Op dit moment staat Criezel aan de achterkant omhoog (assteunen onder de ronde buis van het subframe) en voor omlaag (laagste stand). Het wiel rechts achter is er af en daar wordt alles regelmatig ingespoten met IMAL kruipolie. Met de remmen ben ik verder nog niet echt bezig, ik wacht op de revisiesets en een open ringsleutel om de wartel los te draaien.
Ik ben wel bezig met de verlichting. Er staat geen spanning op een draad die van voor naar achter loopt. Dat is de draad die de het lampje links in de kofferbak voedt. Ik heb al gekeken naar een alternatieve draad waar toevallig wel 'prik' op staat, maar die is niet aanwezig. En om nou gelijk een hele nieuwe draad onder die auto door te rijgen lijkt mij ook zowat ...
Mijn doel is de 'dode' draad gewoon te gebruiken, maar dan moet ik weten waar die verbinding maakt met de accu. Ik heb de draad al gevolgd tot onder de achterbank en vanaf daar loopt het ding onder de bekleding door. En om nou alle bekleding er uit te trekken lijkt mij ook geen strak plan.
Oplossing is het electrisch schema. Maar daar kan ik ook niet veel mee. Ik kan met dat schema namelijk niet uitvinden waar alles ingeplugd zit en dus waar ik moet gaan zoeken. Wellicht dat iemand mij ken helpen ?
![]()
![]()
Blauw omcirkeld: de lamp die het wegens een gebrek aan stroom niet meer doet (de lamp zelf doet het nog wel, dat heb ik gecontroleerd)
Rood omcirkeld: De schakelaar (ook die doet het)
Groen omcirkeld: de draad die ergens onderbroken is (heb ik gecontroleerd, geen spanningsverschil tussen het uiteinde van de draad en een massapunt)
Overigens, ik heb de draad gemeten vanaf de eerste stekker die er op zit. Het kunnen dus geen gecorrodeerde stekkers zijn. Al bedenk ik me nu dat ik nog geen sneetje in de isolatie heb gemaakt om te controleren of de stekker wel goed op de draad zit

ops:
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/