quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:43 schreef Jose81 het volgende:
Meimeltje... wat erg voor jullie... sterkte...![]()
Mikoxx... een tweeling... tjonge, kan me voorstellen dat dat wel even schrikken is.. Maar als je eenmaal van de schrik bekomen bent, gewoon lekker genieten!
Fruppel; veel plezier!!! Geniet van je trouwdag!![]()
Maffemuts... da's inderdaad lastig. Ik denk dat ik het wel zou vertellen, en het dan aan het zou laten wat ze ermee doen... Maar ik kan me jouw standpunt ook goed voorstellen... moeilijk, moeilijk...![]()
Miss_Sly, da's alweer een hele mijlpaal!![]()
![]()
Estrys en Diaan, dat is inderdaad niet leuk weggaan op je werk...Wat dat betreft heb ik een totaal ander 'afscheid' gehad... Hierbij een kleine impressie van het resultaat van de babyshower...!
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:56 schreef Fuente het volgende:
TexWat rot...
Jose, wat een stapel! Wauw!!
Even een vraagje over de kraamtijd.
Bij Sara hebben we een hele drukke, onrustige kraamtijd gehad. Tel daarbij een postnatale depressie op en je kan je indenken, ik vond het geen feest.
Nu willen we eigenlijk kraambezoek de eerste weken gewoon niet doen (op familie en hele goede vrienden na), en dan bijvoorbeeld alleen in het weekend, zodat er erna weer gewoon rust hebben. Hoe gaan we dit brengen? Op het kaartje komt sowieso te staan dat men eerst moet bellen enzo, maar toch voelt het ergens lullig om dit zo zwart-wit te zeggen... Hoe gaan jullie dit doen en hoe zouden jullie het aanpakken?
quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:07 schreef Burdie het volgende:
@Fuente: misschien is het een idee voor jullie om een 'geboortefeest' te geven voor jullie beebje. Dan heb je alle drukte in één middag, en daarna weer alle tijd voor jezelf, en zo heeft iedereen het kuiken gezien zonder zich gepasseerd te voelen.
quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:09 schreef mrien het volgende:
Wij hebben de eerste tijd het bezoek ook wat afgehouden, alleen m'n schoonouders, zwager + vriendin en buurvrouw en m'n beste vriendin zijn de eerste week geweest. We hebben gewoon gezegd dat we wat tijd wilden om aan elkaar te wennen..
Gewoon aan manlief of kraamhulp overlaten, komt vast goed!
Hoe bedoel je, hoe gaan we dit brengen? Aan onverwacht bezoek of aan mensen die bellen? Ik zou tegen mensen die bellen en door de week langs willen komen gewoon zeggen dat die avond al volgepland is en je in het weekend nog wel plek hebt. Dat je hem hebt volgepland met 'rust' hoef je echt niet te vertellenquote:Op vrijdag 28 november 2008 14:56 schreef Fuente het volgende:
Op het kaartje komt sowieso te staan dat men eerst moet bellen enzo, maar toch voelt het ergens lullig om dit zo zwart-wit te zeggen... Hoe gaan jullie dit doen en hoe zouden jullie het aanpakken?
Je kunt ook op het kaartje zetten dat ze beter even kunnen bellen voordat ze langs komen, dan is voor sommige mensen de drempel iets hoger, en verder laat je lekker manlief de telefoon opnemen, en hij kan dan wel tegen de 'bellers' zeggen dat het een weekje later wat beter uit komt qua uitrusten enzoquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:18 schreef Fuente het volgende:
Burdie, we hebben inderdaad nagedacht over een kraamfeest, maar dat vind ik dan weer het andere uiterste, niet zo persoonlijk. Het gaat mij er vooral om dat ik de eerste 2 weken gewoon rust 'wil' zeg maar. Vooral omdat manlief dan ook vrij is, Sara lekker veel thuis is, kunnen we allemaal rustig wennen. Maar op zich is het wel handig, een kraamfeest...
gewroet ja, dat is het. Ik denk ook steeds dat het mijn vliezen kunnen zijn!quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:37 schreef Fuente het volgende:
Reinhilde, dat gewroet onderin is hier ook. Raar gevoel he? ik denk telkens dat m;n vliezen gaan breken, door de druk die het geeft![]()
Misschien moet je de volgende keer als je schoonouders bellen gewoon zeggen: ja joh, [insert name] is gistermorgen al geboren! Joh, hebben we jullie nog niet gebeld dan?
quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:47 schreef Reinhilde het volgende:
Igraine, wat een heerlijke reactie van Myhron! Ik kan me voorstellen dat je het jammer vind dat je die reactie niet zelf hebt gezien. En wat heerlijk dat het zo goed gaat met de 2 nieuwbakken grote zussen!
(Mijn zusje is geboren met een schisis en heel veel allergien, en huilde dus erg veel. Ik heb geloof ik na een week gezegd dat het zusje terug mocht en ik dan maar liever een broertje wilde. Dat heeft ook nog jaren op mijn verlanglijstje gestaan van Sinterklaas.)
We waren toen ook net naar Nederland verhuisd, en alles was dus nog heel nieuw voor mij. Ik was toen 3,5 en besefte dus heeeeeeel goed dat mama ineens geen aandacht had voor mij, en dat dat kwam door dat zusje.quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:52 schreef Fuente het volgende:
[..]
![]()
Maar ik kan me indenken dat het dan ook een hele stressvolle situatie is, en het heel moeilijk wennen is aan een kleintje in huis.
Ik heb daar met schaap al woorden over gehad, zelfs toen ik nog niet zwanger wasquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:52 schreef Lishe het volgende:
Igraine, ik moet echt huilen van je stukje over Grote Zus. Wat lief van haar en inderdaad jammer dat je dat niet op film hebt. Wij hebben 'de Kennismaking' gefilmd en dan moet ik ook steeds hard huilen, zo mooi.
Fuente, laat je lief het maar oplossen.Ik zou gewoon eerlijk zijn.
Bij ons mocht iedereen komen, maar niet de baby vasthouden.(uitzonderingen daargelaten) Die legde ik mooi op het voedingskussen tentoon. Vonden wij allemaal erg fijn.
Ik vond het ook jammer. L. belde mij 's avonds nog in het zkh om te vragen waar de oplader van de videocamera lag. Alsof ik daar twee uur na m'n bevalling, vanuit m'n ziekenhuisbed een direct antwoord op zou kunnen gevenquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:52 schreef Lishe het volgende:
Igraine, ik moet echt huilen van je stukje over Grote Zus. Wat lief van haar en inderdaad jammer dat je dat niet op film hebt. Wij hebben 'de Kennismaking' gefilmd en dan moet ik ook steeds hard huilen, zo mooi.
Mijn ouders wonen op nog geen 5 minuten afstand en mn moeder neemt zelfs 2 weken vakantie als de kraamverzorgster weg is en Peaceman gewoon moet werken. Ze gaat me dan wat helpen, vind ik erg fijn en kijk ik eigenlijk ook best naar uit. Ga tijdens mn verlof ook veel met haar doen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:03 schreef Lishe het volgende:
Diaan, in je laatste stukjeherken ik me helemaal. Mijn ouders kwamen de eerste week van Lena 5 (!) keer op en neer. Ook dat hele eind. Nou, als mensen zo dol op hun nieuwe zijn, dan zijn ze ten alle tijden welkom.
Miss Sly, misschien verandert Schaap bij het zien van zijn lammetje wel in een soort van oerbeschermer.Niemand die er dan nog aan mag komen.
Destijds hadden mn ex en ik afgesproken dat er in het ziekenhuis geen bezoek zou mogen komen werd ingeleid, dus ook bekend dat ik die dag in ziekenhuis zou zijn . Later hoorde ik dat mijn moeder daar best veel moeite mee gehad heeft... en ik snap het nu ook wel. Het ging haar er niet om hoe het met de baby zou zijn, maar hoe het mij ging, ze wilde mij juist zien/vasthouden, ik was haar kind en zij wist natuurlijk als geen ander wat het is om te bevallen. Van die kant had ik het nog niet bekeken en dat deed mij best veel. Nu mag ze ook zeker komen in het ziekenhuisquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:08 schreef Reinhilde het volgende:
Diaan & Lishe, wat jullie zeggen kan ik me ook wel een beetje in vinden. Ik heb gewoon nog geen idee hoe het allemaal zal gaan, hoe zwaar de bevalling wordt, hoe het geestelijk met mij zal gaan na de bevalling.. daarom heb ik die 3 dagen rust ingesteld, al ruim van te voren, zodat niemand zich buitengesloten voelt. MAAR ik heb er ook bij gezegd; misschien wil ik juist dat je langs komt (zoals mijn mama), en dan bel ik je zelf, ok? Dus is het eigenlijk een slag om de arm.
quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:11 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Destijds hadden mn ex en ik afgesproken dat er in het ziekenhuis geen bezoek zou mogen komen werd ingeleid, dus ook bekend dat ik die dag in ziekenhuis zou zijn . Later hoorde ik dat mijn moeder daar best veel moeite mee gehad heeft... en ik snap het nu ook wel. Het ging haar er niet om hoe het met de baby zou zijn, maar hoe het mij ging, ze wilde mij juist zien/vasthouden, ik was haar kind en zij wist natuurlijk als geen ander wat het is om te bevallen. Van die kant had ik het nog niet bekeken en dat deed mij best veel. Nu mag ze ook zeker komen in het ziekenhuisals het kan. Maar wel NA de bevalling, niet tijdens.
Ik was zo superblij met mn kind dat ik hem wel aan de hele wereld wilde laten zien....
Het is natuurlijk ook lastig om nu te voorspellen hoe je je dan voelt. Voor zowel jou als voor schaap. Ik zou het gewoon afwachten. De meeste mensen bellen toch wel eerst voordat ze langskomen, jullie hebben dan de regie in handen en maken de afspraak wanneer het JULLIE uitkomt.... komt helemaal goedquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me helemaal voorstellen dat ik het ook zo zou voelen, maar ik kan me ook heel erg goed voorstellen dat ik juist even heel erg zou willen cocoonen. Voor mijn ouders en zusje en schaaps familie is dan natuurlijk een uitzondering, maar ik weet helemaal nog niet of ik direct de hele wereld op de stoep wil. Dus ik wil daar ook geen beloften over doen, ik wil eea een beetje open houden, maar dat is kennelijk nogal moeilijk voor schaap.
Ik moet me daar ook nog helemala niet druk over maken, maar dat doe ik stiekem tochquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook lastig om nu te voorspellen hoe je je dan voelt. Voor zowel jou als voor schaap. Ik zou het gewoon afwachten. De meeste mensen bellen toch wel eerst voordat ze langskomen, jullie hebben dan de regie in handen en maken de afspraak wanneer het JULLIE uitkomt.... komt helemaal goed
Klinkt op zich wel als ene goed idee. Ik hoor graag hoe je het ervaren hebtquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:29 schreef Reinhilde het volgende:
Miss sly, Dan stel je toch ook een paar dagen in, waar het is: ik bel jou wel als ik graag wil dat je langs komt? Ik laat nog wel weten hoe dat beavllen is.
Diaan, veel plezier vanavond!![]()
Fijn Fuente!
Ik ga ook eens aankleden enzo, straks naar Yoga.
Jullie hebben nog tijd genoeg om het daarover te hebben toch? Het kan best zijn dat jij het anders gaat voelen, maar schaap ook. Jullie "kennende" ga ik ervan uit dat het best goedkomt met jullie twee wat dit betreft hoor.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik moet me daar ook nog helemala niet druk over maken, maar dat doe ik stiekem toch
Het gaat om ONS, maar als wij het samen niet eens zijn, wat moet je dan?
quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:49 schreef miss_sly het volgende:
haha, dat is ook zo...waar je je al niet druk om kunt maken als er nog niets aan de hand is![]()
Voor mij is de grootste reden hiervoor, dat de baby uit een hele veilige, kleine omgeving komt, in een grote 'boze' koude wereld. De baby kent heel snel de geur van zijn mama en papa, en als de baby van hand tot hand gaat is dat gewoon too much (in mijn ogen dan...).quote:Op vrijdag 28 november 2008 17:37 schreef tessie het volgende:
Lief zeg DIaan!
En aan degenen die niet willen dat in andere mensen in de kraamtijd hun baby vasthouden... waarom willen jullie dat niet? Ik heb daar nog helemaal niet zo over nagedacht, en ik kan me voorstellen dat veel mensen het juist heel leuk vinden om je baby vast te houden... Kan toch in principe ook helemaal geen kwaad?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |