Waar heb je het over?quote:Op zondag 21 december 2008 22:33 schreef Edwinuss het volgende:
De grootste fail van Apple : Macbook Pro heeft GEEN lan aansluiting!
Ja und hoe zit 't dan met de aspect ratio?quote:Op zondag 21 december 2008 20:42 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Het antwoord staat toch gewoon in de tekst?
Sennheiser is altijd wel goed.quote:Op maandag 22 december 2008 00:55 schreef De_Hertog het volgende:
Goedenacht
Ik zoek een koptelefoon-met-mic voor talen leren. Wie kent er een die goed werkt op OS X? Liefst met software die instellingen per programma heeft, zodat iTunes de gewone speakers blijft gebruiken en alleen het taalprogramma de headset gebruikt.
quote:Op maandag 22 december 2008 02:33 schreef broer het volgende:
[..]
Blij met het screenshot-programma, Tijn?
Daar heb je dit voor...quote:Op maandag 22 december 2008 10:56 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Oh shit. Ik bedoelde die Air.
Sorry.
Nee, dat ding routeert gewoon op die snelheid. Heb je wel de laatste firmware? Ik neem tenminste aan dat je de router op DHCP client hebt staan?quote:Op zondag 21 december 2008 23:02 schreef portier het volgende:
Swets, zijn er tweaks ofzo voor die Sitecom DC202v5 om ervoor te zorgen dat ik toch de maximale snelheid krijg?
Tja... 'air' is toch wel een aardige weggever. En een USB -> ethernet is zo gekocht.quote:Op maandag 22 december 2008 10:56 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Oh shit. Ik bedoelde die Air.
Sorry.
air heeft maar 1 USB poort.quote:Op maandag 22 december 2008 13:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja... 'air' is toch wel een aardige weggever. En een USB -> ethernet is zo gekocht.
Stop toch met verdedigen, het is gewoon niet praktisch.quote:Op maandag 22 december 2008 13:34 schreef JoMo0 het volgende:
Goh , waarom zouden ze hem toch 'Air' genoemd hebben ...
Niet voor iedereen nee. Maar om het nou een fail te noemen... dat ding schijnt ontzettend goed te verkopen, plus het bouwproces van de nieuwe MacBooks is op dat ding gebaseerd.quote:Op maandag 22 december 2008 14:34 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
air heeft maar 1 USB poort.
[..]
Stop toch met verdedigen, het is gewoon niet praktisch.
Je hoeft het niet te kopen..quote:Op maandag 22 december 2008 14:34 schreef Edwinuss het volgende:
Verdedigen? Jij mag je wat beter in gaan lezen voordat je van die onzin verspreidt .. bijvoorbeeld erachter komen wat de gedachte achter de MacBook Air is.quote:Op maandag 22 december 2008 14:34 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
[..]
Voor zover ik weet is er sinds de aankoop nooit meer wat aan gedaan. Hoe doe je zoiets?quote:Op maandag 22 december 2008 13:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, dat ding routeert gewoon op die snelheid. Heb je wel de laatste firmware? Ik neem tenminste aan dat je de router op DHCP client hebt staan?
je gaat naar www.sitecom.com, download de laatste firmware voor de dc-202v5, logt in op je router en upgrade de firmwarequote:Op maandag 22 december 2008 18:08 schreef portier het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is er sinds de aankoop nooit meer wat aan gedaan. Hoe doe je zoiets?
Niet praktisch? Voor de gemiddelde zakenman is er niks praktischer. In hotels moet je je best doen om er een te vinden zonder draadloos internet?quote:Op maandag 22 december 2008 14:34 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
[..]
Fangirl hier!quote:Op maandag 22 december 2008 19:43 schreef Edwinuss het volgende:
Sorry, maar deze shit hier is echt fanboy.
Niets over gehoord, maar het zou mij zeer goed uitkomen.quote:Op maandag 22 december 2008 20:27 schreef Swindler het volgende:
Weet iemand hier wat meer over het gerucht dat er een Apple reseller in Nijmegen komt?
quote:Op maandag 22 december 2008 21:21 schreef fyah het volgende:
Wisten jullie dat je het volume vanaf je toetsenbord ook in 1/4e stapjes kan veranderen ipv telkens een heel blokje?ipv enkel de volume up doe je shift + alt + volume up en tada
quote:Op maandag 22 december 2008 21:21 schreef fyah het volgende:
Wisten jullie dat je het volume vanaf je toetsenbord ook in 1/4e stapjes kan veranderen ipv telkens een heel blokje?ipv enkel de volume up doe je shift + alt + volume up en tada
Ik heb het zelf niet zo op fanboy-gedrag, maar Swets komt toch echt met goede en onderbouwde argumenten. Nee, de Air is niet voor iedereen, maar daar is hij ook niet voor bedoeld. Dat er geen Ethernetpoort op zit is geen blunder, maar een keuze. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar het is echt niet zo dat ze die poort per ongeluk vergeten zijn hoorquote:Op maandag 22 december 2008 19:43 schreef Edwinuss het volgende:
Sorry, maar deze shit hier is echt fanboy.
Youtube.quote:Op maandag 22 december 2008 21:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Hoe ben je daar achter gekomen...
Niet dat het heel veel voor het geluid uitmaakt, maar wel grappig om te zien..quote:Op maandag 22 december 2008 21:21 schreef fyah het volgende:
Vanuit iTunes kan het volgens mij niet, maar in Garageband kun je een mp3 openen en dan opslaan als ringtone.quote:Op maandag 22 december 2008 20:57 schreef donderopman het volgende:
het is al vaker gevraagd, maar hoe maak ik vanuit iTunes van een mp3 een ringtone?
Ok dan. gaan we dat ff proberenquote:Op maandag 22 december 2008 21:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Vanuit iTunes kan het volgens mij niet, maar in Garageband kun je een mp3 openen en dan opslaan als ringtone.Mits Mac dus, want je hebt wel GB nodig.
[ afbeelding ]
Dat is hendig.quote:Op maandag 22 december 2008 21:21 schreef fyah het volgende:
quote:Op maandag 22 december 2008 02:33 schreef broer het volgende:
[..]
Blij met het screenshot-programma, Tijn?
Zeker hendig.quote:
beveiligde audio inderdaad nietquote:Op maandag 22 december 2008 22:10 schreef Swetsenegger het volgende:
AAC's kan je niet openen in GB trouwens. Of mis ik wat?
Whehe ja.quote:Op maandag 22 december 2008 22:10 schreef fyah het volgende:
[..]
Zeker hendig.Soms is 1 blokje op een MBP al te luid voor bepaalde situaties
Ik ben ook zojuist fan geworden.quote:
Jing!quote:
Het kan ook vanuit itunes. Rechtermuisknop --> convert to aac en daarna de extensie aanpassen naar m4r en importeren in itunes ervan uitgaande dat de ringtone voor de iphone bedoeld is.quote:Op maandag 22 december 2008 21:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Vanuit iTunes kan het volgens mij niet, maar in Garageband kun je een mp3 openen en dan opslaan als ringtone.Mits Mac dus, want je hebt wel GB nodig.
[ afbeelding ]
EN je kan er filmpjes mee maken!quote:Op maandag 22 december 2008 22:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jing!
Het is de tofheid. Je moet alleen niet schrikken van de brakke interface zodra het opstart: dat kun je uitzetten. Dan wordt het gewoon een programmaatje naast je klok en is het superrelaxed
Alleen jammer dat dit filmpje groter is dan m'n schermquote:Op maandag 22 december 2008 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
EN je kan er filmpjes mee maken!
http://dl.getdropbox.com/u/286351/ff305osxinstall.swf
Ja resizen kan nog nietquote:Op maandag 22 december 2008 22:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alleen jammer dat dit filmpje groter is dan m'n scherm
Eurekaquote:Op maandag 22 december 2008 18:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
je gaat naar www.sitecom.com, download de laatste firmware voor de dc-202v5, logt in op je router en upgrade de firmware
Ik zal het je makkelijk maken, dit is een linkje naar de laatste firmware: http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=1919
Je kunt zelf bv een 160gb schijf in je MB zetten (let even op dat het een SATA-aansluiting is), en dan een losse behuizing regelen voor je oude 80gb schijf. Notebookschijven zijn niet zo groot en kunnen makkelijk via usb gevoed worden, dus dan heb je een fijne mobiele oplossing.quote:Op dinsdag 23 december 2008 11:28 schreef Norrage het volgende:
Hoi iedereen, ik heb extra opslag nodig voor mijn macbookje! Ik heb maar 80 GB en dat is te weinig...
Nu had ik echter een twijfel:
Ik wil eigenlijk meteen een backup (time machine) maken en dan vind ik een externe harde schijf wel handig. Maar ik zit er ook gewoon aan te denken mijn macbookje wat te upgraden door er wat extra harde schijf in te stoppen. Als ik dan toch bezig ben wil ik op zich ook meteen wel wat extra geheugen.
Wat valt meer aan te raden? Extra harde schijf (of nieuwe harde schijf) en dan eventueel mijn huidige gebruiken als backup (voor de belangrijkste bestanden...dus dan is 80GB genoeg) of gewoon blijven bij mijn huidige en een (goedkopere) externe harde schijf aanschaffen waar ik gewoon al mijn muziek opzet?
In dat laatste geval wil ik wel gewoon een kleine harde schijf, want ik wil wel makkelijk toegang hebben tot die muziek (en films etc)...
Voorlopig nijg ik dus naar een nieuwe interne harde schijf, maar ik wil dus ook graag een backup hebben eigenlijk, en dat is in principe nog goedkoper ook. Ik hoop dat ik niet te vaag ben en dat jullie mij wat goeds kunnen adviseren.
Dan kom ik meteen met een tweede vraag: Welke harde schijven zijn aan te raden? Ik zit een beetje te surfen en qua design val ik op de freecoms, maar die iomega's zijn ook fijn (en wat goedkoper)..>Of moet ik toch aan Western Digital denken? En welke externe harde schijven zijn wellicht in te bouwen in mijn macbook? Want als het goed is kan je deze, als ze klein genoeg zijn, ook in je laptop stoppen, en dat klinkt dan meteen aantrekkelijk.
(en in het geval van interne harde schijven gewoon de macstore raadplegen?)
Veel vragen! Maar wel graag antwoordIk kan nog wel wat dingen toelichten als jullie me niet goed genoeg kunnen helpen
Ah, La Ville Lumiere.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, even een endje wandelen
Dat klinkt aantrekkelijk idd...Maar gewoon een "normale" mac-schijf dan? Of iets anders? (kan ik misschien ook aan meer GBs denken...(niet dat ik dat nodig heb...:P)quote:Op dinsdag 23 december 2008 11:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Je kunt zelf bv een 160gb schijf in je MB zetten (let even op dat het een SATA-aansluiting is), en dan een losse behuizing regelen voor je oude 80gb schijf. Notebookschijven zijn niet zo groot en kunnen makkelijk via usb gevoed worden, dus dan heb je een fijne mobiele oplossing.Volgens mij verkopen online computerboeren ook wel losse behuizingen.
Als je wil Time Machinen moet je wel even opletten dat je niet alles backupt, want dan is je 80gb backup snel vol (Time Machine is incremental, dus 'stapelt' zeg maar nieuwe bestanden, het is niet een 1-op-1 backup die je telkens vervangt).
In principe is elk type harde schijf geschikt, het wordt pas een Mac of Windows-schijf op het moment dat je'm formatteert. Dus daar hoef je bij aanschaf niet op te letten. Je moet alleen zorgen dat je een notebook schijf hebt (van 2,5 inch). Geheugen kan wel tot 500 gb ofzo..quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat klinkt aantrekkelijk idd...Maar gewoon een "normale" mac-schijf dan? Of iets anders? (kan ik misschien ook aan meer GBs denken...(niet dat ik dat nodig heb...:P)
Is dit bijvoorbeeld een goede? Ik ken al die specificaties nietquote:Op dinsdag 23 december 2008 14:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
In principe is elk type harde schijf geschikt, het wordt pas een Mac of Windows-schijf op het moment dat je'm formatteert. Dus daar hoef je bij aanschaf niet op te letten. Je moet alleen zorgen dat je een notebook schijf hebt (van 2,5 inch). Geheugen kan wel tot 500 gb ofzo..
Die eerste ziet er eerlijk gezegd uit als een gewone desktop harde schijf, ook al staat er bij dat het een 2,5 inch is.. Obv plaatje zou ik zeggen: de tweede.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Is dit bijvoorbeeld een goede? Ik ken al die specificaties niet
http://www.mycom.nl/Products/View/WD%20320GB%202.5HDD/169201.aspx
of eerder deze:
http://www.mycom.nl/Products/View/WD%20320GB%202.5HDD/193332.aspx
Stel ik er meteen een vraag bij betreffende geheugen:
Hoe zit dat in een mac? Moet ik mijn huidige 1GB vervangen met een 2GB (als ik 2 GB zou willen hebben) of kan ik er een 1GB bijzetten? En is het hierbij aan te raden om die van de applestore te gebruiken (de kennissen die ik heb halen dat dan altijd daar..)?
En op welke specificaties moet ik dan letten?De applestore maakt het altijd heel makkelijk, die geven gewoon maar 1 mogelijkheid meestal, maar er is natuurlijk veel meer.....
Ik heb de 3e generatie macbook (die met 2GHz processor)...Maar kan ik nu enkel een 1GB extra kopen?? Want in de macstore kan ik alleen een 2GB kopen, dus daar kwam mijn vraag voornamelijk vandaan. Er een 1G bij zetten scheelt wat geld.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:52 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Die eerste ziet er eerlijk gezegd uit als een gewone desktop harde schijf, ook al staat er bij dat het een 2,5 inch is.. Obv plaatje zou ik zeggen: de tweede.
Voor extra geheugen moet je inderdaad twee bankjes van 1GB hebben (of misschien wel 2 van 2, weet niet van welke generatie je macbook is). Die kun je bij de macstore kopen, maar ook - veel goedkoper - online bestellen bij bv alternate. Even goed checken welke je moet hebben, ik denk gewoon PC5300 DDR2 667MHz So-Dimm.
Hoe het moet vind je hier:
http://www.ifixit.com/Gui(...)Duo/RAM/116/3/Page-1
en hier:
http://www.ifixit.com/Gui(...)d-Drive/116/4/Page-1
Ik las dit net op een forum, tering wat handig weer MS..quote:Unlock The Supersecret Administrator Account For Vista
Old 12-13-2008, 12:01 AM - #1
Deep inside the bowels of Windows Vista, there’s a secret Administrator account, and it’s different from the normal administrator account you most likely have set up on your PC. This Administrator account is not part of the Administrator group. (Confused yet? You should be.) It’s a kind of superadministrator, akin to the root account in Unix, and by default it’s turned off and hidden. (In describing this tut, i’ll always use the capital “A” for the secret Administrator account, and a lowercase “a” for a normal administrator account.)
In versions of Windows before Windows Vista, the Administrator account wasn’t hidden, and many people used it as their main or only account. This Administrator account had full rights over the computer.
In Windows Vista, Microsoft changed that. In Vista, the Administrator account is not subject to UAC, but normal administrator accounts are. So the Administrator can make any changes to the system and will see no UAC prompts.
Turning on the Administrator account is straightforward. First, open an elevated command prompt by typing cmd into the Search box on the Start menu, right-clicking the command prompt icon that appears at the top of the Start menu, then selecting Run as administrator — or just use the shortcut you created in the previous hack.
Then enter this command and press Enter:
Net user administrator /active:yes
From now on, the Administrator account will appear as an option on the Welcome screen, along with any user accounts you may have set up. Use it like any other account. Be aware that it won’t have a password yet, so it’s a good idea to set a password for it.
If you want to disable the account and hide it, enter this command at an elevated command prompt and press Enter:
Net user administrator /active:no
Dat kan volgens mij niet. RAM-geheugen bestaat altijd uit (minimaal) twee losse reepjes die in principe, voor de beste prestaties, van dezelfde grootte moeten zijn. Als je dus 1 gb erbij zet, heb je in totaal 1,5. Dat zal allicht wat schelen, maar ik denk dat je veel meer hebt aan 2x1 gb.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb de 3e generatie macbook (die met 2GHz processor)...Maar kan ik nu enkel een 1GB extra kopen?? Want in de macstore kan ik alleen een 2GB kopen, dus daar kwam mijn vraag voornamelijk vandaan. Er een 1G bij zetten scheelt wat geld.
Ik blijf bezig met me n00b vragen, maar, ik heb nu er 1 GB inzitten, hoe kan het dan 1.5GB worden als ik er 1GB bijstop? Ik zal eens kijken op pricewatch, kom er dan vast wel uit.quote:Op woensdag 24 december 2008 08:17 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat kan volgens mij niet. RAM-geheugen bestaat altijd uit (minimaal) twee losse reepjes die in principe, voor de beste prestaties, van dezelfde grootte moeten zijn. Als je dus 1 gb erbij zet, heb je in totaal 1,5. Dat zal allicht wat schelen, maar ik denk dat je veel meer hebt aan 2x1 gb.
Voor het geld hoef je het niet te laten (althans, als je het online koopt en niet bij de mac winkel): een reepje van 1 GB kost tussen de 10 en 20 euro. Ik heb het bij een site besteld die ik niet meer terug kan vinden, maar je kunt ook even bij de Pricewatch van Tweakers kijken.
De hele inhoud van je iTunes map (te vinden in MacintoshHD-User-Music) kopieren.quote:Op woensdag 24 december 2008 13:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik blijf bezig met me n00b vragen, maar, ik heb nu er 1 GB inzitten, hoe kan het dan 1.5GB worden als ik er 1GB bijstop? Ik zal eens kijken op pricewatch, kom er dan vast wel uit.
Iets anders: Ik hecht nogal wat waarde aan mijn itunes library omdat ik alles gerate heb, en ook sorteer op aantal keren afgespeeld etc...Leuk om bij te houden, maar vooral handig...Maar elke keer als ik van computer verander of iets dergelijks is het allemaal weer kwijt. Hoe zorg ik er voor, dat als ik mijn nieuwe HD ga gebruiken ik mijn library gegevens behoud??
Dat komt omdat geheugen altijd uit minimaal twee onderdelen bestaat. Je hebt nu 1 GB, maar dat zijn dus twee reepjes van 512 MB. Wil je dat uitbreiden, dan is het het slimste om die alletwee te vervangen. Mocht je er maar eentje vervangen, dan heb je dus één oud reepje van 512, en een nieuw reepje van 1GB = 1,5 bij elkaar.quote:Op woensdag 24 december 2008 13:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik blijf bezig met me n00b vragen, maar, ik heb nu er 1 GB inzitten, hoe kan het dan 1.5GB worden als ik er 1GB bijstop? Ik zal eens kijken op pricewatch, kom er dan vast wel uit.
quote:Op donderdag 25 december 2008 13:24 schreef tony_clifton- het volgende:
Hoi, vrolijk kerstfeest
Ik heb een klein vraagje;
Is het mogelijk om de ondertitels in een mkv nog te corrigeren? Ze zijn een beetje out-of-sync...
Ik gebruik QT maar da's waarschijnlijk maar een nooob-player, niet?
VLCquote:Op donderdag 25 december 2008 14:43 schreef Junkie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
VLC media player downloaden, en dan tijdens het afspelen op de letters J of H tikken om te syncen.
Iemand?quote:Op maandag 22 december 2008 19:08 schreef DamianDDDDD het volgende:
Hey! Ik ga binnenkort een iMac kopen. Natuurlijk wacht ik wel even op eventuele nieuwe modellen, maar de kans is zeker groot dat er geen Firewire 400 poort op de nieuwe iMac zit? In dat geval wil ik een soort adapter kopen van Firewire 400 naar Firewire 800. Toevallig heb ik dit handige ding gevonden, maar is deze ook te vinden in Utrecht? Bij voorbaat dank
Wat zijn die Apps onder "Refer a friend"?quote:Op vrijdag 26 december 2008 13:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Een paar gratis appz @ Macheist
Nou denk ik wel dat er een Firewire aansluiting zit op de nieuwe iMac. Ik gebruik voor mijn camcorder iig zo'n kabel:quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:34 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit soort kabels zijn ook verkrijgbaar? (Ook naar die kleine firewire (4 pins) connector)
En als er helemaal geen Firewire aansluitingen zijn, dan hebben we de Pinnacle Studio MovieBox nog.
1 klein nadeeltje, je moet windows installeren.![]()
Die kleine (4-pins) is er dus ook:quote:Op vrijdag 26 december 2008 13:44 schreef DamianDDDDD het volgende:
Nou denk ik wel dat er een Firewire aansluiting zit op de nieuwe iMac. Ik gebruik voor mijn camcorder iig zo'n kabel:
[ afbeelding ]
Dus ik zou een adapter van Firewire 400 naar 800 moeten kopen. Ik heb die kleinere aansluiting (Sorry, ik weet de naam niet) erg nodig. Het is dus niet verstandig om de kabel te kopen die jij aangeeft.
Vastwel, Of bij de A-Mac, Dynabyte, MyCom, RAF. etc...quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:00 schreef DamianDDDDD het volgende:
Dat is erg tof. Is zoiets ook te koop in Utrecht? Bijvoorbeeld in de Media Markt.
Tis een rot klusje. Maar zeker niet onhaalbaar. iFixit heeft mooie guides ervan. Als je niet zeker bent van je jezelf erover, kunnen sommige winkels het voor je doen. (soms moet je wat betalen).quote:Op zaterdag 27 december 2008 18:01 schreef fyah het volgende:
Iemand ervaring met het upgraden an de harde schijf van een macbook pro (mei 2008)?
De video op youtube is eng
Deze schijf schijnt wel goed te zijn: http://www.salland.eu/?re(...)dDk1MDA0MjBhcy5odG1s
Jing!quote:Op zondag 28 december 2008 15:00 schreef vrolijke-frits het volgende:
Welk screenshot programma is dat precies?
edit: dat op de eerste pagina te zien is
Of je moet hem hacken met een alternatieve software zoals Boxeequote:Op zaterdag 27 december 2008 22:08 schreef nelisb het volgende:
Even een vraag:
Ik wil eventueel apple TV aanschaffen. De 160 gig versie.
Kan ik hierop ook al mijn "illegaal"gedownloade films en muziek op kwijt?
Als ze in MPEG 4 (.mp4 .m4v) zijn gedownload. Apple heeft standaard enkel voor deze formaten ondersteuning.
Speelt deze ook vob files met subs af?
Neej, eerst omzetten met Handbrake
Eventueel ook gedownloade HD films?
Als ze in mpeg4 of H264 zijn wel.
Zet ik alles via wifi over van mn pc naar mn apple tv?
Ja, via iTunes.
Zitten inderdaad een paar handige apps bij!quote:Op vrijdag 26 december 2008 13:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Een paar gratis appz @ Macheist
Thanks!quote:Op zondag 28 december 2008 15:11 schreef vrolijke-frits het volgende:
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 22:08 schreef nelisb het volgende:
Even een vraag:
Ik wil eventueel apple TV aanschaffen. De 160 gig versie.
Kan ik hierop ook al mijn "illegaal"gedownloade films en muziek op kwijt?
Als ze in MPEG 4 (.mp4 .m4v) zijn gedownload. Apple heeft standaard enkel voor deze formaten ondersteuning.
Speelt deze ook vob files met subs af?
Neej, eerst omzetten met Handbrake
Eventueel ook gedownloade HD films?
Als ze in mpeg4 of H264 zijn wel.
Zet ik alles via wifi over van mn pc naar mn apple tv?
Ja, via iTunes.
Of je moet hem hacken met een alternatieve software zoals Boxee
Andere alternatieven:
Popcorn Hour -> Networked Media Tank - deel 3
WD TV -> [Mediaplayer] WD TV
[..]
Er zijn inderdaad genoeg tools om het om te zetten.quote:Op zondag 28 december 2008 17:17 schreef nelisb het volgende:
Thanks!
Het omzetten naar de apple formaten is niet echt moeilijk met handbrake.
Veel kwaliteitsverlies als ik dat doe?
Maakt het uit als ik er 1tje uit Amerika haal? Aangezien hij daar 329 dollar kost en bij ons 399 euro.
Vind de info van Apple inderdaad maar summier. Misschien dat ik ze wel even bel morgen.quote:Op zondag 28 december 2008 21:09 schreef fyah het volgende:
ja dat Apple TV, daar ben ik nog niet zomaar uit.. Op de apple site staat niet eens of je er zomaar films mee kan afselen, waar deze films moeten staan (interne HD? hoe komen ze hier op?)
Dan heeft het bedrijf waar ik werk ook een mediaplayer op de markt.quote:Op zondag 28 december 2008 21:10 schreef nelisb het volgende:
Hoe bedoel je " dat wordt die van ons over een maand of 6" ?
Ok. Klinkt interessant. Moeite waard om te wachten? Kan je al info geven?quote:Op zondag 28 december 2008 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan heeft het bedrijf waar ik werk ook een mediaplayer op de markt.
Klinkt erg goed, Swets!quote:Op zondag 28 december 2008 23:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja, het wordt een sigma based apparaat, waarschijnlijk de 8623, anders de opvolger de 8655. Zal zonder HDD onder de 200 euro komen.
En hij zal vloeiend HD (1080p) kunnen afspelen.
Vnd verhaal van swets ook interessant. Heb niet zoveel haast met apple tv, dus een paar maand kan ik wel wachten.quote:Op zondag 28 december 2008 23:46 schreef Junkie het volgende:
[..]
Klinkt erg goed, Swets!Laat ze er wat moois van maken.
Maar ook Bluray rips?(Dus die 20+GB versies) Zover ik heb gezien kan geen enkele dat nog. Kan die chip dat wel aan?
Ik vindt dit WD TV wel interessant, ik hoor er veel goede verhalen over. En hij slikt ook bijna alles.
En met een prijs van een kleine 100 euro is hij goed betaalbaar.
Inderdaad op de interne HD. En de AppleTV synchroniseert met iTunes, dus alles wat in je iTunes library staat kan naar de AppleTV worden gesynchroniseerd.quote:Op zondag 28 december 2008 21:09 schreef fyah het volgende:
ja dat Apple TV, daar ben ik nog niet zomaar uit.. Op de apple site staat niet eens of je er zomaar films mee kan afselen, waar deze films moeten staan (interne HD? hoe komen ze hier op?)
Qua specs ziet het er leuk uit. Maar het hangt niet enkel daarvan af.quote:Op maandag 29 december 2008 11:24 schreef nelisb het volgende:
Zou zoiets wat zijn?
Hardware
of deze:
http://www.sun-usb.com/product/details/S-HDDP-3515.htm
Je eigen library? Of die van Steve Jobs in de US store?quote:Op maandag 29 december 2008 12:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Apple TV![]()
Het hele weekend plezier van gehad: heerlijk op de bank niksen en door 100+ HD-films scrollen
Enters eruit gehaald, zal er voortaan even opletten bij copy en paste.quote:Op maandag 29 december 2008 12:22 schreef Junkie het volgende:
[..]
Qua specs ziet het er leuk uit. Maar het hangt niet enkel daarvan af.
Die tweede lijkt op de LaCie LaCinema Premier. En die is echt ruk qua bediening.
En zou je de (volgende keer) de enters uit de tekst willen halen, nu moet iedereen zoveel scrollen.
quote:Op maandag 29 december 2008 12:25 schreef Junkie het volgende:
[..]
Je eigen library? Of die van Steve Jobs in de US store?
Is your money endless?quote:
Yup, via HDMI aan mijn Sony Bravia Full HD en via optical aan mijn Logitech z5450 5.1. HD kijken op mijn PS3 is beter, maar de AppleTV voldoet ook primaquote:Op maandag 29 december 2008 12:48 schreef nelisb het volgende:
Ja precies. Dat downloaden en omzetten is natuurlijk een kleine moeite.
Heb je hem direct aangesloten op je tv? Heb je ook nog een home cinema set?
Dito hier. Je mot hem wel een VS-adres hebben, want anders gaat dat je zeer wsl. niet lukken.quote:Op maandag 29 december 2008 13:08 schreef nelisb het volgende:
Haha zijn die er ook al.
Dat lijkt me ook prima. Maar goed ik kan ook alle muziek in de Apple Tv zetten. Dan heb ik mijn macbook en airport express niet meer nodig voor afspelen van muziek.
Ik neig toch naar de apple tv. vind al die andere merken maar zo vaag en hij doet wat ik wil dat ie doet.
Bestellen maar in amerika aangezien hij daar 230 euro kost met de huidige koers. 50 euro verzendkosten en ik ben 120 euro goedkoper uit.
Ik weet niet wat je onder bluray rips verstaat. Ik heb 4.7GB .MKV files op 1080p die prima afspelen op de sigma 8623. Waar die overige 15.3GB dan in moet zitten weet ik nietquote:Op zondag 28 december 2008 23:46 schreef Junkie het volgende:
[..]
Klinkt erg goed, Swets!Laat ze er wat moois van maken.
Maar ook Bluray rips?(Dus die 20+GB versies) Zover ik heb gezien kan geen enkele dat nog. Kan die chip dat wel aan?
Ik vindt dit WD TV wel interessant, ik hoor er veel goede verhalen over. En hij slikt ook bijna alles.
En met een prijs van een kleine 100 euro is hij goed betaalbaar.
Very nice...quote:
Die heb ik ook. En had niet anders verwacht dat die ondersteund worden.quote:Op maandag 29 december 2008 15:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je onder bluray rips verstaat. Ik heb 4.7GB .MKV files op 1080p die prima afspelen op de sigma 8623. Waar die overige 15.3GB dan in moet zitten weet ik niet
Zoals eerder gezegd... de popcorn hour zuigt. De software implementatie blijft ver achter bij elke andere sigma 8623 based mediaplayer die ik getest heb, resulterend in slechte performance bij full HD bestanden.quote:Op maandag 29 december 2008 16:47 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik blijf bij deze: Popcorn Hour A-100, vorige week de A-110 besteld voor m'n broertje..
D'r stond pas nog een leuke aanbieding hiervan op iBood.
Niks omzetten, gewoon alle formaten direct streamen of afspelen van de ingebouwde HD.
Geen computer meer aan, gewoon alle TV-series binnen halen via een Torrent-RSS-feed.
[ afbeelding ]
Popcorn Hour
Je verwachting zal vaak teleurgesteld worden.quote:Op maandag 29 december 2008 16:37 schreef Junkie het volgende:
Die heb ik ook. En had niet anders verwacht dat die ondersteund worden.
Wat zit daarbij dan? Ik bedoel een mediaplayer speelt media, geen bluray menu.quote:Maar er zijn dus ook volledige rips van de blu-ray discs.![]()
redelijk simpel, play, stop, FF, etcquote:
Eh, in principe zijn deze dingen helemaal niet gemaakt om te streamen. Je zet de media op de HD en speelt dat. Je kan wel streamen, maar zoals gezegd vond ik de netwerk implementatie nogal basaal. Je moet op je pc een map aanmaken met een specifieke naam waarin je de media zet die je wil streamen. Dus geen UPnP AV of DLNA implementatie.quote:Slaat hij de films en muziek na streamen op op de harde schijf?
Wat is er mis met deze versiequote:Zijn er al nieuwere versies van dit ding?
Van wie dan? Want heel veel shenzen based ODM's roepen dat ze hem hebben, maar uiteindelijk willen ze alleen ess based of met godsgratie realtek based mediaplayers sturen. Geen van beide full HD.quote:Op maandag 29 december 2008 19:29 schreef nelisb het volgende:
thanks! Handig iemand die zoveel weet haha!
Ik krijg morgen prijzen uit China voor deze dingen. Ben benieuwd.
Ah ok. Waar zit die agent? Wij hebben een kantoor in Taipei, ik zit er 12 Januari weerquote:Op maandag 29 december 2008 19:48 schreef nelisb het volgende:
Ik ook niet hoor. Maar ons bedrijf importeert zon 10 verschillende producten uit China. We hebben daar een eigen agent. Zij zou eens rondkijken naar bv de tivx dingen.
De A-100, doet het hier prima 720p en 1080p filmformaat. Alleen niet streamend vanaf Wireless. Bekabeld werkt ie prima. Sigmachip is gewoon de Sigma Designs SMP8635. Laatste firmware update zorgt voor betere snelheid in Samba en FTP overdracht. Ook zit er UPNP AV detectie in. Ik zie dat ding moeiteloos in m'n netwerkscherm van Mac OS X.quote:Op maandag 29 december 2008 18:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd... de popcorn hour zuigt. De software implementatie blijft ver achter bij elke andere sigma 8623 based mediaplayer die ik getest heb, resulterend in slechte performance bij full HD bestanden.
Koop dan deze:
http://www.mp3shop.nl/product/57162/tvix-hd-m-5100sh.html
[ afbeelding ]
Ik begrijp je probleem geloof ik niet helemaal, maar wat ik zou doen is: bootable backup van je huidige HD maken op een externe HD. Nieuwe HD in je macbook stoppen. Macbook booten vanaf de externe HD (ik geloof inderdaad door C in te drukken, dan kun je kiezen waarvanaf hij moet booten)- backup terugzetten op je nieuwe HD, klaar is kees. Heb je helemaal geen dvd's nodig, en blijven al je data en instellingen bewaard.quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:23 schreef tim. het volgende:
Ik heb een vraag:
Ik ga een nieuwe HD in mijn MacBook stoppen, maar heb alleen de installatie dvd's die er bijgeleverd zijn met Mac OS X Tiger (die twee grijze in plastic hoesjes). Ik draai nu Leopard omdat ik een upgrade dvd heb geleend. Ik heb gelezen dat je niet eerst Tiger hoeft te installeren en dan te upgraden naar Leopard als je ''C'' ingedrukt houdt bij het opstarten. Kan dat ook als je Leopard vanaf een externe harde schijf installeert?
Ik heb geen ruimte meer op mijn huidige HD (regelmatig moet ik herstarten omdat ik 0 KB vrije ruimte heb), kan je ook in Windows OS X naar de externe HD herstellen (wat op een Mac moet met Schijfhulpprogramma)? Of scheelt het helemaal niks aan snelheid en vrije ruimte als je eerst Tiger installeert en dan upgrade naar Leopard?
Bij voorbaat dank.
Cheersquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Even Launch QT Player uitzetten?
Verder lijkt Airfoil mijn Airtunes probleem volledig te hebben opgelost: geniet hier al twee uur ongestoord van muziek in de woonkamer via de iMac.
Sorry, vergeten te melden dat ik een schone installatie wil doen. Er zat standaard 60 GB in (quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik begrijp je probleem geloof ik niet helemaal, maar wat ik zou doen is: bootable backup van je huidige HD maken op een externe HD. Nieuwe HD in je macbook stoppen. Macbook booten vanaf de externe HD (ik geloof inderdaad door C in te drukken, dan kun je kiezen waarvanaf hij moet booten)- backup terugzetten op je nieuwe HD, klaar is kees. Heb je helemaal geen dvd's nodig, en blijven al je data en instellingen bewaard.
Poeh, dat zou ik je niet kunnen vertellen. Je zou evt wel via die dmg een schone Leopard-install kunnen doen op een exerne HD, en dan vanaf die HD booten, en dan het hele zaakje op je nieuwe interne HD kunnen zetten. Waar je dan Windows voor nodig hebt, snap ik niet helemaal.quote:Op dinsdag 30 december 2008 15:10 schreef tim. het volgende:
[..]
Sorry, vergeten te melden dat ik een schone installatie wil doen. Er zat standaard 60 GB in (), dat kwam uit op 40 GB vrije ruimte. Al mijn muziek, films, programma's en andere bestanden die ik er zelf op heb gezet komen niet aan 40 GB, dus al die GB's zal wel troep zijn? Als ik een schone installatie doe hoop ik deze ruimte wel weer te hebben. Hij is ook ontzettend traag (trager dan trage pc's waar ik op gewerkt heb), ik wil gewoon beginnen alsof hij nieuw is.
Mijn vraag is of ik een .dmg van Leopard naar een externe harde schijf kan herstellen/'restoren' (dat moet) in Windows (ik heb een pc met Windows tot mijn beschikking), en of een HD waar nog geen OS op staat de externe HD herkent en een schone installatie van Leopard kan uitvoeren.
Windows (niet zozeer Windows, maar die pc draait Windows) heb ik nodig voor het downloaden van Leopardquote:Op dinsdag 30 december 2008 16:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Poeh, dat zou ik je niet kunnen vertellen. Je zou evt wel via die dmg een schone Leopard-install kunnen doen op een exerne HD, en dan vanaf die HD booten, en dan het hele zaakje op je nieuwe interne HD kunnen zetten. Waar je dan Windows voor nodig hebt, snap ik niet helemaal.
Volgens mij heeft Sobchak wel ervaring met het draaien van een OS (beta) vanaf een externe HD.
Kun je Leopard niet rechtstreeks downloaden op die externe HD? En dan gewoon op je Macbook die dmg mounten, installeren op je externe HD, etc? Of maak ik nu een denkfout?quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:32 schreef tim. het volgende:
[..]
Windows (niet zozeer Windows, maar die pc draait Windows) heb ik nodig voor het downloaden van Leopard. Ik heb namelijk tussen de 0 en 500 MB vrije ruimte op m'n MacBook, en die pc heeft honderden GB's. Ik wil dus Leopard installeren vanaf een externe HD, want ik heb geen dvd met Leopard. Maar ik weet dus niet hoe en of ik de .dmg van Leopard kan herstellen naar de externe harde schijf als ik Windows gebruik (in OS X moet dat dus met Schijfhulpprogramma). En ook niet of m'n MacBook de externe HD 'pakt', omdat ik dat niet geselecteerd kan hebben als er nog geen OS op de nieuwe HD staat.
Je kan de Apple Loops van GarageBand wissen. Dan heb je zo weer een Gigabyte ruimte vrij. En je zou met WhatSize misschien nog andere grote mappen kunnen opsporen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:32 schreef tim. het volgende:
[..]
Windows (niet zozeer Windows, maar die pc draait Windows) heb ik nodig voor het downloaden van Leopard. Ik heb namelijk tussen de 0 en 500 MB vrije ruimte op m'n MacBook, en die pc heeft honderden GB's. Ik wil dus Leopard installeren vanaf een externe HD, want ik heb geen dvd met Leopard. Maar ik weet dus niet hoe en of ik de .dmg van Leopard kan herstellen naar de externe harde schijf als ik Windows gebruik (in OS X moet dat dus met Schijfhulpprogramma). En ook niet of m'n MacBook de externe HD 'pakt', omdat ik dat niet geselecteerd kan hebben als er nog geen OS op de nieuwe HD staat.
Dat zou wel ideaal zijn! Hoe werkt dat dan met mounten? Dan kan ik dat nog eerst proberen voordat ik de nieuwe HD er in doe.quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:41 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Kun je Leopard niet rechtstreeks downloaden op die externe HD? En dan gewoon op je Macbook die dmg mounten, installeren op je externe HD, etc? Of maak ik nu een denkfout?
Precies, maar kan ik ook de Leopard dmg restoren in Windows? Weet jij daar een programma voor? En kiezen dat ik vanaf die partitie wil booten, hoe moet dat als ik een nieuwe HD gebruik waar OS X nog op moet worden geïnstalleerd?quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
Je moet een aparte partitie op de externe HD van 8GB maken vervolgens de Leopard Dmg restoren via Disk Utility. Daarna kun je gewoon booten moet je wel even kiezen dat je van die partitie wil booten.
Thanks, ik zal dat WhatSize ook even proberen, maar ik denk niet dat ik 8 GB vrij kan makenquote:Op dinsdag 30 december 2008 19:39 schreef Junkie het volgende:
[..]
Je kan de Apple Loops van GarageBand wissen. Dan heb je zo weer een Gigabyte ruimte vrij. En je zou met WhatSize misschien nog andere grote mappen kunnen opsporen.
Ja, dat is de situatie. Ik wil Leopard draaien, en heb geen installatie dvd, dus wil ik een externe harde schijf als installatiebron gebruiken, dat kan. Ik ben alleen op zoek naar een programma als Schijfhulpprogramma/Disk Utility, maar dan voor Windows.quote:Maar ik snap nog niet helemaal de situatie. Je hebt de originele tiger dvd's. En een nieuwe schijf voor je MacBook. En een PC tot je beschikking om eventueel te kunnen downloaden.
Ik heb eigenlijk nooit een externe harde schijf nodig.quote:Zit die nieuwe schijf voor je MacBook in een casing of heb je enkel de drive?
Het is misschien handig om deze te kopen, omdat je straks dan je oude schijf over hebt. En dan heb je een externe hardeschijf erbij. En die casings kosten nog geen 15 euro.
Ik wist niet dat dat kon. Je formatteert dus eerst de harde schijf met de bijgeleverde dvd's, en kan dan kiezen voor herstarten vanaf de externe harde schijf? Als je al OS X geïnstalleerd hebt kan dat via Systeemvoorkeuren, maar heb je die optie ook als je alleen geformatteerd hebt?quote:En over het installeren. Ik zou die nieuwe schijf installeren en formatteren door op te starten met je Tiger DVD's. En desnoods Tiger installeren. En dan de gedownloade Leopard branden ofzow (Of via die 8GB partitie truc) en dan installeren en je data terugzetten.
Ik heb helaas geen ruimte voor een .dmg van Leopard (nog niet gedownload), dus dit kan niet, tenzij wat Svyatagor bovenaan deze pagina zegt mogelijk is (ik hoop het).quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:32 schreef Geqxon het volgende:
Gewoon in OS X Disk Utility starten, een HFS partitie op de externe schijf maken, vervolgens "Restore", kies je de DMG en "Restore"-en maar.
Daarna naar de System Preferences, Startup Disk, je HDD met Leopard kiezen en gaan met die banaan.
Windows zul je niet nodig hebben.
Eerst een kale Tiger installeren en dan upgraden naar Leopard zal ik doen als dat echt de enige mogelijkheid is, of scheelt dat echt niks in snelheid en vrije ruimte?quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:35 schreef Geqxon het volgende:
En anders gewoon even een kale Tiger op je Macbook installeren, via netwerk de Leopard DMG erheen sleuren, en het bovenstaande uitvoeren.
Ik zou dat dus echt niet kunnen. Wat doe jij met je computer? Enkel aan laten staan?quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:52 schreef Geqxon het volgende:
Ik ben schijnbaar de enige persoon op Fok die qua storage genoeg heeft aan 60GB in zijn Macbook, 160GB in zijn HTPC, 74GB in zijn desktop en een 256MB USB-stick voor zijn porno.
Zelfs in Vista is het nog niet mogelijk om bootable USB-disks te maken voor Windows, laat staan Mac. Ik zie het als de enige strakke probleemloze oplossing. Je bent denk ik wel een half uurtje kwijt aan de Tiger installatie.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:44 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen ruimte voor een .dmg van Leopard (nog niet gedownload), dus dit kan niet, tenzij wat Svyatagor bovenaan deze pagina zegt mogelijk is (ik hoop het).
[..]
Eerst een kale Tiger installeren en dan upgraden naar Leopard zal ik doen als dat echt de enige mogelijkheid is, of scheelt dat echt niks in snelheid en vrije ruimte?
Simpel: Muziek neemt weinig ruimte in beslag (15GB), en films / series / tv-opnames gooi ik nadat ik het gekeken heb gelijk weg. Games nemen wel wat in beslag, 25GB. Documenten en afbeeldingen net 2GB.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:50 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik zou dat dus echt niet kunnen. Wat doe jij met je computer? Enkel aan laten staan?![]()
![]()
Ik heb chronische ruimte tekort
Ja, Start maar op vanaf de DVD en kijk maar bovenaan in de menubalk.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:24 schreef tim. het volgende:
Ik wist niet dat dat kon. Je formatteert dus eerst de harde schijf met de bijgeleverde dvd's, en kan dan kiezen voor herstarten vanaf de externe harde schijf? Als je al OS X geïnstalleerd hebt kan dat via Systeemvoorkeuren, maar heb je die optie ook als je alleen geformatteerd hebt?
Maar hoe ga je er dan de Leopard DMG op zetten?quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:58 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ja, Start maar op vanaf de DVD en kijk maar bovenaan in de menubalk.
Daar staan een paar applicaties die je kan gebruiken. Je kan schijfhulpprogramma gebruiken om te formatteren en opstartschijf om de schijf te selecteren die bij de volgende keer opstarten wordt gebruikt als opstartschijf.
.lnk zijn Windows snellkoppelingen, die werken niet in OSX. OSX heeft aliasen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:47 schreef Federer-fan het volgende:
Ik was bestanden van een niet-Apple-computer het zetten op een nieuwe iMac. Het probleem is nu dat de bestanden die niet in een map stonden (maar gewoon rechtstreeks op de harde schijf) wél keurig in het lijstje staan en te openen zijn, maar dat de mappen als snelkoppeling in Finder staan (met een extensie '.lnk') en ze niet te openen zijn. p die oude computer draaide Vista; weet niet of dat ergens voor uitmaakt. Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?
Maar dan maakt de iMac snelkoppelingen van die mappen. Ik heb het eerder bij een iMac gedaan en toen bleven de mappen gewoon mappen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:02 schreef Junkie het volgende:
[..]
.lnk zijn Windows snellkoppelingen, die werken niet in OSX. OSX heeft aliasen.
In Mac OS X, what is an alias and how does it work?
Als hij die DMG op een externe hardeschijf heeft staan, dan kan hij hem nog steeds volgens jouw manier restoren naar de 8GB partitie. Want volgens mij kan je hem gewoon bij schijfhulpprogramma inladen vanaf de diverse bronnen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar hoe ga je er dan de Leopard DMG op zetten?
Goeie! Al heb je wel een probleem met partitioneren denk ik.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:06 schreef Junkie het volgende:
[..]
Als hij die DMG op een externe hardeschijf heeft staan, dan kan hij hem nog steeds volgens jouw manier restoren naar de 8GB partitie. Want volgens mij kan je hem gewoon bij schijfhulpprogramma inladen vanaf de diverse bronnen.
Of zit ik hier fout?
Verdomme vergeten.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:13 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Goeie! Al heb je wel een probleem met partitioneren denk ik.
Stel dat de externe schijf NTFS is (de Leopard image is groter dan 8GB), dan is het niet mogelijk om er nog een partitie naast te maken voor Leopard.
Jawel, heb ik 2 weken terug nog gedaanquote:Op dinsdag 30 december 2008 22:22 schreef Haunter het volgende:
Doen ze tegenwoordig niet meer aan gratis oordopjes vervangen als deze kapot zijn en nog binnen de garantie vallen?Er staat dat het 22 euro kost.
Dank je.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:17 schreef Geqxon het volgende:
Een opsomming van wat ik net getypt heb, en dit is prima in ongeveer 2 uur te doen:
-Installeer Tiger schoon op de Macbook.
-Zorg er voor dat de Leopard DMG op je Macbook terecht komt.
-Formateer je externe schijf doormiddel van de Disk Utility als Mac OS Extended (Journaled).
-Via het "Restore" tabblad de Leopard DMG naar de externe schijf wegschrijven.
-Opnieuw opstarten met C ingedrukt houden, de Leopard installatie aanklikken
-De Leopard installatie draait, installeer het op de Macbook hardeschijf
Was dat van je iPod of iPhone?quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:27 schreef tim. het volgende:
Jawel, heb ik 2 weken terug nog gedaan! Als je ze niet terugstuurt schrijven ze dat bedrag van je creditcard af. Ik was niet zeker of ze mijn oortjes als defect zouden beschouwen, maar er is niks afgeschreven!
Als ik bij mijn garantiestatus kijk, zie ik dit staan:quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:27 schreef tim. het volgende:
[..]
Jawel, heb ik 2 weken terug nog gedaan! Als je ze niet terugstuurt schrijven ze dat bedrag van je creditcard af. Ik was niet zeker of ze mijn oortjes als defect zouden beschouwen, maar er is niks afgeschreven!
Moet toch wel in aanmerking komen voor gratis oordoppen?quote:Volgens onze gegevens is uw product gedekt onder de beperkte garantie van Apple. Die zal volgens onze schatting vervallen op 19 augustus 2009.
Uw product komt niet in aanmerking voor gratis telefonische ondersteuning.
iPod, ik heb geen iPhone.quote:
Ja, doe het gewoon online.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:32 schreef Haunter het volgende:
[..]
Als ik bij mijn garantiestatus kijk, zie ik dit staan:
[..]
Moet toch wel in aanmerking komen voor gratis oordoppen?
Er zit inderdaad wat verschil in de bijgeleverd dvd's. Maar als ik het goed heb, kunnen de dvd's bij de nieuwere macbooks wel gebruikt worden op de oudere.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:29 schreef Geqxon het volgende:
Mocht je een DVD willen lenen, volgens mij kun je dan enkel de in de winkel te kopen upgrade disc gebruiken. Een Leopard instalaltie-disc die bij je Mac zit is volgens mij niet bruikbaar op een ander type Mac.
Al kan het ook zo zijn dat een Macbook Leopard installatie disc wel bruikbaar is bij een Macbook die met Tiger geleverd is, dat durf ik niet zeker te zeggen.
Ik ben bij de launchparty in Amersfoort geweest.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:39 schreef Junkie het volgende:
[..]
Er zit inderdaad wat verschil in de bijgeleverd dvd's. Maar als ik het goed heb, kunnen de dvd's bij de nieuwere macbooks wel gebruikt worden op de oudere.
Maar ik heb hier zon originele volledige versie liggen.Met die spacy verpakking.
![]()
Die heb ik met een leuke korting kunnen kopen op me werk.
Ja, doe ik. Maar er staat dat ik 22 euro moet dokken, en daar heb ik weinig zin aan. Ik krijg scherm:quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:38 schreef tim. het volgende:
Dank alle antwoorden! Ik probeer morgen om in Disk Utility de externe harde schijf als bron te selecteren, anders installeer ik eerst Tiger.
[..]
iPod, ik heb geen iPhone.
[..]
Ja, doe het gewoon online.
Nee, er staat dat je 22 euro moet dokken als je het defecte onderdeel niet binnen 10 werkdagen terugstuurt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:41 schreef Haunter het volgende:
[..]
Ja, doe ik. Maar er staat dat ik 22 euro moet dokken, en daar heb ik weinig zin aan. Ik krijg scherm:
[ afbeelding ]
Uhu, maar ik vind die kosten bovenaan wel misleidend. Maar ik waag het er iig op.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:48 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nee, er staat dat je 22 euro moet dokken als je het defecte onderdeel niet binnen 10 werkdagen terugstuurt.
Ik wil mijn post nog even herhalen voordat hij ondersneeuwt. iMac/Finder maakt dus snelkoppelingen van mijn mappen van een niet-Apple-computer.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:04 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar dan maakt de iMac snelkoppelingen van die mappen. Ik heb het eerder bij een iMac gedaan en toen bleven de mappen gewoon mappen.
Ik denk dat de map op de vista computer snelkoppelingen bevatte naar een locatie op die vista computer.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:05 schreef Federer-fan het volgende:
Ik wil mijn post nog even herhalen voordat hij ondersneeuwt. iMac/Finder maakt dus snelkoppelingen van mijn mappen van een niet-Apple-computer.
Bedankt! Ga ik proberen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:13 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik denk dat de map op de vista computer snelkoppelingen bevatte naar een locatie op die vista computer.
Dus je moet het nog een keertje overdoen. En dan wel de echte mappen pakken.
Anders zou ik het niet zo weten wat er hier aan de hand is.
Niet nieuw en sowieso niet aan te raden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:52 schreef classpc het volgende:
Bedankt voor de info.
iBook G4 dus
Eens kijken of die uberhaupt nog te koop is trouwens
Is dat omdat jij je macbook graag kwijt wilt of...quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet nieuw en sowieso niet aan te raden.
Omdat het PPC is en daar wordt geen software meer voor geschreven. Veel moderne software is nu al enkel voor Intelquote:Op woensdag 31 december 2008 00:07 schreef classpc het volgende:
[..]
Is dat omdat jij je macbook graag kwijt wilt of...
Waarom raad je het af?
Oké goed om te wetenquote:Op woensdag 31 december 2008 00:12 schreef fyah het volgende:
[..]
Omdat het PPC is en daar wordt geen software meer voor geschreven. Veel moderne software is nu al enkel voor Intel
Das verrassend aangezien ze behalve het formaat gelijk zijnquote:Op woensdag 31 december 2008 00:15 schreef classpc het volgende:
[..]
Oké goed om te weten
Wel jammer eigenlijk want ik vind de witte iBook G4 mooier dan de witte MacBook
Nee hoor. De iBook heeft veel meer "troepjes". Als in: Zichtbare schroefjes, sleufjes, luchtgaten, verschillende kleurtjes. De Macbook is wat kaler.quote:Op woensdag 31 december 2008 00:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das verrassend aangezien ze behalve het formaat gelijk zijn
Ja dat maakt erg veel verschil...quote:Op woensdag 31 december 2008 00:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nee hoor. De iBook heeft veel meer "troepjes". Als in: Zichtbare schroefjes, sleufjes, luchtgaten, verschillende kleurtjes. De Macbook is wat kaler.
Dus je moet die van Swets kopen.
quote:Op woensdag 31 december 2008 00:58 schreef classpc het volgende:
Swets zou je misschien een foto kunnen laten zien dat ie dicht is, en dan de zijkant waar de utp poort zit enzo?
Ik zou smcFanControl even downloaden en kijken hoe warm die is , en hoeveel toeren die maakt als je een programma opstart.quote:Op woensdag 31 december 2008 11:18 schreef Norrage het volgende:
Ik heb de laatste tijd dat mijn macbookje zin heeft om te gaan opstijgen etc (Hij maakt heel veel geluid)...
Elke keer als ik een programmaatje te veel (en dan heb ik het alleen over Safari ofzo) open dan gaat hij los....
Dat is ook een van de redenen dat ik graag een backup wil gaan maken en een nieuwe harde schijf wil gaan aanschaffen. Maar hoe kan ik sowieso checken waarom mijn macje zo veel geluid gaat maken? Is het de harde schijf? De koeling?
En ik wilde deze harde schijf erin gaan stoppen: http://www.mycom.nl/Products/View/WD%20250GB%202.5HDD/193324.aspx
Is iemand die denkt dat ik een betere moet? Of een 5400 rpm, of een 3.5 inch? of iets anders? Anders ga ik hem aanschaffen.
En wat is de makkelijkste manier om vervolgens alles van mijn huidige schijf over te zetten? Gewoon verbinden neem ik aan, maar dan de hele bibliotheek overzetten ofzo?
Alvast bedankt!
Eh, dan doet hij toch precies hetzelfde? En ander zoek je met spotlight. Die groepeert ook in documenten en dergelijke.quote:Op woensdag 31 december 2008 11:23 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Nee, ik mis die gegroupeerde view vooral. Dus die kopjes met Adobe Photoshop Image, File Folder etc. Finder heeft de nare gewoonte mappen tussen de bestanden op alfabetische volgorde te zetten. Opzich kun je dat wel fixen door te groeperen op soort, maar dat is het ook net niet.
Ah zo, nee inderdaad. Spotlight wel natuurlijk alleen staan de kopjes ernaast.quote:Op woensdag 31 december 2008 11:44 schreef HenkBenzinetank het volgende:
ja, hijgroepeert wel, maar niet zoals Windows Explorer doet, dus met afzonderlijke kopjes. Dat is gewoon overzichtelijker dan een lange lijst bestanden.
Adobe Flash is een grote boosdoener van het aanslaan van de koelingsfan. Dit omdat Flash onnodig veel resources gebruikt. Misschien heb je een site openstaan met een flash site open?quote:Op woensdag 31 december 2008 11:18 schreef Norrage het volgende:
Ik heb de laatste tijd dat mijn macbookje zin heeft om te gaan opstijgen etc (Hij maakt heel veel geluid)...
Elke keer als ik een programmaatje te veel (en dan heb ik het alleen over Safari ofzo) open dan gaat hij los....
Dat is ook een van de redenen dat ik graag een backup wil gaan maken en een nieuwe harde schijf wil gaan aanschaffen. Maar hoe kan ik sowieso checken waarom mijn macje zo veel geluid gaat maken? Is het de harde schijf? De koeling?
En ik wilde deze harde schijf erin gaan stoppen: http://www.mycom.nl/Products/View/WD%20250GB%202.5HDD/193324.aspx
Is iemand die denkt dat ik een betere moet? Of een 5400 rpm, of een 3.5 inch? of iets anders? Anders ga ik hem aanschaffen.
En wat is de makkelijkste manier om vervolgens alles van mijn huidige schijf over te zetten? Gewoon verbinden neem ik aan, maar dan de hele bibliotheek overzetten ofzo?
Alvast bedankt!
hmm die paradigit klinkt interessant, scheelt toch 20 euro...die case kan ik natuurlijk vervolgens voor alles gebruiken?quote:Op woensdag 31 december 2008 12:28 schreef Junkie het volgende:
[..]
Adobe Flash is een grote boosdoener van het aanslaan van de koelingsfan. Dit omdat Flash onnodig veel resources gebruikt. Misschien heb je een site openstaan met een flash site open?
Die schijf ziet er goed uit. Een 3,5" zal niet in je MacBook passen. Het verschil tussen 5400 en 7200 is niet heel groot.
Als je de nieuwe schijf in een usb-case kan stoppen dan kan je met de onderstaande tools eerst een exacte kopie maken van je huidige HDD naar de nieuwe in de usb-case.. En deze nieuwe schijf dan installeren in je MacBook en je gaat weer verder met een exacte kopie van je systeem maar met op de nieuwe schijf en meer ruimte. (En je oude kan je in de case stoppen en je hebt er een externe schijf bij voor datauitwisseling of backup)
Of je installeert de nieuwe schijf, installeert het systeem opnieuw met de dvds. En sluit later de oude schijf aan via de usbcase en kopieert de bestanden. (Of je doet dit via de migratie assistent)
SuperDuper v2.5
Carbon Copy Cloner
Paradigit (320GB) hebben een leuk schijfje met case in de aanbieding. (inclusief schroevendraaiertje)
Ik heb deze zelf ook in me MacBook zitten.
Ja, nadat je bestanden hebt overgezet heb je gewoon je oude interne als een externe hardeschijf. Tis een case voor een 2,5" sata schijf. Die van jouw is 7200 en die van mij van Paradigit 5400.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
hmm die paradigit klinkt interessant, scheelt toch 20 euro...die case kan ik natuurlijk vervolgens voor alles gebruiken?
Wat is alleen het verschil tussen deze en die WD? Want ik kan niet zoveel specificaties vinden.
quote:According to a previously reliable source, Apple misrepresented the reasons behind Macworld and Jobs' keynote cancellation. Allegedly, the real cause is his rapidly declining health. In fact, it may be even worse than we imagined
"Dealer".quote:Op woensdag 31 december 2008 16:26 schreef broer het volgende:
De yoghurtdealer van Jobs denkt er toch anders over.
Een Zune is fabrieksaf toch al onbruikbaar?quote:Op woensdag 31 december 2008 16:35 schreef Tijn het volgende:
Haha, dit is bizar: alle 30 GB Zunes zijn sinds gisteren opeens onbruikbaar geworden
Mensen wiens Zune er opeens mee is opgehouden, hebben zich o.a. hier, hier en hier gemeld.
Gelukkig voor MS zal het effect hiervan op de Zune-verkoop wel meevallen, aangezien ze toch al niet aan de straatstenen kwijt te raken waren
quote:Op woensdag 31 december 2008 16:35 schreef Tijn het volgende:
Haha, dit is bizar: alle 30 GB Zunes zijn sinds gisteren opeens onbruikbaar geworden
Mensen wiens Zune er opeens mee is opgehouden, hebben zich o.a. hier, hier en hier gemeld.
Gelukkig voor MS zal het effect hiervan op de Zune-verkoop wel meevallen, aangezien ze toch al niet aan de straatstenen kwijt te raken waren
Aan wat voor bedrag moet ik denken voor een tweedehands MacBook?quote:
[TK] Apple Macbook (generatie 2,1)quote:Op woensdag 31 december 2008 18:30 schreef classpc het volgende:
[..]
Aan wat voor bedrag moet ik denken voor een tweedehands MacBook?
Ik gok zo tussen de 500 en 900 euro, afhankelijk van de garantie, specificaties en accessoires.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:30 schreef classpc het volgende:
[..]
Aan wat voor bedrag moet ik denken voor een tweedehands MacBook?
Oke thanksquote:Op woensdag 31 december 2008 19:06 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik gok zo tussen de 500 en 900 euro, afhankelijk van de garantie, specificaties en accessoires.
Ik vrees juist dat 't best eens waar zou kunnen zijn...quote:Op woensdag 31 december 2008 15:46 schreef Tijn het volgende:
Ai
Nou blijven die geruchten natuurlijk keer op keer de kop op steken en elke keer blijkt er weinig aan de hand te zijn. Maar toch
Bedanktquote:Op donderdag 1 januari 2009 15:12 schreef Geqxon het volgende:
I've lost the game.
Maar 53 is een beetje jong.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja jongens... hij gaat echt een keer dood.....
Nee, dat is nu soms al een beetje twijfelachtig. Maar goed, om nou te zeggen dat 'ie dan maar dood moet, gaat ook wat ver hequote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, maar sowieso geloof ik niet dat hij de komende 20 jaar een hippe visie blijft houden.
Nou ja, moet moet....quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat is nu soms al een beetje twijfelachtig. Maar goed, om nou te zeggen dat 'ie dan maar dood moet, gaat ook wat ver he
Er is niks veranderd aan het drivermodel van Windows 7 ten op zichte van Vista. Alles wat in Vista werkt, werkt ook in Windows 7.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:10 schreef Junkie het volgende:
Iemand hier had Windows 7 toch al geïnstalleerd op zijn MacBookje?
Werken de Vista drivers goed?
Ok, ga dan van mn BootCamp Vista even een image maken. En die nieuwe build proberen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:13 schreef Tijn het volgende:
Er is niks veranderd aan het drivermodel van Windows 7 ten op zichte van Vista. Alles wat in Vista werkt, werkt ook in Windows 7.
Ik wil een nano.quote:Op donderdag 1 januari 2009 17:06 schreef Maravilla het volgende:
Kom maar op met een nieuwe iPhone, dan kan ik m'n contract verlengen.
Nah.. maar een 32gb versie ofzo. Zodat je de 16gb voor 79 euri krijgt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:48 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik wil een nano.
Dat lijkt me wel wat.
ccl hoeveel erop kanquote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:34 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Nah.. maar een 32gb versie ofzo. Zodat je de 16gb voor 79 euri krijgt.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:57 schreef nelisb het volgende:
Net Apple tv gekocht. Ben benieuwd. Vanavond maar eens mee aan de slag.
Lijkt me niet. Als je de firmware van je iPod vernieuwt, ben je ook niet alles kwijt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:11 schreef nelisb het volgende:
Maar nu heeft deze firmware 2.2, ik wil hem zo updaten ben ik dan niet alles kwijt?
2.3 heeft wel een probleem veroorzaakt met geluidsbronnen in films, met name als je geen AAC-track hebt. Maar daar kun je vrij gemakkelijk omheen: zie hier voor meer details.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:11 schreef nelisb het volgende:
Apple tv is nu mijn muziek aan het synchroniseren, werkt echt perfect!
Maar nu heeft deze firmware 2.2, ik wil hem zo updaten ben ik dan niet alles kwijt?
Thanks! Ik hou wel 2.2 en wacht wel weer op een nieuwe update.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
2.3 heeft wel een probleem veroorzaakt met geluidsbronnen in films, met name als je geen AAC-track hebt. Maar daar kun je vrij gemakkelijk omheen: zie hier voor meer details.
staat er bij het liedje start en stoptijden?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:18 schreef Roi het volgende:
Vraagje over iTunes.
Ik heb een album waarvan ik de nummers niet helemaal kan luisteren, de nummer stoppen na +-40 sec.. Bij afgespeeld komt er dan ook eentje bij.. De nummers staan er wel helemaal op want je kan wel gewoon doorspoelen (maar dan stopt het liedje na +- 5 sec).
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Yup, je kunt meerdere bibliotheken aanduiden. Via Instellingen->Computers is dat volgens mij te regelen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:18 schreef nelisb het volgende:
Ok thanks!
Laatste vraag. Op mijn MacBook staat mijn muziek in iTunes welke ik nu sychroniseer.
Op mn pc staat iTunes met alleen films. Kan ik beide synchroniseren?
Heb ik al gecheckt en ja die staan er gewoon, heb ze ook nog aangevinkt maar de liedjes stoppen alsnog na een korte tijd. Erg vervelendquote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:20 schreef Swindler het volgende:
[..]
staat er bij het liedje start en stoptijden?
Voor zover ik weet alleen op de APPLE nas.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:34 schreef Geqxon het volgende:
Werkt Time Machine eigenlijk ook al op alle NAS-apparaten? Of moet je dan nog steeds die Terminal-command gebruiken?
Ik heb het toendertjid met de "hack" op een Vista shared folder gedaan, maar dat resulteerde in een BSOD aan de Vista kant. Aangezien het om backup gaat heb ik er niet veel vertrouwen in.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voor zover ik weet alleen op de APPLE nas.
Zal het binnenkort eens proberen
Je accepteert een https verbinding niet zo te zien.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:39 schreef eer-ik het volgende:
iemand dit wel eens tegengekomen toevallig?
[ afbeelding ]
Krijg deze melding zowel onder OSX als windows (op macbook)
Weet je hoe ik dat kan fixen?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je accepteert een https verbinding niet zo te zien.
Heb je al eens cookies getrashed enzo en het dan nog eens geprobeerd?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:49 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Weet je hoe ik dat kan fixen?
Ik heb het onder 2 verschillende OS-en geprobeerd en steeds op accepteren geklikt maar krijg toch dit.
Het rare imo is enkel wel dat ik enkel de melding krijg, niet de optie om alsnog te accepteren..
Die melding heb ik ook eens gehad volgens mij. Toen moest ik iets aan de keychain toevoegen. Daar zou ik even naar Googlen als ik jou was.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:39 schreef eer-ik het volgende:
iemand dit wel eens tegengekomen toevallig?
[ afbeelding ]
Krijg deze melding zowel onder OSX als windows (op macbook)
Apple bellen, die kunnen zien hoever de aanvraag is.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:10 schreef Qunix het volgende:
Hoi allen,
Ik heb bij aanschaf van mijn MacBook ook een printer gekocht. Hierbij ging het om een actie waar ik 90 euro terug zou krijgen. Deze heb ik, na inmiddels 6 weken, niet ontvangen. Ik heb alles goed opgestuurd (aangetekend, ook bericht ontvangen).
Wat moet ik nu doen? Langer wachten?
Firewall staat goed ingesteld?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:59 schreef nelisb het volgende:
Iemand een idee?
Apple tv synct perfect met mijn MacBook.
Nu kan mijn iTunes op vista tv Apple tv niet vinden??
Via instellingen op Apple tv ga ik naar Computers en krijg een code maar kan die dus niet intoetsen
Not bad! Dat moet ik dan maar even gaan aanschaffen.quote:DVD
¤ 40,00
Omvang: 5
Levertijd: 2 werkdagen
Leveringswijze: Post
Licentiecode: De voor dit product benodigde installatiecode staat vermeld op de pakbon die bij de bestelling wordt meegeleverd
Adobe CS4 Design Premium / Web Premium bundel (Site-License) is een combinatie-artikel van de producten Adobe CS4 Design Premium & Adobe CS4 Web Premium en bevat de volgende programma's:
- Adobe InDesign CS4
- Adobe Photoshop Extended CS4
- Adobe Illustrator CS4
- Adobe Acrobat Professional 9
- Adobe Flash Professional CS4
- Adobe Dreamweaver CS4
- Adobe Fireworks CS4
- Adobe Contribute CS4
- Adobe Soundbooth CS4
Daarnaast Adobe CS4 Design Premium / Web Premium bundel de volgende onderdelen:
- Adobe CS4 Video Training
- Adobe Bridge CS4
- Adobe Device Central CS4
- Adobe Version Cue CS4
Hmm, net geprobeerd.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je al eens cookies getrashed enzo en het dan nog eens geprobeerd?
Hmm, 40 euro voor een licentie?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Via Surfspot is nu ook Adobe CS4 Design Premium voor 40 euro te scoren
[..]
Not bad! Dat moet ik dan maar even gaan aanschaffen.
Ik probeer in te loggen op het telewerken netwerk van NS.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat probeer je nu precies te doen en wanneer krijg je die melding?
Zou dat aan het interne netwerk van NS liggen dan?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Lijkt me dat er op de citrix portal iets niet goed staat.
Je kunt volgens mij maar met 1 syncen (dus content overzetten), maar vanaf andere kun je dan streamen. Meen ik, want ik sync alles maar vanaf 1 Mac.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:59 schreef nelisb het volgende:
Iemand een idee?
Apple tv synct perfect met mijn MacBook.
Nu kan mijn iTunes op vista tv Apple tv niet vinden??
Via instellingen op Apple tv ga ik naar Computers en krijg een code maar kan die dus niet intoetsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |