Cheers matequote:
quote:Op vrijdag 19 december 2008 13:57 schreef CrazyPrincess het volgende:
Volgende week dinsdag nog een controle en daarna mag ik zeer waarschijnlijk door naar de groep spuiters onder ons *ril*![]()
Crazy Princess... wat herkenbaar! In maart 2007 ben ik begonnen met Clomid... maar bij mij sloeg de Clomid na verloop van tijd ook niet meer aan. De behandeling met Clomid heeft een jaar geduurd. Eerst een aantal maanden 50 mg, toen 100 mg en ook nog 150 mg.. maar ik kreeg er om één of andere reden steeds blaasontsteking van (ook al kon dat niet volgens mijn gynquote:Op vrijdag 19 december 2008 18:17 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik denk dat de arts wil dat ik nog twee keer Clomid probeer (2x50 en als dat niet lukt 3x50), maar ik heb daar zelf geen vertrouwen in. Heb liever dat we doorgaan met de volgende optie (spuiten dus), ook al klinkt dat dan wel weer eng. Maar de wens is nog altijd groter dan de angst. En ik ga er vanuit dat het in 2009 gaat lukken. Vooralsnog mikken we op een kerstkindje (en als het eerder gebeurt is dat mooi meegenomen).
En met alle positieve verhalen hier van afgelopen jaar kan het niet anders dan dat we rond die tijd volgend jaar allemaal in de luiers zitten! Misschien is het leuk om ook wat succesverhalen in de OP te zetten? (Tenzij dat te pijnlijk is voor sommige mensen. Ik heb er zelf geen problemen mee)
Thx voor de uitgebreide uitlegquote:Op vrijdag 19 december 2008 19:59 schreef LouiseSteptoe het volgende:
Aan Leonieke, die op de 18e aan mensen vroeg hoe een kijkoperatie is.
Hier in België moet je eigenlijk 6 rondes Clomid gebruikt hebben voor je kan doorgaan naar de volgende fase. Mijn gyn moest ook noteren dat deze pogingen bij mij geen succes hadden. Maar vraag me niet waarom ik 3 ronden clomid had en 3 clomid-vrije rondenquote:Op vrijdag 19 december 2008 18:17 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dank jullie welIk ben blij dat er een plek is waar ik af en toe m'n ei (
) kwijt kan
Ik denk dat de arts wil dat ik nog twee keer Clomid probeer (2x50 en als dat niet lukt 3x50), maar ik heb daar zelf geen vertrouwen in. Heb liever dat we doorgaan met de volgende optie (spuiten dus), ook al klinkt dat dan wel weer eng. Maar de wens is nog altijd groter dan de angst. En ik ga er vanuit dat het in 2009 gaat lukken. Vooralsnog mikken we op een kerstkindje (en als het eerder gebeurt is dat mooi meegenomen).
En met alle positieve verhalen hier van afgelopen jaar kan het niet anders dan dat we rond die tijd volgend jaar allemaal in de luiers zitten! Misschien is het leuk om ook wat succesverhalen in de OP te zetten? (Tenzij dat te pijnlijk is voor sommige mensen. Ik heb er zelf geen problemen mee)
Ik kan overigens zelf ook wel in de OP gezet worden: PCOS. Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat) en nu wachten op de vervolgaanpak voor ronde 5.
We moesten er al om 07.00 zijn, maar ja, wat doe je dan met de anderen? De peuter- en kleuterschool gaan pas om ong. 7.40 open ... gelukkig hebben we genoeg vrienden bij wie het huis rond 6 al op volle toeren draait (het leven hier begint al vroeg!) dus daar dumpen was geen probleem. Maar de jongste? Mee naar het ziekenhuis dan maar ...quote:Op vrijdag 19 december 2008 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Het lijkt inderdaad eens een echt goed jaar te worden voor dit topic. En dan volgend jaar de rest, geen nieuwe en weg dit topic![]()
SilkTie, vandaag de terugplaatsing? Hoe is het gegaan en hoeveel zijn er teruggeplaatst?
De eerste van 2009? Ik hoop het, we mogen namelijk op 1 januari langskomenquote:Op zondag 21 december 2008 12:19 schreef NieTTus het volgende:
SilkTie!!!! Wat spannend!!!! Ik ga heeeeeel hard duimen voor jullie!!!![]()
![]()
Wanneer mogen jullie testen/bloedprikken?? Gaan jullie de eerste van 2009 worden die de streepjesregen hier ook langs laat komen? Ik gun het jullie!!!
Hihi: "Shut up, go hatch those eggsquote:Nu lekker broeden!!![]()
![]()
quote:
Ga je ook naar Jette? Ik heb echt geen flauw idee welke nationaliteit je hebt.quote:Op zondag 21 december 2008 10:46 schreef CrazyPrincess het volgende:
Leonieke > Waarom gaat de operatie niet door?
Ik heb het proces tot nu toe niet als onpersoonlijk ervaren. We hebben gelukkig een hele lieve, meelevende fertiliteitsassistenteen ook bij mijn huidige gynaecoloog heb ik een goed gevoel (de vorige hebben we omgewisseld, want dat voelde echt heel onpersoonlijk). Zwaar is het af en toe wel. In mijn geval speelt vooral het ongeduld nogal eens op. En het gevoel dat het zo oneerlijk is (waarom lukt het bij anderen wel?
). Dus af en toe een traantje laten en dan met opgeheven hoofd weer door. En blijven focussen op de succesverhalen hier. Onze tijd gaat zeker komen!
De arts en de assistente willen het traject allebei gelukkig niet onnodig lang maken. Toen de Clomid na drie keer niet aansloeg (in geen enkel geval een eisprong) ben ik snel geopereerd. En ook nu zijn ze niet van plan nog een half jaar of meer met Clomid te proberen. Dat geeft ook een goed gevoel. Dus als ze nu toch voorstellen om nog een keer 2x50 en 3x50 proberen voor ik kan gaan spuiten kan ik me er wel iets bij voorstellen. Het is alleen dat ik zo ongeduldig ben en zo weinig vertrouwen in de Clomid heb. Ze kijken in ieder geval wel naar elke persoonlijke situatie en stemmen daar de behandeling op af. Ik heb niet het idee dat ze een procedure volgen puur alleen omdat ze die procedure moeten volgen. Waarom verplicht 6x Clomid gebruiken? Belachelijke procedure. Goed dat je arts dat blijkbaar zelf ook belachelijk vindt
Blijkbaar willen ze in Brussel dat je na een mislukte poging sowieso minstens een cyclus overslaat om lichamelijk/geestelijk te herstellen.quote:Op maandag 22 december 2008 20:27 schreef Saffier het volgende:
Wat een lang traject is het toch Leonieke. Vervelend hoor. En dan vooraf al weten dat je maar 4 IVF-pogingen in 1 jaar krijgt
Ik ben Nederlands en ga ook in Nederland naar het ziekenhuis.quote:Op maandag 22 december 2008 19:18 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ga je ook naar Jette? Ik heb echt geen flauw idee welke nationaliteit je hebt.
Fijn om te horen dat je het proces niet als onpersoonlijk beschouwt.
Daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Dan weten ze daar in ieder geval hoe de operatie precies is verlopen.quote:Ik denk dat de operatie niet door mijn gyn wordt uitgevoerd omdat ze me sowieso toch doorverwijst, wat het resultaat ook is. En daarom gaat ze er misschien van uit dat het beter is dat het in Jette gebeurt.
Dat is inderdaad wel lastig. Tot nu toe heb ik het geluk gehad dat ik alles netjes rond werktijden kon inplannen en voor m'n man was het ook allemaal geen probleem. Mijn werkgever weet dan ook niet wat er speelt. Toen ik geopereerd ben heb ik wel verteld dat ik een operatie zou krijgen en toen ik met Clomid en Metformine begon heb ik ook verteld dat ik medicijnen ging gebruiken waardoor ik wellicht wel eens ziek zou zijn, maar ik heb nooit verteld wat er aan de hand is.quote:Vandaag ook gebeld naar het ziekenhuis en ik mag op 20 januari langs gaan voor een intakegesprek, samen met mijn man.
In de week van 5 januari zal ik dan maar naar mijn baas stappen om de nieuwe situatie uit te leggen (al weet ik nog niet zo goed wat er precies zal gebeuren). Het grootste probleem zal waarschijnlijk voor mijn echtgenoot zijn. Aangezien hij les geeft, kan hij moeilijk zijn uren gaan kiezen (ik kan meestal wel even weg of later beginnen of vroeger weg). Als mijn man les moet geven op een bepaald uur, moet het natuurlijk wel dan doorgaan. Moet ik even bespreken met mijn baas hoe we dat gaan oplossen.
Gewoon ervanuit gaan dat het de eerste keer direct raak isquote:Ik denk dat ongeduld bij mij waarschijnlijk ook een grote boosdoener zal zijn. Nu wachten tot 20 januari en op de site (www.brusselsivf.be) las ik dat er waarschijnlijk pas 6 weken later met een behandeling gestart wordt (als er niet te veel onderzoeken moeten gebeuren). Dat betekent maart... En dan zeggen ze ook dat ze maar 4 IVF-pogingen per jaar doen... Laaaaannnngggg... ik zal nog geduld moeten leren hebben want nu stoor ik me het meest aan al het wachten. Ik wil vooruit en wel nu
quote:Kan een modje de OP voor mij als volgt aanpassen?
Leonieke: intakegesprek fertiliteitscentrum UZ Brussel op 20 januari 2009
Ik vond het een nare prik. Voelde een half uur later nog dat er geprikt was (nu nog zelfs) (af en toe is het gevoelig, niet constant). Maar ik heb mezelf voorgehouden er net zo over te denken als destijds met m'n lenzen. Toen ik die de eerste keer in moest doen vond ik het doodeng, maar alles went. En het is voor een goed doel hequote:Op dinsdag 23 december 2008 14:11 schreef miss_sly het volgende:
CrazyPrincess wat naar toch dat er niets groeide, ook al had je dat al verwacht.
Gelukkig nemen ze de volgende stap dan maar, ook al is spuiten niet leuk. Viel het mee?
Geduld, tja...het hoort erbij in dit traject, maar gewoon is het niet hoor
Een pijnlijk zitvlak, zo is het met mijn vrouwquote:Op maandag 22 december 2008 20:27 schreef Saffier het volgende:
SilkTie hoe is het met jou en je vrouw? Spannend? Of komt dat volgende week pas?
Geduld meid! Het is lastig, ik heb thuis zelf zo'n opgewonden standje, maar als je jezelf wat rust gunt (ook geestelijk!) kan je er beter tegenaan. Een flink eind hard hollen lukt ook niet (uitzonderingen daargelaten), je moet zo nu en dan ook even stoppen om op adem te komen. Die eindstreep haal je wel, dan maar een seconde of minuut later. Of het nou oktober, november of december 2009 wordt, dat maakt dan ook niet meer zoveel uit. Tochquote:Op maandag 22 december 2008 19:18 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik denk dat ongeduld bij mij waarschijnlijk ook een grote boosdoener zal zijn. Nu wachten tot 20 januari en op de site (www.brusselsivf.be) las ik dat er waarschijnlijk pas 6 weken later met een behandeling gestart wordt (als er niet te veel onderzoeken moeten gebeuren). Dat betekent maart... En dan zeggen ze ook dat ze maar 4 IVF-pogingen per jaar doen... Laaaaannnngggg... ik zal nog geduld moeten leren hebben want nu stoor ik me het meest aan al het wachten. Ik wil vooruit en wel nu
quote:Op maandag 22 december 2008 22:00 schreef sombie het volgende:
Ik werk ook in het onderwijs en als ik naar het ziekenhuis moet, komt er gewoon iemand anders voor mijn groep. Mijn cyclus houdt geen rekening met dat soort zaken. Ik neem aan dat voor je man dan gewoon zijn lesuren komen te vervallen. Hebben de studenten een uurtje vrij.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:36 schreef CrazyPrincess het volgende:
Vanmorgen voor een echo naar het ziekenhuis geweest. Zoals verwacht is er geen eitje gegroeid. Clomid lijkt een hopeloos verhaal en nu ben ik gepromoveerd tot 'spuiter'. De fertiliteitsassistente heeft alles uitgelegd en een oefenspuit in m'n buik gezet om te laten voelen hoe dat is.
Nu eerst geduld en afwachten of ik ongesteld word. Als dit niet zo is mag ik weer aan de Duphaston en dan op dag 2 van m'n ongesteldheid de eerste echte spuit Gonal-f zetten.
Daarnaast worden de zwemmers van manlief onderzocht of ze goed genoeg zijn voor IUI. Als dat niet zo is dan gaan we meteen door naar IVF of ICSI.
Alles bij elkaar moeten we dus 'gewoon' weer een hoop geduld hebben.
Mijn verhaal schreef en postte ik voordat ik dit las ...quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:25 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik vond het een nare prik. Voelde een half uur later nog dat er geprikt was (nu nog zelfs) (af en toe is het gevoelig, niet constant). Maar ik heb mezelf voorgehouden er net zo over te denken als destijds met m'n lenzen. Toen ik die de eerste keer in moest doen vond ik het doodeng, maar alles went. En het is voor een goed doel he
Voor sommige mensen zal het geduld-aspect van zwanger worden niet relevant zijn, maar voor meiden (en heren) zoals wij speelt dat wel en kunnen we er niets aan doen behalve dat te accepteren. Dus 'gewoon' is het niet, maar voor ons eigenlijk weer wel. En ik ga er vooralsnog vanuit dat we komende Kerst met een kleintje erbij vieren. Ik heb eitjes genoeg en m'n baarmoederslijmvlies is ook elke keer prima, dus daar kan het niet aan liggen
Ik moet heel eerlijk zeggen dat wij na de punctie even twee weken helemaal geen beschuitjes eten... ( ik moest trouwens zo lachen om dit gezegde, die kende ik nog niet). Dat is dan wel evenquote:Op dinsdag 23 december 2008 15:31 schreef SilkTie het volgende:
BTW, vraagje aan de mede-IVFers: kregen jullie nog adviezen m.b.t. tot "beschuitjes eten" gedurende de wachtweken? Tegen ons zeiden ze dat er na de eerste twee dagen na terugplaatsing geen beperkingen zijn, maar mijn vrouw had een site gevonden waarop 'ze' zeiden dat je beter gedurende de eerste tien dagen celibatair kon leven. Is dit,
,
, of
?
Klus ze! en hopelijk ontwikkelt zich dat tot een bonuskerstknutseltjequote:Op woensdag 24 december 2008 15:41 schreef sproet-je het volgende:
[..]
Ik baal trouwens... ik ben ziek en dat terwijl voor ons de kerst vanavond al zou beginnen. Dus deze avond is verzet naar zondag en nu maar hopen dat ik me morgen weer wat beter voel. En dan heb ik ook nog mijn eisprong vandaag of morgen. Ik weet dat de kans ienimienie is maar ik vind het toch altijd zonde om een ronde over te slaan.
quote:Op woensdag 24 december 2008 16:16 schreef CrazyPrincess het volgende:
En voor de beschuitjes-uitdrukking zie hier.
Hehehe, het is dan ook al een tijdje geleden natuurlijk, dus kan me voorstellen dat je dat niet hebt onthoudenquote:Op woensdag 24 december 2008 16:42 schreef sproet-je het volgende:
[..]
zooo, dat is stom van me.... die kende ik natuurlijk wel!!
En ik hoop dat de little urban achievers doorgaan naar de iui ronde!! Wanneer krijg je de uitslag? Direct dezelfde dag of moet je wachten. Volgens mij moesten we voor het grote onderzoek in het VU toen twee weken op de uitslag wachten.
Ik moest helemaal niks van sex weten tijdens de wachtweken, en ook niet tijdens de weken tot de eerste echo. Oftewel, 1,5 maand geen beschuitjes in Huize V.quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:31 schreef SilkTie het volgende:
BTW, vraagje aan de mede-IVFers: kregen jullie nog adviezen m.b.t. tot "beschuitjes eten" gedurende de wachtweken?
Ik heb dat niet gespoten, ik had 'kutpillen'. En ja, die moesten erin, maar liefst 3 keer 2 per dag. Over Gestone lees ik op internet dat ze inderdaad NASTY zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:31 schreef SilkTie het volgende:
Vraagje namens mijn vrouw aan mijn 'girlfriends' die ook Gestone hebben gespoten/spuiten: deed dat bij jullie ook zo'n pijn?
Dat is het nou net, als ik het aan mijn vrouw zou overlaten ...quote:Op woensdag 24 december 2008 19:14 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik moest helemaal niks van sex weten tijdens de wachtweken, en ook niet tijdens de weken tot de eerste echo. Oftewel, 1,5 maand geen beschuitjes in Huize V.
Maar goed, sex was sowieso niet meer grappig de laatste maaaaaaanden, het was 'moeten'.
Ik zou zeggen : laat het aan je vrouw over.... en als zij niet all the way wil, zijn er nog andere feestjes te bedenken toch?
Greetz, one of your girlfriends
Wij kregen de keuze: pillen of spuiten. Maar het probleem met de pillen is dat je daarna een half uur rust moet houden. 3x daags rust in Huize SilkTiequote:Op woensdag 24 december 2008 19:16 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik heb dat niet gespoten, ik had 'kutpillen'. En ja, die moesten erin, maar liefst 3 keer 2 per dag. Over Gestone lees ik op internet dat ze inderdaad NASTY zijn.
Go Sproet-je Go !!!quote:Op woensdag 24 december 2008 15:41 schreef sproet-je het volgende:
[..]
Ik baal trouwens... ik ben ziek en dat terwijl voor ons de kerst vanavond al zou beginnen. Dus deze avond is verzet naar zondag en nu maar hopen dat ik me morgen weer wat beter voel. En dan heb ik ook nog mijn eisprong vandaag of morgen. Ik weet dat de kans ienimienie is maar ik vind het toch altijd zonde om een ronde over te slaan.
Jullie in ieder geval fijne![]()
quote:Op donderdag 25 december 2008 08:48 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Go Sproet-je Go !!!
Niet met ziek zijn natuurlijk, maar met het pakken van de eerstvolgende kans.
Dat hoefde ik niet hoor, dat ging letterlijk gewoon tussen de bedrijven door!quote:Op donderdag 25 december 2008 08:45 schreef SilkTie het volgende:
Wij kregen de keuze: pillen of spuiten. Maar het probleem met de pillen is dat je daarna een half uur rust moet houden. 3x daags rust in Huize SilkTie![]()
![]()
.
Mja, in het hoger onderwijs is het net iets anders. Waar ik les gaf (in het secundair) zou dat ook wel lukken, maar in het hoger onderwijs moeten alle gemiste uren ingehaald worden en dat is niet zo eenvoudig met de roosters van de studenten en mijn man.quote:Op maandag 22 december 2008 22:00 schreef sombie het volgende:
Ik werk ook in het onderwijs en als ik naar het ziekenhuis moet, komt er gewoon iemand anders voor mijn groep. Mijn cyclus houdt geen rekening met dat soort zaken. Ik neem aan dat voor je man dan gewoon zijn lesuren komen te vervallen. Hebben de studenten een uurtje vrij.
Succes, Silk_Tie!!
Haha, dat herken ik. Ik haat geduldig afwachten ik wil nu nu nu!quote:Op maandag 22 december 2008 19:18 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik denk dat ongeduld bij mij waarschijnlijk ook een grote boosdoener zal zijn. Nu wachten tot 20 januari en op de site (www.brusselsivf.be) las ik dat er waarschijnlijk pas 6 weken later met een behandeling gestart wordt (als er niet te veel onderzoeken moeten gebeuren). Dat betekent maart... En dan zeggen ze ook dat ze maar 4 IVF-pogingen per jaar doen... Laaaaannnngggg... ik zal nog geduld moeten leren hebben want nu stoor ik me het meest aan al het wachten. Ik wil vooruit en wel nu
quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:31 schreef SilkTie het volgende:
BTW, vraagje aan de mede-IVFers: kregen jullie nog adviezen m.b.t. tot "beschuitjes eten" gedurende de wachtweken? Tegen ons zeiden ze dat er na de eerste twee dagen na terugplaatsing geen beperkingen zijn, maar mijn vrouw had een site gevonden waarop 'ze' zeiden dat je beter gedurende de eerste tien dagen celibatair kon leven. Is dit,
,
, of
?
Pff, dan moet jij sowieso nog langer wachten dan ik. Kunnen jullie ondertussen niet klussen met Clomid ofzo?quote:Op zondag 28 december 2008 17:42 schreef LouiseSteptoe het volgende:
[..]
Haha, dat herken ik. Ik haat geduldig afwachten ik wil nu nu nu!
Omdat mijn vriend in januari geopereerd wordt (onder narcose en dat tast het sperma aan) moeten we daarna nog eens 3 maanden wachten voordat we kunnen beginnen (ALS dan het zaad dan voldoende opgeknapt is, als er niet opeens een enorme wachtlijst is, als hij geen koorts heeft gehad, etc etc). Ik kan met heel veel geluk pas in april beginnen. Succes bij de intake en tijdens het wachten.
Kan je nagaan wat een drama het is als je na de terugplaatsing 2 weken zit te duimendraaien tot je wel/niet ongesteld bent...
Zekers! Ook zonder al dat gedoe zijn ze vaak heul leukquote:Op zondag 28 december 2008 19:36 schreef LouiseSteptoe het volgende:
Pft, -die kinderen moeten echt heul leuk zijn, na al dat gedoe dat we doorstaan he?
quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:29 schreef McLaura het volgende:
Spannend Silk en Silly!
Hopelijk is het raak!
Ik wens je zooooooo ontzettend veel succes!quote:Op donderdag 1 januari 2009 09:02 schreef wilmadonna het volgende:
ik ga vrijdag maar 's bellen om een telefoontijd met mijn gyn te bestellen.... we hebben nog steeds geen uitslag gehad van het bloed prikken wat nu al bijna een maand geleden is.... gisteren weer het rode monster op bezoek gekregen, dus ik wil nu wel weer gaan beginnen met de neusspray (21e dag).... kan niet meer wachten, deze laatste kans voor ons (nu IUI)...
quote:SilkTie... ik moet dit even gezegd hebben: wat ben jij een prachtkerel... je steunt je vrouw zo lief!!!!! Die van mij gaat alleen mee als ik in het weekend naar een controle moet...
BE, wil je meneer en mevrouw SilkTie in de OP zetten als goed gelukt voorbeeld voor ons allemaal?quote:
Doen!!quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:42 schreef sombie het volgende:
[sub]Ik hoop over een ruime week ook met zulk nieuws te komen.
Heel erg veel succes alvast, ik zal aan je denken de 20e!!quote:Op maandag 22 december 2008 19:18 schreef leonieke het volgende:
[..]
[quote]
Vandaag ook gebeld naar het ziekenhuis en ik mag op 20 januari langs gaan voor een intakegesprek, samen met mijn man.
Dat lijkt inderdaad nog wel heeeel lang, en ik kan het me zo ontzettend voorstellen/beetje inbeelden hoe irritant wachten kan zijn, hoop voor jou dat het lange wachten heel erg snel beloond wordtquote:Ik denk dat ongeduld bij mij waarschijnlijk ook een grote boosdoener zal zijn. Nu wachten tot 20 januari en op de site (www.brusselsivf.be) las ik dat er waarschijnlijk pas 6 weken later met een behandeling gestart wordt (als er niet te veel onderzoeken moeten gebeuren). Dat betekent maart... En dan zeggen ze ook dat ze maar 4 IVF-pogingen per jaar doen... Laaaaannnngggg... ik zal nog geduld moeten leren hebben want nu stoor ik me het meest aan al het wachten. Ik wil vooruit en wel nu
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:11 schreef LouiseSteptoe het volgende:
[..]
Doen!!![]()
En sterkte met de spanning... nog een week: zet hem op!
Als jij weet wie ik ben (ik ken jou en echtgenoot namelijk irl wel ...), nog even niets vertellenquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:20 schreef DaviniaHR het volgende:
Van harte mazzel tov SilkTie en vrouw!![]()
Ik denk dat mevrouw Silly/Tie/welke namen jullie haar hier dan ook hebben gegeven liever heeft dat dat wacht tot na de echo (haar kennendequote:Op donderdag 1 januari 2009 22:21 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
BE, wil je meneer en mevrouw SilkTie in de OP zetten als goed gelukt voorbeeld voor ons allemaal?
Mits ze daar zelf geen problemen mee hebben natuurlijk![]()
Op dat minimaal 9 maanden wegblijven zouden DaviniaHR en ik zeggen: omein! (= amen)quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:24 schreef prinseszondererwt het volgende:
Auw! Ik ben heel blij dat de duivels zijn gekomen, maar dit is wel heel enthousiast. Buikpijn en hoofdpijn, normaal heb ik dat niet zo erg als nu. Dus ik ben blij dat ze er zijn, maar nu mogen ze wel weer gaan. (En minimaal 9 maanden wegblijven.)
Sorry voor mijn late reactie, maar we waren even aan het overleggen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:21 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
BE, wil je meneer en mevrouw SilkTie in de OP zetten als goed gelukt voorbeeld voor ons allemaal?
Mits ze daar zelf geen problemen mee hebben natuurlijk![]()
Ik snap je punt. Een teller zou inderdaad wel leuk zijn. Ik vind het persoonlijk wel fijn om te zien dat er hoop is en dat dit niet het eindstation-topic hoeft te zijnquote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sorry voor mijn late reactie, maar we waren even aan het overleggen.
En wij vinden het eigenlijk niet zo'n heel goed idee. Ten eerste moeten we dan een heel eind gaan teruggraven om alle successtories hier toe te voegen, en een groot deel daarvan zegt jou bijv. niets en over een jaar zegt het een nieuwe user niks dat SilkTie ooit via het medische gebeuren een kindje geeft gekregen.
En we zouden dan natuurlijk voor het 2 streepjes-topic net zo'n lijstje kunnen maken etc. etc.
We zijn nog wel aan het broeden op mss iets anders, bijv. een teller die bij houdt hoeveel mensen hier al weg gegaan zijn bijvoorbeeld, maar vooralsnog willen we het gewoon houden zoals het nu is. Dat iedereen, als het goed is, gewoon doorstroomt naar het volgende topic en dus uit het vorige topic 'verdwijnt'.
Oh, ik heb echt geen idee. je woont in israel, toch?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:16 schreef SilkTie het volgende:
Dank jullie wel allemaal!![]()
Nu jullie! Hup!
[..]
Als jij weet wie ik ben (ik ken jou en echtgenoot namelijk irl wel ...), nog even niets vertellen.
[..]
Ik denk dat mevrouw Silly/Tie/welke namen jullie haar hier dan ook hebben gegeven liever heeft dat dat wacht tot na de echo (haar kennende).
[..]
Op dat minimaal 9 maanden wegblijven zouden DaviniaHR en ik zeggen: omein! (= amen)
Heel veel succes.
BE, ja dat zou wel een plan zijn..quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:19 schreef Brighteyes het volgende:
Vlindur, ik heb het aangpast, maar wil je er ook niet bij hebben met de 5e ronde van wat? Bijv. clomid ofzo?
Of is dat niet het geval.
Sterkte met de laatste pilletjes (man, wat zijn die krengen smerig hequote:Op zondag 4 januari 2009 16:26 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat een goede gedachte Vlindur, zo had ik het nog niet echt bekeken. Vandaag gaat de laatste pil er alweer in, dan zijn de bijwerkingen voorlopig ook weer verleden tijd. Dan deze maand echt om de dag klussen en blijven temperaturen... dan moet het toch een keertje raak zijn, toch? Bedankt voor je positieve draai aan deze dag.
We hebben trouwens allebei 30 januari als NOD, wordt nog gezellig tegen die tijd!![]()
Ik ga binnenkort merken wat ik fijner vind, die ranzige pillen of een spuit in m'n lovehandlequote:Op zondag 4 januari 2009 20:21 schreef SilkTie het volgende:
![]()
Dames, wees blij dat het 'alleen maar' smerige pilletjes zijn en niet dat je een pijnlijke spuit in je zitvlak krijgt, door je 'lieftallige echtgenoot' erin gejast.
gek he hoe verschillend het bij de vrouwen werkt, hetzelfde middeltje....quote:Op maandag 5 januari 2009 20:31 schreef Vlindur het volgende:
Ik merk zelf helemaal niks van de clomid..
Nog 4 maanden, dan kan ik weer naar de gyn..
quote:Op maandag 5 januari 2009 20:38 schreef miss_sly het volgende:
Maar: fijn of niet fijn, we hebben het er allemaal met liefde voor over om het zo gewenste resultaat te krijgen, toch, lieve meiden en heer
Je gaat er vanuit dat het niet helpt? Heb je wel een eisprong?quote:Op maandag 5 januari 2009 20:31 schreef Vlindur het volgende:
Ik merk zelf helemaal niks van de clomid..
Nog 4 maanden, dan kan ik weer naar de gyn..
quote:Op maandag 5 januari 2009 20:38 schreef miss_sly het volgende:
Maar: fijn of niet fijn, we hebben het er allemaal met liefde voor over om het zo gewenste resultaat te krijgen, toch, lieve meiden en heer
Volgens eerdere controles heb ik sinds de clomid een eisprong. Ik moet eerder terug komen als ik een rare menstruatie ontwikkel. Maar ik zit tussen de 29 en de 34 dagen so far. Dus dat is niet raar.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:55 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat het niet helpt? Heb je wel een eisprong?
En waarom niet eerder naar de gyn?
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:07 schreef wilmadonna het volgende:
nou, nu weer wat meegemaakt....
gisteren gebeld naar het ziekenhuis om een telefonische afspraak te maken met mijn gynacologe.... zegt die assistente aan de telefoon:
"dat gaat niet, ze is afwezig tot april/mei"
Nou, daar zat ik dan, stomverbaasd aan de telefoon....
ze heeft wel een brief naar het ziekenhuis in de andere stad gestuurd waar ik de seminatie krijg, maar wanneer dat nu is, is nog onbekend... en in juli word ik 39 en dan mag ik het niet meer doen....
Dus ik en mijn man gaan een klacht indienen... echt zoooo stom! Waarom schrijft ze me dan een brief dat ik een telefonische tijd kan bestellen met haar en ze heeft me zelf gezegd dat ik dan mijn controles hier in de stad bij haar kan doen en alleen de inseminatie in de andere stad.
Dus nu weten we nog niks, maar onze bloedtesten waren schijnbaar wel oke, anders hadden we daar wel bericht over gehad.
Vind het zo stom dat ze het niet hebben laten weten aan ons, en ons eventueel een andere gynacoloog hebben toegewezen.
In de andere stad werken ze wel met wachtlijsten dus ik hoop maar dat ik die behandeling nog kan krijgen.
We moeten nu eerst een brief van dat ziekenhuis afwachten....
Nou, ik zie het niet zo positief in allemaal, wat een klote gedoe zeg... grrr....
Gisteren gehuild en vandaag ben ik gewoon boos!
Aya, dat lijkt me helemaal niet fijn (understatement ...).quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:07 schreef wilmadonna het volgende:
nou, nu weer wat meegemaakt....
gisteren gebeld naar het ziekenhuis om een telefonische afspraak te maken met mijn gynacologe.... zegt die assistente aan de telefoon:
"dat gaat niet, ze is afwezig tot april/mei"
Nou, daar zat ik dan, stomverbaasd aan de telefoon....
ze heeft wel een brief naar het ziekenhuis in de andere stad gestuurd waar ik de seminatie krijg, maar wanneer dat nu is, is nog onbekend... en in juli word ik 39 en dan mag ik het niet meer doen....
Dus ik en mijn man gaan een klacht indienen... echt zoooo stom! Waarom schrijft ze me dan een brief dat ik een telefonische tijd kan bestellen met haar en ze heeft me zelf gezegd dat ik dan mijn controles hier in de stad bij haar kan doen en alleen de inseminatie in de andere stad.
Dus nu weten we nog niks, maar onze bloedtesten waren schijnbaar wel oke, anders hadden we daar wel bericht over gehad.
Vind het zo stom dat ze het niet hebben laten weten aan ons, en ons eventueel een andere gynacoloog hebben toegewezen.
In de andere stad werken ze wel met wachtlijsten dus ik hoop maar dat ik die behandeling nog kan krijgen.
We moeten nu eerst een brief van dat ziekenhuis afwachten....
Nou, ik zie het niet zo positief in allemaal, wat een klote gedoe zeg... grrr....
Gisteren gehuild en vandaag ben ik gewoon boos!
quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:52 schreef sproet-je het volgende:
Miss sly wil jij ze in het VU morgen even vragen of ze extra goed willen zorgen voor mijn cryootjes!?! En ik hoop natuurlijk dat je een mooie kindje ziet op de echo!
En mcLaura, zag ik nou in het zwangerschap topic dat jij in de mooiste provincie van NL woont! (ik dus niet meer maar de eerste 20 jaartjes van mijn leven wel.) Wat heerlijk trouwens zo'n mooie echo
Ik heb de eerste 20 jaar bij de buren gewoond, maar dit is qua provincie een stuk mooierquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:52 schreef sproet-je het volgende:
Miss sly wil jij ze in het VU morgen even vragen of ze extra goed willen zorgen voor mijn cryootjes!?!
En mcLaura, zag ik nou in het zwangerschap topic dat jij in de mooiste provincie van NL woont! (ik dus niet meer maar de eerste 20 jaartjes van mijn leven wel.) Wat heerlijk trouwens zo'n mooie echo
Tuurlijk sproet-je, dat cryootje van jou zal het aan niets ontbreken, zodat het zich vast helemaal kan voorbereiden op lekker blijven plakken als het bij jou geplaatst wordtquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:52 schreef sproet-je het volgende:
Miss sly wil jij ze in het VU morgen even vragen of ze extra goed willen zorgen voor mijn cryootjes!?!
Telt het plaatsen van een cryo eigenlijk als een IVF-poging verzekeringstechnisch gezien?quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:52 schreef sproet-je het volgende:
wilma: alles is al gezegd en ik vind het ook echt belachelijk maar even een dikke![]()
sombie: blijf positief!! Ik hoop dat je dit weekend met goed nieuws komt.
Hier is de ongi eindelijk gekomen dus ik kan weer een cryo poging gaan beginnen! Spannend weer.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:12 schreef desiredbard het volgende:
Net de 12 weken scan gehad , "het was niet ouder dan 8.5"![]()
![]()
![]()
Ik heb er geen 'ook dat nog'-gevoel bij hoor, maar ik dacht wel dat het onregelmatige tot het verleden behoorde. Ik vind het niet leuk om óveral maandverband enzo en pijnstillers mee naar toe te slepen. Het zal de drukke decembermaand wel zijn geweest die dit veroorzaakt heeft. Er is zelfs geen heeeeeeeeel misschien dat die test positief is, het is nagenoeg onmogelijk en ik voel me ook alsof mijn menstruatie in de weg zit. Vrij duidelijk dus voor mijquote:[b]Op woensdag 7 januari 2009 23:01
Saffier, ook dat nogtja, een voor-de-zekerheid-testje voor je naar de gyn gaat, dan weet hij meteen hoe en wat en kan hij er misschien meteen wat aan doen. En heel misschien, wie weet, is de test wel positief, of is dat echt onmogelijk?
Ik had laatst in het ziekenhuis een temperatuur van 35,8 en dat vonden ze heel normaal. Vroeg me ook al af of de thermometer niet gewoon stuk wasquote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:26 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik heb nu al 5 dagen een temperatuur van 36,5 - kan dat of is mijn thermometer kaduuk?
Ik heb geeeeeen ideequote:Op woensdag 14 januari 2009 15:15 schreef Rubey het volgende:
Saffier, fijn dat het zo'n goed gesprek was! Wat voor testjes gaan ze doen voor je endometriose? Ik moet over 2 weken weer terug voor een echo voor mijn endometriose, maar zit in een streekziekenhuis. Ben benieuwd hoe ze dit in een universitair ziekenhuis aanpakken.
Hoe heb je gemerkt dat de clomid niet werkt?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:14 schreef leonieke het volgende:
Wat fijn dat het gesprek zo goed is meegevallen Saffier. Hopelijk kan ik dinsdag ook met zo'n post komen![]()
Ik heb ondertussen ook eens een overzichtje gemaakt van mijn cyclussen en ondertussen zit ik vandaag al op dag 31. Weet ik ook onmiddellijk dat mijn lichaam niet reageert op 1 clomid per dag (heb ik dat nog speciaal genomen om mijn cyclus op gang te houden)
Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en normaalgezien zou dat toch iets vroeger moeten geweest zijn, denk ik.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:21 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hoe heb je gemerkt dat de clomid niet werkt?
* Vlindur vraagt zich namelijk of of haar 1 pil wel werkt..
Hmm, dat is balen zeg! ga je nu een afspraak bij je gyn maken?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:52 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en normaalgezien zou dat toch iets vroeger moeten geweest zijn, denk ik.
Ik heb dinsdag mijn intakegesprek in het fertiliteitscentrum in Jette om verdere stappen te ondernemen. Ik zal daar horen wat ze zeggen. En hoogstwaarschijnlijk gaan ze mijn cyclus wel gewoon weer in gang steken met Duphaston als dat nodig zou blijken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:02 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hmm, dat is balen zeg! ga je nu een afspraak bij je gyn maken?
Dan zou theoretisch mijn pillen wel moeten werken. Mijn cyclus is nu 33 dagen.
Dat zou natuurlijk ook wel kunnen. Ik zie nu idd dat ik met clomid (toen wel dubbele dosis) ook altijd cyclussen had van rond de 31 dagen. Dus misschien word ik morgen alsnog ongesteld.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:05 schreef sproet-je het volgende:
Maar leonieke, ik wissel ook nog steeds van dag dat mijn ei springt, terwijl volgens de gyn er niets aan de hand is met mijn eisprong. Dat varieert van dag 16 tot de laatste cyclus dag 22 (!!!) dus misschien is jouw ei ook gewoon wat later.
Ik mocht vanaf ongeveer dag 10 a 11 een aantal keer langskomen in het ziekenhuis voor een echo om te kijken of er een eitje gegroeid zou zijn. Dat is nooit het geval geweest, maar ik denk als dat wel zo was dat ze dan ook zouden controleren op de ovulatie.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:01 schreef sproet-je het volgende:
Dames met de clomid: kunnen jullie niet met ovulatietesten en tempen werken om te kijken of je een ovulatie hebt? Of geeft dat bij jullie vals positieve eisprongen (als jullie begrijpen wat ik bedoel).
Saffier: Fijn dat het zo'n goed gesprek was! Is die curcus verplicht om te volgen omdat je daar in behandeling gaat of doe je dat omdat je het zelf wilt. En weet je eventueel al iets over wachtlijsten van icsi/ivf (al hoop ik heel erg dat het niet nodig is..)
Ik heb volgende week dinsdag weer een echo om te kijken hoever het met mijn ei staat, dus dan gaat het circus hier ook weer los barsten. Ik moet zeggen dat ik er niet zo erg mee bezig ben als de eerdere keren omdat ik op mijn werk opeens een kans krijg om leidinggevende te worden. Daar heb ik volgende week een gesprek over, dus de spanning wordt even verdeeld over twee dingen! Eerlijk gezegd vind ik dat wel fijn, uiteindelijk zal het in de wachtweken wel spannend genoeg worden.
I will. thnxquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:47 schreef happyme28 het volgende:
Vlindur, mij is altijd verteld dat een cyclus tussen de 28 en 35 dagen als 'normaal' gezien wordt. In dat geval is het dus netjes.
Wel zou ik deze cyclus in de gaten houden, want 35 dagen is wel op het randje natuurlijk.
Zoals ik ook al eerder vermelde, mijn borsten doen geen pijn meer, dus ik heb sinds vorige maand al niet meer het idee dat het werkt..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:12 schreef Jose81 het volgende:
Mariposa... ik ga heel hard voor je duimen... want ook voor jou zou ik het zooo leuk vinden als het gewoon een keer raak is!!![]()
![]()
Vlindur; volgens mij zijn die cycli nog oke. Ze moeten alleen niet nog langer worden, inderdaad. Ik heb ook een paar keer van die lange cycli n gehad en toen bleek Clomid bij mij niet meer te werken... niet om je bang te maken, hoor!!! Maar hou het goed in de gaten...
Your'e rightquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:25 schreef happyme28 het volgende:
Overigens 27 november t/m 30 november is 34 dagen. 31 december is dag 1
15quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:39 schreef Vlindur het volgende:
1-9-2008 30
30-9-2008 32
30-10-2008 29
27-11-2008 35
31-12-2008 ?
Dit zijn mijn cycli met Clomid. Is dit netjes?
1e dag menstruatie staat er ook bij.
Zie je, dat maakt het zo raar hé. Mijn cyclussen met Clomid zagen er als volgt uit:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:47 schreef happyme28 het volgende:
Vlindur, mij is altijd verteld dat een cyclus tussen de 28 en 35 dagen als 'normaal' gezien wordt. In dat geval is het dus netjes.
Wel zou ik deze cyclus in de gaten houden, want 35 dagen is wel op het randje natuurlijk.
Jeetje joh..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:33 schreef leonieke het volgende:
Mja, extra rijpen? Ik weet het niet. Ik heb daar nooit bij stilgestaan, maar het was miss_sly die onlangs zei dat ze die combinatie niet kende. Maar Clomid doet normaalgezien hetzelfde als Menopur.
Ik maak me daarom zorgen, als die combinatie al niet tot rijpe cellen komt, wat zal het dan wel doen?
Eerlijk gezegd nietquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:37 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Jeetje joh..
Ben erg benieuwd wat er as dinsdag voor je uit komt!![]()
Heb je al een lijstje met vragen klaarliggen?
Ding dong, tip van de dag voor Leonieke: bedenk van te voren wat je wil vragen, zet dat op papier en neem het mee. En vraag daarna aan de arts of je hem/haar nog eventueel mag mailen/bellen met vragen die na het gesprek opkomen. Meestal is dat geen probleem en zo kun je toch gewoon al je vragen stellen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:44 schreef leonieke het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd nietEn dat is altijd het probleem bij mij. Op voorhand heb ik niet zoveel vragen (eerder: laat het maar op mij afkomen) maar eens ik dan buiten ben, komen alle vragen in mij op
![]()
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:12 schreef Jose81 het volgende:
Mariposa... ik ga heel hard voor je duimen... want ook voor jou zou ik het zooo leuk vinden als het gewoon een keer raak is!!![]()
![]()
De cursus 'gezond zwanger' is min of meer verplicht. We zijn ernaartoe 'gestuurd' door de gyn's. De cursus bestaat sinds halverwege 2007 en wat ik begreep vertellen ze je daar dat je niet mag roken/drinken, er een gezonde levensstijl op na moet houden om zo de meest gunstige omstandigheden te creeeren voor een (al dan niet natuurlijk ontstane) zwangerschap. Er wordt ook bij ons alletwee bloed geprikt en wordt er oa gekeken naar het foliumzuurgehalte. De rest merk ik daar welquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:01 schreef sproet-je het volgende:
...
Saffier: Fijn dat het zo'n goed gesprek was! Is die curcus verplicht om te volgen omdat je daar in behandeling gaat of doe je dat omdat je het zelf wilt. En weet je eventueel al iets over wachtlijsten van icsi/ivf (al hoop ik heel erg dat het niet nodig is..)
Het is dus dubbelspannend voor jou nu! Ik duim dat je ei mooi gegroeid is. Ik snap ook wat je bedoeld met die verdeelde spanning, wij moeten over 7 weken terug naar de gyn voor alle uitslagen maar tussendoor staan nog 3 afspraken gepland, dat breekt zo lekker nu, dat zal het voor jou ook wel zijn, niet focussen op 1 ding maar op meerdere, dus ik duim ook voor je werk!quote:Ik heb volgende week dinsdag weer een echo om te kijken hoever het met mijn ei staat, dus dan gaat het circus hier ook weer los barsten. Ik moet zeggen dat ik er niet zo erg mee bezig ben als de eerdere keren omdat ik op mijn werk opeens een kans krijg om leidinggevende te worden. Daar heb ik volgende week een gesprek over, dus de spanning wordt even verdeeld over twee dingen! Eerlijk gezegd vind ik dat wel fijn, uiteindelijk zal het in de wachtweken wel spannend genoeg worden.
Binnenkort, moet nog 'even' een vertaalprojectje afmaken waar iedere vrije minuut ingestoken moet worden, deadlines en zo, maar daarna zal ik daar te zien zijn.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:25 schreef happyme28 het volgende:
Whahhhaha Tweeling!! Gefeliciteerd Silktie!
Kom je ook meekletsen in Zwanger en geboorte?
Nee, Tobias is gelukkig uit een spontane zwangerschap gekomenquote:Op zondag 18 januari 2009 16:56 schreef NieTTus het volgende:
[knip]
Saffier, ik moet denk ik even teruglezen.. Wat is bij jou de reden dat je voor ivf gaat? Was dat bij je eerste spruit ook zo?
ja maar het is niet zeker of die goed zijn voor eventuele bevruchting...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:10 schreef prinseszondererwt het volgende:
En jij hebt wel een eisprong met die gekke temperaturen, Wilmadonna?
Wat liefquote:Op zondag 18 januari 2009 22:02 schreef Poppejans het volgende:
Silktie, wat LEUK een tweeling!!![]()
![]()
![]()
![]()
Leonieke, voor het geval het me niet meer eerder lukt: alvast heel erg veel succes v het gesprek van overmorgen, ik hoop zo dat er een goed plan uit voort zal komen wat heel gauw het o zo verlangde resultaat zal gaan opleveren![]()
![]()
ik denk aan je!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |