Alexxxxx | woensdag 17 december 2008 @ 13:50 |
Bussentopic 17 Bussentopic 16 bussentopic 15 Bussentopic 14 NoordNed Nostalgie. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 december 2008 @ 13:54 |
Even een tvp | |
Gnittoo | woensdag 17 december 2008 @ 13:54 |
die topictitel ![]() | |
Gnittoo | woensdag 17 december 2008 @ 14:02 |
link grappig die cxx kleuren. | |
TommyGun | woensdag 17 december 2008 @ 14:04 |
lol ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 17 december 2008 @ 14:11 |
![]() | |
BeefRWijker | woensdag 17 december 2008 @ 14:12 |
quote: quote:Da's knap. Da's 3 meer dan er in 8829-8855 passen en dan tuffen er ook nog 's een dozijn in Alkmaar eo rond. quote:'k Zie net dat diezelfde bus ook al twee weekjes in Zeeland heeft gelogeerd. | |
Gnittoo | woensdag 17 december 2008 @ 14:18 |
quote:daar stond: op 7 december 2008 reed de bus onder andere op lijn 28 naar Goes. waarschijnlijk heeft hij wat cijfers door elkaar gehaald, diezelfde bus had ik namelijk een dag later mee en stond de dagen er voor in friesland. | |
Peterselieman | woensdag 17 december 2008 @ 14:20 |
quote:Jammer dat die bus en de 1280 niet meer in het wagenpark bij Arriva of Touring zitten. Waren goeie bussen en ook nog eens voorzien van een handbak ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 17 december 2008 @ 14:23 |
quote:jammer idd ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 17 december 2008 @ 14:39 |
quote:Dat is waarschijnlijk de bus die een keer door Daf driver genoemd wordt op busfreaks Edit: Hoewel, ze hebben er 20 stuks. Zal dan wel niet. [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 17-12-2008 15:31:57 ] | |
Fred2 | woensdag 17 december 2008 @ 15:24 |
Hoe komt het eigenlijk dat de bussen van Connexxion op lijn 40,41/241, 46 en 242 (Utrecht - Wijk bij Duurstede e.o.) tegenwoordig geel zijn? | |
Peterselieman | woensdag 17 december 2008 @ 15:28 |
Bussen zijn eigendom van de provincie Utrecht. Die heeft een concessie uitgeschreven voor drie jaren en deze aan xx gegund. Mocht xx over drie jaar de concessie verliezen, dan krijgt de nieuwe vervoerder de gele bussen die natuurlijk langer dan die drie jaren meegaan. | |
Fred2 | woensdag 17 december 2008 @ 15:36 |
quote:Ok, klinkt logisch. Maar ik we hebben ook een mooi boekje gehad waarin stond dat er een wisseling was van de buslijnen en dat de lijnen met gele bussen tot de stadsregiolijnen gingen behoren. Dat laatste zal dan wel de rijden zijn. Het geeft trouwens ook een reden waarom er de afgelopen maanden relatief oude bussen reden. | |
BeefRWijker | woensdag 17 december 2008 @ 15:41 |
quote:Ik zie het nu ook, idd. Nobody had 'm een paar dagen eerder ook al eens mee voor een quickie joyride. ![]() Edit: Nou, we zijn eruit hoor: Maurits had gehoord dst ie op lijn 28 was gesignaleerd en had eens even gegoegelt en was zo tot de conclusie gekomen dat ie dan dus in Zeeland moest zijn. De boef. ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door BeefRWijker op 18-12-2008 00:31:19 ] | |
Zug-Chef | woensdag 17 december 2008 @ 16:31 |
Hoppa, meer foto's moeten er gepost worden:![]() Op dinsdag 16 december passeert Qbuzz 2002 als Lijn 13 de Oosterkade in Leeuwarden op weg naar het station. ![]() Vandaag, woensdag 17 december is het behoorlijk mistig in Leeuwarden. Op de buffer staan naast elkaar Connexxion's 5612 als lijn 350 en Qbuzz'en 1088 (Rtd) en 2038 als respectievelijk lijn 13 en lijn 14. ![]() Zojuist binnengekomen als lijn 97 uit Franeker is Duvedec 7824. Na een kop koffie zal de chauff verder gaan op scholierenlijnen 9 / 12. ![]() Later op de dag bij de stadsschouwburg De Harmonie passeert Alliance B95 2622 als lijn 60 uit Holwerd. ![]() In de Prins Hendrikstraat, de straat tussen stationsgebied en centrum, passeert Connexxion's MAN Lion City 8842 als lijn 71 uit Harlingen en legt de laatste meters naar het station af. ![]() In de Stationsstraat plaat ik de Den Oudsten Alliance B95 2680 welke binnenkomt als lijn 28 uit Heerenveen. ![]() Even daarachter gevolgd door de grijze Qbuzz 1043 welke door materieeltekort in Friesland door Qbuzz uit de Rotterdamse concessie tijdelijk naar Friesland gehaald zijn. ![]() Op lijn 60 uit Holwerd zat vandaag deze Volvo Duvedec 9084. De bus draait hier het stationsplein op. ![]() Nog meer MAN geweld van Connexxion in de vorm van Lion City 8855 als sneldienst lijn 50 naar Dokkum. ![]() Terug bij stadsschouwburg Harmonie passeert weer een Den Oudsten Alliance B95 de 2610 als lijn 72 naar een hele mooie paal. ![]() En met ietwat bewegingsonscherpte nog een MAN van Connexxion, hier de 8851 op lijn 70 Mooie Paal - Leeuwarden. | |
ReisT | woensdag 17 december 2008 @ 17:04 |
quote:De gele bussen zijn niet van de provincie, maar van de stadsregio (BRU), waar de lijnen naar Wijk b/D nu onder vallen. De bussen van CXX voor de lijnen waar de provincie over gaat zijn gewoon groen (met de tekst "deze bus wordt u aangeboden door Provincie Utrecht" erop). Lekker logisch hierdoor is dat lijn 20 (Maarssen-Utrecht, de korte helft van de opgeknipte lijn 120) die onder de provincieconcessie valt, maar eigenlijk geheel binnen BRU-gebied rijdt, met groene bussen rijdt. [ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 17-12-2008 19:52:09 ] | |
Peterselieman | woensdag 17 december 2008 @ 17:09 |
Weer wat geleerd. | |
kip_zonder-kop | woensdag 17 december 2008 @ 20:28 |
quote:Deze topictitel zal wel voor veel views zorgen. ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 17 december 2008 @ 21:10 |
quote:Dat eerste vat ik niet helemaal. Toen ik vrijdag een kijkje ging nemen, reden op lijn (2)41 groene Amba's. Lijn 41 (Utrecht-Wijk bij Duurstede) is sowieso een grensgeval, omdat deze niet echt tot het BRU-gebied behoort. Bij het BRU-gebied of beter gezegd: het werkgebied van het project 'Voor U' omvat Utrecht, Nieuwegein, Vianen, Zeist, Maarssen en Breukelen heb ik zo het gevoel. Lijn 56 tussen Amersfoort en Wijk bij Duurstede is een betere graadmeter voor het in het voorgenoemde voorbeeld. | |
Ofyles2 | woensdag 17 december 2008 @ 21:13 |
quote:Grrr, die Duvedec-mormels zijn nog niet weg dus? ![]() Overigens heb ik op OVinBoskoop.nl gelezen dat de 9153 een paar slagen op de Arnhemse lijn 5 heeft gereden. Dat is wel weer positief nieuws, maar of Connexxion daarmee de KAN-regio kan behouden bij de komende aanbestedingen... ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 17 december 2008 @ 22:23 |
quote:deze reed later op de dag op lijn 48 ( heerenveen - lemmer ) als ik het goed heb ![]() | |
TommyGun | donderdag 18 december 2008 @ 08:10 |
Nieuwe grafdienstregeling. Een (aantal) jaar geleden is de 407 in het leven geroepen, een directe verbinding tussen het station en de High Tech Campus (geen tussenstops). Nu met de nieuwe dienstregeling gaat die grafbus tevens door naar Waalre, dus én een andere (uiteraard langere route), stopt overal, en dus ook veel drukker. Fijn man ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 18 december 2008 @ 10:19 |
GIsterenmiddag laat op Lijn 66 Gelede Mercedes Citaro 9105 !!! Er is dus toch een nieuwe bijgekomen al hier | |
Ou-Tannu | donderdag 18 december 2008 @ 13:12 |
quote:Vet man! ![]() hoop dat ik strax eens een Lions City tref ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 18 december 2008 @ 13:40 |
quote: quote:Wat heet nieuw. Die reed eerder op lijn 160 Bergen Heerhugowaard | |
J_TM | donderdag 18 december 2008 @ 14:08 |
Rijden lijn 120 en 126 nu met XX Lion's Cities, of zijn het nog steeds BBA-Mercedessen ? | |
BeefRWijker | donderdag 18 december 2008 @ 14:12 |
quote:Ben je meteen uit de droom. | |
BeefRWijker | donderdag 18 december 2008 @ 15:55 |
![]() Dennis Verboort MAN A21 voordat ie bekend werd als de (een) Lion's City. Ziet iemand enige gelijkenis met de A78? Nee? | |
NoBody122 | donderdag 18 december 2008 @ 18:11 |
quote:Ik ben benieuwd wat voor bus er officieel op die rit hoort te zitten ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 18 december 2008 @ 19:46 |
quote:Ik denk eerder XX Amba's. | |
Ofyles2 | donderdag 18 december 2008 @ 19:49 |
quote:Wel enkele verschillen, maar de A21 verschilt niet zo gek veel met de A78. O ja, de A78 is Low Entry, terwijl de vloer van de A21 licht helt (latere series niet eens meer). | |
Ofyles2 | donderdag 18 december 2008 @ 19:50 |
quote:Wen er maar aan. De Duvedecs gaan er nu aan! ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 18 december 2008 @ 20:07 |
quote:helaas.. ik had een ambatrol ![]() morgen vergrote kans op Man Lions City.. ![]() Qbuzz lijntje doen ![]() | |
kip_zonder-kop | donderdag 18 december 2008 @ 20:12 |
quote:Dan heb ik gelukkig nog het laatste ritje afgelopen week met zo`n ding gemaakt. Ik reed met lijn 4 vanaf station Eindhoven in de veronderstelling dat deze naar een voor mij onbekende bestemming zou rijden. Tot mijn verrassing kwamen we gewoon weer bij station Eindhoven uit. ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 18 december 2008 @ 20:18 |
quote:Je hebt de kaart volgens mij niet goed bekeken zeker? De stadslijnen in Eindhoven maken soms een lus door de wijk van bestemming, uitzonderingen daargelaten. | |
NoBody122 | donderdag 18 december 2008 @ 20:35 |
quote:Zelfde met de stadslijnen in Leeuwarden ![]() Alleen is dát dan weer meer een uitzondering.. | |
kip_zonder-kop | donderdag 18 december 2008 @ 20:37 |
Nee, ik was gewoon een willekeurige (het moest een Duvedec zijn ![]() ![]() | |
NoBody122 | donderdag 18 december 2008 @ 20:39 |
Aparte avatar heb jij ![]() | |
Gnittoo | donderdag 18 december 2008 @ 21:05 |
![]() ![]() ![]() | |
NoBody122 | donderdag 18 december 2008 @ 21:07 |
Zolang ze er nog zijn, zal ik nog zoveel mogelijk hogevloers gebruiken ![]() Die MAN's kan ik altijd nog gebruiken ![]() | |
Gnittoo | donderdag 18 december 2008 @ 21:09 |
quote:eens, en zo bijzonder rijden ze ook niet. | |
NoBody122 | donderdag 18 december 2008 @ 21:18 |
quote:Kwa rijden vind ik die MAN's nog het meest weghebben van een Citaro ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 18 december 2008 @ 21:57 |
quote:godverdomme!! ! | |
NoBody122 | donderdag 18 december 2008 @ 21:59 |
quote:Oooh wat komt 'ie dichtbij! ©® Bert Visscher ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 18 december 2008 @ 22:00 |
quote:lijn 95 loopt zowat door de straat :w ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 18 december 2008 @ 22:52 |
quote:Waarschijnlijk omdat die bus nog steeds op de oude A21 gebaseerd is. De A21 is daarna een aantal jaren terug vernieuwd en lijkt in het geheel niet meer op de A78 met uitzondering dan van de karakteristieke voorruit+filmkast. quote:De A21 is de lagevloer versie, wat in dit geval een doorlopende vloer betekend, niet noodzakelijk nul graden vlak. Dat is in de A21's CNG (latere versie) van Haarlem IJmond nog steeds zo. quote:Echt wel. Die geheel vlakke is de A37. Dat had ik je toch goed uitgelegd net, dacht ik. [ Bericht 11% gewijzigd door BeefRWijker op 18-12-2008 23:35:00 ] | |
BeefRWijker | donderdag 18 december 2008 @ 22:57 |
quote:Je kan met eindpunten ook een lus maken. Kan soms ook niet anders, als er 1-richtings straten in zitten. | |
BeefRWijker | donderdag 18 december 2008 @ 23:04 |
quote:En die hebben jullie ook in 12 meter? (Probeer even te duiden of dat nou een positieve of een negatieve opmerking is) | |
NoBody122 | vrijdag 19 december 2008 @ 00:17 |
quote:Nee, die hebben wij alleen in 18 meter. Echter ik meen dat de 12- en 18m-versies niet zoveel van elkaar verschillen kwa rijden ;] | |
BeefRWijker | vrijdag 19 december 2008 @ 00:56 |
quote:Zeker weten? ![]() quote: ![]() Maar die is waarschijnlijk ook een stuk harder geknald. | |
Ofyles2 | vrijdag 19 december 2008 @ 01:05 |
De front van de Amba ziet er nog verfomfaaider uit dan die van de Citaro. | |
BeefRWijker | vrijdag 19 december 2008 @ 01:11 |
quote:D'r zullen ongetwijfeld aanknopingspunten zijn maar het gewicht en de aandrijving zijn toch echt wel heel verschillend. | |
BeefRWijker | vrijdag 19 december 2008 @ 01:24 |
quote:En wat precies had je nou niet begrepen aan "Maar die is waarschijnlijk ook een stuk harder geknald". Ze lijken me allebei nog grotendeels heel. Waar het om gaat is dat er duidelijk scheuren en glasvezels te zien zijn, bij beide. Die Connexxion Citaro is bijna tot stilstand op de Citaro van Arriva gereden. Plat op plat. Van die Amba is niet bekend wat daar mee gebeurt is, die stond tussen een rijtje van klappers. En als een Citaro jouw niet overtuigd, hier eentje van een Integro. Verklaar dat maar 's weg. ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door BeefRWijker op 19-12-2008 01:51:47 ] | |
BeefRWijker | vrijdag 19 december 2008 @ 02:06 |
![]() Die frontjes van die Ambas zijn trouwens best "weerbarstig" als het er op aankomt. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 december 2008 @ 11:02 |
Goeie foto's ![]() ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 19 december 2008 @ 11:48 |
quote: quote:Dat zijn TÜ's denk ik. 'k Ben benieuwd. | |
Ou-Tannu | vrijdag 19 december 2008 @ 15:00 |
quote:score voor vandaag: ambatrol (8800 series ofzo?) Qbuzz Man Lions City, Fryslan uitvoering. Qbuzz Man Lions City, Rotterdam uitvoering. en nog 1 (hooguit 2) bussen te doen ![]() helaas een ambatrol.. had ik verdomme 2 min langer gewacht had ik een lions city gehad ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door Ou-Tannu op 19-12-2008 17:54:35 ] | |
J_TM | vrijdag 19 december 2008 @ 18:54 |
@O2. Ik was vandaag in de Bijlmer en zag de Utrechtenaren op lijn 120 en 126. | |
BeefRWijker | vrijdag 19 december 2008 @ 18:56 |
Hier tijdelijk een hele zooi Jonckheer's![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 19 december 2008 @ 20:01 |
quote:Dat was een boom, logisch dat er dan meer kracht wordt uitgeoefend en de schade immens is. Vandaag overigens in de 9232 (Citaro G) op lijn 74 gezeten. De chauffeur deed een open sollicitatie voor een overplaatsing naar Schiphol-Noord: op de N237 van Utrecht naar Zeist dreef hij de snelheidsmeter naar de 80-90 km/h en remde ook op het allerlaatste moment af voor elke halte. Helaas kun je in Zeist niet je maniakale stuurmanskunsten vertonen: wegversmallingen, scherpe bochten, fietsers en de imposante afmetingen van het bakbeest belemmerden de F1-coureur niet de geldende maximumsnelheid te overschrijden. Alles goed of wel, maar ik weet niet om welke eigenschap de Citaro's geroemd moeten worden: het Euro 5/EEV-certificaat of de mogelijk zeer korte asoverbrenging en/of hoge koppel die ervoor zorgt/zorgen dat de buschauffeurs ineens niet meer om kunnen gaan met die voertuigen. ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 19 december 2008 @ 20:03 |
quote:Deze vind ik nog te pruimen. De eerste series die bij NOVIO en GVB rijden zijn een ramp. Vroeger was ik ook een fan van de Volvo B7LA/Berkhof Jonckheere, maar toen ik zag hoe vreselijk deze teleurstelden op niet eens moeilijk te nemen beklimmingen zoals de Schellingwouderbrug in Amsterdam smeekte ik meteen om een krachtiger bustype. | |
Ofyles2 | vrijdag 19 december 2008 @ 20:04 |
quote:Waren het de Amba's uit de 4100-/4200-serie? Volvo's kunnen het niet zijn, want die rijden op lijn 130. | |
Peterselieman | vrijdag 19 december 2008 @ 20:33 |
Vandaag in Leeuwarden de MAN 8843-8845 gezien plus nog enkele andere onbekende. Ook veel Qbuzz meuk gespot waaronder maar liefst 3 van de 7 witte Volvo's. Ook xx 1734 in Leeuwarden gezien trouwens. | |
BeefRWijker | vrijdag 19 december 2008 @ 20:51 |
quote:Jij wil 't maar niet snappen, hè. Het gaat niet om die immense schade, het gaat om dat frontpaneel dat spontaan doormidden is geknapt. Dat krijg je dus niet met alluminium. De voorkant van die bussen is van plastic, de rest is roestvast staal of ALU. | |
BeefRWijker | vrijdag 19 december 2008 @ 21:07 |
quote: quote:Zit daar nog verschil tussen dan? quote: | |
Ou-Tannu | vrijdag 19 december 2008 @ 21:09 |
quote:de buitenkant sowieso ![]() | |
Cerbie | vrijdag 19 december 2008 @ 21:40 |
quote:Doen ze al jaren in Druten. Als Hermes hun mond had gehouden was er nog gewoon een fatsoenlijke lijn geweest tussen Tiel en Nijmegen, zonder knip bij Druten. Op dat soort momenten vraag je je af waarom er atlijd zo hard wordt geroepen dat men hart voor de passagiers heeft (en is de Hermes halte kaart met "kijk, zó hebben we altijd aansluiting" alleen maar ironischer ![]() Overigens hebben zowel Arriva als Hermes zich daar aan hun belofte gehouden om de tijden te verruimen ![]() 1 minuut langer wachten van Hermes (lijn 87) en 1 minuut eerder aankomen van Arriva (lijn 42) ![]() ![]() Irritant trouwens dat de nieuwe regeling van Arriva pas 4 januari ingaat hier (Rivierengebied). | |
Ofyles2 | zaterdag 20 december 2008 @ 01:17 |
quote:Goede nieuws is dat de A78's van Qbuzz een ZF 6-bak hebben, ook al is het nog wachten op de vervoerder die de eerste met een Voith-bak aanschaft. Ook vandaag reisde ik met Qbuzz, de 1005 op lijn 137. De dienstdoende chauffeur slaagde meteen voor zijn cursus 'Klantvriendelijkheid' door een iets te overijverige XX-chauffeur een halt toe te roepen t.b.v. overstappers. | |
Gnittoo | zaterdag 20 december 2008 @ 12:24 |
quote: daar kan geen man bus tegen op. | |
NoBody122 | zaterdag 20 december 2008 @ 14:36 |
quote:Was jij degene die gistermiddag de 8200 (Amba) op de gevoelige plaat zette? | |
Peterselieman | zaterdag 20 december 2008 @ 15:57 |
Nope. Stond tussen 13.55 en 14.03 op mijn bus te wachten met wat bagage ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 20 december 2008 @ 16:21 |
quote:Wat een gedrocht. Dan heb ik nog veel liever dat die randdebiel de gelede Citaro's in dienst houdt in plaats van dat hij weer teruggaat naar de Middeleeuwen. | |
Ou-Tannu | zaterdag 20 december 2008 @ 16:53 |
oude routemasters ![]() nieuwe neppers ![]() | |
J_TM | zaterdag 20 december 2008 @ 16:58 |
Het waren inderdaad 4100-en, O2. Misschien dat er later wat Leeuwen worden doorgeschoven. | |
Ofyles2 | zaterdag 20 december 2008 @ 18:44 |
quote:Dat is ook de reden waarom ik Londen zal boycotten. | |
BeefRWijker | zaterdag 20 december 2008 @ 22:54 |
..... en hier een hele bende kanaries en nog wat oerlelijke oostblokkers. Ook HTM gaat met de CNG Oostblokkers rijden. Op deze interessante informatie pagina over de geschiedenis van de Lion's City staan onderaan de pagina 2 volledig lage vloer bussen met staande motoren: ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 21-12-2008 12:23:06 ] | |
Peterselieman | zaterdag 20 december 2008 @ 23:00 |
quote:Vreemd dat er op die pagina onderaan een VDL Citea CLF120-250 staat | |
Ofyles2 | zondag 21 december 2008 @ 00:24 |
@BeefRWijker: volgens mij komen die CNG's van HTM gewoon uit Salzgitter, niet Turkije. | |
NoBody122 | zondag 21 december 2008 @ 01:54 |
quote:Met pompeblêden ![]() | |
zwahiel | zondag 21 december 2008 @ 01:54 |
![]() Waarom heeft die Berkhof wél zo'n hangende grote spiegel en de rest niet? Die Berkhofjes zijn lief, ze hebben iets. @BeefRWijker, hoe zit 't op die foto's van de vogelmarkt met die militaire voertuigen, horen die er ook bij ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 21 december 2008 @ 02:00 |
quote:Mja, dat is weer een Kubus-MAN ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zondag 21 december 2008 @ 03:37 |
quote:Berkhofs zijn uit, Citaro's zijn nu de baas. Ze worden wel ingetrapt, maar het zijn wel mijn lievelingsbolides. | |
Ou-Tannu | zondag 21 december 2008 @ 03:59 |
nachtbrakende busfapper ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zondag 21 december 2008 @ 04:25 |
quote:Dit is eigenlijk de oudejaarsmethode: je postcijfer opkrikken. En dat gaat ook aardig lukken. | |
BeefRWijker | zondag 21 december 2008 @ 11:55 |
quote:Ja, raar hè. Daar was die [ afbeelding ] dus van. En je hebt vast ook even bij de RDW gespiekt. ![]() quote: quote:Dus geen 'Kubus' bus. [ Bericht 22% gewijzigd door BeefRWijker op 21-12-2008 12:39:23 ] | |
BeefRWijker | zondag 21 december 2008 @ 12:25 |
quote:Omdat het een Novio is en die andere een Hermes. Die Novio is twee keer zo oud als die Hermes. | |
BeefRWijker | zondag 21 december 2008 @ 12:32 |
quote: quote:Polen. | |
Gnittoo | zondag 21 december 2008 @ 12:50 |
de meeste hogevloers bussen zijn inmiddels verdwenen uit friesland ![]() | |
NoBody122 | zondag 21 december 2008 @ 13:28 |
Jup, ik ben gisteren welgeteld 1(!) ex-Hermes tegengekomen en 1 26xx/27xx/28xx, tussen al het MAN- en Ambassador-geweld ![]() Dat betekent dus ook, dat die discogangers van TDF elke zaterdag andere, nieuwere, bussen krijgen om af te raggen ![]() | |
Zug-Chef | zondag 21 december 2008 @ 13:30 |
Dat zat er in ja, had het al vernomen van de concessiemanagers van Connexxion van de week dat het heel snel afgelopen was met de Alliances. Tot spijt van ook een boel chauffs. Maarja, provincie is (helaas) de baas daarin. Geniet hier na | |
Ou-Tannu | zondag 21 december 2008 @ 13:48 |
quote:gewoon Procitys inzetten ![]() | |
#ANONIEM | zondag 21 december 2008 @ 18:08 |
Dat wat ik eerder aanstipte over Hermes vs. Arriva, blijkt helaas de norm te zijn geworden. Arriva-lijn 157/152 vanuit Oss komt vanaf vorige week gemiddeld een minuut of zeven later in Uden aan, dan dat Hermes-lijn 121 vanuit Uden vertrekt. Met die laatste lijn zou je vanuit Uden naar plaatsen kunnen gaan als Boekel, Gemert en (uiteindelijk) Eindhoven. Of... naar de buitenste wijken van Uden. Leuk, zo'n 'knip' halverwege een toch redelijk grote plaats. Dat betekent op zondag zoiets als: Ruim drie kwartier wachten als je toevallig naar Boekel, Gemert of de buitenste wijken van Uden wilt (voor Eindhoven kan je wel in de 157/152 blijven zitten, al is het een iets minder fijne route). ![]() Ook zo sociaal voor de vele mensen die op het industrieterrein - aan de rand van Uden - een baan hebben. En in eerste instantie vanaf Arriva-lijn 157/152 komen. Als je op dat industrieterrein werkt, en je kunt niet autorijden, ben je namelijk 100 % van Hermes-lijn 121 afhankelijk. Dat is de enige die daar dichtbij komt. Dat wordt voor hen dus óf heel lang wachten op de volgende rit, óf een enorme wandeling vanaf het busstation van Uden. Godzijdank werk ik daar niet. Misschien zeggen sommigen: Stuur zo'n bericht naar Hermes in plaats van het hier te plaatsen, maar daar lachen ze zich gegarandeerd dood en ze doen er toch vast niets aan. Ik vermoed eerder dat die aansluiting expres zo is geregeld. Ik denk dan: Als je persé een andere vervoerder wilt treiteren, waarom moet de reiziger er dan onder lijden? [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2008 18:10:42 ] | |
Alexxxxx | zondag 21 december 2008 @ 18:09 |
fiets stallen op busstation uden voor die industrieterreinpaupers | |
Peterselieman | zondag 21 december 2008 @ 21:28 |
quote:Dat zeg ik ook | |
Ofyles2 | zondag 21 december 2008 @ 21:51 |
quote:Dan is het Poznan. | |
Ofyles2 | zondag 21 december 2008 @ 21:52 |
quote:Echt Engelse toestanden. In Engeland zouden vervoerders opzettelijk in elkaars dienstregeling rijden met als enige bedoeling de concurrent te rampeneren. | |
NoBody122 | maandag 22 december 2008 @ 05:44 |
Ik trof Alexxxxx' HQ-foto van de B. Knol stadsbus tóch nog op m'n PC aan zojuist ![]() Hierbij dus alsnog, met toestemming: ![]() Gezien de kleurstelling (met name de rode voorbumper i.c.m. het wit) begin ik te vermoeden dat hij wel eens bij Novio vandaan zou kunnen komen ![]() | |
#ANONIEM | maandag 22 december 2008 @ 07:03 |
quote:Tja, geen toeval dat de verbinding t/m 13 december nog wel perfect was. Toen deelde Hermes lijn 121 namelijk nog met Arriva. Stapte je de 157/152 uit, dan stond de 121 al vaak te wachten, of arriveerde hij binnen een paar minuten. Het kán technisch gezien dus wel. ![]() | |
BeefRWijker | maandag 22 december 2008 @ 09:40 |
quote:Of dat andere merk van XX dat ook met rode bumpers rond rijdt/reed: in Eindhoven. Alleen geloof ik dat dus niet helemaal, dat moet dan heel tijdelijk zijn geweest en er zijn geen B90's bekend op Busfoto. http://www.voertuig-zoeker.nl/BR-RD-86/ quote:Ziet er dus toch naar uit dat deze uit 't buitenland komt. Het zou kunnen dat ie dan tussen 10-01-2006 en 28-06-2007 elders in NL is geweest. Of te koop heeft gestaan zonder op kenteken te hebben gestaan? Wie bied er meer... [ Bericht 16% gewijzigd door BeefRWijker op 22-12-2008 10:44:15 ] | |
BeefRWijker | maandag 22 december 2008 @ 13:27 |
West-Frieskers, zolang 't duurt:![]() ![]() ![]() Jeroen Divendal, Alkmaar (OVBoskoop) | |
Zug-Chef | maandag 22 december 2008 @ 13:31 |
Sterkte dr mee ![]() | |
BeefRWijker | maandag 22 december 2008 @ 14:16 |
![]() Wat valt er op aan deze foto (en nee, niet het manneke) ? | |
Zug-Chef | maandag 22 december 2008 @ 14:35 |
Het verschil in de lijnfilm tussen de 3 middelste Amba's en de meest rechtse? | |
Peterselieman | maandag 22 december 2008 @ 14:36 |
Die achterste Amba lijkt meer afstand tussen de voorbumper en de weg te hebben dan die andere 3. | |
BeefRWijker | maandag 22 december 2008 @ 14:58 |
quote: quote:Allebei bingo. En ik denk zomaar 's dat daar dus een causaal verband tussen bestaat en dat dat geen SVN 51xx serie bus is maar een Hermes. Ik gok dat die ex-SVN stad's uitvoeringen zijn en die ex-Hermes een streek uitvoering. | |
NoBody122 | maandag 22 december 2008 @ 15:17 |
Het zou eventueel ook nog kunnen dat er onder de voorste wielen van die verste Amba een verhoginkje zit, waardoor de voorkant net even een stukje verder omhoog komt ![]() | |
Peterselieman | maandag 22 december 2008 @ 15:20 |
mja, het front van die achterste amba lijkt ook kleiner dan die van de andere drie. | |
BeefRWijker | maandag 22 december 2008 @ 15:39 |
quote:Nou draaf je weer veels te ver door, PSM. ![]() quote:Da's dan een flinke mol die daar aan het werk is ![]() Dan zou je dus des te gemakkelijker moeten kunnen zien dat die laatste geen chauffeur's airco heeft. ![]() | |
Peterselieman | maandag 22 december 2008 @ 15:43 |
quote:Klopt, want het zijn alleen maar standaardonderdelen die ze gebruiken | |
BeefRWijker | maandag 22 december 2008 @ 15:50 |
quote:Ik las 's ergens -ik weet niet meer waar- dat die Amba's er zo belachelijk uitzagen omdat er van die kleine wieltjes onder zouden zitten. Ik denk dat ik nu begrijp wat ie bedoelde. | |
NoBody122 | maandag 22 december 2008 @ 16:19 |
quote:Ik had het nergens over een al dan niet aanwezige chauffeursairco ![]() | |
kip_zonder-kop | maandag 22 december 2008 @ 20:17 |
quote:Die Berkhofs hebben wel een veel mooier uiterlijk vind ik. De eerste keer dat ik de eerste bus van dit type zag rijden, toen ik een jaar of 10 was, vond ik het een schitterend ding. Zelfs de gelede versie van dit type moest en zou ik zien, die zag ik toen achter het Centraal voor het eerst waar ik nog werd aangesproken door een enge kerel. ![]() Nu ik dit typ kan ik me ook nog de nieuwe gelede hogevloers Volvo herinneren en hoe ik aan m`n moeder smeekte om een ritje in die bus. Dat waren nog eens mooie tijden. | |
J_TM | dinsdag 23 december 2008 @ 17:22 |
Gisteren weer even in de Bijlmer geweest en op de terugweg lijn 120 gepakt; bij Station Bijlmer rijdt deze door als lijn 126 naar Mijdrecht. In het dertigjarig bestaan van dit duo (lijn 120 bestaat minstens veertig jaar) is dit nog nooit eerder voorgekomen. | |
Zug-Chef | dinsdag 23 december 2008 @ 18:03 |
Mooi nieuws, vanaf februari ga ik afstuderen bij Connexxion in Hvs ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 december 2008 @ 18:05 |
doe je goed. Hoe staat het met je kennis van het Frans? | |
Dr_Flash | dinsdag 23 december 2008 @ 19:39 |
De strippenkaarten gaan in het nieuwe jaar losjes met ZES procent omhoog. Voor hen de het wat boeit. Normaal kwam er altijd 20 of 30 cent bij per jaar, nu gaan we soepeltjes van 20,40 naar 21,60. | |
Ofyles2 | woensdag 24 december 2008 @ 00:44 |
quote:Tineke Huizinga moet berecht worden voor alles wat ze misdaan heeft in 2008. Ik blijf dit net zolang pleiten totdat die boerentrien ontslag neemt/krijgt. | |
Gnittoo | woensdag 24 december 2008 @ 14:55 |
![]() spotter gespot: ![]() gisteren toch nog een 25/2600 tegengekomen. | |
Ou-Tannu | woensdag 24 december 2008 @ 14:58 |
:'D wil de spotter zich even melden ? ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 24 december 2008 @ 15:56 |
It wasn't me! | |
NoBody122 | woensdag 24 december 2008 @ 15:59 |
Volgens mij is dat diezelfde, die mij (en een collega, die net m'n bus kwam overnemen) op de foto zette in de 8200 ![]() quote:Nee, want jij fotografeert nooit op het station; we know ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 24 december 2008 @ 17:15 |
Ik was t ook niet, heb alleen vorige week (toen er veel meer bussen reden) staan schieten op t bahnhof daar. | |
J_TM | woensdag 24 december 2008 @ 20:17 |
@Gnittoo; gisteren zag ik de 2586 op lijn 101. | |
Alexxxxx | woensdag 24 december 2008 @ 21:02 |
quote:Zelden. Maar daar die fotograaf staat ben ik ook wel eens te vinden ![]() | |
Gnittoo | woensdag 24 december 2008 @ 21:11 |
quote:alexxxxx is busspotter met hond? | |
Ofyles2 | donderdag 25 december 2008 @ 00:27 |
quote:Ik ben er zelf ook niet uit. | |
Alexxxxx | donderdag 25 december 2008 @ 02:58 |
quote:euh, nee. Ik laat wel eens de hond van mijn ouders uit, mar dat heb ik nog nooit gecombineerd met busspotten ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 25 december 2008 @ 15:16 |
quote:Ja, dat ook nog. Tenzij de plaatselijke CEO in het Engels (of beter nog: Nederlands) communiceert. | |
NoBody122 | dinsdag 30 december 2008 @ 14:05 |
Gisterochtend vroeg voor het eerst lijn 41 gereden, daarnaast voor de 2e keer (eerste keer was vorig jaar rond dezelfde tijd) lijn 48 ![]() Allemaal apart/opvallend materiëel; ![]() ![]() ![]() Oh en ik heb ook een 84xx-Amba zien rijden.. Wist niet eens dat we hier ook Amba's uit die serie hebben ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door NoBody122 op 30-12-2008 14:22:42 ] | |
Peterselieman | dinsdag 30 december 2008 @ 14:28 |
Is die niet van Overijssel/Flevoland? Lijn 42 waarschijnlijk? | |
Ou-Tannu | dinsdag 30 december 2008 @ 16:02 |
quote:grote kans ![]() ![]() | |
Gnittoo | dinsdag 30 december 2008 @ 19:05 |
vandaag gespot: 3x 7100-serie b10m geleed en een grijze 2947 | |
NoBody122 | dinsdag 30 december 2008 @ 19:39 |
quote:Waren dat Duvedecs in het geel/wit? Ik kwam namelijk vorige week, onderweg naar Amsterdam, 2 geel/witte Duvedecs tegen op respectievelijk de A7 (tussen Heerenveen en Joure) en A6 ![]() Dat was ik nog vergeten te vermelden hier ![]() | |
Gnittoo | dinsdag 30 december 2008 @ 19:56 |
quote:yes. man pic: ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 30 december 2008 @ 20:34 |
![]() Ik heb nog geen één keer een MAN-bus meegehad so far.. Neig toch meestal weer naar een Amba of, zoals eergisteren, met toestemming overigens, de 9105 ![]() | |
Gnittoo | dinsdag 30 december 2008 @ 20:56 |
het stuurt wat lichter dan een amba, maar verder zie ik niet erg veel pluspunten. | |
Ofyles2 | woensdag 31 december 2008 @ 02:23 |
quote:Misschien komt het vanwege het hogere motorvermogen en bijbehorende trekkracht. | |
sander89 | woensdag 31 december 2008 @ 19:49 |
Kijk dit is al nummer 1. ![]() Naar de schroot hoop met die rotzooi. ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 31 december 2008 @ 19:51 |
Top! Den Oudsten, MAN & Mercedes FTW! | |
J_TM | donderdag 1 januari 2009 @ 15:22 |
In een poll op OV Boskoop kwam de DAF/Den Oudsten als winnaar uit de bus (!). Ook de Leyland/Verheul (voorganger standaardmodel) gooide hoge ogen. De Jonckheer scoorde een magere voldoende en de Phileas had de twijfelachtige eer om onderaan te eindigen. | |
Alexxxxx | donderdag 1 januari 2009 @ 18:52 |
winnaar waarvan? | |
J_TM | donderdag 1 januari 2009 @ 21:03 |
Het beste bustype uit de 20e eeuw; ook de Leyland/Den Oudsten en de DAF/Hainje CSA1 doen het goed. Dat van de 21e eeuw is de DAF/Van Hool New Look. | |
Ofyles2 | vrijdag 2 januari 2009 @ 04:27 |
quote:Erger dan de 3999 kan het niet worden, maar we wachten af. ![]() Overigens staan er op de Houtwijklaan enkele Amba's werkloos. | |
Ofyles2 | vrijdag 2 januari 2009 @ 04:30 |
quote: quote:Volledig eens met de bustypes van de 21e eeuw. Al beginnen de nieuwe Citaro's saai te worden. Als je (helemaal) vooraan zit, hoor je vanaf de tweede versnelling overduidelijk het zware rolgeluid van de banden. Toen ik voor het eerst in een gefacelifte Citaro G zat, moest ik voor de zekerheid in de aanhanger plaatsnemen omdat ik niet zeker was of die bus een wisselbak met 4 versnellingen (Voith) of 6 versnellingen (ZF) had. | |
NoBody122 | vrijdag 2 januari 2009 @ 16:21 |
Een paar uur geleden in Bolsward:![]() Op het briefje staat dat hij niet meer mag rijden, omdat hij weg gaat ![]() | |
Gnittoo | vrijdag 2 januari 2009 @ 18:23 |
bus vervolgens gewoon meegenomen en briefje in een frysker gehangen? | |
Ofyles2 | vrijdag 2 januari 2009 @ 18:33 |
Vandaag de 4308 uitgeprobeerd. | |
Peterselieman | vrijdag 2 januari 2009 @ 19:12 |
quote: ![]() Dat zou pas een goeie actie zijn geweest ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 2 januari 2009 @ 19:29 |
quote:Ben ik de enige die nog nooit in een Frysker heeft gezeten? | |
Peterselieman | vrijdag 2 januari 2009 @ 19:31 |
Wees er blij om zou ik zeggen | |
BeefRWijker | vrijdag 2 januari 2009 @ 20:04 |
quote:Ben ik je net misgelopen. Ik was daar omstreeks kwart voor drie om te kijken of ik de 8882(!) nog eens kon spotten. Die stond daar afgelopen zaterdag namelijk. Toen stond er ook nog 1 witte Hermes. Volgens mij heb ik daar ook een 8000 Amba gezien. quote:Ik kan dat slootje helemaal niet thuisbrengen. D'r staat toch alleen maar een hek daar langs Hochwald? Ik heb er wel eentje gezien die een beetje raar geparkeerd stond, met de neus een tikkeltje omlaag op een soort betonnen uitsparing in de berm. Zo van, wie mij wil hebben zal daar moeite voor moeten doen. quote:Gek hè. Wie had zoiets nou toch gedacht. | |
BeefRWijker | vrijdag 2 januari 2009 @ 20:26 |
quote: quote:Ah, dan ben ik die vanmiddag ook tegengekomen. Ik vond al dat die Alkmaarse chaufs wel heel erg vaak voorbij kwamen, met hun 'nieuwe' Integrootjes. (G)een keer raden: Geen Volvo gezien dus. | |
BeefRWijker | vrijdag 2 januari 2009 @ 20:36 |
quote:Heheh. Mijn sjoof op 167 melde zowaar spontaan dat ie had geweigerd om met een Frysker een bepaald lijntje te rij- den in verband met de onvermeidbare ellende onderweg van zowel boze passagiers als boze staanblijvers. | |
Alexxxxx | vrijdag 2 januari 2009 @ 20:58 |
quote:Ik ook niet. Vandaag wel een hele serie fotos van de buitenkant gemaakt. | |
Zug-Chef | vrijdag 2 januari 2009 @ 21:35 |
Ik heb het enkele maanden kunnen uitstellen, maar op een gegeven moment ontkwam ik er toch niet aan helaas... Ach, beter een Frysker dan helemaal geen bus zeg ik dan maar. | |
Alexxxxx | vrijdag 2 januari 2009 @ 21:35 |
quote:Verder nog Fryslân in geweest? Ik ben vandaag op station H'veen geweest, de Berkhof fabriek, en de stalling in Joure. Bij Berkhof dacht ik een andere spotter aan t werk te zien. Ik zou eerst ook nog naar Bolsward, maar toen ik in Joure was werd ik gebeld dat ik weer naar huis kon ![]() Maar het leukst van avdnaag op busgebied was deze oude politiebus. Merk en type: DAF MB200 Eigenaar: Jama Sails Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden Datum: 2 januari 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema | |
Alexxxxx | vrijdag 2 januari 2009 @ 23:44 |
In Joure waren overigens nog een paar Den Oudstens, maar die stonden ook apart en achteraf.... de rest van de XX foto's van vandaag hier | |
NoBody122 | vrijdag 2 januari 2009 @ 23:53 |
quote:Hing daar ook een briefje oid aan? Zo niet, dan zou ik er gewoon 1 meenemen op dienst ![]() De 8027 (de 'andere' overgebleven 8000 dus, want er waren er nog maar 2 volgens mij) staat overigens alweer een week ofzo bij de technische dienst, schuin tegenover de Leeuwarder stalling. Op deze stalling stonden trouwens ook 2 geel/witte Duvedecs vandaag ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 2 januari 2009 @ 23:55 |
de parkeerplek achter het station van leeuwarden was vol, dus helaas heb ik daar geen foto's gemaakt ![]() Ik heb geen briefjes gezien... Maar goed, ik heb bij Wierda (2 deuren verder) ook een briefje over het hoofd gezien, dus dat zegt niet zo veel ![]() | |
BeefRWijker | zaterdag 3 januari 2009 @ 00:10 |
quote:Nee, verder dan Bolsward of Sneek kom ik in de regel niet. Dat is nog te befietsen. ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 3 januari 2009 @ 01:45 |
quote:Ik kan alleen maar speculeren waar die vier Alkmaarse Volvo's naar toe gaan: Almere of Voorne-Putten. | |
Lemjur | zaterdag 3 januari 2009 @ 16:57 |
Zat net in de xx Amba 8663. Stopknopmechanisme was vastgelopen, dus iedereen moest naar de sjoof als ie d'r uit wilde ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 3 januari 2009 @ 17:57 |
quote:Typisch een Berkhof-kwaal. ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 3 januari 2009 @ 18:06 |
Vanmiddag op t busstation in Leeuwarden:![]() Ten behoeve van extra afvaarten van Wagenborg tussen Ameland en Holwerd rijdt ook Connexxion enkele extra ritten op lijn 66. Duvedec 7167 wacht de vertrektijd af op het busstation Leeuwarden. | |
Alexxxxx | zaterdag 3 januari 2009 @ 21:29 |
Jaaaaaaa ik zag m ook al rijden ![]() | |
NoBody122 | zondag 4 januari 2009 @ 03:12 |
Kansloze aangelegenheid is dat altijd met die extra afvaarten, mensen verwachten namelijk nog altijd niet dat er dan ook automatisch een extra lijn 66 rijdt.. Gevolg; lege ritten richting Holwerd en als je mazzel hebt, heb je er op de terugweg 1 of 2 in ![]() Die Duvedec op jouw foto ziet er dan ook behoorlijk leeg uit ![]() quote:Lijkt me stug, ik heb dat tot op heden nog nooit gehad met Amba's (ook niet met anderen trouwens ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 4 januari 2009 @ 11:35 |
quote:Klopt, vertrok leeg ri Holwerd. Ik zal eens zien of er m.b.t. de communicatie misschien iets verbeterd kan worden, vanaf februari studeer ik af bij Connexxion, dus dan kan ik wel even wat inbrengen =) | |
NoBody122 | maandag 5 januari 2009 @ 01:03 |
Wat ga je precies doen dan bij 'ons'? [edit] Oh, en de 8027 gaat morgen ook weer op de lijn! ![]() [ Bericht 69% gewijzigd door NoBody122 op 05-01-2009 01:49:42 ] | |
Zug-Chef | maandag 5 januari 2009 @ 09:44 |
Kantoorjobje hoor ![]() ![]() Verder vanmorgen in Leeuwarden op de scholierenlijnen 9 en 12 onder andere Duvedec 7812 en Alliance B95 2509 ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 5 januari 2009 @ 10:27 |
jezus wat voor onbekwaam persoon er nou van morgen op mn bus reed :/ rijd gewoon bijna 3 fietsers van de sokken, mist een halte en moest 3x steken om een bocht om te komen ![]() | |
Zug-Chef | maandag 5 januari 2009 @ 10:46 |
![]() Lijn 32 - Meppel > Hoogeveen Connexxion 2868 - Den Oudsten Alliance B96 Meppel, dinsdag 30 december 2008 ![]() Lijn 20 - Assen > Meppel Arriva 5841 - DAF Berkhof Meppel, dinsdag 30 december 2008 ![]() Lijn 50 - Wageningen > Utrecht Connexxion 4171 - Berkhof Ambassador 200 Driebergen-Zeist NS, zaterdag 3 januari 2009 ![]() Lijn 74 - Vianen > Driebergen Zeist NS Connexxion 3162 - Berkhof Ambassador 200 Driebergen-Zeist NS, zaterdag 3 januari 2009 ![]() Lijn 350 - Alkmaar > Leeuwarden Connexxion 2924 - Mercedes Integro Leeuwarden, zaterdag 3 januari 2009 ![]() Lijn 10 - Leeuwarden > Drachten Qbuzz 2044 - MAN Lion's Regio Leeuwarden, zaterdag 3 januari 2009 ![]() Lijn 66 - Leeuwarden > Holwerd Connexxion 7167 - Volvo Berkhof Duvedec Leeuwarden, zaterdag 3 januari 2009 [ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 05-01-2009 10:58:09 ] | |
Peterselieman | maandag 5 januari 2009 @ 10:53 |
Mooie platen weer ![]() quote:Het stukje Drachten - Leeuwarden behoort al sinds het jaar 2000 ofzo niet meer tot de route van lijn 350 ![]() | |
Peterselieman | maandag 5 januari 2009 @ 10:54 |
Wie dacht dat het met de Alliances op de streeklijnen in Fryslân afgelopen was, heeft het mis. Kwam vandaag de 8004 nog op dienst tegen. | |
Ou-Tannu | maandag 5 januari 2009 @ 10:58 |
quote:was er zeker een frysker stuk ![]() | |
Zug-Chef | maandag 5 januari 2009 @ 10:59 |
quote:Dankje!, Ja klopt, was een typo van mij. Gisteravond iets te snel mijn www upgedate ![]() quote:Mooizo! Hoe meer Alliances hoe beter, als ze maar wel in de plaats van Amba's rijden ghehe.. | |
BeefRWijker | maandag 5 januari 2009 @ 15:17 |
quote:En zo heeft iedereen z'n eigen "Berkhof"s. ![]() | |
BeefRWijker | maandag 5 januari 2009 @ 15:31 |
quote:Misschien ga je dan wel de geschiedenis in als de stagiair die het al jaren in zich zelf gekeerde logge vervoersbedrijf Connexxion even om vormde tot een goed geoliede vervoers machine. ![]() | |
Ofyles2 | maandag 5 januari 2009 @ 15:42 |
quote:Misschien moet hij de Engelse methode invoeren: bepaalde lijnen een merknaam toebedelen. Streeklijnen van en naar Almere zouden dan uitgevoerd worden als 'Almere Express'. Het is maar een idee. | |
Ofyles2 | maandag 5 januari 2009 @ 15:43 |
quote:Hoe nieuwer de bussen, hoe gecompliceerder de technologie. Lang leve de vooruitgang! ![]() | |
NoBody122 | maandag 5 januari 2009 @ 16:08 |
quote:Ik heb geen eigen Berkhof, alleen een VW ![]() | |
BeefRWijker | maandag 5 januari 2009 @ 16:20 |
quote:Is een Berkhof 2000NL quote:Deze bus is er eentje van Cxx Alkmaar ipv de 14.5 m. Volvo's. quote: | |
BeefRWijker | maandag 5 januari 2009 @ 16:23 |
quote:Gokje: sinds 2003 bij de overgang van Interliner naar Qliner. Werd toen Qliner 320. Edit: vanaf 1 september 2002, volgens de Interliner 350 2002 folder die ik zo net nog vond. quote:Of een MANneke. Sommige MANnekes zijn ook al aardig afgejakkerd. Te veel verhalen over rituelen om de bussen aan de praat te krijgen. [ Bericht 16% gewijzigd door BeefRWijker op 05-01-2009 16:39:39 ] | |
NoBody122 | maandag 5 januari 2009 @ 16:38 |
quote:Oh, dan heb je vanochtend toevallig Gnittoo getroffen denk ik ![]() | |
Peterselieman | maandag 5 januari 2009 @ 16:42 |
quote:Dat soort toestanden heb ik in Groningen ook wel meegemaakt. Je kunt als sjoof een bocht ook te ruim nemen, waardoor je moet stoppen voor een lantaarnpaal en met een gelede is dat niet het leukste iets. Viel mij toen nog mee dat de bus niet in de knikbeveiliging schoot ![]() | |
Alexxxxx | maandag 5 januari 2009 @ 16:56 |
Vanaf morgen werk ik bij een busdeurenfabriek. | |
Peterselieman | maandag 5 januari 2009 @ 16:56 |
Gefeliciteerd ![]() | |
Peterselieman | maandag 5 januari 2009 @ 16:57 |
Heb je daar een jaarcontract gekregen? | |
Alexxxxx | maandag 5 januari 2009 @ 17:07 |
quote:geen idee, ik onderteken mijn contract morgen pas aan het eind vn de werkdag ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 5 januari 2009 @ 17:14 |
![]() | |
Ofyles2 | maandag 5 januari 2009 @ 17:18 |
quote:Ventura? | |
BeefRWijker | maandag 5 januari 2009 @ 17:50 |
quote:Bijna net zo goed als bus chauffeur. ![]() (Weet je in ieder geval hoe de deuren open en dicht gaan). [ Bericht 22% gewijzigd door BeefRWijker op 05-01-2009 18:02:13 ] | |
Ofyles2 | maandag 5 januari 2009 @ 18:00 |
quote:Klopt, ik gaf de bedrijfsnaam al weg. | |
Alexxxxx | maandag 5 januari 2009 @ 18:07 |
Klopt. Kun je mn Lada op de foto zetten bevertje ![]() | |
BeefRWijker | maandag 5 januari 2009 @ 18:09 |
quote:Ik zie 't. Dat krijg je dus als je te snel reageert zonder helemaal tot onderaan door te lezen. ![]() (Of te lang doordenkt met een reactie en je ondertussen links of rechts wordt ingehaald). | |
BeefRWijker | maandag 5 januari 2009 @ 18:16 |
quote:Vacature stop bij Cosmo dan, neem ik aan? | |
Alexxxxx | maandag 5 januari 2009 @ 18:17 |
quote:Hoezo? die zit aan de andere kant van de weg hoor.... | |
Peterselieman | maandag 5 januari 2009 @ 18:29 |
quote:Je gaat toch niet hetzelfde uithalen als met de Rover, dan mag BeefrWijker wel oppassen | |
BeefRWijker | maandag 5 januari 2009 @ 18:43 |
quote:Daarom dus ... ![]() | |
Alexxxxx | maandag 5 januari 2009 @ 18:54 |
quote:Met de rover heb ik niks vreemds uitgehaald? Alleen wat plakband er op geplakt,maar de lada valt zonder al genoeg op.... quote:ik snap je niet ![]() | |
Erasmo | maandag 5 januari 2009 @ 18:56 |
Raad de plaats ![]() ![]() | |
Alexxxxx | maandag 5 januari 2009 @ 18:57 |
Cuba, staat op kenteken. | |
Peterselieman | maandag 5 januari 2009 @ 18:57 |
quote:Ik doelde op het bijna omver rijden van mensen en Caparis dat uit moest kijken ![]() | |
Erasmo | maandag 5 januari 2009 @ 19:00 |
quote:Scherp gezien, prachtig om al die oude bussen(en oude busreclame's ![]() ![]() Geen bus, maar wel een mooie brandweerootoo: ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 5 januari 2009 @ 19:13 |
quote:zag um ook vandaag nog ![]() | |
classpc | maandag 5 januari 2009 @ 19:31 |
quote:Hebben ze daar nou gewoon het voorraam geschilderd? | |
BeefRWijker | maandag 5 januari 2009 @ 20:13 |
quote:En iemand heeft z'n ansichtje in de verkeerde 'bus' gepost. | |
BeefRWijker | maandag 5 januari 2009 @ 20:18 |
quote:Hindert niet, hoor. | |
Alexxxxx | maandag 5 januari 2009 @ 23:06 |
quote:Ben je ongetwijfeld gewend, dat mensen je niet snappen. ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 6 januari 2009 @ 09:56 |
Daarnet zag ik ex-NZH CXX7167 op scholierenlijn 12 en 9 hier in Leeuwarden! Tevens een Amba op stadslijn 6... | |
Ou-Tannu | dinsdag 6 januari 2009 @ 10:00 |
mijn bus was van binnen net zo koud als van buiten :/ | |
Zug-Chef | dinsdag 6 januari 2009 @ 10:02 |
Zo koud was het toch niet. Ik liep net van huis naar gemeentehuis om te werken, maar echt koud, mwah, nee vond het wel meevallen eigenlijk.. Het is hier ook maar -8 in Leeuwarden. | |
Ou-Tannu | dinsdag 6 januari 2009 @ 10:14 |
quote:wel als er eerst al een bus niet op komt dagen? en de volgende doorrijd omdat die barstens vol zit.. en je dus al een half uur staat te kleumen? en dan een bus waar t net zo koud in is als buiten :/ nee daar wordt je blij van | |
Zug-Chef | dinsdag 6 januari 2009 @ 10:27 |
Heb t al vaker gezegd, maar waarom woon je dan ook in zo'n kut gat en niet in een grotere kern... Mensen kiezen daar zelf voor, dus dan moeten ze ook maar de gevolgen ondervinden. | |
Gnittoo | dinsdag 6 januari 2009 @ 10:45 |
quote:wees blij dat die bus nog reed, ik had hem aan de kant gezet. vrieskou + geen verwarming ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 6 januari 2009 @ 10:46 |
bussen moeten gewoon RIJDEN!! deden ze bij noordned ook vroegah.. kapotte deurramen.. regen.. nee we rije gewoon! | |
BeefRWijker | dinsdag 6 januari 2009 @ 12:43 |
quote:En in welk gat komen er drie bussen per half uur? Hele bendes steden knijpen hun handjes dicht bij zo'n dienstregeling. | |
Zug-Chef | dinsdag 6 januari 2009 @ 12:56 |
Stiens en Joure zitten er niet ver naast in de spits. Maar als je zo gefocused bent op het OV en er tevens ook zo van afhankelijk bent, snap ik niet waarom iemand niet naar een grotere plaats moved. Maar misschien ben ik wel gek hoor ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 6 januari 2009 @ 16:05 |
quote: quote:Jij bent duidelijk het aanstormend talent waar we in het OV zo dringend op zitten te wachten. Openbaar Vervoer als luxe artikel. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 6 januari 2009 @ 16:15 |
OV is een primaire levensbehoefte! geen LUXE artikel.. en trouwens in de spits gaan er volgens mij wel meer dan 6 bussen per uur ![]() (alleen niet bij de halte waar ik op stap :/ ) | |
J_TM | dinsdag 6 januari 2009 @ 16:16 |
quote: Hij lijkt op een van de GVB-ers 585-591 (1984-1990) maar aan de hoogte van de achterbankjes te zien is ie het niet. | |
BeefRWijker | dinsdag 6 januari 2009 @ 16:37 |
Busfoto.nl Rond de jaarwisseling stonden er drie van deze bussen bij Cosmo in Bolsward met als enig verschil dat de gele dak kleur nu doorgetrokken was in het frontje. Opvallend zijn de forse ongespoten airco's. [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 06-01-2009 16:49:01 ] | |
Alexxxxx | dinsdag 6 januari 2009 @ 20:17 |
quote:Gister stond er ook een zwikje Israëliërs ![]() Aan de XX chauffeur die met zijn MAN vandaag zo rond 17:09 de rotonde midden op Het Vliet in Leeuwarden passeerde: ![]() VERKEER OP DE ROTONDE HEEFT VOORRANG VUIGE BOKKENLUL!!!! ALS IK NIET ZO GOED OP HAD GELET HAD ER EEN DIKKE DEUK IN MIJN PRACHTGE LADA GEZETEN! ![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 6 januari 2009 @ 20:23 |
quote:ach dies toch van karton! deuk je zo uit ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 6 januari 2009 @ 20:36 |
quote:nee, niet, hij is van ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 6 januari 2009 @ 20:49 |
quote:dat zeg ik ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 6 januari 2009 @ 21:49 |
quote:Was vast Gnittoo weer. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 januari 2009 @ 21:55 |
quote:Nou als dat zo was had je boodschap moeten zijn "Dude, volgende keer dat ik je CXX MAN op een rotonde tegenkom ben je een propje zilverpapier, begrepen? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 januari 2009 @ 22:05 |
Potsdam, 1 januari 2009. Een Citaro van het stadsverkeer op lijn 692.![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 6 januari 2009 @ 22:11 |
quote:Ik ram zn deur er uit, werkverschaffing! ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 6 januari 2009 @ 22:51 |
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p54141238.html Chassis uitrichten, Iraelie style. ![]() (Deze lijkt overigens wel heel erg connexxion blauw) [ Bericht 17% gewijzigd door BeefRWijker op 06-01-2009 23:03:58 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 6 januari 2009 @ 22:55 |
![]() Zo komen we er wel he | |
Dr_Flash | dinsdag 6 januari 2009 @ 22:57 |
wat een kankersite ook trouwens zeg. beweer je een pichoster te zijn, en dan direct linking dichtgooien. ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 6 januari 2009 @ 23:11 |
quote:Linkje copy/paste naar address bar werkte overigens wel. Voor de rest hebben ze 'm inderdaad behoorlijk dicht getimmerd. | |
Zug-Chef | dinsdag 6 januari 2009 @ 23:49 |
Ok ik ook maar dan met mijn hoogtepuntjes van vandaag:![]() Connexxion verzorgt in vervoersgebied Noord en Zuidwest Friesland het openbaar vervoer. Daarbij worden onder andere 6 18-meter bussen ingezet. Naast relatief nieuwe Mercedes Citaro's worden ook oude Volvo Duvedec's ingezet op zowel streeklijnen als de scholierenlijnen van de stadsdienst Leeuwarden. Op een zonnige dinsdagmorgen staan netjes naast elkaar ex-NZH Duvedecs 7165 als lijn 97 Franeker -> Leeuwarden en 7174 als lijn 66 Leeuwarden -> Holwerd op de buffer achter het busstation te wachten op het begin van de volgende rit. ![]() Ook de stadsdienst Leeuwarden wordt gereden door Connexxion. De zogenaamde scholierenlijnen naar de hogeschool worden hoofdzakelijk gereden door de gelede Volvo Duvedec's. ex-NZH 7167 is op lijn 12 vanuit de Kenniscampus Rengerslaan op weg naar het Autobusstation als het Oldehoofsterkerkhof gepasseerd wordt. ![]() Met op de achtergrond de scheve Leeuwardense Oldehove passeert Connexxion's Duvedec 7167 als lijn 12 vanaf de Kenniscampus Rengerslaan naar het Autobusstation. Op deze lijn wordt momenteel een kwartierdienst gereden, maar vanaf januari 2010 zal het vervoer op deze lijn enorm gaan toenemen, waardoor ook de frequentie omhoog zal moeten gaan. Vanaf dan is namelijk de nieuwbouw van de Kenniscampus pas echt klaar en zullen zo'n 14.000 studenten op één locatie hun opleiding volgen. | |
Ou-Tannu | dinsdag 6 januari 2009 @ 23:50 |
quote: ![]() "hm bekend deurtje" | |
Ofyles2 | woensdag 7 januari 2009 @ 03:39 |
quote:Ik zou zeggen: nog meer Citaro's halen! Bovendien zijn de NZH-Berkhofs twaalf jaar oud. | |
Ofyles2 | woensdag 7 januari 2009 @ 03:40 |
quote:Ik weet niet of je dit al wist, maar Ventura levert volgens mij niet aan Mercedes-Benz. ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 7 januari 2009 @ 03:40 |
quote:Deze Citaro's hebben toevallig ook een volledig matrixdisplay aan de blinde zijde (net zoals de gelede Citaro's van GVB). | |
NoBody122 | woensdag 7 januari 2009 @ 10:40 |
quote:Daar is volgens mij niet echt ruimte voor op de stalling, dus reken er niet teveel op ![]() | |
Gnittoo | woensdag 7 januari 2009 @ 10:42 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 januari 2009 @ 11:00 |
quote:Het was een MAN ![]() | |
Gnittoo | woensdag 7 januari 2009 @ 12:41 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 januari 2009 @ 12:44 |
![]() | |
classpc | woensdag 7 januari 2009 @ 13:22 |
quote:Welke vervoerdersnaam stond er normaalgesproken in beeld dan? | |
Pony-Lover | woensdag 7 januari 2009 @ 13:29 |
quote:XX | |
NoBody122 | woensdag 7 januari 2009 @ 14:40 |
quote:Lijkt me sterk, is geen Connexxion-scherm volgens mij ![]() Rechtsonderin staat ook dat die foto in een Qbuzz-bus is genomen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 januari 2009 @ 14:45 |
is wel een xx-scherm NoBody. Het is het info-scherm nieuwe stijl ![]() | |
NoBody122 | woensdag 7 januari 2009 @ 15:19 |
Hè wat naar nou weer allemaal. | |
Dr_Flash | woensdag 7 januari 2009 @ 15:21 |
Lekker profi organisatie, dat Q-buzz ![]() | |
J_TM | woensdag 7 januari 2009 @ 15:52 |
quote: Blijkbaar worden er geen petdragende Citaro's meer gemaakt; op OV Boskoop staat onder het kopje Waterland de nieuwste Arriva-aanwinst in genoemde regio. | |
Ofyles2 | woensdag 7 januari 2009 @ 15:58 |
quote:Ze worden nog steeds gebouwd, maar het is aan de vervoerder vrij in welke uitvoering de Citaro's uitgedost moeten worden. | |
Ofyles2 | woensdag 7 januari 2009 @ 16:01 |
quote:Zeker abusievelijk het verkeerde programma opgeladen. Toen ik voor het eerst met Qbuzz reisde (lijn 137 Rotterdam > Maassluis), toen had de 1005 wel een werkend TFT-schermpje met software ontwikkeld door het bedrijf zelf. | |
Ofyles2 | woensdag 7 januari 2009 @ 16:02 |
quote:Oh, sorry. ![]() Maar Ventura levert wel aan MAN, denk ik. | |
BeefRWijker | woensdag 7 januari 2009 @ 16:03 |
quote:Dan zijn ze kennelijk weer terug bij af. Vond die platte toch altijd al mooier. | |
Peterselieman | woensdag 7 januari 2009 @ 16:19 |
volgens mij worden beide varianten nog gewoon gemaakt hoor | |
BeefRWijker | woensdag 7 januari 2009 @ 16:35 |
quote:Wéér gemaakt, zou ik dan zeggen. Je zag die platte voorkant alleen maar op oudere bussen, voor zover 't mij is opgevallen. | |
Alexxxxx | woensdag 7 januari 2009 @ 18:30 |
quote:Ik werd bijna geramd door een MAN. En ik weet precies aan wie ventura levert, maar daar lata ik me niet over uit ![]() quote:Ja, die heeft Eelke Hendrik maar mooi even voor BuzzyBee op de foto gezet ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 7 januari 2009 @ 19:08 |
quote:Bron: OVBoskoop | |
Alexxxxx | woensdag 7 januari 2009 @ 19:10 |
quote:oud nieuws | |
Peterselieman | woensdag 7 januari 2009 @ 19:13 |
quote:Dan weten ze daar ook eens welke toestanden we in Fryslân hadden | |
BeefRWijker | woensdag 7 januari 2009 @ 19:36 |
quote:Afbeelding Wat zitten er toch spuug lelijke deuren in die dingen, hè. | |
Alexxxxx | woensdag 7 januari 2009 @ 19:50 |
quote:Al zet je de deuren van de kathedraal van Keulen in een Frysker, dan nog ziet het er niet uit... Maar dat heeft weinig met de deuren te maken... | |
Ofyles2 | woensdag 7 januari 2009 @ 20:53 |
quote:Wat voor Citaro's rijden er dan rond op lijn 360? ![]() | |
NoBody122 | woensdag 7 januari 2009 @ 21:22 |
quote: ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 7 januari 2009 @ 22:11 |
quote:Zeg jij 't maar want ik snap er geen reet van waar die vraag/opmerking ook maar op slaat. Die TCR bus is de eerste nieuwe Citaro die ik zie met de 'oude' in de voorruit geintegreerde filmkast. De enige andere nederlandse bus met zo'n voorruit (maar met de grote ster zoals op die duitse Citaro) bleek al een betrekkelijk oud beestje te zijn, in dienst bij Juyn Rossum. ![]() (En verdomd als het niet waar is, die komt oorspronkelijk ook al uit het buitenland). | |
Ofyles2 | woensdag 7 januari 2009 @ 22:23 |
quote:Met filmkast geïntegreerd in de voorruit of rechtop. Ik weet het antwoord allang, de vraag is: kun jij het ook ontdekken? ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 7 januari 2009 @ 22:28 |
quote:Bron: OVBoskoop Nou, sterkte hè. | |
Ofyles2 | woensdag 7 januari 2009 @ 22:30 |
quote:Waarom kocht Connexxion destijds geen fatsoenlijke midibussen aan? De VDL ProCity beschouw ik qua formaat en capaciteit meer als een minibusje als je het mij vraagt. | |
BeefRWijker | woensdag 7 januari 2009 @ 22:32 |
quote:En wat precies denken wij daarvan dan wijzer te worden, wijsneus. | |
Ofyles2 | woensdag 7 januari 2009 @ 22:33 |
quote:Om je theorie over Citaro's te ontkrachten. | |
Alexxxxx | woensdag 7 januari 2009 @ 22:35 |
quote:managers die niet buiten komen, prestigeproject, dat soort bla. Wat ik vreemder vind is dat VDL het ding wilde bouwen. | |
BeefRWijker | woensdag 7 januari 2009 @ 22:39 |
quote:En welke theorie is dat dan precies, wijsneus. Help me even herinneren. | |
Ofyles2 | woensdag 7 januari 2009 @ 22:45 |
quote:@BeefRWijker: Sorry voor mijn misverstanden, ik heb al een andere zondebok gevonden. | |
BeefRWijker | woensdag 7 januari 2009 @ 22:55 |
quote: quote:VDL bouwt volgens mij helemaal niks. ![]() Tenzij jij met VDL natuurlijk je goede vriend 'meneer' Van Der Leegte bedoelt. En ja, ik denk dat ie daar ooit wel z'n handtekening onder zal hebben gezet. Er is per slot van rekening ook nog een extern ontwerp bureau aan te pas gekomen. Waarschijnlijk was ie de regie even kwijt. | |
Alexxxxx | woensdag 7 januari 2009 @ 23:03 |
ja maar als ik berkhof zeg kom ik er voor uit dat dat ding in herenveen is gebouwd, en ik ben chauvinistisch ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 7 januari 2009 @ 23:06 |
quote:Ja hoor, geef J_TM maar weer de schuld. ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 7 januari 2009 @ 23:11 |
quote:Niet noodzakelijk, Berkhof specials zit in Valkenswaard. Daar had ie volgens mij ook gebouwd moeten worden. Daar zijn die Berkhof 2000NL Premiers o.a. ook gebouwd. quote: | |
Ofyles2 | woensdag 7 januari 2009 @ 23:26 |
quote:Ondertussen prefereer ik machines ontwikkeld door de mensen uit Göteborg, Mannheim en Salzgitter. | |
J_TM | donderdag 8 januari 2009 @ 12:57 |
'We laten ons niet zomaar afschrijven' moeten de Alliances hebben gedacht. Gisteravond waren ze te zien op lijn 80 (petdragend), en lijn 145 (de wit-gele 2305). | |
Zug-Chef | donderdag 8 januari 2009 @ 14:19 |
En terecht. Eigenlijk zouden alle personen bij de aanbestedende overheden die lopen te zeiken op die paar hogevloerbussen die nog rondrijden, gewoon uit hun functie ontheven moeten worden. En wel heel snel! | |
Alexxxxx | donderdag 8 januari 2009 @ 17:58 |
quote:De Pro City is in H'veen gebouwd ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 8 januari 2009 @ 20:10 |
quote:ja en toen hadden we ze al kapot moeten trappen! ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 8 januari 2009 @ 20:56 |
quote:Ze hebben nog geprobeerd de remmen te saboteren .... | |
BeefRWijker | donderdag 8 januari 2009 @ 23:36 |
quote: ![]() 9801_veroorzaakt_chaos,_Centraal_Station_Nijmegen "Na een klein foutje van de chauffeur die een bocht ietsje te scherp nam met de 9801, kwam de bus op slot te staan met als gevolg dit! Foto: Dennis Verboort." Bron: OVBoskoop | |
BeefRWijker | vrijdag 9 januari 2009 @ 01:14 |
Schone bus was kansloos Door HANS-PAUL ANDRIESSEN www.ad.nl/utrecht/ quote: | |
NoBody122 | vrijdag 9 januari 2009 @ 01:56 |
Tenminste 3 verschillende Alliances tegengekomen vandaag, tijdens mijn extra stadsdienst (werk normaal nooit door de weeks); de 8027 (was bekend, want dat vermeldde ik hier laatst al), de 8004 (ook bekend, want recentelijk al gespot door iemand van dit topic) en de 2505 (wist ik niks vanaf verder, stond toevallig op de buffer naast me geparkeerd) ![]() De 8000'en redelijk vaak tegengekomen vandaag, maar of het steeds de 8027 en 8004 waren, of misschien ook nog wel de 8015 (mits die nog steeds rondtourt), is onbekend ![]() Punt is dus wel, dat we nog niet volledig van ze af zijn. Hopelijk blijft dat nog lang zo ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 januari 2009 @ 08:55 |
Iemand van de betwetertjes hier kan me VAST wel uitleggen was het verschil is tussen petdragend en petloos? ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 9 januari 2009 @ 10:10 |
quote:Petdragend = matrixdisplay in frontje ingebouwd Petloos = matrixdisplay achter de voorruit geplaatst | |
Peterselieman | vrijdag 9 januari 2009 @ 11:00 |
@Nobody122: De 8015 schijnt idd nog rond te rijden. Heb een recente foto van EHH gezien waar deze op stond. | |
Gnittoo | vrijdag 9 januari 2009 @ 11:19 |
*had gisteravond de 8027 mee | |
NoBody122 | vrijdag 9 januari 2009 @ 11:42 |
Sprak hij trots ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 9 januari 2009 @ 11:52 |
nog altijd beter dan een 3700/3800 baggerbak ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 9 januari 2009 @ 13:59 |
quote:Dat heeft geen zin hoor, wij kunnen dat ook lezen. quote:Dat zegt niks over vandaag. Of morgen. | |
Peterselieman | vrijdag 9 januari 2009 @ 14:03 |
quote:Klopt, maar ik gebruik het wel eens ipv de quote ![]() quote:Klopt. Zou me ook niet verbazen dat er nog oudere bussen uit de hoge hoed getoverd gaan worden ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 9 januari 2009 @ 14:03 |
quote: quote:Of een rolfilm. | |
BeefRWijker | vrijdag 9 januari 2009 @ 14:19 |
quote:Die 2305 van J_TM stond inderdaad in juli nog opgelegd in Boskoop. Niet dat die bus zoveel ouder is want het is ook maar een gele B95, a la de Hermesen. | |
BeefRWijker | vrijdag 9 januari 2009 @ 14:22 |
quote:Nog iemand mee van de voeten gereden? ![]() Psssst: Post #298. [ Bericht 9% gewijzigd door BeefRWijker op 09-01-2009 14:30:08 ] | |
zwahiel | vrijdag 9 januari 2009 @ 14:42 |
Alexxxxx jou Lada is niet van Russisch plaatstaal hoor, maar gewoon lekker van blik net zoals alle andere auto's van tegenwoordig. Niet pimpen met je nieuwerwetse Lada jij! < 2107 zijn de echte! Hoorde dat ze in Cuba eigenlijk helemaal niet blij zijn met onze afdankers, omdat de ramen niet open zouden kunnen en 't graf heet werd in die bussen. | |
BeefRWijker | vrijdag 9 januari 2009 @ 14:53 |
quote:Daarvoor hebben ze dan ook luiken die gewoon open kunnen. PS Nog één post en dan verder in Bussentopic 19 [ Bericht 12% gewijzigd door BeefRWijker op 10-01-2009 19:08:09 ] | |
zwahiel | vrijdag 9 januari 2009 @ 17:05 |
Wauw, twee hele luiken, wij zaten zelfs nog te zweten in onze pussy zomers in DO bussen... Als je verder bussen hebt waarvan alle ramen open kunnen schelen twee hele 'grote' luiken ook erg veel. Die kunnen overigens niet eens helemaal open. |