abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63935927
Zwangerschap en geboorte deel 425

De aanstaande papa's en mama's :

22 december 2008: DJMO en papa_johan (jongen)
24 december 2008: Dakota (meisje)
26 december 2008: Jose81

2009
02 januari 2009: Floria
07 januari 2009: kaputwiehund (papa)
08 januari 2009: DolleMina
09 januari 2009: Bass-Miss
11 januari 2009: Diaan en Peaceman (jongen)
12 januari 2009: Estrys en Tubby
13 januari 2009: Cattie
16 januari 2009: Juttertje (jongen)
21 januari 2009: admiraal_anaal (papa)
23 januari 2009: Logout (meisje)
23 januari 2009: Jelief (jongen)
26 januari 2009: Jore (jongen)
27 januari 2009: Shaienne
28 januari 2009: Fruppel (meisje)
05 februari 2009: Twarres (papa)
11 februari 2009: Tinuviel en iamredleader
12 februari 2009: h2h2
14 februari 2009: maffemuts
18 februari 2009: hassanjassan (papa)
20 februari 2009: Zweefvliegje (was: klonelin) (meisje)
21 februari 2009: Koningin
24 februari 2009: Raissa en milanese (meisje)
25 februari 2009: ik80 (meisje)
03 maart 2009: Carmella
***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
20 april 2009: Iksje
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel
25 mei 2009: jostib2nd (papa)
31 mei 2009: Vicky
05 juni 2009: Veraa
06 juni 2009: Mammamia
21 juni 2009: tessie
27 juni 2009: mikoxx
01 juli 2009: Flower-Ti-Amo
06 juli 2009: MeNicole
24 juli 2009: McLaura
26 juli 2009: Innepin
*** 31 juli 2009: Miss_sly en het_fokschaap ***
19 augustus 2009: huuphuup
19 augustus 2009: Chan
21 augustus 2009: Kersjes
23 augustus 2009: Poppedein
25 augustus 2009: Max.

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 15-12-2008 11:08:51 ]
pi_63935968
M'n laatste post, voor ik hem op slot gooide...

(Is er trouwens een regel betreft een nieuw deel openen? Ik heb er maar gewoon eentje geopend )

Chan gefeliciteerd!!!!!
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:39 schreef texelonia het volgende:

maar ik ben misschien wel de enige die in maart bevalt Carmella mag hoop ik voor haar toch wel wat eerder, en verder misschien wat februari dames die over tijd gaan lopen. Met Noah stond ik ook al zo 'eenzaam' in het lijstje...
Ik gok zelf dat ik gewoon midden Maart ga bevallen (misschien wel heel vlakbij jou datum Of dat jij nog eerder bevalt dan mij, als jij redelijk op tijd bent, en het is al de 2e voor jou natuurlijk, en ik die 42 weken nog haal met inleiding).
Ik heb echt een gevoel dat ik niet eerder beval dan een week of 41. Zie mezelf ook wel gewoon de uiterlijke 42 weken halen, dat de baby gewoon echt niet eerder van plan is om te komen

Afgezien van het feit dat het zwaar is en ik al zoveel pijn heb hoop ik vanwege de baby echt gewoon minimaal 40 weken te halen, wil absoluut niet eerder eigenlijk (voor zover er iets over te zeggen is betreft het "willen")
Maar we zien wel, ik heb geen idee, pin mezelf ook nergens op vast, alleen dat het ergens heel globaal tussen de 37 en 42 weken zal komen
pi_63936259
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:08 schreef Carmella het volgende:
M'n laatste post, voor ik hem op slot gooide...

(Is er trouwens een regel betreft een nieuw deel openen? Ik heb er maar gewoon eentje geopend )
Ja, degene die hem dichtgooit moet een nieuwe openen

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je de 42 weken gaat halen, je lichaam ondervindt natuurlijk best wel wat stress doordat je veel pijn hebt...
pi_63936366
Volgens een onderzoekje dat ik las komende meeste baby's ter wereld in de week voor en de week na de uitgerekende datum.

Floria, wat rot, hopelijk valt het allemaal mee!

Koningin, heb je vandaag nog een echo, lees ik dat goed? Zo ja, veel plezier.

McLaura, fijn dat de echo goed was!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 december 2008 @ 16:25:29 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63936440
en een linkje naar het oude topic opnemen is de gewoonte toch??

ik denk eerlijk gezegd ook niet dat jij de 42 weken haalt hoor carmella, precies om wat raissa zegt ...

hier is alles weer helemaal rustig, zelfs weinig tot geen last van mijn rug op het moment. stilte voor de storm?? Johan kreeg net een sms dat de voetbaltraining van het eerste niet doorgaat.... voorteken dat ie thuis moet blijven?? hoewel hij dan met het tweede elftal wil mee gaan trainen.. ik heb hem liever thuis dan, maar ja ... dat zullen wel hormonen zijn
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_63936506
Zo, ik ga eens op zoek naar kleding zonder knopen/ritsen/dingen van metaal. Dan in de file staan richting het AMC en dan om half 7 beginnen met 2 liter contrastvloeistof drinken... Dan een uur later de MRI en dan lekker slapen, ben doodop
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 december 2008 @ 16:29:17 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63936541
sterkte raissa
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_63936595
Wie was er nou op zoek naar die roosvisee (laxo)? Het staat hier in het schap bij de zonnatura producten. Ik denk eigenlijk dat je het gewoon mag drinken hoor, volgens mij is het enkel pruimensiroop. Als je teveel drinkt moet je er vast vaak van naar de wc... ;-).
Fake it till you make it...
pi_63936602
Gaan ze je niet eerder inleiden of zoiets dan Carmella? Kan me aan de ene kant wel voorstellen dat je de 40 weken wilt volmaken voor de baby, maar aan de andere kant moet het ook wel een beetje te doen zijn en blijven voor jouzelf he. Maar goed, we zullen zien

Noah is 4 dagen voor de uitgerekende datum geboren. Deze mag van mij best 2 weken langer blijven zitten (hoewel 1 april me niet echt een leuke datum lijkt) want dan hoef ik ook pas 2 weken later weer naar m'n werk 22 maart zou ik ook een mooie datum vinden, op die dag was mijn oma jarig en de baby wordt naar haar vernoemd
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_63936669
Roosvicee hebben ze ook bij de Apotheek.

Dakootje, hoe isset met de krampen??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_63936677
Ik had trouwens vandaag voor het eerst dat een 'vreemde' op het werk die dus nog niet gehoord had dat ik zwanger was vroeg hoe lang ik nog moest En er was ook iemand die iets zei over de laatste loodjes Weet niet of ze nou mn zwangerschap bedoelde of de laatste loodjes van de werkdag ofzow? Neem toch aan zwangerschap, maar ik heb echt niet zo'n dikke buik en ik ben pas 26 weken, dus hoezo laatste loodjes
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_63936712
Chan, gefelciteerd!
En Raissa, succes met wegwerken van die 2 liter. Zit er ook smaak aan? (Ik duim van niet.)

Tex, ik heb geen subtielere manier... Maar zie wat je zegt. Ik hoop echt dat je snel wat anders zoekt. Dat je tijdens je verlof tegen iets leuks loopt of een opleiding vind. Nouja, succes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_63936864
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:31 schreef Nijna het volgende:
Wie was er nou op zoek naar die roosvisee (laxo)? Het staat hier in het schap bij de zonnatura producten. Ik denk eigenlijk dat je het gewoon mag drinken hoor, volgens mij is het enkel pruimensiroop. Als je teveel drinkt moet je er vast vaak van naar de wc... ;-).
Ja, dat was het. De gewone Roosvicee staat op een andere plek dan de laxo, ferro, etc. die staan bij Zonnatura
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_63936898
Raissa; heel veel sterkte vandaag!!!
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:31 schreef texelonia het volgende:
Gaan ze je niet eerder inleiden of zoiets dan Carmella? Kan me aan de ene kant wel voorstellen dat je de 40 weken wilt volmaken voor de baby, maar aan de andere kant moet het ook wel een beetje te doen zijn en blijven voor jouzelf he. Maar goed, we zullen zien
Nee, dat zijn ze nu niet van plan en m'n strenge gyn maakte ook héél duidelijk dat ze dat niet willen gaan doen tenzij de nood heel hoog is. (beetje raar dat ze het zo half boos zei, alsof ik dat voor m'n lol vraag, maar ik heb geen idee hoe hun ervaring is, of vrouwen snel "zeuren" om eerder ingeleid te worden, dus misschien dat ze dat vervelend vond ofzo... ze is altijd gehaast en ongeinteresseerd, dus ik weet ook niet beter )
Dus kijkend hoe het nu gaat denk ik van niet. Ik vind het zelf ook moeilijk om te oordelen hoe ik daar mee om moet gaan betreft hun keuzes of beslissingen. Ik neem aan dat ze wel verantwoord nadenken of het voor zowel de baby als mij goed is? Maar ik zit ook nog niet op dat aantal weken, dus zal wel allemaal duidelijk worden denk ik dan.

Dat zou bijzonder zijn Tex, als het komt op de dag van je oma's verjaardag en dan ook vernoemen, mooi!
pi_63937254
Ik heb pas geleden twee zwangerschapsbroeken met een elastiek erin gekocht en bij de een zit het elastiek helemaal gedraait en gefrummeld na een paar maal dragen en bij de ander is de band losgesprongen en zit ie los in de broek. Bij prenatal gekocht beiden.
Nu past me niks meer!
Heb nu een broek van mijn vriend aan.

Meer mensen deze 'problemen' met zwangerschapsbroeken of doe ik nu iets verkeerd?
pi_63937760
Misschien even teruggaan naar de winkel? Zoiets hoort niet gelijk kapot te gaan.
Als de maat wel goed is, dus de broek niet te strak zat verder dan is er misschien wel iets te regelen?

Carmella, gelukkig maar dan dat je er zelf eigenlijk ook zo over denkt, dat je zelf liever hebt dat de baby blijft zitten, want anders zou je toch maar mooi moedeloos worden van zo'n gyn. Ik hoop voor je dat het mogelijk is om je hele 40 weken zonder extra pijn door te maken

Ik heb vandaag sokjes gekocht hihi, als symbolisch iets. Vind ze zo lief, k blijf ernaar kijken
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63937984
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:19 schreef huuphuup het volgende:
Misschien even teruggaan naar de winkel? Zoiets hoort niet gelijk kapot te gaan.
Als de maat wel goed is, dus de broek niet te strak zat verder dan is er misschien wel iets te regelen?
Ja, dat ga ik doen. Balen alleen dat ik de bon niet meer heb.
pi_63938048
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat was het. De gewone Roosvicee staat op een andere plek dan de laxo, ferro, etc. die staan bij Zonnatura
Ja jeetje, ik stond bij de cola enzo te zoeken
A little nonsense now and then is cherished by the wisest men.
pi_63938132
Daar zal je het niet vinden Rab...

Nummer_zoveel, heb je met pin betaald, misschien kan je dan je rekeningafschrift als bewijs gebruiken?
Ik zou sowieso terug gaan nee heb je, ja kun je krijgen.
pi_63938239
Dat wou ik net zeggen, wat Nijna zegt, je rekening afschrift even opzoeken of uitprinten ja. ik geloof, maar dat weet ik niet zeker, dat zo'n pin-rekeningafschrift zelfs rechtsgeldigheid heeft als aankoopbewijs
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63938440
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:38 schreef huuphuup het volgende:
Dat wou ik net zeggen, wat Nijna zegt, je rekening afschrift even opzoeken of uitprinten ja. ik geloof, maar dat weet ik niet zeker, dat zo'n pin-rekeningafschrift zelfs rechtsgeldigheid heeft als aankoopbewijs
Volgens die reclame met dat irritante jongetje dat een treintje terugbrengt naar de winkel, is dat inderdaad zo. Gewoon doen dus!
pi_63938518
Die reclame ken ik niet maar een vriend van mij had het er ooit over na problemen met zijn iPod en garantie en dergelijke
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 11 december 2008 @ 18:06:07 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63938978
Irritante jongetje? Kinderen zijn lief Rabsadani! Allemaal!
pi_63939052
Je kan het in ieder geval eerst gewoon proberen. Mochten ze daarna miepen kun je altijd nog om bonnen e.d zoeken. Mijn vriendin heeft een broek bij de Miss Etam weg die al vrij snel kapot ging in het buikband gedeelte. Maar omdat ze de bon niet meer heeft (neemt nooit bonnen mee!) is ze er niet mee terug gegaan. Ik had het eerst iig geprobeerd.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_63939115
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:06 schreef Brighteyes het volgende:
Irritante jongetje? Kinderen zijn lief Rabsadani! Allemaal!

Voorlopig vind ik helemaal niemand lief
pi_63939125
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb pas geleden twee zwangerschapsbroeken met een elastiek erin gekocht en bij de een zit het elastiek helemaal gedraait en gefrummeld na een paar maal dragen en bij de ander is de band losgesprongen en zit ie los in de broek. Bij prenatal gekocht beiden.
Nu past me niks meer!
Heb nu een broek van mijn vriend aan.

Meer mensen deze 'problemen' met zwangerschapsbroeken of doe ik nu iets verkeerd?
Dat eerste heb ik ook met een broek. Voor de rest heb ik ook in andere zwangerschapskledingsstukken dat ze vrij snel kapot gaan, niet heel erg maar bijvoorbeeld een klein gaatje of haaltje er in. Volgens mij maken ze het gewoon niet zo stevig?

Ik ben net weer bij de gyn geweest. Gaat allemaal goed, nog steeds iets te groot maar niet extreem. Maar de baby ligt wel nog steeds in stuit. Kom op, kleintje, draaien!!
pi_63939486
Chan gefelciiteerd!!

En huup, leuk he die kleine sokjes! Ik kreeg gisteren bij een folder van babydump of babypark ofzo ook een paar, zo schattig klein!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 11 december 2008 @ 18:30:24 #28
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_63939487
Ik heb dus ook hetzelfde met mijn zwangerschapsleggings. Volgende keer trek ik gewoon lekker meteen een fatsoenlijke trainingsbroek aan. Die blijven tenminste wél heel.
pi_63939961
Hoi allemaal!

Even snel. Wij zijn thuis! Morgen zal ik even uitgebreider updaten, maar hier dan een foto van onze meiskes samen

Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63940008

Wat kijkt ze verliefd naar haar zusje!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63940041
Wat een geweldige foto!!!
En wat zitten de haartjes leuk van Sara
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_63940641
Sara als grote zus

Nogmaals van harte!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 december 2008 @ 19:37:47 #33
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63941156
wat een leuke foto fuente!! fijn dat jullie weer thuis zijn

pi_63941263
ohh wauw wat een prachtige foto!!
  donderdag 11 december 2008 @ 19:43:31 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63941298
Ow Saartje, wat kijk je trots!
pi_63941312
Ach Fuente wat lief
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 december 2008 @ 19:55:54 #37
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63941585
wat is dakota ineens verdacht stil....

pi_63941666
die ligt vast weer een doos merci leeg te eten
pi_63941707
Wat een geweldig lieve foto Fuente En wat fijn dat jullie weer thuis zijn!
©Dumbo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 december 2008 @ 20:01:00 #40
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63941721
das niet zo gezond hoor Chan maar dat zijn drie frikandellen, een hamburger, en een kom schepijs met zelfgeklopte slagroom ook niet

pi_63941787
En gaan we nu elke keer als iemand 5 minuten stil is suggereren dat iemand bezig is...

je zult net zien dat het nu echt zo is
©Dumbo
  donderdag 11 december 2008 @ 20:23:44 #42
186094 Floria
Ghost of shark
pi_63942238
Wat een cutie Fuente!

Dakota die gaat gewoon heel gemiddeld 40+6 halen vermoed ik.

DJMO, ik zal wel een bemoeial zijn maar zorg je wel goed voor jullie? Altijd als je schrijft over eten dan gaat het over veul junkfood.
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_63942299
En ook de nieuwe niet-over-datum-test is er behoorlijk duidelijk over...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 december 2008 @ 20:40:16 #44
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63942632
misschien dat het niet vult ofzo Floria of ik kan gewoon veel van die zooi hebben, eieren eet ik ook veel, pannenkoeken kan ik niet echt junkfood noemen, en ook een bord met prakkie eet ik tegenwoordig dubbele porties van ... iig eet ik wel gevarieerd genoeg hoor die frituurtic is trouwens iets van de laatste weken.. en dan vooral op de dagen dat manlief naar de voetbaltraining is.. daarvoor had ik niet echt een tic geloof ik...

dat is een heel mooi plusje Chan!!!

pi_63942672
Kan iemand de OP veranderen? Mijn datum is bijgesteld naar 28 juli.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_63942715
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:23 schreef Floria het volgende:
DJMO, ik zal wel een bemoeial zijn maar zorg je wel goed voor jullie? Altijd als je schrijft over eten dan gaat het over veul junkfood.
Ik vind het lief en bezorgd overkomen.... En ik kan het me ook wel voorstellen hoor, als ik die lijst troep zie
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_63942867
hier nog steeds erg veel gerommel.. heb een uur kunnen slapen maar daarna ging het wel verder. Of het doorzet weet ik niet ik heb dit vorige week woensdag ook gehad (de hele dag) en toen stopte het om een uur of 1. heb t idee dat ik mijn benen niet meer voel, zo lam.
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_63943329
Saartje! Je bent een echte grote zus

Ik heb nog wat echo's:
Bij 31, 6 weken:

Lenig ventje met een voet en hand naast zijn hoofd...

snoetje

Snoetje met handje bij 33,5

En over menstruatieachtige pijn, dat vroegen ze mij ook toen ik van de week aan de ctg lag. uuhm tja, ik heb nooit pijn bij mijn menstruatie dussuh ik weet niet, het voelt iig niet als weeën

Ik heb nog steeds veel harde buiken, zodra ik ga staan of lopen komen ze weer. 't mot maar zo dan. Wel irritant want ik heb nog een heel lijstje aan dingen die ik wil kopen. Ik ga morgen maar even proberen of ik met de fiets de stad in kan, dan hoef ik alleen in de winkels te lopen.

Dakoot ik hoop dat het doorzet nu! (volgens mij heb ik dat al eens tegen je gezegd...)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_63943354
Ga je weleens douchen of in bad als het rommelt Dakota? Ze zeggen dat als het voor het echie is het toeneemt onder de douche, en als het vals alarm is zou het afnemen.
©Dumbo
pi_63944640
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:03 schreef texelonia het volgende:
Ga je weleens douchen of in bad als het rommelt Dakota? Ze zeggen dat als het voor het echie is het toeneemt onder de douche, en als het vals alarm is zou het afnemen.
altijd..douche, heb geen bad..maar dan nog blijft het rommelen. ik ga zometeen even een rondje lopen buiten misschien dat dat meewerkt want dit is reuze vervelend
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 11 december 2008 @ 21:46:43 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63944801
Dakota, zal ik de mensen boven je in het rijtje even weghalen? Mss helpt het?
  donderdag 11 december 2008 @ 21:47:27 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63944828

Nee sorry, dat is flauw.
Maar ik hoop echt dat het nu door gaat zetten hoor, hier wordt je ook alleen maar heel moe van lijkt me.

Even voordoen:
  donderdag 11 december 2008 @ 22:10:49 #53
186094 Floria
Ghost of shark
pi_63945653
Maar wel grappig BE
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_63945669
Fuente, gefeliciteerd!!! Wat mooi, grote zus en kleine zus...

Chan, gefeliciteerd, en ik hoop dat het tot het einde een mooie zwangerschap wordt!

Dakota, ik hoop dat het nu of wel echt, of echt niet door gaat zetten, zodat je duidelijkheid hebt...

Jelief, mooie echo's hoor!

*hoop dat het ook goed gaat met Ingrid nu...ben benieuwd wanneer ze weer wat post...*
pi_63945828
Fuente gefeliciteerd! Wat een prachtige foto, mooi! En Sara kijkt echt heel lief naar haar zusje
pi_63945889
Fuente, mooie foto!!!

Mijsje er is een post van Djeez (zie update topic).

Dakota, hopelijk gaat het gewoon doorzetten, zet em op!
pi_63945896
Nou Dakota het zou best mogen hoor, vind dat je die kleine de laatste weken al zo keurig binnen hebt weten te houden dus go your gang hoor

Saartje wat ben je een lieve grote zus Fuente en familie welkom thuis

En dan kom ik ff met een vraagje want voel me af en toe een beetje onbegrepen door mijn schoonmoeder, en misschien ligt het ook gewoon aan mij hoor, vandaar dat ik jullie ff om jullie eerlijke mening vraag.
Ik vond de zwangerschap van Isa al geen pretje had toen zoveel kwaaltjes dat ik nu vurig hoopte op een zorgeloze zwangerschap.... tja dat is het nu al weken niet meer geweest en tot de 20 weken echo is geweest heb ik het gevoel dat ik er niet van kan/durf te genieten wat ik zelf ook niet zo gek vind eigenlijk.

Ik geef ook gewoon eerlijk aan dat ik hierna nooit meer zwanger wil zijn, dit is echt de laatste keer ik trek dit soort dingen niet nog een keertje, dat zwangeren is gewoon duidelijk niet mijn ding ofzo ik ben er niet voor gemaakt

Nu zei mijn schoonmoeder (heel lief bedoelt natuurlijk) dat ik er "gewoon" wat meer van moet proberen te genieten, ik gaf eerlijk aan dat ik er nu gewoon niet van kan genieten, maar dat vond ze onzin
Overigens begint ze iedere keer zo tegen me als mijn man er niet bij is, ook weer zoiets denk ik dan?
Want erna vertel ik het aan mijn man die uiteraard me probeert uit te leggen dat ze het vast niet zo bedoelt. Maar ja ze brengt het anders wel iedere keer met zeer weinig tact.
Ik vraag me ook echt af of ze ook zo tegen haar dochter zou doen als die in hetzelfde schuitje zou zitten als ons.
Ben ik nou een hormonster ligt het aan mij?
Mama van Isa en Ties
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 december 2008 @ 22:21:02 #58
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63946040
he vervelend dakota.. ik hoop dat het of doorzet nu, of dat je iig zoveel rust krijgt dat je krachten kan opdoen

BE die had ik wel verdiend he

pi_63946141
He bah Marlieske, is ook niet leuk! Ik kan met wel heel goed voorstellen hoor dat je nog niet helemaal kan (of misschien niet durft) te genieten nu. het is nog best spannend denk ik voor jullie. Misschien bedoeld je schoonmoeder het wel goed hoor door het zo te zeggen, gewoon om je een beetje een hart onder de riem te steken door zelf positief te blijven?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 december 2008 @ 22:25:20 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63946211
weet je schoonmoeder van de zorgen rond deze zwangerschap marlieske?? want dat als wel zo is, vind het idd tactloos om het zo bot te brengen van haar, terwijl ze het misschien idd wel goed bedoelt, als ze het niet weet, is het misschien een optie om duidelijk te zijn waarom je nu (nog) niet durft te genieten?? en dan ook gewoon echt luid en duidelijk uitpraten want anders blijft de lucht misschien onzuiver tussen jullie...

sterkte meis

pi_63946220
Marlieske ik snap deels hoe je je voelt. Deze zwangerschap gaat deels langs mij heen en deels vind ik het gewoon weg heul zwaar en niet leuk. Dat ik een kindje krijg wel maar van het zwanger zijn geniet ik niet. Als mijn schoonmoeder zoiets zou zeggen dan zou ik daar ook echt niet blij mee zijn. Zeker niet als dat achter de rug van mijn man om gaat.
Ik vind je dus geen hormonster.
Het is ook het algemene idee hè dat je moet genieten van je zwangerschap want oh-het-is-zo-leuk, nou iedereen die hier meeleest en/ of post weet dat het écht niet altijd leuk is.
pi_63946334
Oh Jelief wat jij zegt herken ik ook wel van toen ik zwanger was. Het moeten genieten... Ik heb eigenlijk nooit echt zo'n roze wolk gevoel gehad, terwijl ik wel heel blij was dat we een kindje gingen krijgen enzo. Maar verder, neuh.
pi_63946347
Ja maar ik ben zelf ook vrij positief hoor loop echt niet de hele dag te janken ofzo hoor, kan er goed over praten maar heb er wel een hekel aan als mensen zeggen dat ik niet onzeker mag zijn zeker als dat de mensen zijn die we wel ingelicht hebben dus waarbij ik verwacht eerlijk mijn ei te kunnen (mogen) droppen af en toe.
Heb een beetje het idee of ze alles bagatelliseert als ik vertel hoe mijn gevoel nu is, en dat het nog steeds spannend is voor ons. En dat is wat me vooral irriteert denk ik, wat wil ze nou dat ik ga staan juichen ofzo?
Mama van Isa en Ties
pi_63946597
Zou mij ook irriteren inderdaad. Eigenlijk zou je gewoon lekker moeten kunnen praten zonder een antwoord er op te krijgen, gewoon lekker je hart luchten en daarna een knuffel. Tenminste zou ik hebben hoor.
Ik vind je trouwens ook best positief, weet niet of ik dat zou kunnen zo!
pi_63946746
Fuente; je meisjes samen Wat een verliefd kijkend zusje

Jelief; mooie echo plaatjes

Dakota; ik hoop dat het nu echt doorzet!

BE; ik moest zo lachen om je 2 posts achter elkaar

Marlieske; ik begrijp je schoonmoeder haar opmerking enigzins als ze het in het algemeen zou zeggen als een zwangerschap niet echt van een leien dakje gaat of bij gemiddelde kwaaltjes bij een zwangere vrouw. Máár in jullie situatie met het wachten op die zenuwslopende uitslag, nee dan vind ik het toch best erg kort door de bocht, dat is iets heel anders. Ik weet niet of die opmerking nu recent geplaatst is of daarvoor ook al?
Je hebt compleet reden om onzeker te zijn en het erg spannend te vinden. (En ik vind juist dat je je er nog heel kranig doorheen geslagen hebt de laatste weken met het wachten).
  donderdag 11 december 2008 @ 22:41:33 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63946783
DJMO, niet helemaal hoor. Ik had/heb ook gewoon een snotterige pestbui. Ik zeg al de hele week tegen een paar mensen in de PM dat ze mijn chagrijn er maar even tussenuit moeten filteren.

Marlieske, ik snap dat het voor jou rot is, maar ik kan me ergens haar opmerking ook nog wel bedenken. Blijkbaar heeft ze niet een enorm groot inlevingsvermogen en snapt ze gewoon niet goed dat een zwangerschap ook gewoon neit leuk kan zijn.
pi_63947540
Hmmz BE last van je hormonen of heb je ons iets te vertellen
Drukke dag gehad k ga slapen tot morgen
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  donderdag 11 december 2008 @ 23:02:00 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63947564
Nee, hooguit weer van mijn verlengde PMS, meer niet hoor.
pi_63952431
Fuente, wat lief die foto. Nog gefeliciteerd met je meisje

ook huuphuup, Chan en Max. gefeliciteerd. Dat jullie maar een fijne zwangerschap mogen hebben
pi_63952433
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:34 schreef Nijna het volgende:
Daar zal je het niet vinden Rab...

Nummer_zoveel, heb je met pin betaald, misschien kan je dan je rekeningafschrift als bewijs gebruiken?
Ik zou sowieso terug gaan nee heb je, ja kun je krijgen.
Gisteravond met m'n schoonmoeder gebeld, ze zegt dat ze het wel kan maken. Ze zet er een nieuw elastiek in. Da's fijn, want ben zelf totaal niet handig met dit soort dingen.
pi_63952532
Goedemorgen.
Dakota, heeft het nog doorgezet vannacht??

Ik ben weer gekeurd gister, echo gehad, alles prima!
Bij de VK geweest, ook daar was alles prima. Nu aftellen, nog 10 weken en 1 dag!
pi_63953154
het enige wat ik er aan over heb gehouden is een drukkende buikpijn..bij elke beweging va de baby heb ik veel pijn dus ik bel de verloskundige zo maar even
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 december 2008 @ 09:09:56 #73
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63953337
sterkte dakota
fijn dat alles goed was Koningin!!

eer dat ik nog eens in bakerpraatjes geloof
zometeen controle ...

vrijdag 12 december 2008 @ 09:34:07 #74
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_63953809
Dakota je word wel op de proef gesteld he! Ben benieuwd wat de VK zegt!

Pfff ik word gek van mezelf, ben echt zo'n draak op het moment.
M kan echt helemaal niets goed bij me, ik word overal boos om en als hij het dan zat is en er wat van zegt dan moet ik weer huilen....klote hormonen!
pi_63954054
Ow Fruppel, dat herken ik wel. Niet constant, maar wel regelmatig, ook op mijn werk. Ik voel me zo snel geirriteerd en moet echt regelmatig op mijn tanden bijten om geen vervelende opmerking te maken. Thuis laat ik me dan alwwer wat sneller gaan...arme schaap.

Ik had trouwens gisteren ook een minder prettig msn-gesprek met mijn zusje. Misschien toch niet zo handig, twee zusjes tegelijk zwanger en dus onder de hormonen
Zij hadden woensdag de laatste uitslag van de punctie gekregen: alles in orde, en het wordt inderdaad (zoals op de echo 4 weken geleden al gezien) een jongetje. dus ik zei: leuk, een jongetje. Vroeg ze of dat echt leuk was, ze had toch liever een meisje gehad. Nou, ik kan me best voorstellen dat als je al 2 jongens hebt, dat je stiekem hoopt op een meisje, en zelfs dat je een beetje teleurgesteld bent als je hoort dat het geen meisje wordt en zelfs nog dat je daar een paar traantjes om moet laten. Maar om nou zoo diep teleurgesteld te zijn...beetje relativeren, zeker in deze omstandigheden, kan geenkwaad lijkt me. Ze hebben dadelijk als alles goed gaat 3 gezonde knullen! Hoe gezegend kun je zijn?

Dus tja, toen had ik dus volgens haar te weinig inlevingsvermogen en ik begreep haar niet, en ik vond dat z een beetje moest relativeren...gezellig
pi_63954330
*zucht*
Ik heb een baby in mn buik

Och Miss_sly, zulke dingen zijn ook vervelend, waarschijnlijk zat je zus ook even opgesloten in het moment, haar eigen emoties. Ik kan me inderdaad zoals jij zei best voorstellen dat het even een domper was om te horen dat het weer een jongen is, maar zolang hij gezond is (en dat is bij hen ook niet vanzelfsprekend gebleken, met al dat gestress rond die punctie enzo) dan zou het goed moeten zijn. Het is wel een taboe om uit te spreken dat je liever een jongetje/meisje hebt, maar ik denk dat het relativeren voor haar misschien gewoon wat later komt. Dat ze heus wel blij is met dit ventje maar dat ze gewoon erg teleurgesteld is dat het geen meisje is, een en ander sluit elkaar niet uit denk ik. Het komt er alleen zo rot uit soms
Moeilijk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:11:51 #77
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_63954603
Miss Sly, wat vervelend dat het gesprek met je zus zo moeilijk ging.
Hopelijk ziet ze snel in dat het misschien niet zo netjes was!

Ik had tot voorkort eigenlijk niet heel erg veel last van die gekke hormomen, soms wel buien maar dat was nog te overzien maar de laatste tijd is het echt heel erg. Voel me ook raar en heb het gevoel dat ik om niets kan huilen!
Word ook echt zo boos om niks, straks durft niemand meer in mijn buurt te komen!
Ben blij als volgende week voorbij is en mijn verlof begint, dan kan ik ook wat meer uitrusten wie weet scheelt dat ook wel!

HuupyBaby !!!!!!!
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:18:41 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63954720
Oef, ik kan me wel voorstellen dat je daar tegenin ging miss_sly. Ik zou zelf geloof ik hetzelfde gezegd hebben.
Was het kwartje de andere kant op gevallen hadden ze een heel zwaar gehandicapt kind gehad, lekker belangrijk dan of het een jongetje of een meisje is...
pi_63957353
Tja ik vind dat je gelijk hebt hoor Miss_Sly, het zal mij weinig uitmaken of dit kindje nu een jongen of meisje is, voorlopig staat hier het cliché bovenaan "als het maar gezond is met alles erop en eraan"
Ik snap dat je zus een hormonenbommetje is vanwege alle stress dat doet meer met je als je soms toe durft te geven denk ik maar je moet niet vergeten wat niet uit het oog verliezen wat echt belangrijk is.
Ik zou trouwens 2 meiden ook geweldig vinden dus als deze spruit een meid blijkt, dan ben ik happy, blijkt het een jongen dan moet ik gaan shoppen dus ook happy
Mama van Isa en Ties
pi_63957421
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:36 schreef Lishe het volgende:
Chan, gefelciteerd!
En Raissa, succes met wegwerken van die 2 liter. Zit er ook smaak aan? (Ik duim van niet.)
Omdat ik 2 weken terug dezelfde scan had gehad waren ze eens even gaan overleggen en mocht ik 1 liter drinken in plaats van 2 (Al vind ik 1 liter in een uur nog steeds veel maar goed) Er zit heel licht een smaakje aan maar ik gooi er altijd aanmaaklimonade doorheen, dan proef je er niets van

Straks de uitslag.
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:36:41 #81
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_63958249
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 09:45 schreef miss_sly het volgende:
Ow Fruppel, dat herken ik wel. Niet constant, maar wel regelmatig, ook op mijn werk. Ik voel me zo snel geirriteerd en moet echt regelmatig op mijn tanden bijten om geen vervelende opmerking te maken. Thuis laat ik me dan alwwer wat sneller gaan...arme schaap.

Ik had trouwens gisteren ook een minder prettig msn-gesprek met mijn zusje. Misschien toch niet zo handig, twee zusjes tegelijk zwanger en dus onder de hormonen
Zij hadden woensdag de laatste uitslag van de punctie gekregen: alles in orde, en het wordt inderdaad (zoals op de echo 4 weken geleden al gezien) een jongetje. dus ik zei: leuk, een jongetje. Vroeg ze of dat echt leuk was, ze had toch liever een meisje gehad. Nou, ik kan me best voorstellen dat als je al 2 jongens hebt, dat je stiekem hoopt op een meisje, en zelfs dat je een beetje teleurgesteld bent als je hoort dat het geen meisje wordt en zelfs nog dat je daar een paar traantjes om moet laten. Maar om nou zoo diep teleurgesteld te zijn...beetje relativeren, zeker in deze omstandigheden, kan geenkwaad lijkt me. Ze hebben dadelijk als alles goed gaat 3 gezonde knullen! Hoe gezegend kun je zijn?

Dus tja, toen had ik dus volgens haar te weinig inlevingsvermogen en ik begreep haar niet, en ik vond dat z een beetje moest relativeren...gezellig
Even heel snel een reactie. Toen ik hoorde dat ik weer een jongetje zou krijgen, was ik ook een avondje sip en een beetje sjaggie. Maar de volgende ochtend heb ik mezelf even streng toegesproken, wie was ik wel niet om boos/sip te zijn/blijven als verder alles goed, helemaal met de manier waarop we zwanger zijn geworden, mag ik gewoon mn handen dichtknijpen. Ik heb toen even een traantje gelaten en Peaceman een smsje gestuurd met wat voor stomme trut ik wel niet was omdat ik daar zo sip om was... toen was het ook goed. Ik kan me voorstellen dat je zusje nog even de tijd nodig heeft om dit bericht te verwerken...... en misschien iets langer nodig heeft.

Zo hele morgen op stap geweest en kerstboom gekocht, nu nog opzetten.... maar dat gebeurt zondag of maandag.

Raissa ik hoop dat je zo een mooie/goede uitslag hebt.

Ow en de foto van de twee meisjes erg lief hoor

En nu weer snel Twan van school halen.....
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 december 2008 @ 12:50:37 #82
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63958612
nu ik ben weer terug van controle... bloeddruk 110/65, koppie nog steeds braaf beneden, ruggetje links, jr. was et niet eens met die koude gel en de doptone, hij probeerde hem weg te schoppen , aan mijn rugklachten is niets te doen behalve pijnstillers als het echt te erg wordt. en voor de rest mag ik het nu uitzoeken tot week 41 van mijn zwangerschap... ik hoef pas 2 januari terug te komen voor de volgende controle en ik moet eerder langskomen als mijn vliezen breken of de weeën beginnen

ik heb wel antwoord op een paar voor mij belangrijke vragen: omdat ik vanwege het begin van mijn zwangerschap in een protocol zit waarbij de rvk betrokken is etc. worden na de geboorte die baby's extra goed gecontroleerd etc. enfin, jr. blijft na de geboorte gewoon bij mij op de kamer en als alles met mij en jr. in orde is, kan ik dag 2 gewoon naar huis. (het tijdstip van naar huis gaan is mede afhankelijk van hoe laat ik beval en of de kinderarts tevreden is over jr. en aangezien hij het tot nu toe prima doet ben ik niet bang )

arts gaf nog wel aan dat, mede vanwege mijn rug en twijfels het niet verstandig was om die reis naar sommelsdijk te maken. dus ik blijf gewoon thuis zondag, of ik moet me echt supergoed voelen, maar daar kijk ik morgen ofzo wel naar en nu bijkomen en bijlezen ...

pi_63960011
Ik weet ineens wat men bedoelt met "metaalachtige smaak in de mond" ik smaak mezelf (?) alsof ik een lantaarnpaal heb staan likken

@DJMO, fijn dat je duidelijkheid hebt over wat dingen meid
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63960279
lees hier nogsteeds mee en moest toch wel lachen; djmo..jij bent dat met dubbele getallen he?
( je man dan) je hebt vanmorgen om 09:09uur gepost
op de 12e ... dat moet toch wat betekenen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 december 2008 @ 14:26:13 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63961167
klopt helemaal marit was mij nog niet opgevallen maar zoals het zich nu laat aanzien blijft jr. echt nog wel even warm binnen zitten.

raissa, is je uitslag al bekend?? hoop dat die goed is

miss_sly vervelend dat het even zo botste tussen jou en je zusje, ik kan jouw standpunt wel begrijpen, zo zou ik zelf ook denken

Huup dat heb ik ook wel eens, goor is dat he

Fruppel en Marlieske

pi_63961182
Mag ik erbij in het lijstje?
Voorlopige datum is 21 augustus.

.... met gevoel voor drama....
pi_63961315
Gefeliciteerd Kersjes
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:34:32 #88
108648 cattie
lieve moeder
pi_63961351
Gefeliciteerd Kersjes!!
pi_63961368
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:26 schreef DJMO het volgende:

raissa, is je uitslag al bekend?? hoop dat die goed is
Nee, had een telefonische afspraak "rond het middaguur" dus dat is natuurlijk zo rekbaar als maar kan Nah ja, zolang de arts me maar niet vergeet vind ik het best

-edit- Kers, ook hier, gefeliciteerd
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 december 2008 @ 14:38:34 #90
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63961438
rond het middaguur is te rekken ja, maar dit vind ik toch voorbij de grens gaan hoor van het middaguur.. als hij je idd maar niet vergeet!!

gefeliciteerd kersjes!!!

pi_63961903
Huup... of heb je echt een lantaarnpaal staan likken...

Kers, welkom !
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:01:34 #92
114177 Diaan73
pi_63961913
Kersjes van harte gefeliciteerd en welkom!!

DJMO 2 januari pas weer op controle... duurt toch wel erg lang bij jouw ziekenhuis hoor..... Je kunt dan al lang en breed bevallen zijn. Wel fijn dat je nu wat duidelijkheid hebt....
Make love, not war ☮
pi_63961991
Kersjes, het is nog geen zaterdag
Gefeliciteerd !!!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 december 2008 @ 15:07:59 #94
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63962078
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:01 schreef Diaan73 het volgende:
Kersjes van harte gefeliciteerd en welkom!!

DJMO 2 januari pas weer op controle... duurt toch wel erg lang bij jouw ziekenhuis hoor..... Je kunt dan al lang en breed bevallen zijn. Wel fijn dat je nu wat duidelijkheid hebt....
hij ging er ook vanuit hoor dat ik dan al bevallen zou zijn, hij zei letterlijk toen ik wegging: de bedden staan klaar hoor

pi_63962190
Ik vind het ook apart dat je dan pas voor controle zou moeten, wat nou als je bloeddruk ineens heel hoog gaat worden, dan monitoren ze dat dus helemaal niet..
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:13:04 #96
114177 Diaan73
pi_63962210
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:12 schreef mrien het volgende:
Ik vind het ook apart dat je dan pas voor controle zou moeten, wat nou als je bloeddruk ineens heel hoog gaat worden, dan monitoren ze dat dus helemaal niet..
Precies, juist die laatste weken zijn erg cruciaal....
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 december 2008 @ 15:24:27 #97
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63962534
mjah, ik zou over tien dagen moeten bevallen, en ik ga dr vanuit dat ik niet overtijd loop, maar als er ook maar iets is, onverwachte verschijnselen etc. moet ik meteen bellen en komen. en mijn bloeddruk maak ik me zelf niet zo'n zorgen over, als ik wel overtijd dreig te gaan heb ik een hele fijne huisarts die langskomt of bij wie ik zo langs kan lopen. afgezien van het zwanger zijn en de daarbij behorende rugklachten mankeer ik geen fluit. zo zei die gyn het ook, ik kan wel blijven langskomen maar het is voor mij alleen maar zwaar die reis elke keer te maken (half uur tot drie kwartier met OV) en hij kan toch niet meer doen dan kijken hoe de baby ligt en wat mijn bloeddruk is.. dat laatste kan ik ook bij mijn huisarts, wat veel dichterbij is voor me. Als ik na kerst nog niet bevallen ben, dan is er een hele grote kans dat ik ga bellen of ik niet ingeleid kan worden, ligt er maar net aan hoe ik me voel etc.

vrijdag 12 december 2008 @ 15:28:07 #98
114177 Diaan73
pi_63962651
Okay, duidelijk. Maar ze gaan je echt niet zomaar inleiden hoor daar moet wel een reden voor zijn. Na de kerst is nog maar 4 dagen overtijd... indien er dan geen medische indicatie is, wordt het echt niet gedaan. Bij Twan ben ik de laatste week (41e) om de dag in het ziekenhuis geweest ivm hoge bloeddruk en eiwitten in de urine en ik heb toen een paar keer gevraagd of ze me niet wilden inleiden, maar nee hoor, pas toen ik 42 weken zwanger was, wilden ze het doen.
Make love, not war ☮
pi_63962795
Ook hier wilden ze pas gaan inleiden met precies 42 weken..(niet dat ik het echt zat was ofzo hoor)

Laat dan tenminste bij de huisarts je bloeddruk nog even controleren binnenkort, gewoon voor de zekerheid..
Ik zou het in ieder geval zelf niet prettig vinden, fijn dat jij daar anders over denkt
pi_63962942
Kersjes gefeliciteerd!!
Mama van Isa en Ties
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 december 2008 @ 15:39:13 #101
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63962951
nee snap ik Diaan, ook dat ze het niet zomaar doen. ik had het vanmorgen ook nog over die rugklachten gehad, dat dat mijn grootste punt was, en het antwoord wat ik kreeg was heel duidelijk: niets aan te doen, gewoon uitdragen, zodra je bevallen bent is het ergste wat dat betreft ook over. over de baby was hij tevreden, dus tja, dan ben ik ook maar tevreden, en wacht rustig af wanneer junior zin heeft om te komen kijken. voor de rest laat ik me lekker vertroetelen door Johan (moest hij doen van de gyn )

en vanaf morgen kan ik naaien ik kreeg tijdens het typen van deze post een telefoontje dat de naaimachine op welke ik op mp geboden had, morgen om één uur langsgebracht word als er nog mensen zijn die lapjes stof van circa 12 bij 12 cm overhebben houd ik me aanbevolen, ik wil mijn kunsten gaan uitproberen met om te beginnen een patchworksprei voor het ledikantje te maken

pi_63963025
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:01 schreef Nijna het volgende:
Huup... of heb je echt een lantaarnpaal staan likken...

Kers, welkom !
Ja ik begin wel te twijfelen nu
heb ik misschien toch...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 december 2008 @ 15:42:05 #103
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63963029
mrien, ik zal al te kijken of mijn ha met kerst en oud en nieuw nog speciale dingen heeft, ik heb laatst toen ik vijf weken moest wachten voor nieuwe controle ook twee keer bij de ha laten controleren. als ik haar bel is ze zelfs nog gek genoeg om langs te komen als ik aangeef dat ik het niet red met mijn rug.

pi_63963360
Hoi allemaal!

Nou hier dan even een update. Het gaat hier heel erg lekker. Merel is echt een heel tevreden meiske tot nu toe, en Sara een echte trotse zus. De bevalling was megaheftig, gewoon te snel eigenlijk, daardoor helaas veel naweeen gehad die nu wel wat afnemen, maar dat was wel pittig. Zal binnenkort het hele verhaal wel in keer in het daarvoor bestemde topic plaatsen Merel is gelukkig helemaal ok bevonden, dus na de zorgen in de zwangerschap is dit een hele opluchting.
Hier nog wat foto's:

Merel (20 minuutjes oud) en papa

Duimpje en vingers al gevonden

Een oogje open

Vanaf nu maar verder naar het babietjes topic, maar ik kom hier zeker nog loeren hoor!
Alle dames, heel veel succes
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63963535
aaaaah wat een mooie meiske, Fuente en familie geniet er lekker van
Mama van Isa en Ties
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 december 2008 @ 16:01:01 #106
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63963590
*smelt* andere woorden kan ik even niet vinden Fuente !! wat fijn dat alles goed is (met je verhaal lezen wacht ik nog even tot ik ook geweest ben )

vrijdag 12 december 2008 @ 16:05:48 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_63963738
Merel, wat een knap meisje ben jij

Kersjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63963978
mooi meisje !
en ik vind de namen Sara en Merel echt zo mooi bij elkaar passen !
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:15:28 #109
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_63964054
Ah die rimpel boven dr neus Volgens mij lijkt ze op papa! Wat fijn dat de zorgen tijdens de zwangerschap 'voor niks' waren en alles gewoon okay blijkt te zijn!
©Dumbo
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:16:19 #110
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_63964078
Ohja Kersjes gefeliciteerd!
©Dumbo
pi_63964155
Ohh mooi meisje die Merel
En feli, Kersjes!
pi_63964252
Geen abces hier! De arts kon wel begrijpen dat ik veel pijn heb, de ontsteking ligt volgens hem echt pal tegen de baarmoeder aan.. 30 december weer een dagje aan het infuus hangen, tot die tijd het allemaal even aankijken maar de drempel naar het ziekenhuis moet ik heel erg laag houden. Heb inmiddels ook het mobiele nummer van de arts gescoord, het is wel erg fijn te weten dat ik bloedserieus wordt genomen

Vanavond ga ik lekker naar mijn schoonzus die net een beautysalon heeft geopend.. Lekker even relaxen en laten verwennen dus..

Jammer is alleen dat we morgen een weekendje naar valkenburg zouden gaan, dat gaat niet door dus

Fuente, wat is merel een schatje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 december 2008 @ 16:29:14 #113
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63964475
dat moet toch een opluchting zijn raissa, wel fijn dat je nu ook zijn mobiele nummer hebt. jammer dat je niet naar valkenburg kan, maar laat je lekker verwennen vanavond

pi_63964487
raissa, fijn dat er geen abces zit in elk geval! balen van je weekendje weg!

fuente, wat een dotje die merel! ik zie ook veel gelijkenis met haar vader. en toch een beetje een ander neusje dan sara, of vergis ik me? heerlijk vooral dat alles goed is. geniet ervan!
pi_63966619
Raissa, gelukkig geen abces! Maar wel balen dat je dan nog wel gewoon met die pijn moet blijven rondlopen. Hopelijk helpt dat infuus van de 30ste.

Kersjes Gefeliciteerd!

En Fuente, wat leuk die foto´s, mooi meisje hoor!
pi_63966673
Wat een lekker bolletje is Merel
pi_63966688
Raissa jammer dat je niet naar valkenburg kan, maar laat je maar lekker verwennen hoor! En fijn dat ze je serieus nemen in het ziekenhuis!

Huup... dat is het begin van zwangerschapsdementie hoor, hihihi.
pi_63966704
Merel
pi_63968126
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:29 schreef bixister het volgende:
raissa, fijn dat er geen abces zit in elk geval! balen van je weekendje weg!

fuente, wat een dotje die merel! ik zie ook veel gelijkenis met haar vader. en toch een beetje een ander neusje dan sara, of vergis ik me? heerlijk vooral dat alles goed is. geniet ervan!
Merel lijkt inderdaad heel erg veel op Sara! Maar een paar dingetjes zijn anders. Haar oogjes zijn (geopend) iets anders, en de vorm van haar hoofdje. Ik zal komende week eens een foto van baby-Sara en baby-Merel plaatsen, op sommige foto's is het verschil niet te zien

Thnx allemaal!
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 12 december 2008 @ 20:05:52 #120
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63969760
Wat een scheetje is Merel!

KERSJES! Ik had je morgen pas verwacht! Gefeliciteerd!
* Memmel highfivet Kersjes wegens een job well done!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  Moderator vrijdag 12 december 2008 @ 20:10:46 #121
5428 crew  miss_sly
pi_63969936
Ow, wat een mooi meisje is Merel Fijn dat het zo goed gaat Fuente!
pi_63971086
wow wat een prachtige dame is Merel!

Kersjes, welkom!!

Pff ik word helemaal gestoord van die pijn in mijn buik. Kon vanmorgen bijna niet meer lopen, toen ik eindelijk naar de wc was geweest ging het wel wat beter, maar 's middags had ik weer pijn en dan vooral aan de linkerkant half op mijn rug. Hou het nog wel ff in de gaten, anders ga ik dinsdag weer terug naar de huisarts.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_63971629
Kersjes

gefeliciteerd!!!
pi_63972081
mooi meisje is Merel Fuente!
  vrijdag 12 december 2008 @ 21:59:40 #125
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_63973055
Fuente wat is het een mooi dametje weer hoor!

Kersjes van harte met je tweede streepje...

Raissa gewoon een dikke knuffel
  vrijdag 12 december 2008 @ 22:02:35 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63973133
Aaaaaaaaaaaah, kijk nou!
Wat een schatje Fuente! En heel duidelijk papa's kin!
pi_63973221
Fuente gefeliciteerd met Merel! Wat een lieve en mooie foto’s!

Nieuwe zwangeren gefeliciteerd!
pi_63973277
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:02 schreef Brighteyes het volgende:
Aaaaaaaaaaaah, kijk nou!
Wat een schatje Fuente! En heel duidelijk papa's kin!
ik scroll omhoog om de kinnen te vergelijken na jouw opmerking
zie ik behaarde kin van papa
Ik zie de gelijkenis niet hoor, hihi
pi_63973323
Zeg niet om het een of ander maar dit: Zwangerschap en geboorte deel 426 is het laatste wat we van Dakota hebben gehoord (op twee andere posts in andere topics iets later na).
Of ze is binnenste buiten gekeerd in opdracht van de vlos of ze is aan het baren
pi_63973499
om 12:50uur was ze vandaag in het baby-topic
maar nog zonder eigen babietje Het grote kleine babietjes topic deel 167
pi_63973865
Oh dat scheelt iets meer dan ik dacht, maar toch ben ik benieuwd wat de vlos heeft gezegd...
Die post is alweer 9,5uur geleden
pi_63974777
ik was computerspelletjes aan het spelen
Maar de pijn is waarschijnlijk een nierbekholteontsteking

feest!
wanna rub mah puppeh?!
  vrijdag 12 december 2008 @ 23:08:35 #133
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_63975089
Ow, balen Dakota. Dat is geen leuke ontsteking om te hebben.
pi_63975305
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:59 schreef Dakota het volgende:
ik was computerspelletjes aan het spelen
Maar de pijn is waarschijnlijk een nierbekholteontsteking

feest!
he getverdemme....

Raissa wat vervelend dat je weekendje weg niet door kan gaan, hopelijk word je goed verwend door je zus en krijg je lekkere massages en maskertjes en verzacht dat een beetje.
En wat een gerust stelling dat ze je super serieus nemen in het ziekenhuis
Ik hoop dat dat je een beetje vertrouwen geeft in een goede afloop
Mama van Isa en Ties
pi_63975417
Hier beginnen nu trouwens de hormonsters toe te slaan.... de kamer die ik voor Isa in gedachten had... word nu onze kamer, onze kamer word voor Isa.
Ik dacht dat het handig zou zijn dat wij naar die kamer zouden verkassen omdat op die kamer onze inbouwkast staat... nu moet manlief dus 2 kamers schilderen en behangen.
Komt goed schatje, zei hij meteen morgen dus weer ff ching ching voor ruim 100 euro behang bestellen
Want onze toekomstige kamer moet ff een opfrisbeurtje krijgen.
Ach ja zo blijft manlief wel lekker bezig nietwaar?
Mama van Isa en Ties
pi_63975489
Ieh, Dakota! geen idee wat het inhoudt, zo'n ontsteking, maar het klinkt heel erg naar
Sterkte daarmee.
Marlieske, veel plezier met je hormonsters hihi. Ik heb ook al bedacht om te ruilen van slaapkamer, ondanks dat onze slaapkamer net een jaar geleden geheel opnieuw gedaan is
pi_63980628
Oooh Fuente, wat een heerlijk fronsje heb je daar
En wat fijn dat ze toch helemaal gezond lijkt te zijn

Dakota, dat kon je er nou net niet bijhebben...
Is de pijn wel een beetje te harden nog?
Zo niet, heb je alvast een goede voorbereiding oip het echte werk straks

Raissa, wat balen dat jullie weekendje weg niet door kan gaan...
Maar heb je iig lekker kunnen genieten gisteravond?

Ik heb praktisch geen oog dichtgedaan vannacht. Ben zo ontzettend opgewonden
Heb de DVD van Devin's 3D echo gekeken en daarbij een halve doos tissues opgemaakt
Gemaakt tijdens de 9 maanden beurs terwijl er van buiten het hokje muziek te horen is dat door de hal galmde. Op Rene Froger's zinnetje "This is the moooooooment!!!!!!!!!!" draait hij zijn hoofdje frontaal in beeld. Ik breek elke keer weer
Gek genoeg heb ik er zo verschrikkelijk veel zin in om zwanger te zijn! Okay, ik ben het al maar merk er nog vrij weinig van. Ik kijk gewoon uit naar de ongemakken, de signalen waaraan je merkt dat het echt is.
Ooow, wat een heerlijke zenuwen zijn dit toch, ik geniet nu al!
Nu maar hopen dat het glorieuze gevoel blijft aanhouden....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 december 2008 @ 08:39:53 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63980674
nierbekkenontsteking dakota??? toch te lang doorgelopen met blaasontsteking?? beterschap meis

marlieske
kersjes

ik kon vannacht kiezen uit twee kwaden: in de slaapkamer blijven liggen naast een snurkende man, of de bank in de woonkamer waar de hamsters herrie maakten met hun rondrenradje (ding is van plastic, maar piept als een idioot ) heb met porren maar voor het eerste gekozen... maar lekker heb ik niet geslapen.

vandaag komt mijn kerstboom en ik zie er echt naar uit om dat ding op te tuigen en te versieren.. net als ik er naar uit kijk om mijn eerste creatie op de naaimachine te kunnen showen hier .. begin ik dan toch echt te veranderen naar een degelijke huisvrouw??

Jubileum moderator zaterdag 13 december 2008 @ 08:47:01 #139
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63980701
Je had gewoon je snurkende man naar de bank met de herriehamsters moeten sturen DJMO

Dakota dat klinkt buitengewoon pijnlijk. Is dat een beetje te behandelen als je zwanger bent?

Fuente wat een prachtig prachtig meisje
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63980705
Moggeh!
Hmmja vandaag schijnt het pijnlijke alweer over te zijn Ietwat gevoelig maar dat is geen probleem. Ik heb het al eens eerder gehad maar toen lag ik te creperen van de pijn dus ik denk dat dit gewoon een laf ontstekingkje is.

Toch geen datumtweeling he DJMO.. waar gaan we nu voor dan ?

Ik denk dat ik de rest van de dag weer computerspelletjes ga doen
(Harvest moon )
wanna rub mah puppeh?!
pi_63980707
O en t molentje afpakken van de hamsters werkte hier altijd (helaas is (WRAAAAAAAAAAAAAAAAAAH <-- zo heette mijn hamster) opgegeten door de slang omdat hij bezeten bleek te zijn.
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 december 2008 @ 08:53:21 #142
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63980728
ehh daar lag hij eerst ook Lois, maar halverwege de nacht ofzo besloot hij dat het bed toch lekkerder lag en om nou 95+ kilo te verplaatsen zie ik niet zitten ...

juh dakota, soms als ze al vroeg bezig zijn met dat ding haal ik m er ook wel uit, maar dat ga ik niet om vijf uur snachts doen en hoezo geen datumtweeling?? we kunnen er nog altijd voor hoor, of heb je iets te vertellen??? dat jij al bevallen bent ofzo

pi_63980752
volle maan enzo.
wanna rub mah puppeh?!
  zaterdag 13 december 2008 @ 08:57:04 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_63980756
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 08:39 schreef DJMO het volgende:
nierbekkenontsteking dakota??? toch te lang doorgelopen met blaasontsteking?? beterschap meis

marlieske
kersjes

ik kon vannacht kiezen uit twee kwaden: in de slaapkamer blijven liggen naast een snurkende man, of de bank in de woonkamer waar de hamsters herrie maakten met hun rondrenradje (ding is van plastic, maar piept als een idioot ) heb met porren maar voor het eerste gekozen... maar lekker heb ik niet geslapen.

vandaag komt mijn kerstboom en ik zie er echt naar uit om dat ding op te tuigen en te versieren.. net als ik er naar uit kijk om mijn eerste creatie op de naaimachine te kunnen showen hier .. begin ik dan toch echt te veranderen naar een degelijke huisvrouw??
Beetje boter tussen het rad en de draaiknop smeren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 december 2008 @ 08:59:07 #145
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63980772
zijn het toch bakerpraatjes koot
thnx voor de tip troel!! ga ik proberen roomboter, margarine of croma??

pi_63980887
dat vermoed ik al..maar ik had dan ook niet moeten seksen gister

Ik moet trouwens bekennen dat ik al een heeeeleeee tijd geen voorweeen heb gehad dus ik denk dat ze toch besloten heeft om tot januari te blijven zitten

wanna rub mah puppeh?!
pi_63980888
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 08:39 schreef DJMO het volgende:

Zet je toch volgende keer die hamsters naast het bed waar je man in ligt, kunnen ze lekker met z'n allen herrie maken terwijl jij rustig op de bank ligt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 december 2008 @ 09:27:22 #148
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63980925
moed houden koot!! ze komt heus wel

lol nummer_zoveel wil je geloven dat ik daar echt niet aan gedacht heb

zaterdag 13 december 2008 @ 09:28:20 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_63980928
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 08:59 schreef DJMO het volgende:
zijn het toch bakerpraatjes koot
thnx voor de tip troel!! ga ik proberen roomboter, margarine of croma??
de goedkoopste
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63980943
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 09:27 schreef DJMO het volgende:

lol nummer_zoveel wil je geloven dat ik daar echt niet aan gedacht heb
Waarom heb je dat dan niet gedaan? Ik ging mezelf toch echt niet kwellen in dezelfde ruimte te proberen te slapen met een wakkere hamster in een draaimolentje.
  zaterdag 13 december 2008 @ 09:44:29 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63981033
Kersjes, ik zag dat je er nog niet bij stond, nu wel!
pi_63981070
Hmmm, ik zit met een dilemma...
Gisteren telefonisch ruzie gekregen met mijn moeder waarbij ik dingen heb geroepen waar ik spijt van heb Morgen vieren we d'r verjaardag. Eigenlijk kan ik niet wachten om van de daken te schreeuwen dat ik zwanger ben, maar liever zou ik nog willen wachten tot kerst ofzo.
Maar haar vertellen dat ze voor de 2e keer oma gaat worden zou wel het ultieme goedmaak-geschenk zijn!
En als ze mijn "sorry mama" niet goed accepteert ben ik bang dat ik er per ongeluk alsnog uit ga flappen dat ik in verwachting ben
  zaterdag 13 december 2008 @ 09:50:54 #153
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63981091
Kersjes! Gefeliciteerd zeg, super!

En och, waarom per sé wachten tot Kerst?
Kun je het meteen op de hormonen gooien.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_63981119
Wat een lief klein poppetje is merel

DJMO ik doe 1x in de week een beetje zonnebloemolie in het asje van het radje van mijn hamster, werkt meestal perfect!
pi_63981158
ik heb ook zin om het huis te versieren maar ik heb heul geen versiersels (ik ben in het huis van een 27jarige student getrokken dus kan je nagaan wat voor kerstsfeer hier altijd hing: lees: geen)

maar! Ik heb nog vouwblaadjes daar ga ik kerststerren van vouwen en dan de hele woonkamer volhangen..wat zal hij schrikken als hij uit bed komt
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 december 2008 @ 09:59:31 #156
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63981164
het is wel het mooiste verjaardagscadeau wat je kunt geven kersjes

N_Z ik had er echt niet bij stilgestaan dat die hamsterkooi zoveel lichter is dat ik die makkelijk in de slaapkamer had kunnen zetten, beslist iets om te onthouden dus

Flower-Ti_amo dat is ook een optie, gebruik ik die troep ook nog eens nuttig ik heb het namelijk wel in huis, maar gebruik het echt nergens voor

pi_63981169
Ahw Kers
Troost je, mijn lief wil per se wachten tot 12 weken en dat is dus in februari ergens ofzo...
Ergens wil ik dat ook wel omdat, mocht ik een miskraam krijgen, mijn moeder gewoon echt niet tactisch is en dan allerlei dingen gaat roepen die het voor mij alleen maar moeilijker maken. Maar aan de andere kant ben ik nu zó blij en lijkt het me ook zo leuk om met kerst te vertellen. Dan ben ik 6 weken... of met Oud&Nieuw anders? dan 7 weken.
Bah, moeilijk moeilijk.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 13 december 2008 @ 10:01:40 #158
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63981183
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 09:58 schreef Dakota het volgende:
Ik heb nog vouwblaadjes daar ga ik kerststerren van vouwen en dan de hele woonkamer volhangen..
Oeh gezellig! Dan is het net of je bij mij in groep 1/2 zit!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_63981186
Oud & Nieuw, mooi nieuws om een nieuw jaar in te luiden *sentimenteel kijkt*
wanna rub mah puppeh?!
pi_63981191
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 10:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oeh gezellig! Dan is het net of je bij mij in groep 1/2 zit!
Je eerste hoogzwangere leerlinge
wanna rub mah puppeh?!
  zaterdag 13 december 2008 @ 10:03:23 #161
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63981198
Kersjes gefeliciteerd .

En wat Moonah zegt .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_63981211
Ja leek mij ook wel leuk ja met Oud&Nieuw
Gelukkig nieuwjaar!! Dat je maar een leuke opa mag worden!
of ehhh, Gelukkig nieuwjaar!! op een gezond kleinkind!

Haha, Moonah, wie had dat nou gedacht dat je dat nog mee zou maken, een van je leerlingen zwanger
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63981217
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 10:00 schreef huuphuup het volgende:
Ahw Kers
Troost je, mijn lief wil per se wachten tot 12 weken en dat is dus in februari ergens ofzo...
Ergens wil ik dat ook wel omdat, mocht ik een miskraam krijgen, mijn moeder gewoon echt niet tactisch is en dan allerlei dingen gaat roepen die het voor mij alleen maar moeilijker maken. Maar aan de andere kant ben ik nu zó blij en lijkt het me ook zo leuk om met kerst te vertellen. Dan ben ik 6 weken... of met Oud&Nieuw anders? dan 7 weken.
Bah, moeilijk moeilijk.
Wij wilde inderdaad ook eerst tot 12 weken wachten, volgens eigen berekeningen zou dat precies met kerst zijn. Ik denk dat ik woensdag met de echo te horen krijg dat ik nog niet zo ver ben maar toch gaan we het met kerst vertellen. Een mooier kerstkado kan je de opa's en oma's niet geven toch?!
pi_63981218
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 10:00 schreef huuphuup het volgende:
Ahw Kers
Bah, moeilijk moeilijk.
Als het je leuk lijkt te vertellen moet je het gewoon doen. Hebben wij ook bij de directe familie gedaan, en gevraagd of ze het nog even voor zich wilden houden tot de 12 weken verstreken waren.
Als je toch een miskraam krijgt en je familie weet van niks, snappen ze misschien ook niet waarom je zo verdrietig bent. Of kun je dat wel goed verbergen?
pi_63981256
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 10:05 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Als het je leuk lijkt te vertellen moet je het gewoon doen. Hebben wij ook bij de directe familie gedaan, en gevraagd of ze het nog even voor zich wilden houden tot de 12 weken verstreken waren.
Als je toch een miskraam krijgt en je familie weet van niks, snappen ze misschien ook niet waarom je zo verdrietig bent. Of kun je dat wel goed verbergen?
Nouja, ik heb mn lief ook nog om rekening mee te houden en die wil het voorlopig nog geheim houden
Ik woon erg ver van beide (schoon)ouders af en ik zie ze eigenlijk nauwelijks. En spreek ze ook nauwelijks dus wat dat betreft is "verbergen" geen probleem. Het probleem met mijn moeder is juist ehm, hoe zeg je dat, ze denkt dat ze heel nuchter is enzo maar ze vergeet daarbij soms dat iets voor andere mensen wél pijnlijk kan zijn. Dus stel je krijgt een miskraam (gezien bij een collega van haar en bij mn tante) dan blijft ze er maar opnieuw over beginnen, terwijl die andere persoon daar misschien helemaal niet op zit te wachten. En in plaats van een verhaal op te hangen en steeds ja te knikken op de goeie plaatsen zegt ze steeds over and over dingen als "ach, het was dan waarschijnlijk toch niet goed," of "och, nieuwe ronde, nieuwe kansen" en meer van dat soort dingen. Niet echt de dingen waar je op zit te wachten dan, ik niet in ieder geval. Daarom vind ik het zo moeilijk.

Maar met kerst vertellen het lijkt me dus inderdaad het ultieme kerstkado Flower! superleuk dat je het dan gaat vertellen!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63981637
Wij gaan met met kerst vertellen aan (schoon)ouders en broers en zussen. De rest krijgt t wat later te horen. Ik heb alleen nog geen idee wanneer en hoe ik het op m'n werk ga vertellen... Hoe en wanneer hebben/gaan jullie dat gedaan/doen? Mijn contract loopt eind februari af en het is wel wat laat misschien om het daarna pas te vertellen, k ben dan al ruim 15 weken zwanger...
  zaterdag 13 december 2008 @ 10:48:39 #167
114177 Diaan73
pi_63981662
Ik zou het gewoon vertellen hoor, maar wij hebben dat ook beide: iedereen mag meegenieten van onze vreugde en als het dan verkeerd gaat, heb je vaak ook die mensen weer nodig om je te troosten. Voordat ik zwanger was van Twan, heb ik een miskraam gehad bij 7 weken... Mn ex en ik hadden het toen net verteld, daardoor maakte het het verwerken wat minder moeilijk.... maar dat is mijn eigen ervaring. Peaceman en ik zijn ook erg open personen en kan me niet voorstellen dat wij het 8 weken voor ons zouden kunnen houden. Dit keer waren andere mensen nog drukkker met het wanneer testen dan wij.... maar dat komt ook omdat je in een IUI-traject zit en wij daar ook nooit geheimzinnig over gedaan hebben.

Verder geen bijzonderheden: ik voel me nog steeds redelijk goed, gisteren naar de kerstmarkt van Twans school geweest en vandaag is twan met zn vader naar de winter Efteling, we hebben dus lekker een rustig dagje. Straks boodschappen doen en daarna lootjes trekken voor Kerst bij mijn ouders.... en ik denk nog een beetje rommelen op de babykamer.

Fuente, wat een mooie foto's van Merel
Make love, not war ☮
pi_63981729
@Chan ik wacht nog zeker tot eind februari met vertellen op mn werk. Eerst die twaalf weken echo maar eens en alles tot dan toe overleven... dan vertel ik het eerst aan mn collega en mn directe "baas" en dan bespreek ik eerst met hen maar eens hoe en wat. Daarna pas ga ik naar PZ en de leerstoelhouder van mn opleiding. Probleem voor mij is wel een beetje dat ik werk voor de universiteit waar ik ook aan studeer. Dus ik kan niet nú al de examencommissie inlichten en niets tegen mn baas zeggen. (hij is lid van de examencommissie ) Dus dat moet k wel even goed timen. Ik kan zeer goed overweg met mn baas en ik verwacht eigenlijk geen problemen van hem, en ik wil dus ook niet dat hij via via geruchten op pikt. Dus medestudenten/examencommissie/baas/collega krijgen het wat mij betreft allemaal op of rond dezelfde tijd te horen.

Ik geloof dat je wettelijk verplicht bent om het iets van 3 maanden voor je uitgerekende datum te vertellen, maar verder niet dus.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 13 december 2008 @ 10:56:46 #169
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_63981763
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 10:47 schreef Chan het volgende:
Wij gaan met met kerst vertellen aan (schoon)ouders en broers en zussen. De rest krijgt t wat later te horen. Ik heb alleen nog geen idee wanneer en hoe ik het op m'n werk ga vertellen... Hoe en wanneer hebben/gaan jullie dat gedaan/doen? Mijn contract loopt eind februari af en het is wel wat laat misschien om het daarna pas te vertellen, k ben dan al ruim 15 weken zwanger...
Ik heb het op mn werk verteld toen ik ook ongeveer 15 weken zwanger was. Ik wilde iig wachten tot de 12 weken echo, toen hoefde ik nog maar 1 dag te werken en had ik 3 weken vakantie. Die ene dag was het er niet van gekomen (okay okay ik durfde niet ) dus pas na de vakantie verteld.

Wettelijk gezien is het iig geen probleem en mag het nog wel later ook. Maar als het beter voelt om het eerder te vertellen moet je dat gewoon doen natuurlijk
©Dumbo
pi_63981978
Hihi, het blijft leuk om felicitaties te ontvangen! Thanks.

Net m'n moeder aan de telefoon gehad. Niks uitgesproken ofzo, maar het is ineens gewoon weer goed.

Ik denk dat ik het goede nieuws inderdaad morgen ga brengen, krijgt ze 2 kadoojes: 1 linnen doek met Devin's lachende hoofd in close-up en een piepklein pakketje met een positieve test
Hopelijk doet ze d'r waterproof mascara op
De schoonfamilie krijgt het wel pas met kerst te horen. Vrijdag's, als Devin naar schoonmoeder gaat, is het toch altijd een race tegen de klok en bovendien is M. er dan niet bij.
Nee, lekker met 2e kerstdag het aan M's familie vertellen lijkt me veel beter

Huup, lastig om zo lang te wachten met vertellen, maar ik snap de redenatie wel.
Gelukkig kan je hier lekker zwijmelen en genieten. Wij houdens ons mondje wel!
pi_63982613
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 08:26 schreef Kersjes het volgende:

Raissa, wat balen dat jullie weekendje weg niet door kan gaan...
Maar heb je iig lekker kunnen genieten gisteravond?
Ik heb wel lekker liggen genieten bij mijn schoonzusje in de stoel ja
pi_63983931
Lekker Raissa!

Kers, veel plezier met vertellen.

Wij hebben het deze keer vrij snel aan onze ouders verteld, door de telefoon.
We hadden al zitten denken om een kerstkaart met foto te maken en dan Mirte het "ik word grote zus" shirt aan te trekken. Maar dat is eigenlijk nog net even te vroeg.
Als de echo woensdag ok is dan ga ik denk ik wel mn tante bellen en de rest... dat komt wel na de 12 weken...
pi_63988135
Net tijdens het shoppen kwamen we een super lieve zachte Nijntje rammelaar tegen Wat heerlijk dat ik het nu niet meer hoef te laten liggen
pi_63988279
Wij waren bezig om de babykamer (zwijmel, zucht ) verder leeg te ruimen. Ik kwam daarbij twee tassen tegen met kleertjes die ik begin van het jaar eens heb gekregen. Het zijn allemaal meisjesdingetjes, maar zooo snoezig
pi_63988926
He Miss Sly, ik bedacht net vanmiddag tijdens een dutje samen met Jasja dat jij volgens mij een meisje gaat krijgen ! Echt waar, ik heb er een sterk voorgevoel bij!
Nergens op gebaseerd natuurlijk maar ik raad het wel vaak goed .
pi_63989013
Wat grappig Madelieve
Op zich zou het, gebaseerd op de wetenschap dat meisjeszaadjes langer leven dan jongenszaadjes, een behoorlijke kans zijn dat het echt zo is Het schijnt dat jongenszaadjes sneller zijn, maar minder lang leven, Meisjeszaadjes zijn wat langzamer, maar overleven dan weer langer. En volgens onze berekeningen zou het toch om een zaadje gaan dat het minstens 72 uur zo niet langer, heeft volgehouden
pi_63989119
Lieve Chan en Kersjes, van harte gefeliciteerd met het grote kleine wondertje in jullie buik!! Super!! Dat jullie maar een hele mooie zwangerschap mogen hebben

Fuente en Buurvrouw.. wat een mega-mooi meisje hebben jullie gekregen! Geniet er lekker van
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_63990428
ik droomde vannacht dat ik weer zwanger was!
en...bedacht me paar uur nadat ik me de droom herinnerde dat ik de pil gisteren vergeten ben
Toch fijn zo'n waarschuwing vanuit het onderbewuste!
pi_63991123
Wat een heerlijk ik-ben-net-zwanger-gezwijmel, ga vooral zo door dames leuk om te lezen!
harde buiken update: Ik heb nog steeds harde buiken zodra ik ga staan of lopen. Soms pijnlijk meestal niet. Als ik ze nou oefenweeën noem ben ik dan bij de bevalling goed getraind?
pi_63991413
Grappig Marit, dat je dat dan onderbewust dus toch wel "weet" ergens.
pi_63995583
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:17 schreef marlieske het volgende:

Nu zei mijn schoonmoeder (heel lief bedoelt natuurlijk) dat ik er "gewoon" wat meer van moet proberen te genieten, ik gaf eerlijk aan dat ik er nu gewoon niet van kan genieten, maar dat vond ze onzin
Overigens begint ze iedere keer zo tegen me als mijn man er niet bij is, ook weer zoiets denk ik dan?
Want erna vertel ik het aan mijn man die uiteraard me probeert uit te leggen dat ze het vast niet zo bedoelt. Maar ja ze brengt het anders wel iedere keer met zeer weinig tact.
Ik vraag me ook echt af of ze ook zo tegen haar dochter zou doen als die in hetzelfde schuitje zou zitten als ons.
Ben ik nou een hormonster ligt het aan mij?
waar ken ik dit soort dingen toch van?
pi_63998764
Mijsje en Marlieske, hebben wij dezelfde schoonmoeder?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 december 2008 @ 10:59:19 #183
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64002237
die harde buiken zodra je gaat staan of lopen krijg ik nu ook steeds meer jelief, net als een voortdurend gezeur onder in mijn rug, niet echt pijnlijk maar wel irritant.. verder ligt mijn kat al twee nachten standaard op mijn hoofdkussen, doet ze normaal nooit, zou ze aanvoelen dat er iets te gebeuren staat???

wij gaan zometeen naar de kerstmarkt, ik hoop dat het lopen wat op gang brengt, maar zal wel niet, seks en bewegen hebben tot nu ook niet geholpen .. mijn vliezen zullen wel weer in het ziekenhuis gebroken moeten worden denk ik...

voor nu

zondag 14 december 2008 @ 11:09:51 #184
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64002370
Het komt pas op gang als het er klaar voor is DJMO. Seks en al die andere bakerpraatjes, werken ook alleen maar als het er gewoon klaar voor is. En misschien is dat morgen en misschien pas over een paar weken.
©Dumbo
pi_64002639
Joehoe! Kers!! Waar ben je dan?!

Niet teveel zenuwen hè, jij gaat gewoon een mooi brusje bakken voor Devin!
En ik ga ook gewoon een mooi beebje bakken heb ik mezelf beloofd!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 14 december 2008 @ 11:32:33 #186
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_64002646
Marit, wat grappig!

Okay Jelief, speciaal voor jou:

Gisteravond rond 9 uur als een blok in slaap gevallen op de bank, later door manlief naar bed verhuisd en vanmorgen om 9 uur MOEST ik eruit want de broodjes werden koud
En nu ben ik nog steeds moe!
En de eerste nachtmerrie heb ik ook al gehad:
Ik was zojuist bevallen van een dochter, compleet met een kop vol haar en roze kleertjes, maar ik had haar van te voren uit medelijden beloofd aan iemand anders en dat vond ik vreselijk, had er zo'n spijt van!!! Toen hadden we haar meegenomen en renden we zo het ziekenhuis uit, met een hard huilende vrouw achter ons aan die riep: "Ik mocht haar hebben!"

Voor de rest heb ik veel dorst, voel me "anders" en heb zo de bibbers!! Gewoon zo blij dat het eindelijk raak is!
Oh ja, en hier ook een smaak alsof ik een lantaarnpaal heb lopen aflebberen
pi_64002699
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:09 schreef texelonia het volgende:
Het komt pas op gang als het er klaar voor is DJMO. Seks en al die andere bakerpraatjes, werken ook alleen maar als het er gewoon klaar voor is. En misschien is dat morgen en misschien pas over een paar weken.
Joh

Dat is net zo'n antwoord als : ' er is nooit een baby blijven zitten'

Hier trouwens nog steeds alles rustig.
computerspelletjes FTW
wanna rub mah puppeh?!
pi_64002718
Wie doet dat nou joh Kers, die lantaarnpalen aflebberen...
En dorst en bibbers ook hier, wist niet dat dat erbij hoorde. Mijn lief baalde al dat ik zijn waterfles ingepikt had.

Ahw je nachtmerrie
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64002744
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:36 schreef Dakota het volgende:

[..]

Joh

computerspelletjes FTW
Dat zeiden ze ook tegen mn moeder toen die overtijd liep van mij. Hysterische reactie van haar --> jaaaa maar zul je zien, ben ik nét de eerste waar ie wél bij blijft zitten!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64002817
Ik heb zin om random mensen voor hun bakkes te stompen.

hoe gaat het met je?
'goed, beetje moe'
Hahaha ja wen er maar vast aan.
*SNOCK*

van die opmerkingen
Alsof ik dat zelf niet weet.
wanna rub mah puppeh?!
pi_64002852
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:41 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Dat zeiden ze ook tegen mn moeder toen die overtijd liep van mij. Hysterische reactie van haar --> jaaaa maar zul je zien, ben ik nét de eerste waar ie wél bij blijft zitten!
Ik ben best benieuwd hoelang iemand een baby op kan houden..stel dat ze overtijd loopt en dan niet inleiden ofzo.
Gezond voor de baby is het niet i.v.m vruchtwater dat op raakt enzo.. maar dan nog..hoelang zou ze door kunnen lopen?
wanna rub mah puppeh?!
pi_64002884
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:49 schreef Dakota het volgende:

[..]

Ik ben best benieuwd hoelang iemand een baby op kan houden..stel dat ze overtijd loopt en dan niet inleiden ofzo.
Gezond voor de baby is het niet i.v.m vruchtwater dat op raakt enzo.. maar dan nog..hoelang zou ze door kunnen lopen?
Hoe ging dat vroeger? Ging zo'n kindje dan dood ofzo?
  zondag 14 december 2008 @ 11:54:32 #193
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64002917
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:36 schreef Dakota het volgende:

[..]

Joh

computerspelletjes FTW
Tja ik vind haar momenteel ongeduldiger dan ik Reinhilde ooit heb gevonden. Dus ik dacht ik zeg het nog even, want blijkbaar weet ze het niet. Als seks niet heeft geholpen roept ze meteen dat ze niet meer in bakerpraatjes gelooft. Tja sorry hoor.....
©Dumbo
pi_64002938
zolang ze nog niet met een breinaald in r eigen vliezen loopt te porren
wanna rub mah puppeh?!
  zondag 14 december 2008 @ 11:56:36 #195
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64002949
Breng dr nou niet op ideeën
©Dumbo
pi_64002950
Ik ben trouwens erg nerveus.

Morgen hebben we de twintig-weken echo, en natuurlijk hopen we dat alles goed is. En we willen dan ook weten of het een jongen of meisje is.
Voel de baby nu steeds vaker. Vandaag al een paar kleine schopjes gevoeld en gisteren een uur lang echt om de paar minuten.
pi_64002961
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe ging dat vroeger? Ging zo'n kindje dan dood ofzo?
Ik denk dat bevallingen toentertijd ook wel op gang werden geholpen d.m.v kruiden enzo. (vrouwenmantel, framboosblad en dat soort onzin)
ik denk ook niet dat je het langer op kan houden dan 44 weken ?
wanna rub mah puppeh?!
pi_64002963
Kers! Wat een droom!

Hier nacht 3 op rij dat ik super kort geslapen heb en ik ben niet eens echt moe. Ook geen lantarenpaalsmaak in mn mond..

Heb het vandaag al aan mn mama en dr man verteld Ze zitten aan de andere kant van de wereld op t moment en we kunnen het ze dus sowieso de komende tijd niet live vertellen, dus besloten het nu maar vast te doen Ze waren erg blij
pi_64002985
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik ben trouwens erg nerveus.

Morgen hebben we de twintig-weken echo, en natuurlijk hopen we dat alles goed is. En we willen dan ook weten of het een jongen of meisje is.
Voel de baby nu steeds vaker. Vandaag al een paar kleine schopjes gevoeld en gisteren een uur lang echt om de paar minuten.
oehhhhhhh de 20 weken echo is zo
wanna rub mah puppeh?!
pi_64003014
nummer_zoveel wat leuk en spannend
pi_64003068
Nounou Tex dat valt wel mee toch? Spannend nummer-zoveel! Veel succes!

Ik weet niet wat er met zo'n kindje gebeurd, het hangt er vanaf naar welke tijd je kijkt, qua ontwikkeling van de verloskundige zorg enzo dan. Ik bedoel vanaf wat? 1850 ofzo? 1800? Zullen ze vast wel in staat zijn geweest om dingen te doen zoals strippen en vliezen breken.
Maar als je in 1400 op het platteland leefde dan was het denk ik een ander verhaal geweest.
Sja, niet voor niets dat er zoveel vrouwen en kinderen stierven in het kraambed best eng idee eigenlijk, en ik ben best blij dat ik in deze tijd een kindje mag hebben...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64003132
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:04 schreef huuphuup het volgende:
Sja, niet voor niets dat er zoveel vrouwen en kinderen stierven in het kraambed best eng idee eigenlijk, en ik ben best blij dat ik in deze tijd een kindje mag hebben...
Daar ben ik ook zoooo blij om!

Vroeger stierven geloof ik zo'n 1 op de 10 vrouwen in het kraambed. Om nog niet te spreken over de zuigelingensterfte.
En och germ, dan had je natuurlijk ook kindjes die de bevalling overleefden maar waarbij de moeder in het kraambed stierf. Het leven was toen veel harder.
  zondag 14 december 2008 @ 12:08:39 #203
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_64003141
Kersjes!! Ik heb jou nog helemaal niet gefeliciteerd.
Bij deze dus Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Ben echt super blij voor je
No more games, no more drama...
  zondag 14 december 2008 @ 12:15:19 #204
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_64003250
Vroeger stierven veel kraamvrouwen vanwege kraamvrouwenkoorts. Volgens mij niet omdat veel baby's bleven zitten. De hygiëne liet gewoon erg veel te wensen over...

Wanneer begint trouwens de meldplicht hier? Bij 37 weken? Ben ik bijna aan toe. Wat gaat het allemaal snel...

Ook nog gefeliciteerd Kersjes.
pi_64003348
Heel...heeeeel voorzichtigjes kom ik hier nu maar binnenschuifelen....

Modjes, zet mijn datum voorlopig maar op 23 augustus
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_64003359
Haaaai!

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 14 december 2008 @ 12:24:39 #207
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_64003386
* DolleMina Me feliciteert Poppedein heeeel voorzichtigjes.

Was jij niet die verloskundige die hier nog eventjes vandaan bleef tot ze zwanger was? Dat was wel héél eventjes...
pi_64003413
Poppedein gefeliciteerd!
pi_64003538
van harte !
wanna rub mah puppeh?!
pi_64003565
Hej Poppedein nogmaals gefeliciteerd!
pi_64003590
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:22 schreef Poppedein het volgende:

Wéér twee streepjes, het gaat goehoeddd! Gefeliciteerd
pi_64003594
Wel handig, een verloskundige in dit topic erbij.
pi_64003651
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:24 schreef DolleMina het volgende:
* DolleMina Me feliciteert Poppedein heeeel voorzichtigjes.

Was jij niet die verloskundige die hier nog eventjes vandaan bleef tot ze zwanger was? Dat was wel héél eventjes...
Hahaha....ja dat was ik dus Bleek toch erg veel aantrekkingskracht te zijn hier

Ha Huup
  zondag 14 december 2008 @ 12:43:50 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64003727
Ik heb je in het lijstje gezet Poppedein!
pi_64003784
Gaaf BE! En gek ook!
  zondag 14 december 2008 @ 12:54:52 #216
108648 cattie
lieve moeder
pi_64003917
Gefeliciteerd Poppedein!
Qua zuigelingensterfte Nederland staat 2 na laatst van de EUlanden, we hebben hier een relatief hoge babysterfte, namelijk 1%. Onduidelijk is waarom. En vroeger was het natuurlijk veel erger, maar in derde wereld landen gebeurd het vandaag de dag ook nog veel te veel.
  zondag 14 december 2008 @ 13:00:03 #217
114177 Diaan73
pi_64004011
Poppedein welkom hier
Make love, not war ☮
  zondag 14 december 2008 @ 13:04:08 #218
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_64004084
Wat leuk om zo warm onthaald te worden hier!
Gezellig dat je bent meeverhuisd Poppedein

Ooooh, ik heb net een prachtig kadootje ingepakt in mooi glinsterpapier.
Een test met 2 streepjes
  zondag 14 december 2008 @ 13:05:30 #219
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64004106
Poppedein gefeliciteerd!
©Dumbo
pi_64004290
Feli Poppedein
  zondag 14 december 2008 @ 13:24:45 #221
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_64004556
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:22 schreef Poppedein het volgende:

wow wat goed!!! wat snel!!!
gefeliciteerd Poppedein!!!

haha het andere topic begint langzaamaan leeg te lopen...joepie!!!
No more games, no more drama...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 december 2008 @ 13:59:14 #222
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64005363
gefeliciteerd poppedein!!

tex: ik ben lichtelijk ongeduldig jah.. omdat ik van mijn rugpijn afwil.. ik weet heus wel dat een baby pas komt wanneer hij er klaar voor is (of ik hoe je het ook bekijkt) ik heb er tenslotte al een van tien. dat neemt niet weg dat ik die verdomde rugklachten na bijna negen maanden wel een keer zat ben...

enfin: de kerstmarkt was niet veel soeps.. tien kraampjes en een ijsbaan waar de volwassenen over de kinderen heen krioelden.. geen succes wmb.

pi_64005499
ik denk dat iedereen wel lichtelijk ongeduldig is als ie voorbij de 37 weken is rugklachten of niet.

hoe graag ik ook wil dat ze blijft zitten tot januari..ben ik toch ongeduldig als de weeen weer eens niet doorzetten
wanna rub mah puppeh?!
pi_64005742
Gefeliciteerd Poppedein!!

En wat een leuk kadootje Kersjes!
pi_64006160
Welkom hier Poppedein!

Kers, leuk kadootje om te geven
  zondag 14 december 2008 @ 14:57:14 #226
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64006765
Poppedein! Gefeliciteerd,de regen heeft aangehouden dus in het 2e streepje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 december 2008 @ 15:23:38 #227
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64007365
ik heb net gedoucht, junior blijft onrustig en zelfs onder de douche harde buiken.. ik ga lekker een film kijken op de bank, tegen manlief aanhangend.. (de chips is al op helaas ) het zal denk ik E.T. gaan worden.. die heb ik van mijn leven nog niet gezien

zondag 14 december 2008 @ 15:44:01 #228
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64007843
Oeh Nummer_zoveel morgen de 20 weken echo!
Wij mogen donderdagavond en ik heb er zoooooo'n zin in!

Dakota, volgens mijn moeders berekeningen was ze op 5 juli uitgerekend van mij. Volgens de dokter moest dat 15 juli zijn maar ik ben jarig op 9 augustus. Als mijn moeders berekeningen klopten dan heb ik langer dan 44 weken gezeten toch? (*reken-n00b is*)
Er was nergens geen vernix-vettig spul meer te bekennen, ik had heel lange nagels en mijn handjes vervelden

En nu vergeet ik het weer bijna!
Alle nieuwe zwangeren die ik nog niet gefeliciteerd heb.. Bij deze
VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!

[ Bericht 32% gewijzigd door Noli. op 14-12-2008 15:50:06 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_64009093
Als wij bij Fons van de termijnecho uitgingen, is hij ook tot 43 weken blijven zitten.
pi_64010444
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:13 schreef mefke79 het volgende:
Mijsje en Marlieske, hebben wij dezelfde schoonmoeder?
ik denk het zomaar...
pi_64010560
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:04 schreef Kersjes het volgende:
Ooooh, ik heb net een prachtig kadootje ingepakt in mooi glinsterpapier.
Een test met 2 streepjes
heel veel succes Kers!!!
  zondag 14 december 2008 @ 18:18:26 #232
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64010868
Noli, Emma had ondanks op de uitgerekende datum geboren ook tekenen van een late baby, geen vernix, lange nagels en een wat droog huidje. Nou heb ik geen idee of dat 'normaalís bij suikerbaby's maar het viel mij toch op. Ik heb ook deze keer weer het idee gehad dat mijn eisprong vrij vroeg in mijn cyclus zat. Op de eerste echo was de datum ook al voren gehaald ten opzichte van de berekening aan de hand van mijn laatste menstruatie.

Wij hebben vandaag de commode op onze kamer gezet en Emma haar kamer omgebouwd. Ik ben helemaal blij want het ziet er leuk uit. Als alles af is komen er foto's in het kinderkamertopic.
  zondag 14 december 2008 @ 20:27:54 #233
114177 Diaan73
pi_64013568
Ik ben vandaag ook even aan het rommelen geweest op de babykamer, even wat laatste dingetjes afgemaakt en ingepakt. En geurbuiltjes van Zwitsal neergelegd, het ruikt nu heerlijk daar en ook op onze overloop.

Ik heb het gevoel dat mn buik even een groeispurt maakt en heb zo'n gevoel dat de huid onderhuids iets aan het scheuren is. Volgens mij had ik dat destijd ook met Twan. Nou ja, als ik maar niet teveel doe, gaat het redelijk goed.

Vandaag alweer 36 weken zwanger

De 2e streepjesregen van nu overtreft nog niet het aantal zwangeren die uitgerekend zijn in januari, dat zijn er echt heel veel.
Make love, not war ☮
  zondag 14 december 2008 @ 20:42:51 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64013970
Nou idd, dat zijn er ook echt heel veel.
pi_64014081
Mag ik een blauwe teller (babybanner) in de OP?

Dank je wel.
pi_64014149
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mag ik een blauwe teller (babybanner) in de OP?

Dank je wel.
Dan moet je er wel eentje maken hè
pi_64014190
Gewoon in een post zetten? Ik heb het wel eens geprobeerd maar het lukte niet.
Momentje, ik ga op zoek.
pi_64014431
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zoiets?

http://md.lilypie.com/V02Zp1.png
Yep! Het wachten is nu op een modje die hem voor je in de op zet!
  zondag 14 december 2008 @ 21:05:36 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64014650

Wat is ze snel he!
pi_64014737
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:05 schreef Brighteyes het volgende:

Wat is ze snel he!
Dank je wel!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 december 2008 @ 21:28:34 #242
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64015422
hier vroeg naar bed, kijken of de kat weer komt kroelen vannacht .. wilde de rugpijn/zeurgevoel nog wel afnemen na een hete douche, nu dus niet meer. ook blijft mijn huid jeuken, vooral voeten/benen/buik.. dit zijn dingen waar ik nog niet eerder zo'n last van had.. hopelijk luiden ze het begin van het einde in ik ben nu zo slaperig dat ik haast te ghostwriten hier.. slaap lekker

pi_64015747
ik wil je de hoop niet ontnemen maar dat zeurderige gevoel is hier bijna elke avond en al 4 weken lang (mnstruatieachtige pijn dus harde buiken krijg ik juist onder de douche en jeuk komt ook al weken voor

desalniettemin hoop ik voor je dat het wat wordt hoor
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 december 2008 @ 21:45:37 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64015996
ja dat lijkt hier nu ook zo te zijn koot, maar ik koester een vage hoop, voorheen kon ik johan nog wel aan mijn lijf hebben, nu irriteert echt alles me, hij mag nog maar heel voorzichtig een kus geven of nog voorzichtiger mijn rug wrijven (niet eens masseren, dat doet al teveel pijn) en dan heb ik het wel gehad... en dat is eigenlijk sinds vrijdag pas zo (dus ja na de seks )

pi_64016776
Oh Allersnelste BE-Mod, wilt ge mij dan ook even onder mijn eigen naam op 't lijstje zetten? Merci
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_64022850
Poppedein van harte met je twee streepjes !!

Hier een rustig weekend gehad heb de nodige familie inmiddels verteld hoe de zaken er bij ons voorstaan aangezien ik niet op de steun kon rekenen van schoonouders.
Manlief er inmiddels van overtuigd dat we het zijn zus ook maar eens moesten vertellen want kan me niet voorstellen dat ze niets in de gaten zou hebben, ik houd namelijk al ruim 7 weken angstvallig mijn mond dicht over alles waar de woorden zwanger of baby in voor komen.
Manlief was het eerst niet zo eens met me maar na de reacties die mijn familie hadden gegeven, begreep hij wel dat die van zijn moeder misschien niet zo gepast was. Nou hé hé dacht ik meteen.
Kreeg namelijk van de week echt ff het gevoel er alleen mee te moeten dealen terwijl we toch samen bewust overal voor kozen wb testen enz. maar op de een of andere manier ziet zijn moeder dat toch ff anders ofzo.
Manlief zal van de week zijn zus inlichten want ik trek het niet met kerst weer een hele dag het gevoel te hebben te moeten liegen tegen haar en tot de 40 weken mijn mond erover dicht houden dat lukt me al helemaal niet! En ik wil ook niet hebben dat ze het van een ander te horen krijgt, wat mij logisch lijkt.
Manlief kijkt er toch net ff anders tegen aan wil zijn zus niet ongerust maken (en ik ook niet natuurlijk) maar ja voorlopig geraken we toch niet meer uit het medische circuit en van mij verwachten dat ik bijna 30 weken tegen alles en iedereen mijn mond moet houden.... ik kan 't niet meer.

Zo en nu de auto in voor een heerlijke afleidende werkdag
Mama van Isa en Ties
pi_64023088
Kan het me voorstellen Marlieske. Je familie hoort je keuzes te respecteren, lijkt me vreselijk als iemand die het er niet mee eens is er de hele tijd doorheen fietst met z'n mening erover (of haar in jouw geval).
pi_64023323
De onderste: Max? Welke Max is dat?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_64023415
Die kwam zich hier melden als nieuwbakken aanstaande papa heb hem idd niet meer gezien sindsdien.

Ik vroeg me wel nog wat af over zijn datum, dus Max, als je dit leest
Je zegt dat jullie de 25e aug. uitgerekend zijn, zoiets zei je 1 dag vóór ik ging testen. Op het moment dat ik ging testen was ik exact 4 weken zwanger en volgens alle website-rekenmodellen uitegeteld op 19 aug. Als jij dan een week later uitgeteld bent (of je vriendin eigenlijk), dan heb je denk ik óf niet goed geteld, of je wist met 3 weken al dat ze zwanger was? Dat lijkt me wat vroeg, dus ik denk dat je nog een keer moet tellen? Op een site zoals www.predictor.nl en dan bij het onderdeel biologische klok kun je je datum uitrekenen.
(Of mis ik iets en zit je in het medische circuit waardoor je het allemaal al eerder weet ofzo?)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64023536
scherp huup!
pi_64023559
Nee nouja, ik zeg het niet om hem af te vallen ofzo hoor!
Ik heb alleen serieus mn hoofd erover zitten breken toen ik het zag
Dus ik denk dat ze misschien verkeerd geteld hebben ofzo en dat de datum een weekje achteruit moet (of vooruit, net hoe je het bekijkt.)
Op zich wel handig om te weten natuurlijk als je naar de VK gaat voor het eerst enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 15 december 2008 @ 09:02:16 #252
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64023675
Weet iemand trouwens hoe het met Jose81 is? Heeft al een paar dagen niet gepost. Nou post ze geloof ik niet heel veel, maar in een paar dagen kan veel gebeuren natuurlijk!
©Dumbo
  maandag 15 december 2008 @ 09:05:42 #253
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64023720
Kan dat van Max niet te maken hebben met een langere cyclus? Bij sommige sites kun je dat invullen en dan wordt de datum daaraan aangepast. Ik heb ook een iets langere cyclus, en toen ik het net wist scheelde het ook bijna een week als ik 28 weken invulde of 33. Stiekem wilde ik natuurlijk die 28 dagen aanhouden zodat het leek alsof ik langer zwanger was maar die 33 dagen was toch echt correct.
©Dumbo
pi_64023759
Maar als je een langere cyclus hebt kun je ook pas later testen toch? De dagen ná je eisprong tot aan je menstruatie is (meen ik) altijd 14 dagen, ongeacht cyclus lengte. Het is juist de tijd ervoor die uitmaakt.
Weer even rekenen gaat

-edit-
gerekend, als je op 10 nov. je laatst menstruatie zou hebben gehad en je hebt een cyclus van 35 dagen, dan ben je uitgeteld op 24 aug. (volgens predictor); máár, je kunt dan wel pas vandaag testen. Dat bedoelde ik dus eigenlijk meer. Als je al zover bent dat je een positieve test in handen hebt dan klopt die datum volgens mij niet helemaal.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 15 december 2008 @ 09:15:28 #255
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64023878
Ja maar de eerste dag van de laatste menstruatie van zijn vriendin/vrouw was misschien dan ook wel een week eerder dan die van jullie? Of had ie dat ook ergens gepost?

Als jullie NOD dezelfde dag is/was ongeveer, maar hun cyclus langer, dan klopt het wel dat zij later uitgerekend zijn toch? Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik de draad kwijtraak
©Dumbo
pi_64023948
Ja, dat kan wel, maar dan hadden zij dus ook pas later kunnen testen. Snap je wat ik bedoel?
Mijn laatste menstruatie was 14 nov. met een cyclus van 26 dagen. Dat betekent in mijn geval 12 dagen tot eisprong en 14 dagen erna. Als zij een cyclus zou hebben van 30 dagen (ik noem maar wat), dan betekent dat 16 dagen tot eisprong en 14 dagen erna. Je kunt eigenlijk pas een goede positieve test in handen hebben op je NOD (of een dagje ervoor), dus als ik dan 10 dec. kon testen op exact 14 dagen ná mijn eisprong, dan zou die test datum voor hen pas later liggen, omdat mijn eisprong eerder is geweest, en die van hen dus later, + de twee weken wachten ná je eisprong, betekent dan pas een mogelijke test op de 14e of 15e.

Volg je me nog? Ik volg mezelf niet meer
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 15 december 2008 @ 09:27:13 #257
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64024081
Ja ik geloof dat ik het snap! Het komt erop neer dat de eisprong uiteindelijk 14 dagen voor de NOD is, of je nou een lange cyclus hebt of niet. Althans zo berekenen die sites het in elk geval.

Nou ja dan moet Max zelf maar met het verlossende antwoord komen
©Dumbo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 december 2008 @ 09:28:09 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64024098
ik volg je iig niet meer huup .. vind je het heel erg???
jose is idd al een poosje stil, laatste bezoek aan FOK! was zo'n drie dagen geleden...

hier alles rustig, weinig rugpijn, wel harde buiken gehad de hele nacht. verder de hele nacht gezellig gekroeld met de kat... zometeen mijn wekelijkse urinecontrole in de stad, en weer terug naar huis lekker niets doen

--edit-- wel een beetje misselijk maar dat kan van alles zijn

--edit 2 -- vandaag 39 weken zwanger

pi_64024129
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:27 schreef texelonia het volgende:
Ja ik geloof dat ik het snap! Het komt erop neer dat de eisprong uiteindelijk 14 dagen voor de NOD is, of je nou een lange cyclus hebt of niet. Althans zo berekenen die sites het in elk geval.

Nou ja dan moet Max zelf maar met het verlossende antwoord komen
Ja dat dus! hihi

Mja, max, doe es vertellen, nu zijn we nieuwsgierig

Ik ben vandaag alweer 4 weken en 5 dagen de aller-aller-aller gelukkigste *zucht zwijmel*
en vanmorgen bijna mn broodje chocopasta dr uit gegooid
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64024177
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:29 schreef huuphuup het volgende:

Ik ben vandaag alweer 4 weken en 5 dagen de aller-aller-aller gelukkigste *zucht zwijmel*
en vanmorgen bijna mn broodje chocopasta dr uit gegooid
Chocoladepasta is ook zo k*t om uit te spugen. Beter iets nemen wat makkelijk spuugd
Liefde
pi_64024202
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:32 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Chocoladepasta is ook zo k*t om uit te spugen. Beter iets nemen wat makkelijk spuugd
kom je nu mee!

hihi
Ik denk dat ik het even aankijk en anders inderdaad maar iets minder kleverigs op brood voortaan
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 15 december 2008 @ 09:38:34 #262
186094 Floria
Ghost of shark
pi_64024302
Wow wat een invasie van nieuwe zwangeren hier! Het is geen doen om alles terug te lezen maar ontzettend gefeliciteerd! Hopelijk gaat alles helemaal geweldig goed en is hier een babyboom in augustus!

Hier ook alweer 37 weken én twee dagen, yay! Hier veel harde buiken en voorwerk maar baby zit nog lekker op zijn/haar plek en alles gaat goed geloof ik!

DJMO, misschien moet jij je tekst bij je nick veranderen, straks denkt de baby dat hij op 17/11 had moeten komen en nu issie toch al te laat en gaat ie voor de 42 weken. Je wéét het niet!
  maandag 15 december 2008 @ 09:41:03 #263
114177 Diaan73
pi_64024352
Volgens mij was het een ook een ruwe schatting van Max en nog niet helemaal berekend..... maar ben ook wel benieuwd wat nu de "echte" datum is.

jose is idd stil...

Vanmiddag kerstboom opzetten, heb hem al in de kamer staan, maar kan de lampjes nergens weer vinden en met deze dikke buik op zolder zoeken, gaat ook niet erg makkelijk. Vanmiddag nieuwe halen en mn moeder gaat dan de lampjes in de boom hangen.... vind ik zo vervelend werkje.
Make love, not war ☮
pi_64024452
Poppedein gefeliciteerd

Nummer_zoveel succes bij de echo vandaag!

Ik zag gisteren in het foldertje van de trekpleister dan er nieuwe zwangerschapstesten zijn van Clear blue die aangeven hoelang je al zwanger bent, hoe zou dat werken en hoe betrouwbaar zou dat zijn?
pi_64024542
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:05 schreef texelonia het volgende:
Kan dat van Max niet te maken hebben met een langere cyclus? Bij sommige sites kun je dat invullen en dan wordt de datum daaraan aangepast. Ik heb ook een iets langere cyclus, en toen ik het net wist scheelde het ook bijna een week als ik 28 weken invulde of 33. Stiekem wilde ik natuurlijk die 28 dagen aanhouden zodat het leek alsof ik langer zwanger was maar die 33 dagen was toch echt correct.
zo ben ik idd 2 weken teruggezet volgens eigen berekeningen zou 10 of 11 december mijn uitgerekende datum zijn.
i.v.m rare cyclus werd dat dus de 24e
wanna rub mah puppeh?!
pi_64024564
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:38 schreef Floria het volgende:
Wow wat een invasie van nieuwe zwangeren hier! Het is geen doen om alles terug te lezen maar ontzettend gefeliciteerd! Hopelijk gaat alles helemaal geweldig goed en is hier een babyboom in augustus!

Hier ook alweer 37 weken én twee dagen, yay! Hier veel harde buiken en voorwerk maar baby zit nog lekker op zijn/haar plek en alles gaat goed geloof ik!

DJMO, misschien moet jij je tekst bij je nick veranderen, straks denkt de baby dat hij op 17/11 had moeten komen en nu issie toch al te laat en gaat ie voor de 42 weken. Je wéét het niet!
oh jij gaat ook snel
wanna rub mah puppeh?!
pi_64024565
Goeiemorgen! Bedankt voor t warme onthall allemaal!

Huup, ik dacht hetzelfde als jij hoor...volgens mij moet Max zn lief (zonder bijzonderheden) ook een weekje eerder uitgeteld zijn... maar jullie genoten zo van het nu al niet meer onderaan staan, hahahah... Hij krijgt vast bij de termijnecho een goeie datum door en als hij hier dan nog regelmatig komt zal die ook vast weel doorgegeven worden...over 6 weken is het lijstje vast alweer her en der aangepast qua data.

Ik heb gister gelijk mn eerste "stilte"proef gehad... mijn ouders geven een etentje samen ( heel leuk en fijn, want mijn ouders liggen in scheiding op t moment, en t was gewoon echt heerlijk ongedwongen gezellig, ze zijn leuker met elkaar dan ze lange tijd geweest zijn). We hebben heerlijk gegourmet met zn allen, maar ik heb dus gelijk de eerste smoezen voor geen alcohol en geen biefstuk, waarom geen biefstuk, je vindt biefstuk altijd zo lekker, niet zo zeuren ik gooi er voor jou een biefstukje op, in kunnen zetten...
pi_64024667
Mwuahaha, poppedein
en heb je lekker daarna je biefstukje laten verpieteren op et gourmetstel?? "oh! krijg nou wat! die was ik helemaal vergeten!!"

Mijn lief lijkt er nu toch naar te neigen om het wel met Kerst te willen vertellen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64024761
Ja met Kerst is leuk. Alleen daardoor heb je al een leuk kerstfeest

Wij hebben woensdag de eerste echo. Komt nu wel akelig dichtbij en zie er steeds meer tegenop. Geen nieuws is goed nieuws en ben ik gewoon lekker zwanger. Bleh kan me niet heugen dat ik dit bij Mikael toen ook had.
Liefde
pi_64024860
pfff kan jou lief dan even met mijn lief praten Huup, die wil nu juist toch wel even wachten met vertellen tot we op zn minst een hartje hebben zien kloppen... (en ja, mn biefstuk was heeeeerlijk in en in doorbakken, hahaha...)

Heel veel succes bij de echo vandaag nummer_zoveel!!
en DJMO 39 weken vandaag....
pi_64024958
Oeeeeh spannend MeNicole!! Ik ga voor je duimen hoor! en de hele dag F5'en
komt vast goed!

Poppedein, mja, mijn lief wilde eerst wachten omdat hij bang was dat mochten we een miskraam krijgen, mijn moeder dan irritant zou gaan doen en ik dat slecht zou trekken. Maar we hebben het erover gehad en maar besloten om toch maar gewoon met Kerst te vertellen, juist omdat het zo leuk is om dan te vertellen. En mijn moeder past zich maar aan.
Oh, maar is er voor jou geen mogelijkheid dat een van je collega's wat eerder kijkt? Of begin je daar liever niet aan?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64024980
Ik vraag me trouwens al een paar dagen iets af Is het zo dat bijna elke vrouw ontlasting eruit perst tijdens de bevalling? Dat is het enige waar ik me af en toe druk om maak Ik hoorde wel iets van, ja je lichaam maakt zichzelf klaar voor de bevalling d.m.v diarree enzo *eet smakelijk ochtendmisselijken* is that so?

Verder ben ik ietwat van slag aangezien ik de afgelopen dagen echt nergens last van heb geen weeen geen steken geen pijn ..best fijn maar wel raar.
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 december 2008 @ 10:11:10 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64024990
ik heb eerder het idee floria, dat dit qua weeën en bevallen een kopie van mijn eerste gaat worden.. dat ik dus volgende week maandagochtend met een weeënstorm naar het ziekenhuis ga, en dat ik smiddags onze zoon vast mag houden (dat idee heb ik trouwens al heel lang maar ja je hoopt toch anders) .. ik word trouwens wel in stijl naar het ziekenhuis gebracht.. mijn schoonvader heeft al een oranje zwaailicht in de auto liggen

pi_64025037
Die diarree is vaak vóór de bevalling. Zodat je lichaam 'leeg' is, zeg maar.
Maar poepen tijdens de bevalling komt veel voor ja. Zeker als je lang moet persen. Op dat moment kan dat je echter niet zoveel schelen, als dat kind er maar uit komt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_64025048
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:11 schreef DJMO het volgende:
ik heb eerder het idee floria, dat dit qua weeën en bevallen een kopie van mijn eerste gaat worden.. dat ik dus volgende week maandagochtend met een weeënstorm naar het ziekenhuis ga, en dat ik smiddags onze zoon vast mag houden (dat idee heb ik trouwens al heel lang maar ja je hoopt toch anders) .. ik word trouwens wel in stijl naar het ziekenhuis gebracht.. mijn schoonvader heeft al een oranje zwaailicht in de auto liggen
Hip! En als je de weeenstorm in de auto krijgt moet je je raampje opendraaien en heb je gelijk een sirene
wanna rub mah puppeh?!
pi_64025077
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:13 schreef Igraine het volgende:
Die diarree is vaak vóór de bevalling. Zodat je lichaam 'leeg' is, zeg maar.
Maar poepen tijdens de bevalling komt veel voor ja. Zeker als je lang moet persen. Op dat moment kan dat je echter niet zoveel schelen, als dat kind er maar uit komt.
dan zal ik de aankomende week maar van de moeilijk verteerbare voedingsmiddelen afblijven (ik vreet me het apenzuur in mais )
wanna rub mah puppeh?!
  maandag 15 december 2008 @ 10:16:11 #277
114177 Diaan73
pi_64025097
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:10 schreef Dakota het volgende:
Ik vraag me trouwens al een paar dagen iets af Is het zo dat bijna elke vrouw ontlasting eruit perst tijdens de bevalling? Dat is het enige waar ik me af en toe druk om maak Ik hoorde wel iets van, ja je lichaam maakt zichzelf klaar voor de bevalling d.m.v diarree enzo *eet smakelijk ochtendmisselijken* is that so?

Verder ben ik ietwat van slag aangezien ik de afgelopen dagen echt nergens last van heb geen weeen geen steken geen pijn ..best fijn maar wel raar.
Ik heb het bij Twan niet gedaan hoor...

nummer_zoveel veel plezier met de echo vandaag en MeNicole, spannend hoor woensdag... ik ga voor een mooie echo duimen..
Make love, not war ☮
pi_64025164
quote:

Reken maar dat ales je mag gaan persen dat het wel het laatste is waar je je druk om maakt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 15 december 2008 @ 10:19:05 #279
35189 Troel
scherp en bot
pi_64025174
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:09 schreef huuphuup het volgende:
Oeeeeh spannend MeNicole!! Ik ga voor je duimen hoor! en de hele dag F5'en
komt vast goed!

Poppedein, mja, mijn lief wilde eerst wachten omdat hij bang was dat mochten we een miskraam krijgen, mijn moeder dan irritant zou gaan doen en ik dat slecht zou trekken. Maar we hebben het erover gehad en maar besloten om toch maar gewoon met Kerst te vertellen, juist omdat het zo leuk is om dan te vertellen. En mijn moeder past zich maar aan.
Oh, maar is er voor jou geen mogelijkheid dat een van je collega's wat eerder kijkt? Of begin je daar liever niet aan?
Dat hangt natuurlijk helemaal af van de relatie tussen jou en je moeder Ik vond het juist fijn om het toen met mijn moeder erover te kunnen hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64025182
MeNicole ook woensdag de eerste echo, ik ook. Wat jij ook zegt nu komt het ineens wel heel erg dichtbij 4 weken geleden baalde ik dat het zo lang moest duren, maar ik ben nu al zo zenuwachtig.
Ik ben dan zo bang dat je daar komt en helemaal niet zwanger blijkt te zijn, ondanks al die testen die ik al gedaan heb.

Wij moeten om 11 uur en de hele afspraakt incl. gesprek enzo duurt een uur zeiden ze, best wel lang lijkt me?
  maandag 15 december 2008 @ 10:19:46 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_64025188
quote:

Ik niet, maar ik was ook al naar het toilet geweest (leuk zo'n postoel ) omdat ik na het ontbijt gewoon nodig moest
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64025400
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Reken maar dat ales je mag gaan persen dat het wel het laatste is waar je je druk om maakt.
Heb je die ook uit ' De meest voorspelbare antwoorden' ?
wanna rub mah puppeh?!
pi_64025473
Iedereen succes met de echo's!

Wij zijn dit weekend erg druk geweest met het kamertje en het resultaat mag er zijn. Het is zover klaar
Vanmiddag komt de kraamhulp voor een intakegesprek.
Vanavond infoavond van de verloskundige praktijk en morgen infoavond van het ziekenhuis.
Druk druk druk dus.
pi_64025593
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:30 schreef Dakota het volgende:

[..]

Heb je die ook uit ' De meest voorspelbare antwoorden' ?
Nee hoor, ik spreek uit ervaring Op het moment dat je van boven naar onder aan het uitscheuren bent kan je je echt weinig druk maken om de rest.
pi_64025762
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:19 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
MeNicole ook woensdag de eerste echo, ik ook. Wat jij ook zegt nu komt het ineens wel heel erg dichtbij 4 weken geleden baalde ik dat het zo lang moest duren, maar ik ben nu al zo zenuwachtig.
Ik ben dan zo bang dat je daar komt en helemaal niet zwanger blijkt te zijn, ondanks al die testen die ik al gedaan heb.

Wij moeten om 11 uur en de hele afspraakt incl. gesprek enzo duurt een uur zeiden ze, best wel lang lijkt me?
Wij moeten ook om 11 uur Maar wij hebben de intake enzo allemaal al gehad. Nu is een gewone afspraak, dus bloedruk meten en keer op de weegschaal. Daarna de echo!!
Liefde
  maandag 15 december 2008 @ 10:50:55 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64025837
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:45 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Poppedein gefeliciteerd

Nummer_zoveel succes bij de echo vandaag!

Ik zag gisteren in het foldertje van de trekpleister dan er nieuwe zwangerschapstesten zijn van Clear blue die aangeven hoelang je al zwanger bent, hoe zou dat werken en hoe betrouwbaar zou dat zijn?
Ze gaan af op het hcg gehalte en maken aan de hand daar van een berekening. Volgens mij is dat dan redelijk accuraat, maar als ik het goed begrepen krijg je alleen een berekening van 1-2 weken na conceptie, 2-3 weken na conceptie of meer dan 3 weken na conceptie. Dus of je er nou echt heel veel meer aan hebt dan een gewoon plusje weet ik niet hoor.
quote:
It provides an unmistakably clear result in words - ‘Pregnant’ or ‘Not Pregnant’. And if the result is ‘Pregnant’ it also provides the additional benefit of displaying how many weeks ago you conceived – ‘1-2’, ‘2-3’ or 3+’.
Van de clearblue site.

Innepin!
Ik ga je aanpassen hoor!
pi_64026016
Oke duidelijk BE, je hebt er niet veel aan dus inderdaad, jammer....
  maandag 15 december 2008 @ 11:00:12 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64026043
Veel plezier met de echo vandaag nummer zoveel!
pi_64026177
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:19 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat hangt natuurlijk helemaal af van de relatie tussen jou en je moeder Ik vond het juist fijn om het toen met mijn moeder erover te kunnen hebben.
Ja, daarom dus, die relatie is niet geweldig. Zolang het oppervlakkig blijft gaat het allemaal prima hoor, maar mijn moeder is erg zwart-wit en kan zich heel slecht inleven in iemand anders dus dat maakt het soms erg moeilijk om met haar om te gaan.
Om je even een klein voorbeeldje te geven, ik ben op mn 18e het huis uit gezet door mams omdat ik maar geen kamer kon vinden, zij vond dat onzin en vond dat ik niet goed genoeg zocht en redeneerde dat als ze me de deur uit zette dat ik dan wel moest. Dat er een heleboel andere zaken waren die meespeelden, zoals dat er gewoon tekort aan kamers was en ik géén voorrang had obv reistijd, daar had zij geen boodschap aan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 15 december 2008 @ 11:07:36 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_64026216
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:06 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ja, daarom dus, die relatie is niet geweldig. Zolang het oppervlakkig blijft gaat het allemaal prima hoor, maar mijn moeder is erg zwart-wit en kan zich heel slecht inleven in iemand anders dus dat maakt het soms erg moeilijk om met haar om te gaan.
Om je even een klein voorbeeldje te geven, ik ben op mn 18e het huis uit gezet door mams omdat ik maar geen kamer kon vinden, zij vond dat onzin en vond dat ik niet goed genoeg zocht en redeneerde dat als ze me de deur uit zette dat ik dan wel moest. Dat er een heleboel andere zaken waren die meespeelden, zoals dat er gewoon tekort aan kamers was en ik géén voorrang had obv reistijd, daar had zij geen boodschap aan.
Oei, dat is dan inderdaad niet zo lekker. In dat geval kan ik me goed voorstellen dat je het nog even niet verteld
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64026306
Huup, wat vervelend zo'n verhouding met je moeder.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je nog niets hebt gezegd. Hoe is de relatie met je schoonmoeder?

Ik hing bij mijn moeder aan de telefoon 5 minuten nadat ik positief had getest.
pi_64026453
Mijn schoonmoeder is zo'n verschrikkelijk lief mens ik ben zo blij met haar als mn schoonmoeder. Natuurlijk heeft ze ook dr trekjes waarvan ik denk van... dus... maar och, wie heeft dat niet.

Maar goed, mede daarom dus, gaan we het waarschijnlijk tóch gewoon met kerst vertellen. Het is namelijk niet alleen maar míjn moeder die oma wordt. Mn vader wordt uiteraard ook opa en mn schoonouders worden ook voor het eerst opa en oma. Dus vandaar dat ik nu zeg van nouja, we zien wel hoe het loopt en mijn moeder past zich maar een beetje aan.
En nou moet ik wel zeggen dat de laatste paar jaar, drie jaar ofzo, mn vader erg bijgedraaid is, hij zei nooit zoveel, maar tegenwoordig fluit hij mn moeder steeds vaker terug, dus dat is wel fijn
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64026640
Dakota, ik heb volgens mij niet gepoept tijdens het persen (maar was vantevoren al wel diverse keren naar de wc geweest, maar dat soort dingen bedenk je dan achteraf...).

MeNicole, woensdag echo... spannend.

Ik heb woensdag ook echo, 7+wkn (omdat we de week erna weg zijn en ze me niet tot na de kerst wilden laten wachten...). Hoop op een mooi kloppend hartje, maar mn gevoel is wel ok erover.
  maandag 15 december 2008 @ 11:50:25 #294
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64027182
Zal ik dan nog even verwarring zaaien over het hoe en wanneer je eisprong?
Ik had voor mijn zwangerschap altijd een cyclus van 25 tot 29 dagen, maar een eisprong (een aantal maanden getemperatuurt) op dag 18 en dan altijd dag 18, dus ook al was mijn cyclus 25 dagen...
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 15 december 2008 @ 12:01:04 #295
186094 Floria
Ghost of shark
pi_64027413
Ik moet naar het ziekenhuis Flink verhoogde bloeddruk en eiwitten in de urine dus * alarm*. Ze zullen daar allerlei testen gaan doen en dan zien we wel, hopelijk valt het mee.
pi_64027442
Nou, op de echo was alles in orde. Zag er allemaal goed uit.

Het was erg spannend, de dame die de echo deed was een beetje een nors type, zei niet zoveel, en toen ze begon over: 'Ik zie vocht bij de hersentjes,' stond m'n hart stil. Maar daarna ging ze verder over dat dat goed is en normaal omdat het als een stootkussen voor de hersenen werkt zeg maar. Maar ja, heb achteraf zoiets van: begin met dat het goed is dat enz, enz.

Maar het was superleuk. We hebben een duimertje, dat heel beweegelijk is. Vond de echo misschien een beetje irritant, ging de hele tijd met de handjes voor de ogen ('ga nu maar weg!')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 december 2008 @ 12:02:20 #297
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64027445
sterkte floria!!!

pi_64027460
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:01 schreef Floria het volgende:
Ik moet naar het ziekenhuis Flink verhoogde bloeddruk en eiwitten in de urine dus * alarm*. Ze zullen daar allerlei testen gaan doen en dan zien we wel, hopelijk valt het mee.
Veel succes, hopelijk valt het allemaal mee!
  maandag 15 december 2008 @ 12:03:42 #299
108648 cattie
lieve moeder
pi_64027476
Sterkte Floria, hopelijk valt het allemaal mee!

Nummer-Zoveel, gefeliciteerd met de goede echo.
pi_64027571
Sterkte Floria!!

Nummer-zoveel, fijn dat het goed was
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 december 2008 @ 12:08:29 #301
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64027592
spannend menicole en nijna en nog iemand met een echo?? (ben de helft van wat ik gelezen heb alweer kwijt..) fijn N_Z dat alles goed was, wel raar dat die echoscopiste het zo vreemd vertelde, kan me voorstellen dat je schrikt!!

ik heb me een honger.. niet normaal meer, ik blijf eten

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')