abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:59:33 #1
75556 erkel
back from Dagestan
pi_63496001
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:57 schreef erkel het volgende:
Voor het eerst sinds maanden weer getennist en het viel me niet eens tegen hoe het ging. Geen minuut last gehad van mijn knie, dus dat zit ook wel weer goed. Tennis, heerlijk.
Hiermee sloot ik het vorige topic.

Game on.
Weisst
pi_63510347
Tennis!!!

Vanavond weer trainen
En zaterdag de competitieteams doorgeven (en donderdag maken)...Dus dat wordt weer een beetje tennissfeer proeven
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_63522695
Tennis!

Net terug van training, ging best lekker!!
En staan bovenaan met wintercompetitie (is op kunstgras), wat wil een mens nog meer...
pi_63523817
Ahhh ik ben ook net terug van training ging ook wel lekker paar keer erg lekker gepoocht, is toch het ding wat toch nog beter moet maar goed gelukkig heb ik volgend jaar een dubbel maat van 1.97 met een ook nog goede techniek. Moet het namelijk zelf niet van me lengte hebben ( 1.76 )
sudo is powerrrr
pi_63524117
bah wat ging het slecht
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 26 november 2008 @ 00:19:06 #7
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63525229
Is dinsdag nationale trainingsavond ofzo

Ik train normaal gesproken ook op dinsdag. Vandaag alleen ff niet want ben beetje ziekjes.
volgende week alweer de laatste keer voordat ik (voor de zoveelste keer) voor een wintertje naar de alpen vertrek
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_63535203
zoals mijn trainer zegt, dinsdag is voor KN'ers; die Kunnen Niks, daarom train ik ook op vrijdag
fijn!
pi_64913492
M'n maatje en ik zijn gepromoveerd met wintercompetitie!

Volgende week zondag weer los.
pi_65200066
In Oktober (na einde najaarscompetitie) mijn racket in de kast gelegd en er niet meer uit gehaald, echt slecht.
In Februari toch maar weer eens beginnen in de hal, ben inmiddels 5 KG zwaarder sinds eind Oktober . Moet maar weer eens wat aan mijn conditie gaan werken voor de start van de voorjaarscompetitie, want zo scheur ik uit mijn broek ben ik bang
U MAD?
pi_65229731
Ik moet het toch even melden ik had afgelopen dinsdag ( inmiddels 6 dagen geleden ) maar ben het des ondanks niet vergeten een heerlijke dunk smash ala sampras heerlijke eerste service kwam al op en precies in me loop heerlijkkk ! die ga ik vaker proberen

Weet iemand al wanneer de schema's van de voorjaars comp op de knltb site komt ? want ik wil me tegenstanders checken
sudo is powerrrr
pi_65235230
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:26 schreef dekouwe het volgende:
Ik moet het toch even melden ik had afgelopen dinsdag ( inmiddels 6 dagen geleden ) maar ben het des ondanks niet vergeten een heerlijke dunk smash ala sampras heerlijke eerste service kwam al op en precies in me loop heerlijkkk ! die ga ik vaker proberen

Weet iemand al wanneer de schema's van de voorjaars comp op de knltb site komt ? want ik wil me tegenstanders checken
Eerste week van Maart meestal.
Aangezien ik competitieleider van de vereniging ben kreeg ik vorige week een mail dat ik in de 2e week van maart alle formulieren kon gaan ophalen, dus dan is sowieso alles bekend
U MAD?
pi_65242748
Ik heb na maanden uitstellen eindelijk mijn eerste rackets bespannen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:04:09 #14
75556 erkel
back from Dagestan
pi_65243562
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:43 schreef Chriz2k het volgende:
Ik heb na maanden uitstellen eindelijk mijn eerste rackets bespannen.
En hoe lang ben je er mee bezig geweest? 5 uur?

Ik wil weer gravel onder mijn voeten voelen
Weisst
pi_65243615
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:04 schreef erkel het volgende:

[..]

En hoe lang ben je er mee bezig geweest? 5 uur?

Ik wil weer gravel onder mijn voeten voelen
Een uur of 3 .

Ik kan niet wachten tot ik er een beetje snelheid in krijg, dit is slopend .
pi_65256245
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:05 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Een uur of 3 .

Ik kan niet wachten tot ik er een beetje snelheid in krijg, dit is slopend .

4-knopentechniek of de als-ie-in-godsnaam-maar-vast-blijft-zitten-techniek ? Heb je een lekker polyester testsnaartje erbij gekregen wat door de hele kamer heen springt en alles doet behalve wat jij wil ?
pi_65257916

Ik heb dit schatje.

En breek me de bek niet open, heb je net meters aan snaar door die opening getrokken, zit hij helemaal op het einde in de knoop
pi_65257959
Met welk merk speel jij Chriz ?
U MAD?
pi_65258058
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:03 schreef de_boswachter het volgende:
Ik voorspel een Wilson met een 18x20 patroon
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:02 schreef Chriz2k het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb dit schatje.

En breek me de bek niet open, heb je net meters aan snaar door die opening getrokken, zit hij helemaal op het einde in de knoop
De eerste keren zijn echt tamelijk dramatisch te noemen...ik heb weleens een racket vervloekt omdat er 2 snaren (1.35mm) door hetzelfde gat moesten terwijl er ook nog een snaar langs liep....had bijna het racket door de kamer geslingerd
pi_65258385
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:03 schreef de_boswachter het volgende:

Head Microgel Prestige Pro, sinds een half jaar.
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:06 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Ik voorspel een Wilson met een 18x20 patroon
Helaas, 16x19 .
quote:
De eerste keren zijn echt tamelijk dramatisch te noemen...ik heb weleens een racket vervloekt omdat er 2 snaren (1.35mm) door hetzelfde gat moesten terwijl er ook nog een snaar langs liep....had bijna het racket door de kamer geslingerd
Herkenbaar, had precies hetzelfde.

Heel voorzichtig met een naald die andere snaar naar boven gerommeld en hopen dat hij niet brak .
pi_65259136
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:16 schreef Chriz2k het volgende:
Heel voorzichtig met een naald die andere snaar naar boven gerommeld en hopen dat hij niet brak .
Jup, zeer herkenbaar....of het moment dat je met zweetpareltjes op je voorhoofd eindelijk het racket hebt bespannen, en vervolgens tot de conclusie komen dat je bij het vlechten een keer een keer hebt overgeslagen....waardeloze zin, maar degenen die bespannen weten wat ik bedoel .

Wat wel weer tof is: verschillende snaren proberen en prutsen met diverse kilo's erop
pi_65259641
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:34 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Jup, zeer herkenbaar....of het moment dat je met zweetpareltjes op je voorhoofd eindelijk het racket hebt bespannen, en vervolgens tot de conclusie komen dat je bij het vlechten een keer een keer hebt overgeslagen....waardeloze zin, maar degenen die bespannen weten wat ik bedoel .

Wat wel weer tof is: verschillende snaren proberen en prutsen met diverse kilo's erop
Heb ik wel eens over gelezen, inderdaad.

Dat je de lengtesnaren op een andere sterkte bespant dan de breedtesnaren, maar wat voor effecten levert dat precies op?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 20:53:22 #23
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_65259962
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:46 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Dat je de lengtesnaren op een andere sterkte bespant dan de breedtesnaren, maar wat voor effecten levert dat precies op?
Meestal doen ze het omdat het de levensduur van de snaar iets zou verhogen, maar ik geloof er niet zo in...

Ik zit nu al 1.5 maand in Oostenrijk en had me voorgenomen om elke week 1 uur te tennissen met me meisje. OK niet op topniveau, maar je houdt wel je slagen een beetje bij en het is wel gezellig
Nou, er is nog niets van gekomen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_65260120
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:46 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Ongeschreven regel is dat je de breedtesnaren 1-2 kg minder hard bespant dan de lengtesnaren. Wat mijn persoonlijke ervaring is: lengtesnaren zijn er voor de kracht en controle (bv. polyester-snaren) en breedtesnaren zijn er voor het gevoel (ik gebruik dan meestal een soepele snaar). Ik heb weleens polyester in de lengte- en breedtesnaren gedaan, en daar werd mijn arm niet echt vrolijk van . De combi van polyester met een soepele snaar is daarentegen wel weer te doen.

Bottom line blijft het gewoon een persoonlijke kwestie wat jij lekker vindt spelen. Voordeel van een bespanmachine is dat je alles kan uitproberen. Is het niks, dan knip je het er weer uit.

Tip: koop gewoon diverse snaren van het goedkoopste merk en ga daar mee experimenteren .
pi_65260862
Thanks.

Ik heb er sowieso al een stuk of 10 snarensets bijgekregen, dus daar zal ik eens mee gaan kloten.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:56:56 #26
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_65268423
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:56 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Ongeschreven regel is dat je de breedtesnaren 1-2 kg minder hard bespant dan de lengtesnaren.
Ongeschreven regel?
Het is een manier van bespannen, maar het is zeker geen ongeschreven regel ofzo....
pi_65279287
ik ben lui ik laat me racket bespannen, sla ook per seizoen steeds minder kapot (jeej!!) 3 jaar geleden zo'n 20 bespanningen in zomer seizoen en afgelopen seizoen maar 8 ofzo. dit jaar voor het eerst door iemand anders laten bespannen. zelf zo'n rolletje snaar gekocht van 200M. en tot zover ben ik er erg tevreden over
sudo is powerrrr
pi_65279444
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:40 schreef dekouwe het volgende:
ik ben lui ik laat me racket bespannen, sla ook per seizoen steeds minder kapot (jeej!!) 3 jaar geleden zo'n 20 bespanningen in zomer seizoen en afgelopen seizoen maar 8 ofzo. dit jaar voor het eerst door iemand anders laten bespannen. zelf zo'n rolletje snaar gekocht van 200M. en tot zover ben ik er erg tevreden over
Is dat niet bizar veel voor iemand met jouw speelsterkte?
pi_65293344
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:56 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ongeschreven regel?
Het is een manier van bespannen, maar het is zeker geen ongeschreven regel ofzo....
Bij mijn weten bespant bijna niemand de lengtesnaren en de breedtesnaren met hetzelfde aantal kilo's...dat noem ik een ongeschreven regel en jij een manier van bespannen...soit!

Nog een tip: knip de snaren schuin af, hierdoor kun je veel gemakkelijker door de gaten heen gaan
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:06:22 #30
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_65301194
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:34 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Bij mijn weten bespant bijna niemand de lengtesnaren en de breedtesnaren met hetzelfde aantal kilo's...dat noem ik een ongeschreven regel en jij een manier van bespannen...soit!

Nog een tip: knip de snaren schuin af, hierdoor kun je veel gemakkelijker door de gaten heen gaan
Misschien bij jou in de buurt niet. Bij mij in de buurt is het heel normaal hoor. Ze vragen het zelfs bij de winkel wat je er precies mee wilt.

dat van die snaren is wel slim idd
pi_65303657
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:44 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Is dat niet bizar veel voor iemand met jouw speelsterkte?
is het ook .. maar goed ik kan me forhand ook bijna niet zonder topspin slaan .. dat lukt gewoon niet :s en het was echt 2x tennissen bespanning der uit. Maar goed dat was na een periode van 3 jaar niet tennissen. Iedere keer als ik die bal iets uit het midden raakte was het *pats*. Ben al blij dat het drastisch verminderd is

Ohja speel nu inmiddels ook wel met een stuggere snaar en sinds ik dat ben gaan doen was het al minder moest alleen wel eventjes wennen. speel nu met kirschbaum
sudo is powerrrr
pi_65315161
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 00:05 schreef dekouwe het volgende:

[..]

is het ook .. maar goed ik kan me forhand ook bijna niet zonder topspin slaan .. dat lukt gewoon niet :s en het was echt 2x tennissen bespanning der uit. Maar goed dat was na een periode van 3 jaar niet tennissen. Iedere keer als ik die bal iets uit het midden raakte was het *pats*. Ben al blij dat het drastisch verminderd is

Ohja speel nu inmiddels ook wel met een stuggere snaar en sinds ik dat ben gaan doen was het al minder moest alleen wel eventjes wennen. speel nu met kirschbaum
Dat kwam dan gewoon door een hele slechte snaar of een hele slechte bespanner .

Ik heb ook een extreme forehandgreep met veel spin, maar ik doe er een stuk langer mee.
pi_65325644
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 00:05 schreef dekouwe het volgende:

[..]

Als dat zo is dan heb je echt de verkeerde bespanner gekozen! Hij zou je op zijn minst een andere snaar moeten adviseren als je ze zo snel kapot slaat .
pi_65332160
Nou hij was zelf ook beetje aan het experimenteren met bespanningen .. het snaartje ( geen flauw idee welke het was ).
Speelde op zich wel erg lekker, maar goed zoals ik al zeg was dit 3 seizoenen geleden jaar derna ging werd het al minder en afgelopen seizoen 8 (?) volgens mij bespanningen dus dat is goed te doen.

Maar chris dit seizoen heb ik wel een andere en die ken je wel heb je volgens mij wel is mee of tegen getennist.
sudo is powerrrr
pi_65415443
Zelf bespannen is leuk om te doen en de snelheid komt vanzelf wel een keer. Wat ik nu lees hier over dat je de lengte en breedtesnaren met verschillende kg's bespant, doe ik eigenlijk nooit. Dan moet ik er bij vermelden dat ik altijd 1-piece bespan met een "around the world-patroon". Dat van die verschillende kg's is volgens mij alleen van belang als je verschillende snaren gebruikt voor de lengte- en breedtesnaren, bijvoorbeeld darm en poly. De reden dat ik 1-piece bespan, is dat ik een hekel heb aan knoopjes leggen en het idee heb dat je altijd wat spanning verliest bij het knopen en dus maar beter zo min mogelijk kan knopen. Wat trouwens een mooie hulp is bij het bespannen (vooral bij het aantrekken van de knopen), is een startklem. Die is trouwens ook noodzakelijk bij een ATW-patroon, maar spaart vooral je handen bij het aantrekken van de knoop.

Ik sloeg toen ik net begon (3 jaar geleden) ongeveer 1 keer in de 2 maanden de bespanning eruit (poly) van een wilson midplus 16x19. 2 jaar geleden overgestapt op Dunlops 200G rackets (18x20) en sindsdien pas 1 keer een bespanning eruit geslagen. Dat zit hem toch in dat fijnmazigere patroon. Ik ben ook overgestapt op de multifilamentsnaren ipv polyester, sloeg mijn arm een beetje aan gort met poly. Nu zit er ook in 1 racket een setje darmsnaren, dat speelt toch echt wel anders, veel meer "bounce".

Wat zijn jullie voorkeuren voor snaren?
pi_65429798
quote:
Op maandag 26 januari 2009 12:22 schreef kleinelievewolff het volgende:
Zelf bespannen is leuk om te doen en de snelheid komt vanzelf wel een keer. Wat ik nu lees hier over dat je de lengte en breedtesnaren met verschillende kg's bespant, doe ik eigenlijk nooit. Dan moet ik er bij vermelden dat ik altijd 1-piece bespan met een "around the world-patroon". Dat van die verschillende kg's is volgens mij alleen van belang als je verschillende snaren gebruikt voor de lengte- en breedtesnaren, bijvoorbeeld darm en poly. De reden dat ik 1-piece bespan, is dat ik een hekel heb aan knoopjes leggen en het idee heb dat je altijd wat spanning verliest bij het knopen en dus maar beter zo min mogelijk kan knopen. Wat trouwens een mooie hulp is bij het bespannen (vooral bij het aantrekken van de knopen), is een startklem. Die is trouwens ook noodzakelijk bij een ATW-patroon, maar spaart vooral je handen bij het aantrekken van de knoop.

Ik sloeg toen ik net begon (3 jaar geleden) ongeveer 1 keer in de 2 maanden de bespanning eruit (poly) van een wilson midplus 16x19. 2 jaar geleden overgestapt op Dunlops 200G rackets (18x20) en sindsdien pas 1 keer een bespanning eruit geslagen. Dat zit hem toch in dat fijnmazigere patroon. Ik ben ook overgestapt op de multifilamentsnaren ipv polyester, sloeg mijn arm een beetje aan gort met poly. Nu zit er ook in 1 racket een setje darmsnaren, dat speelt toch echt wel anders, veel meer "bounce".

Wat zijn jullie voorkeuren voor snaren?
Ik speel persoonlijk met de Professional Multi Attack. Erg fijn en soepel snaartje waar ik gemiddeld 3-4 weken mee doe. Ik heb enkele poly's geprobeerd, maar dat vond mijn arm niet zo heel fijn. Daardoor ben ik weer overgestapt op de multifilament-snaren. Naar mijn mening is uiteindelijk het aantal kilo's belangrijker dan met welk merk je speelt .
pi_65430025
hmm ik heb de laatste tijd ook andere snaren (geen idee welke, poly geloof ik, ik laat bespannen en zij doen er gewoon wat leuks in) en heb de laatste tijd meer last van mijn arm dan vroeger...is een uurtje later wel weer over, maar tijdens de wedstrijd voel ik het wel. Dat kan, als ik bovenstaande lees, dus misschien wel aan de soort snaar liggen??

Ik doe er bovendien nu echt megalang mee, heb ze er al sinds juni in zitten, en ik speel echt minstens 2 a 3 keer per week! en normaalgesproken deed ik maximaal 20 tot 25 uur met een snaar...Dus ik ben wel blij met deze (goedkoop), maar misschien doordat ze zo stevig zijn niet zo goed voor mijn arm??
pi_65430421
Ik speel zelf met kirschbaum super smash spikey , polyester ( 1.20 ) met 25.5 kg. heb eigenlijk niet snel last van me arm vaak alleen op het einde van het zomer seizoen een beetje maar dat heeft ook te maken met over belasting denk ik
sudo is powerrrr
pi_65430607
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:22 schreef Norrage het volgende:
hmm ik heb de laatste tijd ook andere snaren (geen idee welke, poly geloof ik, ik laat bespannen en zij doen er gewoon wat leuks in) en heb de laatste tijd meer last van mijn arm dan vroeger...is een uurtje later wel weer over, maar tijdens de wedstrijd voel ik het wel. Dat kan, als ik bovenstaande lees, dus misschien wel aan de soort snaar liggen??

Ik doe er bovendien nu echt megalang mee, heb ze er al sinds juni in zitten, en ik speel echt minstens 2 a 3 keer per week! en normaalgesproken deed ik maximaal 20 tot 25 uur met een snaar...Dus ik ben wel blij met deze (goedkoop), maar misschien doordat ze zo stevig zijn niet zo goed voor mijn arm??
Op de snaar staat meestal welk merk en type het is. Dankzij Google kan je dan uitzoeken wat voor soort snaar het is. Mijn stelregel is dat ik poly's sowieso 2-3 kilo's minder hard bespan dan een soepele snaar, anders valt bij wijze van spreken je arm eraf !
  maandag 26 januari 2009 @ 22:17:50 #40
75556 erkel
back from Dagestan
pi_65437299
Volgens mij speel ik met deze snaar: http://www.powertennis.nl/site/productShow.php?product=428. Ik ben gewoon langsgegaan met een oude snaar en toen heeft die gast er een snaar ingedrukt. Maar dit is een redelijk stugge snaar, waar ik wel goed mee uit de voeten kan.

Eerder had ik altijd een super stugge snaar die er om de 2/3 weken uitvloog en wat mijn arm ook niet zo fijn vond. Gele Kirschbaum snaar was dat geloof ik.
Weisst
pi_65445283
quote:

Als het een poly is, zou ik er zowieso niet al te lang mee spelen. Polyester heeft maar weinig elasticiteit en dat kleine beetje elasticiteit is er na een korte periode tennissen wel uit. Dan blijft de snaar nog tijden goed (niet breken bedoel ik), maar krijgt je arm steeds meer te verduren. Toen ik nog met poly speelde, knipte ik ze eruit op het moment dat de snaren niet meer vanzelf op hun plekje terugschoven. Dus als je je snaren zelf goed moet leggen, is het tijd voor een nieuwe polyester bespanning.

Zelf ben ik het eens met een paar posts hierboven, dat het aantal kg's meer verschil maakt dan het soort snaar. Dus dan is het mijns insziens beter voor je arm om een soepele snaar te nemen (die lange tijd soepel blijft) en deze wat strakker te bespannen dan om een stugge snaar (poly/kevlar) iets losser te bespannen.
pi_65445522
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:02 schreef kleinelievewolff het volgende:

[..]

Als het een poly is, zou ik er zowieso niet al te lang mee spelen. Polyester heeft maar weinig elasticiteit en dat kleine beetje elasticiteit is er na een korte periode tennissen wel uit. Dan blijft de snaar nog tijden goed (niet breken bedoel ik), maar krijgt je arm steeds meer te verduren. Toen ik nog met poly speelde, knipte ik ze eruit op het moment dat de snaren niet meer vanzelf op hun plekje terugschoven. Dus als je je snaren zelf goed moet leggen, is het tijd voor een nieuwe polyester bespanning.

Zelf ben ik het eens met een paar posts hierboven, dat het aantal kg's meer verschil maakt dan het soort snaar. Dus dan is het mijns insziens beter voor je arm om een soepele snaar te nemen (die lange tijd soepel blijft) en deze wat strakker te bespannen dan om een stugge snaar (poly/kevlar) iets losser te bespannen.
Haha, dat heb ik nog lang niet. Het hele patroon is nog perfect en geen enkele slijtage....zijn toversnaren ofzo :/
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:24:27 #43
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_65465644
Bah. Net weer getrained, maar man o man. M'n service (of beter: m'n opgooi) is slecht. Ik gooi die bal zeg maar achter me op, waardoor ik niet goed de bal naar beneden kan slaan of goed effect mee kan geven.

Verder ging het qua slagen ook weer niet al te best...Mag hopen dat m'n vorm in maart, april weer terugkom. Wil wel weer ongeslagen m'n singles doorkomen in de competitie
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_65488388
bij mij was de verhouding gewicht op de lengte snaren : gewicht op de breedte snaren ook vaak verkeerd, krijf je een cirkelvormig racketblad in plaats van een ovaalvormig blad.

Ik speel verder met polyester (geloof ik) en ik heb ook last van mijn arm. Even kijken wat ik daar tegen kan doen. Misschien die Rip control van head maar eens proberen. Zijn wel duur
pi_65501603
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:53 schreef TubewayDigital het volgende:
bij mij was de verhouding gewicht op de lengte snaren : gewicht op de breedte snaren ook vaak verkeerd, krijf je een cirkelvormig racketblad in plaats van een ovaalvormig blad.

Ik speel verder met polyester (geloof ik) en ik heb ook last van mijn arm. Even kijken wat ik daar tegen kan doen. Misschien die Rip control van head maar eens proberen. Zijn wel duur
Even een misvatting uit de wereld helpen: door een dure bespanning te gebruiken ga je echt niet beter spelen, dat ligt meer aan techniek, voetenwerk, conditie etc. etc.
pi_65502007
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:51 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Even een misvatting uit de wereld helpen: door een dure bespanning te gebruiken ga je echt niet beter spelen, dat ligt meer aan techniek, voetenwerk, conditie etc. etc.
i know maar het ging hier over de relatie tussen bespanning en blesures.
pi_65502287
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:53 schreef TubewayDigital het volgende:
Aaah, nu snap ik het....je hebt hetzelfde racket als Roddick
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 29 januari 2009 @ 00:59:30 #48
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_65514705
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:51 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Echt niet!
Waarom denk je dat al die gasten die zo goed zijn ook zo veel geld hebben. Op die manier kunnen ze zulke goede spullen kopen dat ze gewoon automatisch bovenaan staan. duh!
pi_65539272
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 00:59 schreef Komakie het volgende:

[..]

Echt niet!
Waarom denk je dat al die gasten die zo goed zijn ook zo veel geld hebben. Op die manier kunnen ze zulke goede spullen kopen dat ze gewoon automatisch bovenaan staan. duh!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 17% gewijzigd door Nalbandian op 29-01-2009 19:22:50 ]
pi_66093562
Zojuist voor het eerst sinds een half jaar weer wedstrijden gespeeld, had er vooraf niet zoveel vertrouwen in aangezien ik om 5 uur pas in bed lag, maar de tegenstand was gelukkig niet zo groot .

Enkel 14-1 en dubbel 12-4.
pi_66093653
quote:
Op zondag 15 februari 2009 19:24 schreef Chriz2k het volgende:
Zojuist voor het eerst sinds een half jaar weer wedstrijden gespeeld, had er vooraf niet zoveel vertrouwen in aangezien ik om 5 uur pas in bed lag, maar de tegenstand was gelukkig niet zo groot .

Enkel 14-1 en dubbel 12-4.
Ik neem aan dat die enkel niet in de 4 was?

Hoe zit het trouwens met die Future-trip naar West-Afrika ?
pi_66093729
quote:
Op zondag 15 februari 2009 19:27 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die enkel niet in de 4 was?

Hoe zit het trouwens met die Future-trip naar West-Afrika ?
Nouja, die gozer was 4,8.

Gaat voorspoedig, ik hoef alleen nog maar een paar keer te tilten met WOS !
pi_66093880
quote:
Op zondag 15 februari 2009 19:29 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Nouja, die gozer was 4,8.

Gaat voorspoedig, ik hoef alleen nog maar een paar keer te tilten met WOS !

Als ik een keer een tientje moet lappen voor een consumptie tijdens de vliegreis, dan hoor ik het nog wel
pi_66097171
quote:

Heb deze week nu vaak getennist en heb weer last van mijn bovenarm. Waar ligt het nou aan? Waar hebben jullie precies last als je een verkeerde snaar in je racket hebt zitten? Ik heb het zo precies aan mijn biceps, maar op zich doet mijn hele bovenarm wel een beetje pijn....Ik ben er dinsdag weer vanaf, het is gewoon korte overbelasting, maar wel vervelend.
Ik wil wel graag 3 ofzo keren per week kunnen tennissen, en dat kan momenteel gewoo nie echt...
pi_66097636
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:00 schreef Norrage het volgende:

[..]

Heb deze week nu vaak getennist en heb weer last van mijn bovenarm. Waar ligt het nou aan? Waar hebben jullie precies last als je een verkeerde snaar in je racket hebt zitten? Ik heb het zo precies aan mijn biceps, maar op zich doet mijn hele bovenarm wel een beetje pijn....Ik ben er dinsdag weer vanaf, het is gewoon korte overbelasting, maar wel vervelend.
Ik wil wel graag 3 ofzo keren per week kunnen tennissen, en dat kan momenteel gewoo nie echt...
Weet je hoeveel kg er door de bespanner opgezet zijn? Persoonlijk bespan ik poly tot max. 24 kg in de lengte- en 22-23 kg in de breedtesnaren. Het maakt natuurlijk geen barst uit waar je het voelt, je moet gewoon geen pijn voelen imo. Volgende keer zou ik voor een soepele snaar gaan, hopelijk heb je dit probleem dan niet
pi_66097819
Nouja, misschien is het een bepaalde plaats waar je misschien door snaren gaat lastkrijgen...Dan kan ik bepalen of het aan mijn snaren ligt of misschien aan iets anders

En ik geef altijd 27kg op eigenlijk, maar ja, de snaren zitten er nu al meer dan een half jaar in (vreemd genoeg) dus op zich moet er van dat gewicht niet zo veel meer over zijn
pi_66098012
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:15 schreef Norrage het volgende:
Nouja, misschien is het een bepaalde plaats waar je misschien door snaren gaat lastkrijgen...Dan kan ik bepalen of het aan mijn snaren ligt of misschien aan iets anders

En ik geef altijd 27kg op eigenlijk, maar ja, de snaren zitten er nu al meer dan een half jaar in (vreemd genoeg) dus op zich moet er van dat gewicht niet zo veel meer over zijn
Poly sla je niet zo heel makkelijk kapot. Misschien is het verstandig om je racket opnieuw te laten bespannen met een soepele snaar. Maar goed, die keuze laat ik volledig aan jou over.
pi_66126564
Heb tijdens de kerst en oud & nieuw mijn eerste toernooiwinst in de 8 geboekt in de mixed dubbel

Helaas niet voor de ranking maar mijn spel gaat nog steeds vooruit... goede trainer nu

Heb erg veel zin in het zomerseizoen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_66148645
Nog 2 weken en dan staat de compettiieindeling erop
U MAD?
pi_66193676
Ben erg benieuwd naar de competitieindeling!

Ik ga in juli samenwonen (Noord-Holland noord), dus heb alvast uitgezocht wat m'n nieuwe tennisvereniging gaat worden!

Verder draai ik momenteel lekker mee in de nieuwe poule van de wintercompetitie! Deze poule past qua niveau beter bij ons dan de vorige poule (waar ik veruit de jongste deelnemer was ).
pi_66193961
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:

Ik ga in juli samenwonen (Noord-Holland noord), dus heb alvast uitgezocht wat m'n nieuwe tennisvereniging gaat worden!

Verder draai ik momenteel lekker mee in de nieuwe poule van de wintercompetitie! Deze poule past qua niveau beter bij ons dan de vorige poule (waar ik veruit de jongste deelnemer was ).
Nou, welke wordt het?

Ik zit ook in NHN, dus misschien heb ik nog wat sappige details .
pi_66194033
quote:

Kiezen jullie niet zelf jullie teams uit dan ?
Wij hebben hier een relatief kleine vereniging en teams worden zelf samengesteld door de leden.
U MAD?
pi_66194277
quote:

Je moet wel heel erg veel van hem houden
pi_66194714
Oooooh competitie
Ik heb zo'n zin!!!!!
pi_66214043
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:37 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Kiezen jullie niet zelf jullie teams uit dan ?
Wij hebben hier een relatief kleine vereniging en teams worden zelf samengesteld door de leden.
Ja, we kiezen wel zelf teams, deels. Er zijn ook mensen die zich via de trainer aanmelden, die dus ook graag een team willen en die worden dan in overleg ergens bij geplaatst.

Ik ging er trouwens van uit dat er dit jaar, net als vorig jaar, twee weken meivakantie zou zijn van de competitie. Mooi niet dus... Ga nu sowieso een week op vakantie, gelukkig hebben we dit keer vier dames in het team...
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:46 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Je moet wel heel erg veel van hem houden
Tuurlijk, doe ik ook. Anders gingen we ook niet samenwonen!
pi_66214226
Ik moet zeggen dat alles bij mij goed verloopt. Ik ben in het voorjaar van 2003 gestopt met tennissen. Ik trainde daarvoor 5 keer per week (3 keer bij de bond, 2 keer eigen club) en dat was me toch een beetje teveel. Ik begon de lol in het tennissen te verliezen. Daardoor er 5 jaar uit geweest en in de zomer van vorig jaar het rustig weer opgepakt.

Ik train nu weer twee keer per week binnen en het gaat erg lekker. Ik kan het tempo van enkele 3-spelers waarmee ik train eigenlijk vrij makkelijk bijhouden, alleen zijn sommige dingen in mijn spel nog niet constant genoeg, maar dat lijkt me logisch na een inactiviteit van meer dan 5 jaar. Ik heb in ieder geval erg veel zin in het buitenseizoen
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:15:11 #67
172503 Marthh
Dude. Relax.
pi_66215734
Iemand ervaring met TC Ludica in Enschede? Ik begin nl. binnenkort weer met tennis en ik kan via me school bij Ludica tennissen..
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:15:55 #68
75556 erkel
back from Dagestan
pi_66215766
@TheArt

Welke regio speel je dan?

Na twee jaar geen competitie gespeeld te hebben, zou ik dit jaar ook weer meedoen. Zit nu bij een nieuwe vereniging, dus moet nog afwachten of het een beetje leuk team is. Ik ga iig zondag gemengd spelen. Alleen het is nog de vraag of ik het begin ga halen, na weer eenzelfde knieblessure als in de laatste zomer

Het balletje ging juist laatst weer lekker over het net.
Weisst
pi_66216268
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:15 schreef erkel het volgende:
@TheArt

Welke regio speel je dan?

Na twee jaar geen competitie gespeeld te hebben, zou ik dit jaar ook weer meedoen. Zit nu bij een nieuwe vereniging, dus moet nog afwachten of het een beetje leuk team is. Ik ga iig zondag gemengd spelen. Alleen het is nog de vraag of ik het begin ga halen, na weer eenzelfde knieblessure als in de laatste zomer

Het balletje ging juist laatst weer lekker over het net.
Ik woon en tennis in Bussum (Noord-Holland), maar wij horen bij Utrecht als het op sport aankomt.
pi_66216598
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:42 schreef TheArt het volgende:
Ik moet zeggen dat alles bij mij goed verloopt. Ik ben in het voorjaar van 2003 gestopt met tennissen. Ik trainde daarvoor 5 keer per week (3 keer bij de bond, 2 keer eigen club) en dat was me toch een beetje teveel. Ik begon de lol in het tennissen te verliezen. Daardoor er 5 jaar uit geweest en in de zomer van vorig jaar het rustig weer opgepakt.

Ik train nu weer twee keer per week binnen en het gaat erg lekker. Ik kan het tempo van enkele 3-spelers waarmee ik train eigenlijk vrij makkelijk bijhouden, alleen zijn sommige dingen in mijn spel nog niet constant genoeg, maar dat lijkt me logisch na een inactiviteit van meer dan 5 jaar. Ik heb in ieder geval erg veel zin in het buitenseizoen
Je zult wel van 1987 of eerder zijn, neem ik aan?

Anders had ik je waarschijnlijk wel gekend.

Ik kon het niet laten om deze aan te schaffen !
pi_66216980
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:33 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Je zult wel van 1987 of eerder zijn, neem ik aan?

Anders had ik je waarschijnlijk wel gekend.

[ afbeelding ]

Ik kon het niet laten om deze aan te schaffen !
Neen, ik ben van '89.

Leuke schoentjes trouwens
pi_66217516
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:41 schreef TheArt het volgende:

[..]

Neen, ik ben van '89.

Leuke schoentjes trouwens
Als je destijds wat K3's hebt gespeeld ken ik je op z'n minst wel van naam, denk ik.
pi_66218577
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:52 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Als je destijds wat K3's hebt gespeeld ken ik je op z'n minst wel van naam, denk ik.
Pfoe, je spreekt wel over 5 jaar en langer geleden. Ik PM wel.

[ Bericht 7% gewijzigd door TheArt op 19-02-2009 10:36:58 ]
pi_66228070
tip: ik zou nooit mijn echte naam op fok zeggen. Kan je beter via de PM doen.
pi_66228197
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 10:33 schreef TubewayDigital het volgende:
tip: ik zou nooit mijn echte naam op fok zeggen. Kan je beter via de PM doen.
Ach die was al ergens anders genoemd, maar goed. Dan haal ik hem weg
pi_66365855
Skieen altijd leuk..
Heb een skiduim + verrekte kuit.

Voor die skiduim staat maximaal 6 weken dus worst case scenario kan ik precies begin van competitie mee doen.
sudo is powerrrr
pi_66371777
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:18 schreef dekouwe het volgende:
Skieen altijd leuk..
Heb een skiduim + verrekte kuit.

Voor die skiduim staat maximaal 6 weken dus worst case scenario kan ik precies begin van competitie mee doen.
Moet je maar niet vreemdgaan, de tennisgoden straffen onmiddellijk.

Maar als je er met 4 á 5 weken vanaf bent heb je nog genoeg tijd om ritme te pakken .
pi_66384909
ben net weer begonnen met tennissen. Ben wel geschrokken van de prijzen zeg, 125 euro om competitie te spelen (landelijk). Is dat gemiddeld tegenwoordig??
pi_66402403
quote:
Op maandag 23 februari 2009 20:02 schreef mutzenbacher het volgende:
ben net weer begonnen met tennissen. Ben wel geschrokken van de prijzen zeg, 125 euro om competitie te spelen (landelijk). Is dat gemiddeld tegenwoordig??
Euh ik speel zelf niet landelijk ... chris geloof ik wel.. maar bij ons wat ik der van weet betaald de club de inschrijfgelden voor landelijk. maar dat 125 euro is PP ?

En chris .. ik ben een aantal jaar tussen door gestopt met tennis dus dat is de redene van mijn vreemd gaan en ik heb de tennisgoden allang al gunstig gestemd met het aantal uurtjes bierdrinken op de tennisclub zeer grote offers gebracht
sudo is powerrrr
pi_66478858
quote:
Het inschrijfgeld per ploeg is iets van 30 tot 35 euro en meestal betaald de vereniging dit of er wordt gevraagd om een bijdrage van de competitiespelers. Ik geloof dat ik zelf iets van 10 euro betaal voor de competitie, dit is dan ook inclusief een kan koffie elke week. Ik denk dat jij bedoelt dat je lid moet zijn van een vereniging om competitie te mogen spelen en als je verder nooit tennist op die club is het inderdaad duur voor die 7 weken

Ik heb er trouwens zin in! Over 2 weken nog een open toernooi spelen en dan is het weer bijna competitie. Speel zelf op de zaterdag in een herenteam.

Hoe doen jullie trouwens de indeling van de volgorde van spelen? Ik weet dat degene met de hoogste rating op zijn pasje de eerste partij moet spelen, maar nu zijn wij allemaal speelsterkte 7. Dan kun je gewoon een roulatie doen of degene met de hoogste actuele rating eerst laten spelen, maar je zou ook tactisch kunnen opstellen. Dus als de tegenstander bijvoorbeeld 1 zesje, 2 zeventjes en een achtjeheeft, zou je tegenover het zesje de minst sterke zeven kunnen opstellen. Dan geef je die partij eigenlijk weg, maar heb je meer kans om de andere 3 partijen te winnen.
pi_66489551
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:46 schreef kleinelievewolff het volgende:

[..]

Het inschrijfgeld per ploeg is iets van 30 tot 35 euro en meestal betaald de vereniging dit of er wordt gevraagd om een bijdrage van de competitiespelers. Ik geloof dat ik zelf iets van 10 euro betaal voor de competitie, dit is dan ook inclusief een kan koffie elke week. Ik denk dat jij bedoelt dat je lid moet zijn van een vereniging om competitie te mogen spelen en als je verder nooit tennist op die club is het inderdaad duur voor die 7 weken

Ik heb er trouwens zin in! Over 2 weken nog een open toernooi spelen en dan is het weer bijna competitie. Speel zelf op de zaterdag in een herenteam.

Hoe doen jullie trouwens de indeling van de volgorde van spelen? Ik weet dat degene met de hoogste rating op zijn pasje de eerste partij moet spelen, maar nu zijn wij allemaal speelsterkte 7. Dan kun je gewoon een roulatie doen of degene met de hoogste actuele rating eerst laten spelen, maar je zou ook tactisch kunnen opstellen. Dus als de tegenstander bijvoorbeeld 1 zesje, 2 zeventjes en een achtjeheeft, zou je tegenover het zesje de minst sterke zeven kunnen opstellen. Dan geef je die partij eigenlijk weg, maar heb je meer kans om de andere 3 partijen te winnen.
Met die strategie heeft een team van mijn club ooit eens van vier (4!) negentjes verloren met 6-0. Dit bleken achteraf speelsterkte 3/4 spelers te zijn die gestopt waren met tennis. Vervolgens hadden ze het idee opgevat om met zijn allen weer competitie te gaan spelen in de 3e klasse op de zaterdagmiddag (een na laagste klasse ). Die gasten wonnen met 2 vingers in de neus alle partijen !
pi_66545708
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:46 schreef kleinelievewolff het volgende:

[..]

nee dat bedoelde ik niet... inschrijfgeld voor de club is sowieso al 150 euro per jaar. en competitiespelen staat ook 125 euro voor!! Maar er staat niet bij of dit per persoon is of per groep, dus ik neem maar aan het laatste... Dan valt het wel mee op zich. trainingen kosten me dan nog 10 euro per 50min.
pi_66611406
hhmmm las hier dat begin maart de schema der op zouden staan.. zie nog niks

en nee geduld heb ik niet
sudo is powerrrr
pi_66611960
Uuh, de schema's staan er gewoon op hoor!!
pi_66613034
ahhh inderdaad zie de eerste Landelijke der nu op komen... maar regionaal noordwest nog niet
sudo is powerrrr
pi_66614821
Relaxte indeling, 4x thuis, 3x uit en grotendeels bekende teams.
U MAD?
pi_66624048
Hmmm 3x thuis, 4x uit. Van de uitwedstrijden zijn er twee in Noord-Holland, terwijl we vorig jaar alle wedstrijden gewoon tegen Friese clubs hebben gespeeld... Lekker dan!

Edit: wel bekende teams trouwens, leuk! Kan een vriend van me proberen revanche te nemen op ons!
pi_66625704
Eindelijk weer eens 4x thuis, en de uitwedstrijden zijn allen maximaal een kwartiertje rijden !
  maandag 2 maart 2009 @ 18:39:20 #89
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_66625751
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:39 schreef dekouwe het volgende:
ahhh inderdaad zie de eerste Landelijke der nu op komen... maar regionaal noordwest nog niet
Leiden ook nog niet. Blijkbaar moeten de mindere goden wat langer wachten
Ik las dat ze op 7 maart bekend gemaakt worden, wat ik wel matig vind. Ik wil weten wanneer ik mag
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_66753267
Ze staan voor Noord West der op sinds donderdagavond ( eerste keer dat ik ze heb gespot )
Mooie poule verste weg is 15km .. 4x thuis , waaronder de laatste keer ( hebben we altijd feest met bbq etc ). Net nog eventjes snel gekeken wat ik kon vinden qua speelsterktes van tegenstanders en dat viel wel mee, was ik toch wel nieuwsgierig naar omdat we zijn gepromoveerd. Vond bij 1 team een dame die een 4-tje heeft maar uit die search kwamen twee namen dus dat zal vast haar wel niet zijn .

enige minpuntje dat we volgens mij relatief vaak op kunstgras moeten maar goed we spelen sowieso in ieder geval 4x op gravel
sudo is powerrrr
pi_66754168
quote:
125 euro voor een heel team neem ik aan ja, anders zou ik toch maar eens een andere vereniging uitzoeken.

Zaterdag competitie kost ¤35- (per team).
Wij moeten zelf zorgen voor ons eten en betalen zelf ons drinken (we krijgen bij ontvangst altijd 2 koppen van de vereniging, de rest is op eigen kosten).
U MAD?
pi_66754173
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:37 schreef Chriz2k het volgende:
Eindelijk weer eens 4x thuis, en de uitwedstrijden zijn allen maximaal een kwartiertje rijden !
Zeg. Zit jij bij mij in het team ?
Heb precies hetzelfde

Wij gelukkig maar 1x op vreemde ondergrond (kunstgras ). Gravel FTW.
Al die clubs met kunsgras moeten ze opdoeken Blessuremakende kutondergrond.
Vorig seizoen er 1,5 maand uitgelegen met een dijbeenblessure na een toernooi van een week op kunstgras.
U MAD?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:31:19 #93
27454 InTrePidIvity
pi_66754442
Vier keer uit, vier keer rond de 20-30 minuten rijden
De teamindeling is bij mij nog niet bekend, of ik kan het weer niet vinden op die (nog steeds) matige site.
pi_66754537
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 08:31 schreef InTrePidIvity het volgende:
Vier keer uit, vier keer rond de 20-30 minuten rijden
De teamindeling is bij mij nog niet bekend, of ik kan het weer niet vinden op die (nog steeds) matige site.
Vind je daar nu serieus wat aan, je team ingedeelt krijgen ?
Lijkt me echt een hel.

Hier stelt men zelf de teams samen, beslist de vereniging niet in mee.

Ik speel met 5 jongens ende meisjes die ik goed ken en waar we ook lekker mee aan de bar kunnen hangen.
Zou me vreselijk lijken als er daar van bovenaf ineens een 50+ tussen werd gezet.
U MAD?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:45:42 #95
27454 InTrePidIvity
pi_66754740
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 08:36 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Vind je daar nu serieus wat aan, je team ingedeelt krijgen ?
Lijkt me echt een hel.

Hier stelt men zelf de teams samen, beslist de vereniging niet in mee.

Ik speel met 5 jongens ende meisjes die ik goed ken en waar we ook lekker mee aan de bar kunnen hangen.
Zou me vreselijk lijken als er daar van bovenaf ineens een 50+ tussen werd gezet.
Jaja, hier is dat ook zo hoor
Maar ik zie die indeling nergens terug op de site van de KNLTB. Noch die van andere teams in mijn competitie, dat bedoel ik meer

Lijkt me inderdaad vreselijk als je met mensen in een team gezet wordt waar je helemaal niks mee hebt...
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:26:46 #96
216667 Orkie
Rho srithed mg kegtops awound?
pi_66772720
Is toch elk jaar zo, die indeling is nooit van te voren bekend. Na 1 gespeelde partij kan je ze wel allemaal inkijken!

Overigens kan je natuurlijk wel op de clubsite van je tegenstanders rondneuzen en bijna altijd wel de teams vinden. Soms wat omslachtig,maarja..

Zelf ben ik 4x thuis ingedeeld. We hebben ons team van vorig jaar (6 man) aangevuld met 2 nieuwelingen, dus 8 man. Opgesplitst in 2 teams omdat dat gewoon te veel wordt, wat blijkt we spelen 3x allebei thuis. Dat was ook een beetje waar we op hoopten, dus superblij ermee natuurlijk.

Maar weet iemand hoe dat zit, in ons clubblad zijn wij als 's-Gravenzande 3 ingedeeld en het andere team van 4 als 's-Gravenzande 4. Team 3 speelt 6e klasse, Team 4 speelt 7e klasse. Wij hebben een gemiddelde rating van 7,05 (A) en het andere team 7,00. Moet het dan niet andersom zijn? Zover ik weet deelt de KNLTB naar rating de teams per vereniging in toch?

Oh btw, gaan er nog meer mensen morgen naar de KNLTB training voor VLT (Verenigings Toernooi Leider)?
pi_66781192
Goed, dat was mijn laatste indoortoernooi in de enkel, het heeft gewoon vrij weinig zin om op zulke snelle banen te gaan ballen als je een extreme spingreep hebt, beetje het gemiddelde Spaanse gravelrukker op hardcourt idee !

Enige positieve: gemiddeld één punt per game gehaald op zijn service, 6-2 5-3* achter, krijg vervolgens op 5-4 mijn eerste breekpunt van de wedstrijd en pak hem gelijk ! 6-5 voor, daarna 5-5 in de tie-break en opeens twee debiele ballen in het net .

[ Bericht 4% gewijzigd door Chriz2k op 06-03-2009 21:36:20 ]
pi_66781726
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 21:25 schreef Chriz2k het volgende:
Goed, dat was mijn laatste indoortoernooi in de enkel, het heeft gewoon vrij weinig zin om op zulke snelle banen te gaan ballen als je een extreme spingreep hebt, beetje het gemiddelde Spaanse gravelrukker op hardcourt idee !

Enige positieve: gemiddeld één punt per game gehaald op zijn service, 6-2 5-3* achter, krijg vervolgens op 5-4 mijn eerste breekpunt van de wedstrijd en pak hem gelijk ! 6-5 voor, daarna 5-5 in de tie-break en opeens twee debiele ballen in het net .
Koning, Keizer, Admiraal....Chriz2k kennen ze allemaal!
pi_66781759
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 21:36 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Koning, Keizer, Admiraal....Chriz2k kennen ze allemaal!
Niet quoten als ik net een zeer belangrijk detail aan het toevoegen ben, gaarne.
pi_66791714
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:26 schreef Orkie het volgende:

Maar weet iemand hoe dat zit, in ons clubblad zijn wij als 's-Gravenzande 3 ingedeeld en het andere team van 4 als 's-Gravenzande 4. Team 3 speelt 6e klasse, Team 4 speelt 7e klasse. Wij hebben een gemiddelde rating van 7,05 (A) en het andere team 7,00. Moet het dan niet andersom zijn? Zover ik weet deelt de KNLTB naar rating de teams per vereniging in toch?

Ik heb even gekeken op de site (woon zelf in 's-Gravenzande) maar dat klopt inderdaad niet. Ik zou even contact opnemen met de club of dat wel goed geregeld is. Maar het kan ook zo zijn dat ze jullie zo hoog inschatten (zoals men vorig seizoen wel vond dat mijn zoon van 9 van 17 jarige jongens kon winnen ). Maar ik zou het even navragen
  zaterdag 7 maart 2009 @ 22:41:18 #101
216667 Orkie
pi_66812140
Oh leuk dat je uit 's-Gravenzande komt! Tennis je zelf ook op LTC en competitie enzo?
pi_66885050
4x thuis, 3x uit, allemaal max halfuurtje karren.
Thuis (of course) op gravel, uitwedstrijden 2x gravel, 1x smashcourt. Gelukkig geen kunstgras dit jr !!
Life is life
pi_66894413
mazzelaar,

Ik sta sowieso 2x op kunstgras met uitwedstrijden en de 3e is of smashcourt of kunstgras die heeft namelijk beide ondergronden.
sudo is powerrrr
pi_66930491
Wij spelen 4 keer uit en 3 keer thuis. Uit is 1 keer op gravel, 1 keer French Court en 1 keer op kunstgras. Thuis hebben we ook kunstgras. Ik vind kunstgras wel lekker, je kunt daar fijn de ballen "aanpakken" terwijl je bij gravel wat meer naar achter moet staan en de ballen een beetje moet laten zakken.

Hoe zit het bij jullie eigenlijk met eten tijdens de competitie? In Limburg wordt altijd een lunch/avondeten aangeboden voor alle teams. Bij ons is dat dan soep, broodjes, frikandellen en kroketten. Bij sommige andere clubs in de omgeving hebben ze zelfs chinees.
pi_66930596
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:33 schreef dekouwe het volgende:
mazzelaar,

Ik sta sowieso 2x op kunstgras met uitwedstrijden en de 3e is of smashcourt of kunstgras die heeft namelijk beide ondergronden.
Ah, jij moet ook tegen Heiloo .
pi_66930598
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 22:41 schreef Orkie het volgende:
Oh leuk dat je uit 's-Gravenzande komt! Tennis je zelf ook op LTC en competitie enzo?
Nee wij tennissen in de Hoek, we zijn in september j.l. overgestapt.. Jeugdbeleid en Jorrit waren de redenen
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:23:17 #107
216667 Orkie
pi_66949518
Hmmz... je bedoelt het jeugdbeleid wat sinds dit jaar compleet veranderd is. Haha! Jammer hoor, ik heb het altijd erg naar m'n zin in 's-Gravenzande
pi_66969187
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:24 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Ah, jij moet ook tegen Heiloo .
ja idd.. vorig jaar ook gespeeld alleen toen tegen een lager team. is een nieuw park ik vond het maar erg kaal, maarja hielp toen ook niet mee dat het de eerste of tweede keer was en er een flinke wind stond. maar in een jaar kan veel veranderen tegen wie moet je nog meer uit deze regio chris ? Heiloo is voor mij het noordelijkst.
sudo is powerrrr
pi_66969413
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:58 schreef dekouwe het volgende:

[..]

ja idd.. vorig jaar ook gespeeld alleen toen tegen een lager team. is een nieuw park ik vond het maar erg kaal, maarja hielp toen ook niet mee dat het de eerste of tweede keer was en er een flinke wind stond. maar in een jaar kan veel veranderen tegen wie moet je nog meer uit deze regio chris ? Heiloo is voor mij het noordelijkst.
Thuis: Chip & Charge, Alkmaar, Heerhugowaard en Juliana
Uit: Oudorp, Vennewater en Heiloo

Zal verder wel niks meer bijzitten waar jij ook tegen moet, denk ik. Ik moet de 5e speeldag tegen Heiloo spelen, overigens .
pi_66969432
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 21:23 schreef Orkie het volgende:
Hmmz... je bedoelt het jeugdbeleid wat sinds dit jaar compleet veranderd is. Haha! Jammer hoor, ik heb het altijd erg naar m'n zin in 's-Gravenzande
Dat jeugdbeleid is inderdaad veranderd, direct nadat ik m'n jongens er weggehaald heb Ik kreeg zelfs nog een telefoontje erover, dat ze de jongens graag wilden behouden, allerlei beloftes werden gedaan maar ze wilden zelf graag weg, vandaar. Ik vind de Hoek leuker moet ik zeggen
pi_66969796
Volgende week nog even een toernooitje spelen ter voorbereiding op de competitie. Helaas op kunstgras, niet mijn sterkste ondergrond. Tevens mijn eerste partij in de 6, ben benieuwd!
pi_66978884
ik moet de 6e speelronde bij heiloo spelen. Vennewater ben ik ook wel is geweest vorig jaar nog scheidsrechters cursus gedaan daar. Chip en charge waar zit dat ?
sudo is powerrrr
pi_66979220
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:43 schreef dekouwe het volgende:
ik moet de 6e speelronde bij heiloo spelen. Vennewater ben ik ook wel is geweest vorig jaar nog scheidsrechters cursus gedaan daar. Chip en charge waar zit dat ?
Studentenvereniging uit Amsterdam, heb er drie jaar geleden uit gespeeld, op hardcourt volgens mij .

Wel m'n eerste enkeloverwinning op een 3-speler behaald .
pi_67050016
Vandaag een nieuwe grip op mijn Head iXtreme racket laten zetten. Ik had een gripje 2, die was te klein maar ik vond het vroeger (heb 2 jaar niet gespeeld) wel goed. Kreeg nu toch last van mijn onderarm en hand. Heb nu een grip 3 met een fatsoenlijke overgrip. Ik hoop dat dit veel gaat schelen.

Daarnaast moeten er ook hoognodig nieuwe snaren op (daar kunnen de klachten ook wel door komen denk ik). De specialist zag dat ik 1.40mm Gamma-snaren had (niet het winkelmerk natuurlijk). Ze zitten ook best wel los. Hij raadde me Babolat 1.30mm aan, 27 euro. Iemand een idee welke je dan krijgt? Want op internet zie ik dat er wel heel veel soorten Babolats zijn: http://www.tennis-warehouse.com/BabolatString.html

Oh ja, ik vind dit oud Agassi shirt zo gaaf, die moeten ze weer uitbrengen!!
(james blake)
pi_67106730
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:54 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Studentenvereniging uit Amsterdam, heb er drie jaar geleden uit gespeeld, op hardcourt volgens mij .

Nu je het zegt , hebben die gasten vorig jaar bij thuis tegen het 1e gespeeld. Zitten in het vondelpark?
sudo is powerrrr
pi_67107498
......

[ Bericht 100% gewijzigd door mutzenbacher op 16-03-2009 18:02:20 ]
pi_67142734
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 20:38 schreef mutzenbacher het volgende:
Vandaag een nieuwe grip op mijn Head iXtreme racket laten zetten. Ik had een gripje 2, die was te klein maar ik vond het vroeger (heb 2 jaar niet gespeeld) wel goed. Kreeg nu toch last van mijn onderarm en hand. Heb nu een grip 3 met een fatsoenlijke overgrip. Ik hoop dat dit veel gaat schelen.

Daarnaast moeten er ook hoognodig nieuwe snaren op (daar kunnen de klachten ook wel door komen denk ik). De specialist zag dat ik 1.40mm Gamma-snaren had (niet het winkelmerk natuurlijk). Ze zitten ook best wel los. Hij raadde me Babolat 1.30mm aan, 27 euro. Iemand een idee welke je dan krijgt? Want op internet zie ik dat er wel heel veel soorten Babolats zijn: http://www.tennis-warehouse.com/BabolatString.html

Oh ja, ik vind dit oud Agassi shirt zo gaaf, die moeten ze weer uitbrengen!!
[ afbeelding ] (james blake)
Head iXtreme, die heb ik ook gehad met een te kleine grip.. heb 'm ook vergroot maar bleef kloten, vind head grips qua vorm sowieso niks ivgl met Prince waar ik nu mee speel.
pi_67154979
Aangezien dinsdag de nationale trainingsavond blijkt te zijn, Heb heerlijk staan beuken de "buren" waren er niet. dus konden enkellen. tegen me trainingsmaatje 6-1 6-0 gewonnen ( die een hogere single rating heeft dan ik, maar nog nooit een single van me heeft gewonnen) vanaf eind eerste set ge-experminteerd met bal heel vroeg te nemen. zeker als return wat verdomd goed lukte.

chris vraagje voor jou hoe combineer jij je spin ballen met vroeg nemen? want merk dat me spin iets minder word als ik hem vroeg neem wat in de hal natuurlijk niet zo heel erg is.
sudo is powerrrr
pi_67160440
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 23:15 schreef dekouwe het volgende:

chris vraagje voor jou hoe combineer jij je spin ballen met vroeg nemen? want merk dat me spin iets minder word als ik hem vroeg neem wat in de hal natuurlijk niet zo heel erg is.
volgens mij kan dat niet, tenzij je veel van je pols gebruik maakt
pi_67160595
Nog 3,5 week.
Zin an.

Nieuw trainingsshirt besteld: Het Koning Martin shirt
U MAD?
pi_67162752
quote:
Op maandag 16 maart 2009 17:11 schreef dekouwe het volgende:

[..]

Nu je het zegt , hebben die gasten vorig jaar bij thuis tegen het 1e gespeeld. Zitten in het vondelpark?
Hehe, nee. Dat is bij de Jaap Eden baan, Amsterdam Oost. Vondelpark, mochten ze willen.

Inderdaad hardcourt, trouwens.
pi_67162868
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 23:15 schreef dekouwe het volgende:
Aangezien dinsdag de nationale trainingsavond blijkt te zijn, Heb heerlijk staan beuken de "buren" waren er niet. dus konden enkellen. tegen me trainingsmaatje 6-1 6-0 gewonnen ( die een hogere single rating heeft dan ik, maar nog nooit een single van me heeft gewonnen) vanaf eind eerste set ge-experminteerd met bal heel vroeg te nemen. zeker als return wat verdomd goed lukte.

Waarom zou je willen spinnen als je de bal vroeg neemt? Het voordeel van vroeg nemen is juist dat je veel druk kunt zetten, met spin wordt dat effect al een stuk minder.

Maar een vereiste is dat je in ieder geval diep door je knieën gaat, goed onder de bal komt en een mooie polsbeweging maakt .
pi_67222448
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:41 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:

[..]

Hehe, nee. Dat is bij de Jaap Eden baan, Amsterdam Oost. Vondelpark, mochten ze willen.

Inderdaad hardcourt, trouwens.
was in de war met Festina.. die zitten in het vondelpark en daar speelde mijn club afgelopen seizoen tegen op zondag.
Ook een of ander Elitaire ballo club.

Ik had in mijn gedachte dat als je hem snel neemt met veel spin dan zet je ze nog meer onder druk door de opstuit maar. is de bal idd wel langer onderweg. Maareh .. dat met die pols moesten we maar niet doen..

van het weekend maar is op gravel proberen die bal op tempo spelen
sudo is powerrrr
pi_67226032
wat is een redelijke prijs voor het bespannen van een racket (als je zelf je eigen snaren mee brengt).
pi_67234469
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:07 schreef TubewayDigital het volgende:
wat is een redelijke prijs voor het bespannen van een racket (als je zelf je eigen snaren mee brengt).
Een tientje.
pi_67234606
Kan dat zomaar, je eigen snaren meenemen, bij bijvoorbeeld een tenniscenter ?
U MAD?
pi_67237369
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:48 schreef de_boswachter het volgende:
Kan dat zomaar, je eigen snaren meenemen, bij bijvoorbeeld een tenniscenter ?
Geen ervaring mee, maar ik zou denken van wel.
pi_67241790
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:44 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Een tientje.
Duur pest jong , degene die mij rackets nu bespant die doet er twee voor 12 ( met eigen bespanning mee nemen)
sudo is powerrrr
pi_67381532
een ervaren bespanner, hoe lang doet hij over 1 racket?
pi_67418760
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 07:31 schreef TubewayDigital het volgende:
een ervaren bespanner, hoe lang doet hij over 1 racket?
half uurtje, max drie kwartier
Life is life
pi_67420724
Dan verdient hij in het slechtste geval 8 euro per uur, in het beste geval 12 euro. Vind ik persoonlijk iets te weinig, tenzij je bespannen echt heel erg leuk vindt. Ik doe er zelf 3 kwartier over. Haasten doe ik niet, lever liever kwaliteit af. Hiervoor vraag ik 15 euro, inclusief een goede, goedkope snaar van de rol. Bespannen met meegeleverde snaren doe ik liever niet, na een keer ontzettende rotsnaren gekregen te hebben. Dit kost je tien minuten extra en een hoop ergernis. Ik reken dan ook dezelfde prijs, dus iedereen doet het dan met mijn eigen snaar
pi_67558630
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:34 schreef tordesmonats het volgende:

[..]

Head iXtreme, die heb ik ook gehad met een te kleine grip.. heb 'm ook vergroot maar bleef kloten, vind head grips qua vorm sowieso niks ivgl met Prince waar ik nu mee speel.
ik heb nu nergens meer last van (met de nieuwe grip), dus ben gelukkig van de pijntjes af.

van het weekend een nieuw shirt in huis gehaald *klik*.

Nu nog fijne schoenen voor op kunstgras. vind mijn huidige 3 jaar oude kswisjes te lomp!
  maandag 30 maart 2009 @ 21:25:48 #133
75556 erkel
back from Dagestan
pi_67559433
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:03 schreef mutzenbacher het volgende:

[..]

ik heb nu nergens meer last van (met de nieuwe grip), dus ben gelukkig van de pijntjes af.

van het weekend een nieuw shirt in huis gehaald *klik*.

Nu nog fijne schoenen voor op kunstgras. vind mijn huidige 3 jaar oude kswisjes te lomp!
Mooie shirts zijn dat van Adidas, wil er ook 2 van aanschaffen.

Van het weekend weer buiten gespeeld op dat grijze gravel, ben de naam ervan vergeten. Wel in de motregen, maar dat mocht de pret niet drukken .
Weisst
pi_67568221
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:25 schreef erkel het volgende:

[..]

Mooie shirts zijn dat van Adidas, wil er ook 2 van aanschaffen.

Van het weekend weer buiten gespeeld op dat grijze gravel, ben de naam ervan vergeten. Wel in de motregen, maar dat mocht de pret niet drukken .
Canadian Ten?

Wij hadden zondag openingstoernooi (gravel). Heerlijk weer, alleen waren de banen nog vrij zacht. Dat was te merken als je een sprintje wilde trekken: je trapte hele gaten in de baan. Resultaat is dat de eerste les van gisteravond niet doorging ivm reparaties. Hopelijk kan er vanavond wel gespeeld worden, aan het weer ligt het in ieder geval niet!

Buiten tennissen
pi_67568603
OOoeh leuk, competitie, mooi weer etc....Maar wat jammer toch af en toe van zondagcompetitie...Wij zitten in een poule met 6 jeugdteams en 2 studententeams (wijzelf er een van dus).....Waarom zetten ze al die jeugdteams niet gewoon in een gezamenlijke poule en zetten ze de normale mensen gewoon in een poule met anderen die wel biertjes willen drinken, meer dan 15 minuten blijven hangen na de laatste wedstrijd, niet voor het donker thuis hoeven te zijn, die wel sportief zijn op de baan en die niet tijdens de dag hun proefwerken of eindexamen zitten te leren?
pi_67570978
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:24 schreef Norrage het volgende:
OOoeh leuk, competitie, mooi weer etc....Maar wat jammer toch af en toe van zondagcompetitie...Wij zitten in een poule met 6 jeugdteams en 2 studententeams (wijzelf er een van dus).....Waarom zetten ze al die jeugdteams niet gewoon in een gezamenlijke poule en zetten ze de normale mensen gewoon in een poule met anderen die wel biertjes willen drinken, meer dan 15 minuten blijven hangen na de laatste wedstrijd, niet voor het donker thuis hoeven te zijn, die wel sportief zijn op de baan en die niet tijdens de dag hun proefwerken of eindexamen zitten te leren?
Das wel heel zuur idd.
U MAD?
pi_67571852
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:07 schreef kleinelievewolff het volgende:

[..]

Canadian Ten?

Wij hadden zondag openingstoernooi (gravel). Heerlijk weer, alleen waren de banen nog vrij zacht. Dat was te merken als je een sprintje wilde trekken: je trapte hele gaten in de baan. Resultaat is dat de eerste les van gisteravond niet doorging ivm reparaties. Hopelijk kan er vanavond wel gespeeld worden, aan het weer ligt het in ieder geval niet!

Buiten tennissen
Ik had hetzelfde, de bal stuiteren voor de service was zelfs bijna niet te doen.

Djokovic was gillend gek geworden .
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:13:09 #138
27454 InTrePidIvity
pi_67784012
Gisteren weer voor het eerst op de baan gestaan
Als het een voorbode was voor de rest van het seizoen, dan promoveren we niet
pi_67785415
Ik heb zaterdag mijn eerste partijen in de competitie gespeeld, ging niet zo best. Op één of andere manier had ik een soort mentale blokkade om mijn forehand te slaan. Die ging de twee dagen daarvoor al niet zo lekker meer, waardoor ik er totaal geen vertrouwen meer in had. Dan ga je van alles proberen om hem te repareren, maar dat lukte niet, zodat ik steeds onzekerder werd. Tijdens het inspelen kon ik niet eens meer een bal vanuit mijn hand naar de tegenstander slaan, die ging in het net of hoog een hoek in Onnodig om te vertellen dat ik er met 6-1 6-0 afging. Ik kon me ook heel goed indenken hoe Federer zich voelde tegen Djokovic. Het is dat ik het zonde van mijn racket vind om die stuk te slaan en dat de gravelbaan nog zo zacht was dat me dat waarschijnlijk niet eens gelukt zou zijn....

Met de dubbel was ik blijkbaar ergens anders met mijn gedachten dan bij mijn falende forehand, waardoor die weer iets terugkwam. Scheelde ook dat ik links stond en mijn backhand wel goed gaat. 5-2 voor en vervolgens geen game meer winnen. 7-5 6-0 verloren. Eindresultaat was 5-1.

Gisterenavond weer een les gehad en mijn forehand is weer zo goed als terug Hopelijk blijft dat ook zo tijdens de volgende wedstrijden as zaterdag.
pi_67786602
Aanstaande maandag!!! yay
Heb de laatste 5 dagen 4 keer getennist, ging 3 keer verschrikkelijk maar gister eindelijk weer de vastheid en de snelheid op de baan. Ik heb er vertrouwen in Mijn forehand loopt altijd goed, en mijn volleys...Ik ben afhankelijk van mijn backhand en service en die zijn nog te wisselvallig...Maar gister gingen ze goed
pi_67789255
Zaterdag gaan we los thuis

Echter wel een zware tegenstander. Heb even de spelers bekeken via de site van KNLTB en het lijkt alsof ze met een dame van 4 en een kerel van 5 naar ons afreizen
Denk dat het een pak op de broek gaat worden, 0-5 zou me niet verbazen.

Is ook het enige team uit de competitie van 8 welke we NIET kennen. Rest is redelijk bekend, en ondanks trainingsachterstand moeten we toch wel 5e zien te worden, dus veilig.

Gisteren ook 1,5 uur heerlijk getraint. Forehand en backhand liepen goed, alleen de service was bagger. Morgen en donderdag nog even een oefensessie en dan zaterdag de mix en herendubbel

Zin an.
U MAD?
pi_67789435
Afgelopen zaterdag voor het eerst competitie gespeeld nadat ik zes jaar geleden gestopt ben. Omdat ik 6 jaar niet getennist heb, speel ik gewoon ver onder mijn niveau, maar het belangrijkste is wedstrijdritme opdoen. Ik zou eerst 6-6 op mijn pasje krijgen om te beginnen (ik was 6 jaar geleden 5-6), maar toen ik vorige week mijn pasje in de bus kreeg, stond er naar mijn verbazing 8-7 op

Naja, single en een dubbel gespeeld uit bij Gooiland. Single 6-0 6-0 gewonnen van een 7'tje en de dubbel 6-3, 6-1 gewonnen. Uiteindelijk met het team 3-2 gewonnen. Ben in ieder geval blij dat ik weer speel.
pi_67789778
Hoe kan het dat jullie al KNLTB competitie gespeeld hebben ?
Wist niet dat dit per regio verschillend was.

In het zuiden spelen wij op zaterdag dan de komende 3 zaterdagen. Dan 1 week vrij en dan weer 4 zaterdagen. We eindigen op 30 Mei. En jullie ?
U MAD?
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:29:18 #144
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_67790024
Wij beginnen maandag, en daarna 6 zondagen op rij uit mijn hoofd. Misschien dat er nog een weekend vrij tussen zit, dat zou kunnen.

We zijn door onze eigen club een klasse te hoog ingeschreven, dus we zetten in op lijfsbehoud en niks anders. Hopen dat dat gaat lukken.

Qua loting hebben we het ook niet getroffen, 3 keer thuis en 4 keer uit, elke keer meer dan 60 km verderop (Uitspelen op kunstgras, gravel, smashcourt en frenchcourt)
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_67790822
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:19 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe kan het dat jullie al KNLTB competitie gespeeld hebben ?
Wist niet dat dit per regio verschillend was.

In het zuiden spelen wij op zaterdag dan de komende 3 zaterdagen. Dan 1 week vrij en dan weer 4 zaterdagen. We eindigen op 30 Mei. En jullie ?
Wij eindigen op 23 mei, weekje eerder dus. Zaterdag 2 mei is een vrije dag en voor ons helaas 18 april ook, omdat één team zich heeft teruggetrokken uit de competitie. Landelijk begint bij ons 2e paasdag, maar zijn wel in hetzelfde weekend klaar.
pi_67806633
Vanmiddag tijdens de training sloeg ik een hoge bal die net achter het net stuiterde, maar door een windvlaag aan mijn kant belandde, trainingsmaatje slaat de smash vervolgens terwijl hij in mijn tramrail staat.

Weet iemand of dit mag?
pi_67813018
uuh....uuh....:P dat is net zoiets als via de netpaal de bal inslaan, het komt nooit voor
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:21:14 #148
216667 Orkie
pi_67813168
Dit mag absoluut niet. Hij mag nieteens met zijn racket over het net komen, dus in dit geval is hij ook in overtreding en is het punt voor jou
pi_67813320
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:21 schreef Orkie het volgende:
Dit mag absoluut niet. Hij mag nieteens met zijn racket over het net komen, dus in dit geval is hij ook in overtreding en is het punt voor jou
volgens mij mag het wel hoor, je mag gewoon het net niet aanraken. Je mag ook meters over het net leunen en de bal smashen, als je het net maar niet raakt. Ik heb ook vaak gezien dat bij ballen die langs de netpaal worden geslagen de speler ook dusdanig doorrent dat hij bijna bij zijn tegenstander uitkomt.
  woensdag 8 april 2009 @ 00:30:33 #150
75556 erkel
back from Dagestan
pi_67815455
De regel is dacht ik dat je het net niet mag aanraken tijdens de rally.

Maandag is de eerste competitiedag voor mij. Afeglopen zaterdag al een oefenpotje gespeeld met mijn team. Dubbels gingen wel goed, maar bij het enkelen sloeg ik 70% uit. Maar dat lag ook aan de ballen
Weisst
  woensdag 8 april 2009 @ 00:34:15 #151
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_67815530
Simpele regel.
Je mag het net niet aanraken. Je mag ook niet met je racket over het net. Behalve in de situatie van Chriz2k. Dat is de enige keer dat het wel mag aangezien de bal dan al op de helft van de tegenstander is geweest.
pi_67815606
Ja precies, als hij al op jouw kant gestuiterd heeft mag je hem overal slaan
pi_67818374
Met welke tennisballen spelen jullie ?

Dunlop Roland Garros hier (gravel).
U MAD?
  woensdag 8 april 2009 @ 09:19:24 #154
216667 Orkie
pi_67818657
Oja dat was idd zo, dat als de bal terug gaat, dan mag je met je racket over het net, zolang je lichaam/racket het net maar niet raakt. Theoretisch dus ook op hun helft als je maar om het net heen rent of goed kan springen xD
  woensdag 8 april 2009 @ 10:22:02 #155
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_67820494
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:19 schreef Orkie het volgende:
Oja dat was idd zo, dat als de bal terug gaat, dan mag je met je racket over het net, zolang je lichaam/racket het net maar niet raakt. Theoretisch dus ook op hun helft als je maar om het net heen rent of goed kan springen xD
Je mag niet in zijn geheel naar de andere kant van de baan volgens mij.
Je mag wel met je lichaam over het net heen hangen. Natuurlijk mag je het net niet aanraken.
pi_67937769
Pfff, vandaag weer 3-2 gewonnen. Alleen een dubbel gespeeld omdat we met drie heren in een team zitten. Vanaf volgende week gaan we nog maar met 2 heren telkens spelen. Dan wisselen we af, want dit was een drama. Ik heb van 1 uur tot half 6 moeten wachten om eindelijk de herendubbel te mogen spelen en dat ging o.a. daardoor nog dramatisch ook We speelden tegen twee oudere mannen die alle hoog terug speelden. Omdat wij nog nooit samen hadden gedubbeld, verloren we de eerste set met 6-3. Nog nooit zo slecht gespeeld. Daarna de tactiek veranderd en toen was het snel voorbij: 6-2, 6-0 voor ons.

Ik ga als het goed is ook nog minstens één keer invallen in een gemengd team op zondag, want dat is veel meer mijn niveau (4'tjes en 5'jes), maar goed het is niet anders nu ik zes jaar niet getennist heb. Het is in ieder geval voor de ranking belangrijk dat ik alles win nu.
pi_67938002
oooooeh overmorgen mag ik beginnen
  zondag 12 april 2009 @ 00:58:36 #158
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_67940179
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 23:34 schreef Norrage het volgende:
oooooeh overmorgen mag ik beginnen
Ik ook

We moeten dan uit op ku(ns)tgras dus we hebben het ergste van de competitie dan gehad. Nog wel een keer op een soort hardcourt ofzo maar dat is niet zo erg. Dan stuitert die bal tenminste een beetje fatsoenlijk.
Gelukkig speel ik maar 1 wedstrijd wat weer een mazzeltje is aangezien kunstgras alles behalve mijn ding is

Ik geef nu trouwens les op pro-bounce en smash-court. Allebei een soort banen die een soort vervanger van gravel moeten zijn, maar het is nog steeds niet hetzelfde.
We moeten ook 2 van de 3 uitwedstrijden op vreemde ondergronden. Dus een keer kunstgras, een keer Porous Kushion Kourt (ff opgezocht hoe het heet ) en een keer op gravel.

Ik zit sowieso eens ff te kijken en van de 8 teams spelen er nog maar 2 op echt gravel. 5 op kunstgras, hard court of iets wat er op lijkt en 1 die op Canada 10 speelt.
Wel weer grappig dat de 4 ploegen die we thuis krijgen alle 4 niet op gravel spelen. Dus maximaal thuis voordeel. 1 van canada 10 (lijkt wel veel op gravel maar is toch net iets anders), 1 van Smash court (ze hadden vorig jaar nog gravel weet ik, maar ach het is het idee) en 2 van kunstgras. Dat laatste is natuurlijk helemaal super want het is gewoon een kwestie van de ballen hoog met veel spin houden
pi_67940219
het kutte is dat kunstgras en smash-court relatief populair zijn in dit land
doe mij maar gravel of hardcourt. Canada Ten mag er ook wezen, nog fijner dan gravel, snap dan ook niet dat er geen pro-toernooi op gehouden worden. Porous Kushion Kourt is hardcourt met gaatjes er in voor de regen afvoer.
  zondag 12 april 2009 @ 09:44:43 #160
27454 InTrePidIvity
pi_67943168
Morgen weer

Er staan op onze competitiepagina alleen geen aanvangstijden Is dat iets wat door de KNLTB bepaald wordt, of geeft een club daar een voorkeursrooster van door?
pi_67943181
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:02 schreef de_boswachter het volgende:
Zaterdag gaan we los thuis

Echter wel een zware tegenstander. Heb even de spelers bekeken via de site van KNLTB en het lijkt alsof ze met een dame van 4 en een kerel van 5 naar ons afreizen
Denk dat het een pak op de broek gaat worden, 0-5 zou me niet verbazen.

Is ook het enige team uit de competitie van 8 welke we NIET kennen. Rest is redelijk bekend, en ondanks trainingsachterstand moeten we toch wel 5e zien te worden, dus veilig.

Gisteren ook 1,5 uur heerlijk getraint. Forehand en backhand liepen goed, alleen de service was bagger. Morgen en donderdag nog even een oefensessie en dan zaterdag de mix en herendubbel

Zin an.
Helaas, 1-4 verlies voor mijn team op de 1ste speeldag. Tegenstander was idd heel sterk.
Meid was 3 geweest, en was vorig jaar na 2 jaar niet getennist te hebben weer begonnen.
Eigen mix helaas in 3 sets verloren, HD kansloos 0-6 1-6

Maar goed. Toch wel blij met dat ene puntje
U MAD?
pi_67948016
quote:
Op zondag 12 april 2009 09:44 schreef InTrePidIvity het volgende:
Morgen weer

Er staan op onze competitiepagina alleen geen aanvangstijden Is dat iets wat door de KNLTB bepaald wordt, of geeft een club daar een voorkeursrooster van door?
je hebt geen captain?
pi_67951233
quote:
Op zondag 12 april 2009 09:45 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Helaas, 1-4 verlies voor mijn team op de 1ste speeldag. Tegenstander was idd heel sterk.
Meid was 3 geweest, en was vorig jaar na 2 jaar niet getennist te hebben weer begonnen.

Best triest als je als 3tje op een veel lager niveau gaat spelen, net alsof je zoveel slechter bent na twee jaar niet spelen, helemaal als je alweer een jaar bezig bent !
pi_67951335
quote:
Op zondag 12 april 2009 09:45 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

wat ben jij zelf dan?
  zondag 12 april 2009 @ 16:40:05 #165
27454 InTrePidIvity
pi_67952561
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:59 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

je hebt geen captain?
Die heeft het uiteindelijk wel opgelost, het was meer een algemene vraag Om 09:00 aanwezig zijn wordt het dus, gaat m'n uitslaapritueel
pi_67963333
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:56 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Best triest als je als 3tje op een veel lager niveau gaat spelen, net alsof je zoveel slechter bent na twee jaar niet spelen, helemaal als je alweer een jaar bezig bent !
Je moet wel Chris. Ik was op mijn 13e een 5'je, dat is 5 jaar geleden. Ik heb je het verhaal verteld. Net weer begonnen competitie te spelen en ik ben door de KNLTB ook op 8/7 gezet. Slaat helemaal nergens op, maar ze kijken gewoon naar de actuele ranking (die gezakt is omdat je een paar jaar eruit geweest bent) en houdt het daarop. Het slaat helemaal nergens op, maar je kan er weinig aan doen. En dan moet je wel wat lager gaan spelen aangezien de spelers met een lagere ranking niet onder je mogen gaan spelen.
  zondag 12 april 2009 @ 23:17:14 #167
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_67964142
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:55 schreef TheArt het volgende:

[..]

Je moet wel Chris. Ik was op mijn 13e een 5'je, dat is 5 jaar geleden. Ik heb je het verhaal verteld. Net weer begonnen competitie te spelen en ik ben door de KNLTB ook op 8/7 gezet. Slaat helemaal nergens op, maar ze kijken gewoon naar de actuele ranking (die gezakt is omdat je een paar jaar eruit geweest bent) en houdt het daarop. Het slaat helemaal nergens op, maar je kan er weinig aan doen. En dan moet je wel wat lager gaan spelen aangezien de spelers met een lagere ranking niet onder je mogen gaan spelen.
De vereniging kan natuurlijk altijd aanvragen om dispensatie. Omhoog gebeurd dat veel makkelijker dan omlaag dus moet mogelijk zijn...
pi_67964166
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:59 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

wat ben jij zelf dan?
7/7 was 6 id dubbel.
U MAD?
  maandag 13 april 2009 @ 08:01:14 #169
216667 Orkie
pi_67969011
Nou, lekker vroeg eruit mensen!! xD
  maandag 13 april 2009 @ 18:01:00 #170
27454 InTrePidIvity
pi_67981154
Nou, het is dat het zulk ontzettend lekker weer was, want verder was het een kutdag. Enkel kansloos verloren met 6-1 6-3 omdat ik zo liep te kloten. De tegenstander was niet eens beter, maar niets ging. Dubbel ook kansloos met 6-1 6-2 Komende week toch maar even wat op de baan staan, mijn door God gegeven talent is blijkbaar niet voldoende

Maar wel een flesje Heineken voor E1,10, dat maakte een hoop goed
pi_67984201
Pfff, wat was mijn single ook verschrikkelijk vandaag . 1-6 6-1 en 5-1 voorstaan.. je zou denken, kat in het bakkie. Nou, whaha, dus niet . M'n benen liepen ineens he-le-maal vol en ik raakte net als in de 1e set weer totaal geen bal. UIteindelijk die 3e set dus alsnog met 7-5 verloren . Ik kon wel janken. Gelukkig in de dubbel goed gemaakt, en inderdaad ook het weer en het bier deed al het leed gauw vergeten. De tegenstanders bleven maar met pitchers komen, het was amper bij te benen. Daardoor hadden ze ook een rekening van boven de 100 euro, terwijl toen ze weg waren, wij erachter kwamen dat onze rekening maar rond de 30 euro was . Vrij scheef, maar zo scheef hadden we ook weer niet verwacht . In ieder geval voelde ik hem aardig zitten (nu nog trouwens). Maar wat een heerlijk dagje zeg!
pi_67987406
WAT EEN TERINGZOOI!

Echt, gewoon weer precies dezelfde blessure opgelopen als vorig jaar met de eerste competitiedag, kan ik weer twee weken rust houden, achterlijkheid .

Het schoot weer in m'n kuit toen ik in de derde set van de dubbel enorm moest stretchen om een bal te halen, geniaal punt, slice forehand langs de netpaal langs de netspeler, jammer dat ik het uitschreeuwde van de pijn .

Daarna gewoon nog doorgegaan zonder dat ik kon rennen, uiteindelijk 6-4 6-7 6-7 verloren .

Daarna ook de mix nog gespeeld en gewonnen met 6-3 6-4 ! Serveren ging niet, dus dat waren van die huisvrouwballen en bij het retourneren stond ik steevast voor de baseline en sloeg steeds maar keihard door het midden of op de dame, maar ik stond onwijs goed te spelen . Ik kon me puur focussen op de slagen aangezien mijn voetenwerk niet van toepassing was, misschien moet ik dat vaker doen .

Zelfs nog met 5-3 gewonnen overall, maar wat een drama weer.
pi_67987802
6-2 gewonnen!!! Geniaal weer Superrelaxed..ben nu echt helemaal aanhet gloeien maar wel voldaan want beide partijen gewonnen in 3 sets...Single was raar, we konden beiden niet tellen dus wat dubieuze dingen waardoor ik de 2e set verloor :s, maar heb het er op vechtlust uitgesleept aan het eind
Dubbel wilde we geen supertiebreak spele (mix) dus gewoon 3e set, die hadden we gewonnen...Tiebreak hadden we sowieos verloren denk ik

En Chris...hahaha Ik vind het stiekem wel beetje grappig
pi_67988613
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:46 schreef Chriz2k het volgende:
WAT EEN TERINGZOOI!

Echt, gewoon weer precies dezelfde blessure opgelopen als vorig jaar met de eerste competitiedag, kan ik weer twee weken rust houden, achterlijkheid .

Het schoot weer in m'n kuit toen ik in de derde set van de dubbel enorm moest stretchen om een bal te halen, geniaal punt, slice forehand langs de netpaal langs de netspeler, jammer dat ik het uitschreeuwde van de pijn .

Daarna gewoon nog doorgegaan zonder dat ik kon rennen, uiteindelijk 6-4 6-7 6-7 verloren .

Daarna ook de mix nog gespeeld en gewonnen met 6-3 6-4 ! Serveren ging niet, dus dat waren van die huisvrouwballen en bij het retourneren stond ik steevast voor de baseline en sloeg steeds maar keihard door het midden of op de dame, maar ik stond onwijs goed te spelen . Ik kon me puur focussen op de slagen aangezien mijn voetenwerk niet van toepassing was, misschien moet ik dat vaker doen .

Zelfs nog met 5-3 gewonnen overall, maar wat een drama weer.
Dat is wel erg kut zeg. Balen

Dat van dat serveren herken ik

Ik heb vandaag de hele dag gekeken bij trainingsgenoten van me (2 teams, waarbij ik normaal gesproken in één van de twee teams competitie zou spelen, maar door omstandigheden is dat nu net ff wat anders) en in het hoogste team speelde iemand mee bij ons die nog een team hoger speelt normaal gesproken, maar hij heeft een armblessure. Hij kon overhead niets slaan en dus ging het serveren onderhands. Geniaal om te zien. Die ballen dropen van het effect en die tegenstander (een 3'tje) versloeg zich er in het begin constant op. Hij wist helemaal niet meer waar ie het moest zoeken. Uiteindelijk toch een tactiek gevonden en die wedstrijd nog gewonnen, maar het was prachtig om te zien.

Dat team trouwens met 8-0 verloren. Het andere team 8-0 gewonnen, maar die tegenstanders waren allemaal 5'jes en 6'jes waarvan ik ook dik gewonnen zou hebben. Stelde niets voor
pi_67989105
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:55 schreef Norrage het volgende:
En Chris...hahaha Ik vind het stiekem wel beetje grappig
Met een beetje galgenhumor kan ik er ook nog wel iets van maken, maar het is voornamelijk bizar dat het twee jaar op rij gebeurt !
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:16 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat is wel erg kut zeg. Balen

Dat van dat serveren herken ik

Ik heb vandaag de hele dag gekeken bij trainingsgenoten van me (2 teams, waarbij ik normaal gesproken in één van de twee teams competitie zou spelen, maar door omstandigheden is dat nu net ff wat anders) en in het hoogste team speelde iemand mee bij ons die nog een team hoger speelt normaal gesproken, maar hij heeft een armblessure. Hij kon overhead niets slaan en dus ging het serveren onderhands. Geniaal om te zien. Die ballen dropen van het effect en die tegenstander (een 3'tje) versloeg zich er in het begin constant op. Hij wist helemaal niet meer waar ie het moest zoeken. Uiteindelijk toch een tactiek gevonden en die wedstrijd nog gewonnen, maar het was prachtig om te zien.

Dat team trouwens met 8-0 verloren. Het andere team 8-0 gewonnen, maar die tegenstanders waren allemaal 5'jes en 6'jes waarvan ik ook dik gewonnen zou hebben. Stelde niets voor
Je bent sowieso wel een held als je gewoon onderhands gaat serveren op dat niveau .
pi_67989438
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:29 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Met een beetje galgenhumor kan ik er ook nog wel iets van maken, maar het is voornamelijk bizar dat het twee jaar op rij gebeurt !
[..]

Je bent sowieso wel een held als je gewoon onderhands gaat serveren op dat niveau .
En het geeft zo'n kut gevoel als je daarvan zou verliezen, buiten dat zo iemand misschien gewoon beter is

Welke klasse speel je eigenlijk?
pi_67989521
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:37 schreef TheArt het volgende:

[..]

En het geeft zo'n kut gevoel als je daarvan zou verliezen, buiten dat zo iemand misschien gewoon beter is

Die gozer waar ik tegen mixte werd ook helemaal para .

4e klasse.
pi_67989614
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:39 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Die gozer waar ik tegen mixte werd ook helemaal para .

4e klasse.
Dat kan ik goed begrijpen ja.

Die teams van ons spelen ook allemaal 4e klasse, op het 1e team na (dat zijn niet de teams waarover ik het had). Dat speelt 3e klasse.
  maandag 13 april 2009 @ 23:36:40 #179
75556 erkel
back from Dagestan
pi_67991552
quote:
Op maandag 13 april 2009 08:01 schreef Orkie het volgende:
Nou, lekker vroeg eruit mensen!! xD
Ja, fuck dat. Ik stond ook al om half 9 op het tennispark.

Moest eerst nog tot de middag wachten op mijn eerste pot. DIe herendubbel simpel gewonnen met 6-1 6-0. Dat ging ook wel bijzonder lekker. Daarna de mix die iets minder ging. Het werd uiteindelijk een supertiebreak die met 10-7 verloren ging. De dag afgesloten met een 6-2 overwinning Op weg naar de titel .

Mooie verhalen van iedereen hierboven en wat een fantastisch weer.
Weisst
pi_67991601
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:36 schreef erkel het volgende:

[..]

Ja, fuck dat. Ik stond ook al om half 9 op het tennispark.

Moest eerst nog tot de middag wachten op mijn eerste pot. DIe herendubbel simpel gewonnen met 6-1 6-0. Dat ging ook wel bijzonder lekker. Daarna de mix die iets minder ging. Het werd uiteindelijk een supertiebreak die met 10-7 verloren ging. De dag afgesloten met een 6-2 overwinning Op weg naar de titel .

Mooie verhalen van iedereen hierboven en wat een fantastisch weer.
Wij hebben lekker voor een 3e set gekozen
  maandag 13 april 2009 @ 23:38:52 #181
75556 erkel
back from Dagestan
pi_67991636
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:37 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar nog verloren van een etterbak die onderhands serveerde Eerste set versloeg ik me er ook alleen maar op. Kutjoch
Weisst
  maandag 13 april 2009 @ 23:41:19 #182
75556 erkel
back from Dagestan
pi_67991720
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:37 schreef Norrage het volgende:

[..]

Wij hebben lekker voor een 3e set gekozen
Ja groot gelijk eigenlijk. Niet eens echt bij stil gestaan, maar dan was het ook wel laat geworden misschien. Tweede set wonnen we namelijk met 6-1, dus momentum lag aan onze kant. Maar dan zo'n fucking loterij er achteraan.
Weisst
pi_67996180
haha, wij gingen voor de 3e set omdat we het momentum na 6-2 2-0 waren verloren en toen stond het 6-2 3-6 en wilden we 3e set..kwamen daar ook meteen 0-2 achter en toen waren we weer terug en wonnen we 6-2 Was echt heel vaag, maar zij vonden het wel prima een 3e set te spelen
pi_67999339
Ik voel hem in ieder geval minder zitten dan vorig jaar, dus ik denk dat ik vrijdag ga proberen of het weer gaat.
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:35:46 #185
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_68025966
3-3 gespeeld.
Op kunstgras dus dat is al een hele prestatie voor ons.

Single verloren in 3 sets. Zo stom want ik had hem gewoon dik moeten winnen maar ja, dan komt dat ritme om de hoek kijken. Iets wat ik niet heb 3-6 6-0 4-6

Dubbel wel gewonnen en aardig gespeeld. 6-2 6-0

Kunstgras is maar goed voor 1 ding. aces slaan. 12 in de single en 8 in de dubbel
ff niet het aantal dubbele fouten er tegenover zetten want dan is het een stuk minder rooskleurig....
pi_68135118
Weer supermooi weer Straks even onze zaterdagteams bewonderen, en dan morgen zelf! En ook dan waarschijnlijk mooi weer

Wordt leuk morgen. We mogen tegen de favorieten: een jeugdteam met gemiddelde leeftijd 14 ofzo. Hun beste speelster is een meisje van 11 dat nu #6 van Nederland is t/m 12 Gelukkig kan ik daar alleen 1 keer tegen dubbelen
pi_68135584
Vanmiddag tegen het topteam uit de poule
Hoef alleen maar te dubbelen gelukkig, want ik moet wat vroeger weg.

Na jaren van 1 competitieinvalwedstrijd per jaar weer fanatiek aan het tennissen (2-3x per week ipv 1x per 3 weken), maar ik zit nog lang niet op mijn oude niveau helaas. Dus dit jaar ga ik vast van 4/4 terug naar 5/5

Paar weken terug trouwens lekker bezig... eerste competitiewedstrijd, meteen 2 uur op de baan
5-7 7-6 5-7 verloren helaas... Kreeg in de 2e set paar matchpunten tegen maar wist de set toch te winnen. Sta ik 3e set 4-1 voor, geef ik het nog uit handen!
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_68186024
Ik heb vandaag 8-0 gewonnen.

Groetjes,

Chriz2k
pi_68186079
Vandaag m'n 1e competitiedag gehad!
Vorige week niet kunnen spelen, was ziek (nu grotendeels beter ) en dáárvoor zijn m'n verstandskiezen er uit getrokken, dus had m'n racket al een hele maand niet in m'n handen gehad...

Vandaag begonnen met het spelen van de 2e single, in 3 sets gewonnen. Kwam voornamelijk door m'n conditie en benauwdheid, moest nog wel erg veel hoesten... Maar gelukkig wel gewonnen!
Daarna nog een mix gespeeld. Vrij eenvoudig gewonnen: 6-2 6-2!

In totaal met 8-0 gewonnen, en vorige week had m'n team met 5-3 gewonnen, dus ben benieuwd hoe hoog we staan na vandaag!

En hoe is het bij de rest gegaan? Ben heel benieuwd.
pi_68186107
Oh ja, én ik ben verschrikkelijk verbrand vandaag. Had me nog wel zo goed ingesmeerd. Het is oneerlijk.
  zondag 19 april 2009 @ 22:26:47 #191
27454 InTrePidIvity
pi_68186225
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:21 schreef Chriz2k het volgende:
Ik heb vandaag 8-0 gewonnen.

Groetjes,

Chriz2k
Gefeliciteerd, Chriz2k.

Groetjes terug,

intel

Ik heb m'n enkel weer verloren (al gaat het wel beter dan vorige week) en m'n snaren doorgeslagen. Toen met het racket van een teamgenoot gespeeld, dat was echt een wereld van verschil. Misschien toch maar eens een nieuw racket kopen, deze gaat al een jaar of acht mee

De dubbel maar aan iemand anders overgelaten, het was lekkerder weer om met een pot bier op het terras te zitten

Even voor de mixed-team-spelers, vinden jullie het nou relaxt om zo lang op/rond de baan te staan? Je bent je hele zondag kwijt lijkt me...
  zondag 19 april 2009 @ 22:31:45 #192
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_68186405
4-2 gewonnen
Tegenstander had 1 hele goeie heer mee die voor de 2 punten zorgde, maar verder duidelijk voor ons.
Zelf alleen gedubbeld. 6-0 6-4 gewonnen. Eerste set speelde ik foutloos en mijn partner nagenoeg. 2de set ging ik wat minder spelen en begon hij te klooien met zijn service. Gelukkig had hij nog een paar goeie rally's van achteruit.

Maar wel lekker gespeeld en gewonnen. Dat is altijd goed
en tot nu toe 6 games in totaal tegen in de dubbel
pi_68186504
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:26 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, Chriz2k.

Groetjes terug,

intel

Ik heb m'n enkel weer verloren (al gaat het wel beter dan vorige week) en m'n snaren doorgeslagen. Toen met het racket van een teamgenoot gespeeld, dat was echt een wereld van verschil. Misschien toch maar eens een nieuw racket kopen, deze gaat al een jaar of acht mee

De dubbel maar aan iemand anders overgelaten, het was lekkerder weer om met een pot bier op het terras te zitten

Even voor de mixed-team-spelers, vinden jullie het nou relaxt om zo lang op/rond de baan te staan? Je bent je hele zondag kwijt lijkt me...
Beste Intel,

Het is handig om twee exemplaren van je racket te hebben in geval van calamiteiten .

Zo'n dagje op het tennispark is gewoon enorm gezellig, vandaag ook weer een tennisdag van 12 uur gedraaid, goed te doen en je slaapt heerlijk .
  zondag 19 april 2009 @ 22:43:38 #194
27454 InTrePidIvity
pi_68186803
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:34 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Beste Intel,

Het is handig om twee exemplaren van je racket te hebben in geval van calamiteiten .

Zo'n dagje op het tennispark is gewoon enorm gezellig, vandaag ook weer een tennisdag van 12 uur gedraaid, goed te doen en je slaapt heerlijk .
Ik zal het meenemen in de aankoopoverwegingen

Op een dag als vandaag kan ik het me nog wel voorstellen, maar als het zo'n druilerige, regenachtige, koude kutdag is zoals die nog wel eens voorkomen in april, dan heb je er toch op een gegeven moment ook geen zin meer in? Een jongen uit m'n team is er vroeger mee gestopt omdat hij het allemaal niet meer tof vond, hele dagen op de tennisbaan doorbrengen.

Nu zitten we dan in een herenteam en als we thuis spelen beginnen we met vier banen (van de vier, die de rest van de dag ook onbezet blijven ) en zijn we lekker op tijd klaar (10:30 - 14:30 tennissen) voor de derde set aan de bar. Bevalt prima
pi_68187288
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:34 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Beste Intel,

Helemaal mee eens. Zo'n dagje tennispark hangen is enorm gezellig en de tijd vliegt in de meeste gevallen voorbij. Ook als ik niet speel wil ik nog wel eens dagen meepikken om bij trainingsgenoten te kijken. Erg leuk

Vooral die dagen met mixed-teams zijn leuk. Die zijn me op de één of andere manier altijd beter bevallen dan dagen met een herenteam op zondag.
pi_68187899
Ik speel ook gemengd dubbel en ik spreek zelf nooit van 'dag kwijt zijn', ik wil het zelf! Het is zo leuk... en maar zeven keer!

Het hele jaar door zulke tennisdagen zou misschien wat veel zijn, maar ik vind het juist z'n charmes hebben!
pi_68189673
Gemengd dubbel zondag is geweldig. Lekker de hele dag..En sowieso, ook al speel je slechts de halve dag ook dan ben je de hele dag kwijt hoor...ik kan dan niks nuttigs doen hoor...

In ieder geval, wij hebben 1-7 verloren tegen het team dat waarschijnlijk kampioen gaat worden...Onwijs suf team. Jeugdteampje (wat eigenlijk niet mag maar dispensatie blalbabla) en geen drankjes aanbieden, alleen maar binnenzitten, geen moment intergreren, coaches naast de baan, stomme ouders...Kinderen zelf wel aardig maar goed, niet echt sociaal...
Maar goed. Mijn single verloren (gechoket)...Speelde superslecht mar wist toch dik voor te komen om het vervolgens weg te geven. Toen HD echt geweldig gewonnen. Heerlijke wedstrijd, publiek genoot ervan (maar geen complimentje hoor aan het eind van de wedstrijd, niet eens van de ouders (die dat normaal meestal nog wel doen)) en toen de mix in de supertiebreak verloren...superzonde. De rest van het team hard gefaald, maar de tegenstanders waren dan ook te goed.
Heb zelf wel een tevreden gevoel aan de dag overgehouden, ik had 3 wedstrijden kunnen winnen maar het werd er 1...maar wel lekker
pi_68193032
2-3 verloren tegen een mededegradatiekandiaat
Speelde zelf niet mee, 2 keer eerder tegen deze tegenstander in het najaar gespeeld en gewonnen: 4-0 en 3-1. Helaas in het voorjaar, waar het er echt om gaat stonden we in no-time na de singles 0-2 achter en verloren we de herendubbel.

Na 2 speelrondes staan we pas op 3 wedstrijdpunten en 0 overwinningen (3-7), echt drama.
Komende zaterdag een tegenstander die we ook al 2 jaar eerder getroffen hebben en waar we toen 2x van wonnen. Echter is onze sterkste singe-dame en heer er beiden niet bij en mag ik het gaan opknappen
Eigenlijk zijn er nog 3 degradatiekandidaten over na 2 speelrondes, aangezien onze tegenstander van komende zaterdag al tegen de andere 2 gespeeld heeft en deze gemakkelijk won.
Wij krijgen hun de laatste 2 speeldagen pas, dus het gaat spannend worden.

U MAD?
pi_68193906
vanavond eerste training.. ooit
pi_68194267
Ik ben er gisteren nogmaals achtergekomen, ik kan gewoon NIET enkelen . Ongelooflijk hoe ik steeds maar weer verlies van een 6je en diezelfde tegenstander in de dubbel helemaal wegmep. Als het zo doorgaat ben ik straks 8/5 . Het is zo erg mentaal, het lijkt wel of ik in de enkel een mentaal slot op m'n slag heb zitten waardoor ik gewoon geen enkele bal met een lekker gevoel kan terugslaan, in de dubbel heb ik hier totaal geen last van en speel ik 10x beter. Heeft iemand tips? Hoe kan ik dit overwinnen, want ik word er moedeloos van .
  maandag 20 april 2009 @ 10:32:34 #201
216667 Orkie
pi_68195191
Denken dat je een dubbel met een smal veld staat te spelen

Nee de enige oplossing is beginnen te winnen, vertrouwen in jezelf te hebben, dan komt het vanzelf wel.
pi_68195429
Poe, dat verschijnsel heb ik nog nooit van iemand gehoord. Meestal is het andersom. Er zijn zat mensen die beter dubbelen dan enkelen, maar niet omdat ze in de single geen bal durven slaan zowat.

Ik zou ook niet direct een oplossing weten.
  maandag 20 april 2009 @ 11:35:45 #203
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_68196948
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:51 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik ben er gisteren nogmaals achtergekomen, ik kan gewoon NIET enkelen . Ongelooflijk hoe ik steeds maar weer verlies van een 6je en diezelfde tegenstander in de dubbel helemaal wegmep. Als het zo doorgaat ben ik straks 8/5 . Het is zo erg mentaal, het lijkt wel of ik in de enkel een mentaal slot op m'n slag heb zitten waardoor ik gewoon geen enkele bal met een lekker gevoel kan terugslaan, in de dubbel heb ik hier totaal geen last van en speel ik 10x beter. Heeft iemand tips? Hoe kan ik dit overwinnen, want ik word er moedeloos van .
Beginnen om vanuit een basis te gaan tennissen. deze heb je bij een dubbel veel minder nodig door de opbouw van de rally. meestal sla je in een dubbel niet 10 ballen achter elkaar. In ieder geval niet constant. Dat is bij een single wel anders.

Met vanuit een basis tennissen bedoel ik een patroon waar je makkelijk op terug kunt vallen. Een veel gebruikte is het spelen op de backhand van de tegenstander. Dan bedoel ik niet even een keer en dan weer wat anders maar constant totdat hij er gek van wordt. Op het moment dat hij dan een makkelijke bal slaat kun je het initiatief nemen in de rally en bijvoorbeeld een aanvallende bal in zijn forehandhoek slaan of harder/dieper op zijn backhand.
Die basis is het belangrijkste wat er is. Het hoeft niet per se de variant te zijn die ik vertel, maar dat is de makkelijkste en vaak meest effectieve.
Ik geef tegenwoordig selectietraining voor de t/m 14 jeugd op een vereniging en ik doe bijna niets anders.

Singlen is een heel ander vak dan dubbelen. zeker op hoger niveau wordt het verschil steeds groter. Dan heb ik het wel over niveau 3/4. Het vereist een ander type spel en inzicht. WIl niet zeggen dat je niet in allebei goed kunt zijn trouwens
pi_68198826
quote:
ik ervaar dat zelf ook al gedurende mijn hele 'tenniscarriere' (jaartje of 15) daardoor heb ik wedstrijden spelen ook nooit echt leuk gevonden. tijdens trainen en vrij spelen sta ik vaak heerlijk te ballen en heb ik het idee dat ik wellicht in de 5e klasse zou kunnen spelen. maar in de praktijk heb ik tijdens wedstrijden regelmatig al moeite met een slechte 7 en sta ik super nerveus en raar te tennissen. als ik dan een baan banen verder kijk en zie een spannende pot in de 5e klasse erop staan voel ik me echt een sukkel

ben wel van plan om dit seizoen weer een poging te wagen en gewoon veel ervaring op te doen in single partijen in de 6e klasse
pi_68199055
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:36 schreef Psychonikeo het volgende:
vanavond eerste training.. ooit

GL. Al de warming-up aan het doen ?
U MAD?
pi_68199242
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:36 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

GL. Al de warming-up aan het doen ?
Nog niet
Overigens wel al eerder getraind alleen niet getennist.

Bedoelde eigenlijk mijn eerste tennisles
Laatste tijd wel met wat vrienden een uurtje een baan gehuurd en wat heen en weer geslagen, maar wil er nu toch ook wat van gaan leren en wellicht ook competitie spelen.
pi_68200769
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

Beginnen om vanuit een basis te gaan tennissen. deze heb je bij een dubbel veel minder nodig door de opbouw van de rally. meestal sla je in een dubbel niet 10 ballen achter elkaar. In ieder geval niet constant. Dat is bij een single wel anders.

Met vanuit een basis tennissen bedoel ik een patroon waar je makkelijk op terug kunt vallen. Een veel gebruikte is het spelen op de backhand van de tegenstander. Dan bedoel ik niet even een keer en dan weer wat anders maar constant totdat hij er gek van wordt. Op het moment dat hij dan een makkelijke bal slaat kun je het initiatief nemen in de rally en bijvoorbeeld een aanvallende bal in zijn forehandhoek slaan of harder/dieper op zijn backhand.
Die basis is het belangrijkste wat er is. Het hoeft niet per se de variant te zijn die ik vertel, maar dat is de makkelijkste en vaak meest effectieve.
Ik geef tegenwoordig selectietraining voor de t/m 14 jeugd op een vereniging en ik doe bijna niets anders.

Singlen is een heel ander vak dan dubbelen. zeker op hoger niveau wordt het verschil steeds groter. Dan heb ik het wel over niveau 3/4. Het vereist een ander type spel en inzicht. WIl niet zeggen dat je niet in allebei goed kunt zijn trouwens
Het dubbelen ligt me ook gewoon goed vanwege mijn snelle reflexen aan het net. In de enkel kan ik daar helaas niet echt goed gebruik van maken want gravel leent zich gewoon niet echt goed voor serve&volley.
Ik probeer wel al veel ballen op de backhand te slaan, wat soms ook wel goed gaat maar ik hou dat nooit lang vol. En bovendien heb ik gewoon het liefst iemand tegenover me die lekker hard terug kan slaan ipv die nare trage topspin balletjes en slice rotzooi . Ik heb deze winter nog wel zoveel geoefend en met veel verschillende mensen getennist, dan gaat het ook goed maar dan gaat het nergens om. Tijdens de competitie heb ik constant het gevoel dat ik moet presteren en dan gaat het fout. Dat gevoel moet ik gewoon loslaten, alleen dat is niet zo makkelijk gedaan .
pi_68203611
quote:
zelfde probleem hier,
tip: kennis van de slagen. weet wat je bij elke slag moet doen. Door de knieen, rakcet op tijd naar achter, goed er over heen halen, blijven kijken
  maandag 20 april 2009 @ 16:21:56 #209
75556 erkel
back from Dagestan
pi_68206571
Gisteren weer een prima dag gehad, namelijk 6-2 gewonnen! Opnieuws dus. De tegenstanders vonden ons een serieuze titelkandidaad en wij onszelf ook wel eigenlijk

Zelf ben ik ongelooflijk weggetikt in de enkel, 6-2 6-1. Ik was nog oprecht blij met die drie games. Mijn tegenstander heeft een 3 op zijn pasje staan en bleek vroeger bij Jong-Oranje gespeeld te hebben. Gewoon geen kans dus.

Herendubbel ging gesmeerd en 6-1 6-1 was de eindstand in ons voordeel. De laatste mixpartij stapte om 20:30 van de baan. Zo laat heb ik dat zelf nog nooit meegemaakt. Maar geslaagde dag dus.
Weisst
pi_68223284
heerlijk staan zweten..
Eerst les, maar de leraar was tevreden over me. Meteen druk bezig geweest met de topspin forehand. Backhand is nog kut, moet nog teveel nadenken om mijn grip te veranderen en niet mijn pols te gebruiken.

Maar heb me heerlijk uitgeleefd en ik vond het leuk
pi_68228194
Zijn er hier ook mensen die verstand hebben van de regels mbt invallen in een ander team? Het volgende is het geval:

Stel je speelt zelf zaterdag districtscompetitie (heren 18+ 4e klasse). Mag je dan invallen op zondag als je de zaterdag ervoor niet hoeft te spelen? Na bestudering van de regels was mijn mening dat dat kan, zolang er voldaan wordt aan de volgende regels uit het CR:

IV-06 Aantal malen dat in hogere ploeg mag worden gespeeld
1. Gerechtigd tot het spelen in een bepaalde ploeg zijn uitsluitend zij,
die in het betreffende bondsjaar in een bepaalde competitie niet
meer dan éénmaal in een hogere ploeg hebben gespeeld of
geacht worden te hebben gespeeld. Voor wat onder een bepaalde
competitie wordt verstaan, wordt verwezen naar de laatste zin van
artikel IV-04 lid 1.
2. Het bepaalde in lid 1 van dit artikel is niet van toepassing indien
dispensatie is verleend op grond van artikel IV-04 lid 2 of artikel
IV-07 lid 3.

en:

I-02 sub 4-h:

h. 1e Hogere ploeg in het geval van de gepubliceerde klassenvolgorde
(artikel IV-06): een ploeg van dezelfde vereniging,
die een gemiddelde sterkte heeft die meer dan 0,5
punt lager is dan de gemiddelde sterkte van een lagere
ploeg.
2e Hogere ploeg in het geval van de sterktevolgorde van
ploegen (artikel V-02) een ploeg van dezelfde
vereniging, die
1. ofwel in een hogere klasse speelt
2. ofwel in dezelfde klasse maar met een lager
ploegnummer is aangeduid.

In het betreffende geval speelt de speler district op zaterdag heren 18+ 4e klasse met als gemiddelde sterkte volgens het klassenvolgorde-overzicht 14,50. Hij zou invallen bij landelijk heren 35+ 4e klasse met gemiddelde sterkte 14,55. Er zit dus ruim minder dan 0,50 punt verschil tussen, zodat de ploegen gelijk aan elkaar gesteld worden en het zaterdagteam volgens de regels géén hogere ploeg is.

Klopt deze redenatie of zijn er nog meer haken en ogen?
pi_68228585
Volgens mij mag dat wel ja. Er staat me ook iets bij van dat een invaller maar maximaal 3x mag invallen per jaar, maar dat zal bij jullie wel niet van toepassing zijn.
pi_68229258
Ik ben VCL bij mijn vereniging en ik kan je vertellen dat dit mag Ik heb het zelf in het verleden ook gedaan als ik een keertje niet kon en zo maar wel op zaterdag
pi_68229265
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:36 schreef Bak_Beest het volgende:
Volgens mij mag dat wel ja. Er staat me ook iets bij van dat een invaller maar maximaal 3x mag invallen per jaar, maar dat zal bij jullie wel niet van toepassing zijn.
Doel je op de regel dat je, wanneer je meer dan 1 maal in een hoger team hebt ingevallen, je niet meer in je eigen (lagere) team mag spelen? En die regel gaat dan volgens mij in dit geval ook niet op, omdat de 2 ploegen als gelijkwaardig worden beschouwd omdat er minder dan 0,5 punt verschil tussen zit.
pi_68229372
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:06 schreef Norrage het volgende:
Ik ben VCL bij mijn vereniging en ik kan je vertellen dat dit mag Ik heb het zelf in het verleden ook gedaan als ik een keertje niet kon en zo maar wel op zaterdag
VCL
Volgend jaar alweer 5 jaar, moet ik die kutcursus opnieuw gaan doen

En inderdaad: Het mag.
U MAD?
pi_68229640
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:06 schreef kleinelievewolff het volgende:

[..]

Doel je op de regel dat je, wanneer je meer dan 1 maal in een hoger team hebt ingevallen, je niet meer in je eigen (lagere) team mag spelen? En die regel gaat dan volgens mij in dit geval ook niet op, omdat de 2 ploegen als gelijkwaardig worden beschouwd omdat er minder dan 0,5 punt verschil tussen zit.
Ik doel op het feit dat die speler volgens mij gewoon mag invallen ja, want wat je inderdaad zelf al aangeeft, het zijn gewoon gelijkwaardige teams, en de klassen waarin ze spelen zijn formeel gezien ook gelijk (beiden 4e klasse). Maar helemaal ken ik het reglement ook niet uit mijn hoofd dus blind volgen moet je me niet . Oja, de speler is toch wel ouder dan 35 hè .
pi_68230538
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:10 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

VCL
Volgend jaar alweer 5 jaar, moet ik die kutcursus opnieuw gaan doen

En inderdaad: Het mag.
is ook zo'n moeilijke cursus...tegenwoordig gaat het via internet he

En je mag onbeperkt in alle teams spelen zolang ze binnen 0.5 in speelsterkte van elkaar liggen inderdaad.Maar je mag niet meer dan 1 wedstrijddag per speelweek spelen (tenzij je dispensatie hebt gekregen dat wel te mogen) Sowieso mag je altijd 1 keer invallen in verschillende teams, daar hoef je meestal niet heel moeilijk over te doen. Pas bij 2x voor eenzelfde team wordt het lastig omdat je dan als team-lid gezien gaat worden etc. Verder gewoon niet 2x per week spelen
pi_68233006
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:49 schreef Norrage het volgende:

[..]

is ook zo'n moeilijke cursus...tegenwoordig gaat het via internet he

En je mag onbeperkt in alle teams spelen zolang ze binnen 0.5 in speelsterkte van elkaar liggen inderdaad.Maar je mag niet meer dan 1 wedstrijddag per speelweek spelen (tenzij je dispensatie hebt gekregen dat wel te mogen) Sowieso mag je altijd 1 keer invallen in verschillende teams, daar hoef je meestal niet heel moeilijk over te doen. Pas bij 2x voor eenzelfde team wordt het lastig omdat je dan als team-lid gezien gaat worden etc. Verder gewoon niet 2x per week spelen
Het gaat hier juist om de 2e keer dat deze speler mee zou gaan spelen. (De 1e keer heeft hij al meegespeeld op basis van mijn aannames dat dit mocht.) Hij speelt dan zaterdag niet, dus maar 1 keer in de speelweek, maar het zou dan wel zijn 2e keer worden dat hij in hetzelfde team invalt. Ga jij bij de 0,5 punten verschil in speelsterkte uit van het landelijk gemiddelde uit het overzicht van de klassenvolgordes of ga je uit van het werkelijke gemiddelde van de betreffende teams op die speeldagen? De speler is geen 35, maar wordt dit wel dit jaar, dus dat zit goed.

Gegevens:

Za 18+ Gem. sterkte klasse = 14,50
Zo 35+ Gem. sterkte klasse = 14,55
Za 18+ Werk. sterkte team = 14,75
Zo 35+ Werk. sterkte team (met de invaller erbij) = 15,2

Werkelijk zit er dus meer als 0,5 tussen. Volgens de klassenvolgorde niet. Kan dus gewoon. Rest alleen nog de vraag of je, wanneer je 2 keer invalt in hetzelfde team onder deze voorwaarden, gezeik gaat krijgen. Volgens mij niet, omdat die hele regel van het invallen niet opgaat door de kleine verschillen, waardoor er geen van de teams als hoger zijnde wordt aangemerkt.

[ Bericht 7% gewijzigd door kleinelievewolff op 21-04-2009 12:11:52 ]
pi_68252070
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:21 schreef erkel het volgende:
Gisteren weer een prima dag gehad, namelijk 6-2 gewonnen! Opnieuws dus. De tegenstanders vonden ons een serieuze titelkandidaad en wij onszelf ook wel eigenlijk

Zelf ben ik ongelooflijk weggetikt in de enkel, 6-2 6-1. Ik was nog oprecht blij met die drie games. Mijn tegenstander heeft een 3 op zijn pasje staan en bleek vroeger bij Jong-Oranje gespeeld te hebben. Gewoon geen kans dus.

Herendubbel ging gesmeerd en 6-1 6-1 was de eindstand in ons voordeel. De laatste mixpartij stapte om 20:30 van de baan. Zo laat heb ik dat zelf nog nooit meegemaakt. Maar geslaagde dag dus.
Hoe heet die jongen? Kijken of het me wat zegt.

Wat ben jij eigenlijk in de single? Dus niet op je pasje, maar gewoon de actuele ranking. Die zegt altijd een stukje meer.
  dinsdag 21 april 2009 @ 23:37:22 #220
75556 erkel
back from Dagestan
pi_68257421
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:22 schreef TheArt het volgende:

[..]

Hoe heet die jongen? Kijken of het me wat zegt.

Wat ben jij eigenlijk in de single? Dus niet op je pasje, maar gewoon de actuele ranking. Die zegt altijd een stukje meer.
Ik heb hier zijn bondsnummer voor je: 11843470. Dan kan je zijn naam opzoeken, want ik weet niet of hij dat op een forum wil hebben staan.

Mijn actuele rating in de enkel is nu precies 4,8 en dat is al vrij stabiel een tijdje.
Weisst
pi_68257754
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:37 schreef erkel het volgende:

[..]

Ik heb hier zijn bondsnummer voor je: 11843470. Dan kan je zijn naam opzoeken, want ik weet niet of hij dat op een forum wil hebben staan.

Mijn actuele rating in de enkel is nu precies 4,8 en dat is al vrij stabiel een tijdje.
haha, zo'n 3tje in de 5e klasse
  woensdag 22 april 2009 @ 00:31:05 #222
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_68258501
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:30 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Het dubbelen ligt me ook gewoon goed vanwege mijn snelle reflexen aan het net. In de enkel kan ik daar helaas niet echt goed gebruik van maken want gravel leent zich gewoon niet echt goed voor serve&volley.
Ik probeer wel al veel ballen op de backhand te slaan, wat soms ook wel goed gaat maar ik hou dat nooit lang vol. En bovendien heb ik gewoon het liefst iemand tegenover me die lekker hard terug kan slaan ipv die nare trage topspin balletjes en slice rotzooi . Ik heb deze winter nog wel zoveel geoefend en met veel verschillende mensen getennist, dan gaat het ook goed maar dan gaat het nergens om. Tijdens de competitie heb ik constant het gevoel dat ik moet presteren en dan gaat het fout. Dat gevoel moet ik gewoon loslaten, alleen dat is niet zo makkelijk gedaan .
Ok.
Je houdt dus eigenlijk gewoon niet van de lange rally's en wil snel spelen. Dat is idd moeilijk als je single speelt.

Je zult toch meer moeten bikkelen en eventueel meer openingen moeten zoeken om punten te maken. Dus aanvallender spelen om rally's kort te houden. Komt wel meer risico bij kijken.

Iedereen heeft wel een favoriete soort speler die tegenover hem moet staan.
Die van mij is er 1 die niet te veel loopt, lekker door slaat en zo nu en dan een fout maakt
Voor elk type spel is een oplossing. Dat je niet een persoon tegenover je krijgt die speelt zoals jij graag wil is logisch want anders is de kans groot dat je wint.
Het mooie van wedstrijdtennis is dat je zo veel speelstijlen hebt en je er altijd van moet kunnen winnen

Bij dubbel is het makkelijker aangezien je dan meer je eigen spel kunt spelen.
pi_68263844
Ik heb een vraag.

Ik tennis sinds enige jaren met tussenpozen. Ik ben niet geweldig goed en heb pas 2 jaar training gehad.
Mijn forehand is redelijk en mijn backhand en service gaan nergens over.

Nu heb ik het idee dat het met mijn 'eenvoudige' racket een Donnay beter gaat dan met mijn Wilson. Deze wilson is een Torch met grip SL4 en is volgens een kenner te stug voor mij. En de grip blijkt dus te groot.

Nu ben ik ook zoek naar een allround Wilson (is toch de voorkeur) waarmee ik als beginner met een redelijke slag toch flink mee vooruit kan.

Iemand een tip voor een goed racket?
pi_68264308
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:42 schreef TheFrankey het volgende:
Ik heb een vraag.

Ik tennis sinds enige jaren met tussenpozen. Ik ben niet geweldig goed en heb pas 2 jaar training gehad.
Mijn forehand is redelijk en mijn backhand en service gaan nergens over.

Nu heb ik het idee dat het met mijn 'eenvoudige' racket een Donnay beter gaat dan met mijn Wilson. Deze wilson is een Torch met grip SL4 en is volgens een kenner te stug voor mij. En de grip blijkt dus te groot.

Nu ben ik ook zoek naar een allround Wilson (is toch de voorkeur) waarmee ik als beginner met een redelijke slag toch flink mee vooruit kan.

Iemand een tip voor een goed racket?
Loop eens langs bij een plaatselijk tenniscenter.
Die kunnen je hierin het beste adviseren. Denk persoonlijk niet dat je naar aanleiding van tips op internet een racket moet gaan kiezen. Bij veel zaken kun je rackets testen. Neem eens racket of 2/3 mee naar huis en train er eens mee.
Dan kun je nog altijd een eigen beslissing nemen.
U MAD?
pi_68264487
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:37 schreef erkel het volgende:

[..]

Een 3tje in de 5e klasse zie je inderdaad ook niet vaak zeg. Het derde team gemengd op zondag bij ons speelt ook 5e klasse en daar komen ze allemaal 5'jes, 6'jes en zelfs 7'jes tegen. Ze worden dan ook waarschijnlijk makkelijk kampioen.
pi_68266123
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:03 schreef TheArt het volgende:

[..]

Een 3tje in de 5e klasse zie je inderdaad ook niet vaak zeg. Het derde team gemengd op zondag bij ons speelt ook 5e klasse en daar komen ze allemaal 5'jes, 6'jes en zelfs 7'jes tegen. Ze worden dan ook waarschijnlijk makkelijk kampioen.
hey dat is wat ik in de 6e klasse tegenkom...

Onze 5e klasseteams hebben ook zeer zware poules. Allemaal 4tjes, sporadisch 3tje (maar dat is dan geen 3.0 maar 3.6 ofzo, een wereld van verschil) en de rest in ieder geval 5....Wel jammer, als je weet dat er ook wat minder sterke poules zijn...
  woensdag 22 april 2009 @ 14:20:22 #227
27454 InTrePidIvity
pi_68270533
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:03 schreef TheArt het volgende:

[..]

Een 3tje in de 5e klasse zie je inderdaad ook niet vaak zeg.
In mijn team zit een 3tje en we spelen in de 6e klasse. Vorig jaar zelfs 7e
Hij gaat niet omlaag omdat hij zo weinig speelt en wat hij speelt wint hij. Al zal hij realistisch gezien meer op het niveau van een 5 zitten.
pi_68296792
quote:
Op woensdag 22 april 2009 00:31 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ok.
Je houdt dus eigenlijk gewoon niet van de lange rally's en wil snel spelen. Dat is idd moeilijk als je single speelt.

Je zult toch meer moeten bikkelen en eventueel meer openingen moeten zoeken om punten te maken. Dus aanvallender spelen om rally's kort te houden. Komt wel meer risico bij kijken.

Iedereen heeft wel een favoriete soort speler die tegenover hem moet staan.
Die van mij is er 1 die niet te veel loopt, lekker door slaat en zo nu en dan een fout maakt
Voor elk type spel is een oplossing. Dat je niet een persoon tegenover je krijgt die speelt zoals jij graag wil is logisch want anders is de kans groot dat je wint.
Het mooie van wedstrijdtennis is dat je zo veel speelstijlen hebt en je er altijd van moet kunnen winnen

Bij dubbel is het makkelijker aangezien je dan meer je eigen spel kunt spelen.
Ik speel al redelijk aanvallend ook, dus je analyse klopt . In mijn team zit ik met drie 5en in de enkel, ik ben de enige 7 in de enkel en moet dus altijd als 4e single spelen (terwijl ik vaak wel de 1e dubbel speel ). Daar baal ik dan van want in de 5e klasse kom je in de 4e single nog regelmatig van die prutsers tegen net als ik . En dan kijk ik naar de andere 3 singles en dan denk ik altijd, die had ik veel liever gespeeld, daar wordt tenminste wel lekker doorgeslagen . Maargoed, ik ga aankomende zondag maar weer heel rustig van start en zeer geconcentreerd op mijn slagen letten. Het standaard riedeltje afgaan, instappen, door de knieën, achterzwaai en er doorheen slaan en dan gewoon relaxed proberen te tennissen, niet gaan choken en ook niet gaan denken dat ik de partij per sé moet winnen. Dan gaat het namelijk fout.
  donderdag 23 april 2009 @ 11:12:10 #229
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_68297886
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:39 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Ik speel al redelijk aanvallend ook, dus je analyse klopt . In mijn team zit ik met drie 5en in de enkel, ik ben de enige 7 in de enkel en moet dus altijd als 4e single spelen (terwijl ik vaak wel de 1e dubbel speel ). Daar baal ik dan van want in de 5e klasse kom je in de 4e single nog regelmatig van die prutsers tegen net als ik . En dan kijk ik naar de andere 3 singles en dan denk ik altijd, die had ik veel liever gespeeld, daar wordt tenminste wel lekker doorgeslagen . Maargoed, ik ga aankomende zondag maar weer heel rustig van start en zeer geconcentreerd op mijn slagen letten. Het standaard riedeltje afgaan, instappen, door de knieën, achterzwaai en er doorheen slaan en dan gewoon relaxed proberen te tennissen, niet gaan choken en ook niet gaan denken dat ik de partij per sé moet winnen. Dan gaat het namelijk fout.
Op je slagen letten is niet zo'n slecht plan, maar het gaat er vooral om dat de bal in gaat. Hoe is niet belangrijk. Kortom, denk er niet te veel aan en ook niet dat je de partij moet winnen.
Ga liever zoeken naar zwakke punten van je tegenstander. Kijk meer naar hem dan naar jezelf. Misschien dat je met niet ingestapte pruts forehands wel heel veel bereikt
pi_68329972
quote:
Op donderdag 23 april 2009 11:12 schreef Komakie het volgende:

[..]

Op je slagen letten is niet zo'n slecht plan, maar het gaat er vooral om dat de bal in gaat. Hoe is niet belangrijk. Kortom, denk er niet te veel aan en ook niet dat je de partij moet winnen.
Ga liever zoeken naar zwakke punten van je tegenstander. Kijk meer naar hem dan naar jezelf. Misschien dat je met niet ingestapte pruts forehands wel heel veel bereikt
Haha , goed, we zullen zien hoe het allemaal weer gaat uitpakken.
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:34:16 #231
75556 erkel
back from Dagestan
pi_68348204
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 10:31 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Haha , goed, we zullen zien hoe het allemaal weer gaat uitpakken.
Luister maar goed naar Komakie, want dat is onze Fok! tennistrainer .

Die andere tennistrainer komt helaas niet meer langs. Ben zijn usernaam even kwijt.
Weisst
pi_68348336
Zo.. net ff goeie tennisschoenen gekocht (hoef ik niet meer op mijn hardloopschoenen) en een grote tennistas. Jammergenoeg hadden ze nog niet de nieuwe Federercollectie. Die vind ik erg mooi namelijk..

Een stuk mooier als die collectie van Nadal, maar dat moet nog ff wachten dan.

Helemaal klaar voor mijn 2e les maandag
  zaterdag 25 april 2009 @ 22:58:39 #233
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_68379458
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:34 schreef erkel het volgende:

[..]

Luister maar goed naar Komakie, want dat is onze Fok! tennistrainer .

Die andere tennistrainer komt helaas niet meer langs. Ben zijn usernaam even kwijt.
Nickybol toch?
Die was ook altijd wel handig inderdaad

Ach, ik heb ook niet alle wijsheid in pacht en moet alles maar beoordelen van wat hier staat, maar een poging tot goede raad is denk ik altijd welkom toch?
pi_68379483
hopen op mooi weer morgen...aaah...hele week fantastisch en morgen slechte voorspellingen....Maar goed, heb er iig zin in
pi_68387838
Na 2 nederlagen in de eerste 2 wedstrijden kwam er gisteren een 3e bij: 0-5.

Nadat we in 2004 als beginnend team kampioen zijn geworden in de 4e klasse mix, spelen we nu al 5 jaar op rij in de 3e klasse. Tot 3x toe waren we uiterst dicht bij het kampioenschap, vorig jaar zelf eindigden we met 3 ploegen met het gelijk aantal punten maar werden wij het helaas niet op onderling resultaat.
Dit jaar moeten we echter langzaam gaan vrezen voor onze plaats.....

De tegenstander gisteren (waarvan we de afgelopen 5 jaar 2x dik hadden gewonnen) was zo leuk om 2 invallers te regelen, een 4/3 dame en een 5/4 heer (WTF ! , 3e klasse waar bijna alleen maar 6'en en 7's spelen!).
Kreeg zelf met 5-7 0-6 klop van een 5, die 2 jaar geleden nog 4 in de single was. De herendubbel ging iets beter (:') ), 2-6 3-6.

Gezien de andere resultaten, die erg ongunstig voor ons zijn, moeten we ons langzaam zorgen gaan maken met 3 winst en 12 verliespunten......
U MAD?
pi_68393178
Wij zijn afgelopen jaar gepromoveerd, maar dit jaar hebben we echt een klote loting.
zit met 5 kunstgras clubs(1-tje heeft dan smashcourt er bij) en 2 andere gravel clubs in de poule.

En nu komt het mooist we hebben de twee andere gravel clubs natuurlijk thuis en mogen alles uit op kunstgras joepie!

eerste wedstrijd verloren met 5-0 ( zelf twee 3 setters verloren ) van mensen waar je op gravel gewoon van win, Ik denk zelf als je tegen die mensen speelt op gravel win je hem met 3-2 maar goed. zelfde gisteren verliezen we met 4-1

Het enige wat wel lekker liep was thuis tegen een gravel club winnen we met 4-1 erg zonde we hebben genoeg in huis om naar mijn mening om de plaatsen 2 en 3 mee te strijden maar nu staan we dus doordat wij allen totaal geen kunstgras spelers zijn op de 6e plek ( 2 punten achterstand op nr 4 en 5 )
sudo is powerrrr
  maandag 27 april 2009 @ 00:32:38 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_68410945
Ik ben er een weekje niet en me team verliest gelijk met 5-1

pi_68411284
6-2 gewonnen, 7 3-setters...enough said nouja, ik kan er bij vertellen dat de beide mixen met 17-15 en 13-11 zijn gewonnen in de 3e set supertiebreak
pi_68414709
Kansloos met 7-1 verloren op een doorweekte kunstgrasbaan met doorweekte ballen .

Aparte kunstgrascompetitie gaarne, deze ondergrond verpest onze nobele sport !
pi_68415433
quote:
Op maandag 27 april 2009 09:45 schreef Chriz2k het volgende:
Kansloos met 7-1 verloren op een doorweekte kunstgrasbaan met doorweekte ballen .

Aparte kunstgrascompetitie gaarne, deze ondergrond verpest onze nobele sport !
Precies.
Kunnen we geen petitie starten of iets dergelijks. Ik heb volgens mij nog nooit een pot op kunstgras gewonnen tijdens de competitie, het heeft me alleen al 2 blessures gekost waarvan vorig jaar de ergste (1,5 maand niet kunnen tennissen )

ANTI KU(NS)TGRAS !
ANTI KU(NS)TGRAS !
ANTI KU(NS)TGRAS !
U MAD?
pi_68415502
Ik vind kunstgras altijd wel relaxed
pi_68415595
eigenlijk apart.. Jullie zijn misschien anti-kunstgras, maar waar er mensen zijn die er altijd op verliezen, zijn er dus ook mensen die er altijd op winnen.
pi_68415874
quote:
Op maandag 27 april 2009 10:24 schreef Psychonikeo het volgende:
eigenlijk apart.. Jullie zijn misschien anti-kunstgras, maar waar er mensen zijn die er altijd op verliezen, zijn er dus ook mensen die er altijd op winnen.
Ja, als je eigen club kunstgras heeft en je er elke week op speelt wen je er wel aan.

Als je elke week op gravel speelt en dan opeens zonder enige voorbereiding op kunstgras moet spelen is het gewoon een kansloze bedoening.
pi_68415963
quote:
Op maandag 27 april 2009 10:34 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Ja, als je eigen club kunstgras heeft en je er elke week op speelt wen je er wel aan.

Als je elke week op gravel speelt en dan opeens zonder enige voorbereiding op kunstgras moet spelen is het gewoon een kansloze bedoening.
maar heb je dat dan ook niet als je een keer op een andere ondergrond als gravel (of kunstgras) zou moeten spelen?
pi_68416499
Ik had eerst ook een gloeiende hekel aan kunstgras, totdat ik op een nieuwe vereniging ging waar ze alleen maar kunstgras hadden. De eerste paar weken was echt dramatisch, maar ik ben uiteindelijk helemaal gewend geraakt en nu vind ik het geen probleem meer. Bij mijn ouders (waar ik nu nog wel competitie speel), heeft de vereniging wel gravel dus nu speel ik in het weekend op gravel en doordeweeks op kunstgras. Het is altijd heel eventjes omschakelen maar het is lang niet meer zo erg als toen die keer dat ik nog nooit op kunstgras had gespeeld en we 3x uit moesten op kunstgras . Ik had toen volgens mij fifty-fifty, maar mijn teamcaptain, normaal goed voor heel wat punten, had gewoon 0 uit 6 .
pi_68416587
Het ging gisteren trouwens niet door, we moesten om half 10 thuis, maar het spetterde al de hele tijd. De eerste 2 singles gingen de baan op maar hebben door harde regen hun partij niet kunnen afmaken. Buienradar was ook niet echt gunstig, dus hebben we het maar uitgesteld naar hemelvaartsdag. Wel kut want 's middags scheen gewoon weer volop de zon en hadden we gewoon alles kunnen afspelen, maargoed. Oja, er was wel nog even een discussie, want is het nu zo dat je de eerst volgende inhaalgelegenheid moet gebruiken? Dat zou dan koninginnedag geweest zijn. Maar voor niemand van ons en van de tegenpartij was dat een optie, logisch natuurlijk . Maar nu kwam iemand anders van de vereniging melden dat je de eerst volgende datum moet pakken, zodat je nog marge hebt wanneer er weer een zondag zou uitvallen. Weten jullie hoe dit zit?
pi_68416879
quote:
Op maandag 27 april 2009 10:37 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

maar heb je dat dan ook niet als je een keer op een andere ondergrond als gravel (of kunstgras) zou moeten spelen?
Hoe bedoel je precies? Er is verder alleen kans dat we op french court of smashcourt moeten, dat is ook niet ideaal, maar een stuk beter mee om te gaan dan kunstgras.
quote:
Op maandag 27 april 2009 10:59 schreef Bak_Beest het volgende:
Het ging gisteren trouwens niet door, we moesten om half 10 thuis, maar het spetterde al de hele tijd. De eerste 2 singles gingen de baan op maar hebben door harde regen hun partij niet kunnen afmaken. Buienradar was ook niet echt gunstig, dus hebben we het maar uitgesteld naar hemelvaartsdag. Wel kut want 's middags scheen gewoon weer volop de zon en hadden we gewoon alles kunnen afspelen, maargoed. Oja, er was wel nog even een discussie, want is het nu zo dat je de eerst volgende inhaalgelegenheid moet gebruiken? Dat zou dan koninginnedag geweest zijn. Maar voor niemand van ons en van de tegenpartij was dat een optie, logisch natuurlijk . Maar nu kwam iemand anders van de vereniging melden dat je de eerst volgende datum moet pakken, zodat je nog marge hebt wanneer er weer een zondag zou uitvallen. Weten jullie hoe dit zit?
Een team uit mijn poule gaat de speeldag van gisteren inhalen op 21 mei, dus het zal wel redelijk losjes worden gehanteerd, er zijn genoeg inhaaldagen.
pi_68417000
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:10 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies? Er is verder alleen kans dat we op french court of smashcourt moeten, dat is ook niet ideaal, maar een stuk beter mee om te gaan dan kunstgras.
Ik heb er geen verstand van he.. dat even op de eerste plaats.
Maar ik dacht inderdaad dat je misschien eens op hardcourt moest spelen ofzo. Dat dat ook een aardig verschil is en dat het niet zozeer aan het kunstgras op zich zou liggen, maar gewoonweg aan het feit dat je er niet aan gewend bent.
pi_68417072
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:14 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

Ik heb er geen verstand van he.. dat even op de eerste plaats.
Maar ik dacht inderdaad dat je misschien eens op hardcourt moest spelen ofzo. Dat dat ook een aardig verschil is en dat het niet zozeer aan het kunstgras op zich zou liggen, maar gewoonweg aan het feit dat je er niet aan gewend bent.
Natuurlijk, als ik zelf bij een kunstgrasvereniging zou spelen was het niet zo'n enorm probleem aangezien je er dan wel aan gewend raakt, ware het niet dat dat nooit zal gebeuren aangezien ik het een anti-tennis kutondergrond vind .
pi_68417112
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:16 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Natuurlijk, als ik zelf bij een kunstgrasvereniging zou spelen was het niet zo'n enorm probleem aangezien je er dan wel aan gewend raakt, ware het niet dat dat nooit zal gebeuren aangezien ik het een anti-tennis kutondergrond vind .
ok, dan zal ik er verder niet serieus op reageren
pi_68417681
Als mijn vereniging kunstgras krijgt dan kap ik met tennis.

Dit is een nog schokkendere mededeling als het moment dat Martin Verkerk aankondigde te stoppen met tennis.
U MAD?
pi_68417860
Je mag altijd in onderling overleg (dat is het toverwoord van de KNLTB) je eigen inhaaldag plannen. Maakt niet uit wanneer je het doet, als je een wedstrijd maar niet later inhaalt dan een andere wedstrijd die je eventueel zou moeten inhalen, en als het niet meer dan 2 weken na de laatste competitiedag is.
pi_68417895
En kunstgras vind ik een relaxte ondergrond. Het komt mijn spel zeer ten goed (aanvallend spel, veel slice, naar het net). Sowieso ben ik een speler die zich makkelijk aanpast aan ondergronden en mijn spel ook afstelt op mijn tegenstander De enige keren dat ik kunstgras echt kut vind is als het een baan is met teveel zand en je permanent uitglijd...En om nou aparte kunstgras schoenen te hebben voor die enkele keren dat je er op speelt....
pi_68417936
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:45 schreef Norrage het volgende:
Je mag altijd in onderling overleg (dat is het toverwoord van de KNLTB) je eigen inhaaldag plannen. Maakt niet uit wanneer je het doet, als je een wedstrijd maar niet later inhaalt dan een andere wedstrijd die je eventueel zou moeten inhalen, en als het niet meer dan 2 weken na de laatste competitiedag is.
Ah, dat is dan duidelijk! Dankje .
pi_68417999
Ohja, wat ik nou een tyfusondergrond vind is hardcourt. Het doet pijn aan je benen, het spel is saai (lees: snel) en zo ontzettend vaak zijn de hardcourt (of mateco) banen waar we op spelen van abominabele kwaliteit. Bovendien straalt het totaal geen sfeer uit (concentratiekampsfeer anyone?), moet je bij 1 druppel regen al aflasten. Kunstgras heeft dan tenminste nog wat, leuk kleurtjes en zo
pi_68419237
Hèhè, eindelijk een beetje op niveau. Ik speel de rest van de competitie mee met het tweede gemengd team op zondag. Ze zitten daar met twee heren en die hebben allebei lichte blessures en kunnen daarom absoluut niet drie wedstrijden op een dag spelen. Eens zien of ik tegen 3'tjes en 4'tjes al kan meekomen na een half jaar trainen. Met 4'tjes zou zeker moeten lukken, maar die 3'tjes zijn volgens mij nu nog wat te hoog gegrepen.

Het is overigens wel een heel mankenteam, want er zijn er nu al 2 echt geblesseerd, waardoor er gisteren 2 partijen opgegeven moesten worden en in die 3e partij kon iemand amper een bal slaan. Kortom, gisteren 7-1 thuis verloren. Wel van een degradant uit de derde klasse, dat dan weer wel.
pi_68422098
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:45 schreef Norrage het volgende:
Ik werd net door mijn captain gebeld, hij had nog even overlegd met onze competitieleider over hoe en wat met dat inhalen. Blijkt dus dat we volgens hem de wedstrijd moeten inhalen voor koninginnedag, of op koninginnedag zelf , daar zit toch geen hond op te wachten? Ik heb er zo mijn twijfels over, maar volgens m'n captain was de competitieleider er heilig van overtuigd dat dit volgens de KNLTB regels zo moet, en dat we anders een boete van 270eu oid riskeren . Sjonge jonge..
pi_68422354
Officieel moet je het dan inhalen inderdaad en als de competitieleider beslist dat jullie dat ook echt moeten doen dan moeten jullie dat ben ik bang ook doen. Maar dat vind ik wel heel achterlijk van de competitie-leider. Je kan gewoon altijd in onderling overleg met de tegenstander een andere datum bepalen. Moet alleen de thuisspelende vereniging mee akkoord gaan wat betreft baancapaciteit en zo. Heel aantrekkelijk is altijd het de volgende zaterdag in te halen (dan halen al onze teams die gister afgelast zijn namelijk in), maar dan moet het niet te vol zijn met zaterdagcompetitie uiteraard.

Ik denk dat jullie competitie-leider iets te officieel de regels wilt naleven
pi_68422814
Ah, de aap komt uit de mouw na nog even een belletje:: de comptitieleider is gebeld door de KNLTB dat de inhaaldatum die wij wilden (op 21 mei/ hemelvaartsdag) dus niet mocht, en dat we verplicht waren het voor/ op de eerste officiële inhaaldatum, koninginnedag, te plannen. Oftewel, onze leider was expliciet gebeld, oftewel we gaan nu op koninginnedag om 9 uur lekker onze partijen afspelen .
pi_68422952
quote:
Op maandag 27 april 2009 14:27 schreef Bak_Beest het volgende:
Ah, de aap komt uit de mouw na nog even een belletje:: de comptitieleider is gebeld door de KNLTB dat de inhaaldatum die wij wilden (op 21 mei/ hemelvaartsdag) dus niet mocht, en dat we verplicht waren het voor/ op de eerste officiële inhaaldatum, koninginnedag, te plannen. Oftewel, onze leider was expliciet gebeld, oftewel we gaan nu op koninginnedag om 9 uur lekker onze partijen afspelen .
Ach ja, typisch KNLTB

Ik blijf het sowieso belachelijk vinden, een inhaaldag op koninginnendag, al is het al heel lang zo.
  maandag 27 april 2009 @ 15:04:33 #261
75556 erkel
back from Dagestan
pi_68424182
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:50 schreef Norrage het volgende:
Ohja, wat ik nou een tyfusondergrond vind is hardcourt. Het doet pijn aan je benen, het spel is saai (lees: snel) en zo ontzettend vaak zijn de hardcourt (of mateco) banen waar we op spelen van abominabele kwaliteit. Bovendien straalt het totaal geen sfeer uit (concentratiekampsfeer anyone?), moet je bij 1 druppel regen al aflasten. Kunstgras heeft dan tenminste nog wat, leuk kleurtjes en zo
Sowieso zijn er nog maar weinig hardcourt banen (hier iig). Die ene keer dat ik er op gespeeld heb, had ik de blaren onder mijn voeten zitten na een lange driesetter. Maar voor de rest vind ik het wel fijn spelen.

Kunstgras, en daar is nu ook smashcourt bijgekomen, werkt voor mijn speltype veels te vertagend. Vorig jaar speelde ik bij een andere club ook wel eens op smashcourt, maar dat had een veel hardere ondergrond, waardoor het nog redelijk veel op gravel leek.

Maar dus gisteren speelden we dus op (zacht) smashcourt . De eindstand was 4-4. Zelf heb ik weer één wedstrijd gewonnen en één verloren, zoals elke week tot nu toe. In een lange driesetter wist ik nog mijn enkel te winnen van zo'n ellendige prikker, maar in de dubbel werden we 6-0 6-2 weggetikt. We staan nu gedeeld bovenaan, maar een hooggeplaatst team moet hun stand nog verwerken.

En trouwens de hele dag mooi weer gehad
Weisst
pi_68424387
quote:
Op maandag 27 april 2009 14:27 schreef Bak_Beest het volgende:
Misschien doen ze ook wel moeilijk aangezien jullie in een best wel hoge klasse spelen. Andere teams kunnen er namelijk de dupe van zijn...maar wel stom
pi_68434567
bah bah bah

6-3 5-4 en 40-0 voor.... en ik verlies de wedstrijd

[ Bericht 21% gewijzigd door Knipoogje op 27-04-2009 23:58:54 ]
  maandag 27 april 2009 @ 22:16:03 #264
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_68440358
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:50 schreef Norrage het volgende:
Het spel is saai
Het is iig geen afbraaktennis zoals op kunstgras.

Dat ze vaak van niet al te beste kwaliteit zijn ben ik het wel mee eens aangezien veel verenigingen die op hardcourt spelen er ook niets aan doen. Is mede ook de reden waarom ze hardcourt hebben.

In mijn ogen straalt het net zo veel uit als kunstgras, probounce of smashcourt.
Het heeft geen karakter zoals gravel wel heeft.

Er zijn trouwens genoeg hardcourt banen met verschillende kleuren, net als kunstgras.

btw, naar mijn inzien is kunstgras klote
Aangezien er geen bal normaal opstuit (dat is op hardcourt dan wel weer zo, mits fatsoenlijk onderhouden)
Je speelt er altijd met van die rottige drukloze schijtballen waar je last van je arm van krijgt
Een bal met spin slaan heeft geen enkele nut.
Het vaak slecht onderhouden is en er te veel (of te weinig) zand op ligt waardoor je alle kanten op glijdt (of juist helemala niet kan glijden)
  maandag 27 april 2009 @ 23:49:42 #265
75556 erkel
back from Dagestan
pi_68444246
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:10 schreef Knipoogje het volgende:
bah bah bah

6-3 5-4 en 40-0 voor.... en ik verlies de wedstrijd ;'(
Meen je niet Wat dacht je? De buit is binnen?
Weisst
pi_68444556
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:49 schreef erkel het volgende:

[..]

Meen je niet Wat dacht je? De buit is binnen?
Ja
2 mazzelballen van hem op rij en 1 1cm-uit-afmaker van mij later was het deuce. En vervolgens bleef het net genoeg door mijn hoofd malen totdat hij de set binnen had.
pi_68444939
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:10 schreef Knipoogje het volgende:
bah bah bah

6-3 5-4 en 40-0 voor.... en ik verlies de wedstrijd
Dat had ik vorige week een beetje stond ook 6-3 5-4 en 6-3 6-5...heb alleen geen matchpoints gehad, maar wel paar keer deuce in die games en een 30-0 voorsprong...echt superkut gevoel heb je dan (alhoewel het die dag op zich wel meeviel bij mij :/)

Het probleem van zo'n moment is gewoon dat (ik tenminste) je gaat denken aan wat je gaat doen na die wedstrijd, hoe blij je dan bent en hoe cool dat gevoel is wat je over 2 of 1 punt zou kunnen hebben...En dan verslap je een beetje en kan het helemaal misgaan
pi_68445143
quote:
Op maandag 27 april 2009 22:16 schreef Komakie het volgende:

[..]
....

btw, naar mijn inzien is kunstgras klote
Aangezien er geen bal normaal opstuit (dat is op hardcourt dan wel weer zo, mits fatsoenlijk onderhouden)
Je speelt er altijd met van die rottige drukloze schijtballen waar je last van je arm van krijgt
Een bal met spin slaan heeft geen enkele nut.
Het vaak slecht onderhouden is en er te veel (of te weinig) zand op ligt waardoor je alle kanten op glijdt (of juist helemala niet kan glijden)

Ohhhh je slaat de spijker precies op de kop .. die smerige smerige tretorn ballen kneiter hard zijn ze .. altijd last van me arm nou ja nog maar 1x op kunstgras waarschijnlijk of ik moet "geluk" hebben en we mogen op het smashcourt ... maarja dat is ook een duivels gedrocht.
sudo is powerrrr
pi_68445558
tretorns met competitie? mag dat uberhaupt? drukloze ballen gebruiken daarvoor???
Ik iig nog nooit meegemaakt.
pi_68445768
ze staan helaas wel tussen de ITF approved balls
en heb het zelf meerdere malen mee gemaakt (afgelopen weekend nog)

http://www.itftennis.com/(...)O_39369_original.PDF
sudo is powerrrr
pi_68449403
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:30 schreef Norrage het volgende:
tretorns met competitie? mag dat uberhaupt? drukloze ballen gebruiken daarvoor???
Ik iig nog nooit meegemaakt.
Sterker nog: tot dit jaar speelden wij met Tretorn + op gravel Nu zijn we gelukkig overgestapt op een gasgevulde bal, de Head ATP.
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:30:15 #272
27454 InTrePidIvity
pi_68450001

Speelt iemand met één van deze twee? Ik ben (na 8 jaar ) toe aan een nieuw racket en ik twijfel tussen de Flexpoint Radical MP en de Microgel Radical MP. Heb nu de Flexpoint als tester en het slaat wel lekker, maar ik vraag me af wat die Microgel nou veel beter doet.
pi_68450567
Ik heb ook een tijdje terug zitten kijken voor een nieuw racket, en wil er dan gelijk 2 kopen want nu zit ik steeds met het probleem wanneer mijn main racket stukgaat ik met mijn oude verrotte verder moet spelen, dat ding is echt drama. Nou heeft een maat van mij die flexpoint, slaat heerlijk, niks mis mee, maar de microgel is van de nieuwe lijn en daar heb ik zelf ook nog geen ervaring mee. Ik zou denk ik toch voor de flexpoint gaan, aangezien de prijs stukke gunstiger is, bovendien zeg je al dat ie lekker slaat dus waarom zou je dan nog verder kijken? Als je echt twijfelt zou ik toch zelf nog even de microgel testen, wat je lekker vindt slaan blijft natuurlijk persoonlijk. Maargoed, wat je voor de extra kosten in performance terugkrijgt is denk ik minimaal .
pi_68453005
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:30 schreef InTrePidIvity het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Speelt iemand met één van deze twee? Ik ben (na 8 jaar ) toe aan een nieuw racket en ik twijfel tussen de Flexpoint Radical MP en de Microgel Radical MP. Heb nu de Flexpoint als tester en het slaat wel lekker, maar ik vraag me af wat die Microgel nou veel beter doet.
Ik heb de Microgel Radical MP en ik kan je niet zeggen wat het verschil is, aangezien ik nog nooit met de Flexpoint Radical MP heb gespeeld. De Microgel is overigens wel een erg lekker racket, vind ik zelf.
pi_68454398
Nu inderdaad een mailtje gekregen dat er 30 April MOET worden ingehaald, en niet later. Nou, ik was even vergeten hoe we het normaal deden maar waar wij inderdaad gewoon vaak op eigen data gingen inhalen schreven wij natuurlijk gewoon de officiele inhaaldatum op als speeldatum! Haalt niet weg dat we dan lekker op een andere dag gaan spelen Zelfde geldt voor 3e set supertiebreak-bullshit. Wij spelen die nooit maar schrijven gewoon, in onderling overleg met de tegenstander, 7-6 op het wedstrijdformulier. geen KNLTB persoon die het door heeft, tenzij je die toevallig bij je eigen vereniging hebt rondlopen.

Klinkt allemaal heel slecht, maar dit soort inhaaldata zijn echt achterlijk.

Wat ben ik blij dat al onze wedstrijden zijn doorgegaan zeg. Alle mixteams speelde bijna thuis, en wij hebben smashcourt dus dat kwam goed. En alle herenteams hoefden pas na 12en, toen het droog was
pi_68454867
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:57 schreef Norrage het volgende:
Nu inderdaad een mailtje gekregen dat er 30 April MOET worden ingehaald, en niet later. Nou, ik was even vergeten hoe we het normaal deden maar waar wij inderdaad gewoon vaak op eigen data gingen inhalen schreven wij natuurlijk gewoon de officiele inhaaldatum op als speeldatum! Haalt niet weg dat we dan lekker op een andere dag gaan spelen Zelfde geldt voor 3e set supertiebreak-bullshit. Wij spelen die nooit maar schrijven gewoon, in onderling overleg met de tegenstander, 7-6 op het wedstrijdformulier. geen KNLTB persoon die het door heeft, tenzij je die toevallig bij je eigen vereniging hebt rondlopen.

Klinkt allemaal heel slecht, maar dit soort inhaaldata zijn echt achterlijk.

Wat ben ik blij dat al onze wedstrijden zijn doorgegaan zeg. Alle mixteams speelde bijna thuis, en wij hebben smashcourt dus dat kwam goed. En alle herenteams hoefden pas na 12en, toen het droog was
Hebben jullie ook al smashcourt. Jemig, wat zijn er veel clubs die daarop spelen tegenwoordig. Gelukkig hebben wij er nog geen één gehad deze competitie en zullen we er ook geen meer krijgen met smashcourt, want ik vind het echt verschrikkelijk om op te spelen.

En die inhaaldata zijn inderdaad, zoals ik eerder al aangaf, belachelijk, ook al hanteren ze het al jaar en dag.
pi_68455824
voorgaande jaren had je nog een zondag vrij in het midden, tijdens de meivakantie..dat was altijd een perfecte inhaaldag..die is er dit jaar niet en dat is echt zwaar verneukt...
(Ik vind het overigens wel zeer relaxed dat we gewoon 7x achter elkaar hebben nu )
pi_68462909
We hebben nu in overleg met de tegenstander besloten om vanavond onze partijen te spelen. In ieder geval stukken beter dan op koninginnedag. Bijkomend voordeel, onze eerste single verliest 's ochtends bijna standaard de eerste set omdat ie nog niet wakker is, om vervolgens de partij alsnog gemakkelijk naar zich toe te trekken. Nu we 's avonds spelen moet ie daar geen last van hebben .
pi_68515170
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:45 schreef Bak_Beest het volgende:
We hebben nu in overleg met de tegenstander besloten om vanavond onze partijen te spelen. In ieder geval stukken beter dan op koninginnedag. Bijkomend voordeel, onze eerste single verliest 's ochtends bijna standaard de eerste set omdat ie nog niet wakker is, om vervolgens de partij alsnog gemakkelijk naar zich toe te trekken. Nu we 's avonds spelen moet ie daar geen last van hebben .
En? Hoeveel is het geworden?
pi_68515314
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:45 schreef Bak_Beest het volgende:
waarom hebben wij dat niet gedaan
gewoon tennissen morgen vroeg.
pi_68584849
Wat een klote dag morgen. Waarom nu juist morgen een slechte dag en dan maandag weer beter
pi_68585549
ja...we hadden in het begin veel geluk met het weer maar nu steeds alleen maar pech...bij ons gaat het gelukkig wel droog blijven waarschijnlijk, maar lekker weer is iets anders.
pi_68586950
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 11:09 schreef Norrage het volgende:
ja...we hadden in het begin veel geluk met het weer maar nu steeds alleen maar pech...bij ons gaat het gelukkig wel droog blijven waarschijnlijk, maar lekker weer is iets anders.
Dan vraag ik me af waar jij woont, want als ik de radarbeelden zo bekijk, gaat het zondagmiddag rond een uur of 2 zowat in het hele land regenen. Al heeft teletekst het over vooral het noorden van het land. Mocht dat zo zijn, zou het ook bij ons wel droog blijven.
pi_68586973

Gisteren nieuw racket gehaald. Eindelijk nu 2 dezelfde soort rackets in mijn tas

Babolat Z-Lite. Van ¤160 voor ¤144.
U MAD?
pi_68589110
Het
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:08 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af waar jij woont, want als ik de radarbeelden zo bekijk, gaat het zondagmiddag rond een uur of 2 zowat in het hele land regenen. Al heeft teletekst het over vooral het noorden van het land. Mocht dat zo zijn, zou het ook bij ons wel droog blijven.
Het ziet er niet heel erg onheilspellend uit, maar rond het middaguur zie ik inderdaad wel regenwolken boven Delft Maar het grootste deel van de dag zie ik de wolken toch boven de rest van nederland hangen en minder over het westen.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:12:22 #286
27454 InTrePidIvity
pi_68589418
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:09 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren nieuw racket gehaald. Eindelijk nu 2 dezelfde soort rackets in mijn tas

Babolat Z-Lite. Van ¤160 voor ¤144.
Ik heb ook maar een nieuw racket gekocht vandaag, toch de Head Flexpoint Radical MP.

Ook maar een nieuwe tas gekocht:

Eigenlijk vond ik 'm te duur, maar nu heb ik wel mooi een apart vak voor m'n schoenen, blik ballen, drinkfles (met isolatie), telefoon, MP3-speler, portomonnee, rackets uiteraard (ook met isolatie ), en als bijkomstigheid een kleine toilettas en twee tasjes voor de vuile was

Dus ik sta weer mooi op de baan
pi_68589564
holy shit wat een tas
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:23:52 #288
27454 InTrePidIvity
pi_68589671
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:18 schreef Norrage het volgende:
holy shit wat een tas
Ik weet niet of dat nou complimenteus is of niet
pi_68589721
Vroegah op het jeugdcircuit waren er gozers bij die zich in hun eigen tas konden verstoppen .
pi_68589860
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:18 schreef Norrage het volgende:
holy shit wat een tas
Ik denk dat ik over een tijdje een andere tas ga kopen uit die nieuwe lijn.

Zo'n vette tas
pi_68589948
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:33 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik denk dat ik over een tijdje een andere tas ga kopen uit die nieuwe lijn.

[ afbeelding ]

Zo'n vette tas
Kun je je ook daarin douchen ?
U MAD?
pi_68590009
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:37 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Kun je je ook daarin douchen ?
Dat is ook het vette aan die tas

Nee, ik merk nu dat de tas die ik nu heb vooral op competitiedagen gewoon te klein is. Het zit dan echt propvol en ik moet echt moeite doen om dingen eruit te halen waar ik echt naar op zoek ben. En mijn huidige tas is absoluut niet klein. Overigens kunnen er in principe 10 rackets in die tas, maar die ruimte gebruik je gewoon voor andere spullen.
pi_68592964
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:51 schreef TheArt het volgende:

[..]

En? Hoeveel is het geworden?
5-1 , we draaien weer mee bovenin. Ik ben met dit team al 4 jaar achtereenvolgens 2e geworden (waarbij vorig jaar dus op onderlinge resultaat ), en het ziet er ook dit jaar wèèr naar uit dat we die 2e plek opeisen . Hopelijk blijft het morgen wel droog nu, dan hebben we dat gezeik met inhalen niet nog een keer.

Ps. die tas , daar rij je zo mee weg .
  zondag 3 mei 2009 @ 21:11:47 #294
75556 erkel
back from Dagestan
pi_68634222
Vandaag 6-2 gewonnen en zelf mijn 3 potjes gewonnen. Het kampioenschap lijkt wel uit beeld verdwenen. De zon wilde ook niet meewerken vandaag en heeft een tijd lang half geregend .
Weisst
pi_68634867
Oh wat een drama vandaag. 8-0 verloren. Echt niemand bij ons speelde goed en we waren maar met 4 dit keer. En één van de twee dames was deze week ook nog eens gevallen op haar schouder, dus die moest daar drie partijen mee spelen. Schiet lekker op.

Single met 6-2, 6-1 verloren. Was gewoon niet best, ook de weersomstandigheden speelden niet mee (baan op, baan af). Gingen vrij veel games naar deuce, dus toch een wrang gevoel. Op de forehandkant speelde ik hem constant helemaal weg, maar mijn backhand liep weer voor geen meter en dus speelde hij daar 75% van de ballen op.

Over de dubbel ga ik het maar niet hebben. Was gewoon slecht. En in de mixed speelde ik eigenlijk erg lekker. Ik was, zonder dat ik daarmee mezelf ophemel ofzo, echt de beste van de vier en we waren echt niet minder dan de tegenstanders. En toch is zo'n einduitslag 3-6, 2-6 hard. Daar baalde ik nog het meest van.

Maar bon, volgende week een nieuwe keer.
  zondag 3 mei 2009 @ 21:39:15 #296
27454 InTrePidIvity
pi_68635435
Wij begonnen om 10:00 met wat spetters, maar gelukkig zette het niet door. Het was wel koud, maarja, daar stop je niet voor. Single ging (met dank aan m'n nieuwe racket ) redelijk, tot goed bij vlagen. Eerste set wel verloren, tweede vrij makkelijk gewonnen en in de derde stond ik 0-4 achter, kwam terug tot 5-4 om vervolgens keihard te choken Ik voelde het gewoon gebeuren, echt dramatisch. Uiteindelijk 5-7 in de tiebreak. Matig.

De dubbel begon ook vrij goed, eerste set makkelijk binnen om in de tweede flink te falen. De tegenstanders ging wel beter spelen, die raakten ineens alles. Ik stond aan het net echt ontzettend te kloten op de service van m'n maat, dus ben op een gegeven moment maar bij hem op de baseline gaan staan. Daar konden ze toch minder goed mee omgaan, ze probeerden geforceerd korte balletjes te gaan spelen om me op te laten komen, maar die gingen meer in het net dan erover Achteraf werd uiteraard gesproken over een tactische meesterzet

Uiteindelijk 5-2 voor in de derde set, ik mocht uitserveren en weer ging het fout. Ik had de hele wedstrijd nog geen servicegame verloren en juist toen sloeg ik drie dubbele fouten Wel de daaropvolgende game meteen gebroken voor de winst, dus no biggie, maar god wat was dat slecht zeg. Mentaal gaat het dus niet optimaal; zolang ik achtersta dan lukt alles, maar zodra ik gelijk of voorsta dan begin ik te schutteren.

Maargoed, de eerste overwinning in competitieverband is binnen, zowel voor mij als voor ons team Eindstand was 4-2 en dat is toch leuk tegen de nr. 1 (ze hadden tot nu toe alles met 5-1 gewonnen). Bovendien kwam de zon halverwege de middag ook nog door, dus het was een prima dagje achteraf. Ben nu wel helemaal kapot, mijn fysieke gestel is niet gebouwd voor twee driesetters op een dag

Godver wat een lap tekst...
  zondag 3 mei 2009 @ 21:49:15 #297
75556 erkel
back from Dagestan
pi_68635851
Wat wil je ook met een nieuw racket én nieuwe tas. Dan moet je wel winnen.
Weisst
  zondag 3 mei 2009 @ 21:52:59 #298
27454 InTrePidIvity
pi_68635999
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:49 schreef erkel het volgende:
Wat wil je ook met een nieuw racket én nieuwe tas. Dan moet je wel winnen.
Ik denk inderdaad dat het daar aan lag, ik bezweek onder de druk van het moeten. Misschien toch de tas maar terugbrengen, het is gewoon teveel van het goede
pi_68637189
6-2 verloren, deze keer thuis, dus het kunstgras kon niet als excuus worden aangedragen !

Maar ik snap er echt geen ruk van, zodra ik een wedstrijd in de enkel begin verkramp ik helemaal en dat heb ik al een paar jaar, vroeger had ik nergens last van . Ik haal misschien in 1 op de 10 wedstrijden mijn niveau. In dubbels en mixen speel ik wel gewoon goed over het algemeen...

Er deed bij de tegenstander overigens een malle Duitser mee die hoofdklasse in zijn land van herkomst heeft gespeeld !
  zondag 3 mei 2009 @ 23:06:59 #300
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_68638906
Wij hebben met 4-2 gewonnen. Zelf niet mee gedaan aangezien ik net terug kom van vakantie.
Kampioen worden we niet meer aangezien we vorige week (toen ik op vakantie was) met 5-1 verloren.

Ach ja, voor de lol spelen is ook leuk
pi_68647663
Wij wonnen gisteren met 6-0, wel van de nummer laatste, maar ze waren toch niet heel slecht dus een hele prestatie vond ik zelf. Alle wedstrijden ook een keer allemaal in 2 sets afgemaakt. Zelf vond ik mijn enkel weer als vanouds vrij zwak gaan, maar het gaat in de wedstrijden al beter dan de eerste competitie wedstrijden. Ik kan beter mijn rust bewaren en afwachtend beginnen. Mijn eerste 2 enkels verloor ik nog dom, de laatste 2 waren winst. Als ik die eerste 2 wedstrijden later in het seizoen had gespeeld, had ik die waarschijnlijk ook wel gewonnen, jammer maar helaas. Tot nu toe heb ik wel al mijn dubbels nog gewonnen , dus: wie wil mij aanraken?

Ik wilde net de stand bekijken op mijnknltb maar die site loopt weer eens gigantisch traag/ vast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')