abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64137612
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 04:51 schreef Ofyles2 het volgende:

[.plastic Citaro's.]

Nee, dit is RVA: roestvrij aluminium.
Zeker weten?

quote:
Bij een Amba zou het front wat meer ingedeukt worden.


Maar die is waarschijnlijk ook een stuk harder geknald.
Beef R. Wijker
  vrijdag 19 december 2008 @ 01:05:45 #52
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64137756
De front van de Amba ziet er nog verfomfaaider uit dan die van de Citaro.
pi_64137856
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 00:17 schreef NoBody122 het volgende:

[.Citaro's.]

Nee, die hebben wij alleen in 18 meter.

Echter ik meen dat de 12- en 18m-versies niet zoveel van elkaar verschillen kwa rijden ;]
D'r zullen ongetwijfeld aanknopingspunten zijn maar het gewicht en de aandrijving zijn
toch echt wel heel verschillend.
Beef R. Wijker
pi_64138076
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 01:05 schreef Ofyles2 het volgende:
De front van de Amba ziet er nog verfomfaaider uit dan die van de Citaro.
En wat precies had je nou niet begrepen aan "Maar die is waarschijnlijk ook een stuk harder geknald".
Ze lijken me allebei nog grotendeels heel. Waar het om gaat is dat er duidelijk scheuren en glasvezels
te zien zijn, bij beide.

Die Connexxion Citaro is bijna tot stilstand op de Citaro van Arriva gereden. Plat op plat.
Van die Amba is niet bekend wat daar mee gebeurt is, die stond tussen een rijtje van klappers.

En als een Citaro jouw niet overtuigd, hier eentje van een Integro. Verklaar dat maar 's weg.



[ Bericht 15% gewijzigd door BeefRWijker op 19-12-2008 01:51:47 ]
Beef R. Wijker
pi_64138587


Die frontjes van die Ambas zijn trouwens best "weerbarstig" als het er op aankomt.
Beef R. Wijker
pi_64144041
Goeie foto's Meer van dit graag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64145407
quote:
Op donderdag 18 december 2008 20:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

helaas.. ik had een ambatrol


morgen vergrote kans op Man Lions City.. )
quote:
Qbuzz lijntje doen
Dat zijn TÜ's denk ik. 'k Ben benieuwd.
Beef R. Wijker
pi_64151334
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 11:48 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]


[..]

Dat zijn TÜ's denk ik. 'k Ben benieuwd.
score voor vandaag:

ambatrol (8800 series ofzo?)
Qbuzz Man Lions City, Fryslan uitvoering.
Qbuzz Man Lions City, Rotterdam uitvoering.

en nog 1 (hooguit 2) bussen te doen hangt er vanaf welke bus ik terug neem.. :p

helaas een ambatrol..

had ik verdomme 2 min langer gewacht had ik een lions city gehad

[ Bericht 13% gewijzigd door Ou-Tannu op 19-12-2008 17:54:35 ]
pi_64157666
@O2. Ik was vandaag in de Bijlmer en zag de Utrechtenaren op lijn 120 en 126.
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:01:22 #61
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64159649
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 01:24 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

En wat precies had je nou niet begrepen aan "Maar die is waarschijnlijk ook een stuk harder geknald".
Ze lijken me allebei nog grotendeels heel. Waar het om gaat is dat er duidelijk scheuren en glasvezels
te zien zijn, bij beide.

Die Connexxion Citaro is bijna tot stilstand op de Citaro van Arriva gereden. Plat op plat.
Van die Amba is niet bekend wat daar mee gebeurt is, die stond tussen een rijtje van klappers.

En als een Citaro jouw niet overtuigd, hier eentje van een Integro. Verklaar dat maar 's weg.

[ afbeelding ]
Dat was een boom, logisch dat er dan meer kracht wordt uitgeoefend en de schade immens is.

Vandaag overigens in de 9232 (Citaro G) op lijn 74 gezeten. De chauffeur deed een open sollicitatie voor een overplaatsing naar Schiphol-Noord: op de N237 van Utrecht naar Zeist dreef hij de snelheidsmeter naar de 80-90 km/h en remde ook op het allerlaatste moment af voor elke halte.

Helaas kun je in Zeist niet je maniakale stuurmanskunsten vertonen: wegversmallingen, scherpe bochten, fietsers en de imposante afmetingen van het bakbeest belemmerden de F1-coureur niet de geldende maximumsnelheid te overschrijden.

Alles goed of wel, maar ik weet niet om welke eigenschap de Citaro's geroemd moeten worden: het Euro 5/EEV-certificaat of de mogelijk zeer korte asoverbrenging en/of hoge koppel die ervoor zorgt/zorgen dat de buschauffeurs ineens niet meer om kunnen gaan met die voertuigen.
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:03:52 #62
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64159708
quote:
Deze vind ik nog te pruimen. De eerste series die bij NOVIO en GVB rijden zijn een ramp.

Vroeger was ik ook een fan van de Volvo B7LA/Berkhof Jonckheere, maar toen ik zag hoe vreselijk deze teleurstelden op niet eens moeilijk te nemen beklimmingen zoals de Schellingwouderbrug in Amsterdam smeekte ik meteen om een krachtiger bustype.
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:04:28 #63
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64159723
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:54 schreef J_TM het volgende:
@O2. Ik was vandaag in de Bijlmer en zag de Utrechtenaren op lijn 120 en 126.
Waren het de Amba's uit de 4100-/4200-serie?

Volvo's kunnen het niet zijn, want die rijden op lijn 130.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 december 2008 @ 20:33:11 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64160636
Vandaag in Leeuwarden de MAN 8843-8845 gezien plus nog enkele andere onbekende. Ook veel Qbuzz meuk gespot waaronder maar liefst 3 van de 7 witte Volvo's. Ook xx 1734 in Leeuwarden gezien trouwens.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64161215
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:01 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat was een boom, logisch dat er dan meer kracht wordt uitgeoefend en de schade immens is.
Jij wil 't maar niet snappen, hè.
Het gaat niet om die immense schade, het gaat om dat frontpaneel dat spontaan doormidden is geknapt.
Dat krijg je dus niet met alluminium. De voorkant van die bussen is van plastic, de rest is roestvast staal of ALU.
Beef R. Wijker
pi_64161755
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 15:00 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

score voor vandaag:

ambatrol (8800 series ofzo?)
quote:
Qbuzz Man Lions City, Fryslan uitvoering.
Qbuzz Man Lions City, Rotterdam uitvoering.
Zit daar nog verschil tussen dan?
quote:
en nog 1 (hooguit 2) bussen te doen hangt er vanaf welke bus ik terug neem.. :p

helaas een ambatrol..

had ik verdomme 2 min langer gewacht had ik een lions city gehad

Beef R. Wijker
pi_64161788
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:07 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]


[..]

Zit daar nog verschil tussen dan?
[..]
de buitenkant sowieso
pi_64162891
quote:
Op maandag 15 december 2008 07:10 schreef apestaartje het volgende:
Hermes deed gisteren, op hun Grote Dag, erg vreemd.

-Ik kwam met een Arriva-bus 157 richting Uden, met de bedoeling daar over te stappen op de Hermes-bus 121 naar Eindhoven, zoals ik altijd doe (kan ook door in de 157 te blijven zitten, maar 121 vind ik een veel mooiere route). Gaat gewoonlijk altijd goed, en er was ook geen vertraging. Zodra de chauffeur van de Hermes-bus gisteren echter 'mijn' Arriva-bus in het vizier kreeg, wist 'ie niet hoe snel 'ie weg moest rijden...
Doen ze al jaren in Druten. Als Hermes hun mond had gehouden was er nog gewoon een fatsoenlijke lijn geweest tussen Tiel en Nijmegen, zonder knip bij Druten.
Op dat soort momenten vraag je je af waarom er atlijd zo hard wordt geroepen dat men hart voor de passagiers heeft (en is de Hermes halte kaart met "kijk, zó hebben we altijd aansluiting" alleen maar ironischer )

Overigens hebben zowel Arriva als Hermes zich daar aan hun belofte gehouden om de tijden te verruimen
1 minuut langer wachten van Hermes (lijn 87) en 1 minuut eerder aankomen van Arriva (lijn 42)
Irritant trouwens dat de nieuwe regeling van Arriva pas 4 januari ingaat hier (Rivierengebied).
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 20 december 2008 @ 01:17:20 #69
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64169927
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

de buitenkant sowieso
Goede nieuws is dat de A78's van Qbuzz een ZF 6-bak hebben, ook al is het nog wachten op de vervoerder die de eerste met een Voith-bak aanschaft.

Ook vandaag reisde ik met Qbuzz, de 1005 op lijn 137. De dienstdoende chauffeur slaagde meteen voor zijn cursus 'Klantvriendelijkheid' door een iets te overijverige XX-chauffeur een halt toe te roepen t.b.v. overstappers.
  zaterdag 20 december 2008 @ 12:24:28 #70
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_64174668
quote:
New Routemaster a step closer as Boris Johnson unveils winning designs

The return of one of the capital’s best known symbols, the iconic Routemaster, came a step closer today when Boris Johnson unveiled winning designs for the new-look bus.

Heralding a “greener, lighter and less noisy” modern bus, the Mayor of London promised that the new version of the Routemaster would be trundling the streets of London by 2011.

In a 21st-century twist on the hop on, hop off concept, the new bus could feature a glass ceiling and an uninterrupted view from windows curving around the top deck.

That proposal, put forward by car company Aston Martin and architects Foster and Partners, was one of two joint winners whose designs will be incorporated into any future design.

Despite some scepticism surrounding the project, Mr Johnson said he was confident that safety issues and cost could be overcome.

“Its true that the hop on, hop off feature is something that people have got to be sensible about and have got to take care,” he said.

“But I do think its something that people loved and want for London. It gives a sense of openness to our buses.”

The Aston Martin and Foster’s design came joint first in a competition to design the successor to the driver-and-conductor Routemaster which was taken out of regular service at the end of 2005.

The other joint winner was bus, coach and truck design company Capoco Design, which is based at Salisbury in Wiltshire.


The winning designs will now be passed on to bus manufacturers to develop into a final proposed design.

Transport for London said today: “We expect to award a contract to develop and build the first new bus for London towards the end of next year, after a competitive tendering process.

“The first of the new buses will be on the streets of London by 2011.”

Under Lord Foster, Foster and Partners has been responsible for a number of major projects including the Millennium Bridge in London and the capital’s 30 St Mary Axe, better known as the Gherkin.

The Aston Martin/Foster bus design envisages a highly manoeuvrable, zero-emissions vehicle, with drive-by-wire, solar panels built into a glass roof, a vehicle accessible for all, with warm lighting and wooden floors.

Under the leadership of Alan Ponsford, the Capoco design combines what the company describes as “the best of the old with the best of the new”.

It has a low flat floor to allow easy access and will be low emission, but will also retain the Routemaster-style front engine and open rear platform.

More than 700 entries were received in the competition, in which children were also invited to take part.

A number of people received prizes, with the joint winners getting £25,000 each. The youngest winners were nine-year-olds Thomas Staricoff, from Brighton, and Olivia Carrier, from northwest London, who received £200 bicycle vouchers for their drawings of what a new bus should look like.

Mr Johnson said today: “I promised Londoners that I would hold a competition to design a new bus for London, based on the much-missed Routemaster, and today we can unveil the fantastic winning designs.

“When I launched the competition, I asked for stylish and imaginative designs which would resonate with Londoners.

“We have had a phenomenal response, with ideas submitted from around the globe, and we now have, in our joint winners, two stunning designs that allow us to go forward and produce a truly iconic bus fit for 21st-century London.

“I know that, like me, Londoners will be waiting eagerly to see how these ideas evolve into the final design that will appear on our roads.”

video: bbc.co.uk

daar kan geen man bus tegen op.
  Spellchecker zaterdag 20 december 2008 @ 14:36:33 #71
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_64177450
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag in Leeuwarden de MAN 8843-8845 gezien plus nog enkele andere onbekende. Ook veel Qbuzz meuk gespot waaronder maar liefst 3 van de 7 witte Volvo's. Ook xx 1734 in Leeuwarden gezien trouwens.
Was jij degene die gistermiddag de 8200 (Amba) op de gevoelige plaat zette?
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 december 2008 @ 15:57:11 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64179145
Nope. Stond tussen 13.55 en 14.03 op mijn bus te wachten met wat bagage
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 20 december 2008 @ 16:21:12 #73
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64179707
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 12:24 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

daar kan geen man bus tegen op.
Wat een gedrocht.

Dan heb ik nog veel liever dat die randdebiel de gelede Citaro's in dienst houdt in plaats van dat hij weer teruggaat naar de Middeleeuwen.
pi_64180405
oude routemasters

nieuwe neppers
pi_64180518
Het waren inderdaad 4100-en, O2. Misschien dat er later wat Leeuwen worden doorgeschoven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')