Was toch al uitgelegd? Het kamp staat precies op de Noordpoolquote:Op donderdag 25 december 2008 02:28 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Gelukkig vroeg de wachter dan nooit om ZEVENTENTWINTIG
Hoe zit dat nou met die berenvacht van jou?
Nee, dan nog klopt het meetkundig absoluut niet. Of ben ik dan echt debiel?quote:Op donderdag 25 december 2008 02:29 schreef freiss het volgende:
[..]
Was toch al uitgelegd? Het kamp staat precies op de Noordpool
Ik ben het met je eens hoorquote:Op donderdag 25 december 2008 02:30 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Nee, dan nog klopt het meetkundig absoluut niet. Of ben ik dan echt debiel?
Nu is het te laat maar morgen ga ik het in Autocad uitzetten.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:32 schreef Lombat het volgende:
Meetkundig klopt het wel, de aarde is niet plat, maar bol, daarom kan je dus pythagoras hierop niet losgooien.
Dat wordt gezien vanuit magnetische noordpool. Dan is er dus wel degelijk noord, oost, zuid en westquote:Op donderdag 25 december 2008 02:32 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor
Natuurkundig gezien is er toch überhaupt geen zuiden/oosten/westen/noorden op de aardbol aangezien deze rond is?
Je moet niet vergeten dat de wereld een bol is, en geen plat vlak. Het maakt niet uit van welke kant van de bol je richting het noorden toegaat, je komt altijd op de noordpool uit. Daarom maakt die 50 kilometer naar het oosten ook niets uit.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:30 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Nee, dan nog klopt het meetkundig absoluut niet. Of ben ik dan echt debiel?
De gele, omdat de witte zij dat de gele loog en degene die liegt hebt het gedaan, de witte zei dat hij loog en spreekt de waarheid en rode heeft de waarheid gesproken omdat hij het ook niet heeft gedaanquote:Op donderdag 25 december 2008 02:31 schreef Lombat het volgende:
Ergens in Zoetermeer heeft het gespookt. Drie spoken zijn opgepakt en verdachten van deze zaak. Ze zijn naar de rechtbank gebracht. Een feit is dat spoken die hebben gespookt ALTIJD liegen, en spoken die niet hebben gespookt ALTIJD de waarheid vertellen. (neem aan dat 2 van de spoken niet gespookt hebben).
Terwijl de drie spoken voor de rechter staan, mompelt het rode spook iets, de rechter hoorde het niet en vroeg wat deze gezegd had, het gele spook zei daarop; Het rode spook zei dat hij heeft gespookt in Zoetermeer. HIJ LIEGT schreeuwt het witte spook. AHA zegt de rechter NU WEET IK WIE DE DADER IS!
Welk spook heeft gespookt in Zoetermeer?
mind = blownquote:Op donderdag 25 december 2008 02:31 schreef Lombat het volgende:
Ergens in Zoetermeer heeft het gespookt. Drie spoken zijn opgepakt en verdachten van deze zaak. Ze zijn naar de rechtbank gebracht. Een feit is dat spoken die hebben gespookt ALTIJD liegen, en spoken die niet hebben gespookt ALTIJD de waarheid vertellen. (neem aan dat 2 van de spoken niet gespookt hebben).
Terwijl de drie spoken voor de rechter staan, mompelt het rode spook iets, de rechter hoorde het niet en vroeg wat deze gezegd had, het gele spook zei daarop; Het rode spook zei dat hij heeft gespookt in Zoetermeer. HIJ LIEGT schreeuwt het witte spook. AHA zegt de rechter NU WEET IK WIE DE DADER IS!
Welk spook heeft gespookt in Zoetermeer?
hmmm, mijn benevelde brein gaat werken....je hebt gelijk.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:37 schreef freiss het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat de wereld een bol is, en geen plat vlak. Het maakt niet uit van welke kant van de bol je richting het noorden toegaat, je komt altijd op de noordpool uit. Daarom maakt die 50 kilometer naar het oosten ook niets uit.
volgens mij heb je nog gelijk ookquote:Op donderdag 25 december 2008 02:38 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
De gele, omdat de witte zij dat de gele loog en degene die liegt hebt het gedaan, de witte zei dat hij loog en spreekt de waarheid en rode heeft de waarheid gesproken omdat hij het ook niet heeft gedaan
ofzoiets...
Ik ben altijd al slecht in uitleggenquote:Op donderdag 25 december 2008 02:40 schreef Siniti het volgende:
[..]
volgens mij heb je nog gelijk ook
Ik zat te twijfelen aan de witte, aangezien hij blijkbaar weet wie het gedaan heeft, en dat weet je alleen als je het zelf gedaan hebt. Alleen klopt zijn bewering dan niet meer, omdat hij zou moeten liegen.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:38 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
De gele, omdat de witte zij dat de gele loog en degene die liegt hebt het gedaan, de witte zei dat hij loog en spreekt de waarheid en rode heeft de waarheid gesproken omdat hij het ook niet heeft gedaan
ofzoiets...
Ja, maar ik ben niet zo goed in uitleggen.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:44 schreef TC03 het volgende:
Stel geel spreekt de waarheid, dan heeft het rode spook gespookt en zou de witte dus liegen. Dan hebben zowel rood als wit het gedaan, en dat kan niet. Stel geel liegt, dan heeft rood het niet gedaan en spreekt wit de waarheid.
De gele is dus schuldig.
ja dat zei ik alquote:Op donderdag 25 december 2008 02:54 schreef TC03 het volgende:
Mijn uitleg klopte niet. Aangezien schuldigen altijd liegen en onschuldigen altijd de waarheid spreken kan een spook nooit zeggen dat hij gespookt heeft. Daarom liegt geel dus.
Dat zei ik dus.quote:Op donderdag 25 december 2008 03:10 schreef Lombat het volgende:
Het antwoord is eigenlijk nog makkelijker, namelijk; Het rode spook kan niet hebben gezegd dat hij in Zoetermeer heeft gespookt. Dan zou hij namelijk de waarheid vertellen, en dat kunnen spoken die gespookt hebben niet. Dus geel moet liegen, dus geel heeft gespookt.
quote:Op donderdag 25 december 2008 02:54 schreef TC03 het volgende:
Mijn uitleg klopte niet. Aangezien schuldigen altijd liegen en onschuldigen altijd de waarheid spreken kan een spook nooit zeggen dat hij gespookt heeft. Daarom liegt geel dus.
Een mes?quote:Op donderdag 25 december 2008 03:22 schreef Lombat het volgende:
Klaas zijn zakmes heeft 5 soorten functies, een schroevendraaier, pincet, kurkentrekker, een vijl en nog iets, wat is de vijfde functie?
Houd de slak er een trauma aan over?quote:Op donderdag 25 december 2008 03:40 schreef Lombat het volgende:
Een slak is in een put gevallen van 5 meter diep. Elke dag klimt de slak 3 meter omhoog, maar glijdt 2 meter omlaag.
In hoeveel dagen is de slak uit de put?
Vleesquote:Op donderdag 25 december 2008 03:46 schreef Lombat het volgende:
Een slager is 1.83m lang en heeft een buikomtrek van 75 cm, wat weegt de slager?
De band was terug gespoeld.quote:Op donderdag 25 december 2008 03:50 schreef Lombat het volgende:
Tijdens het onderzoeken van een zelfmoord scene, vindt de politie een videoband die klaar is om af te spelen. Tijdens het afspelen krijgen ze een typische zelfmoordberichtje, en horen het geluid van een pistoolschot aan het eind van de band. De politie had meteen door dat dit om moord ging en niet zelfmoord.
Hoe wist de politie dit?
Ze hoopt dan op de begrafenis van haar zus weer diezelfde "mooie jongeman" te zien staan. En dan wel zijn contactgegevens te fixen.quote:Op donderdag 25 december 2008 04:34 schreef AryaMehr het volgende:
Een jonge vrouw gaat naar de begrafenis van haar moeder, die is overleden aan kanker. Als de kist de grond in zakt, ziet ze opeens een mooie jongeman staan. Op slag is ze verliefd op hem, spreekt hem aan, en wordt nog verliefder. Als ze thuis komt, slaat ze zichzelf voor haar kop. Ze heeft geen telefoonnummer of emailadres gevraagd! Nu zal ze hem waarschijnlijk nooit meer zien. Een paar dagen later vermoord ze haar zus. Wat is haar motief?
Ha, de gedachte van een psychopaat!!!quote:Ze hoopt dan op de begrafenis van haar zus weer diezelfde "mooie jongeman" te zien staan. En dan wel zijn contactgegevens te fixen.
You're damn right.quote:Op donderdag 25 december 2008 05:18 schreef Onslaught het volgende:
[..]
Ha, de gedachte van een psychopaat!!!
Hij probeerde een licht te werpen op de vraag waarom je gebeurt in de verleden tijd met een t schrijft..quote:Er ligt een man aan de rand van een berg, hij is naakt en dood. Hij heeft een lucifer in zijn handen. Wat is er gebeurt?
De Duitser.quote:Op donderdag 25 december 2008 04:39 schreef AryaMehr het volgende:
Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren.
In elk huis woont een persoon van een andere nationaliteit.
De vijf eigenaars drinken ieder andere dranken, roken ieder andere sigaretten en hebben ieder een ander soort huisdier.
De vraag is : wie is eigenaar van de vis?
Wat weten we ?
-De Engelsman woont in het rode huis.
-De Zweed heeft honden.
-De Deen drinkt thee.
-Het groene huis staat links van het witte huis.
-De eigenaar van het groene huis drinkt koffie.
-De persoon die Pall Mall rookt, heeft vogels.
-De eigenaar van het gele huis rookt Dunhill.
-De man die in het middelste huis woont, drinkt melk
-De Noor woont in het eerste huis.
-De man die Lucky Strike rookt, is de gebuur van degene die katten heeft.
-De eigenaar van de paarden woont naast de Dunhill-roker.
-De man die Stuyvesant rookt, drinkt bier.
-De Duitser rookt Caballero.
-De Noor woont vlak naast het blauwe huis.
-De man die Lucky Strike rookt, heeft een gebuur die water drinkt.
Deze gaat fout. Op het magnetisch centrum van de noordpool werkt je kompas namelijk niet echt. Je kan dus ook niet zeggen dat je "naar het zuiden" gaat (alle richtingen zouden naar het zuiden gaan)!quote:Op donderdag 25 december 2008 02:11 schreef Lombat het volgende:
Een man gaat vanuit zijn basis op jacht, eerst gaat hij 50 km naar het zuiden, daar schiet hij een beer, dan gaat hij 50 km naar het oosten. De man heeft berekent dat de afstand van dit punt tot naar zijn basis 50 km is.
Welke kleur vacht had de beer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Dat was die van waar gezegd word dat Einstein die gemaakt had en dacht dat slechts 2% van de wereldbevolking hem zou kunnen oplossen toch?quote:Op donderdag 25 december 2008 04:39 schreef AryaMehr het volgende:
Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren.
In elk huis woont een persoon van een andere nationaliteit.
De vijf eigenaars drinken ieder andere dranken, roken ieder andere sigaretten en hebben ieder een ander soort huisdier.
De vraag is : wie is eigenaar van de vis?
Wat weten we ?
-De Engelsman woont in het rode huis.
-De Zweed heeft honden.
-De Deen drinkt thee.
-Het groene huis staat links van het witte huis.
-De eigenaar van het groene huis drinkt koffie.
-De persoon die Pall Mall rookt, heeft vogels.
-De eigenaar van het gele huis rookt Dunhill.
-De man die in het middelste huis woont, drinkt melk
-De Noor woont in het eerste huis.
-De man die Lucky Strike rookt, is de gebuur van degene die katten heeft.
-De eigenaar van de paarden woont naast de Dunhill-roker.
-De man die Stuyvesant rookt, drinkt bier.
-De Duitser rookt Caballero.
-De Noor woont vlak naast het blauwe huis.
-De man die Lucky Strike rookt, heeft een gebuur die water drinkt.
Care to share jouw oplossing?quote:Op donderdag 25 december 2008 10:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat was die van waar gezegd word dat Einstein die gemaakt had en dacht dat slechts 2% van de wereldbevolking hem zou kunnen oplossen toch?
Als dat echt zo is dan zat of Einstein er goed naast, ofwel waren 98% van de mensen gewoon zo achterlijk als een strijkplank.
Het is gewoon een kwestie van logisch nadenken en als je het op papier zet is het al helemaal makkelijk.
De eerste keer dat ik die zag had ik hem binnen 3 minuten opgelost.
Ben ik nou geniaal?
Ik heb er verder niet naar gekeken nu, en daar heb ik ook geen zin in.quote:Op donderdag 25 december 2008 10:58 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Care to share jouw oplossing?
Eigenlijk wel ja, alleen dan met een ander soort gegevens.quote:Op donderdag 25 december 2008 11:06 schreef RemcoDelft het volgende:
vosss ==> 't Is gewoon een soort sudoku
Gast, check anders ff mijn laatste replyquote:Op donderdag 25 december 2008 11:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb er verder niet naar gekeken nu, en daar heb ik ook geen zin in.
Als deze exact hetzelfde is als die wat ik toen zag dan is de vis van de duitser.
En nee, ik ga het niet voor je uitschrijven waarom dat zo is.
Het is gewoon logica. Maak een tabel en vul alle bekende gegevens in. Vervolgens kun je aan de hand van wat er nog gezegd word conclusies trekken. Als er bv van 4 gezegd word wat ze roken en je hebt 5 merken dan vul je dat 5de merk in bij diegene waarvan je nog niet wist wattie rookt.
Etc etc. Het is niet moeilijk
Ow, juist ja. Die had ik niet gezien, maar inderdaad, wij zijn geniaal. Volgens Einstein danquote:Op donderdag 25 december 2008 11:08 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Gast, check anders ff mijn laatste reply
Ben ik geniaal?
De camera zou auto-rewind kunnen hebben... om het dan alsnog te verklaren moet een stuk van de tape nog leeg zijn en geen doorgang van de opname. Andere mogelijkheid: de tape is uit de camera gehaaldquote:
Haar zus had wel zijn contactgegevens en wilde die niet met haar delen. Toen werd ze boos.quote:Op donderdag 25 december 2008 04:34 schreef AryaMehr het volgende:
Een jonge vrouw gaat naar de begrafenis van haar moeder, die is overleden aan kanker. Als de kist de grond in zakt, ziet ze opeens een mooie jongeman staan. Op slag is ze verliefd op hem, spreekt hem aan, en wordt nog verliefder. Als ze thuis komt, slaat ze zichzelf voor haar kop. Ze heeft geen telefoonnummer of emailadres gevraagd! Nu zal ze hem waarschijnlijk nooit meer zien. Een paar dagen later vermoord ze haar zus. Wat is haar motief?
In een brandweerauto zit water, in water zwemmen vissen, vissen hebben finnen, Finnen wonen naast de Russen en de kleur van de vlag van de Russen is rood..quote:
bijna goedquote:Op donderdag 25 december 2008 17:47 schreef tijntjethf het volgende:
[..]
In een brandweerauto zit water, in water zwemmen vissen, vissen hebben finnen, Finnen wonen naast de Russen en de kleur van de vlag van de Russen is rood..
Jezus veranderde water in wijn.quote:Op donderdag 25 december 2008 18:48 schreef bonke het volgende:
[..]
bijna goed![]()
een brandweerwagen heeft slangen
slangen leven in et oerwoud
oerwoud grenst aan water
en vanaf hier mag jij verder
Ja, zulke raadsels vind ik dus ook echt niet leukquote:Op donderdag 25 december 2008 00:57 schreef Bananenman het volgende:
Wat een teringraadsels in de OP. Slaan echt helemaal nergens op. Je kunt er wel veertig antwoorden op verzinnen die allemaal net zo onwaarschijnlijk zijn
Tenzij het witte wijn wasquote:Op donderdag 25 december 2008 18:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Jezus veranderde water in wijn.
Wijn is rood.
Tadaaa
Jij zei dat het een leuk topic was, dan ga ik kijken. Ik vertrouwde in jouw beoordelingsvermogen, wist ik veel dat die niet klopte en het een kuttopique isquote:Op donderdag 25 december 2008 20:04 schreef lynda het volgende:
Sommige zijn echt van
[..]
toevallig net 5 minuten nadat ik deze link in je msn gooide![]()
Hij zat op het vaste land?quote:Op donderdag 25 december 2008 22:32 schreef Renderclippur het volgende:
Een man gaat op een dag met zijn roeibootje ergens in het waddengebied vissen. Hij had een mooi eilandje uitgekozen en haalde al zijn spullen uit zijn boot. Nadat hij een hele dag gevist had, had hij al een flinke berg vissen gevangen, dus hij vond het wel mooi zo. Hij ruimde alles op, nam de vissen mee en ging weer huiswaarts. Echter, na enkele meters merkte hij dat hij een van zijn hengels vergeten was, dus hij draaide zich om om naar het eilandje te kijken, maar... het eiland was verdwenen. Hij had geen idee hoe dat kon. Het was niet vloed, want dat had hij wel gemerkt. Hij keek nog eens goed, maar hij kon het niet vinden.
Rara..
quote:Op woensdag 24 december 2008 23:45 schreef Hagelkaas het volgende:
Een man krijgt een hartstilstand in de metro toen de stroom uitviel. Het rookverbod was de schuldige. Hoe kan dit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een man woont op de 16e etage van een flat. Elke dag als hij terugkomt van zijn werk neemt hij de lift tot de 13e etage en neemt de overige drie etages de trap. Wat is er met deze man aan de hand?Die eerste is een beetje onzin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uit mijn kindertijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/![]()
Het was een walvis?quote:Op donderdag 25 december 2008 22:32 schreef Renderclippur het volgende:
Een man gaat op een dag met zijn roeibootje ergens in het waddengebied vissen. Hij had een mooi eilandje uitgekozen en haalde al zijn spullen uit zijn boot. Nadat hij een hele dag gevist had, had hij al een flinke berg vissen gevangen, dus hij vond het wel mooi zo. Hij ruimde alles op, nam de vissen mee en ging weer huiswaarts. Echter, na enkele meters merkte hij dat hij een van zijn hengels vergeten was, dus hij draaide zich om om naar het eilandje te kijken, maar... het eiland was verdwenen. Hij had geen idee hoe dat kon. Het was niet vloed, want dat had hij wel gemerkt. Hij keek nog eens goed, maar hij kon het niet vinden.
Rara..![]()
![]()
Nee, gewoon een eilandje in het waddengebiedquote:Haha, neequote:
Btw, dit is geen 'black story' raadsel, een beetje nadenken is genoeg om het antwoord te vinden![]()
![]()
Ik kom er niet uitquote:Op vrijdag 26 december 2008 00:12 schreef Renderclippur het volgende:
[..]
Nee, gewoon een eilandje in het waddengebied
[..]
Haha, nee
Btw, dit is geen 'black story' raadsel, een beetje nadenken is genoeg om het antwoord te vinden![]()
Geef eens een hint
![]()
Hij kijkt naar de verkeerde kant. Aangezien de meeste mensen met hun rug naar hun bestemming roeien, en hij van het eilandje wegroeit ziet hij het eiland wel maar als hij omkijkt juist niet.quote:Op donderdag 25 december 2008 22:32 schreef Renderclippur het volgende:
Rara..![]()
Dat is geen raadsel, dat is gewoon domquote:Op vrijdag 26 december 2008 01:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hij kijkt naar de verkeerde kant. Aangezien de meeste mensen met hun rug naar hun bestemming roeien, en hij van het eilandje wegroeit ziet hij het eiland wel maar als hij omkijkt juist niet.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Dat moet je inderdaad wel erg achterlijk zijn.quote:Op vrijdag 26 december 2008 01:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat is geen raadsel, dat is gewoon dom![]()
![]()
Dat mensen het niet doorhebben, jaquote:Op vrijdag 26 december 2008 01:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat is geen raadsel, dat is gewoon dom
![]()
![]()
Dat we wat niet doorhebben?quote:Op vrijdag 26 december 2008 01:14 schreef Renderclippur het volgende:
[..]
Dat mensen het niet doorhebben, ja![]()
Hij heeft verloren met monopolyquote:Op woensdag 24 december 2008 21:47 schreef kalinho het volgende:
Een man loopt een straat binnen en kijkt om zich heen. Opeens ziet hij een bepaald hotel staan en roept: "ut, ik ben failliet!"
Wat is hier gebeurd?![]()
Een man wil met de dochter van de koning trouwen, en gaat om haar hand vragen. De koning stemt in, maar alleen als de man hem precies 1 appel uit zijn tuin kan brengen.
De man denkt: goed geregeld, dus hij gaat naar de tuin, maar onderweg komt hij een wachter tegen. Hij vertelt de man wat hij gaat doen, en de wachter laat hem door, maar hij moet op de terugweg wel de helft van alle appels, plus nog een halve appel, die hij bij zich heeft aan hem afstaan. Hij mag er alleen geen doorsnijden.
De man loopt verder en probeert ondertussen een oplossing te bedenken voor dit nieuwe probleem, als hij een tweede wachter tegenkomt, die precies hetzelfde van hem eist.
Omdat hij nu niet meer terug kan keren loopt hij nog weer verder naar de appelbomen, maar ja hoor, hij komt weer een wachter tegen, die ook weer hetzelfde van hem vraagt.
Vraag: Hoeveel appels moet de man plukken, zodat hij er nog precies 1 aan de koning kan geven, en aan de eisen van de wachters kan voldoen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 26 december 2008 01:48 schreef kingjotte het volgende:
Een man wil met de dochter van de koning trouwen, en gaat om haar hand vragen. De koning stemt in, maar alleen als de man hem precies 1 appel uit zijn tuin kan brengen.
De man denkt: goed geregeld, dus hij gaat naar de tuin, maar onderweg komt hij een wachter tegen. Hij vertelt de man wat hij gaat doen, en de wachter laat hem door, maar hij moet op de terugweg wel de helft van alle appels, plus nog een halve appel, die hij bij zich heeft aan hem afstaan. Hij mag er alleen geen doorsnijden.
De man loopt verder en probeert ondertussen een oplossing te bedenken voor dit nieuwe probleem, als hij een tweede wachter tegenkomt, die precies hetzelfde van hem eist.
Omdat hij nu niet meer terug kan keren loopt hij nog weer verder naar de appelbomen, maar ja hoor, hij komt weer een wachter tegen, die ook weer hetzelfde van hem vraagt.
Vraag: Hoeveel appels moet de man plukken, zodat hij er nog precies 1 aan de koning kan geven, en aan de eisen van de wachters kan voldoen?Ja, of je neemt gewoon een stuk of 50 van die appels mee en je pleurt de rest weg voordat je bij de koning komt....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het scoreverloop was niet in ons voordeel - L. van Gaal
Understatement van de eeuw![]()
Ik ben de eerste van drie en de laatste van de maand
Aan het begin van de dag ben ik alleen
In de middag zijn we met z'n tweeen
aan het eind van de avond ben ik weer alleen
Je ziet me niet in zonlicht maar in donker kun je me vinden
rara??![]()
![]()
d (de letter)quote:Op vrijdag 26 december 2008 02:54 schreef NorthernStar het volgende:
Ik ben de eerste van drie en de laatste van de maand
Aan het begin van de dag ben ik alleen
In de middag zijn we met z'n tweeen
aan het eind van de avond ben ik weer alleen
Je ziet me niet in zonlicht maar in donker kun je me vinden
rara??
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!![]()
neem een getal in je hoofd
doe dat maal 2
tel er 16 bij op
deel dat door 2 en haal het gatal wat je in je hoofd had er van af
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.pies on joe toe![]()
quote:Op vrijdag 26 december 2008 09:13 schreef bonke het volgende:
doe dat maal 2
tel er 16 bij op
Wel verdommeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._!
TvP, mja als je logisch nadenkt krijg je ddat dan altijd![]()
Alle handelingen draai je terug, dan blijft er 16/2 over en dat is 8. Wel leuk gevonden though.
[ Bericht 6% gewijzigd door DonPerignon op 26-12-2008 09:43:37 ]![]()
Die bepaalde boom is een slagboom terwijl ze op de rails staan?quote:Op donderdag 25 december 2008 02:18 schreef Lombat het volgende:
Twee mannen is verteld dat ze hun paarden naar een bepaalde boom moeten racen. Anders dan een normale race, zal de eigenaar van het sloomste paard de prijs krijgen.
De mannen denken even na, stijgen op de paarden, en galloperen naar de finish om de eerste te zijn.
Waarom?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”![]()
Stiekem wel vloed!!!quote:Op donderdag 25 december 2008 22:32 schreef Renderclippur het volgende:
Rara..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Antwoord was al gepost afaik: ze gaan op elkaars paard zitten.quote:Op vrijdag 26 december 2008 10:56 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Die bepaalde boom is een slagboom terwijl ze op de rails staan?Nee, want dan kun je niet voldoen aan de eis van de wachters, en word je dus opgesloten.quote:Op vrijdag 26 december 2008 02:39 schreef Bedaarten het volgende:
[..]
Ja, of je neemt gewoon een stuk of 50 van die appels mee en je pleurt de rest weg voordat je bij de koning komt....![]()
Het nieuwe schooljaar is begonnen en de congierge doet alle kluisjes op slot, het zijn er 200. Alle 200 leerlingen komen 1 voor 1 binnen en krijgen een sleutel van de congierge.
De eerste leerling doet alle kluisjes weer open
De tweede leerling veranderd het 2e, 4e, 6e, 8e etc kluisje
De derde leerling veranderd het 3e, 6e, 9e, 12e etc kluisje
etc etc
Vraag: Welke kluisjes zijn open als alle leerlingen langs zijn geweest?![]()
Hmmm, kwadraten?quote:Op vrijdag 26 december 2008 14:08 schreef McGilles het volgende:
Het nieuwe schooljaar is begonnen en de congierge doet alle kluisjes op slot, het zijn er 200. Alle 200 leerlingen komen 1 voor 1 binnen en krijgen een sleutel van de congierge.
De eerste leerling doet alle kluisjes weer open
De tweede leerling veranderd het 2e, 4e, 6e, 8e etc kluisje
De derde leerling veranderd het 3e, 6e, 9e, 12e etc kluisje
etc etc
Vraag: Welke kluisjes zijn open als alle leerlingen langs zijn geweest?
1, 4, 9, 16, 25, 36, 49, 64, 81, 100, 121, 144, 169, 196![]()
Antwoord is:quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:22 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Hmmm, kwadraten?
1, 4, 9, 16, 25, 36, 49, 64, 81, 100, 121, 144, 169, 196
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:28 schreef McGilles het volgende:
[..]
Antwoord is:Wel achterlijk dat iedere leerling een sleutel krijgt die op alle kluisjes pastSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Inderdaad, maakt het raadsel niet minder leukquote:Op vrijdag 26 december 2008 15:34 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Wel achterlijk dat iedere leerling een sleutel krijgt die op alle kluisjes past
![]()
![]()
200 kluisjes maar wij hebben 1600 kluisjes hier op school en nog is er een te kort aan kluisjes omdat het er niet meer bij past
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Der zijn 2 mannen, allebei 35 jaar oud.
Ze zijn allebei aan de andere kant van de wereld van elkaar en de een loopt op 2 strakke kabels tussen 2 wolkenkrabbers terwijl de ander oraal bevredigd word door een 82 jarige tandloze dame. Ze kennen elkaar niet en hebben elkaar nog nooit gezien... toch denken ze op dat moment hetzelfde.... wat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon, omdat het kan.![]()
quote:Op woensdag 31 december 2008 14:25 schreef -AnneX- het volgende:
Der zijn 2 mannen, allebei 35 jaar oud.
Ze zijn allebei aan de andere kant van de wereld van elkaar en de een loopt op 2 strakke kabels tussen 2 wolkenkrabbers terwijl de ander oraal bevredigd word door een 82 jarige tandloze dame. Ze kennen elkaar niet en hebben elkaar nog nooit gezien... toch denken ze op dat moment hetzelfde.... wat?Vind ik eigenlijk niet een "echt" raadsel want je kan ook iets anders verzinnenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
correct, maar je moet toch iets om het topique levendig te houdenquote:Op woensdag 31 december 2008 16:11 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk niet een "echt" raadsel want je kan ook iets anders verzinnen
Gewoon, omdat het kan.![]()
een jas en een das kosten samen 85 euro, maar de jas kost 80 euro meer dan de das... Hoeveel kost de das? (makkelijk maargoed...)Gewoon, omdat het kan.![]()
Weet ik veel..quote:Op woensdag 31 december 2008 18:07 schreef -AnneX- het volgende:
een jas en een das kosten samen 85 euro, maar de jas kost 80 euro meer dan de das... Hoeveel kost de das? (makkelijk maargoed...)
EDIT: 2,50|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
De Sfinx uit de Griekse mythologie. Volgens mij was het Perseus die dit raadsel had opgelost en gooide de Sfinx zichzelf ipv Perseus in een ravijn en was de stad van het beest bevrijd?quote:Op woensdag 24 december 2008 15:46 schreef innepin het volgende:
Ondertussen even een klassieker:
Wat loopt 's ochtends op vier, 's middags op twee en 's avonds op drie poten?
Bonuspunten voor wie weet waar ik 'm vandaan heb
Edit: Nu pas gekeken of iemand het al had gezegd, maar het was Oidipous. Ik haal alle helden door elkaar, echt kut als je al die verhalen kent maar slecht bent in namen.
Hele flauwe:
Een man komt bij een brug met de waarschuwing "Betreed deze brug slechts met 1 persoon tegelijk, anders zakt deze door." De man is alleen en loopt over de brug. De brug stort in. Waarom?
[ Bericht 12% gewijzigd door -Trinity- op 31-12-2008 19:41:00 ]![]()
Reeds genoemd.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:25 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
De Sfinx uit de Griekse mythologie. Volgens mij was het Perseus die dit raadsel had opgelost en gooide de Sfinx zichzelf ipv Perseus in een ravijn en was de stad van het beest bevrijd?
Edit: Nu pas gekeken of iemand het al had gezegd, maar het was Oidipous. Ik haal alle helden door elkaar, echt kut als je al die verhalen kent maar slecht bent in namen.
Hele flauwe:
Een man komt bij een brug met de waarschuwing "Betreed deze brug slechts met 1 persoon tegelijk, anders zakt deze door." De man is alleen en loopt over de brug. De brug stort in. Waarom?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/![]()
Je kan niet met 1 persoon tegelijk? dan moeten er minstens 2 zijn??quote:Op woensdag 31 december 2008 19:25 schreef -Trinity- het volgende:
Hele flauwe:
Een man komt bij een brug met de waarschuwing "Betreed deze brug slechts met 1 persoon tegelijk, anders zakt deze door." De man is alleen en loopt over de brug. De brug stort in. Waarom?|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
IIg geen 5 zoals vele denkenquote:Op woensdag 31 december 2008 18:07 schreef -AnneX- het volgende:
een jas en een das kosten samen 85 euro, maar de jas kost 80 euro meer dan de das... Hoeveel kost de das? (makkelijk maargoed...)![]()
![]()
¤ 2,50 + ¤80,- = jas 82,50 + das 2,50 = ¤85,-quote:Op woensdag 31 december 2008 20:46 schreef fotostarter het volgende:
[..]
IIg geen 5 zoals vele denken|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
5+5+5=550 maak de som kloppend door 1 streepje te zetten
Op de kermis kan je meedoen aan het spel "Fruitraden". Op een tafel staan vier afgesloten dozen. In elke doos zit een verschillend stuk fruit, te weten een appel, een peer, een meloen of een mango. De bedoeling van het spel is natuurlijk om te raden in welke doos welk stuk fruit zit.
Er zijn 100 deelnemers die allemaal hun uiterste best doen om alle vier stuks fruit goed te raden. Na afloop blijkt dat 23 mensen geen enkel stuk fruit goed heeft geraden, 58 mensen precies een stuk fruit goed heeft en 14 mensen precies twee stukken fruit goed hebben geraden. Hoeveel mensen hebben precies drie stukken fruit goed? En hoeveel mensen precies vier?
--
zo we kunnen er weer even tegenaan, en als je een antwoord geeft geef dan ook meteen een nieuw raadsel dan loopt het nog een beetje door..|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Een streepje door de "="quote:Op woensdag 31 december 2008 21:59 schreef Dagoduck het volgende:
5+5+5=550 maak de som kloppend door 1 streepje te zetten
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!![]()
0 hebben er precies drie, 5 hebben er precies vier goed. Als je er drie goed hebt heb je automatisch e vierde goed.quote:Op woensdag 31 december 2008 22:02 schreef Dagoduck het volgende:
Op de kermis kan je meedoen aan het spel "Fruitraden". Op een tafel staan vier afgesloten dozen. In elke doos zit een verschillend stuk fruit, te weten een appel, een peer, een meloen of een mango. De bedoeling van het spel is natuurlijk om te raden in welke doos welk stuk fruit zit.
Er zijn 100 deelnemers die allemaal hun uiterste best doen om alle vier stuks fruit goed te raden. Na afloop blijkt dat 23 mensen geen enkel stuk fruit goed heeft geraden, 58 mensen precies een stuk fruit goed heeft en 14 mensen precies twee stukken fruit goed hebben geraden. Hoeveel mensen hebben precies drie stukken fruit goed? En hoeveel mensen precies vier?
--
zo we kunnen er weer even tegenaan, en als je een antwoord geeft geef dan ook meteen een nieuw raadsel dan loopt het nog een beetje door..
Uhhmm, nieuw raadsel?
----
In een café kan je meedoen aan het spel "Fruitraden". Op een tafel staan vier afgesloten dozen. In elke doos zit een verschillend stuk fruit, te weten een appel, een peer, een meloen of een mango. De bedoeling van het spel is natuurlijk om te raden in welke doos welk stuk fruit zit.
Er zijn 100 deelnemers die allemaal hun uiterste best doen om alle vier stuks fruit goed te raden. Na afloop blijkt dat 23 mensen geen enkel stuk fruit goed heeft geraden, 58 mensen precies een stuk fruit goed heeft en 14 mensen precies twee stukken fruit goed hebben geraden. Hoeveel mensen hebben precies drie stukken fruit goed? En hoeveel mensen precies vier?![]()
Van de honderd mensen hebben 95 mensen 0, 1 of 2 stukken goed geraden. De overige 5 hebben 3 of 4 stukken goed geraden. Maar als je 3 stukken goed hebt, dan is de 4e automatisch ook goed ***.quote:Op woensdag 31 december 2008 22:02 schreef Dagoduck het volgende:
--
zo we kunnen er weer even tegenaan, en als je een antwoord geeft geef dan ook meteen een nieuw raadsel dan loopt het nog een beetje door..
Antwoord:
0 mensen hebben exact drie stukken fruit goed geraden
5 mensen hebben exact vier stukken fruit goed geraden
*** Ik heb de aanname gemaakt dat mensen geen antwoorden als "meloen", "peer", "mango", "sinaasappel" hebben gegeven, want dan gaat bovenstaande redenering niet meer op.![]()
quote:Op vrijdag 26 december 2008 09:13 schreef bonke het volgende:
doe dat maal 2
tel er 16 bij op
xSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2x
2x + 16
x + 8 - x
8
x is irrelevant.censuur :O![]()
quote:quote:Op donderdag 1 januari 2009 12:15 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Of een + teken veranderen in een 4 --> 545+5=550
zo had rdzl.nl het ookquote:Op donderdag 1 januari 2009 13:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Van de honderd mensen hebben 95 mensen 0, 1 of 2 stukken goed geraden. De overige 5 hebben 3 of 4 stukken goed geraden. Maar als je 3 stukken goed hebt, dan is de 4e automatisch ook goed ***.
Antwoord:
0 mensen hebben exact drie stukken fruit goed geraden
5 mensen hebben exact vier stukken fruit goed geraden
*** Ik heb de aanname gemaakt dat mensen geen antwoorden als "meloen", "peer", "mango", "sinaasappel" hebben gegeven, want dan gaat bovenstaande redenering niet meer op.puur toeval natuurlijk ...
Alle kabouters dragen ofwel een rode, ofwel een blauwe puntmuts. De opperkabouter draagt altijd een rode puntmuts. Kabouters weten van zichzelf niet welke kleur puntmuts ze ophebben en er is ook geen enkele manier waarop ze de kleur van hun eigen puntmuts kunnen zien. Ze kunnen wel zien welke kleur de andere kabouters op hun hoofd hebben. Kabouters kunnen elkaar niet vertellen welke kleur de puntmuts van de ander heeft. Kortom: kabouters kunnen alleen achter de kleur van hun eigen puntmuts komen door te redeneren.
Iedere dag komen de kabouters een keer bij elkaar om te vergaderen. De opperkabouter stuurt iedereen naar huis als hij een of meer blauwe puntmutsen ziet. Als er alleen rode puntmutsen zijn gaat de vergadering door. Elke kabouter zal blijven terugkomen totdat hij door heeft dat hij een blauwe puntmuts draagt. Er zijn buiten de opperkabouter 123 kabouters waarvan er 104 een rode puntmuts dragen en 19 een blauwe puntmuts. Op de hoeveelste dag kan de vergadering doorgaan?![]()
quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:48 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
zo had rdzl.nl het ookpuur toeval natuurlijk ...
Ken je de quiz "per seconde wijzer"? Daar is ook geen ronde waar je acht van de negen vragen goed moet hebben. Om precies dezelfde reden.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2009 13:56:32 ]![]()
Weten de kabouters dit zelf ook? Dan gaat de vergadering de tweede dag door.quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Alle kabouters dragen ofwel een rode, ofwel een blauwe puntmuts. De opperkabouter draagt altijd een rode puntmuts. Kabouters weten van zichzelf niet welke kleur puntmuts ze ophebben en er is ook geen enkele manier waarop ze de kleur van hun eigen puntmuts kunnen zien. Ze kunnen wel zien welke kleur de andere kabouters op hun hoofd hebben. Kabouters kunnen elkaar niet vertellen welke kleur de puntmuts van de ander heeft. Kortom: kabouters kunnen alleen achter de kleur van hun eigen puntmuts komen door te redeneren.
Iedere dag komen de kabouters een keer bij elkaar om te vergaderen. De opperkabouter stuurt iedereen naar huis als hij een of meer blauwe puntmutsen ziet. Als er alleen rode puntmutsen zijn gaat de vergadering door. Elke kabouter zal blijven terugkomen totdat hij door heeft dat hij een blauwe puntmuts draagt. Er zijn buiten de opperkabouter 123 kabouters waarvan er 104 een rode puntmuts dragen en 19 een blauwe puntmuts. Op de hoeveelste dag kan de vergadering doorgaan?censuur :O
Forum Opties Forumhop: Hop naar: