je a vervangt door (a+1)
Conclusie I: voor(a>=1, b>=2, c>=1) kun je alle hoeveelheden maken. Met andere woorden: je kunt alle hoeveelheden maken groter of gelijk aan 1*6 + 2*9 + 1*20 = 44 lucifers.
44 -1 = 43 lucifers kun je niet maken, dit zijn alle mogelijkheden:
Je kunt met alleen doosjes van 6 en doosjes van 9 geen 43 maken, dus je hebt minstens 1 doosje van 20 nodig. Maar dan houd je 23 over en dat kun je ook niet maken met doosjes van 6 en 9.
Met twee doosjes van 20 hou je drie over en dat kun je ook niet maken met doosjes van 6 en 9.
Conclusie II: 43 kun je niet maken met doosje van 20, 9 en 6.
Omdat je volgens (II) 43 niet kunt maken met doosjes van 20, 9 en 6 lucifers, maar volgens (I) alles groter dan 43 wel kunt maken met doosjes van 20, 9 en 6, is 43 is het grooste getal dat je niet kunt maken.
Het antwoord is : 43 lucifers
[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2009 20:34:33 ]![]()
nog eentje van mij:
Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren. In ieder huis woont iemand met een verschillende nationaliteit. De vijf personen drinken ieder iets verschillend, roken allemaal een ander type sigaar en hebben ieder een verschillend huisdier.
Het raadsel is: Van wie is de vis?
Aanwijzingen:
-De Brit woont in het rode huis.
-De Zweed heeft honden als huisdier.
-De Deen drinkt thee.
-Het groene huis staat naast en links van het witte huis.
-De man die Pall Mall rookt houdt vogels.
-De man die in het middelste huis woont drinkt melk.
-De man die Blends rookt woont naast degene die katten heeft.
-De man die een paard heeft woont naast degene die Dunhill rookt.
-De persoon die Blue Master rookt, drinkt bier.
-De Duitser rookt Prince.
-De Noor woont naast het blauwe huis.
-De man die Blends rookt heeft een buurman die water drinkt.Gewoon, omdat het kan.![]()
de duitserquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:48 schreef -AnneX- het volgende:
nog eentje van mij:
Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren. In ieder huis woont iemand met een verschillende nationaliteit. De vijf personen drinken ieder iets verschillend, roken allemaal een ander type sigaar en hebben ieder een verschillend huisdier.
Het raadsel is: Van wie is de vis?
Aanwijzingen:
-De Brit woont in het rode huis.
-De Zweed heeft honden als huisdier.
-De Deen drinkt thee.
-Het groene huis staat naast en links van het witte huis.
-De man die Pall Mall rookt houdt vogels.
-De man die in het middelste huis woont drinkt melk.
-De man die Blends rookt woont naast degene die katten heeft.
-De man die een paard heeft woont naast degene die Dunhill rookt.
-De persoon die Blue Master rookt, drinkt bier.
-De Duitser rookt Prince.
-De Noor woont naast het blauwe huis.
-De man die Blends rookt heeft een buurman die water drinkt.
zo oud:
http://www.rdzl.nl/einsteins_raadsel_raadsel/uitleg.html
einstein is wel cool trouwens
Niet echt een raadseltje maar een doordenkertje; vanmiddag keek ik naar een show van Theo Maassen en toen zei hij iets van:"Iedereen is uniek, behalve ik.".
Kan alles uniek zijn, op één ding na?
Het antwoord lijkt mij van niet, want als alles uniek is, is dat ene andere ding ook uniek, anders is niet alles uniek.![]()
Wat een waardeloze uitleg![]()
![]()
Nee, heb er eigenlijk niet zo'n zin in, misschien over een tijdje wel weer. Ik heb de topics eigenlijk ook niet gevolgd, ik ben eigenlijk ineens gestopt..quote:![]()
Maar waarom dat is een raadsel..
Om even ontopic te blijven.![]()
![]()
Een vader zit met zijn zoon in een auto. Er vind een aanrijding plaats, waarbij de zoon ernstig gewond raakt. Hij wordt met een ambulance naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis gebracht. Daar aangekomen weigert de dienstdoende chirurg hem te opereren met de woorden: "Ik voel me niet in staat om mijn eigen zoon te opereren." De vraag luid: hoe is dit mogelijk, aangezien de vader toch zelf in de auto zat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf kwam ik er niet meteen achter.
quote:Op maandag 26 januari 2009 23:38 schreef Sneijder5 het volgende:
Die raadsels met als antwoord "Het was zijn moeder." ken ik nou ongeveer wel.
jawel 1 ding is uniek: uniekquote:Op maandag 26 januari 2009 22:28 schreef Sneijder5 het volgende:
Niet echt een raadseltje maar een doordenkertje; vanmiddag keek ik naar een show van Theo Maassen en toen zei hij iets van:"Iedereen is uniek, behalve ik.".
Kan alles uniek zijn, op één ding na?
Het antwoord lijkt mij van niet, want als alles uniek is, is dat ene andere ding ook uniek, anders is niet alles uniek.![]()
Wat een waardeloze uitleg![]()
want als iedereen uniek is is dat niet uniek
Dát iedereen uniek is is niet uniek, maar op zichzelf zijn ze wel uniek.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:39 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
jawel 1 ding is uniek: uniek
want als iedereen uniek is is dat niet uniek
Jij interpreteert het weer anders....![]()
![]()
hoe zit dat nu met die vermoorde man van een paar pagina's terug?Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar![]()
Maar het daalt ook weer omdat het bootje nu minder massa draagt en dus minder water omhoog stuwt...quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:37 schreef Keios het volgende:
hoe zit dat nu met die vermoorde man van een paar pagina's terug?
EDIT: wtf edit jij je post![]()
![]()
van die videoband?:quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:37 schreef Keios het volgende:
hoe zit dat nu met die vermoorde man van een paar pagina's terug?
de band was teruggespoeld
EDIT: ik ga geen nieuw topic openen, want dan staat hij weer in MyAT ben eindelijk blij dat ik er vanaf ben
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Forum Opties Forumhop: Hop naar: