abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 april 2009 @ 15:04:33 #261
75556 erkel
back from Dagestan
pi_68424182
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:50 schreef Norrage het volgende:
Ohja, wat ik nou een tyfusondergrond vind is hardcourt. Het doet pijn aan je benen, het spel is saai (lees: snel) en zo ontzettend vaak zijn de hardcourt (of mateco) banen waar we op spelen van abominabele kwaliteit. Bovendien straalt het totaal geen sfeer uit (concentratiekampsfeer anyone?), moet je bij 1 druppel regen al aflasten. Kunstgras heeft dan tenminste nog wat, leuk kleurtjes en zo
Sowieso zijn er nog maar weinig hardcourt banen (hier iig). Die ene keer dat ik er op gespeeld heb, had ik de blaren onder mijn voeten zitten na een lange driesetter. Maar voor de rest vind ik het wel fijn spelen.

Kunstgras, en daar is nu ook smashcourt bijgekomen, werkt voor mijn speltype veels te vertagend. Vorig jaar speelde ik bij een andere club ook wel eens op smashcourt, maar dat had een veel hardere ondergrond, waardoor het nog redelijk veel op gravel leek.

Maar dus gisteren speelden we dus op (zacht) smashcourt . De eindstand was 4-4. Zelf heb ik weer één wedstrijd gewonnen en één verloren, zoals elke week tot nu toe. In een lange driesetter wist ik nog mijn enkel te winnen van zo'n ellendige prikker, maar in de dubbel werden we 6-0 6-2 weggetikt. We staan nu gedeeld bovenaan, maar een hooggeplaatst team moet hun stand nog verwerken.

En trouwens de hele dag mooi weer gehad
Weisst
pi_68424387
quote:
Op maandag 27 april 2009 14:27 schreef Bak_Beest het volgende:
Ah, de aap komt uit de mouw na nog even een belletje:: de comptitieleider is gebeld door de KNLTB dat de inhaaldatum die wij wilden (op 21 mei/ hemelvaartsdag) dus niet mocht, en dat we verplicht waren het voor/ op de eerste officiële inhaaldatum, koninginnedag, te plannen. Oftewel, onze leider was expliciet gebeld, oftewel we gaan nu op koninginnedag om 9 uur lekker onze partijen afspelen .
Misschien doen ze ook wel moeilijk aangezien jullie in een best wel hoge klasse spelen. Andere teams kunnen er namelijk de dupe van zijn...maar wel stom
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_68434567
bah bah bah

6-3 5-4 en 40-0 voor.... en ik verlies de wedstrijd

[ Bericht 21% gewijzigd door Knipoogje op 27-04-2009 23:58:54 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 27 april 2009 @ 22:16:03 #264
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_68440358
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:50 schreef Norrage het volgende:
Ohja, wat ik nou een tyfusondergrond vind is hardcourt. Het doet pijn aan je benen, het spel is saai (lees: snel) en zo ontzettend vaak zijn de hardcourt (of mateco) banen waar we op spelen van abominabele kwaliteit. Bovendien straalt het totaal geen sfeer uit (concentratiekampsfeer anyone?), moet je bij 1 druppel regen al aflasten. Kunstgras heeft dan tenminste nog wat, leuk kleurtjes en zo
Het spel is saai
Het is iig geen afbraaktennis zoals op kunstgras.

Dat ze vaak van niet al te beste kwaliteit zijn ben ik het wel mee eens aangezien veel verenigingen die op hardcourt spelen er ook niets aan doen. Is mede ook de reden waarom ze hardcourt hebben.

In mijn ogen straalt het net zo veel uit als kunstgras, probounce of smashcourt.
Het heeft geen karakter zoals gravel wel heeft.

Er zijn trouwens genoeg hardcourt banen met verschillende kleuren, net als kunstgras.

btw, naar mijn inzien is kunstgras klote
Aangezien er geen bal normaal opstuit (dat is op hardcourt dan wel weer zo, mits fatsoenlijk onderhouden)
Je speelt er altijd met van die rottige drukloze schijtballen waar je last van je arm van krijgt
Een bal met spin slaan heeft geen enkele nut.
Het vaak slecht onderhouden is en er te veel (of te weinig) zand op ligt waardoor je alle kanten op glijdt (of juist helemala niet kan glijden)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 27 april 2009 @ 23:49:42 #265
75556 erkel
back from Dagestan
pi_68444246
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:10 schreef Knipoogje het volgende:
bah bah bah

6-3 5-4 en 40-0 voor.... en ik verlies de wedstrijd ;'(
Meen je niet Wat dacht je? De buit is binnen?
Weisst
pi_68444556
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:49 schreef erkel het volgende:

[..]

Meen je niet Wat dacht je? De buit is binnen?
Ja
2 mazzelballen van hem op rij en 1 1cm-uit-afmaker van mij later was het deuce. En vervolgens bleef het net genoeg door mijn hoofd malen totdat hij de set binnen had.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_68444939
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:10 schreef Knipoogje het volgende:
bah bah bah

6-3 5-4 en 40-0 voor.... en ik verlies de wedstrijd
Dat had ik vorige week een beetje stond ook 6-3 5-4 en 6-3 6-5...heb alleen geen matchpoints gehad, maar wel paar keer deuce in die games en een 30-0 voorsprong...echt superkut gevoel heb je dan (alhoewel het die dag op zich wel meeviel bij mij :/)

Het probleem van zo'n moment is gewoon dat (ik tenminste) je gaat denken aan wat je gaat doen na die wedstrijd, hoe blij je dan bent en hoe cool dat gevoel is wat je over 2 of 1 punt zou kunnen hebben...En dan verslap je een beetje en kan het helemaal misgaan
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_68445143
quote:
Op maandag 27 april 2009 22:16 schreef Komakie het volgende:

[..]
....

btw, naar mijn inzien is kunstgras klote
Aangezien er geen bal normaal opstuit (dat is op hardcourt dan wel weer zo, mits fatsoenlijk onderhouden)
Je speelt er altijd met van die rottige drukloze schijtballen waar je last van je arm van krijgt
Een bal met spin slaan heeft geen enkele nut.
Het vaak slecht onderhouden is en er te veel (of te weinig) zand op ligt waardoor je alle kanten op glijdt (of juist helemala niet kan glijden)

Ohhhh je slaat de spijker precies op de kop .. die smerige smerige tretorn ballen kneiter hard zijn ze .. altijd last van me arm nou ja nog maar 1x op kunstgras waarschijnlijk of ik moet "geluk" hebben en we mogen op het smashcourt ... maarja dat is ook een duivels gedrocht.
sudo is powerrrr
pi_68445558
tretorns met competitie? mag dat uberhaupt? drukloze ballen gebruiken daarvoor???
Ik iig nog nooit meegemaakt.
pi_68445768
ze staan helaas wel tussen de ITF approved balls
en heb het zelf meerdere malen mee gemaakt (afgelopen weekend nog)

http://www.itftennis.com/(...)O_39369_original.PDF
sudo is powerrrr
pi_68449403
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:30 schreef Norrage het volgende:
tretorns met competitie? mag dat uberhaupt? drukloze ballen gebruiken daarvoor???
Ik iig nog nooit meegemaakt.
Sterker nog: tot dit jaar speelden wij met Tretorn + op gravel Nu zijn we gelukkig overgestapt op een gasgevulde bal, de Head ATP.
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:30:15 #272
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_68450001

Speelt iemand met één van deze twee? Ik ben (na 8 jaar ) toe aan een nieuw racket en ik twijfel tussen de Flexpoint Radical MP en de Microgel Radical MP. Heb nu de Flexpoint als tester en het slaat wel lekker, maar ik vraag me af wat die Microgel nou veel beter doet.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_68450567
Ik heb ook een tijdje terug zitten kijken voor een nieuw racket, en wil er dan gelijk 2 kopen want nu zit ik steeds met het probleem wanneer mijn main racket stukgaat ik met mijn oude verrotte verder moet spelen, dat ding is echt drama. Nou heeft een maat van mij die flexpoint, slaat heerlijk, niks mis mee, maar de microgel is van de nieuwe lijn en daar heb ik zelf ook nog geen ervaring mee. Ik zou denk ik toch voor de flexpoint gaan, aangezien de prijs stukke gunstiger is, bovendien zeg je al dat ie lekker slaat dus waarom zou je dan nog verder kijken? Als je echt twijfelt zou ik toch zelf nog even de microgel testen, wat je lekker vindt slaan blijft natuurlijk persoonlijk. Maargoed, wat je voor de extra kosten in performance terugkrijgt is denk ik minimaal .
pi_68453005
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:30 schreef InTrePidIvity het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Speelt iemand met één van deze twee? Ik ben (na 8 jaar ) toe aan een nieuw racket en ik twijfel tussen de Flexpoint Radical MP en de Microgel Radical MP. Heb nu de Flexpoint als tester en het slaat wel lekker, maar ik vraag me af wat die Microgel nou veel beter doet.
Ik heb de Microgel Radical MP en ik kan je niet zeggen wat het verschil is, aangezien ik nog nooit met de Flexpoint Radical MP heb gespeeld. De Microgel is overigens wel een erg lekker racket, vind ik zelf.
pi_68454398
Nu inderdaad een mailtje gekregen dat er 30 April MOET worden ingehaald, en niet later. Nou, ik was even vergeten hoe we het normaal deden maar waar wij inderdaad gewoon vaak op eigen data gingen inhalen schreven wij natuurlijk gewoon de officiele inhaaldatum op als speeldatum! Haalt niet weg dat we dan lekker op een andere dag gaan spelen Zelfde geldt voor 3e set supertiebreak-bullshit. Wij spelen die nooit maar schrijven gewoon, in onderling overleg met de tegenstander, 7-6 op het wedstrijdformulier. geen KNLTB persoon die het door heeft, tenzij je die toevallig bij je eigen vereniging hebt rondlopen.

Klinkt allemaal heel slecht, maar dit soort inhaaldata zijn echt achterlijk.

Wat ben ik blij dat al onze wedstrijden zijn doorgegaan zeg. Alle mixteams speelde bijna thuis, en wij hebben smashcourt dus dat kwam goed. En alle herenteams hoefden pas na 12en, toen het droog was
pi_68454867
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:57 schreef Norrage het volgende:
Nu inderdaad een mailtje gekregen dat er 30 April MOET worden ingehaald, en niet later. Nou, ik was even vergeten hoe we het normaal deden maar waar wij inderdaad gewoon vaak op eigen data gingen inhalen schreven wij natuurlijk gewoon de officiele inhaaldatum op als speeldatum! Haalt niet weg dat we dan lekker op een andere dag gaan spelen Zelfde geldt voor 3e set supertiebreak-bullshit. Wij spelen die nooit maar schrijven gewoon, in onderling overleg met de tegenstander, 7-6 op het wedstrijdformulier. geen KNLTB persoon die het door heeft, tenzij je die toevallig bij je eigen vereniging hebt rondlopen.

Klinkt allemaal heel slecht, maar dit soort inhaaldata zijn echt achterlijk.

Wat ben ik blij dat al onze wedstrijden zijn doorgegaan zeg. Alle mixteams speelde bijna thuis, en wij hebben smashcourt dus dat kwam goed. En alle herenteams hoefden pas na 12en, toen het droog was
Hebben jullie ook al smashcourt. Jemig, wat zijn er veel clubs die daarop spelen tegenwoordig. Gelukkig hebben wij er nog geen één gehad deze competitie en zullen we er ook geen meer krijgen met smashcourt, want ik vind het echt verschrikkelijk om op te spelen.

En die inhaaldata zijn inderdaad, zoals ik eerder al aangaf, belachelijk, ook al hanteren ze het al jaar en dag.
pi_68455824
voorgaande jaren had je nog een zondag vrij in het midden, tijdens de meivakantie..dat was altijd een perfecte inhaaldag..die is er dit jaar niet en dat is echt zwaar verneukt...
(Ik vind het overigens wel zeer relaxed dat we gewoon 7x achter elkaar hebben nu )
pi_68462909
We hebben nu in overleg met de tegenstander besloten om vanavond onze partijen te spelen. In ieder geval stukken beter dan op koninginnedag. Bijkomend voordeel, onze eerste single verliest 's ochtends bijna standaard de eerste set omdat ie nog niet wakker is, om vervolgens de partij alsnog gemakkelijk naar zich toe te trekken. Nu we 's avonds spelen moet ie daar geen last van hebben .
pi_68515170
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:45 schreef Bak_Beest het volgende:
We hebben nu in overleg met de tegenstander besloten om vanavond onze partijen te spelen. In ieder geval stukken beter dan op koninginnedag. Bijkomend voordeel, onze eerste single verliest 's ochtends bijna standaard de eerste set omdat ie nog niet wakker is, om vervolgens de partij alsnog gemakkelijk naar zich toe te trekken. Nu we 's avonds spelen moet ie daar geen last van hebben .
En? Hoeveel is het geworden?
pi_68515314
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:45 schreef Bak_Beest het volgende:
waarom hebben wij dat niet gedaan
gewoon tennissen morgen vroeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')