Die Bertone heeft al wat ontwerpen op zijn naamquote:Op zaterdag 29 november 2008 20:53 schreef 2cv het volgende:
Da's de Volvo Tundra.
Maar met een berg ruimte waar een gemiddelde Volvo stationcar niet aan kan tippen. En ze kunnen ook nog eens een berg spullen vervoeren zonder compleet ander weggedrag te gaan vertonen.quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:20 schreef kabelhaspel het volgende:
Het blijven kenkerlelleke hokken
Zoals onder deze BX:quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:19 schreef Nesto het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe Bix! Welke velgen ga je eronder doen?
Nah, weet je zeker dat een gemiddelde Volvo stationcar er niet aan kan tippen?quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Maar met een berg ruimte waar een gemiddelde Volvo stationcar niet aan kan tippen. En ze kunnen ook nog eens een berg spullen vervoeren zonder compleet ander weggedrag te gaan vertonen.
Nou, dan MAG het er wat mij betreft lelijk uizien.
Ah, GTi exemplaren. Mooi hoor.quote:
Geregeld door wat ? Rijhoogte ? En de vering vna ene BX zit ONDER de laadvloer, niet in het interieur. Daardoor kan je -naar het schijnt- gewoon een europallet achterin zetten.quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nah, weet je zeker dat een gemiddelde Volvo stationcar er niet aan kan tippen?
En deze 960 estates zijn ook geleverd met nivomats; regelbare luchtvering.
[ afbeelding ]
Dat subframe is inderdaad wel bijzonder, maar dat is niet erg want het is gefixt. Ik heb er nog niet onder gekeken, maar ik heb vernomen dat er ook al het 1 en ander aan leidingwerk vervangen is ooit. Hij heeft slechts 270k gedraaid.quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:58 schreef Nesto het volgende:
[..]
Ah, GTi exemplaren. Mooi hoor.
Ook mooi dat er al veel aan gedaan is. Al verbaast me dat gaatje in het subframe wel; dacht dat dat voornamelijk een type 1 issue was. Wat is de kilometerstand?
Volvo nivomats (eigenlijk Monroe) worden door een luchtcompressor opgeblazen. Dat kan je dus zelf instellen. Het is geen hydropneumatisch systeem, maar heeft in principe wel dezelfde werking.quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Geregeld door wat ? Rijhoogte ? En de vering vna ene BX zit ONDER de laadvloer, niet in het interieur. Daardoor kan je -naar het schijnt- gewoon een europallet achterin zetten.
Als je met draaiende motor een pallet stenen achterin legt, komt de achterkant dan vanzelf weer omhoog of moet je dan met knopjes spelen ?quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:14 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Volvo nivomats (eigenlijk Monroe) worden door een luchtcompressor opgeblazen. Dat kan je dus zelf instellen. Het is geen hydropneumatisch systeem, maar heeft in principe wel dezelfde werking.
Dat de veerpoten boven de laadvloer uitkomen heb je wel gelijk in.
Geen idee eigenlijk, volgens mij kan het beide bij dit systeem. Je hebt knopjes voorin, maar hij stelt zichzelf ook bij. Er kan ook een systeem opzitten (is bij een Volvo 360 het geval) die de rijhoogte altijd kan behouden, zonder dat de vering inzakt na een tijdje stilstaan.quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:20 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als je met draaiende motor een pallet stenen achterin legt, komt de achterkant dan vanzelf weer omhoog of moet je dan met knopjes spelen ?
In het begin, bij het wegrijden, hangt je kont en na een honderd meter is het weer op niveau.quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:23 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, volgens mij kan het beide bij dit systeem. Je hebt knopjes voorin, maar hij stelt zichzelf ook bij. Er kan ook een systeem opzitten (is bij een Volvo 360 het geval) die de rijhoogte altijd kan behouden, zonder dat de vering inzakt na een tijdje stilstaan.
quote:Op zondag 30 november 2008 01:09 schreef MaGNeT het volgende:
Doet me denken aan een grapje van 12 jaar terug, toen ik in Kollumerpomp woonde ().
Ik had een overbuurman met een oude Citroen, en als hij hem geparkeerd had zakte z'n kont natuurlijk als een plumppuddinkje.
Zo stonden mijn overbuurman en ik eens te praten met wat jongens die ook in het dorp woonden.
Ik vroeg "kunnen jullie dit?".
Ik pakte de Citroen bij de trekhaak, keek alsof ik moest poepen en tilde hem zo 15cm op.
Met mijn 1m98 en (toen) 73 kilo was ik nu niet echt van het type "bodybuilder", dus een jongen met een grote mond en fors postuur zou het wel even nadoen...
..er gebeurde nagenoeg niets...
Heerlijk, die vering als het laatste beetje eruit is
quote:Op zondag 30 november 2008 13:13 schreef Dimitri_ het volgende:
Maar zijn dat een beetje goede auto's? Ik ben (zacht uitgedrukt) niet zo'n fan van de kwaliteit van huidige Citroens..
De BX is van meerdere generatie's eerder ('82-'94), alhoewel het wel van 'Franse' kwaliteit is.quote:Op zondag 30 november 2008 13:13 schreef Dimitri_ het volgende:
Maar zijn dat een beetje goede auto's? Ik ben (zacht uitgedrukt) niet zo'n fan van de kwaliteit van huidige Citroens..
De Xantia (ik weet het, ook niet meer de nieuwste generatie) was in diverse statistieken net zo betrouwbaar als diverse Japanners en daarmee beter dan veel Duitsers. Het is niet voor niets dat de Xantia in zo grote getale verdwijnt richting oostbloklanden, met normaal onderhoud doen ze niets onder voor tweedehands veel duurdere auto's. (en ze rijden stukken beterquote:Op zondag 30 november 2008 13:52 schreef THE_CORE het volgende:
[..]
De BX is van meerdere generatie's eerder ('82-'94), alhoewel het wel van 'Franse' kwaliteit is.![]()
De huidige generatie is flink veranderd maar blijft toch 'Frans' (Peugeot-Citroėn).![]()
Veel pk's en weinig kilo's: garantie voor veel lol.quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:12 schreef THE_CORE het volgende:
imho de mooiste BX: de BX 16 Soupapes (BX type 3):![]()
[ afbeelding ]
+1 eerlijk.quote:Op zondag 30 november 2008 15:17 schreef 2cv het volgende:
Verder vind ik de BX kwalitatief gezien een kuthok.
Nou, een hijskraan of een helper zijn anders geen overbodige luxequote:Op zondag 30 november 2008 19:22 schreef Alexxxxx het volgende:
Imperiaal is iig niet moelijk te demonteren
Keertje een Fok-BX-meeting doen ?quote:
Was bij die van mij ook (16 TZi uit '91). 3 jaar geleden gekocht met nog geen ton op de teller, toen ik ermee ging rijden, ging er vanalles stuk. Staat nu 170.000 op teller, BiX was niet gewend elke dag bereden te worden. Ik reed er dan ook mee van R'dam naar Scheveningen, met alle files en drukte niet echt een fijn stuk voor een auto.quote:Op maandag 1 december 2008 01:54 schreef $tranger het volgende:
BX'en zijn wel erg fijne auto's. Indeling en ruimte is best ideaal, comfort is meer dan prima. Echter of ze vaker stun gaan dan gemiddeld, of dat ik pech had; ik weet het niet, maar heb er in 1,5 jaar tijd een hele hoop aan gedaan en aan laten doen
Jij bent toch meer van de Japanse auto's?quote:
Yep.. en ik vind de BX ook een kk lelijk geval.. en mag van mij in 2000 stukken vallen..quote:Op maandag 1 december 2008 10:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jij bent toch meer van de Japanse auto's?
Volgens mij is een BiX nix voor jou, valt veel te weinig aan te pimpen.
PRECIES, daar dacht ik ook meteen als eerste aan!!quote:Op maandag 1 december 2008 13:11 schreef FransDeens het volgende:
Ik vind de nieuwe Criezel ook cool, maar de oude had ook wel wat.
offtopic: Grappig, die Volvo Tundra. Zo'n modern uiterlijk en dan wel een choke-knop in het interieur
Heb je de keerring wel op tijd gezetquote:Op zaterdag 29 november 2008 20:30 schreef 2cv het volgende:
[insert tekst]
- Keerringen van de krukas en nokkenas vervangen
[insert nog meer tekst]
Het is keering hoorquote:Op dinsdag 2 december 2008 10:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Heb je de keerring wel op tijd gezet
Duitsers noemen dit heel beeldend een Wartungsstau; ofwel een overvloed aan achterstallig onderhoud. Iets waar je met een BX helaas een meer dan gemiddelde kans hebt om die aan te treffen, men koopt ze vaak omdat ze goedkoop zijn en men geen geld aan autorijden wenst te besteden, dus ook geen geld aan deugdelijk onderhoud.quote:Op maandag 1 december 2008 09:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Was bij die van mij ook (16 TZi uit '91). 3 jaar geleden gekocht met nog geen ton op de teller, toen ik ermee ging rijden, ging er vanalles stuk. Staat nu 170.000 op teller, BiX was niet gewend elke dag bereden te worden. Ik reed er dan ook mee van R'dam naar Scheveningen, met alle files en drukte niet echt een fijn stuk voor een auto.
Maar toch, als je alle kosten overslaat op alle kilometers, dan valt het nog enigszins mee, ook omdat je praktisch geen afschrijving hebt.
Hmmm... er probeert iemand hier grappig te zijnquote:Op dinsdag 2 december 2008 10:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Heb je de keerring wel op tijd gezet
Neh, hij was wel redelijk goed onderhouden. Zaten bijvoorbeeld net nieuwe distributieriem en v-snaar in.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:33 schreef Jalu het volgende:
Duitsers noemen dit heel beeldend een Wartungsstau; ofwel een overvloed aan achterstallig onderhoud. Iets waar je met een BX helaas een meer dan gemiddelde kans hebt om die aan te treffen, men koopt ze vaak omdat ze goedkoop zijn en men geen geld aan autorijden wenst te besteden, dus ook geen geld aan deugdelijk onderhoud.
Een BX is plastic fantastic, weegt niets, de afwerking is matig en het kraakt allemaal wat, voelt ook echt goedkoop aan. Maar met normaal redelijk onderhoud kan een BX prima betrouwbaar zijn.
Een witte berline ? Type 2 of 3 ? Geparkeerd op een parkeerplein ?quote:Op zondag 30 november 2008 22:38 schreef Garbageman het volgende:
Dan kan ik mijn bxje ook showen
Bx slechte kwaliteit blabla, die van mij heeft bijna 2,5 ton achter de kiezen en wil maar niet stuk, toch leuk voor een 1.6 benzinemotor.
Zelfs in de "arme achterstandswijk" waar ik woon (Beijum Groningen) zie ik érg weinig auto's uit 1991....
Die ken ik ook ja, ik sta tegenover de Tine Marcusschool, een grijze BX 1.6 TGI met een kentekenplaathouder van een ander forumquote:Op zaterdag 6 december 2008 01:15 schreef 2cv het volgende:
[..]
Een witte berline ? Type 2 of 3 ? Geparkeerd op een parkeerplein ?
Die slang is nieuwquote:Op zaterdag 6 december 2008 12:02 schreef Nesto het volgende:
Olievulslang even controleren bij de aansluiting op het carter, daar willen ze nog weleens lekken. Voor de deursloten kan je grafietpoeder proberen. Een slot bij mij loopt ook heel zwaar bij het draaien, alsof er een veertje ontbreekt. Denk dat ik dat eens uitelkaar haal.
Die man die het adviseert gebruikt het zelf ook en hij heeft geen aandelen in TSL ofzoquote:Wat verwacht je van TSL bij de LHM en bakolie?
Volgensmij is het meer een als zodanig aangeprezen wondermiddeltje, maar blijft het gewoon een additief wat op z'n best niks doet. En is het niet alleen voor bij de motorolie?
Komt goed. Ik moet toch vervoer hebben he.quote:
als je je eend fixt heb je proper vervoerquote:Op zaterdag 6 december 2008 19:25 schreef 2cv het volgende:
[..]
Die slang is nieuw
[..]
Die man die het adviseert gebruikt het zelf ook en hij heeft geen aandelen in TSL ofzo
[..]
Komt goed. Ik moet toch vervoer hebben he.
Daar geef ik je groot gelijk in, alleen van mijn Eend is alleen het chassis nog maar klaar. Er zitten zelfs nog niet eens banden om de velgen ! Dus heb ik snel(ler) vervoer nodig. En dan is een BX wel handig. Die kan ook zo mooi en aanhanger trekken waarop het koetswerk van een Eend staatquote:Op zaterdag 6 december 2008 19:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als je je eend fixt heb je proper vervoeripv zo`n nep bak
quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:16 schreef 2cv het volgende:
[..]
Daar geef ik je groot gelijk in, alleen van mijn Eend is alleen het chassis nog maar klaar. Er zitten zelfs nog niet eens banden om de velgen ! Dus heb ik snel(ler) vervoer nodig. En dan is een BX wel handig. Die kan ook zo mooi en aanhanger trekken waarop het koetswerk van een Eend staat
Mijn Hyndai Pony 1.5 XP uit 88 deed ook 90 in de 2, met wielspinnquote:Op dinsdag 16 december 2008 20:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat een kut BX dan
* Ou-Tannu is een AX gewend B) die doen 90 in de 2!
en daarna had je hem gemold zeker?quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Mijn Hyndai Pony 1.5 XP uit 88 deed ook 90 in de 2, met wielspinn![]()
Was ook een vierbakkie![]()
(heb hem maar 2 weken gehad toen ik 17 was)
Dat dus...quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:20 schreef kabelhaspel het volgende:
Het blijven kenkerlelleke hokken
Neah... APK was verlopen toen en aan sloop verkocht na een paar hendige sjieke slippen...quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en daarna had je hem gemold zeker?
dan had je criezel niet moeten stuk maken hequote:Op zaterdag 20 december 2008 21:34 schreef 2cv het volgende:
Das een voordeel ja ! Maar als Oude Criezel nog hadgeleefd dan hadik die nu ook goedkoop kunnen vol gooien
Spoken.quote:Op maandag 12 januari 2009 21:03 schreef Core. het volgende:
2cv, volgens mij als ik de Foto's goed bekijk, heeft Criezel 2 last van defecte achterdraagarmlagers RechtsAchter.
Het RA-wiel zie je enigzins ook scheef staan.
Of zie ik spoken?
Bij mijn BX was de dynamo het eerste wat vervangen moest worden (1 dag na aankoopquote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:18 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik had altijd gekut met de achterpoten, gingen ze weer scheef staan. Ellende ellende.
Dynamo's niet veel versleten, slechts 1 maal. Weet nog wat voor een klere werk het was om hem eruit te krijgen zonder brug.
Voor de rest eik weinig gehad met de 4 BX'en die ik gereden heb
oftewel Criezel II rolt weer rondjes door de jouwer?quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:37 schreef 2cv het volgende:
Criezel staat weer voor de deur. De voorbanden lijken niet of nauwelijks scheef afgesleten.
]quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oftewel Criezel II rolt weer rondjes door de jouwer?
Goed dat je dat laatste er bij zet...quote:Op zondag 10 mei 2009 15:34 schreef mighty_myte het volgende:
mijn mercedes 190d rijdt waarschijnlijk lekkerder (al is dat persoonlijk)
Met andere woorden: gebaseerd op niks.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Beetjequote:
quote:
schakelaar kapot, deze gaat EN na de interieur verlichting en na de lichtverklikkerquote:Op donderdag 25 juni 2009 22:52 schreef 2cv het volgende:
Gister en vandaag weer wat geprutst aan Criezel. De carterventilatieslangen waren niet aangesloten, de olievulpijp zat los en nog een ader slangetje zat ook niet goed vast. Dat was omdat ik Criezel vrij plotseling weer terug wou hebben, anders was het wel in orde geweest. Toch was de olielekkage niet zo hoog. Gister alle slangetjes weer aangesloten. Helaas bleek 1 slang te kort, dus die is nieuw besteld (Citroėnslangen waar olie doorheen gaat wil je niet 2e hands monteren). Voor tijdelijk zit er nu een stukje antieke koelwaterslang tussen. Is echt een tijdelijke beun-oplossing. Ook heb ik een boutje besteld waarmee de luchtcollector (die plastic doos op het kleppendeksel) mee vast zit. Aangezien ik de Citroėnboer inmiddels wel ken (Dijkstra in Emmeloord) stuurt hij het even op en zit er en rekening bij.
Ook heb ik gister de oude koppelingskabel er uit geprutst. Die was niet zo heel slecht (komt dus op de plank te liggen voor reserve) maar ik had er 1 die beter was. Gister heb ik aan de pedalenkant die kabel terug gezet en toen had ik het wel weer gehad. Vandaag heb ik de kabel helemaal gemonteerd en aangesloten. Ook heb ik dat losse pennetje waarmee de ene hefboom de beweging overgeeft naar de andere hefboom voorzien van eene staalkabeltje. Als dat palletje er ooit uit valt, blijft het in de buurt hangen. Op het uiteinde van de hefboom waar de koppelingskabel aan vast zit heb ik een ringetje gemaakt zodat die er ook nooit af kan vallen. Die beveiligingen zijn misschien wat overdreven, maar ze kunnen geen kwaad en ik ben er blij mee.
Morgen de hoogte van het koppelingspedaal goed afstellen en alle luchtslangen weer terug schroeven, dan is dat ook weer klaar.
Nu even een heel andere vraag: mijn lichtverklikker doet het niet meer en als ik de bestuurdersdeur open gooi gaat de interieurverlichting niet (meer) branden. Natuurlijk ga ik de schakelaar voor de interieurverlichting doormeten/repareren/vervangen, maar als daarmee de lichtverklikker blijft zwijgen, wat kan er dan nog meer aan de hand zijn zodat ik wat gericht(er) kan zoeken ?
da ken auk ja..quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:16 schreef 2cv het volgende:
Mooi, ga ik met de schakelaar klooien. Toevallig heb ik er nog 1 liggen en anders sloop ik een schakelar bij een achterportier er uit.
In La France heten alle Breaks Evasion. Dus dat was of in Frankrijk of een importbak of er zat om 1 of ander curieuze reden een achterklep op van een Franse Evasion.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:00 schreef flexster het volgende:
leuk om te lezen dit allemaal. Mijn ouders hebben heel lang een 19 TRD Turbo Evasion (zo stond dat ook op de klep, zo'n heel verhaal) gehad totdat alles lekte en uit elkaar viel bij 360.000 km. Daarna een Xantia gehad en nu een nieuwe Avensis met heel wat meer pk's..maar ik zou graag nog eens in die BX hebben willen rijden.
Karakteristieke auto. tvp
Jouw Franse meuk! (voor het bedrag dat 2cv in onderhoud steekt, kan ik 2 Franse hokken onderhouden waarmee ik 10 x zoveel kilometers maak)quote:
de fik er dan maar in? is vast goedkoperquote:Op zondag 28 juni 2009 15:47 schreef 2cv het volgende:
Ja doei ! Weet je wel wat het kost om een auto te laten transporteren
dan bewaar je um tot oud jaar en dump je um bij wat hangjongerenquote:Op zondag 28 juni 2009 17:04 schreef 2cv het volgende:
Nee, is duurder als je een prent krijgt wegens milieuvervuiling.
hmm.. rijdbaar maken en dan verkopen aan jeugd die vakantie vieren gaatquote:Op zondag 28 juni 2009 18:12 schreef 2cv het volgende:
Dan moet ik hem dus weer schorsen en stallen. Is ook weer duur.
en dattie na 20 km uit elkaar klettertquote:Op zondag 28 juni 2009 18:35 schreef 2cv het volgende:
Ja doei, dan ga ik er zelf wel in rijden !
Je hebt het over een BX he...quote:Op zondag 28 juni 2009 18:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm.. rijdbaar maken en dan verkopen aan jeugd die vakantie vieren gaat
dat kan je ook doen jaquote:Op zondag 28 juni 2009 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
slooppremie innen en een goede auto kopen zodra je weer mag rijden....
Ik zeg goede auto, niet dat ik weet wat er een isquote:Op zondag 28 juni 2009 19:23 schreef patje74 het volgende:
[..]
Ah, voor anderen weet je dus wel wat de beste keuze is!
bijvoorbeeldquote:Op zondag 28 juni 2009 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
slooppremie innen en een Dacia Sandero kopen zodra je weer mag rijden....
Slooppremie krijg ik niet omdat ik deze auto niet lang genoeg bezit.quote:Op zondag 28 juni 2009 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
slooppremie innen en een goede auto kopen zodra je weer mag rijden....
Waar kan je die krengen nieuw kopen dan ?quote:Op zondag 28 juni 2009 19:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat kan je ook doen ja
een nieuwe BX kopen dan eheh :p
Tegen de tijd dat je weer mag rijden welquote:Op zondag 28 juni 2009 21:12 schreef 2cv het volgende:
[..]
Slooppremie krijg ik niet omdat ik deze auto niet lang genoeg bezit.
2 schijven per wiel..??quote:Op zaterdag 4 juli 2009 00:44 schreef 2cv het volgende:
Vandaag heb ik besteld:
- 4 revisiesets voor Xantia remklauwen. Prijzige zooi, ¤50,- per set. Maar 1 nieuwe volledige remklauw vóór kost ¤200,- dus dan zijn die revisiesetjes een stuk goedkoper
- Een berg remschijven voor een Xantia (2 links, 2 rechts, 2 voor, 2 achter en op elke hoek nog 1)
- Een berg remblokken voor een Xantia (4 links, 4 rechts, 4 voor, 4 achter en op elke hoek nog 2)
- Remmenvet om alles netjes te monteren
- Een open ringsleutel met een sleutelwijdte van 8mm en aan de binnen kant een zeskant in plaats van een twaalfkant
quote:
wtf..??quote:
2quote:Op zaterdag 4 juli 2009 01:53 schreef 2cv het volgende:
Hoeveel remschijven heb jij onder je auto zitten ?
nu nog een ander blokje er in zeker?quote:Op maandag 6 juli 2009 15:11 schreef 2cv het volgende:
JupzEr komen niet voor niets Xantia remmen onder
Ach met wat ductape een V10TDI met DSG bak er in proppenquote:Op maandag 6 juli 2009 16:25 schreef 2cv het volgende:
Beter een overvloed aan rempaarden dan aan rijpaarden, dus niks geen ander blokje er in
Liever dit dan mijn geld wegsmijten in de kroeg of in plastic troep voor een golf steken.quote:
Met andere woorden: jij kan wel schema's lezen en ik nietquote:Op woensdag 8 juli 2009 23:02 schreef De_Melkboer het volgende:
Je kan zien dat het nummer 7 is als je de draad vanaf de groene cirkel eerst naar rechts volgt, en dan naar boven, dan kom je op ZE7. Welke het in je zekeringenkast is weet ik zo niet, probeer eens de 7e van links, en kijk welke zaken uitvallen, (zoals je klok en je radio) en kijk of het amperage klopt met je schema. Voor zover ik kan lezen een 30A.
Hier kun je een Engelse manual van het elektrische systeem downloaden:
http://www.mediafire.com/?b20wqhthm9m
van een berg af tegen een betonblok wil die echt nog wel hoorquote:Op donderdag 9 juli 2009 15:04 schreef 2cv het volgende:
Nope, hij staat echt stil.
quote:
Is dat niet zo'n bestel-BX?quote:Op maandag 13 juli 2009 16:54 schreef 2cv het volgende:
Een ambulance-BX ! Zoeen heb ik al eens eerder gezien. Die zijn gaaf !
Ik heb het plaatje niet meer opgezocht, maar uit mijn hoofd zeg ik dat hij wit is met blauwe strepen. Oftewel: een voormalige ambulance. Een Franse wellicht. En of Tissier BXen heeft omgebouwd weet ik niet. Bij mijn weten niet, maar het zou kunenn van wel. Maar Pijpops heeft ze wel omgebouwd. Beetje verlengen (paar meter er tussen), beetje verhogen (paar decimeter) en een stukje verbreden (ook weer een paar decimeter).quote:Op zondag 19 juli 2009 21:46 schreef oshiro het volgende:
[..]
Is dat niet zo'n bestel-BX?
Heeft Tissier ook trouwens geen BX-en omgebouwd?
zo`n 90% er van wel jaquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:39 schreef 2cv het volgende:
Tof ! Reden ze op eigen kracht ?
neequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:14 schreef 2cv het volgende:
En die werden weer getrokken door een Eend ?
Als je even nadenkt snap je waarom die barrels zo goedkoop zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:17 schreef Dingest het volgende:
Er staat hier in de buurt ook een BX 1.9 TZI Break uit 1990 te koop voor een erg lage prijs, waar ik wel even naar wil kijken![]()
Begrijp ik het goed dat het bij BX-en vaak is dat er veel aan kan mankeren, maar dat een groot deel daarvan vaak wel rijdbaar is? En dat wat er wel aan mankeert doorgaans niet erg prijzig is in onderhoud (bij een garage, want ik heb twijfels over mijn eigen sleutelcapaciteiten)?
Ik had een Japanner, maar de hele bodem ervan was na 15,5 jaar rot. Als het had gekund was er tot in de eeuwigheid mee doorgereden. Ik zou zo weer een Mazda kopen hoor, maak je niet drukquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:30 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Als je even nadenkt snap je waarom die barrels zo goedkoop zijn.
Koop een nieuwere auto, een duitser of japanner.
Ik heb de BX-aankooptips al gevonden, die zal ik zeker meenemen. Maar ik ben dus vooral benieuwd of het ook daadwerkelijk klopt dat de kosten voor noodzakelijk onderhoud meevalt, en dat de meeste euvels meer 'problemen' zijn dan echt belangrijke defecten. Volgens het Citroėn-forum zijn er ook maar weinig mankementen die ervoor zorgen dat je zo'n bak echt moet laten staan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:14 schreef Garbageman het volgende:
Notoire probleembak valt wel mee. Een opel kadett is na 18 jaar slecht onderhoud óók een "notoire probleembak".
Blijft wel het feit dat een BX destijds veel waar voor je geld bood, en dat moet érgens vandaan komen...
Kijk hier eens...
Ik heb geen flauw idee.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee![]()
was er een 2CV meet ofzo ergens? ( t waren er echt een stuk of 30+!
Als je alles zelf doet (zoals ik) is het enigszins te doen. Als je naar een garage gaat kan je beter je huis verkopen en in een kartonnen doos gaan wonen. Veel kleine dingen laten doen is uiteindelijk duurder dan 1 groot ding laten doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:17 schreef Dingest het volgende:
Er staat hier in de buurt ook een BX 1.9 TZI Break uit 1990 te koop voor een erg lage prijs, waar ik wel even naar wil kijken![]()
Begrijp ik het goed dat het bij BX-en vaak is dat er veel aan kan mankeren, maar dat een groot deel daarvan vaak wel rijdbaar is? En dat wat er wel aan mankeert doorgaans niet erg prijzig is in onderhoud (bij een garage, want ik heb twijfels over mijn eigen sleutelcapaciteiten)?
Als je geen BX liefhebber bent zou ik je ook dat advies geven. Er mankeert altijd wel wat aan die krengen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:30 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Als je even nadenkt snap je waarom die barrels zo goedkoop zijn.
Koop een nieuwere auto, een duitser of japanner.
BXen beginnen nu ook te roesten hoor ! Dus let daar goed op. Hoe tijdelijk = tijdelijk ?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:42 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik had een Japanner, maar de hele bodem ervan was na 15,5 jaar rot. Als het had gekund was er tot in de eeuwigheid mee doorgereden. Ik zou zo weer een Mazda kopen hoor, maak je niet druk![]()
Maar ik zoek nu iets tijdelijks, goedkoops in aanschaf en ik wil iets aparts, en dat is de(ze) BX iig wel. En aangezien het notoire probleembakken zijn wil ik wel accepteren dat er wat extra geld aan uitgegeven wordt, maar daarvoor compenseert de aanschafsprijs weer.
Volgens mij koop je zo'n BX niet met je verstand, maar met je hart
Kadett rot harder. Ik zie meer BX-en dan kadetten. Maar zoals gezegd: de BXen beginnen nu ook te rotten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:14 schreef Garbageman het volgende:
Notoire probleembak valt wel mee. Een opel kadett is na 18 jaar slecht onderhoud óók een "notoire probleembak".
Blijft wel het feit dat een BX destijds veel waar voor je geld bood, en dat moet érgens vandaan komen...
Kijk hier eens...
Ze gaan er daar wel van uit dat je die dingen zelf fixt in plaats van laat fixen. Maar een BX rijdt wel vaak. maar dat zegt weer zo weinig over de APK-waardigheid.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:20 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik heb de BX-aankooptips al gevonden, die zal ik zeker meenemen. Maar ik ben dus vooral benieuwd of het ook daadwerkelijk klopt dat de kosten voor noodzakelijk onderhoud meevalt, en dat de meeste euvels meer 'problemen' zijn dan echt belangrijke defecten. Volgens het Citroėn-forum zijn er ook maar weinig mankementen die ervoor zorgen dat je zo'n bak echt moet laten staan.
Tijdelijk is: zolang hij met redelijk onderhoud wil (ik rijd zo'n 10k per jaar in m'n eigen auto)quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee.
[..]
Als je alles zelf doet (zoals ik) is het enigszins te doen. Als je naar een garage gaat kan je beter je huis verkopen en in een kartonnen doos gaan wonen. Veel kleine dingen laten doen is uiteindelijk duurder dan 1 groot ding laten doen.
[..]
Als je geen BX liefhebber bent zou ik je ook dat advies geven. Er mankeert altijd wel wat aan die krengen.
[..]
BXen beginnen nu ook te roesten hoor ! Dus let daar goed op. Hoe tijdelijk = tijdelijk ?
[..]
Kadett rot harder. Ik zie meer BX-en dan kadetten. Maar zoals gezegd: de BXen beginnen nu ook te rotten.
[..]
Ze gaan er daar wel van uit dat je die dingen zelf fixt in plaats van laat fixen. Maar een BX rijdt wel vaak. maar dat zegt weer zo weinig over de APK-waardigheid.
Die slijtagesensordingen zijn heel simpel. Als het topje ervan af schuurt maken ze contact met de schijf, en via de schijf staan ze dan in verbinding met elkaar. Dus: maken ze contact: remmen versleten.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:43 schreef 2cv het volgende:
Ohja, mijn slijtageindicatoren voor de remblokken doen het niet meer. Aan de rechter kant ontbreken ze in het geheel, links is de indicator volledig afgeschuurd. Maar hoe werken die dingen eigenlijk ? En passen die slijtageindicatoren nog op een BX met Xantia-remklauwen ?
Verder vraag ik me af of er nog een manier is om toch nog die remkoelkapjes te monteren. Ik heb niet het idee dat ze nog echt nodig zijn, maar ik vind het gewoon leuk als ik ze er nog op gefrommeld kan krijgen.
Yep, en die krijg je ook gewoon bij een set nieuwe remblokken. Dat zijn die stroomdraadjes die je bedoeltquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:05 schreef 2cv het volgende:
Okee. Dus als je remblokken versleten zijn moet je ook nieuwe indicatoren hebben ? Overigens zie ik nergens waar ik die indicatoren zou moeten monteren. Wel zaten er bij mijn nieuwe Xantia-remblokken nieuwe stroomdraadjes (4 stuks, 2 soorten) waarvan ik geen idee heb waar en hoe ik ze moet aansluiten. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik alleen aan de rechterkant (waar de volledige slijtageindicator ontbreekt) heb gekeken.
Je moet even kijken naast de remvoering. Het metaal er omheen steekt iets uit, en daar zitten per blok twee gaten geloof ik. 1 aan elke kant van het blok.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:14 schreef 2cv het volgende:
Ik heb nergens gezien waar ik die draadjes in die remblokjes kan duwen, maar ik zal er nog eens extra naar kijken. Bedankt !
Dat doet me denken aan de oude BX die mijn ouders destijds hadden. Daarbij was die hele zooi gewoon hardhandig weggekniptquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:21 schreef 2cv het volgende:
Ooh, DIE gaatjesDat verklaart weer alles. Dan ga ik de slijtageindicatoren monteren. Moet dan wel even een vers draadje aanleggen aan 1 kant
Zoiets heb ik ook gehoord jaquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:29 schreef 2cv het volgende:
Bij mij ook, aan de rechter kantmaar het schijnt ook dat die slijtageindicatoren bij een BX heel erg ... eh ... BX-erig zijn (oftewel waardeloze troep die kapot gaat voor ze echt nut hebben).
Yep iddquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:36 schreef 2cv het volgende:
Ik ga het bij mijn Xantiaremmen wellicht wel doen. Het lijkt zo stom simpel te zijn dat het volgens mij niet eens kapot kan zijn.
Bedanktquote:Op woensdag 26 augustus 2009 01:10 schreef 2cv het volgende:
Er is geen auto die 100% probleemloos rijdt na 15 jaar. Maar als je het wilt proberen: ga er voor. Ik wil je wel helpen met tips enzo, al heb ik zelf een BX met dieselblok en geen ervaring met benzine-BXen.
Jaaaaren terug een setje verkocht voor bijna 5 keer zoveel geldquote:Op maandag 31 augustus 2009 00:15 schreef 2cv het volgende:
¤75,- voor 4 van die dingen. En dan zaten er nog banden omheen ook. Alleen die banden waren wel 9 jaar oud waardoor er meer profiel in zat dan de bedoeling wasMaar dat werd netjes verteld voor ik de overeenkomst sloot.
Ah, zou kunnen dat onze banden nog wel ok waren. We hebben onderdelen verkocht toen de leidingen naar achter er onder vandaan knalden. We hadden ook nog een Sport-blok met dubbele Solex-carbs... maar dat wilde niemand hebbenquote:Op maandag 31 augustus 2009 00:27 schreef 2cv het volgende:
Nu zijn BXen dan ook waardeloze dingen gewordenEn de bijbehorende onderdelen ook. De velgen zijn niet slecht, maar her en der komt er een bladdertje lak los. En banden moet je tegenwoordig voor betalen om ze kwijt te raken. Maar de nieuwe banden waren duur. ¤350,- voor 4
Hadden, helaasch... Een tijd lang bewaard in een palletkrat, maar wat moet je met zo'n ding als ie er een jaar of langer staat...quote:
Doe je goedquote:
Binnekort gaat de deur (eindelijk) uit elkaar. Dan gaan we het zien. Ik vermoed het zelf ook trouwens.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:08 schreef oshiro het volgende:
Ik zal m'n vriendin binnenkort eens op die Renault zetten
Overigens weet ik ineens wat er met die ruit van je aan de hand is. Onderaan de ruit zit als het goed is een metalen strip geklemd/gelijmd. Daar zit het raammechanisme aan vast. Dat ding is van je ruit af geschoten.
Heb hetzelfde met de oude Renault.
Wees dan potmetblommen eens blij voor mij dat er nu eindelijk ook eens chickies met mijn BX op de foto staan !quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:09 schreef Alexxxxx het volgende:
half vrouwelijk fok staat met mijn Visa op de foto
quote:
Ah, wel 1 vd laatste dan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:59 schreef 2cv het volgende:
Toch denk ik dat de auto jonger is. Het is een '93-er he ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |