quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:43 schreef Jose81 het volgende:
Meimeltje... wat erg voor jullie... sterkte...![]()
Mikoxx... een tweeling... tjonge, kan me voorstellen dat dat wel even schrikken is.. Maar als je eenmaal van de schrik bekomen bent, gewoon lekker genieten!
Fruppel; veel plezier!!! Geniet van je trouwdag!![]()
Maffemuts... da's inderdaad lastig. Ik denk dat ik het wel zou vertellen, en het dan aan het zou laten wat ze ermee doen... Maar ik kan me jouw standpunt ook goed voorstellen... moeilijk, moeilijk...![]()
Miss_Sly, da's alweer een hele mijlpaal!![]()
![]()
Estrys en Diaan, dat is inderdaad niet leuk weggaan op je werk...Wat dat betreft heb ik een totaal ander 'afscheid' gehad... Hierbij een kleine impressie van het resultaat van de babyshower...!
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:56 schreef Fuente het volgende:
TexWat rot...
Jose, wat een stapel! Wauw!!
Even een vraagje over de kraamtijd.
Bij Sara hebben we een hele drukke, onrustige kraamtijd gehad. Tel daarbij een postnatale depressie op en je kan je indenken, ik vond het geen feest.
Nu willen we eigenlijk kraambezoek de eerste weken gewoon niet doen (op familie en hele goede vrienden na), en dan bijvoorbeeld alleen in het weekend, zodat er erna weer gewoon rust hebben. Hoe gaan we dit brengen? Op het kaartje komt sowieso te staan dat men eerst moet bellen enzo, maar toch voelt het ergens lullig om dit zo zwart-wit te zeggen... Hoe gaan jullie dit doen en hoe zouden jullie het aanpakken?
quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:07 schreef Burdie het volgende:
@Fuente: misschien is het een idee voor jullie om een 'geboortefeest' te geven voor jullie beebje. Dan heb je alle drukte in één middag, en daarna weer alle tijd voor jezelf, en zo heeft iedereen het kuiken gezien zonder zich gepasseerd te voelen.
quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:09 schreef mrien het volgende:
Wij hebben de eerste tijd het bezoek ook wat afgehouden, alleen m'n schoonouders, zwager + vriendin en buurvrouw en m'n beste vriendin zijn de eerste week geweest. We hebben gewoon gezegd dat we wat tijd wilden om aan elkaar te wennen..
Gewoon aan manlief of kraamhulp overlaten, komt vast goed!
Hoe bedoel je, hoe gaan we dit brengen? Aan onverwacht bezoek of aan mensen die bellen? Ik zou tegen mensen die bellen en door de week langs willen komen gewoon zeggen dat die avond al volgepland is en je in het weekend nog wel plek hebt. Dat je hem hebt volgepland met 'rust' hoef je echt niet te vertellenquote:Op vrijdag 28 november 2008 14:56 schreef Fuente het volgende:
Op het kaartje komt sowieso te staan dat men eerst moet bellen enzo, maar toch voelt het ergens lullig om dit zo zwart-wit te zeggen... Hoe gaan jullie dit doen en hoe zouden jullie het aanpakken?
Je kunt ook op het kaartje zetten dat ze beter even kunnen bellen voordat ze langs komen, dan is voor sommige mensen de drempel iets hoger, en verder laat je lekker manlief de telefoon opnemen, en hij kan dan wel tegen de 'bellers' zeggen dat het een weekje later wat beter uit komt qua uitrusten enzoquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:18 schreef Fuente het volgende:
Burdie, we hebben inderdaad nagedacht over een kraamfeest, maar dat vind ik dan weer het andere uiterste, niet zo persoonlijk. Het gaat mij er vooral om dat ik de eerste 2 weken gewoon rust 'wil' zeg maar. Vooral omdat manlief dan ook vrij is, Sara lekker veel thuis is, kunnen we allemaal rustig wennen. Maar op zich is het wel handig, een kraamfeest...
gewroet ja, dat is het. Ik denk ook steeds dat het mijn vliezen kunnen zijn!quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:37 schreef Fuente het volgende:
Reinhilde, dat gewroet onderin is hier ook. Raar gevoel he? ik denk telkens dat m;n vliezen gaan breken, door de druk die het geeft![]()
Misschien moet je de volgende keer als je schoonouders bellen gewoon zeggen: ja joh, [insert name] is gistermorgen al geboren! Joh, hebben we jullie nog niet gebeld dan?
quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:47 schreef Reinhilde het volgende:
Igraine, wat een heerlijke reactie van Myhron! Ik kan me voorstellen dat je het jammer vind dat je die reactie niet zelf hebt gezien. En wat heerlijk dat het zo goed gaat met de 2 nieuwbakken grote zussen!
(Mijn zusje is geboren met een schisis en heel veel allergien, en huilde dus erg veel. Ik heb geloof ik na een week gezegd dat het zusje terug mocht en ik dan maar liever een broertje wilde. Dat heeft ook nog jaren op mijn verlanglijstje gestaan van Sinterklaas.)
We waren toen ook net naar Nederland verhuisd, en alles was dus nog heel nieuw voor mij. Ik was toen 3,5 en besefte dus heeeeeeel goed dat mama ineens geen aandacht had voor mij, en dat dat kwam door dat zusje.quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:52 schreef Fuente het volgende:
[..]
![]()
Maar ik kan me indenken dat het dan ook een hele stressvolle situatie is, en het heel moeilijk wennen is aan een kleintje in huis.
Ik heb daar met schaap al woorden over gehad, zelfs toen ik nog niet zwanger wasquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:52 schreef Lishe het volgende:
Igraine, ik moet echt huilen van je stukje over Grote Zus. Wat lief van haar en inderdaad jammer dat je dat niet op film hebt. Wij hebben 'de Kennismaking' gefilmd en dan moet ik ook steeds hard huilen, zo mooi.
Fuente, laat je lief het maar oplossen.Ik zou gewoon eerlijk zijn.
Bij ons mocht iedereen komen, maar niet de baby vasthouden.(uitzonderingen daargelaten) Die legde ik mooi op het voedingskussen tentoon. Vonden wij allemaal erg fijn.
Ik vond het ook jammer. L. belde mij 's avonds nog in het zkh om te vragen waar de oplader van de videocamera lag. Alsof ik daar twee uur na m'n bevalling, vanuit m'n ziekenhuisbed een direct antwoord op zou kunnen gevenquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:52 schreef Lishe het volgende:
Igraine, ik moet echt huilen van je stukje over Grote Zus. Wat lief van haar en inderdaad jammer dat je dat niet op film hebt. Wij hebben 'de Kennismaking' gefilmd en dan moet ik ook steeds hard huilen, zo mooi.
Mijn ouders wonen op nog geen 5 minuten afstand en mn moeder neemt zelfs 2 weken vakantie als de kraamverzorgster weg is en Peaceman gewoon moet werken. Ze gaat me dan wat helpen, vind ik erg fijn en kijk ik eigenlijk ook best naar uit. Ga tijdens mn verlof ook veel met haar doen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:03 schreef Lishe het volgende:
Diaan, in je laatste stukjeherken ik me helemaal. Mijn ouders kwamen de eerste week van Lena 5 (!) keer op en neer. Ook dat hele eind. Nou, als mensen zo dol op hun nieuwe zijn, dan zijn ze ten alle tijden welkom.
Miss Sly, misschien verandert Schaap bij het zien van zijn lammetje wel in een soort van oerbeschermer.Niemand die er dan nog aan mag komen.
Destijds hadden mn ex en ik afgesproken dat er in het ziekenhuis geen bezoek zou mogen komen werd ingeleid, dus ook bekend dat ik die dag in ziekenhuis zou zijn . Later hoorde ik dat mijn moeder daar best veel moeite mee gehad heeft... en ik snap het nu ook wel. Het ging haar er niet om hoe het met de baby zou zijn, maar hoe het mij ging, ze wilde mij juist zien/vasthouden, ik was haar kind en zij wist natuurlijk als geen ander wat het is om te bevallen. Van die kant had ik het nog niet bekeken en dat deed mij best veel. Nu mag ze ook zeker komen in het ziekenhuisquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:08 schreef Reinhilde het volgende:
Diaan & Lishe, wat jullie zeggen kan ik me ook wel een beetje in vinden. Ik heb gewoon nog geen idee hoe het allemaal zal gaan, hoe zwaar de bevalling wordt, hoe het geestelijk met mij zal gaan na de bevalling.. daarom heb ik die 3 dagen rust ingesteld, al ruim van te voren, zodat niemand zich buitengesloten voelt. MAAR ik heb er ook bij gezegd; misschien wil ik juist dat je langs komt (zoals mijn mama), en dan bel ik je zelf, ok? Dus is het eigenlijk een slag om de arm.
quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:11 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Destijds hadden mn ex en ik afgesproken dat er in het ziekenhuis geen bezoek zou mogen komen werd ingeleid, dus ook bekend dat ik die dag in ziekenhuis zou zijn . Later hoorde ik dat mijn moeder daar best veel moeite mee gehad heeft... en ik snap het nu ook wel. Het ging haar er niet om hoe het met de baby zou zijn, maar hoe het mij ging, ze wilde mij juist zien/vasthouden, ik was haar kind en zij wist natuurlijk als geen ander wat het is om te bevallen. Van die kant had ik het nog niet bekeken en dat deed mij best veel. Nu mag ze ook zeker komen in het ziekenhuisals het kan. Maar wel NA de bevalling, niet tijdens.
Ik was zo superblij met mn kind dat ik hem wel aan de hele wereld wilde laten zien....
Het is natuurlijk ook lastig om nu te voorspellen hoe je je dan voelt. Voor zowel jou als voor schaap. Ik zou het gewoon afwachten. De meeste mensen bellen toch wel eerst voordat ze langskomen, jullie hebben dan de regie in handen en maken de afspraak wanneer het JULLIE uitkomt.... komt helemaal goedquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me helemaal voorstellen dat ik het ook zo zou voelen, maar ik kan me ook heel erg goed voorstellen dat ik juist even heel erg zou willen cocoonen. Voor mijn ouders en zusje en schaaps familie is dan natuurlijk een uitzondering, maar ik weet helemaal nog niet of ik direct de hele wereld op de stoep wil. Dus ik wil daar ook geen beloften over doen, ik wil eea een beetje open houden, maar dat is kennelijk nogal moeilijk voor schaap.
Ik moet me daar ook nog helemala niet druk over maken, maar dat doe ik stiekem tochquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook lastig om nu te voorspellen hoe je je dan voelt. Voor zowel jou als voor schaap. Ik zou het gewoon afwachten. De meeste mensen bellen toch wel eerst voordat ze langskomen, jullie hebben dan de regie in handen en maken de afspraak wanneer het JULLIE uitkomt.... komt helemaal goed
Klinkt op zich wel als ene goed idee. Ik hoor graag hoe je het ervaren hebtquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:29 schreef Reinhilde het volgende:
Miss sly, Dan stel je toch ook een paar dagen in, waar het is: ik bel jou wel als ik graag wil dat je langs komt? Ik laat nog wel weten hoe dat beavllen is.
Diaan, veel plezier vanavond!![]()
Fijn Fuente!
Ik ga ook eens aankleden enzo, straks naar Yoga.
Jullie hebben nog tijd genoeg om het daarover te hebben toch? Het kan best zijn dat jij het anders gaat voelen, maar schaap ook. Jullie "kennende" ga ik ervan uit dat het best goedkomt met jullie twee wat dit betreft hoor.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik moet me daar ook nog helemala niet druk over maken, maar dat doe ik stiekem toch
Het gaat om ONS, maar als wij het samen niet eens zijn, wat moet je dan?
quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:49 schreef miss_sly het volgende:
haha, dat is ook zo...waar je je al niet druk om kunt maken als er nog niets aan de hand is![]()
Voor mij is de grootste reden hiervoor, dat de baby uit een hele veilige, kleine omgeving komt, in een grote 'boze' koude wereld. De baby kent heel snel de geur van zijn mama en papa, en als de baby van hand tot hand gaat is dat gewoon too much (in mijn ogen dan...).quote:Op vrijdag 28 november 2008 17:37 schreef tessie het volgende:
Lief zeg DIaan!
En aan degenen die niet willen dat in andere mensen in de kraamtijd hun baby vasthouden... waarom willen jullie dat niet? Ik heb daar nog helemaal niet zo over nagedacht, en ik kan me voorstellen dat veel mensen het juist heel leuk vinden om je baby vast te houden... Kan toch in principe ook helemaal geen kwaad?
Nou het kan soms wel heel veel kwaad doen... dat is het hem nou juist.quote:Op vrijdag 28 november 2008 17:37 schreef tessie het volgende:
Lief zeg DIaan!
En aan degenen die niet willen dat in andere mensen in de kraamtijd hun baby vasthouden... waarom willen jullie dat niet? Ik heb daar nog helemaal niet zo over nagedacht, en ik kan me voorstellen dat veel mensen het juist heel leuk vinden om je baby vast te houden... Kan toch in principe ook helemaal geen kwaad?
Ik vind dat je als kraamvisite ook gewoon je fatsoen moet kennen en niet urenlang moet blijven hangenquote:Op vrijdag 28 november 2008 18:17 schreef marlieske het volgende:
Later in de kraamperiode kregen we visite daar heb ik gewoon tegen gezegd: sorry hoor maar vannacht moet ik er om 4.00 uur weer uit, ik ga naar bed. En toen ik dat zei was het al 22.00 uur geweest.
Kraamvisite is geen feest avondjezorg dat je alleen beschuit met muisjes thee en koffie hebt.
Bier en borrelnoten blijven in de kelder!
Er rinkelen hier nu ook belletjes, maar ik weet 't nog niet helemaalquote:Op vrijdag 28 november 2008 22:00 schreef Lishe het volgende:
Georgette.... Dit verhaal herken ik. Ik ga nu zoooo hard nadenken wie je bent!!!
Ja, inderdaad. Dat was dus bij de baby van een collega, die ging echt van de ene naar de andere schoot. En op een gegeven moment begon ie dus ook een beetje te jengelen, vond het zelf niet zo fijn leek het.quote:Op vrijdag 28 november 2008 19:54 schreef cattie het volgende:
Tessie, ik denk dat het ook wel erg van de ouders en de baby afhangt. De ene baby is en blijft onverstoorbaar en de andere is heel gevoelig voor indrukken. Ik denk niet dat het per defenitie niet goed is om de baby door bezoek te laten vasthouden. Maar het kan zeker geen kwaad om een paar dagen te wachten. Even de baby en de ouders tot rust laten komen. En bij 1/2 perso(o)nen per bezoek is het idd heel anders dan een kamer vol mensen en een baby die van hand tot hand gaat.
Sasha heeft de eerste 2 weken bij niemand anders dan ons en de kraamverzorgster gezeten, vanwege zijn gebroken sleutelbeentje en dat wat jij nu zegt van die foto's vind ik echt jammer.quote:Op vrijdag 28 november 2008 20:24 schreef p_iglet het volgende:
Ik kan me dus echt niets voorstellen bij je kindje niet vast laten houden door anderen.
De foto's van de eerste dag met pepijn bij mijn ouders/oma/schoonouders en broers en zussen zijn voor mij juist heel dierbare foto's.
Het beperken bij traumatische bevallingen en vacuumpomp etc ok. Maar ik had mijn ouders het 1ste moment om hun 1ste kleinkind vast te houden echt niet willen ontnemen. Dat moment is juist voor mij ook heel speciaal.
Neequote:Op zaterdag 29 november 2008 14:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik had net wat roze slijm bij het afvegen. Dat valt toch nog niet eens onder bloedverlies, he?
Getverderrie Dakota, kan me voorstellen dat je er ff klaar mee bent hoor!quote:Op zaterdag 29 november 2008 10:27 schreef Dakota het volgende:
pff ik heb t vandaag helemaal gehad, gisteren om half 9 rugweeen die aanhielden tot half 2, toen ben ik in slaap gevallen en om 6 uur werd ik weer wakker met weeen en die stopten om half 8. Ik weet dat het beter is dat ze blijft zitten maar huuuuuuuuu dit is geen pretje
Ben erg benieuwd naar de foto!quote:Op zaterdag 29 november 2008 12:05 schreef Fruppel het volgende:
Dag meiden, ik ben er weer...als getrouwde vrouw!
We hebben een onzettend leuke dag gehad, heb volop genoten van alles en iedereen.
Zal binnenkort even een foto plaatsen, nu geen puf haha ben erg gaar nog van alles!
Ik heb dat ook gehad in week 5 (en een aantal keren wat bloedverlies in wat latere weken) en er bleek niets aan de hand te zijn. Al schrik je wel even natuurlijk... Hoop dat het ook bij jou niets voorstelt!quote:Op zaterdag 29 november 2008 14:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik had net wat roze slijm bij het afvegen. Dat valt toch nog niet eens onder bloedverlies, he?
staat hier al klaar, met kleed, knuffelbeer en het wipstoeltje in ligstand erinquote:Op zaterdag 29 november 2008 18:12 schreef _Ingrid_ het volgende:
Over de box, wanneer gaan jullie die opzetten? Ik ben maandag 36 weken. Ik denk dan de week erop, als ik 37 weken ben. Kan Kim er ook aan wennen dat er ineens een box staat.
De thuiszorg is in aanvraag.. Enquote:
Geen idee wanneer we hem hier neer gaan zetten.. Moet ook eigenlijk nog bedenken waar we hem uberhaupt neer gaan zetten.. Waarschijnlijk moet er dan wel eerst iets anders weg namelijkquote:Op zaterdag 29 november 2008 18:12 schreef _Ingrid_ het volgende:
Over de box, wanneer gaan jullie die opzetten? Ik ben maandag 36 weken. Ik denk dan de week erop, als ik 37 weken ben. Kan Kim er ook aan wennen dat er ineens een box staat.
rustig nu, heb vanmiddag een halfuurtje geslapen, ik hoop dat het vannacht beter gaat.quote:Op zaterdag 29 november 2008 19:31 schreef Lois het volgende:
Wat is Reinhilde stil? Joehoe??? Zou het dan toch.....![]()
Dakota wat akelig, hoe is het nu? Heb je nog een beetje kunnen slapen vandaag?
Miss sly dat is schrikken!
quote:Op zaterdag 29 november 2008 21:44 schreef Reinhilde het volgende:
Als dat zo is, dan komt baby pas over een jaar!
het zou kraakbeen kunnen zijn bij je schaambot dat over elkaar schuift, ik heb het in mijn heupquote:Op zaterdag 29 november 2008 22:34 schreef Fuente het volgende:
Klinkt dit bij iemand bekend? Ik hoor en voel met enige regelmaat knakjes in mijn buik. Het klinkt als het knakken van vingerbotjs, maar dan veel lichter. Manlief hoort het ook, dus ik ben niet gekMaar het is echt raar. Iemand enig idee?
zelfde als ik dusquote:Op zondag 30 november 2008 10:08 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nee, heb juist lage bloeddruk. Benauwd zat ookal te denken aan ruimtegebrek. Gisteren voor het eerst een trap tegen de bovenste rib. En vaak tegen/bij middenrif.
Die erge koppijn in combi met erge duizeligheid is vooral erg vervelend.
Cup a soup is ook zout.quote:Op zondag 30 november 2008 10:19 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tnx meiden. Werd zo vreselijk naar wakker. Dacht dat ik flauw ging vallen.
Drop had ik idd al aan gedacht, geen idee of we dat hebben. We hebben wel cup a soup, kan ik wel nemen.
ik word af en toe wakker omdat mijn adem stokt , ff schrikken maar je wordt iig altijd wakkerquote:Op zondag 30 november 2008 10:19 schreef _Ingrid_ het volgende:
Drop had ik idd al aan gedacht, geen idee of we dat hebben. We hebben wel cup a soup, kan ik wel nemen.
Volgens mij kan je dit beter in WGR vragen. Daar zitten de mensen die er echt verstand van hebben.quote:Op zondag 30 november 2008 10:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb met mijn vriend een samenlevingscontract. We hebben wat bezittingen en een huis, nu hoorde ik dat als je wilt dat er een aanpassing komt in het testament voor je kind dat je beter geregistreerd partnerschap met elkaar kunt aangaan of trouwen? Iemand die dit weet?
Dat had ik bij m`n oudste en m`n jongste ook! Bleken ze na de geboorte zelf te rammelen in sommige gewrichtjes. Is na verloop van tijd helemaal over gegaanquote:Op zaterdag 29 november 2008 22:34 schreef Fuente het volgende:
Klinkt dit bij iemand bekend? Ik hoor en voel met enige regelmaat knakjes in mijn buik. Het klinkt als het knakken van vingerbotjs, maar dan veel lichter. Manlief hoort het ook, dus ik ben niet gekMaar het is echt raar. Iemand enig idee?
Manlief zijn eerste reactie: Coolquote:Op zondag 30 november 2008 13:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Dat had ik bij m`n oudste en m`n jongste ook! Bleken ze na de geboorte zelf te rammelen in sommige gewrichtjes. Is na verloop van tijd helemaal over gegaan
Dit heb ik ook gehad Ingrid. Ik werd er iedere nacht misselijk van wakker. bloeddruk was prima. En ik had het vooral bij het liggen op mijn rug en rechtop zitten. Het enige wat hielp was op mijn zij liggen en rustig ademen. Hij kwam volgens mij ook omdat Sten zo hoog zat, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zondag 30 november 2008 10:19 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb ook het idee dat frummel hoog ligt. Zal het donderdag navragen.quote:Op zondag 30 november 2008 18:23 schreef Kaarr het volgende:
[..]
Dit heb ik ook gehad Ingrid. Ik werd er iedere nacht misselijk van wakker. bloeddruk was prima. En ik had het vooral bij het liggen op mijn rug en rechtop zitten. Het enige wat hielp was op mijn zij liggen en rustig ademen. Hij kwam volgens mij ook omdat Sten zo hoog zat, maar dat weet ik niet zeker.
Niet iets wat ik straks hoop nodig te hebben maar vind het wel goedquote:Op zondag 30 november 2008 15:33 schreef DJMO het volgende:
ik denk dat dit toch de meest geschikte plek is..
Ruggenprik mag bij elke bevalling
ik denk er zelf niet aan, heb het bij de eerste ook niet gekregen/gevraagd en wil het nu ook niet als het niet nodig is.. maar misschien dat er hier vrouwen zijn die het wel graag willen en hier dus wel wat aan hebben
quote:Op zondag 30 november 2008 21:48 schreef Reinhilde het volgende:
Ik weet dat het verlies van de slijmprop (hoe het er ook ziet) niet per se betekend dat de bevalling begint. Maar, wat je zegt BE, mss wel een teken dat het aan het verweken is. Dat zou echt super zijn, want ik hoop nog steeds thuis te bevallen!
Dat hoop ik ook!quote:Op zondag 30 november 2008 21:56 schreef Fuente het volgende:
[..]
![]()
bij Sara was ik 12 uur na het verliezen van de slijmprop al bevallen! Ik hoop dat je vannacht echt gaat beginnen meis!
Ik sluit me aan bij miss_sly!quote:Op zondag 30 november 2008 23:48 schreef miss_sly het volgende:
marlieske, morgen de punctie toch? Sterkte morgen
Dat is inderdaad geen tijd, Estrysquote:Op maandag 1 december 2008 05:47 schreef Estrys het volgende:
Marlieske succes!
Wat een tijdstip voor iemand die met verlof is en geen kinderen heeftKon gewoon echt niet meer slapen, dus neem ik een lekker bakje thee en straks wel weer even terug mn bedje in
Gisteren helemaal over deze post heen gelezenquote:Op zondag 30 november 2008 09:03 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, lief dat ernaar vraagt.
Hier alles prima, na twee-drie keer was er niets meer te zien en dat is zo de hele avond en nacht gebleven. Zal dus wel niets aan de hand zijn, denk ik dan maar
Het was ook wel moeilijk om niks te zeggen, maar we willen het juist met kerst vertellen. Daarom heb ik mn mond maar dicht gehouden en ben ik op het laatst maar even op de grond gaan zitten.quote:Op maandag 1 december 2008 09:44 schreef miss_sly het volgende:
Jeuh, Flower, ik zou dat toch een prima moment vinden om het te vertellen. Zo lang staanNee hoor, dan maar eerder vertellen dan ik had gedacht.
Maar goed, wij hebben het gewoon meteen verteld en houden niet een tijdje ons mond, dus ik zie dat sowieso al anders
jeejquote:Op maandag 1 december 2008 09:07 schreef DJMO het volgende:
marlieske sterkte vandaag37 weken zwanger hier
nu maar hopen dat die laatste 3 weken wat sneller gaan dan de laatste twee....
en dan loop je straks fijn 2 weken overtijd holladiejeeeeeeequote:Op maandag 1 december 2008 09:55 schreef Dakota het volgende:
ik mag over 2 dagen van mijn bed af
holladiejeeeee
Doe niet zo gemeen piepzakquote:Op maandag 1 december 2008 09:57 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
en dan loop je straks fijn 2 weken overtijd holladiejeeeeeee
ohquote:Op maandag 1 december 2008 10:02 schreef Reinhilde het volgende:
Hoi.
Gister vanaf 2330 maar eens tijd gaan opnemen tussen de krampjes+harde buiken. De eerste 1,5 uur heel onregelmatig, (8-4-6-3-9) daarna 3-4 minuten, toen 2-3 minuten. Maar ik kon het prima aan,er was dus wel regelmaat maar niet echt krachtig.
Heb de VK daarom ook niet gebeld, want dat vond ik onnodig.
Uiteindelijk nog 3x heel even geslapen. Na de 3e keer waren de 'weeen' bijna weg. Toen ik een beetje heen en weer ging lopen (het was nu half 8) kwamen ze weer ietsje regematig terug, nu al zo'n anderhalf uur elke 6 minuten.
Ik heb de VK een uurtje geleden gebeld, alles even doorgesproken. Ze heeft me aangeraden lekker te gaan slapen, evt. met 2 paracetamol zodat ik geen last heb van de krampen, en mijn krachten te sparen.
Ik merk dat het nu weer iets krachtiger wordt, maar het zijn nog geen echte weeen, want ik kan het prima handelen. Lekker op de bank nu, met Nixxx, die blijft toch maar lekker thuis, filmpje kijken, en afwachten wanneer baby zich laat zien.
jep! dan is het veilig volgens de vk, maar t rommelt al max een dag niet dus ik hoop dat ze nog langer blijft ztten hoorquote:Op maandag 1 december 2008 10:03 schreef DJMO het volgende:
haha dakota , ik heb geluk.. ik ben zo bang voor vuurwerk dat iedereen in mijn omgeving zegt dat ik het kind er voor de 31e op zeker uitgepoept heb, omdat hij niet bij zo'n stressmama in dr buik wil zitten .. ik heb soms de gedacht dat hij juist tot ná oud en nieuw blijft zitten om dat vuurwerk dit jaar maar niet mee te hoeven maken
wie o wie krijgt er gelijk...
en over twee dagen mag je van bed af omdat je dan ook 37 weken bent???
bij mij een geleiachtig doorzichtige knikker met wat bloed erbijquote:Op maandag 1 december 2008 10:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
Succes Reinhilde!
Hier worden volgens mij wedjes gelegd wanneer de baby komt. Vast op of net vlak voor of na een feestdag. Ben ik goed in.
Van Kim was ik 28 november uitgerekend. Mijn zusje is 3 dec jarig, mijn nichtje 6 dec. En dus hadden we al verwacht dat het rond die tijd zou gebeuren. En dat klopt dus.
Over de slijmprop. Volgens mij bij Kim niks verloren, kan het me iig niet herinneren.
Maar is dat wat dikkig gelig slijm toevallig?
potdicht met pepernoten is mijn nieuwe lijfspreukquote:Op maandag 1 december 2008 10:13 schreef maffemuts het volgende:
Dakota niet vergeten bij te vullen he :p
Aha. Nou, ik vraag het donderdag wel. Ineens veel van dat slijm sinds een paar dagen.quote:Op maandag 1 december 2008 10:21 schreef Dakota het volgende:
[..]
bij mij een geleiachtig doorzichtige knikker met wat bloed erbij
Dit klinkt hoopvol, Reinhilde! Of het nou de aanzet naar de bevalling is of stevig voorwerk: er gebeurt wat!quote:Op maandag 1 december 2008 10:21 schreef Reinhilde het volgende:
Ik was aan het rondlopen toen de vk belde, en zij stelde voor dat ik even ging rusten, omdat ik vannacht ook nauwelijks geslapen heb. Nu ik weer lig (ondertussen met kruik) merk ik dat het wat krachtiger wordt weer!
Maar goed, zolang ik niets hoef weg te puffen, is het ook geen wee.
Ik ga nu even film kijken, kom straks wel weer even melden!
jep!quote:Op maandag 1 december 2008 10:58 schreef Dakota het volgende:
Voor wie is het eigenlijk allemaal het eerste kindje ? *hand opsteekt*
quote:Op maandag 1 december 2008 10:58 schreef Dakota het volgende:
Voor wie is het eigenlijk allemaal het eerste kindje ? *hand opsteekt*
succes meisquote:Op maandag 1 december 2008 10:21 schreef Reinhilde het volgende:
Ik was aan het rondlopen toen de vk belde, en zij stelde voor dat ik even ging rusten, omdat ik vannacht ook nauwelijks geslapen heb. Nu ik weer lig (ondertussen met kruik) merk ik dat het wat krachtiger wordt weer!
Maar goed, zolang ik niets hoef weg te puffen, is het ook geen wee.
Ik ga nu even film kijken, kom straks wel weer even melden!
quote:Op maandag 1 december 2008 13:25 schreef Reinhilde het volgende:
GK, wat naar.![]()
Huup, ik ga weer even wat doen (filmpje kijken of even tukken, dus je kan mooi even studeren.Kom over een paar uurtjes wel weer terug! Zo spannend is het hier namelijk nog steeds niet.
Jammer Georgettequote:Op maandag 1 december 2008 13:18 schreef Georgette_Kloonie het volgende:
Helaas, ik mag alweer van het lijstje af. Gisteren begon ik opeens te bloeden en dit heeft flink doorgezet.
Ik hoop ooit nog weer terug te komen in dit topic en dan voor een langere periode maar de eerste tijd zal dit nog niet gebeuren.
Ik zou het waarderen als dit bericht niet in het update-topic overgenomen wordt. Bvd!
quote:Op maandag 1 december 2008 14:23 schreef Ticootje het volgende:
Marlieske, hoelang duurt het nu voordat je de uitslag hebt?
zeker lekkerquote:Op maandag 1 december 2008 15:13 schreef DJMO het volgende:
sterkte marlieske met wachten nu
lekker toch flower-ti-amo?? wat zeiden ze op school??
Het is niet erg veilig. Die pitten kunnen ontzettend heet worden. En als ze te droog worden (door het vaak opnieuw opwarmen) dan kunnen ze zelfs gaan smeulen en in brand vliegen.quote:Op maandag 1 december 2008 21:07 schreef Raissa het volgende:
Die pittenzakken die je in de magnetron kan gooien in plaats van een kruik, is dat wat? (en mag dat bij pasgeborenen?) Is het veiliger dan een kruik?
http://www.veiligheid.nl/(...)wContent/l4inbed.htmquote:Pittenkruik
Dit is een soort zak gevuld met pitten; bijvoorbeeld kersenpitten of lijnzaad. De pitten houden na opwarming in de magnetron, oven of op de verwarming de warmte lange tijd vast. Consument en Veiligheid raadt aan om pittenkruiken onder toezicht te gebruiken. Laat uw kind niet slapen met een pittenkruik, ook vanwege het risico op wiegendood. Toezicht is ook nodig bij gehandicapten en personen die niet doeltreffend kunnen reageren, omdat er enkele gevallen bekend zijn waarbij een kersenpittenkruik is ontbrand. Van kruiken met andere soorten pitten zijn geen gevallen van spontane ontbranding bekend.
De cosibag kan wel. www.cosibag.nlquote:Op maandag 1 december 2008 21:07 schreef Raissa het volgende:
Die pittenzakken die je in de magnetron kan gooien in plaats van een kruik, is dat wat? (en mag dat bij pasgeborenen?) Is het veiliger dan een kruik?
Het kan, maar dan max 1 min in de magnetron op 500 watt, het voelt dan niet zo warm voor ons, maar voor de kleintjes is het warm genoeg. aangeraden word om op de dag er een vochtige washand op te leggen ( zie ook de uitleg hierboven met droogte)quote:Op maandag 1 december 2008 21:07 schreef Raissa het volgende:
Daarom moet je ze ook testen op lekkage... moet ik trouwens nog doen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 08:36 schreef Nijna het volgende:
Rommelende dames wachten jullie op topic 420? want daar zijn we bijna hoor!
Ik heb gehoord dat die pittenzakken juist niet aangeraden worden omdat ze in de fik kunnen vliegen... (oh dat staat een stukje terug dus ook...). Overigens heb ik laatst op mn ehbo cursus een foto gezien van een kindje waarbij de heetwaterkruik in bed was gaan lekken.... Heftig hoor.
Er bestaan ook elektrische kruiken en gelkruiken linkje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |