Zeker weten?quote:Op zaterdag 13 december 2008 04:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[.plastic Citaro's.]
Nee, dit is RVA: roestvrij aluminium.
quote:Bij een Amba zou het front wat meer ingedeukt worden.
D'r zullen ongetwijfeld aanknopingspunten zijn maar het gewicht en de aandrijving zijnquote:Op vrijdag 19 december 2008 00:17 schreef NoBody122 het volgende:
[.Citaro's.]
Nee, die hebben wij alleen in 18 meter.
Echter ik meen dat de 12- en 18m-versies niet zoveel van elkaar verschillen kwa rijden ;]
En wat precies had je nou niet begrepen aan "Maar die is waarschijnlijk ook een stuk harder geknald".quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:05 schreef Ofyles2 het volgende:
De front van de Amba ziet er nog verfomfaaider uit dan die van de Citaro.
quote:Op donderdag 18 december 2008 20:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
helaas.. ik had een ambatrol
morgen vergrote kans op Man Lions City..)
Dat zijn TÜ's denk ik. 'k Ben benieuwd.quote:Qbuzz lijntje doen![]()
score voor vandaag:quote:Op vrijdag 19 december 2008 11:48 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn TÜ's denk ik. 'k Ben benieuwd.
Dat was een boom, logisch dat er dan meer kracht wordt uitgeoefend en de schade immens is.quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En wat precies had je nou niet begrepen aan "Maar die is waarschijnlijk ook een stuk harder geknald".
Ze lijken me allebei nog grotendeels heel. Waar het om gaat is dat er duidelijk scheuren en glasvezels
te zien zijn, bij beide.
Die Connexxion Citaro is bijna tot stilstand op de Citaro van Arriva gereden. Plat op plat.
Van die Amba is niet bekend wat daar mee gebeurt is, die stond tussen een rijtje van klappers.
En als een Citaro jouw niet overtuigd, hier eentje van een Integro. Verklaar dat maar 's weg.
[ afbeelding ]
Deze vind ik nog te pruimen. De eerste series die bij NOVIO en GVB rijden zijn een ramp.quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:56 schreef BeefRWijker het volgende:
Hier tijdelijk een hele zooi Jonckheer's
[ afbeelding ]
Waren het de Amba's uit de 4100-/4200-serie?quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:54 schreef J_TM het volgende:
@O2. Ik was vandaag in de Bijlmer en zag de Utrechtenaren op lijn 120 en 126.
Jij wil 't maar niet snappen, hè.quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat was een boom, logisch dat er dan meer kracht wordt uitgeoefend en de schade immens is.
quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
score voor vandaag:
ambatrol (8800 series ofzo?)
Zit daar nog verschil tussen dan?quote:Qbuzz Man Lions City, Fryslan uitvoering.
Qbuzz Man Lions City, Rotterdam uitvoering.
quote:en nog 1 (hooguit 2) bussen te doenhangt er vanaf welke bus ik terug neem.. :p
helaas een ambatrol..
had ik verdomme 2 min langer gewacht had ik een lions city gehad![]()
de buitenkant sowiesoquote:Op vrijdag 19 december 2008 21:07 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Zit daar nog verschil tussen dan?
[..]
Doen ze al jaren in Druten. Als Hermes hun mond had gehouden was er nog gewoon een fatsoenlijke lijn geweest tussen Tiel en Nijmegen, zonder knip bij Druten.quote:Op maandag 15 december 2008 07:10 schreef apestaartje het volgende:
Hermes deed gisteren, op hun Grote Dag, erg vreemd.
-Ik kwam met een Arriva-bus 157 richting Uden, met de bedoeling daar over te stappen op de Hermes-bus 121 naar Eindhoven, zoals ik altijd doe (kan ook door in de 157 te blijven zitten, maar 121 vind ik een veel mooiere route). Gaat gewoonlijk altijd goed, en er was ook geen vertraging. Zodra de chauffeur van de Hermes-bus gisteren echter 'mijn' Arriva-bus in het vizier kreeg, wist 'ie niet hoe snel 'ie weg moest rijden...
Goede nieuws is dat de A78's van Qbuzz een ZF 6-bak hebben, ook al is het nog wachten op de vervoerder die de eerste met een Voith-bak aanschaft.quote:
quote:New Routemaster a step closer as Boris Johnson unveils winning designs
The return of one of the capital’s best known symbols, the iconic Routemaster, came a step closer today when Boris Johnson unveiled winning designs for the new-look bus.
Heralding a “greener, lighter and less noisy” modern bus, the Mayor of London promised that the new version of the Routemaster would be trundling the streets of London by 2011.
In a 21st-century twist on the hop on, hop off concept, the new bus could feature a glass ceiling and an uninterrupted view from windows curving around the top deck.
That proposal, put forward by car company Aston Martin and architects Foster and Partners, was one of two joint winners whose designs will be incorporated into any future design.
Despite some scepticism surrounding the project, Mr Johnson said he was confident that safety issues and cost could be overcome.
“Its true that the hop on, hop off feature is something that people have got to be sensible about and have got to take care,” he said.
“But I do think its something that people loved and want for London. It gives a sense of openness to our buses.”
The Aston Martin and Foster’s design came joint first in a competition to design the successor to the driver-and-conductor Routemaster which was taken out of regular service at the end of 2005.
The other joint winner was bus, coach and truck design company Capoco Design, which is based at Salisbury in Wiltshire.
The winning designs will now be passed on to bus manufacturers to develop into a final proposed design.
Transport for London said today: “We expect to award a contract to develop and build the first new bus for London towards the end of next year, after a competitive tendering process.
“The first of the new buses will be on the streets of London by 2011.”
Under Lord Foster, Foster and Partners has been responsible for a number of major projects including the Millennium Bridge in London and the capital’s 30 St Mary Axe, better known as the Gherkin.
The Aston Martin/Foster bus design envisages a highly manoeuvrable, zero-emissions vehicle, with drive-by-wire, solar panels built into a glass roof, a vehicle accessible for all, with warm lighting and wooden floors.
Under the leadership of Alan Ponsford, the Capoco design combines what the company describes as “the best of the old with the best of the new”.
It has a low flat floor to allow easy access and will be low emission, but will also retain the Routemaster-style front engine and open rear platform.
More than 700 entries were received in the competition, in which children were also invited to take part.
A number of people received prizes, with the joint winners getting £25,000 each. The youngest winners were nine-year-olds Thomas Staricoff, from Brighton, and Olivia Carrier, from northwest London, who received £200 bicycle vouchers for their drawings of what a new bus should look like.
Mr Johnson said today: “I promised Londoners that I would hold a competition to design a new bus for London, based on the much-missed Routemaster, and today we can unveil the fantastic winning designs.
“When I launched the competition, I asked for stylish and imaginative designs which would resonate with Londoners.
“We have had a phenomenal response, with ideas submitted from around the globe, and we now have, in our joint winners, two stunning designs that allow us to go forward and produce a truly iconic bus fit for 21st-century London.
“I know that, like me, Londoners will be waiting eagerly to see how these ideas evolve into the final design that will appear on our roads.”
video: bbc.co.uk
Was jij degene die gistermiddag de 8200 (Amba) op de gevoelige plaat zette?quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag in Leeuwarden de MAN 8843-8845 gezien plus nog enkele andere onbekende. Ook veel Qbuzz meuk gespot waaronder maar liefst 3 van de 7 witte Volvo's. Ook xx 1734 in Leeuwarden gezien trouwens.
Wat een gedrocht.quote:
Vreemd dat er op die pagina onderaan een VDL Citea CLF120-250 staatquote:Op zaterdag 20 december 2008 22:54 schreef BeefRWijker het volgende:
Op deze interessante informatie pagina over de
geschiedenis van de Lion's City staan onderaan de pagina 2 volledig lage vloer bussen met staande motoren:
[ afbeelding ]
Met pompeblêdenquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vreemd dat er op die pagina onderaan een VDL Citea CLF120-250 staat
Mja, dat is weer een Kubus-MANquote:
Berkhofs zijn uit, Citaro's zijn nu de baas.quote:Op zondag 21 december 2008 01:54 schreef zwahiel het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom heeft die Berkhof wél zo'n hangende grote spiegel en de rest niet?
Die Berkhofjes zijn lief, ze hebben iets.
@BeefRWijker, hoe zit 't op die foto's van de vogelmarkt met die militaire voertuigen, horen die er ook bijExtra tegen filevorming of zo
![]()
Ja, raar hè. Daar was die [ afbeelding ] dus van.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vreemd dat er op die pagina onderaan een VDL Citea CLF120-250 staat
quote:Op zondag 21 december 2008 02:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dat is weer een Kubus-MAN![]()
Dus geen 'Kubus' bus.quote:En wel de demobus die in een mogelijke Kubus-kleurstelling eerder dit jaar te zien was![]()
Omdat het een Novio is en die andere een Hermes. Die Novio is twee keer zo oud als die Hermes.quote:Op zondag 21 december 2008 01:54 schreef zwahiel het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom heeft die Berkhof wél zo'n hangende grote spiegel en de rest niet?
quote:Op zondag 21 december 2008 00:24 schreef Ofyles2 het volgende:
@BeefRWijker: volgens mij komen die CNG's van HTM gewoon
Polen.quote:uit Salzgitter, niet Turkije.
gewoon Procitys inzettenquote:Op zondag 21 december 2008 13:28 schreef NoBody122 het volgende:
Jup, ik ben gisteren welgeteld 1(!) ex-Hermes tegengekomen en 1 26xx/27xx/28xx, tussen al het MAN- en Ambassador-geweld
Dat betekent dus ook, dat die discogangers van TDF elke zaterdag andere, nieuwere, bussen krijgen om af te raggen
Echt Engelse toestanden.quote:Op zondag 21 december 2008 18:08 schreef apestaartje het volgende:
Dat wat ik eerder aanstipte over Hermes vs. Arriva, blijkt helaas de norm te zijn geworden. Arriva-lijn 157/152 vanuit Oss komt vanaf vorige week gemiddeld een minuut of zeven later in Uden aan, dan dat Hermes-lijn 121 vanuit Uden vertrekt. Met die laatste lijn zou je vanuit Uden naar plaatsen kunnen gaan als Boekel, Gemert en (uiteindelijk) Eindhoven. Of... naar de buitenste wijken van Uden. Leuk, zo'n 'knip' halverwege een toch redelijk grote plaats.
Dat betekent op zondag zoiets als: Ruim drie kwartier wachten als je toevallig naar Boekel, Gemert of de buitenste wijken van Uden wilt (voor Eindhoven kan je wel in de 157/152 blijven zitten, al is het een iets minder fijne route).
Ook zo sociaal voor de vele mensen die op het industrieterrein - aan de rand van Uden - een baan hebben. En in eerste instantie vanaf Arriva-lijn 157/152 komen. Als je op dat industrieterrein werkt, en je kunt niet autorijden, ben je namelijk 100 % van Hermes-lijn 121 afhankelijk. Dat is de enige die daar dichtbij komt. Dat wordt voor hen dus óf heel lang wachten op de volgende rit, óf een enorme wandeling vanaf het busstation van Uden. Godzijdank werk ik daar niet.
Misschien zeggen sommigen: Stuur zo'n bericht naar Hermes in plaats van het hier te plaatsen, maar daar lachen ze zich gegarandeerd dood en ze doen er toch vast niets aan. Ik vermoed eerder dat die aansluiting expres zo is geregeld. Ik denk dan: Als je persé een andere vervoerder wilt treiteren, waarom moet de reiziger er dan onder lijden?
Tja, geen toeval dat de verbinding t/m 13 december nog wel perfect was. Toen deelde Hermes lijn 121 namelijk nog met Arriva. Stapte je de 157/152 uit, dan stond de 121 al vaak te wachten, of arriveerde hij binnen een paar minuten. Het kán technisch gezien dus wel.quote:Op zondag 21 december 2008 21:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Echt Engelse toestanden.
In Engeland zouden vervoerders opzettelijk in elkaars dienstregeling rijden met als enige bedoeling de concurrent te rampeneren.
Of dat andere merk van XX dat ook met rode bumpers rond rijdt/reed: in Eindhoven. Alleen geloof ikquote:Op maandag 22 december 2008 05:44 schreef NoBody122 het volgende:
Ik trof Alexxxxx' HQ-foto van de B. Knol stadsbus tóch nog op m'n PC aan zojuist
Hierbij dus alsnog, met toestemming:
[ afbeelding ]
Gezien de kleurstelling (met name de rode voorbumper i.c.m. het wit) begin ik te vermoeden dat hij wel eens bij Novio vandaan zou kunnen komen
Ziet er dus toch naar uit dat deze uit 't buitenland komt.quote:Datum aanvang laatste tenaamstelling: 28-06-2007 (1 jaar, 5 maanden, 24 dagen geleden)
Datum aanvang tenaamstelling: 28-06-2007 (1 jaar, 5 maanden, 24 dagen geleden)
Datum eerste afgifte Nederland: 10-01-2006 (2 jaar, 11 maanden, 12 dagen geleden)
Datum eerste toelating: 08-01-1996 (12 jaar, 11 maanden, 14 dagen geleden)
Handelsbenaming: B90-ML-595/B90
Kenteken: BRRD86, BR-RD-86, BR RD 86
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |