Ik doelde op het bijna omver rijden van mensen en Caparis dat uit moest kijkenquote:Op maandag 5 januari 2009 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Met de rover heb ik niks vreemds uitgehaald? Alleen wat plakband er op geplakt,maar de lada valt zonder al genoeg op....
Scherp gezien, prachtig om al die oude bussen(en oude busreclame'squote:
zag um ook vandaag nogquote:Op maandag 5 januari 2009 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
Wie dacht dat het met de Alliances op de streeklijnen in Fryslân afgelopen was, heeft het mis. Kwam vandaag de 8004 nog op dienst tegen.
Hebben ze daar nou gewoon het voorraam geschilderd?quote:
En iemand heeft z'n ansichtje in de verkeerde 'bus' gepost.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:31 schreef classpc het volgende:
[..]
Hebben ze daar nou gewoon het voorraam geschilderd?
wel als er eerst al een bus niet op komt dagen?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo koud was het toch niet. Ik liep net van huis naar gemeentehuis om te werken, maar echt koud, mwah, nee vond het wel meevallen eigenlijk.. Het is hier ook maar -8 in Leeuwarden.
wees blij dat die bus nog reed, ik had hem aan de kant gezet. vrieskou + geen verwarmingquote:en de volgende doorrijd omdat die barstens vol zit.. en je dus al een half uur staat te kleumen?
en dan een bus waar t net zo koud in is als buiten :/ nee daar wordt je blij van
En in welk gat komen er drie bussen per half uur?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb t al vaker gezegd, maar waarom woon je dan ook in zo'n kut gat en niet in een grotere kern... Mensen kiezen daar zelf voor, dus dan moeten ze ook maar de gevolgen ondervinden.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Stiens en Joure zitten er niet ver naast in de spits. Maar als je zo gefocused bent op het OV en er tevens ook zo van afhankelijk bent, snap ik niet waarom iemand niet naar een grotere plaats moved.
Jij bent duidelijk het aanstormend talent waar we in het OV zo dringend op zitten te wachten.quote:Maar misschien ben ik wel gek hoor![]()
quote:
Gister stond er ook een zwikje Israëliërsquote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:37 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Busfoto.nl
Rond de jaarwisseling stonden er drie van deze bussen bij Cosmo in Bolsward met als enig verschil
dat de gele dak kleur nu doorgetrokken was in het frontje. Opvallend zijn de forse ongespoten airco's.
ach dies toch van karton! deuk je zo uitquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Gister stond er ook een zwikje Israëliërs
Aan de XX chauffeur die met zijn MAN vandaag zo rond 17:09 de rotonde midden op Het Vliet in Leeuwarden passeerde:
VERKEER OP DE ROTONDE HEEFT VOORRANG VUIGE BOKKENLUL!!!! ALS IK NIET ZO GOED OP HAD GELET HAD ER EEN DIKKE DEUK IN MIJN PRACHTGE LADA GEZETEN!![]()
![]()
![]()
nee, niet, hij is vanquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach dies toch van karton! deuk je zo uit
dat zeg ikquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee, niet, hij is van![]()
Russisch Staal
![]()
Was vast Gnittoo weer.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Gister stond er ook een zwikje Israëliërs
Aan de XX chauffeur die met zijn MAN vandaag zo rond 17:09 de rotonde midden op Het Vliet in Leeuwarden passeerde:
VERKEER OP DE ROTONDE HEEFT VOORRANG VUIGE BOKKENLUL!!!! ALS IK NIET ZO GOED OP HAD GELET HAD ER EEN DIKKE DEUK IN MIJN PRACHTGE LADA GEZETEN!![]()
![]()
![]()
Nou als dat zo was had je boodschap moeten zijn "Dude, volgende keer dat ik je CXX MAN op een rotonde tegenkom ben je een propje zilverpapier, begrepen?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee, niet, hij is van![]()
Russisch Staal
![]()
Ik ram zn deur er uit, werkverschaffing!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou als dat zo was had je boodschap moeten zijn "Dude, volgende keer dat ik je CXX MAN op een rotonde tegenkom ben je een propje zilverpapier, begrepen?"
Linkje copy/paste naar address bar werkte overigens wel.quote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik ram zn deur er uit, werkverschaffing!
Ik zou zeggen: nog meer Citaro's halen!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Ok ik ook maar dan met mijn hoogtepuntjes van vandaag:
[ link | afbeelding ]
Connexxion verzorgt in vervoersgebied Noord en Zuidwest Friesland het openbaar vervoer. Daarbij worden onder andere 6 18-meter bussen ingezet. Naast relatief nieuwe Mercedes Citaro's worden ook oude Volvo Duvedec's ingezet op zowel streeklijnen als de scholierenlijnen van de stadsdienst Leeuwarden. Op een zonnige dinsdagmorgen staan netjes naast elkaar ex-NZH Duvedecs 7165 als lijn 97 Franeker -> Leeuwarden en 7174 als lijn 66 Leeuwarden -> Holwerd op de buffer achter het busstation te wachten op het begin van de volgende rit.
[ link | afbeelding ]
Ook de stadsdienst Leeuwarden wordt gereden door Connexxion. De zogenaamde scholierenlijnen naar de hogeschool worden hoofdzakelijk gereden door de gelede Volvo Duvedec's. ex-NZH 7167 is op lijn 12 vanuit de Kenniscampus Rengerslaan op weg naar het Autobusstation als het Oldehoofsterkerkhof gepasseerd wordt.
[ link | afbeelding ]
Met op de achtergrond de scheve Leeuwardense Oldehove passeert Connexxion's Duvedec 7167 als lijn 12 vanaf de Kenniscampus Rengerslaan naar het Autobusstation. Op deze lijn wordt momenteel een kwartierdienst gereden, maar vanaf januari 2010 zal het vervoer op deze lijn enorm gaan toenemen, waardoor ook de frequentie omhoog zal moeten gaan. Vanaf dan is namelijk de nieuwbouw van de Kenniscampus pas echt klaar en zullen zo'n 14.000 studenten op één locatie hun opleiding volgen.
Ik weet niet of je dit al wist, maar Ventura levert volgens mij niet aan Mercedes-Benz.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik ram zn deur er uit, werkverschaffing!
Deze Citaro's hebben toevallig ook een volledig matrixdisplay aan de blinde zijde (net zoals de gelede Citaro's van GVB).quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Potsdam, 1 januari 2009. Een Citaro van het stadsverkeer op lijn 692.
[ afbeelding ]
Daar is volgens mij niet echt ruimte voor op de stalling, dus reken er niet teveel opquote:Op woensdag 7 januari 2009 03:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: nog meer Citaro's halen!
Bovendien zijn de NZH-Berkhofs twaalf jaar oud.
Het was een MANquote:Op woensdag 7 januari 2009 03:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dit al wist, maar Ventura levert volgens mij niet aan Mercedes-Benz.
Welke vervoerdersnaam stond er normaalgesproken in beeld dan?quote:
XXquote:Op woensdag 7 januari 2009 13:22 schreef classpc het volgende:
[..]
Welke vervoerdersnaam stond er normaalgesproken in beeld dan?
Lijkt me sterk, is geen Connexxion-scherm volgens mijquote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Potsdam, 1 januari 2009. Een Citaro van het stadsverkeer op lijn 692.
[ afbeelding ]
Ze worden nog steeds gebouwd, maar het is aan de vervoerder vrij in welke uitvoering de Citaro's uitgedost moeten worden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:52 schreef J_TM het volgende:
[..]
Blijkbaar worden er geen petdragende Citaro's meer gemaakt; op OV Boskoop staat onder het kopje Waterland de nieuwste Arriva-aanwinst in genoemde regio.
Zeker abusievelijk het verkeerde programma opgeladen.quote:
Dan zijn ze kennelijk weer terug bij af. Vond die platte toch altijd al mooier.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:52 schreef J_TM het volgende:
[..]
Blijkbaar worden er geen petdragende Citaro's meer gemaakt; op OV Boskoop staat onder het kopje Waterland de nieuwste Arriva-aanwinst in genoemde regio.
Wéér gemaakt, zou ik dan zeggen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
volgens mij worden beide varianten nog gewoon gemaakt hoor
Ik werd bijna geramd door een MAN. En ik weet precies aan wie ventura levert, maar daar lata ik me niet over uitquote:Op woensdag 7 januari 2009 03:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dit al wist, maar Ventura levert volgens mij niet aan Mercedes-Benz.
Ja, die heeft Eelke Hendrik maar mooi even voor BuzzyBee op de foto gezetquote:
Bron: OVBoskoopquote:Busreizigers staan letterlijk in de kou
Tientallen busreizigers die 's ochtends met Connexxion-buslijn 152 van Schagerbrug naar Schagen wilden reizen, bleven gisterochtend letterlijk en figuurlijk in de kou staan. De nieuwe procitybus (midibus) die Connexxion sinds 14 december inzet op de route van Callantsoog naar Schagen en andersom is veel en veel te klein om het reizigersaanbod in de spitsuren aan te kunnen.
Dan weten ze daar ook eens welke toestanden we in Fryslân haddenquote:
Al zet je de deuren van de kathedraal van Keulen in een Frysker, dan nog ziet het er niet uit... Maar dat heeft weinig met de deuren te maken...quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:36 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Afbeelding
Wat zitten er toch spuug lelijke deuren in die dingen, hè.
Wat voor Citaro's rijden er dan rond op lijn 360?quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:35 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wéér gemaakt, zou ik dan zeggen.
Je zag die platte voorkant alleen maar op oudere bussen, voor zover 't mij is opgevallen.
Zeg jij 't maar want ik snap er geen reet van waar die vraag/opmerking ook maar op slaat.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat voor Citaro's rijden er dan rond op lijn 360?![]()
Met filmkast geïntegreerd in de voorruit of rechtop.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:11 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zeg jij 't maar want ik snap er geen reet van waar die vraag/opmerking ook maar op slaat.
Bron: OVBoskoopquote:Promotie voor Schager stadsbus
schagen - De Schager bevolking loopt nog niet echt warm voor de stadsbus. Pieter Eelman (VVD) vroeg daarom deze week in de commissie samenlevingszaken wethouder Hans Heddes om de bus meer te promoten. Bijvoorbeeld door bedrijven enthousiast te maken voor deze vorm van vervoer. Heddes stelde dat de gemeente bezig is met het voorbereiden van promotie-activiteiten.
Waarom kocht Connexxion destijds geen fatsoenlijke midibussen aan?quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:28 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Bron: OVBoskoop
Nou, sterkte hè.
En wat precies denken wij daarvan dan wijzer te worden, wijsneus.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Met filmkast geïntegreerd in de voorruit of rechtop.
Ik weet het antwoord allang, de vraag is: kun jij het ook ontdekken?![]()
Om je theorie over Citaro's te ontkrachten.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:32 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En wat precies denken wij daarvan dan wijzer te worden, wijsneus.
managers die niet buiten komen, prestigeproject, dat soort bla. Wat ik vreemder vind is dat VDL het ding wilde bouwen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waarom kocht Connexxion destijds geen fatsoenlijke midibussen aan?
En welke theorie is dat dan precies, wijsneus. Help me even herinneren.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Om je theorie over Citaro's te ontkrachten.
@BeefRWijker: Sorry voor mijn misverstanden, ik heb al een andere zondebok gevonden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:52 schreef J_TM het volgende:
[..]
Blijkbaar worden er geen petdragende Citaro's meer gemaakt; op OV Boskoop staat onder het kopje Waterland de nieuwste Arriva-aanwinst in genoemde regio.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
managers die niet buiten komen, prestigeproject, dat soort bla.
VDL bouwt volgens mij helemaal niks.quote:Wat ik vreemder vind is dat VDL het ding wilde bouwen.
Ja hoor, geef J_TM maar weer de schuld.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
@BeefRWijker: Sorry voor mijn misverstanden, ik heb al een andere zondebok gevonden.
Niet noodzakelijk, Berkhof specials zit in Valkenswaard.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:03 schreef Alexxxxx het volgende:
ja maar als ik berkhof zeg kom ik er voor uit dat dat ding in herenveen is gebouwd,
quote:en ik ben chauvinistisch![]()
Ondertussen prefereer ik machines ontwikkeld door de mensen uit Göteborg, Mannheim en Salzgitter.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:03 schreef Alexxxxx het volgende:
ja maar als ik berkhof zeg kom ik er voor uit dat dat ding in herenveen is gebouwd, en ik ben chauvinistisch
De Pro City is in H'veen gebouwdquote:Op woensdag 7 januari 2009 23:11 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk, Berkhof specials zit in Valkenswaard.
Daar had ie volgens mij ook gebouwd moeten worden.
Daar zijn die Berkhof 2000NL Premiers o.a. ook gebouwd.
[..]
ja en toen hadden we ze al kapot moeten trappen!quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De Pro City is in H'veen gebouwdCollega van me bij mijn vorige baas deed dat, Fryskers bouwen in Heerenveen.
Ze hebben nog geprobeerd de remmen te saboteren ....quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja en toen hadden we ze al kapot moeten trappen!![]()
quote:Op maandag 5 januari 2009 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat soort toestanden heb ik in Groningen ook wel meegemaakt. Je kunt als sjoof een bocht ook te ruim nemen, waardoor je moet stoppen voor een lantaarnpaal en met een gelede is dat niet het leukste iets. Viel mij toen nog mee dat de bus niet in de knikbeveiliging schoot
quote:UTRECHT - De schone aardgasbus is nooit een reële optie geweest bij de aanschaf van 350 nieuwe streekbussen: regio en provincie Utrecht legden deze duurdere variant niet als eis op aan de streekvervoerders die vorig jaar om de concessie streden.
De nieuwe bussen zijn de trots van Connexxion en de provincie Utrecht, maar ze hadden nog schonder gekund.
FOTO HARRY VERKUYLEN
Beide dienden vervolgens een offerte in met dieselbussen, die wel schoner zijn dan de huidige Europese norm.
De Utrecht verkeerswethouder Tymon de Weger prees de milieuvriendelijkheid van de nieuwe Connexxionbussen op diesel alsof ze net zo goed zouden zijn als aardgas. Daarvoor moet hij zich later deze maand verantwoorden in een spoeddebat. Leefbaar Utrecht en D66 in de Utrechtse gemeenteraad hebben daartoe opgeroepen.
In een publicatie van december vorig jaar laat De Weger (ChristenUnie) weten dat de uitstoot van stikstofdioxide door de nieuwe diesels 0,2 gram per kilometer bedraagt. Onderzoeksbureau TNO heeft inmiddels gemeten dat het in werkelijkheid negen maal zo hoog is: 1,8 gram per kilometer. ,,Ik weet niet wie hier nu de waarheid spreekt,’’ zegt D66-raadslid Arjan Kleuver. Hij hekelt de opstelling van de verkeerswethouder, die aanstuurt op rechtszaken als bewoners om gegevens vragen.
Het raadslid vindt dat er een comité van onafhankelijke deskundigen moet komen, dat duidelijkheid schept. De Weger wil in de media geen uitleg geven.
Het verschil tussen het gemeentecijfer en dat van TNO is aan het licht gebracht door het Wijk C Komitee, dat strijdt tegen de ‘verdere’ luchtvervuiling in de Utrechtse binnenstad. Een groot deel van de 144 nieuwe streekbussen rijdt over de busbaan op het Vredenburg, waar dagelijks meer dan 1600 bussen passeren.
Het spoeddebat vindt vermoedelijk op 22 januari plaats.
zie ook:TNO: bussen viezer dan Utrecht zegt
REACTIES Deze discussie is gesloten - het is niet mogelijk om op dit artikel te reageren
en dan nog de extra lange bussen die op de rustigste tijden door nieuwegein rijden. gewoonweg belachelijk. er zit niemand in dus wat kost dat allemaal niet.
Ineke - Nieuwegein - 08/01/09 - 10:00:35 2897221
Het wordt hhog tijd voor een ondergrondse in Utrecht. mooi gat inde grond en al het gezever zakt er gelijk in!
Ger Dijk - Breukelen - 08/01/09 - 09:08:54 2897058
Ik zie op de website van Wijk C komitee 1 verslag staan van NO2-metingen maar dat is van een periode toen er nog geen nieuwe bussen reden. Wie spreekt nu de waarheid?
Marc - Leerdam - 07/01/09 - 21:21:55 2896439
De nieuwe bussen zijn wel prima als men ons kan duidelijk maken dat deze stuk schoner zijn dan de voorgaande groen/gele.
Jan-1 - Utrecht - 07/01/09 - 16:31:44 2895544
reactie op: Belastingslaaf-Utrecht
Wel eens van trolleybussen gehoord of trams om de uitstoot binnen de stad te beperken, gemeente Utrecht loopt te pronken met iets dat niet werkt, aardgasbussen waren gedoemd te mislukken door politiek gekonkel, de oude streekbussen op aardgas hebben jarenlang weg staan rotten op het terrein van het toenmalige GCN, allemaal vergeten, maar wel lekker subsidie trekken van onze belastingcenten!!!!
Als u een suggestie hebt wie de miljoenen voor de aanleg van het stroomnet voor die trolleybussen zal betalen, en hoe men dat in veel straten kwijt dan, vertel.
Wat ik me vooral afvraag is waarom men als duidelijk is dat het onrealistisch is, net doet alsof iets als 'schonere bussen' bestaat. Streef het niet na, dan kan het ook niet mislukken.
Thomas - Utrecht - 07/01/09 - 15:02:09 2895197
Wel eens van trolleybussen gehoord of trams om de uitstoot binnen de stad te beperken, gemeente Utrecht loopt te pronken met iets dat niet werkt, aardgasbussen waren gedoemd te mislukken door politiek gekonkel, de oude streekbussen op aardgas hebben jarenlang weg staan rotten op het terrein van het toenmalige GCN, allemaal vergeten, maar wel lekker subsidie trekken van onze belastingcenten!!!!
Belastingslaaf - Utrecht - 07/01/09 - 12:46:04 2894680
Spoed???
"Het spoeddebat vindt vermoedelijk op 22 januari plaats".
Dan kunnen nog een boel dossiers verdwijnen en gegevens worden aangepast aan een voor de wethouder gunstige situatie.
Henk - Wageningen - 07/01/09 - 10:40:49 2894145
reactie op: Bezorgd om-Utrecht
In het kader van "schonere lucht" sta je als automobilist soms lang te wachten tot je verder mag, uiteraard met draaiende motor. Bussen mogen gewoon door, zeker omdat er een vrije "intepretatie" van meetgegevens is. Vroeger noemden we dit bedrog.
Wat mij betreft heeft het nog steeds bedrog. De burger in Utrecht wordt maar wat voorgelogen en gepiepeld.
Herman - De Meern - 07/01/09 - 09:26:42 2893901
In het kader van "schonere lucht" sta je als automobilist soms lang te wachten tot je verder mag, uiteraard met draaiende motor. Bussen mogen gewoon door, zeker omdat er een vrije "intepretatie" van meetgegevens is. Vroeger noemden we dit bedrog.
Bezorgd om - Utrecht - 06/01/09 - 23:35:45 2893544
Foutje, meer dan 2600 bussen
joep - utrecht - 06/01/09 - 21:35:12 2893266
Auteursrechtvoorbehoud
Petdragend = matrixdisplay in frontje ingebouwdquote:Op vrijdag 9 januari 2009 08:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand van de betwetertjes hier kan me VAST wel uitleggen was het verschil is tussen petdragend en petloos?
Dat heeft geen zin hoor, wij kunnen dat ook lezen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
@Nobody122:
Dat zegt niks over vandaag. Of morgen.quote:De 8015 schijnt idd nog rond te rijden. Heb een recente foto van EHH gezien waar deze op stond.
Klopt, maar ik gebruik het wel eens ipv de quotequote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin hoor, wij kunnen dat ook lezen.
Klopt. Zou me ook niet verbazen dat er nog oudere bussen uit de hoge hoed getoverd gaan wordenquote:[..]
Dat zegt niks over vandaag. Of morgen.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Petdragend = matrixdisplay in frontje ingebouwd
Of een rolfilm.quote:Petloos = matrixdisplay achter de voorruit geplaatst
Die 2305 van J_TM stond inderdaad in juli nog opgelegd in Boskoop.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar ik gebruik het wel eens ipv de quote![]()
[..]
Klopt. Zou me ook niet verbazen dat er nog oudere bussen uit de hoge hoed getoverd gaan worden![]()
Nog iemand mee van de voeten gereden?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:19 schreef Gnittoo het volgende:
*had gisteravond de 8027 mee
Daarvoor hebben ze dan ook luiken die gewoon open kunnen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:42 schreef zwahiel het volgende:
[.]
Hoorde dat ze in Cuba eigenlijk helemaal niet blij zijn met onze afdankers, omdat de ramen niet open zouden kunnen en 't graf heet werd in die bussen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |