Bij mijn BX was de dynamo het eerste wat vervangen moest worden (1 dag na aankoopquote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:18 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik had altijd gekut met de achterpoten, gingen ze weer scheef staan. Ellende ellende.
Dynamo's niet veel versleten, slechts 1 maal. Weet nog wat voor een klere werk het was om hem eruit te krijgen zonder brug.
Voor de rest eik weinig gehad met de 4 BX'en die ik gereden heb
oftewel Criezel II rolt weer rondjes door de jouwer?quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:37 schreef 2cv het volgende:
Criezel staat weer voor de deur. De voorbanden lijken niet of nauwelijks scheef afgesleten.
]quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oftewel Criezel II rolt weer rondjes door de jouwer?
Goed dat je dat laatste er bij zet...quote:Op zondag 10 mei 2009 15:34 schreef mighty_myte het volgende:
mijn mercedes 190d rijdt waarschijnlijk lekkerder (al is dat persoonlijk)
Met andere woorden: gebaseerd op niks.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Beetjequote:
quote:
schakelaar kapot, deze gaat EN na de interieur verlichting en na de lichtverklikkerquote:Op donderdag 25 juni 2009 22:52 schreef 2cv het volgende:
Gister en vandaag weer wat geprutst aan Criezel. De carterventilatieslangen waren niet aangesloten, de olievulpijp zat los en nog een ader slangetje zat ook niet goed vast. Dat was omdat ik Criezel vrij plotseling weer terug wou hebben, anders was het wel in orde geweest. Toch was de olielekkage niet zo hoog. Gister alle slangetjes weer aangesloten. Helaas bleek 1 slang te kort, dus die is nieuw besteld (Citroënslangen waar olie doorheen gaat wil je niet 2e hands monteren). Voor tijdelijk zit er nu een stukje antieke koelwaterslang tussen. Is echt een tijdelijke beun-oplossing. Ook heb ik een boutje besteld waarmee de luchtcollector (die plastic doos op het kleppendeksel) mee vast zit. Aangezien ik de Citroënboer inmiddels wel ken (Dijkstra in Emmeloord) stuurt hij het even op en zit er en rekening bij.
Ook heb ik gister de oude koppelingskabel er uit geprutst. Die was niet zo heel slecht (komt dus op de plank te liggen voor reserve) maar ik had er 1 die beter was. Gister heb ik aan de pedalenkant die kabel terug gezet en toen had ik het wel weer gehad. Vandaag heb ik de kabel helemaal gemonteerd en aangesloten. Ook heb ik dat losse pennetje waarmee de ene hefboom de beweging overgeeft naar de andere hefboom voorzien van eene staalkabeltje. Als dat palletje er ooit uit valt, blijft het in de buurt hangen. Op het uiteinde van de hefboom waar de koppelingskabel aan vast zit heb ik een ringetje gemaakt zodat die er ook nooit af kan vallen. Die beveiligingen zijn misschien wat overdreven, maar ze kunnen geen kwaad en ik ben er blij mee.
Morgen de hoogte van het koppelingspedaal goed afstellen en alle luchtslangen weer terug schroeven, dan is dat ook weer klaar.
Nu even een heel andere vraag: mijn lichtverklikker doet het niet meer en als ik de bestuurdersdeur open gooi gaat de interieurverlichting niet (meer) branden. Natuurlijk ga ik de schakelaar voor de interieurverlichting doormeten/repareren/vervangen, maar als daarmee de lichtverklikker blijft zwijgen, wat kan er dan nog meer aan de hand zijn zodat ik wat gericht(er) kan zoeken ?
da ken auk ja..quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:16 schreef 2cv het volgende:
Mooi, ga ik met de schakelaar klooien. Toevallig heb ik er nog 1 liggen en anders sloop ik een schakelar bij een achterportier er uit.
In La France heten alle Breaks Evasion. Dus dat was of in Frankrijk of een importbak of er zat om 1 of ander curieuze reden een achterklep op van een Franse Evasion.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:00 schreef flexster het volgende:
leuk om te lezen dit allemaal. Mijn ouders hebben heel lang een 19 TRD Turbo Evasion (zo stond dat ook op de klep, zo'n heel verhaal) gehad totdat alles lekte en uit elkaar viel bij 360.000 km. Daarna een Xantia gehad en nu een nieuwe Avensis met heel wat meer pk's..maar ik zou graag nog eens in die BX hebben willen rijden.
Karakteristieke auto. tvp
Jouw Franse meuk! (voor het bedrag dat 2cv in onderhoud steekt, kan ik 2 Franse hokken onderhouden waarmee ik 10 x zoveel kilometers maak)quote:
de fik er dan maar in? is vast goedkoperquote:Op zondag 28 juni 2009 15:47 schreef 2cv het volgende:
Ja doei ! Weet je wel wat het kost om een auto te laten transporteren
dan bewaar je um tot oud jaar en dump je um bij wat hangjongerenquote:Op zondag 28 juni 2009 17:04 schreef 2cv het volgende:
Nee, is duurder als je een prent krijgt wegens milieuvervuiling.
hmm.. rijdbaar maken en dan verkopen aan jeugd die vakantie vieren gaatquote:Op zondag 28 juni 2009 18:12 schreef 2cv het volgende:
Dan moet ik hem dus weer schorsen en stallen. Is ook weer duur.
en dattie na 20 km uit elkaar klettertquote:Op zondag 28 juni 2009 18:35 schreef 2cv het volgende:
Ja doei, dan ga ik er zelf wel in rijden !
Je hebt het over een BX he...quote:Op zondag 28 juni 2009 18:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm.. rijdbaar maken en dan verkopen aan jeugd die vakantie vieren gaat
dat kan je ook doen jaquote:Op zondag 28 juni 2009 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
slooppremie innen en een goede auto kopen zodra je weer mag rijden....
Ik zeg goede auto, niet dat ik weet wat er een isquote:Op zondag 28 juni 2009 19:23 schreef patje74 het volgende:
[..]
Ah, voor anderen weet je dus wel wat de beste keuze is!
bijvoorbeeldquote:Op zondag 28 juni 2009 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
slooppremie innen en een Dacia Sandero kopen zodra je weer mag rijden....
Slooppremie krijg ik niet omdat ik deze auto niet lang genoeg bezit.quote:Op zondag 28 juni 2009 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
slooppremie innen en een goede auto kopen zodra je weer mag rijden....
Waar kan je die krengen nieuw kopen dan ?quote:Op zondag 28 juni 2009 19:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat kan je ook doen ja
een nieuwe BX kopen dan eheh :p
Tegen de tijd dat je weer mag rijden welquote:Op zondag 28 juni 2009 21:12 schreef 2cv het volgende:
[..]
Slooppremie krijg ik niet omdat ik deze auto niet lang genoeg bezit.
2 schijven per wiel..??quote:Op zaterdag 4 juli 2009 00:44 schreef 2cv het volgende:
Vandaag heb ik besteld:
- 4 revisiesets voor Xantia remklauwen. Prijzige zooi, ¤50,- per set. Maar 1 nieuwe volledige remklauw vóór kost ¤200,- dus dan zijn die revisiesetjes een stuk goedkoper
- Een berg remschijven voor een Xantia (2 links, 2 rechts, 2 voor, 2 achter en op elke hoek nog 1)
- Een berg remblokken voor een Xantia (4 links, 4 rechts, 4 voor, 4 achter en op elke hoek nog 2)
- Remmenvet om alles netjes te monteren
- Een open ringsleutel met een sleutelwijdte van 8mm en aan de binnen kant een zeskant in plaats van een twaalfkant
quote:
wtf..??quote:
2quote:Op zaterdag 4 juli 2009 01:53 schreef 2cv het volgende:
Hoeveel remschijven heb jij onder je auto zitten ?
nu nog een ander blokje er in zeker?quote:Op maandag 6 juli 2009 15:11 schreef 2cv het volgende:
JupzEr komen niet voor niets Xantia remmen onder
Ach met wat ductape een V10TDI met DSG bak er in proppenquote:Op maandag 6 juli 2009 16:25 schreef 2cv het volgende:
Beter een overvloed aan rempaarden dan aan rijpaarden, dus niks geen ander blokje er in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |