Hiermee sloot ik het vorige topic.quote:Op dinsdag 25 november 2008 00:57 schreef erkel het volgende:
Voor het eerst sinds maanden weer getennist en het viel me niet eens tegen hoe het ging. Geen minuut last gehad van mijn knie, dus dat zit ook wel weer goed. Tennis, heerlijk.
Eerste week van Maart meestal.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:26 schreef dekouwe het volgende:
Ik moet het toch even melden ik had afgelopen dinsdag ( inmiddels 6 dagen geleden ) maar ben het des ondanks niet vergeten een heerlijke dunk smash ala sampras heerlijke eerste service kwam al op en precies in me loop heerlijkkk ! die ga ik vaker proberen
Weet iemand al wanneer de schema's van de voorjaars comp op de knltb site komt ? want ik wil me tegenstanders checken
En hoe lang ben je er mee bezig geweest? 5 uur?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:43 schreef Chriz2k het volgende:
Ik heb na maanden uitstellen eindelijk mijn eerste rackets bespannen.
Een uur of 3quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:04 schreef erkel het volgende:
[..]
En hoe lang ben je er mee bezig geweest? 5 uur?![]()
Ik wil weer gravel onder mijn voeten voelen
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:05 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Een uur of 3.
Ik kan niet wachten tot ik er een beetje snelheid in krijg, dit is slopend.
Ik voorspel een Wilson met een 18x20 patroonquote:
De eerste keren zijn echt tamelijk dramatisch te noemen...ik heb weleens een racket vervloekt omdat er 2 snaren (1.35mm) door hetzelfde gat moesten terwijl er ook nog een snaar langs liep....had bijna het racket door de kamer geslingerdquote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:02 schreef Chriz2k het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb dit schatje.
En breek me de bek niet open, heb je net meters aan snaar door die opening getrokken, zit hij helemaal op het einde in de knoop![]()
quote:
Helaas, 16x19quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:06 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Ik voorspel een Wilson met een 18x20 patroon
Herkenbaar, had precies hetzelfde.quote:De eerste keren zijn echt tamelijk dramatisch te noemen...ik heb weleens een racket vervloekt omdat er 2 snaren (1.35mm) door hetzelfde gat moesten terwijl er ook nog een snaar langs liep....had bijna het racket door de kamer geslingerd![]()
Jup, zeer herkenbaar....of het moment dat je met zweetpareltjes op je voorhoofd eindelijk het racket hebt bespannen, en vervolgens tot de conclusie komen dat je bij het vlechten een keer een keer hebt overgeslagen....waardeloze zin, maar degenen die bespannen weten wat ik bedoelquote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:16 schreef Chriz2k het volgende:
Heel voorzichtig met een naald die andere snaar naar boven gerommeld en hopen dat hij niet brak.
Heb ik wel eens over gelezen, inderdaad.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:34 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Jup, zeer herkenbaar....of het moment dat je met zweetpareltjes op je voorhoofd eindelijk het racket hebt bespannen, en vervolgens tot de conclusie komen dat je bij het vlechten een keer een keer hebt overgeslagen....waardeloze zin, maar degenen die bespannen weten wat ik bedoel.
Wat wel weer tof is: verschillende snaren proberen en prutsen met diverse kilo's erop
Meestal doen ze het omdat het de levensduur van de snaar iets zou verhogen, maar ik geloof er niet zo in...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:46 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Heb ik wel eens over gelezen, inderdaad.
Dat je de lengtesnaren op een andere sterkte bespant dan de breedtesnaren, maar wat voor effecten levert dat precies op?
Ongeschreven regel is dat je de breedtesnaren 1-2 kg minder hard bespant dan de lengtesnaren. Wat mijn persoonlijke ervaring is: lengtesnaren zijn er voor de kracht en controle (bv. polyester-snaren) en breedtesnaren zijn er voor het gevoel (ik gebruik dan meestal een soepele snaar). Ik heb weleens polyester in de lengte- en breedtesnaren gedaan, en daar werd mijn arm niet echt vrolijk vanquote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:46 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Heb ik wel eens over gelezen, inderdaad.
Dat je de lengtesnaren op een andere sterkte bespant dan de breedtesnaren, maar wat voor effecten levert dat precies op?
Ongeschreven regel?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:56 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Ongeschreven regel is dat je de breedtesnaren 1-2 kg minder hard bespant dan de lengtesnaren.
Is dat niet bizar veel voor iemand met jouw speelsterkte?quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:40 schreef dekouwe het volgende:
ik ben lui ik laat me racket bespannen, sla ook per seizoen steeds minder kapot (jeej!!) 3 jaar geleden zo'n 20 bespanningen in zomer seizoen en afgelopen seizoen maar 8 ofzo. dit jaar voor het eerst door iemand anders laten bespannen. zelf zo'n rolletje snaar gekocht van 200M. en tot zover ben ik er erg tevreden over
Bij mijn weten bespant bijna niemand de lengtesnaren en de breedtesnaren met hetzelfde aantal kilo's...dat noem ik een ongeschreven regel en jij een manier van bespannen...soit!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:56 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ongeschreven regel?
Het is een manier van bespannen, maar het is zeker geen ongeschreven regel ofzo....
Misschien bij jou in de buurt niet. Bij mij in de buurt is het heel normaal hoor. Ze vragen het zelfs bij de winkel wat je er precies mee wilt.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:34 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Bij mijn weten bespant bijna niemand de lengtesnaren en de breedtesnaren met hetzelfde aantal kilo's...dat noem ik een ongeschreven regel en jij een manier van bespannen...soit!
Nog een tip: knip de snaren schuin af, hierdoor kun je veel gemakkelijker door de gaten heen gaan
is het ook .. maar goed ik kan me forhand ook bijna niet zonder topspin slaan .. dat lukt gewoon niet :s en het was echt 2x tennissen bespanning der uit. Maar goed dat was na een periode van 3 jaar niet tennissen. Iedere keer als ik die bal iets uit het midden raakte was het *pats*. Ben al blij dat het drastisch verminderd isquote:Op woensdag 21 januari 2009 12:44 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Is dat niet bizar veel voor iemand met jouw speelsterkte?
Dat kwam dan gewoon door een hele slechte snaar of een hele slechte bespannerquote:Op donderdag 22 januari 2009 00:05 schreef dekouwe het volgende:
[..]
is het ook .. maar goed ik kan me forhand ook bijna niet zonder topspin slaan .. dat lukt gewoon niet :s en het was echt 2x tennissen bespanning der uit. Maar goed dat was na een periode van 3 jaar niet tennissen. Iedere keer als ik die bal iets uit het midden raakte was het *pats*. Ben al blij dat het drastisch verminderd is
Ohja speel nu inmiddels ook wel met een stuggere snaar en sinds ik dat ben gaan doen was het al minder moest alleen wel eventjes wennen. speel nu met kirschbaum
Als dat zo is dan heb je echt de verkeerde bespanner gekozen! Hij zou je op zijn minst een andere snaar moeten adviseren als je ze zo snel kapot slaatquote:Op donderdag 22 januari 2009 00:05 schreef dekouwe het volgende:
[..]
is het ook .. maar goed ik kan me forhand ook bijna niet zonder topspin slaan .. dat lukt gewoon niet :s en het was echt 2x tennissen bespanning der uit. Maar goed dat was na een periode van 3 jaar niet tennissen. Iedere keer als ik die bal iets uit het midden raakte was het *pats*. Ben al blij dat het drastisch verminderd is
Ohja speel nu inmiddels ook wel met een stuggere snaar en sinds ik dat ben gaan doen was het al minder moest alleen wel eventjes wennen. speel nu met kirschbaum
Ik speel persoonlijk met de Professional Multi Attack. Erg fijn en soepel snaartje waar ik gemiddeld 3-4 weken mee doe. Ik heb enkele poly's geprobeerd, maar dat vond mijn arm niet zo heel fijn. Daardoor ben ik weer overgestapt op de multifilament-snaren. Naar mijn mening is uiteindelijk het aantal kilo's belangrijker dan met welk merk je speeltquote:Op maandag 26 januari 2009 12:22 schreef kleinelievewolff het volgende:
Zelf bespannen is leuk om te doen en de snelheid komt vanzelf wel een keer. Wat ik nu lees hier over dat je de lengte en breedtesnaren met verschillende kg's bespant, doe ik eigenlijk nooit. Dan moet ik er bij vermelden dat ik altijd 1-piece bespan met een "around the world-patroon". Dat van die verschillende kg's is volgens mij alleen van belang als je verschillende snaren gebruikt voor de lengte- en breedtesnaren, bijvoorbeeld darm en poly. De reden dat ik 1-piece bespan, is dat ik een hekel heb aan knoopjes leggen en het idee heb dat je altijd wat spanning verliest bij het knopen en dus maar beter zo min mogelijk kan knopen. Wat trouwens een mooie hulp is bij het bespannen (vooral bij het aantrekken van de knopen), is een startklem. Die is trouwens ook noodzakelijk bij een ATW-patroon, maar spaart vooral je handen bij het aantrekken van de knoop.
Ik sloeg toen ik net begon (3 jaar geleden) ongeveer 1 keer in de 2 maanden de bespanning eruit (poly) van een wilson midplus 16x19. 2 jaar geleden overgestapt op Dunlops 200G rackets (18x20) en sindsdien pas 1 keer een bespanning eruit geslagen. Dat zit hem toch in dat fijnmazigere patroon. Ik ben ook overgestapt op de multifilamentsnaren ipv polyester, sloeg mijn arm een beetje aan gort met poly. Nu zit er ook in 1 racket een setje darmsnaren, dat speelt toch echt wel anders, veel meer "bounce".
Wat zijn jullie voorkeuren voor snaren?
Op de snaar staat meestal welk merk en type het is. Dankzij Google kan je dan uitzoeken wat voor soort snaar het is. Mijn stelregel is dat ik poly's sowieso 2-3 kilo's minder hard bespan dan een soepele snaar, anders valt bij wijze van spreken je arm erafquote:Op maandag 26 januari 2009 19:22 schreef Norrage het volgende:
hmm ik heb de laatste tijd ook andere snaren (geen idee welke, poly geloof ik, ik laat bespannen en zij doen er gewoon wat leuks in) en heb de laatste tijd meer last van mijn arm dan vroeger...is een uurtje later wel weer over, maar tijdens de wedstrijd voel ik het wel. Dat kan, als ik bovenstaande lees, dus misschien wel aan de soort snaar liggen??
Ik doe er bovendien nu echt megalang mee, heb ze er al sinds juni in zitten, en ik speel echt minstens 2 a 3 keer per week! en normaalgesproken deed ik maximaal 20 tot 25 uur met een snaar...Dus ik ben wel blij met deze (goedkoop), maar misschien doordat ze zo stevig zijn niet zo goed voor mijn arm??
Als het een poly is, zou ik er zowieso niet al te lang mee spelen. Polyester heeft maar weinig elasticiteit en dat kleine beetje elasticiteit is er na een korte periode tennissen wel uit. Dan blijft de snaar nog tijden goed (niet breken bedoel ik), maar krijgt je arm steeds meer te verduren. Toen ik nog met poly speelde, knipte ik ze eruit op het moment dat de snaren niet meer vanzelf op hun plekje terugschoven. Dus als je je snaren zelf goed moet leggen, is het tijd voor een nieuwe polyester bespanning.quote:Op maandag 26 januari 2009 19:22 schreef Norrage het volgende:
hmm ik heb de laatste tijd ook andere snaren (geen idee welke, poly geloof ik, ik laat bespannen en zij doen er gewoon wat leuks in) en heb de laatste tijd meer last van mijn arm dan vroeger...is een uurtje later wel weer over, maar tijdens de wedstrijd voel ik het wel. Dat kan, als ik bovenstaande lees, dus misschien wel aan de soort snaar liggen??
Ik doe er bovendien nu echt megalang mee, heb ze er al sinds juni in zitten, en ik speel echt minstens 2 a 3 keer per week! en normaalgesproken deed ik maximaal 20 tot 25 uur met een snaar...Dus ik ben wel blij met deze (goedkoop), maar misschien doordat ze zo stevig zijn niet zo goed voor mijn arm??
Haha, dat heb ik nog lang niet. Het hele patroon is nog perfect en geen enkele slijtage....zijn toversnaren ofzo :/quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:02 schreef kleinelievewolff het volgende:
[..]
Als het een poly is, zou ik er zowieso niet al te lang mee spelen. Polyester heeft maar weinig elasticiteit en dat kleine beetje elasticiteit is er na een korte periode tennissen wel uit. Dan blijft de snaar nog tijden goed (niet breken bedoel ik), maar krijgt je arm steeds meer te verduren. Toen ik nog met poly speelde, knipte ik ze eruit op het moment dat de snaren niet meer vanzelf op hun plekje terugschoven. Dus als je je snaren zelf goed moet leggen, is het tijd voor een nieuwe polyester bespanning.
Zelf ben ik het eens met een paar posts hierboven, dat het aantal kg's meer verschil maakt dan het soort snaar. Dus dan is het mijns insziens beter voor je arm om een soepele snaar te nemen (die lange tijd soepel blijft) en deze wat strakker te bespannen dan om een stugge snaar (poly/kevlar) iets losser te bespannen.
Even een misvatting uit de wereld helpen: door een dure bespanning te gebruiken ga je echt niet beter spelen, dat ligt meer aan techniek, voetenwerk, conditie etc. etc.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:53 schreef TubewayDigital het volgende:
bij mij was de verhouding gewicht op de lengte snaren : gewicht op de breedte snaren ook vaak verkeerd, krijf je een cirkelvormig racketblad in plaats van een ovaalvormig blad.
Ik speel verder met polyester (geloof ik) en ik heb ook last van mijn arm. Even kijken wat ik daar tegen kan doen. Misschien die Rip control van head maar eens proberen. Zijn wel duur
i know maar het ging hier over de relatie tussen bespanning en blesures.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:51 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Even een misvatting uit de wereld helpen: door een dure bespanning te gebruiken ga je echt niet beter spelen, dat ligt meer aan techniek, voetenwerk, conditie etc. etc.
Aaah, nu snap ik het....je hebt hetzelfde racket als Roddickquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:53 schreef TubewayDigital het volgende:
bij mij was de verhouding gewicht op de lengte snaren : gewicht op de breedte snaren ook vaak verkeerd, krijf je een cirkelvormig racketblad in plaats van een ovaalvormig blad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt niet!quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:51 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Even een misvatting uit de wereld helpen: door een dure bespanning te gebruiken ga je echt niet beter spelen, dat ligt meer aan techniek, voetenwerk, conditie etc. etc.
quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Echt niet!
Waarom denk je dat al die gasten die zo goed zijn ook zo veel geld hebben. Op die manier kunnen ze zulke goede spullen kopen dat ze gewoon automatisch bovenaan staan. duh!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door Nalbandian op 29-01-2009 19:22:50 ]
Ik neem aan dat die enkel niet in de 4 was?quote:Op zondag 15 februari 2009 19:24 schreef Chriz2k het volgende:
Zojuist voor het eerst sinds een half jaar weer wedstrijden gespeeld, had er vooraf niet zoveel vertrouwen in aangezien ik om 5 uur pas in bed lag, maar de tegenstand was gelukkig niet zo groot.
Enkel 14-1 en dubbel 12-4.
Nouja, die gozer was 4,8.quote:Op zondag 15 februari 2009 19:27 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die enkel niet in de 4 was?
Hoe zit het trouwens met die Future-trip naar West-Afrika?
quote:Op zondag 15 februari 2009 19:29 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Nouja, die gozer was 4,8.
Gaat voorspoedig, ik hoef alleen nog maar een paar keer te tilten met WOS!
Heb deze week nu vaak getennist en heb weer last van mijn bovenarm. Waar ligt het nou aan? Waar hebben jullie precies last als je een verkeerde snaar in je racket hebt zitten? Ik heb het zo precies aan mijn biceps, maar op zich doet mijn hele bovenarm wel een beetje pijn....Ik ben er dinsdag weer vanaf, het is gewoon korte overbelasting, maar wel vervelend.quote:Op maandag 26 januari 2009 19:22 schreef Norrage het volgende:
Weet je hoeveel kg er door de bespanner opgezet zijn? Persoonlijk bespan ik poly tot max. 24 kg in de lengte- en 22-23 kg in de breedtesnaren. Het maakt natuurlijk geen barst uit waar je het voelt, je moet gewoon geen pijn voelen imo. Volgende keer zou ik voor een soepele snaar gaan, hopelijk heb je dit probleem dan nietquote:Op zondag 15 februari 2009 21:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heb deze week nu vaak getennist en heb weer last van mijn bovenarm. Waar ligt het nou aan? Waar hebben jullie precies last als je een verkeerde snaar in je racket hebt zitten? Ik heb het zo precies aan mijn biceps, maar op zich doet mijn hele bovenarm wel een beetje pijn....Ik ben er dinsdag weer vanaf, het is gewoon korte overbelasting, maar wel vervelend.
Ik wil wel graag 3 ofzo keren per week kunnen tennissen, en dat kan momenteel gewoo nie echt...
Poly sla je niet zo heel makkelijk kapot. Misschien is het verstandig om je racket opnieuw te laten bespannen met een soepele snaar. Maar goed, die keuze laat ik volledig aan jou over.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:15 schreef Norrage het volgende:
Nouja, misschien is het een bepaalde plaats waar je misschien door snaren gaat lastkrijgen...Dan kan ik bepalen of het aan mijn snaren ligt of misschien aan iets anders
En ik geef altijd 27kg op eigenlijk, maar ja, de snaren zitten er nu al meer dan een half jaar in (vreemd genoeg) dus op zich moet er van dat gewicht niet zo veel meer over zijn
Nou, welke wordt het?quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ben erg benieuwd naar de competitieindeling!
Ik ga in juli samenwonen (Noord-Holland noord), dus heb alvast uitgezocht wat m'n nieuwe tennisvereniging gaat worden!
Verder draai ik momenteel lekker mee in de nieuwe poule van de wintercompetitie! Deze poule past qua niveau beter bij ons dan de vorige poule (waar ik veruit de jongste deelnemer was).
Kiezen jullie niet zelf jullie teams uit dan ?quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik ga in juli samenwonen (Noord-Holland noord), dus heb alvast uitgezocht wat m'n nieuwe tennisvereniging gaat worden!
Verder draai ik momenteel lekker mee in de nieuwe poule van de wintercompetitie! Deze poule past qua niveau beter bij ons dan de vorige poule (waar ik veruit de jongste deelnemer was).
Je moet wel heel erg veel van hem houdenquote:Op woensdag 18 februari 2009 12:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ja, we kiezen wel zelf teams, deels. Er zijn ook mensen die zich via de trainer aanmelden, die dus ook graag een team willen en die worden dan in overleg ergens bij geplaatst.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Kiezen jullie niet zelf jullie teams uit dan ?
Wij hebben hier een relatief kleine vereniging en teams worden zelf samengesteld door de leden.
Tuurlijk, doe ik ook.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:46 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Je moet wel heel erg veel van hem houden
Ik woon en tennis in Bussum (Noord-Holland), maar wij horen bij Utrecht als het op sport aankomt.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:15 schreef erkel het volgende:
@TheArt
Welke regio speel je dan?
Na twee jaar geen competitie gespeeld te hebben, zou ik dit jaar ook weer meedoen. Zit nu bij een nieuwe vereniging, dus moet nog afwachten of het een beetje leuk team is. Ik ga iig zondag gemengd spelen. Alleen het is nog de vraag of ik het begin ga halen, na weer eenzelfde knieblessure als in de laatste zomer![]()
Het balletje ging juist laatst weer lekker over het net.
Je zult wel van 1987 of eerder zijn, neem ik aan?quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:42 schreef TheArt het volgende:
Ik moet zeggen dat alles bij mij goed verloopt. Ik ben in het voorjaar van 2003 gestopt met tennissen. Ik trainde daarvoor 5 keer per week (3 keer bij de bond, 2 keer eigen club) en dat was me toch een beetje teveel. Ik begon de lol in het tennissen te verliezen. Daardoor er 5 jaar uit geweest en in de zomer van vorig jaar het rustig weer opgepakt.
Ik train nu weer twee keer per week binnen en het gaat erg lekker. Ik kan het tempo van enkele 3-spelers waarmee ik train eigenlijk vrij makkelijk bijhouden, alleen zijn sommige dingen in mijn spel nog niet constant genoeg, maar dat lijkt me logisch na een inactiviteit van meer dan 5 jaar. Ik heb in ieder geval erg veel zin in het buitenseizoen
Neen, ik ben van '89.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:33 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Je zult wel van 1987 of eerder zijn, neem ik aan?
Anders had ik je waarschijnlijk wel gekend.
[ afbeelding ]
Ik kon het niet laten om deze aan te schaffen!
Als je destijds wat K3's hebt gespeeld ken ik je op z'n minst wel van naam, denk ik.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Neen, ik ben van '89.
Leuke schoentjes trouwens![]()
Pfoe, je spreekt wel over 5 jaar en langer geleden. Ik PM wel.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:52 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Als je destijds wat K3's hebt gespeeld ken ik je op z'n minst wel van naam, denk ik.
Ach die was al ergens anders genoemd, maar goed. Dan haal ik hem wegquote:Op donderdag 19 februari 2009 10:33 schreef TubewayDigital het volgende:
tip: ik zou nooit mijn echte naam op fok zeggen. Kan je beter via de PM doen.
Moet je maar niet vreemdgaan, de tennisgoden straffen onmiddellijk.quote:Op maandag 23 februari 2009 10:18 schreef dekouwe het volgende:
Skieen altijd leuk..
Heb een skiduim + verrekte kuit.
Voor die skiduim staat maximaal 6 weken dus worst case scenario kan ik precies begin van competitie mee doen.
Euh ik speel zelf niet landelijk ... chris geloof ik wel.. maar bij ons wat ik der van weet betaald de club de inschrijfgelden voor landelijk. maar dat 125 euro is PP ?quote:Op maandag 23 februari 2009 20:02 schreef mutzenbacher het volgende:
ben net weer begonnen met tennissen. Ben wel geschrokken van de prijzen zeg, 125 euro om competitie te spelen (landelijk). Is dat gemiddeld tegenwoordig??
Het inschrijfgeld per ploeg is iets van 30 tot 35 euro en meestal betaald de vereniging dit of er wordt gevraagd om een bijdrage van de competitiespelers. Ik geloof dat ik zelf iets van 10 euro betaal voor de competitie, dit is dan ook inclusief een kan koffie elke week. Ik denk dat jij bedoelt dat je lid moet zijn van een vereniging om competitie te mogen spelen en als je verder nooit tennist op die club is het inderdaad duur voor die 7 wekenquote:Op maandag 23 februari 2009 20:02 schreef mutzenbacher het volgende:
ben net weer begonnen met tennissen. Ben wel geschrokken van de prijzen zeg, 125 euro om competitie te spelen (landelijk). Is dat gemiddeld tegenwoordig??
Met die strategie heeft een team van mijn club ooit eens van vier (4!) negentjes verloren met 6-0. Dit bleken achteraf speelsterkte 3/4 spelers te zijn die gestopt waren met tennis. Vervolgens hadden ze het idee opgevat om met zijn allen weer competitie te gaan spelen in de 3e klasse op de zaterdagmiddag (een na laagste klassequote:Op donderdag 26 februari 2009 13:46 schreef kleinelievewolff het volgende:
[..]
Het inschrijfgeld per ploeg is iets van 30 tot 35 euro en meestal betaald de vereniging dit of er wordt gevraagd om een bijdrage van de competitiespelers. Ik geloof dat ik zelf iets van 10 euro betaal voor de competitie, dit is dan ook inclusief een kan koffie elke week. Ik denk dat jij bedoelt dat je lid moet zijn van een vereniging om competitie te mogen spelen en als je verder nooit tennist op die club is het inderdaad duur voor die 7 weken
Ik heb er trouwens zin in! Over 2 weken nog een open toernooi spelen en dan is het weer bijna competitie. Speel zelf op de zaterdag in een herenteam.
Hoe doen jullie trouwens de indeling van de volgorde van spelen? Ik weet dat degene met de hoogste rating op zijn pasje de eerste partij moet spelen, maar nu zijn wij allemaal speelsterkte 7. Dan kun je gewoon een roulatie doen of degene met de hoogste actuele rating eerst laten spelen, maar je zou ook tactisch kunnen opstellen. Dus als de tegenstander bijvoorbeeld 1 zesje, 2 zeventjes en een achtjeheeft, zou je tegenover het zesje de minst sterke zeven kunnen opstellen. Dan geef je die partij eigenlijk weg, maar heb je meer kans om de andere 3 partijen te winnen.
nee dat bedoelde ik niet... inschrijfgeld voor de club is sowieso al 150 euro per jaar. en competitiespelen staat ook 125 euro voor!! Maar er staat niet bij of dit per persoon is of per groep, dus ik neem maar aan het laatste... Dan valt het wel mee op zich. trainingen kosten me dan nog 10 euro per 50min.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:46 schreef kleinelievewolff het volgende:
[..]
Het inschrijfgeld per ploeg is iets van 30 tot 35 euro en meestal betaald de vereniging dit of er wordt gevraagd om een bijdrage van de competitiespelers. Ik geloof dat ik zelf iets van 10 euro betaal voor de competitie, dit is dan ook inclusief een kan koffie elke week. Ik denk dat jij bedoelt dat je lid moet zijn van een vereniging om competitie te mogen spelen en als je verder nooit tennist op die club is het inderdaad duur voor die 7 weken
Leiden ook nog niet. Blijkbaar moeten de mindere goden wat langer wachtenquote:Op maandag 2 maart 2009 12:39 schreef dekouwe het volgende:
ahhh inderdaad zie de eerste Landelijke der nu op komen... maar regionaal noordwest nog niet
125 euro voor een heel team neem ik aan ja, anders zou ik toch maar eens een andere vereniging uitzoeken.quote:Op maandag 23 februari 2009 20:02 schreef mutzenbacher het volgende:
Zeg. Zit jij bij mij in het team ?quote:Op maandag 2 maart 2009 18:37 schreef Chriz2k het volgende:
Eindelijk weer eens 4x thuis, en de uitwedstrijden zijn allen maximaal een kwartiertje rijden!
Vind je daar nu serieus wat aan, je team ingedeelt krijgen ?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 08:31 schreef InTrePidIvity het volgende:
Vier keer uit, vier keer rond de 20-30 minuten rijden
De teamindeling is bij mij nog niet bekend, of ik kan het weer niet vinden op die (nog steeds) matige site.
Jaja, hier is dat ook zo hoorquote:Op vrijdag 6 maart 2009 08:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Vind je daar nu serieus wat aan, je team ingedeelt krijgen ?
Lijkt me echt een hel.
Hier stelt men zelf de teams samen, beslist de vereniging niet in mee.
Ik speel met 5 jongens ende meisjes die ik goed ken en waar we ook lekker mee aan de bar kunnen hangen.
Zou me vreselijk lijken als er daar van bovenaf ineens een 50+ tussen werd gezet.
Koning, Keizer, Admiraal....Chriz2k kennen ze allemaal!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:25 schreef Chriz2k het volgende:
Goed, dat was mijn laatste indoortoernooi in de enkel, het heeft gewoon vrij weinig zin om op zulke snelle banen te gaan ballen als je een extreme spingreep hebt, beetje het gemiddelde Spaanse gravelrukker op hardcourt idee!
Enige positieve: gemiddeld één punt per game gehaald op zijn service, 6-2 5-3* achter, krijg vervolgens op 5-4 mijn eerste breekpunt van de wedstrijd en pak hem gelijk! 6-5 voor, daarna 5-5 in de tie-break en opeens twee debiele ballen in het net
.
Niet quoten als ik net een zeer belangrijk detail aan het toevoegen ben, gaarne.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:36 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Koning, Keizer, Admiraal....Chriz2k kennen ze allemaal!
Ik heb even gekeken op de site (woon zelf in 's-Gravenzande) maar dat klopt inderdaad niet. Ik zou even contact opnemen met de club of dat wel goed geregeld is. Maar het kan ook zo zijn dat ze jullie zo hoog inschatten (zoals men vorig seizoen wel vond dat mijn zoon van 9 van 17 jarige jongens kon winnenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:26 schreef Orkie het volgende:
Maar weet iemand hoe dat zit, in ons clubblad zijn wij als 's-Gravenzande 3 ingedeeld en het andere team van 4 als 's-Gravenzande 4. Team 3 speelt 6e klasse, Team 4 speelt 7e klasse. Wij hebben een gemiddelde rating van 7,05 (A) en het andere team 7,00. Moet het dan niet andersom zijn? Zover ik weet deelt de KNLTB naar rating de teams per vereniging in toch?
Ah, jij moet ook tegen Heilooquote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:33 schreef dekouwe het volgende:
mazzelaar,
Ik sta sowieso 2x op kunstgras met uitwedstrijden en de 3e is of smashcourt of kunstgras die heeft namelijk beide ondergronden.
Nee wij tennissen in de Hoek, we zijn in september j.l. overgestapt.. Jeugdbeleid en Jorrit waren de redenenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:41 schreef Orkie het volgende:
Oh leuk dat je uit 's-Gravenzande komt! Tennis je zelf ook op LTC en competitie enzo?
ja idd.. vorig jaar ook gespeeld alleen toen tegen een lager team. is een nieuw park ik vond het maar erg kaal, maarja hielp toen ook niet mee dat het de eerste of tweede keer was en er een flinke wind stond. maar in een jaar kan veel veranderen tegen wie moet je nog meer uit deze regio chris ? Heiloo is voor mij het noordelijkst.quote:
Thuis: Chip & Charge, Alkmaar, Heerhugowaard en Julianaquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:58 schreef dekouwe het volgende:
[..]
ja idd.. vorig jaar ook gespeeld alleen toen tegen een lager team. is een nieuw park ik vond het maar erg kaal, maarja hielp toen ook niet mee dat het de eerste of tweede keer was en er een flinke wind stond. maar in een jaar kan veel veranderen tegen wie moet je nog meer uit deze regio chris ? Heiloo is voor mij het noordelijkst.
Dat jeugdbeleid is inderdaad veranderd, direct nadat ik m'n jongens er weggehaald hebquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:23 schreef Orkie het volgende:
Hmmz... je bedoelt het jeugdbeleid wat sinds dit jaar compleet veranderd is. Haha! Jammer hoor, ik heb het altijd erg naar m'n zin in 's-Gravenzande
Studentenvereniging uit Amsterdam, heb er drie jaar geleden uit gespeeld, op hardcourt volgens mijquote:Op donderdag 12 maart 2009 18:43 schreef dekouwe het volgende:
ik moet de 6e speelronde bij heiloo spelen. Vennewater ben ik ook wel is geweest vorig jaar nog scheidsrechters cursus gedaan daar. Chip en charge waar zit dat ?
Nu je het zegt , hebben die gasten vorig jaar bij thuis tegen het 1e gespeeld. Zitten in het vondelpark?quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:54 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Studentenvereniging uit Amsterdam, heb er drie jaar geleden uit gespeeld, op hardcourt volgens mij.
Head iXtreme, die heb ik ook gehad met een te kleine grip.. heb 'm ook vergroot maar bleef kloten, vind head grips qua vorm sowieso niks ivgl met Prince waar ik nu mee speel.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:38 schreef mutzenbacher het volgende:
Vandaag een nieuwe grip op mijn Head iXtreme racket laten zetten. Ik had een gripje 2, die was te klein maar ik vond het vroeger (heb 2 jaar niet gespeeld) wel goed. Kreeg nu toch last van mijn onderarm en hand. Heb nu een grip 3 met een fatsoenlijke overgrip. Ik hoop dat dit veel gaat schelen.
Daarnaast moeten er ook hoognodig nieuwe snaren op (daar kunnen de klachten ook wel door komen denk ik). De specialist zag dat ik 1.40mm Gamma-snaren had (niet het winkelmerk natuurlijk). Ze zitten ook best wel los. Hij raadde me Babolat 1.30mm aan, 27 euro. Iemand een idee welke je dan krijgt? Want op internet zie ik dat er wel heel veel soorten Babolats zijn: http://www.tennis-warehouse.com/BabolatString.html
Oh ja, ik vind dit oud Agassi shirt zo gaaf, die moeten ze weer uitbrengen!!
[ afbeelding ] (james blake)
volgens mij kan dat niet, tenzij je veel van je pols gebruik maaktquote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:15 schreef dekouwe het volgende:
chris vraagje voor jou hoe combineer jij je spin ballen met vroeg nemen? want merk dat me spin iets minder word als ik hem vroeg neem wat in de hal natuurlijk niet zo heel erg is.
Hehe, nee. Dat is bij de Jaap Eden baan, Amsterdam Oost. Vondelpark, mochten ze willen.quote:Op maandag 16 maart 2009 17:11 schreef dekouwe het volgende:
[..]
Nu je het zegt , hebben die gasten vorig jaar bij thuis tegen het 1e gespeeld. Zitten in het vondelpark?
Waarom zou je willen spinnen als je de bal vroeg neemt? Het voordeel van vroeg nemen is juist dat je veel druk kunt zetten, met spin wordt dat effect al een stuk minder.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:15 schreef dekouwe het volgende:
Aangezien dinsdag de nationale trainingsavond blijkt te zijn, Heb heerlijk staan beuken de "buren" waren er niet. dus konden enkellen. tegen me trainingsmaatje 6-1 6-0 gewonnen ( die een hogere single rating heeft dan ik, maar nog nooit een single van me heeft gewonnen) vanaf eind eerste set ge-experminteerd met bal heel vroeg te nemen. zeker als return wat verdomd goed lukte.
chris vraagje voor jou hoe combineer jij je spin ballen met vroeg nemen? want merk dat me spin iets minder word als ik hem vroeg neem wat in de hal natuurlijk niet zo heel erg is.
was in de war met Festina.. die zitten in het vondelpark en daar speelde mijn club afgelopen seizoen tegen op zondag.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:41 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:
[..]
Hehe, nee. Dat is bij de Jaap Eden baan, Amsterdam Oost. Vondelpark, mochten ze willen.
Inderdaad hardcourt, trouwens.
Een tientje.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:07 schreef TubewayDigital het volgende:
wat is een redelijke prijs voor het bespannen van een racket (als je zelf je eigen snaren mee brengt).
Geen ervaring mee, maar ik zou denken van wel.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:48 schreef de_boswachter het volgende:
Kan dat zomaar, je eigen snaren meenemen, bij bijvoorbeeld een tenniscenter ?
Duur pest jongquote:
half uurtje, max drie kwartierquote:Op woensdag 25 maart 2009 07:31 schreef TubewayDigital het volgende:
een ervaren bespanner, hoe lang doet hij over 1 racket?
ik heb nu nergens meer last van (met de nieuwe grip), dus ben gelukkig van de pijntjes af.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:34 schreef tordesmonats het volgende:
[..]
Head iXtreme, die heb ik ook gehad met een te kleine grip.. heb 'm ook vergroot maar bleef kloten, vind head grips qua vorm sowieso niks ivgl met Prince waar ik nu mee speel.
Mooie shirts zijn dat van Adidas, wil er ook 2 van aanschaffen.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:03 schreef mutzenbacher het volgende:
[..]
ik heb nu nergens meer last van (met de nieuwe grip), dus ben gelukkig van de pijntjes af.
van het weekend een nieuw shirt in huis gehaald*klik*.
Nu nog fijne schoenen voor op kunstgras. vind mijn huidige 3 jaar oude kswisjes te lomp!
Canadian Ten?quote:Op maandag 30 maart 2009 21:25 schreef erkel het volgende:
[..]
Mooie shirts zijn dat van Adidas, wil er ook 2 van aanschaffen.
Van het weekend weer buiten gespeeld op dat grijze gravel, ben de naam ervan vergeten. Wel in de motregen, maar dat mocht de pret niet drukken.
Das wel heel zuur idd.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:24 schreef Norrage het volgende:
OOoeh leuk, competitie, mooi weer etc....Maar wat jammer toch af en toe van zondagcompetitie...Wij zitten in een poule met 6 jeugdteams en 2 studententeams (wijzelf er een van dus).....Waarom zetten ze al die jeugdteams niet gewoon in een gezamenlijke poule en zetten ze de normale mensen gewoon in een poule met anderen die wel biertjes willen drinken, meer dan 15 minuten blijven hangen na de laatste wedstrijd, niet voor het donker thuis hoeven te zijn, die wel sportief zijn op de baan en die niet tijdens de dag hun proefwerken of eindexamen zitten te leren?
Ik had hetzelfde, de bal stuiteren voor de service was zelfs bijna niet te doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:07 schreef kleinelievewolff het volgende:
[..]
Canadian Ten?
Wij hadden zondag openingstoernooi (gravel). Heerlijk weer, alleen waren de banen nog vrij zacht. Dat was te merken als je een sprintje wilde trekken: je trapte hele gaten in de baan. Resultaat is dat de eerste les van gisteravond niet doorging ivm reparaties. Hopelijk kan er vanavond wel gespeeld worden, aan het weer ligt het in ieder geval niet!
Buiten tennissen![]()
Wij eindigen op 23 mei, weekje eerder dus. Zaterdag 2 mei is een vrije dag en voor ons helaas 18 april ook, omdat één team zich heeft teruggetrokken uit de competitie. Landelijk begint bij ons 2e paasdag, maar zijn wel in hetzelfde weekend klaar.quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:19 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe kan het dat jullie al KNLTB competitie gespeeld hebben ?
Wist niet dat dit per regio verschillend was.
In het zuiden spelen wij op zaterdag dan de komende 3 zaterdagen. Dan 1 week vrij en dan weer 4 zaterdagen. We eindigen op 30 Mei. En jullie ?
volgens mij mag het wel hoor, je mag gewoon het net niet aanraken. Je mag ook meters over het net leunen en de bal smashen, als je het net maar niet raakt. Ik heb ook vaak gezien dat bij ballen die langs de netpaal worden geslagen de speler ook dusdanig doorrent dat hij bijna bij zijn tegenstander uitkomt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:21 schreef Orkie het volgende:
Dit mag absoluut niet. Hij mag nieteens met zijn racket over het net komen, dus in dit geval is hij ook in overtreding en is het punt voor jou
Je mag niet in zijn geheel naar de andere kant van de baan volgens mij.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:19 schreef Orkie het volgende:
Oja dat was idd zo, dat als de bal terug gaat, dan mag je met je racket over het net, zolang je lichaam/racket het net maar niet raakt. Theoretisch dus ook op hun helft als je maar om het net heen rent of goed kan springen xD
Ik ookquote:
Helaas, 1-4 verlies voor mijn team op de 1ste speeldag. Tegenstander was idd heel sterk.quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:02 schreef de_boswachter het volgende:
Zaterdag gaan we los thuis![]()
![]()
![]()
Echter wel een zware tegenstander. Heb even de spelers bekeken via de site van KNLTB en het lijkt alsof ze met een dame van 4 en een kerel van 5 naar ons afreizen![]()
![]()
![]()
Denk dat het een pak op de broek gaat worden, 0-5 zou me niet verbazen.
Is ook het enige team uit de competitie van 8 welke we NIET kennen. Rest is redelijk bekend, en ondanks trainingsachterstand moeten we toch wel 5e zien te worden, dus veilig.
Gisteren ook 1,5 uur heerlijk getraint. Forehand en backhand liepen goed, alleen de service was bagger. Morgen en donderdag nog even een oefensessie en dan zaterdag de mix en herendubbel![]()
Zin an.
je hebt geen captain?quote:Op zondag 12 april 2009 09:44 schreef InTrePidIvity het volgende:
Morgen weer
Er staan op onze competitiepagina alleen geen aanvangstijdenIs dat iets wat door de KNLTB bepaald wordt, of geeft een club daar een voorkeursrooster van door?
Best triest als je als 3tje op een veel lager niveau gaat spelen, net alsof je zoveel slechter bent na twee jaar niet spelen, helemaal als je alweer een jaar bezig bentquote:Op zondag 12 april 2009 09:45 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Helaas, 1-4 verlies voor mijn team op de 1ste speeldag. Tegenstander was idd heel sterk.
Meid was 3 geweest, en was vorig jaar na 2 jaar niet getennist te hebben weer begonnen.
Eigen mix helaas in 3 sets verloren, HD kansloos 0-6 1-6
Maar goed. Toch wel blij met dat ene puntje![]()
wat ben jij zelf dan?quote:Op zondag 12 april 2009 09:45 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Helaas, 1-4 verlies voor mijn team op de 1ste speeldag. Tegenstander was idd heel sterk.
Meid was 3 geweest, en was vorig jaar na 2 jaar niet getennist te hebben weer begonnen.
Eigen mix helaas in 3 sets verloren, HD kansloos 0-6 1-6
Maar goed. Toch wel blij met dat ene puntje![]()
Die heeft het uiteindelijk wel opgelost, het was meer een algemene vraagquote:
Je moet wel Chris. Ik was op mijn 13e een 5'je, dat is 5 jaar geleden. Ik heb je het verhaal verteld. Net weer begonnen competitie te spelen en ik ben door de KNLTB ook op 8/7 gezet. Slaat helemaal nergens op, maar ze kijken gewoon naar de actuele ranking (die gezakt is omdat je een paar jaar eruit geweest bent) en houdt het daarop. Het slaat helemaal nergens op, maar je kan er weinig aan doen. En dan moet je wel wat lager gaan spelen aangezien de spelers met een lagere ranking niet onder je mogen gaan spelen.quote:Op zondag 12 april 2009 15:56 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Best triest als je als 3tje op een veel lager niveau gaat spelen, net alsof je zoveel slechter bent na twee jaar niet spelen, helemaal als je alweer een jaar bezig bent!
De vereniging kan natuurlijk altijd aanvragen om dispensatie. Omhoog gebeurd dat veel makkelijker dan omlaag dus moet mogelijk zijn...quote:Op zondag 12 april 2009 22:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je moet wel Chris. Ik was op mijn 13e een 5'je, dat is 5 jaar geleden. Ik heb je het verhaal verteld. Net weer begonnen competitie te spelen en ik ben door de KNLTB ook op 8/7 gezet. Slaat helemaal nergens op, maar ze kijken gewoon naar de actuele ranking (die gezakt is omdat je een paar jaar eruit geweest bent) en houdt het daarop. Het slaat helemaal nergens op, maar je kan er weinig aan doen. En dan moet je wel wat lager gaan spelen aangezien de spelers met een lagere ranking niet onder je mogen gaan spelen.
Dat is wel erg kut zeg. Balenquote:Op maandag 13 april 2009 21:46 schreef Chriz2k het volgende:
WAT EEN TERINGZOOI!
Echt, gewoon weer precies dezelfde blessure opgelopen als vorig jaar met de eerste competitiedag, kan ik weer twee weken rust houden, achterlijkheid.
Het schoot weer in m'n kuit toen ik in de derde set van de dubbel enorm moest stretchen om een bal te halen, geniaal punt, slice forehand langs de netpaal langs de netspeler, jammer dat ik het uitschreeuwde van de pijn.
Daarna gewoon nog doorgegaan zonder dat ik kon rennen, uiteindelijk 6-4 6-7 6-7 verloren.
Daarna ook de mix nog gespeeld en gewonnen met 6-3 6-4! Serveren ging niet, dus dat waren van die huisvrouwballen en bij het retourneren stond ik steevast voor de baseline en sloeg steeds maar keihard door het midden of op de dame, maar ik stond onwijs goed te spelen
. Ik kon me puur focussen op de slagen aangezien mijn voetenwerk niet van toepassing was, misschien moet ik dat vaker doen
.
Zelfs nog met 5-3 gewonnen overall, maar wat een drama weer.
Met een beetje galgenhumor kan ik er ook nog wel iets van maken, maar het is voornamelijk bizar dat het twee jaar op rij gebeurtquote:Op maandag 13 april 2009 21:55 schreef Norrage het volgende:
En Chris...hahahaIk vind het stiekem wel beetje grappig
Je bent sowieso wel een held als je gewoon onderhands gaat serveren op dat niveauquote:Op maandag 13 april 2009 22:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat is wel erg kut zeg. Balen![]()
Dat van dat serveren herken ik
Ik heb vandaag de hele dag gekeken bij trainingsgenoten van me (2 teams, waarbij ik normaal gesproken in één van de twee teams competitie zou spelen, maar door omstandigheden is dat nu net ff wat anders) en in het hoogste team speelde iemand mee bij ons die nog een team hoger speelt normaal gesproken, maar hij heeft een armblessure. Hij kon overhead niets slaan en dus ging het serveren onderhands. Geniaal om te zien. Die ballen dropen van het effect en die tegenstander (een 3'tje) versloeg zich er in het begin constant op. Hij wist helemaal niet meer waar ie het moest zoeken. Uiteindelijk toch een tactiek gevonden en die wedstrijd nog gewonnen, maar het was prachtig om te zien.
Dat team trouwens met 8-0 verloren. Het andere team 8-0 gewonnen, maar die tegenstanders waren allemaal 5'jes en 6'jes waarvan ik ook dik gewonnen zou hebben. Stelde niets voor
En het geeft zo'n kut gevoel als je daarvan zou verliezen, buiten dat zo iemand misschien gewoon beter isquote:Op maandag 13 april 2009 22:29 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Met een beetje galgenhumor kan ik er ook nog wel iets van maken, maar het is voornamelijk bizar dat het twee jaar op rij gebeurt!
[..]
Je bent sowieso wel een held als je gewoon onderhands gaat serveren op dat niveau.
Die gozer waar ik tegen mixte werd ook helemaal paraquote:Op maandag 13 april 2009 22:37 schreef TheArt het volgende:
[..]
En het geeft zo'n kut gevoel als je daarvan zou verliezen, buiten dat zo iemand misschien gewoon beter is![]()
Welke klasse speel je eigenlijk?
Dat kan ik goed begrijpen ja.quote:Op maandag 13 april 2009 22:39 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Die gozer waar ik tegen mixte werd ook helemaal para.
4e klasse.
Ja, fuck dat. Ik stond ook al om half 9 op het tennispark.quote:
Wij hebben lekker voor een 3e set gekozenquote:Op maandag 13 april 2009 23:36 schreef erkel het volgende:
[..]
Ja, fuck dat. Ik stond ook al om half 9 op het tennispark.
Moest eerst nog tot de middag wachten op mijn eerste pot. DIe herendubbel simpel gewonnen met 6-1 6-0. Dat ging ook wel bijzonder lekker. Daarna de mix die iets minder ging. Het werd uiteindelijk een supertiebreakdie met 10-7 verloren ging. De dag afgesloten met een 6-2 overwinning
Op weg naar de titel
.
Mooie verhalen van iedereen hierboven en wat een fantastisch weer.
Ik heb vorig jaar nog verloren van een etterbak die onderhands serveerdequote:Op maandag 13 april 2009 22:37 schreef TheArt het volgende:
[..]
En het geeft zo'n kut gevoel als je daarvan zou verliezen, buiten dat zo iemand misschien gewoon beter is![]()
Welke klasse speel je eigenlijk?
Ja groot gelijk eigenlijk. Niet eens echt bij stil gestaan, maar dan was het ook wel laat geworden misschien. Tweede set wonnen we namelijk met 6-1, dus momentum lag aan onze kant. Maar dan zo'n fucking loterij er achteraan.quote:Op maandag 13 april 2009 23:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wij hebben lekker voor een 3e set gekozen
Gefeliciteerd, Chriz2k.quote:Op zondag 19 april 2009 22:21 schreef Chriz2k het volgende:
Ik heb vandaag 8-0 gewonnen.
Groetjes,
Chriz2k
Beste Intel,quote:Op zondag 19 april 2009 22:26 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, Chriz2k.
Groetjes terug,
intel
Ik heb m'n enkel weer verloren (al gaat het wel beter dan vorige week) en m'n snaren doorgeslagen. Toen met het racket van een teamgenoot gespeeld, dat was echt een wereld van verschil. Misschien toch maar eens een nieuw racket kopen, deze gaat al een jaar of acht mee
De dubbel maar aan iemand anders overgelaten, het was lekkerder weer om met een pot bier op het terras te zitten
Even voor de mixed-team-spelers, vinden jullie het nou relaxt om zo lang op/rond de baan te staan? Je bent je hele zondag kwijt lijkt me...
Ik zal het meenemen in de aankoopoverwegingenquote:Op zondag 19 april 2009 22:34 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Beste Intel,
Het is handig om twee exemplaren van je racket te hebben in geval van calamiteiten.
Zo'n dagje op het tennispark is gewoon enorm gezellig, vandaag ook weer een tennisdag van 12 uur gedraaid, goed te doen en je slaapt heerlijk.
Helemaal mee eens. Zo'n dagje tennispark hangen is enorm gezellig en de tijd vliegt in de meeste gevallen voorbij. Ook als ik niet speel wil ik nog wel eens dagen meepikken om bij trainingsgenoten te kijken. Erg leukquote:Op zondag 19 april 2009 22:34 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Beste Intel,
Het is handig om twee exemplaren van je racket te hebben in geval van calamiteiten.
Zo'n dagje op het tennispark is gewoon enorm gezellig, vandaag ook weer een tennisdag van 12 uur gedraaid, goed te doen en je slaapt heerlijk.
Beginnen om vanuit een basis te gaan tennissen. deze heb je bij een dubbel veel minder nodig door de opbouw van de rally. meestal sla je in een dubbel niet 10 ballen achter elkaar. In ieder geval niet constant. Dat is bij een single wel anders.quote:Op maandag 20 april 2009 09:51 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik ben er gisteren nogmaals achtergekomen, ik kan gewoon NIET enkelen. Ongelooflijk hoe ik steeds maar weer verlies van een 6je en diezelfde tegenstander in de dubbel helemaal wegmep. Als het zo doorgaat ben ik straks 8/5
. Het is zo erg mentaal, het lijkt wel of ik in de enkel een mentaal slot op m'n slag heb zitten waardoor ik gewoon geen enkele bal met een lekker gevoel kan terugslaan, in de dubbel heb ik hier totaal geen last van en speel ik 10x beter. Heeft iemand tips? Hoe kan ik dit overwinnen, want ik word er moedeloos van
.
ik ervaar dat zelf ook al gedurende mijn hele 'tenniscarriere' (jaartje of 15) daardoor heb ik wedstrijden spelen ook nooit echt leuk gevonden. tijdens trainen en vrij spelen sta ik vaak heerlijk te ballen en heb ik het idee dat ik wellicht in de 5e klasse zou kunnen spelen. maar in de praktijk heb ik tijdens wedstrijden regelmatig al moeite met een slechte 7 en sta ik super nerveus en raar te tennissen. als ik dan een baan banen verder kijk en zie een spannende pot in de 5e klasse erop staan voel ik me echt een sukkelquote:Op maandag 20 april 2009 09:51 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik ben er gisteren nogmaals achtergekomen, ik kan gewoon NIET enkelen. Ongelooflijk hoe ik steeds maar weer verlies van een 6je en diezelfde tegenstander in de dubbel helemaal wegmep. Als het zo doorgaat ben ik straks 8/5
. Het is zo erg mentaal, het lijkt wel of ik in de enkel een mentaal slot op m'n slag heb zitten waardoor ik gewoon geen enkele bal met een lekker gevoel kan terugslaan, in de dubbel heb ik hier totaal geen last van en speel ik 10x beter. Heeft iemand tips? Hoe kan ik dit overwinnen, want ik word er moedeloos van
.
Nog nietquote:Op maandag 20 april 2009 12:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
![]()
GL. Al de warming-up aan het doen ?
Het dubbelen ligt me ook gewoon goed vanwege mijn snelle reflexen aan het net. In de enkel kan ik daar helaas niet echt goed gebruik van maken want gravel leent zich gewoon niet echt goed voor serve&volley.quote:Op maandag 20 april 2009 11:35 schreef Komakie het volgende:
[..]
Beginnen om vanuit een basis te gaan tennissen. deze heb je bij een dubbel veel minder nodig door de opbouw van de rally. meestal sla je in een dubbel niet 10 ballen achter elkaar. In ieder geval niet constant. Dat is bij een single wel anders.
Met vanuit een basis tennissen bedoel ik een patroon waar je makkelijk op terug kunt vallen. Een veel gebruikte is het spelen op de backhand van de tegenstander. Dan bedoel ik niet even een keer en dan weer wat anders maar constant totdat hij er gek van wordt. Op het moment dat hij dan een makkelijke bal slaat kun je het initiatief nemen in de rally en bijvoorbeeld een aanvallende bal in zijn forehandhoek slaan of harder/dieper op zijn backhand.
Die basis is het belangrijkste wat er is. Het hoeft niet per se de variant te zijn die ik vertel, maar dat is de makkelijkste en vaak meest effectieve.
Ik geef tegenwoordig selectietraining voor de t/m 14 jeugd op een vereniging en ik doe bijna niets anders.
Singlen is een heel ander vak dan dubbelen. zeker op hoger niveau wordt het verschil steeds groter. Dan heb ik het wel over niveau 3/4. Het vereist een ander type spel en inzicht. WIl niet zeggen dat je niet in allebei goed kunt zijn trouwens
zelfde probleem hier,quote:Op maandag 20 april 2009 09:51 schreef Bak_Beest het volgende:
.
Doel je op de regel dat je, wanneer je meer dan 1 maal in een hoger team hebt ingevallen, je niet meer in je eigen (lagere) team mag spelen? En die regel gaat dan volgens mij in dit geval ook niet op, omdat de 2 ploegen als gelijkwaardig worden beschouwd omdat er minder dan 0,5 punt verschil tussen zit.quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:36 schreef Bak_Beest het volgende:
Volgens mij mag dat wel ja. Er staat me ook iets bij van dat een invaller maar maximaal 3x mag invallen per jaar, maar dat zal bij jullie wel niet van toepassing zijn.
VCLquote:Op dinsdag 21 april 2009 10:06 schreef Norrage het volgende:
Ik ben VCL bij mijn vereniging en ik kan je vertellen dat dit magIk heb het zelf in het verleden ook gedaan als ik een keertje niet kon en zo maar wel op zaterdag
Ik doel op het feit dat die speler volgens mij gewoon mag invallen ja, want wat je inderdaad zelf al aangeeft, het zijn gewoon gelijkwaardige teams, en de klassen waarin ze spelen zijn formeel gezien ook gelijk (beiden 4e klasse). Maar helemaal ken ik het reglement ook niet uit mijn hoofd dus blind volgen moet je me nietquote:Op dinsdag 21 april 2009 10:06 schreef kleinelievewolff het volgende:
[..]
Doel je op de regel dat je, wanneer je meer dan 1 maal in een hoger team hebt ingevallen, je niet meer in je eigen (lagere) team mag spelen? En die regel gaat dan volgens mij in dit geval ook niet op, omdat de 2 ploegen als gelijkwaardig worden beschouwd omdat er minder dan 0,5 punt verschil tussen zit.
is ook zo'n moeilijke cursus...tegenwoordig gaat het via internet hequote:Op dinsdag 21 april 2009 10:10 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
VCL![]()
Volgend jaar alweer 5 jaar, moet ik die kutcursus opnieuw gaan doen![]()
En inderdaad: Het mag.
Het gaat hier juist om de 2e keer dat deze speler mee zou gaan spelen. (De 1e keer heeft hij al meegespeeld op basis van mijn aannames dat dit mocht.) Hij speelt dan zaterdag niet, dus maar 1 keer in de speelweek, maar het zou dan wel zijn 2e keer worden dat hij in hetzelfde team invalt. Ga jij bij de 0,5 punten verschil in speelsterkte uit van het landelijk gemiddelde uit het overzicht van de klassenvolgordes of ga je uit van het werkelijke gemiddelde van de betreffende teams op die speeldagen? De speler is geen 35, maar wordt dit wel dit jaar, dus dat zit goed.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:49 schreef Norrage het volgende:
[..]
is ook zo'n moeilijke cursus...tegenwoordig gaat het via internet he
En je mag onbeperkt in alle teams spelen zolang ze binnen 0.5 in speelsterkte van elkaar liggen inderdaad.Maar je mag niet meer dan 1 wedstrijddag per speelweek spelen (tenzij je dispensatie hebt gekregen dat wel te mogen) Sowieso mag je altijd 1 keer invallen in verschillende teams, daar hoef je meestal niet heel moeilijk over te doen. Pas bij 2x voor eenzelfde team wordt het lastig omdat je dan als team-lid gezien gaat worden etc. Verder gewoon niet 2x per week spelen
Hoe heet die jongen? Kijken of het me wat zegt.quote:Op maandag 20 april 2009 16:21 schreef erkel het volgende:
Gisteren weer een prima dag gehad, namelijk 6-2 gewonnen! Opnieuws dus. De tegenstanders vonden ons een serieuze titelkandidaad en wij onszelf ook wel eigenlijk![]()
Zelf ben ik ongelooflijk weggetikt in de enkel, 6-2 6-1. Ik was nog oprecht blij met die drie games. Mijn tegenstander heeft een 3 op zijn pasje staan en bleek vroeger bij Jong-Oranje gespeeld te hebben. Gewoon geen kans dus.
Herendubbel ging gesmeerd en 6-1 6-1 was de eindstand in ons voordeel. De laatste mixpartij stapte om 20:30 van de baan. Zo laat heb ik dat zelf nog nooit meegemaakt. Maar geslaagde dag dus.
Ik heb hier zijn bondsnummer voor je: 11843470. Dan kan je zijn naam opzoeken, want ik weet niet of hij dat op een forum wil hebben staan.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoe heet die jongen? Kijken of het me wat zegt.
Wat ben jij eigenlijk in de single? Dus niet op je pasje, maar gewoon de actuele ranking. Die zegt altijd een stukje meer.
haha, zo'n 3tje in de 5e klassequote:Op dinsdag 21 april 2009 23:37 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik heb hier zijn bondsnummer voor je: 11843470. Dan kan je zijn naam opzoeken, want ik weet niet of hij dat op een forum wil hebben staan.
Mijn actuele rating in de enkel is nu precies 4,8 en dat is al vrij stabiel een tijdje.
Ok.quote:Op maandag 20 april 2009 13:30 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Het dubbelen ligt me ook gewoon goed vanwege mijn snelle reflexen aan het net. In de enkel kan ik daar helaas niet echt goed gebruik van maken want gravel leent zich gewoon niet echt goed voor serve&volley.
Ik probeer wel al veel ballen op de backhand te slaan, wat soms ook wel goed gaat maar ik hou dat nooit lang vol. En bovendien heb ik gewoon het liefst iemand tegenover me die lekker hard terug kan slaan ipv die nare trage topspin balletjes en slice rotzooi. Ik heb deze winter nog wel zoveel geoefend en met veel verschillende mensen getennist, dan gaat het ook goed maar dan gaat het nergens om. Tijdens de competitie heb ik constant het gevoel dat ik moet presteren en dan gaat het fout. Dat gevoel moet ik gewoon loslaten, alleen dat is niet zo makkelijk gedaan
.
Loop eens langs bij een plaatselijk tenniscenter.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:42 schreef TheFrankey het volgende:
Ik heb een vraag.
Ik tennis sinds enige jaren met tussenpozen. Ik ben niet geweldig goed en heb pas 2 jaar training gehad.
Mijn forehand is redelijk en mijn backhand en service gaan nergens over.
Nu heb ik het idee dat het met mijn 'eenvoudige' racket een Donnay beter gaat dan met mijn Wilson. Deze wilson is een Torch met grip SL4 en is volgens een kenner te stug voor mij. En de grip blijkt dus te groot.
Nu ben ik ook zoek naar een allround Wilson (is toch de voorkeur) waarmee ik als beginner met een redelijke slag toch flink mee vooruit kan.
Iemand een tip voor een goed racket?
Een 3tje in de 5e klasse zie je inderdaad ook niet vaak zeg. Het derde team gemengd op zondag bij ons speelt ook 5e klasse en daar komen ze allemaal 5'jes, 6'jes en zelfs 7'jes tegen. Ze worden dan ook waarschijnlijk makkelijk kampioen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:37 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik heb hier zijn bondsnummer voor je: 11843470. Dan kan je zijn naam opzoeken, want ik weet niet of hij dat op een forum wil hebben staan.
Mijn actuele rating in de enkel is nu precies 4,8 en dat is al vrij stabiel een tijdje.
hey dat is wat ik in de 6e klasse tegenkom...quote:Op woensdag 22 april 2009 11:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Een 3tje in de 5e klasse zie je inderdaad ook niet vaak zeg. Het derde team gemengd op zondag bij ons speelt ook 5e klasse en daar komen ze allemaal 5'jes, 6'jes en zelfs 7'jes tegen. Ze worden dan ook waarschijnlijk makkelijk kampioen.
In mijn team zit een 3tje en we spelen in de 6e klasse. Vorig jaar zelfs 7equote:Op woensdag 22 april 2009 11:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Een 3tje in de 5e klasse zie je inderdaad ook niet vaak zeg.
Ik speel al redelijk aanvallend ook, dus je analyse kloptquote:Op woensdag 22 april 2009 00:31 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ok.
Je houdt dus eigenlijk gewoon niet van de lange rally's en wil snel spelen. Dat is idd moeilijk als je single speelt.
Je zult toch meer moeten bikkelen en eventueel meer openingen moeten zoeken om punten te maken. Dus aanvallender spelen om rally's kort te houden. Komt wel meer risico bij kijken.
Iedereen heeft wel een favoriete soort speler die tegenover hem moet staan.
Die van mij is er 1 die niet te veel loopt, lekker door slaat en zo nu en dan een fout maakt
Voor elk type spel is een oplossing. Dat je niet een persoon tegenover je krijgt die speelt zoals jij graag wil is logisch want anders is de kans groot dat je wint.
Het mooie van wedstrijdtennis is dat je zo veel speelstijlen hebt en je er altijd van moet kunnen winnen
Bij dubbel is het makkelijker aangezien je dan meer je eigen spel kunt spelen.
Op je slagen letten is niet zo'n slecht plan, maar het gaat er vooral om dat de bal in gaat. Hoe is niet belangrijk. Kortom, denk er niet te veel aan en ook niet dat je de partij moet winnen.quote:Op donderdag 23 april 2009 10:39 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Ik speel al redelijk aanvallend ook, dus je analyse klopt. In mijn team zit ik met drie 5en in de enkel, ik ben de enige 7 in de enkel en moet dus altijd als 4e single spelen (terwijl ik vaak wel de 1e dubbel speel
). Daar baal ik dan van want in de 5e klasse kom je in de 4e single nog regelmatig van die prutsers tegen net als ik
. En dan kijk ik naar de andere 3 singles en dan denk ik altijd, die had ik veel liever gespeeld, daar wordt tenminste wel lekker doorgeslagen
. Maargoed, ik ga aankomende zondag maar weer heel rustig van start en zeer geconcentreerd op mijn slagen letten. Het standaard riedeltje afgaan, instappen, door de knieën, achterzwaai en er doorheen slaan en dan gewoon relaxed proberen te tennissen, niet gaan choken en ook niet gaan denken dat ik de partij per sé moet winnen. Dan gaat het namelijk fout.
Hahaquote:Op donderdag 23 april 2009 11:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
Op je slagen letten is niet zo'n slecht plan, maar het gaat er vooral om dat de bal in gaat. Hoe is niet belangrijk. Kortom, denk er niet te veel aan en ook niet dat je de partij moet winnen.
Ga liever zoeken naar zwakke punten van je tegenstander. Kijk meer naar hem dan naar jezelf. Misschien dat je met niet ingestapte pruts forehands wel heel veel bereikt
Luister maar goed naar Komakie, want dat is onze Fok! tennistrainerquote:Op vrijdag 24 april 2009 10:31 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Haha, goed, we zullen zien hoe het allemaal weer gaat uitpakken.
Nickybol toch?quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:34 schreef erkel het volgende:
[..]
Luister maar goed naar Komakie, want dat is onze Fok! tennistrainer.
Die andere tennistrainer komt helaas niet meer langs. Ben zijn usernaam even kwijt.
Precies.quote:Op maandag 27 april 2009 09:45 schreef Chriz2k het volgende:
Kansloos met 7-1 verloren op een doorweekte kunstgrasbaan met doorweekte ballen.
Aparte kunstgrascompetitie gaarne, deze ondergrond verpest onze nobele sport!
Ja, als je eigen club kunstgras heeft en je er elke week op speelt wen je er wel aan.quote:Op maandag 27 april 2009 10:24 schreef Psychonikeo het volgende:
eigenlijk apart.. Jullie zijn misschien anti-kunstgras, maar waar er mensen zijn die er altijd op verliezen, zijn er dus ook mensen die er altijd op winnen.
maar heb je dat dan ook niet als je een keer op een andere ondergrond als gravel (of kunstgras) zou moeten spelen?quote:Op maandag 27 april 2009 10:34 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ja, als je eigen club kunstgras heeft en je er elke week op speelt wen je er wel aan.
Als je elke week op gravel speelt en dan opeens zonder enige voorbereiding op kunstgras moet spelen is het gewoon een kansloze bedoening.
Hoe bedoel je precies? Er is verder alleen kans dat we op french court of smashcourt moeten, dat is ook niet ideaal, maar een stuk beter mee om te gaan dan kunstgras.quote:Op maandag 27 april 2009 10:37 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
maar heb je dat dan ook niet als je een keer op een andere ondergrond als gravel (of kunstgras) zou moeten spelen?
Een team uit mijn poule gaat de speeldag van gisteren inhalen op 21 mei, dus het zal wel redelijk losjes worden gehanteerd, er zijn genoeg inhaaldagen.quote:Op maandag 27 april 2009 10:59 schreef Bak_Beest het volgende:
Het ging gisteren trouwens niet door, we moesten om half 10 thuis, maar het spetterde al de hele tijd. De eerste 2 singles gingen de baan op maar hebben door harde regen hun partij niet kunnen afmaken. Buienradar was ook niet echt gunstig, dus hebben we het maar uitgesteld naar hemelvaartsdag. Wel kut want 's middags scheen gewoon weer volop de zon en hadden we gewoon alles kunnen afspelen, maargoed. Oja, er was wel nog even een discussie, want is het nu zo dat je de eerst volgende inhaalgelegenheid moet gebruiken? Dat zou dan koninginnedag geweest zijn. Maar voor niemand van ons en van de tegenpartij was dat een optie, logisch natuurlijk. Maar nu kwam iemand anders van de vereniging melden dat je de eerst volgende datum moet pakken, zodat je nog marge hebt wanneer er weer een zondag zou uitvallen. Weten jullie hoe dit zit?
Ik heb er geen verstand van he.. dat even op de eerste plaats.quote:Op maandag 27 april 2009 11:10 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies? Er is verder alleen kans dat we op french court of smashcourt moeten, dat is ook niet ideaal, maar een stuk beter mee om te gaan dan kunstgras.
Natuurlijk, als ik zelf bij een kunstgrasvereniging zou spelen was het niet zo'n enorm probleem aangezien je er dan wel aan gewend raakt, ware het niet dat dat nooit zal gebeuren aangezien ik het een anti-tennis kutondergrond vindquote:Op maandag 27 april 2009 11:14 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van he.. dat even op de eerste plaats.
Maar ik dacht inderdaad dat je misschien eens op hardcourt moest spelen ofzo. Dat dat ook een aardig verschil is en dat het niet zozeer aan het kunstgras op zich zou liggen, maar gewoonweg aan het feit dat je er niet aan gewend bent.
ok, dan zal ik er verder niet serieus op reagerenquote:Op maandag 27 april 2009 11:16 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Natuurlijk, als ik zelf bij een kunstgrasvereniging zou spelen was het niet zo'n enorm probleem aangezien je er dan wel aan gewend raakt, ware het niet dat dat nooit zal gebeuren aangezien ik het een anti-tennis kutondergrond vind.
Ah, dat is dan duidelijk! Dankjequote:Op maandag 27 april 2009 11:45 schreef Norrage het volgende:
Je mag altijd in onderling overleg (dat is het toverwoord van de KNLTB) je eigen inhaaldag plannen. Maakt niet uit wanneer je het doet, als je een wedstrijd maar niet later inhaalt dan een andere wedstrijd die je eventueel zou moeten inhalen, en als het niet meer dan 2 weken na de laatste competitiedag is.
Ik werd net door mijn captain gebeld, hij had nog even overlegd met onze competitieleider over hoe en wat met dat inhalen. Blijkt dus dat we volgens hem de wedstrijd moeten inhalen voor koninginnedag, of op koninginnedag zelfquote:Op maandag 27 april 2009 11:45 schreef Norrage het volgende:
Je mag altijd in onderling overleg (dat is het toverwoord van de KNLTB) je eigen inhaaldag plannen. Maakt niet uit wanneer je het doet, als je een wedstrijd maar niet later inhaalt dan een andere wedstrijd die je eventueel zou moeten inhalen, en als het niet meer dan 2 weken na de laatste competitiedag is.
Ach ja, typisch KNLTBquote:Op maandag 27 april 2009 14:27 schreef Bak_Beest het volgende:
Ah, de aap komt uit de mouw na nog even een belletje:: de comptitieleider is gebeld door de KNLTB dat de inhaaldatum die wij wilden (op 21 mei/ hemelvaartsdag) dus niet mocht, en dat we verplicht waren het voor/ op de eerste officiële inhaaldatum, koninginnedag, te plannen. Oftewel, onze leider was expliciet gebeld, oftewel we gaan nu op koninginnedag om 9 uur lekker onze partijen afspelen.
Sowieso zijn er nog maar weinig hardcourt banen (hier iig). Die ene keer dat ik er op gespeeld heb, had ik de blaren onder mijn voeten zitten na een lange driesetter. Maar voor de rest vind ik het wel fijn spelen.quote:Op maandag 27 april 2009 11:50 schreef Norrage het volgende:
Ohja, wat ik nou een tyfusondergrond vind is hardcourt. Het doet pijn aan je benen, het spel is saai (lees: snel) en zo ontzettend vaak zijn de hardcourt (of mateco) banen waar we op spelen van abominabele kwaliteit. Bovendien straalt het totaal geen sfeer uit (concentratiekampsfeer anyone?), moet je bij 1 druppel regen al aflasten. Kunstgras heeft dan tenminste nog wat, leuk kleurtjes en zo
Misschien doen ze ook wel moeilijk aangezien jullie in een best wel hoge klasse spelen. Andere teams kunnen er namelijk de dupe van zijn...maar wel stomquote:Op maandag 27 april 2009 14:27 schreef Bak_Beest het volgende:
Ah, de aap komt uit de mouw na nog even een belletje:: de comptitieleider is gebeld door de KNLTB dat de inhaaldatum die wij wilden (op 21 mei/ hemelvaartsdag) dus niet mocht, en dat we verplicht waren het voor/ op de eerste officiële inhaaldatum, koninginnedag, te plannen. Oftewel, onze leider was expliciet gebeld, oftewel we gaan nu op koninginnedag om 9 uur lekker onze partijen afspelen.
Het spel is saaiquote:Op maandag 27 april 2009 11:50 schreef Norrage het volgende:
Ohja, wat ik nou een tyfusondergrond vind is hardcourt. Het doet pijn aan je benen, het spel is saai (lees: snel) en zo ontzettend vaak zijn de hardcourt (of mateco) banen waar we op spelen van abominabele kwaliteit. Bovendien straalt het totaal geen sfeer uit (concentratiekampsfeer anyone?), moet je bij 1 druppel regen al aflasten. Kunstgras heeft dan tenminste nog wat, leuk kleurtjes en zo
Meen je nietquote:Op maandag 27 april 2009 20:10 schreef Knipoogje het volgende:
bah bah bah
6-3 5-4 en 40-0 voor.... en ik verlies de wedstrijd ;'(
Jaquote:Op maandag 27 april 2009 23:49 schreef erkel het volgende:
[..]
Meen je nietWat dacht je? De buit is binnen?
Dat had ik vorige week een beetjequote:Op maandag 27 april 2009 20:10 schreef Knipoogje het volgende:
bah bah bah
6-3 5-4 en 40-0 voor.... en ik verlies de wedstrijd
quote:Op maandag 27 april 2009 22:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
....
btw, naar mijn inzien is kunstgras klote
Aangezien er geen bal normaal opstuit (dat is op hardcourt dan wel weer zo, mits fatsoenlijk onderhouden)
Je speelt er altijd met van die rottige drukloze schijtballen waar je last van je arm van krijgt
Een bal met spin slaan heeft geen enkele nut.
Het vaak slecht onderhouden is en er te veel (of te weinig) zand op ligt waardoor je alle kanten op glijdt (of juist helemala niet kan glijden)
Sterker nog: tot dit jaar speelden wij met Tretorn + op gravelquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:30 schreef Norrage het volgende:
tretorns met competitie? mag dat uberhaupt? drukloze ballen gebruiken daarvoor???
Ik iig nog nooit meegemaakt.
Ik heb de Microgel Radical MP en ik kan je niet zeggen wat het verschil is, aangezien ik nog nooit met de Flexpoint Radical MP heb gespeeld. De Microgel is overigens wel een erg lekker racket, vind ik zelf.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:30 schreef InTrePidIvity het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Speelt iemand met één van deze twee? Ik ben (na 8 jaar) toe aan een nieuw racket en ik twijfel tussen de Flexpoint Radical MP en de Microgel Radical MP. Heb nu de Flexpoint als tester en het slaat wel lekker, maar ik vraag me af wat die Microgel nou veel beter doet.
Hebben jullie ook al smashcourt. Jemig, wat zijn er veel clubs die daarop spelen tegenwoordig. Gelukkig hebben wij er nog geen één gehad deze competitie en zullen we er ook geen meer krijgen met smashcourt, want ik vind het echt verschrikkelijk om op te spelen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:57 schreef Norrage het volgende:
Nu inderdaad een mailtje gekregen dat er 30 April MOET worden ingehaald, en niet later. Nou, ik was even vergeten hoe we het normaal deden maar waar wij inderdaad gewoon vaak op eigen data gingen inhalen schreven wij natuurlijk gewoon de officiele inhaaldatum op als speeldatum! Haalt niet weg dat we dan lekker op een andere dag gaan spelenZelfde geldt voor 3e set supertiebreak-bullshit. Wij spelen die nooit maar schrijven gewoon, in onderling overleg met de tegenstander, 7-6 op het wedstrijdformulier. geen KNLTB persoon die het door heeft, tenzij je die toevallig bij je eigen vereniging hebt rondlopen.
Klinkt allemaal heel slecht, maar dit soort inhaaldata zijn echt achterlijk.
Wat ben ik blij dat al onze wedstrijden zijn doorgegaan zeg. Alle mixteams speelde bijna thuis, en wij hebben smashcourt dus dat kwam goed. En alle herenteams hoefden pas na 12en, toen het droog was
En? Hoeveel is het geworden?quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:45 schreef Bak_Beest het volgende:
We hebben nu in overleg met de tegenstander besloten om vanavond onze partijen te spelen. In ieder geval stukken beter dan op koninginnedag. Bijkomend voordeel, onze eerste single verliest 's ochtends bijna standaard de eerste set omdat ie nog niet wakker is, om vervolgens de partij alsnog gemakkelijk naar zich toe te trekken. Nu we 's avonds spelen moet ie daar geen last van hebben.
waarom hebben wij dat niet gedaanquote:Op dinsdag 28 april 2009 15:45 schreef Bak_Beest het volgende:
We hebben nu in overleg met de tegenstander besloten om vanavond onze partijen te spelen. In ieder geval stukken beter dan op koninginnedag. Bijkomend voordeel, onze eerste single verliest 's ochtends bijna standaard de eerste set omdat ie nog niet wakker is, om vervolgens de partij alsnog gemakkelijk naar zich toe te trekken. Nu we 's avonds spelen moet ie daar geen last van hebben.
Dan vraag ik me af waar jij woont, want als ik de radarbeelden zo bekijk, gaat het zondagmiddag rond een uur of 2 zowat in het hele land regenen. Al heeft teletekst het over vooral het noorden van het land. Mocht dat zo zijn, zou het ook bij ons wel droog blijven.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:09 schreef Norrage het volgende:
ja...we hadden in het begin veel geluk met het weer maar nu steeds alleen maar pech...bij ons gaat het gelukkig wel droog blijven waarschijnlijk, maar lekker weer is iets anders.
Het ziet er niet heel erg onheilspellend uit, maar rond het middaguur zie ik inderdaad wel regenwolken boven Delftquote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af waar jij woont, want als ik de radarbeelden zo bekijk, gaat het zondagmiddag rond een uur of 2 zowat in het hele land regenen. Al heeft teletekst het over vooral het noorden van het land. Mocht dat zo zijn, zou het ook bij ons wel droog blijven.
Ik heb ook maar een nieuw racket gekocht vandaag, toch de Head Flexpoint Radical MP.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:09 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren nieuw racket gehaald. Eindelijk nu 2 dezelfde soort rackets in mijn tas
Babolat Z-Lite. Van ¤160 voor ¤144.
Kun je je ook daarin douchen ?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik denk dat ik over een tijdje een andere tas ga kopen uit die nieuwe lijn.
[ afbeelding ]
Zo'n vette tas
Dat is ook het vette aan die tasquote:
5-1quote:
Ik denk inderdaad dat het daar aan lag, ik bezweek onder de druk van het moeten. Misschien toch de tas maar terugbrengen, het is gewoon teveel van het goedequote:Op zondag 3 mei 2009 21:49 schreef erkel het volgende:
Wat wil je ook met een nieuw racket én nieuwe tas. Dan moet je wel winnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |