abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:08:06 #226
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65031601
Vanmorgen dus de intake gehad in het zh, we zijn ruim 3 kwartier binnen geweest bij de gyn! Het was een heel prettig en gewoon gezellig gesprek .
We beginnen hier in het UMC wel 'opnieuw' met de tests die we al hebben gedaan in het vorige zh. Ze willen het zelf nog een keer doen en grondiger, prima want tot nu toe is er bij mij alleen bloed afgenomen en 2 x semen getest. Ze denken dat ik, nav menstruatieklachten en inwendig onderzoek + echo net (mooi eierstokken met 5 follikels gezien, knap zeg!) endometriose kan hebben.
Maandag al moet ik terug voor bloedprikken en nog wat onderzoeken (Cola-onderzoek noemen ze het) en aan de hand van de uitslag daarvan horen we over 7 weken of ik (veel/weinig) endometriose heb en of daar wat aan gedaan moet worden óf dat we meteen met IVF/ICSI gaan starten. Tussendoor nog naar de cursus 'gezond zwanger' samen en dus op 2 maart het vervolggesprek met de uitslagen.
We zagen net alleen dat ze een afspraak zijn vergeten te maken voor een sementest daar moet ik morgenochtend even voor terugbellen.
Een prettig gesprek dus, met 2 fijne gyn's en erg helder ook.

@ leonieke; elke zwangerschap is een wonder
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_65031797
Fijn dat het z'n prettig gesprek was Saffier, en zo lang ook. Dat hoor je niet vaak! Hopelijk valt het allemaal nog wat mee met de endometriose en kunnen jullie snel door met alles.
pi_65031861
Saffier, fijn dat het zo'n goed gesprek was! Wat voor testjes gaan ze doen voor je endometriose? Ik moet over 2 weken weer terug voor een echo voor mijn endometriose, maar zit in een streekziekenhuis. Ben benieuwd hoe ze dit in een universitair ziekenhuis aanpakken.
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:49:57 #229
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65033470
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:15 schreef Rubey het volgende:
Saffier, fijn dat het zo'n goed gesprek was! Wat voor testjes gaan ze doen voor je endometriose? Ik moet over 2 weken weer terug voor een echo voor mijn endometriose, maar zit in een streekziekenhuis. Ben benieuwd hoe ze dit in een universitair ziekenhuis aanpakken.
Ik heb geeeeeen idee
In de brief staat bloedafname, vragenformulier van 30 minuten invultijd, heel gesprek met de onderzoeksarts +/_ 45 minuten (UMC he, dus zit vrijwillig meteen in een onderzoekstraject) en inwendige echo. Totaal ben ik anderhalf uur bezig denkt de arts. Heb 'm net gebeld nl want ik dacht dat er alleen bloed af zou worden genomen, maar ook weer inwendig onderzoek, heb gelukkig net oppas kunnen regelen voor Tobias.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_65034458
Hoi Saffier,

Ik heb vorig jaar ook een Cola-screening gedaan. De afspraak werd vroeg gemaakt omdat je nuchter moet komen. Eerst wordt je bloed geprikt. Ze gaan dan naar alle mogelijke hormoonwaarden kijken. (Hieruit bleek bij mij dat mijn prolactine te hoog was) Daarna kom je bij de onderzoek(st)er terecht. Ze heeft mij verschillende vragen gesteld en ook het formulier doorgenomen die ik van te voren moest invullen.

In het formulier moet je ook gegevens van je familie van beide kanten invvullen, tot je grootouders. Ook vragen over de menstruatie van je moeder en oma worden gesteld.
Daarna kreeg ik een inwendige echo, ze kon toen al meteen zien dat mijn baarmoederslijmvlies veel te dun was.

Ik ben daarna niet meer naar de gyneacoloog geweest omdat ik vanwege mijn medicatie even met het zwanger worden gestopt was.

In ieder geval veel succes! Ik hoop dat er iets uitkomt en dat het vooral te verhelpen is.

Ik lees zo af en toe op de achtergrond een beetje mee, maar reageer niet zoveel.

Meiden even een opsteker voor jullie Dit jaar gaat gewoon worden

Misschien dat iemand al deze week goed nieuws kan geven
(Ik ben namelijk nog steeds niet ongesteld, maar maandag had ik nog geen positieve test )
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_65040530
Joh Saffier, wat fijn dat ze de tijd hebben genomen voor dat gesprek. Dat hoor je inderdaad niet vaak. Ik had nog nooit van een cola-test gehoord, maar het klinkt lekker

En m'n vriendin en ik spreken elkaar niet veel. Laatste keer was drie maanden terug en toen wilde ze nog niets zeggen, omdat ze de 16 weken af wilde wachten. Haar goed recht
Ze weet van mijn situatie, maar dat was dus niet de reden dat ik het nu pas weet. gewoon samenloop van omstandigheden
pi_65084600
Leonieke en Sombie

Saffier: fijn om te lezen dat ze er meteen serieus werk van maken. Laten we hopen dat het meevalt met je endomitrose en dat je meteen mag starten met ivf!

Meiden, elke zwangerschap is inderdaad een wonder en ik duim voor jullie dat 2009 jullie jaar wordt!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_65084625
Saffier
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_65090421
Klinkt fijn Saffier! Fijne artsen hebben is toch wel van groot belang.
Hopelijk dan gauw echt van start met de IVF of ICSI!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_65098250
Wat fijn dat het gesprek zo goed is meegevallen Saffier. Hopelijk kan ik dinsdag ook met zo'n post komen

Ik heb ondertussen ook eens een overzichtje gemaakt van mijn cyclussen en ondertussen zit ik vandaag al op dag 31. Weet ik ook onmiddellijk dat mijn lichaam niet reageert op 1 clomid per dag (heb ik dat nog speciaal genomen om mijn cyclus op gang te houden )
pi_65102343
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:14 schreef leonieke het volgende:
Wat fijn dat het gesprek zo goed is meegevallen Saffier. Hopelijk kan ik dinsdag ook met zo'n post komen

Ik heb ondertussen ook eens een overzichtje gemaakt van mijn cyclussen en ondertussen zit ik vandaag al op dag 31. Weet ik ook onmiddellijk dat mijn lichaam niet reageert op 1 clomid per dag (heb ik dat nog speciaal genomen om mijn cyclus op gang te houden )
Hoe heb je gemerkt dat de clomid niet werkt?
* Vlindur vraagt zich namelijk of of haar 1 pil wel werkt..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_65103566
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:21 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Hoe heb je gemerkt dat de clomid niet werkt?
* Vlindur vraagt zich namelijk of of haar 1 pil wel werkt..
Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en normaalgezien zou dat toch iets vroeger moeten geweest zijn, denk ik.
pi_65103903
Dames met de clomid: kunnen jullie niet met ovulatietesten en tempen werken om te kijken of je een ovulatie hebt? Of geeft dat bij jullie vals positieve eisprongen (als jullie begrijpen wat ik bedoel).

Saffier: Fijn dat het zo'n goed gesprek was! Is die curcus verplicht om te volgen omdat je daar in behandeling gaat of doe je dat omdat je het zelf wilt. En weet je eventueel al iets over wachtlijsten van icsi/ivf (al hoop ik heel erg dat het niet nodig is..)

Ik heb volgende week dinsdag weer een echo om te kijken hoever het met mijn ei staat, dus dan gaat het circus hier ook weer los barsten. Ik moet zeggen dat ik er niet zo erg mee bezig ben als de eerdere keren omdat ik op mijn werk opeens een kans krijg om leidinggevende te worden. Daar heb ik volgende week een gesprek over, dus de spanning wordt even verdeeld over twee dingen! Eerlijk gezegd vind ik dat wel fijn, uiteindelijk zal het in de wachtweken wel spannend genoeg worden.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_65103944
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:52 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en normaalgezien zou dat toch iets vroeger moeten geweest zijn, denk ik.
Hmm, dat is balen zeg! ga je nu een afspraak bij je gyn maken?
Dan zou theoretisch mijn pillen wel moeten werken. Mijn cyclus is nu 33 dagen.
pi_65104026
Maar leonieke, ik wissel ook nog steeds van dag dat mijn ei springt, terwijl volgens de gyn er niets aan de hand is met mijn eisprong. Dat varieert van dag 16 tot de laatste cyclus dag 22 (!!!) dus misschien is jouw ei ook gewoon wat later.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_65104049
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:02 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Hmm, dat is balen zeg! ga je nu een afspraak bij je gyn maken?
Dan zou theoretisch mijn pillen wel moeten werken. Mijn cyclus is nu 33 dagen.
Ik heb dinsdag mijn intakegesprek in het fertiliteitscentrum in Jette om verdere stappen te ondernemen. Ik zal daar horen wat ze zeggen. En hoogstwaarschijnlijk gaan ze mijn cyclus wel gewoon weer in gang steken met Duphaston als dat nodig zou blijken.
pi_65104115
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:05 schreef sproet-je het volgende:
Maar leonieke, ik wissel ook nog steeds van dag dat mijn ei springt, terwijl volgens de gyn er niets aan de hand is met mijn eisprong. Dat varieert van dag 16 tot de laatste cyclus dag 22 (!!!) dus misschien is jouw ei ook gewoon wat later.
Dat zou natuurlijk ook wel kunnen. Ik zie nu idd dat ik met clomid (toen wel dubbele dosis) ook altijd cyclussen had van rond de 31 dagen. Dus misschien word ik morgen alsnog ongesteld.

Zwanger ben ik al zeker niet Want daar moet je namelijk seks voor hebben, schijnt het En met heel die verhuis en de examens van mijn man is dat er niet van gekomen Ik moet zelfs toegeven dat ik blij ben dat ik mezelf niets moet wijsmaken, anders ging ik nu weeral zitten zoeken achter kwaaltjes die er helemaal niet zijn.
pi_65104516
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:01 schreef sproet-je het volgende:
Dames met de clomid: kunnen jullie niet met ovulatietesten en tempen werken om te kijken of je een ovulatie hebt? Of geeft dat bij jullie vals positieve eisprongen (als jullie begrijpen wat ik bedoel).

Saffier: Fijn dat het zo'n goed gesprek was! Is die curcus verplicht om te volgen omdat je daar in behandeling gaat of doe je dat omdat je het zelf wilt. En weet je eventueel al iets over wachtlijsten van icsi/ivf (al hoop ik heel erg dat het niet nodig is..)

Ik heb volgende week dinsdag weer een echo om te kijken hoever het met mijn ei staat, dus dan gaat het circus hier ook weer los barsten. Ik moet zeggen dat ik er niet zo erg mee bezig ben als de eerdere keren omdat ik op mijn werk opeens een kans krijg om leidinggevende te worden. Daar heb ik volgende week een gesprek over, dus de spanning wordt even verdeeld over twee dingen! Eerlijk gezegd vind ik dat wel fijn, uiteindelijk zal het in de wachtweken wel spannend genoeg worden.
Ik mocht vanaf ongeveer dag 10 a 11 een aantal keer langskomen in het ziekenhuis voor een echo om te kijken of er een eitje gegroeid zou zijn. Dat is nooit het geval geweest, maar ik denk als dat wel zo was dat ze dan ook zouden controleren op de ovulatie.
pi_65105207
1-9-2008 30
30-9-2008 32
30-10-2008 29
27-11-2008 35
31-12-2008 ?

Dit zijn mijn cycli met Clomid. Is dit netjes?

1e dag menstruatie staat er ook bij.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 12:47:41 #245
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65105481
Vlindur, mij is altijd verteld dat een cyclus tussen de 28 en 35 dagen als 'normaal' gezien wordt. In dat geval is het dus netjes.

Wel zou ik deze cyclus in de gaten houden, want 35 dagen is wel op het randje natuurlijk.
pi_65105537
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:47 schreef happyme28 het volgende:
Vlindur, mij is altijd verteld dat een cyclus tussen de 28 en 35 dagen als 'normaal' gezien wordt. In dat geval is het dus netjes.

Wel zou ik deze cyclus in de gaten houden, want 35 dagen is wel op het randje natuurlijk.
I will. thnx
pi_65106212
Mariposa... ik ga heel hard voor je duimen... want ook voor jou zou ik het zooo leuk vinden als het gewoon een keer raak is!!

Vlindur; volgens mij zijn die cycli nog oke. Ze moeten alleen niet nog langer worden, inderdaad. Ik heb ook een paar keer van die lange cycli n gehad en toen bleek Clomid bij mij niet meer te werken... niet om je bang te maken, hoor!!! Maar hou het goed in de gaten...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_65106415
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:12 schreef Jose81 het volgende:
Mariposa... ik ga heel hard voor je duimen... want ook voor jou zou ik het zooo leuk vinden als het gewoon een keer raak is!!

Vlindur; volgens mij zijn die cycli nog oke. Ze moeten alleen niet nog langer worden, inderdaad. Ik heb ook een paar keer van die lange cycli n gehad en toen bleek Clomid bij mij niet meer te werken... niet om je bang te maken, hoor!!! Maar hou het goed in de gaten...
Zoals ik ook al eerder vermelde, mijn borsten doen geen pijn meer, dus ik heb sinds vorige maand al niet meer het idee dat het werkt..

Ik heb ook tegen mijn vriend gezegd dat als ik deze maand weer ongesteld word dat ik er dan weer heen ga.

vrijdag 16 januari 2009 @ 13:25:02 #249
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65106639
Overigens 27 november t/m 30 december is 34 dagen. 31 december is dag 1

[ Bericht 1% gewijzigd door happyme28 op 16-01-2009 13:34:38 ]
pi_65106958
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:25 schreef happyme28 het volgende:
Overigens 27 november t/m 30 november is 34 dagen. 31 december is dag 1
Your'e right