abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67258244
BX

De mooiste was mijn TRD Turbo, ding ging te hard Menig golfje ermee mijn spoiler laten zien, en dat was dan een normale spoiler en niet zo'n afschuwelijke taartschep!

Blijft een mooie auto, hoe lelijk ze ook zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 23:58:47 #102
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67258701
Mooiste zijn en blijven de Breaks
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67259163
De breaks zijn super ruim, maar echt te lelijk chef

Ik wil ook weer een BX! En een 2cv!! En een CX en natuurlijk een DS!

Maar de bank wil dat niet
  † In Memoriam † zaterdag 21 maart 2009 @ 00:46:32 #104
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67259755
Ik wil het zelf niet eens ! Al dat onderhoud ... Een BX is meer dan genoeg, regelrechte rampenbakken zijn het.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67265445
Altijd weer die poten achter he
  † In Memoriam † zaterdag 21 maart 2009 @ 14:26:39 #106
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67268403
Neuh, buh de BX is het zo'n beetje alles. ADALs, dynamo's, startmotoren, radiatoren, leidingen, enzovoorts, enzovoorts.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67273284
Ik had altijd gekut met de achterpoten, gingen ze weer scheef staan. Ellende ellende.

Dynamo's niet veel versleten, slechts 1 maal. Weet nog wat voor een klere werk het was om hem eruit te krijgen zonder brug.

Voor de rest eik weinig gehad met de 4 BX'en die ik gereden heb
  † In Memoriam † zaterdag 21 maart 2009 @ 18:36:19 #108
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67273645
Ik heb een 1.9D voorin liggen. Dynamo vervangen is daarbij niet zo moeilijk. En dat die achterpoten scheef gaan staan (en dus de achterwielen) komt door versleten ADALs (Achterwiel Draag Arm Lager). En hoewel dat niet het meest sterke punt van de BX is, heb ik ze maar 1 keer laten vervangen. En wel van mijn huidige omdat ik die kocht met compleet weggesleten ADALs Zelfs de draagarmen waren niet meer bruikbaar
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67280109
"grappig" dat adals ook weer een probleem gaan vormen bij de C5. De garage waar ik mijn BX in onderhoud heb heeft de eerste al weer vervangen. Mijn BX heeft ook al nieuwe adals maar verder doet ie het prima, behalve de reguliere slijtagedingen. (koppeling, krukaskeerringen, aandrijfas keerringen, remmen, distributieriem vervangen....) Maar dat is normaal bij een auto van 18 jaar oud.
...
  † In Memoriam † zondag 12 april 2009 @ 19:59:28 #110
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67957804
In TSL heb ik wel vertrouwen. meerdere mensen gebruiken het en die hebben er goede ervaringen mee.

Sinds gister is bijna altijd het stationair toerental te laag. Alles trilt dan als of m'n BX een vibrator na probeert te doen, het klinkt niet gezond en volgens de toerenteller draait de motor maar iets van 100rpm ofzo. Ook lijkt het er op dat de radiator lekt. Misschien is het een aansluiting, want voor zover ik kan zien ziet de radiator er wel aardig uit. Het zou jammer zijn als er een andere radiator in moet want dan zou het de 3e keer in 2 jaar zijn dat ik daar mee bezig ben. Oude Criezel had een rotte radiator die ik vervangen heb door een radiator uit een sloper, mar ook die hield het niet lang vol waardoor ik toen besloten heb er maar een nieuwe in te hangen. Helaas is die nieuwe op 25 oktober vorig jaar een beetje kapot gegaan.

Ik verlang naar luchtkoeling
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 21:41:53 #111
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68748464
Zaterdag om 13:00u sta ik bij de KwikFit in Leeuwarden om de sporing te laten stellen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_68748552
waarom heulemaal in leeuwarden?
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:56:57 #113
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_68749277
Toffe monteur.

Morgenavond afscheid van de BX Voor mij dan
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 21:59:14 #114
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68749414
Wat Alex zegt + korting
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 7 mei 2009 @ 05:07:51 #115
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_68759214
Het mooiste aan de BX vond ik nog wel de antibx-site. www.antibx.nl ofzoiets. Waar ze bx'en in de fik zette en erop gingen scheiten. Geniaal.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 15:05:11 #116
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68773106
scheiten of schijten ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_68773693
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 18:18 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik had altijd gekut met de achterpoten, gingen ze weer scheef staan. Ellende ellende.

Dynamo's niet veel versleten, slechts 1 maal. Weet nog wat voor een klere werk het was om hem eruit te krijgen zonder brug.

Voor de rest eik weinig gehad met de 4 BX'en die ik gereden heb
Bij mijn BX was de dynamo het eerste wat vervangen moest worden (1 dag na aankoop ). Gelukkig zit-ie bij de 1.6 helemaal bovenop en was het binnen een uur gepiept.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 15:41:57 #118
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68774692
Bij een 1.9D kan je de dynamo ook in een uur verwisselen hoor. Zelfs 's ochtends vroeg in het schemer donker in de kou onder en lantaarnpaal.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 20:37:21 #119
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68785388
Criezel staat weer voor de deur. De voorbanden lijken niet of nauwelijks scheef afgesleten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 7 mei 2009 @ 21:12:41 #120
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_68786752
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:05 schreef 2cv het volgende:
scheiten of schijten ?
beide
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_68787333
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 20:37 schreef 2cv het volgende:
Criezel staat weer voor de deur. De voorbanden lijken niet of nauwelijks scheef afgesleten.
oftewel Criezel II rolt weer rondjes door de jouwer?
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 21:30:49 #122
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68787491
Nope. Die staat stil.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 7 mei 2009 @ 22:30:18 #123
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_68790158
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

oftewel Criezel II rolt weer rondjes door de jouwer?
]

Vanavond wel ff
  † In Memoriam † zaterdag 9 mei 2009 @ 16:00:51 #124
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68843750
Vandaag ben ik bij de Kwikfit, oftewel Emiel geweest. Die heeft de sporing gesteld. Echter, er was niet eens zo ontzettend veel mis met de sporing.

Wat wel mis was was het schakelen. Met het koppelingspedaal zo'n beetje tot in de bodem gestampt ging het wisselen van de versnellingen nog moeilijk en vanuit stilstand in de achteruit of de eerste versnelling zelfs met gekraak. Emiel heeft de koppeling voor mij afgesteld en nu gaat het beter. Echter, met de motor uit de koppeling intrappen geeft dat een klik. Emiel heeft me uitgelegd dat dat lag aan een gare drukgroep wat kan komen door het getril van de motor bij stationair toerental. Dus nu moet er eerst iets aan de pomp gebeuren en dan moet er en verse koppeling in. Gelukkig heb ik nog de oude koppeling (amper gebruikt) van Oude Criezel liggen compleet met een dito koppelingskabel, dus die hele zooi moet vervangen worden. Schrale troost: dan kan ik ook mooi bij de olievulpijp die ook nog steeds vervangen moet worden.

Zucht ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_68873034
holy shit, wat een werk en investeringen in zo'n gaar barrel.
wat kostte hij in aanschaf en hoe veel ben je kwijt met al die nieuwe onderdelen (nog afgezien van de uren)?

je kunt liefhebber zijn, maar ook overdrijven. dit schiet echt niet op.

mijn mercedes 190d rijdt waarschijnlijk lekkerder (al is dat persoonlijk) en is 2x kapot geweest in 3 jaar.
beide voor 0 euro kunnen repareren (nieuw diff en nieuwe steekas).
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')