SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere voorbeelden:
Toen de man het licht zag knipperen wist hij dat het te laat was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er ligt een man aan de rand van een berg, hij is naakt en dood. Hij heeft een lucifer in zijn handen. Wat is er gebeurt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik en mijn maat zijn door deze raadsels heenWie heeft er nog leuke raadsels?
[ Bericht 0% gewijzigd door sinterklaaskapoentje op 24-12-2008 15:27:20 ]:')![]()
Jezus wat vergezocht
Zo kun je bij iedere situatie wel een compleet verhaal bedenken.Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!![]()
Het is kut en staat op dit forum?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het scoreverloop was niet in ons voordeel - L. van Gaal
Understatement van de eeuw![]()
Er ligt een lijk in de kroeg. Als de agenten binnen komen zijn ze al te laat. Het is 12 uur 's middags en de waard is dood. Ze onderzoeken de kroeg maar kunnen zo op het eerste gezicht niets vinden: De tap is aangesloten, de glazen schoon en de asbakken geleegd. Toch klopt er iets niet.... Wat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
quote:Op woensdag 24 december 2008 15:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Er ligt een man aan de rand van een berg, hij is naakt en dood. Hij heeft een lucifer in zijn handen. Wat is er gebeurt?Hoe kan iemand bloot dood liggen wanneer die eerst z'n kleren had aangetrokkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik en mijn maat zijn door deze raadsels heenWie heeft er nog leuke raadsels?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Een pittige; komt ie dan:
Er liggen 170 mensen dood op de grond verspreid door de stad...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lang leve mij! *O*sinterklaaskapoentje
![]()
Wie komt er alle jaren...![]()
oke foutje geėditquote:Op woensdag 24 december 2008 15:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoe kan iemand bloot dood liggen wanneer die eerst z'n kleren had aangetrokken
:')![]()
Op een eiland staat een palmboom met 4 dieren er omheen. Een chimpansee, een eekhoorn, een leeuw en een giraffe.
Welk van deze dieren zal als eerst een banaan uit de boom halen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.p.s. ik deed er gewoon lang over
Gewoon, omdat het kan.![]()
quote:Op woensdag 24 december 2008 15:34 schreef -AnneX- het volgende:
Op een eiland staat een palmboom met 4 dieren er omheen. Een chimpansee, een eekhoorn, een leeuw en een giraffe.
Welk van deze dieren zal als eerst een banaan uit de boom halen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.p.s. ik deed er gewoon lang over
Lang leve mij! *O*![]()
Hmm, las 't begin van dit topic en dacht "Leuk, even wat raadsels oplossen" maar dit topic is kut!
Echt raadsel: Er zijn in de wereld 4 landen waarvan de inwoners en het land dezelfde naam hebben; bijvoorbeeld Polen.
Noem de overige 3."When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
ZwedenTo most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod![]()
Check, de overige 2 liggen iig buiten Europa.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:38 schreef pisnicht het volgende:
Zweden"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
quote:Op woensdag 24 december 2008 15:34 schreef -AnneX- het volgende:
Welk van deze dieren zal als eerst een banaan uit de boom halen?Die klopt gewoon niet, er kan best iemand een tros bananen in die palmboom gehangen hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.p.s. ik deed er gewoon lang overzzz![]()
Filipijnen.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:39 schreef Bolter het volgende:
[..]
Check, de overige 2 liggen iig buiten Europa.
![]()
Maak kloppend door 1 cijfer te verplaatsen:
26-1=63SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 42% gewijzigd door RemcoDelft op 24-12-2008 15:51:22 ]censuur :O![]()
Zweden
Filipijnen
En dan weet ik het niet
edit:
Ooh kut..
As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.![]()
Wie kan dit gezegd hebben? "Jij bent wel mijn zoon, maar ik ben niet jouw vader."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 24 december 2008 15:44 schreef DemonRage het volgende:
Wie kan dit gezegd hebben? "Jij bent wel mijn zoon, maar ik ben niet jouw vader."MelkboerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lang leve mij! *O*![]()
63-62=1quote:Op woensdag 24 december 2008 15:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Maak kloppend door 1 cijfer te verplaatsen:
26-1=63“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'![]()
Een blinde zeeman bestelt in een restaurant een broodje albatros. Hij neemt 1 hap, dan pleegt hij plotseling zelfmoord. Waarom pleegt hij zelfmoord?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jemen?quote:Op woensdag 24 december 2008 15:39 schreef Bolter het volgende:
[..]
Check, de overige 2 liggen iig buiten Europa.
As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.![]()
da's wel iets meer dan 1 cijfer.quote:"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
Zijn dat geen Jemenieten oid?quote:
Niet goed iig, net als Filipijnen.
Oké, 1 is eilandengroep.."When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
Hmm... dan weet ik het echt niet meer.quote:As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.![]()
Ik zat te denken aan Seychellen of Maldiven, maar weet eigenlijk helemaal niet zeker hoe de inwoners daar hetenquote:Op woensdag 24 december 2008 15:49 schreef Bolter het volgende:
[..]
Zijn dat geen Jemenieten oid?
Oké, 1 is eilandengroep..
![]()
![]()
Oh ja.quote:
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
Aleoeten?quote:Op woensdag 24 december 2008 15:49 schreef Bolter het volgende:
[..]
Oké, 1 is eilandengroep..
Ben toch wel benieuwd eigenlijkquote:Op woensdag 24 december 2008 15:49 schreef Bolter het volgende:
[..]
Oké, 1 is eilandengroep..Je hebt plenty eilandengroepen waarvan de naam een meervoud is, maar die zijn het allemaal niet: ANtillen, Malediven, Seychellen, Andamanen, Nicobaren, Balearen, Azoren etc etc.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oké, ik moet even eerlijk zijn.. Het is vrij lang geleden en ben er eentje vergeten. De eilandengroep:quote:Op woensdag 24 december 2008 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben toch wel benieuwd eigenlijkJe hebt plenty eilandengroepen waarvan de naam een meervoud is, maar die zijn het allemaal niet: ANtillen, Malediven, Seychellen, Andamanen, Nicobaren, Balearen, Azoren etc etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
Als een vliegtuig neerstort op de grens van Nederland en Belgiė, waar worden de overlevenden dan begraven?![]()
Mag je btw wel overige tekens toevoegen, maal/plus/min/deel-tekens?quote:Op woensdag 24 december 2008 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Anders lees je de opdracht even..."When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
Overlevenden zijn niet doohood.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:59 schreef DemonRage het volgende:
Als een vliegtuig neerstort op de grens van Nederland en Belgiė, waar worden de overlevenden dan begraven?“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
Het antwoord staat al in een spoiler.quote:Op woensdag 24 december 2008 16:00 schreef Bolter het volgende:
Mag je btw wel overige tekens toevoegen, maal/plus/min/deel-tekens?“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
ah die had ik even gemist. Wel een leuke btw.quote:Op woensdag 24 december 2008 16:03 schreef beequeen het volgende:
[..]
Het antwoord staat al in een spoiler."When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
quote:Op woensdag 24 december 2008 15:56 schreef Bolter het volgende:
Oké, ik moet even eerlijk zijn.. Het is vrij lang geleden en ben er eentje vergeten. De eilandengroep:Nou, ga ik niet zomaar in mee. Waarom zou dat daar wel zo zijn en bij al die andere eilandengroepen niet? De engelse Wikipedia geeft als demoniem "Comorian" dus dat zou "Komorianen" worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die laatste was je vergeten?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oh, nja de gene die mij dat raadsel heeft verteld zei dat. En dat was tijdens een avond goed zuipen dus daarom ben ik die laatste vergetenquote:Op woensdag 24 december 2008 16:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, ga ik niet zomaar in mee. Waarom zou dat daar wel zo zijn en bij al die andere eilandengroepen niet? De engelse Wikipedia geeft als demoniem "Comorian" dus dat zou "Komorianen" worden.
En die laatste was je vergeten?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
Neequote:Op woensdag 24 december 2008 16:00 schreef Bolter het volgende:
[..]
Mag je btw wel overige tekens toevoegen, maal/plus/min/deel-tekens?
Er zijn er nog meer maar ik ben ze een beetje vergeten...censuur :O![]()
De mens, maar ik kan me ff niet meer voor de geest halen waar ik dat vandaan heb. Iets van een fantasy-cartoon of -film of zo, waarin een entiteit deze raadsel als test aan een jong persoon vraagt. Of was het nou met Star Trek The next generation?quote:Op woensdag 24 december 2008 15:46 schreef innepin het volgende:
Ondertussen even een klassieker:
Wat loopt 's ochtends op vier, 's middags op twee en 's avonds op drie poten?
Bonuspunten voor wie weet waar ik 'm vandaan heb
Anyway: als een mens jong is, loopt-ie op handen en voeten. Tijdens het volwassen leven loopt-ie op 2 benen en op de oude dag loopt-ie met een wandelstok; 3 benen.![]()
quote:Op woensdag 24 december 2008 19:08 schreef ToT het volgende:
[..]
De mens, maar ik kan me ff niet meer voor de geest halen waar ik dat vandaan heb. Iets van een fantasy-cartoon of -film of zo, waarin een entiteit deze raadsel als test aan een jong persoon vraagt. Of was het nou met Star Trek The next generation?
Anyway: als een mens jong is, loopt-ie op handen en voeten. Tijdens het volwassen leven loopt-ie op 2 benen en op de oude dag loopt-ie met een wandelstok; 3 benen.
Goed!
![]()
maar hij komt niet uit Star Trek, kom nou![]()
Nog véél klassieker dan dat...![]()
![]()
een tekenfilm, ik wist het ook, maar ik kijk geen sci-fi alleen cartoonsquote:Op woensdag 24 december 2008 19:08 schreef ToT het volgende:
[..]
De mens, maar ik kan me ff niet meer voor de geest halen waar ik dat vandaan heb. Iets van een fantasy-cartoon of -film of zo, waarin een entiteit deze raadsel als test aan een jong persoon vraagt. Of was het nou met Star Trek The next generation?
Anyway: als een mens jong is, loopt-ie op handen en voeten. Tijdens het volwassen leven loopt-ie op 2 benen en op de oude dag loopt-ie met een wandelstok; 3 benen.![]()
![]()
Riiiight.....ik zat tijdens mijn overpeinzingen o.a. aan de strip "Papyrus" te denken.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:35 schreef luciferist het volgende:
het orgineel komt trouwens uit een verhaal over Oedipus en de Sphinx.![]()
![]()
Een man komt bij een ravijn met een hangbrug. Voor de man de brug op loopt trekt een groot bord zijn aandacht met daarop de volgende tekst die hij zorgvuldig leest:Hmmm denkt de man, goed dat ik dat gelezen heb. Voor hij de brug op stapt kijkt hij goed om zich heen om te zien of hij alleen is. In de verste verte zijn geen andere mensen te zien en dus waagt hij het er op. Hij is inderdaad helemaal alleen, maar toch zakt hij opeens door de brug en stort in het ravijn. Hoe is dit te verklaren? Je mag er vanuit gaan dat hij echt de enige op de brug was, en dat op het bord de waarheid staat.quote:PAS OP !!!!!!!
DEZE BRUG IS STERK GENOEG OM ÉÉN PERSOON TE DRAGEN
TWEE OF MEER PERSONEN ZULLEN ER ONHERROEPELIJK DOORHEEN ZAKKEN !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Welk dier bestaat voor driekwart uit wol?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Aladdin natuurlijk. Dohquote:Op woensdag 24 december 2008 19:24 schreef innepin het volgende:
[..]Goed!
![]()
maar hij komt niet uit Star Trek, kom nou![]()
Nog véél klassieker dan dat...
quote:Op woensdag 24 december 2008 15:47 schreef DJKoster het volgende:
Een blinde zeeman bestelt in een restaurant een broodje albatros. Hij neemt 1 hap, dan pleegt hij plotseling zelfmoord. Waarom pleegt hij zelfmoord?Hey die vertelde mijn leraar in de 2e. Daar zijn we toen 2 lessen mee bezig geweest die te radenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een man loopt een straat binnen en kijkt om zich heen. Opeens ziet hij een bepaald hotel staan en roept: "ut, ik ben failliet!"
Wat is hier gebeurd?Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
quote:Ik kan niet geloven dat mijn moeder zo laag is gegaan.....
Onderwaterweegtest (c) Ikzoekiets
Mijn zus moest een strak broekje aan en een sport bh.![]()
quote:Op woensdag 24 december 2008 20:17 schreef vosss het volgende:
Welk dier bestaat voor driekwart uit wol?ProestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
Ik kan niet geloven dat mijn moeder zo laag is gegaan.....
quote:Op woensdag 24 december 2008 20:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Een man komt bij een ravijn met een hangbrug. Voor de man de brug op loopt trekt een groot bord zijn aandacht met daarop de volgende tekst die hij zorgvuldig leest:
[..]
Hmmm denkt de man, goed dat ik dat gelezen heb. Voor hij de brug op stapt kijkt hij goed om zich heen om te zien of hij alleen is. In de verste verte zijn geen andere mensen te zien en dus waagt hij het er op. Hij is inderdaad helemaal alleen, maar toch zakt hij opeens door de brug en stort in het ravijn. Hoe is dit te verklaren? Je mag er vanuit gaan dat hij echt de enige op de brug was, en dat op het bord de waarheid staat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan niet geloven dat mijn moeder zo laag is gegaan.....
Ik ken 'm uit de Donald Duck, was zo'n verhaal van die ene oude heks Madam Mikmak oid? Maar da's echt al heeeeel lang geledenquote:Op woensdag 24 december 2008 19:43 schreef innepin het volgende:
Ik ken 'm alleen gewoon uit het originele Oedipusverhaal hoorNiks sci-fi, cartoons en lompe tv-series
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
Dit is ook zo'n onoplosbaar kutraadsel:
Een man springt van een gebouw af om zelfmoord te plegen. Tijdens zijn val hoort hij nog net de telefoon overgaan in zijn flat. "Kut!" denkt hij. Waarom denkt hij dat?
Ps. om alvast van die vragen te vermeiden: aan de andere kant van de lijn is er niet iemand die hij kent.![]()
Een teken dat zijn telefoon niet is afgesloten. Zit ik in de buurt ?quote:Op woensdag 24 december 2008 23:05 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Dit is ook zo'n onoplosbaar kutraadsel:
Een man springt van een gebouw af om zelfmoord te plegen. Tijdens zijn val hoort hij nog net de telefoon overgaan in zijn flat. "Kut!" denkt hij. Waarom denkt hij dat?
Ps. om alvast van die vragen te vermeiden: aan de andere kant van de lijn is er niet iemand die hij kent.
![]()
Een man krijgt een hartstilstand in de metro toen de stroom uitviel. Het rookverbod was de schuldige. Hoe kan dit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een man woont op de 16e etage van een flat. Elke dag als hij terugkomt van zijn werk neemt hij de lift tot de 13e etage en neemt de overige drie etages de trap. Wat is er met deze man aan de hand?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uit mijn kindertijd.
![]()
Ehm, niet zo letterlijk, maar wel in de buurt jaquote:Op woensdag 24 december 2008 23:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Een teken dat zijn telefoon niet is afgesloten. Zit ik in de buurt ?
![]()
Het is grijs en het woont op een berg, en het is geen wolf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is zwart en als het uit de boom valt is je kachel stuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.het heeft 6 gaten en als het in je reet zit ben je doodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De rest zal ik jullie besparen..![]()
quote:Op woensdag 24 december 2008 23:55 schreef GustavFTW het volgende:
Het is zwart en als het uit de boom valt is je kachel stuk.Dat moet natuurlijk zijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
een man zit in een diepe kuil met een kratje bier.
een eindje verderop is een diepe rivier.
bij de rivier (nog wel aan de kant van de man) staat een ezel.
aan de andere kant van de rivier staat een blikjes automaat waar 2 keer een kwartje in moet.
hoe komt de man aan een blikje?![]()
Een vriend vertelde dit bijzondere verhaal van hoe zijn oom was gestorven,
Het ging namelijk zo; Zijn oom en tante gingen naar de kerk. Terwijl de priester zat te lezen uit de bijbel, werd zijn oom slaperig en viel uiteindelijk ook in slaap. Tijdens zijn slaap droomde hij dat hij in de franse revolutie zat, omdat hij één van de adelen was en opgepakt werd door de boze boeren, werd hem de doodstraf opgelegd met de guillotine. Terwijl de priester zijn laatste woorden zat te spreken, werd het hoofd van de oom al in positie gebracht in de guillotine. De beul had net het touw doorgehakt, en net op het moment dat het blad de nek van de oom raakte, sneurkte hij heel hard in de kerk. Zijn vrouw (de tante) werd hierdoor zo kwaad dat ze haar man bij zijn keel vastgreep. De stress die dit teweeg bracht bij de oom, denkend dat de handen het blad van de guillotine was, stierf ter plekke aan een hartaanval.
Toen mijn vriend dit verhaal vertelde, zei ik tegen hem, dat dit verhaal nooit echt gebeurd zou kunnen zijn.
Hoe kwam ik tot deze conclusie?
[ Bericht 0% gewijzigd door Lombat op 25-12-2008 01:49:50 ]![]()
Van thuis meegenomen, een echte man gaat voorbereid zijn huis uitquote:Op donderdag 25 december 2008 00:41 schreef BarbaRob het volgende:
een man zit in een diepe kuil met een kratje bier.
een eindje verderop is een diepe rivier.
bij de rivier (nog wel aan de kant van de man) staat een ezel.
aan de andere kant van de rivier staat een blikjes automaat waar 2 keer een kwartje in moet.
hoe komt de man aan een blikje?
![]()
![]()
Enige waar ik op kan komen is: een guillotine wordt naar mijn weten geactiveerd met een hendel, en niet met een touw dat doorgehakt moet wordenquote:Op donderdag 25 december 2008 00:43 schreef Lombat het volgende:
Het ging namelijk zo; Zijn oom en tante gingen naar de kerk. Terwijl de priester zat te lezen uit de bijbel, werd zijn oom slaperig en viel uiteindelijk ook in slaap. Tijdens zijn slaap droomde hij dat hij in de franse revolutie zat, omdat hij één van de adelen was en opgepakt werd door de boze boeren, werd hem de doodstraf opgelegd met de guillotine. Terwijl de priester zijn laatste woorden zat te spreken, werd zijn hoofd al in positie gebracht in de guillotine. De beul had net het touw doorgehakt, en net op het moment dat het blad de nek van de oom raakte, sneurkte hij heel hard in de kerk. Zijn vrouw (de tante) werd hierdoor zo kwaad dat ze haar man bij zijn keel vastgreep. De stress die dit teweeg bracht bij de oom, denkend dat de handen het blad van de guillotine was, stierf ter plekke aan een hartaanval.
Toen mijn vriend dit verhaal vertelde, zei ik tegen hem, dat dit verhaal nooit echt gebeurd zou kunnen zijn.
Denkniveau is laag in de avond![]()
![]()
omdat je niet kan weten wat die oom droomdequote:Op donderdag 25 december 2008 00:43 schreef Lombat het volgende:
Het ging namelijk zo; Zijn oom en tante gingen naar de kerk. Terwijl de priester zat te lezen uit de bijbel, werd zijn oom slaperig en viel uiteindelijk ook in slaap. Tijdens zijn slaap droomde hij dat hij in de franse revolutie zat, omdat hij één van de adelen was en opgepakt werd door de boze boeren, werd hem de doodstraf opgelegd met de guillotine. Terwijl de priester zijn laatste woorden zat te spreken, werd zijn hoofd al in positie gebracht in de guillotine. De beul had net het touw doorgehakt, en net op het moment dat het blad de nek van de oom raakte, sneurkte hij heel hard in de kerk. Zijn vrouw (de tante) werd hierdoor zo kwaad dat ze haar man bij zijn keel vastgreep. De stress die dit teweeg bracht bij de oom, denkend dat de handen het blad van de guillotine was, stierf ter plekke aan een hartaanval.
![]()
![]()
Er waren meerdere variaties van de guillotine, dus dit is fout.
Een hint: Als je het antwoord weet, weet je zeker dat dat de enige mogelijkheid is.![]()
Een dode man ligt in een veld met een gesloten pakje naast zich. Het pakje kon zijn leven redden. Wat zat er in het pakje?![]()
Lombat, het antwoord van Siniti is niet goed?
(Nu ik het antwoord van Siniti denet las dacht ik "eumg natuurlijk")
![]()
Wat een teringraadsels in de OP. Slaan echt helemaal nergens op. Je kunt er wel veertig antwoorden op verzinnen die allemaal net zo onwaarschijnlijk zijn![]()
![]()
Het eerste raadsel klopt sowieso niet. Waarom zou je zeggen dat je vis dik een meter lang is als hij in een vissenkom past.quote:Op donderdag 25 december 2008 00:57 schreef Bananenman het volgende:
Wat een teringraadsels in de OP. Slaan echt helemaal nergens op. Je kunt er wel veertig antwoorden op verzinnen die allemaal net zo onwaarschijnlijk zijnTen percent faster with a sturdier frame![]()
Er was eens een dorp dat sommige dingen dingen had, maar miste weer andere dingen, zo hadden ze geen voertuigen, maar wel auto´s. Ze hadden geen groen, maar wel geel. Ook hadden ze geen water, maar wel vloeistof. Wat had dit dorp niet?![]()
Ze hadden de RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR niet, hihihihihi!quote:Op donderdag 25 december 2008 01:26 schreef Lombat het volgende:
Er was eens een dorp dat sommige dingen dingen had, maar miste weer andere dingen, zo hadden ze geen voertuigen, maar wel auto´s. Ze hadden geen groen, maar wel geel. Ook hadden ze geen water, maar wel vloeistof. Wat had dit dorp niet?![]()
Er was eens een arabier op zijn sterftebed, de man had drie zoons.
Met zijn laatste woorden zei hij:
Lieve zonen ik heb 17 kamelen die ik onder jullie wil verdelen.
Mijn oudste zoon krijgt van mij de helft van de kamelen,
mijn tweede zoon zal 1/3 van de kamelen krijgen
en mijn jongste zoon, zal 1/9 van de kamelen krijgen.
Nadat de vader was gestorven, konden de zonen het niet voor elkaar krijgen om de kamelen te verdelen.
De oudste zoon claimde dat hij 9 kamelen moest krijgen, maar de andere twee waren het hier mee oneens, want dit was niet de helft.
Omdat dit probleem niet opgelost kon worden, gingen ze naar een heel wijze man en vertelden hun probleem.
De wijze man dacht even na, en zei tegen de broers dat hij nog wel een kameel heeft, en die aan de zoons geeft zodat het makkelijker te verdelen is.
dus 17 + 1 = 18
De oudste kreeg er 9 (1/2)
de tweede zoon kreeg er 6 (1/3)
en de jongste kreeg er 2 (1/9)
Maar wacht eens zei de man, 9 + 6 + 2 = 17, dus ik kan gewoon weer mijn kameel terug nemen. En dat deed de man ook.
Hoe is het mogelijk dat dankzij de wijze man de kamelen wél verdeeld konden worden?![]()
Het was het hoofd was de oom, niet van de priester!!quote:Op donderdag 25 december 2008 00:43 schreef Lombat het volgende:
Hoe kwam ik tot deze conclusie?![]()
1/2+1/3+1/9 = 17/18, dus er blijft altijd een kameel over als je er 18 wilt verdelen.quote:Op donderdag 25 december 2008 01:45 schreef Lombat het volgende:
Er was eens een arabier op zijn sterftebed, de man had drie zoons.
Met zijn laatste woorden zei hij:
Lieve zonen ik heb 17 kamelen die ik onder jullie wil verdelen.
Mijn oudste zoon krijgt van mij de helft van de kamelen,
mijn tweede zoon zal 1/3 van de kamelen krijgen
en mijn jongste zoon, zal 1/9 van de kamelen krijgen.
Nadat de vader was gestorven, konden de zonen het niet voor elkaar krijgen om de kamelen te verdelen.
De oudste zoon claimde dat hij 9 kamelen moest krijgen, maar de andere twee waren het hier mee oneens, want dit was niet de helft.
Omdat dit probleem niet opgelost kon worden, gingen ze naar een heel wijze man en vertelden hun probleem.
De wijze man dacht even na, en zei tegen de broers dat hij nog wel een kameel heeft, en die aan de zoons geeft zodat het makkelijker te verdelen is.
dus 17 + 1 = 18
De oudste kreeg er 9 (1/2)
de tweede zoon kreeg er 6 (1/3)
en de jongste kreeg er 2 (1/9)
Maar wacht eens zei de man, 9 + 6 + 2 = 17, dus ik kan gewoon weer mijn kameel terug nemen. En dat deed de man ook.
Hoe is het mogelijk dat dankzij de wijze man de kamelen wél verdeeld konden worden?Ten percent faster with a sturdier frame![]()
Hmmm....quote:
Zijn vader en moeder hadden geen broers en zussen (dus had hij geen ooms of tantes)?
Een priester leest altijd staand voor?
geen idee![]()
Het antwoord van Siniti is toch goed? Omdat de oom direct dood ging toen zijn vrouw hem bij de keel greep is er geen manier om te achterhalen wat die oom droomde toen hij dood gingIk ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.![]()
Jan is een nachtwacht in een groot bedrijf. Op een zekere ochtend wanneer Jan op het moment is te vertrekken om van zijn weekend te genieten komt zijn baas naar hem toe. De baas zegt dat hij voor een zakenreis naar Noorwegen gaat, en dat hij met het vliegtuig zaterdagmiddag zal vertrekken. Jan adviceert zijn baas om niet met het vliegtuig te gaan, maar met de boot. "Waarom dat?" Vraagt de baas. "Nou," zegt Jan, "Afgelopen nacht droomde ik dat het vliegtuig naar Noorwegen gaat, zal neerstorten op het moment dat het probeert te landen." De baas lacht eerst een beetje, maar vanwege zijn bijgeloofheid had hij toch de boot genomen. Eenmaal aangekomen in Noorwegen hoort hij inderdaad dat het vliegtuig is neergestort, zonder overlevenden. Als de baas terug is in Nederland, laat hij een groot bos bloemen bezorgen aan Jan, ook met een geldbeloning. Met een briefje er in dat hij bedankt word, maar ook dat hij per direct ontslagen is.
Wat was het motief van de baas om Jan te ontslaan?![]()
ja het antwoord van Siniti is goed, maar ik zie dat nu pas omdat hij het had ge-edit van zijn vorige, foute antwoord.![]()
Jan droomt snachts terwijl hij nachtwacht isquote:Op donderdag 25 december 2008 02:01 schreef Lombat het volgende:
Jan is een nachtwacht in een groot bedrijf. Op een zekere ochtend wanneer Jan op het moment is te vertrekken om van zijn weekend te genieten komt zijn baas naar hem toe. De baas zegt dat hij voor een zakenreis naar Noorwegen gaat, en dat hij met het vliegtuig zaterdagmiddag zal vertrekken. Jan adviceert zijn baas om niet met het vliegtuig te gaan, maar met de boot. "Waarom dat?" Vraagt de baas. "Nou," zegt Jan, "Afgelopen nacht droomde ik dat het vliegtuig naar Noorwegen gaat, zal neerstorten op het moment dat het probeert te landen." De baas lacht eerst een beetje, maar vanwege zijn bijgeloofheid had hij toch de boot genomen. Eenmaal aangekomen in Noorwegen hoort hij inderdaad dat het vliegtuig is neergestort, zonder overlevenden. Als de baas terug is in Nederland, laat hij een groot bos bloemen bezorgen aan Jan, ook met een geldbeloning. Met een briefje er in dat hij bedankt word, maar ook dat hij per direct ontslagen is.
Wat was het motief van de baas om Jan te ontslaan?![]()
![]()
ik heb heul niks ge-edit, dit was mijn eerste antwoordquote:Op donderdag 25 december 2008 02:02 schreef Lombat het volgende:
ja het antwoord van Siniti is goed, maar ik zie dat nu pas omdat hij het had ge-edit van zijn vorige, foute antwoord.
![]()
![]()
Sorry!!quote:Op donderdag 25 december 2008 02:04 schreef Lombat het volgende:
zit ik zo'n enorm verhaal te typen, weet je meteen het antwoord
Twee keer goed lezen![]()
![]()
In het jaar 1923 heeft een archeologist een munt gevonden met het geschrift: 31 B.C (Voor Christus).
Wat kun je zeggen over de leeftijd van deze munt?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: