abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64003068
Nounou Tex dat valt wel mee toch? Spannend nummer-zoveel! Veel succes!

Ik weet niet wat er met zo'n kindje gebeurd, het hangt er vanaf naar welke tijd je kijkt, qua ontwikkeling van de verloskundige zorg enzo dan. Ik bedoel vanaf wat? 1850 ofzo? 1800? Zullen ze vast wel in staat zijn geweest om dingen te doen zoals strippen en vliezen breken.
Maar als je in 1400 op het platteland leefde dan was het denk ik een ander verhaal geweest.
Sja, niet voor niets dat er zoveel vrouwen en kinderen stierven in het kraambed best eng idee eigenlijk, en ik ben best blij dat ik in deze tijd een kindje mag hebben...
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64003132
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:04 schreef huuphuup het volgende:
Sja, niet voor niets dat er zoveel vrouwen en kinderen stierven in het kraambed best eng idee eigenlijk, en ik ben best blij dat ik in deze tijd een kindje mag hebben...
Daar ben ik ook zoooo blij om!

Vroeger stierven geloof ik zo'n 1 op de 10 vrouwen in het kraambed. Om nog niet te spreken over de zuigelingensterfte.
En och germ, dan had je natuurlijk ook kindjes die de bevalling overleefden maar waarbij de moeder in het kraambed stierf. Het leven was toen veel harder.
  zondag 14 december 2008 @ 12:08:39 #203
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_64003141
Kersjes!! Ik heb jou nog helemaal niet gefeliciteerd.
Bij deze dus Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Ben echt super blij voor je
No more games, no more drama...
  zondag 14 december 2008 @ 12:15:19 #204
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_64003250
Vroeger stierven veel kraamvrouwen vanwege kraamvrouwenkoorts. Volgens mij niet omdat veel baby's bleven zitten. De hygiëne liet gewoon erg veel te wensen over...

Wanneer begint trouwens de meldplicht hier? Bij 37 weken? Ben ik bijna aan toe. Wat gaat het allemaal snel...

Ook nog gefeliciteerd Kersjes.
pi_64003348
Heel...heeeeel voorzichtigjes kom ik hier nu maar binnenschuifelen....

Modjes, zet mijn datum voorlopig maar op 23 augustus
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_64003359
Haaaai!

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 14 december 2008 @ 12:24:39 #207
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_64003386
* DolleMina Me feliciteert Poppedein heeeel voorzichtigjes.

Was jij niet die verloskundige die hier nog eventjes vandaan bleef tot ze zwanger was? Dat was wel héél eventjes...
pi_64003413
Poppedein gefeliciteerd!
pi_64003538
van harte !
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_64003565
Hej Poppedein nogmaals gefeliciteerd!
pi_64003590
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:22 schreef Poppedein het volgende:

Wéér twee streepjes, het gaat goehoeddd! Gefeliciteerd
pi_64003594
Wel handig, een verloskundige in dit topic erbij.
pi_64003651
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:24 schreef DolleMina het volgende:
* DolleMina Me feliciteert Poppedein heeeel voorzichtigjes.

Was jij niet die verloskundige die hier nog eventjes vandaan bleef tot ze zwanger was? Dat was wel héél eventjes...
Hahaha....ja dat was ik dus Bleek toch erg veel aantrekkingskracht te zijn hier

Ha Huup
  zondag 14 december 2008 @ 12:43:50 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64003727
Ik heb je in het lijstje gezet Poppedein!
pi_64003784
Gaaf BE! En gek ook!
  zondag 14 december 2008 @ 12:54:52 #216
108648 cattie
lieve moeder
pi_64003917
Gefeliciteerd Poppedein!
Qua zuigelingensterfte Nederland staat 2 na laatst van de EUlanden, we hebben hier een relatief hoge babysterfte, namelijk 1%. Onduidelijk is waarom. En vroeger was het natuurlijk veel erger, maar in derde wereld landen gebeurd het vandaag de dag ook nog veel te veel.
  zondag 14 december 2008 @ 13:00:03 #217
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_64004011
Poppedein welkom hier
Make love, not war ☮
  zondag 14 december 2008 @ 13:04:08 #218
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_64004084
Wat leuk om zo warm onthaald te worden hier!
Gezellig dat je bent meeverhuisd Poppedein

Ooooh, ik heb net een prachtig kadootje ingepakt in mooi glinsterpapier.
Een test met 2 streepjes
.... met gevoel voor drama....
  zondag 14 december 2008 @ 13:05:30 #219
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64004106
Poppedein gefeliciteerd!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_64004290
Feli Poppedein
A little nonsense now and then is cherished by the wisest men.
  zondag 14 december 2008 @ 13:24:45 #221
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_64004556
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:22 schreef Poppedein het volgende:

wow wat goed!!! wat snel!!!
gefeliciteerd Poppedein!!!

haha het andere topic begint langzaamaan leeg te lopen...joepie!!!
No more games, no more drama...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 december 2008 @ 13:59:14 #222
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64005363
gefeliciteerd poppedein!!

tex: ik ben lichtelijk ongeduldig jah.. omdat ik van mijn rugpijn afwil.. ik weet heus wel dat een baby pas komt wanneer hij er klaar voor is (of ik hoe je het ook bekijkt) ik heb er tenslotte al een van tien. dat neemt niet weg dat ik die verdomde rugklachten na bijna negen maanden wel een keer zat ben...

enfin: de kerstmarkt was niet veel soeps.. tien kraampjes en een ijsbaan waar de volwassenen over de kinderen heen krioelden.. geen succes wmb.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_64005499
ik denk dat iedereen wel lichtelijk ongeduldig is als ie voorbij de 37 weken is rugklachten of niet.

hoe graag ik ook wil dat ze blijft zitten tot januari..ben ik toch ongeduldig als de weeen weer eens niet doorzetten
wanna rub mah puppeh?!
pi_64005742
Gefeliciteerd Poppedein!!

En wat een leuk kadootje Kersjes!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_64006160
Welkom hier Poppedein!

Kers, leuk kadootje om te geven
Fake it till you make it...
  zondag 14 december 2008 @ 14:57:14 #226
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64006765
Poppedein! Gefeliciteerd,de regen heeft aangehouden dus in het 2e streepje
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 december 2008 @ 15:23:38 #227
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64007365
ik heb net gedoucht, junior blijft onrustig en zelfs onder de douche harde buiken.. ik ga lekker een film kijken op de bank, tegen manlief aanhangend.. (de chips is al op helaas ) het zal denk ik E.T. gaan worden.. die heb ik van mijn leven nog niet gezien
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zondag 14 december 2008 @ 15:44:01 #228
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64007843
Oeh Nummer_zoveel morgen de 20 weken echo!
Wij mogen donderdagavond en ik heb er zoooooo'n zin in!

Dakota, volgens mijn moeders berekeningen was ze op 5 juli uitgerekend van mij. Volgens de dokter moest dat 15 juli zijn maar ik ben jarig op 9 augustus. Als mijn moeders berekeningen klopten dan heb ik langer dan 44 weken gezeten toch? (*reken-n00b is*)
Er was nergens geen vernix-vettig spul meer te bekennen, ik had heel lange nagels en mijn handjes vervelden

En nu vergeet ik het weer bijna!
Alle nieuwe zwangeren die ik nog niet gefeliciteerd heb.. Bij deze
VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!

[ Bericht 32% gewijzigd door Noli. op 14-12-2008 15:50:06 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_64009093
Als wij bij Fons van de termijnecho uitgingen, is hij ook tot 43 weken blijven zitten.
pi_64010444
quote:
Op zondag 14 december 2008 01:13 schreef mefke79 het volgende:
Mijsje en Marlieske, hebben wij dezelfde schoonmoeder?
ik denk het zomaar...
pi_64010560
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:04 schreef Kersjes het volgende:
Ooooh, ik heb net een prachtig kadootje ingepakt in mooi glinsterpapier.
Een test met 2 streepjes
heel veel succes Kers!!!
  zondag 14 december 2008 @ 18:18:26 #232
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64010868
Noli, Emma had ondanks op de uitgerekende datum geboren ook tekenen van een late baby, geen vernix, lange nagels en een wat droog huidje. Nou heb ik geen idee of dat 'normaalís bij suikerbaby's maar het viel mij toch op. Ik heb ook deze keer weer het idee gehad dat mijn eisprong vrij vroeg in mijn cyclus zat. Op de eerste echo was de datum ook al voren gehaald ten opzichte van de berekening aan de hand van mijn laatste menstruatie.

Wij hebben vandaag de commode op onze kamer gezet en Emma haar kamer omgebouwd. Ik ben helemaal blij want het ziet er leuk uit. Als alles af is komen er foto's in het kinderkamertopic.
  zondag 14 december 2008 @ 20:27:54 #233
114177 Diaan73
pi_64013568
Ik ben vandaag ook even aan het rommelen geweest op de babykamer, even wat laatste dingetjes afgemaakt en ingepakt. En geurbuiltjes van Zwitsal neergelegd, het ruikt nu heerlijk daar en ook op onze overloop.

Ik heb het gevoel dat mn buik even een groeispurt maakt en heb zo'n gevoel dat de huid onderhuids iets aan het scheuren is. Volgens mij had ik dat destijd ook met Twan. Nou ja, als ik maar niet teveel doe, gaat het redelijk goed.

Vandaag alweer 36 weken zwanger

De 2e streepjesregen van nu overtreft nog niet het aantal zwangeren die uitgerekend zijn in januari, dat zijn er echt heel veel.
Make love, not war ☮
  zondag 14 december 2008 @ 20:42:51 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64013970
Nou idd, dat zijn er ook echt heel veel.
pi_64014081
Mag ik een blauwe teller (babybanner) in de OP?

Dank je wel.
pi_64014149
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mag ik een blauwe teller (babybanner) in de OP?

Dank je wel.
Dan moet je er wel eentje maken hè
pi_64014190
Gewoon in een post zetten? Ik heb het wel eens geprobeerd maar het lukte niet.
Momentje, ik ga op zoek.
pi_64014431
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zoiets?

http://md.lilypie.com/V02Zp1.png
Yep! Het wachten is nu op een modje die hem voor je in de op zet!
  zondag 14 december 2008 @ 21:05:36 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64014650

Wat is ze snel he!
pi_64014737
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:05 schreef Brighteyes het volgende:

Wat is ze snel he!
Dank je wel!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 december 2008 @ 21:28:34 #242
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64015422
hier vroeg naar bed, kijken of de kat weer komt kroelen vannacht .. wilde de rugpijn/zeurgevoel nog wel afnemen na een hete douche, nu dus niet meer. ook blijft mijn huid jeuken, vooral voeten/benen/buik.. dit zijn dingen waar ik nog niet eerder zo'n last van had.. hopelijk luiden ze het begin van het einde in ik ben nu zo slaperig dat ik haast te ghostwriten hier.. slaap lekker

pi_64015747
ik wil je de hoop niet ontnemen maar dat zeurderige gevoel is hier bijna elke avond en al 4 weken lang (mnstruatieachtige pijn dus harde buiken krijg ik juist onder de douche en jeuk komt ook al weken voor

desalniettemin hoop ik voor je dat het wat wordt hoor
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 december 2008 @ 21:45:37 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64015996
ja dat lijkt hier nu ook zo te zijn koot, maar ik koester een vage hoop, voorheen kon ik johan nog wel aan mijn lijf hebben, nu irriteert echt alles me, hij mag nog maar heel voorzichtig een kus geven of nog voorzichtiger mijn rug wrijven (niet eens masseren, dat doet al teveel pijn) en dan heb ik het wel gehad... en dat is eigenlijk sinds vrijdag pas zo (dus ja na de seks )

pi_64016776
Oh Allersnelste BE-Mod, wilt ge mij dan ook even onder mijn eigen naam op 't lijstje zetten? Merci
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_64022850
Poppedein van harte met je twee streepjes !!

Hier een rustig weekend gehad heb de nodige familie inmiddels verteld hoe de zaken er bij ons voorstaan aangezien ik niet op de steun kon rekenen van schoonouders.
Manlief er inmiddels van overtuigd dat we het zijn zus ook maar eens moesten vertellen want kan me niet voorstellen dat ze niets in de gaten zou hebben, ik houd namelijk al ruim 7 weken angstvallig mijn mond dicht over alles waar de woorden zwanger of baby in voor komen.
Manlief was het eerst niet zo eens met me maar na de reacties die mijn familie hadden gegeven, begreep hij wel dat die van zijn moeder misschien niet zo gepast was. Nou hé hé dacht ik meteen.
Kreeg namelijk van de week echt ff het gevoel er alleen mee te moeten dealen terwijl we toch samen bewust overal voor kozen wb testen enz. maar op de een of andere manier ziet zijn moeder dat toch ff anders ofzo.
Manlief zal van de week zijn zus inlichten want ik trek het niet met kerst weer een hele dag het gevoel te hebben te moeten liegen tegen haar en tot de 40 weken mijn mond erover dicht houden dat lukt me al helemaal niet! En ik wil ook niet hebben dat ze het van een ander te horen krijgt, wat mij logisch lijkt.
Manlief kijkt er toch net ff anders tegen aan wil zijn zus niet ongerust maken (en ik ook niet natuurlijk) maar ja voorlopig geraken we toch niet meer uit het medische circuit en van mij verwachten dat ik bijna 30 weken tegen alles en iedereen mijn mond moet houden.... ik kan 't niet meer.

Zo en nu de auto in voor een heerlijke afleidende werkdag
Mama van Isa en Ties
pi_64023088
Kan het me voorstellen Marlieske. Je familie hoort je keuzes te respecteren, lijkt me vreselijk als iemand die het er niet mee eens is er de hele tijd doorheen fietst met z'n mening erover (of haar in jouw geval).
pi_64023323
De onderste: Max? Welke Max is dat?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_64023415
Die kwam zich hier melden als nieuwbakken aanstaande papa heb hem idd niet meer gezien sindsdien.

Ik vroeg me wel nog wat af over zijn datum, dus Max, als je dit leest
Je zegt dat jullie de 25e aug. uitgerekend zijn, zoiets zei je 1 dag vóór ik ging testen. Op het moment dat ik ging testen was ik exact 4 weken zwanger en volgens alle website-rekenmodellen uitegeteld op 19 aug. Als jij dan een week later uitgeteld bent (of je vriendin eigenlijk), dan heb je denk ik óf niet goed geteld, of je wist met 3 weken al dat ze zwanger was? Dat lijkt me wat vroeg, dus ik denk dat je nog een keer moet tellen? Op een site zoals www.predictor.nl en dan bij het onderdeel biologische klok kun je je datum uitrekenen.
(Of mis ik iets en zit je in het medische circuit waardoor je het allemaal al eerder weet ofzo?)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64023536
scherp huup!
pi_64023559
Nee nouja, ik zeg het niet om hem af te vallen ofzo hoor!
Ik heb alleen serieus mn hoofd erover zitten breken toen ik het zag
Dus ik denk dat ze misschien verkeerd geteld hebben ofzo en dat de datum een weekje achteruit moet (of vooruit, net hoe je het bekijkt.)
Op zich wel handig om te weten natuurlijk als je naar de VK gaat voor het eerst enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 15 december 2008 @ 09:02:16 #252
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64023675
Weet iemand trouwens hoe het met Jose81 is? Heeft al een paar dagen niet gepost. Nou post ze geloof ik niet heel veel, maar in een paar dagen kan veel gebeuren natuurlijk!
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 15 december 2008 @ 09:05:42 #253
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64023720
Kan dat van Max niet te maken hebben met een langere cyclus? Bij sommige sites kun je dat invullen en dan wordt de datum daaraan aangepast. Ik heb ook een iets langere cyclus, en toen ik het net wist scheelde het ook bijna een week als ik 28 weken invulde of 33. Stiekem wilde ik natuurlijk die 28 dagen aanhouden zodat het leek alsof ik langer zwanger was maar die 33 dagen was toch echt correct.
©Dumbo
pi_64023759
Maar als je een langere cyclus hebt kun je ook pas later testen toch? De dagen ná je eisprong tot aan je menstruatie is (meen ik) altijd 14 dagen, ongeacht cyclus lengte. Het is juist de tijd ervoor die uitmaakt.
Weer even rekenen gaat

-edit-
gerekend, als je op 10 nov. je laatst menstruatie zou hebben gehad en je hebt een cyclus van 35 dagen, dan ben je uitgeteld op 24 aug. (volgens predictor); máár, je kunt dan wel pas vandaag testen. Dat bedoelde ik dus eigenlijk meer. Als je al zover bent dat je een positieve test in handen hebt dan klopt die datum volgens mij niet helemaal.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 15 december 2008 @ 09:15:28 #255
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64023878
Ja maar de eerste dag van de laatste menstruatie van zijn vriendin/vrouw was misschien dan ook wel een week eerder dan die van jullie? Of had ie dat ook ergens gepost?

Als jullie NOD dezelfde dag is/was ongeveer, maar hun cyclus langer, dan klopt het wel dat zij later uitgerekend zijn toch? Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik de draad kwijtraak
©Dumbo
pi_64023948
Ja, dat kan wel, maar dan hadden zij dus ook pas later kunnen testen. Snap je wat ik bedoel?
Mijn laatste menstruatie was 14 nov. met een cyclus van 26 dagen. Dat betekent in mijn geval 12 dagen tot eisprong en 14 dagen erna. Als zij een cyclus zou hebben van 30 dagen (ik noem maar wat), dan betekent dat 16 dagen tot eisprong en 14 dagen erna. Je kunt eigenlijk pas een goede positieve test in handen hebben op je NOD (of een dagje ervoor), dus als ik dan 10 dec. kon testen op exact 14 dagen ná mijn eisprong, dan zou die test datum voor hen pas later liggen, omdat mijn eisprong eerder is geweest, en die van hen dus later, + de twee weken wachten ná je eisprong, betekent dan pas een mogelijke test op de 14e of 15e.

Volg je me nog? Ik volg mezelf niet meer
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 15 december 2008 @ 09:27:13 #257
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64024081
Ja ik geloof dat ik het snap! Het komt erop neer dat de eisprong uiteindelijk 14 dagen voor de NOD is, of je nou een lange cyclus hebt of niet. Althans zo berekenen die sites het in elk geval.

Nou ja dan moet Max zelf maar met het verlossende antwoord komen
©Dumbo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 december 2008 @ 09:28:09 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64024098
ik volg je iig niet meer huup .. vind je het heel erg???
jose is idd al een poosje stil, laatste bezoek aan FOK! was zo'n drie dagen geleden...

hier alles rustig, weinig rugpijn, wel harde buiken gehad de hele nacht. verder de hele nacht gezellig gekroeld met de kat... zometeen mijn wekelijkse urinecontrole in de stad, en weer terug naar huis lekker niets doen

--edit-- wel een beetje misselijk maar dat kan van alles zijn

--edit 2 -- vandaag 39 weken zwanger

pi_64024129
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:27 schreef texelonia het volgende:
Ja ik geloof dat ik het snap! Het komt erop neer dat de eisprong uiteindelijk 14 dagen voor de NOD is, of je nou een lange cyclus hebt of niet. Althans zo berekenen die sites het in elk geval.

Nou ja dan moet Max zelf maar met het verlossende antwoord komen
Ja dat dus! hihi

Mja, max, doe es vertellen, nu zijn we nieuwsgierig

Ik ben vandaag alweer 4 weken en 5 dagen de aller-aller-aller gelukkigste *zucht zwijmel*
en vanmorgen bijna mn broodje chocopasta dr uit gegooid
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64024177
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:29 schreef huuphuup het volgende:

Ik ben vandaag alweer 4 weken en 5 dagen de aller-aller-aller gelukkigste *zucht zwijmel*
en vanmorgen bijna mn broodje chocopasta dr uit gegooid
Chocoladepasta is ook zo k*t om uit te spugen. Beter iets nemen wat makkelijk spuugd
Liefde
pi_64024202
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:32 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Chocoladepasta is ook zo k*t om uit te spugen. Beter iets nemen wat makkelijk spuugd
kom je nu mee!

hihi
Ik denk dat ik het even aankijk en anders inderdaad maar iets minder kleverigs op brood voortaan
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 15 december 2008 @ 09:38:34 #262
186094 Floria
Ghost of shark
pi_64024302
Wow wat een invasie van nieuwe zwangeren hier! Het is geen doen om alles terug te lezen maar ontzettend gefeliciteerd! Hopelijk gaat alles helemaal geweldig goed en is hier een babyboom in augustus!

Hier ook alweer 37 weken én twee dagen, yay! Hier veel harde buiken en voorwerk maar baby zit nog lekker op zijn/haar plek en alles gaat goed geloof ik!

DJMO, misschien moet jij je tekst bij je nick veranderen, straks denkt de baby dat hij op 17/11 had moeten komen en nu issie toch al te laat en gaat ie voor de 42 weken. Je wéét het niet!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  maandag 15 december 2008 @ 09:41:03 #263
114177 Diaan73
pi_64024352
Volgens mij was het een ook een ruwe schatting van Max en nog niet helemaal berekend..... maar ben ook wel benieuwd wat nu de "echte" datum is.

jose is idd stil...

Vanmiddag kerstboom opzetten, heb hem al in de kamer staan, maar kan de lampjes nergens weer vinden en met deze dikke buik op zolder zoeken, gaat ook niet erg makkelijk. Vanmiddag nieuwe halen en mn moeder gaat dan de lampjes in de boom hangen.... vind ik zo vervelend werkje.
Make love, not war ☮
pi_64024452
Poppedein gefeliciteerd

Nummer_zoveel succes bij de echo vandaag!

Ik zag gisteren in het foldertje van de trekpleister dan er nieuwe zwangerschapstesten zijn van Clear blue die aangeven hoelang je al zwanger bent, hoe zou dat werken en hoe betrouwbaar zou dat zijn?
pi_64024542
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:05 schreef texelonia het volgende:
Kan dat van Max niet te maken hebben met een langere cyclus? Bij sommige sites kun je dat invullen en dan wordt de datum daaraan aangepast. Ik heb ook een iets langere cyclus, en toen ik het net wist scheelde het ook bijna een week als ik 28 weken invulde of 33. Stiekem wilde ik natuurlijk die 28 dagen aanhouden zodat het leek alsof ik langer zwanger was maar die 33 dagen was toch echt correct.
zo ben ik idd 2 weken teruggezet volgens eigen berekeningen zou 10 of 11 december mijn uitgerekende datum zijn.
i.v.m rare cyclus werd dat dus de 24e
wanna rub mah puppeh?!
pi_64024564
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:38 schreef Floria het volgende:
Wow wat een invasie van nieuwe zwangeren hier! Het is geen doen om alles terug te lezen maar ontzettend gefeliciteerd! Hopelijk gaat alles helemaal geweldig goed en is hier een babyboom in augustus!

Hier ook alweer 37 weken én twee dagen, yay! Hier veel harde buiken en voorwerk maar baby zit nog lekker op zijn/haar plek en alles gaat goed geloof ik!

DJMO, misschien moet jij je tekst bij je nick veranderen, straks denkt de baby dat hij op 17/11 had moeten komen en nu issie toch al te laat en gaat ie voor de 42 weken. Je wéét het niet!
oh jij gaat ook snel
wanna rub mah puppeh?!
pi_64024565
Goeiemorgen! Bedankt voor t warme onthall allemaal!

Huup, ik dacht hetzelfde als jij hoor...volgens mij moet Max zn lief (zonder bijzonderheden) ook een weekje eerder uitgeteld zijn... maar jullie genoten zo van het nu al niet meer onderaan staan, hahahah... Hij krijgt vast bij de termijnecho een goeie datum door en als hij hier dan nog regelmatig komt zal die ook vast weel doorgegeven worden...over 6 weken is het lijstje vast alweer her en der aangepast qua data.

Ik heb gister gelijk mn eerste "stilte"proef gehad... mijn ouders geven een etentje samen ( heel leuk en fijn, want mijn ouders liggen in scheiding op t moment, en t was gewoon echt heerlijk ongedwongen gezellig, ze zijn leuker met elkaar dan ze lange tijd geweest zijn). We hebben heerlijk gegourmet met zn allen, maar ik heb dus gelijk de eerste smoezen voor geen alcohol en geen biefstuk, waarom geen biefstuk, je vindt biefstuk altijd zo lekker, niet zo zeuren ik gooi er voor jou een biefstukje op, in kunnen zetten...
pi_64024667
Mwuahaha, poppedein
en heb je lekker daarna je biefstukje laten verpieteren op et gourmetstel?? "oh! krijg nou wat! die was ik helemaal vergeten!!"

Mijn lief lijkt er nu toch naar te neigen om het wel met Kerst te willen vertellen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64024761
Ja met Kerst is leuk. Alleen daardoor heb je al een leuk kerstfeest

Wij hebben woensdag de eerste echo. Komt nu wel akelig dichtbij en zie er steeds meer tegenop. Geen nieuws is goed nieuws en ben ik gewoon lekker zwanger. Bleh kan me niet heugen dat ik dit bij Mikael toen ook had.
Liefde
pi_64024860
pfff kan jou lief dan even met mijn lief praten Huup, die wil nu juist toch wel even wachten met vertellen tot we op zn minst een hartje hebben zien kloppen... (en ja, mn biefstuk was heeeeerlijk in en in doorbakken, hahaha...)

Heel veel succes bij de echo vandaag nummer_zoveel!!
en DJMO 39 weken vandaag....
pi_64024958
Oeeeeh spannend MeNicole!! Ik ga voor je duimen hoor! en de hele dag F5'en
komt vast goed!

Poppedein, mja, mijn lief wilde eerst wachten omdat hij bang was dat mochten we een miskraam krijgen, mijn moeder dan irritant zou gaan doen en ik dat slecht zou trekken. Maar we hebben het erover gehad en maar besloten om toch maar gewoon met Kerst te vertellen, juist omdat het zo leuk is om dan te vertellen. En mijn moeder past zich maar aan.
Oh, maar is er voor jou geen mogelijkheid dat een van je collega's wat eerder kijkt? Of begin je daar liever niet aan?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64024980
Ik vraag me trouwens al een paar dagen iets af Is het zo dat bijna elke vrouw ontlasting eruit perst tijdens de bevalling? Dat is het enige waar ik me af en toe druk om maak Ik hoorde wel iets van, ja je lichaam maakt zichzelf klaar voor de bevalling d.m.v diarree enzo *eet smakelijk ochtendmisselijken* is that so?

Verder ben ik ietwat van slag aangezien ik de afgelopen dagen echt nergens last van heb geen weeen geen steken geen pijn ..best fijn maar wel raar.
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 december 2008 @ 10:11:10 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64024990
ik heb eerder het idee floria, dat dit qua weeën en bevallen een kopie van mijn eerste gaat worden.. dat ik dus volgende week maandagochtend met een weeënstorm naar het ziekenhuis ga, en dat ik smiddags onze zoon vast mag houden (dat idee heb ik trouwens al heel lang maar ja je hoopt toch anders) .. ik word trouwens wel in stijl naar het ziekenhuis gebracht.. mijn schoonvader heeft al een oranje zwaailicht in de auto liggen

pi_64025037
Die diarree is vaak vóór de bevalling. Zodat je lichaam 'leeg' is, zeg maar.
Maar poepen tijdens de bevalling komt veel voor ja. Zeker als je lang moet persen. Op dat moment kan dat je echter niet zoveel schelen, als dat kind er maar uit komt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_64025048
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:11 schreef DJMO het volgende:
ik heb eerder het idee floria, dat dit qua weeën en bevallen een kopie van mijn eerste gaat worden.. dat ik dus volgende week maandagochtend met een weeënstorm naar het ziekenhuis ga, en dat ik smiddags onze zoon vast mag houden (dat idee heb ik trouwens al heel lang maar ja je hoopt toch anders) .. ik word trouwens wel in stijl naar het ziekenhuis gebracht.. mijn schoonvader heeft al een oranje zwaailicht in de auto liggen
Hip! En als je de weeenstorm in de auto krijgt moet je je raampje opendraaien en heb je gelijk een sirene
wanna rub mah puppeh?!
pi_64025077
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:13 schreef Igraine het volgende:
Die diarree is vaak vóór de bevalling. Zodat je lichaam 'leeg' is, zeg maar.
Maar poepen tijdens de bevalling komt veel voor ja. Zeker als je lang moet persen. Op dat moment kan dat je echter niet zoveel schelen, als dat kind er maar uit komt.
dan zal ik de aankomende week maar van de moeilijk verteerbare voedingsmiddelen afblijven (ik vreet me het apenzuur in mais )
wanna rub mah puppeh?!
  maandag 15 december 2008 @ 10:16:11 #277
114177 Diaan73
pi_64025097
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:10 schreef Dakota het volgende:
Ik vraag me trouwens al een paar dagen iets af Is het zo dat bijna elke vrouw ontlasting eruit perst tijdens de bevalling? Dat is het enige waar ik me af en toe druk om maak Ik hoorde wel iets van, ja je lichaam maakt zichzelf klaar voor de bevalling d.m.v diarree enzo *eet smakelijk ochtendmisselijken* is that so?

Verder ben ik ietwat van slag aangezien ik de afgelopen dagen echt nergens last van heb geen weeen geen steken geen pijn ..best fijn maar wel raar.
Ik heb het bij Twan niet gedaan hoor...

nummer_zoveel veel plezier met de echo vandaag en MeNicole, spannend hoor woensdag... ik ga voor een mooie echo duimen..
Make love, not war ☮
pi_64025164
quote:

Reken maar dat ales je mag gaan persen dat het wel het laatste is waar je je druk om maakt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 15 december 2008 @ 10:19:05 #279
35189 Troel
scherp en bot
pi_64025174
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:09 schreef huuphuup het volgende:
Oeeeeh spannend MeNicole!! Ik ga voor je duimen hoor! en de hele dag F5'en
komt vast goed!

Poppedein, mja, mijn lief wilde eerst wachten omdat hij bang was dat mochten we een miskraam krijgen, mijn moeder dan irritant zou gaan doen en ik dat slecht zou trekken. Maar we hebben het erover gehad en maar besloten om toch maar gewoon met Kerst te vertellen, juist omdat het zo leuk is om dan te vertellen. En mijn moeder past zich maar aan.
Oh, maar is er voor jou geen mogelijkheid dat een van je collega's wat eerder kijkt? Of begin je daar liever niet aan?
Dat hangt natuurlijk helemaal af van de relatie tussen jou en je moeder Ik vond het juist fijn om het toen met mijn moeder erover te kunnen hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64025182
MeNicole ook woensdag de eerste echo, ik ook. Wat jij ook zegt nu komt het ineens wel heel erg dichtbij 4 weken geleden baalde ik dat het zo lang moest duren, maar ik ben nu al zo zenuwachtig.
Ik ben dan zo bang dat je daar komt en helemaal niet zwanger blijkt te zijn, ondanks al die testen die ik al gedaan heb.

Wij moeten om 11 uur en de hele afspraakt incl. gesprek enzo duurt een uur zeiden ze, best wel lang lijkt me?
  maandag 15 december 2008 @ 10:19:46 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_64025188
quote:

Ik niet, maar ik was ook al naar het toilet geweest (leuk zo'n postoel ) omdat ik na het ontbijt gewoon nodig moest
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64025400
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Reken maar dat ales je mag gaan persen dat het wel het laatste is waar je je druk om maakt.
Heb je die ook uit ' De meest voorspelbare antwoorden' ?
wanna rub mah puppeh?!
pi_64025473
Iedereen succes met de echo's!

Wij zijn dit weekend erg druk geweest met het kamertje en het resultaat mag er zijn. Het is zover klaar
Vanmiddag komt de kraamhulp voor een intakegesprek.
Vanavond infoavond van de verloskundige praktijk en morgen infoavond van het ziekenhuis.
Druk druk druk dus.
pi_64025593
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:30 schreef Dakota het volgende:

[..]

Heb je die ook uit ' De meest voorspelbare antwoorden' ?
Nee hoor, ik spreek uit ervaring Op het moment dat je van boven naar onder aan het uitscheuren bent kan je je echt weinig druk maken om de rest.
pi_64025762
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:19 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
MeNicole ook woensdag de eerste echo, ik ook. Wat jij ook zegt nu komt het ineens wel heel erg dichtbij 4 weken geleden baalde ik dat het zo lang moest duren, maar ik ben nu al zo zenuwachtig.
Ik ben dan zo bang dat je daar komt en helemaal niet zwanger blijkt te zijn, ondanks al die testen die ik al gedaan heb.

Wij moeten om 11 uur en de hele afspraakt incl. gesprek enzo duurt een uur zeiden ze, best wel lang lijkt me?
Wij moeten ook om 11 uur Maar wij hebben de intake enzo allemaal al gehad. Nu is een gewone afspraak, dus bloedruk meten en keer op de weegschaal. Daarna de echo!!
Liefde
  maandag 15 december 2008 @ 10:50:55 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64025837
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:45 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Poppedein gefeliciteerd

Nummer_zoveel succes bij de echo vandaag!

Ik zag gisteren in het foldertje van de trekpleister dan er nieuwe zwangerschapstesten zijn van Clear blue die aangeven hoelang je al zwanger bent, hoe zou dat werken en hoe betrouwbaar zou dat zijn?
Ze gaan af op het hcg gehalte en maken aan de hand daar van een berekening. Volgens mij is dat dan redelijk accuraat, maar als ik het goed begrepen krijg je alleen een berekening van 1-2 weken na conceptie, 2-3 weken na conceptie of meer dan 3 weken na conceptie. Dus of je er nou echt heel veel meer aan hebt dan een gewoon plusje weet ik niet hoor.
quote:
It provides an unmistakably clear result in words - ‘Pregnant’ or ‘Not Pregnant’. And if the result is ‘Pregnant’ it also provides the additional benefit of displaying how many weeks ago you conceived – ‘1-2’, ‘2-3’ or 3+’.
Van de clearblue site.

Innepin!
Ik ga je aanpassen hoor!
pi_64026016
Oke duidelijk BE, je hebt er niet veel aan dus inderdaad, jammer....
  maandag 15 december 2008 @ 11:00:12 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64026043
Veel plezier met de echo vandaag nummer zoveel!
pi_64026177
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:19 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat hangt natuurlijk helemaal af van de relatie tussen jou en je moeder Ik vond het juist fijn om het toen met mijn moeder erover te kunnen hebben.
Ja, daarom dus, die relatie is niet geweldig. Zolang het oppervlakkig blijft gaat het allemaal prima hoor, maar mijn moeder is erg zwart-wit en kan zich heel slecht inleven in iemand anders dus dat maakt het soms erg moeilijk om met haar om te gaan.
Om je even een klein voorbeeldje te geven, ik ben op mn 18e het huis uit gezet door mams omdat ik maar geen kamer kon vinden, zij vond dat onzin en vond dat ik niet goed genoeg zocht en redeneerde dat als ze me de deur uit zette dat ik dan wel moest. Dat er een heleboel andere zaken waren die meespeelden, zoals dat er gewoon tekort aan kamers was en ik géén voorrang had obv reistijd, daar had zij geen boodschap aan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 15 december 2008 @ 11:07:36 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_64026216
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:06 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ja, daarom dus, die relatie is niet geweldig. Zolang het oppervlakkig blijft gaat het allemaal prima hoor, maar mijn moeder is erg zwart-wit en kan zich heel slecht inleven in iemand anders dus dat maakt het soms erg moeilijk om met haar om te gaan.
Om je even een klein voorbeeldje te geven, ik ben op mn 18e het huis uit gezet door mams omdat ik maar geen kamer kon vinden, zij vond dat onzin en vond dat ik niet goed genoeg zocht en redeneerde dat als ze me de deur uit zette dat ik dan wel moest. Dat er een heleboel andere zaken waren die meespeelden, zoals dat er gewoon tekort aan kamers was en ik géén voorrang had obv reistijd, daar had zij geen boodschap aan.
Oei, dat is dan inderdaad niet zo lekker. In dat geval kan ik me goed voorstellen dat je het nog even niet verteld
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64026306
Huup, wat vervelend zo'n verhouding met je moeder.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je nog niets hebt gezegd. Hoe is de relatie met je schoonmoeder?

Ik hing bij mijn moeder aan de telefoon 5 minuten nadat ik positief had getest.
pi_64026453
Mijn schoonmoeder is zo'n verschrikkelijk lief mens ik ben zo blij met haar als mn schoonmoeder. Natuurlijk heeft ze ook dr trekjes waarvan ik denk van... dus... maar och, wie heeft dat niet.

Maar goed, mede daarom dus, gaan we het waarschijnlijk tóch gewoon met kerst vertellen. Het is namelijk niet alleen maar míjn moeder die oma wordt. Mn vader wordt uiteraard ook opa en mn schoonouders worden ook voor het eerst opa en oma. Dus vandaar dat ik nu zeg van nouja, we zien wel hoe het loopt en mijn moeder past zich maar een beetje aan.
En nou moet ik wel zeggen dat de laatste paar jaar, drie jaar ofzo, mn vader erg bijgedraaid is, hij zei nooit zoveel, maar tegenwoordig fluit hij mn moeder steeds vaker terug, dus dat is wel fijn
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64026640
Dakota, ik heb volgens mij niet gepoept tijdens het persen (maar was vantevoren al wel diverse keren naar de wc geweest, maar dat soort dingen bedenk je dan achteraf...).

MeNicole, woensdag echo... spannend.

Ik heb woensdag ook echo, 7+wkn (omdat we de week erna weg zijn en ze me niet tot na de kerst wilden laten wachten...). Hoop op een mooi kloppend hartje, maar mn gevoel is wel ok erover.
Fake it till you make it...
  maandag 15 december 2008 @ 11:50:25 #294
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64027182
Zal ik dan nog even verwarring zaaien over het hoe en wanneer je eisprong?
Ik had voor mijn zwangerschap altijd een cyclus van 25 tot 29 dagen, maar een eisprong (een aantal maanden getemperatuurt) op dag 18 en dan altijd dag 18, dus ook al was mijn cyclus 25 dagen...
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 15 december 2008 @ 12:01:04 #295
186094 Floria
Ghost of shark
pi_64027413
Ik moet naar het ziekenhuis Flink verhoogde bloeddruk en eiwitten in de urine dus * alarm*. Ze zullen daar allerlei testen gaan doen en dan zien we wel, hopelijk valt het mee.
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_64027442
Nou, op de echo was alles in orde. Zag er allemaal goed uit.

Het was erg spannend, de dame die de echo deed was een beetje een nors type, zei niet zoveel, en toen ze begon over: 'Ik zie vocht bij de hersentjes,' stond m'n hart stil. Maar daarna ging ze verder over dat dat goed is en normaal omdat het als een stootkussen voor de hersenen werkt zeg maar. Maar ja, heb achteraf zoiets van: begin met dat het goed is dat enz, enz.

Maar het was superleuk. We hebben een duimertje, dat heel beweegelijk is. Vond de echo misschien een beetje irritant, ging de hele tijd met de handjes voor de ogen ('ga nu maar weg!')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 december 2008 @ 12:02:20 #297
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64027445
sterkte floria!!!

pi_64027460
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:01 schreef Floria het volgende:
Ik moet naar het ziekenhuis Flink verhoogde bloeddruk en eiwitten in de urine dus * alarm*. Ze zullen daar allerlei testen gaan doen en dan zien we wel, hopelijk valt het mee.
Veel succes, hopelijk valt het allemaal mee!
  maandag 15 december 2008 @ 12:03:42 #299
108648 cattie
lieve moeder
pi_64027476
Sterkte Floria, hopelijk valt het allemaal mee!

Nummer-Zoveel, gefeliciteerd met de goede echo.
pi_64027571
Sterkte Floria!!

Nummer-zoveel, fijn dat het goed was
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')