abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68415502
Ik vind kunstgras altijd wel relaxed
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_68415595
eigenlijk apart.. Jullie zijn misschien anti-kunstgras, maar waar er mensen zijn die er altijd op verliezen, zijn er dus ook mensen die er altijd op winnen.
pi_68415874
quote:
Op maandag 27 april 2009 10:24 schreef Psychonikeo het volgende:
eigenlijk apart.. Jullie zijn misschien anti-kunstgras, maar waar er mensen zijn die er altijd op verliezen, zijn er dus ook mensen die er altijd op winnen.
Ja, als je eigen club kunstgras heeft en je er elke week op speelt wen je er wel aan.

Als je elke week op gravel speelt en dan opeens zonder enige voorbereiding op kunstgras moet spelen is het gewoon een kansloze bedoening.
pi_68415963
quote:
Op maandag 27 april 2009 10:34 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Ja, als je eigen club kunstgras heeft en je er elke week op speelt wen je er wel aan.

Als je elke week op gravel speelt en dan opeens zonder enige voorbereiding op kunstgras moet spelen is het gewoon een kansloze bedoening.
maar heb je dat dan ook niet als je een keer op een andere ondergrond als gravel (of kunstgras) zou moeten spelen?
pi_68416499
Ik had eerst ook een gloeiende hekel aan kunstgras, totdat ik op een nieuwe vereniging ging waar ze alleen maar kunstgras hadden. De eerste paar weken was echt dramatisch, maar ik ben uiteindelijk helemaal gewend geraakt en nu vind ik het geen probleem meer. Bij mijn ouders (waar ik nu nog wel competitie speel), heeft de vereniging wel gravel dus nu speel ik in het weekend op gravel en doordeweeks op kunstgras. Het is altijd heel eventjes omschakelen maar het is lang niet meer zo erg als toen die keer dat ik nog nooit op kunstgras had gespeeld en we 3x uit moesten op kunstgras . Ik had toen volgens mij fifty-fifty, maar mijn teamcaptain, normaal goed voor heel wat punten, had gewoon 0 uit 6 .
pi_68416587
Het ging gisteren trouwens niet door, we moesten om half 10 thuis, maar het spetterde al de hele tijd. De eerste 2 singles gingen de baan op maar hebben door harde regen hun partij niet kunnen afmaken. Buienradar was ook niet echt gunstig, dus hebben we het maar uitgesteld naar hemelvaartsdag. Wel kut want 's middags scheen gewoon weer volop de zon en hadden we gewoon alles kunnen afspelen, maargoed. Oja, er was wel nog even een discussie, want is het nu zo dat je de eerst volgende inhaalgelegenheid moet gebruiken? Dat zou dan koninginnedag geweest zijn. Maar voor niemand van ons en van de tegenpartij was dat een optie, logisch natuurlijk . Maar nu kwam iemand anders van de vereniging melden dat je de eerst volgende datum moet pakken, zodat je nog marge hebt wanneer er weer een zondag zou uitvallen. Weten jullie hoe dit zit?
pi_68416879
quote:
Op maandag 27 april 2009 10:37 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

maar heb je dat dan ook niet als je een keer op een andere ondergrond als gravel (of kunstgras) zou moeten spelen?
Hoe bedoel je precies? Er is verder alleen kans dat we op french court of smashcourt moeten, dat is ook niet ideaal, maar een stuk beter mee om te gaan dan kunstgras.
quote:
Op maandag 27 april 2009 10:59 schreef Bak_Beest het volgende:
Het ging gisteren trouwens niet door, we moesten om half 10 thuis, maar het spetterde al de hele tijd. De eerste 2 singles gingen de baan op maar hebben door harde regen hun partij niet kunnen afmaken. Buienradar was ook niet echt gunstig, dus hebben we het maar uitgesteld naar hemelvaartsdag. Wel kut want 's middags scheen gewoon weer volop de zon en hadden we gewoon alles kunnen afspelen, maargoed. Oja, er was wel nog even een discussie, want is het nu zo dat je de eerst volgende inhaalgelegenheid moet gebruiken? Dat zou dan koninginnedag geweest zijn. Maar voor niemand van ons en van de tegenpartij was dat een optie, logisch natuurlijk . Maar nu kwam iemand anders van de vereniging melden dat je de eerst volgende datum moet pakken, zodat je nog marge hebt wanneer er weer een zondag zou uitvallen. Weten jullie hoe dit zit?
Een team uit mijn poule gaat de speeldag van gisteren inhalen op 21 mei, dus het zal wel redelijk losjes worden gehanteerd, er zijn genoeg inhaaldagen.
pi_68417000
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:10 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies? Er is verder alleen kans dat we op french court of smashcourt moeten, dat is ook niet ideaal, maar een stuk beter mee om te gaan dan kunstgras.
Ik heb er geen verstand van he.. dat even op de eerste plaats.
Maar ik dacht inderdaad dat je misschien eens op hardcourt moest spelen ofzo. Dat dat ook een aardig verschil is en dat het niet zozeer aan het kunstgras op zich zou liggen, maar gewoonweg aan het feit dat je er niet aan gewend bent.
pi_68417072
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:14 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

Ik heb er geen verstand van he.. dat even op de eerste plaats.
Maar ik dacht inderdaad dat je misschien eens op hardcourt moest spelen ofzo. Dat dat ook een aardig verschil is en dat het niet zozeer aan het kunstgras op zich zou liggen, maar gewoonweg aan het feit dat je er niet aan gewend bent.
Natuurlijk, als ik zelf bij een kunstgrasvereniging zou spelen was het niet zo'n enorm probleem aangezien je er dan wel aan gewend raakt, ware het niet dat dat nooit zal gebeuren aangezien ik het een anti-tennis kutondergrond vind .
pi_68417112
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:16 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Natuurlijk, als ik zelf bij een kunstgrasvereniging zou spelen was het niet zo'n enorm probleem aangezien je er dan wel aan gewend raakt, ware het niet dat dat nooit zal gebeuren aangezien ik het een anti-tennis kutondergrond vind .
ok, dan zal ik er verder niet serieus op reageren
pi_68417681
Als mijn vereniging kunstgras krijgt dan kap ik met tennis.

Dit is een nog schokkendere mededeling als het moment dat Martin Verkerk aankondigde te stoppen met tennis.
U MAD?
pi_68417860
Je mag altijd in onderling overleg (dat is het toverwoord van de KNLTB) je eigen inhaaldag plannen. Maakt niet uit wanneer je het doet, als je een wedstrijd maar niet later inhaalt dan een andere wedstrijd die je eventueel zou moeten inhalen, en als het niet meer dan 2 weken na de laatste competitiedag is.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_68417895
En kunstgras vind ik een relaxte ondergrond. Het komt mijn spel zeer ten goed (aanvallend spel, veel slice, naar het net). Sowieso ben ik een speler die zich makkelijk aanpast aan ondergronden en mijn spel ook afstelt op mijn tegenstander De enige keren dat ik kunstgras echt kut vind is als het een baan is met teveel zand en je permanent uitglijd...En om nou aparte kunstgras schoenen te hebben voor die enkele keren dat je er op speelt....
pi_68417936
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:45 schreef Norrage het volgende:
Je mag altijd in onderling overleg (dat is het toverwoord van de KNLTB) je eigen inhaaldag plannen. Maakt niet uit wanneer je het doet, als je een wedstrijd maar niet later inhaalt dan een andere wedstrijd die je eventueel zou moeten inhalen, en als het niet meer dan 2 weken na de laatste competitiedag is.
Ah, dat is dan duidelijk! Dankje .
pi_68417999
Ohja, wat ik nou een tyfusondergrond vind is hardcourt. Het doet pijn aan je benen, het spel is saai (lees: snel) en zo ontzettend vaak zijn de hardcourt (of mateco) banen waar we op spelen van abominabele kwaliteit. Bovendien straalt het totaal geen sfeer uit (concentratiekampsfeer anyone?), moet je bij 1 druppel regen al aflasten. Kunstgras heeft dan tenminste nog wat, leuk kleurtjes en zo
pi_68419237
Hèhè, eindelijk een beetje op niveau. Ik speel de rest van de competitie mee met het tweede gemengd team op zondag. Ze zitten daar met twee heren en die hebben allebei lichte blessures en kunnen daarom absoluut niet drie wedstrijden op een dag spelen. Eens zien of ik tegen 3'tjes en 4'tjes al kan meekomen na een half jaar trainen. Met 4'tjes zou zeker moeten lukken, maar die 3'tjes zijn volgens mij nu nog wat te hoog gegrepen.

Het is overigens wel een heel mankenteam, want er zijn er nu al 2 echt geblesseerd, waardoor er gisteren 2 partijen opgegeven moesten worden en in die 3e partij kon iemand amper een bal slaan. Kortom, gisteren 7-1 thuis verloren. Wel van een degradant uit de derde klasse, dat dan weer wel.
pi_68422098
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:45 schreef Norrage het volgende:
Ik werd net door mijn captain gebeld, hij had nog even overlegd met onze competitieleider over hoe en wat met dat inhalen. Blijkt dus dat we volgens hem de wedstrijd moeten inhalen voor koninginnedag, of op koninginnedag zelf , daar zit toch geen hond op te wachten? Ik heb er zo mijn twijfels over, maar volgens m'n captain was de competitieleider er heilig van overtuigd dat dit volgens de KNLTB regels zo moet, en dat we anders een boete van 270eu oid riskeren . Sjonge jonge..
pi_68422354
Officieel moet je het dan inhalen inderdaad en als de competitieleider beslist dat jullie dat ook echt moeten doen dan moeten jullie dat ben ik bang ook doen. Maar dat vind ik wel heel achterlijk van de competitie-leider. Je kan gewoon altijd in onderling overleg met de tegenstander een andere datum bepalen. Moet alleen de thuisspelende vereniging mee akkoord gaan wat betreft baancapaciteit en zo. Heel aantrekkelijk is altijd het de volgende zaterdag in te halen (dan halen al onze teams die gister afgelast zijn namelijk in), maar dan moet het niet te vol zijn met zaterdagcompetitie uiteraard.

Ik denk dat jullie competitie-leider iets te officieel de regels wilt naleven
pi_68422814
Ah, de aap komt uit de mouw na nog even een belletje:: de comptitieleider is gebeld door de KNLTB dat de inhaaldatum die wij wilden (op 21 mei/ hemelvaartsdag) dus niet mocht, en dat we verplicht waren het voor/ op de eerste officiële inhaaldatum, koninginnedag, te plannen. Oftewel, onze leider was expliciet gebeld, oftewel we gaan nu op koninginnedag om 9 uur lekker onze partijen afspelen .
pi_68422952
quote:
Op maandag 27 april 2009 14:27 schreef Bak_Beest het volgende:
Ah, de aap komt uit de mouw na nog even een belletje:: de comptitieleider is gebeld door de KNLTB dat de inhaaldatum die wij wilden (op 21 mei/ hemelvaartsdag) dus niet mocht, en dat we verplicht waren het voor/ op de eerste officiële inhaaldatum, koninginnedag, te plannen. Oftewel, onze leider was expliciet gebeld, oftewel we gaan nu op koninginnedag om 9 uur lekker onze partijen afspelen .
Ach ja, typisch KNLTB

Ik blijf het sowieso belachelijk vinden, een inhaaldag op koninginnendag, al is het al heel lang zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')