Trusteh Borissie.quote:
Tja, daar kunnen we op Fok! weinig aan doen. Mailtje naar Iens sturen dus maar?quote:Op vrijdag 28 november 2008 01:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mijn iens-tikseltjes staan er nogsteeds niet op
Iedereen die niet meer post in CUL-SC is liev hoor.quote:
misschien wil steer je wel meenemen als datequote:Op vrijdag 28 november 2008 11:41 schreef MissHobje het volgende:
Dem ik wil ook naar london
Heb alleen geen tijd dus dat wodt hem niet, bummer...
In het nieuwe jaar dan maar
Beetje kortdag nie waarquote:Op vrijdag 28 november 2008 12:06 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
misschien wil steer je wel meenemen als date
Jaquote:
Ik bén kort.quote:
quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:57 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ja
Dus-gezelschap, we zaten in een lief hotelletje, hebben super gedineerd op de Seine een van de boten met maar 8 tafels) , Naar de Moulin Rouge geweest, ś nachts gewandeld door de stad, veel gedronken en lol gehad... enzo dus kortom: alles was geweldig
Oh dan post ik ook nog maar een keertje, hihi!!!!quote:Op vrijdag 28 november 2008 01:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Iedereen die niet meer post in CUL-SC is liev hoor.
Alles redelijk goed!quote:
Ik zie haar ook liever alleen maar met een kerstmutsje op verder niets aan.quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:55 schreef Tezz het volgende:
Wow Bluezz, je avatar is echt mooi gepimpt! Vorig jaar had ze alleen nog maar een kerstmutjes op!
Ja mooi he, nachtzuster gedaanquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:55 schreef Tezz het volgende:
Wow Bluezz, je avatar is echt mooi gepimpt! Vorig jaar had ze alleen nog maar een kerstmutjes op!
Stoofpot staat al vanaf 15.00 te pruttelenquote:Op vrijdag 28 november 2008 17:37 schreef DarkElf het volgende:
Das een kort stoofpotje dan? Die van mij staan altijd 3-4 uur en dan de dag erna nog zeker een uurtje
Weet jij wel hoequote:Op vrijdag 28 november 2008 16:36 schreef golfer het volgende:
Ik zie haar ook liever alleen maar met een kerstmutsje op verder niets aan.
Jep, helaas heb ik nog geen stoppoging ondernomen. Maar dat gaat wel gebeuren! In 2009 stop ik met roken, for sure!!!!! (ben er wel klaar mee eigenlijk. Nu nog actie). Hoe is het met Golfer?????????quote:Op vrijdag 28 november 2008 17:22 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja mooi he, nachtzuster gedaan
Neem jij nog een kerstsigaret?
Hoest verder met jullie en het hondje?
* Bluezz gaat housepakkie aandoen en lekker weekendddddddd vieren
Hmmmmmmm wat een goed plan!!!!!quote:
Ik zal even een berichtje doorsturen met het verzoek alle aanslagen op te schorten tot volgende weekquote:Op vrijdag 28 november 2008 19:44 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn favoriete plaats 32F is bezet.Ben nu 33F gaan zitten, achterste rij, kissing seats.
[ afbeelding ]
Nou, we gaan.Hoop dat er geen metro's of bussen worden opgeblazen dit weekend, en anders moet ik me afmelden voor de aankomende meet.
Geen afgekloven nagelquote:Op vrijdag 28 november 2008 19:13 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
lijntjes snuiven @ airport
Het valt mij, na 40 jaar echt als een ketter gerookt te hebben, wonderbaarlijk mee.quote:Op vrijdag 28 november 2008 22:01 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind het ook super dat golfer nog steeds is gestopt! Way to go!
Het lijkt zo makkelijk van een afstandje, maar oude gewoonten zijn hardnekkig (laat staan als ze ook nog verslavend zijn). Ik kon het alleen maar met Wonderpillen, dus alle bewondering als je het op eigen houtje of met wat pleisters of kauwgum kan!![]()
Ik las het. Ben benieuwd hoe jullie het daar vinden in het hoge Noorden.quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Hoi!![]()
Heeft iemand nog goede recepten met mozzarella? Morgen buffelknuffelen.
Nog net het laatste deel mee kunnen pakken.quote:Op zaterdag 29 november 2008 00:10 schreef golfer het volgende:
Weer eens gekeken naar Herman Brood: rock-'n-roll junkie. Mooie docu over hem uit 1994.
Goed ideequote:Op zaterdag 29 november 2008 11:47 schreef Vork het volgende:
Sporten. Daar ga ik zo ook maar eens aan beginnen.
Niet gelukt. De cursus time management heeft ook al niet geholpen.quote:
Stiekum ff fokken, vriendlief ligt hier toch voor de haard knock-outquote:
*SOL lust ookwel een whisky eigenlijkquote:Op zondag 30 november 2008 00:08 schreef golfer het volgende:
Zo weer terug van lekker eten bij vrienden in Utrecht. Nu lekker onderuit zakken op de bank met een whiskietje.
Weer wat andersquote:Op zondag 30 november 2008 00:33 schreef Duderinnetje het volgende:
Hoi SOL!Leuk je weer eens te zien hier!
Was die kaakontsteking nou nog een nasleep van die kiespijn een hele tijd geleden? Of weer wat anders?
Hè jekkes, dat je nou weer gedoe hebt met je bekkie.quote:Op zondag 30 november 2008 00:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Weer wat anders![]()
Vinnut ook eik wel weer ff leuk om te posten![]()
Ik mis internet niet echt, behalve voor praktische dingen (zo ben ik blij dat ik nog een telefoonboek en een gouden gids had bewaard).
Enne zonder internet is er veeeeeel meer tijd over om te koken en te lezen![]()
Sinds mijn verjaardag heb ik eik alleen nog maar literatuur gelezen, wat een prikkel geeft dat.
Laatste boek was er 1 van Simone de BeauvoirIsabel Allende, nu aan het lezen Fantoompijn van Arnon Grunberg.
Ja bewust geen internet meer, heb nog wel even getwijfeld, maar het bevalt me prima zo. Juist omdat ik nu ook aan andere dingen toekom, en ook wat bewuster met mijn tijd omga.quote:Op zondag 30 november 2008 00:56 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Hè jekkes, dat je nou weer gedoe hebt met je bekkie.
Waarom heb je geen internet meer trouwens? Bewuste keuze? Inderdaad doe je dan wel weer hele andere dingen! Leuk dat je zo veel leestIs ook mijn hoofdbesteding van mijn vrijetijd. Heb je een ouwetje van Allende? Ik vind die laatste boeken nou niet echt wat. Er is nu een vervolg op Paula, maar die heb ik nog niet gelezen.
Simone de Beauvoir is wel erg prachtig vind ik.
Ik moet er even over nadenken. Knielen op... vond ik wel mooi, maar Het Lot van de Familie Meijer is veel meer een meespeler. Alsook De Schaduw van de Wind en wat Nederlandse talentvolle schrijvers betreft: Joe Speedboot van Tommy Wieringa.quote:Op zondag 30 november 2008 01:14 schreef mascara-klodder het volgende:
Dude heb je nog wat suggestie's btw? Je weet nu waar ik een beetje van hou.
Mijn moeder en ik lezen altijd dezelfde boeken, en zonder dat we het van elkaar wisten hebben we de detective's e.d. naast ons laten liggen en zijn even op een heel andere toer gegaan.
Leuk! Want nog steeds gaan de boeken over en weer, maar iets wat iemand anders aanraadt is natuurlijk ook erg welkom.
Het Lot van fam Meijer is dat ook van Siebelink? Geef namen Dude. Heb geen inet meer eej, dus ik ga direct naar de boekenwinkel.quote:Op zondag 30 november 2008 02:11 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik moet er even over nadenken. Knielen op... vond ik wel mooi, maar Het Lot van de Familie Meijer is veel meer een meespeler. Alsook De Schaduw van de Wind en wat Nederlandse talentvolle schrijvers betreft: Joe Speedboot van Tommy Wieringa.
Lieverd, misschien leuk om weereens een keer af te spreken, met of zonder Milou.quote:Op zondag 30 november 2008 02:07 schreef golfer het volgende:
Dag lieve SOL.
Ik ga ook maar eens naar bedje, maar kan dat natuurlijk niet doen zonder jou en Miloueven een hele dikke kus te geven.
Trusteh!.
brrr nou idd, koudquote:Op zondag 30 november 2008 12:24 schreef DarkElf het volgende:morning..
Oh tis middag!
Hai SOL![]()
Gefeliciteerd IsaFijne dag, gaan jullie iets leuks doen samen?
Net heerlijk roerei a la de mr a la Gordon gegeten *yummie en zo eens kijken of we wodka-limoen pudding kunnen makenTis echt zo'n keukenpruts dag met dat ellendige weer zo..
Isa post hier toch niet meer? Niet praten tegen mensen die er niet zijn danquote:Op zondag 30 november 2008 12:24 schreef DarkElf het volgende:
Gefeliciteerd IsaFijne dag, gaan jullie iets leuks doen samen?
right net of er niet druk meegelezen wordtquote:Op zondag 30 november 2008 13:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Isa post hier toch niet meer? Niet praten tegen mensen die er niet zijn dan
Klinkt lekker dat eitje
MiddagLekker nixen vandaag, behalve badderen, lezen en een stoofpotje maken!
Ik vast wel, eind januari.. maar echt herinneren doe ik het mij nietquote:Op zondag 30 november 2008 13:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
brrr nou idd, koudwel leuk als ´t sneeuwd op je verjaardag
dat heb ik nooit gehad
jamaar jamaar misschien komt ze dan nog eens terugquote:Op zondag 30 november 2008 13:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Isa post hier toch niet meer? Niet praten tegen mensen die er niet zijn dan
Het lot van is van Charles Lewinsky en De Scaduw van de Wind is van Carlos Ruiz Zafón. Joe Speedboot is dus van Tommy Wieringa.quote:Op zondag 30 november 2008 02:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het Lot van fam Meijer is dat ook van Siebelink? Geef namen Dude. Heb geen inet meer eej, dus ik ga direct naar de boekenwinkel.
Knielen op een bed violen raakte me vooral om hoe je jezelf kan verliezen in een geloof. Ik sta daar absoluut niet open voor, maar ik begrijp het wel, ookal ligt mijn hart meer bij het gevoel van Margje en de kinderen.
Die hoop ik 1 dezer dagen eindelijk eens uit te lezen.quote:Op zondag 30 november 2008 14:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Het lot van is van Charles Lewinsky.
Wie weetquote:Op zondag 30 november 2008 13:49 schreef kaasplankje het volgende:
jamaar jamaar misschien komt ze dan nog eens terug
*SOL even pen en papier pakt om te noteren, tnxquote:Op zondag 30 november 2008 14:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het lot van is van Charles Lewinsky en De Scaduw van de Wind is van Carlos Ruiz Zafón. Joe Speedboot is dus van Tommy Wieringa.
Hoelaat eten we morgen ?quote:Op zondag 30 november 2008 14:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wie weet
Het stoofpotje staat heerlijk te pruttelen en te geuren!
[ afbeelding ]
Snel zijn idd, want morgen is het opquote:Op zondag 30 november 2008 18:51 schreef Den_Haag het volgende:
morgen? zou er vanavond nog heen gaan
Wat heb je dan voor leuks met Isa gedaan?quote:
Ohhhhhhhhhh en er was niemand wakker om goedemorgen tegen je te zeggen!!!!!!!!quote:
Was gewoon thuis. Hockey hequote:Op maandag 1 december 2008 01:18 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat heb je dan voor leuks met Isa gedaan?Toch hopelijk wel even exorbotant voor haar gekookt
niet koud genoeg zegt ze dan..quote:Op maandag 1 december 2008 08:25 schreef MissHobje het volgende:
Goeiemorgen en tevens nog even truste![]()
Is best frisjes buiten.. gisteren was de sneeuw erg leukjammer dat het niet koud genoeg is dan.
En Steer welkom terug![]()
Leuk feessie gehad ?
quote:Op zondag 30 november 2008 13:44 schreef DarkElf het volgende:
right net of er niet druk meegelezen wordt
Moet je niet studeren?quote:Op maandag 1 december 2008 08:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Boeken en eten, count me in![]()
SoL, mijn lievelingsboek is nog steeds 'Laten wij aanbidden' van Ann-Marie MacDonald, echt een enorme aanrader. Titel is saai, achterflap nietszeggend maar de inhoudmooi geschreven en een bijzonder meeslepend verhaal. In het Engels heet het 'On your knees'.
En ik kan me zo voorstellen dat je zonder internet heel erg veel tijd overhoudt, maar internet is voor mij teveel een bron van informatie en communicatie om op te geven.
En ik wilde méér sneeuw op mijn verjaardag
Ja anders bleef het veeeeeeel langer liggen hequote:Op maandag 1 december 2008 08:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
niet koud genoeg zegt ze dan..
PC herkent de USB-stick wel?quote:Op maandag 1 december 2008 11:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb een usb stick waar belangrijke documenten opstaan, maar wat ik ook probeer ik krijg alleen maar de melding dat de verwisselbare schijf leeg is.... Help!
Ouwe romanticus die je d'r bent.quote:
quote:Op maandag 1 december 2008 14:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ouwe romanticus die je d'r bent.![]()
Probeer een data recovery programma zoals: GetDataBack (http://www.runtime.org/).quote:Op maandag 1 december 2008 13:09 schreef Isabeau het volgende:
Ja, hij geeft aan dat er een verwisselbare schijf is aangetroffen. Alleen kan ik geen inhoud vinden, hij geeft zelfs aan dat de usb stick leeg is (en dat is die echt niet!)
quote:Op maandag 1 december 2008 15:38 schreef Anthraxx het volgende:
Probeer een data recovery programma zoals: GetDataBack (http://www.runtime.org/).
Mocht dat niet werken dan moet je hem donderdag maar meenemen, dan zijn er nog andere oplossingen maar daar heb ik een Linux PC (of OSX PC) voor nodig.
Je gaat naar het buitenland, je bezoekt supermarkten en neemt producten mee naar Nederland. Dat lijkt wel op wat ik laatst moest doen, alleen bij mij heet dat 'werk'.quote:Op maandag 1 december 2008 21:28 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kon de eerste nacht niet helemaal goed in slaap komen in het hotel, dus ik was maar even naar de naastgelegen Tesco gegaan om middernacht.Daar heb ik mijn ogen uitgekeken, echt supergroot assortiment. En het was nog best druk om 1:00am
in de supermarkt.
Ribena
Heb maar even lekkere snacks gehaald, en naar Nederland meegenomen.
Dus we hebben een menu-hunter (ik) en een Supermarkthunter (jij) in het buitenland als we op reis zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2008 01:22 schreef Stereotomy het volgende:
Jij hebt superwerk
Ik vind het echt fanfokkingtastisch om door buitenlandse supermarkten te struinen.
Ik zie Marmite! brrrquote:Op maandag 1 december 2008 21:28 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kon de eerste nacht niet helemaal goed in slaap komen in het hotel, dus ik was maar even naar de naastgelegen Tesco gegaan om middernacht.Daar heb ik mijn ogen uitgekeken, echt supergroot assortiment. En het was nog best druk om 1:00am
in de supermarkt.
Ribena
Heb maar even lekkere snacks gehaald, en naar Nederland meegenomen.
juist nietquote:Op dinsdag 2 december 2008 09:29 schreef DarkElf het volgende:
Uit eten, lekker. Waar?
Handboeien?ja daar kan je alle kanten mee op
Nope gewoon werken tot laatquote:Op dinsdag 2 december 2008 09:11 schreef DarkElf het volgende:
gaat er nog iemand Sinterklaas vieren dit weekend een keer deze week?
Zaterdag. Met de familie. Moet alleen nog cadeau'tjes kopen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:11 schreef DarkElf het volgende:
gaat er nog iemand Sinterklaas vieren dit weekend een keer deze week?
Gezellig en klinkt als Koopavond fun op 4 decquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:23 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Zaterdag. Met de familie. Moet alleen nog cadeau'tjes kopen.
auch...quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:29 schreef Isabeau het volgende:
Weet je familie wel dat je een vriendin hebt?
Nou ja, het is niet alsof hij ook ooit maar hint in de richting van meegaan oid. Ik besta denk ik nietquote:
Zegquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:44 schreef DarkElf het volgende:
ach ja mannen .. die zijn anders dan meisjes op bijna alle vlakken denk ik
Naja.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet alsof hij ook ooit maar hint in de richting van meegaan oid. Ik besta denk ik niet
...dat is ook een beetje raarquote:Op dinsdag 2 december 2008 12:09 schreef motorbloempje het volgende:
en mijn moeder heeftie ontmoet toen mn opa op sterven lag en ze even naar buiten kwam om lucht te scheppen
wat een leuk cadeau! gewoon doen hoorquote:Op dinsdag 2 december 2008 12:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
...dat is ook een beetje raar
Straks lekker naar Groningen en het is echt straaaaalend mooi weer!En ik heb de auto bij huis, maar ik durf niet met de auto naar Groningen. Durf niet alleen bedoel ik
Stomme rijangst. Heb voor mijn verjaardag een slipcursus gekregen en ik riep al direct 'daar ga ik niet alleen naar toe hoor!!' terwijl er nadrukkelijk op de papieren staat dat je geen bezoek/kijkers mee kan nemen
nee hoorquote:
Ja! Jammer dat het niet betaald is.quote:Op dinsdag 2 december 2008 01:22 schreef Stereotomy het volgende:
Jij hebt superwerk
Ik vind het echt fanfokkingtastisch om door buitenlandse supermarkten te struinen.
Ik heb laatst de Pastasaus met gehakt gemaakt en die was echt héél lekkerquote:Op dinsdag 2 december 2008 15:30 schreef Smallish het volgende:
[..]
@ Bluezz & Tezz: wat een gave site is dat! Die tomatensaus!
Hotdogs van de Ikeaquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:33 schreef golfer het volgende:
Jottum.
Ik mocht vanmiddag mee naar de IKEA om een kast die B. al heel lang wilde hebben te kopen.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:49 schreef DarkElf het volgende:
Nou zo zie je maar dat we in een dorp wonen enzoEr zit een fazant op de staanplaatsen achter ons gebouw...
Hij stond ineens voor mijn auto en ik ben braaf gestopt, heb mijn telefoon gepakt en toen de mr opnam heel hard geroepen: "er zit een fazant, wat moet ik nuuuu???quote:
Ah dat is wel zielig dan, als het een volièrebeestje is. Even melden bij de dierenambulance of iets dergelijks?quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:56 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Hij stond ineens voor mijn auto en ik ben braaf gestopt, heb mijn telefoon gepakt en toen de mr opnam heel hard geroepen: "er zit een fazant, wat moet ik nuuuu???![]()
Daarna, toen de mr eerst zoiets had vanen ja komt wel goed joh, doorgereden naar mijn plaats en uitgestapt waarna ik de Fazant probeerde uit te leggen dat ie beter kon vliegen ipv paniekerig heen en weer huppelen maar ik denk niet dat hij me snapte
Nu zit ie in de tuinen achter ons, ik denk dat het een voliere fazant is dus hij zal hier ergens wel horen..
Arme Fazant, padje kwijt, hokje kwijt en tis jachtseizoen ook
Is lekker, net elastiek. Wordt koud gegeten.quote:
we kijken even, hij zit nu in een tuin en is wat rustiger.. misschien dat ie dan wegvliegt.. (leek alsof er iets om zijn poot zat maar kon t moeilijk zien) .. heb wel net adres van vogelbescherming hier in de buurt opgezocht vastquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ah dat is wel zielig dan, als het een volièrebeestje is. Even melden bij de dierenambulance of iets dergelijks?
En die arme kwallen dan? Die eet je wel gewoon op?quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:21 schreef DarkElf het volgende:
Ziet er mooi uit Steer, alleen zou ik echte haaievinnensoep (buiten dat ik die van de chinees echt brr vind) nooit eten. jaja hypocriet to the bone hoor![]()
t was wel sushiheaven daar zeg
Geen idee, als ik t zo op de foto zie denk ik: nou dat kan nooit lekker zijnquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:22 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
En die arme kwallen dan? Die eet je wel gewoon op?
Het smaakt nergens naar, voelt als elastiek. Het smaakt naar de saus waarin het wordt gemarineerd, en da's meestal zo'n sojasaus/sesamzaad combi, net als vrijwel alle andere gerechten in de Chinese keuken.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:24 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Geen idee, als ik t zo op de foto zie denk ik: nou dat kan nooit lekker zijnmaar ff proeven doen we altijd natuurlijk..
Ik kan die worstjes niet meer zien zonder te denken aan het beeld van een man bij de ikea Delft, die 2 van die hotdogs had gekocht en niet wist hoe hij de sauzen er in moest krijgen (qua geen handen meer vrij). Zijn oplossing: met z'n tanden het worstje eruit happen, met z'n elleboog op de hendel van de saus drukken en de saus in het broodje laten lopen en dan het worstje weer terugduwen met z'n tanden. En dan het volgende broodje idem dito. En één broodje vervolgens aan een nietsvermoedende dame verderop geven.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:25 schreef golfer het volgende:
Jammie Steer, wat ziet dat er allemaal lekker en authentiek uit.![]()
Enne ja, Borisz, we hebben inderdaad even een hotdog gegeten bij de IKEA en meteen een flinke voorraad van die worstjes ingeslagen.
Gad verdammequote:Op dinsdag 2 december 2008 17:34 schreef Smallish het volgende:
Ik kan die worstjes niet meer zien zonder te denken aan het beeld van een man bij de ikea Delft, die 2 van die hotdogs had gekocht en niet wist hoe hij de sauzen er in moest krijgen (qua geen handen meer vrij). Zijn oplossing: met z'n tanden het worstje eruit happen, met z'n elleboog op de hendel van de saus drukken en de saus in het broodje laten lopen en dan het worstje weer terugduwen met z'n tanden. En dan het volgende broodje idem dito. En één broodje vervolgens aan een nietsvermoedende dame verderop geven.
Zwagerquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:37 schreef Bluezz het volgende:
Ik zag een not-yellowman zitten aan den dis![]()
Slim!quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:17 schreef DarkElf het volgende:
[..]
we kijken even, hij zit nu in een tuin en is wat rustiger.. misschien dat ie dan wegvliegt.. (leek alsof er iets om zijn poot zat maar kon t moeilijk zien) .. heb wel net adres van vogelbescherming hier in de buurt opgezocht vast
Die kom ik idd bij elke bruiloft weer tegen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:41 schreef Duderinnetje het volgende:
@ steer: het ziet er best lekker uit, maar ik moet wel lachen om die blikjes drinken!![]()
Thx Bluezz, volgens mij was ie vanmorgen gewoon uit de lucht, want het adres is niet veranderd.quote:
Fazanten en patrijzen zijn écht stomme vogels.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:45 schreef DarkElf het volgende:
Fazant is volgens mij weg, net al toen het nog soort van licht was en net heb ik weer gekeken maar ik zie hem nergens meer...
Morgenochtend meteen weer ff kijken, kan me voorstellen dat hij, als t rustiger wordt en donker is, eerder wegvliegt dan als er van alles om hem heen gebeurt..
Hmmm in dát geval:quote:Op woensdag 3 december 2008 10:35 schreef DarkElf het volgende:
oh ja das wel dom ja
Nou ik zie hem nergens meer iig, straks toch even onder mijn auto kijken of hij daar niet zit (zal je net zien dat ik hem daar dood rij ofzo)
quote:Fazant in een walnoot-honingkorstje
aantal personen: 4
Ingrediënten:
2 schoongemaakte fazanten
Zout
250 gr uien
1 rood pepertje
100 gr walnoten
70 gr boter
50 gr honing
1 eiwit
2 laurierbladeren
350 gr wortelen
350 gr shii-take
1 bosje gehakte peterselie
5 gr geraspte gember
Versgemalen zwarte peper
Suiker
4 dl wildfond
3 eetlepels rode port
Bereiding:
Spoel de fazanten
Dep ze droog
Wrijf ze in met zout
Bind de billen met keukengaren vast en leg ze, met de borst naar boven, in een braadslee
Pel de uien en snipper ze fijn
Snijd het pepertje in de lengte doormidden, verwijder de zaadjes en hak het vruchtvlees fijn
Hak de walnoten fijn en vermeng ze met 20 gr gesmolten boter, de honing en de stukjes rode peper
Klop het eiwit licht op, roer dit door het notenmengsel en strijk er de fazanten mee in
Schik de uien en laurierbladeren om de fazanten
Bak ze 45-50 minuten in een op 175 graden voorverwarmde oven
Schrap intussen de wortelen en snijd ze in julienne
Borstel de paddestoelen schoon en snijd ze in vieren
Hak de peterselie grof
Schil de gember en rasp hem fijn
Fruit de wortelen en de paddestoelen 5 minuten voor het einde van de gaartijd in 20 gr hete boter aan
Blus met 2 eetlepels water en laat op zacht vuur 7 minuten garen
Breng op smaak met peper, zout en suiker
Roer er op het laatst de peterselie door en houd de groenten warm
Neem de fazanten uit de oven, scheid borst, vleugeltjes en billen en houd ze warm
Deglaceer de saus met wildfond en giet de saus in een pan
Haal er de laurierbladeren uit en pureer de saus met een mixer
Wrijf de saus door een zeef
Laat haar nog een keer opkoken en breng op smaak met de gember, port, peper, zout en suiker
Roer er de rest van de ijskoude boter in vlokjes door
Snijd de fazantenborsten in plakken en serveer die meteen met een billetje, de saus en de groenten
Volgens mij niet, of het moet een keer een gerechtje in een restaurant zijn geweest, maar ik kan het me gewoon niet herinnerenquote:Op woensdag 3 december 2008 12:50 schreef Den_Haag het volgende:
niet? de keukengodin heeft nog nooit fazant gegeten?
Hoipiepeloi.quote:
Het is gevogelte, dus het smaakt een beetje als kip maar dan wat sterker.quote:Op woensdag 3 december 2008 13:18 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Hoipiepeloi.
Toen ik nog als slager in de super werkt ging het dure vlees vaak over datum. Dat mochten wij dan wel eens meenenem. Zo heb ik ook wel eens fazant op. Vond het niet veel bijzonders.
Oude meuk eruitquote:Op woensdag 3 december 2008 15:31 schreef golfer het volgende:
Zo, die IKEA-kast die we gisteren gekocht hadden zit in elkaar. Niet al te veel schroeven en andere meuk overgehouden, dus het zal wel kloppen.
doe es foto bloes?quote:Op woensdag 3 december 2008 16:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oude meuk eruitEn stylen die tuinkamer
quote:Op woensdag 3 december 2008 17:55 schreef Stereotomy het volgende:
Beter dan een bad brouwen en daarna lekker in venkelsoepje.
Dat is de 27-delige Grote Winkler Prins.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:06 schreef FleshWound het volgende:
Golferbloes, is dat de Grzimek in jullie kast?
goed gezien! Jij ook?quote:Op woensdag 3 december 2008 19:01 schreef Stereotomy het volgende:
Oe je bent linkshandig
En LEKKERE FOTO'S heur![]()
![]()
Een uitgebreide dierenencyclopedie die blijkbaar ontzettend op een 27 delige Winkler Prins lijkt.quote:
Eh nee ik niet.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
goed gezien! Jij ook?ik let er ook vaak op bij mensen. lastig hoor, als je linkshandig bent.
han solo? de hand-tot-man-relatie verbeteren? de wortel schrapen? schuiftrompet spelen in de eenmansfanfare? Sologitaar spelen? de tube uitknijpen? afkarnen?quote:Op woensdag 3 december 2008 19:42 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Eh nee ik niet.![]()
Wel voorkeur voor links bij bepaalde handelingen.![]()
Ja? Moest je weer aan de slag van Lein?quote:Op woensdag 3 december 2008 20:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
![]()
btw mijn tong is nog niet ontdooid
Mehehe ik eet vis vanaaf, en 't ligt nog te de-frostenquote:Op woensdag 3 december 2008 20:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja? Moest je weer aan de slag van Lein?![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 3 december 2008 19:41 schreef FleshWound het volgende:
Een uitgebreide dierenencyclopedie die blijkbaar ontzettend op een 27 delige Winkler Prins lijkt.
quote:Op woensdag 3 december 2008 20:14 schreef Stereotomy het volgende:
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 3 december 2008 19:58 schreef kaasplankje het volgende:
han solo? de hand-tot-man-relatie verbeteren? de wortel schrapen? schuiftrompet spelen in de eenmansfanfare? Sologitaar spelen? de tube uitknijpen? afkarnen?
Excuse moi?quote:Op woensdag 3 december 2008 20:14 schreef Stereotomy het volgende:
![]()
![]()
![]()
Er valt hier een enorm goede grap over frigide te maken, maar ik kan er zo snel niet opkomen.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Frigide + Lein = unlikely combinatiequote:Op woensdag 3 december 2008 20:39 schreef FleshWound het volgende:
Er valt hier een enorm goede grap over frigide te maken, maar ik kan er zo snel niet opkomen.
Je sais.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:42 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Frigide + Lein = unlikely combinatie
quote:Op woensdag 3 december 2008 20:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |