Ik kan begrijpen dat je je longs verkoopt, maar waarom je meteen short gaat ie mij een raadsel. Die 260 punten kan morgen in 1 scheet gebroken worden als het Congres instemt met de autobailout. Zo niet, heb je uiteraard erg veel geluk.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:54 schreef Lemans24 het volgende:
Zullen we toch niet ineens koopjesjagers krijgen op een AEX van 255? Ik moet de shorts vandaag alweer verkopen, overnight heb ik absoluut geen zin in.
Die auto bailout is al in de Dow verwerkt, ga ik vanuit. En het gaat nog steeds om de opening van de AEX gelukkig, die doet soms niet precies de Dow naquote:Op woensdag 10 december 2008 17:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik kan begrijpen dat je je longs verkoopt, maar waarom je meteen short gaat ie mij een raadsel. Die 260 punten kan morgen in 1 scheet gebroken worden als het Congres instemt met de autobailout. Zo niet, heb je uiteraard erg veel geluk.
Ik sta nu op aardige winst met m'n long, maar ik zie dat de S&P al in de min staat, dus ben benieuwd morgenquote:Op woensdag 10 december 2008 19:07 schreef Plux het volgende:
Had ingekocht op 2,07. Toen AEX op 1,55% in de plus stond, boekte ik al bijna 800 euro virtuele winst. Echter, zonder enige aanleiding kelderde alles waardoor ik de hele boel maar verkocht (AEX 0,54%) op 2,20 euro, 300 euro cashen..
Mooi meegenomen, maar dat hij inkakte, blijft toch wel knagen.
Pberends, sta je al in winst? En Lemans, je schoot in paniek. Niet slim.
De harde kern hier belegt vooral in derivaten. Sommigen in populaire aandelen als Aegon, Mittal, etc.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:23 schreef nelisb het volgende:
Ik ben echt een beleggingsnoob.
Maar zie steeds shorts en longs voorbij komen.
Jullie kopen aandelen?? AEX? En bij stijging aex stijgt jullie winst?
Sorry voor de misschien domme vraag maar vind het allemaal erg interessant.
Short gaan is speculeren op een daling van iets.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:23 schreef nelisb het volgende:
Ik ben echt een beleggingsnoob.
Maar zie steeds shorts en longs voorbij komen.
Jullie kopen aandelen?? AEX? En bij stijging aex stijgt jullie winst?
Sorry voor de misschien domme vraag maar vind het allemaal erg interessant.
Voor de meesten is het meer gokken dan beleggen.quote:Op woensdag 10 december 2008 21:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Short gaan is speculeren op een daling van iets.
Long gaan is speculeren op een stijging van iets.
Gouden tip: bedenk wel dat 1 transactie 10 euro per keer kost!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |