Die Bertone heeft al wat ontwerpen op zijn naamquote:Op zaterdag 29 november 2008 20:53 schreef 2cv het volgende:
Da's de Volvo Tundra.
Maar met een berg ruimte waar een gemiddelde Volvo stationcar niet aan kan tippen. En ze kunnen ook nog eens een berg spullen vervoeren zonder compleet ander weggedrag te gaan vertonen.quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:20 schreef kabelhaspel het volgende:
Het blijven kenkerlelleke hokken
Zoals onder deze BX:quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:19 schreef Nesto het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe Bix! Welke velgen ga je eronder doen?
Nah, weet je zeker dat een gemiddelde Volvo stationcar er niet aan kan tippen?quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Maar met een berg ruimte waar een gemiddelde Volvo stationcar niet aan kan tippen. En ze kunnen ook nog eens een berg spullen vervoeren zonder compleet ander weggedrag te gaan vertonen.
Nou, dan MAG het er wat mij betreft lelijk uizien.
Ah, GTi exemplaren. Mooi hoor.quote:
Geregeld door wat ? Rijhoogte ? En de vering vna ene BX zit ONDER de laadvloer, niet in het interieur. Daardoor kan je -naar het schijnt- gewoon een europallet achterin zetten.quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nah, weet je zeker dat een gemiddelde Volvo stationcar er niet aan kan tippen?
En deze 960 estates zijn ook geleverd met nivomats; regelbare luchtvering.
[ afbeelding ]
Dat subframe is inderdaad wel bijzonder, maar dat is niet erg want het is gefixt. Ik heb er nog niet onder gekeken, maar ik heb vernomen dat er ook al het 1 en ander aan leidingwerk vervangen is ooit. Hij heeft slechts 270k gedraaid.quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:58 schreef Nesto het volgende:
[..]
Ah, GTi exemplaren. Mooi hoor.
Ook mooi dat er al veel aan gedaan is. Al verbaast me dat gaatje in het subframe wel; dacht dat dat voornamelijk een type 1 issue was. Wat is de kilometerstand?
Volvo nivomats (eigenlijk Monroe) worden door een luchtcompressor opgeblazen. Dat kan je dus zelf instellen. Het is geen hydropneumatisch systeem, maar heeft in principe wel dezelfde werking.quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Geregeld door wat ? Rijhoogte ? En de vering vna ene BX zit ONDER de laadvloer, niet in het interieur. Daardoor kan je -naar het schijnt- gewoon een europallet achterin zetten.
Als je met draaiende motor een pallet stenen achterin legt, komt de achterkant dan vanzelf weer omhoog of moet je dan met knopjes spelen ?quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:14 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Volvo nivomats (eigenlijk Monroe) worden door een luchtcompressor opgeblazen. Dat kan je dus zelf instellen. Het is geen hydropneumatisch systeem, maar heeft in principe wel dezelfde werking.
Dat de veerpoten boven de laadvloer uitkomen heb je wel gelijk in.
Geen idee eigenlijk, volgens mij kan het beide bij dit systeem. Je hebt knopjes voorin, maar hij stelt zichzelf ook bij. Er kan ook een systeem opzitten (is bij een Volvo 360 het geval) die de rijhoogte altijd kan behouden, zonder dat de vering inzakt na een tijdje stilstaan.quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:20 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als je met draaiende motor een pallet stenen achterin legt, komt de achterkant dan vanzelf weer omhoog of moet je dan met knopjes spelen ?
In het begin, bij het wegrijden, hangt je kont en na een honderd meter is het weer op niveau.quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:23 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, volgens mij kan het beide bij dit systeem. Je hebt knopjes voorin, maar hij stelt zichzelf ook bij. Er kan ook een systeem opzitten (is bij een Volvo 360 het geval) die de rijhoogte altijd kan behouden, zonder dat de vering inzakt na een tijdje stilstaan.
quote:Op zondag 30 november 2008 01:09 schreef MaGNeT het volgende:
Doet me denken aan een grapje van 12 jaar terug, toen ik in Kollumerpomp woonde ().
Ik had een overbuurman met een oude Citroen, en als hij hem geparkeerd had zakte z'n kont natuurlijk als een plumppuddinkje.
Zo stonden mijn overbuurman en ik eens te praten met wat jongens die ook in het dorp woonden.
Ik vroeg "kunnen jullie dit?".
Ik pakte de Citroen bij de trekhaak, keek alsof ik moest poepen en tilde hem zo 15cm op.
Met mijn 1m98 en (toen) 73 kilo was ik nu niet echt van het type "bodybuilder", dus een jongen met een grote mond en fors postuur zou het wel even nadoen...
..er gebeurde nagenoeg niets...
Heerlijk, die vering als het laatste beetje eruit is
quote:Op zondag 30 november 2008 13:13 schreef Dimitri_ het volgende:
Maar zijn dat een beetje goede auto's? Ik ben (zacht uitgedrukt) niet zo'n fan van de kwaliteit van huidige Citroens..
De BX is van meerdere generatie's eerder ('82-'94), alhoewel het wel van 'Franse' kwaliteit is.quote:Op zondag 30 november 2008 13:13 schreef Dimitri_ het volgende:
Maar zijn dat een beetje goede auto's? Ik ben (zacht uitgedrukt) niet zo'n fan van de kwaliteit van huidige Citroens..
De Xantia (ik weet het, ook niet meer de nieuwste generatie) was in diverse statistieken net zo betrouwbaar als diverse Japanners en daarmee beter dan veel Duitsers. Het is niet voor niets dat de Xantia in zo grote getale verdwijnt richting oostbloklanden, met normaal onderhoud doen ze niets onder voor tweedehands veel duurdere auto's. (en ze rijden stukken beterquote:Op zondag 30 november 2008 13:52 schreef THE_CORE het volgende:
[..]
De BX is van meerdere generatie's eerder ('82-'94), alhoewel het wel van 'Franse' kwaliteit is.![]()
De huidige generatie is flink veranderd maar blijft toch 'Frans' (Peugeot-Citroën).![]()
Veel pk's en weinig kilo's: garantie voor veel lol.quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:12 schreef THE_CORE het volgende:
imho de mooiste BX: de BX 16 Soupapes (BX type 3):![]()
[ afbeelding ]
+1 eerlijk.quote:Op zondag 30 november 2008 15:17 schreef 2cv het volgende:
Verder vind ik de BX kwalitatief gezien een kuthok.
Nou, een hijskraan of een helper zijn anders geen overbodige luxequote:Op zondag 30 november 2008 19:22 schreef Alexxxxx het volgende:
Imperiaal is iig niet moelijk te demonteren
Keertje een Fok-BX-meeting doen ?quote:
Was bij die van mij ook (16 TZi uit '91). 3 jaar geleden gekocht met nog geen ton op de teller, toen ik ermee ging rijden, ging er vanalles stuk. Staat nu 170.000 op teller, BiX was niet gewend elke dag bereden te worden. Ik reed er dan ook mee van R'dam naar Scheveningen, met alle files en drukte niet echt een fijn stuk voor een auto.quote:Op maandag 1 december 2008 01:54 schreef $tranger het volgende:
BX'en zijn wel erg fijne auto's. Indeling en ruimte is best ideaal, comfort is meer dan prima. Echter of ze vaker stun gaan dan gemiddeld, of dat ik pech had; ik weet het niet, maar heb er in 1,5 jaar tijd een hele hoop aan gedaan en aan laten doen
Jij bent toch meer van de Japanse auto's?quote:
Yep.. en ik vind de BX ook een kk lelijk geval.. en mag van mij in 2000 stukken vallen..quote:Op maandag 1 december 2008 10:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jij bent toch meer van de Japanse auto's?
Volgens mij is een BiX nix voor jou, valt veel te weinig aan te pimpen.
PRECIES, daar dacht ik ook meteen als eerste aan!!quote:Op maandag 1 december 2008 13:11 schreef FransDeens het volgende:
Ik vind de nieuwe Criezel ook cool, maar de oude had ook wel wat.
offtopic: Grappig, die Volvo Tundra. Zo'n modern uiterlijk en dan wel een choke-knop in het interieur
Heb je de keerring wel op tijd gezetquote:Op zaterdag 29 november 2008 20:30 schreef 2cv het volgende:
[insert tekst]
- Keerringen van de krukas en nokkenas vervangen
[insert nog meer tekst]
Het is keering hoorquote:Op dinsdag 2 december 2008 10:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Heb je de keerring wel op tijd gezet
Duitsers noemen dit heel beeldend een Wartungsstau; ofwel een overvloed aan achterstallig onderhoud. Iets waar je met een BX helaas een meer dan gemiddelde kans hebt om die aan te treffen, men koopt ze vaak omdat ze goedkoop zijn en men geen geld aan autorijden wenst te besteden, dus ook geen geld aan deugdelijk onderhoud.quote:Op maandag 1 december 2008 09:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Was bij die van mij ook (16 TZi uit '91). 3 jaar geleden gekocht met nog geen ton op de teller, toen ik ermee ging rijden, ging er vanalles stuk. Staat nu 170.000 op teller, BiX was niet gewend elke dag bereden te worden. Ik reed er dan ook mee van R'dam naar Scheveningen, met alle files en drukte niet echt een fijn stuk voor een auto.
Maar toch, als je alle kosten overslaat op alle kilometers, dan valt het nog enigszins mee, ook omdat je praktisch geen afschrijving hebt.
Hmmm... er probeert iemand hier grappig te zijnquote:Op dinsdag 2 december 2008 10:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Heb je de keerring wel op tijd gezet
Neh, hij was wel redelijk goed onderhouden. Zaten bijvoorbeeld net nieuwe distributieriem en v-snaar in.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:33 schreef Jalu het volgende:
Duitsers noemen dit heel beeldend een Wartungsstau; ofwel een overvloed aan achterstallig onderhoud. Iets waar je met een BX helaas een meer dan gemiddelde kans hebt om die aan te treffen, men koopt ze vaak omdat ze goedkoop zijn en men geen geld aan autorijden wenst te besteden, dus ook geen geld aan deugdelijk onderhoud.
Een BX is plastic fantastic, weegt niets, de afwerking is matig en het kraakt allemaal wat, voelt ook echt goedkoop aan. Maar met normaal redelijk onderhoud kan een BX prima betrouwbaar zijn.
Een witte berline ? Type 2 of 3 ? Geparkeerd op een parkeerplein ?quote:Op zondag 30 november 2008 22:38 schreef Garbageman het volgende:
Dan kan ik mijn bxje ook showen
Bx slechte kwaliteit blabla, die van mij heeft bijna 2,5 ton achter de kiezen en wil maar niet stuk, toch leuk voor een 1.6 benzinemotor.
Zelfs in de "arme achterstandswijk" waar ik woon (Beijum Groningen) zie ik érg weinig auto's uit 1991....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |