Mijn punt is meer dat niet alle stijgingen PPT-related zijn. Er was een nieuws bericht een paar uur terug dat de Detroit Bail Out naar het Witte Huis gaat. De beurs schoot in één keer omhoog. Leek mij wel logisch eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 9 december 2008 21:23 schreef Plux het volgende:
So what? Wat wil je eigenlijk zeggen? Check het verloop dan. Dat is geen normaal verloop, het gaat vrij wild aan toe.
De Dow is een clownsbeurs, het gaan om de S&P. Die staat nu -2,3. Toen de AEX vandaag sloot stond ie al 0,5% in de min. Das dus een virtuele min van 1,8% morgen voor de AEX. Dat is weer zo'n lekker grijs gebied.quote:
En wat staat er op de agenda voor morgen?quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:06 schreef pberends het volgende:
[..]
De Dow is een clownsbeurs, het gaan om de S&P. Die staat nu -2,3. Toen de AEX vandaag sloot stond ie al 0,5% in de min. Das dus een virtuele min van 1,8% morgen voor de AEX. Dat is weer zo'n lekker grijs gebied.
Morgen later op de dag een feestje op de beurzen ivm doorgaan reddingsplan?quote:MARKET COMMENT: Wall Street verder in min
09-12-2008 20:27:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Alle Amerikaanse indices noteren verder in de handelsmiddag in het rood, en zetten een rem op de stijgende trend van de afgelopen twee handelsdagen. Bedrijven als Texas Instruments, FedEx en Danaher Corp. maakten verlaagden dinsdag hun winstverwachtingen. Anderhalf uur voor de slotbel staan 26 van de 30 fondsen op de Dow Jones-index in de min. Ook de prijs voor een vat olie daalt opnieuw. De markt is nog in afwachting van het besluit over het reddingsplan voor de Amerikaanse autosector. (KSC)
AEX-fondsen op Wall Street, slot
09-12-2008 22:19:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 7 op verlies in vergelijking met hun slotkoers op de AEX. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een verlies van 2,84 punten (-1,12%).
De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage):
Aegon 5,071 (-0,39); ArcelorMittal 18,48 (-1,96); ASML 11,44 (-0,69); ING 6,991 (-2,37); Shell 19,69 (-1,30); Philips 13,55 (-2,10); Unilever 17,75 (-1,50)
quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En wat staat er op de agenda voor morgen?
Wordt daar morgen over beslist dan?quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:42 schreef pberends het volgende:
Morgen later op de dag een feestje op de beurzen ivm doorgaan reddingsplan?
Rust?quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:20 schreef henkway het volgende:
[..]
mij lijkt 320 een acceptabel niveau nu een betrekkelijke rust is weergekeerd
Ik zit nu long op de AEX, ben benieuwd. Weinig macro-cijfers vandaag, maar wel Amerikaanse steun voor de auto-industrie, dus vast een positief dagje op Wall Straat.quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:31 schreef Plux het volgende:
Pberends, als je per sé wat wilt doen, dan zou ik short gaan in Brent olie. Morgen gaat er nog wel zo'n 2% van af, zelfs als AEX in de plus gaat.
Rendement voor de kortste short vandaag is een aardige 17% zie ik.
Aegon gaat echt nog wel zakken, zeker bij nieuwe kapitaalinjecties-gedoequote:Op woensdag 10 december 2008 09:30 schreef edwinh het volgende:
tering, het kan niet op met aegon ik baal stevig dat ik niet bij 3.50 ben ingestapt, mjah kan niet altijd alles bij het rechte eind hebben, ik had verwacht dat ze toen nog wel naar 3.00 zakten. Ik ben benieuwd als het weer negatief wordt hoe snel aegon dan weer zakt.
weinig volatiliteit in de daggrafiek... Netjes een neergaande lijnquote:Op woensdag 10 december 2008 09:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Aegon gaat echt nog wel zakken, zeker bij nieuwe kapitaalinjecties-gedoe. En afschrijvingen uiteraard.
AEX ondertussen licht in de min.
Ik baal juist dat ik er op 3,50 weer uitgestapt ben, had verwacht dat 't toen al weer ging dalen.quote:Op woensdag 10 december 2008 09:30 schreef edwinh het volgende:
tering, het kan niet op met aegon ik baal stevig dat ik niet bij 3.50 ben ingestapt, mjah kan niet altijd alles bij het rechte eind hebben, ik had verwacht dat ze toen nog wel naar 3.00 zakten. Ik ben benieuwd als het weer negatief wordt hoe snel aegon dan weer zakt.
Ik zie AEX wel in het groen plussen als Wall Street opent. Maar hey, je voorspelde al dagenlang dat dit dé dag is waarop je short moet gaan. Nu ga je zelf in de longs. Hopen maar dat het goed uitpakt.quote:Op woensdag 10 december 2008 09:19 schreef pberends het volgende:
Ik zit nu long op de AEX, ben benieuwd. Weinig macro-cijfers vandaag, maar wel Amerikaanse steun voor de auto-industrie, dus vast een positief dagje op Wall Straat.
Ja, als de AEX dik zou plussen vandaag zou ik weer short gaan. Maar dat is niet gebleken. Ik ga nog niet short omdat er misschien euforie uitbreekt ivm het doorgaan van het reddingsplan van de autoindustrie in de VS. Koersdoel van de S&P blijft toch rond de 1000 deze en volgende week. Dan is het een mooi moment om short te gaan.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:19 schreef Plux het volgende:
[..]
Ik zie AEX wel in het groen plussen als Wall Street opent. Maar hey, je voorspelde al dagenlang dat dit dé dag is waarop je short moet gaan. Nu ga je zelf in de longs. Hopen maar dat het goed uitpakt.
Nee. Alsof de Nederlandse politiek iets voorstelt. Het is een show.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:19 schreef rvlaak_werk het volgende:
Luistert de beurs naar debatten in de 2e kamer? Rutte is behoorlijk op dreef en net deed Halsema ook een goede bijdrage (ieder volgens eigen ideologie).
Dat gaat echt nergens overquote:Op woensdag 10 december 2008 11:19 schreef rvlaak_werk het volgende:
Luistert de beurs naar debatten in de 2e kamer? Rutte is behoorlijk op dreef en net deed Halsema ook een goede bijdrage (ieder volgens eigen ideologie).
quote:
Schaapjes!quote:Op woensdag 10 december 2008 11:02 schreef Lemans24 het volgende:
En dus net weer in de longs gegaan voor vandaag.
idd. weer onzin over niks. er is altijd wel wat te zeiken.quote:
quote:Op woensdag 10 december 2008 11:36 schreef edwinh het volgende:
[..]
idd. weer onzin over niks. er is altijd wel wat te zeiken, in de kamer
Wanneer had je ze gekocht dan? Ik heb ze gekocht toen de beurs op het slot van gister stond.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:35 schreef Plux het volgende:
Ik kijk met klammende handen toe hoe m'n longs dik in verlies staan.
doorgaans niet nee, maar als ze maatregelen gaan nemen, komen die toch meestal uit een debat en een motie. Zoals bijv. het voorstel van de VVD om de NHG te verhogen.quote:
VVD wil de huizenbubbel beschermenquote:Op woensdag 10 december 2008 11:37 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
doorgaans niet nee, maar als ze maatregelen gaan nemen, komen die toch meestal uit een debat en een motie. Zoals bijv. het voorstel van de VVD om de NHG te verhogen.
Op 2,07, toen AEX op -0,10% stond.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:37 schreef pberends het volgende:
Wanneer had je ze gekocht dan? Ik heb ze gekocht toen de beurs op het slot van gister stond.
Nu al 350 euro verlies. Niet zo gek met 2500 turbo's. Sukkel dat ik benquote:En wat noem je dik in de min... ik heb wel eens 400 euro in de min gestaan, een rendement van -50%.
Is het eigenlijk al bekend wie hier dat was die al dat geld is kwijtgeraakt?quote:Op woensdag 10 december 2008 11:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
Je hebt dat verhaal in R&P gelezen he?
Ah ok dat wist ik nietquote:Op woensdag 10 december 2008 12:10 schreef Lemans24 het volgende:
Futures zijn een kwartier vertraagd, dus wie weet wat er in die 15 minuten is gebeurd?
Wat zei je?quote:Op woensdag 10 december 2008 11:44 schreef Plux het volgende:
CAC dik in -1%. Nu ga ik twijfelen over een voortijdige exit.
IK zei: ignore the CAC.quote:
De redding van the big three, maar dat zou al in de futures verwerkt moeten zijn, niet?quote:Op woensdag 10 december 2008 12:57 schreef rvlaak_werk het volgende:
A, gaat een hele mooie dag worden voor zij onder ons met long posities
quote:The bill also requires the automakers to sell their private jets
quote:Op woensdag 10 december 2008 12:17 schreef Lemans24 het volgende:
Gaat wel angstig traag, sta te popelen om ze te verkopen. Doel is 2,27...
Ja.. ja.. nu hou je ze nog aan hè.quote:AEX Index Turbo Long 240,00 Bied laatst: 2,27
Het staat al op 2,30. Als ik je was, zou ik ze verkopen. Nu begint het grillig te worden.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:23 schreef Mortaxx het volgende:
Vanwaar die daling zojuist?
iig een mooi moment om toch nog in te stappen
SL240 op 2,20 gekocht
Sta je al in de plus, Pberends?quote:Op woensdag 10 december 2008 13:24 schreef pberends het volgende:
Zijn die koersen van de DAX uberhaupt wel realtime?
Denk et wel. DAX is meestal de enige die eigen weg kiest.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:24 schreef pberends het volgende:
Zijn die koersen van de DAX uberhaupt wel realtime?
Euh... jaquote:Op woensdag 10 december 2008 13:06 schreef Plux het volgende:
[..]
[..]
Ja.. ja.. nu hou je ze nog aan hè.
korte winstnemingen, maar de trend is omhoog vandaag.quote:
Inderdaad. Ik kijk gespannen toe hoe m'n longs 200 euro winst nog achteraan krijgen, en dit in no-time weer terugzakken. Stress, stress.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:58 schreef shilizous_88 het volgende:
het kijkt trouwens zo veel lekkerder naar de beursstand als je zelf niet in aandelen of derivaten zit.
Hoe kom je daar bij? Als ik de grafiek zo zie, is er helemaal geen trend. Tenzij je zijwaarts bedoeld. We hebben net zo veel plus als min gehad vandaag...quote:Op woensdag 10 december 2008 13:58 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
korte winstnemingen, maar de trend is omhoog vandaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |