Beginnen om vanuit een basis te gaan tennissen. deze heb je bij een dubbel veel minder nodig door de opbouw van de rally. meestal sla je in een dubbel niet 10 ballen achter elkaar. In ieder geval niet constant. Dat is bij een single wel anders.quote:Op maandag 20 april 2009 09:51 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik ben er gisteren nogmaals achtergekomen, ik kan gewoon NIET enkelen. Ongelooflijk hoe ik steeds maar weer verlies van een 6je en diezelfde tegenstander in de dubbel helemaal wegmep. Als het zo doorgaat ben ik straks 8/5
. Het is zo erg mentaal, het lijkt wel of ik in de enkel een mentaal slot op m'n slag heb zitten waardoor ik gewoon geen enkele bal met een lekker gevoel kan terugslaan, in de dubbel heb ik hier totaal geen last van en speel ik 10x beter. Heeft iemand tips? Hoe kan ik dit overwinnen, want ik word er moedeloos van
.
ik ervaar dat zelf ook al gedurende mijn hele 'tenniscarriere' (jaartje of 15) daardoor heb ik wedstrijden spelen ook nooit echt leuk gevonden. tijdens trainen en vrij spelen sta ik vaak heerlijk te ballen en heb ik het idee dat ik wellicht in de 5e klasse zou kunnen spelen. maar in de praktijk heb ik tijdens wedstrijden regelmatig al moeite met een slechte 7 en sta ik super nerveus en raar te tennissen. als ik dan een baan banen verder kijk en zie een spannende pot in de 5e klasse erop staan voel ik me echt een sukkelquote:Op maandag 20 april 2009 09:51 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik ben er gisteren nogmaals achtergekomen, ik kan gewoon NIET enkelen. Ongelooflijk hoe ik steeds maar weer verlies van een 6je en diezelfde tegenstander in de dubbel helemaal wegmep. Als het zo doorgaat ben ik straks 8/5
. Het is zo erg mentaal, het lijkt wel of ik in de enkel een mentaal slot op m'n slag heb zitten waardoor ik gewoon geen enkele bal met een lekker gevoel kan terugslaan, in de dubbel heb ik hier totaal geen last van en speel ik 10x beter. Heeft iemand tips? Hoe kan ik dit overwinnen, want ik word er moedeloos van
.
Nog nietquote:Op maandag 20 april 2009 12:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
![]()
GL. Al de warming-up aan het doen ?
Het dubbelen ligt me ook gewoon goed vanwege mijn snelle reflexen aan het net. In de enkel kan ik daar helaas niet echt goed gebruik van maken want gravel leent zich gewoon niet echt goed voor serve&volley.quote:Op maandag 20 april 2009 11:35 schreef Komakie het volgende:
[..]
Beginnen om vanuit een basis te gaan tennissen. deze heb je bij een dubbel veel minder nodig door de opbouw van de rally. meestal sla je in een dubbel niet 10 ballen achter elkaar. In ieder geval niet constant. Dat is bij een single wel anders.
Met vanuit een basis tennissen bedoel ik een patroon waar je makkelijk op terug kunt vallen. Een veel gebruikte is het spelen op de backhand van de tegenstander. Dan bedoel ik niet even een keer en dan weer wat anders maar constant totdat hij er gek van wordt. Op het moment dat hij dan een makkelijke bal slaat kun je het initiatief nemen in de rally en bijvoorbeeld een aanvallende bal in zijn forehandhoek slaan of harder/dieper op zijn backhand.
Die basis is het belangrijkste wat er is. Het hoeft niet per se de variant te zijn die ik vertel, maar dat is de makkelijkste en vaak meest effectieve.
Ik geef tegenwoordig selectietraining voor de t/m 14 jeugd op een vereniging en ik doe bijna niets anders.
Singlen is een heel ander vak dan dubbelen. zeker op hoger niveau wordt het verschil steeds groter. Dan heb ik het wel over niveau 3/4. Het vereist een ander type spel en inzicht. WIl niet zeggen dat je niet in allebei goed kunt zijn trouwens
zelfde probleem hier,quote:Op maandag 20 april 2009 09:51 schreef Bak_Beest het volgende:
.
Doel je op de regel dat je, wanneer je meer dan 1 maal in een hoger team hebt ingevallen, je niet meer in je eigen (lagere) team mag spelen? En die regel gaat dan volgens mij in dit geval ook niet op, omdat de 2 ploegen als gelijkwaardig worden beschouwd omdat er minder dan 0,5 punt verschil tussen zit.quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:36 schreef Bak_Beest het volgende:
Volgens mij mag dat wel ja. Er staat me ook iets bij van dat een invaller maar maximaal 3x mag invallen per jaar, maar dat zal bij jullie wel niet van toepassing zijn.
VCLquote:Op dinsdag 21 april 2009 10:06 schreef Norrage het volgende:
Ik ben VCL bij mijn vereniging en ik kan je vertellen dat dit magIk heb het zelf in het verleden ook gedaan als ik een keertje niet kon en zo maar wel op zaterdag
Ik doel op het feit dat die speler volgens mij gewoon mag invallen ja, want wat je inderdaad zelf al aangeeft, het zijn gewoon gelijkwaardige teams, en de klassen waarin ze spelen zijn formeel gezien ook gelijk (beiden 4e klasse). Maar helemaal ken ik het reglement ook niet uit mijn hoofd dus blind volgen moet je me nietquote:Op dinsdag 21 april 2009 10:06 schreef kleinelievewolff het volgende:
[..]
Doel je op de regel dat je, wanneer je meer dan 1 maal in een hoger team hebt ingevallen, je niet meer in je eigen (lagere) team mag spelen? En die regel gaat dan volgens mij in dit geval ook niet op, omdat de 2 ploegen als gelijkwaardig worden beschouwd omdat er minder dan 0,5 punt verschil tussen zit.
is ook zo'n moeilijke cursus...tegenwoordig gaat het via internet hequote:Op dinsdag 21 april 2009 10:10 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
VCL![]()
Volgend jaar alweer 5 jaar, moet ik die kutcursus opnieuw gaan doen![]()
En inderdaad: Het mag.
Het gaat hier juist om de 2e keer dat deze speler mee zou gaan spelen. (De 1e keer heeft hij al meegespeeld op basis van mijn aannames dat dit mocht.) Hij speelt dan zaterdag niet, dus maar 1 keer in de speelweek, maar het zou dan wel zijn 2e keer worden dat hij in hetzelfde team invalt. Ga jij bij de 0,5 punten verschil in speelsterkte uit van het landelijk gemiddelde uit het overzicht van de klassenvolgordes of ga je uit van het werkelijke gemiddelde van de betreffende teams op die speeldagen? De speler is geen 35, maar wordt dit wel dit jaar, dus dat zit goed.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:49 schreef Norrage het volgende:
[..]
is ook zo'n moeilijke cursus...tegenwoordig gaat het via internet he
En je mag onbeperkt in alle teams spelen zolang ze binnen 0.5 in speelsterkte van elkaar liggen inderdaad.Maar je mag niet meer dan 1 wedstrijddag per speelweek spelen (tenzij je dispensatie hebt gekregen dat wel te mogen) Sowieso mag je altijd 1 keer invallen in verschillende teams, daar hoef je meestal niet heel moeilijk over te doen. Pas bij 2x voor eenzelfde team wordt het lastig omdat je dan als team-lid gezien gaat worden etc. Verder gewoon niet 2x per week spelen
Hoe heet die jongen? Kijken of het me wat zegt.quote:Op maandag 20 april 2009 16:21 schreef erkel het volgende:
Gisteren weer een prima dag gehad, namelijk 6-2 gewonnen! Opnieuws dus. De tegenstanders vonden ons een serieuze titelkandidaad en wij onszelf ook wel eigenlijk![]()
Zelf ben ik ongelooflijk weggetikt in de enkel, 6-2 6-1. Ik was nog oprecht blij met die drie games. Mijn tegenstander heeft een 3 op zijn pasje staan en bleek vroeger bij Jong-Oranje gespeeld te hebben. Gewoon geen kans dus.
Herendubbel ging gesmeerd en 6-1 6-1 was de eindstand in ons voordeel. De laatste mixpartij stapte om 20:30 van de baan. Zo laat heb ik dat zelf nog nooit meegemaakt. Maar geslaagde dag dus.
Ik heb hier zijn bondsnummer voor je: 11843470. Dan kan je zijn naam opzoeken, want ik weet niet of hij dat op een forum wil hebben staan.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoe heet die jongen? Kijken of het me wat zegt.
Wat ben jij eigenlijk in de single? Dus niet op je pasje, maar gewoon de actuele ranking. Die zegt altijd een stukje meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |