Ik vond het een nare prik. Voelde een half uur later nog dat er geprikt was (nu nog zelfs) (af en toe is het gevoelig, niet constant). Maar ik heb mezelf voorgehouden er net zo over te denken als destijds met m'n lenzen. Toen ik die de eerste keer in moest doen vond ik het doodeng, maar alles went. En het is voor een goed doel hequote:Op dinsdag 23 december 2008 14:11 schreef miss_sly het volgende:
CrazyPrincess wat naar toch dat er niets groeide, ook al had je dat al verwacht.
Gelukkig nemen ze de volgende stap dan maar, ook al is spuiten niet leuk. Viel het mee?
Geduld, tja...het hoort erbij in dit traject, maar gewoon is het niet hoor
Een pijnlijk zitvlak, zo is het met mijn vrouwquote:Op maandag 22 december 2008 20:27 schreef Saffier het volgende:
SilkTie hoe is het met jou en je vrouw? Spannend? Of komt dat volgende week pas?
Geduld meid! Het is lastig, ik heb thuis zelf zo'n opgewonden standje, maar als je jezelf wat rust gunt (ook geestelijk!) kan je er beter tegenaan. Een flink eind hard hollen lukt ook niet (uitzonderingen daargelaten), je moet zo nu en dan ook even stoppen om op adem te komen. Die eindstreep haal je wel, dan maar een seconde of minuut later. Of het nou oktober, november of december 2009 wordt, dat maakt dan ook niet meer zoveel uit. Tochquote:Op maandag 22 december 2008 19:18 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik denk dat ongeduld bij mij waarschijnlijk ook een grote boosdoener zal zijn. Nu wachten tot 20 januari en op de site (www.brusselsivf.be) las ik dat er waarschijnlijk pas 6 weken later met een behandeling gestart wordt (als er niet te veel onderzoeken moeten gebeuren). Dat betekent maart... En dan zeggen ze ook dat ze maar 4 IVF-pogingen per jaar doen... Laaaaannnngggg... ik zal nog geduld moeten leren hebben want nu stoor ik me het meest aan al het wachten. Ik wil vooruit en wel nu
quote:Op maandag 22 december 2008 22:00 schreef sombie het volgende:
Ik werk ook in het onderwijs en als ik naar het ziekenhuis moet, komt er gewoon iemand anders voor mijn groep. Mijn cyclus houdt geen rekening met dat soort zaken. Ik neem aan dat voor je man dan gewoon zijn lesuren komen te vervallen. Hebben de studenten een uurtje vrij.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:36 schreef CrazyPrincess het volgende:
Vanmorgen voor een echo naar het ziekenhuis geweest. Zoals verwacht is er geen eitje gegroeid. Clomid lijkt een hopeloos verhaal en nu ben ik gepromoveerd tot 'spuiter'. De fertiliteitsassistente heeft alles uitgelegd en een oefenspuit in m'n buik gezet om te laten voelen hoe dat is.
Nu eerst geduld en afwachten of ik ongesteld word. Als dit niet zo is mag ik weer aan de Duphaston en dan op dag 2 van m'n ongesteldheid de eerste echte spuit Gonal-f zetten.
Daarnaast worden de zwemmers van manlief onderzocht of ze goed genoeg zijn voor IUI. Als dat niet zo is dan gaan we meteen door naar IVF of ICSI.
Alles bij elkaar moeten we dus 'gewoon' weer een hoop geduld hebben.
Mijn verhaal schreef en postte ik voordat ik dit las ...quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:25 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik vond het een nare prik. Voelde een half uur later nog dat er geprikt was (nu nog zelfs) (af en toe is het gevoelig, niet constant). Maar ik heb mezelf voorgehouden er net zo over te denken als destijds met m'n lenzen. Toen ik die de eerste keer in moest doen vond ik het doodeng, maar alles went. En het is voor een goed doel he
Voor sommige mensen zal het geduld-aspect van zwanger worden niet relevant zijn, maar voor meiden (en heren) zoals wij speelt dat wel en kunnen we er niets aan doen behalve dat te accepteren. Dus 'gewoon' is het niet, maar voor ons eigenlijk weer wel. En ik ga er vooralsnog vanuit dat we komende Kerst met een kleintje erbij vieren. Ik heb eitjes genoeg en m'n baarmoederslijmvlies is ook elke keer prima, dus daar kan het niet aan liggen
Ik moet heel eerlijk zeggen dat wij na de punctie even twee weken helemaal geen beschuitjes eten... ( ik moest trouwens zo lachen om dit gezegde, die kende ik nog niet). Dat is dan wel evenquote:Op dinsdag 23 december 2008 15:31 schreef SilkTie het volgende:
BTW, vraagje aan de mede-IVFers: kregen jullie nog adviezen m.b.t. tot "beschuitjes eten" gedurende de wachtweken? Tegen ons zeiden ze dat er na de eerste twee dagen na terugplaatsing geen beperkingen zijn, maar mijn vrouw had een site gevonden waarop 'ze' zeiden dat je beter gedurende de eerste tien dagen celibatair kon leven. Is dit,
,
, of
?
Klus ze! en hopelijk ontwikkelt zich dat tot een bonuskerstknutseltjequote:Op woensdag 24 december 2008 15:41 schreef sproet-je het volgende:
[..]
Ik baal trouwens... ik ben ziek en dat terwijl voor ons de kerst vanavond al zou beginnen. Dus deze avond is verzet naar zondag en nu maar hopen dat ik me morgen weer wat beter voel. En dan heb ik ook nog mijn eisprong vandaag of morgen. Ik weet dat de kans ienimienie is maar ik vind het toch altijd zonde om een ronde over te slaan.
quote:Op woensdag 24 december 2008 16:16 schreef CrazyPrincess het volgende:
En voor de beschuitjes-uitdrukking zie hier.
Hehehe, het is dan ook al een tijdje geleden natuurlijk, dus kan me voorstellen dat je dat niet hebt onthoudenquote:Op woensdag 24 december 2008 16:42 schreef sproet-je het volgende:
[..]
zooo, dat is stom van me.... die kende ik natuurlijk wel!!
En ik hoop dat de little urban achievers doorgaan naar de iui ronde!! Wanneer krijg je de uitslag? Direct dezelfde dag of moet je wachten. Volgens mij moesten we voor het grote onderzoek in het VU toen twee weken op de uitslag wachten.
Ik moest helemaal niks van sex weten tijdens de wachtweken, en ook niet tijdens de weken tot de eerste echo. Oftewel, 1,5 maand geen beschuitjes in Huize V.quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:31 schreef SilkTie het volgende:
BTW, vraagje aan de mede-IVFers: kregen jullie nog adviezen m.b.t. tot "beschuitjes eten" gedurende de wachtweken?
Ik heb dat niet gespoten, ik had 'kutpillen'. En ja, die moesten erin, maar liefst 3 keer 2 per dag. Over Gestone lees ik op internet dat ze inderdaad NASTY zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:31 schreef SilkTie het volgende:
Vraagje namens mijn vrouw aan mijn 'girlfriends' die ook Gestone hebben gespoten/spuiten: deed dat bij jullie ook zo'n pijn?
Dat is het nou net, als ik het aan mijn vrouw zou overlaten ...quote:Op woensdag 24 december 2008 19:14 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik moest helemaal niks van sex weten tijdens de wachtweken, en ook niet tijdens de weken tot de eerste echo. Oftewel, 1,5 maand geen beschuitjes in Huize V.
Maar goed, sex was sowieso niet meer grappig de laatste maaaaaaanden, het was 'moeten'.
Ik zou zeggen : laat het aan je vrouw over.... en als zij niet all the way wil, zijn er nog andere feestjes te bedenken toch?
Greetz, one of your girlfriends
Wij kregen de keuze: pillen of spuiten. Maar het probleem met de pillen is dat je daarna een half uur rust moet houden. 3x daags rust in Huize SilkTiequote:Op woensdag 24 december 2008 19:16 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik heb dat niet gespoten, ik had 'kutpillen'. En ja, die moesten erin, maar liefst 3 keer 2 per dag. Over Gestone lees ik op internet dat ze inderdaad NASTY zijn.
Go Sproet-je Go !!!quote:Op woensdag 24 december 2008 15:41 schreef sproet-je het volgende:
[..]
Ik baal trouwens... ik ben ziek en dat terwijl voor ons de kerst vanavond al zou beginnen. Dus deze avond is verzet naar zondag en nu maar hopen dat ik me morgen weer wat beter voel. En dan heb ik ook nog mijn eisprong vandaag of morgen. Ik weet dat de kans ienimienie is maar ik vind het toch altijd zonde om een ronde over te slaan.
Jullie in ieder geval fijne![]()
quote:Op donderdag 25 december 2008 08:48 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Go Sproet-je Go !!!
Niet met ziek zijn natuurlijk, maar met het pakken van de eerstvolgende kans.
Dat hoefde ik niet hoor, dat ging letterlijk gewoon tussen de bedrijven door!quote:Op donderdag 25 december 2008 08:45 schreef SilkTie het volgende:
Wij kregen de keuze: pillen of spuiten. Maar het probleem met de pillen is dat je daarna een half uur rust moet houden. 3x daags rust in Huize SilkTie![]()
![]()
.
Mja, in het hoger onderwijs is het net iets anders. Waar ik les gaf (in het secundair) zou dat ook wel lukken, maar in het hoger onderwijs moeten alle gemiste uren ingehaald worden en dat is niet zo eenvoudig met de roosters van de studenten en mijn man.quote:Op maandag 22 december 2008 22:00 schreef sombie het volgende:
Ik werk ook in het onderwijs en als ik naar het ziekenhuis moet, komt er gewoon iemand anders voor mijn groep. Mijn cyclus houdt geen rekening met dat soort zaken. Ik neem aan dat voor je man dan gewoon zijn lesuren komen te vervallen. Hebben de studenten een uurtje vrij.
Succes, Silk_Tie!!
Haha, dat herken ik. Ik haat geduldig afwachten ik wil nu nu nu!quote:Op maandag 22 december 2008 19:18 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik denk dat ongeduld bij mij waarschijnlijk ook een grote boosdoener zal zijn. Nu wachten tot 20 januari en op de site (www.brusselsivf.be) las ik dat er waarschijnlijk pas 6 weken later met een behandeling gestart wordt (als er niet te veel onderzoeken moeten gebeuren). Dat betekent maart... En dan zeggen ze ook dat ze maar 4 IVF-pogingen per jaar doen... Laaaaannnngggg... ik zal nog geduld moeten leren hebben want nu stoor ik me het meest aan al het wachten. Ik wil vooruit en wel nu
quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:31 schreef SilkTie het volgende:
BTW, vraagje aan de mede-IVFers: kregen jullie nog adviezen m.b.t. tot "beschuitjes eten" gedurende de wachtweken? Tegen ons zeiden ze dat er na de eerste twee dagen na terugplaatsing geen beperkingen zijn, maar mijn vrouw had een site gevonden waarop 'ze' zeiden dat je beter gedurende de eerste tien dagen celibatair kon leven. Is dit,
,
, of
?
Pff, dan moet jij sowieso nog langer wachten dan ik. Kunnen jullie ondertussen niet klussen met Clomid ofzo?quote:Op zondag 28 december 2008 17:42 schreef LouiseSteptoe het volgende:
[..]
Haha, dat herken ik. Ik haat geduldig afwachten ik wil nu nu nu!
Omdat mijn vriend in januari geopereerd wordt (onder narcose en dat tast het sperma aan) moeten we daarna nog eens 3 maanden wachten voordat we kunnen beginnen (ALS dan het zaad dan voldoende opgeknapt is, als er niet opeens een enorme wachtlijst is, als hij geen koorts heeft gehad, etc etc). Ik kan met heel veel geluk pas in april beginnen. Succes bij de intake en tijdens het wachten.
Kan je nagaan wat een drama het is als je na de terugplaatsing 2 weken zit te duimendraaien tot je wel/niet ongesteld bent...
Zekers! Ook zonder al dat gedoe zijn ze vaak heul leukquote:Op zondag 28 december 2008 19:36 schreef LouiseSteptoe het volgende:
Pft, -die kinderen moeten echt heul leuk zijn, na al dat gedoe dat we doorstaan he?
quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:29 schreef McLaura het volgende:
Spannend Silk en Silly!
Hopelijk is het raak!
Ik wens je zooooooo ontzettend veel succes!quote:Op donderdag 1 januari 2009 09:02 schreef wilmadonna het volgende:
ik ga vrijdag maar 's bellen om een telefoontijd met mijn gyn te bestellen.... we hebben nog steeds geen uitslag gehad van het bloed prikken wat nu al bijna een maand geleden is.... gisteren weer het rode monster op bezoek gekregen, dus ik wil nu wel weer gaan beginnen met de neusspray (21e dag).... kan niet meer wachten, deze laatste kans voor ons (nu IUI)...
quote:SilkTie... ik moet dit even gezegd hebben: wat ben jij een prachtkerel... je steunt je vrouw zo lief!!!!! Die van mij gaat alleen mee als ik in het weekend naar een controle moet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |