quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hoezo veel rekenwerk?
sin(2pix)=sin(1/6pix)
x = 12k/11
dus elk 12/11 uur vanaf 12 uur. Seconden nauwkeurig is natuurlijk dom, want dan ga je afronden.
Meer rekenwerk, zelfde antwoordquote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:01 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Noem de stand van de korte wijzer m, het aantal minuten.
Noem de stand van de lange wijzer h:m, het aantal uren + minuten.
De positie van de lange wijzer op de klok is in minuten gelijk aan: 60 * (h + m/60) / 12.
De lange wijzer raakt dus de korte als m = 60 * (h + m/60) / 12 = 5*h + m / 12.
Oftewel m = 60/11 * h.
Dus als h = 1 dan hebben we m = 60/11 = 5,45 minuten. Dat komt dus overeen met 1 uur, 5 minuten en 0.45*60 = 27 s. Op dezelfde manier vinden we dat de grote wijzer de kleine wijzer raakt om:
12:00.00
1:05.27
2:10.55
3:16.22
4:21.49
5:27.16
6:32.44
7:38.11
8:43.38
9:49.05
10:54.33
19?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:00 schreef McGilles het volgende:
Iemand koopt lucifers, deze worden verpakt in pakjes van 6, 9 en 20.
Wat is het grootste aantal lucifers wat hij NIET kan kopen?
Nope, maar kom ook met een berekening, want zonder berekening weet je nooit of je antwoord goed is, want er zijn oneindig getallen dus wie zegt dat jouw getal het grootst is?quote:
Oneindig. Gewoon oneindig veel pakjes met lucifers kopen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:00 schreef McGilles het volgende:
Dat kan hij dus kopen, zoals je waarschijnlijk zelf al raadde, is je antwoord foutquote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:26 schreef 2cv het volgende:
[..]
Oneindig. Gewoon oneindig veel pakjes met lucifers kopen.
Dan is het 0. Je kan niet 0 lucifers kopen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:30 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat kan hij dus kopen, zoals je waarschijnlijk zelf al raadde, is je antwoord fout
Ook onjuist, de vraag is, wat is het grootste aantal lucifers wat hij niet kan kopen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:37 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dan is het 0. Je kan niet 0 lucifers kopen.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:38 schreef Dagoduck het volgende:
44+6=50=59=68=77=86=95=104=113=122=131=140 (en dan begint dat van het 0 getal weer opnieuw
daar zal het wel iets mee zijn -- maarja ik ben geen rekenwonder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een antwoord alleen is nooit goed, omdat je zonder berekening zelf niet hebt aangetoond dat dat getal het grootst mogelijk is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Niemand een idee?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:00 schreef McGilles het volgende:
Hij kan toch alles kopen?quote:Op zondag 4 januari 2009 17:17 schreef McGilles het volgende:
[..]
Niemand een idee?Of is het te lastig
Ook al laten we een berekening terzijde, het antwoord blijft fout.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:29 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Hij kan toch alles kopen?
Als hij 744244514 lucifers wil hebben koopt hij toch lekker 744244514 pakjes van 6. Dan heeft hij er meer dan genoeg. Wil hij 1 lucifer, dan koopt hij 1 pakje van 6. Ook zat.
Alleen 0 lucifers kopen is niet te doen aangezien niks gratis is.
Verder is je gezeik om een berekening nogal kinderachtig. Een antwoord is een antwoord. Met of zonder berekening, met of zonder onderbouwing, het is een antwoord.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:42 schreef McGilles het volgende:
[..]
![]()
![]()
Geen idee wat je hier doet, maar wiskundig is het zeer fout
tip:De oplossing moet dus een waarde hebben die modulo 20 niet 0 mag zijn, het resultaat daarvan modulo 9 niet 0 en het resultaat daarvan modulo 6 niet 0. Heb ik het zo goed?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Hint:quote:Op zondag 4 januari 2009 17:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De oplossing moet dus een waarde hebben die modulo 20 niet 0 mag zijn, het resultaat daarvan modulo 9 niet 0 en het resultaat daarvan modulo 6 niet 0. Heb ik het zo goed?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey, jij kinderachtig doen met een berekening, ik kinderachtig doen met logica.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:35 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ook al laten we een berekening terzijde, het antwoord blijft fout.
Het is en blijft een normaal raadsel en je weet best wat de vraag is, dan hoef je hem nog niet op een kinderachtige manier proberen op te lossen door te zeggen dat hij er gewoon meer koopt omdat het dan genoeg is.
Ik denk dat sommige mensen deze raadsels niet respecteren, ik denk vaak ook de mensen die er niet van houden of niet in staat zijn om het op te lossen.
En waarom zou een berekening kinderachtig zijn? Hoe kan je een raadsel oplossen als je maar wat gokt?
moet met berekening...quote:Op zondag 4 januari 2009 19:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Mijn antwoord: 43
Correctquote:
Mij lijkt dat het waterpeil daalt.quote:Op zondag 4 januari 2009 19:23 schreef Dagoduck het volgende:
Stel je zit in een rubberboot in het zwembad. In de boot ligt een steen. Deze steen gooi je overboord. Stijgt of daalt het waterpeil in het zwembad daardoor?
Eigenlijk gewoon getallen langsgaan en steeds bekijken of het wel of niet kan. Heel low-tech dusquote:Op zondag 4 januari 2009 19:23 schreef McGilles het volgende:
[..]
Correct
Vele wegen leiden naar Rome, dus hoe heb jij hem opgelost?Want dit antwoord, zonder onderbouwing is practisch niks waard
Je vindt mij vast een zeikerd, maar dit is natuurlijk geen bewijs. Een voorbeeld is nooit een bewijsquote:Op zondag 4 januari 2009 19:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon getallen langsgaan en steeds bekijken of het wel of niet kan. Heel low-tech dus. Als je boven de 20 komt kan je steeds 20 er af halen en kijken of het wel of niet kan.
En andere optie is een schema maken en op die manier te kijken
de duitserquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:48 schreef -AnneX- het volgende:
nog eentje van mij:
Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren. In ieder huis woont iemand met een verschillende nationaliteit. De vijf personen drinken ieder iets verschillend, roken allemaal een ander type sigaar en hebben ieder een verschillend huisdier.
Het raadsel is: Van wie is de vis?
Aanwijzingen:
-De Brit woont in het rode huis.
-De Zweed heeft honden als huisdier.
-De Deen drinkt thee.
-Het groene huis staat naast en links van het witte huis.
-De eigenaar van het groene huis drinkt koffie.
-De man die Pall Mall rookt houdt vogels.
-De eigenaar van het gele huis rookt Dunhill.
-De man die in het middelste huis woont drinkt melk.
-De Noor woont in het eerste huis.
-De man die Blends rookt woont naast degene die katten heeft.
-De man die een paard heeft woont naast degene die Dunhill rookt.
-De persoon die Blue Master rookt, drinkt bier.
-De Duitser rookt Prince.
-De Noor woont naast het blauwe huis.
-De man die Blends rookt heeft een buurman die water drinkt.
Nee, heb er eigenlijk niet zo'n zin in, misschien over een tijdje wel weer. Ik heb de topics eigenlijk ook niet gevolgd, ik ben eigenlijk ineens gestopt..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf kwam ik er niet meteen achter.
As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.
quote:Op maandag 26 januari 2009 23:38 schreef Sneijder5 het volgende:
Die raadsels met als antwoord "Het was zijn moeder." ken ik nou ongeveer wel.
jawel 1 ding is uniek: uniekquote:Op maandag 26 januari 2009 22:28 schreef Sneijder5 het volgende:
Niet echt een raadseltje maar een doordenkertje; vanmiddag keek ik naar een show van Theo Maassen en toen zei hij iets van:"Iedereen is uniek, behalve ik.".
Kan alles uniek zijn, op één ding na?
Het antwoord lijkt mij van niet, want als alles uniek is, is dat ene andere ding ook uniek, anders is niet alles uniek.![]()
Wat een waardeloze uitleg![]()
Dát iedereen uniek is is niet uniek, maar op zichzelf zijn ze wel uniek.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:39 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
jawel 1 ding is uniek: uniek
want als iedereen uniek is is dat niet uniek
Maar het daalt ook weer omdat het bootje nu minder massa draagt en dus minder water omhoog stuwt...quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:37 schreef Keios het volgende:
hoe zit dat nu met die vermoorde man van een paar pagina's terug?
van die videoband?:quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:37 schreef Keios het volgende:
hoe zit dat nu met die vermoorde man van een paar pagina's terug?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |