Zeker weten?quote:Op zaterdag 13 december 2008 04:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[.plastic Citaro's.]
Nee, dit is RVA: roestvrij aluminium.
quote:Bij een Amba zou het front wat meer ingedeukt worden.
D'r zullen ongetwijfeld aanknopingspunten zijn maar het gewicht en de aandrijving zijnquote:Op vrijdag 19 december 2008 00:17 schreef NoBody122 het volgende:
[.Citaro's.]
Nee, die hebben wij alleen in 18 meter.
Echter ik meen dat de 12- en 18m-versies niet zoveel van elkaar verschillen kwa rijden ;]
En wat precies had je nou niet begrepen aan "Maar die is waarschijnlijk ook een stuk harder geknald".quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:05 schreef Ofyles2 het volgende:
De front van de Amba ziet er nog verfomfaaider uit dan die van de Citaro.
quote:Op donderdag 18 december 2008 20:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
helaas.. ik had een ambatrol
morgen vergrote kans op Man Lions City..)
Dat zijn TÜ's denk ik. 'k Ben benieuwd.quote:Qbuzz lijntje doen![]()
score voor vandaag:quote:Op vrijdag 19 december 2008 11:48 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn TÜ's denk ik. 'k Ben benieuwd.
Dat was een boom, logisch dat er dan meer kracht wordt uitgeoefend en de schade immens is.quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En wat precies had je nou niet begrepen aan "Maar die is waarschijnlijk ook een stuk harder geknald".
Ze lijken me allebei nog grotendeels heel. Waar het om gaat is dat er duidelijk scheuren en glasvezels
te zien zijn, bij beide.
Die Connexxion Citaro is bijna tot stilstand op de Citaro van Arriva gereden. Plat op plat.
Van die Amba is niet bekend wat daar mee gebeurt is, die stond tussen een rijtje van klappers.
En als een Citaro jouw niet overtuigd, hier eentje van een Integro. Verklaar dat maar 's weg.
[ afbeelding ]
Deze vind ik nog te pruimen. De eerste series die bij NOVIO en GVB rijden zijn een ramp.quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:56 schreef BeefRWijker het volgende:
Hier tijdelijk een hele zooi Jonckheer's
[ afbeelding ]
Waren het de Amba's uit de 4100-/4200-serie?quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:54 schreef J_TM het volgende:
@O2. Ik was vandaag in de Bijlmer en zag de Utrechtenaren op lijn 120 en 126.
Jij wil 't maar niet snappen, hè.quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat was een boom, logisch dat er dan meer kracht wordt uitgeoefend en de schade immens is.
quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
score voor vandaag:
ambatrol (8800 series ofzo?)
Zit daar nog verschil tussen dan?quote:Qbuzz Man Lions City, Fryslan uitvoering.
Qbuzz Man Lions City, Rotterdam uitvoering.
quote:en nog 1 (hooguit 2) bussen te doenhangt er vanaf welke bus ik terug neem.. :p
helaas een ambatrol..
had ik verdomme 2 min langer gewacht had ik een lions city gehad![]()
de buitenkant sowiesoquote:Op vrijdag 19 december 2008 21:07 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Zit daar nog verschil tussen dan?
[..]
Doen ze al jaren in Druten. Als Hermes hun mond had gehouden was er nog gewoon een fatsoenlijke lijn geweest tussen Tiel en Nijmegen, zonder knip bij Druten.quote:Op maandag 15 december 2008 07:10 schreef apestaartje het volgende:
Hermes deed gisteren, op hun Grote Dag, erg vreemd.
-Ik kwam met een Arriva-bus 157 richting Uden, met de bedoeling daar over te stappen op de Hermes-bus 121 naar Eindhoven, zoals ik altijd doe (kan ook door in de 157 te blijven zitten, maar 121 vind ik een veel mooiere route). Gaat gewoonlijk altijd goed, en er was ook geen vertraging. Zodra de chauffeur van de Hermes-bus gisteren echter 'mijn' Arriva-bus in het vizier kreeg, wist 'ie niet hoe snel 'ie weg moest rijden...
Goede nieuws is dat de A78's van Qbuzz een ZF 6-bak hebben, ook al is het nog wachten op de vervoerder die de eerste met een Voith-bak aanschaft.quote:
quote:New Routemaster a step closer as Boris Johnson unveils winning designs
The return of one of the capital’s best known symbols, the iconic Routemaster, came a step closer today when Boris Johnson unveiled winning designs for the new-look bus.
Heralding a “greener, lighter and less noisy” modern bus, the Mayor of London promised that the new version of the Routemaster would be trundling the streets of London by 2011.
In a 21st-century twist on the hop on, hop off concept, the new bus could feature a glass ceiling and an uninterrupted view from windows curving around the top deck.
That proposal, put forward by car company Aston Martin and architects Foster and Partners, was one of two joint winners whose designs will be incorporated into any future design.
Despite some scepticism surrounding the project, Mr Johnson said he was confident that safety issues and cost could be overcome.
“Its true that the hop on, hop off feature is something that people have got to be sensible about and have got to take care,” he said.
“But I do think its something that people loved and want for London. It gives a sense of openness to our buses.”
The Aston Martin and Foster’s design came joint first in a competition to design the successor to the driver-and-conductor Routemaster which was taken out of regular service at the end of 2005.
The other joint winner was bus, coach and truck design company Capoco Design, which is based at Salisbury in Wiltshire.
The winning designs will now be passed on to bus manufacturers to develop into a final proposed design.
Transport for London said today: “We expect to award a contract to develop and build the first new bus for London towards the end of next year, after a competitive tendering process.
“The first of the new buses will be on the streets of London by 2011.”
Under Lord Foster, Foster and Partners has been responsible for a number of major projects including the Millennium Bridge in London and the capital’s 30 St Mary Axe, better known as the Gherkin.
The Aston Martin/Foster bus design envisages a highly manoeuvrable, zero-emissions vehicle, with drive-by-wire, solar panels built into a glass roof, a vehicle accessible for all, with warm lighting and wooden floors.
Under the leadership of Alan Ponsford, the Capoco design combines what the company describes as “the best of the old with the best of the new”.
It has a low flat floor to allow easy access and will be low emission, but will also retain the Routemaster-style front engine and open rear platform.
More than 700 entries were received in the competition, in which children were also invited to take part.
A number of people received prizes, with the joint winners getting £25,000 each. The youngest winners were nine-year-olds Thomas Staricoff, from Brighton, and Olivia Carrier, from northwest London, who received £200 bicycle vouchers for their drawings of what a new bus should look like.
Mr Johnson said today: “I promised Londoners that I would hold a competition to design a new bus for London, based on the much-missed Routemaster, and today we can unveil the fantastic winning designs.
“When I launched the competition, I asked for stylish and imaginative designs which would resonate with Londoners.
“We have had a phenomenal response, with ideas submitted from around the globe, and we now have, in our joint winners, two stunning designs that allow us to go forward and produce a truly iconic bus fit for 21st-century London.
“I know that, like me, Londoners will be waiting eagerly to see how these ideas evolve into the final design that will appear on our roads.”
video: bbc.co.uk
Was jij degene die gistermiddag de 8200 (Amba) op de gevoelige plaat zette?quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag in Leeuwarden de MAN 8843-8845 gezien plus nog enkele andere onbekende. Ook veel Qbuzz meuk gespot waaronder maar liefst 3 van de 7 witte Volvo's. Ook xx 1734 in Leeuwarden gezien trouwens.
Wat een gedrocht.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |