1 wereldbeurs is beter, ze kijken toch gewoon naar de S&P?quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:32 schreef shilizous_88 het volgende:
Het wordt echt tijd dat er 1 Europese beurs komt, want nu kijken alle spelers naar elkaars beurs en zie je immitatiegedrag.... op niks af.
hehe daar heb je dan ook wel weer gelijk in, maar het zou wel prettig zijn als we de Amerikanen buiten een Europese beurs houden. Anders krijg je hier ook PPT ingrepen en dat is niet best.quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:33 schreef pberends het volgende:
[..]
1 wereldbeurs is beter, ze kijken toch gewoon naar de S&P?
Als je alle grafieken naast elkaar legt in Europa zie je wel teveel gelijkenissen om over toeval te spreken.quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:39 schreef Lemans24 het volgende:
Dus de Fransen hadden een computerstoring of een vlaag van verstandsverbijstering en de AEX reageert gelijk...
Sentiment. Eerst zat ik nog op 400 euro virtuele winst. Die is nu in rook opgegaan. Tja, risico's.quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:20 schreef Lemans24 het volgende:
Maar nog steeds weet ik de oorzaak van die daling niet. Er is ook geen nieuwsberichtje over verschenen, terwijl normaal gesproken elk inkakmoment wordt gerapporteerd.
S&P Future [D] 899,2500 -0,61%quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:20 schreef Lemans24 het volgende:
Maar nog steeds weet ik de oorzaak van die daling niet. Er is ook geen nieuwsberichtje over verschenen, terwijl normaal gesproken elk inkakmoment wordt gerapporteerd.
Heh? Waarom staat de AEX dan nog in de plus?quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:32 schreef pberends het volgende:
Dow 8,796.94 -137.24 (-1.54%)
S&P 500 895.58 -14.12 (-1.55%)
Nasdaq 1,544.14 -27.60 (-1.76%)
oeioeioei.
Donequote:Op dinsdag 9 december 2008 15:33 schreef slap het volgende:
mooie OP, alleen #26 ontbreekt, of ben ik zo'n deus?
De Beursvloer #26: AEX sluit ruim 8% hoger
De S&P is natuurlijk veel meer gestegen dan de AEX tot nu toe gedaan heeft.quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:35 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Heh? Waarom staat de AEX dan nog in de plus?
Praat me even bij over vandaag
vinger al op de knop?quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:49 schreef Plux het volgende:
1500 longs ingeslagen op 1% stand. Wanneer-ie 2% bereikt, ga ik al eruit.
Ik volg alles nauwlettend.quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:16 schreef Lemans24 het volgende:
vinger al op de knop?
Ik heb er weer 300...
Staartdelenquote:Op dinsdag 9 december 2008 16:28 schreef rvlaak_werk het volgende:
wordt het een plus, of gaan we alsnog naar de 0/-?
quote:NYSE Euronext heeft aangekondigd vanaf maandag 15 december 2008 voor alle aandelen uit onderstaande indices over te gaan op het noteren van koersen in drie decimalen (drie cijfers achter de komma).
Alle aandelen uit de onderstaande indices worden vanaf maandag 15 december 2008 in veelvouden van EUR 0,005 of EUR 0,001 verhandeld. Aandelen die hoger dan EUR 10,00 noteren, worden verhandeld in veelvouden van EUR 0,005. Aandelen die lager dan EUR 10,00 noteren worden verhandeld in veelvouden van EUR 0,001.
De handel in drie decimalen wordt ingevoerd voor de volgende NYSE Euronext beurzen:
AEX, AMX (Midkap), AscX (Smallcap)
BEL 20
CAC 40
PSI 20
Daarnaast wordt de handel in drie decimalen ook voor een aantal lokale aandelen, warrants en strips ingevoerd.
W00t, ruim 800 euro winst in 1 uur. Lemans, verkoop het nu. Nu gaat het inkakken.quote:09-12-2008 2008-00 EUR Effecten verkoop : 1.500 AEX Index Turbo Long 240,00 2,25
09-12-2008 2008-00 EUR Effecten koop : 1.500 AEX Index Turbo Long 240,00 1,79 EUR
Netjesquote:Op dinsdag 9 december 2008 16:58 schreef Plux het volgende:
[..]
W00t, ruim 800 euro winst in 1 uur. Lemans, verkoop het nu. Nu gaat het inkakken.
Die heb je ook direct na het verkoop van je longs gekocht?quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:21 schreef Plux het volgende:
Morgen wordt het een bloedige dag, en het handel in shorts zal welig tieren. Dat is wat zeker is.
Turbo's neem ik niet meer mee naar de volgende dag. De futures kunnen om de haverklap veranderen. M'n ingenieuze strategie voor morgen:quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:25 schreef Gremen het volgende:
Die heb je ook direct na het verkoop van je longs gekocht?
Morgen is t pas 10-12 hoorquote:Op dinsdag 9 december 2008 17:42 schreef pberends het volgende:
Morgen:
11-12-2008 The Census Bureau and the Bureau of Economic Analysis of the Department of Commerce - Exportprijzen ex agr. sector - 14:30
11-12-2008 The Census Bureau and the Bureau of Economic Analysis of the Department of Commerce - Importprijzen ex olie - 14:30
11-12-2008 The Employment and Training Administration of the Department of Labor - Nieuwe aanvragen werkloosheidsuitkering - 14:30
11-12-2008 The Census Bureau and the Bureau of Economic Analysis of the Department of Commerce - Handelsbalans - 14:30
Je zou denken dat die aanvragen flink gaan tegenvallen ivm de 533k minder banen... maar goed.
ohhhhhhhhhh fuckquote:
4.2 miljoen aandelen maar liefst.quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:42 schreef M.Melandri het volgende:
hij heeft idd met een dikke steekvlam afscheid genomen zie ik aan grafiek
mij lijkt 320 een acceptabel niveau nu een betrekkelijke rust is weergekeerdquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:56 schreef edwinh het volgende:
wat verwachten jullie dan? Is dit een einde jaar rally die lang stand houdt tot begin volgend jaar of zakken we voor kerst weer naar 220 pnt?
poeh , dat vind ik wel heel positief......quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:20 schreef henkway het volgende:
[..]
mij lijkt 320 een acceptabel niveau nu een betrekkelijke rust is weergekeerd
toen we op 460 stonden zei je, poeh, dat vind ik wel heel negatiefquote:Op dinsdag 9 december 2008 19:22 schreef edwinh het volgende:
[..]
poeh , dat vind ik wel heel positief......
gekquote:Op dinsdag 9 december 2008 19:57 schreef henkway het volgende:
[..]
toen we op 460 stonden zei je, poeh, dat vind ik wel heel negatief
Staat nog steeds ~-2%quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:59 schreef Plux het volgende:
Wel frappant natuurlijk, dat m'n zoveelste voorspelling weer uitkomt. [/ego trip]
Dat gebeurt sowieso niet, *kuch* heeft geen goede reden om hun aankopen te maskeren. Het verlies blijft dankzij *kuch* echter wel beperkt.quote:Op dinsdag 9 december 2008 21:27 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik eet m'n hoed op als we in de plus eindigen.
Mijn punt is meer dat niet alle stijgingen PPT-related zijn. Er was een nieuws bericht een paar uur terug dat de Detroit Bail Out naar het Witte Huis gaat. De beurs schoot in één keer omhoog. Leek mij wel logisch eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 9 december 2008 21:23 schreef Plux het volgende:
So what? Wat wil je eigenlijk zeggen? Check het verloop dan. Dat is geen normaal verloop, het gaat vrij wild aan toe.
De Dow is een clownsbeurs, het gaan om de S&P. Die staat nu -2,3. Toen de AEX vandaag sloot stond ie al 0,5% in de min. Das dus een virtuele min van 1,8% morgen voor de AEX. Dat is weer zo'n lekker grijs gebied.quote:
En wat staat er op de agenda voor morgen?quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:06 schreef pberends het volgende:
[..]
De Dow is een clownsbeurs, het gaan om de S&P. Die staat nu -2,3. Toen de AEX vandaag sloot stond ie al 0,5% in de min. Das dus een virtuele min van 1,8% morgen voor de AEX. Dat is weer zo'n lekker grijs gebied.
Morgen later op de dag een feestje op de beurzen ivm doorgaan reddingsplan?quote:MARKET COMMENT: Wall Street verder in min
09-12-2008 20:27:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Alle Amerikaanse indices noteren verder in de handelsmiddag in het rood, en zetten een rem op de stijgende trend van de afgelopen twee handelsdagen. Bedrijven als Texas Instruments, FedEx en Danaher Corp. maakten verlaagden dinsdag hun winstverwachtingen. Anderhalf uur voor de slotbel staan 26 van de 30 fondsen op de Dow Jones-index in de min. Ook de prijs voor een vat olie daalt opnieuw. De markt is nog in afwachting van het besluit over het reddingsplan voor de Amerikaanse autosector. (KSC)
AEX-fondsen op Wall Street, slot
09-12-2008 22:19:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 7 op verlies in vergelijking met hun slotkoers op de AEX. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een verlies van 2,84 punten (-1,12%).
De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage):
Aegon 5,071 (-0,39); ArcelorMittal 18,48 (-1,96); ASML 11,44 (-0,69); ING 6,991 (-2,37); Shell 19,69 (-1,30); Philips 13,55 (-2,10); Unilever 17,75 (-1,50)
quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En wat staat er op de agenda voor morgen?
Wordt daar morgen over beslist dan?quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:42 schreef pberends het volgende:
Morgen later op de dag een feestje op de beurzen ivm doorgaan reddingsplan?
Rust?quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:20 schreef henkway het volgende:
[..]
mij lijkt 320 een acceptabel niveau nu een betrekkelijke rust is weergekeerd
Ik zit nu long op de AEX, ben benieuwd. Weinig macro-cijfers vandaag, maar wel Amerikaanse steun voor de auto-industrie, dus vast een positief dagje op Wall Straat.quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:31 schreef Plux het volgende:
Pberends, als je per sé wat wilt doen, dan zou ik short gaan in Brent olie. Morgen gaat er nog wel zo'n 2% van af, zelfs als AEX in de plus gaat.
Rendement voor de kortste short vandaag is een aardige 17% zie ik.
Aegon gaat echt nog wel zakken, zeker bij nieuwe kapitaalinjecties-gedoequote:Op woensdag 10 december 2008 09:30 schreef edwinh het volgende:
tering, het kan niet op met aegon ik baal stevig dat ik niet bij 3.50 ben ingestapt, mjah kan niet altijd alles bij het rechte eind hebben, ik had verwacht dat ze toen nog wel naar 3.00 zakten. Ik ben benieuwd als het weer negatief wordt hoe snel aegon dan weer zakt.
weinig volatiliteit in de daggrafiek... Netjes een neergaande lijnquote:Op woensdag 10 december 2008 09:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Aegon gaat echt nog wel zakken, zeker bij nieuwe kapitaalinjecties-gedoe. En afschrijvingen uiteraard.
AEX ondertussen licht in de min.
Ik baal juist dat ik er op 3,50 weer uitgestapt ben, had verwacht dat 't toen al weer ging dalen.quote:Op woensdag 10 december 2008 09:30 schreef edwinh het volgende:
tering, het kan niet op met aegon ik baal stevig dat ik niet bij 3.50 ben ingestapt, mjah kan niet altijd alles bij het rechte eind hebben, ik had verwacht dat ze toen nog wel naar 3.00 zakten. Ik ben benieuwd als het weer negatief wordt hoe snel aegon dan weer zakt.
Ik zie AEX wel in het groen plussen als Wall Street opent. Maar hey, je voorspelde al dagenlang dat dit dé dag is waarop je short moet gaan. Nu ga je zelf in de longs. Hopen maar dat het goed uitpakt.quote:Op woensdag 10 december 2008 09:19 schreef pberends het volgende:
Ik zit nu long op de AEX, ben benieuwd. Weinig macro-cijfers vandaag, maar wel Amerikaanse steun voor de auto-industrie, dus vast een positief dagje op Wall Straat.
Ja, als de AEX dik zou plussen vandaag zou ik weer short gaan. Maar dat is niet gebleken. Ik ga nog niet short omdat er misschien euforie uitbreekt ivm het doorgaan van het reddingsplan van de autoindustrie in de VS. Koersdoel van de S&P blijft toch rond de 1000 deze en volgende week. Dan is het een mooi moment om short te gaan.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:19 schreef Plux het volgende:
[..]
Ik zie AEX wel in het groen plussen als Wall Street opent. Maar hey, je voorspelde al dagenlang dat dit dé dag is waarop je short moet gaan. Nu ga je zelf in de longs. Hopen maar dat het goed uitpakt.
Nee. Alsof de Nederlandse politiek iets voorstelt. Het is een show.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:19 schreef rvlaak_werk het volgende:
Luistert de beurs naar debatten in de 2e kamer? Rutte is behoorlijk op dreef en net deed Halsema ook een goede bijdrage (ieder volgens eigen ideologie).
Dat gaat echt nergens overquote:Op woensdag 10 december 2008 11:19 schreef rvlaak_werk het volgende:
Luistert de beurs naar debatten in de 2e kamer? Rutte is behoorlijk op dreef en net deed Halsema ook een goede bijdrage (ieder volgens eigen ideologie).
quote:
Schaapjes!quote:Op woensdag 10 december 2008 11:02 schreef Lemans24 het volgende:
En dus net weer in de longs gegaan voor vandaag.
idd. weer onzin over niks. er is altijd wel wat te zeiken.quote:
quote:Op woensdag 10 december 2008 11:36 schreef edwinh het volgende:
[..]
idd. weer onzin over niks. er is altijd wel wat te zeiken, in de kamer
Wanneer had je ze gekocht dan? Ik heb ze gekocht toen de beurs op het slot van gister stond.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:35 schreef Plux het volgende:
Ik kijk met klammende handen toe hoe m'n longs dik in verlies staan.
doorgaans niet nee, maar als ze maatregelen gaan nemen, komen die toch meestal uit een debat en een motie. Zoals bijv. het voorstel van de VVD om de NHG te verhogen.quote:
VVD wil de huizenbubbel beschermenquote:Op woensdag 10 december 2008 11:37 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
doorgaans niet nee, maar als ze maatregelen gaan nemen, komen die toch meestal uit een debat en een motie. Zoals bijv. het voorstel van de VVD om de NHG te verhogen.
Op 2,07, toen AEX op -0,10% stond.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:37 schreef pberends het volgende:
Wanneer had je ze gekocht dan? Ik heb ze gekocht toen de beurs op het slot van gister stond.
Nu al 350 euro verlies. Niet zo gek met 2500 turbo's. Sukkel dat ik benquote:En wat noem je dik in de min... ik heb wel eens 400 euro in de min gestaan, een rendement van -50%.
Is het eigenlijk al bekend wie hier dat was die al dat geld is kwijtgeraakt?quote:Op woensdag 10 december 2008 11:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
Je hebt dat verhaal in R&P gelezen he?
Ah ok dat wist ik nietquote:Op woensdag 10 december 2008 12:10 schreef Lemans24 het volgende:
Futures zijn een kwartier vertraagd, dus wie weet wat er in die 15 minuten is gebeurd?
Wat zei je?quote:Op woensdag 10 december 2008 11:44 schreef Plux het volgende:
CAC dik in -1%. Nu ga ik twijfelen over een voortijdige exit.
IK zei: ignore the CAC.quote:
De redding van the big three, maar dat zou al in de futures verwerkt moeten zijn, niet?quote:Op woensdag 10 december 2008 12:57 schreef rvlaak_werk het volgende:
A, gaat een hele mooie dag worden voor zij onder ons met long posities
quote:The bill also requires the automakers to sell their private jets
quote:Op woensdag 10 december 2008 12:17 schreef Lemans24 het volgende:
Gaat wel angstig traag, sta te popelen om ze te verkopen. Doel is 2,27...
Ja.. ja.. nu hou je ze nog aan hè.quote:AEX Index Turbo Long 240,00 Bied laatst: 2,27
Het staat al op 2,30. Als ik je was, zou ik ze verkopen. Nu begint het grillig te worden.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:23 schreef Mortaxx het volgende:
Vanwaar die daling zojuist?
iig een mooi moment om toch nog in te stappen
SL240 op 2,20 gekocht
Sta je al in de plus, Pberends?quote:Op woensdag 10 december 2008 13:24 schreef pberends het volgende:
Zijn die koersen van de DAX uberhaupt wel realtime?
Denk et wel. DAX is meestal de enige die eigen weg kiest.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:24 schreef pberends het volgende:
Zijn die koersen van de DAX uberhaupt wel realtime?
Euh... jaquote:Op woensdag 10 december 2008 13:06 schreef Plux het volgende:
[..]
[..]
Ja.. ja.. nu hou je ze nog aan hè.
korte winstnemingen, maar de trend is omhoog vandaag.quote:
Inderdaad. Ik kijk gespannen toe hoe m'n longs 200 euro winst nog achteraan krijgen, en dit in no-time weer terugzakken. Stress, stress.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:58 schreef shilizous_88 het volgende:
het kijkt trouwens zo veel lekkerder naar de beursstand als je zelf niet in aandelen of derivaten zit.
Hoe kom je daar bij? Als ik de grafiek zo zie, is er helemaal geen trend. Tenzij je zijwaarts bedoeld. We hebben net zo veel plus als min gehad vandaag...quote:Op woensdag 10 december 2008 13:58 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
korte winstnemingen, maar de trend is omhoog vandaag.
2,27 dude.. hou altijd aan je afspraken! Laat je niet gekmaken door hebzucht.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:04 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb ze verkocht voor 2,15. Misschien wel een slecht moment, maar ik heb geen tijd om ze verder te volgen vandaag en vertrouw het voor geen meter. En beter een beetje winst dan niks.
Er is een verschil tussen winstnemingen en inkopen vanwege de lage koers.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:04 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Als ik de grafiek zo zie, is er helemaal geen trend. Tenzij je zijwaarts bedoeld. We hebben net zo veel plus als min gehad vandaag...
a, weet ik iig hoe je erbij kwamquote:Op woensdag 10 december 2008 14:14 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen winstnemingen en inkopen vanwege de lage koers.
De grafiek zegt winstnemingen, dus een opwaardse trend.
Persoonlijk denk ik dat het een begin is van een eindejaarsrally en dat een paar dagen voor kerst er een plafond ontstaat.
De koers moet namelijk omhoog vanwege het meetpunt van de jaarrekening en dat weet de gehele markt en die weten ook dat de buurman dit weet, dus er wordt ingekocht.
Dit is tenminste mijn stelling.
Als er 1 schaap over de dam is...quote:
Die gaat nog wel kelderen, al is het niet vandaag.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:48 schreef michello22 het volgende:
Tom2 Doet het lekker zeg
quote:Aegon-dochter Meeus stopt als woningmakelaar - media
10-12-2008 15:51:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De grootste huizenmakelaar van Nederland, Meeus, stopt als makelaar van woningen. Het bedrijf gaat zich richten op het verkopen van verzekeringen en pensioenen en op de bedrijfsmakelaardij. Dat meldt RTL-Z woensdag op zijn website, zonder bron te vermelden.
Het besluit zou gevolgen hebben voor 200 medewerkers van de groep. Meeus informeert op dit ogenblik het personeel.
Het bedrijf hoopt het makelaarsbedrijf te kunnen verkopen aan het personeel, of als daar geen animo voor is, aan een koper van buiten. Als er geen koper gevonden wordt, worden de activiteiten gestaakt, aldus het bericht.
Meeus Groep is een onderdeel van Aegon nv. Het bedrijf telt circa 2.400 medewerkers
quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX noteert woensdag licht hoger in een markt die niet alleen nerveus is, maar ook door de belegger mooier dan recent wordt gepercipieerd, aldus vermogensbeheerder Marice Eeken van TE-Effecten. "Maar schijn lijkt te bedriegen, omdat de stress in andere markten dan de aandelenmerkten nog helemaal niet weg is, integendeel. Bovendien is de Amerikaanse rente ingehaald door de inflatie en dat betekent bottom line dat een investeerder geld betaalt als hij de VS geld leent", aldus Eeken. De omzetten zijn woensdag laag. De AEX noteert woensdag rond 16.00 uur 0,5% hoger op 254,56 punten. (ANS)
Ik kan begrijpen dat je je longs verkoopt, maar waarom je meteen short gaat ie mij een raadsel. Die 260 punten kan morgen in 1 scheet gebroken worden als het Congres instemt met de autobailout. Zo niet, heb je uiteraard erg veel geluk.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:54 schreef Lemans24 het volgende:
Zullen we toch niet ineens koopjesjagers krijgen op een AEX van 255? Ik moet de shorts vandaag alweer verkopen, overnight heb ik absoluut geen zin in.
Die auto bailout is al in de Dow verwerkt, ga ik vanuit. En het gaat nog steeds om de opening van de AEX gelukkig, die doet soms niet precies de Dow naquote:Op woensdag 10 december 2008 17:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik kan begrijpen dat je je longs verkoopt, maar waarom je meteen short gaat ie mij een raadsel. Die 260 punten kan morgen in 1 scheet gebroken worden als het Congres instemt met de autobailout. Zo niet, heb je uiteraard erg veel geluk.
Ik sta nu op aardige winst met m'n long, maar ik zie dat de S&P al in de min staat, dus ben benieuwd morgenquote:Op woensdag 10 december 2008 19:07 schreef Plux het volgende:
Had ingekocht op 2,07. Toen AEX op 1,55% in de plus stond, boekte ik al bijna 800 euro virtuele winst. Echter, zonder enige aanleiding kelderde alles waardoor ik de hele boel maar verkocht (AEX 0,54%) op 2,20 euro, 300 euro cashen..
Mooi meegenomen, maar dat hij inkakte, blijft toch wel knagen.
Pberends, sta je al in winst? En Lemans, je schoot in paniek. Niet slim.
De harde kern hier belegt vooral in derivaten. Sommigen in populaire aandelen als Aegon, Mittal, etc.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:23 schreef nelisb het volgende:
Ik ben echt een beleggingsnoob.
Maar zie steeds shorts en longs voorbij komen.
Jullie kopen aandelen?? AEX? En bij stijging aex stijgt jullie winst?
Sorry voor de misschien domme vraag maar vind het allemaal erg interessant.
Short gaan is speculeren op een daling van iets.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:23 schreef nelisb het volgende:
Ik ben echt een beleggingsnoob.
Maar zie steeds shorts en longs voorbij komen.
Jullie kopen aandelen?? AEX? En bij stijging aex stijgt jullie winst?
Sorry voor de misschien domme vraag maar vind het allemaal erg interessant.
Voor de meesten is het meer gokken dan beleggen.quote:Op woensdag 10 december 2008 21:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Short gaan is speculeren op een daling van iets.
Long gaan is speculeren op een stijging van iets.
Gouden tip: bedenk wel dat 1 transactie 10 euro per keer kost!
Rood, groen, rood, groen, rood, groen. De spread mag dan wel 2% zijn, het was zenuwslopend.quote:Op woensdag 10 december 2008 21:59 schreef pberends het volgende:
Rustige beursdag eigenlijk. Zowel Amerika als de AEX maar een spread van iets van 2%.
Hoezo heb je nog posities dan? Ik heb me geen moment druk gemaakt.quote:Op woensdag 10 december 2008 22:03 schreef Plux het volgende:
[..]
Rood, groen, rood, groen, rood, groen. De spread mag dan wel 2% zijn, het was zenuwslopend.
Deze en/of volgende week S&P naar de 975-1050 punten, vervolgens krijgen me een omgekeerde eindejaarsrally is mijn verwachting.quote:Op woensdag 10 december 2008 22:05 schreef M.Melandri het volgende:
Wat gaat de 2e helft van deze week on brengen? Knallen we door of zakken we iets in....
quote:11-12-2008 ECB - Rentestand (3 maanden) - 11:00
11-12-2008 EuroStat - Betalingsbalans per kwartaal - 11:00
11-12-2008 The Census Bureau and the Bureau of Economic Analysis of the Department of Commerce - Exportprijzen ex agr. sector - 14:30
11-12-2008 The Census Bureau and the Bureau of Economic Analysis of the Department of Commerce - Importprijzen ex olie - 14:30
11-12-2008 The Employment and Training Administration of the Department of Labor - Nieuwe aanvragen werkloosheidsuitkering - 14:30
11-12-2008 The Census Bureau and the Bureau of Economic Analysis of the Department of Commerce - Handelsbalans - 14:30
Hmmmz. Deze keer is het moeilijk in te schatten, de ochtend sla ik over. In de middag kijk ik of ik in longs of short ga.quote:12-12-2008 EuroStat - Industriële productie - 11:00
12-12-2008 CBS - Persagenda - 14:00
12-12-2008 Bureau of Labor Statistics, US Department of Labor - Basis producenten prijsindex - 14:30
12-12-2008 Bureau of Labor Statistics, US Department of Labor - Producenten prijsindex - 14:30
12-12-2008 The Census Bureau of the Department of Commerce - Detailhandelsverkopen - 14:30
12-12-2008 The Census Bureau of the Department of Commerce - Detailhandelsverkopen ex auto's - 14:30
12-12-2008 The Census Bureau of the Department of Commerce - Bedrijfsvoorraden - 16:00
Derivaten zijn afgeleide producten ----> de koers is afhankelijk van de onderliggende waarde (dit kunnen bv aandelen zijn of grondstoffen of valuta enz.).quote:Op woensdag 10 december 2008 20:34 schreef nelisb het volgende:
Thank! Dus shorts en longs zijn derivaten.
Ik ben nu begonnen met beleggen voor dummies.
Alex rekeening vast geopend, klein bedrrag erop wat ik voorlopig niet nodig ben.
Vind interessant om mee te lezen en wat te leren!
Als je 2500 + 400 stuks longs hebt, dan houdt 0,1% verschil van AEX algauw 80 euro in. En ja, voor mij blijft dat aardig wat geld.quote:Op woensdag 10 december 2008 22:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoezo heb je nog posities dan? Ik heb me geen moment druk gemaakt.
Ik zie niet in waarom de Dow "maar" naar 9500 zou gaan en de AEX 300. AEX zou dan nog 20% moeten stijgen, en de Dow maar 8%. Daarvoor kijkt de AEX veel te veel naar Amerika.quote:Op woensdag 10 december 2008 22:10 schreef ItaloDancer het volgende:
Het ziet er goed uit voor de eindejaarsrally moet ik zeggen.
Voor de AEX moet 300 punten ongeveer mogelijk zijn, voor de Dow 9500.
Maar goed geld zet ik er niet op (en hoedjes evenmin).
De situatie is natuurlijk dramatisch en die 200 resp. 7000 gaan er echt nog wel aan begin volgend jaar.
Dan ben je toch bijna virtueel weer 400 euro rijker: http://www.iex.nl/stocks/NLinNY.aspquote:Op woensdag 10 december 2008 22:13 schreef Plux het volgende:
[..]
Als je 2500 + 400 stuks longs hebt, dan houdt 0,1% verschil van AEX algauw 80 euro in. En ja, voor mij blijft dat aardig wat geld..
Morgen wordt het waarschijnlijk longs, maar ik bekijk het per dag. Vooral de handelscijfers en Eurostat kunnen nog hard aankomen.
quote:AEX-fondsen op Wall Street, slot
10-12-2008 22:22:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 4 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX, 2 onveranderd en 1 op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een winst van 1,20 punten (0,46%).
De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage):
Aegon 5,663 (+0,18); ArcelorMittal 19,96 (+2,36); ASML 12,34 (0); ING 7,300 (0); Kon. Olie 20,20 (+1,05); Philips 13,79 (+0,29); Unilever 17,70 (-0,11) Bron: Wallstreetweb.nl
Ik denk dat Aegon nog wel een snoekduik gaat maken als het gedoe rondom omvallende banken enzo weer begint, met kapitaalinjecties enzovoorts. Zeker ook als de AEX weer naar de 200 gaat.quote:Op woensdag 10 december 2008 22:34 schreef M.Melandri het volgende:
Idd, Aegon is procentueel nog het hardst gestegen met meer dan 100%.
Deze cijfers zouden wel eens geen impact kunnen hebben, zie ook de reactie op de 533k banenverlies.quote:Op woensdag 10 december 2008 22:07 schreef Plux het volgende:
[..]
[..]
Hmmmz. Deze keer is het moeilijk in te schatten, de ochtend sla ik over. In de middag kijk ik of ik in longs of short ga.
een paar dagen geleden bedoel jequote:Op woensdag 10 december 2008 22:30 schreef Plux het volgende:
W00t, dat ArcelorMittal. Een maand geleden zaten ze nog geen 14 pleuro.
Opties zijn een heuse wetenschap, ik zou er eerst heel veel meer over lezen voor dat je er iets mee gaat doen. Zeer beroemd zijn natuurlijk het Black-Scholes-Merton model en de principes met betrekking tot optie waardering die daar uit voort vloeien. Erg interessant maar wel complex, ben je redelijk thuis in wiskunde?quote:Op donderdag 11 december 2008 01:06 schreef Plux het volgende:
Kan iemand mij bijpraten over opties? Wat de gedachte erachter is, of er hiervoor een markt bestaat en of de markt redelijk in te schatten valt.
wie schrijft, die blijftquote:Op donderdag 11 december 2008 01:06 schreef Plux het volgende:
Als ik bij opties kijk, zie ik toch wel forse rendementen. +150% tot +300% zijn geen uitzondering. Verliezen blijven meestal beperkt tot 50%..
Kan iemand mij bijpraten over opties? Wat de gedachte erachter is, of er hiervoor een markt bestaat en of de markt redelijk in te schatten valt.
Heb ik ook wel eens gehad ja.quote:Op donderdag 11 december 2008 09:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Sinds een update van java krijg ik een stuk of 20 foutmeldingen bij 't opstarten van Trader (Binck), die wegklikken en alles werkt perfect, meer mensen last van
?
quote:
hmmm toch een beetje vreemdquote:Op donderdag 11 december 2008 09:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
Bij rtlz (de site) doen ze niet eens moeite om een oorzaak te zoeken bij de stijging van Fortis, de reden is gewoon dat 't een pennystock is.
Wattequote:MARKET COMMENT: AEX omlaag; Fortis en TomTom sterk in de plus
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX noteert donderdag lager in de ochtendhandel. Handelaar Peter Jurgens van Keijser Capital is weinig positief: "Het Amerikaanse reddingsplan voor de autoindustrie ziet er nog niet goed uit en ik zie de beurzen op korte termijn niet sterk stijgen", aldus Jurgens, die dan ook niet rekent op een eindejaarsrally. Fortis stijgt donderdag met 21,7%. "Fortis is geen serieus aandeel meer, maar een speelbal voor speculanten", aldus Jurgens. Ook TomTom doet het goed met een plus van 10,0%. Jurgens: "Er waren wat positieve berichten rondon TomTom de afgelopen dagen en het aandeel was oversold. Daardoor krijg je nu wat shortcovering."
Dan zijn ze bij de SNS lekker geïnformeerd, wat een flaterquote:Op donderdag 11 december 2008 11:11 schreef rvlaak_werk het volgende:
Volgens RTLZ zijn er geruchten rondom Fortis over een "helpende hand" van de Belgische overheid. Vandaar de stijging.
Het moet het congres toch nog door, of een ander politiek dinges, hoorde vanmorgen iig dat een groot deel van de republikeinen fel tegen is.quote:Op donderdag 11 december 2008 10:57 schreef Plux het volgende:
Hoezo ziet het plan voor de autoindustrie niet goed uit.
Uhm, ik paniekeerde wel een beetje, maar ze waren gekocht op 1,99 dus verkocht op 2,15 was niet dom. Net zo min als jouw run van 2,07 naar 2,20.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:07 schreef Plux het volgende:
Had ingekocht op 2,07. Toen AEX op 1,55% in de plus stond, boekte ik al bijna 800 euro virtuele winst. Echter, zonder enige aanleiding kelderde alles waardoor ik de hele boel maar verkocht (AEX 0,54%) op 2,20 euro, 300 euro cashen..
Mooi meegenomen, maar dat hij inkakte, blijft toch wel knagen.
Pberends, sta je al in winst? En Lemans, je schoot in paniek. Niet slim.
Hoe is je engels?quote:Op donderdag 11 december 2008 11:32 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dit is toch een verlaging?
quote:Op donderdag 11 december 2008 11:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
Oh naar hold, wat een kutzin. screw me
Waarom nog steeds met die grote bedragen, kun je 50% daarvan ook echt missen?quote:Op donderdag 11 december 2008 11:42 schreef Plux het volgende:
2000 longs op 2,14 ingekocht. Yeah, I'm a lucky boy.
Netjes hoor.quote:Op donderdag 11 december 2008 11:22 schreef Lemans24 het volgende:
Unbef*ckinglievable! Mijn shorts die volgens velen verdoemd waren, hebben winst gemaakt.
Ik kwam er vanochtend achter dat ik via mijn telefoon mooi even op Binck kon kijken en tot mijn vreugde stonden de futures neutraal. Na opening vlogen de shorts bovendien in de plus en zowaar heb ik ze stomtoevallig op een koers heel dicht bij de day-high verkocht op mijn kleine telefoonschermpje!
20% winst voor the shorts from hell !![]()
Mijn weekdoel is inmiddels bereikt, dus ik ga tot maandag rustig toekijken.
quote:Eerste steunaanvragen VS stijgen sterker dan verwacht
11-12-2008 14:35:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het aantal eerste aanvragen voor een werkloosheidsuitkering in de Verenigde Staten in de week eindigend op 6 december 2008 sterker toegenomen dan verwacht. Dit maakt het Amerikaanse ministerie van Arbeid donderdag bekend.
Het aantal aanvragen is met 58.000 gestegen naar 573.000. Door Dow Jones geraadpleegde economen rekenden gemiddeld op een toename van 24.000 naar 533.000.
Het cijfer voor de week eindigend op 29 november werd naar boven bijgesteld naar 515.000 van de eerder gemelde 509.000 aanvragen.
Het aantal verlengde steunaanvragen steeg in de week eindigend op 29 november met 338.000 naar 4,429 miljoen. Dit is opnieuw het hoogste niveau sinds december 1982.
uhm... auwquote:Op donderdag 11 december 2008 15:02 schreef pberends het volgende:
11-12-2008 14:30:00 VS importprijzen nov -6,7%; verwachting was -6,0%
11-12-2008 14:30:00 VS importprijzen ex-petroleum nov -1,8%
11-12-2008 14:30:00 VS importprijs petroleum nov -25,8%
11-12-2008 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 6 dec +58.000 naar 573.000
11-12-2008 14:30:00 VS verlengde aanvragen week 29 nov +338.000 naar 4.429.000
11-12-2008 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 29 nov gewijzigd naar 515.000
11-12-2008 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 29 nov waren 509.000
11-12-2008 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 6 dec verwachting was +24.000
11-12-2008 14:30:00 VS handelstekort okt $57,19 mrd; verwachting was tekort $52,8 mrd
11-12-2008 14:30:00 VS handelsbalans sept gewijzigd tot tekort $56,56 mrd van tekort $56,47 mrd
11-12-2008 14:30:00 VS okt export -2,2% tot $151,73 mrd; import -1,3% tot $208,92 mrd
[..]
Denk wel dat het goed komt met die autobailout...quote:Op donderdag 11 december 2008 15:23 schreef Lemans24 het volgende:
En dan wordt straks het autoplan ook nog weggestemd in de senaat (het proces duurt al veel langer dan de bedoeling was = geen goed teken).
Lijkt elke keer het geval te zijn bij belangrijke macro-cijfers. Eerste 10 minuten een dikke snoekduik, vervolgens herstelt de beurs zich weer rapsnel.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
Na het dieptepunt van de dag is iedereen van schrik gaan kopen.
Pas op dat je niet weer de kant van At-EZ opgaat...quote:Op donderdag 11 december 2008 16:04 schreef Plux het volgende:
1000 euro verloren vandaag..
Ik zit weer in dezelfde positie als vorige week..
Idd... Jobless claims jump to 26-year highquote:Op donderdag 11 december 2008 15:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Lijkt elke keer het geval te zijn bij belangrijke macro-cijfers. Eerste 10 minuten een dikke snoekduik, vervolgens herstelt de beurs zich weer rapsnel.
At-EZ heeft trouwens permabanquote:Op donderdag 11 december 2008 16:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Pas op dat je niet weer de kant van At-EZ opgaat...
Hm, dacht ik ook.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:30 schreef michello22 het volgende:
is PLUX geen AT-EZ of zeg ik nu stomme dingen??
Plux is die man uit R&P......vind ook niet gek dat ie zo snel veel geld heeft verloren....quote:Op donderdag 11 december 2008 16:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hm, dacht ik ook.
Maar dat At-EZ óók de dude uit het R&P topic is, hebben we hier natuurlijk ook maar aangenomen.
De AEX bereikt trouwens nu het hoogste punt van de week. Ik zat er naast...
Yep, hij is gisteren al accoord gegaan.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:42 schreef Wheelgunner het volgende:
Is nou al bekend of Bush weer wil vetoën?
Eerst de senaat nog he, en naar wat ik lees op CNN was dat nog niet zeker.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Yep, hij is gisteren al accoord gegaan.
House Passes Auto Rescue Plan
Gaat een dikke plus worden vandaag.
Productiebeperking dacht ik gezien te hebben.quote:
quote:Op donderdag 11 december 2008 19:04 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Eerst de senaat nog he, en naar wat ik lees op CNN was dat nog niet zeker.
http://money.cnn.com/2008(...)stversion=2008121114quote:Detroit bailout faces Senate fight
Republican opposition could stall or sink the bill that the House passed to provide loans to GM and Chrysler.
NEW YORK (CNNMoney.com) -- The debate over a proposed $14 billion bailout of the U.S. auto industry moved into the Senate Thursday, where the effort faces tough prospects due to Republican opposition.
Senate Majority Leader Harry Reid, D-Nev., was negotiating with Senate Republicans to allow votes, possibly later Thursday, on a small number of amendments to the $14 billion auto bailout bill that passed the House Wednesday night.
However, Reid said if an agreement is not reached, he will move to pass the underlying bill with a key test vote scheduled for Friday.
But Democrats don't know if they have the 60 votes they'll need to pass the measure. Reid warned if a vote Friday fails, he will pull the bill from consideration, which could doom one of more major automakers to bankruptcy and possible closure.
"We have danced this tune long enough," he said on the Senate floor.
The legislation, which passed the House with support of the Bush administration and most Democrats, is designed to hold off a bankruptcy at General Motors (GM, Fortune 500) and Chrysler LLC at least through March.
It provides less than half the $34 billion in federal loans requested by automakers last week. Still, it may be enough to stave off the immediate threat of bankruptcy.
GM has said it needs $4 billion by the end of the month to continue operations, and believes it'll need an additional $6 billion in the first three months of 2009. Chrysler has said it needs $4 billion by the end of the first quarter.
Ford Motor (F, Fortune 500), which has more cash on hand than its U.S. rivals, is not expected to tap into this bailout in the coming months.
While the House measure passed with the support of 91% of Democrats, only 17% of Republicans voted for it. About half of the House Republicans who voted "yes" are from Michigan and other states in the Midwest that are home to auto plants.
But the Senate has far fewer Republicans from those states, and those who have voiced support suggested the bailout lacks the necessary votes.
"I don't think the votes are there on our side of the aisle," said Sen. George Voinovich, R-Ohio, on Wednesday.
Senate Minority Leader Mitch McConnell, R-Ky, said he opposes the bill.
"We reviewed it closely to see if it meets the criteria that I've laid out repeatedly for taxpayer protections and an effective strategy for securing the long-term viability of these companies. In the end, I concluded that it does not," McConnell said in a floor speech.
President Bush and others in the administration reached out to Republican senators on Thursday to argue "why this legislation is the most effective and appropriate approach to help the auto companies become viable for the long term," said White House Press Secretary Dana Perino.
Perino said the economy's "weakened state" made the bailout necessary. "Adding another possible loss of 1 million jobs is just something our economy cannot sustain at the moment," she said.
Republicans are in a 50-49 minority in the Senate, but Senate rules allow them to block or even kill the legislation unless Democrats can muster 60 votes to force a vote. Even with the support from the White House, Republicans vowed to do what was necessary to kill or make major changes in the House legislation.
Several Republicans argued on the floor of the Senate Thursday that a bankruptcy is still the auto industry's best option for shedding costs, debts and contracts it can no longer afford.
A Republican alternative
One Republican who has been at the center of the debate, Sen. Bob Corker, R-Tenn., proposed three legislative changes he said would allow the automakers to make the changes they need to be competitive once again, short of actually filing for bankruptcy.
Corker suggested his changes would be enough to win the support needed from Republicans to pass the bill.
First, he proposed that GM and Chrysler must reduce their debt by two-thirds by March 15, or file for bankruptcy. He said that would give the automakers the leverage they need to renegotiate their debt with lenders and bondholders.
Second, he said the United Auto Workers union would have to accept significant equity in the companies to help offset future retiree health care payments, instead of cash or other assets the companies were to contribute to union-controlled trust funds that will pay those claims in the future.
Finally, he said the union would have to accept pay cuts for GM and Chrysler workers to levels paid at the U.S. plants of overseas automakers.
Corker, who has a GM plant in his state, said he discussed this last point with UAW President Ron Gettelfinger Thursday morning and that Gettelfinger "actually is talking to his leaders about this." Corker said he had also spoken to GM President Fritz Henderson and that Henderson "agrees that this will work."
"It does the things we need to do to make sure the bond holders and the UAW themselves do the things they need to do to make the company whole," Corker said about his proposals. "Let's leave here having done something that actually causes these companies to be healthy, vibrant, able to go into the future in a strong way for the first time in thirty years."
While Corker's proposal is unlikely to convince many Republican critics of the bill, it was designed to attract enough Republican support to at least allow a vote on the measure. McConnell said he supports a tougher alternative to restructuring the automakers proposed by Corker.
But if there are substantive changes in the House bill, House Democratic leadership may balk at agreeing to them. House Speaker Nancy Pelosi vowed Thursday that she would not call House members back into session to consider changes in the bill. Passage of the same language by both houses is necessary before legislation can be sent to the President to be signed.
What's in the bill
The stopgap measure that passed the House is designed to let the new Congress and incoming administration of President-elect Barack Obama craft a longer-term solution for the Big Three.
It is also designed to give the companies time to negotiate with creditors and the UAW on additional concessions needed to stem their ongoing losses.
But the bill also sets strict oversight of the companies.
There would be limits on executive pay, prohibitions for so-called golden parachutes and requirements that the automakers get rid of their corporate aircraft and not pay dividends while loans are outstanding.
The bill also provides for a presidential appointee, popularly referred to as a "car czar," to oversee the company's efforts to restructure their operations. If the car czar determines that the companies have not made progress on cutting costs, the loans would be recalled within 30 days.
In addition, the government would receive warrants - the right to buy a stake in the companies at a certain price - equal to 20% of the loan's value.
But Corker criticized the idea of a car czar.
"It's like a three-hump camel. I mean you couldn't make it almost more ineffective and more complicated," he said in floor debate. "It seems like with everything we do around here, we try to find a person who can save us if you will from the crisis that is happening."
A, had enkel de headline gelezenquote:Op donderdag 11 december 2008 19:04 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Eerst de senaat nog he, en naar wat ik lees op CNN was dat nog niet zeker.
quote:
Bronquote:PARIJS (AFN) - De olieprijs maakte donderdag een scherpe stijging door nadat het Internationale Energie Agentschap (IEA) had voorspeld dat de vraag naar olie in 2009 weer zal aantrekken. Toen Rusland later op de dag zei minder olie te gaan produceren, kreeg de olieprijs een extra impuls.
Waarschijnlijk is zijn argument tweeledig.quote:Op donderdag 11 december 2008 21:35 schreef Wheelgunner het volgende:
Maar het verbaast me ook dat Bush zo is omgeslagen, bij de vorige was hij zo ontzettend tegen, daarom dacht ik nu dat hij misschien weer een veto had klaarliggen. En ik heb niet het idee dat nu veel duidelijker is wat de grote 3 met het geld van plan zijn.
recht het graf inquote:Op donderdag 11 december 2008 21:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]Dit is de enige manier van denken waarmee ik zijn draai kan verklaren. We kunnen heel veel zeggen over Bush, maar rechtlijnig is hij altijd wel geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |