abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64368525
Een man wil met de dochter van de koning trouwen, en gaat om haar hand vragen. De koning stemt in, maar alleen als de man hem precies 1 appel uit zijn tuin kan brengen.

De man denkt: goed geregeld, dus hij gaat naar de tuin, maar onderweg komt hij een wachter tegen. Hij vertelt de man wat hij gaat doen, en de wachter laat hem door, maar hij moet op de terugweg wel de helft van alle appels, plus nog een halve appel, die hij bij zich heeft aan hem afstaan. Hij mag er alleen geen doorsnijden.

De man loopt verder en probeert ondertussen een oplossing te bedenken voor dit nieuwe probleem, als hij een tweede wachter tegenkomt, die precies hetzelfde van hem eist.

Omdat hij nu niet meer terug kan keren loopt hij nog weer verder naar de appelbomen, maar ja hoor, hij komt weer een wachter tegen, die ook weer hetzelfde van hem vraagt.

Vraag: Hoeveel appels moet de man plukken, zodat hij er nog precies 1 aan de koning kan geven, en aan de eisen van de wachters kan voldoen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_64369400
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 01:48 schreef kingjotte het volgende:
Een man wil met de dochter van de koning trouwen, en gaat om haar hand vragen. De koning stemt in, maar alleen als de man hem precies 1 appel uit zijn tuin kan brengen.

De man denkt: goed geregeld, dus hij gaat naar de tuin, maar onderweg komt hij een wachter tegen. Hij vertelt de man wat hij gaat doen, en de wachter laat hem door, maar hij moet op de terugweg wel de helft van alle appels, plus nog een halve appel, die hij bij zich heeft aan hem afstaan. Hij mag er alleen geen doorsnijden.

De man loopt verder en probeert ondertussen een oplossing te bedenken voor dit nieuwe probleem, als hij een tweede wachter tegenkomt, die precies hetzelfde van hem eist.

Omdat hij nu niet meer terug kan keren loopt hij nog weer verder naar de appelbomen, maar ja hoor, hij komt weer een wachter tegen, die ook weer hetzelfde van hem vraagt.

Vraag: Hoeveel appels moet de man plukken, zodat hij er nog precies 1 aan de koning kan geven, en aan de eisen van de wachters kan voldoen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, of je neemt gewoon een stuk of 50 van die appels mee en je pleurt de rest weg voordat je bij de koning komt....
Het scoreverloop was niet in ons voordeel - L. van Gaal
Understatement van de eeuw
  † In Memoriam † vrijdag 26 december 2008 @ 02:54:12 #203
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64369616
Ik ben de eerste van drie en de laatste van de maand
Aan het begin van de dag ben ik alleen
In de middag zijn we met z'n tweeen
aan het eind van de avond ben ik weer alleen
Je ziet me niet in zonlicht maar in donker kun je me vinden

rara??
  vrijdag 26 december 2008 @ 03:03:08 #204
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_64369719
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 02:54 schreef NorthernStar het volgende:
Ik ben de eerste van drie en de laatste van de maand
Aan het begin van de dag ben ik alleen
In de middag zijn we met z'n tweeen
aan het eind van de avond ben ik weer alleen
Je ziet me niet in zonlicht maar in donker kun je me vinden

rara??
d (de letter)
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  † In Memoriam † vrijdag 26 december 2008 @ 03:07:23 #205
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64369769
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 03:03 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

d (de letter)

Op een gegeven moment weet je hoe die raadseltjes werken natuurlijk.
  vrijdag 26 december 2008 @ 09:13:06 #206
64781 bonke
pipo koeie
pi_64371236
neem een getal in je hoofd

doe dat maal 2

tel er 16 bij op

deel dat door 2 en haal het gatal wat je in je hoofd had er van af
SPOILER
pies on joe toe
pi_64371416
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 09:13 schreef bonke het volgende:
neem een getal in je hoofd

doe dat maal 2

tel er 16 bij op

deel dat door 2 en haal het gatal wat je in je hoofd had er van af
SPOILER
Wel verdomme _!

TvP, mja als je logisch nadenkt krijg je ddat dan altijd

Alle handelingen draai je terug, dan blijft er 16/2 over en dat is 8. Wel leuk gevonden though.

[ Bericht 6% gewijzigd door DonPerignon op 26-12-2008 09:43:37 ]
  vrijdag 26 december 2008 @ 10:56:39 #208
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_64372161
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:18 schreef Lombat het volgende:
Twee mannen is verteld dat ze hun paarden naar een bepaalde boom moeten racen. Anders dan een normale race, zal de eigenaar van het sloomste paard de prijs krijgen.
De mannen denken even na, stijgen op de paarden, en galloperen naar de finish om de eerste te zijn.
Waarom?
Die bepaalde boom is een slagboom terwijl ze op de rails staan?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_64372215
quote:
Op donderdag 25 december 2008 22:32 schreef Renderclippur het volgende:
Een man gaat op een dag met zijn roeibootje ergens in het waddengebied vissen. Hij had een mooi eilandje uitgekozen en haalde al zijn spullen uit zijn boot. Nadat hij een hele dag gevist had, had hij al een flinke berg vissen gevangen, dus hij vond het wel mooi zo. Hij ruimde alles op, nam de vissen mee en ging weer huiswaarts. Echter, na enkele meters merkte hij dat hij een van zijn hengels vergeten was, dus hij draaide zich om om naar het eilandje te kijken, maar... het eiland was verdwenen. Hij had geen idee hoe dat kon. Het was niet vloed, want dat had hij wel gemerkt. Hij keek nog eens goed, maar hij kon het niet vinden.

Rara..
Stiekem wel vloed!!!
pi_64373883
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 10:56 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Die bepaalde boom is een slagboom terwijl ze op de rails staan?
Antwoord was al gepost afaik: ze gaan op elkaars paard zitten.
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 02:39 schreef Bedaarten het volgende:

[..]

Ja, of je neemt gewoon een stuk of 50 van die appels mee en je pleurt de rest weg voordat je bij de koning komt....
Nee, want dan kun je niet voldoen aan de eis van de wachters, en word je dus opgesloten.
pi_64376021
Het nieuwe schooljaar is begonnen en de congierge doet alle kluisjes op slot, het zijn er 200. Alle 200 leerlingen komen 1 voor 1 binnen en krijgen een sleutel van de congierge.

De eerste leerling doet alle kluisjes weer open
De tweede leerling veranderd het 2e, 4e, 6e, 8e etc kluisje
De derde leerling veranderd het 3e, 6e, 9e, 12e etc kluisje
etc etc

Vraag: Welke kluisjes zijn open als alle leerlingen langs zijn geweest?
  vrijdag 26 december 2008 @ 15:22:11 #212
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_64377956
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 14:08 schreef McGilles het volgende:
Het nieuwe schooljaar is begonnen en de congierge doet alle kluisjes op slot, het zijn er 200. Alle 200 leerlingen komen 1 voor 1 binnen en krijgen een sleutel van de congierge.

De eerste leerling doet alle kluisjes weer open
De tweede leerling veranderd het 2e, 4e, 6e, 8e etc kluisje
De derde leerling veranderd het 3e, 6e, 9e, 12e etc kluisje
etc etc

Vraag: Welke kluisjes zijn open als alle leerlingen langs zijn geweest?
Hmmm, kwadraten?
1, 4, 9, 16, 25, 36, 49, 64, 81, 100, 121, 144, 169, 196
pi_64378154
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 15:22 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Hmmm, kwadraten?
1, 4, 9, 16, 25, 36, 49, 64, 81, 100, 121, 144, 169, 196
Antwoord is:
SPOILER
  vrijdag 26 december 2008 @ 15:34:27 #214
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_64378318
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 15:28 schreef McGilles het volgende:

[..]

Antwoord is:
SPOILER
Wel achterlijk dat iedere leerling een sleutel krijgt die op alle kluisjes past
pi_64378567
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 15:34 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Wel achterlijk dat iedere leerling een sleutel krijgt die op alle kluisjes past
Inderdaad, maakt het raadsel niet minder leuk
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:42:03 #216
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_64379772
200 kluisjes maar wij hebben 1600 kluisjes hier op school en nog is er een te kort aan kluisjes omdat het er niet meer bij past
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_64532590
Der zijn 2 mannen, allebei 35 jaar oud.
Ze zijn allebei aan de andere kant van de wereld van elkaar en de een loopt op 2 strakke kabels tussen 2 wolkenkrabbers terwijl de ander oraal bevredigd word door een 82 jarige tandloze dame. Ze kennen elkaar niet en hebben elkaar nog nooit gezien... toch denken ze op dat moment hetzelfde.... wat?
SPOILER
Gewoon, omdat het kan.
  woensdag 31 december 2008 @ 16:11:50 #218
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_64536333
quote:
Op woensdag 31 december 2008 14:25 schreef -AnneX- het volgende:
Der zijn 2 mannen, allebei 35 jaar oud.
Ze zijn allebei aan de andere kant van de wereld van elkaar en de een loopt op 2 strakke kabels tussen 2 wolkenkrabbers terwijl de ander oraal bevredigd word door een 82 jarige tandloze dame. Ze kennen elkaar niet en hebben elkaar nog nooit gezien... toch denken ze op dat moment hetzelfde.... wat?
SPOILER
Vind ik eigenlijk niet een "echt" raadsel want je kan ook iets anders verzinnen
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_64539901
quote:
Op woensdag 31 december 2008 16:11 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Vind ik eigenlijk niet een "echt" raadsel want je kan ook iets anders verzinnen
correct, maar je moet toch iets om het topique levendig te houden
Gewoon, omdat het kan.
pi_64540348
een jas en een das kosten samen 85 euro, maar de jas kost 80 euro meer dan de das... Hoeveel kost de das? (makkelijk maargoed...)
Gewoon, omdat het kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')