abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 december 2008 @ 21:42:00 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64131966
Vervolg van: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#49)

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS. Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat) en nu wachten op de vervolgaanpak voor ronde 5.

Leonieke
PCOS - intakegesprek fertiliteitscentrum UZ Brussel op 20 januari 2009 (bezig sinds 02-2008)

SilkTie
IVF, eerste (en hopelijk laatste) ronde. Terugplaatsing is geweest, 1 januari naar het ziekenhuis voor DE test!

sproet-je
Bezig met icsi, 2 terugplaatsingen gehad. Nog 1 rietje in de vriezer.

Vlindur
Vlindur, in maart 2007 laatste prikpil gehad. In januari 2008 ongesteld. Na soms hele maanden ongesteld door gestuurd naar de gynaecoloog. Blijkt PCOS te hebben. Sinds juli 2008 aan de Clomid. Zonder resultaat in april terug komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 04-01-2009 14:44:57 ]
pi_64132033
Gefeliciteerd Kinderwens!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 18 december 2008 @ 21:45:32 #3
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64132058
Ik zie nu dat ik (we) niet in de OP staan ...
SilkTie - IVF, eerste (en hopelijk laatste) ronde.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  donderdag 18 december 2008 @ 21:47:59 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64132134
Je staat erbij.
pi_64132248
Kinderwens gefeliciteerd met de positieve test en nog wel spontaan ook!! , ik hoop echt dat jullie in januari een mooi kindje op het scherm te zien gaan krijgen.
Heel veel succes de komende maanden!
Mama van Isa en Ties
  donderdag 18 december 2008 @ 22:08:25 #6
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64132763
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:47 schreef Brighteyes het volgende:
Je staat erbij.
Cheers mate !
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  donderdag 18 december 2008 @ 23:02:09 #7
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64134705
Bedankt sinaasappel, de oefeningen hebben geholpen .
De injectie was nog wel pijnlijk, maar minder dan gisteren.

Truste allemaal .
pi_64134954
Kinderwens wat een mooie verrassing! Ik hoop voor je dat alles goed mag gaan
pi_64137220
Kinderwens! Wat goed! Gefeliciteerd!!!!!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 19 december 2008 @ 07:17:11 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_64139844
kinderwens van harte gefeliciteerd!!
stormy waters...
sailin'
pi_64140146
Joooeeehooeeeee Kinderwens gefeliciteerd!!! Wat een supernieuws.

En mijn update, we wachten met smart op januari, dan kunnen we hopelijk weer een terugplaatsing krijgen..
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  vrijdag 19 december 2008 @ 08:55:55 #12
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_64140689
Nog even een voor Saffier... jammer dat jullie ook dit traject in moeten, maar wel erg fijn dat jullie zo snel een afspraak hebben.

SilkTie heel veel succes met de komende wachtweken.

Kinderwens wat een supergoed nieuws zeg!! Voor jullie nu ook spannende weken!
Make love, not war ☮
pi_64141683
Kinderwens gefeliciteerd De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Al die mooie zwangerschappen hier op het eind van het jaar geeft de burger moed
pi_64146112
Het lijkt inderdaad eens een echt goed jaar te worden voor dit topic. En dan volgend jaar de rest, geen nieuwe en weg dit topic

SilkTie, vandaag de terugplaatsing? Hoe is het gegaan en hoeveel zijn er teruggeplaatst?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_64146715
Kinderwens, gefeliciteerd!!
pi_64148827
En wéér geen eitje dat wil groeien
pi_64148897
He, CrazyPrincess wat vervelend. Heb je nu clomid gebruikt?
pi_64149425
Ja, in de hoop dat het na de operatie wel aan zou slaan. Maar helaas...
Volgende week dinsdag nog een controle en daarna mag ik zeer waarschijnlijk door naar de groep spuiters onder ons *ril*
pi_64149441
Hoeveel heb je dan nu geslikt? al 150 mg?
  vrijdag 19 december 2008 @ 14:01:26 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_64149575
Kinderwens gefeliciteerd!

CP, balen hoor. (en balen is zacht uitgedrukt, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64149798
Ik heb nu 50mg geslikt. Voor de operatie heb ik al eens 150 mg geslikt en dat hielp toen niet.

Ik voelde me al *piep* (om andere redenen) en toen ik vanmorgen bij de fertiliteitsassistente was en we op de echo zagen dat het niet gelukt is moest ik wel even huilen. Het werd me echt even teveel (dat in combinatie met de bijwerkingen van de Clomid).

Nah ja, vallen, opstaan en weer doorgaan zullen we maar zeggen.
pi_64149902
CP. Dat is mooi klote weer..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_64149911
Heel logisch toch dat je even moest huilen? Ik heb ook regelmatig wat traantjes gelaten hoor, als het weer eens tegen zat.

Misschien dat een hogere dosis nu wel zou kunnen helpen, maar misschien willen ze meteen over op spuiten. Klinkt heel eng, maar valt echt reuzemee!! Ik ben echt een schijterd als het om naalden enzo gaat, maara mezelf prikken bleek geen enkel probleem.

Sterkte en heel veel succes de volgende ronde. Dan moet dat hem maar gewoon worden
pi_64154523
CP, wat ontzettend jammer joh.
pi_64156775
Dank jullie wel Ik ben blij dat er een plek is waar ik af en toe m'n ei ( ) kwijt kan

Ik denk dat de arts wil dat ik nog twee keer Clomid probeer (2x50 en als dat niet lukt 3x50), maar ik heb daar zelf geen vertrouwen in. Heb liever dat we doorgaan met de volgende optie (spuiten dus), ook al klinkt dat dan wel weer eng. Maar de wens is nog altijd groter dan de angst. En ik ga er vanuit dat het in 2009 gaat lukken. Vooralsnog mikken we op een kerstkindje (en als het eerder gebeurt is dat mooi meegenomen ).

En met alle positieve verhalen hier van afgelopen jaar kan het niet anders dan dat we rond die tijd volgend jaar allemaal in de luiers zitten! Misschien is het leuk om ook wat succesverhalen in de OP te zetten? (Tenzij dat te pijnlijk is voor sommige mensen. Ik heb er zelf geen problemen mee)

Ik kan overigens zelf ook wel in de OP gezet worden: PCOS. Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat) en nu wachten op de vervolgaanpak voor ronde 5.
pi_64159212
Ik weet niet wat ik zie; op een blog, een ander forum en nu hier allemaal zwangerschappen, te gek! Gefeliciteerd Kindwens! Geniet er ontzettend van.
pi_64159611
Aan Leonieke, die op de 18e aan mensen vroeg hoe een kijkoperatie is.
Allereerst: het viel echt mee. Een klein relaas dat je hopelijk gerust kan stellen:
In de operatiekamer krijg je een infuus, ze vertellen wat ze gaan doen, ook wanneer de narcose eraan komt. Daarna ben je uiteraard van de wereld, -wat ze doen weet je inmiddels maar al te goed van internet (dat eeuwige gegoogle he...)

Ik was toen bijkwam het eerste half uur 'dronken' (wel 8129081x gevraagd hoe laat het was, dubbel zien, vragen van de verpleegkundige niet begrijpen en/of ontzettend langdradig en vaag antwoorden), dat zakte en toen mocht ik naar mijn ziekenhuiskamer.
Omdat ik misselijk werd kreeg ik een infuus met iets tegen misselijkheid. Een uurtje later mocht ik naar huis. De volgende dagen voelde ik vaag wel dat er iets gebeurd was in mijn buik, maar niets ernstigs. Ook de 'pijn' in mijn schouders viel me alles mee, het was meer ongemak dan pijn.
De littekens zijn minuskuul (1 in schaamstreek/1 in navel) Omdat het vorige maand is gebeurd kan ik ze nog wel zien (beetje rood) maar ik geloof niet dat dat zo blijft.
Sterkte!!

(oh, ga geen koffie drinken die ochtend, het wordt niet in ieder ziekenhuis gezien als een heldere drank, ik kreeg straf van de zuster, maar mocht gelukkig wel geopereerd worden, al hebben ze mij 3,5 uur laten wachten...pft)
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:32:55 #28
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_64160629
ik lees het nu pas!!!
maar wat goed Kinderwens!!! spontaan nog wel!!!

GEFELICITEERD

en ik blijf voor je duimen, dat het nu gewoon goed mag blijven gaan
No more games, no more drama...
pi_64170214
en ik nog later. Kinderwens, hartstikke goed zeg! gefeliciteerd! ik duim ook voor je.
pi_64177529
Kinderwens; wat ontzettend fijn voor jullie! Wat goed, wat geweldig, wat super... Probeer ervan te genieten, al kan ik me voorstellen dat het moeilijk is!
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 13:57 schreef CrazyPrincess het volgende:
Volgende week dinsdag nog een controle en daarna mag ik zeer waarschijnlijk door naar de groep spuiters onder ons *ril*
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:17 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik denk dat de arts wil dat ik nog twee keer Clomid probeer (2x50 en als dat niet lukt 3x50), maar ik heb daar zelf geen vertrouwen in. Heb liever dat we doorgaan met de volgende optie (spuiten dus), ook al klinkt dat dan wel weer eng. Maar de wens is nog altijd groter dan de angst. En ik ga er vanuit dat het in 2009 gaat lukken. Vooralsnog mikken we op een kerstkindje (en als het eerder gebeurt is dat mooi meegenomen ).

En met alle positieve verhalen hier van afgelopen jaar kan het niet anders dan dat we rond die tijd volgend jaar allemaal in de luiers zitten! Misschien is het leuk om ook wat succesverhalen in de OP te zetten? (Tenzij dat te pijnlijk is voor sommige mensen. Ik heb er zelf geen problemen mee)
Crazy Princess... wat herkenbaar! In maart 2007 ben ik begonnen met Clomid... maar bij mij sloeg de Clomid na verloop van tijd ook niet meer aan. De behandeling met Clomid heeft een jaar geduurd. Eerst een aantal maanden 50 mg, toen 100 mg en ook nog 150 mg.. maar ik kreeg er om één of andere reden steeds blaasontsteking van (ook al kon dat niet volgens mijn gyn ) en moest dus ook steeds antibiotica slikken, waardoor ik in totaal 3 maanden geen Clomid heb geslikt. In februari 2008 bleek ik een grote vochtcyste te hebben, door het gebruik van de Clomid. In maart was 'ie weg en ben ik begonnen met spuiten... en... ook al is het wel heel spannend en eng in het begin; het valt mee, echt! En hier dus na 1 ronde spuiten, raak!

Ik was ook totaal niet blij met Clomid en wilde graag gaan spuiten, dat riep ik al na een half jaar, maar dat was niet de procedure. Ik heb heel erg het gevoel gehad dat we maar wat aan het aanmodderen waren. Met Clomid had ik soms helemaal geen eisprong of soms pas ergens rond dag 25.... Dus ik hoop voor jou dat ze in jouw ziekenhuis wel wat vaart zetten achter de behandeling...!

Succes in elk geval!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_64181103
Wauw, Kinderwens, wat super!!!! Gefeliciteerd!!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_64188162
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 19:59 schreef LouiseSteptoe het volgende:
Aan Leonieke, die op de 18e aan mensen vroeg hoe een kijkoperatie is.
Thx voor de uitgebreide uitleg
Alleen heb ik gisteren te horen gekregen dat de operatie niet doorgaat (stiekem een beetje blij, anderzijds dan ook weer niet) maar ik heb direct een verwijsbrief gekregen naar het universitair ziekenhuis van Jette. Maandag direct bellen voor een afspraak.

De dokter heeft me al verwittigd hoe zwaar en hoe onpersoonlijk het hele proces zal zijn. Blijkbaar komen heel wat patiënten al wenend bij haar terug dat ze er willen mee ophouden.
Tis dat ik hier natuurlijk al weet van jullie hoe het proces in elkaar zit en hoe moeilijk het kan zijn.
pi_64189268
Ik vind de successen van 2008 in de OP wel een goed idee, juist om de meiden die hier nog moeten blijven te stimuleren vooral te blijven hopen!!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_64189427
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:17 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dank jullie wel Ik ben blij dat er een plek is waar ik af en toe m'n ei ( ) kwijt kan

Ik kan overigens zelf ook wel in de OP gezet worden: PCOS. Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat) en nu wachten op de vervolgaanpak voor ronde 5.
Hier in België moet je eigenlijk 6 rondes Clomid gebruikt hebben voor je kan doorgaan naar de volgende fase. Mijn gyn moest ook noteren dat deze pogingen bij mij geen succes hadden. Maar vraag me niet waarom ik 3 ronden clomid had en 3 clomid-vrije ronden
pi_64199835
Hier een ordinaire tvp en even een hoi voor allemaal!

bedrijfsfeestje van de man gehad, en ik was de bob dus nog klaaarwakker nu natuurlijk, terwijl de man al op 1 oor ligt te snurken

Hier gaat het onwijs lekker! Al eventjes, en dat is fijn!!
23 januari heb ik eindelijk gesprek met mijn eigen fertiliteits arts! Gewoon over de dingen die mis zijn gegaan de afgelopen 1.5 jaar na de ivf pogingen (voornamelijk met de cryo terugplaatsingen, namelijk 4 keer een cancel gehad.. 3 keer omdat er geen plek was en 1 keer omdat ze me medicijnen hadden gegeven voor iemand ZONDER cyclus, maar die heb ik gewoon, dus dat was ook een 'foutje')

Maargoed, na dat gesprek willen we toch wel in februari weer voor een cryo gaan. Gewoon weer hoop terugkrijgen, wat er al weer grotendeels is, en nu doorzetten. Nu is het ook MIJN beurt. Vind ik dan. Puh

Enfin, dat leeglopen en geen nieuwe mensen meer lijkt me een strak plan. Gewoon allemaal zwanger in 2009

~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_64201522
Leonieke > Waarom gaat de operatie niet door?
Ik heb het proces tot nu toe niet als onpersoonlijk ervaren. We hebben gelukkig een hele lieve, meelevende fertiliteitsassistente en ook bij mijn huidige gynaecoloog heb ik een goed gevoel (de vorige hebben we omgewisseld, want dat voelde echt heel onpersoonlijk). Zwaar is het af en toe wel. In mijn geval speelt vooral het ongeduld nogal eens op. En het gevoel dat het zo oneerlijk is (waarom lukt het bij anderen wel? ). Dus af en toe een traantje laten en dan met opgeheven hoofd weer door. En blijven focussen op de succesverhalen hier. Onze tijd gaat zeker komen!

De arts en de assistente willen het traject allebei gelukkig niet onnodig lang maken. Toen de Clomid na drie keer niet aansloeg (in geen enkel geval een eisprong) ben ik snel geopereerd. En ook nu zijn ze niet van plan nog een half jaar of meer met Clomid te proberen. Dat geeft ook een goed gevoel. Dus als ze nu toch voorstellen om nog een keer 2x50 en 3x50 proberen voor ik kan gaan spuiten kan ik me er wel iets bij voorstellen. Het is alleen dat ik zo ongeduldig ben en zo weinig vertrouwen in de Clomid heb. Ze kijken in ieder geval wel naar elke persoonlijke situatie en stemmen daar de behandeling op af. Ik heb niet het idee dat ze een procedure volgen puur alleen omdat ze die procedure moeten volgen. Waarom verplicht 6x Clomid gebruiken? Belachelijke procedure. Goed dat je arts dat blijkbaar zelf ook belachelijk vindt

NieTTus > Klinkt als een positief begin van 2009. Het is zeker weten nu JOUW beurt
  zondag 21 december 2008 @ 12:15:53 #37
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64203249
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Het lijkt inderdaad eens een echt goed jaar te worden voor dit topic. En dan volgend jaar de rest, geen nieuwe en weg dit topic

SilkTie, vandaag de terugplaatsing? Hoe is het gegaan en hoeveel zijn er teruggeplaatst?
We moesten er al om 07.00 zijn, maar ja, wat doe je dan met de anderen? De peuter- en kleuterschool gaan pas om ong. 7.40 open ... gelukkig hebben we genoeg vrienden bij wie het huis rond 6 al op volle toeren draait (het leven hier begint al vroeg!) dus daar dumpen was geen probleem. Maar de jongste? Mee naar het ziekenhuis dan maar ...

Daar aangekomen werden we door een zuster ontvangen. Eerst zag ik alleen haar rug, maar toen ze zich omdraaide zei ik: "We kunnen het ook wel in het Nederlands doen 8- .") Bleek ze in een ver verleden (zo ver dat we het allebei niet willen weten ) mijn jeugdleidster te zijn geweest .
Waarop mijn vrouw moedeloos werd omdat ik altijd overal wel een Nederlander tegenkom die ik ken of een gemeenschappelijk contact mee heb.

Van de 5 hadden 2 zich niet goed ontwikkeld, eentje zo-zo (wel een kanshebbertje maar niet briljant) en 2 goed. Gezien de leeftijd van mijn vrouw had de arts er geen moeite mee om ze alledrie terug te plaatsen. "Ik heb bij een vrouw van jouw leeftijd nog nooit een drieling gezien, dus wat er komt is goed en je hoeft je geen zorgen te maken." (Het klinkt misschien hard en onpersoonlijk zoals het opgeschreven staat, maar hij bedoelde het juist goed en wil echt voor ons dat het lukt; een meerling vindt hij geen probleem en wil ons nu een zo groot mogelijke kans op slagen geven).

Een van de medewerksters daar had aangeboden op onze jongste te passen tijdens de terugplaatsing, maar de dokter zei: "Die kan gewoon mee naar binnen hoor, geen probleem ."
Ik denk dat er weinig kotertjes van 1 jaar en 10 maanden kunnen zeggen dat ze als toeschouwer in een operatiekamer zijn geweest .
Maar goed, kleine Shoham bij Abba (= pappa) op de arm, intensief naar het scherm kijkend waarvan zijn vader had gezegd dat je daarop Ima (=mamma) haar buik kunt zien. En het beeld was ook erg mooi, heel scherp. Zelfs de assistente die de echo bediende was verbaasd over het scherpe beeld. Tijdens het terugplaatsen was het dus om de zoveel seconden: "Abba! Ima buik, Ima buik!"

Twee dagen rust gehouden en nu dus maar afwachten ... Het lijkt nu al lang te duren!
Ondertussen ben ik ze daarbinnen al flink aan het aanmoedigen , lekker innestelen en tot gezonde babies uitgroeien , hoeveel het er ook mogen zijn .
pi_64203320
SilkTie!!!! Wat spannend!!!! Ik ga heeeeeel hard duimen voor jullie!!!
Wanneer mogen jullie testen/bloedprikken?? Gaan jullie de eerste van 2009 worden die de streepjesregen hier ook langs laat komen? Ik gun het jullie!!!

Nu lekker broeden!!

zondag 21 december 2008 @ 12:32:52 #39
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64203629
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:19 schreef NieTTus het volgende:
SilkTie!!!! Wat spannend!!!! Ik ga heeeeeel hard duimen voor jullie!!!
Wanneer mogen jullie testen/bloedprikken?? Gaan jullie de eerste van 2009 worden die de streepjesregen hier ook langs laat komen? Ik gun het jullie!!!
De eerste van 2009? Ik hoop het, we mogen namelijk op 1 januari langskomen .
quote:
Nu lekker broeden!!

Hihi: "Shut up, go hatch those eggs !"
pi_64203930
In elk geval hoeft ze even niet 'haar ei te luchten'
(ik maak, ongemerkt, altijd mijn eigen spreekwoorden en deze is in deze situatie wel toepasselijk )
  zondag 21 december 2008 @ 12:45:42 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64204035
SilkTie, spannend joh! Hopelijk hebben jullie een hele goede start van het nieuwe jaar!

CrazyPrincess, ik ga je er bij zetten in de OP.
pi_64204057
Spannend SilkTie! Ik duim mee.
pi_64211826
Go Ima buik, go!

BE > Dank je
  maandag 22 december 2008 @ 12:11:01 #44
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_64240001
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:28 schreef CrazyPrincess het volgende:
Go Ima buik, go!

Ik zal het doorgeven .
pi_64254209
quote:
Op zondag 21 december 2008 10:46 schreef CrazyPrincess het volgende:
Leonieke > Waarom gaat de operatie niet door?
Ik heb het proces tot nu toe niet als onpersoonlijk ervaren. We hebben gelukkig een hele lieve, meelevende fertiliteitsassistente en ook bij mijn huidige gynaecoloog heb ik een goed gevoel (de vorige hebben we omgewisseld, want dat voelde echt heel onpersoonlijk). Zwaar is het af en toe wel. In mijn geval speelt vooral het ongeduld nogal eens op. En het gevoel dat het zo oneerlijk is (waarom lukt het bij anderen wel? ). Dus af en toe een traantje laten en dan met opgeheven hoofd weer door. En blijven focussen op de succesverhalen hier. Onze tijd gaat zeker komen!

De arts en de assistente willen het traject allebei gelukkig niet onnodig lang maken. Toen de Clomid na drie keer niet aansloeg (in geen enkel geval een eisprong) ben ik snel geopereerd. En ook nu zijn ze niet van plan nog een half jaar of meer met Clomid te proberen. Dat geeft ook een goed gevoel. Dus als ze nu toch voorstellen om nog een keer 2x50 en 3x50 proberen voor ik kan gaan spuiten kan ik me er wel iets bij voorstellen. Het is alleen dat ik zo ongeduldig ben en zo weinig vertrouwen in de Clomid heb. Ze kijken in ieder geval wel naar elke persoonlijke situatie en stemmen daar de behandeling op af. Ik heb niet het idee dat ze een procedure volgen puur alleen omdat ze die procedure moeten volgen. Waarom verplicht 6x Clomid gebruiken? Belachelijke procedure. Goed dat je arts dat blijkbaar zelf ook belachelijk vindt
Ga je ook naar Jette? Ik heb echt geen flauw idee welke nationaliteit je hebt.
Fijn om te horen dat je het proces niet als onpersoonlijk beschouwt.

Ik denk dat de operatie niet door mijn gyn wordt uitgevoerd omdat ze me sowieso toch doorverwijst, wat het resultaat ook is. En daarom gaat ze er misschien van uit dat het beter is dat het in Jette gebeurt.

Vandaag ook gebeld naar het ziekenhuis en ik mag op 20 januari langs gaan voor een intakegesprek, samen met mijn man.
In de week van 5 januari zal ik dan maar naar mijn baas stappen om de nieuwe situatie uit te leggen (al weet ik nog niet zo goed wat er precies zal gebeuren). Het grootste probleem zal waarschijnlijk voor mijn echtgenoot zijn. Aangezien hij les geeft, kan hij moeilijk zijn uren gaan kiezen (ik kan meestal wel even weg of later beginnen of vroeger weg). Als mijn man les moet geven op een bepaald uur, moet het natuurlijk wel dan doorgaan. Moet ik even bespreken met mijn baas hoe we dat gaan oplossen.

Ik denk dat ongeduld bij mij waarschijnlijk ook een grote boosdoener zal zijn. Nu wachten tot 20 januari en op de site (www.brusselsivf.be) las ik dat er waarschijnlijk pas 6 weken later met een behandeling gestart wordt (als er niet te veel onderzoeken moeten gebeuren). Dat betekent maart... En dan zeggen ze ook dat ze maar 4 IVF-pogingen per jaar doen... Laaaaannnngggg... ik zal nog geduld moeten leren hebben want nu stoor ik me het meest aan al het wachten. Ik wil vooruit en wel nu

Kan een modje de OP voor mij als volgt aanpassen?
Leonieke: intakegesprek fertiliteitscentrum UZ Brussel op 20 januari 2009
pi_64254246
SilkTie ik duim en jompel mee voor de buik van jouw vrouw
  maandag 22 december 2008 @ 20:27:43 #47
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_64256846
Wat een lang traject is het toch Leonieke. Vervelend hoor. En dan vooraf al weten dat je maar 4 IVF-pogingen in 1 jaar krijgt
SilkTie hoe is het met jou en je vrouw? Spannend? Of komt dat volgende week pas?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_64257005
NieTTus!! Wat klink je goed!! Super dat het zo goed met je gaat! En ik ga ook heel hard voor je duimen dat 2009 jouw jaar wordt!

Silktie;
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_64257293
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:27 schreef Saffier het volgende:
Wat een lang traject is het toch Leonieke. Vervelend hoor. En dan vooraf al weten dat je maar 4 IVF-pogingen in 1 jaar krijgt
Blijkbaar willen ze in Brussel dat je na een mislukte poging sowieso minstens een cyclus overslaat om lichamelijk/geestelijk te herstellen.
Ik weet niet of het een verplichting is, maar het staat toch verschillende keren op de site.
pi_64257997
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:18 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ga je ook naar Jette? Ik heb echt geen flauw idee welke nationaliteit je hebt.
Fijn om te horen dat je het proces niet als onpersoonlijk beschouwt.
Ik ben Nederlands en ga ook in Nederland naar het ziekenhuis.
quote:
Ik denk dat de operatie niet door mijn gyn wordt uitgevoerd omdat ze me sowieso toch doorverwijst, wat het resultaat ook is. En daarom gaat ze er misschien van uit dat het beter is dat het in Jette gebeurt.
Daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Dan weten ze daar in ieder geval hoe de operatie precies is verlopen.
quote:
Vandaag ook gebeld naar het ziekenhuis en ik mag op 20 januari langs gaan voor een intakegesprek, samen met mijn man.
In de week van 5 januari zal ik dan maar naar mijn baas stappen om de nieuwe situatie uit te leggen (al weet ik nog niet zo goed wat er precies zal gebeuren). Het grootste probleem zal waarschijnlijk voor mijn echtgenoot zijn. Aangezien hij les geeft, kan hij moeilijk zijn uren gaan kiezen (ik kan meestal wel even weg of later beginnen of vroeger weg). Als mijn man les moet geven op een bepaald uur, moet het natuurlijk wel dan doorgaan. Moet ik even bespreken met mijn baas hoe we dat gaan oplossen.
Dat is inderdaad wel lastig. Tot nu toe heb ik het geluk gehad dat ik alles netjes rond werktijden kon inplannen en voor m'n man was het ook allemaal geen probleem. Mijn werkgever weet dan ook niet wat er speelt. Toen ik geopereerd ben heb ik wel verteld dat ik een operatie zou krijgen en toen ik met Clomid en Metformine begon heb ik ook verteld dat ik medicijnen ging gebruiken waardoor ik wellicht wel eens ziek zou zijn, maar ik heb nooit verteld wat er aan de hand is.

Is het voor je man mogelijk om uren te ruilen of iets dergelijks?
quote:
Ik denk dat ongeduld bij mij waarschijnlijk ook een grote boosdoener zal zijn. Nu wachten tot 20 januari en op de site (www.brusselsivf.be) las ik dat er waarschijnlijk pas 6 weken later met een behandeling gestart wordt (als er niet te veel onderzoeken moeten gebeuren). Dat betekent maart... En dan zeggen ze ook dat ze maar 4 IVF-pogingen per jaar doen... Laaaaannnngggg... ik zal nog geduld moeten leren hebben want nu stoor ik me het meest aan al het wachten. Ik wil vooruit en wel nu
Gewoon ervanuit gaan dat het de eerste keer direct raak is Dat Kerstkindje is nog haalbaar
quote:
Kan een modje de OP voor mij als volgt aanpassen?
Leonieke: intakegesprek fertiliteitscentrum UZ Brussel op 20 januari 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')