abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 december 2008 @ 21:42:00 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64131966
Vervolg van: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#49)

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS. Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat) en nu wachten op de vervolgaanpak voor ronde 5.

Leonieke
PCOS - intakegesprek fertiliteitscentrum UZ Brussel op 20 januari 2009 (bezig sinds 02-2008)

SilkTie
IVF, eerste (en hopelijk laatste) ronde. Terugplaatsing is geweest, 1 januari naar het ziekenhuis voor DE test!

sproet-je
Bezig met icsi, 2 terugplaatsingen gehad. Nog 1 rietje in de vriezer.

Vlindur
Vlindur, in maart 2007 laatste prikpil gehad. In januari 2008 ongesteld. Na soms hele maanden ongesteld door gestuurd naar de gynaecoloog. Blijkt PCOS te hebben. Sinds juli 2008 aan de Clomid. Zonder resultaat in april terug komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 04-01-2009 14:44:57 ]
pi_64132033
Gefeliciteerd Kinderwens!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 18 december 2008 @ 21:45:32 #3
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64132058
Ik zie nu dat ik (we) niet in de OP staan ...
SilkTie - IVF, eerste (en hopelijk laatste) ronde.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  donderdag 18 december 2008 @ 21:47:59 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64132134
Je staat erbij.
pi_64132248
Kinderwens gefeliciteerd met de positieve test en nog wel spontaan ook!! , ik hoop echt dat jullie in januari een mooi kindje op het scherm te zien gaan krijgen.
Heel veel succes de komende maanden!
Mama van Isa en Ties
  donderdag 18 december 2008 @ 22:08:25 #6
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64132763
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:47 schreef Brighteyes het volgende:
Je staat erbij.
Cheers mate !
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  donderdag 18 december 2008 @ 23:02:09 #7
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64134705
Bedankt sinaasappel, de oefeningen hebben geholpen .
De injectie was nog wel pijnlijk, maar minder dan gisteren.

Truste allemaal .
pi_64134954
Kinderwens wat een mooie verrassing! Ik hoop voor je dat alles goed mag gaan
pi_64137220
Kinderwens! Wat goed! Gefeliciteerd!!!!!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 19 december 2008 @ 07:17:11 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_64139844
kinderwens van harte gefeliciteerd!!
stormy waters...
sailin'
pi_64140146
Joooeeehooeeeee Kinderwens gefeliciteerd!!! Wat een supernieuws.

En mijn update, we wachten met smart op januari, dan kunnen we hopelijk weer een terugplaatsing krijgen..
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  vrijdag 19 december 2008 @ 08:55:55 #12
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_64140689
Nog even een voor Saffier... jammer dat jullie ook dit traject in moeten, maar wel erg fijn dat jullie zo snel een afspraak hebben.

SilkTie heel veel succes met de komende wachtweken.

Kinderwens wat een supergoed nieuws zeg!! Voor jullie nu ook spannende weken!
Make love, not war ☮
pi_64141683
Kinderwens gefeliciteerd De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Al die mooie zwangerschappen hier op het eind van het jaar geeft de burger moed
pi_64146112
Het lijkt inderdaad eens een echt goed jaar te worden voor dit topic. En dan volgend jaar de rest, geen nieuwe en weg dit topic

SilkTie, vandaag de terugplaatsing? Hoe is het gegaan en hoeveel zijn er teruggeplaatst?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_64146715
Kinderwens, gefeliciteerd!!
pi_64148827
En wéér geen eitje dat wil groeien
pi_64148897
He, CrazyPrincess wat vervelend. Heb je nu clomid gebruikt?
pi_64149425
Ja, in de hoop dat het na de operatie wel aan zou slaan. Maar helaas...
Volgende week dinsdag nog een controle en daarna mag ik zeer waarschijnlijk door naar de groep spuiters onder ons *ril*
pi_64149441
Hoeveel heb je dan nu geslikt? al 150 mg?
  vrijdag 19 december 2008 @ 14:01:26 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_64149575
Kinderwens gefeliciteerd!

CP, balen hoor. (en balen is zacht uitgedrukt, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64149798
Ik heb nu 50mg geslikt. Voor de operatie heb ik al eens 150 mg geslikt en dat hielp toen niet.

Ik voelde me al *piep* (om andere redenen) en toen ik vanmorgen bij de fertiliteitsassistente was en we op de echo zagen dat het niet gelukt is moest ik wel even huilen. Het werd me echt even teveel (dat in combinatie met de bijwerkingen van de Clomid).

Nah ja, vallen, opstaan en weer doorgaan zullen we maar zeggen.
pi_64149902
CP. Dat is mooi klote weer..
pi_64149911
Heel logisch toch dat je even moest huilen? Ik heb ook regelmatig wat traantjes gelaten hoor, als het weer eens tegen zat.

Misschien dat een hogere dosis nu wel zou kunnen helpen, maar misschien willen ze meteen over op spuiten. Klinkt heel eng, maar valt echt reuzemee!! Ik ben echt een schijterd als het om naalden enzo gaat, maara mezelf prikken bleek geen enkel probleem.

Sterkte en heel veel succes de volgende ronde. Dan moet dat hem maar gewoon worden
pi_64154523
CP, wat ontzettend jammer joh.
pi_64156775
Dank jullie wel Ik ben blij dat er een plek is waar ik af en toe m'n ei ( ) kwijt kan

Ik denk dat de arts wil dat ik nog twee keer Clomid probeer (2x50 en als dat niet lukt 3x50), maar ik heb daar zelf geen vertrouwen in. Heb liever dat we doorgaan met de volgende optie (spuiten dus), ook al klinkt dat dan wel weer eng. Maar de wens is nog altijd groter dan de angst. En ik ga er vanuit dat het in 2009 gaat lukken. Vooralsnog mikken we op een kerstkindje (en als het eerder gebeurt is dat mooi meegenomen ).

En met alle positieve verhalen hier van afgelopen jaar kan het niet anders dan dat we rond die tijd volgend jaar allemaal in de luiers zitten! Misschien is het leuk om ook wat succesverhalen in de OP te zetten? (Tenzij dat te pijnlijk is voor sommige mensen. Ik heb er zelf geen problemen mee)

Ik kan overigens zelf ook wel in de OP gezet worden: PCOS. Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat) en nu wachten op de vervolgaanpak voor ronde 5.
pi_64159212
Ik weet niet wat ik zie; op een blog, een ander forum en nu hier allemaal zwangerschappen, te gek! Gefeliciteerd Kindwens! Geniet er ontzettend van.
pi_64159611
Aan Leonieke, die op de 18e aan mensen vroeg hoe een kijkoperatie is.
Allereerst: het viel echt mee. Een klein relaas dat je hopelijk gerust kan stellen:
In de operatiekamer krijg je een infuus, ze vertellen wat ze gaan doen, ook wanneer de narcose eraan komt. Daarna ben je uiteraard van de wereld, -wat ze doen weet je inmiddels maar al te goed van internet (dat eeuwige gegoogle he...)

Ik was toen bijkwam het eerste half uur 'dronken' (wel 8129081x gevraagd hoe laat het was, dubbel zien, vragen van de verpleegkundige niet begrijpen en/of ontzettend langdradig en vaag antwoorden), dat zakte en toen mocht ik naar mijn ziekenhuiskamer.
Omdat ik misselijk werd kreeg ik een infuus met iets tegen misselijkheid. Een uurtje later mocht ik naar huis. De volgende dagen voelde ik vaag wel dat er iets gebeurd was in mijn buik, maar niets ernstigs. Ook de 'pijn' in mijn schouders viel me alles mee, het was meer ongemak dan pijn.
De littekens zijn minuskuul (1 in schaamstreek/1 in navel) Omdat het vorige maand is gebeurd kan ik ze nog wel zien (beetje rood) maar ik geloof niet dat dat zo blijft.
Sterkte!!

(oh, ga geen koffie drinken die ochtend, het wordt niet in ieder ziekenhuis gezien als een heldere drank, ik kreeg straf van de zuster, maar mocht gelukkig wel geopereerd worden, al hebben ze mij 3,5 uur laten wachten...pft)
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:32:55 #28
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_64160629
ik lees het nu pas!!!
maar wat goed Kinderwens!!! spontaan nog wel!!!

GEFELICITEERD

en ik blijf voor je duimen, dat het nu gewoon goed mag blijven gaan
No more games, no more drama...
pi_64170214
en ik nog later. Kinderwens, hartstikke goed zeg! gefeliciteerd! ik duim ook voor je.
pi_64177529
Kinderwens; wat ontzettend fijn voor jullie! Wat goed, wat geweldig, wat super... Probeer ervan te genieten, al kan ik me voorstellen dat het moeilijk is!
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 13:57 schreef CrazyPrincess het volgende:
Volgende week dinsdag nog een controle en daarna mag ik zeer waarschijnlijk door naar de groep spuiters onder ons *ril*
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:17 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik denk dat de arts wil dat ik nog twee keer Clomid probeer (2x50 en als dat niet lukt 3x50), maar ik heb daar zelf geen vertrouwen in. Heb liever dat we doorgaan met de volgende optie (spuiten dus), ook al klinkt dat dan wel weer eng. Maar de wens is nog altijd groter dan de angst. En ik ga er vanuit dat het in 2009 gaat lukken. Vooralsnog mikken we op een kerstkindje (en als het eerder gebeurt is dat mooi meegenomen ).

En met alle positieve verhalen hier van afgelopen jaar kan het niet anders dan dat we rond die tijd volgend jaar allemaal in de luiers zitten! Misschien is het leuk om ook wat succesverhalen in de OP te zetten? (Tenzij dat te pijnlijk is voor sommige mensen. Ik heb er zelf geen problemen mee)
Crazy Princess... wat herkenbaar! In maart 2007 ben ik begonnen met Clomid... maar bij mij sloeg de Clomid na verloop van tijd ook niet meer aan. De behandeling met Clomid heeft een jaar geduurd. Eerst een aantal maanden 50 mg, toen 100 mg en ook nog 150 mg.. maar ik kreeg er om één of andere reden steeds blaasontsteking van (ook al kon dat niet volgens mijn gyn ) en moest dus ook steeds antibiotica slikken, waardoor ik in totaal 3 maanden geen Clomid heb geslikt. In februari 2008 bleek ik een grote vochtcyste te hebben, door het gebruik van de Clomid. In maart was 'ie weg en ben ik begonnen met spuiten... en... ook al is het wel heel spannend en eng in het begin; het valt mee, echt! En hier dus na 1 ronde spuiten, raak!

Ik was ook totaal niet blij met Clomid en wilde graag gaan spuiten, dat riep ik al na een half jaar, maar dat was niet de procedure. Ik heb heel erg het gevoel gehad dat we maar wat aan het aanmodderen waren. Met Clomid had ik soms helemaal geen eisprong of soms pas ergens rond dag 25.... Dus ik hoop voor jou dat ze in jouw ziekenhuis wel wat vaart zetten achter de behandeling...!

Succes in elk geval!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_64181103
Wauw, Kinderwens, wat super!!!! Gefeliciteerd!!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_64188162
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 19:59 schreef LouiseSteptoe het volgende:
Aan Leonieke, die op de 18e aan mensen vroeg hoe een kijkoperatie is.
Thx voor de uitgebreide uitleg
Alleen heb ik gisteren te horen gekregen dat de operatie niet doorgaat (stiekem een beetje blij, anderzijds dan ook weer niet) maar ik heb direct een verwijsbrief gekregen naar het universitair ziekenhuis van Jette. Maandag direct bellen voor een afspraak.

De dokter heeft me al verwittigd hoe zwaar en hoe onpersoonlijk het hele proces zal zijn. Blijkbaar komen heel wat patiënten al wenend bij haar terug dat ze er willen mee ophouden.
Tis dat ik hier natuurlijk al weet van jullie hoe het proces in elkaar zit en hoe moeilijk het kan zijn.
pi_64189268
Ik vind de successen van 2008 in de OP wel een goed idee, juist om de meiden die hier nog moeten blijven te stimuleren vooral te blijven hopen!!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_64189427
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:17 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dank jullie wel Ik ben blij dat er een plek is waar ik af en toe m'n ei ( ) kwijt kan

Ik kan overigens zelf ook wel in de OP gezet worden: PCOS. Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat) en nu wachten op de vervolgaanpak voor ronde 5.
Hier in België moet je eigenlijk 6 rondes Clomid gebruikt hebben voor je kan doorgaan naar de volgende fase. Mijn gyn moest ook noteren dat deze pogingen bij mij geen succes hadden. Maar vraag me niet waarom ik 3 ronden clomid had en 3 clomid-vrije ronden
pi_64199835
Hier een ordinaire tvp en even een hoi voor allemaal!

bedrijfsfeestje van de man gehad, en ik was de bob dus nog klaaarwakker nu natuurlijk, terwijl de man al op 1 oor ligt te snurken

Hier gaat het onwijs lekker! Al eventjes, en dat is fijn!!
23 januari heb ik eindelijk gesprek met mijn eigen fertiliteits arts! Gewoon over de dingen die mis zijn gegaan de afgelopen 1.5 jaar na de ivf pogingen (voornamelijk met de cryo terugplaatsingen, namelijk 4 keer een cancel gehad.. 3 keer omdat er geen plek was en 1 keer omdat ze me medicijnen hadden gegeven voor iemand ZONDER cyclus, maar die heb ik gewoon, dus dat was ook een 'foutje')

Maargoed, na dat gesprek willen we toch wel in februari weer voor een cryo gaan. Gewoon weer hoop terugkrijgen, wat er al weer grotendeels is, en nu doorzetten. Nu is het ook MIJN beurt. Vind ik dan. Puh

Enfin, dat leeglopen en geen nieuwe mensen meer lijkt me een strak plan. Gewoon allemaal zwanger in 2009

~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_64201522
Leonieke > Waarom gaat de operatie niet door?
Ik heb het proces tot nu toe niet als onpersoonlijk ervaren. We hebben gelukkig een hele lieve, meelevende fertiliteitsassistente en ook bij mijn huidige gynaecoloog heb ik een goed gevoel (de vorige hebben we omgewisseld, want dat voelde echt heel onpersoonlijk). Zwaar is het af en toe wel. In mijn geval speelt vooral het ongeduld nogal eens op. En het gevoel dat het zo oneerlijk is (waarom lukt het bij anderen wel? ). Dus af en toe een traantje laten en dan met opgeheven hoofd weer door. En blijven focussen op de succesverhalen hier. Onze tijd gaat zeker komen!

De arts en de assistente willen het traject allebei gelukkig niet onnodig lang maken. Toen de Clomid na drie keer niet aansloeg (in geen enkel geval een eisprong) ben ik snel geopereerd. En ook nu zijn ze niet van plan nog een half jaar of meer met Clomid te proberen. Dat geeft ook een goed gevoel. Dus als ze nu toch voorstellen om nog een keer 2x50 en 3x50 proberen voor ik kan gaan spuiten kan ik me er wel iets bij voorstellen. Het is alleen dat ik zo ongeduldig ben en zo weinig vertrouwen in de Clomid heb. Ze kijken in ieder geval wel naar elke persoonlijke situatie en stemmen daar de behandeling op af. Ik heb niet het idee dat ze een procedure volgen puur alleen omdat ze die procedure moeten volgen. Waarom verplicht 6x Clomid gebruiken? Belachelijke procedure. Goed dat je arts dat blijkbaar zelf ook belachelijk vindt

NieTTus > Klinkt als een positief begin van 2009. Het is zeker weten nu JOUW beurt
  zondag 21 december 2008 @ 12:15:53 #37
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64203249
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Het lijkt inderdaad eens een echt goed jaar te worden voor dit topic. En dan volgend jaar de rest, geen nieuwe en weg dit topic

SilkTie, vandaag de terugplaatsing? Hoe is het gegaan en hoeveel zijn er teruggeplaatst?
We moesten er al om 07.00 zijn, maar ja, wat doe je dan met de anderen? De peuter- en kleuterschool gaan pas om ong. 7.40 open ... gelukkig hebben we genoeg vrienden bij wie het huis rond 6 al op volle toeren draait (het leven hier begint al vroeg!) dus daar dumpen was geen probleem. Maar de jongste? Mee naar het ziekenhuis dan maar ...

Daar aangekomen werden we door een zuster ontvangen. Eerst zag ik alleen haar rug, maar toen ze zich omdraaide zei ik: "We kunnen het ook wel in het Nederlands doen 8- .") Bleek ze in een ver verleden (zo ver dat we het allebei niet willen weten ) mijn jeugdleidster te zijn geweest .
Waarop mijn vrouw moedeloos werd omdat ik altijd overal wel een Nederlander tegenkom die ik ken of een gemeenschappelijk contact mee heb.

Van de 5 hadden 2 zich niet goed ontwikkeld, eentje zo-zo (wel een kanshebbertje maar niet briljant) en 2 goed. Gezien de leeftijd van mijn vrouw had de arts er geen moeite mee om ze alledrie terug te plaatsen. "Ik heb bij een vrouw van jouw leeftijd nog nooit een drieling gezien, dus wat er komt is goed en je hoeft je geen zorgen te maken." (Het klinkt misschien hard en onpersoonlijk zoals het opgeschreven staat, maar hij bedoelde het juist goed en wil echt voor ons dat het lukt; een meerling vindt hij geen probleem en wil ons nu een zo groot mogelijke kans op slagen geven).

Een van de medewerksters daar had aangeboden op onze jongste te passen tijdens de terugplaatsing, maar de dokter zei: "Die kan gewoon mee naar binnen hoor, geen probleem ."
Ik denk dat er weinig kotertjes van 1 jaar en 10 maanden kunnen zeggen dat ze als toeschouwer in een operatiekamer zijn geweest .
Maar goed, kleine Shoham bij Abba (= pappa) op de arm, intensief naar het scherm kijkend waarvan zijn vader had gezegd dat je daarop Ima (=mamma) haar buik kunt zien. En het beeld was ook erg mooi, heel scherp. Zelfs de assistente die de echo bediende was verbaasd over het scherpe beeld. Tijdens het terugplaatsen was het dus om de zoveel seconden: "Abba! Ima buik, Ima buik!"

Twee dagen rust gehouden en nu dus maar afwachten ... Het lijkt nu al lang te duren!
Ondertussen ben ik ze daarbinnen al flink aan het aanmoedigen , lekker innestelen en tot gezonde babies uitgroeien , hoeveel het er ook mogen zijn .
pi_64203320
SilkTie!!!! Wat spannend!!!! Ik ga heeeeeel hard duimen voor jullie!!!
Wanneer mogen jullie testen/bloedprikken?? Gaan jullie de eerste van 2009 worden die de streepjesregen hier ook langs laat komen? Ik gun het jullie!!!

Nu lekker broeden!!

zondag 21 december 2008 @ 12:32:52 #39
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64203629
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:19 schreef NieTTus het volgende:
SilkTie!!!! Wat spannend!!!! Ik ga heeeeeel hard duimen voor jullie!!!
Wanneer mogen jullie testen/bloedprikken?? Gaan jullie de eerste van 2009 worden die de streepjesregen hier ook langs laat komen? Ik gun het jullie!!!
De eerste van 2009? Ik hoop het, we mogen namelijk op 1 januari langskomen .
quote:
Nu lekker broeden!!

Hihi: "Shut up, go hatch those eggs !"
pi_64203930
In elk geval hoeft ze even niet 'haar ei te luchten'
(ik maak, ongemerkt, altijd mijn eigen spreekwoorden en deze is in deze situatie wel toepasselijk )
  zondag 21 december 2008 @ 12:45:42 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64204035
SilkTie, spannend joh! Hopelijk hebben jullie een hele goede start van het nieuwe jaar!

CrazyPrincess, ik ga je er bij zetten in de OP.
pi_64204057
Spannend SilkTie! Ik duim mee.
pi_64211826
Go Ima buik, go!

BE > Dank je
  maandag 22 december 2008 @ 12:11:01 #44
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64240001
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:28 schreef CrazyPrincess het volgende:
Go Ima buik, go!

Ik zal het doorgeven .
pi_64254209
quote:
Op zondag 21 december 2008 10:46 schreef CrazyPrincess het volgende:
Leonieke > Waarom gaat de operatie niet door?
Ik heb het proces tot nu toe niet als onpersoonlijk ervaren. We hebben gelukkig een hele lieve, meelevende fertiliteitsassistente en ook bij mijn huidige gynaecoloog heb ik een goed gevoel (de vorige hebben we omgewisseld, want dat voelde echt heel onpersoonlijk). Zwaar is het af en toe wel. In mijn geval speelt vooral het ongeduld nogal eens op. En het gevoel dat het zo oneerlijk is (waarom lukt het bij anderen wel? ). Dus af en toe een traantje laten en dan met opgeheven hoofd weer door. En blijven focussen op de succesverhalen hier. Onze tijd gaat zeker komen!

De arts en de assistente willen het traject allebei gelukkig niet onnodig lang maken. Toen de Clomid na drie keer niet aansloeg (in geen enkel geval een eisprong) ben ik snel geopereerd. En ook nu zijn ze niet van plan nog een half jaar of meer met Clomid te proberen. Dat geeft ook een goed gevoel. Dus als ze nu toch voorstellen om nog een keer 2x50 en 3x50 proberen voor ik kan gaan spuiten kan ik me er wel iets bij voorstellen. Het is alleen dat ik zo ongeduldig ben en zo weinig vertrouwen in de Clomid heb. Ze kijken in ieder geval wel naar elke persoonlijke situatie en stemmen daar de behandeling op af. Ik heb niet het idee dat ze een procedure volgen puur alleen omdat ze die procedure moeten volgen. Waarom verplicht 6x Clomid gebruiken? Belachelijke procedure. Goed dat je arts dat blijkbaar zelf ook belachelijk vindt
Ga je ook naar Jette? Ik heb echt geen flauw idee welke nationaliteit je hebt.
Fijn om te horen dat je het proces niet als onpersoonlijk beschouwt.

Ik denk dat de operatie niet door mijn gyn wordt uitgevoerd omdat ze me sowieso toch doorverwijst, wat het resultaat ook is. En daarom gaat ze er misschien van uit dat het beter is dat het in Jette gebeurt.

Vandaag ook gebeld naar het ziekenhuis en ik mag op 20 januari langs gaan voor een intakegesprek, samen met mijn man.
In de week van 5 januari zal ik dan maar naar mijn baas stappen om de nieuwe situatie uit te leggen (al weet ik nog niet zo goed wat er precies zal gebeuren). Het grootste probleem zal waarschijnlijk voor mijn echtgenoot zijn. Aangezien hij les geeft, kan hij moeilijk zijn uren gaan kiezen (ik kan meestal wel even weg of later beginnen of vroeger weg). Als mijn man les moet geven op een bepaald uur, moet het natuurlijk wel dan doorgaan. Moet ik even bespreken met mijn baas hoe we dat gaan oplossen.

Ik denk dat ongeduld bij mij waarschijnlijk ook een grote boosdoener zal zijn. Nu wachten tot 20 januari en op de site (www.brusselsivf.be) las ik dat er waarschijnlijk pas 6 weken later met een behandeling gestart wordt (als er niet te veel onderzoeken moeten gebeuren). Dat betekent maart... En dan zeggen ze ook dat ze maar 4 IVF-pogingen per jaar doen... Laaaaannnngggg... ik zal nog geduld moeten leren hebben want nu stoor ik me het meest aan al het wachten. Ik wil vooruit en wel nu

Kan een modje de OP voor mij als volgt aanpassen?
Leonieke: intakegesprek fertiliteitscentrum UZ Brussel op 20 januari 2009
pi_64254246
SilkTie ik duim en jompel mee voor de buik van jouw vrouw
  maandag 22 december 2008 @ 20:27:43 #47
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_64256846
Wat een lang traject is het toch Leonieke. Vervelend hoor. En dan vooraf al weten dat je maar 4 IVF-pogingen in 1 jaar krijgt
SilkTie hoe is het met jou en je vrouw? Spannend? Of komt dat volgende week pas?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_64257005
NieTTus!! Wat klink je goed!! Super dat het zo goed met je gaat! En ik ga ook heel hard voor je duimen dat 2009 jouw jaar wordt!

Silktie;
pi_64257293
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:27 schreef Saffier het volgende:
Wat een lang traject is het toch Leonieke. Vervelend hoor. En dan vooraf al weten dat je maar 4 IVF-pogingen in 1 jaar krijgt
Blijkbaar willen ze in Brussel dat je na een mislukte poging sowieso minstens een cyclus overslaat om lichamelijk/geestelijk te herstellen.
Ik weet niet of het een verplichting is, maar het staat toch verschillende keren op de site.
pi_64257997
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:18 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ga je ook naar Jette? Ik heb echt geen flauw idee welke nationaliteit je hebt.
Fijn om te horen dat je het proces niet als onpersoonlijk beschouwt.
Ik ben Nederlands en ga ook in Nederland naar het ziekenhuis.
quote:
Ik denk dat de operatie niet door mijn gyn wordt uitgevoerd omdat ze me sowieso toch doorverwijst, wat het resultaat ook is. En daarom gaat ze er misschien van uit dat het beter is dat het in Jette gebeurt.
Daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Dan weten ze daar in ieder geval hoe de operatie precies is verlopen.
quote:
Vandaag ook gebeld naar het ziekenhuis en ik mag op 20 januari langs gaan voor een intakegesprek, samen met mijn man.
In de week van 5 januari zal ik dan maar naar mijn baas stappen om de nieuwe situatie uit te leggen (al weet ik nog niet zo goed wat er precies zal gebeuren). Het grootste probleem zal waarschijnlijk voor mijn echtgenoot zijn. Aangezien hij les geeft, kan hij moeilijk zijn uren gaan kiezen (ik kan meestal wel even weg of later beginnen of vroeger weg). Als mijn man les moet geven op een bepaald uur, moet het natuurlijk wel dan doorgaan. Moet ik even bespreken met mijn baas hoe we dat gaan oplossen.
Dat is inderdaad wel lastig. Tot nu toe heb ik het geluk gehad dat ik alles netjes rond werktijden kon inplannen en voor m'n man was het ook allemaal geen probleem. Mijn werkgever weet dan ook niet wat er speelt. Toen ik geopereerd ben heb ik wel verteld dat ik een operatie zou krijgen en toen ik met Clomid en Metformine begon heb ik ook verteld dat ik medicijnen ging gebruiken waardoor ik wellicht wel eens ziek zou zijn, maar ik heb nooit verteld wat er aan de hand is.

Is het voor je man mogelijk om uren te ruilen of iets dergelijks?
quote:
Ik denk dat ongeduld bij mij waarschijnlijk ook een grote boosdoener zal zijn. Nu wachten tot 20 januari en op de site (www.brusselsivf.be) las ik dat er waarschijnlijk pas 6 weken later met een behandeling gestart wordt (als er niet te veel onderzoeken moeten gebeuren). Dat betekent maart... En dan zeggen ze ook dat ze maar 4 IVF-pogingen per jaar doen... Laaaaannnngggg... ik zal nog geduld moeten leren hebben want nu stoor ik me het meest aan al het wachten. Ik wil vooruit en wel nu
Gewoon ervanuit gaan dat het de eerste keer direct raak is Dat Kerstkindje is nog haalbaar
quote:
Kan een modje de OP voor mij als volgt aanpassen?
Leonieke: intakegesprek fertiliteitscentrum UZ Brussel op 20 januari 2009
pi_64260694
Laat ons dan maar hopen dat ze in Brussel net zo fijn omgaan met de patiënten als in Nederland

Onze baas weet wat er speelt en heeft er ook geen problemen mee als ik eens weg moet. Maar als mijn man zijn lessen ingepland staan van 8.30-10.30 moet hij dus wel op dat moment zijn lessen geven. Er kan wel gewisseld worden, maar dan moet dat toch enige tijd op voorhand aangekondigd worden. Probleem is dat je in zo'n proces volgens mij niet altijd op voorhand weet wanneer iets gaat gebeuren.
Maar ik zal wel vragen aan mijn baas of er een mogelijkheid is om flexibel te zijn met zijn uren.

Kerstkindje moet niet, maar mag natuurlijk heel erg Ik zou gewoon heel graag zwanger zijn tegen kerst 2009.
pi_64261057
Ik werk ook in het onderwijs en als ik naar het ziekenhuis moet, komt er gewoon iemand anders voor mijn groep. Mijn cyclus houdt geen rekening met dat soort zaken. Ik neem aan dat voor je man dan gewoon zijn lesuren komen te vervallen. Hebben de studenten een uurtje vrij.

Succes, Silk_Tie!!
pi_64281946
Vanmorgen voor een echo naar het ziekenhuis geweest. Zoals verwacht is er geen eitje gegroeid. Clomid lijkt een hopeloos verhaal en nu ben ik gepromoveerd tot 'spuiter'. De fertiliteitsassistente heeft alles uitgelegd en een oefenspuit in m'n buik gezet om te laten voelen hoe dat is.

Nu eerst geduld en afwachten of ik ongesteld word. Als dit niet zo is mag ik weer aan de Duphaston en dan op dag 2 van m'n ongesteldheid de eerste echte spuit Gonal-f zetten.

Daarnaast worden de zwemmers van manlief onderzocht of ze goed genoeg zijn voor IUI. Als dat niet zo is dan gaan we meteen door naar IVF of ICSI.

Alles bij elkaar moeten we dus 'gewoon' weer een hoop geduld hebben.
pi_64283313
CrazyPrincess wat naar toch dat er niets groeide, ook al had je dat al verwacht.
Gelukkig nemen ze de volgende stap dan maar, ook al is spuiten niet leuk. Viel het mee?
Geduld, tja...het hoort erbij in dit traject, maar gewoon is het niet hoor
  dinsdag 23 december 2008 @ 14:14:21 #55
238340 Lensdopje
Verwijder voor gebruik...
pi_64283439
Een wellicht rare vraag. Na hoe lang is het HcG verdwenen uit je lichaam?
pi_64283480
Als de miskraam volledig is, en dat kan een tijdje duren. Zelfs als er maar een klein beetje van het vruchtje achter blijft, blijft je lichaam nog wat HcG produceren.

Waarom?
pi_64283591
CP, wel verwacht maar toch een grote stap. Viel het spuiten mee? Ik hoop dat dit het juiste stapje in de goede richting is voor jullie.
pi_64283879
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:11 schreef miss_sly het volgende:
CrazyPrincess wat naar toch dat er niets groeide, ook al had je dat al verwacht.
Gelukkig nemen ze de volgende stap dan maar, ook al is spuiten niet leuk. Viel het mee?
Geduld, tja...het hoort erbij in dit traject, maar gewoon is het niet hoor
Ik vond het een nare prik. Voelde een half uur later nog dat er geprikt was (nu nog zelfs) (af en toe is het gevoelig, niet constant). Maar ik heb mezelf voorgehouden er net zo over te denken als destijds met m'n lenzen. Toen ik die de eerste keer in moest doen vond ik het doodeng, maar alles went. En het is voor een goed doel he

Voor sommige mensen zal het geduld-aspect van zwanger worden niet relevant zijn, maar voor meiden (en heren ) zoals wij speelt dat wel en kunnen we er niets aan doen behalve dat te accepteren. Dus 'gewoon' is het niet, maar voor ons eigenlijk weer wel. En ik ga er vooralsnog vanuit dat we komende Kerst met een kleintje erbij vieren. Ik heb eitjes genoeg en m'n baarmoederslijmvlies is ook elke keer prima, dus daar kan het niet aan liggen
pi_64285018
CrazyPrincess, knap van je dat je doorzet met het spuiten. Ik vond het gevoelsmatig een hele stap van het slikken van een pilletje naar jezelf injecties geven in elk geval.

Heel veel succes met de te vervolgen weg!
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:31:56 #60
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64286476
Dames, jullie zijn gisteren officieel door mijn vrouw gepromoveerd tot mijn 'girlfriends' .
Nogmaals een , mijn vrouw drukte mij op het hart dat het aardig bedoeld is, dat er geen jalouzie achter steekt. Ze vindt jullie aanmoedigingen en medeleven ook ontzettend lief, waarvoor haar (en mijn) dank.
Mooi, weten we dat ook weer .
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:27 schreef Saffier het volgende:
SilkTie hoe is het met jou en je vrouw? Spannend? Of komt dat volgende week pas?
Een pijnlijk zitvlak, zo is het met mijn vrouw . Vraagje namens mijn vrouw aan mijn 'girlfriends' die ook Gestone hebben gespoten/spuiten: deed dat bij jullie ook zo'n pijn? Haar toches zit onder de blauwe plekken, ze heeft moeite met zitten en opstaan, het lijkt me dat ik nog een keer een sinaasappel moet folteren om het 'spuitje-d'rin-jassen' nog beter onder de knie te krijgen. Het knijpen en er weer uithalen gaat prima verder .
quote:

[..]

Geduld meid! Het is lastig, ik heb thuis zelf zo'n opgewonden standje, maar als je jezelf wat rust gunt (ook geestelijk!) kan je er beter tegenaan. Een flink eind hard hollen lukt ook niet (uitzonderingen daargelaten), je moet zo nu en dan ook even stoppen om op adem te komen. Die eindstreep haal je wel, dan maar een seconde of minuut later. Of het nou oktober, november of december 2009 wordt, dat maakt dan ook niet meer zoveel uit. Toch ?
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:00 schreef sombie het volgende:
Ik werk ook in het onderwijs en als ik naar het ziekenhuis moet, komt er gewoon iemand anders voor mijn groep. Mijn cyclus houdt geen rekening met dat soort zaken. Ik neem aan dat voor je man dan gewoon zijn lesuren komen te vervallen. Hebben de studenten een uurtje vrij.
Zegt mijn vrouw ook als ik weer loop te kreunen en steunen dat er weer een ochtend naar z'n grootje is aan onderzoeken, wachten en verkeersopstoppingen.
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 13:36 schreef CrazyPrincess het volgende:
Vanmorgen voor een echo naar het ziekenhuis geweest. Zoals verwacht is er geen eitje gegroeid. Clomid lijkt een hopeloos verhaal en nu ben ik gepromoveerd tot 'spuiter'. De fertiliteitsassistente heeft alles uitgelegd en een oefenspuit in m'n buik gezet om te laten voelen hoe dat is.

Nu eerst geduld en afwachten of ik ongesteld word. Als dit niet zo is mag ik weer aan de Duphaston en dan op dag 2 van m'n ongesteldheid de eerste echte spuit Gonal-f zetten.

Daarnaast worden de zwemmers van manlief onderzocht of ze goed genoeg zijn voor IUI. Als dat niet zo is dan gaan we meteen door naar IVF of ICSI.

Alles bij elkaar moeten we dus 'gewoon' weer een hoop geduld hebben.

In ieder geval kan je nu een stap verder in plaats van nog maar eens proberen met een hogere dosis Clomid. Je weet nu min of meer waar je aan toe bent.
Voor de zwemmers, want liever IUI dan IVF.

Gonal-F is niet zo'n ernstige spuit (zegt de toeschouwer ). Lekker dun naaldje, makkelijk te doseren.
Onthoud de tips die wij kregen:
1. Eerst wat ijs op de te injecteren plek, dat werkt als een plaatselijke verdoving;
2. Een klikje op de pen, ong. drie tellen wachten, nog een klikje, weer drie tellen wachten, etc. (ligt eraan hoeveel IE je moet spuiten, en hoeveel ieder klikje van de pen is: bij ons was ieder klikje 37,5 IE, maar ik neem aan dat de Gonal-F-pennen voor de Nederlandse en Israelische markt hetzelfde zijn).

BTW, vraagje aan de mede-IVFers: kregen jullie nog adviezen m.b.t. tot "beschuitjes eten" gedurende de wachtweken? Tegen ons zeiden ze dat er na de eerste twee dagen na terugplaatsing geen beperkingen zijn, maar mijn vrouw had een site gevonden waarop 'ze' zeiden dat je beter gedurende de eerste tien dagen celibatair kon leven. Is dit , , , of ?

[ Bericht 0% gewijzigd door SilkTie op 23-12-2008 15:44:10 ]
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:42:32 #61
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64286872
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:25 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik vond het een nare prik. Voelde een half uur later nog dat er geprikt was (nu nog zelfs) (af en toe is het gevoelig, niet constant). Maar ik heb mezelf voorgehouden er net zo over te denken als destijds met m'n lenzen. Toen ik die de eerste keer in moest doen vond ik het doodeng, maar alles went. En het is voor een goed doel he

Voor sommige mensen zal het geduld-aspect van zwanger worden niet relevant zijn, maar voor meiden (en heren ) zoals wij speelt dat wel en kunnen we er niets aan doen behalve dat te accepteren. Dus 'gewoon' is het niet, maar voor ons eigenlijk weer wel. En ik ga er vooralsnog vanuit dat we komende Kerst met een kleintje erbij vieren. Ik heb eitjes genoeg en m'n baarmoederslijmvlies is ook elke keer prima, dus daar kan het niet aan liggen
Mijn verhaal schreef en postte ik voordat ik dit las ...
Hopelijk zijn de spuitjes die je zelf gaat zetten minder pijnlijk .

De ene persoon kan beter spuiten dan de andere: er zijn sommige zusters waarvan mijn vrouw hoopt dat ze er niet zijn als zij zich weer moet laten prikken en anderen waarvan ze hoopt dat ze er juist wel zijn.
pi_64289841
Hmmm, je girlfriends... Zo heb je een mooie harem bij elkaar verzameld

V.w.b. het 'beschuitjes eten' heb ik eigenlijk geen idee. Kan me haast niet voorstellen dat het nadelig is eigenlijk. Wat zou er mis kunnen gaan? Is dat dan bij een 'normale' zwangerschap niet hetzelfde?
Ik las wel net in het informatieboekje over IVF iets over het beschuitjes eten voor de punctie en bevruchting. Dat de man het ook niet te lang op moet houden vantevoren, want da's slecht voor de kwaliteit

Ook met het pijnlijke zitvlak kan ik je vrouw helaas niet helpen

De tip van het ijs ga ik zeker gebruiken. Ik had zelf al bedacht dat achteraf te doen, maar vooraf klinkt ook wel logisch De eerste ronde is in feite een testronde met de laagste dosis (37,5) om te kijken of en hoe dit aanslaat. Ik ben benieuwd. Het voelt ergens ook wel goed om door te gaan met een volgende stap, maar tegelijk ook wel eng, omdat er bij elke stap minder opties/kansen overblijven.
pi_64319986
tijdje niet gelezen hier, wat een nieuws...
Kinderwens..... HARTELIJK GEFELICITEERD!!!!!
Lekker ervan genieten en laat het ons weten hoe de eerste echo is verlopen!!!!

Fijne Feestdagen allemaal !!!!!!!
pi_64327381
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:31 schreef SilkTie het volgende:

BTW, vraagje aan de mede-IVFers: kregen jullie nog adviezen m.b.t. tot "beschuitjes eten" gedurende de wachtweken? Tegen ons zeiden ze dat er na de eerste twee dagen na terugplaatsing geen beperkingen zijn, maar mijn vrouw had een site gevonden waarop 'ze' zeiden dat je beter gedurende de eerste tien dagen celibatair kon leven. Is dit , , , of ?
Ik moet heel eerlijk zeggen dat wij na de punctie even twee weken helemaal geen beschuitjes eten... ( ik moest trouwens zo lachen om dit gezegde, die kende ik nog niet). Dat is dan wel even maar als het de kans ook maar iets vergroot dan heb ik het er graag voor over. Ze zeggen dat een orgasme de innesteling tegen kan werken. Inderdaad in real life heb je ook gewoon seks maar tijdens ivf/icsi werkt het toch misschien net iets anders...

Nog even een voor jullie, ik ga er vanuit dat jullie het eerste goede nieuws op dit topic gaan brengen.

Ik baal trouwens... ik ben ziek en dat terwijl voor ons de kerst vanavond al zou beginnen. Dus deze avond is verzet naar zondag en nu maar hopen dat ik me morgen weer wat beter voel. En dan heb ik ook nog mijn eisprong vandaag of morgen. Ik weet dat de kans ienimienie is maar ik vind het toch altijd zonde om een ronde over te slaan.

Jullie in ieder geval fijne
  woensdag 24 december 2008 @ 16:16:35 #65
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64328773
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:41 schreef sproet-je het volgende:

[..]
Ik baal trouwens... ik ben ziek en dat terwijl voor ons de kerst vanavond al zou beginnen. Dus deze avond is verzet naar zondag en nu maar hopen dat ik me morgen weer wat beter voel. En dan heb ik ook nog mijn eisprong vandaag of morgen. Ik weet dat de kans ienimienie is maar ik vind het toch altijd zonde om een ronde over te slaan.

Klus ze! en hopelijk ontwikkelt zich dat tot een bonuskerstknutseltje
pi_64328786
26 januari gaan onze little urban achievers op de Idols-stip: Vindt de jury ze goed genoeg om door te gaan naar de IUI-ronde of moeten ze direct door naar de IVF/ICSI-ronde? Rond die tijd weet ik als het goed is ook hoe de Gonal-f aanslaat. Januari wordt dus een spannende maand voor ons

Balen van je kerstavond sproet-je Maar zondag gewoon dubbel zoveel genieten
Het is inderdaad zonde om een ronde over te slaan. En een ieniemieniekans is nog altijd groter dan geen kans.

En voor de beschuitjes-uitdrukking zie hier.
pi_64329663
quote:
Op woensdag 24 december 2008 16:16 schreef CrazyPrincess het volgende:

En voor de beschuitjes-uitdrukking zie hier.
zooo, dat is stom van me.... die kende ik natuurlijk wel!!

En ik hoop dat de little urban achievers doorgaan naar de iui ronde!! Wanneer krijg je de uitslag? Direct dezelfde dag of moet je wachten. Volgens mij moesten we voor het grote onderzoek in het VU toen twee weken op de uitslag wachten.
pi_64329876
quote:
Op woensdag 24 december 2008 16:42 schreef sproet-je het volgende:

[..]

zooo, dat is stom van me.... die kende ik natuurlijk wel!!

En ik hoop dat de little urban achievers doorgaan naar de iui ronde!! Wanneer krijg je de uitslag? Direct dezelfde dag of moet je wachten. Volgens mij moesten we voor het grote onderzoek in het VU toen twee weken op de uitslag wachten.
Hehehe, het is dan ook al een tijdje geleden natuurlijk, dus kan me voorstellen dat je dat niet hebt onthouden

Ik weet niet precies wanneer we de uitslag krijgen. Zal inderdaad wel even op zich laten wachten helaas
Ik hoop ook echt dat ze goed genoeg zijn voor IUI, want anders gaat het wel erg snel met het wegschrappen van mogelijke behandelingen

En ach, mocht het allemaal niet lukken dan is wat mij betreft een lief klein Chinees meisje ook hardstikke welkom hier (dat is ze sowieso wel ). Er gaat hoe dan ook een kleine frummel komen ergens de komende jaren Maar eerst januari/februari maar eens afwachten!
pi_64334514
quote:
BTW, vraagje aan de mede-IVFers: kregen jullie nog adviezen m.b.t. tot "beschuitjes eten" gedurende de wachtweken?
Ik moest helemaal niks van sex weten tijdens de wachtweken, en ook niet tijdens de weken tot de eerste echo. Oftewel, 1,5 maand geen beschuitjes in Huize V.

Maar goed, sex was sowieso niet meer grappig de laatste maaaaaaanden, het was 'moeten'.

Ik zou zeggen : laat het aan je vrouw over.... en als zij niet all the way wil, zijn er nog andere feestjes te bedenken toch?

Greetz, one of your girlfriends
pi_64334591
quote:
Vraagje namens mijn vrouw aan mijn 'girlfriends' die ook Gestone hebben gespoten/spuiten: deed dat bij jullie ook zo'n pijn?
Ik heb dat niet gespoten, ik had 'kutpillen'. En ja, die moesten erin, maar liefst 3 keer 2 per dag. Over Gestone lees ik op internet dat ze inderdaad NASTY zijn.
  donderdag 25 december 2008 @ 08:45:25 #71
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64350392
quote:
Op woensdag 24 december 2008 19:14 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik moest helemaal niks van sex weten tijdens de wachtweken, en ook niet tijdens de weken tot de eerste echo. Oftewel, 1,5 maand geen beschuitjes in Huize V.

Maar goed, sex was sowieso niet meer grappig de laatste maaaaaaanden, het was 'moeten'.

Ik zou zeggen : laat het aan je vrouw over.... en als zij niet all the way wil, zijn er nog andere feestjes te bedenken toch?

Greetz, one of your girlfriends
Dat is het nou net, als ik het aan mijn vrouw zou overlaten ...
Van wie denk je dat de meeste vragen komen die ik stel ?
quote:
Op woensdag 24 december 2008 19:16 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik heb dat niet gespoten, ik had 'kutpillen'. En ja, die moesten erin, maar liefst 3 keer 2 per dag. Over Gestone lees ik op internet dat ze inderdaad NASTY zijn.
Wij kregen de keuze: pillen of spuiten. Maar het probleem met de pillen is dat je daarna een half uur rust moet houden. 3x daags rust in Huize SilkTie .
  donderdag 25 december 2008 @ 08:48:26 #72
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64350404
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:41 schreef sproet-je het volgende:

[..]

Jullie in ieder geval fijne
Go Sproet-je Go !!!
Niet met ziek zijn natuurlijk, maar met het pakken van de eerstvolgende kans.

Vrolijk Kerstfeest/Chanoeka voor iedereen.
pi_64350417
quote:
Op donderdag 25 december 2008 08:48 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Go Sproet-je Go !!!
Niet met ziek zijn natuurlijk, maar met het pakken van de eerstvolgende kans.
Deze ronde ligt het in ieder geval niet aan ons!

En nu ga ik even een lekker kerstontbijtje maken. Verder gaat het gelukkig een stuk beter, alleen nog maar snot en zere keel, dus kadootjes, kerstboom, gourmetstel.. ik kom er aan!!
pi_64350441
quote:
Op donderdag 25 december 2008 08:45 schreef SilkTie het volgende:

Wij kregen de keuze: pillen of spuiten. Maar het probleem met de pillen is dat je daarna een half uur rust moet houden. 3x daags rust in Huize SilkTie .
Dat hoefde ik niet hoor, dat ging letterlijk gewoon tussen de bedrijven door!
pi_64410968
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:00 schreef sombie het volgende:

Succes, Silk_Tie!!
Mja, in het hoger onderwijs is het net iets anders. Waar ik les gaf (in het secundair) zou dat ook wel lukken, maar in het hoger onderwijs moeten alle gemiste uren ingehaald worden en dat is niet zo eenvoudig met de roosters van de studenten en mijn man.
Ah we zien wel wat het wordt... ik heb er momenteel eigenlijk gewoon geen goed gevoel bij.
pi_64435923
quote:

[..]
Haha, dat herken ik. Ik haat geduldig afwachten ik wil nu nu nu!
Omdat mijn vriend in januari geopereerd wordt (onder narcose en dat tast het sperma aan) moeten we daarna nog eens 3 maanden wachten voordat we kunnen beginnen (ALS dan het zaad dan voldoende opgeknapt is, als er niet opeens een enorme wachtlijst is, als hij geen koorts heeft gehad, etc etc). Ik kan met heel veel geluk pas in april beginnen. Succes bij de intake en tijdens het wachten.
Kan je nagaan wat een drama het is als je na de terugplaatsing 2 weken zit te duimendraaien tot je wel/niet ongesteld bent...
pi_64436781
quote:

Ze zeggen volgens mij bij ons hetzelfde (ik moet nog beginnen maar dit las ik her en der over de kliniek waar ik zit). Als je googeld kom je zoveel verschillende meningen tegen, volgens mij moet je vooral doen waar je jezelf goed bij voelt (als dat geen diepzeeduiken, trilplaatoefeningen of rodeorijden behelst)

Succes!

[ Bericht 12% gewijzigd door LouiseSteptoe op 28-12-2008 18:19:10 ]
pi_64438449
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:42 schreef LouiseSteptoe het volgende:

[..]

Haha, dat herken ik. Ik haat geduldig afwachten ik wil nu nu nu!
Omdat mijn vriend in januari geopereerd wordt (onder narcose en dat tast het sperma aan) moeten we daarna nog eens 3 maanden wachten voordat we kunnen beginnen (ALS dan het zaad dan voldoende opgeknapt is, als er niet opeens een enorme wachtlijst is, als hij geen koorts heeft gehad, etc etc). Ik kan met heel veel geluk pas in april beginnen. Succes bij de intake en tijdens het wachten.
Kan je nagaan wat een drama het is als je na de terugplaatsing 2 weken zit te duimendraaien tot je wel/niet ongesteld bent...
Pff, dan moet jij sowieso nog langer wachten dan ik. Kunnen jullie ondertussen niet klussen met Clomid ofzo?
Ik denk dat het alleszins slechter zal zijn dan wat ik nu heb gehad. Ik heb al een aantal keer gewoon een pregnyl spuit gekregen, maar heb die wachtweken nooit als erg ervaren. 1 keer wel, omdat ik toen vanalles voelde. De andere drie keer voelde ik niets en had ik dus altijd wel het gevoel dat het niet gelukt was.
Ik denk dat de wachtweken na IVF gewoon totaal anders gaan zijn dan de wachtweken die ik nu al heb gehad (en idd, ze lijken me verschrikkelijk )
pi_64439496
Voor mij geen andere opties dan IVF, dus dat wordt braaf wachten en louter recreatief bezig zijn.

Ik weet hier door gebrek aan duidelijke onderschriften* (en een slecht geheugen) nooit helemaal precies wie wat meemaakt in de MM, maar je hebt al IUI achter de rug, begrijp ik? Ook geen peuleschil.. Pft, -die kinderen moeten echt heul leuk zijn, na al dat gedoe dat we doorstaan he?

*(Mijn onderschrift zou dan moeten zijn: 37 jaar, IVf enige kans wegens ondoorgankelijke eileiders)
pi_64439739
Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen nog maar cyclussen gehad met Clomid en cyclussen met Clomid, Menopur en Pregnyl. Het is allemaal nog maar beperkt gebleven tot stimulatie met hormonen. Voor de rest is er nog niemand tussengekomen. Zal hopelijk veranderen na 20 januari (VUB-ziekenhuis).

Dat geheugen speelt bij mij ook serieus wat parten, hoor.

En idd... Wij krijgen gewoon de tofste, mooiste, liefste, plezantste kinderen
pi_64491457
Ik ga lekker een paar dagen naar Maastricht maar wilde SilkTie nog even heel veel succes wensen!! Ik hoop dat het de komende dagen nog steeds goed blijft gaan.
En voor iedereen alvast een fijne jaarwisseling!
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:56:18 #82
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64494340
quote:
Op zondag 28 december 2008 19:36 schreef LouiseSteptoe het volgende:

Pft, -die kinderen moeten echt heul leuk zijn, na al dat gedoe dat we doorstaan he?
Zekers! Ook zonder al dat gedoe zijn ze vaak heul leuk .
Soms had je liever een paar rollen behang om ze achter te plakken (lees het stoomafblaas-topic maar eens door ... of eigenlijk: doe maar niet ), maar over het algemeen is het het echt waard .
pi_64494405
sproet-je, jij ook een heel mooi 2009 gewenst!! En geniet ervan in Maastricht (zo leuk!).

SilkTie; ik duim voor jullie!
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:02:24 #84
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64494577
Hier slaat langzamerhand wat paniek toe.
Vanacht is het rode monster langsgekomen .
Is dat alleen die ene die zo-zo was, zijn ze dat allemaal, of is het alleen maar innesteling?
We weten het niet ...
*vd nog twee dagen wachten totdat we wel antwoord hebben .
Ik heb al besloten dat ik meega voor dat onderzoek, samen door dik en dun (liever zij tijdelijk dik en ik permanent dun dan elk ander scenario! ).
Nog twee dagen ...

Update 15:42 (14:42 NL tijd)
Zojuist met mijn vrouw gesproken: is weer verdwenen. Zou dus innesteling geweest kunnen zijn.
Hebben we ook met de oudste gehad, was ook na een halve dag over. Als er net zo'n (b)engeltje (x2/x3) uitkomt/uitkomen, hebben we wel vrede met de halve dag schrik .

Nu maar hopen dat het dat inderdaad is ...
Nog altijd twee dagen .

Onderstaande post blijft dus nog wel van toepassing .

[ Bericht 33% gewijzigd door SilkTie op 30-12-2008 14:46:21 ]
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:05:15 #85
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64494680
We hopen dat jullie positive vibes hun effect hebben.
Zoals we hier zeggen: "Direct vanuit jullie mond naar God zijn oren."

Wij doen gezellig mee:

Voor iedereen een ontzettend goed, vrolijk en vruchtbaar 2009!
pi_64502933
Spannend Silktie! Ik duim voor jullie.
pi_64504765
Stilkie, wat super spannend!

Hier komt ronde 5 eindelijk in zicht. Ik ben 5 dagen overtijd.. Maar niet zwanger
Ik denk dat de clomid zn werk deze ronde niet heeft gedaan. Had ook al geen zere borsten..
Een paar dagen van te voren heb ik dan wat bloed in de afscheiding en dat is sinds gister eindelijk begonnen. Dus nu is het afwachten wanneer het echt doorzet.
Balen..

Volgend jaar hopenlijk een beter jaar voor ons allen!
-=X=-
pi_64505071
Spannend Silk en Silly!

Hopelijk is het raak!
  dinsdag 30 december 2008 @ 19:59:29 #89
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64506135
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 19:29 schreef McLaura het volgende:
Spannend Silk en Silly!

Hopelijk is het raak!

Ik heb dit net aan mijn vrouw laten zien.
Grote verbaasde blik met een vage grijns: "Why am I Silly ?"

Spannend? Je wilt niet weten hoe senenewachtig ze is voor donderdag. Dat voorspelt niet veel goeds als de hormonen werkelijk beginnen op te spelen .
pi_64506719
Ik heb inmiddels een soort van menstruatie na de primolut, morgen gaat de 1e dosis 100 mg clomid erin hier. Zijn we tenminste weer bezig met eitjes te stimuleren. Groeien, hup!
pi_64506794
spannend Silktie!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 30 december 2008 @ 22:25:40 #92
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64512840
PZE, succes!!
pi_64522148
Spannend SilkTie! En I know, In know... kinderen zijn niet alleen maar ontzettend-super-te-gek-gaaf: ik heb gewerkt met gezinnen met opvoedproblemen: dat was jarenlang de beste anticonceptie voor me. Maar ja, 'je houdt de klapperende eierstokken uiteindelijk niet tegen"
-Zelfs de verstopte niet.
Sterkte met de zenuwslopende 2 dagen.

Voor iedereen hier een fijne jaarwisseling met voor iedereen erg goed nieuws in 2009
pi_64524643
Oew, spannend SilkTie. Nog maar 1 nachtje slapen

En ook een go! eitjes go! voor prinseszondererwt.
pi_64530019
Lieve BE

Wil je er alsjeblieft de 5e ronde van maken?
Bedankt alvast.

Iedereen een gelukkig, gezond en vooral vruchtbaar nieuwjaar gewenst!
pi_64534970
Spannend, SilkTie!!

PZE-eitjes, zet 'm op!!

Ben je toch ongesteld geworden, Vlindur? Moeilijk he, zo overtijd zijn en dan toch niet zwanger. Ik hoop voor jou, en voor alle anderen hier, ook op een heel vruchtbaar jaar!
pi_64536686
Lieve posters in dit topic, mijn duimen draaien iedere dag voor ieder van jullie. Ik hoop zo van harte dat er snel weer wat mensen op kunnen schuiven.

SilkTie, spannende dagen nog. Ik hoop dat jullie een mooie eerste positieve test van 2009 hier kunnen komen showen!

Pze, succes met deze ronde clomid. Hopelijk dan toch eindelijk het gewenste resultaat.

Vlindur, wat jammer dat het weer niet zo was.

Iedereen hier: heel veel succes en hopelijk loopt het hier snel leeg in 2009
pi_64541845
Lief van je miss_sly! Soms spiek ik even in Z&G en dan vind ik het heerlijk om te lezen dat je zo vreselijk aan het genieten bent (tussen het zenuwachtig zijn voor de echo's door). Het blijft geweldig dat je zwanger bent. Een heel gelukkig en gezond 2009!
pi_64550686
ik ga vrijdag maar 's bellen om een telefoontijd met mijn gyn te bestellen.... we hebben nog steeds geen uitslag gehad van het bloed prikken wat nu al bijna een maand geleden is.... gisteren weer het rode monster op bezoek gekregen, dus ik wil nu wel weer gaan beginnen met de neusspray (21e dag).... kan niet meer wachten, deze laatste kans voor ons (nu IUI)...

Allemaal een heel gezond en vooral vruchtbaar 2009.... dat we allemaal op mogen schuiven naar het andere topic.

SilkTie... ik moet dit even gezegd hebben: wat ben jij een prachtkerel... je steunt je vrouw zo lief!!!!! Die van mij gaat alleen mee als ik in het weekend naar een controle moet...

ps: miss sly... hoe was je eerste echo????
  donderdag 1 januari 2009 @ 12:47:02 #100
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64552278

Vanochtend meegegaan voor het onderzoek. ze hadden gezegd bloedonderzoek en echo.
Komen we daar aan, zegt er eentje: "Nee hoor, alleen bloedonderzoek."

Had gehoopt vanochtend al te zien of en zo ja, hoeveel ...

Nog een paar uur wachten ...

Maar natuurlijk kan je met twee weken nog niets zien, dus dat is eigenlijk wel logisch, hadden we zelf ook wel kunnen uitvogelen ...

Aan de andere kant: de buik groeit , ze is zo moe als een maai , het ene moment flinke honger en het volgende moment niet aan eten kunnen denken .

Zucht, ik weet het allemaal niet meer ... zou het mij nu ook allemaal parten beginnen te spelen ?

Nog een paar uur wachten ...

Leonieke, wedstrijdje "ongeduldig wachten" doen ?
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 09:02 schreef wilmadonna het volgende:
ik ga vrijdag maar 's bellen om een telefoontijd met mijn gyn te bestellen.... we hebben nog steeds geen uitslag gehad van het bloed prikken wat nu al bijna een maand geleden is.... gisteren weer het rode monster op bezoek gekregen, dus ik wil nu wel weer gaan beginnen met de neusspray (21e dag).... kan niet meer wachten, deze laatste kans voor ons (nu IUI)...
Ik wens je zooooooo ontzettend veel succes!
quote:
SilkTie... ik moet dit even gezegd hebben: wat ben jij een prachtkerel... je steunt je vrouw zo lief!!!!! Die van mij gaat alleen mee als ik in het weekend naar een controle moet...

Ik ben vandaag meegegaan, omdat ook die echo zou komen ... not dus (maar daarover heb ik al genoeg gemokt ).
De andere keren heb ik ervoor gezorgd dat de kinderen hun natje en droogje kregen en netjes aangekleed op tijd op de peuter-/kleuterschool kwamen (ja, ik noem die dingen nog zo, kan je nagaan wat voor 'n ouwe zak ik ben ).
En een keer heb ik het te bont gemaakt: op weg naar het ziekenhuis was ze vast komen te zitten in het verkeer, het was druk in het ziekenhuis en allerlei figuren daar waren veel te laat (echo-assistente, anesthesist met wie ze een intake-gesprek had, etc. etc. etc.) waardoor ze twee uur later thuiskwam dan gedacht. Omdat ik nog naar mijn werk moest was ik 'nogal' opgeFOK!t, hetgeen ze me niet in dank afnam, en terecht. Sindsdien ben ik weer wat rustiger ...

(Maar waar ik kan, doe ik mijn best.
Met dank aan mijn moeder die sinds mijn puberteit een hoop energie gestoken heeft in mijn opvoeding tot gentleman, hopelijk niet tevergeefs).

Goed, genoeg over mij, de dames hier zijn veel lovenswaardiger met hun doorzettingsvermogen!
Jullie zijn keien en jullie kinderen (want die komen er) mogen trots zijn op zulke moeders die al voor de conceptie zo ontzettend veel moeite voor ze hebben gedaan en karakter hebben getoond. Het kan niet anders dan dat ze in een liefdevolle omgeving zullen opgroeien en het beste voorbeeld zullen hebben van hoe je een doel kunt bereiken, zelfs als dat veel inspanning en moeite kost.

pi_64554513
Oe, spannend SilkTie, ik duim voor jullie!! Hoe lang worden jullie in spanning gehouden?

wilmadonna, hoop dat je goed bericht krijgt morgen. Wel vreemd dat ze helemaal zelf geen contact hebben opgenomen.

Verdere allemaal een mooi 2009 gewenst en dat iedereen maar een mooie zwangerschap gegeven zal zijn.
  donderdag 1 januari 2009 @ 14:58:36 #102
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64554750

x?

Over zo'n anderhalve week echo, dan weten we ook hoeveel.

Dames, wij zijn dus de ijsbrekers en hebben baan 2009 (die voert naar Z&G) voor u geopend. Behouden vaart en goede thuisreis .
(Dit is nog geen afscheid! Alleen maar een goede wens voor jullie allemaal.)

Maar nog even mondje dicht, mijn vrouw wil het pas aan de ouders vertellen na de eerste echo, dan hebben we het hartje/de hartjes zien kloppen en weten we dat het de goeie kant opgaat. Pas dan ook zal ik ons in Z&G laten zien (hint voor miss_sly ). Maar voor mijn girlfriends die zo meeleven (en toevallig weten dat we vandaag het nieuws zouden krijgen ...) kan ik het niet verbergen.

pi_64554923
Ik kom langs om iedereen een heel vruchtbaar 2009 te wensen

En wat lees ik dan nu
Silktie & echtgenote!!!!

G E F E L I C I T E E R D *o*

Wat een geweldig begin van 2009!!!!

Sterkte en Succes allemaal!!!!
pi_64554940

Whaaaaaa, wat een fantastisch nieuws voor jullie!!

Gefeliciteerd! Dat is nog eens een mooi begin van 2009!

Dat geeft de burger moed!
pi_64555262
gefeliciteerd
mama van 3 kids!
pi_64555313
Oh wat fijn Silktie! Gefeliciteerd!
pi_64555738
WAUW! Dat noem ik nou een jaar goed beginnen!
Gefeliciteerd!
  donderdag 1 januari 2009 @ 16:15:39 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64556476
En zie daar: de streepjesregen is begonnen!!
pi_64556559
Dat is nog eens een mooi begin!! Gefeliciteerd SilkTie en vrouw!!!
  donderdag 1 januari 2009 @ 16:53:46 #110
24188 Belana
kloon van belana
pi_64557370
silktie, van harte!
stormy waters...
sailin'
pi_64557508
En dat op dag 1 van het nieuwe jaar

Gefeliciteerd SilkTie en Ima

En spannend, nog anderhalve week wachten en dan weten we hoeveel nieuwe SilkTies er gaan komen.
  Moderator donderdag 1 januari 2009 @ 18:13:53 #112
5428 crew  miss_sly
pi_64559487
Silktie, wat een geweldig nieuws
Gefeliciteerd, ook voor je vrouw. Nog even spannend dus hoeveel...ik wacht geduldig mee af en hoop je wanneer jij het de juiste tijd vindt, in Z&G te zien
  Jubileum moderator donderdag 1 januari 2009 @ 19:51:44 #113
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64562021
Dat is nog eens een knallend begin van het nieuwe jaar Silk en mevrouw Tie, van harte gefeliciteerd
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64562572
Dat is even leuk thuis komen!! Gefeliciteerd SilkTie en vrouw
  donderdag 1 januari 2009 @ 20:21:22 #115
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_64562958
Als dít geen goed begin van het nieuwe jaar is, dan weet ik het niet meer, SilkTy en vrouw; van harte gefeliciteerd, dit wordt een heeeeeel gelukkig nieuwjaar voor jullie, als er 1 schaap over de dam is... Ik hoop dat we met velen zullen volgen.

Voor de rest een heel gelukkig, gezond en vruchtbaar 2009 toegewenst Wie weet met zijn allen door naar het volgende topic lijkt me een goed voornemen
Ylana
pi_64563335
Silktie wat goed!!
Gefeliciteerd voor jou en je vrouw!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_64563754
SilkTie, wat goed van je dat je de baan voor ons hebt opengegooid. Wat een supernieuws!! Gefeliciteerd!!

Ik hoop over een ruime week ook met zulk nieuws te komen. Ik zoek eigenlijk een nagelbijtsmiley.

O, en je complimenten aan ons in je post daarvoor vind ik erg lief. Mijn man gaat ook mee naar alle afspraken en geeft me verder op allerlei manier het gevoel dat we het echt samen doen. Zo fijn en zo belangrijk!
Daardoor geloof ik dat wij het samen wel gaan redden, ook als het echt niet gaat lukken met kinderen krijgen. (Maar daar moet ik tegelijkertijd niet aan denken, een leven zonder kinderen.)
  donderdag 1 januari 2009 @ 20:46:56 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64563918
SilkTie, wat een geweldig nieuws!
pi_64567149
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:46 schreef Brighteyes het volgende:
SilkTie, wat een geweldig nieuws!
BE, wil je meneer en mevrouw SilkTie in de OP zetten als goed gelukt voorbeeld voor ons allemaal?

Mits ze daar zelf geen problemen mee hebben natuurlijk
pi_64567258
Auw! Ik ben heel blij dat de duivels zijn gekomen, maar dit is wel heel enthousiast. Buikpijn en hoofdpijn, normaal heb ik dat niet zo erg als nu. Dus ik ben blij dat ze er zijn, maar nu mogen ze wel weer gaan. (En minimaal 9 maanden wegblijven. )
  donderdag 1 januari 2009 @ 23:20:17 #121
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64568972
Van harte mazzel tov SilkTie en vrouw!

Nu de rest ook snel weg
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 07:28:13 #122
114177 Diaan73
pi_64574141
Allereerst wil ik iedereen nog hier een heel gelukkig en hopelijk vruchtbaar nieuwjaar wensen!! En hopelijk bestaat dit topic aan het einde van dit jaar niet meer...

SilkTie van harte gefelciteerd Wat een supergoed nieuws op de eerste dag van dit nieuwe jaar!!

Ik ben/post hier niet meer zo vaak, maar ik lees nog steeds mee hoor
Make love, not war ☮
pi_64576553
Stilkie en vrouw, gefeliciteerd zeg!

Super om zo het nieuwe jaar in te gaan!
pi_64577349
SilkTie & Mw. SilkTie
Van harte!!!! Wat goed!

Dit wordt het begin van de regen, dat MOET wel! Voor allemaal een SUPER vruchtbaar 2009 gewenst!
pi_64577685
Wat fijn SilkTie en mw "Silly"! Wat een heerlijk begin van het nieuwe jaar voor jullie!

Ik hoop dat ze zich goed zal voelen en jullie er heerlijk van kunnen genieten samen!
Voor de rest hoop ik dat dit samen met de inluiding van het nieuwe jaar hét perfecte startschot is geweest! Laat die strepen maar vallen!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_64581138
SilkTie wat fantastisch Gefeliciteerd
pi_64586201
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:42 schreef sombie het volgende:

[sub]Ik hoop over een ruime week ook met zulk nieuws te komen.

Doen!!
En sterkte met de spanning... nog een week: zet hem op!
pi_64588209
quote:

[..]

[quote]
Heel erg veel succes alvast, ik zal aan je denken de 20e!!
quote:
Dat lijkt inderdaad nog wel heeeel lang, en ik kan het me zo ontzettend voorstellen/beetje inbeelden hoe irritant wachten kan zijn, hoop voor jou dat het lange wachten heel erg snel beloond wordt het is je zo gegund, een vers beebje straks in jullie nieuwbouwhuisje!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_64590967
BE (of iemand anders), zou je er aub 5e ronde van maken?

thnx
pi_64606890
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:11 schreef LouiseSteptoe het volgende:

[..]

Doen!!
En sterkte met de spanning... nog een week: zet hem op!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 18:16:01 #131
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64619401
Dank jullie wel allemaal!
Nu jullie! Hup!
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:20 schreef DaviniaHR het volgende:
Van harte mazzel tov SilkTie en vrouw!
Als jij weet wie ik ben (ik ken jou en echtgenoot namelijk irl wel ...), nog even niets vertellen .
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:21 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

BE, wil je meneer en mevrouw SilkTie in de OP zetten als goed gelukt voorbeeld voor ons allemaal?

Ik denk dat mevrouw Silly/Tie/welke namen jullie haar hier dan ook hebben gegeven liever heeft dat dat wacht tot na de echo (haar kennende ).
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:24 schreef prinseszondererwt het volgende:
Auw! Ik ben heel blij dat de duivels zijn gekomen, maar dit is wel heel enthousiast. Buikpijn en hoofdpijn, normaal heb ik dat niet zo erg als nu. Dus ik ben blij dat ze er zijn, maar nu mogen ze wel weer gaan. (En minimaal 9 maanden wegblijven. )
Op dat minimaal 9 maanden wegblijven zouden DaviniaHR en ik zeggen: omein! (= amen)

Heel veel succes.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 19:17:32 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64621248
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:21 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Sorry voor mijn late reactie, maar we waren even aan het overleggen.
En wij vinden het eigenlijk niet zo'n heel goed idee. Ten eerste moeten we dan een heel eind gaan teruggraven om alle successtories hier toe te voegen, en een groot deel daarvan zegt jou bijv. niets en over een jaar zegt het een nieuwe user niks dat SilkTie ooit via het medische gebeuren een kindje geeft gekregen.
En we zouden dan natuurlijk voor het 2 streepjes-topic net zo'n lijstje kunnen maken etc. etc.

We zijn nog wel aan het broeden op mss iets anders, bijv. een teller die bij houdt hoeveel mensen hier al weg gegaan zijn bijvoorbeeld, maar vooralsnog willen we het gewoon houden zoals het nu is. Dat iedereen, als het goed is, gewoon doorstroomt naar het volgende topic en dus uit het vorige topic 'verdwijnt'.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 19:19:33 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64621312
Vlindur, ik heb het aangpast, maar wil je er ook niet bij hebben met de 5e ronde van wat? Bijv. clomid ofzo?
Of is dat niet het geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 03-01-2009 19:26:46 ]
pi_64623037
23 januari ben ik bij de gyn en als het goed is wordt ik rond die tijd ook ongesteld. Dat houdt in dat we in februari waarschijnlijk weer in een cryo poging zitten!

ik heb er weer helemaal zin in door het gesprek nu misverstanden ook uit de wereld helpen en voila! Het MOET nu gewoon gaan lukken, vind ik dan
pi_64623094
Trouwens, dromen jullie ook weleens heel raar? (op het gebied van kids krijgen?) Ik had vannacht echt een mega bizarre droom.. Droom al nooit dat ik zwanger ben oid, maar ik was ongeveer 9 weken zwanger, getest. Alles helemaal goed, tot de echo. Er was niets

Heb ik eerder eigenlijk nooit gehad, en manlief zegt dat het aangeeft waar mijn angsten liggen (en misschien is dat ook wel zo). Maar toch, heb in mijn zo goed als 28 jarige bestaan misschien 1 keer gedroomd dat ik zwanger was.. Raar!
pi_64625566
lees het nu pas....
Gefeliciteerd SilkTie en vrouw!!!!!! Erg benieuwd naar de echo!!!!

pi_64625615
Yes, gaaf, super Silk en Silly!

-----

IK wil copyright op de naam "Silly" refererende aan Mevrouw SilkTie

Mijn kat heet ook Silly (niet die in mijn avatar, dat is Diego).
pi_64626233
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Sorry voor mijn late reactie, maar we waren even aan het overleggen.
En wij vinden het eigenlijk niet zo'n heel goed idee. Ten eerste moeten we dan een heel eind gaan teruggraven om alle successtories hier toe te voegen, en een groot deel daarvan zegt jou bijv. niets en over een jaar zegt het een nieuwe user niks dat SilkTie ooit via het medische gebeuren een kindje geeft gekregen.
En we zouden dan natuurlijk voor het 2 streepjes-topic net zo'n lijstje kunnen maken etc. etc.

We zijn nog wel aan het broeden op mss iets anders, bijv. een teller die bij houdt hoeveel mensen hier al weg gegaan zijn bijvoorbeeld, maar vooralsnog willen we het gewoon houden zoals het nu is. Dat iedereen, als het goed is, gewoon doorstroomt naar het volgende topic en dus uit het vorige topic 'verdwijnt'.
Ik snap je punt. Een teller zou inderdaad wel leuk zijn. Ik vind het persoonlijk wel fijn om te zien dat er hoop is en dat dit niet het eindstation-topic hoeft te zijn
pi_64630491
De 100 mg clomid voel ik wel hoor... ben echt chagrijnig en lijk de werking letterlijk te voelen als pijntjes in mijn eierstokken. (Kan dat?) Anyway, ik voel wel dat ik iets neem.
  zondag 4 januari 2009 @ 01:31:26 #140
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64634938
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:16 schreef SilkTie het volgende:
Dank jullie wel allemaal!
Nu jullie! Hup!
[..]

Als jij weet wie ik ben (ik ken jou en echtgenoot namelijk irl wel ...), nog even niets vertellen .
[..]

Ik denk dat mevrouw Silly/Tie/welke namen jullie haar hier dan ook hebben gegeven liever heeft dat dat wacht tot na de echo (haar kennende ).
[..]

Op dat minimaal 9 maanden wegblijven zouden DaviniaHR en ik zeggen: omein! (= amen)

Heel veel succes.
Oh, ik heb echt geen idee. je woont in israel, toch?
Nou, mn PM-box staat open voor persoonlijke onthullingen

En dan zal ik uiteraard niets zeggen tegen evt. gezamenlijke kennissen of anderen.
Urg, nu ben ik helemaal nieuwgsierig...

EDIT: Manlief heeft zo zijn vermoedens. Wat leuk voor jullie!
Graag bevestiging

[ Bericht 11% gewijzigd door DaviniaHR op 04-01-2009 01:45:07 ]
pi_64637779
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:19 schreef Brighteyes het volgende:
Vlindur, ik heb het aangpast, maar wil je er ook niet bij hebben met de 5e ronde van wat? Bijv. clomid ofzo?
Of is dat niet het geval.
BE, ja dat zou wel een plan zijn..

Vlindur, in maart 2007 laatste prikpil gehad. In januari 2008 ongesteld. Na soms hele maanden ongesteld door gestuurd naar de gynaecoloog. Blijkt PCOS te hebben. Sinds juli 2008 aan de Clomid. Zonder resultaat in april terug komen.

Zoiets? Verander maar als het geen goeie zinsopbouw is ofzo.

Ik duik mn nestje in. Net terug van een feestje in Utrecht.

Welterusten!
  zondag 4 januari 2009 @ 14:44:15 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64645789
PZE, wat jammer dat je er flink last van hebt nu zeg...

NieTTus! Spannend allemaal weer zeg!

Vlindur, ik ga het even aanpassen.
pi_64648222
Dank je BE!

PZE, ik zou het denk ik juist een geruststelling vinden. Nu weet je tenminste dat het wel werkt.. Succes en sterkte meissie!
pi_64650194
Wat een goede gedachte Vlindur, zo had ik het nog niet echt bekeken. Vandaag gaat de laatste pil er alweer in, dan zijn de bijwerkingen voorlopig ook weer verleden tijd. Dan deze maand echt om de dag klussen en blijven temperaturen... dan moet het toch een keertje raak zijn, toch? Bedankt voor je positieve draai aan deze dag.
We hebben trouwens allebei 30 januari als NOD, wordt nog gezellig tegen die tijd!
pi_64652611
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:26 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat een goede gedachte Vlindur, zo had ik het nog niet echt bekeken. Vandaag gaat de laatste pil er alweer in, dan zijn de bijwerkingen voorlopig ook weer verleden tijd. Dan deze maand echt om de dag klussen en blijven temperaturen... dan moet het toch een keertje raak zijn, toch? Bedankt voor je positieve draai aan deze dag.
We hebben trouwens allebei 30 januari als NOD, wordt nog gezellig tegen die tijd!
Sterkte met de laatste pilletjes (man, wat zijn die krengen smerig he ) en veel plezier met klussen
pi_64653740
PZE, Ik weet niet of mijne het dus wel doen. Ik voel niks en merk niks, Maar we houden moed he!
Ik hoop dat het eindelijk lukt!

CP, ik dacht altijd dat ze wel lekker waren, dus ik sabbelde er een keer op, bah. Vies zeg!
Sindsdien komen ze tussen mn tanden en dan spoel ik het zo in een keer weg
pi_64655681
Ik ga ze NU doorslikken in 1 teug, zonder te proeven. Bah!
  zondag 4 januari 2009 @ 20:21:55 #148
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64660720

Dames, wees blij dat het 'alleen maar' smerige pilletjes zijn en niet dat je een pijnlijke spuit in je zitvlak krijgt, door je 'lieftallige echtgenoot' erin gejast .

pi_64693646
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:21 schreef SilkTie het volgende:

Dames, wees blij dat het 'alleen maar' smerige pilletjes zijn en niet dat je een pijnlijke spuit in je zitvlak krijgt, door je 'lieftallige echtgenoot' erin gejast .

Ik ga binnenkort merken wat ik fijner vind, die ranzige pillen of een spuit in m'n lovehandle
pi_64695020
Hmm... ik denk dat ik nog maar even geniet van mijn clomid, spuiten is inderdaad van een heel andere orde.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:17:45 #151
114177 Diaan73
pi_64701510
Ikzelf vond de spuiten in mn buik toch echt minder erg dan de tabletjes en dan met name de uitwerking van het spul. Van de Clomid heb ik heel veel last gehad, zat tegen het depressieve aan, met Puregon heb ik daar helemaal geen last van gehad.... maar het is natuurlijk wel heel persoonlijk.
Make love, not war ☮
pi_64702300
Ik merk zelf helemaal niks van de clomid..
Nog 4 maanden, dan kan ik weer naar de gyn..
  maandag 5 januari 2009 @ 20:36:26 #153
114177 Diaan73
pi_64702572
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:31 schreef Vlindur het volgende:
gek he hoe verschillend het bij de vrouwen werkt, hetzelfde middeltje....
Make love, not war ☮
  Moderator maandag 5 januari 2009 @ 20:38:23 #154
5428 crew  miss_sly
pi_64702694
Ach, pillen en spuiten hebben allebei hun eigen voordelen en nadelen.
Ik vond het voordeel van de pillen dat je ze 5 dagen slikt en dat dat het is. Dan moet het iets doen of niet, klaar. Geen gedoe, gemakkelijk innemen en klaar. Nadeel was voor mij ook dat ik er nogal heftig op reageerde, maar ik had wel een eisprong.
Spuiten is dan weer voordelig dat de bijwerkingen voor mij ook veel minder waren en je nog zou kunnen spelen met de dosering om iets voor elkaar te krijgen. Groot nadeel vond ik dat je dat spuiten zo lang moet doen en er zoveel rekening mee moet houden. Ze moeten er toch iedere avond rond dezelfde tijd inzitten. En het is niet fijn om te spuiten.

Maar: fijn of niet fijn, we hebben het er allemaal met liefde voor over om het zo gewenste resultaat te krijgen, toch, lieve meiden en heer
  maandag 5 januari 2009 @ 20:40:48 #155
114177 Diaan73
pi_64702804
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:38 schreef miss_sly het volgende:

Maar: fijn of niet fijn, we hebben het er allemaal met liefde voor over om het zo gewenste resultaat te krijgen, toch, lieve meiden en heer
Make love, not war ☮
pi_64703613
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:31 schreef Vlindur het volgende:
Je gaat er vanuit dat het niet helpt? Heb je wel een eisprong?
En waarom niet eerder naar de gyn?
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:38 schreef miss_sly het volgende:
pi_64704170
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:55 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Je gaat er vanuit dat het niet helpt? Heb je wel een eisprong?
En waarom niet eerder naar de gyn?
Volgens eerdere controles heb ik sinds de clomid een eisprong. Ik moet eerder terug komen als ik een rare menstruatie ontwikkel. Maar ik zit tussen de 29 en de 34 dagen so far. Dus dat is niet raar.
'Theoretisch' moet het gewoon lukken nu. Maar het lukt alleen dus nog niet.

En ik kan vast ook nu wel terecht. Maar ik doe het niet. Ik heb gewoon zo'n gevoel, maar zeker weten doe je het toch nooit. Het zal vast nu wel werken, maar ik ben met de pillen 'pas' 6 maanden bezig..
We klussen gewoon lekker verder.
pi_64737644
nou, nu weer wat meegemaakt....
gisteren gebeld naar het ziekenhuis om een telefonische afspraak te maken met mijn gynacologe.... zegt die assistente aan de telefoon:
"dat gaat niet, ze is afwezig tot april/mei"
Nou, daar zat ik dan, stomverbaasd aan de telefoon....

ze heeft wel een brief naar het ziekenhuis in de andere stad gestuurd waar ik de seminatie krijg, maar wanneer dat nu is, is nog onbekend... en in juli word ik 39 en dan mag ik het niet meer doen....
Dus ik en mijn man gaan een klacht indienen... echt zoooo stom! Waarom schrijft ze me dan een brief dat ik een telefonische tijd kan bestellen met haar en ze heeft me zelf gezegd dat ik dan mijn controles hier in de stad bij haar kan doen en alleen de inseminatie in de andere stad.
Dus nu weten we nog niks, maar onze bloedtesten waren schijnbaar wel oke, anders hadden we daar wel bericht over gehad.
Vind het zo stom dat ze het niet hebben laten weten aan ons, en ons eventueel een andere gynacoloog hebben toegewezen.
In de andere stad werken ze wel met wachtlijsten dus ik hoop maar dat ik die behandeling nog kan krijgen.
We moeten nu eerst een brief van dat ziekenhuis afwachten....
Nou, ik zie het niet zo positief in allemaal, wat een klote gedoe zeg... grrr....
Gisteren gehuild en vandaag ben ik gewoon boos!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 18:25:10 #159
57497 happyme28
I'm so happy
pi_64738303
@wilmadonna, jemig, mijn mond valt af en toe echt open als ik hoor hoe het daar gaat zeg. Je zou toch op zijn minst verwachten dat iemand jullie dossier heeft overgenomen en je niet afhankelijk ben van een aanwezigheid of alles doorgang kan vinden enzo. Dit moet toch op te lossen zijn.

Ik snap je reactie helemaal hoor. grrrr.... ik zou niet te lang wachten op die brief. Als die er niet snel is, gelijk weer aan de telefoon hangen.

Succes!
pi_64738407
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:07 schreef wilmadonna het volgende:
gisteren gebeld naar het ziekenhuis om een telefonische afspraak te maken met mijn gynacologe.... zegt die assistente aan de telefoon:

ze heeft wel een brief naar het ziekenhuis in de andere stad gestuurd waar ik de seminatie krijg, maar wanneer dat nu is, is nog onbekend... en in juli word ik 39 en dan mag ik het niet meer doen....
Dus ik en mijn man gaan een klacht indienen... echt zoooo stom! Waarom schrijft ze me dan een brief dat ik een telefonische tijd kan bestellen met haar en ze heeft me zelf gezegd dat ik dan mijn controles hier in de stad bij haar kan doen en alleen de inseminatie in de andere stad.
Dus nu weten we nog niks, maar onze bloedtesten waren schijnbaar wel oke, anders hadden we daar wel bericht over gehad.
Vind het zo stom dat ze het niet hebben laten weten aan ons, en ons eventueel een andere gynacoloog hebben toegewezen.
In de andere stad werken ze wel met wachtlijsten dus ik hoop maar dat ik die behandeling nog kan krijgen.
Nou, ik zie het niet zo positief in allemaal, wat een klote gedoe zeg... grrr....
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat?
Wat is dat nou voor belachelijke actie? Terecht dat je boos bent!

Wellicht kan zij er zelf niets aan doen (misschien is er iets ernstigs gebeurd?), maar het ziekenhuis had jullie wel op de hoogte moeten stellen!

Heel veel sterkte met dit gezeik. Laat je alsjeblieft niet gek maken
pi_64738740
Wilma, wat een ontzettend rare gang van zaken daar zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je heel boos bent. Sterkte ermee en wat CP zegt: laat je niet gek maken.
pi_64740738
Walma, wat een tering streek! Wat ongelooflijk slecht dit! ik hoop dat het in een ander ziekenhuis dan toch nog goed komt!

pi_64744357
Wat een K*zooi!! Ik kan me voorstellen dat je echt pisnijdig bent. Ik hoop dat het nog opgelost kan worden. Sterkte!
  Moderator dinsdag 6 januari 2009 @ 20:45:56 #164
5428 crew  miss_sly
pi_64744838
wilma, wat een rare streek. Terecht dat je boos bent, dit kunnen ze toch niet maken? Inderdaad snel een erg boze brief sturen en maar hopen dat het dan voor juli iig nog in orde komt

sombie, hoe is het met je?
pi_64745319
Ik weet het niet zo goed, miss_sly. Van het weekend was ik er ineens van overtuigd dat het ook deze keer niet is gelukt. Dat had weer een flinke huilbui tot gevolg. Nu weet ik het niet. Of eigenlijk wel. Volgens mij is het niet gelukt (te oordelen naar allerlei signaaltjes van mijn lijf) maar toch hoop ik weer, eigenlijk tegen beter weten in.. Dit weekend wordt het waarschijnlijk duidelijk.
  Moderator dinsdag 6 januari 2009 @ 22:23:36 #166
5428 crew  miss_sly
pi_64749128
sombie toch, het duurt wel allemaal erg lang bij jullie
Ik ga toch hopen dat het wel raak is en je gevoel zich vergist
  woensdag 7 januari 2009 @ 08:24:00 #167
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64758352
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:07 schreef wilmadonna het volgende:

Aya, dat lijkt me helemaal niet fijn (understatement ...).
In zo'n geval is er hier in Israel maar een oplossing: er naartoe gaan, bij de receptie van de afdeling gaan zitten en de tiepmiep duidelijk maken dat je pas weggaat als alles helemaal piekfijn geregeld is. Neem een boek en een dikke huid mee, rustig blijven en inderdaad pas weggaan als het allemaal in orde is.
Stelletje kl..thommels .
pi_64774430
Dankjewel, miss_sly. Ik hoop het ook.
pi_64779836
dank voor al jullie lieve reakties.
ben blij te horen dat ik (en mijn man) niet de enige zijn die er ook zo over denken.
heb ik maandag nog geen brief ontvangen ga ik weer bellen en eis ik dat er meteen wat aan gedaan wordt!
tis inderdaad een zooi hier in het ziekenhuis....
pi_64783672
wilma: alles is al gezegd en ik vind het ook echt belachelijk maar even een dikke

sombie: blijf positief!! Ik hoop dat je dit weekend met goed nieuws komt.

Hier is de ongi eindelijk gekomen dus ik kan weer een cryo poging gaan beginnen! Spannend weer.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:39:34 #171
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_64785703
Wilma het is echt van de gekke op deze manier wat een domper ook. Ik hoop dat er snel wat gedaan wordt voor jullie

Sombie komop hoor! Hou moed

MIjn cyclus is van slag ik had met kerst al ongesteld moeten worden en het is er nog niet. Het laatste jaar was ik juist heel regelmatig en het zit me ook dwars, dus ik hoop maar dat het nu snel doorzet. Als het het weekend er nog niet is ga ik alsnog (tegen beter weten in, want ik weet prima dat ik niet zwanger ben) testen, volgende week naar de gyn dus dan kan ik het meteen aankaarten eventueel. Lastig dit hoor en verrekte irritant
Ylana
  Moderator woensdag 7 januari 2009 @ 23:01:37 #172
5428 crew  miss_sly
pi_64792761
sproet-je, een cryo-poging wat zou het mooi zijn als deze eerste in 2009 zou blijven plakken. Ik duim ervoor

Saffier, ook dat nog tja, een voor-de-zekerheid-testje voor je naar de gyn gaat, dan weet hij meteen hoe en wat en kan hij er misschien meteen wat aan doen. En heel misschien, wie weet, is de test wel positief, of is dat echt onmogelijk?
pi_64805868
Ik wilde iedereen, vanaf de zijlijn, even een knuffel / hart onder de riem / sprankje hoop sturen.....
pi_64818885
edit: onhandig twee keer gedaan en op het verkeerde knopje gedrukt. Dus zie hieronder de goede post
pi_64818917
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:52 schreef sproet-je het volgende:
Miss sly wil jij ze in het VU morgen even vragen of ze extra goed willen zorgen voor mijn cryootjes!?! En ik hoop natuurlijk dat je een mooie kindje ziet op de echo!

En mcLaura, zag ik nou in het zwangerschap topic dat jij in de mooiste provincie van NL woont! (ik dus niet meer maar de eerste 20 jaartjes van mijn leven wel.) Wat heerlijk trouwens zo'n mooie echo
pi_64818930
quote:
Miss sly wil jij ze in het VU morgen even vragen of ze extra goed willen zorgen voor mijn cryootjes!?!

En mcLaura, zag ik nou in het zwangerschap topic dat jij in de mooiste provincie van NL woont! (ik dus niet meer maar de eerste 20 jaartjes van mijn leven wel.) Wat heerlijk trouwens zo'n mooie echo
Ik heb de eerste 20 jaar bij de buren gewoond, maar dit is qua provincie een stuk mooier
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 17:54:50 #177
5428 crew  miss_sly
pi_64818958
quote:
Miss sly wil jij ze in het VU morgen even vragen of ze extra goed willen zorgen voor mijn cryootjes!?!

Tuurlijk sproet-je, dat cryootje van jou zal het aan niets ontbreken, zodat het zich vast helemaal kan voorbereiden op lekker blijven plakken als het bij jou geplaatst wordt
pi_64820380
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:52 schreef sproet-je het volgende:
wilma: alles is al gezegd en ik vind het ook echt belachelijk maar even een dikke

sombie: blijf positief!! Ik hoop dat je dit weekend met goed nieuws komt.

Hier is de ongi eindelijk gekomen dus ik kan weer een cryo poging gaan beginnen! Spannend weer.
Telt het plaatsen van een cryo eigenlijk als een IVF-poging verzekeringstechnisch gezien?
pi_64821707
Net de 12 weken scan gehad , "het was niet ouder dan 8.5"
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_64821834
Och nee desiredbard, dat is erg verdrietig... Maar het hartje klopte nog wel? En wat gaat er nu gebeuren?

Crazyprincess: nee gelukkig niet! De cryo's horen gewoon nog bij de poging waar ze uit zijn gekomen.. Dus ik heb 1 poging met hormonen en punctie gedaan en de cryo's die daar uit zijn gekomen horen allemaal bij poging 1. Ik heb dus deze keer 3 pogingen voor 1 wat betreft de verzekering.
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:16:42 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64821872
Ach wat verdrietig Desiredbard.
Dit topic waar we nu in zitten gaat meer over het zwanger worden met behulp van medisch handelen of bijv. zwanger worden na meerdere miskramen.
Je kan je verhaal daarom beter posten in: Zwanger.... en dan gaat het mis #5
pi_64822597
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:12 schreef desiredbard het volgende:
Net de 12 weken scan gehad , "het was niet ouder dan 8.5"
Sterkte!
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:27:35 #183
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_64827315
quote:
[b]Op woensdag 7 januari 2009 23:01
Saffier, ook dat nog tja, een voor-de-zekerheid-testje voor je naar de gyn gaat, dan weet hij meteen hoe en wat en kan hij er misschien meteen wat aan doen. En heel misschien, wie weet, is de test wel positief, of is dat echt onmogelijk?
Ik heb er geen 'ook dat nog'-gevoel bij hoor, maar ik dacht wel dat het onregelmatige tot het verleden behoorde. Ik vind het niet leuk om óveral maandverband enzo en pijnstillers mee naar toe te slepen. Het zal de drukke decembermaand wel zijn geweest die dit veroorzaakt heeft. Er is zelfs geen heeeeeeeeel misschien dat die test positief is, het is nagenoeg onmogelijk en ik voel me ook alsof mijn menstruatie in de weg zit. Vrij duidelijk dus voor mij
Hoe voel jij je nu, zo heerlijk zwanger? (iklees Z&G nauwelijks mee, sorry) en McLaura bij jou ook alles goed?

Sproetje wat spannend je cryo'tje weet je al wanneer je poging begint?

Wat rot Desiredbard
Ylana
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 21:54:06 #184
5428 crew  miss_sly
pi_64828765
Wat verdrietig desiredbard

Saffier, voor een keer dan, want dit hoort hier natuurlijk niet, maar ik voel me inderdad heerlijk. Sowieso ben ik erg blij dat ik zwanger ben en dat het er op de echo's so far allemaal goed uitzag, maar daarnaast heb ik ook nog eens nergens last van, behalve vermoeidheid! Hoeveel geluk kun je hebben, vraag ik me regelmatig af.

Wanneer moet je precies naar de gyn volgende week? Ik hoop je zo snel in Z&G te zien, ik vind het zo rot!
Net als alle andere hier, uiteraard.
dikke voor jullie allemaal!

Iemand trouwens nog iets gehoord van Basimah recentelijk? Heb ik eroverheen gelezen, of heeft ze al een tijdje niet gepost?
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:08:30 #185
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_64829614
Van Bashima heb ik ook al even niets gelezen hier inderdaad.
Wat fijn dat je je zo heerlijk voelt, het is je heel erg gegund hoor! Geniet ervan, het is zó speciaal om zwanger te zijn! Het vermoeide wordt écht beter hoor, bij mij toen pas met een week of 16/18, maar het werd écht beter (of minder )
We hebben woensdagochtend ons intake-gesprek, dit weekend dus de vragen die ik al verzameld heb eens op papier zetten. En tuurlijk hopen we allemaal snel door te mogen naar Z&G , lief van je
Ylana
pi_64831989
Vervelend dat je menstruatie zo op zich laat wachten, Saffier. Al hoop ik dat dat heeeeel kleine kansje op een zwangerschap toch bewaarheid wordt. Dat zou toch fantastisch zijn!

Sterkte, desired_bard!

Weer fijn om te lezen dat je zo geniet, miss_sly! Basimah heb ik inderdaad al een tijdje niet gezien.

Hier nog steeds in afwachting van. Ik ben benieuwd. Morgen is het 14 dagen na de inseminatie. Tot nu ben ik steeds uiterlijk op die dag ongesteld geworden. Niet alleen bij IUI trouwens maar ook "gewoon" ben ik zelden overtijd (goddank). Normaal zou ik even goed een paar dagen wachten voor ik ga testen maar deze keer komt het beter uit als ik dat zaterdag doe, als ik dan nog niet ongesteld ben geworden. Nu staat op de bijsluiter van die test echter dat je een vals positieve test kunt krijgen als je hormonen gebruikt. Zal dat ook gelden als je 17 dagen na de laatste injectie (Pregnyl) test?
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 22:54:01 #187
5428 crew  miss_sly
pi_64832125
Na 17 dagen heeft de pregnyl geen effect meer, sombie en kan die normaalgesproken niet voor een valspositieve test zorgen. Spannend, ik hoop het zo voor je
pi_64836627
oh wat rot voor je desiredbard.... sterkte!

spannend sombie.. hopelijk wordt je niet ongesteld

ja, wat is er gebeurd met Basimah???
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:43:03 #189
114177 Diaan73
pi_64839765
Desiredbard, sterkte!!

Sombie wat spannend zeg, hopelijk heb je morgen een mooie positieve test in je handen!!!
Make love, not war ☮
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:45:05 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64847522
Sombie, wat is het spannend voor je! Ik hoop dat je idd morgen kan testen en dat die goed resultaat geeft!
pi_64856424
Spannend Sombie!
Waar is Basimah inderdaad??

Ik heb nu al 5 dagen een temperatuur van 36,5 - kan dat of is mijn thermometer kaduuk?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:30:00 #192
57497 happyme28
I'm so happy
pi_64856582
Nee hoor, dat kan prima PZE, had ik ook wel eens.

Sombie, ik draai duimen voor je. Het zou echt super zijn!! Spannend hoor.
pi_64858750
prinses, ik heb voor mijn eisprong altijd rond 36.2 of 36.3 dus het kan nog kouder!!

Sombie, ik ben ook aan het duimen draaien.
pi_64859939
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:26 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik heb nu al 5 dagen een temperatuur van 36,5 - kan dat of is mijn thermometer kaduuk?
Ik had laatst in het ziekenhuis een temperatuur van 35,8 en dat vonden ze heel normaal. Vroeg me ook al af of de thermometer niet gewoon stuk was
pi_64863500
Basimah is hier !
Ik ben er nog hoor, en ook nog niet zwanger
Ik werd er alleen zo verdrietig van dat ik niet iedereen de put in wilde helpen
pi_64864567
Basmiah
Je kan je ei hier kwijt hoor.. Daar is dit topic toch juist ook voor!
pi_64867039
Sombie, spannend!! Hier nog een duimmeedraaier

Basimah, herkenbaar. Niemand hier dat het erg vindt als je laat merken dat je er verdrietig door bent. Denk dat we dat gevoel allemaal wel kennen.
pi_64868493
Ach, Basimah... Zo herkenbaar.

Hier nog steeds niets maar ik durf niets te geloven. Mijn lijf haalt vast grapjes met me uit. Vanmiddag kon ik niet meer wachten, getest, negatief. Ik verwacht nu eigenlijk dat het morgen komt.
Lief dat jullie zo meeleven.
pi_64870713
Sombie & basimah
pi_64879027
Ah, Sombie en Basimah
En idd, dit topic is er niet alleen voor de vreugdemomenten wanneer het bij iemand gelukt is, maar zeker en vast voor de momenten waarbij we het even allemaal niet zien zitten... zo herkenbaar trouwens, dat verdriet.

Sombie, hoe gaat het nu bij jou?
pi_64879044
Nog niet ongesteld maar de test van vanochtend was ook negatief. Ik ga er dus van uit dat ik vandaag of morgen ongesteld ga worden. Nu lekker een weekendje weg met vriendinnen.
pi_64879049
Sombie
Hopelijk kan het weekendje weg jouw gedachten even op iets anders zetten.
  Moderator zaterdag 10 januari 2009 @ 10:02:25 #203
5428 crew  miss_sly
pi_64879102
sombie Ik had het zo graag anders gezien.
Veel plezier met je vriendinnen
pi_64880151
sombie en basimah

sombie, geniet van het weekend met je vriendinnen

basimah, gewoon
pi_64882897
Oh Sombie..
Fijn weekend met je vriendinnnen!
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:37:15 #206
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_64889129
Bashima wel blijven posten hier hoor!
Wat jammer dat je test negatief is Sombie, hopelijk hebje nu een heerlijk weekend met je vriendinnen zonder zorgen
Ik hoef geen testje te halen dit weekend, ik ben ongesteld geworden vanmorgen, gelukkig voel ik mijn lijf dus toch goed aan
Ylana
pi_64889409
oh sombie
.... geniet lekker van je weekje weg!!!!

basimah: gewoon van je afschrijven hier hoor, daar is dit topic voor!
pi_64895092
Sombie.... veel sterkte.... Ik hoop dat je nu wel lekker aan het genieten bent met je vriendinnen!
pi_64907893
Sombie:

Saffier, fijn dat je je lijf zo goed begrijpt. Dat is al heel prettig, toch?
pi_64979083
Helaas, meiden. Weer niet.
  Moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 09:11:50 #211
5428 crew  miss_sly
pi_64979481
Saffier, fijn dat je je lichaam kent. Wel jammer dat het toch niet raak is

sombie jeetje, ik had het zoooo gehoopt! Het is zoo jouw beurt! sterkte
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:42:23 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64980075
Sombie, wat verdrietig zeg...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:42:29 #213
57497 happyme28
I'm so happy
pi_64980078
sombie
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:52:59 #214
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_64980296
Dikke Sombie
Ylana
pi_64981317
Ik zit ook te wachten op mijn ongesteldheid, ik heb waarschijnlijk weer cystes ontwikkeld waardoor ik weer niet op de derde dag van mijn menstruatie kan starten maar pas later.
Ik vind het vooral lastig dat mensen die weten dat ik deze behandelingen onderga mij goedbedoelde adviezen gaan geven die nergens op slaan. Het voelt een beetje of ik niet meer 'gewoon' teleurgesteld mag zijn ofzoiets.
Intussen is het hartstikke druk op mijn werk en eist het enorm veel energie van mij om het allemaal te combineren met elkaar.
Maar we gaan door
pi_64981657
Silktie, gefeliciteerd!

Sombie, wat kl*te dat je lichaam je waarschijnlijk zo voor de gek houdt... sterkte...

Wilmadonna, wat een stom verhaal zeg, van het ziekenhuis... is er inmiddels al een oplossing gevonden? Kun je je niet bij een andere gyn aanmelden? Desnoods een ander ziekenhuis? Wat een gedoe elke keer zeg... Hoe gaat het trouwens met je acupunctuur?

Sproet-je; spannend!

NieTTus; het is ook raar om te dromen dat je zwanger bent, terwijl dat niet zo is. Ik heb dat ook gehad toen wij nog bezig waren zwanger te raken. Het was zó echt, ik voelde me gewoon zwanger in die droom. Het gekke is, toen ik een tijd later zwanger was, voelde ik me ook echt zoals in die droom... Hopelijk zijn dromen geen bedrog en raak je ook echt zwanger dit jaar (en dan wel met een goede afloop en niet zoals je droomde met een slechte echo). Ik duim iig voor je dat 2009 jouw jaar wordt...

Verder voor iedereen hier; probeer de moed erin te houden... Ik duim voor jullie dat 2009 een jaar wordt met een lang verwachte positieve test mooie zwangerschap!
pi_64982124
Vandaag even serieus moeten slikken... Kom ik op het secretariaat, hangt daar een foto van drie collega's met hun respectievelijke baby in de armen (1 foto van hen samen). Allemaal heel mooi, maar zo confronterend. Mijn kinderwens heb ik al langer dan hen drieën samen, we zijn al langer bezig dan dat zij met hun drieën samen ooit zijn geweest (alledrie van eerste of tweede keer raak) en dan sta je daar... te kijken naar een foto met als grootste wens daar ook ooit tussen te mogen staan (want nu zijn ze blijkbaar van plan om altijd nieuwe groepsfoto's te maken...).

Hopelijk krijg ik volgende week een beetje goed nieuws (al vrees ik dat ik enkel zal horen dat we nog zullen moeten wachten). Ik ben het wachten beu... Ik wil nu weer beginnen en niet nog een maand of langer wachten.

Komt daarbij nog eens dat de nicht van mijn man een meisje krijgt (en dus de naam zal gebruiken die ik al heel mijn leven voor ogen heb voor een meisje) en mijn schoonzus deze week met een stralende glimlach vertelde dat ze een afspraak heeft bij de gyn deze week (ik mag me dus ook van die kant weer aan iets verwachten...).

En ik lijk maar niet ongesteld te worden
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:56:08 #218
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_64984438
Leo het is ook allemaal een kut zooi
pi_64986240
Oh Leonieke wat gemeen allemaal..
pi_64995143
Voor Sombie en Leonieke een welgemeende knuffel. Wat een baaldag hier.
pi_65003234
En het jaar begon zo goed met Silktie
voor Leonieke, Basimah en Sombie...

Doe ik ook nog een duit in het zakje: Net gehoord dat een goede vriendin van me al 7 maanden zwanger is. Ben wel echt blij voor haar en d'r man, maar toch doet het me ook pijn. Waarom gaat het bij een hoop mensen zo vanzelf en bij mij met veel pijn en moeite niet...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 22:45:35 #222
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65010139
Dat is heel hard slikken Leonieke logisch dat dat zeer doet.
CP dat zal ook wel rauw op je dak gevallen zijn. Had je niet liever dat je al eerder wist dat ze zwanger is? Ik bedoel, je zegt dat het een goede vriendin is, dan zou ik het liever eerder willen weten denk ik... Dikke voor jullie.

Morgenochtend naar de gyn voor het intake-gesprek, ik vind het zo onrealistisch ineens. Tobias is op de natuurlijke manier verwekt (wat een rot-woord) en dan ook nog heel snel en nu gaan we gewoon praten over IVF/ICSI. Er dringen dingen geloof ik niet tot mij door. Ik ben wel benieuwd wat we te horen krijgen morgen. Ik denk dat ik morgenavond pas kan komen vertellen hoe en wat.
Ylana
pi_65010482
Leonieke, dat zijn wel veel zwanger/baby confrontaties tegelijk in 1 keer zeg.. bah! Kan me heel goed voorstellen dat zoiets pijn kan doen.
Hopelijk wordt jullie lange hopen gauw beloond
Verder sluit ik me bij jou aan, dat eeuwige gewacht zelfs het woord momenteel alleen al..

Saffier, heel veel succes morgen! Is ook niet zo 123 te bevatten denk ik, helemaal als je al makkelijk eens zwanger bent geraakt lijkt me dit echt iets wat je totaal niet verwacht ooit mee te maken.
Ik zal aan je denken morgen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 14 januari 2009 @ 07:38:19 #224
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_65017674
Voor alle dames hier die al zo oneindig lang lijken te wachten
pi_65019229
Auw CP wat raar dat ze het nu pas vertellen... Kent ze jullie situatie? Misschien vond ze het dan gewoon moeilijk om het te vertellen en wist ze niet hoe ze het moest aanpakken. Maar damn, wat zou ik dat confronterend vinden om het zo kort voor de bevalling te weten.

Saffier: ik hoop dat het gesprek jullie een goed gevoel heeft gegeven en dat je nu een duidelijk beeld hebt van de volgende stap. Zo raar toch dat het bij Tobias blijkbaar probleemloos ging en jullie nu al zo lang moeten wachten. Zo zie je natuurlijk ook weer wat voor een wonder een zwangerschap is (maar ik kan me voorstellen dat je dat liever bij anderen ziet ).

Poppejans: het lijkt wel alsof al die zaken altijd samen moeten komen Ik herinner mij nog levendig mijn eerste mislukte poging Op dezelfde dag kwam mijn collega zeggen dat zijn vrouw zwanger was en de dag erop kreeg ik een mail van mijn zus met hetzelfde nieuws. De korte pijn zeker?

Thx voor de knuffels en jullie medeleven. Het doet me echt deugd om hier mijn hart te kunnen luchten
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:08:06 #226
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65031601
Vanmorgen dus de intake gehad in het zh, we zijn ruim 3 kwartier binnen geweest bij de gyn! Het was een heel prettig en gewoon gezellig gesprek .
We beginnen hier in het UMC wel 'opnieuw' met de tests die we al hebben gedaan in het vorige zh. Ze willen het zelf nog een keer doen en grondiger, prima want tot nu toe is er bij mij alleen bloed afgenomen en 2 x semen getest. Ze denken dat ik, nav menstruatieklachten en inwendig onderzoek + echo net (mooi eierstokken met 5 follikels gezien, knap zeg!) endometriose kan hebben.
Maandag al moet ik terug voor bloedprikken en nog wat onderzoeken (Cola-onderzoek noemen ze het) en aan de hand van de uitslag daarvan horen we over 7 weken of ik (veel/weinig) endometriose heb en of daar wat aan gedaan moet worden óf dat we meteen met IVF/ICSI gaan starten. Tussendoor nog naar de cursus 'gezond zwanger' samen en dus op 2 maart het vervolggesprek met de uitslagen.
We zagen net alleen dat ze een afspraak zijn vergeten te maken voor een sementest daar moet ik morgenochtend even voor terugbellen.
Een prettig gesprek dus, met 2 fijne gyn's en erg helder ook.

@ leonieke; elke zwangerschap is een wonder
Ylana
pi_65031797
Fijn dat het z'n prettig gesprek was Saffier, en zo lang ook. Dat hoor je niet vaak! Hopelijk valt het allemaal nog wat mee met de endometriose en kunnen jullie snel door met alles.
pi_65031861
Saffier, fijn dat het zo'n goed gesprek was! Wat voor testjes gaan ze doen voor je endometriose? Ik moet over 2 weken weer terug voor een echo voor mijn endometriose, maar zit in een streekziekenhuis. Ben benieuwd hoe ze dit in een universitair ziekenhuis aanpakken.
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:49:57 #229
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65033470
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:15 schreef Rubey het volgende:
Saffier, fijn dat het zo'n goed gesprek was! Wat voor testjes gaan ze doen voor je endometriose? Ik moet over 2 weken weer terug voor een echo voor mijn endometriose, maar zit in een streekziekenhuis. Ben benieuwd hoe ze dit in een universitair ziekenhuis aanpakken.
Ik heb geeeeeen idee
In de brief staat bloedafname, vragenformulier van 30 minuten invultijd, heel gesprek met de onderzoeksarts +/_ 45 minuten (UMC he, dus zit vrijwillig meteen in een onderzoekstraject) en inwendige echo. Totaal ben ik anderhalf uur bezig denkt de arts. Heb 'm net gebeld nl want ik dacht dat er alleen bloed af zou worden genomen, maar ook weer inwendig onderzoek, heb gelukkig net oppas kunnen regelen voor Tobias.
Ylana
pi_65034458
Hoi Saffier,

Ik heb vorig jaar ook een Cola-screening gedaan. De afspraak werd vroeg gemaakt omdat je nuchter moet komen. Eerst wordt je bloed geprikt. Ze gaan dan naar alle mogelijke hormoonwaarden kijken. (Hieruit bleek bij mij dat mijn prolactine te hoog was) Daarna kom je bij de onderzoek(st)er terecht. Ze heeft mij verschillende vragen gesteld en ook het formulier doorgenomen die ik van te voren moest invullen.

In het formulier moet je ook gegevens van je familie van beide kanten invvullen, tot je grootouders. Ook vragen over de menstruatie van je moeder en oma worden gesteld.
Daarna kreeg ik een inwendige echo, ze kon toen al meteen zien dat mijn baarmoederslijmvlies veel te dun was.

Ik ben daarna niet meer naar de gyneacoloog geweest omdat ik vanwege mijn medicatie even met het zwanger worden gestopt was.

In ieder geval veel succes! Ik hoop dat er iets uitkomt en dat het vooral te verhelpen is.

Ik lees zo af en toe op de achtergrond een beetje mee, maar reageer niet zoveel.

Meiden even een opsteker voor jullie Dit jaar gaat gewoon worden

Misschien dat iemand al deze week goed nieuws kan geven
(Ik ben namelijk nog steeds niet ongesteld, maar maandag had ik nog geen positieve test )
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_65040530
Joh Saffier, wat fijn dat ze de tijd hebben genomen voor dat gesprek. Dat hoor je inderdaad niet vaak. Ik had nog nooit van een cola-test gehoord, maar het klinkt lekker

En m'n vriendin en ik spreken elkaar niet veel. Laatste keer was drie maanden terug en toen wilde ze nog niets zeggen, omdat ze de 16 weken af wilde wachten. Haar goed recht
Ze weet van mijn situatie, maar dat was dus niet de reden dat ik het nu pas weet. gewoon samenloop van omstandigheden
pi_65084600
Leonieke en Sombie

Saffier: fijn om te lezen dat ze er meteen serieus werk van maken. Laten we hopen dat het meevalt met je endomitrose en dat je meteen mag starten met ivf!

Meiden, elke zwangerschap is inderdaad een wonder en ik duim voor jullie dat 2009 jullie jaar wordt!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_65084625
Saffier
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_65090421
Klinkt fijn Saffier! Fijne artsen hebben is toch wel van groot belang.
Hopelijk dan gauw echt van start met de IVF of ICSI!
pi_65098250
Wat fijn dat het gesprek zo goed is meegevallen Saffier. Hopelijk kan ik dinsdag ook met zo'n post komen

Ik heb ondertussen ook eens een overzichtje gemaakt van mijn cyclussen en ondertussen zit ik vandaag al op dag 31. Weet ik ook onmiddellijk dat mijn lichaam niet reageert op 1 clomid per dag (heb ik dat nog speciaal genomen om mijn cyclus op gang te houden )
pi_65102343
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:14 schreef leonieke het volgende:
Wat fijn dat het gesprek zo goed is meegevallen Saffier. Hopelijk kan ik dinsdag ook met zo'n post komen

Ik heb ondertussen ook eens een overzichtje gemaakt van mijn cyclussen en ondertussen zit ik vandaag al op dag 31. Weet ik ook onmiddellijk dat mijn lichaam niet reageert op 1 clomid per dag (heb ik dat nog speciaal genomen om mijn cyclus op gang te houden )
Hoe heb je gemerkt dat de clomid niet werkt?
* Vlindur vraagt zich namelijk of of haar 1 pil wel werkt..
pi_65103566
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:21 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Hoe heb je gemerkt dat de clomid niet werkt?
* Vlindur vraagt zich namelijk of of haar 1 pil wel werkt..
Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en normaalgezien zou dat toch iets vroeger moeten geweest zijn, denk ik.
pi_65103903
Dames met de clomid: kunnen jullie niet met ovulatietesten en tempen werken om te kijken of je een ovulatie hebt? Of geeft dat bij jullie vals positieve eisprongen (als jullie begrijpen wat ik bedoel).

Saffier: Fijn dat het zo'n goed gesprek was! Is die curcus verplicht om te volgen omdat je daar in behandeling gaat of doe je dat omdat je het zelf wilt. En weet je eventueel al iets over wachtlijsten van icsi/ivf (al hoop ik heel erg dat het niet nodig is..)

Ik heb volgende week dinsdag weer een echo om te kijken hoever het met mijn ei staat, dus dan gaat het circus hier ook weer los barsten. Ik moet zeggen dat ik er niet zo erg mee bezig ben als de eerdere keren omdat ik op mijn werk opeens een kans krijg om leidinggevende te worden. Daar heb ik volgende week een gesprek over, dus de spanning wordt even verdeeld over twee dingen! Eerlijk gezegd vind ik dat wel fijn, uiteindelijk zal het in de wachtweken wel spannend genoeg worden.
pi_65103944
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:52 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en normaalgezien zou dat toch iets vroeger moeten geweest zijn, denk ik.
Hmm, dat is balen zeg! ga je nu een afspraak bij je gyn maken?
Dan zou theoretisch mijn pillen wel moeten werken. Mijn cyclus is nu 33 dagen.
pi_65104026
Maar leonieke, ik wissel ook nog steeds van dag dat mijn ei springt, terwijl volgens de gyn er niets aan de hand is met mijn eisprong. Dat varieert van dag 16 tot de laatste cyclus dag 22 (!!!) dus misschien is jouw ei ook gewoon wat later.
pi_65104049
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:02 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Hmm, dat is balen zeg! ga je nu een afspraak bij je gyn maken?
Dan zou theoretisch mijn pillen wel moeten werken. Mijn cyclus is nu 33 dagen.
Ik heb dinsdag mijn intakegesprek in het fertiliteitscentrum in Jette om verdere stappen te ondernemen. Ik zal daar horen wat ze zeggen. En hoogstwaarschijnlijk gaan ze mijn cyclus wel gewoon weer in gang steken met Duphaston als dat nodig zou blijken.
pi_65104115
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:05 schreef sproet-je het volgende:
Maar leonieke, ik wissel ook nog steeds van dag dat mijn ei springt, terwijl volgens de gyn er niets aan de hand is met mijn eisprong. Dat varieert van dag 16 tot de laatste cyclus dag 22 (!!!) dus misschien is jouw ei ook gewoon wat later.
Dat zou natuurlijk ook wel kunnen. Ik zie nu idd dat ik met clomid (toen wel dubbele dosis) ook altijd cyclussen had van rond de 31 dagen. Dus misschien word ik morgen alsnog ongesteld.

Zwanger ben ik al zeker niet Want daar moet je namelijk seks voor hebben, schijnt het En met heel die verhuis en de examens van mijn man is dat er niet van gekomen Ik moet zelfs toegeven dat ik blij ben dat ik mezelf niets moet wijsmaken, anders ging ik nu weeral zitten zoeken achter kwaaltjes die er helemaal niet zijn.
pi_65104516
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:01 schreef sproet-je het volgende:
Dames met de clomid: kunnen jullie niet met ovulatietesten en tempen werken om te kijken of je een ovulatie hebt? Of geeft dat bij jullie vals positieve eisprongen (als jullie begrijpen wat ik bedoel).

Saffier: Fijn dat het zo'n goed gesprek was! Is die curcus verplicht om te volgen omdat je daar in behandeling gaat of doe je dat omdat je het zelf wilt. En weet je eventueel al iets over wachtlijsten van icsi/ivf (al hoop ik heel erg dat het niet nodig is..)

Ik heb volgende week dinsdag weer een echo om te kijken hoever het met mijn ei staat, dus dan gaat het circus hier ook weer los barsten. Ik moet zeggen dat ik er niet zo erg mee bezig ben als de eerdere keren omdat ik op mijn werk opeens een kans krijg om leidinggevende te worden. Daar heb ik volgende week een gesprek over, dus de spanning wordt even verdeeld over twee dingen! Eerlijk gezegd vind ik dat wel fijn, uiteindelijk zal het in de wachtweken wel spannend genoeg worden.
Ik mocht vanaf ongeveer dag 10 a 11 een aantal keer langskomen in het ziekenhuis voor een echo om te kijken of er een eitje gegroeid zou zijn. Dat is nooit het geval geweest, maar ik denk als dat wel zo was dat ze dan ook zouden controleren op de ovulatie.
pi_65105207
1-9-2008 30
30-9-2008 32
30-10-2008 29
27-11-2008 35
31-12-2008 ?

Dit zijn mijn cycli met Clomid. Is dit netjes?

1e dag menstruatie staat er ook bij.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 12:47:41 #245
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65105481
Vlindur, mij is altijd verteld dat een cyclus tussen de 28 en 35 dagen als 'normaal' gezien wordt. In dat geval is het dus netjes.

Wel zou ik deze cyclus in de gaten houden, want 35 dagen is wel op het randje natuurlijk.
pi_65105537
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:47 schreef happyme28 het volgende:
Vlindur, mij is altijd verteld dat een cyclus tussen de 28 en 35 dagen als 'normaal' gezien wordt. In dat geval is het dus netjes.

Wel zou ik deze cyclus in de gaten houden, want 35 dagen is wel op het randje natuurlijk.
I will. thnx
pi_65106212
Mariposa... ik ga heel hard voor je duimen... want ook voor jou zou ik het zooo leuk vinden als het gewoon een keer raak is!!

Vlindur; volgens mij zijn die cycli nog oke. Ze moeten alleen niet nog langer worden, inderdaad. Ik heb ook een paar keer van die lange cycli n gehad en toen bleek Clomid bij mij niet meer te werken... niet om je bang te maken, hoor!!! Maar hou het goed in de gaten...
pi_65106415
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:12 schreef Jose81 het volgende:
Mariposa... ik ga heel hard voor je duimen... want ook voor jou zou ik het zooo leuk vinden als het gewoon een keer raak is!!

Vlindur; volgens mij zijn die cycli nog oke. Ze moeten alleen niet nog langer worden, inderdaad. Ik heb ook een paar keer van die lange cycli n gehad en toen bleek Clomid bij mij niet meer te werken... niet om je bang te maken, hoor!!! Maar hou het goed in de gaten...
Zoals ik ook al eerder vermelde, mijn borsten doen geen pijn meer, dus ik heb sinds vorige maand al niet meer het idee dat het werkt..

Ik heb ook tegen mijn vriend gezegd dat als ik deze maand weer ongesteld word dat ik er dan weer heen ga.

vrijdag 16 januari 2009 @ 13:25:02 #249
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65106639
Overigens 27 november t/m 30 december is 34 dagen. 31 december is dag 1

[ Bericht 1% gewijzigd door happyme28 op 16-01-2009 13:34:38 ]
pi_65106958
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:25 schreef happyme28 het volgende:
Overigens 27 november t/m 30 november is 34 dagen. 31 december is dag 1
Your'e right
Tellen blijft soms moeilijk he
pi_65107102
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:39 schreef Vlindur het volgende:
1-9-2008 30
30-9-2008 32
30-10-2008 29
27-11-2008 35
31-12-2008 ?

Dit zijn mijn cycli met Clomid. Is dit netjes?

1e dag menstruatie staat er ook bij.
15
10
13
11
58
12
9
59
10
25
29
30
28
34

Sjonge, ik had ze allemaal verkeerd.. Dit zijn het goeie aantal dagen vanaf 22 jan 2008.
Wat een bende hè

[ Bericht 44% gewijzigd door Vlinder op 16-01-2009 13:56:39 ]
pi_65108422
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:47 schreef happyme28 het volgende:

Zie je, dat maakt het zo raar hé. Mijn cyclussen met Clomid zagen er als volgt uit:
1 12-2-2008 35
2 18-3-2008 31
3 18-4-2008 32

Dit vond de gynaecologe voldoende om te zeggen dat ik met Clomid moest stoppen (was wel dubbele dosis).

En zo ziet het er in totaal uit
1 12-2-2008 35 Clomid, 5 dagen, 2 per dag
2 18-3-2008 31 Clomid, 5 dagen, 2 per dag
3 18-4-2008 32 Clomid, 5 dagen, 2 per dag
4 20-5-2008 28 geen
5 17-6-2008 geen 26/07/08: negatieve test

6 25-8-2008 28 Clomid, 5 dagen, 1 per dag - Menopur (15) - Pregnyl (2) Cyclus opgestart met Duphaston
7 22-9-2008 29 Clomid, 5 dagen, 1 per dag - Menopur (17) - Pregnyl (2)
8 21-10-2008 28 Clomid, 5 dagen, 1 per dag - Menopur (17) - Pregnyl (2)
9 18-11-2008 28 Clomid, 5 dagen, 1 per dag - Menopur (17) - Pregnyl (2)
10 16-12-2008 Clomid, 5 dagen, 1 per dag Dag 28: 12 januari 2009

Zo raar dat de behandeling zo afhankelijk is van de arts. Maar ja, elk lichaam is ook anders...
pi_65108602
Leonieke, wat doen de menopur en pregnyl?
pi_65108716
Menopur: rijpen van follikels, maar bij mij onvoldoende. Ik ben één keer tot één follikel gekomen van 18mm (en nog een hoop kleinere), maar voor de rest bleef het altijd rond de 15 mm hangen.
Pregnyl zorgt dan weer voor de eisprong als de follikels rijp genoeg zijn.

De maximumdosis Menopur was eigenlijk 15 en aangezien ik er met de 17 ook al niet kom, ben ik doorverwezen naar het fertiliteitscentrum.
pi_65109284
Wat doet de clomid dan bij jou? dat zorgt toch (ook) voor het rijpen van de folikels? Of snap ik er nu helemaal niks meer van?
pi_65109350
Mja, extra rijpen? Ik weet het niet. Ik heb daar nooit bij stilgestaan, maar het was miss_sly die onlangs zei dat ze die combinatie niet kende. Maar Clomid doet normaalgezien hetzelfde als Menopur.
Ik maak me daarom zorgen, als die combinatie al niet tot rijpe cellen komt, wat zal het dan wel doen?
pi_65109512
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:33 schreef leonieke het volgende:
Mja, extra rijpen? Ik weet het niet. Ik heb daar nooit bij stilgestaan, maar het was miss_sly die onlangs zei dat ze die combinatie niet kende. Maar Clomid doet normaalgezien hetzelfde als Menopur.
Ik maak me daarom zorgen, als die combinatie al niet tot rijpe cellen komt, wat zal het dan wel doen?
Jeetje joh..
Ben erg benieuwd wat er as dinsdag voor je uit komt!
Heb je al een lijstje met vragen klaarliggen?
pi_65109773
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:37 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Jeetje joh..
Ben erg benieuwd wat er as dinsdag voor je uit komt!
Heb je al een lijstje met vragen klaarliggen?
Eerlijk gezegd niet En dat is altijd het probleem bij mij. Op voorhand heb ik niet zoveel vragen (eerder: laat het maar op mij afkomen) maar eens ik dan buiten ben, komen alle vragen in mij op
Moesten er ideeën zijn, dan zijn deze zeker welkom. Ik heb echt geen flauw idee waar ik mij kan aan verwachten.
pi_65114734
Leonieke, dat heb ik ook met vragen stellen hoor. Ik bedenk ze ook pas achteraf... Succes dinsdag!

Ik heb vandaag ook zoiets van: gooi die Clomid maar uit het raam. Ik zit nu dus op 100 mg en ben aan het temperaturen geslagen deze maand. Nou ik kan er geen chocola van maken...
Na drie hoge dagen (want griep) is het tot nu: 36,5 - 36,5 - 36,5 - 36,5 - 36,5 - (36,8 - 37 weekend, uurtje later) - 36,2 - 36,5 - 36,6 - en 36,6 is het vandaag op dag 19.
Daar zie ik toch echt geen eisprong in hoor, terwijl ik wel bijwerkingen voel van die troep. Ik zie het even somber in deze ronde... Hopelijk hebben jullie meer geluk!
pi_65115167
ik kon er bij mij ook geen touw aan vastknopen met temperaturen....
Maar bij mij kon het zelfs onder de 35 graden zijn en dan weer heel erg erboven, en dan zo afwisselend, terwijl ik wel op dezelfde tijdstippen controleerde...
Geen touw aan vast te knopen dus... en dus temperatuur ik niet meer
pi_65115220
En jij hebt wel een eisprong met die gekke temperaturen, Wilmadonna?
pi_65116050
Prinses, gebruik je ook fertility friend om je temp in op te slaan. Die probeert dan aan de hand van je temp te bepalen wanneer je eisprong is geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet denk dat je nu je eisprong al hebt gehad maar het kan nog wel, misschien schiet hij morgen omhoog?!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 17:47:55 #263
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65116444
PZE, mijn eisprong kwam ook vaak na de 20e dag pas. Ligt een beetje aan de lengte van je cyclus maar dat hoeft niet erg te zijn.
pi_65116593
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:44 schreef leonieke het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd niet En dat is altijd het probleem bij mij. Op voorhand heb ik niet zoveel vragen (eerder: laat het maar op mij afkomen) maar eens ik dan buiten ben, komen alle vragen in mij op

Ding dong, tip van de dag voor Leonieke: bedenk van te voren wat je wil vragen, zet dat op papier en neem het mee. En vraag daarna aan de arts of je hem/haar nog eventueel mag mailen/bellen met vragen die na het gesprek opkomen. Meestal is dat geen probleem en zo kun je toch gewoon al je vragen stellen.
pi_65119245
Ik ben inmiddels ongesteld
Zondag voor een folikelmeting maar ik heb cystes dus ik mag nog niet beginnen
wel ff controle erop houden
pi_65134762
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:12 schreef Jose81 het volgende:

Jose

Ik had eerst goed nieuws, maar nu is het anders.
Ik dacht dat afgelopen zondag mijn NOD zou zijn. Zaterdag had ik een veegje bloed en zondag ook. nu denk ik dat dat een innestelingsbloeding was Daarna niets. Maandag een negatieve test. Donderdag beginnen mijn borsten gevoeliger te worden. En vrijdag ochtend doe ik een test waarbij ik een heel lichte streep zie, maar die streep is er wel. (En die heb ik in het verleden nooit gezien) De rest van vrijdag zijn mijn borsten gevoeliger en mijn buik voelt raar en wee-ig. En ik ben op eens extreem moe.

Net werd ik wakker en waren mijn borsten weer gewoon mijn borsten. Toen ik naar de wc ging veegde ik lichtroze/roze bloed mee, helemaal uit het niets. En nu beginnen ook de krampen te komen.

Ik denk dat het niet goed zit. Maar eigenlijk ben ik er heel nuchter onder op de een of andere manier. Ik kan in ieder geval zwanger worden. En dat was zeker 2 jaar terug nog een beetje onduidelijk of het niet ongesteld worden nou aan mijn medicijnen lag of aan mezelf.

We wachten nu in ieder geval nog even af.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_65136126
Basimah

Mariposa, kan me voorstellen dat ondanks het deze rond misschien niet raak is (maar wie weet.., krampen zegt ook niet alles) het toch waardevol is om wel een 2e streepje te zien. Dat had ik ook vorige week. Hoe het ook loopt, dat nemen ze niet meer af.

Leonieke, jij veel succes dinsdag!
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:09:41 #268
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65142308
@ Mariposa; dat formulier ja wat je in moet vullen Ik heb een uur met mijn moeder aan de lijn gehangen voor de gegevens (weet ík het of mijn tante vervroegd in de overgang is gekomen ) Lief dat je het even wilde vertellen! Spannend nog niet ongesteld, weet je inmiddels al wat meer?

CP een samenloop dus, ik snap 't helemaal van je vriendin nu.

PJ het is een heel team van artsen waar ik er nu 2 van heb gezien, hopelijk zijn ze allemaal zo aardig dan komt het helemaal goed
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:01 schreef sproet-je het volgende:
...

De cursus 'gezond zwanger' is min of meer verplicht. We zijn ernaartoe 'gestuurd' door de gyn's. De cursus bestaat sinds halverwege 2007 en wat ik begreep vertellen ze je daar dat je niet mag roken/drinken, er een gezonde levensstijl op na moet houden om zo de meest gunstige omstandigheden te creeeren voor een (al dan niet natuurlijk ontstane) zwangerschap. Er wordt ook bij ons alletwee bloed geprikt en wordt er oa gekeken naar het foliumzuurgehalte. De rest merk ik daar wel
Het Erasmus heeft overigens, gelukkig!!, géén wachtlijst voor IVF/ICSI
quote:
Het is dus dubbelspannend voor jou nu! Ik duim dat je ei mooi gegroeid is. Ik snap ook wat je bedoeld met die verdeelde spanning, wij moeten over 7 weken terug naar de gyn voor alle uitslagen maar tussendoor staan nog 3 afspraken gepland, dat breekt zo lekker nu, dat zal het voor jou ook wel zijn, niet focussen op 1 ding maar op meerdere, dus ik duim ook voor je werk!

Vlindur ik heb er geen ervaring mee, kan je dus ook niets vertellen. Leonieke ik hoop dat jullie in Jette een heel snelle vooruitgang boeken.

Bashima wat doen ze aan de cystes? En enig idee wanneer je dan wel verder mag?

Oeh Mariposa (ik ben een paar dagen niet online geweest en reageer dus op vanalles in 1 keer, krijg je zomaar 2x antwoord van me ) wat dubbel zo dan zeg. Misschien blijft het hierbij en trekken de krampen snel weer weg, ik zal voor je duimen!

Voor iedereen die hier meeleeft en of meeleest
Ylana
pi_65150650
Voor allemaal even een héle dikke knuffel!

Ik heb echt zo weinig tijd gehad de laatste tijd om alles bij te houden dat was toen ik nog echt bezig was wel anders... Vrijdag ga ik naar ziekenhuis voor gesprek, en als het goed is word ik ook vrijdag ongesteld, dat zou inhouden (als er nu niet ineens wachtlijsten zijn bij het VU) ik direct met nieuwe cryo kan gaan starten!

Net een weekje wintersport achter de rug, en wij zijn er echt KLAAR voor! Dus ik ga ook weer wat actiever meelezen/schrijven hier.. Tis zo lullig als ik alleen af en toe binnenkom met een mededeling.. En beetje medeleven is zó fijn (weet ik nog van eind 2006/begin 2007 toen ik midden in de ivf-en zat, en daarna de cryo's!!)

pi_65154311
Niettus: heb jij nog wat gehoord over de wachtlijsten bij het vu? Ik zit nu dus weer in de cryo cylus en ben best wel bang dat we straks op moment supreme weer te horen krijgen dat ze vol zitten... Ik zal het in ieder geval dinsdag bij mijn echo weer even navragen.

Mariposa: hoe is het vandaag verder gegaan? Het is eigenlijk precies het verhaal bij mijn vorige cryo, al hoop ik dat het bij jou anders zal aflopen.. Ook eerst vage ongesteldheid, niet echt. Toen helemaal niets, daarna een heel vaag streepje en toen opeens toch ongesteld. Ik moest toen ook bloedprikken en ik bleek toch een klein beetje zwangerschapshormoon in mijn bloed te hebben maar niet genoeg. Dus waarschijnlijk even ingenesteld en daarna toch niet doorgegaan. Maar nogmaals, ik hoop dat het bij jou anders gaat!!
pi_65157092
Oh sproet-je, jij zit er dus alweer midden in!! wat spannend!!

Ik heb vrijdag de afspraak, dan zal ik wel meer horen... Hoop dat het deze keer anders gaat, gezien de 4 cancels die ik destijds al heb gehad.. Maar hoe het nu is, geen idee om eerlijk te zijn!! (de laatste cryo was afgelopen juni, en dat was ook een cancel.. Die daarvoor waren in 2007...)

Ben benieuwd, laat even weten dinsdag, als je wilt
pi_65165413
Hoi meiden,

Het is helaas steeds erger geworden de krampen. Gisteravond voelde ik me er echt beroerd van, niet alleen de krampen deden heel erg zeer, maar ook de rest van mijn lichaam lijkt van slag. Ondanks dat ik nooit zo ver was, hooguit een kleine 6 weken, verbaast het me hoe heftig mijn lichaam reageert.
Voor het slapen gaan heb ik 2 paracetamol genomen en een warme kruik erbij geskregen. 's nachts en vanochtend was mijn hele lichaam weer rustig, wat ook wel een opluchting was. Nu heb ik 'normale' menstruatiekrampen.

Ik heb vanochtend wel even met de huisartsenpost gebeld. Zolang ik geen koorts heb (ik heb nu alleen verhoging) en het vloeien niet langer dan een week duurt hoef ik geen contact met de huisarts op te zoeken. Dus dat heeft me wel gerustgeteld. Ik mail mijn arts die me nu behandeld wel nog even morgen.

Saffier, ik zit ook bij het EMC, dus we hebben het onderzoek dan bij hetzelfde ziekenhuis. Ik wil je alvast heel veel succes wensen , dinsdag toch of ben ik met iemand anders in de war
Wel fijn om te weten dat je geen wachtlijsten hebt. Voor mij zou het denk ik ook geen probleem zijn om binnen het EMC doorgestuurd te worden, mocht er iets zijn, dus dat geeft mij ook een erg fijn gevoel. Gewoon weten dat er een soort van back-up is waar je redelijk snel gebruik van kan maken

NieTTUs, wat goed dat je er klaar voor bent! Vaak is dat een goed teken, ik herken het nu ook wel. Ook jij weer veel succes de komende tijd!
pi_65165838
Mariposa, knap dat je er zo nuchter mee om kan gaan (of het iig zo nuchter en helder kunt beschrijven allemaal). Fijn dat je lichaam nu weer rustig is, vloei je nog wel steeds? In elk geval veel sterkte.

Niettus en Sproetje, ik hoop dat jullie cryo's hun best gaan doen deze ronde. Ik duim mee.

Hier geen duidelijke stijging van de temperatuur na 100 mg clomid, wel een gevoelige buik en oprispingen. Vandaag dag 21. We zien het wel weer over anderhalve week.
  zondag 18 januari 2009 @ 13:20:59 #274
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_65168042

zondag 18 januari 2009 @ 13:25:50 #275
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65168221
Whahhhaha Tweeling!! Gefeliciteerd Silktie!

Kom je ook meekletsen in Zwanger en geboorte?
  zondag 18 januari 2009 @ 13:34:59 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65168534
SilkTie!
Wat gaaf!
  zondag 18 januari 2009 @ 13:39:25 #277
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_65168675
Dames, ik heb het de laatste weken ontiegelijk druk gehad, heb zo nu en dan wel even een momentje gevonden om te lezen, maar had tot mijn spijt geen enkele seconde om te reageren om jullie een hart onder de riem te steken omdat een paar verhalen hier toch helaas wat minder positief waren.

Vanochtend weer echo en bloed, kort gesprekje met de dokter, alles ziet er goed uit (zoals mijn cryptische post hierboven al duidelijk maakte ...).

Ik wil jullie allemaal ont-zet-tend veel succes wensen. Moge het jullie gegeven zijn allemaal binnen kortere of (niet veel) langere tijd een positief resultaat te krijgen.
Bedankt voor jullie medeleven op de mindere momenten en de vreugde op de betere momenten.

En last but not least, hartstikke bedankt dat jullie zo lief zijn geweest om mij als man in dit clubje op te nemen, te steunen en zijn vragen te beantwoorden.

Jullie verdienen allemaal een dikke en jullie kerels mogen blij zijn dat ze zulke ruimhartige dames aan hun zijde hebben staan.

Vooruit, nog een dan: .

(Ik zal zo nu en dan toch wel blijven kijken om te zien hoe het met mijn 'girlfriends' gaat; kan jullie toch niet in de str.nt laten zakken?)
  zondag 18 januari 2009 @ 13:41:21 #278
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_65168732
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:25 schreef happyme28 het volgende:
Whahhhaha Tweeling!! Gefeliciteerd Silktie!

Kom je ook meekletsen in Zwanger en geboorte?
Binnenkort, moet nog 'even' een vertaalprojectje afmaken waar iedere vrije minuut ingestoken moet worden, deadlines en zo, maar daarna zal ik daar te zien zijn.
  zondag 18 januari 2009 @ 13:43:06 #279
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65168797
SilkTie! Van harte mazel tov! Dubbel!
  zondag 18 januari 2009 @ 13:43:46 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65168822
Oh, en nog even een dikke voor Mariposa.
  zondag 18 januari 2009 @ 14:01:04 #281
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65169542
Ah nee hè Mp, toch echte krampen nu? Jammer zeg
Ik moet morgen al, heb de griep maar het gaat wat beter nu en heb oppas enzo geregeld dus wil liever niet afzeggen, hoop dat het voor de onderzoeken niets uitmaakt.
Niettus wat klink je goed! Ga ervoor meid!
Silkty wat gaaf 2 kuikens op komst van harte gefeliciteerd

[ Bericht 0% gewijzigd door Saffier op 18-01-2009 20:37:51 ]
Ylana
pi_65169687
Silktie een tweeling! Van harte gefeliciteerd!
pi_65170680
Twee kleine zijden dasjes erbij
pi_65170846
Stilkie!
Wat ubercool!

Gefeliciteerd!!
pi_65176861
Silk-Tie
Van harte! Een tweeling, wat leuk

Andere dames bedankt

Mariposa wat spijtig heel veel sterkte!
Prinseszondererwt, spannend. Hoop dat het toch snel zijn werk doet!!
Saffier, ik moet denk ik even teruglezen.. Wat is bij jou de reden dat je voor ivf gaat? Was dat bij je eerste spruit ook zo?
pi_65179209
twee jompels voor silktie!! Gefeliciteerd!
  Jubileum moderator zondag 18 januari 2009 @ 19:06:06 #287
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65181556
2? Geweldig SilkTie, gefeliciteerd
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 18 januari 2009 @ 19:08:47 #288
100412 mefke79
komt goed!
pi_65181636
Mariposa, wat jammer!
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 19:46:37 #289
43556 miss_dynastie
pi_65182755
Mariposa, wat jammer... sterkte
  zondag 18 januari 2009 @ 20:37:01 #290
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65184947
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:56 schreef NieTTus het volgende:
[knip]
Saffier, ik moet denk ik even teruglezen.. Wat is bij jou de reden dat je voor ivf gaat? Was dat bij je eerste spruit ook zo?
Nee, Tobias is gelukkig uit een spontane zwangerschap gekomen . We waren al een tijdje bezig voor een brusje (al ruim 2 jaar inmiddels) voor we naar de gyn gingen waar ons verteld werd dat de zwemmers van manlief hun best niet meer deden . Doorgestuurd naar het EMC voor IVF/ICSI en daar nu aan het begin van de molen waar ze nu bij mij denken aan endometroise, daar morgen voor terugkomen.
Lang verhaal in het kort
Wanneer mag jij terug?
Ylana
pi_65186028
Jeetje, das ook wat dan. Dat verwacht je na een eerste spontane zwangerschap natuurlijk ook niet. Heftig hoor! Is er nog wel een kans dat het zo 'spontaan' tussendoor nog even gebeurd? Dat hoop ik! Spannend morgen dus!

Ik heb vrijdag afspraak, even evalueren en hopelijk direct op voor weer de cryo, kleine kans dat we de maand erop pas weer opgaan, maar we zijn dan in elk geval weer begonnen. Inmiddels is om ons heen de zoveelste babyboom begonnen, en daar ga ik me gewoon bij aansluiten, vind ik. (alleen hier dus volledig afhankelijk van cryo/ivf. Spontaan zwanger worden is niet mogelijk)

Spannende week voor allemaal weer!
  zondag 18 januari 2009 @ 21:15:54 #292
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_65188379
Mariposa & Basimah

Silktie 2 stuks?! Wauw wat geweldig!!!

Allemaal moed houden meiden...!!!!!
pi_65189081
Silktie, wat LEUK een tweeling!!

Leonieke, voor het geval het me niet meer eerder lukt: alvast heel erg veel succes v het gesprek van overmorgen, ik hoop zo dat er een goed plan uit voort zal komen wat heel gauw het o zo verlangde resultaat zal gaan opleveren ik denk aan je!
  zondag 18 januari 2009 @ 22:10:56 #295
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65189480
Van harte Silktie!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_65192504
Ik mag vandaag beginnen aan een nieuwe cyclus
Dus begin met 100 puregon als opstart
volgende week maandag terugkomen
pi_65195683
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:10 schreef prinseszondererwt het volgende:
En jij hebt wel een eisprong met die gekke temperaturen, Wilmadonna?
ja maar het is niet zeker of die goed zijn voor eventuele bevruchting...
met pregnyl heb ik in ieder geval 100% een goede eisprong...
sorry dat ik niet zo vaak schrijf en meelees hier, maar ik heb het ff helemaal gehad....
pi_65199398
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:02 schreef Poppejans het volgende:
Silktie, wat LEUK een tweeling!!

Leonieke, voor het geval het me niet meer eerder lukt: alvast heel erg veel succes v het gesprek van overmorgen, ik hoop zo dat er een goed plan uit voort zal komen wat heel gauw het o zo verlangde resultaat zal gaan opleveren ik denk aan je!
Wat lief Thx

Silktie ook van hieruit: proficiat

Ondertussen zit ik hier op het werk serieus te dolen van de koorts, dus ik heb het topic helemaal niet aandachtig gelezen. Ik had eerst gedacht van naar de dokter te gaan, maar had schrik dat hij me een paar dagen ging thuis geven en dan zag ik die afspraak van morgen in het water vallen. Dus even afzien.
Vannacht een beetje een paniekaanval gehad Ik ben al niet de grootste optimist en toen passeerden alle mogelijke scenario's en in geen enkele zou er ook maar iets positiefs uitkomen. Het is dus maar om te zeggen dat mijn schrik er niet kleiner is op geworden Hopelijk morgen een beter gevoel dus.

En dan ga ik straks misschien toch proberen om een lijstje met vragen op te schrijven. Maar het is gewoon zo moeilijk omdat ik totaal niet weet wat ik moet verwachten.
pi_65199759
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:20 schreef SilkTie het volgende:

maandag 19 januari 2009 @ 13:07:06 #300
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65204878
Koorts is heel vervelend Leonieke, hou moed hoor! Succes met je gesprek morgen, ik zal voor je duimen

Wilmadonna ook of juist als je er doorheen zit hier blijven posten hoor! Heb je al uitslag over je doorverwijzing? Kop op meid! (al begrijp ik dóndersgoed dat het gewoon hartstikke zwaar is )

Niettus goede instelling om je aan te sluiten bij de babyboom, ik doe mee heb er zin in Volgens de gyn uit het andere zh was met die testuitslagen de kans om zelfstandig zwanger te worden nihiel (de zwemmers zijn eigenwijs er zijn er te weinig en ze zwemmen niet, hebben peper nodig denk ik ) maar er hoeft er maar 1 te zijn natuurlijk En ik heb net gehoord dat ik géén endometriose heb maar waarschijnlijk een milde vorm van PCOS. De ene eierstok liet 12 follikels zien en de andere 13 en de linker waren wat groter, kans dus dat die kant springt rond volgend weekend. De bloeduitslagen moeten vertellen hoe mild maar aan de echo te zien zo mild dat het geen belemmering geeft om zwanger te worden Over 6 weken dus de echte uitslag hiervan en hoogstwaarschijnlijk het behandelplan
Ylana
  maandag 19 januari 2009 @ 13:40:02 #301
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65206216
Saffier, wat een mooi nieuws!

Leonieke

Verder hoop ik dat jullie allemaal mee kunnen doen aan de babyboom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: