haha, zo'n 3tje in de 5e klassequote:Op dinsdag 21 april 2009 23:37 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik heb hier zijn bondsnummer voor je: 11843470. Dan kan je zijn naam opzoeken, want ik weet niet of hij dat op een forum wil hebben staan.
Mijn actuele rating in de enkel is nu precies 4,8 en dat is al vrij stabiel een tijdje.
Ok.quote:Op maandag 20 april 2009 13:30 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Het dubbelen ligt me ook gewoon goed vanwege mijn snelle reflexen aan het net. In de enkel kan ik daar helaas niet echt goed gebruik van maken want gravel leent zich gewoon niet echt goed voor serve&volley.
Ik probeer wel al veel ballen op de backhand te slaan, wat soms ook wel goed gaat maar ik hou dat nooit lang vol. En bovendien heb ik gewoon het liefst iemand tegenover me die lekker hard terug kan slaan ipv die nare trage topspin balletjes en slice rotzooi. Ik heb deze winter nog wel zoveel geoefend en met veel verschillende mensen getennist, dan gaat het ook goed maar dan gaat het nergens om. Tijdens de competitie heb ik constant het gevoel dat ik moet presteren en dan gaat het fout. Dat gevoel moet ik gewoon loslaten, alleen dat is niet zo makkelijk gedaan
.
Loop eens langs bij een plaatselijk tenniscenter.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:42 schreef TheFrankey het volgende:
Ik heb een vraag.
Ik tennis sinds enige jaren met tussenpozen. Ik ben niet geweldig goed en heb pas 2 jaar training gehad.
Mijn forehand is redelijk en mijn backhand en service gaan nergens over.
Nu heb ik het idee dat het met mijn 'eenvoudige' racket een Donnay beter gaat dan met mijn Wilson. Deze wilson is een Torch met grip SL4 en is volgens een kenner te stug voor mij. En de grip blijkt dus te groot.
Nu ben ik ook zoek naar een allround Wilson (is toch de voorkeur) waarmee ik als beginner met een redelijke slag toch flink mee vooruit kan.
Iemand een tip voor een goed racket?
Een 3tje in de 5e klasse zie je inderdaad ook niet vaak zeg. Het derde team gemengd op zondag bij ons speelt ook 5e klasse en daar komen ze allemaal 5'jes, 6'jes en zelfs 7'jes tegen. Ze worden dan ook waarschijnlijk makkelijk kampioen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:37 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik heb hier zijn bondsnummer voor je: 11843470. Dan kan je zijn naam opzoeken, want ik weet niet of hij dat op een forum wil hebben staan.
Mijn actuele rating in de enkel is nu precies 4,8 en dat is al vrij stabiel een tijdje.
hey dat is wat ik in de 6e klasse tegenkom...quote:Op woensdag 22 april 2009 11:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Een 3tje in de 5e klasse zie je inderdaad ook niet vaak zeg. Het derde team gemengd op zondag bij ons speelt ook 5e klasse en daar komen ze allemaal 5'jes, 6'jes en zelfs 7'jes tegen. Ze worden dan ook waarschijnlijk makkelijk kampioen.
In mijn team zit een 3tje en we spelen in de 6e klasse. Vorig jaar zelfs 7equote:Op woensdag 22 april 2009 11:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Een 3tje in de 5e klasse zie je inderdaad ook niet vaak zeg.
Ik speel al redelijk aanvallend ook, dus je analyse kloptquote:Op woensdag 22 april 2009 00:31 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ok.
Je houdt dus eigenlijk gewoon niet van de lange rally's en wil snel spelen. Dat is idd moeilijk als je single speelt.
Je zult toch meer moeten bikkelen en eventueel meer openingen moeten zoeken om punten te maken. Dus aanvallender spelen om rally's kort te houden. Komt wel meer risico bij kijken.
Iedereen heeft wel een favoriete soort speler die tegenover hem moet staan.
Die van mij is er 1 die niet te veel loopt, lekker door slaat en zo nu en dan een fout maakt
Voor elk type spel is een oplossing. Dat je niet een persoon tegenover je krijgt die speelt zoals jij graag wil is logisch want anders is de kans groot dat je wint.
Het mooie van wedstrijdtennis is dat je zo veel speelstijlen hebt en je er altijd van moet kunnen winnen
Bij dubbel is het makkelijker aangezien je dan meer je eigen spel kunt spelen.
Op je slagen letten is niet zo'n slecht plan, maar het gaat er vooral om dat de bal in gaat. Hoe is niet belangrijk. Kortom, denk er niet te veel aan en ook niet dat je de partij moet winnen.quote:Op donderdag 23 april 2009 10:39 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Ik speel al redelijk aanvallend ook, dus je analyse klopt. In mijn team zit ik met drie 5en in de enkel, ik ben de enige 7 in de enkel en moet dus altijd als 4e single spelen (terwijl ik vaak wel de 1e dubbel speel
). Daar baal ik dan van want in de 5e klasse kom je in de 4e single nog regelmatig van die prutsers tegen net als ik
. En dan kijk ik naar de andere 3 singles en dan denk ik altijd, die had ik veel liever gespeeld, daar wordt tenminste wel lekker doorgeslagen
. Maargoed, ik ga aankomende zondag maar weer heel rustig van start en zeer geconcentreerd op mijn slagen letten. Het standaard riedeltje afgaan, instappen, door de knieën, achterzwaai en er doorheen slaan en dan gewoon relaxed proberen te tennissen, niet gaan choken en ook niet gaan denken dat ik de partij per sé moet winnen. Dan gaat het namelijk fout.
Hahaquote:Op donderdag 23 april 2009 11:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
Op je slagen letten is niet zo'n slecht plan, maar het gaat er vooral om dat de bal in gaat. Hoe is niet belangrijk. Kortom, denk er niet te veel aan en ook niet dat je de partij moet winnen.
Ga liever zoeken naar zwakke punten van je tegenstander. Kijk meer naar hem dan naar jezelf. Misschien dat je met niet ingestapte pruts forehands wel heel veel bereikt
Luister maar goed naar Komakie, want dat is onze Fok! tennistrainerquote:Op vrijdag 24 april 2009 10:31 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Haha, goed, we zullen zien hoe het allemaal weer gaat uitpakken.
Nickybol toch?quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:34 schreef erkel het volgende:
[..]
Luister maar goed naar Komakie, want dat is onze Fok! tennistrainer.
Die andere tennistrainer komt helaas niet meer langs. Ben zijn usernaam even kwijt.
Precies.quote:Op maandag 27 april 2009 09:45 schreef Chriz2k het volgende:
Kansloos met 7-1 verloren op een doorweekte kunstgrasbaan met doorweekte ballen.
Aparte kunstgrascompetitie gaarne, deze ondergrond verpest onze nobele sport!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |