Hercules and Love Affair op nummer één, bleeeeech.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:07 schreef Tom_Tom- het volgende:
Nou, de top 100 tracks van Pitchfork is weer erg bijzonder. Zoals altijd ken ik de ene helft niet en ben ik het met de andere helft compleet niet eens. De nummer 1 is niet zo belachelijk als toen ze een paar jaar terug Amerie op 1 zetten, maar het is nog steeds een imho behoorlijk belachelijke nummer 1. Ik houd m'n hart vast voor de album top 50...
ja, ik denk ook dat had ze teeth sinking into sand en elephants door elkaar gemixt op één cd, het een leuker en evenwichtiger album was geweest. Een dubbelcd ben ik op zich net tegen, maar zo'n conceptuele opsplitsing vind ik toch wat sneu. Het meest overbodige nummer is natuurlijk die instrumentale versie van Elephants, maar voor de rest vind ik het zeker geen tegenvaller. Het heeft wel wat tijd gekost, maar nu dringt hij helemaal tot me door. Sowieso is het minder toegankelijk allemaal dan happenstance. faster, brown eyes, what if I leave en uiteraard sunday afternoon schieten er op dit moment voor mij uit. Duets viel me wat tegen, maar mss had ik teveel van een duet tss ray en rachael verwacht.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:17 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik heb er nog een beetje moeite mee. De opdeling in 2 CD's vind ik behoorlijk overbodig, want nu staan er eigenlijk teveel nummers op, en de balans raakt zoek doordat alle ballads op één CD staan en alle uptempoige dingen op de andere. Nummers als Elephants en Duet zijn natuurlijk juweeltjes. En Sunday Afternoon valt me ook 100% mee, was een beetje bang voor een studioversie, aangezien ik al 3 jaar lang verliefd ben op een akoestische liveversie. Dus het is zeker geen slecht album, maar het is ook geen Happenstance.
Wat vind jij ervan?
Ik ben zo iemand met veel te weinig tijd. Probeer het eens een beetje te verkopen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:35 schreef emokid het volgende:
Wie kent dit: {{{Sunset}}}
[ afbeelding ]
Die hebben dit jaar een album utigebracht genaamd The Glowing City. Volledig te beluisteren op last.fm ook trouwens. Maar: het is een fijn album alleen redelijk lastig te beluisteren als je weinig tijd hebt. Staan ruim 18 nummers op die allemaal de volle 4 minuten pakken.
Ik ken alleen Have A Nice Life uit het lijstje en daar kan het mee vergeleken worden, alleen veel meer folky.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:45 schreef placebeau het volgende:
klinkt als
Alt-Ctrl-Sleep
Have A Nice Life
Benoît Pioulard
Deerhunter
Parenthetical Girls
zegt last.fm
ah, die had ik ook gekocht, helemaal vergeten te beluisterenquote:Op dinsdag 16 december 2008 15:04 schreef emokid het volgende:
Van de nieuwe Animal Collective zijn nog maar twee nummers gelekt en het is nu al het beste album van 2009. Knap, de nieuwste J. Tillman is wel erg goed trouwens.
Ik had voor Duet nog nooit naar Ray LaMontagne geluisterd. Ik kende z'n naam, en daar hield het ook wel op. Ik was dan ook blij verrast door zijn stem, en hoe die samen klinkt met Rachael's stem. Ik ben er nog steeds niet aan toegekomen om zijn albums te luisteren, maar dat gaat vast nog wel een keer gebeuren.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:36 schreef placebeau het volgende:
Duets viel me wat tegen, maar mss had ik teveel van een duet tss ray en rachael verwacht.
Ik zou er waarschijnlijk nog niet heen gaan als je 69 euro cadeau kreeg bij de entree (niet bepaald een fanquote:Op woensdag 17 december 2008 10:41 schreef -Dries- het volgende:
http://effenaar.nl/event.php?e_id=1271
Fuck hoe duur het is, ik ga er gewoon heen.
quote:Op woensdag 17 december 2008 10:41 schreef -Dries- het volgende:
http://effenaar.nl/event.php?e_id=1271
Fuck hoe duur het is, ik ga er gewoon heen.
Als je dat soort prijzen vraagt moet je in Carré gaan staan.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:11 schreef Grobbel het volgende:
Dat soort prijzen horen natuurlijk ook wel een beetje bij de locatie, maar waarom zou hij niet gewoon in Paradiso kunnen staan?
Ach, Tom Waits in Carré was 100 euro per ticket.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:14 schreef JelleS het volgende:
[..]
Als je dat soort prijzen vraagt moet je in Carré gaan staan.
Ik zag laatst Ane Brun, Teitur én Olafur Arnalds in MC Frits Philips en was 14 euro p.p. kwijt (inclusief reserverings-, service- en andere kosten).quote:Op woensdag 17 december 2008 11:11 schreef Grobbel het volgende:
Dat soort prijzen horen natuurlijk ook wel een beetje bij de locatie
Even ging het gerucht dat ie een heel orkest zou meenemen voor de prijs, maar de Effenaar spreekt dat tegen. Wel beloven ze een 'uitgebreide bezetting'.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:03 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Gaat hij de vuurwerkshow van Metallica lenen ofzo?
Niet helemaal te vergelijken qua naamsbekendheid, maar ik vat je punt.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:18 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik zag laatst Ane Brun, Teitur én Olafur Arnalds in MC Frits Philips en was 14 euro p.p. kwijt (inclusief reserverings-, service- en andere kosten).
Zoiets had ik al wel een beetje in gedachten. Maar we zullen zien. Ik wacht al 4 jaar dat ie naar Nederland komt, dus ik heb het er op dit moment wel voor over. En tja.. van Antony kun je houden of haten, er is volgens mij niet echt een tussenweg.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:19 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Even ging het gerucht dat ie een heel orkest zou meenemen voor de prijs, maar de Effenaar spreekt dat tegen. Wel beloven ze een 'uitgebreide bezetting'.![]()
Je wacht al 4 jaar? Had je alle vijf de optredens in 2005 gemist?quote:Op woensdag 17 december 2008 12:02 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Zoiets had ik al wel een beetje in gedachten. Maar we willen zien. Ik wacht al 4 jaar dat ie naar Nederland komt, dus ik heb het er op dit moment wel voor over. En tja.. van Antony kun je houden of haten, er is volgens mij niet echt een tussenweg.
Oeps, 3 jaarquote:Op woensdag 17 december 2008 12:04 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Je wacht al 4 jaar? Had je alle vijf de optredens in 2005 gemist?
Klinkt best leuk, maar toch een stuk minder spannend dan Cloud Cult. Ik vind het maar een beetje voortkabbelen. Maar dat komt misschien ook wel omdat ik nu op mijn werk zit en het niet echt hard kan zetten.quote:Op woensdag 17 december 2008 21:44 schreef Moody het volgende:
Liefhebbers van Cloud Cult moeten het album "Huggable Dust" van "Okay" eens proberen.
Aparte krakerige stem zingt leuke liedjes
http://www.myspace.com/okaytheband
Uch, De Helling is zo'n kutzaal, en ik heb alleen maar negatieve dingen over Klub Radar gehoord. Maar The Tallest Man On Earth is erg tof. Ik vind dat hij dan ook nog maar een losse show moet doen.quote:Op donderdag 18 december 2008 16:29 schreef emokid het volgende:
The Tallest Man On Earth 17 januari Klub Radar in Tivoli De Helling
Je hebt gelijk, bovendien valt het op een weekend zie ik net. De beste Zweed kan erg makkelijk een kleine zaal zoals in de Paradiso vullen. Ik wacht nog wel even af.quote:Op donderdag 18 december 2008 17:19 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Uch, De Helling is zo'n kutzaal, en ik heb alleen maar negatieve dingen over Klub Radar gehoord. Maar The Tallest Man On Earth is erg tof. Ik vind dat hij dan ook nog maar een losse show moet doen.
Ook leuk dat HEALTH op Motel Mozaïque 2009 staat. Maar ik ben vooral gecharmeerd van DISCO, en dat doen ze live natuurlijk nooit. HEALTH is ook goed, maar toch, DISCO is beter, vind ik. Plus, ik vind Momo een behoorlijk onhandig festival, dus ze moeten toch nog met wat meer leuke dingen komen wil ik een bezoekje overwegen.
Ja. Is het wat? Na de eerste plaat is m'n enthousiasme een beetje getemperd.quote:Op maandag 29 december 2008 15:11 schreef pfaf het volgende:
Ik waag me er niet eens meer aan, na het Hercules debacle en die vorige gedrochten van albums.
Heb je het Suicidal Birds nieuws gelezen Z?))
Weet ik nog niet.quote:Op maandag 29 december 2008 15:15 schreef Z het volgende:
[..]
Ja. Is het wat? Na de eerste plaat is m'n enthousiasme een beetje getemperd.
Vreemd, ik trek die James Hetfield-aardappel in zijn keel weer totaal niet. Wel vette plaat, verder.quote:
Ik heb Z-List ook ooit eens gekocht, maar bij nader inzien amper tot nooit echt geluisterd. Binnenkort toch maar eens opzetten.quote:Op maandag 29 december 2008 15:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Weet ik nog niet.Ik ken ze eigenlijk alleen van Z-List en weet dat jij die toen een warm hart toe droeg. Hun vorige plaat is ook niet zo veel?
't Rare vind ik dat ik James Hetfield's stem niet mag, maar die aardappel welquote:Op maandag 29 december 2008 15:32 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Vreemd, ik trek die James Hetfield-aardappel in zijn keel weer totaal niet. Wel vette plaat, verder.
Dat bedoel ik niet, ik bedoel dat ik kan me niet kan voorstellen welke users hier dit wat zullen vinden. Dat je het hier post maakt me niks uit.quote:Op maandag 29 december 2008 15:33 schreef wallofdolls het volgende:
Wat is er niet indie aan Blind Dog?
Grobbel bijnaquote:Op maandag 29 december 2008 15:47 schreef Z het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet, ik bedoel dat ik kan me niet kan voorstellen welke users hier dit wat zullen vinden. Dat je het hier post maakt me niks uit.
Jep.quote:
Pardon? Vind je I am a Bird nou slecht?quote:Op maandag 29 december 2008 15:11 schreef pfaf het volgende:
Ik waag me er niet eens meer aan, na het Hercules debacle en die vorige gedrochten van albums.
quote:Op maandag 29 december 2008 15:49 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Jep.
[..]
Pardon? Vind je I am a Bird nou slecht?
You love it or you hate itquote:Op maandag 29 december 2008 15:55 schreef pfaf het volgende:
[..]![]()
Ik vind zijn/haar stem echt verschrikkelijk. Ik kan bijna alles hebben, van Danny Cohen tot Joanna Newsom, maar Anthony.... En dan blijft er ook weinig over, want de muziek is ronduit saai.
Uiteraard. Vaak zo met opvallende stemmen.quote:
Daar ben ik het zeker niet mee eens. Dat eerste dan. Antony heeft iets pretentieus' over zich, iets overdreven cabaretesk, wat het mij iets afstandelijks geeft, terwijl Joanna juist naïef en intiem klinkt. In al haar valsheid en chipmunkheid uiteraard.quote:Zo ''anders'' vind ik Antonys stem nou ook weer niet. Joanna Newsom, dat is pas een valse kat.
You're alone on this one bro'...quote:
Eclectisch of akoestisch?quote:Op maandag 29 december 2008 16:02 schreef Z het volgende:
[..]
Grobbel is gewoon te eclectisch voor woorden.
Dat is wel een mooie manier om te zeggen dat ik de attentiespanne heb van een goudvis.quote:Op maandag 29 december 2008 16:02 schreef Z het volgende:
[..]
Grobbel is gewoon te eclectisch voor woorden.
Emily klinkt goedquote:Op maandag 29 december 2008 15:58 schreef Grobbel het volgende:
En Joanna Newsom vind ik weer wel geweldig, trouwens.
Zoiets, bedoel je?quote:Op maandag 29 december 2008 16:25 schreef bigshadow het volgende:
Snobs, luister eens echte muziek ofzo.Iets wat door het grote publiek op waarde geschat in plaats van dat gekattegejengel van Joanna's, anothonies of andersoortige meisjes met snorretjes of mannetjes in jurkjes.
Welnee, laat iedereen lekker zelf bepalen wat ie mooi vindt en wat niet!quote:Op maandag 29 december 2008 16:05 schreef pfaf het volgende:
[..]
Al zie ik dat mich ook online is, die kan jou bijspringen met die drag-queen adoratie.
...quote:Op maandag 29 december 2008 16:35 schreef Grobbel het volgende:
Ach, op zich is dat maar goed ook. Stel dat ik Antony wel helemaal fantastisch had gevonden. Dan was ik één van die stakkers geweest die voor 69 euro de boot in moeten gaan om hem live te kunnen zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |