abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 23:58:47 #102
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67258701
Mooiste zijn en blijven de Breaks
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67259163
De breaks zijn super ruim, maar echt te lelijk chef

Ik wil ook weer een BX! En een 2cv!! En een CX en natuurlijk een DS!

Maar de bank wil dat niet
  † In Memoriam † zaterdag 21 maart 2009 @ 00:46:32 #104
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67259755
Ik wil het zelf niet eens ! Al dat onderhoud ... Een BX is meer dan genoeg, regelrechte rampenbakken zijn het.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67265445
Altijd weer die poten achter he
  † In Memoriam † zaterdag 21 maart 2009 @ 14:26:39 #106
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67268403
Neuh, buh de BX is het zo'n beetje alles. ADALs, dynamo's, startmotoren, radiatoren, leidingen, enzovoorts, enzovoorts.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67273284
Ik had altijd gekut met de achterpoten, gingen ze weer scheef staan. Ellende ellende.

Dynamo's niet veel versleten, slechts 1 maal. Weet nog wat voor een klere werk het was om hem eruit te krijgen zonder brug.

Voor de rest eik weinig gehad met de 4 BX'en die ik gereden heb
  † In Memoriam † zaterdag 21 maart 2009 @ 18:36:19 #108
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67273645
Ik heb een 1.9D voorin liggen. Dynamo vervangen is daarbij niet zo moeilijk. En dat die achterpoten scheef gaan staan (en dus de achterwielen) komt door versleten ADALs (Achterwiel Draag Arm Lager). En hoewel dat niet het meest sterke punt van de BX is, heb ik ze maar 1 keer laten vervangen. En wel van mijn huidige omdat ik die kocht met compleet weggesleten ADALs Zelfs de draagarmen waren niet meer bruikbaar
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67280109
"grappig" dat adals ook weer een probleem gaan vormen bij de C5. De garage waar ik mijn BX in onderhoud heb heeft de eerste al weer vervangen. Mijn BX heeft ook al nieuwe adals maar verder doet ie het prima, behalve de reguliere slijtagedingen. (koppeling, krukaskeerringen, aandrijfas keerringen, remmen, distributieriem vervangen....) Maar dat is normaal bij een auto van 18 jaar oud.
...
  † In Memoriam † zondag 12 april 2009 @ 19:59:28 #110
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67957804
In TSL heb ik wel vertrouwen. meerdere mensen gebruiken het en die hebben er goede ervaringen mee.

Sinds gister is bijna altijd het stationair toerental te laag. Alles trilt dan als of m'n BX een vibrator na probeert te doen, het klinkt niet gezond en volgens de toerenteller draait de motor maar iets van 100rpm ofzo. Ook lijkt het er op dat de radiator lekt. Misschien is het een aansluiting, want voor zover ik kan zien ziet de radiator er wel aardig uit. Het zou jammer zijn als er een andere radiator in moet want dan zou het de 3e keer in 2 jaar zijn dat ik daar mee bezig ben. Oude Criezel had een rotte radiator die ik vervangen heb door een radiator uit een sloper, mar ook die hield het niet lang vol waardoor ik toen besloten heb er maar een nieuwe in te hangen. Helaas is die nieuwe op 25 oktober vorig jaar een beetje kapot gegaan.

Ik verlang naar luchtkoeling
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 21:41:53 #111
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68748464
Zaterdag om 13:00u sta ik bij de KwikFit in Leeuwarden om de sporing te laten stellen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_68748552
waarom heulemaal in leeuwarden?
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:56:57 #113
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_68749277
Toffe monteur.

Morgenavond afscheid van de BX Voor mij dan
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 21:59:14 #114
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68749414
Wat Alex zegt + korting
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 7 mei 2009 @ 05:07:51 #115
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_68759214
Het mooiste aan de BX vond ik nog wel de antibx-site. www.antibx.nl ofzoiets. Waar ze bx'en in de fik zette en erop gingen scheiten. Geniaal.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 15:05:11 #116
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68773106
scheiten of schijten ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_68773693
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 18:18 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik had altijd gekut met de achterpoten, gingen ze weer scheef staan. Ellende ellende.

Dynamo's niet veel versleten, slechts 1 maal. Weet nog wat voor een klere werk het was om hem eruit te krijgen zonder brug.

Voor de rest eik weinig gehad met de 4 BX'en die ik gereden heb
Bij mijn BX was de dynamo het eerste wat vervangen moest worden (1 dag na aankoop ). Gelukkig zit-ie bij de 1.6 helemaal bovenop en was het binnen een uur gepiept.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 15:41:57 #118
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68774692
Bij een 1.9D kan je de dynamo ook in een uur verwisselen hoor. Zelfs 's ochtends vroeg in het schemer donker in de kou onder en lantaarnpaal.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 20:37:21 #119
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68785388
Criezel staat weer voor de deur. De voorbanden lijken niet of nauwelijks scheef afgesleten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 7 mei 2009 @ 21:12:41 #120
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_68786752
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:05 schreef 2cv het volgende:
scheiten of schijten ?
beide
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_68787333
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 20:37 schreef 2cv het volgende:
Criezel staat weer voor de deur. De voorbanden lijken niet of nauwelijks scheef afgesleten.
oftewel Criezel II rolt weer rondjes door de jouwer?
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 21:30:49 #122
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68787491
Nope. Die staat stil.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 7 mei 2009 @ 22:30:18 #123
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_68790158
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

oftewel Criezel II rolt weer rondjes door de jouwer?
]

Vanavond wel ff
  † In Memoriam † zaterdag 9 mei 2009 @ 16:00:51 #124
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68843750
Vandaag ben ik bij de Kwikfit, oftewel Emiel geweest. Die heeft de sporing gesteld. Echter, er was niet eens zo ontzettend veel mis met de sporing.

Wat wel mis was was het schakelen. Met het koppelingspedaal zo'n beetje tot in de bodem gestampt ging het wisselen van de versnellingen nog moeilijk en vanuit stilstand in de achteruit of de eerste versnelling zelfs met gekraak. Emiel heeft de koppeling voor mij afgesteld en nu gaat het beter. Echter, met de motor uit de koppeling intrappen geeft dat een klik. Emiel heeft me uitgelegd dat dat lag aan een gare drukgroep wat kan komen door het getril van de motor bij stationair toerental. Dus nu moet er eerst iets aan de pomp gebeuren en dan moet er en verse koppeling in. Gelukkig heb ik nog de oude koppeling (amper gebruikt) van Oude Criezel liggen compleet met een dito koppelingskabel, dus die hele zooi moet vervangen worden. Schrale troost: dan kan ik ook mooi bij de olievulpijp die ook nog steeds vervangen moet worden.

Zucht ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_68873034
holy shit, wat een werk en investeringen in zo'n gaar barrel.
wat kostte hij in aanschaf en hoe veel ben je kwijt met al die nieuwe onderdelen (nog afgezien van de uren)?

je kunt liefhebber zijn, maar ook overdrijven. dit schiet echt niet op.

mijn mercedes 190d rijdt waarschijnlijk lekkerder (al is dat persoonlijk) en is 2x kapot geweest in 3 jaar.
beide voor 0 euro kunnen repareren (nieuw diff en nieuwe steekas).
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  † In Memoriam † zondag 10 mei 2009 @ 15:46:45 #126
25682 2cv
Niet subtiel
pi_68873543
Aankoopbedrag: ¤150,-
Bedrag om achterstallig onderhoud weg te werken na aankoop: +/- ¤500,-
Bedrag om koppeling te repareren: ¤0,- aangezien ik nog een koppeling heb liggen die amper gebruikt is
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 14 mei 2009 @ 16:53:32 #127
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69021489
Zojuist even geprutst aan de achterklep. De sluiting daarvan was niet helemaal 100. Nu is de sluiting helemaal niet 100. Ik heb de binnenbeplating er af gehaald en de sluiting gedemonteerd. Die zat met nog maar 2 bouten vast :shock: 1 boutje was zelfs vervangen door een vage houtschroef met zeskantkop. De metalen busjes waarin de orginele boutjes vast zitten heb ik er uit geprutst (ze zaten geen van allen goed vast), de gaten schoon gemaakt met remmenreiniger, de busjes met een staalborstel schoongepoetst en ook schoon gemaakt met remmenreiniger en ze met behulp van 2 componenten-epoxy-lijm terug gedrukt in de gaten. Vervolgens klep dicht zodat de bussen er niet uit vallen tijdens het drogen. Zometeen de hele zooi weer terug monteren (waarbij ik de vage houtschroef ga hergebruiken) en proberen wat draadjes door de klep te pielen voor mijn nog te installeren 3e remlicht.

Denk dat ik binnenkort ook ga klooien met sierstrips e.d..
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_69024252
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:34 schreef mighty_myte het volgende:
mijn mercedes 190d rijdt waarschijnlijk lekkerder (al is dat persoonlijk)
Goed dat je dat laatste er bij zet... Mercedes heeft trouwens ooit geprobeerd de hydropneumatiek van Citroën na te maken en heeft daarin jammerlijk gefaald.
  † In Memoriam † donderdag 14 mei 2009 @ 21:33:47 #129
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69032218
Mijn ouders gaan morgen een weekendje weg. M'n vader zet dan Criezel in de garage zodat ik lekker onder dak aan Criezel kan prutsen. Koppeling begin ik maar niet aan
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:34 schreef mighty_myte het volgende:
waarschijnlijk
Met andere woorden: gebaseerd op niks.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 14 mei 2009 @ 23:18:56 #130
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69039533
Net een collega aan de lijn voor een taxirit naar mijn werk. Hij had gehoord dat de koppeling van mijn BX brak is en wil die wel vervangen voor een vriendenprijs. Altijd fijn
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 15 mei 2009 @ 13:16:21 #131
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69053735
Vanmorgen heb ik Xenonlampjes ontvangen voor Criezel 2. Die ga ik pas installeren en werkend maken als er een koplampafstelapparaat in de buurt is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_69053767
Mêh, in een BX horen gele lampen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  † In Memoriam † vrijdag 15 mei 2009 @ 13:22:21 #133
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69053936
Daar komt geen licht uit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_69053992
Daar heb je een punt. Ik heb nu gele koplampen, maar op wintersport is dat toch wel, eeerm, spannend, zo bijna zonder licht op een bochtig bergweggetje.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_69066862
Ahum...



Rechts (dus in de linkerkoplamp) zie je een 3000K xenonlamp. Geel; en wel degelijk een prima lichtopbrengst.
  † In Memoriam † vrijdag 15 mei 2009 @ 19:57:03 #136
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69067286
Ik heb ook Xenon inmiddels Nog niet geinstalleerd. Maar met gele lampen bedoelen we meer halogeenlampen met een geel kapje er over. Dat is veel gelerderderderder.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 15 mei 2009 @ 21:56:28 #137
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69071574
Vandaag wat met Criezel aan het prutsen geweest. Ik heb de sluiting van de achterklep weer vast geschroefd en het lijkt er op dat de lijm aardig sterk is. De bekleding van de achterklep heb ik nog niet terug geschroefd, want nu kon ik een draad trekken door de achterklep en de dakstijl links achter. Echter, dat is makkelijker gezegd dan gedaan ...

Hier twee plaatjes van de route die de draad volgt:





Daar ben ik dus een paar uur mee bezig geweest. Om het me bij het scharnier iets makkelijker te maken heb ik de klep vanaf de sluiting met een touwtje aan het plafond van de garage vast gemaakt, de gasveren gedemonteerd en de scharnierpennen van de acherklep verwijderd. Zo kon ik de bovenrand van de achterklep op de achterste rand van het dak zetten. En omdat de klep aan de kant van de sluiting al aan een touwtje hing, hoefde ik niet meer dan de halve acherklep te tillen.

Foto ? Foto !

Overigens ligt de klep daar niet op de achterrand van het dak maar in de uitsparing van de scharnieren. Zo hoop ik dat de klep niet naar beneden flikkert als Criezel vannacht door z'n pootjes zakt. Ook heb ik het touwtje maar wat langer gemaakt.

Nu moet ik alleen nog 'even' een 2e draad door de achterklep en de achterste dakstijl zien te rijgen en dan kan ik het remlicht zelf monteren en alles aansluiten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † maandag 18 mei 2009 @ 01:03:39 #138
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69138691
Gister ben ik met een collega overeen gekomen dat hij voor ¤200,- de koppeling verwisselt en dan brengt hij ook de brandstofpomp naar de revisiemeneer. Natuurlijk komen materiallkosten e.d. er wel overheen want een dieselpomp reviseren kost meer dan ¤200,- (ik ga uit van het dubbele). Tevens vervangt hij dan een belangrijk busje wat achter het vliegwiel zit.

Vandaag heb ik een 2e draad getrokken (met de 1e draad heb ik een stuk ijzerdraad door alle holle ruimtes getrokken en met dat stuk ijzerdraad weer de dubbelgevouwen stroomdraad) en achter het achterlicht alles aangesloten. Morgen het remlicht zelf maar monteren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_69141545
Ik zie dat je electriciteitsdraad gewoon "los" van chassis naar achterklep loopt. Zit er bij de Break niet zo'n sjiek hendig geribbeld verbindingsbuisje, net als bij de Berline? Of kan daar geen extra draadje meer doorheen?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  † In Memoriam † maandag 18 mei 2009 @ 15:08:47 #140
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69152292
Bij de Break (gebouwd door Heuliez op basis van de Berline) zijn die kabels met tape omwikkeld (voorin zitten ze gewoon in gerubbelde buis). Daar kan je echt geen kabeltje meer bij proppen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † maandag 18 mei 2009 @ 20:17:29 #141
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69162863
Vandaag ben ik heerlijk aan het omstuntelen geweest. Aangezien de achterklep niet meer opgeknoopt zit aan het plafond van de garage kon ik Criezel mooi een stukje vooruit duwen tot tegen de garagedeur. Maar Criezel was ook door de vering gezakt, dus heb ik vervolgens de motor maar even gestart zodat het hele spul in de hoogste stand kwam. Echter, de bumper stond tegen de binnenkant van de garagedeur aan dus toen die omhoog kwam begon die fijn tegen de knop/handvat van die deur aan te duwen. Ik hoorde iets tikken/klikken aan de garagedeur waardoor ik het opmerkte. Dus als de sodemieter Criezel weer in de laagste stand gezet. Echter, toen haakte de motorkap weer achter die rotknop, dus begon mijn motorkap fijn te verkreukelen. Als de sodemoeter de motorkapvergrendeling los gemaakt zodat de spanning er af was. De schade aan de garagedeur is nul, de motorkap is maar licht gedeukt en is nog bruikbaar. Lang leve jaren '70 garagedeurknoppen, die zijn tenminste bestand tegen BXen en hun stuntelende eigenaren.

Verder heb ik een metalen beugeltje voor mijn 3e remlicht gemaakt omdat het orginele beugeltje niet geschikt bleek. Tevens heb ik de gaatjes afgetekend op de binnenbekleding van de achterklep dus dat spul kan ik morgen of overmorgen vast schroeven en aansluiten.

Nog iets voor op het to-do lijstje: pookhoes vervangen en motorkap vervangen (mijn huidige is gedeukt en roestig).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_69167669
hoe kom je eigenlijks op "criezel" ?
  † In Memoriam † maandag 18 mei 2009 @ 22:08:01 #143
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69168738
Samentrekking tussen crisis (op Oude Criezel zat niets aan luxe, een 'crisismodel' dus) en diesel (de brandstof die er in gaat). En in plaats van een s heb ik er een z in gezet omdat ik dat leuker vind klinken. De naam is overigens niet door mij bedacht, maar door een collega-diesel-BX-fan.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 22 mei 2009 @ 14:57:15 #144
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69292673
Gister heb ik het beugeltje voor het 3e remlicht gespoten, vandaag ga ik het monteren. Tevens heb ik 1 achterlichtkap + 1 achterlichtunit (dat ding wat achter de kap zit) vervangen. Natuurlijk waren beide units aan de onderkant ingedeukt, dus met een föhn heb ik dat warm gemaakt en terug gebogen. Tevens ben ik er achter gekomen dat je die kapjes het beste kan monteren als je de hele unit er even uit peutert. De kapjes zitten nu ook mooi stevig.

Zometeen het 3e remlicht maar eens monteren en aansluiten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 23 mei 2009 @ 14:27:04 #145
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69324400
Gister het 3e remlicht gemonteerd en aangesloten. Zo ziet dat er uit:









Ook heb ik de versnelliongspookhoes vervangen door het exemplar wat zich eerst in Oude Criezel bevond. Hierbij viel mij op dat de hoes er onder helemaal verrot was. Het rubber leek wel gedeeltelijk weggesmolten te zijn. Is dat normaal en hebben alle BX-en dat ? Of is dit toch echt een defect waar iets aan gedaan moet worden.

Overigens heb ik in een holle ruimte vlak achter de voorbumper een oude combinatietang gevonden. Helemaal verroest (geen foto's van). Ik ben in elk geval nog nooit zonder gereedschap met Criezel 2 weg geweest

Ik heb ook nog wat sierstrips en klemmetjes daar voor bij elkaar gescharreld. Als Criezel terug is gaat de voorbumper er af zodat ik er ene andere toeter bij kan plaatsen (gevonden in het oud ijzer en hij werk nog en ziet er als nieuw uit) en ik de voorbumper weer kan voorzien van een fraaie sierstrip rechts voor.

Rechts voor zit tussen het spatbord en de bumper ook een sierstrip en die is een beetje los. Hoe hoort die vast te zitten ? Want dan wil ik die ook weer netjes monteren.

Overigens heeft mijn Collega Criezel nu meegenomen om de koppeling te wisselen en de brandstofpomp te laten reviseren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 2 juni 2009 @ 23:27:14 #146
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69652400
Vandaag heb ik wat bij een collega rondgehangen die de koppeling voor mij fixt. Dingen zoals luchtfilter, HD-pomp, drukregelaar en wat slangenzooi waren al los en Criezel stond al op zijn achterste benen. Hij heeft toen de aandrijfassen er uit geplukt, de versnellingsbak op de grond gelegd en het vliegwiel gedemonteerd.

De foto's:








Dat was een druklager ....




... en dat een drukgroep.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 2 juni 2009 @ 23:36:16 #147
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69652678
Ohja, ik heb Roel ook gebeld om te vragen waar 1 of andere bus zat. Die zat niet achter het vliegwiel, maar in de versnellingsbak. Oeps

En als alles gaat zoals ik wil dan ga ik vrijdag bij Thijs een olievulpijp ophalen. Scheelt weer wat olie

Morgen eerst maar eens een berg onderdelen bestellen. Op het lijstje staat:

- Krukaskeerring
- Druklager (ik heb nog een goede frictieplaat + drukgroep liggen, komt uit Oude Criezel)
- Vliegwielbouten
- Drukgroepbouten
- Bus voor in de versnellingsbak
- 'onderhoes' voor bij de versnellingspook

[ Bericht 0% gewijzigd door 2cv op 02-06-2009 23:57:21 ]
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_69653116
Jij houdt echt van dat ding of niet..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † dinsdag 2 juni 2009 @ 23:58:01 #149
25682 2cv
Niet subtiel
pi_69653383
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:49 schreef Turquaz52 het volgende:
Jij houdt echt van dat ding of niet..?
Beetje
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_69661640
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:58 schreef 2cv het volgende:

[..]

Beetje
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † donderdag 25 juni 2009 @ 22:52:49 #151
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70375844
Gister en vandaag weer wat geprutst aan Criezel. De carterventilatieslangen waren niet aangesloten, de olievulpijp zat los en nog een ader slangetje zat ook niet goed vast. Dat was omdat ik Criezel vrij plotseling weer terug wou hebben, anders was het wel in orde geweest. Toch was de olielekkage niet zo hoog. Gister alle slangetjes weer aangesloten. Helaas bleek 1 slang te kort, dus die is nieuw besteld (Citroënslangen waar olie doorheen gaat wil je niet 2e hands monteren). Voor tijdelijk zit er nu een stukje antieke koelwaterslang tussen. Is echt een tijdelijke beun-oplossing. Ook heb ik een boutje besteld waarmee de luchtcollector (die plastic doos op het kleppendeksel) mee vast zit. Aangezien ik de Citroënboer inmiddels wel ken (Dijkstra in Emmeloord) stuurt hij het even op en zit er en rekening bij.

Ook heb ik gister de oude koppelingskabel er uit geprutst. Die was niet zo heel slecht (komt dus op de plank te liggen voor reserve) maar ik had er 1 die beter was. Gister heb ik aan de pedalenkant die kabel terug gezet en toen had ik het wel weer gehad. Vandaag heb ik de kabel helemaal gemonteerd en aangesloten. Ook heb ik dat losse pennetje waarmee de ene hefboom de beweging overgeeft naar de andere hefboom voorzien van eene staalkabeltje. Als dat palletje er ooit uit valt, blijft het in de buurt hangen. Op het uiteinde van de hefboom waar de koppelingskabel aan vast zit heb ik een ringetje gemaakt zodat die er ook nooit af kan vallen. Die beveiligingen zijn misschien wat overdreven, maar ze kunnen geen kwaad en ik ben er blij mee.

Morgen de hoogte van het koppelingspedaal goed afstellen en alle luchtslangen weer terug schroeven, dan is dat ook weer klaar.

Nu even een heel andere vraag: mijn lichtverklikker doet het niet meer en als ik de bestuurdersdeur open gooi gaat de interieurverlichting niet (meer) branden. Natuurlijk ga ik de schakelaar voor de interieurverlichting doormeten/repareren/vervangen, maar als daarmee de lichtverklikker blijft zwijgen, wat kan er dan nog meer aan de hand zijn zodat ik wat gericht(er) kan zoeken ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70393570
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 22:52 schreef 2cv het volgende:
Gister en vandaag weer wat geprutst aan Criezel. De carterventilatieslangen waren niet aangesloten, de olievulpijp zat los en nog een ader slangetje zat ook niet goed vast. Dat was omdat ik Criezel vrij plotseling weer terug wou hebben, anders was het wel in orde geweest. Toch was de olielekkage niet zo hoog. Gister alle slangetjes weer aangesloten. Helaas bleek 1 slang te kort, dus die is nieuw besteld (Citroënslangen waar olie doorheen gaat wil je niet 2e hands monteren). Voor tijdelijk zit er nu een stukje antieke koelwaterslang tussen. Is echt een tijdelijke beun-oplossing. Ook heb ik een boutje besteld waarmee de luchtcollector (die plastic doos op het kleppendeksel) mee vast zit. Aangezien ik de Citroënboer inmiddels wel ken (Dijkstra in Emmeloord) stuurt hij het even op en zit er en rekening bij.

Ook heb ik gister de oude koppelingskabel er uit geprutst. Die was niet zo heel slecht (komt dus op de plank te liggen voor reserve) maar ik had er 1 die beter was. Gister heb ik aan de pedalenkant die kabel terug gezet en toen had ik het wel weer gehad. Vandaag heb ik de kabel helemaal gemonteerd en aangesloten. Ook heb ik dat losse pennetje waarmee de ene hefboom de beweging overgeeft naar de andere hefboom voorzien van eene staalkabeltje. Als dat palletje er ooit uit valt, blijft het in de buurt hangen. Op het uiteinde van de hefboom waar de koppelingskabel aan vast zit heb ik een ringetje gemaakt zodat die er ook nooit af kan vallen. Die beveiligingen zijn misschien wat overdreven, maar ze kunnen geen kwaad en ik ben er blij mee.

Morgen de hoogte van het koppelingspedaal goed afstellen en alle luchtslangen weer terug schroeven, dan is dat ook weer klaar.

Nu even een heel andere vraag: mijn lichtverklikker doet het niet meer en als ik de bestuurdersdeur open gooi gaat de interieurverlichting niet (meer) branden. Natuurlijk ga ik de schakelaar voor de interieurverlichting doormeten/repareren/vervangen, maar als daarmee de lichtverklikker blijft zwijgen, wat kan er dan nog meer aan de hand zijn zodat ik wat gericht(er) kan zoeken ?
schakelaar kapot, deze gaat EN na de interieur verlichting en na de lichtverklikker
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † vrijdag 26 juni 2009 @ 13:16:53 #153
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70393692
Mooi, ga ik met de schakelaar klooien. Toevallig heb ik er nog 1 liggen en anders sloop ik een schakelar bij een achterportier er uit.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70393956
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:16 schreef 2cv het volgende:
Mooi, ga ik met de schakelaar klooien. Toevallig heb ik er nog 1 liggen en anders sloop ik een schakelar bij een achterportier er uit.
da ken auk ja..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_70413227
leuk om te lezen dit allemaal. Mijn ouders hebben heel lang een 19 TRD Turbo Evasion (zo stond dat ook op de klep, zo'n heel verhaal ) gehad totdat alles lekte en uit elkaar viel bij 360.000 km. Daarna een Xantia gehad en nu een nieuwe Avensis met heel wat meer pk's..maar ik zou graag nog eens in die BX hebben willen rijden.
Karakteristieke auto. tvp
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2009 @ 00:03:16 #156
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70413332
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:00 schreef flexster het volgende:
leuk om te lezen dit allemaal. Mijn ouders hebben heel lang een 19 TRD Turbo Evasion (zo stond dat ook op de klep, zo'n heel verhaal ) gehad totdat alles lekte en uit elkaar viel bij 360.000 km. Daarna een Xantia gehad en nu een nieuwe Avensis met heel wat meer pk's..maar ik zou graag nog eens in die BX hebben willen rijden.
Karakteristieke auto. tvp
In La France heten alle Breaks Evasion. Dus dat was of in Frankrijk of een importbak of er zat om 1 of ander curieuze reden een achterklep op van een Franse Evasion.

Vandaag heb ik het slangetje dat van de luchtcollector op het kleppendeksel naar de olievulpijp gaat vervangen door een vers exemplaar. Nieuw rubber + WD40 = snel gemonteerd.

De schakelaar in de portierstijl heb ik vervangen. Soms maakte hij wel contact, soms niet. Ik had nog een schakelaartje liggen dus waarom moeilijk doen ?

Ook heb ik nog ene los speakerdraadje met tiewraps vast gezet. Het hing een beetje vervelend boven mijn gaspedaal.

Als je de achterklep open trekt en via de open achterklep naar binnen kijkt zit er links onderin een lampje. Dat moet volgens mij aan gaan als de klep open gaat, maar dat gebeurt niet. Na veel meten en schoonkrabben vna contacten lijkt het er op dat de + van voren komt, maar dat er geen 'prik' op staat. Dan doet de lamp (die zelf overigens niet kapot is) het niet natuurlijk. Onder welke omstandigheden zou dat lampje waar ik het over heb moeten gaan branden ?

Tevens moet ik de hoogte van het koppelingspedaal afstellen. Ik weet op zich hoe dat moet, echter, ik kan in mijn vraagbaak van Olving niet terug vinden wat de juiste hoogte van het koppelingspedaal mot zijn. Als iemand mij op weg wil helpen: graag !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2009 @ 01:57:03 #157
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70416106
Ik heb het gevonden !



En lampje schijnt inderdaad nadeel te ondervinden van een nog niet exact gelocaliseerd electrotechnisch defect. Oftewel in de kabel die stroom van de voorkant naar de achterkant stuurt zit een breukje. Ik denk dat ik een ander draadje ga zoeken waar constant 12V op staat.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2009 @ 15:27:01 #158
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70425090


Zo staat het barrel er nu bij overigens.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2009 @ 18:37:42 #159
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70430351
Affijn, vandaag koppeling gesteld + het onderste pookrubber vervangen. Helaas beloonde dat godsgloeiende teringwrak mij met een gebarsten pookknop en een lekkende remklauw. Het drup niet, het spuit er uit. Ik had de hoop dat het een vergeten ontluchtingsnippel was, maar helaas, dat was niet het geval. Met een steeksleutel kreeg ik de wartel waarmee de remleiding in de klauw zit niet los dus ik heb er eerst maar eens een flinke zooi WD40 over gespoten. Ik denk dat ik dinsdag weer in Berlikum ben, dan ga ik dan even een remklauw zoeken, reviseren en monteren. Alleen nog even uitvinden hoe ik die vervelende wartel los krijg.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:39:07 #160
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70430384
Jij hebt wel een haat-liefde verhouding met dat ding zeg
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2009 @ 19:11:39 #161
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70431326
Op dit moment is het voornamelijk haat.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70432535
fransoosen auto :w
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2009 @ 20:13:57 #163
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70432939
Franse meuk
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70441568
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:13 schreef 2cv het volgende:
Franse meuk
Jouw Franse meuk! (voor het bedrag dat 2cv in onderhoud steekt, kan ik 2 Franse hokken onderhouden waarmee ik 10 x zoveel kilometers maak)
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 15:42:53 #165
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70448529
Ruilen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70448586
uitzetten naar t land van herkomst
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 15:47:41 #167
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70448624
Ja doei ! Weet je wel wat het kost om een auto te laten transporteren
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70448752
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:47 schreef 2cv het volgende:
Ja doei ! Weet je wel wat het kost om een auto te laten transporteren
de fik er dan maar in? is vast goedkoper
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 17:04:11 #169
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70450628
Nee, is duurder als je een prent krijgt wegens milieuvervuiling.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70452392
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:04 schreef 2cv het volgende:
Nee, is duurder als je een prent krijgt wegens milieuvervuiling.
dan bewaar je um tot oud jaar en dump je um bij wat hangjongeren !
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 18:12:38 #171
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70452409
Dan moet ik hem dus weer schorsen en stallen. Is ook weer duur.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70452652
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:12 schreef 2cv het volgende:
Dan moet ik hem dus weer schorsen en stallen. Is ook weer duur.
hmm.. rijdbaar maken en dan verkopen aan jeugd die vakantie vieren gaat
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 18:35:11 #173
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70452841
Ja doei, dan ga ik er zelf wel in rijden !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70452948
Wat een wrak, het wordt steeds erger.
Over twee jaar is dit topic er nog steeds.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_70453241
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:35 schreef 2cv het volgende:
Ja doei, dan ga ik er zelf wel in rijden !
en dattie na 20 km uit elkaar klettert
  zondag 28 juni 2009 @ 18:58:40 #176
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70453353
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm.. rijdbaar maken en dan verkopen aan jeugd die vakantie vieren gaat
Je hebt het over een BX he...
  zondag 28 juni 2009 @ 19:05:30 #177
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_70453513
slooppremie innen en een goede auto kopen zodra je weer mag rijden....
pi_70453527
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
slooppremie innen en een goede auto kopen zodra je weer mag rijden....
dat kan je ook doen ja

een nieuwe BX kopen dan eheh :p
pi_70453952
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
.....goede auto kopen....
Ah, voor anderen weet je dus wel wat de beste keuze is!
  zondag 28 juni 2009 @ 20:35:10 #180
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_70456041
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:23 schreef patje74 het volgende:

[..]

Ah, voor anderen weet je dus wel wat de beste keuze is!
Ik zeg goede auto, niet dat ik weet wat er een is Anders had ik wel gezegd:
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
slooppremie innen en een Dacia Sandero kopen zodra je weer mag rijden....
bijvoorbeeld
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 21:12:43 #181
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70457390
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
slooppremie innen en een goede auto kopen zodra je weer mag rijden....
Slooppremie krijg ik niet omdat ik deze auto niet lang genoeg bezit.
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat kan je ook doen ja

een nieuwe BX kopen dan eheh :p
Waar kan je die krengen nieuw kopen dan ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 28 juni 2009 @ 21:20:07 #182
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_70457642
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:12 schreef 2cv het volgende:

[..]

Slooppremie krijg ik niet omdat ik deze auto niet lang genoeg bezit.
Tegen de tijd dat je weer mag rijden wel
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 21:33:48 #183
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70458194
Nee, dan had Criezel 2 al voor 1 maart 2008 op mijn naam moeten staan. Bron.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 28 juni 2009 @ 21:42:10 #184
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_70458513
Voor zover ik weet schuift die datum op, en moet de auto minstens een jaar op je naam staan....
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 21:54:52 #185
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70458974
Dat is voor mij geheel en al nieuwe informatie.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2009 @ 00:44:47 #186
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70632334
Vandaag heb ik besteld:

- 4 revisiesets voor Xantia remklauwen. Prijzige zooi, ¤50,- per set. Maar 1 nieuwe volledige remklauw vóór kost ¤200,- dus dan zijn die revisiesetjes een stuk goedkoper
- Een berg remschijven voor een Xantia (2 links, 2 rechts, 2 voor, 2 achter en op elke hoek nog 1)
- Een berg remblokken voor een Xantia (4 links, 4 rechts, 4 voor, 4 achter en op elke hoek nog 2)
- Remmenvet om alles netjes te monteren
- Een open ringsleutel met een sleutelwijdte van 8mm en aan de binnen kant een zeskant in plaats van een twaalfkant
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70633302
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 00:44 schreef 2cv het volgende:
Vandaag heb ik besteld:

- 4 revisiesets voor Xantia remklauwen. Prijzige zooi, ¤50,- per set. Maar 1 nieuwe volledige remklauw vóór kost ¤200,- dus dan zijn die revisiesetjes een stuk goedkoper
- Een berg remschijven voor een Xantia (2 links, 2 rechts, 2 voor, 2 achter en op elke hoek nog 1)
- Een berg remblokken voor een Xantia (4 links, 4 rechts, 4 voor, 4 achter en op elke hoek nog 2)
- Remmenvet om alles netjes te monteren
- Een open ringsleutel met een sleutelwijdte van 8mm en aan de binnen kant een zeskant in plaats van een twaalfkant
2 schijven per wiel..??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2009 @ 01:40:16 #188
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70633391
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 01:34 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

2 schijven per wiel..??
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70633496
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 01:40 schreef 2cv het volgende:

[..]

wtf..??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2009 @ 01:53:22 #190
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70633589
Hoeveel remschijven heb jij onder je auto zitten ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70633706
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 01:53 schreef 2cv het volgende:
Hoeveel remschijven heb jij onder je auto zitten ?
2
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_70633715
okee.. ik snap hem al, je wou grappig doen ik snapte het niet..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2009 @ 16:27:34 #193
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70643895


Ter info: Een BX heeft per wiel een remschijf
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70695923
Criezel zal straks goed remmen dus
  † In Memoriam † maandag 6 juli 2009 @ 15:11:59 #195
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70701983
Jupz Er komen niet voor niets Xantia remmen onder
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70702755
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:11 schreef 2cv het volgende:
Jupz Er komen niet voor niets Xantia remmen onder
nu nog een ander blokje er in zeker? anders heb je teveel rempaarden tegen over rijpaarden
  † In Memoriam † maandag 6 juli 2009 @ 16:25:33 #197
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70705004
Beter een overvloed aan rempaarden dan aan rijpaarden, dus niks geen ander blokje er in
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70706168
quote:
Op maandag 6 juli 2009 16:25 schreef 2cv het volgende:
Beter een overvloed aan rempaarden dan aan rijpaarden, dus niks geen ander blokje er in
Ach met wat ductape een V10TDI met DSG bak er in proppen
Je hebt toch Xantia remmen, jeweet
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † maandag 6 juli 2009 @ 17:15:27 #199
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70706966
Nah. Gedoe om niets. Motor is nog prima, remmen niet.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 7 juli 2009 @ 18:58:48 #200
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70750382
Op dit moment staat Criezel aan de achterkant omhoog (assteunen onder de ronde buis van het subframe) en voor omlaag (laagste stand). Het wiel rechts achter is er af en daar wordt alles regelmatig ingespoten met IMAL kruipolie. Met de remmen ben ik verder nog niet echt bezig, ik wacht op de revisiesets en een open ringsleutel om de wartel los te draaien.

Ik ben wel bezig met de verlichting. Er staat geen spanning op een draad die van voor naar achter loopt. Dat is de draad die de het lampje links in de kofferbak voedt. Ik heb al gekeken naar een alternatieve draad waar toevallig wel 'prik' op staat, maar die is niet aanwezig. En om nou gelijk een hele nieuwe draad onder die auto door te rijgen lijkt mij ook zowat ...

Mijn doel is de 'dode' draad gewoon te gebruiken, maar dan moet ik weten waar die verbinding maakt met de accu. Ik heb de draad al gevolgd tot onder de achterbank en vanaf daar loopt het ding onder de bekleding door. En om nou alle bekleding er uit te trekken lijkt mij ook geen strak plan.

Oplossing is het electrisch schema. Maar daar kan ik ook niet veel mee. Ik kan met dat schema namelijk niet uitvinden waar alles ingeplugd zit en dus waar ik moet gaan zoeken. Wellicht dat iemand mij ken helpen ?





Blauw omcirkeld: de lamp die het wegens een gebrek aan stroom niet meer doet (de lamp zelf doet het nog wel, dat heb ik gecontroleerd)

Rood omcirkeld: De schakelaar (ook die doet het)

Groen omcirkeld: de draad die ergens onderbroken is (heb ik gecontroleerd, geen spanningsverschil tussen het uiteinde van de draad en een massapunt)

Overigens, ik heb de draad gemeten vanaf de eerste stekker die er op zit. Het kunnen dus geen gecorrodeerde stekkers zijn. Al bedenk ik me nu dat ik nog geen sneetje in de isolatie heb gemaakt om te controleren of de stekker wel goed op de draad zit ops:
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:07:52 #201
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70794893
Check inderdaad eerst maar eens voor oxidatie en goede aansluitingen, beginnen bij het simpelste
pi_70796263
Ja, dat is vreemd, en je digitale klok doet het wel? Vanaf zekering 7 zou ik dan naar achteren gaan zoeken totdat je het punt hebt waar geen spanning meer is, bijvoorbeeld door met een speldje in de isolatie te prikken.

ik heb overigens de volgende citroëns gehad:
GSA break
Visa 14 trs
CX Break diesel
2 CV
BX 1.4
ZX Break 1.8 16V
Stuk voor stuk veel plezier van gehad. zou best weer een BX willen.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')