abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 29 november 2008 @ 20:30:54 #1
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63625637
Sommigen van jullie weten het al, maar ik ben in bezit van een 2e BX, oftewel Criezel 2. Dit is de vervanger van Oude Criezel die ik 25 oktober kapot heb gereden op een opel. En Oude Criezel is/was mijn woon-werk auto tot mijn Eend klaar is.

Criezel 2 Roeleert ! Hij is vandaag goedgekeurd en ik heb hem ook al opgehaald. Hij rijdt heerlijk !

Roel* heeft het volgende gedaan aan Criezel 2:
- Distributieriem + looprol + spanrol + waterpomp vervangen
- Kleppen gesteld
- Brandstofpomp vervangen
- Keerringen van de krukas en nokkenas vervangen
- Rubber blok onderste motorsteun vervangen
- Beide (!) aandrijfassen + bijbehorende keerringen vervangen
- Gaatje in het subframe dicht gelast
- Beide ADALs (Achter DraagArm Lager) vervangen + extra vet in de wiellagers gespoten
- Retourslangen op de veerpoten voor vervangen
- Een koelwaterslang vervangen
- Carterontluchtingsslang vervangen
- Verstuivers vervangen door de eerder gereviseerde exemplaren uit Oude Criezel
- Thermostaat gecontroleerd
- Comfortbollen gemonteerd (komen van Oude Criezel)
- Criezel 2 naar Emiel gebracht

Emiel heeft ook nog wat lampjes vervangen, 2 gaatjes in 1 van de aandrijfashoezen dicht geplakt (niet vreemd dat die lek was, die is al 10 keer ge(de)monteerd) en de machine APK goedgekeurd.

Al met al een berg werk waar ik enorm dankbaar voor ben. Gelukkig is er ook nog wat werk voor mij over:
- Startmotor vervangen (ik ga die van Oude Criezel plaatsen)
- Motorolie verversen
- Uitlijnen + balanceren (okee, dat laat ik natuurlijk doen)
- Achterklepsluiting repareren
- Deuren stellen
- Radio vervangen
- Verticale stijlen waar de voordeurscharnieren aan zitten inwendig tegen roest behandelen (de scharnieren zijn al eens gelast maar waarschijnlijk is er niets aan roestpreventie gedaan)

Minder belangrijk:
- Sierstrip op de bumper rechts-voor vervangen/weer vast zetten
- Trekhaak vervangen (de huidige is lelijk)
- Spiegel rechts en eventueel links vervangen (spiegels hebben wat last van aanslag o.i.d.)
- Motorkap vervangen door een kunststof exemplaar in de juiste kleur
- Lichtmetalen velgen er onder schroeven (reeds gekocht)
- Andere toeter (vind ik leuk)
- Morettes er in (vind ik ook leuk)
- Andere stoelen er in (zit beter)

Verder wil ik Criezel 2 gewoon netjes houden. Ik ga hem niet elke week poetsen, maar wel vaker dan ik bij Oude Criezel deed. Tevens wordt Criezel 2 NIET gebruikt om heftrucks weg te duwen en als de voorkant omhoog moet doe ik dat met een krik/brug/oprijbokken/whatever en NIET met een stel kettingen aan de sleepogen + een takel.

* Roel = Roel Tiemersma, de baas van de BX club en een fan van BX diesels.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 29 november 2008 @ 20:37:37 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_63625801
Pics?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  † In Memoriam † zaterdag 29 november 2008 @ 20:46:26 #3
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63626008






Links mijn nieuwe BX, rechts de restanten van mijn vorige BX.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_63626047








  † In Memoriam † zaterdag 29 november 2008 @ 20:53:17 #5
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63626142
Da's de Volvo Tundra.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_63626161




pi_63626173
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 20:53 schreef 2cv het volgende:
Da's de Volvo Tundra.
Die Bertone heeft al wat ontwerpen op zijn naam
  zaterdag 29 november 2008 @ 22:19:12 #8
58318 Nesto
Chef de Production
pi_63628324
Gefeliciteerd met je nieuwe Bix! Welke velgen ga je eronder doen?
Yeah, "Roundabout" was a pretty cool song, but they spent $500,000 just on the bass. My budget has no bass.
pi_63628341
Het blijven kenkerlelleke hokken
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_63628950
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:20 schreef kabelhaspel het volgende:
Het blijven kenkerlelleke hokken
Maar met een berg ruimte waar een gemiddelde Volvo stationcar niet aan kan tippen. En ze kunnen ook nog eens een berg spullen vervoeren zonder compleet ander weggedrag te gaan vertonen.

Nou, dan MAG het er wat mij betreft lelijk uizien.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  † In Memoriam † zaterdag 29 november 2008 @ 22:41:41 #11
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63628992
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:19 schreef Nesto het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe Bix! Welke velgen ga je eronder doen?
Zoals onder deze BX:

Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_63629261
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:40 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Maar met een berg ruimte waar een gemiddelde Volvo stationcar niet aan kan tippen. En ze kunnen ook nog eens een berg spullen vervoeren zonder compleet ander weggedrag te gaan vertonen.

Nou, dan MAG het er wat mij betreft lelijk uizien.
Nah, weet je zeker dat een gemiddelde Volvo stationcar er niet aan kan tippen?
En deze 960 estates zijn ook geleverd met nivomats; regelbare luchtvering.

  zaterdag 29 november 2008 @ 22:58:29 #13
58318 Nesto
Chef de Production
pi_63629460
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:41 schreef 2cv het volgende:

[..]

Zoals onder deze BX:
Ah, GTi exemplaren. Mooi hoor.

Ook mooi dat er al veel aan gedaan is. Al verbaast me dat gaatje in het subframe wel; dacht dat dat voornamelijk een type 1 issue was. Wat is de kilometerstand?
Yeah, "Roundabout" was a pretty cool song, but they spent $500,000 just on the bass. My budget has no bass.
  † In Memoriam † zaterdag 29 november 2008 @ 23:05:39 #14
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63629655
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nah, weet je zeker dat een gemiddelde Volvo stationcar er niet aan kan tippen?
En deze 960 estates zijn ook geleverd met nivomats; regelbare luchtvering.

[ afbeelding ]
Geregeld door wat ? Rijhoogte ? En de vering vna ene BX zit ONDER de laadvloer, niet in het interieur. Daardoor kan je -naar het schijnt- gewoon een europallet achterin zetten.
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:58 schreef Nesto het volgende:

[..]

Ah, GTi exemplaren. Mooi hoor.

Ook mooi dat er al veel aan gedaan is. Al verbaast me dat gaatje in het subframe wel; dacht dat dat voornamelijk een type 1 issue was. Wat is de kilometerstand?
Dat subframe is inderdaad wel bijzonder, maar dat is niet erg want het is gefixt. Ik heb er nog niet onder gekeken, maar ik heb vernomen dat er ook al het 1 en ander aan leidingwerk vervangen is ooit. Hij heeft slechts 270k gedraaid.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_63629817
imho de mooiste BX: de BX 16 Soupapes (BX type 3):
Blessed are the pure in heart: for they shall see God
Blessed are the weird people (poets, misfits, writers, mystics, painters, troubadours) for they teach us to see the world through different eyes
  zaterdag 29 november 2008 @ 23:14:25 #16
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_63629877
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 23:05 schreef 2cv het volgende:

[..]

Geregeld door wat ? Rijhoogte ? En de vering vna ene BX zit ONDER de laadvloer, niet in het interieur. Daardoor kan je -naar het schijnt- gewoon een europallet achterin zetten.
Volvo nivomats (eigenlijk Monroe) worden door een luchtcompressor opgeblazen. Dat kan je dus zelf instellen. Het is geen hydropneumatisch systeem, maar heeft in principe wel dezelfde werking.

Dat de veerpoten boven de laadvloer uitkomen heb je wel gelijk in.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  † In Memoriam † zaterdag 29 november 2008 @ 23:20:58 #17
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63630080
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 23:14 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Volvo nivomats (eigenlijk Monroe) worden door een luchtcompressor opgeblazen. Dat kan je dus zelf instellen. Het is geen hydropneumatisch systeem, maar heeft in principe wel dezelfde werking.

Dat de veerpoten boven de laadvloer uitkomen heb je wel gelijk in.
Als je met draaiende motor een pallet stenen achterin legt, komt de achterkant dan vanzelf weer omhoog of moet je dan met knopjes spelen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 29 november 2008 @ 23:23:55 #18
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_63630163
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 23:20 schreef 2cv het volgende:

[..]

Als je met draaiende motor een pallet stenen achterin legt, komt de achterkant dan vanzelf weer omhoog of moet je dan met knopjes spelen ?
Geen idee eigenlijk, volgens mij kan het beide bij dit systeem. Je hebt knopjes voorin, maar hij stelt zichzelf ook bij. Er kan ook een systeem opzitten (is bij een Volvo 360 het geval) die de rijhoogte altijd kan behouden, zonder dat de vering inzakt na een tijdje stilstaan.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_63630507



nah, ik vind die Lada er achter mooier hoor
pi_63631541
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 23:23 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk, volgens mij kan het beide bij dit systeem. Je hebt knopjes voorin, maar hij stelt zichzelf ook bij. Er kan ook een systeem opzitten (is bij een Volvo 360 het geval) die de rijhoogte altijd kan behouden, zonder dat de vering inzakt na een tijdje stilstaan.
In het begin, bij het wegrijden, hangt je kont en na een honderd meter is het weer op niveau.
Dat is tenminste wat ik op het Volvo-forum gelezen heb.
  † In Memoriam † zondag 30 november 2008 @ 01:02:42 #21
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63632871
Oude Criezel zakte altijd door z'n achterpootjes maar stond na 20-25 meter weer op hoogte. Criezel 2 lijkt langer omhoog te blijven staan.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_63633031
Doet me denken aan een grapje van 12 jaar terug, toen ik in Kollumerpomp woonde ( ).

Ik had een overbuurman met een oude Citroen, en als hij hem geparkeerd had zakte z'n kont natuurlijk als een plumppuddinkje.
Zo stonden mijn overbuurman en ik eens te praten met wat jongens die ook in het dorp woonden.

Ik vroeg "kunnen jullie dit?".
Ik pakte de Citroen bij de trekhaak, keek alsof ik moest poepen en tilde hem zo 15cm op.
Met mijn 1m98 en (toen) 73 kilo was ik nu niet echt van het type "bodybuilder", dus een jongen met een grote mond en fors postuur zou het wel even nadoen...

..er gebeurde nagenoeg niets...

Heerlijk, die vering als het laatste beetje eruit is
  † In Memoriam † zondag 30 november 2008 @ 01:17:15 #23
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63633242
quote:
Op zondag 30 november 2008 01:09 schreef MaGNeT het volgende:
Doet me denken aan een grapje van 12 jaar terug, toen ik in Kollumerpomp woonde ( ).

Ik had een overbuurman met een oude Citroen, en als hij hem geparkeerd had zakte z'n kont natuurlijk als een plumppuddinkje.
Zo stonden mijn overbuurman en ik eens te praten met wat jongens die ook in het dorp woonden.

Ik vroeg "kunnen jullie dit?".
Ik pakte de Citroen bij de trekhaak, keek alsof ik moest poepen en tilde hem zo 15cm op.
Met mijn 1m98 en (toen) 73 kilo was ik nu niet echt van het type "bodybuilder", dus een jongen met een grote mond en fors postuur zou het wel even nadoen...

..er gebeurde nagenoeg niets...

Heerlijk, die vering als het laatste beetje eruit is
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_63642031


Ik zeg, imperiaal overzetten!

Ik vind zo'n oude BX ook wel een ruige auto, zoeen:



Maar zijn dat een beetje goede auto's? Ik ben (zacht uitgedrukt) niet zo'n fan van de kwaliteit van huidige Citroens..
Nee.
pi_63642401
quote:
Op zondag 30 november 2008 13:13 schreef Dimitri_ het volgende:
Maar zijn dat een beetje goede auto's? Ik ben (zacht uitgedrukt) niet zo'n fan van de kwaliteit van huidige Citroens..
want ze zijn nog voor het grootste deel eerlijk, zonder computerzooi. En roesten kunnen ze dankzij grote hoeveelheden kunststof bijna niet.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 30 november 2008 @ 13:44:34 #26
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_63642612
veel plezier met je kankerlelijke kuthok
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
  zondag 30 november 2008 @ 13:52:27 #27
13132 Core.
schizo eend
pi_63642769
quote:
Op zondag 30 november 2008 13:13 schreef Dimitri_ het volgende:
Maar zijn dat een beetje goede auto's? Ik ben (zacht uitgedrukt) niet zo'n fan van de kwaliteit van huidige Citroens..
De BX is van meerdere generatie's eerder ('82-'94), alhoewel het wel van 'Franse' kwaliteit is.
De huidige generatie is flink veranderd maar blijft toch 'Frans' (Peugeot-Citroën).
Blessed are the pure in heart: for they shall see God
Blessed are the weird people (poets, misfits, writers, mystics, painters, troubadours) for they teach us to see the world through different eyes
pi_63644207
quote:
Op zondag 30 november 2008 13:52 schreef THE_CORE het volgende:

[..]

De BX is van meerdere generatie's eerder ('82-'94), alhoewel het wel van 'Franse' kwaliteit is.
De huidige generatie is flink veranderd maar blijft toch 'Frans' (Peugeot-Citroën).
De Xantia (ik weet het, ook niet meer de nieuwste generatie) was in diverse statistieken net zo betrouwbaar als diverse Japanners en daarmee beter dan veel Duitsers. Het is niet voor niets dat de Xantia in zo grote getale verdwijnt richting oostbloklanden, met normaal onderhoud doen ze niets onder voor tweedehands veel duurdere auto's. (en ze rijden stukken beter )

Ook de C5 doet goed mee, stukken beter dan bijvoorbeeld naaste concurrent Laguna en presteert op dat vlak ongeveer gelijkwaardig aan de Ford Mondeo, ook niet de minste.

Maar ja, niets zo hardnekkig als vooroordelen over automerken...

Ontopic: mooie BX, dat je er nog lang plezier van mag hebben. Om het over de ruimte te hebben: ik heb me wel eens laten vertellen dat je in een C5 break minder ruimte hebt als in een Xantia break, die weer minder ruimte biedt dan de BX break; ofwel: er zit enorm veel ruimte in zo'n BX.
pi_63644229
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 23:12 schreef THE_CORE het volgende:
imho de mooiste BX: de BX 16 Soupapes (BX type 3):
[ afbeelding ]
Veel pk's en weinig kilo's: garantie voor veel lol.
  † In Memoriam † zondag 30 november 2008 @ 15:17:19 #30
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63644596
Imperiaal zet ik niet over. Geeft een enorm gesuis bij het rijden, het staat lelijk en het brandstofverbruik gaat er flink van omhoog. Dus alleen als het nodig is gaat de imperiaal er op.

Verder vind ik de BX kwalitatief gezien een kuthok. Tenminste, eens in de week had ik wel iets wat kapot ging. Daar kon ik dan, op 1 keer na, nog wel mee door rijden. Anderzijds moet je wel rekenen dat die witte een Service was. Oftewel een bedrijfswagen. En met bedrijfswagens wordt vaak niet voorzichtig om gesprongen. Daarbij had het ding al meer dan 300.000km gedraaid toen ik hem kocht en dan zijn er her en der wel wat dingetjes versleten. Ik hoop in elk geval dat deze beter is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_63648584
quote:
Op zondag 30 november 2008 15:17 schreef 2cv het volgende:
Verder vind ik de BX kwalitatief gezien een kuthok.
+1 eerlijk.
Nee.
pi_63649682
Imperiaal is iig niet moelijk te demonteren
pi_63649789
*mede-BiX-rijder meldt zich*
FOK! verstandig, lees een P.I.
  † In Memoriam † zondag 30 november 2008 @ 20:12:49 #34
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63650740
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:22 schreef Alexxxxx het volgende:
Imperiaal is iig niet moelijk te demonteren
Nou, een hijskraan of een helper zijn anders geen overbodige luxe
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
*mede-BiX-rijder meldt zich*
Keertje een Fok-BX-meeting doen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_63655269
Dan kan ik mijn bxje ook showen
Bx slechte kwaliteit blabla, die van mij heeft bijna 2,5 ton achter de kiezen en wil maar niet stuk, toch leuk voor een 1.6 benzinemotor.
Zelfs in de "arme achterstandswijk" waar ik woon (Beijum Groningen) zie ik érg weinig auto's uit 1991....
...
pi_63658903
BX'en zijn wel erg fijne auto's. Indeling en ruimte is best ideaal, comfort is meer dan prima. Echter of ze vaker stun gaan dan gemiddeld, of dat ik pech had; ik weet het niet, maar heb er in 1,5 jaar tijd een hele hoop aan gedaan en aan laten doen
pi_63661260
quote:
Op maandag 1 december 2008 01:54 schreef $tranger het volgende:
BX'en zijn wel erg fijne auto's. Indeling en ruimte is best ideaal, comfort is meer dan prima. Echter of ze vaker stun gaan dan gemiddeld, of dat ik pech had; ik weet het niet, maar heb er in 1,5 jaar tijd een hele hoop aan gedaan en aan laten doen
Was bij die van mij ook (16 TZi uit '91). 3 jaar geleden gekocht met nog geen ton op de teller, toen ik ermee ging rijden, ging er vanalles stuk. Staat nu 170.000 op teller, BiX was niet gewend elke dag bereden te worden. Ik reed er dan ook mee van R'dam naar Scheveningen, met alle files en drukte niet echt een fijn stuk voor een auto.
Maar toch, als je alle kosten overslaat op alle kilometers, dan valt het nog enigszins mee, ook omdat je praktisch geen afschrijving hebt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_63661334
t to the v to the P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_63662463
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:47 schreef Turquaz52 het volgende:
t to the v to the P
Jij bent toch meer van de Japanse auto's?
Volgens mij is een BiX nix voor jou, valt veel te weinig aan te pimpen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_63666113
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Jij bent toch meer van de Japanse auto's?
Volgens mij is een BiX nix voor jou, valt veel te weinig aan te pimpen.
Yep.. en ik vind de BX ook een kk lelijk geval.. en mag van mij in 2000 stukken vallen..

Maar is wel leuk om het te volgen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_63666159
Ik vind de nieuwe Criezel ook cool, maar de oude had ook wel wat.

offtopic: Grappig, die Volvo Tundra. Zo'n modern uiterlijk en dan wel een choke-knop in het interieur
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_63675903
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:11 schreef FransDeens het volgende:
Ik vind de nieuwe Criezel ook cool, maar de oude had ook wel wat.

offtopic: Grappig, die Volvo Tundra. Zo'n modern uiterlijk en dan wel een choke-knop in het interieur
PRECIES, daar dacht ik ook meteen als eerste aan!!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 2 december 2008 @ 04:43:43 #43
13132 Core.
schizo eend
pi_63687309
De Flodder BX:


Filmpje BX 16 Soupapes

Filmpje BX GTi 16 Soupapes op het circuit

Filmpje BX 16V (let op aan het eind op het oliedrukmetertje linksboven, en een motormanagementlampje dat gaat branden)

[ Bericht 16% gewijzigd door Core. op 02-12-2008 05:04:21 (filmpjes toegevoegd) ]
Blessed are the pure in heart: for they shall see God
Blessed are the weird people (poets, misfits, writers, mystics, painters, troubadours) for they teach us to see the world through different eyes
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:20:24 #44
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_63690058
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 20:30 schreef 2cv het volgende:
[insert tekst]
- Keerringen van de krukas en nokkenas vervangen
[insert nog meer tekst]
Heb je de keerring wel op tijd gezet

Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:37:31 #45
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_63693148
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:20 schreef fathank het volgende:

[..]

Heb je de keerring wel op tijd gezet

Het is keering hoor
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_63706635
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Was bij die van mij ook (16 TZi uit '91). 3 jaar geleden gekocht met nog geen ton op de teller, toen ik ermee ging rijden, ging er vanalles stuk. Staat nu 170.000 op teller, BiX was niet gewend elke dag bereden te worden. Ik reed er dan ook mee van R'dam naar Scheveningen, met alle files en drukte niet echt een fijn stuk voor een auto.
Maar toch, als je alle kosten overslaat op alle kilometers, dan valt het nog enigszins mee, ook omdat je praktisch geen afschrijving hebt.
Duitsers noemen dit heel beeldend een Wartungsstau; ofwel een overvloed aan achterstallig onderhoud. Iets waar je met een BX helaas een meer dan gemiddelde kans hebt om die aan te treffen, men koopt ze vaak omdat ze goedkoop zijn en men geen geld aan autorijden wenst te besteden, dus ook geen geld aan deugdelijk onderhoud.

Een BX is plastic fantastic, weegt niets, de afwerking is matig en het kraakt allemaal wat, voelt ook echt goedkoop aan. Maar met normaal redelijk onderhoud kan een BX prima betrouwbaar zijn.
pi_63735929
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:20 schreef fathank het volgende:

[..]

Heb je de keerring wel op tijd gezet

Hmmm... er probeert iemand hier grappig te zijn

Ga door
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_63736083
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:33 schreef Jalu het volgende:
Duitsers noemen dit heel beeldend een Wartungsstau; ofwel een overvloed aan achterstallig onderhoud. Iets waar je met een BX helaas een meer dan gemiddelde kans hebt om die aan te treffen, men koopt ze vaak omdat ze goedkoop zijn en men geen geld aan autorijden wenst te besteden, dus ook geen geld aan deugdelijk onderhoud.

Een BX is plastic fantastic, weegt niets, de afwerking is matig en het kraakt allemaal wat, voelt ook echt goedkoop aan. Maar met normaal redelijk onderhoud kan een BX prima betrouwbaar zijn.
Neh, hij was wel redelijk goed onderhouden. Zaten bijvoorbeeld net nieuwe distributieriem en v-snaar in.
De vorige eigenaar reed er gewoon te weinig in (zo'n 6000 km per jaar), toen ik 'm kreeg ging ik er meteen mee naar Frankrijk en daarna naar mijn werk elke dag. Liet wel netjes onderhoud plegen iedere 10.000 km.
BiX vond al dat rijden op een gegeven moment niet meer zo fijn na al die jaren rust. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
  † In Memoriam † zaterdag 6 december 2008 @ 01:15:31 #49
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63798605
Dinsdag heb ik mijn startmotor vervangen (5 kwartier werk).
Gister heb ik de trekhaak vervangen (4 uur werk wegens roestige bouten + een soort extra tank waardoor ik er niet goed bij kon). Helaas begaf 1 nieuwe bout het toen ik deze met 90Nm (momentsleutel) aan draaide. Nu zitten ze vast met 50Nm. Is dat genoeg ? Of moeten ze vaster ? Ik heb de moeren en bouten (M10, groffe spoed, moeren zijn zelfborgend) overigens wel in het kopervet gezet voor montage.
Vandaag heb ik de electra van de trekhaak aangesloten + gecontroleerd (5 kwartier werk), de dynamoriem opgaspennen (1 kwartier werk) en de koudstartinrichting wat beter afgesteld (exclusief warm lopen 1 kwartier werk).

Helaas lijkmijn olievulpijp nog steeds te lekken en zit er een gat in mijn achterlichtglas rechts. Dus de volgende dingen komen nog bij op mijn 'to-do' lijst je:
- Olievulpijp lekdicht maken
- Achterlichtglazen vervangen
- Ruitenwissermechaniek voor reviseren
- Deursloten smeren (waarmee ? Ik heb CV, dus er zit electrozooi in de buurt ! )
- Haak reservewielbeugel vervangen (zelf maken of regelen)
- Wellicht ook een andere reservewielbeugel er onder hangen. Deze is nogal roestig. Zelf bouwen of regelen, that's the question.
- LHM systeem doorspoelen
- TSL aan LHM en versnellingbakolie toevoegen (heeft iemand hier ideeen over?)
- Plaatje onder LHM leiding die vanaf de drukregelaar onder de motor/bak door loopt voorzien van een steuntje (deze ontbreekt in zijn geheel)
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:38 schreef Garbageman het volgende:
Dan kan ik mijn bxje ook showen
Bx slechte kwaliteit blabla, die van mij heeft bijna 2,5 ton achter de kiezen en wil maar niet stuk, toch leuk voor een 1.6 benzinemotor.
Zelfs in de "arme achterstandswijk" waar ik woon (Beijum Groningen) zie ik érg weinig auto's uit 1991....
Een witte berline ? Type 2 of 3 ? Geparkeerd op een parkeerplein ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 6 december 2008 @ 12:02:01 #50
58318 Nesto
Chef de Production
pi_63802222
Olievulslang even controleren bij de aansluiting op het carter, daar willen ze nog weleens lekken. Voor de deursloten kan je grafietpoeder proberen. Een slot bij mij loopt ook heel zwaar bij het draaien, alsof er een veertje ontbreekt. Denk dat ik dat eens uitelkaar haal.

Wat verwacht je van TSL bij de LHM en bakolie?
Volgensmij is het meer een als zodanig aangeprezen wondermiddeltje, maar blijft het gewoon een additief wat op z'n best niks doet. En is het niet alleen voor bij de motorolie?
Yeah, "Roundabout" was a pretty cool song, but they spent $500,000 just on the bass. My budget has no bass.
pi_63806148
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 01:15 schreef 2cv het volgende:

[..]

Een witte berline ? Type 2 of 3 ? Geparkeerd op een parkeerplein ?
Die ken ik ook ja, ik sta tegenover de Tine Marcusschool, een grijze BX 1.6 TGI met een kentekenplaathouder van een ander forum
...
pi_63808932
je moet je eend fixen mafkees!
  † In Memoriam † zaterdag 6 december 2008 @ 19:25:38 #53
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63809393
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:02 schreef Nesto het volgende:
Olievulslang even controleren bij de aansluiting op het carter, daar willen ze nog weleens lekken. Voor de deursloten kan je grafietpoeder proberen. Een slot bij mij loopt ook heel zwaar bij het draaien, alsof er een veertje ontbreekt. Denk dat ik dat eens uitelkaar haal.
Die slang is nieuw
quote:
Wat verwacht je van TSL bij de LHM en bakolie?
Volgensmij is het meer een als zodanig aangeprezen wondermiddeltje, maar blijft het gewoon een additief wat op z'n best niks doet. En is het niet alleen voor bij de motorolie?
Die man die het adviseert gebruikt het zelf ook en hij heeft geen aandelen in TSL ofzo
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
je moet je eend fixen mafkees!
Komt goed. Ik moet toch vervoer hebben he.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_63809716
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 19:25 schreef 2cv het volgende:

[..]

Die slang is nieuw
[..]

Die man die het adviseert gebruikt het zelf ook en hij heeft geen aandelen in TSL ofzo
[..]

Komt goed. Ik moet toch vervoer hebben he.
als je je eend fixt heb je proper vervoer ipv zo`n nep bak
  † In Memoriam † zaterdag 6 december 2008 @ 20:16:27 #55
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63810553
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 19:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als je je eend fixt heb je proper vervoer ipv zo`n nep bak
Daar geef ik je groot gelijk in, alleen van mijn Eend is alleen het chassis nog maar klaar. Er zitten zelfs nog niet eens banden om de velgen ! Dus heb ik snel(ler) vervoer nodig. En dan is een BX wel handig. Die kan ook zo mooi en aanhanger trekken waarop het koetswerk van een Eend staat
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_63812681
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:16 schreef 2cv het volgende:

[..]

Daar geef ik je groot gelijk in, alleen van mijn Eend is alleen het chassis nog maar klaar. Er zitten zelfs nog niet eens banden om de velgen ! Dus heb ik snel(ler) vervoer nodig. En dan is een BX wel handig. Die kan ook zo mooi en aanhanger trekken waarop het koetswerk van een Eend staat


dan moet je er meer aan werken
  † In Memoriam † maandag 8 december 2008 @ 22:07:03 #57
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63862675
En vandaag is de kachelventilator overleden. Of er zit een draadje los, er is nogal aan geknutseld. Morgen maar even de hele unit vervangen. Die uit Oude Criezel was nog goed en bij deze piept er iets.

En morgen het koetswerk van de Eend die nu op een aanhanger staat achter Criezel knopen zodat ik er woensdagavond aan kan lassen op mijn werk.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 13 december 2008 @ 07:52:36 #58
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63980535
De blower is dinsdag vervangen door die van Oude Criezel. Dus het is weer warm. Door de vlechten met draadjes kan ik de blower nu ook aan zetten met eenaan/uit schakelaar op het dashboard. Dat is de schakelaar die er al in zat.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2008 @ 16:12:58 #59
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64060348
Vandaag een gat boven het portierscharnier rechts voor ontdekt. Aangezien de aanhanger met daarop de koets van mijn Eend dit weekend weer terug gaat, kan ik daar binnenkort mooi aandacht aan besteden. Het scharnier rechts voor is reeds gesteld.

Vanavond ga ik eindelijk motorolie verversen en koelvloeistof bijvullen.

Overigens, met lage snelheden trekt het prima, Criezel met de aanhanger van Roel er achter en daar de koets van mijn Eend weer op. Maar bij hogere snelheden wordt het rap minder. Vandaag in de 4e (!) versnelling bij een viaduct ofzo omlaag maximaal 115. In z'n 5 liep het terug naar de 90 ofzo. Op de terugweg haalde ik de 100 in z'n 5, dus het had ook met de wind te maken. Maar daar was er niet veel van ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_64067572
wat een kut BX dan

* Ou-Tannu is een AX gewend B) die doen 90 in de 2 !
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:24:58 #61
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_64072303
Tsjah die eendjes blijven windvangers he
pi_64074191
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat een kut BX dan

* Ou-Tannu is een AX gewend B) die doen 90 in de 2 !
Mijn Hyndai Pony 1.5 XP uit 88 deed ook 90 in de 2, met wielspinn
Was ook een vierbakkie

(heb hem maar 2 weken gehad toen ik 17 was)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_64074209
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:14 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Mijn Hyndai Pony 1.5 XP uit 88 deed ook 90 in de 2, met wielspinn
Was ook een vierbakkie

(heb hem maar 2 weken gehad toen ik 17 was)
en daarna had je hem gemold zeker?
pi_64143638
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:20 schreef kabelhaspel het volgende:
Het blijven kenkerlelleke hokken
Dat dus...
pi_64147071
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en daarna had je hem gemold zeker?
Neah... APK was verlopen toen en aan sloop verkocht na een paar hendige sjieke slippen...
Heb ik je al verteld dat ik een handrem expert ben..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † zaterdag 20 december 2008 @ 20:59:29 #66
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64187733
Vandaag samen met Alex 4 velgen opgehaald. Velgen van de 'Spoght' van een collega BX-club lid. Die gaan er van het voorjaar onder, wellicht met nieuwe banden (banden die ik nog heb, de banden die er nu omheen zitten zijn alleen leuk als je een klapband uit wilt lokken) maar dat moet ik dan nog even zien.

Ook ben ik er achter gekomen dat de tank groter is (dit gaf al gedonder bij het wisselen van de trekhaak) en ik vermoed dat Criezel 2 nogal wat zuiniger omspringt met de diesel. Maar ik heb het nog niet goed bijgehouden, dit is dus niet veel meer dan gokwerk. Het bijhouden gaat ook moeilijk worden want de dagteller wil niet meer resetten.

Aankomende woensdag ga ik met Emiel het hele spul uitlijnen en balanceren. En dat is nodig ook.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_64188395
Gelukkig kan je Criezel 2 nu wel goedkoop volgooien
  † In Memoriam † zaterdag 20 december 2008 @ 21:34:49 #68
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64188913
Das een voordeel ja ! Maar als Oude Criezel nog hadgeleefd dan hadik die nu ook goedkoop kunnen vol gooien
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_64189236
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:34 schreef 2cv het volgende:
Das een voordeel ja ! Maar als Oude Criezel nog hadgeleefd dan hadik die nu ook goedkoop kunnen vol gooien
dan had je criezel niet moeten stuk maken he
  † In Memoriam † woensdag 24 december 2008 @ 00:20:13 #70
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64309511
Gister een klapband bij een snelheid van 120km/u. Nouja ... Het was geen klap, maar de band was wel in enkele seconden (of misschien zelfs korter) leeg.

Ik had al heel sterk het idee dat Criezel 2 steeds heftiger begon te trillen tijdens het rijden, ook bij lage snelheden. M'n vader zat te denken aan een kromme velg. Maarja, aangezien ik woensdag toch naar Emiel ga zou ik het dan wel zien, dus gewoon stug doorrijden. T

Echter, op een gegeven moment werd de trilling in no-time gigantisch sterk en Criezel begon flink naar links te trekken. Ik ben gelijk richting vluchtstrook gegaan om vervolgens door te gaan naar de berm. Uitgestapt, gekeken (het was donker maar ik had toevallig een zaklamp bij me) en het was meteen duidelijk dat de band links-voor aan gort was. Er zat een grote scheur in en de wapening stak er uit.

Omdat ik in het gras stond ben ik maar weer ingestapt om Criezel met de linker wielen op het asfalt te zetten. Spul in de hoogste stand, wielbouten los en assteunen onder het krikpunt. Tenminste, dat was de bedoeling. Maar met een platte band past dat niet. Gelukkig bood de ANWB uitkomst ops:

In plaats van het gesloopte wiel heb ik er toen een oud reservewiel onder gezet. Kleiner dan de winterbanden, oud, weinig profiel, maar er zit (zat?) lucht in.

Vanavond kwam ik er met Emiel achter dat 2 van de 4 banden voorzien waren van een nieuw loopvlak. Weg die 'recovered' zooi. Ik heb nu alle wielen rondom vervangen door goede wielen van Oude Criezel en wielen die eerder al onder Criezel 2 gezeten hebben. Emiel heeft ze gekeurd en hij acht het verantwoord hier de rest van de winter mee rond te rijden. Dat doe ik dus ook. De lichtmetalen velgen bewaar ik tot de zomer.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_64314223
was je toch bijna ff aan Criezel 3 toe!
  † In Memoriam † woensdag 24 december 2008 @ 11:08:14 #72
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64318309
Dat vreesde ik ook even ja
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_64325321
Des te meer reden om je 2CV op te lappen
  † In Memoriam † maandag 12 januari 2009 @ 18:27:55 #74
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64958823
Afgelopen woensdag heb ik (tegen beter weten in) maar even wat aan Criezel gelast. Boven het scharnier van het linker voorportier zat een roestgat. Dat gat moest maar mooi dicht gemaakt worden.

Eerst de BX maar eens open slopen:


En eens kijken wat er allemaal rot is:






Vervolgens heb ik een plaatje staal (1mm dik) uitgeknipt/-geslepen en in vorm gebogen. Dit heb ik er op gelast. Het laswerk aan de voorkant vind ik niet zo mooi, maar het zit vast:




De achterkant ziet er beter uit, al heb ik op de horizontale naad nogal wat rare brobbels geproduceerd:




Alles wat ik gelast heb en wat roestig is heb ik ingespoten met tectyl. De binnenkant ga ik nog behandelen met owatrol ofzo zodat dat niet verder roest. Het scharnier moet ik nog even stellen.

Er passen overigens 2, waarschijnlijk 3 oliedrums achterin een BX Break:


Die moest ik even meenemen voor de meeting van vandaag. 1 van die vaten is aan de bovenkant open gezaagd zodat het een mooie vuurton werd. De restjes olie uit de vaten werden gebruikt als aanmaakvloeistof.

Overigens zijn de alle wielen rondom gebalanceerd. Het uitlijnen moet nog even. En ik heb er een andere radio in.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 12 januari 2009 @ 21:03:32 #75
13132 Core.
schizo eend
pi_64965513
2cv, volgens mij als ik de Foto's goed bekijk, heeft Criezel 2 last van defecte achterdraagarmlagers RechtsAchter.
Het RA-wiel zie je enigzins ook scheef staan.

Of zie ik spoken?
Blessed are the pure in heart: for they shall see God
Blessed are the weird people (poets, misfits, writers, mystics, painters, troubadours) for they teach us to see the world through different eyes
  † In Memoriam † maandag 12 januari 2009 @ 21:14:13 #76
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64966017
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:03 schreef Core. het volgende:
2cv, volgens mij als ik de Foto's goed bekijk, heeft Criezel 2 last van defecte achterdraagarmlagers RechtsAchter.
Het RA-wiel zie je enigzins ook scheef staan.

Of zie ik spoken?
Spoken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_65047601
Spookt het dan in die BX?
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2009 @ 21:29:25 #78
25682 2cv
Niet subtiel
pi_65047878
Nee, de ADALS zijn goed, dus Core. ziet spoken

Morgen motorolie bijvullen, anders krijg ik panne.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 00:14:09 #79
25682 2cv
Niet subtiel
pi_66569993
Nog even een lijstje van wat er aan dit wrak moet gebeuren:

- Uitlijnen (balanceren reeds gedaan)
- Andere velgen (reeds binnen, alleen nog andere banden er op)
- Her en der wat sierstrips beter vastzetten of domweg monteren
- Spiegels (L + R) vervangen
- Ruitenmechaniek R repareren (ruit dondert naar beneden als je het open wilt doen)
- Sproeier achterruit aan de praat krijgen
- Kofferbakverlichting aanbrengen/repareren/anders schakelen
- 3e remlicht monteren
- Bouten trekhaak nadraaien + in de anti-roest zetten (staat nu in de WD40)
- Einddemper vervangen/lassen (laatste pijpje is er af gepleurd, ligt nu in een berm, geen idee welke)
- Misschien dynamo vervangen (dynamolampje blijft branden na het starten, pas na een dot gas gaat het uit, uitzonderingen daar gelaten)
- Hoogteregelaar achter vervangen/dicht maken
- Wiellager rechts achter lekt vet dus dichtmaken of vervangen
- Dagteller repareren/vervangen
- Schakelaars in de portierstijlen voor de binnen verlichting repareren/vervangen
- Misschien andere speakers monteren (dezen vervormen het geluid nogal, is vast orgineel spul)
- Accu controleren (kan ik op mijn werk doen, ideaal)
- Portier linksvoor stellen
- Oogje van het anti-openwaai stangetje links voor repareren (oogje wat aan de portierstijl zit)
- LHM systeem doorspoelen + verversen (grote hydrauliekbeurt zeg maar)
- Motorkap afstellen of vervangen door een kunststof exemplaar (het ding klappert een beetje)
- Olievulpijp vervangen (hij lekt)
- Reservewielbeugel vervangen (behoorlijk rot)
- Haak reservewielbeugel vervangen (vastgerot)
- Controleren op roest rondom + evt. repareren.
- Stationair toerental is soms wat laag. +/- 100RPM. Ligt waarschijnlijk aan de pomp. Wellicht pomp vervangen.

Wegens gezondheidsredenen acht ik het even niet verantwoord om auto te rijden. Daarom staat Criezel nu veel stil. Kan Alexxxxx hem mooi een paar dagen lenen
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_66570013
Yup 2cv was zo lief zijn auto aan mij uit te lenen nu die bij de dealer staat
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 00:17:28 #81
25682 2cv
Niet subtiel
pi_66570073
Let niet op de to-do lijst
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_66628403
Hoi 2cv,

Goed bezig zie ik aan je ToDo lijstje.
Ik heb nog een BX 1.6TGi (groen) staan voor verkoop, heb je nog onderdelen nodig toevallig?
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 23:09:19 #83
25682 2cv
Niet subtiel
pi_66636501
Nope. Slijtagedelen zet ik er het liefst nieuw op. Ik wil dingen n.l. maar 1 keer repareren Toch bedankt voor je aanbod !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67199041
Een BX is pas een echte Sjonnie-bak! Betalen met polaroid.

Als ik dit allemaal zo lees denk ik bij mezelf: had ik maar voor automonteur geleerd... Fantastisch speelgoed die autotechniek!
  † In Memoriam † donderdag 19 maart 2009 @ 13:59:39 #85
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67206030
Ik heb er ook niet voor geleerd
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67252256
en hoe is het met Criezel 2?
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 21:25:17 #87
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67252551
Staat (nog steeds) stil. Alexxxxx heeft er wel een paar dagen in gereden doen de distributieriem van z'n 111 het begaf.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67254042
En ik heb er een paar fotos van gemaakt.



  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 22:15:10 #89
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67254877
Toffe foto's !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:34:17 #90
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_67255651
BX

Mocht je nog eens in de buurt zijn, ik heb nog een aantal nieuwe onderdelen liggen van de BX.
Zaten in een partij met Pug en Cit onderdelen die ik afgelopen nacht ergens heb gevonden.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 22:36:34 #91
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67255744
Gevonden ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:44:19 #92
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_67256020
Op mijn werk hadden ze opruiming in de Franse hoek ( alles oduer dan een jaar of 10-15 ging eruit).
Heb 2 auto's vol met onderdelen thuis gekregen.

OA BX delen, ZX, AX, GSA, XM etc
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 22:45:53 #93
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67256082
Klinkt goed ! Heb je ook wiellagers ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:47:47 #94
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_67256152
Nee, vooral veel schadedelen, lijsten, chassisdelen ( geen deuren schermen etc).
Zag sowieso een achterbumperstrip voor een BX Break
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 22:51:13 #95
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67256282
Break-specefiek spul is iets waar ik wel interesse in heb. Bijvoorbeeld de sierstrips op de bumpers (ook aan de voorkant!). Uitlaat kan ik ook wel gebruiken. Punt is alleen wel dat ik momenteel zwak, ziek en misselijk thuis zit en niet in de mogelijkheid ben om iets op te halen. En dat verandert de eerstkomende maand (of zelfs langer) ook niet vrees ik.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:52:49 #96
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_67256338
http://link.marktplaats.nl/238471708

Das de eerste helft van de lijst.
2e deel bevat meer cit.

( Dan stuur je Alex³ maar eens langs, moet het BX spul toch nog uitzoeken)
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_67256435
Kan ik eindelijk die Gizart eens een handje geven,
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 23:07:40 #98
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67256903
Dan wil ik wel mee !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 20 maart 2009 @ 23:24:24 #99
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_67257658
Mini FRL meeting.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 23:33:09 #100
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67257971
14.gif (of was het nou 13.gif?)

Waarom kan ik met de rechter muisknop niet meer de afbeeldingslocatie van een UI selecteren ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_67258244
BX

De mooiste was mijn TRD Turbo, ding ging te hard Menig golfje ermee mijn spoiler laten zien, en dat was dan een normale spoiler en niet zo'n afschuwelijke taartschep!

Blijft een mooie auto, hoe lelijk ze ook zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')