En nou rond de 40? hooguit 50..??quote:
Omdat mijn getunede blokje er standaard in past en nieuw is in plaats van gaar.quote:Op zaterdag 13 december 2008 02:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En nou rond de 40? hooguit 50..??![]()
Waarom niet meteen een Hyundai Pony blokje? 1.5 Carburateurtje dus geen techniek niks.. en dan 75 of 85 PK en met kleine aanpassingen hier endaar zeker weten 100!!??![]()
Turqie weer met zijn tjoening en sjwaps![]()
Oh, dat moet ook nog even bij deze ja.quote:Op zaterdag 13 december 2008 07:05 schreef Anthraxx het volgende:
Cool. Deze even volgen. Ik moet hetzelfde binnenkort doen met een Kever (een bodemplaat swap, dat wel).
Al sla je be dood. Maar ik wil het ding uiterlijk met St. Juttemis af hebbenquote:Op zaterdag 13 december 2008 07:52 schreef Anthraxx het volgende:
Hoe lang denk je er mee bezig te zijn trouwens?
Ja of een 1.4 Turbo blokje uit een Renault 5..quote:Op zaterdag 13 december 2008 02:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En nou rond de 40? hooguit 50..??![]()
Waarom niet meteen een Hyundai Pony blokje? 1.5 Carburateurtje dus geen techniek niks.. en dan 75 of 85 PK en met kleine aanpassingen hier endaar zeker weten 100!!??![]()
Turqie weer met zijn tjoening en sjwaps![]()
Met nog wat andere zooi er bij zelfs ! En nu ga ik daar aan verder.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Past die kofferbakplaat van de Eend nou precies in je BX?
Prachtig mooi modulair design van Citroën, me dunkt..
! Ik moet trouwens vandaag nog even klussen aan mijn BiX, gele koplamplensjes installeren.
.
Ik heb ook een gegalvaniseerd chassis, maar dan uit Duitsland, TuV gekeurd. En toegestaan door de RDW.quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:04 schreef Quint24 het volgende:
Een collega op het werk heeft ook een eend.
Het chassis van zijn eend was ook erg gaar.
Alleen hij heeft een compleet nieuw chassis bij een kennis van hem gekocht die het weer in Italië heeft laten maken dacht ik.
Dat chassis was al gegalvaniseerd.
Bouwjaar: 1987. Type: Special. OOrspronkelijk met ene S6 motor (oftewel daar kan euro 95 in).quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:05 schreef Erasmo het volgende:
Terugvindeend, ben benieuwd wat een mede-eigenaar met zijn eendje gaat doen
Heb je trouwens meer specs?(jaar, uitvoering)
Dat overweeg ik zeker !quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:17 schreef MaGNeT het volgende:
Zou je er niet gelijk een lichtgewicht veiligheidskooi oid inlassen? Je kan je met zo'n ding al doodrijden op een brommer.
quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:35 schreef T42 het volgende:
pas nog een eendje naar de sloop gedaanwas doormidden gebroken
nope kon makkelijkquote:Op zaterdag 13 december 2008 21:14 schreef 2cv het volgende:
[..]
En je kon er niet even een nieuw chasis onder schuiven ?
http://www.2cv.nl/publicaties/v8/index2.htmlquote:Op zondag 14 december 2008 02:31 schreef MaGNeT het volgende:
En toch, als ik dan moet kiezen:
Ongeschikt:
Geschikt:
Grap is natuurlijk wel:quote:Op zondag 14 december 2008 12:53 schreef T42 het volgende:
[..]
http://www.2cv.nl/publicaties/v8/index2.html
neej hoor vinden ze te duur. veel subaru/golf en alfa blokken zitten er in keversquote:Op zondag 14 december 2008 13:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Grap is natuurlijk wel:
Kevers worden ook veel getuned, maar dan wel met een "originele" luchtgekoelde boxermotor aan boord.
Ga je wel 's naar de Keversprint in Budel?quote:Op zondag 14 december 2008 13:36 schreef T42 het volgende:
[..]
neej hoor vinden ze te duur. veel subaru/golf en alfa blokken zitten er in kevers
ik adem kever. die kevers daar zijn van mensen met geld die rijden alleen daar en dan weer de garage in.quote:Op zondag 14 december 2008 13:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ga je wel 's naar de Keversprint in Budel?
90% is gewoon een getuned luchtgekoeld VW blok
Heb wel 's een buggy gezien met een motorfietsmotor... Wat een toeren
vraag de prijs eens van dat blokkiequote:
Nah. De mijne wordt blauw.quote:Op zondag 14 december 2008 16:43 schreef T42 het volgende:
ok weer ontopic
als hij maar niet zo word:
[ afbeelding ]
Kwelquote:Op zondag 14 december 2008 16:43 schreef T42 het volgende:
ok weer ontopic
als hij maar niet zo word:
[ afbeelding ]
met eend die we thuis hadden kon ik toch wel eens een petje in een gti/gsi eruit rijden das pasquote:
Nicequote:Op zaterdag 13 december 2008 21:14 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb ook een gegalvaniseerd chassis, maar dan uit Duitsland, TuV gekeurd. En toegestaan door de RDW.
[..]
Bouwjaar: 1987. Type: Special. OOrspronkelijk met ene S6 motor (oftewel daar kan euro 95 in).
[..]
Dat overweeg ik zeker !
[..]
En je kon er niet even een nieuw chasis onder schuiven ?
Lasapparaat op de laagste stand zetten en geen rupsen leggen maar 10.000 hechtjes naast elkaar die in elkaar over lopen tot 1 lasrups, dan maak je een kans ...quote:Op maandag 15 december 2008 19:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
NiceLassen aan de koets, is dat nog een beetje te doen?
was die sloop eend van ons toch wel wat voor je geweest. jammer die was verder helemaal hard op de bodem na.quote:
sukkelquote:Op dinsdag 16 december 2008 12:09 schreef T42 het volgende:
[..]
was die sloop eend van ons toch wel wat voor je geweest. jammer die was verder helemaal hard op de bodem na.
is toen compleet met half jaar apkverkocht voor 350 euro aan 2cv sloop
Welke sloop ? En een 2cv sloop is niet zo heel erg, die trekken het ding uit elkaar om andere 2cv's te redden.quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:09 schreef T42 het volgende:
[..]
was die sloop eend van ons toch wel wat voor je geweest. jammer die was verder helemaal hard op de bodem na.
is toen compleet met half jaar apkverkocht voor 350 euro aan 2cv sloop
Gevoel zegt: ja. Verstand zegt: nee. Ik ga maar even af op mijn verstand nu.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:27 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb hier nog wel een 2cv staan die uitgebrand is, voorkant is niet zo super(hoe zou dat toch komen?) maar de achterkant is nog best goed net zoals het chassis, interesse?
Nou, dit is voor een Eend niet echt vreemd hoor. Die krengen roesten zo hard dat je ze kan horen knisperen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:28 schreef Erasmo het volgende:
Ok
Wat een laswerk trouwens, heeft je eend soms op de bodem van een meer gelegen ofzo?
Ook voor zo'n jonge eend? En hoe is je chassis dan?quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:30 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nou, dit is voor een Eend niet echt vreemd hoor. Die krengen roesten zo hard dat je ze kan horen knisperen.
Nieuw. Heb ik al gekocht en gemonteerd. Zie ook OPquote:Op dinsdag 16 december 2008 16:33 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ook voor zo'n jonge eend? En hoe is je chassis dan?
Ik ben constructiewerker, daar zit lassen ook bij. Lassen kan ik dus welquote:
Beter lezen in het vervolgquote:Op dinsdag 16 december 2008 16:56 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nieuw. Heb ik al gekocht en gemonteerd. Zie ook OP
[..]
Ik ben constructiewerker, daar zit lassen ook bij. Lassen kan ik dus wel
Waarom zien we dat dan niet terug op de foto's dan?quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:56 schreef 2cv het volgende:
Ik ben constructiewerker, daar zit lassen ook bij. Lassen kan ik dus wel
Jij hebt niet alle foto's bekeken of de text er bij niet gelezen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:40 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Waarom zien we dat dan niet terug op de foto's dan?
De watte ?quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:46 schreef Erasmo het volgende:
Eendjes zijn dat waard
Btw 2cv zet de iso-waarde van je camera eens wat lager
Ja, was zonder flits uit de losse hand. Met flits werd 'ie overbelicht. Misschien dat het daar aan ligt ? Maar ik zal er even mee prutsen.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:08 schreef Erasmo het volgende:
De gevoeligheid van je sensor, je foto's zijn nu een tikje ruizig
FujiFilm S5700, die kan alles behalve koffiezetten. Ik weet ook hoe ik alles in moet stellen maar ik weet niet hoe de instellingen in bepaalde situaties moeten zijn.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:31 schreef Erasmo het volgende:
Ik weet niet of je toevallig je belichting kunt compenseren? *zucht* Ik hang te veel in FOT rond
Ik volg btw ook je werk op 2cv.nl
Experimenterenquote:Op donderdag 18 december 2008 21:39 schreef 2cv het volgende:
[..]
FujiFilm S5700, die kan alles behalve koffiezetten. Ik weet ook hoe ik alles in moet stellen maar ik weet niet hoe de instellingen in bepaalde situaties moeten zijn.
En onder welke naam ben jij lid op 2cv.nl ?
AV ? Moet ik even kijken. Maar daarover moeten we maar in een ander topic verder babbelen. Experimeteren tijdens het klussen doe ik in elk geval niet, dan wil ik foto's van de klus maken en is de kwaliteit van de foto's an sich van ondergeschikt belang.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:41 schreef Erasmo het volgende:
[..]
ExperimenterenZit er een AV mode op?
Wat mankeert er aan ?quote:Ook Erasmo, maar voorlopig ben ik het subforum "Startproblemen'' nog niet uit
Ik vind het wel goed van je dat je ondanks alles doorgaat met de originele koetsquote:Op donderdag 18 december 2008 21:50 schreef 2cv het volgende:
Gister heb ik een poging gedaan 1 plaatdeel te vervangen. Dit is een stuk van de holle ruimte onder de achterbank. Stuk er uit geslepen en ... roest. De achterkant van de dorpel was opgelost en het stuk van de zijkant vna de holle doos wat direct achter die dorpel zit. Ook is er een stuk van het 'kozijn' aangetast. Ik ga niet voor een andere koets want je weet nooit hoe goed/slecht die is. Die is dan waarschijnlijk al deels aangetast en dat vind je alleen uit door het spul open te slijpen waardoor je automatisch weer moet lassen. Waarschijnlijk zie je dan een beginnend roestproces met wel erg dun plaatwerk wat ik dan toch nog wil lassen. Daarbij komt ook nog dat deze koets dan waarschijnlijk richting oud ijzer gaat en aangezien Eendenkoetsen steeds zeldzamer worden is dat wel erg zonde.
Conclusie: er gaan, naast het reeds bestelde plaatwerk, 2 nieuwe dorpels in + (een deel van) een nieuwe doos. Ik denk/vermoed/vrees dat ik dus de complete onderkant ga vernieuwen.
Mijn humeur aangaande de koets: AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHRRRRRRRRGGGGGGGGGG ! ! ! Anderzijds ben ik ook wel blij, nu weet ik gewoon dat alles 100% goed gaat worden.
Overigens, wegens gedonder met mijn camera dit keer geen foto's.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=7351quote:Op donderdag 18 december 2008 21:52 schreef 2cv het volgende:
[..]
AV ? Moet ik even kijken. Maar daarover moeten we maar in een ander topic verder babbelen. Experimeteren tijdens het klussen doe ik in elk geval niet, dan wil ik foto's van de klus maken en is de kwaliteit van de foto's an sich van ondergeschikt belang.
[..]
Wat mankeert er aan ?
Geloof het of niet, mar dat is misschien wel 1 van de mogelijkheden bedenk ik mij nu. Nog maar eens goed overleggen met Duckservice.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
je kan bijna beter een compleet nieuwe koets bouwen
Zie bericht hier bovenquote:Op donderdag 18 december 2008 22:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik vind het wel goed van je dat je ondanks alles doorgaat met de originele koets
Nieuwe. Helaas.quote:[..]
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=7351
De accu ligt nu ruim 2 uur aan de prik, ik hoop echt dat ze het nu wil doen anders moet er wrs toch een andere 123 in
Je oude koets zal vast nog wel voor iets eendigs gebruikt worden als je hem aan de juiste persoon verkooptquote:Op donderdag 18 december 2008 23:10 schreef 2cv het volgende:
[..]
Geloof het of niet, mar dat is misschien wel 1 van de mogelijkheden bedenk ik mij nu. Nog maar eens goed overleggen met Duckservice.
[..]
Zie bericht hier boven
[..]
Nieuwe. Helaas.
ik heb wel eens goede ideeen!quote:Op donderdag 18 december 2008 23:10 schreef 2cv het volgende:
[..]
Geloof het of niet, mar dat is misschien wel 1 van de mogelijkheden bedenk ik mij nu. Nog maar eens goed overleggen met Duckservice.
[..]
Zie bericht hier boven
[..]
Nieuwe. Helaas.
Is denk ik te zwaarquote:Op vrijdag 19 december 2008 14:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik heb wel eens goede ideeen!
nieuwe koets van RVS ofzo
Ik heb laatst per ongeluk een Visa bobine in mijn eend gezet, vond ze niet zo leukquote:Op vrijdag 19 december 2008 15:41 schreef Alexxxxx het volgende:
kun je beter een Visa blok kopen, iets meer vermogen nog.
Jammer voor jou verkoop ik mijn Visa blok enkel als iemand hem in een Visa wil lepelenook al meerdere eend en burton eigenaren gehad die dat blok van me wilden kopen...
Ook een kapotte ontsteking?quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Nee Duck Tape bestaat niet meerIs ovrgenomen door Pattex
![]()
En mijn Visa vond een eendenbobine kut.
Te duurquote:Op vrijdag 19 december 2008 15:47 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik heb laatst per ongeluk een Visa bobine in mijn eend gezet, vond ze niet zo leuk
Wil je echt leuke praktijken zet er dan een BMW motorfiets blok in
[ afbeelding ]
Te veel vermogen!!quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:41 schreef Alexxxxx het volgende:
kun je beter een Visa blok kopen, iets meer vermogen nog.
Jammer voor jou verkoop ik mijn Visa blok enkel als iemand hem in een Visa wil lepelenook al meerdere eend en burton eigenaren gehad die dat blok van me wilden kopen...
Misschien is dat een optie. Maar dan moeten er wel complete zijkanten verkrijgbaar zijn. Ik ga in elk geval niet zelf een koets uit plaat kloppen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik zeg nog steeds.. bouw een nieuwe koetswant je moet wel zoveel vervangen :x
quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Misschien is dat een optie. Maar dan moeten er wel complete zijkanten verkrijgbaar zijn. Ik ga in elk geval niet zelf een koets uit plaat kloppen.
[insert middelvinger-smilie]quote:
Jammer, dit is wel te doen qua afstandquote:Op donderdag 26 februari 2009 22:29 schreef 2cv het volgende:
Als dat dit jaar is (ik neem aan van wel) dan ga ik dat niet halen.
Een mooie lelijk eendjequote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heeft wel iets, maar ja de ouderwetsche is mooier
Ik hoop dat het gaat stormen en sneeuwen en onweren en gewoon ontiegelijk veel wind is zodat je eendje doodgaat en wegrot en niet meer te herstellen is zodat er een eendje minder op aarde isquote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:45 schreef Erasmo het volgende:
Dak is opgerold, winterslabbetje is er af, nu nog hopen dat de weergoden goed gestemd zijn morgen
Dan zijn de rest van alle auto's op deze aardkloot ook al weggevaagd. Een Eend is niet veel meer dan een tent die 'toevallig' van plaatstaal is, maar ze zijn ontzettend taai.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:04 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik hoop dat het gaat stormen en sneeuwen en onweren en gewoon ontiegelijk veel wind is zodat je eendje doodgaat en wegrot en niet meer te herstellen is zodat er een eendje minder op aarde is![]()
![]()
Gelukkig is het alleen oppervlakkig en aan de rand wat erger... Nu alleen nog leren lassenquote:Op zondag 12 april 2009 19:52 schreef 2cv het volgende:
Bodem is beter dan de bodem van de koets die ik gekocht heb![]()
Maarreh, draadje volgen is geen optie ? Zo onoverzichtelijk is de kabelboom van een Eend ook weer niet.
Met andere woorden: mijn 710cc motor verpulvert dat standaard Eendenversnellingsbakje en dat is iets waar ik nou net weer even geen zin in had. Ik moet dus op zoek naar een andere bak die het vermogen/koppel aan kan en die de juiste verhoudingen heeft. Is er ieman die tips en/of ideeën heeft ? Ik heb er geen bezwaar tegen als een goede oplossing betekent dat dat een berg poen kost (bijvoorbeeld omdat er een versnellingsbak gemodificeerd moet worden) maar het resultaat moet wel goed zijn (dus de juiste versnellingsbakverhoudingen) en het zou het leukste zou zijn als de basis een Citroën versnellingsbak is.quote:General gearbox caution.
Apart from the previous points, there is another point you have to consider. Will the gearbox you'd like to fit withstand your engine? The normal A-type gearbox will just about cope with a 652 engine. A tuned 652 engine is asking for troubles, the gearbox and clutch simply aren't strong enough. As soon as you start driving hard the gearbox will break.
en bijde d0hquote:Op donderdag 28 mei 2009 21:55 schreef 2cv het volgende:
Ik of die Eend ?
Kom je zaterdag ook langs ?
quote:Op zondag 31 mei 2009 00:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een Pontiac in een 2cv topic posten, ben je wel helemaal lekker?!
Wat een beestquote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:16 schreef blackbeartje het volgende:
Nimik Citroen 2CV/Ferrari F355 one-off
Een Frans-Italiaans liefdeskind?
De auto is gemaakt op basis van een legendarische Citroen 2CV, gemixed met een Ferrari F355. Het resultaat is uniek en tevens erg duur. De makers, het Nimik rally team, zouden er maar liefst 180.000,- Euro aan hebben versleuteld!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vond ik op internet ....
hehequote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:51 schreef 2cv het volgende:
De koets van mijn Eend is ook gelastDie kan ik dus binnenkort ophalen.
Heeft Siem goed werk verricht?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:51 schreef 2cv het volgende:
De koets van mijn Eend is ook gelastDie kan ik dus binnenkort ophalen.
Ja, absoluut. En dat zeg ik zonder zijn werk gezien te hebbenquote:
http://web2.cylex.de/firm(...)mmb.com-1755128.htmlquote:Op zondag 28 februari 2010 17:02 schreef 2cv het volgende:
Dit is wat ik heb:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En daar wil ik nog een amperemeter en oliedrukmeter bij. maar helaas is de productie daarvan gestaakt
Dankje !quote:Op woensdag 15 september 2010 07:13 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
http://web2.cylex.de/firm(...)mmb.com-1755128.html
Ik zie niet in waarom zoiets niet zou passen...quote:Op woensdag 15 september 2010 08:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
tis dat er geen peug 205 blok in pastanders had ik nog wel een 1.8 diesel over
quote:Die ribbels kan je er toch zelf inkloppen,zo diep zijn ze niet.Op zaterdag 13 december 2008 22:43 schreef 2cv het volgende:
Maar wat zal ik doen met de bodemplaat zelf van de kofferbak ? In zijn geheel vervangen ? Gedeeltelijk vervangen waardoor er geen ribbels meer in zitten ? Of zijn er wellicht goede halve kofferbakbodemplaten te krijgen ?
quote:waneer rijd dat wrak dan weer es?Op vrijdag 22 oktober 2010 22:54 schreef 2cv het volgende:
Er hoeft niets meer geklopt te worden, de hele koets is al gelast
quote:¤1500,- volgens de taxateur.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k wil er wel de fik in steken voor je ?
mischein issie nog 500 euro waard
quote:neeOp vrijdag 22 oktober 2010 23:22 schreef 2cv het volgende:
[..]
¤1500,- volgens de taxateur.
Maar jij mag hem in de fik steken op voorwaarde dat je tijdens die fik er in gaat zitten en er ook in blijft zitten.
Iets met een chassisnummerquote:Op woensdag 15 december 2010 10:27 schreef zeeeend het volgende:
Wat ben je nu van plan met die bodemplaat?
Dat chassis is rot, er zaten zelfs gaten in de veerpotten !quote:Op woensdag 15 december 2010 11:11 schreef Erasmo het volgende:
Jup zijn krengen om los te halen. Veel roest, is het oppervlakkig of zijn er dingen doorgeroest?
quote:Op woensdag 15 december 2010 13:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
tegen de tijd dattie klaar is.. issie weer verrot
Die bodemplaat misschien niet, maar de koets denk ik welquote:Op woensdag 15 december 2010 13:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
tegen de tijd dattie klaar is.. issie weer verrot
Staat het niet ook op je stuurboordvoorpoot dan?quote:Op woensdag 15 december 2010 17:41 schreef 2cv het volgende:
[..]
Iets met een chassisnummer
[..]
Dat chassis is rot, er zaten zelfs gaten in de veerpotten !
[..]
Bodemplaat = onderdeel van de koets. Op de foto's staat het chassis.quote:Op woensdag 15 december 2010 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die bodemplaat misschien niet, maar de koets denk ik wel
Jawel, maar dat is niet ergquote:Op woensdag 15 december 2010 17:49 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Staat het niet ook op je stuurboordvoorpoot dan?
van het roesten of het bakken?quote:Op woensdag 15 december 2010 20:18 schreef 2cv het volgende:
Galva uiteraard ! Dit chassis is erg krokant.
Dat ding is zo verroest dat er niet veel aan te bakken valtquote:Op donderdag 16 december 2010 00:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
van het roesten of het bakken?
Merci !quote:
deze auto is niet op basis van een eend gemaaktquote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:16 schreef blackbeartje het volgende:
Nimik Citroen 2CV/Ferrari F355 one-off
Een Frans-Italiaans liefdeskind?
De auto is gemaakt op basis van een legendarische Citroen 2CV, gemixed met een Ferrari F355. Het resultaat is uniek en tevens erg duur. De makers, het Nimik rally team, zouden er maar liefst 180.000,- Euro aan hebben versleuteld!
Bekijk deze YouTube-video
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vond ik op internet ....
Rustigquote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:05 schreef Opa_vertelt het volgende:
Tof project!Leuk beschreven ook.
Hoe staat het er inmiddels mee?
Als je niet oppast wordt het weer 'roestig'quote:
Dat mag, dan hecht de zink beter.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:28 schreef Resistor het volgende:
[..]
Als je niet oppast wordt het weer 'roestig'
Hij heeft zelfs geen tijd om een pompje op te halen ...quote:
Wat een luilak zeg ...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:32 schreef 2cv het volgende:
Hij heeft zelfs geen tijd om een pompje op te halen ...
Ik zou zeker even checken of hij nog leeft jaquote:Op maandag 13 juni 2011 20:33 schreef 2cv het volgende:
Het spul staat nog steeds in de schuurMoet deze week de motorenbouwert maar eens bellen.
Tot zover deze update.
Een Mehariquote:Op maandag 8 augustus 2011 11:36 schreef Snuitebolletje het volgende:
Hoe staat het nu met je eend?
Ben zelf een Mehari aan het restaureren en verwacht over 2 weken een rondje om de kerk te kunnen rijden![]()
![]()
Toevallig in limburg gekocht?quote:
Doe het project samen met een vriend, hij heeft hem ahum... 20! jaar geleden!! over genomen voor een kratje bier met het oog hem toen te restaureren, heeft 16 jaar bij de spuiter gestaan en zijn er nu anderhalf jaar weer mee bezig en voor de 27e moet hij af zijn.quote:
Het staat nogal stilquote:Op maandag 8 augustus 2011 11:36 schreef Snuitebolletje het volgende:
Hoe staat het nu met je eend?
Ben zelf een Mehari aan het restaureren en verwacht over 2 weken een rondje om de kerk te kunnen rijden![]()
![]()
CX 25 ik denk rond 1985quote:
nah.. eenden moeten rijdenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 00:17 schreef 2cv het volgende:
Het mooiste zou zijn als de lokale jeugd er af blijft en er gewoon een fijne laag stof op komt van een centimeter dik.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 00:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nah.. eenden moeten rijdenniet stofroest verzamelen
haha geniaal artikeltje.quote:Op zaterdag 5 november 2011 15:45 schreef 2cv het volgende:
Een micro-update: ik heb ein-de-lijk de revisie/tuningsboer een mail gestuurd waar mijn motor blijft. Overigens heeft die man (ook) een matige gezondheid en het laatste wat ik gehoord heb van hem is dat hij onder het mes moest voor z'n hart.
Die man is overigens een geval apart want hij zet rustig dit op z'n website. Ik concludeer daaruit dat hij bezig is met techniek en niet met klanten naar de mond praten. "Zo werkt het en niet anders". Eerlijk gezegd kan ik dat wel waarderen, al denk ik dat ik zelf tussen de type 2 en 3 zit.
wat is een webring? en hoe zie je dat?quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:23 schreef CafeRoker het volgende:
Zeg 2cv, ik zeg niet dat alle karakteristieken op je van toepassing zijn, maar je hangt toch wel tussen type 1 en type 3 in. En dat maakt je dan een .. ehm.. nouja, jeweetwel
edit: Ik zie het nu trouwens pas. Hij is gewoon onderdeel van eenwebring
Hoe 1996
De URL van het verhaal van die kerel waar het blokje nu ligt is http://www.citroentuning.de/ . Rechtonder zie je een webring icoon. Vroegah, toen internet nog in zwartwit was, vormden sites met ongeveer dezelfde content een ring om door in een bepaalde volgorde aan elkaar door te linken.quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
wat is een webring? en hoe zie je dat?
lolquote:Op zaterdag 5 november 2011 20:35 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
De URL van het verhaal van die kerel waar het blokje nu ligt is http://www.citroentuning.de/ . Rechtonder zie je een webring icoon. Vroegah, toen internet nog in zwartwit was, vormden sites met ongeveer dezelfde content een ring om door in een bepaalde volgorde aan elkaar door te linken.
Ik had het al zeker 10 jaar niet meer gezien
Ik heb het nu puur over de motor. Wanneer geeft ie aan dat ie klaar is?quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:34 schreef 2cv het volgende:
Geen idee wanneer het ding weer rijdt. En er is in de tijd tussen het moment dat ik de motor wegbracht en nu ook het 1 en ander gebeurd he. Maar toegegeven: ik had m'n Eend al lang en breed rijdend kunnen hebben.
Hoelang ligt dat ding er al onderhand, een jaar of 3?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:47 schreef 2cv het volgende:
Ik heb goed-achtig nieuws omtrent de bestelde motor: het bedrijf wat die motor voor mij bouwt is niet failliet en de eigenaar (en tevens enige werknemer voor zover ik weet) is ook niet dood. Hij is wel erg ziek en over ±4 weken mag ik een antwoord op mijn berichten ontvangen. Dat heb ik tenminste geconcludeerd uit de Duitse mail die zijn vrouw mij toestuurde.
weet je heel zeker dat je dezelfde 2cv voor je hebt?quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:28 schreef piepkuiken21 het volgende:
is dat blok nog steeds niet retour, wohw toen ik bij jou op date was was hij al een jaar terug weg :-P
quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:35 schreef densmee het volgende:
[..]
weet je heel zeker dat je dezelfde 2cv voor je hebt?
Regel jij dan even dat ik het opgestuurde blok + aanbetaling terug krijg ?quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dan hang je er een opgeboorde Visa of een GS in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met logistiek bedoel ik dat die motor ergens heen moet zeg maarquote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
logistiek hoeft t probleem niet te zijn natuurlijk![]()
financieel kan ik inkomen
al leg je hem op een pallet en laat je hem door DHL/UPS verschepen.. logistiek is het probleem nietquote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
Met logistiek bedoel ik dat die motor ergens heen moet zeg maar
Ik bedoel dat ik geen ruimte heb om de motor te stallen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
al leg je hem op een pallet en laat je hem door DHL/UPS verschepen.. logistiek is het probleem niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |