abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63596145
Vervolg van Zwangerschap en geboorte deel 418

De aanstaande papa's en mama's :

26 november 2008: Reinhilde en Nixxx
01 december 2008: Fuente en Buuf_Rietman
15 december 2008: Vero-Mama (meisje)
22 december 2008: DJMO en papa_johan (jongen)
24 december 2008: Dakota (meisje)
26 december 2008: Jose81
29 december 2008: _Ingrid_ en Djeez (jongen)

2009
02 januari 2009: Floria
07 januari 2009: kaputwiehund (papa)
08 januari 2009: DolleMina
09 januari 2009: Bass-Miss
11 januari 2009: Diaan en Peaceman (jongen)
12 januari 2009: Estrys en Tubby
13 januari 2009: Cattie
16 januari 2009: Juttertje (jongen)
21 januari 2009: admiraal_anaal (papa)
23 januari 2009: Logout (meisje)
23 januari 2009: Jelief (jongen)
26 januari 2009: Jore (jongen)
27 januari 2009: Shaienne
28 januari 2009: Fruppel (meisje)
05 februari 2009: Twarres (papa)
11 februari 2009: Tinuviel en iamredleader
12 februari 2009: h2h2
14 februari 2009: maffemuts
18 februari 2009: hassanjassan (papa)
20 februari 2009: Zweefvliegje (was: klonelin) (meisje)
21 februari 2009: Koningin
24 februari 2009: Raissa en milanese (meisje)
25 februari 2009: ik80 (meisje)
03 maart 2009: Carmella
***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
20 april 2009: Iksje
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel
25 mei 2009: jostib2nd (papa)
31 mei 2009: Vicky
05 juni 2009: Veraa
06 juni 2009: Mammamia
21 juni 2009: tessie
27 juni 2009: mikoxx
01 juli 2009: Flower-Ti-Amo
06 juli 2009: MeNicole
18 juli 2009: Rabsadani
*** 31 juli 2009: Miss_sly en het_fokschaap ***

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

Laatste posts:
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:43 schreef Jose81 het volgende:
Meimeltje... wat erg voor jullie... sterkte...

Mikoxx... een tweeling... tjonge, kan me voorstellen dat dat wel even schrikken is.. Maar als je eenmaal van de schrik bekomen bent, gewoon lekker genieten!

Fruppel; veel plezier!!! Geniet van je trouwdag!

Maffemuts... da's inderdaad lastig. Ik denk dat ik het wel zou vertellen, en het dan aan het zou laten wat ze ermee doen... Maar ik kan me jouw standpunt ook goed voorstellen... moeilijk, moeilijk...

Miss_Sly, da's alweer een hele mijlpaal!

Estrys en Diaan, dat is inderdaad niet leuk weggaan op je werk... Wat dat betreft heb ik een totaal ander 'afscheid' gehad... Hierbij een kleine impressie van het resultaat van de babyshower...!
[ afbeelding ]
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:56 schreef Fuente het volgende:
Tex Wat rot...

Jose, wat een stapel! Wauw!!

Even een vraagje over de kraamtijd.
Bij Sara hebben we een hele drukke, onrustige kraamtijd gehad. Tel daarbij een postnatale depressie op en je kan je indenken, ik vond het geen feest.
Nu willen we eigenlijk kraambezoek de eerste weken gewoon niet doen (op familie en hele goede vrienden na), en dan bijvoorbeeld alleen in het weekend, zodat er erna weer gewoon rust hebben. Hoe gaan we dit brengen? Op het kaartje komt sowieso te staan dat men eerst moet bellen enzo, maar toch voelt het ergens lullig om dit zo zwart-wit te zeggen... Hoe gaan jullie dit doen en hoe zouden jullie het aanpakken?
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:07 schreef Burdie het volgende:
@Fuente: misschien is het een idee voor jullie om een 'geboortefeest' te geven voor jullie beebje. Dan heb je alle drukte in één middag, en daarna weer alle tijd voor jezelf, en zo heeft iedereen het kuiken gezien zonder zich gepasseerd te voelen.
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:09 schreef mrien het volgende:
Wij hebben de eerste tijd het bezoek ook wat afgehouden, alleen m'n schoonouders, zwager + vriendin en buurvrouw en m'n beste vriendin zijn de eerste week geweest. We hebben gewoon gezegd dat we wat tijd wilden om aan elkaar te wennen..
Gewoon aan manlief of kraamhulp overlaten, komt vast goed!

[ Bericht 14% gewijzigd door Lois op 01-12-2008 13:57:19 ]
pi_63596181
Tex, ik vind het echt een nare, rotte situatie, vervelend dat je hier nu in zit ipv dat je lekker op je roze wolk kan zitten. Probeer het toch een beetje van je af te zetten en te genieten van het weekend, met alleen maar lieve mensen om je heen. Sterkte maandag, ik zal voor je duimen dat het goed gaat!

Maffemuts, sterkte he, met de beslissing nemen.

Burdie, ik zit bij ANNO. Hoezo?

Vanavond weer yoga, partneravond. Gezellig is dat!
(Wel de laatste keer yoga denk ik, volgende week is het Sinterklaas, en die week daarna ben ik niet meer zwanger.. als het goed is.) Extra goed opletten dus vanavond!
pi_63596249
Leuk Reinhilde!
Ik vond de cursus die wij hebben gevolgd ook altijd erg leuk en gezellig (Samen Bevallen)
Echt even samen met de baby & zwangerschap bezig zijn!

Fruppel gefeliciteerd
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:18:41 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63596287
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:15 schreef Reinhilde het volgende:
Burdie, ik zit bij ANNO. Hoezo?
Ik had nare verhalen gelezen over ELLA, dus vroeg het me af .
KuikenGuppy
pi_63596290
Reinhilde, oeh spannend! Verder nog harde buiken ofzo?

Burdie, we hebben inderdaad nagedacht over een kraamfeest, maar dat vind ik dan weer het andere uiterste, niet zo persoonlijk. Het gaat mij er vooral om dat ik de eerste 2 weken gewoon rust 'wil' zeg maar. Vooral omdat manlief dan ook vrij is, Sara lekker veel thuis is, kunnen we allemaal rustig wennen. Maar op zich is het wel handig, een kraamfeest...

Mrien, ja zo moet het denk ik ook gaan. Stom he? Maar ik kan er nu al echt wakker van liggen..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63596371
Niet wakker van gaan liggen, gewoon duidelijk zijn richting manlief & kraamhulp wat je wilt qua bezoek en rust
Zeker omdat je de eerste 2 weken gewoon rust wilt! Je wilt nu toch een fijne kraamtijd hebben, hele geldige reden hoor!
  † In Memoriam † vrijdag 28 november 2008 @ 15:22:58 #7
43556 miss_dynastie
pi_63596403
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:56 schreef Fuente het volgende:
Op het kaartje komt sowieso te staan dat men eerst moet bellen enzo, maar toch voelt het ergens lullig om dit zo zwart-wit te zeggen... Hoe gaan jullie dit doen en hoe zouden jullie het aanpakken?
Hoe bedoel je, hoe gaan we dit brengen? Aan onverwacht bezoek of aan mensen die bellen? Ik zou tegen mensen die bellen en door de week langs willen komen gewoon zeggen dat die avond al volgepland is en je in het weekend nog wel plek hebt. Dat je hem hebt volgepland met 'rust' hoef je echt niet te vertellen . En het is niet lullig hoor, het is jullie feestje en zeker gezien je ervaringen van de vorige keer heel begrijpelijk!
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:23:15 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63596416
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:18 schreef Fuente het volgende:
Burdie, we hebben inderdaad nagedacht over een kraamfeest, maar dat vind ik dan weer het andere uiterste, niet zo persoonlijk. Het gaat mij er vooral om dat ik de eerste 2 weken gewoon rust 'wil' zeg maar. Vooral omdat manlief dan ook vrij is, Sara lekker veel thuis is, kunnen we allemaal rustig wennen. Maar op zich is het wel handig, een kraamfeest...
Je kunt ook op het kaartje zetten dat ze beter even kunnen bellen voordat ze langs komen, dan is voor sommige mensen de drempel iets hoger, en verder laat je lekker manlief de telefoon opnemen, en hij kan dan wel tegen de 'bellers' zeggen dat het een weekje later wat beter uit komt qua uitrusten enzo .
KuikenGuppy
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:27:08 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63596518
Wat Miss_D zegt!
En daarnaast, ik neem aan dat die mensen die vroeg willen komen weten van je pnd? Dat maakt het toch ook wel makkelijker voor hen om het te begrijpen lijkt me.
pi_63596605
Mrien, ik heb er nu 3 maanden zwangerschapsyoga opzitten, en ik heb er idd erg van genoten. Elke vrijdag, 1,5 uur alleen maar bezig zijn met baby&mezelf, de bevalling, etc. 1x per maand partneravond, dus Nixxx pakt nu mooi nog 1x mee.

Burdie, ELLA ken ik niet. * Reinhilde opzoeken gaat

Fuente, vandaag wel al de hele dag 'beweging' in mijn buik. Daaronder zeg maar. Alsof baby met zijn/haar hoofd draait constant, en met de handjes heel druk. Maar ik kan er eerlijk gezegd geen regelmaat in ontdekken, ook niet in de ietwat pijnlijke harde buiken...

Mijn schoonouders belden net weer, of baby er al was. Alsof we dan niet zouden bellen!
Ik snap het wel hoor, ze zijn gewoon nieuwsgierig, maar 4x per dag die telefoontjes...
pi_63596750
Je zou ook de kaartjes later kunnen versturen, Fuente. Of de baby als excuus gebruiken: "ze is nog erg onrustig na de bevalling, voorlopig kan er nog even geen bezoek. Bel anders over een week of twee nog even terug!" Dan heb je ook nog eens kans dat ze tegen die tijd helemaal niet meer bellen omdat de nieuwigheid er af is.

En liegen hoef je dan ook niet te doen want volgens mij is het voor elke baby beter om geen kraamvisite te hebben
pi_63596755
Wij hebben ook het voornemen de eerste week geen bezoek te ontvangen. Behalve onze beide ouders en mijn broer dan. Dit hebben we de eerste keer ook bewust zo gedaan en dat beviel prima. Nu vind ik het zelfs nog belangrijker omdat ik het ook voor Myhron niet te onrustig wil maken.

Als mensen bellen maak je toch gewoon een afspraak wanneer het jou uitkomt? En je kan er toch prima bij zeggen, mocht je dat zelf nodig vinden, dat je de eerste tijd voor jullie samen wilt houden?
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_63596797
Ja is ook wel zo eigenlijk. Waar maak ik me eigenlijk druk om! Manlief staat er volledig achter en wil zelf ook rust in de eerste weken, dus dat kan hij vast wel fixen
Thnx allemaal

Reinhilde, dat gewroet onderin is hier ook. Raar gevoel he? ik denk telkens dat m;n vliezen gaan breken, door de druk die het geeft
Misschien moet je de volgende keer als je schoonouders bellen gewoon zeggen: ja joh, [insert name] is gistermorgen al geboren! Joh, hebben we jullie nog niet gebeld dan?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63596859
Owlet en Igraine, dat is ook zo. Op de een of andere manier vind ik dat altijd heel moeilijk, alsof ik dat niet zou mogen zeggen ofzo (en ik weet dat dat onzin is!).
En het is deels zeker ook voor Sara, er verandert zo al genoeg voor d'r.. Denk dat we allemaal even ons plekje moeten zoeken straks. Hoe gaat dat bij jullie met de 'grote zussen'?
Sara
Merel
Ukje
pi_63596992
Hier gaat het heel goed met de grote zus. Ze is er helemaal vol van en wil zo veel mogelijk erbij zijn. Ze wil haar steeds vasthouden en flesjes geven en aaien en kusjes geven en knuffelen. Echt zó lief, zelfs de kraamhulp zei dat ze dit zelden ziet.

De ochtend dat L. haar op ging halen bij zijn ouders om mij en Daryl in het zkh te gaan halen, stapt hij daar binnen met de maxi-cosi. Ze zette gelijk hele grote ogen op en zei: "Is ze er al?"
L. zei dat ze ons op zouden gaan halen in het ziekenhuis en dat ze er inderdaad al was. Toen vloog ze hem om z'n nek en zei dat ze zoooo blij was dat haar zusje er was. Ik vind het jammer dat ik er niet bij was en dat het niet op camera vastgelegd is.
pi_63596995
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:37 schreef Fuente het volgende:
Reinhilde, dat gewroet onderin is hier ook. Raar gevoel he? ik denk telkens dat m;n vliezen gaan breken, door de druk die het geeft
Misschien moet je de volgende keer als je schoonouders bellen gewoon zeggen: ja joh, [insert name] is gistermorgen al geboren! Joh, hebben we jullie nog niet gebeld dan?
gewroet ja, dat is het. Ik denk ook steeds dat het mijn vliezen kunnen zijn! . Vannacht ook al, ik ben echt elk uur wakker geweest om te plassen, en elke keer voelen of mn bed niet stiekem nat was .

Over dat bellen, ik denk dat als ik dat bij ze zou doen ze echt in shock zouden raken. Dus ik blijf maar vriendelijk antwoorden.
Nixxx zei al: 'we trekken gewoon de telefoon eruit!'
Ik: 'ja, hoi, dan komen ze langs, ze hebben sleutels remember?'
Nixxx: 'ik zet er vanavond wel een grendel op.'

Wij hebben een paar maanden geleden al de familie ingelicht dat we de eerste 3 dagen geen bezoek willen. Ouders/schoonouders/broers/zusje mogen de geboortedag komen kijken, en dan dus 3 dagen niemand. Lijkt me heel fijn!
pi_63597114
Igraine, wat een heerlijke reactie van Myhron! Ik kan me voorstellen dat je het jammer vind dat je die reactie niet zelf hebt gezien. En wat heerlijk dat het zo goed gaat met de 2 nieuwbakken grote zussen!

(Mijn zusje is geboren met een schisis en heel veel allergien, en huilde dus erg veel. Ik heb geloof ik na een week gezegd dat het zusje terug mocht en ik dan maar liever een broertje wilde. Dat heeft ook nog jaren op mijn verlanglijstje gestaan van Sinterklaas. )
pi_63597148
Fuente, doe het vooral zo als jullie het zelf willen. En als dat de eerste tijd geen bezoek is, dan is dat prima. Wij hebben het ook rustig aan gedaan.
Hadden op het kaartje gezet dat men moest bellen als ze langs wilden komen. Ik heb in het ziekenhuis alleen mijn ouders even op bezoek gehad en mn schoonzusje en zwager. Verder niet, hadden we ook zo afgesproken. En toen we thuis waren hebben we eerst maar even lekker met zn drietjes gezeten en pas later zijn schoonouders enzo op bezoek geweest.
Veel andere visite hebben we die eerste 2 weken niet gehad. Ook omdat het niet liep met de BV had ik helemaal geen zin in visite enzo.

Reinhilde, klinkt goed.

Igraine, wat lief!!!
Fake it till you make it...
pi_63597155
Igraine, oh wat super ! Ik kan nu al volschieten bij het idee dat Sara straks haar kleine broertje of zusje ziet.. Wat klinkt het heerlijk We hebben de videocamera ingepakt voor in het ziekenhuis, voor als Sara voor het eerst de kleine ontmoet

Reinhilde Dat doe ik ook, steeds even voelen of er niets nat is hahahaha.
Oh ja, en dat langskomen. Mijn schoonouders hebben dat echt ooit gedaan. Ik was aan het middagtukken, ze waren 'toevallig' in de buurt en belden aan. Ik houd er dus echt niet van als mensen onaangekondigd langskomen (hadden we ook al een paar keer gezegd tegen ze). Dus ik bleef lekker liggen. Hoor ik ineens onder aan de trap: Joehoeeeeeeeeeeeeew
Waren ze dus gewoon naar binnen gegaan, omdat mijn auto er stond en ik dus wel thuis zou zijn. Nou ik ben nog nooit zo kwaad geweest Nu doen ze dat dus niet meer
Sara
Merel
Ukje
pi_63597220
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:47 schreef Reinhilde het volgende:
Igraine, wat een heerlijke reactie van Myhron! Ik kan me voorstellen dat je het jammer vind dat je die reactie niet zelf hebt gezien. En wat heerlijk dat het zo goed gaat met de 2 nieuwbakken grote zussen!

(Mijn zusje is geboren met een schisis en heel veel allergien, en huilde dus erg veel. Ik heb geloof ik na een week gezegd dat het zusje terug mocht en ik dan maar liever een broertje wilde. Dat heeft ook nog jaren op mijn verlanglijstje gestaan van Sinterklaas. )

Maar ik kan me indenken dat het dan ook een hele stressvolle situatie is, en het heel moeilijk wennen is aan een kleintje in huis.

Nijna, de BV ook nog inderdaad. Dat was bij Sara ook een grote stressboel, daar wil ik echt rust bij hebben. Mensen die op je tiet kijken terwijl je probeert te voeden
Thnx!
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:52:33 #21
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63597236
Igraine, ik moet echt huilen van je stukje over Grote Zus. Wat lief van haar en inderdaad jammer dat je dat niet op film hebt. Wij hebben 'de Kennismaking' gefilmd en dan moet ik ook steeds hard huilen, zo mooi.

Fuente, laat je lief het maar oplossen. Ik zou gewoon eerlijk zijn.
Bij ons mocht iedereen komen, maar niet de baby vasthouden.(uitzonderingen daargelaten) Die legde ik mooi op het voedingskussen tentoon. Vonden wij allemaal erg fijn.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_63597271
Ik ben er echt bang voor dat dat hier ook gaat gebeuren... en ik houd er ook niet van als mensen zomaar langs komen. Ze nodigen zichzelf ook heel vaak uit, daar kan ik ook echt niet tegen. Gelukkig gaan we met kerst op 'vakantie', heb ik iig een week rust

(vakantie: naar het huis van mijn vader in Belgie).
pi_63597357
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:52 schreef Fuente het volgende:

[..]

Maar ik kan me indenken dat het dan ook een hele stressvolle situatie is, en het heel moeilijk wennen is aan een kleintje in huis.
We waren toen ook net naar Nederland verhuisd, en alles was dus nog heel nieuw voor mij. Ik was toen 3,5 en besefte dus heeeeeeel goed dat mama ineens geen aandacht had voor mij, en dat dat kwam door dat zusje.
Maar uiteindelijk is alles goed gekomen, en is mijn zusje 1 van mijn beste vriendinnetjes.
pi_63597372
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:52 schreef Lishe het volgende:
Igraine, ik moet echt huilen van je stukje over Grote Zus. Wat lief van haar en inderdaad jammer dat je dat niet op film hebt. Wij hebben 'de Kennismaking' gefilmd en dan moet ik ook steeds hard huilen, zo mooi.

Fuente, laat je lief het maar oplossen. Ik zou gewoon eerlijk zijn.
Bij ons mocht iedereen komen, maar niet de baby vasthouden.(uitzonderingen daargelaten) Die legde ik mooi op het voedingskussen tentoon. Vonden wij allemaal erg fijn.
Ik heb daar met schaap al woorden over gehad, zelfs toen ik nog niet zwanger was
Hij is heel gemakkelijk, iedereen mag langskomen enzo, en (zo denkt hij) als ze de baby vast willen houden, geen probleem. Toen ik een keer zei dat ik niet weet of ik ons kind al meteen aan iedereen maar wil geven om vast te houden, vond hij dat heel raar. Iedereen is er toch voorzichtig mee, dus dat kan toch best? Ik moest vooral niet te krampachtig gaan doen, wel een beetje relaxt blijven.

Dus tja, of wij op dat punt hetzelfde gaan denken en dus handelen...ik vraag het me af.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:59:49 #25
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_63597437
Tex, ik zou gewoon bellen en de situatie uitleggen... dit weekend was natuurlijk ook al langer gepland en het ziekzijn heeft daar niets mee te maken en zou juist heel goed daarvoor zijn. Sterkte en probeer toch zoveel mogelijk te genieten dit weekend

Fuente, ik zou het ook gewoon zeggen. Ik zelf ken het niet, ik vond het juist hartstikke leuk dat mensen de eerste weken kwamen, het was niet superdruk maar wel gezellig. We hebben wel afgesproken om 2 of 3 avonden geen visite te plannen. Dat gaan Peaceman en ik ook nu doen. Verder is naaste familie en goede vrienden altijd welkom, zelfs onaangekondigd. Ik weet nu al dat mijn moeder elke dag zal komen ook helpen, dat deed ze destijds met Twan ook en ik vond het heerlijk. Maar het is allemaal heel erg persoonlijk natuurlijk en ook erg afhankelijk van hoe je je voelt en hoe je visite zich gedraagt. Van mijn schoonouders vragen we ons af wanneer ze er na de bevalling zullen zijn, ook omdat ze bijna 2,5 uur moeten rijden... komen ze doordeweeks nog 's avonds/volgende dag of komen ze in het weekend na de bevalling?

Ik was toen ook heel makkelijk, iedereen die er was ouders, schoonouders, broers met aanhang en mijn oma hebben volgens mij Twan eventjes vastgehouden, tot het moment dat ik van de kraamverzorgster naar bed moest, toen is Twan met mij mee naar boven gegaan...
Make love, not war ☮
pi_63597453
heeft iemand ervaring met de ZEZuitkering?
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_63597506
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:52 schreef Lishe het volgende:

Ik vond het ook jammer. L. belde mij 's avonds nog in het zkh om te vragen waar de oplader van de videocamera lag. Alsof ik daar twee uur na m'n bevalling, vanuit m'n ziekenhuisbed een direct antwoord op zou kunnen geven
Ik zou die beelden namelijk heel gelukzalig keer op keer kunnen bekijken denk ik.

Maar gelukkig wel de fotocamera meegenomen dus het moment da ze haar zusje voor het eerst zag is wel vastgelegd op foto. Ze werd net onderzocht door de kinderarts toen ze binnenkwamen.

vrijdag 28 november 2008 @ 16:03:31 #28
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63597549
Diaan, in je laatste stukjeherken ik me helemaal. Mijn ouders kwamen de eerste week van Lena 5 (!) keer op en neer. Ook dat hele eind. Nou, als mensen zo dol op hun nieuwe zijn, dan zijn ze ten alle tijden welkom.

Miss Sly, misschien verandert Schaap bij het zien van zijn lammetje wel in een soort van oerbeschermer. Niemand die er dan nog aan mag komen.
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:08:31 #29
114177 Diaan73
pi_63597681
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:03 schreef Lishe het volgende:
Diaan, in je laatste stukjeherken ik me helemaal. Mijn ouders kwamen de eerste week van Lena 5 (!) keer op en neer. Ook dat hele eind. Nou, als mensen zo dol op hun nieuwe zijn, dan zijn ze ten alle tijden welkom.

Miss Sly, misschien verandert Schaap bij het zien van zijn lammetje wel in een soort van oerbeschermer. Niemand die er dan nog aan mag komen.
Mijn ouders wonen op nog geen 5 minuten afstand en mn moeder neemt zelfs 2 weken vakantie als de kraamverzorgster weg is en Peaceman gewoon moet werken. Ze gaat me dan wat helpen, vind ik erg fijn en kijk ik eigenlijk ook best naar uit. Ga tijdens mn verlof ook veel met haar doen.

Wat oerbeschermer betreft: ik heb dat nooit gehad en zal het ook nooit krijgen denk ik.

Jose, helemaal vergeten te zeggen wat een leuke dingen je allemaal hebt gehad echter . Hele fijne verloftijd toegewenst
Make love, not war ☮
pi_63597686
Diaan & Lishe, wat jullie zeggen kan ik me ook wel een beetje in vinden. Ik heb gewoon nog geen idee hoe het allemaal zal gaan, hoe zwaar de bevalling wordt, hoe het geestelijk met mij zal gaan na de bevalling.. daarom heb ik die 3 dagen rust ingesteld, al ruim van te voren, zodat niemand zich buitengesloten voelt. MAAR ik heb er ook bij gezegd; misschien wil ik juist dat je langs komt (zoals mijn mama), en dan bel ik je zelf, ok? Dus is het eigenlijk een slag om de arm.
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:11:57 #31
114177 Diaan73
pi_63597783
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:08 schreef Reinhilde het volgende:
Diaan & Lishe, wat jullie zeggen kan ik me ook wel een beetje in vinden. Ik heb gewoon nog geen idee hoe het allemaal zal gaan, hoe zwaar de bevalling wordt, hoe het geestelijk met mij zal gaan na de bevalling.. daarom heb ik die 3 dagen rust ingesteld, al ruim van te voren, zodat niemand zich buitengesloten voelt. MAAR ik heb er ook bij gezegd; misschien wil ik juist dat je langs komt (zoals mijn mama), en dan bel ik je zelf, ok? Dus is het eigenlijk een slag om de arm.
Destijds hadden mn ex en ik afgesproken dat er in het ziekenhuis geen bezoek zou mogen komen werd ingeleid, dus ook bekend dat ik die dag in ziekenhuis zou zijn . Later hoorde ik dat mijn moeder daar best veel moeite mee gehad heeft... en ik snap het nu ook wel. Het ging haar er niet om hoe het met de baby zou zijn, maar hoe het mij ging, ze wilde mij juist zien/vasthouden, ik was haar kind en zij wist natuurlijk als geen ander wat het is om te bevallen. Van die kant had ik het nog niet bekeken en dat deed mij best veel. Nu mag ze ook zeker komen in het ziekenhuis als het kan. Maar wel NA de bevalling, niet tijdens.

Ik was zo superblij met mn kind dat ik hem wel aan de hele wereld wilde laten zien....
Make love, not war ☮
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:16:23 #32
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63597887
Myrhon! Mooooi!

Diaan, dat is ook zo. Het gaat niet eens altijd om die baby, maar ook om jou en de vader. En hoe georganiseerd ook, het loopt toch vaak anders dan geplanned. Ik had halve volksstammen bij de bevalling van Lena, terwijl alleen lief en mijn zus erbij zouden zijn.
Reinhilde, dat vind ik een slimme. Don't call us. Ik had erg veel behoefte aan ouders en bewondering toen de kinderen geboren waren. (Nu nog. )
pi_63597905
Ik hoorde van mijn schoonzusje een verhaal over de kraamtijd van een collega.
De eerste drie weken mochten alleen familie(ouders, broers. zussen) op afspraak komen.Daarna hadden ze drie middagen gepland waarop vrienden en collega's en verdere familie konden 'inschrijven'.
Het lijkt mij heel prettig om het zo te doen. Ik denk dat het met Emma ook te druk was bij ons en dat wil ik nu voorkomen. En mijn schoonouders mogen best wat vaker in de week komen maar dan niet 'enkel op bezoek'. Hoe ik dat ga brengen is nog een vraag... Mijn moeder en zussen steken toch wel hun handen uit de mouwen als ze komen.

Vandaag dus naar de gyn geweest. En weer kwamen er tranen toen het ging over de bevalling van Emma. Tijd om een geboorteplan te gaan schrijven dus. Dat vond ze een goed plan.
Meteen daarna kwam er een dietiste naar de afdeling om nog even het dieet door te nemen. Het meeste deed ik al goed, moet nu gewoon niet meer sjoemelen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_63597928
Diaan, volgens mij heb je me dat al een keertje verteld, toen ik worstelde met wat ik wilde, en dacht ik toen ook: oh ja, ik ben haar kindje, en ze is natuurlijk ook bezorgd om mij!

Vandaar ook dat er een paar mensen zijn die meteen NA de geboorte mogen komen, mijn ouders, schoonouders, Nixxx' zijn broers en mijn broertje en zusje. En dan dus die 3 dagen niemand, tenzij we het zelf aangeven. Na die dagen mag de visite op gang komen.
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:23:59 #35
114177 Diaan73
pi_63598093
We hebben het er inderdaad al een keer eerder over gehad.... destijds heb ik er ook helemaal niet over nagedacht en gewoon op me af laten komen en dat ging gewoon goed. Dus dat doen we deze keer weer. En wat Lishe zegt, ik had ook erg veel behoefte aan bewondering en het loopt vaak anders dan je denkt en toch gaat het dan ook goed.

En nu ga ik even een uurtje rusten, over 3 uur gaan we naar een groot personeelsfeest van mijn werk, PARTY!!! en ik heb vandaag best veel gedaan, dus even relaxen nu.
Make love, not war ☮
pi_63598126
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:11 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Destijds hadden mn ex en ik afgesproken dat er in het ziekenhuis geen bezoek zou mogen komen werd ingeleid, dus ook bekend dat ik die dag in ziekenhuis zou zijn . Later hoorde ik dat mijn moeder daar best veel moeite mee gehad heeft... en ik snap het nu ook wel. Het ging haar er niet om hoe het met de baby zou zijn, maar hoe het mij ging, ze wilde mij juist zien/vasthouden, ik was haar kind en zij wist natuurlijk als geen ander wat het is om te bevallen. Van die kant had ik het nog niet bekeken en dat deed mij best veel. Nu mag ze ook zeker komen in het ziekenhuis als het kan. Maar wel NA de bevalling, niet tijdens.

Ik was zo superblij met mn kind dat ik hem wel aan de hele wereld wilde laten zien....

Ik kan me helemaal voorstellen dat ik het ook zo zou voelen, maar ik kan me ook heel erg goed voorstellen dat ik juist even heel erg zou willen cocoonen. Voor mijn ouders en zusje en schaaps familie is dan natuurlijk een uitzondering, maar ik weet helemaal nog niet of ik direct de hele wereld op de stoep wil. Dus ik wil daar ook geen beloften over doen, ik wil eea een beetje open houden, maar dat is kennelijk nogal moeilijk voor schaap.
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:27:05 #37
114177 Diaan73
pi_63598184
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kan me helemaal voorstellen dat ik het ook zo zou voelen, maar ik kan me ook heel erg goed voorstellen dat ik juist even heel erg zou willen cocoonen. Voor mijn ouders en zusje en schaaps familie is dan natuurlijk een uitzondering, maar ik weet helemaal nog niet of ik direct de hele wereld op de stoep wil. Dus ik wil daar ook geen beloften over doen, ik wil eea een beetje open houden, maar dat is kennelijk nogal moeilijk voor schaap.
Het is natuurlijk ook lastig om nu te voorspellen hoe je je dan voelt. Voor zowel jou als voor schaap. Ik zou het gewoon afwachten. De meeste mensen bellen toch wel eerst voordat ze langskomen, jullie hebben dan de regie in handen en maken de afspraak wanneer het JULLIE uitkomt.... komt helemaal goed
Make love, not war ☮
pi_63598216
Igraine, die blik op het gezicht van Myhron

Jelief, dat klinkt als een heel goed idee! Ik ga het zeker overwegen.
En een geboorteplan klinkt voor jou ook als een goed idee

Nou met ouders en schoonouders op bezoek in de kraamweek heb niet zoveel problemen (als ze er allemaal maar niet de hele dag zijn ). Mijn zusje en broertjes mogen uiteraard ook gewoon in de eerste week komen en de zussen van manlief ook. Mijn moeder woont een 150 km verderop en werkt fulltime, ik denk niet dat ze dus heel vaak komt, maar het mag van mij wel...En ik heb ook nog 2 oma's die ook mogen komen.. Maar daarbuiten gewoon echt niet...
Maar zo te lezen ben ik niet de enige die er zo over denkt, dus ik voel me er al een stuk meer ok bij
Sara
Merel
Ukje
pi_63598245
Miss sly, Dan stel je toch ook een paar dagen in, waar het is: ik bel jou wel als ik graag wil dat je langs komt? Ik laat nog wel weten hoe dat beavllen is.

Diaan, veel plezier vanavond!

Fijn Fuente!
Ik ga ook eens aankleden enzo, straks naar Yoga.
pi_63598293
Igraine, wat mooi dat Myhron zo reageerde! Ik vertelde Amber gister dat haar vriendinnetje een zusje had gekregen en ze vloog al naar me toe.. oh mamma dankjewel.. Ben benieuwd hoe dat over een half jaar gaat.

Fuente, vriendinnetje van me is bijna 3 weken geleden bevallen. Haar zoontje heeft eerst in het zh. gelegen maar ze wilde sowieso de eerste week geen visite. Idd alleen ouders/schoonouders, maar verder niet. Ze adviseerde me zelfs om bij een 2e eerst een week geen visite te laten komen behalve (schoon)ouders dan. Ik ben dat ook zeker van plan. Als het aan M. lag komt er de eerste maand geen visite

Veel plezier Diaan!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:31:17 #41
114177 Diaan73
pi_63598298
Hmmm ik moet even iets rechtzetten... net werd er een theepakket chocolaatjes, allerlei soorten thee, theeglazen enz. bezorgd met een kaartje erbij: GENIET LEKKER VAN JE VERLOF!!! JE COLLEGA'S VAN P&O

Erg lief van ze!!
Make love, not war ☮
pi_63598306
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:27 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook lastig om nu te voorspellen hoe je je dan voelt. Voor zowel jou als voor schaap. Ik zou het gewoon afwachten. De meeste mensen bellen toch wel eerst voordat ze langskomen, jullie hebben dan de regie in handen en maken de afspraak wanneer het JULLIE uitkomt.... komt helemaal goed
Ik moet me daar ook nog helemala niet druk over maken, maar dat doe ik stiekem toch
Het gaat om ONS, maar als wij het samen niet eens zijn, wat moet je dan?
pi_63598324
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:29 schreef Reinhilde het volgende:
Miss sly, Dan stel je toch ook een paar dagen in, waar het is: ik bel jou wel als ik graag wil dat je langs komt? Ik laat nog wel weten hoe dat beavllen is.

Diaan, veel plezier vanavond!

Fijn Fuente!
Ik ga ook eens aankleden enzo, straks naar Yoga.
Klinkt op zich wel als ene goed idee. Ik hoor graag hoe je het ervaren hebt
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:35:58 #44
114177 Diaan73
pi_63598422
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik moet me daar ook nog helemala niet druk over maken, maar dat doe ik stiekem toch
Het gaat om ONS, maar als wij het samen niet eens zijn, wat moet je dan?
Jullie hebben nog tijd genoeg om het daarover te hebben toch? Het kan best zijn dat jij het anders gaat voelen, maar schaap ook. Jullie "kennende" ga ik ervan uit dat het best goedkomt met jullie twee wat dit betreft hoor.
en nu ga ik echt liggen
Make love, not war ☮
pi_63598572
Ja, miss, je hebt nog minstens 7 maanden om daar over te discussiëren!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_63598737
haha, dat is ook zo...waar je je al niet druk om kunt maken als er nog niets aan de hand is

Jose, leuke berg kadootjes!
Diaan, jouw collega's zijn ook lief!
pi_63599004
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:49 schreef miss_sly het volgende:
haha, dat is ook zo...waar je je al niet druk om kunt maken als er nog niets aan de hand is

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 28 november 2008 @ 17:33:23 #48
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_63599703
Heb even het vorige topic bijgelezen. Bedankt voor alle dubbele felicitaties!
En och Meimel, ik heb even een traantje weggepinkt hier hoor... sterkte

We komen idd onder strenge controle bij de gyneacoloog in het zkh. Over 4 weken alweer een echo.. Ik ben daar op zich eigenlijk wel blij mee hoor, dan weet ik ook zeker dat alle controles uitgebreid zijn. Je weet toch maar nooit. Ik ga ook bevallen in het zkh, daar heb ik niets meer over te zeggen, haha! Maar ook dat vind ik eigenlijk wel een prettig idee.
pi_63599800
Lief zeg DIaan!

En aan degenen die niet willen dat in andere mensen in de kraamtijd hun baby vasthouden... waarom willen jullie dat niet? Ik heb daar nog helemaal niet zo over nagedacht, en ik kan me voorstellen dat veel mensen het juist heel leuk vinden om je baby vast te houden... Kan toch in principe ook helemaal geen kwaad?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_63600471
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:37 schreef tessie het volgende:
Lief zeg DIaan!

En aan degenen die niet willen dat in andere mensen in de kraamtijd hun baby vasthouden... waarom willen jullie dat niet? Ik heb daar nog helemaal niet zo over nagedacht, en ik kan me voorstellen dat veel mensen het juist heel leuk vinden om je baby vast te houden... Kan toch in principe ook helemaal geen kwaad?
Voor mij is de grootste reden hiervoor, dat de baby uit een hele veilige, kleine omgeving komt, in een grote 'boze' koude wereld. De baby kent heel snel de geur van zijn mama en papa, en als de baby van hand tot hand gaat is dat gewoon too much (in mijn ogen dan...).
De baby krijgt al zoveel prikkels te verwerken in het begin...
Sara
Merel
Ukje
pi_63600627
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:37 schreef tessie het volgende:
Lief zeg DIaan!

Nou het kan soms wel heel veel kwaad doen... dat is het hem nou juist.

Isa kwam 3 weken te vroeg woog 2664 gram en kon zichzelf redelijk warm houden we waren al blij dat de couveuse niet nodig was. De hele tijd van hand tot hand was funest voor haar rust veel te veel prikkels met als resultaat een prikkelbare baby die slecht dronk en sliep.
Dus ze verloor gewicht, normaal niet zo erg maar als ze zo licht en klein zijn.... dus kruiken werden weer warm gemaakt, Isa miste de kracht om de fles goed te drinken viel de hele tijd tijdens de fles in slaap dus koud washandje erbij enz enz
Het werd dus een neerwaartse spiraal en die stopte pas toen ik flauw viel van alle drukte in het ziekenhuis en de verpleegster iedereen naar huis stuurde die op de kamer stond.
Toen hebben we heel strikt bezoek gepland en iedereen moest zich melden bij de verpleegster voordat ze mijn kamer op mochten toen we na 5 dagen thuiskwamen ging het net zo.
Alle visite moest bellen, onverwachte visite kon helaas naar huis als het al te druk was.
Soms heel vervelend om te moeten doen, maar tja als mensen hard leers zijn.
Later in de kraamperiode kregen we visite daar heb ik gewoon tegen gezegd: sorry hoor maar vannacht moet ik er om 4.00 uur weer uit, ik ga naar bed. En toen ik dat zei was het al 22.00 uur geweest.
Kraamvisite is geen feest avondje zorg dat je alleen beschuit met muisjes thee en koffie hebt.
Bier en borrelnoten blijven in de kelder!
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 28 november 2008 @ 19:07:35 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63601752
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:17 schreef marlieske het volgende:
Later in de kraamperiode kregen we visite daar heb ik gewoon tegen gezegd: sorry hoor maar vannacht moet ik er om 4.00 uur weer uit, ik ga naar bed. En toen ik dat zei was het al 22.00 uur geweest.
Kraamvisite is geen feest avondje zorg dat je alleen beschuit met muisjes thee en koffie hebt.
Bier en borrelnoten blijven in de kelder!
Ik vind dat je als kraamvisite ook gewoon je fatsoen moet kennen en niet urenlang moet blijven hangen !
KuikenGuppy
pi_63602076
Tessie, knuffelen met de baby kunnen ze altijd nog. Een pasgeboren baby heeft al genoeg indrukken te verwerken, hoe minder prikkels hoe meer rust dat geeft. En als de baby slaapt tijdens het bezoek dan blijft hij waar hij is.
pi_63602604
Ok bedankt voor de uitleg allemaal!
Niemand in mijn omgeving heeft nog kinderen, en toen ik zelf vroeger op kraambezoek ging mocht ik ook altijd gewoon het babytje vasthouden. Was hier totaal niet bekend mee.

Spreken jullie vooral uit eigen ervaring, of is dit iets van je vanuit de medische wereld zeg maar ook als advies hoort?
  vrijdag 28 november 2008 @ 19:43:28 #55
108648 cattie
lieve moeder
pi_63602667
Ik heb officieel verlof!
Mijn kamergenoten hadden cadeautjes voor me en woensdag gaan we nog met een man of 12 uit eten, erg leuk en lief.

Ive mocht ivm de vacuümpompbevalling de eerste 3 dagen alleen door ons vastgehouden worden en dat is erg goed bevallen. Dat doen we dit keer weer. Het is een baby, een mensje, dat net een heel heftige gebeurtenis heeft meegemaakt en ik vind dat het te veel voor een baby is om dan erg van hand tot hand te gaan. Zoals de vk zei: het is geen lappenpop. En vasthouden kunnen ze later ook nog. Moet zeggen dat op mijn schoonmoeder na niemand het een probleem vond.
Toen Ive 2 dagen was en het even niet zo lekker ging hebben we trouwens gewoon het bezoek afgebeld. Wederom maakte niemand behalve mijn schoonmoeder daar een probleem van.

Qua bezoek: we hebben allemaal erg rustige, behouden vrienden die rustig op hun beurt wachten. Er is 1 ding wat ik wel anders ga doen en dat is: geen avondbezoek de eerste maand. 's Avonds blijven mensen toch vaak langer/ te lang hangen.
  vrijdag 28 november 2008 @ 19:45:20 #56
108648 cattie
lieve moeder
pi_63602718
Tessie, bij baby's die zich niet goed warm kunnen houden en na heftige bevallingen wordt het ook afgeraden door de medici om de baby van hand tot hand te laten gaan. En na een week ofzo mocht bij mij iedereen Ive wel even vast houden (maar niet te lang, want ik zat er als een tijgerin bovenop. Hormonen. )
pi_63602756
Geen avondbezoek is een heel goed idee en die ga ik ook echt even opschrijven, cattie
De 2e keer doet vast niet zeer
pi_63602822
Ik snap het wel als de baby zich niet goed warm kan houden, maar had verder nog nooit gehoord van dat het dan teveel prikkels zou geven en dat dat niet goed is...
Had net al even gegoogled, en zag wel iets over dat het stressvol voor de baby zou zijn en dan je dan meer kans hebt op een huilbaby, maar afgezien van die ene site kan ik het niet zo terug vinden...

Ik kan me trouwens wel voorstellen als er veel mensen tegelijk zijn , of de hele dag door dat het too much zou zijn, dus ik weet niet of jullie dat misschien bedoelen?
Maar het lijkt me gewoon als je doordeweeks een paar x bezoek krijgt van iemand, en als die hem dan vast willen houden ,dat dat toch niet zo erg is? Of ben ik gewoon te naief?
  vrijdag 28 november 2008 @ 19:54:08 #59
108648 cattie
lieve moeder
pi_63602970
Tessie, ik denk dat het ook wel erg van de ouders en de baby afhangt. De ene baby is en blijft onverstoorbaar en de andere is heel gevoelig voor indrukken. Ik denk niet dat het per defenitie niet goed is om de baby door bezoek te laten vasthouden. Maar het kan zeker geen kwaad om een paar dagen te wachten. Even de baby en de ouders tot rust laten komen. En bij 1/2 perso(o)nen per bezoek is het idd heel anders dan een kamer vol mensen en een baby die van hand tot hand gaat.
pi_63603069
Ik zou de eerste paar dagen ook niet echt bezoek willen hebben eigenlijk, behalve van ouders en schoonouders: En daarna gewoon een beetje verspreid.
Maar we hebben ook weer neit zoooveel vrienden en familie, dus kan me niet voorstellen dat ze allemaal heel snel achter elkaar lang zouden komen en dat het dan ´babydoorgeven´ wordt ofzo.
  vrijdag 28 november 2008 @ 20:06:21 #61
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63603320
Tessie, misschien waren de kinderen van jouw kraambezoeken al eventjes oud? Ik heb het de eerste week zo gedaan.
Om de prikkels, omdat ze eerst aan onze geur moest wennen, en niet die van de hele buurt . De verloskundige bij Luuke raadde het zo aan, en als mensen het niet zouden begrijpen moesten ze hem maar bellen. We hebben het een dag of 4 gedaan. Echt ter voorkoming van dat hand-tot-hand.
En omdat ik het vreselijk vond, mijn kleine zwitsalproduct wat naar andere mensen kon gaan ruiken!
pi_63603364
Bedankt allemaal voor de reacties

Maar al mijn drukte was weer om niks Ik had gewoon niet goed gelezen Afspraak is pas volgende week maandag! Mn verzuimbegeleider zei dat ik het weekend gewoon weg kon (maar niet overbelasten uiteraard) en omdat de afspraak zover weg is alvast telefonisch consult gehad met de bedrijfsarts. Die deed gewoon heel redelijk! Hij kwam met hetzelfde voorstel als wat ik ingeveer in mn hoofd had zitten

Echt een enorme opluchting en een last die van mn schouders is gevallen. Wel echt dom dat ik verkeerd gelezen had, maar goed Heb inmiddels weer veel zin in het weekend, dus ik ga jullie ook gauw weer verlaten
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 28 november 2008 @ 20:09:37 #63
108648 cattie
lieve moeder
pi_63603421
Tex, wat fijn om te lezen dat het toch allemaal goed geregeld is! Veel plezier dit weekend!
pi_63603450
Woei Tex wat goed! Geniet er lekker van!
pi_63603547
En wat de bezoekers meestal niet weten is dat zodra ze de deur dicht slaan en weer naar huis gaan, de baby nog weleens door alle prikkels flink van slag kan zijn en een tijd kan huilen (hebben wij een aantal keer gehad, ook niet fijn)

Wat wij trouwens ook deden was het bezoek boven op de slaapkamer (zeker de eerste week) en ik op/in bed.
De eerste dagen niet meer dan 2/3 personen tegelijk boven, kon ik helemaal niet aan anders
  vrijdag 28 november 2008 @ 20:16:28 #66
108648 cattie
lieve moeder
pi_63603599
Bezoek mocht bij mij juist niet de slaapkamer in. Dat vind ik echt een plek voor ons zelf. Als er beneden bezoek was en Ive moest gevoed worden, ging ik rustig naar boven om te voeden. En zo heeft iedereen zijn eigen manier. Doe vooral wat jij/jullie fijn vindt/vinden.
pi_63603878
Ik kan me dus echt niets voorstellen bij je kindje niet vast laten houden door anderen.
De foto's van de eerste dag met pepijn bij mijn ouders/oma/schoonouders en broers en zussen zijn voor mij juist heel dierbare foto's.

Het beperken bij traumatische bevallingen en vacuumpomp etc ok. Maar ik had mijn ouders het 1ste moment om hun 1ste kleinkind vast te houden echt niet willen ontnemen. Dat moment is juist voor mij ook heel speciaal.
pi_63604146
Hahaha, Mikoxx...super !!!!! Ik hoop dat je een geweldige zwangerschap gaat hebben !
Bereid je maar vast voor op spektakel!

En voor Meimel een dubbel dikke x , sterkte !
  vrijdag 28 november 2008 @ 20:47:29 #69
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63604631
Piglet, dat vind ik dan ook de uitzonderingen. Gewoon de mensen die het dichtst bij je staan. Maar vooral bij Luuke was het bij ons de zoete inval. Al mijn neefjes en nichtjes, ooms en tantes, buren collega's die 'even komen kijken'. Heerlijk, maar wel zonder handen.
pi_63604638
Eigenlijk hebben wij altijd als regel aangehouden dat Linde niet meer door andere vastgehouden mocht worden als we merkten dat ze er last van had, maar ze was ook bij anderen juist helemaal in haar sas Zo viel ze gerust bij mijn moeder/tante/nicht op haar arm in slaap. En van prikkels hebben we eigenlijk ook nooit iets gemerkt bij haar.

Binnen een uur na de geboorte kwamen mijn ouders en schoonouders bij ons in het ziekenhuis kijken (zaten al zo'n 10 uur te wachten) en ze hebben haar toen meteen allemaal even heel kort vastgehouden

Maar als er medische redenen zijn om het niet te doen, of je voelt je er niet lekker bij, dan doe je het toch gewoon niet? Lijkt me geen probleem
pi_63604920
Mijn ouders en schoonouders hebben Sara de eerste dagen wel vastgehad hoor. Maar verder gewoon niemand.
Sara
Merel
Ukje
pi_63606395
Mijn ouders waren al in het ziekenhuis toen ik nog bezig was. Die hebben Kim heel snel vastgehouden. Mooie foto's ook daarvan. Maar bleven niet te lang hangen.

Mijn schoonouders kwamen een paar dagen later pas, vond ik wel lang duren. Verder belde iedereen van tevoren volgens mij. Niet tig lui tegelijk gehad gelukkig.
pi_63606631
Ik heb er geen moeite mee gehad ons kindje uit handen te geven.
<knip>

[ Bericht 73% gewijzigd door Georgette_Kloonie op 29-11-2008 22:58:26 ]
  vrijdag 28 november 2008 @ 22:00:00 #74
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63607321
Georgette.... Dit verhaal herken ik. Ik ga nu zoooo hard nadenken wie je bent!!!
  vrijdag 28 november 2008 @ 22:33:30 #75
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63608464
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:00 schreef Lishe het volgende:
Georgette.... Dit verhaal herken ik. Ik ga nu zoooo hard nadenken wie je bent!!!
Er rinkelen hier nu ook belletjes, maar ik weet 't nog niet helemaal
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_63608704
Georgette_Kloonie houdt het kloonzijn langer vol dan ik
A little nonsense now and then is cherished by the wisest men.
pi_63610203
Ik heb Mirte ook nauwelijks door anderen laten vasthouden in het begin. Ik wilde het gewoon niet en als ik zelf naar boven ging dan ging zij lekker met mama mee. Of de visite kwam even boven kijken en dan konden zij beneden aan koffie/thee met beschuitje.
Zou ik voor een tweede zo weer willen.

Ik had gister een schaaltje gehakt, niet over datum. Maar het stonk... of dat nou hormonen zijn of dat het toch niet meer goed was... Ik heb het weggegooid, durfde het niet aan.
pi_63610460
Nou Nijna ik vind gehakt ook stinken momenteel denk dus dat het iets hormonaals is, al het vlees stinkt trouwens nu ik zwanger ben.

Lekker ruiken doet pizza enuh pizza enuh ...
Mama van Isa en Ties
pi_63614855
Oeh pizza, dat moeten we dan maar eten van het weekend!
Ik zei al tegen lief dat ik alleen nog maar gehakt ga halen op de dag dat ik het nodig heb. En dan moet het dus nog wel goed zijn... toch?!
  zaterdag 29 november 2008 @ 08:47:20 #80
114177 Diaan73
pi_63614871
Tex, wat fijn dat het "probleem" opgelost is en dat je gewoon verkeerd gelezen hebt. Je zit nu al lang en breed op CenterParcs, maar ik wil jullie even heel veel plezier wensen dit weekend, lekker genieten.

Ik heb het gisterenavond volgehouden tot het einde en zelfs nog een aantal keren de dansvloer opgeweest Lekker dansen op disconummers. Het was een erg leuk feest met zelfs bezoek van Big, Black & Beautiful en Jannes maar dat vind ik

Vandaag nog Sinterklaasfeest voor Twan op mn werk en komt er nog verlate verjaardagsvisite, drukke dag dus. Maarre... ik voel me erg goed!! Dus kom maar op.

Nog een tip voor dames die net als ik dekens met lakens niet mooi/handig vinden: ik heb dekenhoezen besteld bij www.ikkelief.nl en gisteren ontvangen. Ze zien er echt super uit en staat erg mooi op het bedje.
Make love, not war ☮
pi_63614890
Diaan, die dekenhoezen zijn gaaf!!! Ik deed bij Sara ook vrij snel een overtrekje om haar deken, ik vind dat gepruts met lakentjes inderdaad niets. Maar omdat ik geborduurde lakentjes heb van toen mijn vader nog een baby was, gebruik ik ze wel, in het begin

Hier ook Sint op manlief zijn werk vandaag. Ik voel me een beetje beroerd, hoofdpijn, niet lekker, bah.
Sara
Merel
Ukje
pi_63614903
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 19:54 schreef cattie het volgende:
Tessie, ik denk dat het ook wel erg van de ouders en de baby afhangt. De ene baby is en blijft onverstoorbaar en de andere is heel gevoelig voor indrukken. Ik denk niet dat het per defenitie niet goed is om de baby door bezoek te laten vasthouden. Maar het kan zeker geen kwaad om een paar dagen te wachten. Even de baby en de ouders tot rust laten komen. En bij 1/2 perso(o)nen per bezoek is het idd heel anders dan een kamer vol mensen en een baby die van hand tot hand gaat.
Ja, inderdaad. Dat was dus bij de baby van een collega, die ging echt van de ene naar de andere schoot. En op een gegeven moment begon ie dus ook een beetje te jengelen, vond het zelf niet zo fijn leek het.
Maar als een baby er geen problemen mee heeft bij anderen op de arm te gaan zie ik niet in wat er op tegen is.
  zaterdag 29 november 2008 @ 10:22:07 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63615391
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 20:24 schreef p_iglet het volgende:
Ik kan me dus echt niets voorstellen bij je kindje niet vast laten houden door anderen.
De foto's van de eerste dag met pepijn bij mijn ouders/oma/schoonouders en broers en zussen zijn voor mij juist heel dierbare foto's.

Het beperken bij traumatische bevallingen en vacuumpomp etc ok. Maar ik had mijn ouders het 1ste moment om hun 1ste kleinkind vast te houden echt niet willen ontnemen. Dat moment is juist voor mij ook heel speciaal.
Sasha heeft de eerste 2 weken bij niemand anders dan ons en de kraamverzorgster gezeten, vanwege zijn gebroken sleutelbeentje en dat wat jij nu zegt van die foto's vind ik echt jammer.
We hebben ze later alsnog wel gemaakt, maar dat was toch wel anders.

En G_K, van jouw verhaal wordt ik helemaal week.
pi_63615435
pff ik heb t vandaag helemaal gehad, gisteren om half 9 rugweeen die aanhielden tot half 2, toen ben ik in slaap gevallen en om 6 uur werd ik weer wakker met weeen en die stopten om half 8. Ik weet dat het beter is dat ze blijft zitten maar huuuuuuuuu dit is geen pretje
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 29 november 2008 @ 11:23:26 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63616001
pfff ik kom niet bijgelezen...

dakota, ik weet dat rugweeën geen pretje zijn maar nog een paar dagen en dan is het "safe" voor je uk

Frups, ik hoop dat je een dag om nooit te vergeten hebt gehad gisteren

baby vast laten houden net na de geboorte; ligt er denk ik aan wie het is, wat de stemming van mama en uk op dat moment is, en het tijdstip ... ik zie het allemaal wel, de eerste dag(en) lig ik toch in het ziekenhuis en wil ik niet teveel mensen op bezoek hebben. opa, tante van johan en mijn zwager en mijn oom en tante, en mijn nichtje.. dan heb ik het wel gehad

ik heb een regelrechte aanval van nesteldrang/schoonmaak/opruimwoede: ik heb nu al de afwas van gisterenavond gedaan, gestoft, de tuin geveegd, de pui aan de buitenkant gezeemd, de badkamer opgeruimd, de slaapkamer gedaan, babykleertjes gesorteerd, de voetbaltas van manlief in orde gemaakt.. en nu tijd voor een pauze want ik voel mijn rug en uk ligt onderin te wroeten en bovenin te schoppen (voor mijn gevoel dan) zou hij echt gedraaid zijn?? ik hoop het zo
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_63616036
He Dakota, vervelend!
pi_63616392
Blegh Dakota, wat vervelend!

Wij hebben deze kraamtijd, itt de vorige keer, heeeeeeel rustig aan gedaan. Sowieso kon Avalon de eerste dagen niet vastgehouden worden door anderen omdat ik haar zelf al nauwelijks kon zien.

Maar daarna is ze alleen heel kort bij de heel dichtbije familie op schoot geweest, verder hebben we nog geen andere kraamvisite gehad. Wat een oase aan rust gaf dat. Avalon is ook de rust zelve en ik voel me weer helemaal energiek inplaats van uitgeblust zoals de vorige keer.
  zaterdag 29 november 2008 @ 12:05:01 #88
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_63616682
Dag meiden, ik ben er weer...als getrouwde vrouw!
We hebben een onzettend leuke dag gehad, heb volop genoten van alles en iedereen.
Zal binnenkort even een foto plaatsen, nu geen puf haha ben erg gaar nog van alles!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 29 november 2008 @ 12:06:33 #89
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63616705
herkenbaar fruppel!! ik was drie dagen lang moe en brak na mijn trouwdag
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zaterdag 29 november 2008 @ 13:38:24 #90
108648 cattie
lieve moeder
pi_63618204
Gefeliciteerd Fruppel!

Dakota, da's niet lekker...
pi_63619271
Ik had net wat roze slijm bij het afvegen. Dat valt toch nog niet eens onder bloedverlies, he?
  zaterdag 29 november 2008 @ 14:52:34 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63619440
Het kan ook een innestelingsbloeding zijn miss...
KuikenGuppy
  zaterdag 29 november 2008 @ 15:09:19 #93
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63619765
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 14:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik had net wat roze slijm bij het afvegen. Dat valt toch nog niet eens onder bloedverlies, he?
Nee . Ik heb dat ook gehad, volgens mij ook in week 5. De twee keer daarna naar het toilet was het nog een beetje rozig, en daarna was het weg. Maar dat kon ook wel komen doordat ik een keer of 20 geweest ben in twee uur tijd .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_63620137
Georgette.... Nu weet ik wie je bent Beetje van mijn geheugen (vond het toen zoooo mooi om te lezen) en een beetje teruggezocht

Sorry het was gewoon sterker dan ik

Wat leuk!!!
pi_63620356
Ok, nou ik ga gewoon lekker koken en mijn ding doen en dan ga ik er maar vanuit dat er niets is
pi_63621022
Oei Miss_Sly, lijkt me toch wel schrikken...!! Kun je je gedachten wel een beetje verzetten? Ik heb ook bloedverlies (was iets meer dan gewoon een klein beetje roze) gehad in week 7... dat was wel na het vrijen, maar toch... Ik schrok me rot. Twee dagen erna moesten we voor een echo naar het ziekenhuis en daar zagen we gewoon een mooi knipperlichtje...

Over de baby door iedereen vast laten houden... ik moet zeggen dat ik daar nog nooit zo over nagedacht heb. Ik denk inderdaad dat -als de baby het allemaal toelaat- het op zich geen probleem is... En als de kleine er huilerig van wordt, dan zegt dat wel genoeg denk ik...

Cattie, fijn dat je nu ook vrij bent!!

Fruppel; gefeliciteerd!!

Omdat mijn verlof in is gegaan hebben wij vanmiddag de bench van de hond opgeruimd (hij is toch haast niet meer alleen). Die staat nu boven. Hij heeft nu beneden gewoon een mand waar hij in kan. Als we langere tijd weg moeten, gaat hij nog wel in de bench (hij kan absoluut niet alleen zijn). Op de plek van de bench hebben we nu de box staan...! Wel een apart gezicht, maar wel erg leuk natuurlijk! Ben nu één van de boxkleden aan het wassen, die ik erin wil leggen... en dan is dat ook alweer klaar..!

Verder gaat hier alles z'n gangetje... maandag weer controle bij de vk... krijgen we weer een echo!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_63622562
Over de box, wanneer gaan jullie die opzetten? Ik ben maandag 36 weken. Ik denk dan de week erop, als ik 37 weken ben. Kan Kim er ook aan wennen dat er ineens een box staat.
pi_63622584
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 10:27 schreef Dakota het volgende:
pff ik heb t vandaag helemaal gehad, gisteren om half 9 rugweeen die aanhielden tot half 2, toen ben ik in slaap gevallen en om 6 uur werd ik weer wakker met weeen en die stopten om half 8. Ik weet dat het beter is dat ze blijft zitten maar huuuuuuuuu dit is geen pretje
Getverderrie Dakota, kan me voorstellen dat je er ff klaar mee bent hoor!
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 12:05 schreef Fruppel het volgende:
Dag meiden, ik ben er weer...als getrouwde vrouw!
We hebben een onzettend leuke dag gehad, heb volop genoten van alles en iedereen.
Zal binnenkort even een foto plaatsen, nu geen puf haha ben erg gaar nog van alles!
Ben erg benieuwd naar de foto!
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 14:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb dat ook gehad in week 5 (en een aantal keren wat bloedverlies in wat latere weken) en er bleek niets aan de hand te zijn. Al schrik je wel even natuurlijk... Hoop dat het ook bij jou niets voorstelt!

Wat ben ik moe zeg! Zo vervelend! Heb ook eigenlijk hele erge nesteldrang maar ik kan gewoon niet zelf stofzuigen/stoffen etc etc Wie had dat gedacht dat ik ooit nog eens rouwig zou zijn om niet mogen schoonmaken
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 29 november 2008 @ 18:22:16 #99
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63622692
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 18:12 schreef _Ingrid_ het volgende:
Over de box, wanneer gaan jullie die opzetten? Ik ben maandag 36 weken. Ik denk dan de week erop, als ik 37 weken ben. Kan Kim er ook aan wennen dat er ineens een box staat.
staat hier al klaar, met kleed, knuffelbeer en het wipstoeltje in ligstand erin

Raissa, kan niemand je helpen???

ik ben ook afgedraaid, maar dan omdat ik werkelijk het hele huis gehad heb met schoonmaken en opruimen .. ik kan bij wijze van spreken alleen nog de schuur opruimen

llms

pi_63623305
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 18:22 schreef DJMO het volgende:

Raissa, kan niemand je helpen???
De thuiszorg is in aanvraag.. En doet al zoveel dus kan eigenlijk niet van hem verwachten dat hij de hele badkamer even gaat schrobben enzo
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 18:12 schreef _Ingrid_ het volgende:
Geen idee wanneer we hem hier neer gaan zetten.. Moet ook eigenlijk nog bedenken waar we hem uberhaupt neer gaan zetten.. Waarschijnlijk moet er dan wel eerst iets anders weg namelijk
  Jubileum moderator zaterdag 29 november 2008 @ 19:31:01 #101
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63624135
Wat is Reinhilde stil? Joehoe??? Zou het dan toch.....
Dakota wat akelig, hoe is het nu? Heb je nog een beetje kunnen slapen vandaag?
Miss sly dat is schrikken!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63624528
Ja Reinhilde, je bent wel verdacht stil vandaag!!!
Ik hoop dat je aan het bevallen bent meis
Sara
Merel
Ukje
pi_63626671
Helaas, nog niks .
Vandaag onze wekelijkse boodschappen gedaan, maar ik trok het toch wel erg slecht vandaag moet ik zeggen. Mijn buik doet pijn . Maar, geen weeen. Nu lekker op de bank liggen, dat is fijn.
  zaterdag 29 november 2008 @ 21:42:04 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63627362
Jammer Reinhilde. Maar wel een kerstboom. En je weet wat ze zeggen, de baby komt pas als jij klaar bent met alles.
pi_63627414
Als dat zo is, dan komt baby pas over een jaar !
pi_63627542
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 19:31 schreef Lois het volgende:
Wat is Reinhilde stil? Joehoe??? Zou het dan toch.....
Dakota wat akelig, hoe is het nu? Heb je nog een beetje kunnen slapen vandaag?
Miss sly dat is schrikken!
rustig nu, heb vanmiddag een halfuurtje geslapen, ik hoop dat het vannacht beter gaat.
wanna rub mah puppeh?!
  zaterdag 29 november 2008 @ 22:01:55 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63627831
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:44 schreef Reinhilde het volgende:
Als dat zo is, dan komt baby pas over een jaar !
Het zal toch niet? Nog max anderhalve week!
pi_63628803
Klinkt dit bij iemand bekend? Ik hoor en voel met enige regelmaat knakjes in mijn buik. Het klinkt als het knakken van vingerbotjs, maar dan veel lichter. Manlief hoort het ook, dus ik ben niet gek Maar het is echt raar. Iemand enig idee?
Sara
Merel
Ukje
pi_63629540
Geen idee Fuente... Kleine uk die met de vingertjes ligt te knakken? . Nee dat zal vast niet...

Reinhilde, een jaar nog... doe dat maar niet dan moet je nog zo lang geduld hebben...

Alle LLM,
pi_63631333
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:34 schreef Fuente het volgende:
Klinkt dit bij iemand bekend? Ik hoor en voel met enige regelmaat knakjes in mijn buik. Het klinkt als het knakken van vingerbotjs, maar dan veel lichter. Manlief hoort het ook, dus ik ben niet gek Maar het is echt raar. Iemand enig idee?
het zou kraakbeen kunnen zijn bij je schaambot dat over elkaar schuift, ik heb het in mijn heup
wanna rub mah puppeh?!
  zondag 30 november 2008 @ 08:40:57 #111
114177 Diaan73
pi_63639107
Cattie, wat lekker verlof Nu ook lekker genieten!!!

miss_sly wat schrikken zeg. Hoe gaat het nu?

Ben erg benieuwd naar de trouwfoto's van Fruppel

De box zetten wij pas neer na oud&nieuw denk ik.... als ik niet eerder ga bevallen.... Op die plek komt eerst nog een kerstboompje, zodra al het kerstspul opgeruimd is, mag de box erin. En anders kan de box nog altijd opgezet worden als de baby geboren. Moet trouwens nog wel een boxkleed kopen, niet vergeten!!!
Make love, not war ☮
  Moderator zondag 30 november 2008 @ 09:03:23 #112
5428 crew  miss_sly
pi_63639192
Diaan, lief dat ernaar vraagt.
Hier alles prima, na twee-drie keer was er niets meer te zien en dat is zo de hele avond en nacht gebleven. Zal dus wel niets aan de hand zijn, denk ik dan maar
pi_63639199
Miss_Sly, Ik zei toch dat ik nergens last van heb gehad? Nou, behalve dan van heeeeel licht bloedverlies in week 5 of 6! Geen zorgen maken!
pi_63639384
een weeenloze nacht

feest

ik ga straks 3 taartjes eten !!!!!
wanna rub mah puppeh?!
pi_63639391
erge duizeligheid, komt iemand dat bekend voor?
in combi met koppijn en benauwdheid. lekker wakker worden.
pi_63639402
jaaaaaah zo vaak, lage bloeddruk..weinig adem door ruimtegebrek, trekt nu een beetje weg bij mij (nu ze wat lager zit)
wanna rub mah puppeh?!
pi_63639414
oh koppijn trouwens niet, heb je veel last van een hoge bloeddruk?
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 30 november 2008 @ 10:08:12 #118
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63639459
gelukkig miss_sly dat het opgehouden is
reinhilde, je baby al gearriveerd???
ik herken het niet fuente sorry...
diaan lekker aan het genieten
cattie ook lekker van verlof genieten
dakota, beetje kunnen slapen vannacht???

hier laat in slaap gevallen, slecht doorgeslapen, veel harde buiken, vanmorgen vroeg op, we gaan naar de oma van manlief, ze vraagt steeds naar haar twee kleinzoons, dus even laten zien dat we nog leven en een trouwfoto geven (zij was er niet bij vandaar) we zijn er bang voor dat ze de geboorte van onze zoon niet of nog maar net meemaakt en dan tot ziens in een ander leven zegt..

nog één dagje en dan ben ik 37 weken die laatste twee weken zijn voorbij gekropen lijkt wel.. terwijl als ik kijk naar hoe lang ik getrouwd ben dat alweer best wel lang lijkt

alle llm's ik ga mijn spullen pakken en richting schoonvader wandelen... vanmiddag krijg ik ook nog visite die een tas met babykleertjes/spulletjes komt brengen... lang leve familie

pi_63639460
Nee, heb juist lage bloeddruk. Benauwd zat ookal te denken aan ruimtegebrek. Gisteren voor het eerst een trap tegen de bovenste rib. En vaak tegen/bij middenrif.
Die erge koppijn in combi met erge duizeligheid is vooral erg vervelend.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 30 november 2008 @ 10:11:42 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63639481
hmm vervelend ingrid paracetamol helpt niet??? en stomen je bent toch nog steeds verkouden/grieperig??

pi_63639482
even een kleine update van Tinuviel+Nemo

Groeit als kool, Tinuviel krijgt het inmiddels wat zwaarder, Nemo schopt en elleboogt haar wel eens op de meest onhandige tijden

Maar al met al nog steeds een (volgens Tinuviel!) heel fijne zwangerschap

Nog 3 dagen en dan 30 weken
  Moderator zondag 30 november 2008 @ 10:14:20 #122
5428 crew  miss_sly
pi_63639499
Wat ik zo lees via google kan die duizeligheid dus inderdaad van de lage bloeddruk komen, Ingrid. Ze raden daar aan om bijvoorbeeld een kopje soep, wat drop of dextro te eten, waardoor het minder zou moeten worden.
pi_63639500
quote:
Op zondag 30 november 2008 10:08 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nee, heb juist lage bloeddruk. Benauwd zat ookal te denken aan ruimtegebrek. Gisteren voor het eerst een trap tegen de bovenste rib. En vaak tegen/bij middenrif.
Die erge koppijn in combi met erge duizeligheid is vooral erg vervelend.
zelfde als ik dus

het helpt dan wel om op je rechterzij te gaan liggen en je te concentreren op je ademhaling, voornamelijk op het uitademen. Op een gegeven moment lag ik bijna te hyperventileren ook als ik op mijn rug moet liggen wordt het een hel (aan t hartfilmpje in het ziekenhuis b.v.)

en lage bloeddruk, mja boullion en af en toe een dropje
wanna rub mah puppeh?!
pi_63639529
Van m'n lieve vriend vandaag schoentjes gekregen voor de baby (wel voor als hij of zij een paar maanden is), een soort unisex uggs. Heel schattig.

Gisteren vooral 's avonds erg last gehad van zuurbranden en dat die oprispingen omhoog komen, het lijkt of m'n maag ook druk van onderaf krijgt. Ik had avonddienst en had een paar keer bijna moeten overgeven.
Gelukkig vandaag geen last van.
Maar het het schijnt dat die druk op je maag steeds erger wordt als je verder bent in de zwangerschap, dus hoop maar niet dat dit over een tijdje 'normaal' is.
pi_63639539
Tnx meiden. Werd zo vreselijk naar wakker. Dacht dat ik flauw ging vallen.
Drop had ik idd al aan gedacht, geen idee of we dat hebben. We hebben wel cup a soup, kan ik wel nemen.
pi_63639546
quote:
Op zondag 30 november 2008 10:19 schreef _Ingrid_ het volgende:
Drop had ik idd al aan gedacht, geen idee of we dat hebben. We hebben wel cup a soup, kan ik wel nemen.
Cup a soup is ook zout.
Maar wel smerig zo op de vroege morgen.
pi_63639557
quote:
ik word af en toe wakker omdat mijn adem stokt , ff schrikken maar je wordt iig altijd wakker
ik weet niet of je last hebt van maagzuur maar dan zou ik dextro afraden (helse branden )
wanna rub mah puppeh?!
pi_63639575
Ik heb met mijn vriend een samenlevingscontract. We hebben wat bezittingen en een huis, nu hoorde ik dat als je wilt dat er een aanpassing komt in het testament voor je kind dat je beter geregistreerd partnerschap met elkaar kunt aangaan of trouwen? Iemand die dit weet?
pi_63639752
Gelukkig weinig zuurbranden. Nou, ga nu maar rustig aan de afwas doen.
pi_63639888
Zojuist stond ik ook te zwalken op mijn benen. Ik werd er een beetje bang van en gauw weer gaan zitten. Aan mijn bloedsuiker ligt het vast niet want ik had al ontbeten en een chocokoekje opgepeuzeld.
pi_63640022
je lichaam gaf vast aan dat 1 chocokoekje niet genoeg was
wanna rub mah puppeh?!
pi_63640402
Goedemorgen!

Dakota, fijn zo;n nacht
DJMO, alweer bijna 37 weken, jeetje wat gaat dat snel!
Nummer_Zoveel, deze zwangerschap heb ik ook heel veel last van brandend maagzuur. Gaviscon helpt hier wel tegen, maar helaas niet zo lang bij mij.Je kan het wel proberen iig!
G_K, misschien lage bloeddruk? Voorzichtig doen he!

Nee het knakken is niet van mijn eigen kraakbeen/botten. Die kraken ook veel (bekkeninstabiliteit) maar dat klinkt veel harder en voelt ook heel anders.
Het komt echt uit mijn buik, soms onderin, soms in het midden. Ik kan het ook niet duidelijker omschrijven. Manlief begreep niet wat ik bedoelde, tot hij het dus gisteren zelf hoorde.
Sara
Merel
Ukje
pi_63640877
Ik had gister ook veel last van zuurbranden, bijna tot overgeven toe, echt smerig.
Verder gister flink geshopt bij de babydump: badje, box, stoeltje en nog veel meer dingen die niet op het lijstje stonden. Was er wel kapot van gisteravond Man moest natuurlijk gelijk alles in elkaar zetten

Vanmiddag naar concert van Jan Smit, kijken of de baby dat leuk vindt.
  zondag 30 november 2008 @ 13:00:25 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63641691
quote:
Op zondag 30 november 2008 10:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb met mijn vriend een samenlevingscontract. We hebben wat bezittingen en een huis, nu hoorde ik dat als je wilt dat er een aanpassing komt in het testament voor je kind dat je beter geregistreerd partnerschap met elkaar kunt aangaan of trouwen? Iemand die dit weet?
Volgens mij kan je dit beter in WGR vragen. Daar zitten de mensen die er echt verstand van hebben.
  zondag 30 november 2008 @ 13:39:08 #135
108648 cattie
lieve moeder
pi_63642503
Nou, niet alleen daar hoor BE.
Nummer_zoveel, het is net wat je wilt. Met samenlevingscontract + erkennen + regelen gezag + testament is bijna hetzelfde te bereiken als met trouwen (het probleem is alleen dat regelen gezag pas na de bevalling kan en als er voor het regelen van het gezag iets met de moeder gebeurd, de vader niet automatisch het gezag heeft). Met trouwen heb je dat alles in 1x gedekt (tenzij je daarnaast nog iets bijzonders testementair wil regelen). Bij geregistreerd partnerschap geldt bijna hetzelfde als met trouwen, al moet de vader het kind dan nog wel erkennen.
  zondag 30 november 2008 @ 13:45:57 #136
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63642639
Hallo, ik heb effe snel bijgelezen, ben net terug van een weekje vakantie met mijn moeder in Boston. Heb de eerste pakjes voor de kleine gekocht!
Ik las alleen even snel dat Reinhilde ook bij Anno verloskundigen zit. Daar zit ik ook. Bij Anna prima ervaringen, maar ik ben toch wel even benieuwd wie die verkeerde inschatting bij jou heeft gemaakt. Even per PM? Heb nl bij mijn eerste controle een nieuw iemand gehad waar ik niet helemaal blij mee was,
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_63642760
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:34 schreef Fuente het volgende:
Dat had ik bij m`n oudste en m`n jongste ook! Bleken ze na de geboorte zelf te rammelen in sommige gewrichtjes. Is na verloop van tijd helemaal over gegaan
Saartje
pi_63643648
quote:
Op zondag 30 november 2008 13:52 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

Dat had ik bij m`n oudste en m`n jongste ook! Bleken ze na de geboorte zelf te rammelen in sommige gewrichtjes. Is na verloop van tijd helemaal over gegaan
Manlief zijn eerste reactie: Cool
Dat kun je dus buiten de buik horen? Jeutje! Wel fijn om te weten dat het geen kwaad kan in ieder gevak.
Sara
Merel
Ukje
pi_63643685
Af en toe schrok ik er van, best hard hoor je het.
Saartje
pi_63644000
Hee Reinhilde... nog even volhouden, he? Spannend, hoor...!!
  zondag 30 november 2008 @ 15:00:18 #141
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63644258
Hallo allemaal!

Eindelijk weer even tijd voor Fok!
Ik ben nog helemaal niet bijgelezen, dat ga ik zo doen, maar wilde jullie even laten weten dat ik nog steeds leef maar het ontzettend druk heb, eerst het het ziekenhuis, toen de kraamhulp en daarna nog even wennen met z'n 3-tjes met al wat 'probleempjes'. Krampjes en ook al spruw. Borstvoeding kwam goed op gang gelukkig, alleen dat de spruw zich openbaarde wilde Maarten niet meer goed aanhappen en is er een lactatiekundige bij geweest. In de tussentijd heb ik gekolft en na het proberen aanleggen als dat niet lukte hem een flesje afgekolfde melk gegeven. Na wat tips en een ander steviger voedingskussen gaat dat weer goed. Nui ligt meneer te drinken en typ ik dit stukje.
Met andere woordenl: het gaat hier goed en ik ben super op ons mooie manneke!

Ik ben erg benieuwd of er nog meer bevallingen hebben plaatsgevonden. het zal toch wel?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_63644330
Niks hier.... behalve heel veel slijm (yak). En verder hetzelfde als de afgelopen 2 dagen; veel beweging onderin mn buik, en veel (!!!) harde buiken.

Vandaag een lekkere hangdag, met zn 2tjes op de bank (we hebben een heel grote slaapbank, die hebben we uitgeklapt), in pyjama, onder het dekbed, Mega Mindy kijken (ik dan, Nixxx leest).

Maar, ik krijg dus een december-kindje!
Want november gaat het niet meer worden, tenzij ik in een weeenstorm terecht kom.
pi_63644426
Maneki, ik dacht wel eens dat het een soort plop was van vliezen breken
Het klinkt ook wel echt als knakkende gewrichten, maar dan 'lichter', net iets anders.

Marie79, dat klinkt goed! Het begin is altijd even moelijk, en spruw helpt zeker niet mee Fijn dat alles nu zo goed gaat! Ben benieuwd naar de foto's van je kleine

Reinhilde, waar ben je?
Daar dus! Oh heerlijk zo'n hangdag!
En decemberkindjes zijn Het is al bijna 2 december
Sara
Merel
Ukje
  zondag 30 november 2008 @ 15:15:42 #144
114177 Diaan73
pi_63644565
Pff net even met Twan naar de stad geweest, jeetje wat koud en wat een sneeuwweer. Niets aan, het nodige gekocht o.a. waskussenhoes, boxkleed en omslagdoek en toen weer snel naar huis. Nu lekker in huispak op de bank. Je krijgt zo het grote feest van Sinterklaas, ga ik samen met Twan kijken, ondertussen laptop op schoot en een baby in de buik die erg druk is.

Marie, wat fijn dat het nu weer goed gaat...

Ik heb de laatste dagen ook erg veel last van zuurbranden, ik gebruik daartegen Regla PH, dat helpt erg goed, maar ik merk dat ik het wel steeds vaker moet gebruik om geen last te hebben.

Dakota een weeenloze nacht houden zo meid!
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 30 november 2008 @ 15:33:20 #145
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63644932
ik denk dat dit toch de meest geschikte plek is..
Ruggenprik mag bij elke bevalling
ik denk er zelf niet aan, heb het bij de eerste ook niet gekregen/gevraagd en wil het nu ook niet als het niet nodig is.. maar misschien dat er hier vrouwen zijn die het wel graag willen en hier dus wel wat aan hebben

en nu ga ik een tas babykleertjes uitpakken, is vrijwel allemaal voor tussen een half jaar en een jaar oud, echt lieve dingen maar ook stoere dingen zitten er tussen daarna bij lezen en rustig reageren

pi_63648485
quote:
Dit heb ik ook gehad Ingrid. Ik werd er iedere nacht misselijk van wakker. bloeddruk was prima. En ik had het vooral bij het liggen op mijn rug en rechtop zitten. Het enige wat hielp was op mijn zij liggen en rustig ademen. Hij kwam volgens mij ook omdat Sten zo hoog zat, maar dat weet ik niet zeker.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_63648921
quote:
Op zondag 30 november 2008 18:23 schreef Kaarr het volgende:

[..]

Dit heb ik ook gehad Ingrid. Ik werd er iedere nacht misselijk van wakker. bloeddruk was prima. En ik had het vooral bij het liggen op mijn rug en rechtop zitten. Het enige wat hielp was op mijn zij liggen en rustig ademen. Hij kwam volgens mij ook omdat Sten zo hoog zat, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb ook het idee dat frummel hoog ligt. Zal het donderdag navragen.
Bloeddruk is laag, maar niet te laag. Ik hou er maar rekening mee dat het nu vaker gaat gebeuren. Nouja, nog max 6 weken.
pi_63649187
Ingrid veel sterkte ermee! Het was bij mij na de bevalling meteen over.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
  zondag 30 november 2008 @ 19:22:23 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63649691
miss_sly, hoe is het bij jou vandaag? Geen last meer gehad van roze?
  zondag 30 november 2008 @ 19:56:52 #150
108648 cattie
lieve moeder
pi_63650381
Wat vervelend Ingrid.

Even jompelen hoor: zoals afgesproken is mijn man precies met het begin van mijn verlof klaar met het klussen in de babykamer! Alles is in orde, ook de lamp en de gordijnen hangen, dus ik kan nu gaan inrichten! En babykleertjes wassen en vouwen en inruimen en nog een keer vouwen en en enz..
pi_63651876
Wat goed en leuk Cattie!

En weer vergeten babykleertjes te wassen. Ik ga wel een doel stellen om voordat ik 37 weken ben de kleertjes te wassen.
pi_63652542
Ik heb een vraagje over slijm...

Het valt me al de hele dag op hoeveel slijm ik heb, dus het is echt iets nieuws. Vanochtend was het nog dik en wit, vanmiddag ook nog, maar net was het echt dik plakkerig, en doorzichtig/met een lichtgeel kleurtje.

Heeft iemand hier dat wel eens gehad?
  Jubileum moderator zondag 30 november 2008 @ 21:18:06 #153
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63652606
Het kan heel goed je slijmprop zijn Reinhilde, die je langzaam maar zeker aan het verliezen bent.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 30 november 2008 @ 21:18:54 #154
108648 cattie
lieve moeder
pi_63652637
Misschien de slijmprop?
  zondag 30 november 2008 @ 21:20:54 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63652697
Kan de slijmprop zijn idd. Dat hoeft echt niet als een prop eruit te komen, dat kan ook gewoon als los slijm.
Het kan zelfs heel waterig zijn waardoor mensen het wel eens aanzien voor vruchtwater.

Spannend, blijkbaar is de boel nu toch aan het verweken van onderen.
pi_63652818
Dat is normaal Reinhilde. De baarmoedermond wordt afgesloten door een slijmprop. Sommige vrouwen verliezen de slijmprop in 1 keer of in een paar grote gedeeltes. Bij andere vrouwen zie je de hele slijmprop niet terug, maar verslijmt ie helemaal (de dames verliezen dan dus veel slijm). Heel normaal zo op deze termijn van je
Variety is the spice of life
pi_63652834
Oe dat zou fijn zijn!!
Ik dacht dat je slijmprop echt als een prop eruit kwam, en dat was dit zeker niet. Het is ook echt veel .
pi_63652886
quote:
Op zondag 30 november 2008 15:33 schreef DJMO het volgende:
ik denk dat dit toch de meest geschikte plek is..
Ruggenprik mag bij elke bevalling
ik denk er zelf niet aan, heb het bij de eerste ook niet gekregen/gevraagd en wil het nu ook niet als het niet nodig is.. maar misschien dat er hier vrouwen zijn die het wel graag willen en hier dus wel wat aan hebben
Niet iets wat ik straks hoop nodig te hebben maar vind het wel goed dat dit dus op ieder tijdstip op iedere dag te krijgen is, dan hoeft niemand meer 4 uur op een anesthesist te wachten zoals ik moest
Vind het eigenlijk bij de konijnen af dat dit nu pas voor de bakker is, er is nu jaren aangeklooid met veel middeltjes met nare bijwerkingen en soms weinig effect.

Reinhilde ik heb geen idee wat het is heb nog nooit een slijmprop gezien ik heb dat gedeelte gewoon gemist denk ik.
Mama van Isa en Ties
pi_63653022
Een vriendin van mij belde gister om te kijken hoe het ging, en vertelde toen we het over de slijmprop hadden dat zij die van haar bij 4/5 cm ontsluiting eruit kon trekken, en dat het echt een grijze rubberachtige prop was. Zo staat het ook in de boeken die ik er op na had geslagen, maar zo hoeft het dus helemaal niet te gaan.

Afwachten maar weer, maar wel weer met een iets grotere glimlach. Het zou echt fijn zijn als het al aan het verweken is daar beneden!
  zondag 30 november 2008 @ 21:37:41 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63653281
Ja hoor! Men zegt dan altijd wel dat het niet echt iets hoef te zeggen omdat die dingen gewoon weer aangemaakt worden, maar volgens mij kan je er wel vanuit gaan, als je voorbij de 40w bent, dat het echt wel betekent dat er iig iets gaande is.
pi_63653398
Reinhilde, bij Sara verloor ik echt een slijmprop. Het was een soort (beetje onsmakelijk hoor) slijmprop met een soort draad eraan, met een beetje bloed, heel glibberig en deels doorzichtig.

Nu verlies ik ook meer constant slijm. Volgens mij is het inderdaad je slijmprop in delen! Heel veel mensen zien dat hele ding nooit, omdat het dan bijvoorbeeld opgelost is.
Sara
Merel
Ukje
pi_63653637
Ik weet dat het verlies van de slijmprop (hoe het er ook ziet) niet per se betekend dat de bevalling begint. Maar, wat je zegt BE, mss wel een teken dat het aan het verweken is. Dat zou echt super zijn, want ik hoop nog steeds thuis te bevallen!
pi_63653885
Ik heb geen slijmprop gezien toen ik ging bevallen of ervoor. Een hele guts vruchtwater was het begin hier... Ik stond net naast mn bed en de sluizen gingen open .

Reinhilde-beebje, je mag nu toch wel bijna komen buiten spelen hoor, we zijn zo nieuwsgierig naar jou!
En Fuente-beebje, kom je dan gezellig samen met reinhilde-beebje buiten spelen?

Succes dames
pi_63653918
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:48 schreef Reinhilde het volgende:
Ik weet dat het verlies van de slijmprop (hoe het er ook ziet) niet per se betekend dat de bevalling begint. Maar, wat je zegt BE, mss wel een teken dat het aan het verweken is. Dat zou echt super zijn, want ik hoop nog steeds thuis te bevallen!

bij Sara was ik 12 uur na het verliezen van de slijmprop al bevallen! Ik hoop dat je vannacht echt gaat beginnen meis!
Sara
Merel
Ukje
pi_63654108
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:56 schreef Fuente het volgende:

[..]

bij Sara was ik 12 uur na het verliezen van de slijmprop al bevallen! Ik hoop dat je vannacht echt gaat beginnen meis!
Dat hoop ik ook!

Nijna, ik heb het even hardop voorgelezen wat je schreef, dus baby heeft het iig gehoord!
  zondag 30 november 2008 @ 23:10:52 #166
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63656217
Zo, de hele middag erover gedaan bij te lezen, Maarten was nl. erg hongerig vandaag en kwam soms ieder uur voor een voeding. Dus alleen de Z&G topics gelezen en verder nog niets...
Nu ligt hij in zijn wiegje en af en toe te huilen, nu is hij weer stil. Snel nog een paar reacties, kijken of ik het onthouden heb...

Miss_Sly Wat een geweldig nieuws!!!!!! Gefeliciteerd en geniet ervan hoor! We wisselen mekaar mooi af zo
2 Nieuwe baby's voor Igraine en Owlet, 2 meiden gaaf!
Mikoxx heeft er 2 on the way! Wow, wat bijzonder.
Meimeltje, sterkte
O ja, en Nijna ook zwanger, gefeliciteerd en ook G_K gefeliciteerd!

Morgen ga ik verder wat dingen bijlezen en verhuis ik officieel naar het baby'jes topic
Dan zal ik ook wat verder vertellen en een foto plaatsen, maar geloof dat jullie al wat foto's gezien hebben op Maarten zijn site!
O ja, bijzonder dat er nog een Maarten Alexander is, hoi TARA
Nou, ik duik mijn bed in en jullie zien mij (hopelijk wel) morgen weer!
  Moderator zondag 30 november 2008 @ 23:36:24 #167
5428 crew  miss_sly
pi_63656856
Reinhilde, spannend. Hoop voor je dat het nu toch echt bijna zover is!

Marie Fijn even wat van je te zien en te weten dat het goed gaat. We wisselen elkaar mooi af Nu maar hopen dat dat andere topic eindelijk eens helemaal leegbloedt en geen bestaansrrecht meer heeft!

BE, hier alles goed. Vandaag niets geen roze ofzo meer gehad, gisteravond al niet meer. Gesprongen adertje dan maar ofzo.
  Moderator zondag 30 november 2008 @ 23:48:22 #168
5428 crew  miss_sly
pi_63657193
marlieske, morgen de punctie toch? Sterkte morgen
pi_63657498
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:48 schreef miss_sly het volgende:
marlieske, morgen de punctie toch? Sterkte morgen
Ik sluit me aan bij miss_sly!
  maandag 1 december 2008 @ 00:41:35 #170
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63658332
Marlieske, heel veel succes.
Reinhilde, toen ik mijn slijmprop verloor, duurde het nog zo'n 24 uur voor Anna er was. Maar dat er iets bezig is bij jou, lijkt me nu wel waarschijnlijk!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_63658599
marlieske, heel veel succes morgen!
pi_63659465
Marlieske succes!
Wat een tijdstip voor iemand die met verlof is en geen kinderen heeft Kon gewoon echt niet meer slapen, dus neem ik een lekker bakje thee en straks wel weer even terug mn bedje in
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_63659861
quote:
Op maandag 1 december 2008 05:47 schreef Estrys het volgende:
Marlieske succes!
Wat een tijdstip voor iemand die met verlof is en geen kinderen heeft Kon gewoon echt niet meer slapen, dus neem ik een lekker bakje thee en straks wel weer even terug mn bedje in
Dat is inderdaad geen tijd, Estrys

Even een mooie foto: 29 weken en 4 dagen

[img][/img]
pi_63659863
Marlieske, succes vandaag

Hier echt een baggernacht, ik heb eigenlijk niet geslapen, op wat hazeslaapjes na, omdat ik echt constant moest plassen. Ik ben gesloopt!
Straks even naar het ziekenhuis voor verpleegkundig spreekuur (intake voor de bevalling, waren ze vergeten). En dan thuis weer naar bed denk ik.
Sara
Merel
Ukje
pi_63660068
Reinhilde, is er nog iets gebeurd vannacht??
pi_63660132
Reinhilde..ik hoop dat er iets aan het gebeuren is joh !
(slijmprop hier vanaf zo'n 1,5week voor bevalling in delen verloren...zegt helaas werkelijk niets dus!)
  maandag 1 december 2008 @ 08:51:50 #177
114177 Diaan73
pi_63660422
quote:
Op zondag 30 november 2008 09:03 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, lief dat ernaar vraagt.
Hier alles prima, na twee-drie keer was er niets meer te zien en dat is zo de hele avond en nacht gebleven. Zal dus wel niets aan de hand zijn, denk ik dan maar
Gisteren helemaal over deze post heen gelezen maar fijn dat het snel over was.... Gewoon van het positieve uitgaan

Marlieske heel veel succes vandaag

Ik hoefde dan wel niet te plassen vannacht, maar was wel ruim 1,5 uur wakker... vandaag maar lekker rustig aan doen. Vanavond naar de kapper

Ow bij Twan heb ik nergens een slijmprop gezien ben benieuwd hoe het deze keer gaat.
Make love, not war ☮
  Jubileum moderator maandag 1 december 2008 @ 09:03:33 #178
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63660554
Marlieske veel sterkte bij de punctie vandaag en we gaan duimen voor een goede uitslag
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63660568
Marlieske, sterkte vandaag!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 1 december 2008 @ 09:06:14 #180
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63660585
marlieske, succes vandaag!

miss_sly, wat fijn dat het zo snel weer voorbij was zal vast een gesprongen adertje of wat nestel-bloed zijn dan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 december 2008 @ 09:07:37 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63660600
marlieske sterkte vandaag

37 weken zwanger hier nu maar hopen dat die laatste 3 weken wat sneller gaan dan de laatste twee....

pi_63660906
Marlieske veel sterkte vandaag!

Miss_sly gelukkig dat het maar even is geweest en vrij snel weer over was!

Ik ben de laatste dagen echt heel erg moe. Gisteren ben ik met mijn schoonmoeder naar het NK Polefitness geweest omdat mijn schoonzusje daar aan mee deed. Was een beetje amateuristisch opgezet, er waren niet genoeg stoelen voor al het publiek met als gevolg dat ik dus van 3 uur tot half 8 heb gestaan. Was niet zo'n succes en ik was ook echt helemaal kapot toen ik thuis kwam. Nog niemand weet dat ik zwanger ben, op een vriendin na. Ik kon dus ook niks zeggen dat ik wel even wilde zitten.
Een nacht slaap heeft me wel goed gedaan alleen wel nog steeds moe, vanmiddag weer college van half 3 tot 6 en dan lekker thuis bankhangen.
  Moderator maandag 1 december 2008 @ 09:44:30 #183
5428 crew  miss_sly
pi_63661277
Jeuh, Flower, ik zou dat toch een prima moment vinden om het te vertellen. Zo lang staan Nee hoor, dan maar eerder vertellen dan ik had gedacht.

Maar goed, wij hebben het gewoon meteen verteld en houden niet een tijdje ons mond, dus ik zie dat sowieso al anders
pi_63661396
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:44 schreef miss_sly het volgende:
Jeuh, Flower, ik zou dat toch een prima moment vinden om het te vertellen. Zo lang staan Nee hoor, dan maar eerder vertellen dan ik had gedacht.

Maar goed, wij hebben het gewoon meteen verteld en houden niet een tijdje ons mond, dus ik zie dat sowieso al anders
Het was ook wel moeilijk om niks te zeggen, maar we willen het juist met kerst vertellen. Daarom heb ik mn mond maar dicht gehouden en ben ik op het laatst maar even op de grond gaan zitten.
pi_63661543
ik ben de slijmprop verloren met 34 wk 4 en sindsdien verlies ik (taaier) geel slijm en ook aardig veel.
Die van mij is waarschijnlijk losgekomen door het toucheren en kan nu niet meer aangroeien (wat normaal wel kan) doordat mijn baarmoeder toen al enigzins verweekt was en mijn bijna 3 cm ontsluiting. Voor de 1 zet de bevalling enkele uren na de slijmprop in, bij de ander blijft het 3 weken uit

ik mag over 2 dagen van mijn bed af

holladiejeeeee
wanna rub mah puppeh?!
pi_63661562
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:07 schreef DJMO het volgende:
marlieske sterkte vandaag

37 weken zwanger hier nu maar hopen dat die laatste 3 weken wat sneller gaan dan de laatste twee....
jeej
wanna rub mah puppeh?!
pi_63661590
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:55 schreef Dakota het volgende:
ik mag over 2 dagen van mijn bed af

holladiejeeeee
en dan loop je straks fijn 2 weken overtijd holladiejeeeeeee
Saartje
pi_63661643
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:57 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

en dan loop je straks fijn 2 weken overtijd holladiejeeeeeee
Doe niet zo gemeen piepzak
De verloskundige ziet het iig niet gebeuren dat ik deze woelmuis nog erg lang binnen kan houden.. en anders zie je me na kerst elke dag mopperen hier want ik mik ook grag een decemberfrummel
wanna rub mah puppeh?!
pi_63661704
Hoi.

Gister vanaf 2330 maar eens tijd gaan opnemen tussen de krampjes+harde buiken. De eerste 1,5 uur heel onregelmatig, (8-4-6-3-9) daarna 3-4 minuten, toen 2-3 minuten. Maar ik kon het prima aan,er was dus wel regelmaat maar niet echt krachtig.
Heb de VK daarom ook niet gebeld, want dat vond ik onnodig.
Uiteindelijk nog 3x heel even geslapen. Na de 3e keer waren de 'weeen' bijna weg. Toen ik een beetje heen en weer ging lopen (het was nu half 8) kwamen ze weer ietsje regematig terug, nu al zo'n anderhalf uur elke 6 minuten.
Ik heb de VK een uurtje geleden gebeld, alles even doorgesproken. Ze heeft me aangeraden lekker te gaan slapen, evt. met 2 paracetamol zodat ik geen last heb van de krampen, en mijn krachten te sparen.

Ik merk dat het nu weer iets krachtiger wordt, maar het zijn nog geen echte weeen, want ik kan het prima handelen. Lekker op de bank nu, met Nixxx, die blijft toch maar lekker thuis, filmpje kijken, en afwachten wanneer baby zich laat zien.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 december 2008 @ 10:03:55 #190
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63661723
haha dakota , ik heb geluk.. ik ben zo bang voor vuurwerk dat iedereen in mijn omgeving zegt dat ik het kind er voor de 31e op zeker uitgepoept heb, omdat hij niet bij zo'n stressmama in dr buik wil zitten .. ik heb soms de gedacht dat hij juist tot ná oud en nieuw blijft zitten om dat vuurwerk dit jaar maar niet mee te hoeven maken

wie o wie krijgt er gelijk...

en over twee dagen mag je van bed af omdat je dan ook 37 weken bent???

pi_63661727
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:02 schreef Reinhilde het volgende:
Hoi.

Gister vanaf 2330 maar eens tijd gaan opnemen tussen de krampjes+harde buiken. De eerste 1,5 uur heel onregelmatig, (8-4-6-3-9) daarna 3-4 minuten, toen 2-3 minuten. Maar ik kon het prima aan,er was dus wel regelmaat maar niet echt krachtig.
Heb de VK daarom ook niet gebeld, want dat vond ik onnodig.
Uiteindelijk nog 3x heel even geslapen. Na de 3e keer waren de 'weeen' bijna weg. Toen ik een beetje heen en weer ging lopen (het was nu half 8) kwamen ze weer ietsje regematig terug, nu al zo'n anderhalf uur elke 6 minuten.
Ik heb de VK een uurtje geleden gebeld, alles even doorgesproken. Ze heeft me aangeraden lekker te gaan slapen, evt. met 2 paracetamol zodat ik geen last heb van de krampen, en mijn krachten te sparen.

Ik merk dat het nu weer iets krachtiger wordt, maar het zijn nog geen echte weeen, want ik kan het prima handelen. Lekker op de bank nu, met Nixxx, die blijft toch maar lekker thuis, filmpje kijken, en afwachten wanneer baby zich laat zien.
oh

Mikken op 1 dec Met een beetje geluk zet het wel door, succes iig!
wanna rub mah puppeh?!
pi_63661732
Kom op, Reinhilde

succes!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 december 2008 @ 10:04:45 #193
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63661743
oeh het is lekker aan het rommelen dus reinhilde!!! Spannend

pi_63661755
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:03 schreef DJMO het volgende:
haha dakota , ik heb geluk.. ik ben zo bang voor vuurwerk dat iedereen in mijn omgeving zegt dat ik het kind er voor de 31e op zeker uitgepoept heb, omdat hij niet bij zo'n stressmama in dr buik wil zitten .. ik heb soms de gedacht dat hij juist tot ná oud en nieuw blijft zitten om dat vuurwerk dit jaar maar niet mee te hoeven maken

wie o wie krijgt er gelijk...

en over twee dagen mag je van bed af omdat je dan ook 37 weken bent???
jep! dan is het veilig volgens de vk, maar t rommelt al max een dag niet dus ik hoop dat ze nog langer blijft ztten hoor
wanna rub mah puppeh?!
pi_63661766
Marlieske, sterkte vandaag!!

Reinhilde, ik ben benieuwd hoe het met je is! ...ik zie dat je al gepost hebt... Oeeh, spannend, joh!!

Dakota, fijn dat je niet meer de hele tijd plat hoeft te liggen over 2 dagen...!!

DJMO...leuk he, niet weten wanneer je kleintje komt... wie zal er inderdaad gelijk hebben? Ik heb bijvoorbeeld heel sterk het gevoel dat de kleine op 14 of 15 december komt.. maar en mijn beste vriendin zijn overtuigd van de 21e. En dan heb ik ook nog zo'n collega die helderziend is en hij heeft achter in zijn agenda opgeschreven wat hij denkt (en ook of het een jongetje of een meisje is..), maar hij laat niks los... en da's eigenlijk maar goed ook...

Trouwens, wel gek hoor, om thuis te zijn...! Mijn duo is nu de kids aan het voorlezen en zij zitten nu te eten en te drinken... vanmorgen werd ik wakker en dacht ik 'oh, nu gaat de eerste bel' en een kwartier later 'oh, nu zitten ze in de kring...'...

Vanmiddag echo en vanavond controle bij de vk...!

[ Bericht 67% gewijzigd door Jose81 op 01-12-2008 10:11:06 ]
pi_63661776
Oe Reinhilde, ik hoop voor jullie dat dit nu eens wel een echte aanloop tot de bevalling is !!
en vooral hoop ik dat het niet een te grote teleurstelling is als het weer weg gaat trekken
pi_63661811
Als je wil checken of het echte werk is begonnen kan ik je aanraden te gaan douchen of (indien mogelijk) in bad te gaan. Vaak stopt het als er nog niets echt aan de hand is, en het kan ook het laatste zetje zijn voordat het doorzet. Lekker rustig aandoen en succes!
Saartje
pi_63661815
Lief hoor, en bedankt! Maar het kan net zo goed nog een paar dagen duren.
Iig morgen controle. Oh, en als het bleef zoals nu (6 min) moest ik om1500 weer even bellen.
pi_63661848
idd wat maneki zegt, ook een pittenzakje op je schaamstreek of onderrug wil ook wel eens het laatste zetje geven
wanna rub mah puppeh?!
pi_63661889
Ik heb vannacht om 0320 gedouched, dat was echt heerlijk. Maar het bracht geen verandering, dus heb er vrij weinig aan gehad behalve dat het lekker warm was.

Marit, morgen heb ik dus weer controle, en ik heb afgesproken met de VK dat ze gaat kijken of ze me kan strippen; heb dan ook een dubbele afspraak staan. Mocht het vandaag niet doorzetten, dan misschien morgen?

*hoop zo dat ik al een beetje ontsluiting heb!*
  maandag 1 december 2008 @ 10:12:53 #201
114177 Diaan73
pi_63661912
Spannend Reinhilde, er gebeurt dus wel iets

Dakota, wat een geruststelling dat je bijna de 37 weken heb gehaad...
Make love, not war ☮
pi_63661924
Reinhilde, klinkt spannend!!! Misschien krijg je nog gelijk met je 2 december!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 1 december 2008 @ 10:13:33 #203
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63661930
Goedemorgen dames, (en de heren ook natuurlijk)

Mikoxx gefeliciteerd
Reinhilde waar hang je uit ? *edit al gepost langzame typer dat ik ben *
Dakota niet vergeten bij te vullen he :p
Frummel van harte met je huwelijk

Ik las ergens in dit deeltje iemand die duizelig wakker werd, een optie is om 's morgens iemand een ontbijtje naast je bed neer te laten zetten, in half zit/lig modus deze op te peuzelen, of sultana's op je nachtkastje neer te leggen en een flesje sap. Dit voor je dus actief opstaat op te eten/drinken. en nog heel eventjes blijven "hangen" en dan rustig omhoog komen.
Door de snelle groei van je beebje kan het zijn dat jouw voedingsvooraad ietsje sneller gaat dan de inname waardoor jij je duizelig voelt met alle ongemakken die daar bij horen, het is natuurlijk alleen maar een tip :p

Ook was er hier een dicussie eerder in dit topic over wie/wanneer/hoelang op bezoek in de kraamtijd. Mijn schoonouders hebben we pas na 3 uurtjes gebeld, dus we zelf weer lekker fris en opgeknapt waren, Rachel aangekleed en gegeten, en de boel weer n beetje aan kant was. Om mn schoonzusje buiten de deur te houden ging nogal lastig aangezien zij ook mijn kraamhulp was ^^ dus zij en mijn zwager wisten het al voor mn schoonouders.
Vervolgens een weekje later de kaartjes verzonden (mede dankzij een drukfout van de drukker ) maar eerlijk gezegd wel tevreden over n weekje alleen 1e/2e graads familie en pas na een week de rest.
Mocht ik ergens overheen gelezen heb sorry en een dikke knuf als het nodig was.
ennuh LLM's 1/2 december is een heleeee mooie dag hoor :p
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_63661939
Succes Reinhilde!

Hier worden volgens mij wedjes gelegd wanneer de baby komt. Vast op of net vlak voor of na een feestdag. Ben ik goed in.
Van Kim was ik 28 november uitgerekend. Mijn zusje is 3 dec jarig, mijn nichtje 6 dec. En dus hadden we al verwacht dat het rond die tijd zou gebeuren. En dat klopt dus.

Over de slijmprop. Volgens mij bij Kim niks verloren, kan het me iig niet herinneren.
Maar is dat wat dikkig gelig slijm toevallig?
pi_63661980
Reinhilde, goed zo Dat is echt wel het begin hoor
Nu lekker rustig houden (of misschien juist een stukje gaan lopen? Dat gaf hier net het laatste zetje!).
Hopelijk gaat het nu snel doorzetten
Sara
Merel
Ukje
pi_63662093
maffemuts goed idee!:)

Kim probeerde vanmorgen de baby eruit te praten. Heb nu adventkalender opgehangen. Hopelijk snapt ze een beetje dat het nog wel ff duurt nu.
pi_63662101
Ik was aan het rondlopen toen de vk belde, en zij stelde voor dat ik even ging rusten, omdat ik vannacht ook nauwelijks geslapen heb. Nu ik weer lig (ondertussen met kruik) merk ik dat het wat krachtiger wordt weer!

Maar goed, zolang ik niets hoef weg te puffen, is het ook geen wee.

Ik ga nu even film kijken, kom straks wel weer even melden!
pi_63662107
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
Succes Reinhilde!

Hier worden volgens mij wedjes gelegd wanneer de baby komt. Vast op of net vlak voor of na een feestdag. Ben ik goed in.
Van Kim was ik 28 november uitgerekend. Mijn zusje is 3 dec jarig, mijn nichtje 6 dec. En dus hadden we al verwacht dat het rond die tijd zou gebeuren. En dat klopt dus.

Over de slijmprop. Volgens mij bij Kim niks verloren, kan het me iig niet herinneren.
Maar is dat wat dikkig gelig slijm toevallig?
bij mij een geleiachtig doorzichtige knikker met wat bloed erbij
wanna rub mah puppeh?!
pi_63662134
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:13 schreef maffemuts het volgende:

Dakota niet vergeten bij te vullen he :p
potdicht met pepernoten is mijn nieuwe lijfspreuk
wanna rub mah puppeh?!
pi_63662466
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:21 schreef Dakota het volgende:

[..]

bij mij een geleiachtig doorzichtige knikker met wat bloed erbij
Aha. Nou, ik vraag het donderdag wel. Ineens veel van dat slijm sinds een paar dagen.
Maar ik voel me vandaag gelukkig een stuk beter!
pi_63662578
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:21 schreef Reinhilde het volgende:
Ik was aan het rondlopen toen de vk belde, en zij stelde voor dat ik even ging rusten, omdat ik vannacht ook nauwelijks geslapen heb. Nu ik weer lig (ondertussen met kruik) merk ik dat het wat krachtiger wordt weer!

Dit klinkt hoopvol, Reinhilde! Of het nou de aanzet naar de bevalling is of stevig voorwerk: er gebeurt wat!

Een van de eerste dingen die mijn verloskundige deed bij het bevallingsvoorbereidingsgesprek was dat ze me deed beloven dat ik niet zou gaan wandelen of andere gekke dingen zou doen om de weeën sterker te maken. Volgens haar geeft dat alleen maar meer pijn maar niet perse meer ontsluiting.
Lekker liggen, warm baden/douchen en vooral uitrusten zolang het kan zouden de manieren zijn om zo snel en soepel mogelijk te bevallen.
pi_63662923
Voor wie is het eigenlijk allemaal het eerste kindje ? *hand opsteekt*
wanna rub mah puppeh?!
  Moderator maandag 1 december 2008 @ 11:03:49 #213
5428 crew  miss_sly
pi_63663045
* meldt 1e kindje
pi_63663215
*hand opsteekt*
pi_63663441
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:58 schreef Dakota het volgende:
jep!
pi_63663530
*ook hier ons eerste kindje
pi_63663662
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:58 schreef Dakota het volgende:

Nou Reinhilde, kom maar op met die baby

Ik heb lekker weer een paar uurtjes geslapen na een nacht wakker liggen.
Je merkt trouwens ook wel dat het het eerste kleinkind is hier van beide kanten,
Mijn schoonmoeder heeft een campingbedje gekocht, daar zou hij dan ook in kunnen zitten en spelen als hij daar is ipv een box. Nou waren we daar van de week, heeft mijn man hem even neer gezet, wilde ze hem perse laten staan. Met veel moeite weten te overtuigen dat hij dan nog zeker 2 maanden ongebruikt in de kamer zou staan en we hem dus beter op konden ruimen
Oma's
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_63663765
Reinhilde, probeer nog wat te slapen als het lukt. Je hebt je energie straks nog hard nodig! Ik hoop dat het doorzet of op zn minst het eea doet dat voorwerk
  maandag 1 december 2008 @ 11:46:43 #219
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63664066
Reinhilde, spannend!
Enne, ik heb tot het einde toe de weeën ook prima kunnen handelen hoor, al moest ik ze natuurlijk wel wegpuffen...
pi_63664078
Mijn schoonzus is ook zwanger Ik vind het zo leuk om samen met der zwanger te zijn
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 1 december 2008 @ 11:49:54 #221
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63664142
*maffe zich aansluit bij allen die tegen Reinhilde zeggen nog ff te genieten van de rust*
Maarruh als t toch regelmatig is he Reinhilde zou ik toch ff bellen
Hier niet eens weg moeten puffen namelijk hihi ja 1 perswee omdat de vk nog wat dingen aan t klaar leggen was.
dus als de "krampjes" toch regelmatig zijn en om t juiste punt (zolang om de zoveel minuten) lekker bellen. Mocht je niet willen rusten, maak een pannetje soep ofzo is alvast handig als t wel doorzet en je hebt even iets lichts om handen :p
Gewoon n stuiterballetje
  maandag 1 december 2008 @ 11:59:07 #222
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_63664362
Reinhilde s6
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 december 2008 @ 12:04:10 #223
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63664511
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:21 schreef Reinhilde het volgende:

succes meis
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 1 december 2008 @ 12:29:35 #224
186094 Floria
Ghost of shark
pi_63665123
Reinhilde! Er is actie in de tent! Succes!

Dakota; meld!

Miss_sly, alles nog steeds 'droog'? Echo schiet ook alweer op!

Hier bij de gyn geweest alles prima, baby ligt met het hoofd voor de uitgang en al lekker laag. geen bijzonderheden. Verder slaap ik goed, gaat alles goed en ben ik nog steeds helemaal happy en alweer 35.3 woei!
Ziekenhuis tas ingepakt voor het grootste gedeelte. Zoveel als DJMO meeneemt doe ik dus echt niet. Kleding 9pyama en comfy dingen)en ondergoed voor mij en de baby, omslagdoek voor de baby, zoogcompresjes (ook maar 2) flesje water en dextro en dan straks nog wat persoonlijke verzorgingsspulletjes and that's it. Oh en telefoonnummers. Ziekenhuis is 4 minuten rijden (ja ja we hebben getimed) dus extra spul is er zo.

Kraambezoek? geen idee. Onze ouders wonen 1,5 uur rijden en we gaan ze ná de bevalling bellen en hoe het dan komt zo komt het. Lekker makkelijk. Vasthouden? Geen idee, ook dat zie ik wel.

Ik ben zóóó relaxed, dit wil ik ook als er geen baby meer in de mijn buik zit!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  maandag 1 december 2008 @ 12:31:04 #225
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_63665158
* ook hand opsteekt voor het krijgen van eerste kindje

Reinhilde, spannend!
No more games, no more drama...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 december 2008 @ 12:38:07 #226
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63665332
mjah Floria, als ik puur poliklniisch zou bevallen dan zou ik ook niet zoveel meenemen, maar ik ga ervan uit dat ik een dag of twee tot drie moet blijven, vandaar dat ik zoveel meeneem fijn dat je zo relaxt bent

voor mij is het btw mijn tweede, maar voor manlief zijn eerste kindje en hij is dan ook zenuwachtiger dan ik ben

pi_63665602
Ben ik weer .

Ik heb ondertussen ruim een uur geslapen, niet diep, maar wel weer even mn ogen dicht gehad. Krampjes nu om de 4 minuten, maar ik geloof nog steeds niet dat dit echte weeen zijn; want nog steeds niet hoeven puffen.

De baby is heel erg wakker en alert, en reageert echt meteen als ik praat of mijn hand op mijn buik leg.

We zaten net tv te kijken, verse baby op tv, ik huilen joh... alsof het mn eigen kindje was. Hormonen.
pi_63665814
klinkt toch wel spannend hoor reinhilde!
  Jubileum moderator maandag 1 december 2008 @ 12:59:33 #229
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63665843
Reinhilde het zijn misschien dan nog geen ontsluitingsweeen, alhoewel je weet het nooit, ze doen in ieder geval wel wat. Verweken, verstrijken en al die dingen meer die nodig zijn om te gaan ontsluiten dus voor niets is het vast niet.
Sterkte!
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 1 december 2008 @ 13:00:02 #230
108648 cattie
lieve moeder
pi_63665858
Reinhilde, er gebeurt wel wat! Hopelijk zet het snel echt goed door.
pi_63666042
Dat is waar Lois, er gebeurt iig wat! jee!
pi_63666316
Helaas, ik mag alweer van het lijstje af. Gisteren begon ik opeens te bloeden en dit heeft flink doorgezet.
Ik hoop ooit nog weer terug te komen in dit topic en dan voor een langere periode maar de eerste tijd zal dit nog niet gebeuren.

Ik zou het waarderen als dit bericht niet in het update-topic overgenomen wordt. Bvd!
pi_63666350

Spannend Reinhilde!
Nu heb ik lekker een reden om hier de heule dag te gaan zitten f5-en in plaats van studeren
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63666373
Ah nee Georgette wat stom! Zo helemaal niet leuk Sterkte ermee
Saartje
  maandag 1 december 2008 @ 13:20:50 #235
108648 cattie
lieve moeder
pi_63666404
G_K wat erg! Heel veel sterkte. (Het klinkt zo suf, maar weet niet iets anders om te zeggen en meen het wel.)
pi_63666419
Oeh spannend Reinhilde!

Georgette_Kloonie, wat naar Sterkte ermee.

Hier trouwens ook eerste kindje, en hier ook al zwanger samen met mijn schoonzus al weet zij dat nog niet, hihi.
A little nonsense now and then is cherished by the wisest men.
  Moderator maandag 1 december 2008 @ 13:21:48 #237
5428 crew  miss_sly
pi_63666432
G_K wat verdrietig. Sterkte
  maandag 1 december 2008 @ 13:22:31 #238
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63666447
Sterkte G_K
pi_63666493
Reinhilde, kom weer even meelezen hoor !
spannend! Wie weet behoor jij wel tot de weinigen die weeën als niet écht heel pijnlijk ervaren ?
Het trekt in ieder geval niet weg nog..goed teken !
En heel fijn ook dat je uurtje met ogen dicht heb 'gerust' .. alle energie die je kunt sparen is meegenomen nu !

Georgette, wat een ronbericht. Sterkte.
pi_63666526
GK, wat naar.

Huup, ik ga weer even wat doen (filmpje kijken of even tukken, dus je kan mooi even studeren.
Kom over een paar uurtjes wel weer terug! Zo spannend is het hier namelijk nog steeds niet.
  maandag 1 december 2008 @ 13:26:18 #241
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_63666568
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:25 schreef Reinhilde het volgende:
GK, wat naar.

Huup, ik ga weer even wat doen (filmpje kijken of even tukken, dus je kan mooi even studeren. Kom over een paar uurtjes wel weer terug! Zo spannend is het hier namelijk nog steeds niet.

maar ik wil nie

nee hoor, rust lekker uit meid, lekker ontspannen enzo nu het nog kan inderdaad
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 december 2008 @ 13:27:48 #243
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63666570
sterkte G_K

pi_63666807
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:18 schreef Georgette_Kloonie het volgende:
Helaas, ik mag alweer van het lijstje af. Gisteren begon ik opeens te bloeden en dit heeft flink doorgezet.
Ik hoop ooit nog weer terug te komen in dit topic en dan voor een langere periode maar de eerste tijd zal dit nog niet gebeuren.

Ik zou het waarderen als dit bericht niet in het update-topic overgenomen wordt. Bvd!
Jammer Georgette Sterkte!
pi_63666877
he Georgette, wat jammer zeg... veel sterkte!
pi_63667054
G_K, wat rot zeg

pi_63667184
Georgette_Kloonie hé bah wat een vervelend nieuws
Dikke voor jou.

Dames allemaal bedankt dat jullie aan ons dachten, we waren vanochtend al vroeg uit de veren en onderweg eerste Isa weg brengen die 2 daagjes bij mijn moeder zal blijven zodat ze de nodige aandacht gaat krijgen die ze verdient. En toen sloten we achter aan in de file rondom Eindhoven.
Uiteindelijk keurig ruim op tijd bij het DC, waar we allebei bloed moesten laten prikken, heeeel spannend voor manlief die dit de laatste 16 jaar ofzo niet had gehoeven
Toen hebben we nog ff moeten wachten en in die tijd zagen we 3 dames voorbij komen die allemaal de punctie hadden gehad, de een was nog witter als de ander na afloop en 1 dame stond zelfs buiten te .
Dat gaf dus weinig hoop ik dacht meteen ooh ooh dat wil ik niet zo hoor.
Keurig om 9.30 uur aan de beurt de gyn kwam ons halen die had me al zien zitten in de wachtkamer, eerste werd de papierhandel doorgenomen of we straks het geslacht enz wilde weten (weet je dan 100% zeker ivm het chromosoomonderzoek) en toen mocht ik op de tafel gaan liggen, de assistente en gyn waren erg lief en rustig dus er was niet echt een gespannen sfeertje ofzo het leek tot dan toe een normale echo.
Buik werd schoongemaakt met alcohol *brrrr koud* en de naald en spuit werden voor de dag gehaald vanaf dat moment heb ik niet meer gekeken en stijf de luiken op elkaar gehouden, ik ben wel nieuwsgierig maar weet waar mijn grens is zeg maar en wilde absoluut niet op het scherm een naald langs ons kindje af zien gaan.
Ik voelde een heel gemeen prikje dat even aanhield omdat ze langs mijn buikvlies afgingen was later het verhaal van de gyn dat voelt erg scherp. Ik heb dus mooi dat krampgevoel weg kunnen puffen en zuchten omdat ik heel stil moest blijven liggen terwijl je hele lijf roept dat je moet wegrennen al met al duurde dat max. 2 minuten. Ik had na afloop geen draaierig gevoel oid, liep gewoon naar de auto toe.
Nu lig ik op ons bedje net n film gekeken (naja geslapen) en het voelt of ik ongesteld moet worden een soort zeurderige pijn in mijn buik maar dat hoort er allemaal bij zeiden ze dus ik maak me geen zorgen heb het kindje na de punctie ook lekker zien duimen op de echo en die lag er nog net zo tevreden bij als daarvoor.

Sorry voor het lange verhaal en ik kruip nu weer snel onder de wol.
Mama van Isa en Ties
  Jubileum moderator maandag 1 december 2008 @ 13:59:27 #248
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63667393
Kruip maar lekker in bed Marlieske Hoe lang moet je nu wachten op de uitslag?

Georgette dat is verdrietig... Een hele dikke knuffel van mij, voor jou
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63667490
Nou, dat heb je maar alvast achter de rug Marlieske. Sterkte met wachten maar weer...
  maandag 1 december 2008 @ 14:02:57 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63667493
Marlieske, gelukkig is het je een beetje meegevallen. Sterkte met wachten op de uitslag.

Lieve G_K, wat ontzettend k*t dit...

Reinhilde, je rommelt
Doe lekker rustig aan en probeer idd nog even wat te slapen zo hier en daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 01-12-2008 14:27:49 ]
  maandag 1 december 2008 @ 14:03:26 #251
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63667506
Lekker je bed in, Marlieske!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator maandag 1 december 2008 @ 14:09:27 #252
5428 crew  miss_sly
pi_63667647
marlieske, dit gedeelte heb je gelukkig achter de rug. Lekker in bed bijkomen
Sterkte met wachten op de uitslag, slopende dagen!

Reinhilde, het rommelt toch zijn best, dat is mooi. Het duurt nou vast niet lang meer!
  maandag 1 december 2008 @ 14:16:57 #253
186094 Floria
Ghost of shark
pi_63667825
Ow G_K wat ontzettend verdrietig! ik hoop je snel weer te zien hier en dan de volle 40 wk

Marlieske wat een ervaring! Ik *hoop*hoop*hoop* dat jullie straks de best mogelijke uitslag krijgen!

Reinhilde, ik denk dat het nu echt heus is begonnen hoor! Het kan vast niet meer héél lang duren!

Hier hyper baby in de buik. Gezellig dat gedraai en gefriemel onder in mijn buik.
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_63667941
Marlieske, hoelang duurt het nu voordat je de uitslag hebt?
  maandag 1 december 2008 @ 14:25:15 #255
114177 Diaan73
pi_63667976
Georgette, jeetje wat erg zeg. Heel veel sterkte om dit te verwerken

Marlieske, fijn dat de punctie op zich meeviel, nu een spannende tijd van wachten. Ik hoop zo voor jullie dat de uitslag ook goed is
Make love, not war ☮
pi_63668165
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:23 schreef Ticootje het volgende:
Marlieske, hoelang duurt het nu voordat je de uitslag hebt?

Volgende week krijgen we een voorlopig uitslag van 3 mogelijke chromosoom afwijkingen, de rest krijgen we pas 22 december dus nog 3 slopende weken wachten.
Maakt het totaal op 7,5 week leven in spanning, alleen daarvan word je soms al misselijk het duurt allemaal zo enorm lang.
Mama van Isa en Ties
pi_63668181
G_K sterkte.

Marlieske sterkte met wachten op de uitslag.
pi_63668332
Georgette_Kloonie, wat ontzettend jammer en verdrietig....sterkte

Marlieske, blij dat het achter de rug is. Hoop zo voor je dat je straks een goede uitslag krijgt!

Reinhilde, hopelijk zet het voorwerk zich gauw om in het echte werk! Succes!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_63668992
Georgette_Kloonie heel veel sterkte

Marlieske, nog 3 slopende weken wachten, sterkte

Reinhilde ik hoop voor je dat het allemaal doorzet!

Ik had verkeerd gekeken ik moest om 11.45 op school zijn, daar kwam ik om 12.15 achter Toch maar snel op de fiets gesprongen voor de laatste les. Voordeel is wel dat ik nu al lekker kan bankhangen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 december 2008 @ 15:13:09 #260
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63669204
sterkte marlieske met wachten nu

lekker toch flower-ti-amo?? wat zeiden ze op school??

pi_63669410
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:13 schreef DJMO het volgende:
sterkte marlieske met wachten nu

lekker toch flower-ti-amo?? wat zeiden ze op school??
zeker lekker Het was niet zo'n probleem, deze lessen worden ook gegeven door een goede vriend van mijn vader dus dat maakte het allemaal nog wat makkelijker.
pi_63669796
Marlieske, heel veel sterkte met het wachten. Ik duim heel hard dat alles in orde is.

Hier heeft het nog niet doorgezet, maar het is ook niet helemaal weg. Ik hoop er nu gewoon op dat dit ervoor zorgt dat ik morgen gestript kan worden, dan zou die 2 december best nog eens kunnen lukken! (Net zoals ik al de hele tijd denk dat het topic nr 420 zal zijn .)
pi_63669902
Nou volgens je ticker moet je nog 5 dagen
  maandag 1 december 2008 @ 15:38:04 #264
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_63669914
G-K, sterkte

Reinhilde, pas je wel op dat je je niet teveel focust op 'weeen doen pijn, dus dit is nog niets'? Ik heb een paar dagen geleden nog een verhaal gelezen van iemand die dus helemaal geen weeen weg hoefde te puffen, dus het kán natuurlijk ook zo zijn dat jij dat ook hebt.

Marlieske, veel sterkte met wachten. Zolang in onzekerheid moeten zitten is helemaal niets...

Hier trouwens ook een eerste kindje. Een druk eerste kindje, dat wel...

[ Bericht 0% gewijzigd door DolleMina op 01-12-2008 15:45:12 ]
  maandag 1 december 2008 @ 15:40:27 #265
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63669990
Marlieske sterkte met wachten...

G-K, sterkte met het verlies.

En voor Reinhilde gewoon.... haaalllllo babietje... kom eens kijken wat een mooie boom mama voor jouw heeft opgetuigd... kun je heerlijk naar turen als je in de box ligt..
pi_63670201
Ja mn ticker telt er nu elke dag een dag bij op. Raar ding.

DolleMina, ik ga er niet van uit dat ik zoveel geluk heb, maar ik ga, pijn of niet, de VK bellen als het weer heel regelmatig is en minimaal een uur 2-3 minuten. Ben nu niet aan het checken, dat ga ik pas weer doen als ze echt snel komen of als het pijn gaat doen.

Gek gevoel hoor, ik voel dat het rommelt, en toch is het nog steeds zo onwerkelijk, ook omdat het nog niet door heeft gezet.
  maandag 1 december 2008 @ 16:06:05 #267
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63670775
zet m op reinhilde, en net als wat ik al eerder dit topic aangaf ( en ook in 418 trouwens :p ) en Dollemina ook al zegt, weeen hoeven geen pijn te doen, en als je wel zon bofkont bent kun je al wel eens te laat zijn als je gaat bellen als het pijn doet of je moet er n topsport van willen maken ^^
Liever n keer te vaak bellen dan te weinig
Ga lekker languit liggen en laat je lichaam de rest doen.
Oh ja en updates blijven geven anders haal je 420 misschien niet eens hahahaha

GK wat een ontzettend triest nieuws heel veel sterkte en tot ooit
Gewoon n stuiterballetje
  maandag 1 december 2008 @ 16:24:20 #268
114177 Diaan73
pi_63671292
Ow het is mijn 2e kindje en Peacemans 1e. Dat staat ook bij de VK en kraamzorginstelling genoteerd. Peaceman dient wat meer/andere aandacht ook te krijgen. Helemaal met verzorgen, daar weet hij maar heel weinig tot niets van.
Make love, not war ☮
pi_63672286
G_K, wat een rotnieuws .. heel veel sterkte meid

Marlieske, succes met het wachten nu Fijn dat de punctie meeviel!

Reinhilde, het rommelt hier ook weer een beetje, misschien dat we die datumtweeling wel halen Morgen moet ik iig om 11:45 naar de gyn, hoe laat moet jij naar de verloskundige?
Sara
Merel
Ukje
pi_63672898
Georgette, wat klote, wat stom, wat verdrietig
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_63673947
Fuente, ik moet om 0945 bij de VK zijn.
Hier is het nu weer wat rustiger geworden... maar het is nog geen 2 december, wat niet is kan (weer) komen...
  maandag 1 december 2008 @ 18:04:12 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63674037
Je hebt daar nog 36 uur voor dan hoor! En dat zou moeten kunnen hoor.
  maandag 1 december 2008 @ 18:10:21 #273
35189 Troel
scherp en bot
pi_63674174
GK
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63674318
oeh...fuente!?
Reinhilde..nog "goed" eten en vroeg naar bed!
pi_63674834
Marlieske; heel veel sterkte met het afwachten, wat moet dat moeilijk zijn en ook zo zwaar, dat het wachten lang duurt. Je klinkt als een hele sterke en dappere meid. Een hele dikke knuffel en ik duim hard voor jullie dat de uitslag goed is

Georgette_Kloonie; wat verdrietig nieuws Heel veel sterkte!

Reinhilde; ik duim dat het nu lekker in gang blijft en jullie beebje echt onderweg is!
pi_63675034
GK, wat balen!":*

Reinhilde, ik hoop dat het rommelen snel overgaat in het echte werk!

Oehh Fuente, jij ook aan de rommel!! Spannend!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_63675513
He G_K wat een kl*tebericht! Veel sterkte.
pi_63677298
G_K, he getsie, dat is geen leuk nieuws...

Marlieske, fijn dat het op zich redelijk is meegevallen (zo lees ik het). Sterkte met wachten nu

Reinhilde, succes! En die ticker is maf...

Fuente, leuk datumtweeling.

Fuente en Reinhilde-beeb, buiten speel tijd hoor Kom dan!
pi_63678975
Die pittenzakken die je in de magnetron kan gooien in plaats van een kruik, is dat wat? (en mag dat bij pasgeborenen?) Is het veiliger dan een kruik?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 december 2008 @ 21:10:29 #280
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63679092
wordt bij pasgeborenen afgeraden raissa, even zoeken voor je

pi_63679420
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:07 schreef Raissa het volgende:
Die pittenzakken die je in de magnetron kan gooien in plaats van een kruik, is dat wat? (en mag dat bij pasgeborenen?) Is het veiliger dan een kruik?
Het is niet erg veilig. Die pitten kunnen ontzettend heet worden. En als ze te droog worden (door het vaak opnieuw opwarmen) dan kunnen ze zelfs gaan smeulen en in brand vliegen.

Ik heb mijn kussentje ooit eens opengemaakt om de pitten schoon te maken en de hoes te wassen en bij mij zaten er al een aantal zwartgeblakerde tussen En ik was dus altijd al erg voorzichtig met opwarmen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_63679465
He G_K wat ontzettend rot. Heel veel sterkte.
En Marlieske ook heel veel sterkte met het wachten.

Mijn tepels zijn ineens weer helemaal normaal, terwijl ze eerst veel donkerder en groter waren... Nu heb ik wel rare tepels omdat ik een paar x een borstverkleining heb gehad, maar ik vind dit toch wel raar en maak me er wel zorgen over... Het is toch normaal dat je tepels de hele zwangerschap donkerder/groter blijven?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 1 december 2008 @ 21:21:13 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63679472
quote:
Pittenkruik
Dit is een soort zak gevuld met pitten; bijvoorbeeld kersenpitten of lijnzaad. De pitten houden na opwarming in de magnetron, oven of op de verwarming de warmte lange tijd vast. Consument en Veiligheid raadt aan om pittenkruiken onder toezicht te gebruiken. Laat uw kind niet slapen met een pittenkruik, ook vanwege het risico op wiegendood. Toezicht is ook nodig bij gehandicapten en personen die niet doeltreffend kunnen reageren, omdat er enkele gevallen bekend zijn waarbij een kersenpittenkruik is ontbrand. Van kruiken met andere soorten pitten zijn geen gevallen van spontane ontbranding bekend.
http://www.veiligheid.nl/(...)wContent/l4inbed.htm

pi_63679569
quote:
De cosibag kan wel. www.cosibag.nl
pi_63679819
G-K, wat jammer! Sterkte ermee!
  maandag 1 december 2008 @ 21:40:00 #286
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_63680168
GK wat verdrietig nieuws. Veel sterkte.

En ik ben wat traag van begrip maar Mikoxx, wat fijn, 2 tegelijk. Dikke proficiat hoor.
bumba baloe, waar is die kleine clown?
pi_63681329
GK wat een rot nieuws,erg verdrietig.Veel sterkte.
01-08-2008
pi_63683726
Net onder de douche gezeten, nu is alle activiteit verdwenen.
Ik ga proberen lekker te slapen, en hopen dat ik gestript kan worden morgen!

Fuente, succes he meid!
  maandag 1 december 2008 @ 23:18:56 #289
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_63683900
Alle slaap pakken die je pakken kan Reinhilde . Die baby komt er echt wel uit, en die slaap krijg je(uitzonderingen daargelaten) heeeeeel lang niet zoals je 'm gewend was

G-K, sterkte!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 1 december 2008 @ 23:32:45 #290
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63684311
quote:
Het kan, maar dan max 1 min in de magnetron op 500 watt, het voelt dan niet zo warm voor ons, maar voor de kleintjes is het warm genoeg. aangeraden word om op de dag er een vochtige washand op te leggen ( zie ook de uitleg hierboven met droogte)
Voor de nacht is het inderdaad niet geslaagd.
Maarrrrr hij werd door de kinderarts juist wel aanbevolen om in de wandelwagen (periode november december etc) te gebruiken omdat hier het gebruik van gewone kruiken totaal uit den boze is, doordat deze kunnen rollen snel afkoelen en dan meer kwaad dan goed doen. wel geld dat een pitten kruikje nooit rechtstreeks tegen je kindje aan mag liggen. dus een laken minimaal er tussen en in de kinderwagen leg je m gewoon op het voeteneinde zodat je kindje warme voeten houd en zich zelf dus ook warm houd. ( klein tipje voor kolvende moeders met veelvraatjes in de meeste pittenzakjes zit net genoeg ruimte om een flesje van 150cc in te kunnen proppen en lekker op 37C te houden, zodat je als je even naar buiten moet tegen voedingstijd aan lekker warm drinken beschikbaar hebt en je kindje gelukkig en tevree is)
Gewoon n stuiterballetje
pi_63687811
Hier een halve nacht opgelopen met veel pijnlijke harde buiken. Ik voelde meteen al dat het niet wat zou worden, en er is ook niets gebeurt. Zo even Sara naar het kdv brengen, en dan weer snel in bed, slapen

Reinhilde, ik hoop dat er bij jou toch nog iets heeft doorgezet vannacht hoor! En dat je anders goed gestript kan worden
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:26:19 #292
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63688066
G_K, wat jammer nou toch... Sterke

Marlieske
Voor jou ook een dikke met het doorkomen van deze moeilijke tijd.

Rommelende dames, hopelijk mogen jullie snel jullie kindjes verwelkomen!
Behalve Dakota dan, die moet maar gewoon op d'r beurt wachten
.... met gevoel voor drama....
pi_63688209
Rommelende dames wachten jullie op topic 420? want daar zijn we bijna hoor!

Ik heb gehoord dat die pittenzakken juist niet aangeraden worden omdat ze in de fik kunnen vliegen... (oh dat staat een stukje terug dus ook...). Overigens heb ik laatst op mn ehbo cursus een foto gezien van een kindje waarbij de heetwaterkruik in bed was gaan lekken... . Heftig hoor.
Er bestaan ook elektrische kruiken en gelkruiken linkje
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:50:14 #294
114177 Diaan73
pi_63688368
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:36 schreef Nijna het volgende:
Rommelende dames wachten jullie op topic 420? want daar zijn we bijna hoor!

Ik heb gehoord dat die pittenzakken juist niet aangeraden worden omdat ze in de fik kunnen vliegen... (oh dat staat een stukje terug dus ook...). Overigens heb ik laatst op mn ehbo cursus een foto gezien van een kindje waarbij de heetwaterkruik in bed was gaan lekken... . Heftig hoor.
Er bestaan ook elektrische kruiken en gelkruiken linkje
Daarom moet je ze ook testen op lekkage... moet ik trouwens nog doen.

Nou Fuente en Reinhilde, het is 2 december hoor Kom maar op met die babies
Make love, not war ☮
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:50:59 #295
62233 Jelief
ikke lief!
pi_63688378
Een pittenzak kun je ook heel goed warm maken op de verwarming. dan wordt hij nooit zo heet dat hijvlam kan vatten maar wel warm genoeg om extra warmte te geven.

GK . kl*te, sterkte.

Marlieske, sterkte met wachten. Ik vind het leerzaam om je verhaal te lezen. Goed voor mijn beeldvorming over prenatale diagnostiek.

Reinhilde, ik hoop voor je dat hetvandaag écht gaat gebeuren.

Fuente, nog even lekker slapen en dan aan de bak!

Ik ben het zat! Als de gyn gaat zeggen dat ze met 37 weken gaan inleiden dan mag dat van mij. Hoezeer ik ook ben van laat de natuur zijn beloop.
  dinsdag 2 december 2008 @ 09:14:19 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63688670
Reinhilde, hoe was de nacht verder? Hopelijk heb je nog even lekker kunnen slapen. En zo niet, dan hoop ik dat je gewoon hard bezig bent.

Om 08.45 moest je naar de vk toch? Ben benieuwd of ze je idd kan strippen.
pi_63688734
Reinhilde, hopelijk is het vannacht al allemaal gewoon op gang gekomen

Marlieske, sterkte met wachten!
pi_63688798
Jelief,

Nou Fuente, ik ben er klaar voor hoor! Weet alleen niet of mijn lichaam dat ook is.
Heb veel gedroomd over mijn baby vannacht, ook echt het/een gezichtje gezien, en dat heb ik nog niet eerder gehad, dus ik beschouw het maar als een goed teken.

Geen activiteit meer hier, wel dat het daar beneden echt pijn doet, de baby duwt.

VK is om 945, dus ik ga nu even ontbijten. Tot straks!
pi_63688874
Succes Reinhilde! En Fuente natuurlijk ook!

Die electrische kruiken worden niet zo warm als de metalen waterkruiken. Ze koelen ook een stuk sneller af. Hier dus heel ouderwets twee metalen kruiken. Nieuw, gecontroleerd en met de dop naar beneden.
Maar de electrische kruik is wel heel handig om midden in de nacht vanuit je bed nog even een extra kruikje te kunnen maken. Dat scheelt weer koude voeten
pi_63688906
Reinhilde en Fuente, succes vandaag
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 december 2008 @ 09:27:25 #301
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63688951
even snel, zie dat et topic bijna vol is, ik stem dat reinhilde het nieuwe topic mag openen

jelief

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')