Cheers matequote:
quote:Op vrijdag 19 december 2008 13:57 schreef CrazyPrincess het volgende:
Volgende week dinsdag nog een controle en daarna mag ik zeer waarschijnlijk door naar de groep spuiters onder ons *ril*![]()
Crazy Princess... wat herkenbaar! In maart 2007 ben ik begonnen met Clomid... maar bij mij sloeg de Clomid na verloop van tijd ook niet meer aan. De behandeling met Clomid heeft een jaar geduurd. Eerst een aantal maanden 50 mg, toen 100 mg en ook nog 150 mg.. maar ik kreeg er om één of andere reden steeds blaasontsteking van (ook al kon dat niet volgens mijn gynquote:Op vrijdag 19 december 2008 18:17 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik denk dat de arts wil dat ik nog twee keer Clomid probeer (2x50 en als dat niet lukt 3x50), maar ik heb daar zelf geen vertrouwen in. Heb liever dat we doorgaan met de volgende optie (spuiten dus), ook al klinkt dat dan wel weer eng. Maar de wens is nog altijd groter dan de angst. En ik ga er vanuit dat het in 2009 gaat lukken. Vooralsnog mikken we op een kerstkindje (en als het eerder gebeurt is dat mooi meegenomen).
En met alle positieve verhalen hier van afgelopen jaar kan het niet anders dan dat we rond die tijd volgend jaar allemaal in de luiers zitten! Misschien is het leuk om ook wat succesverhalen in de OP te zetten? (Tenzij dat te pijnlijk is voor sommige mensen. Ik heb er zelf geen problemen mee)
Thx voor de uitgebreide uitlegquote:Op vrijdag 19 december 2008 19:59 schreef LouiseSteptoe het volgende:
Aan Leonieke, die op de 18e aan mensen vroeg hoe een kijkoperatie is.
Hier in België moet je eigenlijk 6 rondes Clomid gebruikt hebben voor je kan doorgaan naar de volgende fase. Mijn gyn moest ook noteren dat deze pogingen bij mij geen succes hadden. Maar vraag me niet waarom ik 3 ronden clomid had en 3 clomid-vrije rondenquote:Op vrijdag 19 december 2008 18:17 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dank jullie welIk ben blij dat er een plek is waar ik af en toe m'n ei (
) kwijt kan
Ik denk dat de arts wil dat ik nog twee keer Clomid probeer (2x50 en als dat niet lukt 3x50), maar ik heb daar zelf geen vertrouwen in. Heb liever dat we doorgaan met de volgende optie (spuiten dus), ook al klinkt dat dan wel weer eng. Maar de wens is nog altijd groter dan de angst. En ik ga er vanuit dat het in 2009 gaat lukken. Vooralsnog mikken we op een kerstkindje (en als het eerder gebeurt is dat mooi meegenomen).
En met alle positieve verhalen hier van afgelopen jaar kan het niet anders dan dat we rond die tijd volgend jaar allemaal in de luiers zitten! Misschien is het leuk om ook wat succesverhalen in de OP te zetten? (Tenzij dat te pijnlijk is voor sommige mensen. Ik heb er zelf geen problemen mee)
Ik kan overigens zelf ook wel in de OP gezet worden: PCOS. Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat) en nu wachten op de vervolgaanpak voor ronde 5.
We moesten er al om 07.00 zijn, maar ja, wat doe je dan met de anderen? De peuter- en kleuterschool gaan pas om ong. 7.40 open ... gelukkig hebben we genoeg vrienden bij wie het huis rond 6 al op volle toeren draait (het leven hier begint al vroeg!) dus daar dumpen was geen probleem. Maar de jongste? Mee naar het ziekenhuis dan maar ...quote:Op vrijdag 19 december 2008 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Het lijkt inderdaad eens een echt goed jaar te worden voor dit topic. En dan volgend jaar de rest, geen nieuwe en weg dit topic![]()
SilkTie, vandaag de terugplaatsing? Hoe is het gegaan en hoeveel zijn er teruggeplaatst?
De eerste van 2009? Ik hoop het, we mogen namelijk op 1 januari langskomenquote:Op zondag 21 december 2008 12:19 schreef NieTTus het volgende:
SilkTie!!!! Wat spannend!!!! Ik ga heeeeeel hard duimen voor jullie!!!![]()
![]()
Wanneer mogen jullie testen/bloedprikken?? Gaan jullie de eerste van 2009 worden die de streepjesregen hier ook langs laat komen? Ik gun het jullie!!!
Hihi: "Shut up, go hatch those eggsquote:Nu lekker broeden!!![]()
![]()
quote:
Ga je ook naar Jette? Ik heb echt geen flauw idee welke nationaliteit je hebt.quote:Op zondag 21 december 2008 10:46 schreef CrazyPrincess het volgende:
Leonieke > Waarom gaat de operatie niet door?
Ik heb het proces tot nu toe niet als onpersoonlijk ervaren. We hebben gelukkig een hele lieve, meelevende fertiliteitsassistenteen ook bij mijn huidige gynaecoloog heb ik een goed gevoel (de vorige hebben we omgewisseld, want dat voelde echt heel onpersoonlijk). Zwaar is het af en toe wel. In mijn geval speelt vooral het ongeduld nogal eens op. En het gevoel dat het zo oneerlijk is (waarom lukt het bij anderen wel?
). Dus af en toe een traantje laten en dan met opgeheven hoofd weer door. En blijven focussen op de succesverhalen hier. Onze tijd gaat zeker komen!
De arts en de assistente willen het traject allebei gelukkig niet onnodig lang maken. Toen de Clomid na drie keer niet aansloeg (in geen enkel geval een eisprong) ben ik snel geopereerd. En ook nu zijn ze niet van plan nog een half jaar of meer met Clomid te proberen. Dat geeft ook een goed gevoel. Dus als ze nu toch voorstellen om nog een keer 2x50 en 3x50 proberen voor ik kan gaan spuiten kan ik me er wel iets bij voorstellen. Het is alleen dat ik zo ongeduldig ben en zo weinig vertrouwen in de Clomid heb. Ze kijken in ieder geval wel naar elke persoonlijke situatie en stemmen daar de behandeling op af. Ik heb niet het idee dat ze een procedure volgen puur alleen omdat ze die procedure moeten volgen. Waarom verplicht 6x Clomid gebruiken? Belachelijke procedure. Goed dat je arts dat blijkbaar zelf ook belachelijk vindt
Blijkbaar willen ze in Brussel dat je na een mislukte poging sowieso minstens een cyclus overslaat om lichamelijk/geestelijk te herstellen.quote:Op maandag 22 december 2008 20:27 schreef Saffier het volgende:
Wat een lang traject is het toch Leonieke. Vervelend hoor. En dan vooraf al weten dat je maar 4 IVF-pogingen in 1 jaar krijgt
Ik ben Nederlands en ga ook in Nederland naar het ziekenhuis.quote:Op maandag 22 december 2008 19:18 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ga je ook naar Jette? Ik heb echt geen flauw idee welke nationaliteit je hebt.
Fijn om te horen dat je het proces niet als onpersoonlijk beschouwt.
Daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Dan weten ze daar in ieder geval hoe de operatie precies is verlopen.quote:Ik denk dat de operatie niet door mijn gyn wordt uitgevoerd omdat ze me sowieso toch doorverwijst, wat het resultaat ook is. En daarom gaat ze er misschien van uit dat het beter is dat het in Jette gebeurt.
Dat is inderdaad wel lastig. Tot nu toe heb ik het geluk gehad dat ik alles netjes rond werktijden kon inplannen en voor m'n man was het ook allemaal geen probleem. Mijn werkgever weet dan ook niet wat er speelt. Toen ik geopereerd ben heb ik wel verteld dat ik een operatie zou krijgen en toen ik met Clomid en Metformine begon heb ik ook verteld dat ik medicijnen ging gebruiken waardoor ik wellicht wel eens ziek zou zijn, maar ik heb nooit verteld wat er aan de hand is.quote:Vandaag ook gebeld naar het ziekenhuis en ik mag op 20 januari langs gaan voor een intakegesprek, samen met mijn man.
In de week van 5 januari zal ik dan maar naar mijn baas stappen om de nieuwe situatie uit te leggen (al weet ik nog niet zo goed wat er precies zal gebeuren). Het grootste probleem zal waarschijnlijk voor mijn echtgenoot zijn. Aangezien hij les geeft, kan hij moeilijk zijn uren gaan kiezen (ik kan meestal wel even weg of later beginnen of vroeger weg). Als mijn man les moet geven op een bepaald uur, moet het natuurlijk wel dan doorgaan. Moet ik even bespreken met mijn baas hoe we dat gaan oplossen.
Gewoon ervanuit gaan dat het de eerste keer direct raak isquote:Ik denk dat ongeduld bij mij waarschijnlijk ook een grote boosdoener zal zijn. Nu wachten tot 20 januari en op de site (www.brusselsivf.be) las ik dat er waarschijnlijk pas 6 weken later met een behandeling gestart wordt (als er niet te veel onderzoeken moeten gebeuren). Dat betekent maart... En dan zeggen ze ook dat ze maar 4 IVF-pogingen per jaar doen... Laaaaannnngggg... ik zal nog geduld moeten leren hebben want nu stoor ik me het meest aan al het wachten. Ik wil vooruit en wel nu
quote:Kan een modje de OP voor mij als volgt aanpassen?
Leonieke: intakegesprek fertiliteitscentrum UZ Brussel op 20 januari 2009
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |