Vandaag wat met Criezel aan het prutsen geweest. Ik heb de sluiting van de achterklep weer vast geschroefd en het lijkt er op dat de lijm aardig sterk is. De bekleding van de achterklep heb ik nog niet terug geschroefd, want nu kon ik een draad trekken door de achterklep en de dakstijl links achter. Echter, dat is makkelijker gezegd dan gedaan ...
Hier twee plaatjes van de route die de draad volgt:
![]()
![]()
Daar ben ik dus een paar uur mee bezig geweest. Om het me bij het scharnier iets makkelijker te maken heb ik de klep vanaf de sluiting met een touwtje aan het plafond van de garage vast gemaakt, de gasveren gedemonteerd en de scharnierpennen van de acherklep verwijderd. Zo kon ik de bovenrand van de achterklep op de achterste rand van het dak zetten. En omdat de klep aan de kant van de sluiting al aan een touwtje hing, hoefde ik niet meer dan de halve acherklep te tillen.
Foto ? Foto !
![]()
Overigens ligt de klep daar niet op de achterrand van het dak maar in de uitsparing van de scharnieren. Zo hoop ik dat de klep niet naar beneden flikkert als Criezel vannacht door z'n pootjes zakt. Ook heb ik het touwtje maar wat langer gemaakt.
Nu moet ik alleen nog 'even' een 2e draad door de achterklep en de achterste dakstijl zien te rijgen en dan kan ik het remlicht zelf monteren en alles aansluiten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/