Ja hoor, geef J_TM maar weer de schuld.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
@BeefRWijker: Sorry voor mijn misverstanden, ik heb al een andere zondebok gevonden.
Niet noodzakelijk, Berkhof specials zit in Valkenswaard.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:03 schreef Alexxxxx het volgende:
ja maar als ik berkhof zeg kom ik er voor uit dat dat ding in herenveen is gebouwd,
quote:en ik ben chauvinistisch![]()
Ondertussen prefereer ik machines ontwikkeld door de mensen uit Göteborg, Mannheim en Salzgitter.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:03 schreef Alexxxxx het volgende:
ja maar als ik berkhof zeg kom ik er voor uit dat dat ding in herenveen is gebouwd, en ik ben chauvinistisch
De Pro City is in H'veen gebouwdquote:Op woensdag 7 januari 2009 23:11 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk, Berkhof specials zit in Valkenswaard.
Daar had ie volgens mij ook gebouwd moeten worden.
Daar zijn die Berkhof 2000NL Premiers o.a. ook gebouwd.
[..]
ja en toen hadden we ze al kapot moeten trappen!quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De Pro City is in H'veen gebouwdCollega van me bij mijn vorige baas deed dat, Fryskers bouwen in Heerenveen.
Ze hebben nog geprobeerd de remmen te saboteren ....quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja en toen hadden we ze al kapot moeten trappen!![]()
quote:Op maandag 5 januari 2009 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat soort toestanden heb ik in Groningen ook wel meegemaakt. Je kunt als sjoof een bocht ook te ruim nemen, waardoor je moet stoppen voor een lantaarnpaal en met een gelede is dat niet het leukste iets. Viel mij toen nog mee dat de bus niet in de knikbeveiliging schoot
quote:UTRECHT - De schone aardgasbus is nooit een reële optie geweest bij de aanschaf van 350 nieuwe streekbussen: regio en provincie Utrecht legden deze duurdere variant niet als eis op aan de streekvervoerders die vorig jaar om de concessie streden.
De nieuwe bussen zijn de trots van Connexxion en de provincie Utrecht, maar ze hadden nog schonder gekund.
FOTO HARRY VERKUYLEN
Beide dienden vervolgens een offerte in met dieselbussen, die wel schoner zijn dan de huidige Europese norm.
De Utrecht verkeerswethouder Tymon de Weger prees de milieuvriendelijkheid van de nieuwe Connexxionbussen op diesel alsof ze net zo goed zouden zijn als aardgas. Daarvoor moet hij zich later deze maand verantwoorden in een spoeddebat. Leefbaar Utrecht en D66 in de Utrechtse gemeenteraad hebben daartoe opgeroepen.
In een publicatie van december vorig jaar laat De Weger (ChristenUnie) weten dat de uitstoot van stikstofdioxide door de nieuwe diesels 0,2 gram per kilometer bedraagt. Onderzoeksbureau TNO heeft inmiddels gemeten dat het in werkelijkheid negen maal zo hoog is: 1,8 gram per kilometer. ,,Ik weet niet wie hier nu de waarheid spreekt,’’ zegt D66-raadslid Arjan Kleuver. Hij hekelt de opstelling van de verkeerswethouder, die aanstuurt op rechtszaken als bewoners om gegevens vragen.
Het raadslid vindt dat er een comité van onafhankelijke deskundigen moet komen, dat duidelijkheid schept. De Weger wil in de media geen uitleg geven.
Het verschil tussen het gemeentecijfer en dat van TNO is aan het licht gebracht door het Wijk C Komitee, dat strijdt tegen de ‘verdere’ luchtvervuiling in de Utrechtse binnenstad. Een groot deel van de 144 nieuwe streekbussen rijdt over de busbaan op het Vredenburg, waar dagelijks meer dan 1600 bussen passeren.
Het spoeddebat vindt vermoedelijk op 22 januari plaats.
zie ook:TNO: bussen viezer dan Utrecht zegt
REACTIES Deze discussie is gesloten - het is niet mogelijk om op dit artikel te reageren
en dan nog de extra lange bussen die op de rustigste tijden door nieuwegein rijden. gewoonweg belachelijk. er zit niemand in dus wat kost dat allemaal niet.
Ineke - Nieuwegein - 08/01/09 - 10:00:35 2897221
Het wordt hhog tijd voor een ondergrondse in Utrecht. mooi gat inde grond en al het gezever zakt er gelijk in!
Ger Dijk - Breukelen - 08/01/09 - 09:08:54 2897058
Ik zie op de website van Wijk C komitee 1 verslag staan van NO2-metingen maar dat is van een periode toen er nog geen nieuwe bussen reden. Wie spreekt nu de waarheid?
Marc - Leerdam - 07/01/09 - 21:21:55 2896439
De nieuwe bussen zijn wel prima als men ons kan duidelijk maken dat deze stuk schoner zijn dan de voorgaande groen/gele.
Jan-1 - Utrecht - 07/01/09 - 16:31:44 2895544
reactie op: Belastingslaaf-Utrecht
Wel eens van trolleybussen gehoord of trams om de uitstoot binnen de stad te beperken, gemeente Utrecht loopt te pronken met iets dat niet werkt, aardgasbussen waren gedoemd te mislukken door politiek gekonkel, de oude streekbussen op aardgas hebben jarenlang weg staan rotten op het terrein van het toenmalige GCN, allemaal vergeten, maar wel lekker subsidie trekken van onze belastingcenten!!!!
Als u een suggestie hebt wie de miljoenen voor de aanleg van het stroomnet voor die trolleybussen zal betalen, en hoe men dat in veel straten kwijt dan, vertel.
Wat ik me vooral afvraag is waarom men als duidelijk is dat het onrealistisch is, net doet alsof iets als 'schonere bussen' bestaat. Streef het niet na, dan kan het ook niet mislukken.
Thomas - Utrecht - 07/01/09 - 15:02:09 2895197
Wel eens van trolleybussen gehoord of trams om de uitstoot binnen de stad te beperken, gemeente Utrecht loopt te pronken met iets dat niet werkt, aardgasbussen waren gedoemd te mislukken door politiek gekonkel, de oude streekbussen op aardgas hebben jarenlang weg staan rotten op het terrein van het toenmalige GCN, allemaal vergeten, maar wel lekker subsidie trekken van onze belastingcenten!!!!
Belastingslaaf - Utrecht - 07/01/09 - 12:46:04 2894680
Spoed???
"Het spoeddebat vindt vermoedelijk op 22 januari plaats".
Dan kunnen nog een boel dossiers verdwijnen en gegevens worden aangepast aan een voor de wethouder gunstige situatie.
Henk - Wageningen - 07/01/09 - 10:40:49 2894145
reactie op: Bezorgd om-Utrecht
In het kader van "schonere lucht" sta je als automobilist soms lang te wachten tot je verder mag, uiteraard met draaiende motor. Bussen mogen gewoon door, zeker omdat er een vrije "intepretatie" van meetgegevens is. Vroeger noemden we dit bedrog.
Wat mij betreft heeft het nog steeds bedrog. De burger in Utrecht wordt maar wat voorgelogen en gepiepeld.
Herman - De Meern - 07/01/09 - 09:26:42 2893901
In het kader van "schonere lucht" sta je als automobilist soms lang te wachten tot je verder mag, uiteraard met draaiende motor. Bussen mogen gewoon door, zeker omdat er een vrije "intepretatie" van meetgegevens is. Vroeger noemden we dit bedrog.
Bezorgd om - Utrecht - 06/01/09 - 23:35:45 2893544
Foutje, meer dan 2600 bussen
joep - utrecht - 06/01/09 - 21:35:12 2893266
Auteursrechtvoorbehoud
Petdragend = matrixdisplay in frontje ingebouwdquote:Op vrijdag 9 januari 2009 08:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand van de betwetertjes hier kan me VAST wel uitleggen was het verschil is tussen petdragend en petloos?
Dat heeft geen zin hoor, wij kunnen dat ook lezen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
@Nobody122:
Dat zegt niks over vandaag. Of morgen.quote:De 8015 schijnt idd nog rond te rijden. Heb een recente foto van EHH gezien waar deze op stond.
Klopt, maar ik gebruik het wel eens ipv de quotequote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin hoor, wij kunnen dat ook lezen.
Klopt. Zou me ook niet verbazen dat er nog oudere bussen uit de hoge hoed getoverd gaan wordenquote:[..]
Dat zegt niks over vandaag. Of morgen.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Petdragend = matrixdisplay in frontje ingebouwd
Of een rolfilm.quote:Petloos = matrixdisplay achter de voorruit geplaatst
Die 2305 van J_TM stond inderdaad in juli nog opgelegd in Boskoop.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar ik gebruik het wel eens ipv de quote![]()
[..]
Klopt. Zou me ook niet verbazen dat er nog oudere bussen uit de hoge hoed getoverd gaan worden![]()
Nog iemand mee van de voeten gereden?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:19 schreef Gnittoo het volgende:
*had gisteravond de 8027 mee
Daarvoor hebben ze dan ook luiken die gewoon open kunnen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:42 schreef zwahiel het volgende:
[.]
Hoorde dat ze in Cuba eigenlijk helemaal niet blij zijn met onze afdankers, omdat de ramen niet open zouden kunnen en 't graf heet werd in die bussen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |